Politie start onderzoek naar mishandeling in tram, zoekt getuigen, "deel beelden niet online"
Fijn.
Video na de breek
Politie Den Haag schrijft dat het een incident in DIT LAND betreft van afgelopen vrijdag 8 september rond 20:45 in een tram op de Jurriaan Kokstraat. "Het is onduidelijk waarom er een conflict in de tram ontstond. Op beelden is te zien dat er een mishandeling plaatsvindt waarbij meerdere personen zich tegen één man hebben gekeerd. Er wordt geschopt en geslagen. Ook lijkt iemand op de beelden een stekende beweging te maken richting de man. Het slachtoffer wilde (nog) geen aangifte doen, maar vanwege de ernst van het incident doet de politie ambtshalve onderzoek. (...) Op beelden is te zien dat andere personen de mishandeling ook filmen. Heeft u beelden in uw bezit van de mishandeling? Deel deze dan niet online, maar stuur ze naar de politie."
Ja, het gaat niet heel lang duren voordat de eerste betrokkenen zich op het bureau melden, vermoeden we zo.
Met nadruk op deze knul van de "stekende beweging"
De video
Social
Hoe is het met uw tedere witte huid?
Social
Social
Reaguursels
InloggenRealistisch gezien gaat het niet meer goedkomen in Nederland. Dit soort problemen ga je alleen kunnen oplossen met een harde en radicale aanpak.
Geert Wilders is niet de jongste meer en die zal binnen 5 jaar wel stoppen binnen de politiek. Ik verwacht niet dat we een opvolger zullen krijgen. De nieuwe generatie politici zullen niet de ballen hebben om te zeggen wat Geert Wilders allemaal zegt.
Voeg daarbij nog eens de demografische tijdbom aan toe en tel uit uw winst. Leuke tijden gaan we tegemoet.
@Grachus | 11-09-23 | 21:38: Als het aan woke ligt stopt het stemrecht sowieso bij 65.
Idd, ik kijk wel uit.
Wegkijken en weglopen is wat ik doe.
@SIogra | 11-09-23 | 21:42:
Als woke tevens de pensioengerechtigde leeftijd terugbrengt naar 65 is dat nog te verdedigen wellicht.
Wilders kon beter zeggen: vrouwen met beperking mishandelen man met beperking
Nog niet eens zo bij stilgestaan, afgezien van die messentrekker waren het idd vooral schreeuwwijvon die los gingen op die man. Die idd overduidelijk een beperking heeft. Denk niet dat ze dit bij een topfitte atleet met bloemkooloren en een scheef neusbotje zouden doen.
Is het OM nog geen onderzoek gestart naar de racistische uitlatingen van kbiri en trouw?
Waarom ik weer op de PVV ga stemmen?
Omdat er rechts naast de PVV geen partijen bestaan!
Haha GS gelooft ook niet in de evolutietheorie.
"Niet boos worden mensen. Het is het systeem van de witte oude mannen die deze jongeren aanzetten tot dit soort daden... deze jeugd is slachtoffer"
Namens, GL/PvdA, D'66 en BIJ1
Zelfsegregatie. Fine with me. Maar dan ook niet janken over gebrek aan "inclusie"
Mw. Delima houdt er een Portugese familienaam op na. Dat doet vermoeden dat één van haar voorouders niet zo selectief was in zijn of haar omgang met anderskleurigen als zij dat is.
Er is een Zuid-Amerikaans land waar veel zwarte mensen met Portugese namen wonen. Wanneer vertrekt mw. Delima? Ze heeft immers behoeften waar ze in Nederland onvoldoende in wordt voorzien.
Ik wacht vol spanning op "We hebben ze!"
Pak die beesten.
Gaaf landje
Is de man die mishandeld werd inmiddels al aangehouden wegens racisme en het uitlokken van geweld door zijn white privileges?
Oproep van de politie om de beelden integraal online te zetten en niet in delen?.
Black lives matter..... white lives not
Is dit nou wat Trouw en Het Parool bedoelen met je als Nederlander aanpassen aan mensen met een migratieachtergrond?
www.trouw.nl/binnenland/mensen-zonder...
www.parool.nl/amsterdam/socioloog-mau...
Oud nieuws.
Dit is al járen zo. En nu doen Trouw en Parool ineens alsof ze iets nieuws ontdekt hebben.
Dan Heb je toch wel een flink pak boter op je hoofd.
@gaffelbaard | 11-09-23 | 18:26: De retoriek dat autochtone Nederlanders maar hebben te integreren met migranten in plaats van andersom? Die is redelijk nieuw, toch?
Haha, gefeliciteerd, Trouw: jullie zijn in een paar maanden tijd nog mesjoggener geworden dan Jopie.
@harbi | 11-09-23 | 18:33: Het is snel gegaan met de mafklapperij tijdens het wedstrijdje woke doen tussen journo's en influencers.
@******** | 11-09-23 | 22:31:
Net als Faust hebben ze hun ziel in de toekomst verkocht aan Mephisto in ruil voor wereldse ondersteuning nu. Wie niet in een ziel gelooft [*]
is dan in het voordeel want na de dood houdt alles toch op tenslotte.
[*] Marxistische atheisten en andere fellow-travellers
Het zal mij niet verbazen als de namen reeds bekend zijn. Dit moet een twee vingers in de neus onderzoekje zijn om deze rattenplaag te vinden.
Die mevrouw uit trouw houd er een kleurenwaaier bij? Mijn neefje is halfbloed. Is die dan wel zwart genoeg voor haar? Dit is echt een domme domme uitspraak.
Had die mevrouw uit Trouw niet liever in die tram willen zitten dan die gehandicapte? Had ze zich daar niet beter thuis gevoeld?
Meer zwarte mensen om je heen ?? Enkeltje Nigeria of Zimbabwe, om maar wat te noemen. Ik begrijp eigenlijk wel wat ze bedoeld, want ik heb ook het gevoel dat ik me bij blanken meer op mijn gemak voel. Gek hè ?
Het Parool had een paar weken geleden een interview met een Sociale Wetenschapper, die wel wat politiek incorrecte uitspraken deed. Hij vertelde dat veel hoger opgeleiden positiever denken over migranten met een niet-westerse achtergrond. Lager opgeleiden dachten beduidend negatiever over deze groep.
Maar, nu komt het: in de dagelijkse praktijk hadden lager opgeleiden veel meer contact, en veel meer te maken met deze migranten. En hoger opgeleiden niet of nauwelijks.
Precies, laat die hoogopgeleiden één weekje met die tram reizen en ze denken er exact hetzelfde over.
Hoger opgeleid hier en veel van mijn eveneens hoger opgeleide collega's hebben een migratieachtergrond. Deze mensen zijn niet het probleem en weerhouden mij ervan om full blown radicaal-rechts te zijn. Echter, deze positieve voorbeelden zijn voor mij geen reden om dan ook maar milder te worden over het straattuig (veel hoger opgeleide mensen worden juist naief-policor wanneer ze positieve ervaringen hebben met allochtonen). Het feit dat deze positieve voorbeelden er zijn geeft juist aan dat dit holbewonergedrag een keuze is, er is geen enkele gegronde reden om je zo te gedragen. The sky is the limit in een land als Nederland, je hoeft het alleen maar te willen.
@Wattman iets zegt mij dat een deel van de omstanders in dit filmpje juist hoger opgeleid zijn. Bij situaties in het openbaar waar onaangepaste allochtonen door het lint gaan hebben deze mensen vaak zo'n bangige 'als ik ingrijp of me ermee bemoei dan voel ik me zo onbeschaafd, zo racistisch want ik weet me geen houding aan te nemen en ik heb teveel te verliezen, vooral wat betreft mijn reputatie'. Zet er wat Frans Bauerfans of ADO supporters neer en die hyena's gaan denk ik een hele andere sfeer proeven.
@MrBoxcuttr | 11-09-23 | 18:29:
Ingrijpen, zag je hoe snel er een steekwapen tevoorschijn kwam ?
Juist in zo'n kleine volle ruimte heb je geen overzicht en zo een mes tussen je ribben.
@MrBoxcuttr | 11-09-23 | 18:22: Mag ik u een welgemeende knuf geven.
@Wattman ik blijf erbij dat wanneer het omstanderspubliek meer uit 'schijt hebben aan regeltjes-publiek' bestaat de kans groter is dat zo'n messentrekker van achteren gesuckerpunched wordt en richting grond gaat. Voorts ben ik van mening dat er op elke tram of bus met wapenstok en pepperspray bewapende beveiligers mee zouden moeten reizen. Wel met een steekbestendig uniform uiteraard.
@MrBoxcuttr | 11-09-23 | 18:43:
Ja, maar wel altijd je kansen inschatten van te voren want je zit zo in de val in een volle tram. Ik ga met het OV en neem mee.. een steekwerend vest, een busje pepperspray enzovoort.
@Wattman als je zo gaat redeneren ben je nergens veilig en je wilt nog wel een beetje een leven hebben natuurlijk. Dit soort situaties overkomen je ook, kun je je onmogelijk op voorbereiden. Er is echter een reden waarom situaties met dit soort tuig vrijwel altijd het verloop hebben zoals in dit filmpje: ze weten bij wie ze het kunnen flikken. Doe dit in een tram vol boeren, voetbalsupporters of kampers en je krijgt denk ik toch een wat andere groepsdynamiek.
@MrBoxcuttr | 11-09-23 | 19:13:
Dat laatste is een feit, maar dan is het groep tegen groep en niet groep tegen één. Nietsdoen is bijna nooit een optie maar je kunt beter wel goed de risico's van te voren inschatten als je zelf ook alleen bent. Ook verbaal kun je nog wel eens dingen stoppen.
@Wattman daarom weten ze ook precies waar ze het kunnen flikken. Dat atomaire individualistische forensenvolk doet toch niks. Ik denk overigens dat dit conflict - zoals zo vaak - verbaal is begonnen.
@MrBoxcuttr | 11-09-23 | 19:26:
Daarom hou het bij de belaagde als je het verbaal wilt stoppen, blijf herhalen "hij heeft genoeg gehad". Dan trap je die hyena's niet direct op hun korte lontjes en toch wil men wel eens stoppen dan zonder dat de agressie zich tegen jou keert. Zelf een paar keer toegepast met wat bluf erbij en het werkte wonderwel nog ook..
@MrBoxcuttr | 11-09-23 | 18:22:
Het anoniem solliciteren moest worden afgeschaft omdat er dan juist _minder_ allochtonen werden aangenomen. Dat zegt wmb genoeg: er zijn in Nederland vast wel wat uithoekjes met anti-zwart discriminatie, maar gemiddeld genomen wordt je als allochtoon juist lichtelijk voorgetrokken, gaat je carrière net wat soepeler.
Dat het tuig zich als tuig gedraagt is een keuze, en komt niet omdat ze 'nooit een eerlijke kans kregen'.
Naween van de belastingtoeslagaffaire (excuus trema werkt niet, USA keyboard)
99% van de nederlanders gebruikt een US keyboard (QWERTY) toetsenbord.
rechtsonderin op de taakbalk (windows 10) zie je ENG staan verander dat naar Nederlands et voila toetsen kloppen nog steeds maar nu kun je wel dubbele puntjes etc. gebruiken.
Ik ergerde me kapot aan de msm die de affaire perse wilden framen als 'racisme, racisme, racisme, en helemaal niks anders', terwijl etniciteit maar een van de vele variabelen was. Maar de journos vonden het blijkbaar prima om te discrimineren op 'alleenstaande moeder' of 'arm' of 'ondernemer'.
Het is een ontzettend klassistisch clubje, totdat die arme sloeber een kleurtje heeft, dan is het opeens een gruwelijke misdaad om hem omlaag te trappen.
-wegejorist-
Ja, want -weggejorist- daarom -weggejorist-
@huh!? | 11-09-23 | 18:10: -weggejorist en weggemaakt-
Ik vraag het me toch altijd weer af: waarom flikkeren die Kbiri en die anderen die 'behoefte hebben aan meer zwarte mensen om zich heen' omdat blanken zogenaamd zulk vervelend gezelschap zijn niet gewoon op naar een plek op de wereld waar ze op hun wenken worden bediend? Keuze genoeg, je hoeft hier niet te wonen.
Werkelijk al het racisme wat je tegenwoordig tegenkomt is van zwart richting blank, alleen wordt het beestje nooit bij de naam genoemd.
Omdat het kolonisten zijn die de inheemse bevolking inferieur vinden.
@Jackson u beschrijft het wokisme in de notendop. Wokisme is feitelijk communisme in een nieuw jasje en marxisme/communisme heeft weer zijn wortels in de joods-christelijke moraal, u zegt het al correct met 'schuld en boete'. Nietzsche had deze 'slavenmoraal' al goed in de smiezen.
@Ruler met dien verstande dat wij ze dat toestaan. Feitelijk zijn we gewoon oiko-masochisten.
En meteen een mes trekken die met dat zwarte haar. Het blijft een lijpe onderneming in het OV tegenwoordig. Ja Timmermans, toch maar veilig met de auto als je leven je lief is.
Stout meisje want in Den Haag mag je geen mes bij je hebben. Verbod is pas aangenomen in de gemeenteraad. Kennelijk heeft ze dat niet in de krant gelezen.
Hier past slechts onderstaand muziekje:
youtu.be/VQ6ZD8v2DCU?si=vaYdAtjP8N6MD...
Hebben ze al afgesproken wie aangifte gaat doen van een zogenaamd oneerbaar voorstel , een precedent is inmiddels al geschapen ? Ander fluistert de advocaat ze dat wel in . Altijd handig , net als verwarring en diabetes !
Context is voor anaalfabeten.
Op- en aanpakken die gasten. Nu.
Heb je het filmpje wel bekeken? Dat meisje aan de rechterzijde slaat hem tegen zijn oor en gaat daarna net doen alsof hij haar aanvalt. Vervolgens wordt hij van de andere kant besprongen en begint de worsteling. Daar zie je hem inderdaad aan haren trekken en uithalen. Maar pas NADAT hij al fysiek is aangevallen. Niet de boel proberen te verdraaien.
Niet goed gekeken ? Het lijkt me dat die jongen zich mag verdedigen tegen dat uitschot ??
geen idee uit welk land dat opgenomen is het zijn ieder geval geen Nederlanders
Diegene welke de klappen krijgt van deze mensen die zich gedragen als beesten waarschijnlijk wel.
U rijdt vast nooit met het ov in een van de grote steden. Ik, witte oudere man, voel me iedere keer dat ik in Den Haag de tram of bus pak juist de toerist.
Overigens hilarisch dat er nu al over een "conflict" gesproken wordt. Bij dit soort geweld van tig tegen één is er nooit sprake van een conflict. In het beste geval is er voor de vorm een conflict uitgelokt door expres tegen iemand op te lopen en excuses te eisen.
Krijgen ze die niet of juist wel dan wordt de aanval ingezet.
Conflict, ook wel bekend als een handgemeen. Dit zijn de beelden van het conflict.
Conflict? Dan wel een uitgelokt conflict.
Volg de filmende dame met het gele jurkje gedurende dit filmpje en je weet hoe laat het is. Kijk hoe allen gebruik maken van en bijdragen aan het telkens verleggen van de aandacht van het slachtoffer waardoor deze steeds verder in de penarie komt.
Als finale komt het blauwe broekje van het prikkertje weer in beeld, deze keer met een rotschop uit het niets, onderkant schoenzool op neus.
OnNederlands laf, die hele bus vol beestachtigen.
@Veepert | 11-09-23 | 18:19:
Poging doodslag, 2 keer, door de prikkert, graag maximaal straffen volgens het volwassen strafrecht. Weg met dit laag tuig uit de Nederlandse trams en straten.
www.om.nl/onderwerpen/beleidsregels/r...
Je wéét het he? Hoe het echt zit. Je weet dat de politie het heeft over een conflict dat *voorafging* aan deze mishandeling. Toch poneer je expres de stelling dat de mishandeling als conflict wordt beschreven, wat dus niet waar is. Wat, Dandruff, is je motivatie om willens en wetens deze verdraaiing der feiten te maken?
@Wattman | 11-09-23 | 18:22:
Ik ben het met je eens hij moet de volle 120 uur dienstverlening uitzitten ik hoop wel dat er ruimte overblijft voor zijn derde tweede kans
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 18:28:
"Het is onduidelijk waarom er een conflict in de tram ontstond." aldus de politie...
@Jacktheflipper | 11-09-23 | 18:42:
Volgens de strafrichtlijn kun je met een beetje goede wil jaren gevangenisstraf opleggen, kijk ook naar de verzwarende omstandigheden bij het OM linkje.
Steken met een mes of vergelijkbaar voorwerp
Geen/ licht / zwaarder letsel GS 24 tot 42 maanden
Schoppen tegen het hoofd
Geen/ licht / zwaarder letsel GS 12 tot 28 maanden
@Wattman | 11-09-23 | 19:08: iets met oogcontact meestal. Met dat soort tuig in de buurt kun je beter naar beneden kijken.
@James_t_kruk | 11-09-23 | 19:27: tenzij je vechtsporten beheerst. Dan moet je ze in mekaar trappen.
@James_t_kruk | 11-09-23 | 19:29:
Het zou wat zijn, een op het oog wat iel kereltje dat oogt als een slachtoffer. Blijkt ie zwarte dan karate te hebben..
Iedereen is herkenbaar in beeld - de strafbare feiten zijn helder. Nu dit gajes oppakken en een straf opleggen die recht doet aan het eerlijke onderbuikgevoel in plaats van een straf die gelijk staat aan de linkerwang toekeren zoals de gemiddelde rechter lijkt te prevaleren.
Volgens mij wordt voor moord gemiddeld 6 jaar cel gegeven. Vaak hoger, maar dus ook vaak lager.
Dan is dit eenvoudige mishandeling, en de daders zijn waarschijnlijk minderjarig en/of geestelijk onvolwassen en verminderd toerekeningsvatbaar. Ga uit van een foei-gesprek, dan kan het bijna alleen maar meevallen.
@Dandruff | 11-09-23 | 17:44:
Soms lijkt de sharia me best een aardig idee. Zo van oog-om-oog..
Tsja,zelfs import ideeen hebben soms een (weliswaar zeldzame) goede kant.
Welnee , dit zijn voor de wet kinderen dus er gaat weinig gebeuren .
Die steker zal misschien moeten schoffelen maar is door de beelden al genoeg gestraft . Waren ze blank dan was wel de hel uitgebroken en had de NPO net als Amnesty en de Joop er al bovenop gezeten .
En de daders aanklagen wegens racistisch motief, het is 1 iemand van 1 kleur die het slachtoffer is en de daders zijn met een groep van 1 kleur die als groep 1 iemand opjagen met een andere kleur.
@roberto9715 | 11-09-23 | 17:47:
Pijnpuntje in de sharia is de principiële ongelijkheid van mensen. Mannen staan boven vrouwen, en moslims staan boven niet-moslims. In de shariawetgeving is het bestelen, mishandelen, verkrachten en vermoorden van niet-moslims meestal legaal. Een uitzondering daarop is als de heersende kalief/sjeikh/whatever bepaalde groepen "recht op leven" gunt, in ruil voor beschermgeld (jizzya).
Het draait dan dus puur om geld. Vandaar dat moord op een Amerkaan in Saoedi Arabië wel al snel tot doodstraffen leidt, maar moord op een Indiër of zelfs Egyptenaar niet. Wel kunnen nabestaanden soms een kleine schadevergoeding opeisen.
Sharia maakt het geweld alleen maar erger. In de jaren '90 zag ik al een reportage dat er elke week (!) een of twee dode dienstmeisjes vanuit de golfstaten naar de Filippijnen werden terug gevlogen. Dat zal in Indonesië etc echt niet anders zijn. In Egypte worden Saoedi's zelfs gehaat vanwege hoe Egyptenaren (ook moslims) in SA behandeld worden.
Straf? Had jij het over straf? In Nederland met z'n D66-rechters? Straf? Voor mensen van kleur? Hoe naïef ben je eigenlijk?
@MAD1950 | 11-09-23 | 18:31: dacht ik ook al. Nou ja. Mss een taakstrafje. Ik vind nog steeds dat ze kampen moet maken voor dat gajes. Waar ze opgevoed worden , iets wat thuis kennelijk niet is gebeurd
Hij zal wel iets over hun gedrag gezegd hebben, wellicht iets beledigends. Maar toen ze dachten "die kunnen we wel aan" ging 't los. Dat bij de haren pakken was een briljante zet, vervolgens nog bijna het topje van de trapster kapotgerukt (had wel willen weten wat ze vervolgens had gedaan)
Hij moet wel wat werken aan z'n reflexen, 3 keer tegen je hoofd laten trappen door een miep kan echt niet.
Hij krijgt rake klappen maar hij verweert zich kranig. Misschien niet overtuigend maar hij gaat, in elk geval in het filmpje, niet neer. Kudo's.
Joy Delima zegt exact hetzelfde als de doorsnee reaguurder hier. Maar we zijn fucked als we het niet voor elkaar krijgen dat mensen elkaar op de inhoud van hun karakter beoordelen in plaats van op de kleur van hun huid, want iedereen blijft hier. Debielen die iemand groepsgewijs aftuigen komen in alle kleuren, en wie daar een Delimaatje op los laat is niet wijs.
MLK... wat goed van jou zeg.
Klootzakken heb je overal maar de verhoudingen liggen ietwat scheef. In de gevangenis is 80% van-kleur. Twijfel?
Kijk voor de gein vanavond eens Opsporing Verzocht. Of volgende week, of de week daarna; voor de verhouding blank versus getint maakt het niet uit.
Of bekijk de Nationale Opsporingslijst.
@Dandruff | 11-09-23 | 17:49:
Ik kijk nooit meer naar opsporing verzocht. Ik wordt schijtziek elke week week de zelfde rotkoppen.
Ik heb het wel een tijdje gevolgd hoor in het kader van mijn diversiteit cursus.
Maar helaas heb ik moeten afhaken.
Dus ik blijf maar gewoon een blanke rascist
Bunk zit bij een honkbal-club, zowel in de auto als bij gebruik openbaar vervoer : Altijd spullen bij, zelfs de kleren. Dubbel setje, zeg mar
@Bunk-T | 11-09-23 |
Heb er zelf ook eentje altijd klaarstaan toevallig ook van aluminium, neem hem echter niet mee op reis. Trouwens ooit veroordeeld voor verboden wapenbezit in de auto met een gummiknuppel die ik aanschafte omdat ik 's nachts in Heerlen moest lossen.
Dat heb je niet met een honkbalknuppel neem ik aan ?
Maar ook die aluminium honkbalknuppel is te lang om in het OV te gebruiken. De lengte van een houten en een aluminium honkbalknuppel verschilt namelijk niet
Ho ho Wattman, een gummiknuppel met een gaatje er in waar een koord doorheen past zodat hij niet afgepakt kan worden, want zonder gaatje en koord is hij niet strafbaar
@Wattman | 11-09-23 | 17:35: Dat mag je gewoon bij je hebben, alles zit in die tas : Hanschoenen, schoenen, douche-opfris setje... doe je niks fout mee.
Moeilijk meppen in een tram of bus, weinig ruimte om een mooie slag te maken
@plaksnorhater | 11-09-23 | 17:42: Nou eerst trek je de handschoenen aan, petje opzetten en dan pas de...
@me163komet | 11-09-23 | 17:38:
Klopt, zat een koord doorheen.
@plaksnorhater | 11-09-23 | 17:42: denk 'biljartkeu'
@Bunk-T | 11-09-23 | 17:42: moet je je bedenken dat als je een beetje kan pitcher je met een bal nog meer schade kan aanrichten dan met een knuppel.
@Grumpy_Old_Ed | 11-09-23 | 17:48: Ooow ja, dat kan ook nog
Het was allemaal zo idealistisch goed bedoeld in de jaren zeventig en tachtig (ofschoon ook toen mensen met gezond verstand wisten dat het een leugen is): uit alle windstreken verschillende culturen leuk en aardig. "Villa Kunterbunt" in het Duits.
Het heeft een naam en het heer "multiculturele samenleving". Wat er feitelijk gaande is, is een "multiculturele langselkaarheenleving". En op de momenten dat we daadwerkelijk "samen" in een ruimte zijn, "leven" er al snel "conflicten"
Ik bepleit dan ook het beestje voortaan maar zo te noemen - "multiculturele langselkaarheenleving". Het zou ook met een korter woord kunnen, waar je je tong niet zo snel over breekt en dat bovendien de beste oplossing voor "conflicten" biedt, maar ja dat woord heeft ook weer zo´n stigma.
Mijn moeder zei in de jaren 80 al: we zijn niet meer onder elkaar
Oja, integreren met behoud van eigen cultuur was ook zo’n kreet in die tijd. Nou, dat hebben we geweten, al die fijne culturen op een kluitje.
@matatwork | 11-09-23 | 17:27: En ondertussen wordt onze cultuur stukje bij beetje afgeknaagd.
Het is meer een "multiculturele het recht van de sterkste groep" geworden, waarbij de groep blanke Nederlanders van angst zijn verlamd door decennialang zorgvuldig aangepraat racisme schuldgevoel.
Rare mevrouw. Die Joy Delima. Nooit van gehoord. Mevrouw heeft een beetje een kleurtje en zet zich af tegen de oorspronkelijke blanke bevolking van Nederland, die ze "wit" noemt terwijl ze het niet eens zijn. Printer papier is wit.
Als die enge drugs uit de VS hier ingeburgerd zijn hebben we geen last meer van dit soort gasten.
Bij het FD doen ze hun best om van twee walletjes te snoepen want hun papier is niet wil en ook niet bruin.
@Uw Verzekeringsadvis | 11-09-23 | 17:20: als die enge drugs uit Amerika hier is ingeburgerd, waarom dan ook niet het Second Amendment: A well regulated Militia, being necessary to the security of a free State, the right of the people to keep and bear Arms, shall not be infringed.
@Uw Verzekeringsadvis | 11-09-23 | 17:20: Klopt, ideaal... van zombies heb je weinig last
Laat me raden: een zwartrijder?
Wanneer stapt mevrouw Delima voorgoed op het vliegtuig ? En iedereen met hetzelfde gevoel er gelijk maar achteraan.
Las net dat Vleesverkopert gaat verhuizen naar donkere streken. Wil ze weg, komt ze die ellendige blanken nóg tegen!
Wat mij betreft mag de overheid dat best stimuleren. Zoals korting op de enkele reis ticketprijs. Of mag dat niet om dat dat een verkapte fosiele brandstofsubsidie is?
Daar zijn niet genoeg vliegtuigen voor....
Het stukje dat ontbreekt in de Quote in dit topic maar waarover mensen vallen (waarom noemt de politie dit een conflict???) en daar weer van alles achter zoeken over bewust bagatelliseren en daarachter meteen weer losgaan met hun hysterische conclusies daarover is dit:
"DEN HAAG - Een man is afgelopen vrijdag ernstig mishandeld in een tram. Volgens de politie ging er een conflict aan de mishandeling vooraf. Daarna keerde een groep zich tegen de man. Beelden van de mishandeling worden inmiddels massaal gedeeld op internet.
Waarom het conflict in de tram ontstond, is onduidelijk."
Ofwel, er was een conflict. We weten niet wat of waarover. Daarop pas kwam deze mishandeling. Het bericht is daar duidelijk over. Laat je die Inleiding weg dan denk je ooooh de politie noemt het maar een conflict terwijl het duidelijk een mishandeling is!
Vroeger voordat ik door die snotapen van mijn fiets werd getrokken ontstond er ook altijd een conflict. Namelijk dat ze tegen jou gaan schreeuwen: 'heb je een probleem?' en dan zomaar ineens, had ik een probleem.
Met dit soort primitieve jongeren heb je al snel 'een conflict' is mijn ervaring.
Hij zal iets gezegd hebben dat hij achteraf gezien beter niet had kunnen zeggen. Maar zelfs dat mag geen reden zijn om iemand zo aan te pakken.
Zeker! Maar het punt was, men ging los op het kenmerken als "conflict" en daar werd door sommigen al vlug weer achter gezocht dat dit een bewuste downplay zou zijn. Roos maakte zich extra druk, bijvoorbeeld. Nou het blijkt dat er een conflict aan vooraf ging. Wat mij weer kwam te staan op allerlei fraaie kwalificaties.
Mijn vrouw heeft ook wel eens een ernstig conflict gehad maar ik heb haar nog nooit hangend aan een paal iemand voor zijn muil zien trappen.
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 16:55:
Hoor je mij wel? Ik denk dat veel mensen begrijpen dat conflict vaak betekent dat je een ongewild 'conflict' met ze hebt.
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 16:55: Een kennis van me is ooit aangereden door een scooter die door rood licht reed, en toen hij daar wat van zei is hij neergeschoten. Maar volgens het krantenverslag was er sprake van een 'verkeersruzie'. Tsja...
Een verkeersruzie. Hmm. Maar inderdaad, al heel snel is iets een conflict. Verkeerd kijken bijvoorbeeld. Maakte ooit het omgekeerde mee, ik reed een Turk aan, tamelijk hard in de achteruit bij een stoplicht. Ik stapte uit en liep naar hem toe, om te vragen of alles goed was. Hij was doodsbang. Hij dacht dat ik hem ging vermoorden.
@letopuwzaak | 11-09-23 | 16:58: nee hij luistert niet. In bovengenoemd citaat staat het woord "vooraf" niet.
Ergo, er is geen conflict. Iemand wordt uit het niets door een groep jongeren mishandeld.
En dan zijn er mensen die héél graag het slachtoffer enige schuld in de schoenen willen schuiven.
En dan vilein zeggen "Roos maakte zich extra druk".
Ja. Dat klopt. Ik maak me druk wanneer slachtoffers tot schuldigen worden gemaakt, waarmee je de daders in eenzelfde gemak tot gedeeltelijk slachtoffer bestempelt.
"Iemand wordt uit het niets door een groep jongeren mishandeld."
Nee Roos. Alweer niet juist. Je weet dat dus niet. Volgens het bericht ging er een conflict aan vooraf. Wat dat was, is niet bekend. Het kan van alles zijn. Misschien stond hij op een teen, misschien botste hij tegen iemand aan, misschien deed hij niets en werd hij geprovoceerd. Maar je weet het dus niet. Jij maakt ervan dat jij het wel weet.
Ben benieuwd naar het verhaal erachter. Hopelijk komt daarover duidelijkheid. Hopelijk worden de daders stevig aangepakt en de steker helemaal.
@Roos | 11-09-23 | 17:06:
Ja, het besef is er niet echt dat gewoon kijken of niet kijken of zo onzichtbaar mogelijk langsfietsen al een probleem kan opleveren. Zij hebben zin in mot dus je zal het krijgen. Dit niet benoemen helpt niet het probleem oplossen. Het zal BL's dochter zijn die niet veilig naar een zwembad kan. Zelfde groepen.
Al twintig jaar lang zo.
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 17:12:
De ervaring leert, dat dit vaak NIETS is. Ook geen teen, ook geen woord, Niets! Waarom jij dat in alle toonaarden moet bagatelliseren blijft voor mij eigenaardig.
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 17:12: BL, wie een hond wil slaan kan altijd wel een stok vinden. Oud Nederlands gezegde.
Misschien zei het wel iets over het niet inchecken (ja, dat is een vooroordeel). In dat geval heb je in principe al een conflict. Misschien waren ze wel luid. Het woord 'conflict' is zo breed. Je krijgt net het gevoel dat de politie bewust het woord gebruikt om het probleem af te zwakken. Anders kan ik er niet van maken.
Ik denk dat ik weet wat het conflict is dat aan die vechtpartij voorafging.
Uit de beelden zie ik dat er kennelijk ( ik heb hier geen geluid ) van alles tegen hem gezegd wordt en bewegingen naar hem worden gemaakt.
Tot het moment dat hij iemand aanraakt, dan is er een conflict en mag er volgens de groep hardhandig ingegrepen worden.
Want hij begon toch nietwaar?
Moet weer denken aan die treitervlogger. Die het bloed onder de nagels van die vrouw haalde. Wist zich zeer goed te beheersen, ik zou dat niet kunnen ( en dan zou ik uiteraard in elkaar geslagen worden, of een aanklacht krijgen ).
Precies! Maar het punt is, je wéét het niet. Ben blij dat sommigen hier geen rechter zijn of advocaat en hebben erg grote moeite met zaken sec kunnen beoordelen. Maken er van alles van, dichten je dan ook maar van alles toe. Volgens de politie die de man blijkbaar gesproken heeft, was er sprake van een conflict voorafgaand (!) aan de mishandeling. Dat is toch niet zo lastig te accepteren?
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 17:12:
Geen enkel conflict of vooraf schermutseling rechtvaardigt dat die kleine aapjes met z’n tienen op een man met (verstandelijke) beperking gaan inslaan. Begrijp je dat niet? Of heb je zelf ook een verstandelijke beperking?
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 17:23: het is toch niet moeilijk te begrijpen dat VOORAFGAAND niet in bovenstaand citaat staat?
@Roos | 11-09-23 | 17:06: Over conflict gesproken: BL voedt zich op ziekelijke wijze met conflict. Gaslighting, red herrings, whatboutisms, alles trekt hij uit de kast om maar vooral de verontwaardiging te relativeren van mensen over dit afschuwelijke filmpje. Nu trekt hij weer een anekdotische 'Turk' tevoorschijn als relativering: ook die alochtoontjes waar jullie reaguurdertjes "bang" voor zijn, zijn bang voor ons, maar ik, nobele, gelijkmoedige, sta daar allemaal boven. Hij is echter geen consequente advocaat van de duivel; hij neemt deze rol enkel aan als iets negatief dreigt af te stralen op de versie die je als deugende burger behoort te hebben. Weet hij van tevoren dat dit niet lukt, dan onthoudt hij zich van commentaar. Soms lult hij zich vast, zoals in dit topic, en dan komt het gaslighten aan de oppervlakte: 'tut-tut, Roosje, hoe druk maak je je nu toch...'
Bij “conflicten” waar een blank persoon een gekleurd persoon in elkaar mept, zie je al snel insinuaties verschijnen “dat het misschien wel racistisch van aard moet zijn”. Je ziet in de berichtgeving op de MSM dan ook vaak de toevoeging “de politie onderzoekt of er een racistisch motief aan ten grondslag ligt.” Het staat dus vooraf niet vast dát het zo is, maar men zet het er desondanks wél bij.
In omgekeerde gevallen zie je dat dan weer nooit.
@letopuwzaak | 11-09-23 | 17:13:
Mijn zoon van toen dertien jaar is een keer in elkaar geschopt door twee zwarte mannen van een jaar of 25, zonder enige aanleiding. Hij heeft er een tijd last van zijn knie door gehad. We zijn er geen racist van geworden. Maar hij kijkt wel iets beter uit. En is bewapend met een stevige Smith & Wesson. Oh nee dat laatste dan weer niet.
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 17:33: maar waarschijnlijk liep hij erna wel wat minder zeker over straat wanneer hij 2 of meer zwarte mannen zag lopen. Vrij normaal hoor, gevaar ontwijken. En dan ben je toch echt geen racist, maar baseer je jouw handelen op eerdere ervaringen.
@kapoerewiet | 11-09-23 | 17:27:
Nee het is eerder omgekeerd. Ik zie vrijwel dagelijks een roedel losgaan op het rood vlees dat over migranten, asielzoekers, allochtonen in de arena wordt gegooid, er volgt dan een virtueel volkgericht, waarin bepaalde gevoelens weer heerlijk de vrije teugel nemen. Een terugkerend ritueel, waar ik heel soms dan, even licht tegengas geef met wat nuancering, iets wat meteen nóg meer boosheid lijkt op te wekken. "Je mag de wolven blijkbaar niet storen bij het voederen", is een gedachte die dan geregeld bij me opkomt.
Dat hier sprake is van een walgelijke mishandeling lijkt me zonneklaar. Dat elke aanleiding daartoe nog steeds geen excuus vormt lijkt me ook helder. Toch mag ik daar niet eens wat over zeggen, zelfs als dat in een politiebericht staat. Nee, want daarmee zou ik het goedkeuren, of zo. Kortom, bij dergelijke boosmakers moet je blijkbaar iedereen maar even zijn gal laten spuwen over allochtonen. Juist dan vind ik dat je er nuances over moet plaatsen.
"Ofwel, er was een conflict."
Ja, dat zal best. Er was in 1940-45 ook een 'conflict tussen de toenmalige Nederlandse regering en de toenmalige Duitse regering", zoals de heren van Jiskefet het in een onvergetelijke sketch formuleerden.
Enfin, misschien krijgen we nog te horen, hoe dat conflict is ontstaan, en waarom dat roedel gekleurde mensen zo losging op één 'witte' man.
Maar voor het moment ga ik er toch vanuit, dat de zwarte dames en heren zich een beetje te buiten gingen aan geweld.
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 17:41: "... waarin bepaalde gevoelens weer heerlijk de vrije teugel nemen. Een terugkerend ritueel..."
Opsporing Verzocht kijken en de daarbij gepaard gaande gevoelens ondergaan is ook een terugkerend ritueel.
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 17:23: Nou, ik weet het wel, die beelden zeggen me genoeg.
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 17:41: Een mooie metafoor, toegegeven, maar het is veelzeggend dat je mensen die een oprechte afschuw voelen - en waarschijnlijk ook veel herkenning - bij het zien van dit filmpje, met een roedel vergelijkt. Hun ergernis betrof jouw eerste, en enige reactie op dit filmpje: je relativering, je mitsen en maren. Nu spreek je wat obligatie 'walging' uit, maar de essentie van je tegels is dat je niet wil delen in die afschuw, in tegendeel: je ergernis over die reaguurders, die je racistisch vindt (ondergeschikt aan jezelf, want jij, jij bent geen racist geworden na wat je zoon is aangedaan!) is groter dan de afschuw over de agressie van deze horde schoolkinderen. Je verontwaardiging richt zich dus primair op de verontwaardiging van reaguurders, je wíl niet dat ze gelijk hebben met die verontwaardiging over de duidelijke normvervaging in onze samenleving, je stelt je daarboven, en stelt vragen over de aanleiding. Waarom stelde je die vragen, als je nu aangeeft dat elke aanleiding geen excuus vormt? Wat was dan de functie van die vraag? Ik weet het antwoord wel. De functie is dat jij op de bandwagon kunt springen om mensen die grote culturele, sociale en maatschappelijke problemen zien die door de MSM onder het kleed worden geveegd, te betichtigen van racisme.
@kapoerewiet | 11-09-23 | 17:27: dank voor deze heldere analyse:-)
@kapoerewiet | 11-09-23 | 18:14: Bij een volgend mishandelfilmpje (want die komt er geheid): trap er niet in.
Besef je je dat ook de politie een aanname maakt? Wat jij vervolgens weer als voldongen feit opvat?
@kapoerewiet | 11-09-23 | 18:14:
Ah je dicht me weer allerlei elitaire hoogdravendheid toe. Ook onuitroeibaar hier. Het is blijkbaar niet voldoende dat ik deze lynchpartij afkeur. Nee ik moet mee met de meute, op naar het plein met de hooivork, op naar de buurt waar "ze" wonen.
Ja ik geef grif toe een extreme hekel te hebben aan racisten. Vooral aan de zogenaamd keurige racisten. Die echt iedere aanleiding aangrijpen om leeg te lopen over allochtonen, migranten, links, zwarten en hun "cultuur".
Het maakt niet eens uit wat de aanleiding is. Elke aanleiding voldoet. Zelfs een rapport over criminaliteit waarin duidelijk staat dat het in tien jaar tijd met de helft is afgenomen. Dan nóg weet men de negative krenten uit de pap te vissen. Dat hier overduidelijk sprake is van meer dan alleen het signaleren van een tendens is mij allang duidelijk.
Bovendien krijg ik weer van alles in de mond gelegd. Ik ben niet tegen mensen die zich beklagen over "normvervaging", ik ben tegen de racistische zaken die erbij gesleept worden. Dat begrijp je niet, want je bent simpelweg niet in staat degelijk onderscheid te (willen) maken. Jij wil in mijn tegels uitsluitend zien dat jouw beeld over "deugers" bevestigd wordt als wereldvreemde elitaire types die zich verheven zouden voelen. Zodat jij je weer kunt wentelen in je eigen gelijk, je slachtofferschap en hee, je ontvangt er nog complimentjes over ook!
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 18:46:
Ik ben een halve racist. Gevolg van op de middelbare school in Overvecht Utrecht zitten heel wat jaren geleden. In de parallelklas allemaal types die je op het filmpje ziet. En ik weet uit ervaring hoe die lui redeneren. Inderdaad verkeerd kijken, wel of geen sorry zeggen, op het verkeerde moment op de verkeerde plek zijn, enz.
Ze zijn alleen maar uit op rotzooi trappen. Dus ik kijk wel uit met dat soort types met name als ze in de meerderheid zijn.
Wat betreft het niet helemaal racistisch van mij zijn betreft, een goede vriend was marokaan. Al jaren niet meer gezien. ( en hij bleek trouwens illegaal in Nederland te verblijven, maar dat nam bijna niemand die hem goed kende hem kwalijk ).
Maar inderdaad, ik weet niet wat er aan die 'vechtpartij' vooraf gegaan is, lekker belangrijk.
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 18:46: neen, dat doe ik niet. Probeer eens wat minder snel te reaguren. Beter lezen, even nadenken, dan tikken. Want je schiet net iets tekort in je redenatie-vermogen om dat snel te doen, zo blijkt steeds.
Ach ja, de usual suspects.
Ik ben benieuwd welke reden er was om de man te mishandelen. Want je moet toch een verdomd goede reden hebben om je als een groep Hyena's op iemand te storten.
Maak je overigens geen illusies over de hoogte van de straf; de racismekaart zal ongetwijfeld getrokken worden door de advocaten van de daders.
Ze hebben helegaar geen goede reden nodig hoor.
Wat Geert zegt!
twitter.com/geertwilderspvv/status/17...
Soms een interne tweestrijd: "Wel of niet emigreren?" terwijl we stiekem al besloten hebben dit te doen in 2025. Locatie en tijdlijn al bekend.
Dan denk je aan wat je allemaal gaat missen aan Nederland. Het moeilijke integreren wat er in het verschiet ligt. Maar dan zie ik dit gedrag en dan mag 2024 ook wel. Zinkend schip. Peilingen lijken ook niet hoopgevend. Dáááág
Komt m'n vraag weer (omdat wij hetzelfde hebben besloten): welke locatie?
@kapoerewiet | 11-09-23 | 16:35: Guadeloupe. Thuisland van de vrouw. De lusten van de EU zonder de lasten. Althans; ik moet wél mijn Frans verbeteren en het leven is er duur. Maar deze verkopert kan niet wachten.
Uzelf?
@Vleesverkopert | 11-09-23 | 16:38: Guadeloupe! Interessant... aangezien uw vrouw er vandaan komt moet integreren geen probleem zijn, en och, Frans is geen Hongaars hè, dat fris je zo op. Wij zitten nog allerlei opties af te wegen, ben al eens geëmigreerd in m'n leven, ken de haken en ogen, maar weg gaan we. Zes talen op zak en wat centen, dus we nemen geen overhaaste beslissingen. Tot die tijd vraag ik aan alle Reaguurders waarheen ze gaan...
@kapoerewiet | 11-09-23 | 16:46: ik heb laatst naar het westen van Ierland gekeken. 200000 euro voor een vrijstaand huis met een lap grond. Middle of nowhere, meer schapen dan mensen.
@kapoerewiet | 11-09-23 | 16:46: Spanje is wel okay. is mijn ervaring.
@Vleesverkopert | 11-09-23 | 16:38:
Even googelen op Guadeloupe riots? Maar goed, gewoon niet in Pointe a Pitre gaan wonen, dan valt het wel mee. Omgeving Deshaies is prettig, of niet het hoofdeiland maar La Desirade of de Iles Saintes.
@kapoerewiet | 11-09-23 | 16:46: Sao Tome, en dat duurt niet lang meer. 2024
@Tapu | 11-09-23 | 17:16: Gosier inmiddels zesmaal een maand vertoefd. Erg goed te doen
De kleine eilanden zijn mooi maar we heel saai. Riot zijn vooral tegen slecht drinkwater en covid. Je moet het er mee doen
Politieagenten die in een onderling appgroepje hier iets van vinden worden natuurlijk meteen aangepakt.
Dat ligt er maar net aan: zijn ze veroordelend naar de man of naar die hele groep bloedhonden?
Is het naar de man: geen gevolgen.
Nee joh, die zijn te druk op de A12.
Schreef het eerder al: als je 15 tot 20 jaar geleden in de metro of tram zat vanuit bepaalde wijken richting binnenstad, struikelde je over de kinderwagens van uitgezakte, ongeïnteresseerde tienermoeders. Dat die baby'tjes niet zo schattig en klein bleven wist ik toen ook wel.
Had ons toen dan gewaarschuwd via Hyves ofsooo
Door dit soort dingen krijg ik meer en meer sympathie voor, en ik zeg het maar voorzichtig, gebieden richting het oosten. Het is naar mijn gevoel nog de enige plek waar weerstand wordt geboden tegen deze complete afbraak van normen en waarden. Ik (en velen met mij) zie enkel achteruitgang en meer en meer beperkingen in vrijheid en handelen. Zou graag weer eens wat meer verruiming zien, opbouw, ontwikkeling, weer normaal kunnen doen, maar de hoop daarop is hier volledig vervlogen. Zoals NL en het Westen in het algemeen er nu voorstaan met de volledig ontspoorde klimaat-, ras- en prikhysterie, zie ik dit echt niet meer goedkomen als er geen grootschalige interventie plaatsvindt... erg genoeg.
Voor Poetin wilde je eigenlijk zeggen. Nou ouwe, er is nog plek bij de Russen! Ze zoeken toevallig nog 420.000 die willen helpen vechten tegen dat verderfelijke westen.
Hoeveel procent van de autochtonen voelt zich nog veilig op de tram?
Graag een peiling, maar zonder steekproef.
Schat 10%. Gelukkig woon ik in een regio zonder tram.
@bqbq | 11-09-23 | 16:35:
Dit soort bloedhonden gedragen zich ook zo in bus en trein.
Zelfs in winkels en woonwijken.
Hier weet de politie exact wie het zijn maar grijpen ........... NIET in.
Ik voel me niet perse onveilig, maar als er veel mensen met een ietwat andere achtergrond in de trein of tram stappen, ben ik wel iets meer op mijn hoede.
Aangezien de gebeurtenis op een openbare plaats was, had iedereen er kennis er van kunnen nemen.
De enige reden dat men dit niet online wil, is om de daders te beschermen.
Want blijkbaar kun je aan het uiterlijk al zien dat de agressievelingen in de bus de echte zielige slachtoffers in dit verhaal zijn.
Kool & the Gang, Earth, Wind & Fire. Het is prima mogelijk om in groepsverband een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappij.
Klopt, maar helaas heeft vanaf de simpele hiphop hier en daar slecht volk een onterechte kans gegrepen, de ECHTE Blind Willie Mctell's moet de wereld koesteren, kan de witte man altijd nog wat van leren in de evolutie.
En geen mens die ze veroordeelde op huidskleur.....
Het kan wel maar als één partij niet wil is het onbegonnen werk.
Klopt. Ze moeten lekker bij een fanfare -dit meen ik echt- maar ja, dat is een 'blank' soort tijdverdrijf hoor ik wel eens. Terwijl volgens mij de donkere mensen dit als de beste kunnen.
Het gaat niet om kleur, maar om cultuur en gewoonten. En waar identificeer je je mee. Helaas niet met dit soort geweldige muzikanten.
Je bedoelt, zwarte mensen kunnen best leuk dansen en zingen. En zo een vrolijke bijdrage leveren. Ik ken er een paar die heel aardige dingen kunnen maken van spiegeltjes en kraaltjes. En laatst danste er eentje in een rieten rokje door de straat.
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 16:59: Je geeft er weer een rare draai aan. Je zoekt overal racisme achter. Dat moet je niet doen, is vermoeiend. En niet terecht.
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 16:59:
Want deze artiesten zag jij als een soort entertainende slaven? Ik niet, ik zie ze als grootheden en het zouden leuke voorbeelden kunnen zijn voor jeugd, al dan niet van kleur; muziek maken ipv asociaal doen.
Mijn sterke vermoeden is dat hier wel degelijk een denigrerende bedoeling achter zat, om een zwarte band aan te halen als voorbeeld van een positieve bijdrage van donkere mensen.
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 17:06: Is het denigrerend om topartiesten als voorbeeld te stellen?
@Après toi | 11-09-23 | 17:13:
Kennelijk wel. Mozart waarderen is immers ook denigrerend naar Oostenrijkers.
Alles mag uit de kast om de aandacht af te leiden van deze laffe aanval.
@Après toi | 11-09-23 | 17:13:
Dit wordt een spelletje. Jij weet denk ik ook best, dat zwarte mensen wegzetten als aardige dansers en zangers een racistische meme is. Tongue in cheek, "kijk ze kunnen toch ook léuk meedoen, als zangers of zo?" Iedereen weet hoe dit bedoeld is maar het goede van zo'n meme is de "plausible deniability". Je kunt de vermoorde onschuld spelen. "Ik had toch alleen maar een goed voorbeeld?" Sure you had.
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 18:21: Joh, wees blij dat zwarten niet als Rappers worden weggezet.
Die broer met die glamoureuze fro is de kopschopper.
Bij wordt ook geschopt door gele rok. De mevrouw die m het eerst slaat en dan doet alsof dr neus bloedt.
@sjef-van-iekel | 11-09-23 | 16:27: Inderdaad ff het vuurtje aansteken en dan de andere kant op kijken.
Ik heb de laatste tijd steeds meer behoefte aan mensen met mijn kleur om me heen in mijn geboortestad maar die zijn er bijna niet meer.
Bent u een smurf?
@Zeurders | 11-09-23 | 16:23: Was vroeger wel eens blauw ja.
@Zeurders | 11-09-23 | 16:23: Er lopen nu alleen nog maar Gargamel's in uw stad?
Niemand wordt geboren als racist.
Vanmorgen werd er op dit onderwerp flink -weggejorist- alsook flink -weggejorist en opgerot-.
Jammer dat dat bij dit soort vullis niet mogelijk is.
Wat zou er niet passend zijn aan de verwijderde tegels denk je? Doe eens een poging...
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 16:50: Ik zag een paar die verwijderd werden waar volgens mij weinig mee aan de hand was.
@Après toi | 11-09-23 | 16:55: Met het merendeel van die tegels die ik zag was weinig tot niets aan de hand. Ik vermoed dat het vooral om kritiek op de moderatie ging. Dat vinden ze hier niet fijn. En een A12-demonstrant en tevens acteur 'Siegheil Sloot' noemen mag dan weer wel
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 16:50: Omdat ze zeiden wat veel mensen denken?
@knutsel_ | 11-09-23 | 17:17:
Is "wat veel mensen denken" een reden om iets maar te laten staan dan? Of is dit een hint naar "je mag het niet zeggen, maar..."?
Gelukkig krijgen we hier nooit meer een dienstplicht; als mijn neefjes in een peloton moeten vertrouwen (in de rug...) op zo'n nieuwe Nederlanders achter zich in de compagnie...... daar trapt de komende 25 jaar NIEMAND meer in, zelfs in het simpele OV moet je op je qui-vive zijn.... wat een verkwanseld land, zo dom.
@RGV42 | 11-09-23 | 16:24:
En deze types wil je niet bewapenen, of leren hoe ze er mee om moeten gaan.
Dienstplicht..... goed idee, zodat je dat soort figuren ook nog eens leert georganiseerd in groepen op te treden en met wapens om te gaan. Nog meer briljante ideeën?
@RGV42 | 11-09-23 | 16:24: Ik ben actief dienend militair en ik schaam me kapot voor mijn nieuwe, jonge collegae. Het IQ is niet hoger dan hun eigen schoenmaat, fatsoenlijk Nederlands kunnen ze niet schrijven en het oplossingsgericht vermogen en algemene kennis is bedroevend. Een enkeling uitgezonderd. Laat staan de mensen met een dubbel paspoort en/of met een sympathie voor het land van hun moeder/vader/opa of oma. Die heb ik liever voor me dan achter me.
@_YELLOWMAN_ | 11-09-23 | 16:46: Ja, die moet je niet meenemen naar de schietbaan.
@me163komet | 11-09-23 | 16:45: Ja! Gratis kickbokslessen zodat die jongeren op een gezonde manier leren om te gaan met hun energie.
@_YELLOWMAN_ | 11-09-23 | 16:46:
Dat heb je met een beroepsleger. Niet de slimsten komen daar op af. Maar op zich, weer een aardige kijk op ons leger. Alsof "ze" je eerder in de rug zouden schieten dan op de vijand. Je zal zo'n leidinggevende hebben als jij.
Schreef net nog een stukje over dat elke aanleiding voldoet voor een racistische tegel. Deze ook weer, het heeft niets te maken met deze mishandeling maar onze andere Nederlanders in de krijgsmacht mogen meteen een beschuldiging als mogelijke landverraders aan de broek krijgen. Fijn weer!
Slachtoffer wilde initieel geen aangifte doen. Hopelijk doet hij dat alsnog. Aan de andere kant lijkt het mij wel vervelend om “man met beperking” te worden genoemd door Greet terwijl je dat misschien niet bent.
Als je in zo'n kut buurt met het OV moet als blanke, dan heb je wel een beperking
Opmerkingen als "heeft u beelden, deel ze dan niet online maar stuur ze naar de politie" schieten zijn doel al lang voorbij. Juist die oproep bevestigt de sterke vermoedens van de meeste mensen.
Waarom is "mensen van kleur" correct taalgebruik en "kleurlingen" niet? Iemand?
Omdat kleuring gebruikt wordt in Zuid Afrika om mulatten te duiden misschien? www.encyclo.nl/begrip/kleurling mulat
mulat is een kleurling (vroeger alleen gebruikt voor een nakomeling van een zwarte en een blanke; later ook gebruikt voor 'lichtere' mengvormen) De zwarte slavin trouwde met haar blanke heer en samen kregen ze een mulat.
Omdat alles letterlijk vertaald wordt uit Amerika: POC it is, People of Colour.
De taal wordt door de letterlijke vertaling ontdaan van de cultuur.
Daarom weiger ik mezelf als wit te bestempelen.
Van oudsher betekent dit in Nederland namelijk dat het niet goed met je gaat, als je wit bent.
@Roos | 11-09-23 | 16:18: Bij wit denk ik aan "White trash".
@Roos | 11-09-23 | 16:18: Wat zie je wit, moet je poepen?
@oldandwise | 11-09-23 | 16:25: Dat is ook de bedoeling van dat "correcte" taalgebruik en de onderliggende "theorie".
"Wit" staat voor "slecht". Een soort erfelijke negatieve eigenschap, waarvoor je constant je excuses moet maken en uiteindelijk moet betalen.
Maar dat is heus geen racisme hoor, want als je niet wit bent, kun je ook geen racist zijn.
Of negerts van kleur.
@bqbq | 11-09-23 | 16:38: Daarmee is Oeboema uitgesloten.
Ik mag toch aannemen dat ze voldoende beelden hebben inmiddels? Er draaien in de tram ook nog camera's mee. Kan je in ieder geval zien waar het tuigh is in- en uitgestapt. In- en uitcheck gegevens kan je waarschijnlijk wel vergeten, want bij mijn laatste ritje met het OV was ik geloof ik, de enige die betaalde voor zijn reis!
Als je het als reis bedrijf al zo ver laat komen, vis je achter het net, want dit soorten lieden gaat steeds een stapje verder. Het (jacht) territorium moet immers steeds verder worden uitgebreid .
Ik lees net nog interview met Joy, in Het Parool. Is zo'n typetje dat kletst over microagressies en overprikkeld zijn en de hele wereld ziet als een seksistisch vrouwenhatend racistisch bolwerk. Niet al te serieus nemen.
Wellicht moet dat laatste juist wel eens gebeuren. Worden sommige mensen een stuk vrolijker van.
@Hans Kwalzan | 11-09-23 | 16:20: Maar alleen door een Penis van Kleur.
@Hans Kwalzan | 11-09-23 | 16:20: oei wat een seksistische microagressie, ik ben helemaal overprikkeld. Gauw een latte frappuccino met havermelk nemen en even in een cocoon mediteren.
@Zeurders | 11-09-23 | 16:24: Dat meppende en trappende pindabrein met d'r wegzakkende BH houdt daar ook wel van denk ik. Met d'r prik-prikvriendje...
Wat kan je hier nog zeggen dat niet al 1000x eerder aangekaart is... Iedereen die maar iets van een plan aanbied om dit aan te pakken is meteen racistisch en deugt niet! We totaal schaakmat gezet door dat tuig en hun support.
Dat tuig schaakt niet eens mee. Het is een potje zelfschaak waar we mee bezig zijn en we zetten ons zelf schaakmat.
Leg eens uit waarom Sylvana met een verklaring moet komen. Ik ben heel benieuwd hoe jij je volkomen vast gaat lullen en er zonder racistische nonsens niet uit gaat komen.
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 16:20: Laten we zeggen dat dit soort beelden niet meehelpen aan de acceptatie/integratie van bepaalde bevolkingsgroepen. Ook niet in de inclusieve samenleving die sommigen nog steeds en tegen beter weten in voor ogen hebben.
@Beste Landgenoten, omdat zij en vele andere deugviooltjes vooraan 'extreem rechts' en 'racisme!' staan te roepen als een blanke iets veel onschuldigers doet. Jij snapt het echt niet hè?
Witte huid? Fascisten hebben toch een oranje huid?
Klopt.
@Kaas de Vies | 11-09-23 | 16:12:
Een pak telt niet.
Is die held met zwarte Honda uit Den Haag van laatst eigenlijk al op zijn pootjes terecht?
Had zichzelf gemeld, dacht ik.
Op 9gag ook droevend veel filmpjes van geweld van gekleurde mensen tegen blanken en Aziaten. Ik denk dat je als land op een gegeven moment hardop moet kunnen zeggen dat integratie gefaald heeft en dat voor een vrij groot deel het mixen van verschillende kleuren redelijk tot goed gaat maar voor een klein deel gewoon niet.
En dat heeft alles maar dan ook alles met hen te maken,.
En kom niet aanzetten met dat ze hier wellicht geboren zijn want als je je zo on-Nederlands/on-Europeaans gedraagt ben je nog steeds een in Nederland wonende buitenlander.
Olie en water mengen niet.
Olie breidt zich verder uit.
"Tedere witte huid"
Joke's on you buddy, wij nemen tenminste voldoende vitamine D op uit zonlicht.
De natuur bepaalt dat in deze regio de beste huidskleur blank is. Wij komen allemaal uit Afrika, maar hoe hoger je komt in de wereld, hoe blanker je uiteindelijk wordt. Zijn nazaten zullen dus steeds blanker worden.
@John McClane | 11-09-23 Een kwestie van geduld.
@John McClane | 11-09-23 | 16:08: En dat is duidelijk te zien, de 3e generatie Hindoestanen en Turken komen erg dicht bij onze RAL-code.
Uit een Engels onderzoek blijkt dat een vitamine D-tekort, een sterk verhoogde kans op achteruitgang van het denkvermogen geeft.
Het grootste probleem in feite bij al dit soort gevallen van straat-terreur is dat de plegers verdomd goed weten dat ze in een land van weekdieren terecht zijn gekomen. Aangezien de meesten komen uit landen waar "kindness is weakness" de regel is, wordt van de zwakte in wet en gezagshandhaving een gretig gebruik gemaakt, de consequenties weten ze zijn verwaarloosbaar en ALS het al tot "vervolging" komt, kunnen ze dat in vrijheid afwachten. Een absurde situatie.
Het enige wat ik kan doen en zal doen is PVV stemmen!
En zo is het.
Welkom in mijn land….
Welkom in mijn voormalige land.
Ik zou dat tuig heel graag .-weggejorist- en daarna -opgerot- willen .
Oeps, je was me ruim voor zie ik.
Mensen die zich dan afvragen wat er aan vooraf ging….
Maw mss wel eigen schuld dikke bult.
Misschien liet ie een natte scheet.
Altijd wel een reden om met een man of 10 iemand te klappen, in z’n bek te trappen, een Shankie in z’n vlees te djoeken.
De beelden spreken voor zich, een horde hongerige lafbekken vallen een man aan.
Waarschijnlijk om niks.
Dit. Een meute hyena's is er niets bij.
Territoriumdriftige invasieve menssoorten.
De enige mensen die zich dat afvragen, lijden aan cognitieve dissonantie omdat ze geen afstand willen doen van de policor dogma's die ze ooit op de middelbare school tijdens maatschappijles kregen voorgeschreven. Ze willen er niet aan, wat de dagelijkse realiteit ze ook laat zien. Ze draaien zich in alle retorische bochten, stapelen dédain op neerbuigendheid, om die oude heilige huisjes overeind te houden. Dagtaak hebben sommigen eraan.
@kapoerewiet | 11-09-23 | 16:09: Wiet, de jongelui in de tram kunnen jouw tekst niet lezen. Deze kinderen horen bij een groeiende groep kanslozen, die niets aan waarden hebben meegekregen en ook niets tot zich hebben genomen. Het zijn op sociaal emotioneel en intellectueel gebied zeer laag functionerende mensen. Deze kinderen kunnen niets en weten niets.
@polderslootje | 11-09-23 | 16:43: dat weet ik, daarom was mijn tekst ook bedoeld voor de ontkenners, zij die op zoek gaan naar verzachtende omstandigheden voor dit gigantische probleem.
De straat. De mores. De messen. De meisjes.
'Deel beelden niet online', zegt de mosterd-na-de-maaltijd-brigade nadat dit godzijdank al lang en breed is gebeurd. Ik vind het namelijk best prettig dat mensen weten welke koppen ze het beste kunnen vermijden op straat.
Echt helemaal niemand die hem helpt of mensen ook maar aanspreekt.
Wat zijn we afgezakt.
Ooit wel eens gezien dat één van de roedel wolven een schaap helpt bij zijn ondergang?
Die tram wordt hoogstwaarschijnlijk bevolkt door a) andere schoolkids van dit niveautje b) ouders van schoolkids van dit niveautje, die dit dus ook normaal vinden c) wegkijkers á la BL die denken: och die zal het er wel naar gemaakt hebben.
Overigens niets nieuws onder de zon. Ik kan er over meespreken.
Mevrouw Delima Joy, of Joy Delima (altijd lastig voor- en achternaam te herkennen bij negernamen, James Le Bron bijvoorbeeld), staat wel voor paal zo. Een grote zwarte.
Die Joy Dilema is eigenlijk best een mooie vrouw qua uiterlijk, maar van binnen is ze in en in slecht helaas.
Die mevrouw is een raciste. En niet bereid om met mensen rekening te houden.
@Peerkeoud | 11-09-23 | 15:59: Ja, nogal een dilemma.
Vadertje Staat lost dit wel op, mensen. En het probleemoplossend vermogen van overheid & politiek is, zoals we allemaal weten, onberispelijk.
En voortdurend nihil
Alsdie beelden van zaterdag zijn, toen was er de jaarlijkse vrachtwagenoptocht naar Scheveningen, met als bijrijders mensen met een geestelijke beperking. Het was alleen heen, mensen moesten zelf terug naar huis, dus het ov zat vol met mensen met een (zware) geestelijke beperking en hun begeleiders.
Speelt zich afgelopen vrijdagavond af (20.45 uur volgens de politie).
Het zijn beelden van vrijdag 8 September.
Nooit geweten, van dat enkeltje. Duurde iig wel lang, dit keer. Om 1830 waren ze nog aan het toeteren.
Volgens mij zien we in dit filmpje ook een aantal verstandelijk beperkte jongeren,“toevallig” met een kleur, volledig losgaan op een man, die “toevallig” geen kleur heeft. De begeleiders van deze groep verstandelijk beperkte jongeren waren helaas niet aanwezig.
Dat krijg je er nou van als dat Extinction Rebellion zo'n inclusief wit hoogopgeleid feestje is. Dan gaat de Blm jeugd op zoek naar ander vertier.
Hoog opgeleid… zonder werk
Dat hoogopgeleid woordje staat inmiddels ook al erg hoog in mijn irritatie top10 ; gewoon lang op school gezeten, dekt de lading beter.
Nou, mevrouw Delima...... dat komt goed uit want ik heb steeds minder behoefte aan zwarte mensen om mij heen. Vooral de zwarte mensen die dit soort flauwekul stilzijgend goedkeuren. Als ik zwart was zou ik mij hier hevig tegen verzetten.
Als je zwart was zou je je er hoogstwaarschijnlijk niet druk om maken.
@Bootsjunge | 11-09-23 | 15:57: Als je zwart was, zou je jezelf waarschijnlijk eerst afvragen wat die witte man heeft gedaan, voordat je je gaat afvragen waarom die gekleurde jongeren compleet losgaan.
Gelukkig reis ik nooit met het ov, maar reis je er wel mee, dan moet je je zo langzamerhand toch wel bewapenen. Als je door bepaalde gebieden loopt in de Randstad idem. Wat zijn we toch ongelooflijk ver afgegleden in de jaren, gewoon triest. De tijd van fatsoen hebben we allang achter ons gelaten en wil je heel thuiskomen, zul je wel iets van een steekwapen, pepperspray, taser of iets dergelijks bij je moeten hebben om je te kunnen verdedigen in dergelijke gevallen. Te triest voor woorden dat je er over na moet denken om voor je eigen veiligheid noodgedwongen de wet te moeten overtreden. Helaas hebben de wetgevers dit zelf wel veroorzaakt, maar ze nemen geen enkele verantwoordelijkheid. Ja, dan staat Jan met de Pet een keer met de rug tegen de muur en dan moet je wel wat. Een wapen meenemen, jammer genoeg.
Waarom niet meer delen? Zijn alle betrokkenen al opgepakt? Of is er een ernstig tekort aan mankracht ineens? Tja, als je iedereen rond de A12 posteert...
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 16:00: Leg eens uit wat de boerenprotesten met een stel hyena's in een Haagse tram te maken hebben...
'Deel beelden niet online' is wat aan de late kant, zelfs alt-right influencers aan de andere kant van de plas hebben dit al op gepikt... there's no stopping that train now.
Yep.
Het gaat om beelden van anderen die (ook) filmden.
Die lompe aggresieve vrouwen is echt overgewaaid vanuit Amerika. Wat een naargeestige grietjes.
Is waar, maar daar worden ze in elk geval wél door de politie opgepakt. En door een rechter veroordeeld. En dan niet een knullig taakstrafje, maar een paar jaren cel!
www.theroot.com/updated-3rd-black-wom...
Ik ben opgegroeid in een niet al te lieve buurt, maar een steekpartij? Dat was eens in de tien jaar en dan altijd als escalatie in een langlopend conflict. Dit snelle prik-prik gedrag beangstigd me enorm. Die jongen met z'n kroeshaar mag van mij drie jaar onvoorwaardelijk krijgen. Fokking idioot.
3 jaar?
Deporteren naar de zandbak van herkomst zal je bedoelen.
Ja, echt gestoord dat hij zo makkelijk even iemand probeert te doden. Dat stuk stront lijkt wel in een andere wereld te leven, waar zoiets normaal is.
Laten we beginnen met een jaar of 8 met Peruaanse toestanden. Gewoon lange betonnen gangen met aan weerszijden cellen met traliehek. Weinig tot geen daglicht, 2 maal per dag wat te vreten en niet te veel en zeker niet te duur. Gewoon over de datum materiaal. Als je je gedraagt, mag je even naar buiten om te luchten. Zo niet, pech. Een doorgezakt bed en een plee, meer hebben ze niet nodig en zelf schoonhouden.
@normanius | 11-09-23 | 15:49: Deze lieden komen uit onze voormalige overzeese gebiedsdelen. De politiek heeft ze al jaren financieel gepamperd wat niet hielp, en nu denkt justitie het wiel te hebben uitgevonden door deze lieden nog veel harder te pamperen! Wat kan er mis gaan?
Politie was druk met honderden collega’s een paar zakken hooi van de A12 te halen, dus heeft dit steekincident en massale mishandeling even laten rusten. Nu de zakken hooi weg zijn kunnen ze misschien even kijken, hoewel gezien de achtergrond van de daders liever wordt weggekeken.
Dat " incident" was op Vrijdag 8 Sept. .......
@LoesjeP | 11-09-23 | 15:53: Ik deed overigens op vrijdagavond een poging (niet via 112) om geluidsoverlast in de openbare ruimte te doen. Maar ik kreeg niemand te pakken. Ik dacht toen wel ; tja, morgen zijn alle dienders van hun verlof gehaald voor de demo van XR morgen, dus zitten ze nu onderbezet. Het signalement van de overlast gevers was overigens gelijk aan de tram verdachten.......
@LoesjeP | 11-09-23 | 15:53: en vervolgens is er blijkbaar dagen niet gedaan door de popo.
Scheveningen is in de zomer volledig overgenomen door dit soort klotevolk. Normale mensen die naar het strand willen gaan alleen nog naar het zuiderstrand tot aan Kijkduin of het Zwarte pad.
Geen plek meer om aan je kleur te werken.
Daarom lig ik lekker in Kijkduin. Heerlijk rustig daar
Wassenaarse slag , heerlijk blank. Op een paar ambassade medewerkers na. En dat voor 7.50 heel de dag parkeren.
strafrechtadvocaat van de groep 'slachtofffers' . 'Verdachte gedroeg zich provocerend naar de groep minderjarigen, zij konden dan ook niet anders reageren '
Wat Joy Delima betreft verwacht ik dat ze een staalkaart bij zich heeft om te keuren hoe donker iemand is. Wat denkt ze van een kleurling? Blank, donker? Lastig. Mogelijk dat ze een potlood meeheeft. Kan ze in het haar doen van de persoon in kwestie. Valt het eruit? Te licht van kleur. Blijft het hangen? Dan zit je goed. Joy Delima zou prima leider van een apartheidsregime kunnen zijn met haar racisme.
Persoonlijk lijkt mij inhoud van het persoon wat belangrijker. Is iemand aardig, kan je er leuk mee praten en heeft iemand inhoudelijk wat te melden. Leeghoofden als Delima laat ik het liefste links liggen.
Misschien toch maar eens aangifte gaan doen wegens haat zaaien.
Joy heet eigenlijk Unjoyous.
En Trouw 'de verdieping' is een krantgeworden trauma.
Maar wat wanneer je blank bent en zo'n potlood onder je dikke tieten blijft hangen?
Oh wacht, haar, het gaat over haar. Sorry! ;p
Ach, in/op het land / eiland van herkomst discrimineren ze nog tien keer erger dan elders in een witte wereld. Hoe donkerder je huid, hoe lager je in rang bent. Dat is mij verteld door een voormalige bewoner van zo'n eiland waar ze gewoon Nederlands praten.
@LoesjeP | 11-09-23 | 15:55: Fijn voor het potlood! LOL
Ik ben eigelijk nooit een rasist geweest
Maar ook geen racist toch?
@Tiscali-2 | 11-09-23 | 15:44: Rascist toch?
@Pretzel Logic | 11-09-23 | 15:50: Nee
Ik ook niet. Mensen van kleur vinden zichzelf ook niet racistisch en intussen heb ik dezelfde visie op die groep gekregen. Ik moet ze niet, ik wil ze hier niet, alle zwarten zijn bij voorbaat fout volk en ik heb er het liefst zo weinig mogelijk om me heen. Enige tijd geleden vond ik dat knap racistisch, maar kennelijk is het dat dus niet.
Haha, komt de popo nu met zo'n kansloze nadat Greet de beelden al wereldkundig heeft gemaakt via zijn Twitter? Compleet wereldvreemd
Opvallend dat er éérst een politicus als GW moet zijn die er aandacht aan geeft, en pas daarna de politie er iets aan gaat doen.
Misschien hebben we meer mensen zoals Geert Wilders nodig? Mensen die niet wegkijken, maar zich er tegen uitspreken.
Terwijl er toch genoeg op het bureau achter een scherm zitten te turen.
@gaffelbaard | 11-09-23 | 15:51: veel meer !! En nog tikkeltje groffer
@gaffelbaard | 11-09-23 | 15:51: hier kan ik een volmondig meer, meer, meer laten horen.
Als er dan toch gezocht gaat worden, zoek deze droeftoeter dan ook gelijk:
www.dumpert.nl/?selectedId=100071455_...
Oppakken en opsluiten ook! Tegen zo'n oude man!
Er moeten toch camera's genoeg hangen op de lijn Scheveningen richting de wijk waar dit soort paupers wonen. Dus ik verwacht snel betere foto's online. Kabouter prik en z'n ho's mogen zich natuurlijk ook gewoon melden op het bureau.
alles wordt maar toegedekt om sociale onrust te voorkomen
Idd brute beelden worden eufemistisch als "vervelend" benoemd !....
Ook zo'n geliefd woord tegenwoordig : "overlast" ... lol ... Overlast is als meeuwen poepen op je auto of er een wegversperring is wegens werkzaamheden. Ik stel voor : straat-terreur.
@Yeoman | 11-09-23 | 15:51: Vervelend voor de politie, vooral omdat ze in de openbaarheid zijn gekomen. Net zoals Rutte het 'vervelend' vindt als ie weer eens op een leugen betrapt wordt. Dat gaat tegen het narratief in, dit lijkt verdacht veel op anti-blank racisme en dat heeft natuurlijk geen plaats in de huidige weg-met-ons maatschappij.
ik voel me steeds ongemakkelijker met zwarte mensen om me heen, het lijkt wel of ik continu rekening met ze moet houden
Dat lijkt niet zo. Het is de trieste realiteit.
Vooral niet aankijken en met een boogje omheen lopen als je niet in elkaar getrapt wilt worden.
@Trekhaas | 11-09-23 | 15:47: Grappig, zo werkt dat ook bij wilde dieren.
Ademhalen is al provocerend voor sommigen..
'Wien Neêrlands bloed...' O wat is dat lang geleden.
Wat me zo irriteert aan de opmerking van deze mevrouw Delima, is dat Trouw deze raciste gewoon een podium geeft en blijft geven zonder ook maar iets van kritiek op haar polariserende opmerking...
Echt hè? En dan vraagt zo'n Wilders "meer of minder" en wordt tot de poorten van de hel vervolgd. Deze mevrouw wordt op een schild gehesen met haar racistische gelul.
Of: “Weten we zeker dat dit Akwasi niet is?”
Het land stond op zijn kop, alle linkse deugers buitelden over elkaar heen om op te roepen tot een boycot.
En nu krijgt deze racist alle ruimte.
ik kom uit 1955, dat was een andere wereld.
'68 ook. Jammer dat we nu zo fijn kunnen vergelijken en nee geen sentimenten over vroeger.
"Ja, het gaat niet heel lang duren voordat de eerste betrokkenen zich op het bureau melden, vermoeden we zo."
Foei dat zeggen we niet! Liever: "Sommige delen van de samenleving zijn lastiger te bereiken voor instanties."
En als je dan preventief extreem geweld gebruikt om jezelf te verdedigen en anderen af te schrikken, wordt je op Joop weggezet als racist.
Ben erg benieuwd of er vanavond aan de deugtafels nog aandacht aan besteed gaat worden.
Dit lijkt mij typisch iets voor Humberto, die is namelijk altijd zo begaan met achtergestelde mensen.
Hij heeft altijd rare filmpjes tussendoor. Zou hij dit filmpje vanavond laten zien?
Dit lijkt mij typisch iets voor Humberto, die is namelijk altijd zo begaan met achtergestelde mensen.
Ja, maar niet als het om slachtoffers van anti-blank racisme gaat. Te ongemakkelijk.
Blanke deugers roepen blanken ‘tot de orde’.
Zwarte deugers roepen nooit zwarten tot de orde.
Als ik behoefte heb aan bier, drink ik bier. Als ik behoefte heb om te vissen, dan ga ik vissen. Als ik behoefte heb om niks te doen, dan doe ik niks. Als mevrouw Delima behoefte heeft aan een bepaald type gezelschap, dan moet ze die opzoeken. Hoe moeilijk kan het zijn? Ik heb nu behoefte aan melk, mag ik nu ook in Trouw?
Nee, want u bent niet van de juist RAL.
Waar zijn de voorgedrukte aangiftes tegen Omar Kbiri? Wat een ongelofelijk racist is dat zeg.
Een dwaas is het.
Heb wel een beetje medelijden met zijn leuke dochter dat deze zo’n kinderlijke flapdrol van een vader heeft.
Tjeetje, wat een agressieve meiden (wijven).
Dat noemen we in de volksmond achterlijke inteeltprodukten.
Uiteindelijk is dit allemaal het gevolg van meer dan een halve eeuw ''open grenzen''. In die 60 jaar heeft jan en alleman zich hier maar kunnen vestigen zonder een strobreed in de weg gelegen te krijgen.
En het gaat gewoon door. Nu het erop lijkt dat we niet de voorspelde 70.000 asielzoekers binnen krijgen, maar ''slechts'' de 50.000 die we ook vorig jaar al te verstouwen kregen, is het onderwerp kennelijk al niet 'urgent' meer. Zolang die lieden maar niet op het gras bij het AZC Ter Apel liggen te snurken, kunnen we de aantallen aan, vindt men (met ''men'' bedoel ik Gutmenschen, linksisten, boven-ons-gestelden, etc). Maar we kunnen het niet aan, al minstens 30 jaar niet meer. En wat er in die tram gebeurde, is gewoon een uitvloeisel van dat labbekakkerige 'deurbeleid' dat Nederland een halve eeuw gevoerd heeft, en nog steeds voert.
Zolang dit wordt afgedaan als een "conflict" of "incident" ettert het verder.
Wanneer het structurele karakter wordt erkend waarbij slachtoffer slachtoffer is en dader dader (en geen slachtoffer) wonen de inheemse Nederlanders in compounds .
@Roos | 11-09-23 | 15:38:
Inheemse Nederlanders in compounds? Ja, de rijke wel met hekken er om heen in villa's, maar de gewone Nederlander mag straks verrekken en incasseren wanneer die met het OV moet. Als we maar blijven deugen, ten koste van alles...
@Jan, Leiden | 11-09-23 | 15:49: exact Jan.
Dit is ongeveer de intensiteit van de vechtpartijen die ik meemaakte vroeger in Goes en Bergen op Zoom. Pubers die op je stampen en klungelig worstelen. Het voordeel daarbij is dat er maar twee of drie je tegelijk kunnen pijnigen in plaats van vijf tot tien (zoals we laatst op Bijlmer Station zagen). Je komt thuis pas het letsel aan je lijf tegen. En voor een normaal mens loop je de rest van je leven met angstige stress in je ledematen. Jaren sport en praten zet je verstand weer recht. De straf? Er is geen straf, iedereen ontkent. Niemand herinnert zich correct wat er gebeurde. Daders herken je aan hun stilte. Maar slachtoffers snikken en stotteren de echte details op. Met een buurt agent die stoer stelt dat het voorbij is. En nog even dit: Die jongen die er op in steekt, die is niet meer te redden. We hadden zulke jongens niet eens en van de psychopaten die we moesten verdragen is geen enkele goed terecht gekomen. Allemaal rijk van de drugs of lam van de uitkering en ballonnetjes. Als je ingrijpt om zo'n vechtpartij te stoppen moet je ook nog eens achteraf vluchten. Want terwijl daderfoto's pas na maanden gedeeld worden, zijn de videotjes van je gezicht en hulppogingen al in een Telegramgroep van het plaatselijke straattuig.
Uiteraard komt dit omdat we geen excuses hebben gemaakt voor de slavernij, kan niet anders.
Jawel, Rutte namens de Nederlandse regering op 19 december 2022.
Gezien alle ellende zoals dit de afgelopen 150 jaar begint het meer te spijten dat het ooit is afgeschaft.
@Calastir | 11-09-23 | 15:53: blijkbaar is het nog niet voldoende, de koning moest het ook nog doen en geld is nog niet overgemaakt. Dat vinden de mogelijke ontvangers tenminste
Mooi item voor Ongehoord Nederland.
N-WOORD niet gebruiken hoor.
Bedoel je neger?
@Nuchternederland | 11-09-23 | 15:47: pas maar op voor de woke-politie
@Nuchternederland | 11-09-23 | 15:47: dat was nooit het N woord maar het echte N woord wordt zo weinig gebruikt dat ze om meer ophef te maken voor het gewone neger kiest. HEt gekke is dat negers het vrijelijk gebruik en dat zo ook zo aardig zijn om blanke te zeggen in plaats van wit. Prijzenswaardig.
@Nuchternederland | 11-09-23 | 15:47: Nee, Nederland.
Helden reizen kennelijk niet met de tram dus, is er helemaal niemand die meneer even helpt dan?
verder dan filmen gaat het niet, dat is ook wat men via PB51 aanbeveelt, vreemd genoeg.
Het is de haat naar blanken toe van zwarten. Waar komt die haat ineens vandaan? En dan gewoon keihard op het hoofd schoppen. Door meisjes. Zwarte meisjes. Gaan we dit fenomeen nu eens bespreken op OP1 en keihard veroordelen? Of maar weer doodzwijgen, of zelfs het boetekleed aan doen (Trouw)? Dit land, een soort Zuid-Afrika, je kan niet meer met het OV zonder lijfwacht. Walgelijk. In geen een lezing van de afgelopen weken kwam dit ter sprake. Caroline, Omtzigt gaan jullie dit benoemen en veroordelen? Denk het niet want jullie blijven veilig in het midden. PVV of JA21 mensen. Een andere keus is er niet. En dan nog verandert er nog niets in de goede richting.
Ja21, FvD, Haga of de PVV mogen de zaken weer benoemen. Waarna de rest zich weer als deugmens gaat opwerpen.
Ik sla geen vrouwen, tenzij. In dit geval had ik die bruine mevrouw KO gemept.
Dat moet je deze daders kwalijk nemen, maar niet alleen hen. De hele dag, de hele week, het hele jaar horen ook zij dat de blanke medemens een lul is, die alles meeheeft, en nooit omkijkt naar anderen. (Het is niet perse waar, maar je hoort het wel overal)
@Dan maar zo! | 11-09-23 | 15:29: Precies dat! Er wordt een beeld gecreëerd dat het OK is om blanke mensen te mishandelen dan wel te beroven want die welvaart hebben ze toch alleen maar te danken aan de onderdrukking van zwarte mensen.
"Het is de haat naar blanken toe van zwarten."
Is dat bij deze bewezen?
Je weet het niet.
"Er ging een conflict aan vooraf."
Waar dat conflict over ging zegt denk ik ook iets over deze mishandeling.
@R.F.Pickering | 11-09-23 | 15:35: Ja precies. Alles is de schuld van de blanken. Vaderloze zwarte gezinnen? Schuld van blank racisme. Criminaliteit onder zwarte jongeren? Blank racisme. Zwarte schoolverlaters? Blank racisme. Lekker makkelijk als je een groep mensen overal de schuld van kunt geven.
De eigen tekortkomingen zien is natuurlijk helemaal hip bij links, dus die koesteren dit wereldbeeld. Lekker moraalriddertje spelen en zich verheven voelen boven de rest. Dat ze een enorme rassenhaat creëren met hun egotripperij, ontgaat ze even.
Niet één tv-programma durft een topic uit te zenden over anti-blank racisme. En die ene keer dat ONS dat wel durfde, stonden alle MSM in de rij om te ontkennen dat anti-blank racisme echt bestaat.
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 15:39:
Die beelden zeggen meer dan woorden. Los jij een conflict ook altijd op met schoppen tegen het hoofd en steken met een schroevendraaier? Pure haat. Aangewakkerd door links. Jarenlang.
@gaffelbaard | 11-09-23 | 15:43:
"En die ene keer dat ONS dat wel durfde"
Omdat het toen ging om gefingeerde racistische mishandelingen.
@4HoogAantWater | 11-09-23 | 15:47:
"Of je ben gewoon een AIVD-trol"
Deze vraag verraadt een toch wat paranoïde instelling, die volgens mij een wat structureler probleem voor je vormt. Niet dat het me verbaast, met je reacties. Het schuim spat je nog net niet van de lippen. Ik ben gewoon benieuwd naar wat hieraan vooraf is gegaan en hoe het afliep en wens de daders overigens een lange en onprettige straf toe, voor het geval je eraan twijfelde of ik sympathie koester voor ze.
@Tiscali-2 | 11-09-23 | 15:47:
"Pure haat. Aangewakkerd door links. Jarenlang."
Kijk daar gaan we weer. Het is echt extreem vermoeiend, deze stompzinnige beschuldigingen. Links wakkert dit niet aan, op geen enkele manier. Niemand wakkert dit aan. Zegt "links" dat je maar stevig moet losrammen op onschuldige reizigers? Ik dacht van niet. Maar nu ben ik weer een deuger uiteraard.
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 15:52: BL, wat ik in dit filmpje zie is echt wel heel laag. Uit wat voor cultuur kom je dat je dit soort dingen doet? En dat in Nederland, in het openbaar vervoer. Logisch toch dat mensen die deze beelden zien zich afkeren van bepaalde jongeren met een migratie-achtergrond? Dat moet je niet proberen te bagatelliseren en te relativeren.
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 15:52: volgens mij zit de irritatie bij veel reaguurders met uw opstelling ergens anders BL. Uw reaguursels zijn de nuance zelf wanneer deze in uw ideologische straatje past. Daarentegen bent u snoeihard wanneer dit niet overeenkomt met uw vaststaande wereldbeeld, denk alleen maar eens aan de terrorboeren waar u het te pas en te onpas over had. Dit best BL komt heel onevenwichtig over, een vorm van selectieve verontwaardiging.
@therealbraindump | 11-09-23 | 16:00:
Mijn vaststaande wereldbeeld? Kijk ik begrijp de woede en frustratie best, zelf walg ik ook van zo'n groepsaanval, ik hoop dan ook dat ze echt flinke straffen krijgen.
Waar ik me aan stoor is bijna automatische haat-uitingen jegens migranten, minderheden, buitenlanders en autochtonen zodra de kans daarop bestaat, zodra de aanleiding maar geboden wordt. Elk topic waar mensen met een kleurtje in voorkomen op een negatieve manier, wordt de hele rits vooroordelen, opmerkingen, haatuitingen en verwensingen weer van stal getrokken. Het geeft een bijzonder onprettige indruk van het enorme onderhuidse racisme dat blijkbaar onder veel Nederlanders leeft. Onbedoeld geven deze reacties de indruk (en terecht ook) dat allochtone Nederlanders bijzonder ongewenste inwoners van dit land zijn, en dan gaat het niet alleen om misdadigers en criminelen, maar meteen maar iedereen, alle "import" alle "asieltuig" en alle mensen die nu eenmaal niet het geluk hadden dat hun wiegje in Schubbekutteveen stond.
Qua boeren: Totaal andere discussie.
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 15:39:
Ja. Dat zegt dat sommigen met een conflict omgaan door er met een groep op los te meppen.
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 16:10: m.i. staat u diametraal aan het andere uiteinde van dit spectrum, even radicaal, alleen een tegenovergestelde opvatting.
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 16:10: Ik kom nogal eens in Marokko, maar het type mensen dat ik daar ontmoet staat mijlenver af -in positieve zin- van het gajes dat in Nederland rondloopt. En ik ben echt wel wat gewend.
@Phantomas | 11-09-23 | 15:28: juist, al zal ja21 dat in mindere mate doen .
@pibasso | 11-09-23 | 15:28: Valt me tegen van de mede reizigers. Lafaards zijn het.
Het is moeilijk om voor de daders op te komen
het is moeilijk voor de daders om op te komen dagen.
De basale agressie moet er toch uit.
We houden het simpel: Nederland gaat in 2 stukken. We zetten de waterlinie en de stelling van Amsterdam open. Het merendeel blanke deel ten oosten en zuiden van het water plus het ontstane eiland West Friesland en de wadden scheiden zich af en sluiten de grens. Alle West- Nederlanders die geen VVD66 en PvdGL hebben gestemd krijgen asiel. De rest heeft er zelf om gevraagd.
Trouwens, wat hebben de wouten ermee te maken of je die beelden online deelt? Vanwege de privacy van dit volk? Ik zou zeggen: sharing is caring.
Vroeg het me ook af? Waarom? Om dat dadertuig, want tuig is het, te beschermen? Laten we eens afspreken dat dat maar eens voorbij moet zijn, dat beschermen van doe groepen hyena's?
Misschien moet Joy Delima gewoon eens lekker 's avonds om pak hem beet 20.45u met de tram van Scheveningen naar Den Haag rijden. Is ze lekker onder de (zwarte) mensen.
Of lekker naar donker Afrika verhuizen.
Ik hoop meer dat mensen aangifte tegen haar gaan doen van groepsbelediging en haat zaaien. Laat een rechter maar oordelen over haar uitspraken.
Denk dat het slachtoffer vanaf nu vooral behoefte heeft aan minder zwarte mensen om hem heen.
Mi je tere blanke huiD is dikker en gladder dan me. Biri haar huid.
Heb je een definitie voor het figuurlijke hok waar je veel landgenoten in denkt?
Ervaar jij dagelijk veel elende door dat mensen niet zo denken als jij?
@dickwvf | 11-09-23 | 15:22: Ja. Definitie: Mensen die zich in NL niet aan normale beschaafde normen en waarden kunnen houden. Veel ellende? Nee. Maar ik zie wel een trend. En dat heeft geen bal te maken met hoeveel pigment je in je huid hebt.
Burgeroorlop: dan ben je toch wel een hele grote angsthaas in een oerwoud van haat. Met polariseren als hobby.
@dick: want zo'n filmpje polariseert niet? Nootjes en verbinding?
Benieuwd of je het weer 4 dagen gaat volhouden, hier.
Hè verdorie. Kunnen we het niet gewoon over een ander onderwerp hebben? Bestaanszekerheid ofzo.
Waarom zou je, of wie dan ook, een onderwerp als dit willen doofpotten?
Deugen? Bang voor wat je collega's ervan vinden? Racisme-kaart angst. Geloof in het sprookje van white-privilege, of de leugen dat het slachtoffer tot een minderheid moet behoren?
Zegt u het maar.
@gaffelbaard | 11-09-23 | 15:37: omdat de verkiezingen NIET over immigratie mogen gaan!!
@wapster | 11-09-23 | 16:21:
Van wie niet?
@gaffelbaard | 11-09-23 | 15:37: u schreef eerder over uw persoonlijke motieven. Ik weet niet wat er gebeurt is, maar zo blijft het maar doorgaan.
@Hetiswathetis | 11-09-23 | 19:20:
maar zo blijft het maar doorgaan
?
Wat bedoelt u?
Gefilmd met een Rabo-scanner
Met alle respect voor de politie: dit soort beelden moet gedeeld. Tijd om een grens te trekken en een stukje controle over onze veiligheid terug te pakken.
Ik weet het niet, Mickey. Als ik het slachtoffer zou zijn, zou ik dat niet willen. Ik heb persoonlijke motieven om dat te zeggen.
Eens!
@gaffelbaard | 11-09-23 | 15:32:
De andere zijde van de medaille. Ik ben uiteraard benieuwd naar je motivatie, gaffelbaard, maar begrijp dat privacy vóór alles gaat.
De verkiezingscampagne loopt op rolletjes.
Lekker man. Toen ik in Zuid Afrika woonde kreeg de tip dat deze mensen een strategie hebben om met meerde je af te leiden, dan is er 1 die afwacht, meestal totdat je met je rug naar hem/haar/x staat. Hier had het slachtoffer ook rugdekking gezocht.
Goeie tip ! Je ziet 't bij filmpjes van kopschoppers ook, je houdt er 1 of twee op afstand, één loopt om je heen en geeft je een rotschop in je rug zodat je komt te liggen en dan gaat het feest pas echt beginnen.
De klimaatproblemen worden steeds groter.
Tóch maar weer het oude Zuid-Afrika-systeem invoeren; geen gevechten en steekpartijen meer tussen verschillende groepen.
Oh, ik dacht even dat je doelde op gescheiden zitplaatsen in het OV.
Als je aangifte doet weten die beesten ook waar jij woont en kan je wel een bezoekje verwachten. En de kans dat dit volk eens serieus aangepakt en gestraft wordt is minimaal, zelfs een man met een beperking weet dat.
Maar vooral op dezelfde partijen als altijd blijven stemmen, dan weet je zeker dat dit nooit zal veranderen.
Ik denk dat deze lieden reeds vóór dit incident ofwel onder 'vreemdelingenzorg' verkeerden, ofwel in de illegaliteit. Linksom of rechtsom vrees ik dat het deze baba's weinig uit zal maken of ze in het eerste klas Staatshotel terechtkomen (met tv en vele matties om van te leren) of dat ze verder op de vlucht slaan en blijven.
Ik weet het, ik ben cynisch.
Dat weet je niet. Het kan ook 2e generatie zijn. Als het 3e generatie is, zijn ze volgens de definitie van het CBS autochtoon. Er is meer kans dat sommigen uit dat groepje al eerder in aanraking met politie zijn geweest. Of al in het vizier van Jeugdbescherming zijn vanwege hun gedrag.
Op basis van het filmpje alleen zijn daarover geen conclusies uit te trekken imho.
Denk dat je je daar in vergist ... niks illegalen.. daarvoor zijn de "dames" te modieus gekleed
GS bedankt voor deze actie!
Vuilnis! In een zakje en weggooien.
Ho ho, niet in een prullenbak op staat hè.
Gaaf land
Zouden er nog vaasjes heel zijn?
Culturen waar mensen elkaar bijvallen zijn nou eenmaal sterker.
Gezien 'de ernst van het incident' - Lees: 'de blanke tokkie die de bij voorbaat volstrekt in haar recht staande zwarte jongedame aan de haren trok heeft een probleem'
Ik zie niet dat hij aan haar haar trekt, maar haar hoofd aan haar haar vasthoudt en op armslengte van hem afhoud om zo te voorkomen dat ze hem nog raakt.
Hij wordt van alle kanten geslagen en net voordat hij zich verdedigt wordt hij zelfs gestoken. Volslagen idiote tegel.
Moch hier geen statistiek plaatsen, maar het aantal steekincidenten is schrikbarend gestegen en de daders zijn steeds jomger! Tijd voor een daadkrachtig minister die ook wetswijziging durft door te voeren. Al duurt dat even, op je handen zitten levert ook nixxx op.
Triest dat alleen als er beelden verschijnen dit gedrag bij een breder publiek bekend wordt.
En dat er dan pas iets aan wordt gedaan.
Het probleem is zo vele malen groter dan men denkt.
Het probleem is óók het Rotherham effect. Zelfs onze politie in NL durft anti-blank racistische (haat)misdrijven niet te verbolgen uit angst voor de racisme kaart.
Ik heb steeds meer behoefte aan magenta mensen om me heen.
Ik schrok. Ik lijk heel erg op het slachtoffer van deze roedel. Maar ik zit nooit in de tram in Den Haag.
komt wel heel dichtbij zo inderdaad
Pff. Dacht ik even dat je heel erg op een van de daders leek.
Misschien heb je gewoon geen actieve herinnering meer? Komt bij de besten voor.
Verschrikkelijke beelden!
Ik kan me levendig voorstellen dat die meneer (nog) geen aangifte wil(de) doen omdat hij nog in shock is over hoe hij door deze groep belaagd en mishandeld is.
Over de tweet van die ene actrice in het vorige topic hierover: waarom werkt de MSM mee aan haat zaaien, groepsbelediging, en het creëren van een vijandbeeld van blanke mensen?
Tegen die actrice en andere mensen van kleur wil ik zeggen: het is heel normaal om - ongeacht de huidskleur van de ander - rekening met andere mensen te houden.
Ik kan me dit juist totaal niet voorstellen dat je hier geen aangifte over doet. Wat moet er dan wel niet gebeuren om dat wel te gaan doen?
Gewoon doen wat het nieuwe normaal is.
Boycot alle films en series waarin zij te zien is.
Waarom zou je aangifte doen. Over 3 jaar komt het eens voor de rechter in de tussentijd zijn al je gegevens gedeeld met de daders en komen ze je thuis opzoeken en de straf is 1 dag schoffelen. Ik denk dat je beter wat Russische vrienden kan zoeken, die breken benen voor de lol.
@PockyMaster | 11-09-23 | 15:09:
Echt niet? Zou jij niet in shock zijn? Misschien niet, maar menig ander misschien weer wel mensen die in shock maken nu eenmaal niet een rationele beslissing. Omdat ze in shock zijn, zijn daar op dat moment niet of minder goed toe in staat.
"incidentje"
Één man wordt door een groep jongeren mishandeld, afgetuigd, gemolesteerd.
Sinds wanneer is dit een CONFLICT?
Toen in 2012 in de Staatsliedenbuurt met automatische wapens geschoten werd, opende het 8-uur journaal ermee.
Nu heet dat een schietincident wat het journaal niet eens meer haalt.
@Bootsjunge | 11-09-23 | 15:31: ja, een incident... Alsof het om een foutmelding op de computer gaat
Sinds uw tedere witte huid een reden van zelfschaamte is geworden.
Inderdaad ... in "conflict"zit een element van botsing van meningen.. wat eventueel uit de hand loopt en er zit element van gelijkwaardigheid in. Dit is gewoon brute groepsmishandeling voor een ieder waarneembaar, maar de doodsbenauwde politie wil zo dolgraag objectief overkomen.
@Bootsjunge | 11-09-23 | 15:31: Nog zo'n prachtig ,beetje bagataliserend, woord inderdaad.
Begrijpend lezon?
"Er ging een conflict aan vooraf".
Let op het woord vooraf.
Wat denk je van het woord 'steekpartij'? Suggereert ook altijd een vrolijke boel waarbij beide partijen in bezit zijn van een steekwapen.
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 15:58: "Het is onduidelijk waarom er een conflict in de tram ontstond" lees ik.
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 15:58: je hebt het er maar druk mee. Zo te lezen zit je al de hele middag te hopen dat er daadwerkelijk een conflict aan vooraf was gegaan, een bericht waaruit blijkt dat deze (wellicht autistische, als ik kijk naar motoriek) man het ernaar gemaakt zou hebben om door een van enige opvoeding gespeende bende losgeslagen tieners in elkaar getrapt te worden.
@zwenkwieltje | 11-09-23 | 15:37: "teer en blank" zegt Google Translate;-)
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 15:58:
Het is weer beklagenswaardig en kobold-kwaadaardig hoe u een frame neerzet.
Van opbouwen wil niet eens spreken.
De tekst in het topic geeft:
"Het is onduidelijk waarom er een conflict in de tram ontstond"
U falsificeert, maakt daar "vooraf" van en komt nog opzetten met "Begrijpend lezon?", alsof hier de messias in eigen persoon de enige waarheid spreekt.
Dit is polariserend, conflict oproepend en voorts ronduit kwaadaardig, om zonder de feiten te kennen, hier ogenschijnlijk tbv de "neutraliteit", al vast het pad te effenen naar slachtofferschuld.
De politie omschrijft slechts de mishandeling als conflict.
Dat "conflict" is op zichzelf al een barbaarse uiting van geweld, hetwelk nergens en zeker in Nederland niet thuishoort.
Verdere speculaties en gevolgtrekkingen zijn slechts te maken na het feitenonderzoek.
Dat u welbewust hier een pad neemt, zonder kennis van zaken, om de daders uit de wind te houden, valt u zeer ernstig kwalijk te nemen en is als verachtelijk te typeren, voor eenieder die wel een beschaafd besef van ethiek en moraal heeft.
@Milton_Styx | 11-09-23 | 16:25:
Zucht.
In een bericht van de politie, hier niet op de website, staat dat er een conflict voorafging aan de mishandeling. En neeeee Milton ik neem de daders de wind niet uit de zeilen. Begrijpend lezen! Ah en nu ben ik al verachtelijk. Kijk ik schreef al, het laagje beschaving is echt flinterdun. Je tegel is daar, alweer onbedoeld neem ik dan maar aan, een perfecte illustratie van.
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 16:32:
U liegt.
In het politiebericht op de website is geen sprake van "vooraf"
www.politie.nl/nieuws/2023/september/...
Video toont mishandeling in tram, getuigen gezocht
Gepubliceerd op: 11-09-2023 | 13:24
Den Haag - In een tram vanuit Scheveningen heeft op vrijdag 8 september rond 20:45 uur een mishandeling plaatsgevonden naar aanleiding van een conflict. Dit gebeurde toen de tram op de Jurriaan Kokstraat reed in Den Haag. Online is een video van deze mishandeling te zien. De politie doet onderzoek naar de zaak en zoekt getuigen.
Etc.
Tja, beschaving.
Elk woord daarover aan u gericht,
schijnt verloren moeite te zijn,
zoals ik bij deze perfect illustreer.
Beste (nou nee) B_L
Ik ga 't hierbij laten.
Ik besteed iha het liefst geen tijd en moeite aan mensen die niet serieus te nemen zijn, bovendien quatsch verkopen met bepaald oneigenlijke, onfrisse methodieken van "argumenteren".
Have a nice day.
@Milton_Styx | 11-09-23 | 16:57: het siert je dat je de moeite neemt het citaat te achterhalen Milton, maar het is tegen beter weten in.
In een andere tegel wordt het citaat weer met "vooraf" getegeld.
Sensitivity reading om het zo maar te zeggen.
@Roos | 11-09-23 | 17:08:
Dank voor de bijval Roos.
Ik word bijkans fysiek ongepast, na jarenlang "de magere mannetjes van D7" te hebben gezien, die vast als lichtend voorbeeld gediend hebben.
Gezien de hardleersheid, zou 't er zo maar een in persoon kunnen zijn, ware het niet dat er tegen pleit, dat zovele uren betaald door de belastingbetaler hier onledig zijn, apert misdadig is, terwijl naar ik mag hopen, de tijd ervoor niet beschikbaar is.
Dat zou een nog triestere rot in de volksvertegenwoordiging zijn.
PS: Ik zag de andere tegel waarin de leugen wordt doorgezet ook. Ziekelijk.
Om 't zelf overzichtelijk te houden, beperkte ik me tot deze draad.
"naar aanleiding van een conflict"
Echt Milton. En dan mij verwijten maken over begrijpend lezon? Naar aanleiding van... Zoek het eens op. De aanleiding vormend voor.. ofwel eerst was er dit, toen was er dat, daaruit voortvloeiend.
@Beste_Landgenoten | 11-09-23 | 17:19:
Lost case BL.
Er staat GEEN ".... vooraf"
U haalt een citaat aan wat niet blijkt te bestaan.
U staat te boek als leugenaar.
END!
Pfff, vraag me af hoe het met die man zou zijn afgelopen als die beesten geen beperking zouden hebben gehad.
Timmermans: 'Diversiteit is de enige toekomst'
www.tijd.be/dossier/europareeks/timme...
Klopt, er zouden ook blanken dit soort dingen moeten gaan doen, en niet alleen maar import. Gewoon voor de integratie.
ah weer eens wat anders, dames doen dus ook 100 tegen 1.
Nogmaals, wat een armoede!
Zou 'ie geprobeerd hebben een van de jongens een kusje te geven?
Zonder gein, wil het slachtoffer niet beledigen, maar volgens mij heeft Wilders gelijk en heeft 'ie een (geestelijke) beperking (wat de ernst van deze geweldpleging des te ernstiger maakt!). Hoop dat ze alle daders gauw vinden en langdurig opsluiten. Vaderloos gedrag dit.
De advocaten staan al te springen om de daders vrij te pleiten.
Dat wordt een foeigesprek. Minderjarige daders en hij krijgt de schuld om iets dat vooraf is gebeurd.
@Mahatma | 11-09-23 | 16:19: In het filmje knijpt hij 1 van die meiden in een borst. Dus .. schuldig. Zo gaat het in Nederland. Schandalig.
Herinner u het begin van The Godfather en bedenk dat de rechtsstaat niet heilig is omdat die simpelweg niet functioneert in merendeel van de gevallen. Zakelijk civiel gaat maar strafrecht en echte conflicten en bedreigingen zijn kansloos in onze rechtsstaat.
Logisch dat de man geen aangifte doet. Wonder likken en als je tijd hebt zelf maatregelen nemen (kopje koffie?).
Volgens een reaguurder hier is het een veeg teken dat de man geen aangifte doet. Dan zal ie het er wel naar gemaakt hebben, suggereren zijn tegels in het vorige topic.
@kapoerewiet | 11-09-23 | 15:56: Sommige mensen zijn kwaadaardig of onwetend. Erg irritant als dat met dominant en betweterig gedrag gepaard gaat.
@kapoerewiet | 11-09-23 | 15:56: hier is niets dat deze geweldpleging rechtvaardigt of wat u er naar gemaakt heeft noemt.
Deel beelden niet online... Dat doen de overtreders zelf wel, en hebben daarmee hun recht op privacy al verspeeld. Nu is het actueel, Juni 2024 op Opsporing Verzocht niet meer.
Ik hoop dat iedereen die die beelden tegenkomt de gegevens van de plaatser gelijk doorgeeft aan de politie.
Ze staan er weer mooi gekleurd op!
maar niet allemaal, meisje in de witte rok hoort er ook bij en initieert het geweld door het slachtoffer aan de oren te komen.
Ook is er nog een mepper vanachter de camera,
De blauwe broek trapt de man tegen het hoofd maar is daar nog iemand links die ook trapt. Daarnaast het lichte broek meisje dat het meubilair beklimt en beschadigt.
En: wat die KBIRI(?!) zegt is zo mogelijk nog racistischer alsdan die teksten van Joy(?!). Witte mensen zijn vervelend om bij in de buurt te zijn. En er moet zoveel rekening gehouden worden met blanken?! De pot verwijt de ketel dat ie zwa… oh oeps!
Ja, dat viel me ook op. De boodschap van haar is: je moet met iedereen rekening houden, behalve als het blanken zijn, omdát ze blank zijn.
Nog verbazender is dat een krant medewerking verleent aan het verspreiden van anti-blank racisme, groepsbelediging en haatzaaien/oproepen tot haat.
@gaffelbaard | 11-09-23 | 15:13: Het is wel goed om zoiets in de krant te zetten. Het laat zien dat iedereen racistisch is, m.a.w. velen voelen zich het fijnst bij lui met wie ze zich kunnen identificeren. Bijv. kleur, voetbalclub, hobby, geaardheid etc.
Even aangifte gedaan hier:
discriminatie.nl/discriminatie-melden...
Die Kbiri heeft vast geen werk en woont en trekt uitkering in Amsterdam. Daar staan ze als enige nog te juichen als een allochtoon dit soort dingen meldt.
@pibasso | 11-09-23 | 16:29: Het doet me bijna letterlijk pijn dat je zulke dingen zegt.
Want nee hoor ik sta niet te juichen.
Ik ben geboren en getogen Amsterdammer, woon er nog steeds en proef de geneugten van de multiculti samenleving al heel wat jaren. Zie mijn post van gisteren over een ! van mijn tramervaringen (Nicola-D-Dex | 10-09-23 | 16:44) onder vergelijkbaar onderwerp Joy/Trouw.
Ze kunnen de spreekwoordelijke t*phus krijgen.
In Afrika en de moslimlandjes gaat het nogal lekker. Zal wel moeilijk zijn zo associatief te koop te lopen met je gebreken. Kun je beter die blanke dwazen een schuldgevoel aanpraten.
Het wordt met de dag leuker. Vroeger dachten veel mensen dat de communisten achter dit soort maatschappijontwrichtende activiteiten en propaganda zat, maar dat lijkt me nu toch sterk. Wappiechristenen en andere linkse drammers bepalen de opinies en dit soort klootzakken hebben de goede kleur en cultuur om nooit de opinie tegen te krijgen want dat zou racisme zijn.
Ik behoud al mijn rechten voor.
Is een excuus voor de politie om geenstijl office te halen.
Ja maar zij deelden de beelden!
Office = offline
Een verzoek is geen wet.
Laat ze maar lekker verzoeken. Wie weet, als we er lang genoeg op blijven hameren dan gaat de overheid ooit wel de bron van het probleem (gebrekkige integratie, is overheidsverantwoordelijkheid) aanpakken. Moeten ze alleen wel de kop uit de kont krijgen DAT er een probleem is.
Kleine kans, maar toch.
@Leyrann | 11-09-23 | 15:11:
Ik herinner mij een stukje op geenstijl met een verloren iPhone.
Werd gevonden en geplaatst op faecesbook.
Politie kwam bij de poster vanwege opruiing.
@Ing. eslapen | 11-09-23 | 15:16: Daty was de politie niet; dat was onze variant van de Stasi
Vroeg me af of er nog ergens beelden zijn te krijgen om online te delen?
AUB:
www.dumpert.nl/item/100071353_178a064...
Wel vervelend voor het slachtoffer dat zijn gezicht niet geblurred is.
REAGEER OOK