Kunstinstallaties in het StamCafé
Julian Andeweg maakt een heel mooie installatie op 10m2
Kunst! Kunst! Kunst! U weet, kunst is prachtig / kan prachtig zijn. Behalve dan abstract expressionisme, immers zijn niet Call of Duty en death metal verantwoordelijk voor schietpartijen, moord en genocide, maar de uitwassen van het abstract expressionisme. Maar niet dat we u op ideeën willen brengen - Barnett Newman, verknipte gek! Heel goed in kunst produceren was Julian A., door NRC niet zo liefkozend Julian Andeweg genoemd. Met z'n grijpgrage jatten schoof-ie niet alleen wat spulletjes van A naar B voor weer een installatie (foto boven), ook lepelde-ie met grote regelmaat Colombiaans pepermunt uit de pakketjes, en dat zorgde er dan weer voor dat hij z'n vingers ongevraagd bij vrouwen naar binnen probeerde te douwen. Allround geen leuke jongen. De rechter heeft Julian Andeweg nu veroordeeld tot twintig maanden cel wegens aanranding en verkrachting. En dan zoemt natuurlijk door het StamCafé: wat is de mooiste kunst die u ooit zag? Misschien betoverd door Mona Lisa? Gefascineerd door die fenomenale zak van David van Michelangelo? De Sterrennacht van Van Gogh? Die rare patsertroep van Klibansky? OF TOCH JACKSON POLLOCK? Roept u maarrrrr....
Kijk kinders dit is Cathedra
Wow echt prachtig
Prachtig van dichtbij
Ja ook achter een hek prachtig
Echt prachtig wow echt niet normaal mooi
Kijk DIT is keiharde kunst
Reaguursels
InloggenGoeiemorgen stamgasten,
Wat mij opviel aan mijn newsfeed.
Gatestone instituten. Nieuws over Armenië (3-9-2023) www.gatestoneinstitute.org/19941/star...
Er is daar (alweer) een genocide gaande. Dat is: de laatste keer dat ik het controleerde valt hrt uithongeren van een bevolking daar ook onder.
Volgende wat ik dacht was; "waarom grijpen we niet in? Als we zoveel manschappen en materieel naar Oekraïne sturen, waarom dan niet ook een beetje ervan naar Armenië?"
En het volgende dat ik daarna dacht was: "Stel je voor dat we dat doen, dan is er oorlog, op het europees continent, op 2 verschillende fronten".
Oh oh .., dacht ik asls laatste, en "dat gaat niet goed daar".
Wat viel u op aan uw newsfeed?
We sturen toch helemaal geen manschappen naar Oekraïne?
Vreemd inderdaad dat de Armeense "kwestie" zo weinig belicht wordt.
@SterF... | 05-09-23 | 08:49:
Er staat toch "Stel je voor dat"?
Had u daar over heen gelezen?
@UnderTheDevil | 05-09-23 | 08:56:
Yep. De MSM bepaalt waar we ons druk over moeten maken, angstig over moeten voelen, wat we moeten kopen, wat we wel of niet moeten eten, of waar we ons boos over moeten maken.
De enige manier om daaraan te ontsnappen is door andere nieuwsbronnen te lezen.
De NLse MSM sla ik steeds vaker over. Sommige nieuwssites of kranten lees ik zelfs helemaal niet meer.
@gaffelbaard | 05-09-23 | 09:07:
Ja, het lijkt alsof je zegt: we sturen manschappen naar Oekraïne, maar stel je voor dat we ook een beetje naar Armenië sturen.
Maar goed, ik zal dat wel niet goed lezen. Net wakker.
Hij is veroordeeld, dus hij kan geen kunstenaar meer zijn. Kul natuurtlijk. Plak een komkommer tegen de muur en er is altijd wel een gek te vinden die er een smak geld voor over heeft.
Nou nee. Geen enkele kunstpaus of museumdirecteur heeft thuis een banaan aan de muur; een pindakaasvloer of een peperduur potje poep. Niet van zijn eigen geld, niet in zijn eigen huis; want het is luie troep.
Al dat soort "kunst" wordt aangekocht met belastinggeld, en opgehangen in door de belastingbetaler betaalde musea.
Elke keer dat ik de blauwe tanker door het kanaal zie varen, denk ik 'mooi blauw is niet lelijk'
Tracey Ullman - Move over darling
www.youtube.com/watch?v=MZpehLJ5OYg
Van Gaal heeft een excuus gevonden.
Een flinke lap tekst maar het lezen waard:
'Vrouwen die met tbs’ers trouwen: killers-verleden geen bezwaar'
panorama.nl/artikel/456079/vrouwen-di...
Is het naïviteit, een gebrek aan eigenwaarde en zelfsturing of zijn deze vrouwen zelf ook kwaadaardig? Hoe kreeg Charles Manson zijn bruiden voor hem aan het noorden, wat voor soort vrouw reist vrijwillig af naar het kalifaat, waarom werkte Michelle Martin nog met Dutroux samen toen hij al in de bak zat en redde zij Julie en Mélissa niet? Ik krijg mijn gedachten er niet omheen.
veel vrouwen lijden aan een defect dat " doorgeslagen moederkloek gevoelens" oproept. Ze zien zichzelf als superhero opvoeder. Veel vrouwen hebben de opvatting dat ze mindere goede dingen van een evt. partner kunnen "bijschaven". Het drukmiddel wat ze daar ultimo voor in denken te kunnen zetten heeft in veel gevallen toch vaak resultaat opgeleverd.
Het is niet het geld, het is niet de zorg, het zijn de uitkeringen, er zijn geen goede huizen.
Het is omdat de familie hier al is.
Maar waar kwamen die dan voor?
Dus NL heeft geen aanzuigende werking vanwege alles gratis en goed?
Zeker in vergelijking met waar ze vandaan komen.
Nederland zuigt, want familie…..
Nee, dat is een bijkomend voordeel, dat er al familie woont.
Nederland staat wereldwijd in de asielfolders als paradijs te boek(en).
Kijk, door dit soort “wetenschap” maakt de wetenschap zichzelf belachelijk.
Familie…….
Maak dat de kat en z’n kameel maar wijs.
Ik ga ze weer verdienen(kuch) voor een ander.
Werkse
Kop, spijker...
Zag het net ook, op de staatsomroep. Lachwekkend gewoon.
Ze komen hier omdat er al familie woont. En waarom woont die familie hier dan?
@Schmalz | 05-09-23 | 08:43:
“Waarom ben je naar NL gekomen?”
“Tja, m’n oom en tante wonen hier.”
Wetenschap: Eureka!!
“Zie je wel”…..
@Ruimedenker | 05-09-23 | 08:58:
Doet me denken aan een ander onderzoek, alweer een jaar of 10 geleden. Marokkaanse crimineeltjes en hun ouders kregen ook een vragenlijstje.
"Denkt u dat strenger straffen werkt?"
"Nee, echt niet."
Wetenschap; oké, duidelijk!
De conclusie van dat rapport was dus dat strenger straffen niet werkt...
Voordat het café op slot gaat, het was een fijn en rustig thema. Bedankt.
How Dare You! 10CC, Art for art's sake (money for God's sake)
www.youtube.com/watch?v=hTdikCon128
Briefje van Jan – aan Hugo de Jonge
www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan...
Ja, u houdt wel van om uw tanden in een lekker visje te zetten. Nou, de vissen zijn er helemaal klaar mee. Die bijten terug.
www.telegraaf.nl/nieuws/1282765447/me...
Pure kunst, het haar van Wilders, alléén daarom al, PVV.
Te simpel, geef mij maar Trump.
The Rolling Stones brengen woensdag hun nieuw album Hackney Diamonds uit. Na weken vol teasers en hints meldt de groep maandag op sociale media dat woensdag alle details over het album bekend worden gemaakt. Het is het eerste studioalbum van de Stones sinds 2005.
Goedemorgen nachtploeg!
Nooit begrepen dat het blauw rollen van een doek en dan een streep er op verven ‘kunst’ is…
*Koffie zetten doet…*
Ik ben er bang voor.
En deze rel dan over de restauratie van een rood doek wat uit duizenden rode stipjes bestond met een verfroller? www.parool.nl/kunst-media/terugkeer-o...
@Mr_Natural | 05-09-23 | 07:58: Dat was rood toch?
@goedverstaander | 05-09-23 | 08:02:
And yellow.
We weten allemaal wat echte kunst is. Ik bedoel, wie heeft er nou niet een huilend zigeunerjongetje aan de muur?
Ah, een connaisseur! Ghehehe.
Een aantal reaguurders zal het vast meegekregen hebben: afgelopen zaterdagavond is een verliefd stel op leeftijd die daar wandelend een zebrapad over staken doodgereden op de Maasboulevard in Rotterdam. De dader reed in een zwarte bestelbus zonder geldige APK en zonder verzekering. De dader heeft de bestelbus een paar honderd meter verder geparkeerd en is te voet gevlucht. De twee dodelijke slachtoffers die hij had gemaakt boeide hem niet zoveel blijkbaar.
Dit soort berichten lees ik de laatste jaren steeds vaker en vaker: het verlaten van de plaats van het ongeval met letsel of dodelijke slachtoffers. Op de site van Rijnmond nu een verhaal waarvan je wist dat het zou komen. Een onderzoek waarom men steeds vaker de plaats na een ongeval verlaat. Een hoop drogredenen passeren de revue (shock, paniek hyperventilatie bla bla) om wat begrip voor de dader en zijn keuze te kweker en wij niet zo hard in ons oordeel (social media etc) moeten zijn. Ik word hier kots en kotsmisselijk van. Ik heb geen begrip voor dat soort lafaards en zal dat nooit en te nimmer krijgen ook. Je bent een vreselijk stuk schimmel als je zoiets flikt en daar dient direct een keiharde en onvoorwaardelijke celstraf op te staan. Zonder verzachtende redenen. Ook dient direct die achterlijke regel dat men 12 uur de tijd heeft om zichzelf te melden zonder vervolging afgeschaft te worden. Drank/drugs rijders geeft men zo de kans om een blaas/bloed/urine test te ontlopen.
Wacht maar tot ze de dader hebben.
Dan komen de misselijk makende krantenberichten pas.
Kijkende naar waar de slachtoffers terecht zijn gekomen is hij ongetwijfeld met een rotgang komen aanrijden. Dit nota bene terwijl er een druk bezocht evenement aan de gang was. Als dan ook nog mocht blijken dat er iets in zijn bloed zat, dan zeg ik: de maximale gevangenisstraf voor doodslag (15 jaar) en levenslange ontzegging van de rijbevoegdheid. In een overbevolkt land kun je je niet permitteren om de ongedisciplineerden met fluwelen handschoenen aan te pakken. Dat, en doorrijders zijn per definitie onvergeeflijke lafaards.
Het artikel is wel genuanceerd en de geïnterviewde verkeerspsycholoog is het grotendeels met je eens. Vooral wat betreft ‘de groep mensen zonder spijt’.
En men wil die 12 uur inkorten.
Argentijnse pers en spelers boos op van Gaal. Benieuwd of Maxima reageert
Louis van Gaal heeft zich maandagavond behoorlijk stevig uitgesproken over de titelzege van Argentinië op het WK in Qatar. De voormalig bondscoach van het Nederlands elftal concludeerde tijdens de Eredivsie Awards voor de camera's van de NOS onder meer dat de WK-zege van la Albiceleste een 'vooropgezet spel' was.
m.voetbalzone.nl/nieuws/louis-van-gaa...
De FIFA is één van de meest corrupte sportinstituten ter wereld dus zo vreemd is die bewering van Louis niet. Argentinië en Messi werden flink geholpen door de arbitrage. En wie stelt de arbitrage aan? Juist...
Enorme last van verveling. Schopenhauer zei daarover iets in de trant van “verveling is een herinnering aan de zinloosheid van het bestaan”.
Zoiets, pin me niet vast aan de exactheid van het citaat.
Een leven met problemen ( m.u.v. gezondheidsproblemen) is daarom interessanter dan zonder, denk ik.
Kunst komt dan ook niet voort uit verveling, eerder uit nood en frustraties.
Vandaar ook de vele jeugdthema’s in de Nederlandse literatuur.
Albanezen, ook van die frisse jongens,
Jongen (16) ontvoerd, gemarteld en naakt achtergelaten
www.telegraaf.nl/nieuws/1428237924/jo...
Nou ja, de Albanese "jongen" was zelf ook al geen lieverdje begrijp ik. Die zie ik zo gauw geen prostituees meer lastig vallen.
Grote kans dat dat zigeuners zijn.
@Sneerpoets | 05-09-23 | 07:40:
16 Jaar en dan een prostituée lastig vallen.
Nu is “gemarteld” wel een overdreven term. Hij heeft klappen gehad en er zijn wat peuken uitgedrukt.
Ik bedoel het is ook niet ze hem met 230 volt hebben ondervraagd of gewaterboard.
Bij de familie Jansen?
Explosies bij woningen Rotterdam.
www.rijnmond.nl/nieuws/1711828/explos...
Pierre?
Gisteren voor het eerst een sollicitatie geschreven door ChatGPT verstuurd.
Kreeg een automatisch antwoord, dus de Bots hebben lekker gewerkt.
Kunst maken doen ze ook al.
Ik lees net over doorrijders na aanrijdingen. De olifant in de kamer wordt uiteraard niet benoemd. Kutkranten.
Binnenkort komt de NOS met een onderzoek waaruit het tegenovergestelde blijkt dan wat jij en de rest van Nederland (behalve een bepaalde reaguurder hier) denkt (lees: op zijn/haar/x klompen aanvoelt).
@Bootsjunge | 05-09-23 | 07:35:
Ja, dat is een goede.
Ik heb van een zeer betrouwbare bron vernomen dat het heel vaak die olifant is. Bijna altijd.
Koeriers zijn tegenwoordig ook veel meer als vroeger betrokken bij verkeersongeval.
Dat verbaas me niets als je ze door de wijk zien scheuren.
Kleren
van de
Keizer
Kunst.
Mooie kunst? Alles van de Voyagers, de Hubble en James Webb bijvoorbeeld.
Precies!
Het meisje met de parel van Vermeer, als kind al helemaal weg van.
Goedemorgen, volgens nieuw onderzoek (bron NOS) werkt het asielbeleid niet aanzuigend. Volgens dat zelfde onderzoek blijkt Kim Holland al jaren lesbisch te zijn. Welke wereldvreemde totaalmongool trapt hier nog in?
En regen blijkt volgens experts tóch niet nat te zijn.
Op de lagere school, volgens mij klas 6, kreeg ik al uitgelegd wat push-factoren en pull-factoren zijn bij migratie. Maar ook een analfabeet kan dit bedenken als hij daar minimaal 5 minuten over nadenkt.
"Onderzoekers" die dit niet zeggen te snappen zijn gewoon activistische leugenaars. Degenen die dat zeggen te geloven trouwens ook, op wat hersendoden na. Maar die leugen is een goed verdienmodel. Als dit een GS topic wordt weet ik nu al welke figuren die leugen gaan verdedigen, in pakweg 100 reacties vol persoonlijke aanvallen.
@Dandruff | 05-09-23 | 07:43: Voordat ik hier 's-ochtends reageer, lees ik eerst van onder naar boven de reacties door. Kijk hieronder en omarm uw gelijk.
@Sneerpoets | 05-09-23 | 07:48:
LOL, verrek inderdaad zeg.
Een kwalijke en inmiddels staatsondermijnende vorm van verslaglegging, en dat nota bene op kosten van de gemeenschap die deze nieuwsbron verplicht financiert.
@MickeyGouda | 05-09-23 | 08:13:
Er wordt vaak geklaagd dat journalisten en wetenschappers steeds minder serieus genomen worden. Maar wat wil je, als activistische fopjournalisten en fopwetenschappers met nieuwtjes komen als "er zijn geen verschillen tussen man en vrouw", "er zijn wel verschillen tussen de 2126 genders", "EU = welvaart", "1400 jaar moslimfundamentalisten is de schuld van Wilders en Hirsi Ali", etc.
Die laatste slogan komt trouwens van een onderzoek van de "Nationale Coördinator Terrorismebestrijding", Tjibbe Joustra. Een mooie functie voor de man die 87 miljoen uitgaf aan kersenhouten en marmeren toiletten bij het UWV.
We worden regelmatig belazerd door die door ons betaalde experts, dus we worden wantrouwiger.
Het niveau van het AD:
'Heeft mijn auto een reservewiel? Zo kom je erachter'
www.ad.nl/auto/br-heeft-mijn-auto-een...
Vraag eens aan je, of een vrouw, of haar auto een reservewiel heeft :).
Volgende week: "Bent u jongen of meisje? Zo kunt u dat zien" .
Een huiveringwekkend, adembenemend plusalsmedeook indrukwekkend citaat:
"Hier bevindt zich jouw reservewiel
Laten we er vanuit gaan dat jouw auto een reserveband heeft. Waar kun je die dan vinden? Er zijn enkele plaatsen die favoriet zijn bij autoconstructeurs. De meest gebruikte plaats voor een reservewiel is onder de kofferruimte."
niemand:
AD: Reservewiel kan zich ook onder motorkap of onderkant auto begeven.
Lekke band in een Dodge in Mexico; de band hing strak in een frame onder (buiten) de achterbak, maar geen idee hoe deze er onderuit te krijgen is. Maar even bellen dan. "er moet een stang zijn met een hexadinges uiteinde, die moet je in een klein gaatje achterin de auto steken en dan tegen de klok in draaien"
Op die manier kwam de band naar beneden en kon hij uit een frame worden gehesen. Dat u 't weet de volgende keer..
Om heel effe serieus te reageren: steeds meer auto's hebben geen reservewiel meer vanwege gewichtsbesparing. Met een beetje mazzel heeft de auto pompje en spuitbus schuim maar daar heb je met klapband geen zak aan. Anwb heeft tegenwoordig universeel wiel aan boord
@Cornelis12 | 05-09-23 | 07:40:
Run flats alhier.
Klapbanden bestaan toch niet meer trouwens?
@J.Cash | 05-09-23 | 07:43: kan nog altijd maar gescheurde banden e.d. komen steeds meer voor.
Als je banden er door de garage opgezet zijn krijg je de wielen sowieso zelf niet meer los. Of je moet een pneumatische slagmoersleutel bij je hebben.
Ik heb tegenwoordig een bandenpompje bij me om nog even door te kunnen rijden naar een garage.
@haarlemsekenau | 05-09-23 | 07:49:
Ik bel gewoon het nummer op het stickertje. Ik ga niet staan tobben.
Een keer, ik denk in 2005 of 2006 had ik een platte band, in 010.
Dus bellen. Komt er een leuke meid aan van de hulpdienst.
Toen voelde ik me wel in mijn hemd staan. Ik heb ze wel een tientje gegeven voor een bos bloemen.
Het is nooit wat geworden.
Animals - San Franciscan nights
www.youtube.com/watch?v=S5yc4Z8uRUo
Joan Baez - Diamonds and Rust
youtu.be/1ST9TZBb9v8?feature=shared
Wat klinkt Rob Halford ineens vrouwelijk.
Eén van de prerafaëlieten:
William Holman Hunt - The lady of Shalott
www.thehistoryofart.org/william-holma...
Pfff, dat is een handvol om te observeren.
Een ander:
Dante Gabriel Rossetti - Proserpina
www.kunstkopie.nl/kunst/dante_gabriel...
@J.Cash | 05-09-23 | 06:38:
Ik pak er een glas pils bij, één maar.
@CLoVis | 05-09-23 | 06:39:
Ongelooflijk intrigerend.
Nog ééntje:
John William Waterhouse - The lady of Shalott
upload.wikimedia.org/wikipedia/common...
@CLoVis | 05-09-23 | 06:49:
Moet je die blik zien.
@J.Cash | 05-09-23 | 07:02:
De dames op hun schilderijen waren een soort pin-ups in het Victoriaanse tijdperk.
J.Cash, ze heeft net haar man verloren, die ligt opgebaard in de boot. Ze laat zich door anderen het meer op duwen om later te verdrinken.
@Unsinkable-Sam | 05-09-23 | 07:30:
Naar het gedicht van Tennyson:
www.poetryfoundation.org/poems/45359/...
The Lady of Shallot is een verhalend gedicht van Tennyson, verdienstelijk op muziek gezet door Loreena McKennitt
m.youtube.com/watch?v=80-kp6RDl94&...
@Kapitein Sjaak Mus | 05-09-23 | 07:47:
Verdorie.
CLoVis was me voor.
@Kapitein Sjaak Mus | 05-09-23 | 07:49:
Maar zonder mooie muziek.
www.wikiart.org/en/edward-hopper/nigh...
De eenzaamheid in een urbanisatie.
Leuk detail is dat Edward hier zijn vrouw heeft geschilderd.
Knap weergegeven en interessant detail.
Ik wil een draadloze leiband voor mijn hond. Chop-chop, begin er maar aan!
Heb pas een druif tegen de muur geplakt met tape. Ik noem het "Fruit Fly Deathtrap". Staat te koop voor een luttele € 150.000,-
The Taped Grape is ook een mooie naam.
Trust allen.
Tot morgen.
trust
Circa Waves - T-Shirt Weather
https://www.youtube.com/watch?v=S9z_cyIgE9s
Wat een perfect weer!
Beneden 24 graden en oppompen tot het einde van deze periode. Hopelijk 27, zodat het meegaat tot diep in oktober.
Boven 16 alles open, heerlijk slapen dadelijk
Mooi nazomer weer, gisterenavond nog tot laat gewandeld. Er echode nog wel een schot over de bossen en landerijen.
Maar, dat is niet ongebruikelijk hier. Dus vandaag ook weer ‘n mooie dag!
@Unsinkable-Sam | 05-09-23 | 06:34:
Hier ook. Even buiten ons dorp wordt regelmatig geschoten (fazant, konijn, haas), maar niet in de avond uiteraard, dan is er iets anders.
J.Cash, correct. Mijn wandelgenote wilde kijken waar het vandaan kwam, want we hoorde ook schapen in de verte blaten. Echter de knallen van schoten dragen ver en ik ga mij er niet mee bemoeien.
@Unsinkable-Sam | 05-09-23 | 07:06:
Het heeft vaak van doen met een vermoeden van inbraak of eventueel een wolf in de buurt.
In mijn tweede (of derde) land heb ik ook wel eens rond drie uur moeten schieten.
Na geblaf van de honden zagen wij, met een sterke zaklamp, vier man over de weg lopen naar ons huis, waar niets te zoeken is op dat uur.
Een schot hagel, kalibertje 16, licht naar boven, was voldoende.
Schenk botten!
'Geen bewijs dat asielbeleid aanzuigende werking heeft op asielzoekers'
nos.nl/artikel/2489258-geen-bewijs-da...
Ehm, pardon?
Alle crises samengevat: we hebben een wetenschapperscrisis.
Iedereen die is doorgestoomd naar de hoogste vorm van onderwijs is KnEtTeRgEk!
Echt he!
Helemaal van het padje en totaal klaar voor het gekkenhuis.
Allemaal!
Een modern woord daarvoor: woke.
"Als een asielzoeker eenmaal in Europa is aangekomen, is de aanwezigheid van familie of vrienden de belangrijkste reden om door te willen reizen naar Nederland."
Wat begrijp je daar niet aan?
@Beste_Landgenoten | 05-09-23 | 04:22: De familie of vrienden pioniers werden al aangezogen door de dikke vette ruif hier. Moet ik het nog verder uitleggen?
Ja kreeg het eens uit. Want die ruif is in Duitsland, Frankrijk of Nederland even vet. Maar stel dat jij vlucht en je broer is reeds hier, kies je dan voor België of Nederland? Ik vermoed Nederland en gek genoeg is dat voor asielzoekers, wie niks menselijks vreemd is, dezelfde mening zijn toegedaan. Dat vertelt dit onderzoek dus, en dit is de vrij begrijpelijke hoofd conclusie.
Begrijp ook wel weer dat dit niet in je straatje past en onwenselijke informatie is dus vijandigheid dit rapport ten deel niet vallen, want het kunnen accepteren van feiten die misschien niet het eigen gelijk bevestigen is niet de sterkst ontwikkelde vaardigheid bij sommige stamcafe gasten. Fijne nacht nog!
@keestelpro | 05-09-23 | 04:09: Nee Kees. Het juiste woord is 'based'. Al die academische bobos zijn based.
@Beste_Landgenoten | 05-09-23 | 04:55: De ruif was hier het vetst. Dus daar kwam iedereen op af. En dan nu de rest jaja. Maar de ruif is nog steeds het vetst. Maar dat mag niet benoemd worden he?
Dat blijkt dus niet uit dit onderzoek. Dat zegt, als je kiest voor land A of B waar ga je dan heen? Vooral dus, naar waar je familie zit. Of vrienden. Dat het in land A en B bijna even vet is, staat ook in het onderzoek en ook dat de verschillen kunnen uitmaken. Dus ook jouw mening staat ertussen. Maar is blijkbaar niet de grootste drijfveer voor een keuze. Is dat heel erg lastig te bevatten?
@Beste_Landgenoten | 05-09-23 | 05:28: Familie en vrienden zouden moeten zeggen: "Het asielbeleid is hier mega kut. Beter kies je België. Dan zijn we nog dicht bij elkaar!".
Volgens mij hebben we arbeidsmigranten niet echt nodig. Althans, zouden we niet nodig moeten hebben. Kunnen die geen plaats maken voor asielzoekers?
Was onlangs in Dublin, erg goed hotel. Buiten paffen natuurlijk met Ieren (die voor de Irish pup kwamen) en hotelgasten, tevens een asielzoeker, die had een kamer toegewezen gekregen. Daar heb ik uiteraard mee gesproken. Er bleek een verdieping v.h. hotel door de regering te zijn afgehuurd, speciaal voor deze gevallen. De man was alleraardigst en super blij met de luxueuze behandeling. Op mijn vraag waar hij vandaan kwam zei hij: Denemarken. Denemarken? Vroeg ik. Ja, want het was ‘m daar niet naar de zin, alles was zeer sober en daarom was hij naar Dublin gekomen en nu zat ‘ie hier in het luxe hotel met alles er op en er aan. Aangezien ik nogal wat had neer getikt voor het hotel voelde ik dat wel even.. Maar zo ruimdenkend als ik was heb ik hem het allerbeste gewenst.
Resume: het rapport kan in de shredder en B_L manipuleert zoals gewoonlijk.
Wat begrijpen wij hier niet aan?
@Unsinkable-Sam | 05-09-23 | 06:17:
Zo kreeg je dus gewoon een klap in je gezicht.
Jij moet dokken voor je hotel, al dan niet zakelijk, en deze mensen verblijven daar op onze kosten, zonder doel.
Het is pervers.
Dus je beweert dat asielzoekers van hotel naar hotel shoppen binnen de EU op zoek naar de meest luxueuze opvang? Kijk dit soort "anekdotes" als ze al correct zijn weergegeven, daarover heb ik toch enige twijfels, doet het natuurlijk goed hier, maar is uiteraard een uitzonderlijk verhaal.
Wat me opvalt aan deze hele asiel discussie is dat je mee wegzet als een zak, terwijl ik weinig meer doe, zoals vandaag bij dat rapport over criminele jongeren, de meest belangrijke conclusies citeren. Dat wordt dan al gevoeld als getreiter, mijn conclusie dan, je wil niks accepteren dat je niet bevalt, ook al staat het in koeienletters geschreven. Dat heet vooringenomenheid. En dat tref ik hier dagelijks in duizend verschillende vormen. Zou het ook niet kunnen doen, erop ingaan, het heeft immers geen enkele zin, werkt zelfs averechts om er inhoudelijk op in te gaan. Het werkt alleen maar bevestigend, en dan nog, dit is hier een commune van gelijkgestemden die niet graag met tegendraadse meningen wensen te worden geconfronteerd. Zelfs als dat gewoon feiten zijn die je letterlijk kunt lezen uit een heel simpel rapportje.
@Unsinkable-Sam | 05-09-23 | 06:17:
Beetje vals dit hoor. Zoals BL hierboven zegt, gewoon citaten uit het onderzoek. Dan kun zeggen dat BL manipuleert, maar dat klopt dan niet.
De manipulator is degene die wijst naar de ander in dit geval.
Al meermaals is aangetoond dat onderzoeken voor en door de overheid gewoon te koop zijn. RIVM, WODC, etcetera.
@Zoelense Hobbyboer | 05-09-23 | 06:53:
Het klopt dat het aannemelijk is gemaakt dat onderzoeken soms zo worden geschreven dat die in het voordeel van de aanvrager (degene die betaalt) worden geschreven. Maar is dat bij dit onderzoek ook zo? En als dat zo is, waaruit blijkt dat dan?
@Beste_Landgenoten | 05-09-23 | 06:45:
“De vijfde factor van invloed op de bestemmingskeuze van irreguliere migranten is gelieerd aan migratiebeleid. Migratiebeleid binnen de context van deze literatuuranalyse omvat: grensbeleid, politie interventies, de verzorgingsstaat en uitkeringsbeleid, het nationale asielbeleid, maar ook het terugkeerbeleid. De precieze rol van migratiebeleid op een bestemmingskeuze is onduidelijk. Als voorbeeld, sommige studies tonen aan dat migranten een voorkeur hebben voor een bepaald land vanwege een gunstig asielbeleid, terwijl anderen concludeerden dat het merendeel van asielzoekers vrijwel geen voorkennis heeft over asielprocedures voor aankomst in het land van bestemming. Om een beter inzicht te krijgen in hoe verschillende beleidsinterventies een impact kunnen hebben op een bestemmingskeuze is verder onderzoek noodzakelijk.”
repository.wodc.nl/bitstream/handle/2...
Hobbyboer, wil je zeggen dat het onderzoek van het WODC van gister over jeugdcriminaliteit gekocht zou zijn door de overheid? Beweer je dat, omdat de hoofdconclusie luidt dat sinds 2010 een afname van de helft is geconstateerd? Of schrijf je dat, omdat ieder onderzoek waarvan je de uitkomst niet bevalt een gekochte conclusie zou zijn? Welk onderzoek vertrouw je dan wel?
Zoals Caroline vandaag zei, onderbuikgevoel is ook gevoel en Vandaag Inside mag niet weggezet worden als kroegpraat. Als het aan haar ligt gaan we voortaan af op het gesunde Volksempfinden. Dat zal je vast meer aanspreken.
Cash. "de vijfde conclusie". Inderdaad. Maar de hoofdzaak is familie of vrienden. Waarbij je terecht opmerkt dat op de vijfde plaats ook asielbeleid een rol speelt.
Maar toch interessant. Waarom aan de hoofdconclusie voorbijgaan? Dat zag ik eerder vandaag gebeuren. Mij lijkt zoiets een bewuste keuze. Waarom? Beantwoord die vraag zelf maar..
@Beste_Landgenoten | 05-09-23 | 07:05:
Wat Caroline zei, daar zit ook een bepaalde wijsheid in.
Onze waarneming bestaat niet alleen uit datgene waarvan we ons bewust zijn. Denken dat mensen pure ratio en rede zijn is een deel van het menszijn ontkennen.
Ik bedoel: als iemand zegt dat die deze of gene heel aantrekkelijk vindt, maar niet goed kan uitleggen waarom maar dat het wel een heel sterk gevoel is, dan zul je waarschijnlijk het advies geven eens een praatje te maken met het object van verlangen.
Hetzelfde geld voor het kopen van een nieuw huis, dat ‘goed voelt’ is behalve een reeks aan praktische en financiële overwegingen ook een criterium.
Of denk aan een overeenkomst afsluiten met iemand, soms zie je er van af omdat het ‘niet goed voelt’, ‘er klopt iets niet’ al kun je niet precies aanwijzen wat niet.
De intuïtie, het onbewuste is ook onderdeel van het menselijk beoordelingsvermogen en intelligentie. Niet alles is puur rationeel te benaderen. Sterker nog in de meeste gevallen zijn we ons niet eens bewust waarom we iets doen of laten. Maar zoals met alles, het is beter er niet in door te slaan.
@Beste_Landgenoten | 05-09-23 | 07:10:
Het is geen vijfde conclusie. Het is een vijfde factor.
Dus medebepalend en waarschijnlijk heeft het ook een verbintenis.
Me explico: De familieleden, kennissen, dorpsgenoten die hier (+31) al zijn, zijn de pioniers en hebben het paradijs ontdekt.
Dan vertrouwen er veel op deze informatie en sluiten zich aan.
Je moet niet klakkeloos geloven in conclusies maar die door even nadenken zelf proberen te trekken.
@Beste_Landgenoten | 05-09-23 | 07:10: Dus moet ik nu concluderen dat bijna alle asielzoekers famlie- en vrienden van elkaar zijn? Lijkt me eerder dat ze dat van elkaar worden, eenmaal in Nederland; soort zoekt soort. En zo spreidt het vuurtje verder uit als de migrant verslag uit brengt naar de achterblijvers; de "nieuwe vrienden".
@J.Cash | 05-09-23 | 07:20:
Maar is dat dan bewijs voor een aanzuigende werking? Want als ik het onderzoek lees dan valt me vooral op dat Scandinavië (Zweden) populair is net als het VK.
Zweden staat bekend als hip, rechtvaardig en gendergelijk. www.groene.nl/artikel/de-kunst-om-een...
Dat komt omdat het land zich heel goed in de markt heeft gezet waardoor het een positief imago heeft. Daar willen veel irreguliere migranten naartoe, dát noem ik aanzuigende werking.
Een tweede land dat door irreguliere migranten wordt genoemd als gewenste bestemming is het VK, om de status van het land op het internationale toneel en de taal (veel mensen spreken Engels) dát is ook een aanzuigende werking.
Waarom blijft men in Nederland, nou omdat men op doorreis hier wordt aangehouden en vervolgens blijft plakken is een reden. Een andere reden die impliciet wordt benoemd zijn de welvaart en de voorzieningen en een derde reden dus een aanwezig netwerk waar de migrant gebruik van kan maken.
Verder wordt in het onderzoek ook benoemd dat irreguliere migranten Nederland als transit land zien.
Je kunt een hoop zeggen, maar niet dat Nederland een aanzuigende werking heeft. Sterker nog veel migranten kennen Nederland blijkbaar niet eens, we zijn een klein relatief onbekend land. Maw, als je wil dat de irreguliere migratie naar Nederland stopt moet je het niet in die hoek zoeken.
@Beste_Landgenoten | 05-09-23 | 07:05: er is 1 simpel feit dat dit hele rapport onderuithaalt. ‘Criminaliteit’ wordt gelijk gesteld met ‘verdachten’ en strafrechtelijke vervolving. Daar zit per definitie een enorme blinde vlek. Dat noemen we survivorship bias in data analyse. Wat je namelijk mist zijn alle zaken die door slachtoffers niet zijn aangegeven, of door de politie niet zijn opgepakt.
Met name bij criminaliteit waar bv asielzoekers betrokken zijn wordt vaak het advies gegeven door de politie om geen aangifte te doen omdat er toch niets mee gedaan wordt. Die gevallen komen dus ook niet in zo’n rapport. Maar dat betekent niet dat ze er niet zijn.
Kijk, elke overheidsinstantie is biased. Die zullen altijd rapporten wat politiek gewenst is. Anders kan je nml je carriere we vergeten.
Het blindelings copieren van conclusies van een rapport zonder er critisch naar te kijken is dan een beetje naief…
@Als_je_me_nou | 05-09-23 | 07:46:
Klopt, politiemensen klagen al jaren dat ze aangiftes moeten bemoeilijken, wegleggen of verkeerd classificeren. Een ander puntje is dat dat onderzoek over 2022 gaat, begin 2022 kwamen we pas uit de corona-lockdowns. Dus dat scheelt ook veel gelegenheid-maakt-de-dief.
Het meest opvallend in die discussie gisteren was overigens dat de point gemist werd. Het ging niet om meer of minder criminaliteit maar om *gevoeligheden*. Met name in de media, niet zozeer in dat rapport.
In de headlines was veel aandacht voor een relatief klein aandeel "tienermeiden", terwijl de bekende olifant in de kamer onderin de artikeltjes terloops wordt genoemd.
Die steeds terugkerende *gevoeligheden* zien we steeds in discussies. Veel aandacht voor "tienermeiden", "jongeren", "boze blanke mannen", etc. En natuurlijk "Nederlanders" als er in Praag een ober kapot gekopschopt wordt. Of "Belgen" als de sfeer in Zeeuwse zwembaden verziekt wordt.
De olifanten blijven buiten schot.
Kunst.
Alles wat ik zelf nooit zou kunnen maar wel knap vind.
Bv onze Kees met Red Rock Planet. Scheelt ook dattie op deze niet zingt :)
youtu.be/ZNqMXgEMWi4?si=LuNvgpBEFVBjT...
Kunnen 2 goede golfers die Texas scramble spelen een Tour Pro verslaan?
▶ www.youtube.com/watch?v=1aTCLb6X7t4
Heerlijke golf video. Zoals bijna alle golf video's van Rick Shiels.
Kunst is een uiting van teveel geld en/of teveel vrije tijd. Maar dat kan niet zomaar.
Zonder uitzondering is dat geld of die tijd ergens 'gestolen'
soundcloud.com/kees-tel/memory-wine
Niets gestolen aan. Sterker nog: de overheid heeft zoveel geld van mij gestolen dat ik niet meer toekom aan 'eigen nummers'
Fokk*ng wijsneus.
Oh wacht, dit is geen kunst. Sorry.
@keestelpro | 05-09-23 | 03:24: Fuck. Dit is errug goed!
Kunst is wel degelijk de meest zinloze, maar daarom zinnige activiteit van de mens.
Ik heb hier twee gedichten van Charles Bukowski: So Now en YES YES, waarvan ik er één vertaald heb in het Nederlands.
-EN NU- heeft hij geschreven aan het eind van zijn leven, hoewel het niet zijn allerlaatste gedicht was, maar wel zo gezien zou kunnen worden.
Het is zo simpel en eerlijk, geen opsmuk, zoals hij het altijd deed, geen strakke poëzie regels, maar in mijn ogen een ontroerend mooi gedicht in.
Hij heeft op 75-jarige leeftijd de diagnose leukemie gekregen, misschien wel veroorzaakt door een heel leven zeer zwaar drinken en roken, maar misschien ook zelfs niet.
Hij zit ziek en misselijk thuis en schrijft dit gedicht.
Zonder zelfmedelijden, maar met een berusting en terugblik op alles en of het uiteindelijk een soort zin had. Hij heeft veel woorden bedacht en geschreven, ze zijn gekomen en gegaan, hij heeft ze achtergelaten in zijn boeken en gedichten.
Maar het leven gaat gewoon door: de telefoon rinkelt, hij neemt hem niet eens meer op, de katten slapen, zijn vriendin stofzuigt.
En buiten gaat de natuur en het leven gewoon onaangedaan en los van zijn bestaan of niet bestaan door, in de laatste stralen van de middag wuift de boom voor zijn raam in de wind.
Hij denkt: met een kleine opflakkering van hoop: misschien red ik het nog en blijf ik leven. Of ga ik dood, dat kan ook. Het ziet er slecht uit.
Ieder mens moet op een dag dit in de ogen zien, het besef dat je dood niet ver meer is.
Hij heeft niks meer te verklaren, hij hoeft geen opzienbarende gedachten of ideeën de wereld in te slingeren. Ook dat komt nu zinloos over. Hij berust, niet eens met veel weerstand in zijn lot, na alles wat hij gedaan heeft en meegemaakt in zijn lange leven.
Dan kijkt hij nog terug tot helemaal zijn jeugd, toen hij aan de andere kant stond hiervan. Ooit was ik jong, zo ongelofelijk jong. Elk woordje vind ik, bewust of onbewust, precies goed. Ik denk dat hij dit intuïtief schreef, zonder er heel veel over na te denken, maar persoonlijk vind ik het op een of andere manier aangrijpend.
Hij kon ook hele mooie-vieze liefdespoëzie maken, naast schokkend harde en seksdoorladen verhalen en poëzie, maar in feite was hij het schoolvoorbeeld van de ruwe bolster met de blanke pit.
EN NU? (vertaling van het gedicht: So Now van Charles Bukowski)
de woorden, ze kwamen en ze gingen,
Ik zit hier ziek te wezen.
de telefoon rinkelt, de katten slapen.
Linda is aan het stofzuigen.
Ik wacht of ik kan leven,
ik wacht of ik kan sterven.
ik wou dat ik wat moed bij elkaar kon verzamelen.
het ziet er niet goed uit
maar de boom daarbuiten weet nergens van
ik kijk hoe hij beweegt in de wind
in de late middagzon.
er is niets meer te zeggen nu,
alleen maar wachten.
ieder voor zich komt hier alleen voor te staan, voor dit
Oh, ooit was ik jong,
Oh, ooit was ik zo ongelofelijk jong!
-----------------
[SO NOW? (Charles Bukowski)
the words have come and gone,
I sit ill. the phone rings, the cats sleep. Linda vacuums.
I am waiting to live,
waiting to die.
I wish I could ring in some bravery.
it's a lousy fix
but the tree outside doesn't know:
I watch it moving with the wind
in the late afternoon sun.
there's nothing to declare here,
just a waiting.
each faces it alone.
Oh, I was once young,
Oh, I was once unbelievably
young!]
----------------------------
YES YES (Charles Bukowski)
when God created love he didn't help most
when God created dogs He didn't help dogs
when God created plants that was average
when God created hate we had a standard utility
when God created me He created me
when God created the monkey He was asleep
when He created the giraffe He was drunk
when He created narcotics He was high
and when He created suicide He was low
when He created you lying in bed
He knew what He was doing
He was drunk and He was high
and He created the mountains and the sea and fire at the same time
He made some mistakes
but when He created you lying in bed
He came all over His Blessed Universe.
Iets anders en misschien vertaalde versie:
EN WAT NU?
de woorden, ze zijn gekomen en zijn gegaan,
Ik zit hier ziek te wezen.
de telefoon rinkelt, de katten slapen.
Linda is aan het stofzuigen.
Ik wacht of het leven of,
of het sterven wordt.
ik wou dat ik wat moed bij elkaar kon schrapen.
het ziet er beroerd uit
maar de boom daarbuiten weet nergens van
ik kijk hoe hij beweegt in de wind
in de late middagzon.
er is niets meer te zeggen nu,
alleen maar wachten.
ieder voor zich komt hier alleen voor te staan, voor dit
Oh, ooit was ik jong,
Oh, ooit was ik zo ongelofelijk jong!
Krachtige beelden neerzetten in eenvoudige, toegankelijke taal, dat is veel moeilijker dan het lijkt.
Jij hebt veel te veel respect voor jouw minder getalenteerde collega's.
Best interessant allemaal maar jouw tegels zijn voor mij veel waardevoller.
Heb wel een zwak voor schrijvers die zich eerder hebben kapot gezopen en gesnoven en dan wanneer de gevolgen ervan zich openbaren en ze zich hun sterfelijkheid realiseren, tot bepaalde inzichten komen en daar melancholiek over schrijven zonder zichzelf te sparen. Bukowski is daar een mooi voorbeeld van. Er schoot me nog eentje te binnen, maar niemand schrijft het zo fraai op als Bukowski.
@MickeyGouda | 05-09-23 | 04:18:
Dichten wordt zwaar onderschat.
TheOne, niets te vertellen vandaag.
Trusten en slaap lief.
Jij ook en we zien elkaar weer morgen in ons mooie GS café!
Trust K.
Morgen beter. Ik heb wel een spannend verhaal maar niet geschikt voor hier.:)
@TheOne48 | 05-09-23 | 03:02:
Nu ben ik echt benieuwd TheO!
@keestelpro | 05-09-23 | 03:21:
Snap ik, maar helaas.
Hou het maar op een leuke gezellige dag.
@TheOne48 | 05-09-23 | 03:26:
Daar ben ik SUPER blij mee vriend!
*glundert*
@keestelpro | 05-09-23 | 03:32:
Niet zo snel opgeven, want ik brand van nieuwsgierigheid! *grijnst*
Die mensen hebben 'ein Vogel'.
Voor cugel
Michael Tal's Queen sacrifice.
youtu.be/vBhnjG-sIRU?feature=share
Ik doe mee;-)
Geintje cugel.
Snollebollekes - Live In Concert 2019 Links Rechts
m.youtube.com/watch?v=dg58xVvQf1Q&...
Dank je wel! Ongelofelijk: 3x sacrifice en toch winnen: Tal was een tovenaar.
@K1100 | 05-09-23 | 02:44:
Oké, verdien ik af en toe.
Caroline van der Plas:
Ze maakte een punt van „polariseren, haat zaaien, agressie en vijandigheid” waardoor volgens haar een „grimmige, onveilige omgeving” ontstaat: „Dit weerhoudt mensen ervan om actief deel te nemen aan het maatschappelijk debat.”
www.nrc.nl/nieuws/2023/09/04/onderbui...
Volgens Van der Plas doen politici „er vrolijk aan mee”. „Let maar op de komende maanden tot 22 november. Ik hoor nu al bij fracties dat ze die of die gaan pakken. Dat ze partij A of partij B gaan aanvallen. Geen visie, geen gesprek over wat je als partij wilt. Nee, we gaan elkaar pakken. Nou, ik pas ervoor. Dan maar een softie. Ik heb er helemaal geen zin in. En ik weet zeker: het gros van Nederland heeft er geen zin meer in.”
The White Stripes - Seven Nation Army
m.youtube.com/watch?v=0J2QdDbelmY&...
Jheronimus Bosch.
Wat een verknipte geest en fantasie moet die man gehad hebben. En dat omzetten in geniale schilderijen.
Dat is kunst met een grote K.
Hij zat vrijwel zeker a.d. hallucinante paddenstoelen, kan niet missen.
@Unsinkable-Sam | 05-09-23 | 02:41:
Het resultaat mag er zijn. Kan er uren naar kijken. Je ziet steeds meer hoe langer je kijkt
In het Prado... Alleen daarvoor kan je er heen gaan. Tuin der Lusten... Dat Filips de Tweede dat wilde hebben is an sich bijzonder.
DEF LEPPARD - "Animal"
m.youtube.com/watch?v=ecFPU--vvf0&...
Rush-A Farewell To Kings
youtu.be/eV-5iNu6Sd8?feature=shared
Ieder z’n kunst, zo vind ik bv. klinknagel constructie’s erg mooi, dus treinen, bruggen en machinerie. Kan daar uren van genieten en wil meestal ook weten hoe alles werkt.
Maar qua schilderkunst zijn er zoveel mooie werken geproduceerd, de lichtval technieken welke o.a. Rembrandt en zijn tijdgenoten gebruikte komen v.d. hand Caravaggio (1571-1610), Barok periode. Echter, de romantische schilderkunst heeft ook prachtige werken opgeleverd, John William Waterhouse (1849-1917) vatte romantiek en drama perfect samen. En de Art Nouveau schilderijen van Alphonse Mucha (1860-1939) vind ik pure kunstzinnigheid. Enfin, ben nog belangrijke namen vergeten iig.
Eens met Mosterd, sculpturen zijn prachtig! Heb hier nog een nude uit het parabellum staan. Zeer fraaie authentieke belijningen, natuurgetrouw en fijn porselein. Kijk er dagelijks naar en het verveelt nooit. Denk dat dat de essentie van kunst is.
Interbellum?
Malle moer, correct, ik bedoelde interbellum.
Geweldenaar Raymond Dekkers
youtu.be/KH2RXZr7R-w?feature=shared
Het was mooi om Henk Grol op tv te zien, wat had ik hem graag een gouden plak gegund.
Acrobatische dansstijl, Capoeira do Brasil.
Volgens mij nog populair in Bahia en Pernambuco.
youtu.be/jAxjdYDBK4c?feature=shared
Kunst?
m.youtube.com/watch?v=7u1wCzby14o&...
Het lelijkste kunstwerk ooit door de mens bedacht is de klok.
Een vernederende middelvinger naar de jaargetijden en de onbekommerde ziel.
@keestelpro | 05-09-23 | 01:41:
Hahaha zit iets in! Ik vind het grappig dat vroeger elke stad zijn eigen tijd had:
Tot 1909 was de tijd in Nederland niet gereguleerd. Elke stad of regio had zijn eigen tijd. Vanwege de komst van het spoorwegsysteem werd een standaardtijd noodzakelijk. De Nederlandse regering implementeerde de Amsterdamse Tijd in mei 1909.
@Patje | 05-09-23 | 01:48:
Interessant! Wat mij heel erg irriteert aan de klok is dat de ochtend zowel in de zomer als de winter begint op hetzelfde tijdstip.
Voor mij begint de dag als de zon op komt.
@keestelpro | 05-09-23 | 01:41: Il trionfo del Tempo. Handel.
@2CVOcean | 05-09-23 | 02:31:
Prachtig!
G. F. Handel - Il Trionfo del Tempo e del Disinganno | René Jacobs (Ambronay 2018)
▶ www.youtube.com/watch?v=aGvlwTUhSL8
@keestelpro | 05-09-23 | 02:46: Mijn favo, vergeet staging:
Sara Mingardo solo :Crede l Uom. 2016. Lang.
qua kunst ga ik toch meestal eerder voor geluid dan beeld. Beeld is meer voor porno.
Radio is for the mindful,
television for the mindless.
Dit ben ik met je eens, tv is passief zitten en beelden tot je laten komen. Radio is zoveel mooier, heb daar - afgezien v.d. reclame’s - veel plezier aan.
@Unsinkable-Sam | 05-09-23 | 03:01:
Ik houd niet van radio, tenzij classic fm, Klara.
De populaire zenders niet. Dat gebabbel er tussendoor en bovendien word je verplicht te luisteren naar andermans keuze.
Mijn vrouw is er dol op. Wanneer we dan in mijn auto reizen duurt het nog geen tien minuten voor dat kreng weer aan moet, waarop ik hem steevast op een heel laag volumen zet.
@Unsinkable-Sam | 05-09-23 | 03:01:
Radio met enkel muziek, van Bach tot Beatles, van Porcupine Tree tot Led Zeppelin en de Black Keys. Niet uitsluitend Engels? Zonder nieuws, geen tijd, nul reclames, en af en toe een aankondiging? Met een geweldige app voor in het vliegtuig (buffer vullen) of in de auto? Radio Paradise. Punto com.
www.radioparadise.com/
20 jaar geleden begonnen in het plaatsje Paradise ten noorden van SF dat een paar jaar geleden bekend werd door een fikse bosbrand.
De politieke impasse...
De juiste beslissingen worden uitgesteld omdat de verkeerde discussies worden gevoerd.
Verkeerde discussies worden gevoerd om weg te kunnen kijken en om politieke redenen onjuiste beslissingen te kunnen nemen.
Hierdoor nemen de problemen steeds meer toe.
Enkele voorbeelden:
1. De massa-immigratie en de criminaliteit
2. De energietransitie en het klimaat
De massa-immigratie is een belangrijk thema als er verkiezingen aankomen omdat de gevolgen ervan voor een groot deel van de Nederlanders onacceptabel zijn. Met name de grootste en daarom de belangrijkste regeringspartij de afgelopen jaren was de VVD. Vlak voor verkiezingen beloofde Rutte, zoals Yesilgöz nu, dat er maatregelen zullen worden getroffen als de VVD maar de grootste wordt. Daarmee hoopt de VVD stemmen bij de PVV weg te halen. Nu de enquêtes aantonen dat de VVD fors gaat verliezen, zetten ze de deur naar de PVV zelfs op een kier! Maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat het nu anders zal zijn en geloof me maar: de deur naar de PVV wordt ná de verkiezingen weer dicht gesmeten. Nooit eerder zijn er zoveel migranten bijgekomen als tijdens de kabinetten Rutte. Dat wordt spottend verwoord met 'Eric -hoe meer asielzoekers hoe beter- van der Burg.
Als reden voor het niet kunnen nakomen van de beloftes noemt de VVD dan de internationale verdragen die hierover zijn afgesloten en dat die niet zomaar genegeerd kunnen worden. Natuurlijk weten de VVD'ers dat net zo goed vóór de verkiezingen als erna en dat zegt veel over hoezeer de VVD-top bereid is om de kiezers te misleiden en te bedriegen met hun verkiezingsprogramma's vol leugens.
De meerderheid van de kiezers in Nederland wil dat de massa-immigratie een halt wordt toegeroepen en mede daarom behaalde de VVD de laatste keer 34 zetels.
De juiste beslissingen zijn weer niet genomen en Nederland wordt overlopen. Asielzoekers uit veilige landen worden niet teruggestuurd en de buitengrenzen zijn zo lek als een mandje ondanks dat er miljarden heengaan en ook criminele asielzoekers worden niet uitgezet.
De juiste discussies zouden wél resultaat opgeleverd hebben als de Tweede Kamerleden hadden gedaan waarvoor ze zijn gekozen toen ze langs de deuren gingen met hun verkiezingsprogramma's waarin stond dat alleen échte vluchtelingen binnengelaten zullen worden en illegalen en criminele asielzoekers terug moeten waar ze vandaan komen. Als Denemarken iets voor zichzelf kon regelen, kan Nederland dat net zo goed. Verdragen worden gesloten, ze kunnen ook worden opengebroken als de omstandigheden daarom vragen en dat is nu het geval: waarom moet Nederland zich eenzijdig aan overeenkomsten houden als de afspraken niet worden nagekomen? Landen die niet meewerken zouden economisch gestraft kunnen worden en de tientallen miljarden die de massa-immigratie Nederland jaarlijks kost, zouden ingehouden kunnen worden op het EU-budget. Frankrijk en Duitsland houden zich bijvoorbeeld ook niet aan de begrotingsregels en weigeren boetes te betalen als die worden opgelegd en veel EU-landen voldoen niet eens aan de eisen om deel te kunnen nemen aan de Euro als betaalmiddel. Desondanks wordt er bijna overal met de Euro betaald en moeten er jaarlijks tientallen miljarden van Noord naar Zuid extra worden overgemaakt om de tekorten niet uit de hand te laten lopen. Zolang de regels niet worden nageleefd, zou Nederland geen cent aan Brussel moeten afdragen.
De criminaliteit wordt harder en gewelddadiger en steeds meer jeugdigen raken daarbij betrokken. Als het mensen met een dubbel paspoort betreft, kun je de Nederlandse nationaliteit afnemen en de persoon uitzetten. Criminaliteit bestrijden kun je alleen door meer politiemensen in te zetten en door te fouilleren. Leeftijd is bepalend omdat statistisch gezien de meeste messendragers jeugdigen zijn en niet achter een rollator lopen. Dat de meerderheid in de grote steden kleurlingen zijn, doet er niet toe. Fouilleer op leeftijd. Nu gaat de discussie over etnisch profileren waardoor de politie niet durft in te grijpen en daardoor vallen er nu zoveel doden. Willen is kunnen!
Er is sprake van een energiecrisis en iedereen lijdt daaronder. De inflatie is torenhoog en een strenge winter zal veel mensen in problemen brengen. Er wordt hout uit oerbossen en afval uit Italië verbrandt en de Noordzee wordt volgebouwd met peperdure windmolens. De leefomgeving wordt overal verwoest en vogels en walvissen sterven massaal. Desondanks mag er in Nederland niet gebouwd worden vanwege het stikstofprobleem waardoor heidegebieden schade ondervinden. Zelfs schone dieselbestelbussen mogen de steden niet meer in en de bevoorrading van winkels loopt gevaar. Iedereen moet aan een elektrische auto maar het elektriciteitsnet is daar niet op berekend en er zijn te weinig grondstoffen om ze te produceren Faal op faal op faal op faal en sommige maatregelen zijn zelfs strijdig met elkaar. De overheid is bereid tientallen miljarden te steken in maatregelen om 0,000036 graden temperatuurdaling te bewerkstelligen maar nooit eerder is er wereldwijd zoveel CO2 uitgestoten als dit jaar. De Nederlandse inspanningen zijn volstrekt nutteloos als China, India, Z.O. Azië etc. massaal nieuwe steenkolencentrales opstarten. De discussie had jaren geleden al moeten gaan over kernenergie maar Nederland is gegijzeld door een linkse minderheid en organisaties als Greenpeace. De NPO orkestreert en regisseert als verlengstuk van de linkse minderheid de verkeerde discussies en daarna volgen de verkeerde beslissingen. Fukushima ligt in een gebied waar zeer zware aardbevingen plaatsvinden. In Nederland en Duitsland is er geen risico op zware aardbevingen maar in Duitsland zijn de kerncentrales n.a.v. wat er in Japan is gebeurd al gesloten.
Alle politieke partijen zouden tijdens de debatten voor de verkiezingen ter verantwoording moeten worden geroepen voor het liegen en bedriegen de afgelopen jaren. De enorme problemen waarmee Nederland nu worstelt, zullen alleen door het nemen van de juiste beslissingen kunnen worden opgelost. Het is van het grootste belang dat politici niet meer wegkijken voor de échte problemen, ook als er op hun emoties wordt ingespeeld door beroeps zanikers over 'ereschuld vanwege slavernijverleden' of over 'etnisch profileren' bij het fouilleren van jongeren in grote steden waar elke avond wel mensen worden neergestoken. Soms zullen de maatregelen kei en keihard moeten zijn, dus ook naar Brussel en de hele EU want Nederland holt achteruit en verloedert zichtbaar. Alleen als de juiste discussies worden gevoerd, kunnen de juiste maatregelen worden getroffen.
De partijen die dat durven zeggen en 't vervolgens ook willen uitvoeren en 't ook tot inzet zullen maken van de verkiezingen, verdienen onze stemmen.
Dank en eensch. Mooie samenvatting!
Lang verhaal kort: stem FvD GvD!
(Hulde wederom Angélica)
Ah, je dosis EJBron weer genomen lees ik. Bekende rant van Angelica, de FvD wapster van de nacht. Nou meid, gefeliciteerd maar weer! Het leven is zwaar, daar in de verte..
Prachtig. Werkelijk iedere zin, elke regel is een uit de context getrokken overdrijving, onwaarheid of complottheorie. Het FvD programma staat hier vrijwel letterlijk opgelepeld. Maar Angelica, dit is vermoedelijk de enige plaats waarmee je er lof kunt oogsten, dus we zullen er vast nog vaker van mogen gaan genieten. Fijne nacht!
@Beste_Landgenoten | 05-09-23 | 04:03:
Waar zit dan precies de overdrijving BL? Ik lees een fotorealistische beschrijving van de werkelijkheid. Als Angélica de naakte feiten haarscherp waarneemt vanaf haar locatie, hoe kun jij ze dan missen?
@MickeyGouda | 05-09-23 | 06:46: U omschrijft de definitie van cognitieve dissonantie.
BL leeft in zijn eigen wereld.
Maar dit is een kunstcafé en daarom moet er vandaag niet te veel over politiek geschreven worden...
Echte kunst wordt door iedereen gewaardeerd en daarom ook gekocht. Echte kunst hoeft niet te worden gesubsidieerd, 't verkoopt zichzelf. Een echte kunstenaar kan zichzelf daarom makkelijk bedruipen.
Als je een nietsnut bent en te lui om te werken, noem je jezelf gewoon kunstenaar en als je dan rotzooi produceert en beschikt over een goede babbel, zeg je dat het ooit in een museum zal hangen, staan of liggen, zoals een vloer van pindakaas. Dan krijg je meteen subsidie van de linkse kunstminnende elite, zeker als je kunst wokeness en inclusiviteit uitstraalt of als je behoort tot de LGBT+ gemeenschap of een tintje donkerder bent. Dan zal iedereen flink voor je klappen want wie wil er nou niet deugen...
De Schreeuw van Edvard Munch is misschien niet het mooiste schilderij maar voor mij wel een zeer sprekend kunstwerk. Het geeft o.a. de huidige tijdgeest aan en veel mensen schreeuwen nu zoals deze Noorse schilder deed eind 19e eeuw en in 1910.
d15k2d11r6t6rl.cloudfront.net/public/...
LOUZ, dank voor uw lieve en geruststellende woorden laatst.
Ik vind deze zo mooi.
www.franshalsmuseum.nl/wp-content/upl...
@bitterpete | 05-09-23 | 02:00: Heel bijzonder inderdaad! Kende ik niet. Ook Antoine Watteau (Rococo) en de naturalisten uit de 19e eeuw vind ik prachtig om naar te kijken. Zeker allemaal mooier dan Munch.
@bitterpete | 05-09-23 | 02:00: En Maurits Escher natuurlijk! Zo geniaal!
"Als je een nietsnut bent en te lui om te werken, noem je jezelf gewoon kunstenaar"
Dit is echt zoooo vintage borrelpraat uit de dames kleedkamer, dat mag je bijna inlijsten als kunst op zichzelf!
“Echte kunst hoeft niet te worden gesubsidieerd, 't verkoopt zichzelf. Een echte kunstenaar kan zichzelf daarom makkelijk bedruipen.”
Heb je hier over nagedacht voor het te plaatsen?
Dat kan ik mij niet voorstellen.
Dus van Gogh maakte geen “echte kunst”, wat dat ook moge zijn?
Je slaat de plank behoorlijk mis.
F16 cockpit in huiskamer
www.youtube.com/watch?v=fisrgCYCU-8
Van Steely Dan naar Steeleye Span is a smal, step for mankind but nevertheless a giant leap.
youtu.be/AxhjBiUE87A?feature=shared
Medemblik de oudste stad van West-Friesland lees ik. Dit is wat Wierd Duk dus bedoeld met lelijke windmolens
www.telegraaf.nl/images/1070x602/filt...
Vreselijk. Het hele land staat vol met die klotedingen, en ertussenin liggen overal zonnepanelen. Zoveel lelijkheid.
www.telegraaf.nl/nieuws/1879130357/me...
EZ listening-Steely Dan
youtu.be/GYAPC0CjJGI?feature=shared
Er zijn zoveel goede kunstenaars, maar eentje die mij bijna altijd weet te raken is Jean Siméon Chardin. Verstilde schilderijen met een bijna perfecte lijnvoering. Rust en intensiteit op hetzelfde moment; echt heel bijzonder en waar ik ze ook zie ontroert het mij.
Enfin, ik neem een laatste slok en wens iedereen een fijne nacht, in het café of in bed.
Enfin,
The Doobie Bros-The doctor
youtu.be/d8uCryLHnt4?feature=shared
Femke Halsema met terugwerkende kracht erg kritisch over corona beleid.
"tijdens de coronacrisis zijn epidemiologische gegevens door bestuurders en beleidsmakers gebruikt om de avondklok te rechtvaardigen en maandenlang te handhaven. Dit is buitengewoon discutabel"
"zielloze technocratie heeft een monster gebaard en dat heet ‘alternative facts’. En dat mag het bestuurlijke establishment – en voor de duidelijkheid daartoe reken ik ook mezelf – zich aantrekken."
Hier de hele toespraak:
www.amsterdam.nl/bestuur-organisatie/...
Femke "Willekeur' Halsema.
Het kwartje valt wel erg langzaam.. Blijkbaar hangt mevr. Halsema er nu helemaal tussen, tussen het technocratische bestuurlijke establishment en de alternatieve facts.
Gaat goed daar in Amsterdam, ben zo benieuwd hoe dat in de bovenkamer werkt bij dit soort lieden. Knetterende kortsluiting moet dat geven.
@Unsinkable-Sam | 05-09-23 | 01:18:
Ze zegt voor een zaal vol academici "zielloze technocratie heeft een monster gebaard en dat heet ‘alternative facts' "
Maar niet de alternative facts zijn het monster maar de zielloze technocratie. Tsja, moeilijk, moeilijk....
Klopt, ze houdt het bewust vaag. Echter, ik onderschat mevr. Halsema ook weer niet, ‘monster’ is ‘n slimme bewoording in dit geval. nl. Monsters moeten bestreden worden (top-down), echter de volks mass kan zich ook keren en zich ontpoppen als ‘n monster (down-top). Dus dit verdient nadere uitleg. Gaat ze niet geven, maar ze heeft wel haar punt gemaakt.
@Unsinkable-Sam | 05-09-23 | 02:11:
Femke Pilatus waste haar handen heel subtiel in onschuld.
Zie nu dat ik de tegel ook anders had kunnen interpreteren, alhoewel ze zegt dat het door zielloze technocraten gecreëerde monster (boosheid?) a.d. kant van de alternative facts ligt. Ik meen hier uit te lezen ‘het gewone volk’?
Ja, goede parabel! De waarheid werd gekruisigd. Jemig he, wat erg dit.
Dijk van een lezing!
"Er is nood aan werkelijk politiek leiderschap, waarbij simplismen, het creëren van zwart-wit tegenstellingen, zondebokdenken en het gebruik van ad hominem redeneringen aan de kaak worden gesteld. En er is grote behoefte aan intellectueel leiderschap. Aan wetenschappelijk gezag, aan publieke moed, aan onafhankelijkheid."
Ze schuwt de zelfkritiek niet, is bereid daarnaar te kijken, legt exact het grote probleem van deze tijd op tafel en de uitdaging die onze samenleving wacht.
En nee, ze is niet kritisch over " het corona beleid" maar vraagt zich af waarom de avondklok zonder harde onderbouwing van het effect ervan, toch werd ingevoerd en gehandhaafd, terwijl mensen deze ontdoken met gedrag dat het effect ervan teniet deed. Feitelijk houdt ze een pleidooi voor beleid op basis van wetenschappelijk hard onderbouwde conclusies in plaats van wenselijkheid of uit voorkeur voor eenmaal ingezet beleid dat nog een door een aangetrokken consultant wordt bevestigd. Dus geen wc eend beleid. Nou dat vind ik eigenlijk een tamelijk frisse conclusie van Halsema.
@Beste_Landgenoten | 05-09-23 | 04:49:
Het laatste dat Nederland nodig heeft is intellectueel leiderschap. Alleen feitelijk leiderschap, gestoeld op oplossingsgericht denken, kan dit land behoeden voor de vrije val. De problemen zijn veel minder complex dan ze worden voorgespiegeld en de oplossingen dringen zichzelf inmiddels op. De vraag is wie het lef heeft om ze te vertalen naar beleid en door te pakken.
Puppy is erg allert. Tutje, ga zo maar met haar naar buiten. God. :D
Puppies maken alles beter.
Ook bij mij staat de stenen pielemuis boven het blauwe doek maar ben geen kenner.
Salaris directeur Cliniclowns: 155.757 euro per jaar.
Via deze link kun je de CEO-salarissen van alle liefdadigheidsinstellingen in Nederland checken:
www.goededoelennederland.nl/over-de-s...
Lijkt misschien op het eerste gezicht wat disproportioneel, maar zet het eens af tegen de donaties die onder leiding van de betreffende persoon in vergelijking met diens voorganger worden binnengehaald? Dan kan je pas echt oordelen. En verder: 99% van demense houdt er niet van om voor weinig of een goed doel te werken anders dan zichzelf. Hoeveel verdient u zelf en hoeveel procent daarvan gaat naar een goed doel?
Ik was ooit een cliniclown, geen succes.
"Oh je hebt kinderkanker? Ahh dat is goed nieuws! Wacht naar tot je echt kanker krijgt"
"Hey kaalkoppie, stemmen je ouders soms op Wilders?"
Ik heb mijzelf ziek gemeld omdat zowel de kinderen als de ouders en het verzorgend personeel niet lachen om mijn grappen. Sta je dan.
@Patje | 05-09-23 | 00:46: Nu ben ik zelf een palliatieve kankerpatiënt. Maar humor houdt me een beetje op de been. Hier in Den Haag noemen we een cliniclown een 'kankâhpipo'.
@Patje | 05-09-23 | 00:46:
After life, vanaf 4:03
Houd het droog..
youtu.be/Pd_NlRF2KHM?si=QCM40a5j3D0dT...
@wijsvinger | 05-09-23 | 01
U bent sterk in het hoofd. Ik vind het maar moeilijk, ziekte en dood. Sterkte sterke wijsvinger.
@PPuk | 05-09-23 | 01:09:
Mooi. Ik heb de serie gezien. Prachtig.
@Patje | 05-09-23 | 01:23: Ziekte en dood zijn ook ruk. Binnen mijn familie krijgt meer dan 60% het. En uiteindelijk gaan ze er allemaal aan dood. Ik heb mij moeder en broer zien sterven aan kanker. Maar 3 dagen voor hun overlijden vielen ze weg in een hepatische coma. Eigenlijk best wel een geruststellende gedachte: sterven in je slaap, zonder bewustzijn, zonder pijn.
@wijsvinger | 05-09-23 | 01:32:
Dank voor uw antwoord. Ja, ik zou er voor tekenen. Misschien een ongepaste egoïstische vraag maar het houdt mij bezig. Bent u bang om bij bewustzijn te sterven? Overgaan naar het hiernamaals of worden tot niets?
@Patje | 05-09-23 | 01:43: Ik denk dat iedereen bang is om bij bewustzijn te sterven. Maar overgaan naar het eeuwig leven of naar het absolute niets maakt niet uit. Een leven na de dood zou natuurlijk leuk zijn, maar als er niets is, merk je dat ook niet meer. Binnen het niets zijn ook geen herinneringen. Die moslims hebben maar mazzel. Die komen in een paradijs waarin ze zich een slag in de rondte kunnen neuken en altijd een stijve hebben. Dan maar liever het niets.
@wijsvinger | 05-09-23 | 02:05:
Dank. 'Ik denk dat iedereen bang is om bij bewustzijn te sterven'
Behalve als je gelooft, gelooofde ik maar..
@Patje | 05-09-23 | 02:15: Dat is wel zo. gelovigen hebben geen angst voor de dood vanwege de belofte op een eeuwig leven. Was het maar zo. En wat zou de hemel mooi zijn als mijn katten mij er opwachten.
@Patje | 05-09-23 | 02:15: De terroristen die de twin towers invlogen hadden ook geen angst voor de dood. Maar de belofte van een hedonisch leven na de dood was hun motivatie.
Sterkte wijsvinger! Aardige observatie trouwens, over de Twin Towers. De plegers deden het dus uit egocentrische motieven: De belofte van een hiernamaals. Daarvoor waren zij "bereid" duizenden het leven te ontnemen. Dat maakt de aanslag nog laffer dan hij al was. Niks hoger doel of Allah, maar de verlokkingen van een eeuwigdurende orgie van eigen plezier.
@wijsvinger | 05-09-23 | 02:50:
Ik doe een atheïstisch schietgebedje dat alle gelovigen uiteindelijk gelijk blijken te hebben en jouw katten voor het raam naar jou uit zitten te kijken. Verder hoop ik dat alles wat je in dit ondermaanse nog wenst je ook is gegund. Je verhaal en kracht draag ik de rest van de dag met me mee. Veel sterkte gewenst vanuit Gouda!
Wat een mazzel, net nog een ticket voor Living Colour kunnen bemachtigen rock art rauw New York jazz rock mix. Voor wat betreft kunst, ja ik ben voor en maakt mij geen ruk uit of en wie het mooi vindt. Dat is wat mij betreft juist de essentie er van. Onaangepast zijn. Anders had punk ook nooit wat geworden bijvoorbeeld. Of hadden we nog steeds marmeren massa producties als de torso’s van de Romeinen gehad met andere koppen er op. Uitzonderingen daargelaten enfin whisky inschenken doet.. amen ;)
twitter.com/geertwilderspvv/status/16...
Geert De Domme haakte weer eens in op een hoaxje, over een vermeende vliegreis van Rob Jetten naar Eelde met het regeringsvliegtuig de PH-GOV. Maar Domme Geert weet echt wel hoe dat zit. Jetten vloog daarheen, omdat koning Wimlex daarna zou doorvliegen naar Spanje, voor een conferentie over de waterstof-economie. Jetten vloog dus mee, met een toestel dat sowieso daarheen ging, voor de koning dus. Weer een typisch staaltje negatief framen van die polariseerder van de meest ondemocratisch geleide partij de PVV.
Ja, dat is de domme D66-houding.
'Het vliegtuig vliegt toch wel'
twitter.com/SanderSchimmelp/status/16...
Goh, domme Geertje zou uitstekend bij D66 passen.
Het onderwerp is de vraag wat je de mooiste kunst vindt BL. Of begrijp je het onderwerp niet?
Het vliegtuig vertrok toch, kan ik net zo goed meevliegen.
Doet me aan iemand denken.
"Waterstof economie" is sowieso een doodgeboren kindje tenzij je de hele Noordzee en heel Het Land en Duitsland wil volbouwen met windmolens en zonnepanelen en megaparken voor opslag in batterijen die er niet zijn en nóóit zullen gaan komen.
@dijkbewaker | 05-09-23 | 00:18: Blijft het stamcafe dus alles kan
Spanje is van plek gewisseld en in Noorwegen terecht gekomen? Want ik ken geen vliegroutes die vanaf Schiphol naar Eelde (Groningen) gaan om vanaf daar "door te vliegen naar Spanje".
Daartegenover staat, wat voor vervuiling zou de autorit van 6 uur (heen en terug) hebben achtergelaten?
Zwizalletju, ben ik met je oneens. Waterstof wordt op ingezet nadat de EV uitprobeersels uitgefaseerd zijn. Auto’s vrachtauto’s, motoren en vliegtuigen kunnen er op draaien. Wat de benodigde stroomopwekking betreft: kern en/of getijden centrale. Hadden ze 30 jr. geleden al kunnen bouwen. De ontwerpen lagen er al, maar de politiek geloofde toentertijd in steenkool, gas en gasolie.
Nu staat half Nederland en de Noordzee vol met slecht recyclebare waaipalen en zonne collectoren. Die energie was eigenlijk voor de natuur bedoelt. Gaan we dus nog last van krijgen op termijn want ontrekken energie aan het ecologische systeem.
Hehe de verwachte tegenwerpingen. Kijk eens, koning Willem was in het noorden en hij wilde graag met de jet. Daar maakt nooit iemand een punt van, als hij dat wil, nou dan doet ie dat maar. De volgende dag staat er een ding in Spanje op het programma, waarbij Rob Jetten mee moet. Dus, ja dus, vliegt Jetten het eerste stukje ook mee. Nou nou nou wat hypocriet! Jetten had de trein moeten nemen, terwijl het vliegtuig zonder hem naar Eelde vloog!
Het punt is, Wilders wéét dit, hij weet dat Jetten niet zomaar voor zichzelf alleen een reisje pakte naar Groningen. Hij weet hoe het zit en maakt er desondanks ophef over. Nou dan ben je dus een charlatan, een zak hooi eerste klas, een polariseerder, een stemmingmakerij-mannetje. Iemand die welbewust de zaak verdraait. Dan ben je een oneerlijke lage politicus. Dan ben je dus Geert Wilders de opruier.
En hoe ging Rob weer terug dan?
@Unsinkable-Sam | 05-09-23 | 03:24:
En straks verrast zijn dat er geen roofvogels meer zijn, geen gieren of trekvogels. De Noordzeebodem vol bezaaid ligt met funderingen en de stapels glasvezelversterkte wieken...
Major riots broke out in the city of Malmö, Sweden last night after an Iraqi Christian burned the Holy Quran in the city earlier in the day.
Around 30 cars were set ablaze and police officers were attacked by crowds throwing rocks. twitter.com/visegrad24/status/1698633...
30 auto's voor 1 koran.
Zo.
@Roos | 05-09-23 | 00:20:
Duur Bouquet boekje,
Gaat goed daar... hebben problemen geïmporteerd waar geen garantie op zat. Ben benieuwd wat de Zweden er van vinden.
"What happened in Sweden" bleken toch profetische woorden van Donald Trump. (Mijn Google keyboard stelde voor Don Arturito, kan je nagaan tot welke status hij het al geschopt heeft)
@Unsinkable-Sam | 05-09-23 | 02:18: die gaan in een rood huisje in het bos wonen en negeren de bende.
@Roos | 05-09-23 | 00:20: Als de Zweden nu eens net zo gevoelig waren voor auto's (Volvo's?) als moslims voor hun boekje, hadden we een kettingreactie à la Nagasaki gehad.
Louis van Gaal heeft maandagavond een Eredivisie Oeuvre Award gekregen vanwege zijn verdiensten voor het Nederlands voetbal.
En vertelde na afloop aan journalist dat er gesjoemeld is met het WK omdat Argentinie en M
en Messi kampioen moesten worden.
@Cornelis12 | 05-09-23 | 00:04: met die prachtige handsbal van hem..
Totale onzin, denk je dat de betreffende Nederlandse penaltynemers bewust hebben gemist omdat Messi zo nodig het WK moest winnen? NL was zeer matig de hele wedstrijd, ook door gebrek aan kwaliteit. Met een gelukje nog gelijk en daarna loterij. Noppert vertelt trosts dat ie in een rijtjeshuis woont, ik heb nog geen berichten gezien dat ie is verhuisd vanwege een bonus voor het bewust laten winnen van Argentinië.
@Torquemada | 05-09-23 | 00:12: Messi ook al? Ze zijn in ieder geval kampioen van de armoe, wat een slecht toernooi en een nog slechtere locatie. Ik heb een WK voor het eerst bijna niet gevolgd.
Van Eyck 570 Jr geleden, youtu.be/1IZxr6eGJqk?si=ap5E33_TTAS6b...
En dan moet je nu dit soort bagger als kunst beschouwen?
Reageer ik een keer op BL, krijg je dit. Vanmiddag voor het eerst in 5 jaar dat een bericht van mij is gejorist (dat ik mij kan herinneren).
Maar dat is nog altijd minder dan afgekeurde reacties bij joop.
BL?
Link naar topic ,?, verder niet druk om maken BL: . Linkse zuigerdt.
@Zwizalletju | 05-09-23 | 00:10:
www.geenstijl.nl/5172374/jongeren-zij...
Mooi staaltje selectief shoppen en wegkijken. Toch nog een draadje van 40 reacties geworden.
@Koppig | 05-09-23 | 00:03:
Nieuw hier?
@Zwizalletju | 05-09-23 | 00:10: Mag ik misschien mijn eigen mening vormen? BL?
@K1100 | 05-09-23 | 00:13: Nee, maar doe even gewoon ofzo. Linkje
@Koppig | 05-09-23 | 00:14:
Zie 00:07 hier in het stamcafé
@SamV | 05-09-23 | 00:17: O, hij :D. Joh, die lees ik al niet eens meer :D
Het zal je maar gebeuren …Jezus
BL = Beste_Landgenoten
Nooit gejorist = niet geleefd toch.
Tsja, ik wijs de gasten op de meest in het oog springende conclusie op pagina één van dat rapport, waarin een afname van de criminaliteit van maar liefst 50 procent werd genoemd als conclusie. Toch weten jullie het weer zo te draaien dat het lijkt op een toename! Je vraagt je af waarom. Ik weet dat uiteraard wel. Het gaat om de ophef, het beeld scheppen als zou dit k kans ten onder gaan aan allochtone criminelen. Dit rapport bevat juist exact de tegenovergestelde conclusie! Dat is bijzonder (hoewel, hier niet bepaald) maar je daarop wijzen is blijkbaar teveel realiteit om zomaar te bevatten. En dan ben ik een linkse zuiger?
@Beste_Landgenoten | 05-09-23 | 04:16: Ja.
Het mooiste schilderij dat ik ken:
en.wikipedia.org/wiki/The_Shipwreck_%...
De Schipbreuk van Joseph Turner.
Echt prachtig.
Turner is na Hopper mijn lievelingsschilder.
Soms is kunst ook heel gewild: www.omropfryslan.nl/fy/nijs/1221912/u...
Ik kan veel stijlen en stromingen waarderen, maar ik blijf altijd graag wegdromen bij de oude romantische landschapschilders, zoals Barend Cornelis Koekkoek.
Veel illustratoren en comic artiesten zijn in mijn ogen ook gewoon kunstenaars. Bij de tekeningen van bijvoorbeeld Frank Frazetta of Bernie Wrightson kan ik echt lopen kwijlen.
Koekoek... zeker!
Mooi om te zien dat jij diverse stijlen waardeert. Dat geeft je je eigen stijl, voor mij loopt alles echt door elkaar, klassiek maar ook modern. Maakt jou een uniek persoon.
Ik ben ook verzot op stillevens. Heb er zelfs een paar in familiebezit.
Wel wat onbekende schilders uit west-Friesland en Friesland.
@J.Cash | 05-09-23 | 00:42:
Ik ken een of twee namen die absoluut gaan doorbreken in dit genre.
@J.Cash | 05-09-23 | 00:47:
In het realisme.
J.Cash, mooi! Jopie Huisman of Henk Helmantel?
@Unsinkable-Sam | 05-09-23 | 02:24:
Beiden.
En Harry Kwinkelenberg, nu nog te betalen.
@J.Cash | 05-09-23 | 05:31:
www.kwinkart.com/
The Prodigy - Firestarter
m.youtube.com/watch?v=wmin5WkOuPw&...
Meer Panic Room vandaag, meer Anne-Marie Helder.
- Tightrope Walking (met een heerlijk stukje jazz in het midden)
www.youtube.com/watch?v=PRXdLi4aWW8
- Promises
www.youtube.com/watch?v=QuTmRl-8LAg
- Skin (nou ja, meer kippenvel)
www.youtube.com/watch?v=aKKo6Wn4vds
Nederland zit in een samenlevingscrisis. In de EW HJ Schoo-lezing schetste Caroline van der Plas hoe deze crisis aan te pakken. Herziening van de Grondwet is voor haar geen taboe. ‘Dan krijgen we straks Ma Flodder, die ineens premier kan worden’
Van der Plas, wiens partij bij de Statenverkiezingen in maart de grootste werd, schetste hoe de samenleving verworden is tot een verzameling ‘bubbels’ met een eigen wereldbeeld, maar waarin geen contact is buiten de eigen bubbel. Ze haalde uit naar de ‘elite’ die neerbuigend doet over gewone mensen. Ze noemde presentator Jort Kelder, die haar ‘ma Flodder noemde’...
Carla Joosten: www.ewmagazine.nl/nederland/achtergro...
Ja klopt. Hele lezing gezien. Geweldig verhaal. ,Zou primetime moeten worden uitgezonden voor alle ex CDA’er ex PvdA ers. Gewone inwoners v dit land waar zij voor opkomt. En dat zeg ik uit "De Randstad"
Zij, die het heeft over bubbels? En volledig opgaat in haar eigen boeren belangen bubbel? De stad opzet tegen het platteland? De tegenstellingen aanjaagt en dan nu dus heel potsierlijk klaagt over de polarisatie? Als het woord hypocriet nog niet zou hebben bestaan, werd het na haar lezing direct uitgevonden.
Het liefst gebruik ik vingerverf.
Verf gemaakt van vingers?
NOS vandaag : 'Geen bewijs dat asielbeleid aanzuigende werking heeft op asielzoekers'.
"Criminelen niet steeds jonger, plegen ook geen zwaardere delicten".
Morpheus says "You take the blue pill... the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.
Jaaah, het was weer een leerzame dag.
We zitten er flink naast met z’n allen.
Maar wat wil je?
Wij hebben er niet voor doorgeleerd.
Zolang er geen rechters te vinden zijn, die die gastjes veroordelen, dalen de cijfers. Ouwe truc.
Waarop zal dat messenverbod gebaseerd zijn dan? Spreekt eea wel tegen dus.
En hoe komt t dat het coa eea niet meer aan kan? Spreekt eea wel tegen dus.
Niet goed voor mijn bloeddruk en daarom kijk ik er niet naar. 90 % complete BS als je er ff door heen prikt en je rol als " journalist " waar maakt .
Kijk daar hebben we Hans 'de trui' Spekman,
Gratis schoolmaaltijden zijn in trek. Binnen twee maanden hebben 1302 scholen zich aangemeld voor gratis eten voor hun leerlingen of een boodschappenkaart. Dat betekent dat één op de zes scholen voedselhulp nodig heeft.
Van de 1302 basis- en middelbare scholen die een aanvraag hebben ingediend, krijgen nu al 400 scholen eten op school, zegt directeur Hans Spekman van het Jeugdeducatiefonds, dat samen met het Rode Kruis de hulp organiseert. “Dat zijn zo'n 80.000 kinderen die we nu al kunnen helpen.”
Gratis bestaat niet.
Iemand betaalt die maaltijden.
@Roos | 04-09-23 | 23:47: Yep, u en ik. Overigens kan elk normaal levend mens in Nederland zijn kinderen te eten geven.
Zijn dat ook 80 000 kinderen zonder telefoon met abonnement?
@Cornelis12 | 04-09-23 | 23:50: precies. En het CDA wil nog meer kinderbijslag verstrekken.
Als iemand geen kinderen kan permitteren, zou hij er misschien eens niet aan moeten beginnen. Iedere tok kan zich voortplanten en dan komt het gejammer dat ze er geen geld voor hebben.
@Roos | 04-09-23 | 23:54: Juist. Tijd voor een 'kindbewijs'. Vrouwtje kijkt wel eens tlc. Lopen een stel dwergen rond. Willen kinderen, maar zijn bang dat t dwergen worden. Maar gewoon blijven proberen. En huilen, als t weer een dwerg blijkt.
Het aantal van 40.000 dat kan sporten dankzij het jeugdfonds dat de contributie betaalt omdat de ouders geen geld hebben voor een sportabonnement, is opgelopen tot 50.000.
@Roos | 04-09-23 | 23:54: Ik snap ook niet waarom je beloond moet worden als je een extra voetafdruk op deze wereld zet. Ik ben bewust kinderloos en krijg niets extra's, maar kan wel mooi meebetalen aan de gezinsuitbreiding van een ander.
@drs.Nee | 05-09-23 | 00:02: Paar jaar geleden werden er bonnen uitgedeeld voor het aanschaffen van gratis sportkleding. Nicht van werkte in een sportzaak en komt er een man van bepaalde origine met de bonnen van z'n zoon om voor zichzelf adidas jack aan te schaffen. M'n nicht weigerde man werd dreigend m'n nicht weigerde nog steeds man droop af.
@Cornelis12 | 05-09-23 | 00:09:
Schandalig, gewetenloos gedrag, 't zal je vader zijn!
September 2015: Samenvatting Lodewijk Asscher PvdA: 'Armoedebestrijding is een belangrijk thema tijdens het Nederlandse EU-voorzitterschap. Nederland wil die kans benutten voor het uitwisselen van ervaringen en best practices over een integrale aanpak van armoede met andere lidstaten. Nederland organiseert daarnaast een peer review over de rol van sociale wijkteams bij de aanpak van armoede, zodat er ook internationaal geleerd kan worden van elkaars ervaringen. Met de € 100 miljoen per jaar die door het kabinet is vrijgemaakt, wordt onverminderd hard gewerkt aan de bestrijding van armoede en schulden...' sociaalweb.nl/nieuws/prinsjesdag-same...
2023 Advies: bijstand en minimumloon moeten omhoog, 6 miljard extra per jaar nodig. Het minimumloon en de bijstand moeten omhoog, om te voorkomen dat mensen die op het sociaal minimum leven fors geld tekortkomen. Ook zouden de kinderbijslag en het kindgebonden budget moeten worden verhoogd, om armoede bij kinderen te bestrijden...'
Ik zie meer schoonheid in wiskunde
dan in een schilderij, beeld of muziekstuk.
Dat zie ik zeker ook, ritme, het 1 kan ook zeker met het ander.
@Koppig | 04-09-23 | 23:47:
Leestip: Gödel, Escher, Bach van Douglas Hofstadter
nl.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6del%2C_E...
Schoenen kunnen ook kunst zijn.
m.youtube.com/watch?v=Xu3FTEmN-eg&...
The Chemical Brothers - Galvanize
Kunst prikkelt, daagt uit, irriteerd,alles eigenlijk het leven.
www.youtube.com/watch?v=xg07TjHOlUM
Okay, wees dan ook consequent, prikkeld
@Smoelensmid | 04-09-23 | 23:43: lol!
@Smoelensmid | 04-09-23 | 23:43: Jaja, zo belangrijk is dat nou ook weer niet. Ninja
@Koppig | 04-09-23 | 23:51: de wijze waarop je spelt en het kinderachtige gedrag verraden je leeftijd.
Het mooiste gebouw, van de hele wereld, staat in Amsterdam.
Het Scheepvaarthuis
www.youtube.com/watch?v=HZ1G4Be7gQ4
Heel erg mooi. Ik werkte vlakbij als telegrambesteller. Binnen was het ook bijzonder toen,
Maar weer eens Far Cry new dawn opgestart. Wat blijven die Far Cry games toch fijn om te spelen.
De éérste heb ik gespeeld.
Mooi game.
Alleen de 1e Far Cry was de moeite waard, STALKER weleens gespeeld?
@Torquemada | 04-09-23 | 23:39: Stalker nee, was alleen op de pc geloof ik. Wel van gehoord. Zit te wachten op stalker 2, komt ook op de xbox
FarCry is altijd een tof avontuur. Ik herinner me nog dat FarCry 5 uitkwam ongeveer tegelijk met het album Invaders must die van The Prodigy, laptop (sony vaio bij gebrek aan gaming pc) draaide overuren op temperatuur hel. Good times.
@Torquemada | 04-09-23 | 23:39: Sowieso de beste, net als Half Life 1, Deus Ex 1, System Shock en RTCW.
Ik kon Carel Willink cdn-thumbs.ohmyprints.net/1/0033b98a4...
altijd wel waarderen. Hij had alleen wel een totaal gestoord wijf
Moord of zelfmoord is toch altijd het verhaal gebleven ?
Mathilde. Die had meer verf op dr gezicht dan Carel op z’n doeken :)
Amsterdamse paradijsvogel. Klopt, zeer excentrieke vrouw, gedroeg zich soms als ‘n kind, maar toch spreekt ze nu nog aan: de jetset, extravagant en sex belust. De scheiding nadien was wel ‘n dingetje.
www.youtube.com/watch?v=8vdmNmKnSn4
Ben opgegroeid en grootgebracht met Pierre Janssen, wie kent 'm niet? In dat geval: youtu.be/tdrcx9ml-cU?si=zCrlIzUtqp_yx...
Ook leuk:
youtu.be/0mJtS8BGxr8?si=C3mochh53pg8J...
youtu.be/5CFI1R4W5Xc?si=i8pRdw1mmciVD...
Ik ook, Heb ook nog de boeken van het programma Kunstgrepen van Pierre Jansen , leuk om terug te zien.
Voetballers kunnen een voetbalknietje hebben.
Hoe zit dat met kunstenaars en kunstheupen?
Nee denk het niet. Eerder een kunstkop.
AC-130 Gunship Mission
m.youtube.com/watch?v=i-gMMQTt5-c&...
Spectre?
@Acidbrain | 04-09-23 | 23:46:
Die ja.
De meest indrukwekkende kunst zag ik in een Papoea-galerie in Nieuw-Guinea in Indonesië. Het betrof de geboorte van een kannibalenbaby. De stamleden knaagden onverstoorbaar de moeder om een foetus vandaan.
A Serbian Film. Veel plezier ermee.
Performance art?
Voor de verandering, een keer wat anders, alleen maar positief nieuws. youtu.be/cz6vHRIjnzk?si=8gRyxf0yZ4kPX...
Ha ha goeie.
youtu.be/V16av13yaCA?t=40
Er was maar één grootmeester en dat was Anton Heyboer.
Soort Hein de Kort, maar dan nog debieler.
Nee hoor, er is maar één doek en dat is de Nachtwacht.
Daarna het logo van FC Utrecht.
De rest is prut.
Vind Panorama Messed up Dag ook best wel mooi.
@Sinterbikske | 04-09-23 | 23:19:
Niets van Jheronimus Bosch, die dorpsgenoot van je?
Het oude logo dan. Het nieuwe, sinds de opening van het vorige Nw Galgewaard, staat verkeerd om en is de vlag van mokum.
@Ruimedenker | 04-09-23 | 23:24: El Bosco snappen normale mensen niet.
Wat als volgens de rdw kenteken site in vergelijking met sommige bezochte occasionsites + site van de fabrikant de op de rdw kenteken site vermelde catalogusprijs ( nieuwwaarde incl. bpm+btw) van het voertuig ruim €100.000 euro lager ligt dan de werkelijke catalogusprijs van desbetreffende voertuig en ruim 60.000 euro lager dan gelijkwaardige occasions uit hetzelfde bouwjaar?
Gauw kopen.
@vladimirows | 04-09-23 | 23:33: Te mooi om waar te zijn deze RDW catalogusprijs.
Net 2,5 maanden op naam en 3,5 maand in nederland.
Ik heb een sterk vermoeden dat het hier om BPM fraude gaat.
@steekmug | 04-09-23 | 23:37: Wie niet waagt, blijft maagd.
Ik kan iedereen het museum MORE in Gorssel en het dependance in Ruurlo aanbevelen.
www.museummore.nl/?gad=1&gclid=EA...
En nu ga ik slapen, al dat gekunst moet wel met subsidies betaald worden die bij werkende burgers gehaald worden.
Museum MORE. Aanrader; mee eens!
Tijdje geleden geweest naar de Bob Ross tentoonstelling. Ook een aanrader, beetje vergelijkbaar, is het Singer in Laren
@Grumpy_Old_Ed | 04-09-23 | 23:27: Bob Ross is echt een eindbaas.
@Koppig | 04-09-23 | 23:30: elk schilderij maakte hij 3 keer. De eerste op z'n gemak voor de opnames, kon hij uren over doen. De andere twee tijdens de opname waarbij hij de eerste naschilderde.
@Grumpy_Old_Ed | 04-09-23 | 23:27:
This little tree needs a friend.
Rof rof rof ...
Daar zitten zo te zien wel wat interessante dingen tussen. Dank voor de tip, Nuuk.
Vaginale kunst
youtu.be/FuMbc1Q2OQ4?si=SUcv6ftaWihMm...
Jan Toorop
youtu.be/hXSesjRwNbk?si=B-w69qA_SxRvu...
Mooi! Die veranderingen toen, in zo'n korte tijd
Cop Killer - Bodycount
youtu.be/LH8gUhDd6WE?si=LJMspgjjVa_os...
Kunst met hoofdletter K
Herinner me nog een VPRO-kunstprogramma alwaar voor de draaiende camera per kunstobject een "diepzinnig" verhaal werd opgelepeld, verplaatst de camera richting een groen object bestaande uit twee verticale stangen van ca. anderhalve meter en daartussen gelijkmatig verdeeld stangen van ca. 50 cm.
Hangt die knakker ook daar een heel lulverhaal op over het "object", totdat de suppoost aan komt zetten en het object optilt.
Vraagt de praatjesmaker waar hij met dat kunstwerk heen gaat.
Zegt de suppoost: Kunstwerk? Ha, dit is gewoon een ladder, ik moet effe een schilderij verhangen.
Meest indrukwekkend stukje kunst vind ik dan toch de monoliet uit 2001. Met de aapmens eromheen.
Kunstenaar zijn, prima. Maar wel je eigen broek ophouden. Goed dat er aan de WWIK (voorheen BKR) in 2012 een eind is gekomen. Half Amsterdam lag jarenlang tot halverwege de middag ongewassen in bed te stinken in een kraakpand.
En dat zijn alleen kunstenaars, schei toch uit. Is gewoon het type mens.
Moderne beeldende kunst
youtu.be/XOazmXwlRUU?si=eaUv6FO5_ObYz...
"Klodder hier, klodder doar en 't kunstwerk is weer kloar"
Weet je wie ook kunst beoefende?
Mia Khalifa?
Anton Heyboer?
Had veel ellende gescheeld als die gewoon op de kunstacademie was aangenomen. Die aquarellen van hem waren niet echt slecht, beetje eenvoudig misschien
Die van Knots: Beetje rosuuuu... kloddertje hier... kloddertje daar...
kijk es, zo doen wij dat in Helmond:
www.youtube.com/watch?v=RECKNoaC8C0&a...
Helmond6
Performance Art in ut Centrum van Limburg.
Helmond5 zat aan de overkant. Zo houden zij controle over de straten van Helmond. Weinig mensen weten dat we op deze manier in Helmond in iedere wijk de vrijheid bewaken. Want vrede komt nooit tot stand zonder een gevecht.
Ik kan M.C. Escher heel goed waarderen.
Art Deco als bouwstijl kan ik ook goed waarderen. Art Deco als kunst wat minder.
Escher daagt uit, kan ik zeker waarderen. Muziek ook trouwens, niemand ziet dat hetzelfde. Daarom ben ik gek op muziek, alle soorten. Raakt alle snaren. Voor mij is muziek de ultieme vorm van kunst
Lezeres bodypainten.
Alleen de suggestie is al kunst op zich! XD
Met je eigen kwastje zeker…
Echt mooie kunst? In februari oog in oog met Guernica gestaan. Indrukwekkend zeker, mooi uiteraard niet.
Well he was only 5'3"
But girls could not resist his stare
Pablo Picasso never got called an asshole
Kan iemand misschien voor mij een YouTube link naar Pablo Picasso van the Modern Lovers plaatsen?
youtu.be/ejmE-F3EJyQ
@gatij | 04-09-23 | 23:08: dank !
Ik heb ooit ter illustratie van een thema avond in de muziek de zaal volgehangen met schilderijen (kopieën) waarop mensen met paraplu's in de regen lopen. Sommigen bekender dan anderen, en ik herinner me dat ik door een aantal echt ontroerd was. Kleurrijk, realistisch, en met een sfeer -hetzij door landschap, hetzij door de personages- zo goed uitgebeeld. Wat moet het prettig zijn als je zo goed kunt een sfeer kunt weergeven.
Ik kan dat niet, dus een toepasselijk liedje.
youtu.be/Czuc4q4axqU?si=laVVU6ofEvdqU...
Mooi Louz en je krijgt een liedje terug waarvan ik hoop dat je dit aanspreekt.
10.000 Maniacs - The Painted Desert
www.youtube.com/watch?v=Xc74mXG_gGs
@Nuuk | 04-09-23 | 23:15:
Dank je Nuuk, ga hem zo aanzetten!
Dat moet inderdaad heel prettig zijn. Ik zou er een moord voor over hebben om het te kunnen.
Vroeger met de BKR/Contraprestatie kon je als je Volkswagen op was er een paar deuken in trappen, een pot verf over pleuren en hem vervolgens als kunst bij de gemeente aanbieden.
ceci n'est pas une tuile
Waarom hebben die klassieke beelden van die kleine lullen? Gebrek aan marmer kan het niet zijn geweest.
Heb ik net verteld, historianet.nl/beschavingen/grieken/w...
Meeste marmer ging op aan vrouwentieten. En terecht.
@uisge baugh | 04-09-23 | 23:00: Klopt
Ahaaaa! Dat die Grieken van kleine lullen hielden. Nooit geweten. Dank voor de info.
In het Tweede Kamer gebouw hadden bouwvakkers een lavet bij de lift laten staan en toen heeft een grappenmaker er een bordje bij gehangen dat dit uit de rijkskunstvoorraad kwam via de opkoopregeling voor talentloze kunstenaars.
En toen durfde niemand het meer weg te halen.
Zit zelf helemaal in de kleinkunst
Denk aan een Janssen, een van Muiswinkel
Die twee kunst noemen zonder in lachen uit te barsten is een hele kunst.
Doe maar Call of Duty.
youtu.be/jw2uS8fYqt4?si=dPL9oNNQ3tx3v...
CCR - Black Ops - Fortunate Son
Wat de één kunst noemt, noemt de schoonmaker een bak vol peuken.
Ik kan een heel vehaal ophangen dat oorlog voeren ook een kunst ansich is, en dat we dwazen hun gang laten gaan, maar dat ga ik vandaag niet doen. Ik draag elk willekeurig liedje van Bob Marley op aan de vaste en stabiele factor op in het hele geheel op, aan het meisje/ondertussen ook een echte vrouw geworden, aan het jumbomeisje op. Die loopt ook al meer dan 20 jaar mee. Degene die de jumboradio aan kan passen als ik daar door de hekjes kom gelopen. Een stoer wijf dus. Die andere kleuters hebben niet die mogenlijkheid en zijn eigenlijk niet echt van belang. Ik stond al die tijd ergens in een hellhole in Verweggistan. Zij werkte gewoon bij de Jumbo. Niks meer, niks minder. Als ik dan effe terugwas, was ze altijd heel netjes en beschaafd. Nog altijd trouwens. Altijd netjes en gewoon zoals het hoort te zijn. Verder is Bob Marley altijd wel prima muziek, wanneer je niks weet te verzinnen in de kroeg.
Lief, zo bedoel je dat toch? Vind ik ook, laten we in godsnaam vrouwen die lief zijn waarderen. Mannen zijn al klootzakken ;)
Oude meesters hebben mijn voorkeur, maar een impressionist als Breitner kan ik ook waarderen.
Met moderne kunst heb ik niets... ik hou van realisme. Onlangs nog bij Henk Helmantel geweest.
Dan wens ik ook zo te kunnen schilderen.
Schuin tegenover mijn huis, heb je een kunstverkoper die serieuze shut verkoopt van schilders uit de tijd van ongeveer 100 jaar geleden. Als u naar de TEFAF gaat, komt u het vanzelf tegen. Eigenlijk hoort dat spul van die handelaar gewoon in een museum te hangen, maar iedereen is lyrisch over oude meesters of moderne maniakken. Zoek maar eens op Bies kunsthandel. Schitterende schilderingen in mijn optiek. En nu niet uw Marokkaanse vriendje gaan waarschuwen.
@Xaphan | 04-09-23 | 22:59: mooi, Isaac Israëls met zijn strandtaferelen
Oude meesters waren dan ook geen kunstenaars, maar ambachtslieden, in de tijd dat fotografie nog niet bestond.
Henk Helmantel, wiens werk ik zeer bewonder, is ook zo'n ambachtsman. Toen ik nog bezig was met medische dingen,
kwam ik wel eens thuis bij een dame in Groningen, en die veel kunst aan de muur had. Ook een kleine Helmantel van misschien 10 cm hoog en 20 cm breed. "Drie rode kruisbessen op een plank."
Zo onwerkelijk vreselijk mooi geschilderd. Hele gesprekken met haar gehad over dat stuk, en dat vond ze erg leuk.
Ik had stiekem gehoopt dat ik dat mocht hebben na haar overlijden. Maar dat soort dingen gebeuren meestal niet in het echte leven.
@SNAFU | 04-09-23 | 23:29: dat schilderij ken ik... prachtig die eenvoud, drie bessen en toch zo complex.
Er zijn mensen die zeggen, je kunt net zo goed een foto maken.
Die mensen kijken niet goed. Het is mooier dan een foto ooit kan zijn.
Kunst is iets wat meer waarde heeft als je het verkoopt.
De naam vooral, mijn vader is fotograaf (85) en razend populair. Als ik dezelfde foto's maak, tsja :D Misschien als ik hem ga gebruiken als naam ;)
Wat is kunst?.. voor mij dit, Edward Sharpe, Man on fire
www.youtube.com/watch?v=08WeoqWilRQ
Alles wat Edward Sharpe en de magnetische zombies maken is pure kunsdt!
Edward Sharpe and the Magnetic Zeros - Kisses Over Babylon (2009)
▶ www.youtube.com/watch?v=7gwXpLpfb3Y
Je zet een drol op een baksteen en je zegt dat het kunst is. Totaal geen boodschap aan. Dat deze opleidingen gesubsidieerd worden is te belachelijk voor woorden.
Proleet!
Barbaar!
Knurft!
- Assuracetourix, 49 BC
Als je het dan als naam "Shitting Brick" geeft is het al weer heel wat.
Dit is geen drol.
media.s-bol.com/7MzlgQNw84j8/3GPGrO/5...
C'est drole zeggen de Fransen als ze iets grappig vinden.
@uisge baugh | 04-09-23 | 22:51:
Bordje met uitleg erbij.
Dat hoort.
"Dit peristaltistich werk van de bekende kunstenaar Ice stelt de relatie tussen oermaterialen ter discussie en wil tegelijkertijd commentaar leveren op chronische obstipatie en de bouwwijze van huizen in West-Vlaanderen"
@Kapitein Sjaak Mus | 04-09-23 | 23:04: Prachtig en zou zo maar echt kunnen.
Voor de gewone sluipwesp.
Sucker - The Wolfgang Press
www.youtube.com/watch?v=8MjcI7sbVwc&a...
Die laatste foto is toch gewoon klein of ben ik nou gek. Waarom staat die daar zo trots :D
Hier een uitleg, historianet.nl/beschavingen/grieken/w...
@uisge baugh | 04-09-23 | 22:42: Grappig, nooit geweten. Thanx voor de info. Ik moest echt lachen hoe men dacht toen en hoe de wetenschap evolueerd.
Ik zag die naam (Andeweg) vandaag voor het eerst voorbijkomen. En dacht hoe gestoord moet je wel niet zijn om daar een tentoonstelling van te maken en om er naar toe te gaan.
Zeker als je net een Vermeer of Van Eyck gezien hebt.
en.m.wikipedia.org/wiki/Arnolfini_Por...
Ach, als je een museumkaart hebt, niks te doen hebt, in de buurt bent en verleid door schreeuwende, gesubsidieerde flyers, laten we er dan maar even langsgaan.
De definitie die ik om de middelbare school leerde over kunst: kunst is het scheppen van een nieuwe, hogere werkelijkheid die verrukt en blijvende waarde bezit. Voor de jongeren onder ons: scheppen is gewoon iets maken, nieuw is gewoon iets wat je waarschijnlijk nog niet hebt gezien, een hogere werkelijkheid is iets wat nog beter is dan het voorgaande wat er al is, die verrukt heeft niets met rukken te maken maar men bedoelt hiermee dat je het best wel heel mooi vindt, de blijvende waarde betekent in de regel dat de kunst sector dit omarmt en dat het waarschijnlijk over een tijdje onbetaalbaar zal zijn, dus als belegging een goede keuze.
Kunst is/ zijn voor mij die "Hollandse luchten" die je meestal in die zeetafrelen geschilderd ziet
Zeetaferelen zijn altijd goed.
Ik heb ook een zwak voor die van Armando.
Helaas is veel van zijn werk verloren gegaan bij de brand in het museum.
Over kunst gesproken, dit is Nederlandse kunst, en zwaar ondergewaardeerd!
CORSO ZUNDERT
www.youtube.com/watch?v=3Rbe1UyAkZE
Eindelijk een pride waar je je niet voor hoeft te schamen. +1
Interessante (t)weetjes
De muzikale knikkerbaan
youtube.com/shorts/7SiQS9o_Loo?si=O8b...
Autobedrijf komt auto terughalen die niet betaald is.
youtube.com/shorts/WLCxzvKJniQ?si=uAo...
Kjeld Nuis zet het wereldrecord schaatsen op 103 km/h.
youtube.com/shorts/Lf3Dy1w9Clg?si=9dE...
Iets om over na te denken.
twitter.com/i/status/1698127645391671...
Voor wat hoort wat. Wat een lief kind!
twitter.com/i/status/1698274404998996...
Lief kind.
m.youtube.com/watch?v=zO6nRXPzX1A&...
Danzig - Mother (1988)
Voor mij is het Johfra, maar ik ben dan ook een beetje anders. :D Doe mij die drama maar, heerlijk.
Museum Insel Hombroich, meer hoef ik niet te verklappen.. in het najaar op zijn mooist!
Hebben jullie in de familie ook kunstzinnige neefjes?
Wel een kunstzinnige nicht.
Nope, volledig losgezogen van de rest. *proud.
Een perfect schoongewassen krijt schoolbord met eronder een doosje HELE krijtjes en een NIEUWE borstel, geen wifi, een klas met keuze natuurkunde als examenvak, een enerverende discussie over de leerstof met de leerlingen (geen studenten dus, dat word je later) en na afloop samen op de gang nog wat samen kuiten (hier noemen we dat ouwehoeren in Limburg) onder elkaar. Sorry, ik liet mij even los zweven van het het heden.
Beste kunst?
Pindakaasvloer.
Wim T. Schippers.
Om óp te vreten!
Mooiste weet ik niet, maar wel heel mooi
www.museum.nl/nl/kroller-muller-museu...
Francis Bacon
www.francis-bacon.com/artworks/painti...
Van impressionisme, ook hedendaags, word ik van kleins af aan heel gelukkig. Ik zou kunnen wonen in 'La Corniche' van Monet. De lichtval is betoverend mooi.
Adele - Painting Pictures
youtu.be/amIPscs1igs?si=mXTWkjhKFJT25...
Voor mij is kunst als je voor twee blauwe geschilderde panelen mensen zo gek krijgt er 10 minuten naar te kijken of er een hoop poen voor te vangen. Ik heb respect voor zulke mensen die een Eskimo ook nog een ijskast kunnen verkopen.
nl.wikipedia.org/wiki/International_K...
Ik kende iemand die altijd een Jackson Pollock voelde opkomen vlak voordat ie moest kotsen.
Prachtig! Is dat ook in rood?
Ja en zelfs gratis, gewoon je hoofd keihard tegen een muur rammen, dan zie je rood en zelfs nog sterretjes.
Lieve meisjes en jongens van de GS.
Door persoonlijke issues zal ik voorlopig of helemaal niet meer reaguren op GS. Hoe en wat hou ik voor mezelf.
Heb er altijd veel plezier aan gehad, niet alleen met gelijkgestemden maar zeker ook met degenen die ik soms moest corrigeren. Als in gelul, dat heb ik thuis ook. Geblokt heb ik nooit iemand, enfin, dat moet iedereen maar uitzoeken.
Vond het altijd interessant, zeker ook de persoonlijke verhalen, al reaguurde ik daar niet altijd op. Ja Jezus, een mens kan maar bezig blijven.
Mijn grote waardering voor de reaguurders. Ik ga niet alle namen noemen, maar wil toch een uitzondering maken voor keestelpro voor al z’n inzet de afgelopen jaren en MG – samen zo ongeveer de 'ouders' van de reaguurders. Uiteraard ook voor de topic-schrijverTs op GS.
Ben van jullie gaan houden, hoezeer ook IVL.
Het ga jullie goed. Zal soms nog wel eens in de verte meekijken.
Laatste nummer (beetje oubollig) toch maar dat wat keestelpro in z’n mix zette afgelopen zondag.
youtu.be/PSoOFn3wQV4?si=NuPO1fdTM1ywG...
“Close your eyes, give me your hand, darling
Do you feel my heart beating?
Do you understand? Do you feel the same?
Am I only dreaming?
Oh (an eternal flame)”
Wees geen rups. Liefs,
Ichneumonidae
Het ga je goed, Ichneumonidae. We zien je vast nog wel in een of andere hoedanigheid terug.
Een gemis voor GS. Waarheen je ook bewegen gaat, wens je het beste !
Wat er ook aan de hand is, het ga je goed, Sluip!
Spijtig, dat steekt om een gewaardeerd tegelaar te zien vertrekken.
Het ga je goed maat.
Hopelijk tot weerziens ooit in de panelen.
Wens je alle sterkte, rare naam (maar wel grappig) mens.
www.youtube.com/watch?v=rOXaPE6gklI
In de hoop dat je die issues z.s.m. getackeld krijgt Sluipwesp: ik ga je missen. Sterkte en hopelijk tot weerziens!
Take care! We zien je wel weer verschijnen in de GS kroeg. We houden een kruk vrij.
Oei... met een voorliefde voor eigenzinnige mensen ga ik je missen.
De lichtheid in het donker.
Xx.
Persoonlijke issues, ik hoop dat ze snel opgelost worden. Alle goeds gewenst en ik hoop je toch te zijner tijd hier terug te zien. Altijd vervelend als een gewaardeerd reaguurders afscheid neemt.
Het allerbeste.
Een maat van mij deelde ooit mee voorlopig niet meer in de kroeg te komen, vanwege persoonlijke omstandigheden.
Nou ja: die moest vier weken brommen dus...
Al het goede gewenst, hopelijk een weerzien... bon courage xxgg
Ik reken op voorlopig, optimistisch als ik ben. Laturz, SluiperT.
Het allerbeste gewenst Ichneumonidae, we zullen je missen.
Dat is een spijtige zaak. Je liet al iets doorschemeren van waarom. Het ga je goed.
Als je klaar bent met het uitpakken vd verhuisdozen.
Ben benieuwd of je het buiten 020 kan uithouden.
Welkom in de provincie Utrecht iig.
Sterkte ouwe pik.
Dag natte. Houd je goed. Tot ziens!
Sterkte ! Beterschap!
Sterkte en wat Basil zegt.
Ik ga je ook missen zoon! ;-) @Ichneumonidae
Sterkte met de dingen waar je mee bezig bent. Ik weet zeker dat het goed komt want je hebt een goed karakter.
Sinds ik weet ‘wie je echt bent’, ben ik je nog meer gaan waarderen.
Mannen hebben het er maar druk mee, zei je mij.
Het ga je goed sluipwesp en wellicht tot ziens of tot horens, waar dan ook!
Want yes, I will feel your heart beating in elke sluipwesp die ik in de natuur tegenkom.
You will be the eternal flame - mooi nummer!
Het ga je goed vriend! Zorg goed voor jezelf en laat nog eens wat van je horen. Tabee!
Oh sterkte Sluipwesp met de omstandigheden. Het ga je goed en vooral tot ziens!
Sterkte Sluip en tot ziens (want mijn intuïtie zegt dat dit hooguit tijdelijk is:) !
Heeft Kunstbroeder Van Jole al gereageerd?
Af en toe denk ik nog aan de restauratie van Who's afraid of red, yellow and blue. Wat een farce was dat.
eenvandaag.avrotros.nl/item/rapporten...
Waarschijnlijk was die ook gemaakt met een verfroller, dus dan is restoreren met een verfroller niet zo vreemd. Je gaat zo'n enorm oppervlak in een egale kleur niet restoreren met individuele kwastafdrukken.
Je weet het nooit met kunst. Ooit als gehypnotiseerd 10 minuten naar een abstract knutselwerkje van Jan Schoonhoven staan kijken. Blikseminslag. Ik gun het iedereen. Het is net als verliefd worden, je ziet het niet aankomen.
Gelukkig houden vlinders in de buik het maar kort vol.
Vond het altijd veel weg hebben van letterbakken die in een gipsbad gevallen waren.
Dan te bedenken dat hij zijn werken in elkaar knutselde aan de keukentafel in zijn vrije tijd.
5 dagen in de week werkte hij op kantoor bij de PTT.
Gna...
Moderne kunst, vooral die Rothko meuk, is verschrikkelijk. Abstract expressionisme in je broekje. Vooral als er zo nodig een of ander lulverhaal bij verzonnen moet worden.
L'origine Du Monde van Gustave Courbet:
nl.m.wikipedia.org/wiki/L'origine...
De snee.
Keiharde kunst is gewoonweg bezield vakmanschap gemaakt door lieden die zo'n intense drive hebben dat ze de nacht vergeten te schenken aan rust of de duisternis, de dag aan hen voorbij laten schieten omdat zij in tijdzones verkeren waar tijd geen grip op zal hebben. Kunst is weggelegd voor de Rembrandts, de Rodin's, Dali's, Vermeer's, Willink's, etc. De mensen die de handen lieten zweven door ruimte en tijd, opgejaagd door de duivel, zoekende naar het Goddelijke in een niemendalsleventje waarin zij gevangen zaten. En zoals hen, mensen, worden ze nog maar zelden op de wereld gezet. De wereld is nl. haar weg kwijt en biedt geen perspectief. Zelfs niet meer voor de Schonen Kunsten. Vrees ik dan. Kunst is, net zoals God, dood. Banksky is zo'n beetje de laatste der Mohikanen, echter die liet de absurditeit zien van het hele kunstwereldje. Hulde voor hem.
Nou jij hebt er in elk geval helemaal niks van begrepen.
Dat wijf met dat keppeltje maakt het echt bijzonder, bijna religieus.
De David heeft ook gewoon een kleine piemol van Michelangelo gekregen. Maar dat is om de tere zieltjes van tegenwoordig niet op hun pik te trappen.
Dan heb je de Goliath van Michelangelo nog niet gezien. Maar die heeft de beeldenstorm niet overleefd.
Kan kunst de wereld redden ? www.academia.edu/21953706/KAN_KUNST_D...
Neen
REAGEER OOK