Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

#MeToo. nrc schildert Julian Andeweg in een hoek

geen schilderij van andeweg

Kunstenaar blijkt roofdier

Geen idee wie Julia(a)n Andeweg is en van kunst snappen we ook geen hol. Het Hermitage is prachtig, en ja, we gaan in het Stedelijk weleens kijken bij Cathedra, dan worden we loeiend agressief, hadden we gehoopt dat Bernett Newman een paar jaar eerder was gestorven dan het jaar 1970 waarin hij daadwerkelijk is gestorven en dan gaan we een halfuur tegen een bokszak rammen omdat het abstract expressionisme mag branden in de hel. Maar nu is onze kunstradar aangevuld met Julian A., kennelijk erg talentvol en in 't wereldje bekend als type seks&drugs&rock&roll, die echter niet goed uit de verf komt in een als nrc-artikel vermomde sniperkogel van hier tot de meubelboulevard. We mogen Julian Andeweg zeggen van de nrc, want in sommige gevallen is een eenletterige achternaam ineens niet meer zo belangrijk. "De Nederlandse beeldend kunstenaar Julian Andeweg wordt al jaren beschuldigd van gewelddadig en seksueel grensoverschrijdend gedrag. Bij NRC zijn zeker 20 vrouwen en mannen bekend die zeggen slachtoffer te zijn geworden van verkrachting, aanranding, mishandeling, diefstal, stalking en/of intimidatie – soms stelselmatig en jarenlang." Vrij hallucinant verhaal wel, met volgens de nrc veertien gevallen van 'seksueel geweld' en talloze mishandelingen. Je blijft gewoon met je poten van vrouwen af. Grappig dat we met z'n allen een procentpuntje medeschuldig zijn, aangezien zo'n roofdier z'n agressiecoke heeft kunnen kopen van de door ú gesponsorde subsidies (PDF hier, hier, hier, enz.). Enfin, van harte gecondoleerd met je carrière Andeweg, en zo gaat ons kikkerlandje na de verdrietige gebeurtenissen rond Job Gosschalk en Francisco van Jole voor de derde keer gebukt onder een heftige #MeToo-zaak.

Social

Reaguursels

Inloggen

Mijn laatste MeToo-momentje is al weer even geleden, ik kan haast niet wachten tot er in een menigte een warme zachte vrouwenhand ...

Harry.Langezwaal | 31-10-20 | 21:59

Och, Job en Francisco zijn er ook mee weg gekomen, dus dat ziet er voor Juriaan wel goed uit. Ff duiken en klaar.

Alco-de-Holist | 31-10-20 | 21:13

Wat verschrikkelijk lelijk, zijn kunst ook. Wijkende kin bolle ogen.
Niet googlelen, je snapt werkelijk niet waarom deze swipe naar links op Tindr zo’n casanova is.
Gekladder op een doek, niet eens iets wat je aan een individuele kunstenaar kunt toe rekenen, het is zulke algemeen doorsnee “kunst” dat het kennelijk goed doet in een galerie of op een fopacademie.
Sluit deze scholen, broeinest van criminaliteit.

Analia von Solmsch | 31-10-20 | 18:05

Vrouwen en kunst:

duckduckgo.com/?t=ffnt&q=Jeff+Koo...

In Italië zijn ze nog zo fair dat 'als het niet gelukt is' ze hun eigen weg te kiezen. In NL is het dan Metoo.

JdelaT | 31-10-20 | 17:59

Heb vroeger nog wel eens met die gozer op een grasveldje gezeten. Verbaast me niks, dit alles.

Skazz | 31-10-20 | 17:25

De meeste kunst blijkt gewoon kudt te zijn dus.

aflaatverkoper | 31-10-20 | 16:20

Vrouwenmisbruik en -mishandeling in de linkse kunst- en altoscene. De ironie is bijna heerlijk.

Lafayette | 31-10-20 | 16:16

Aan zijn instagram te zien is hij iets te trots op zijn Mayhem shirt. Zou me niets verbazen als hij het nog nooit geluisterd heeft en vooral heel tof wil zijn en graag trve kvlt wil overkomen. Stereotype klootzak.

Quantum Suicide | 31-10-20 | 16:11

NPO probeert een podcast met deze man (Kunst is lang) nadrukkelijk van het internet te wissen. Hier een mirror: castbox.fm/episode/Aflevering-52---Ju... Ik kan dit hele gesprek en het universum waar deze heren zich in bevinden niet volgen maar goed, misschien anderen wel.

Mr Moore | 31-10-20 | 15:03

‘We zijn hier allemaal 1% puntje schuldig aan’
Misschien wel meer ook. Wat zegt het over ons (veralgemenisering voor onze collectieve psyche) dat er zo’n fascinatie is voor een persoon die niet alleen zegt dat die satan vereert maar zich er ook letterlijk naar gedraagt? Dat het gedrag met de mantel der liefde wordt toegedekt want; het is interessant om te kijken hoe die zich ontwikkeld?
Dat aanrandingen en verkrachtingen in het gebouw van KABK plaats vonden?
En wat zegt het dat vrouwen in eerste instantie gefascineerd zijn, zich gepassioneerd voelen aangetrokken, door deze Julian?
De anti-soyboy, een compleet onbeheerst beest dat zijn meest duistere instincten botviert?

Er is iets dat we onder ogen moeten komen.
De held in dit verhaal is een passant, een neger, die Julian de klap gaf die hij verdiende. En verder kent het verhaal lapswanzen, wegkijkers en naïviteit.
Als interessante kunst uitbeeld wat er in ons onbewuste speelt, de maatschappij bevraagt, of die spiegelt, de tijdsgeest duidt zogezegd, dan is dat kennelijk óók wat wij zijn.
Maar wat betekend het?

ratelaar | 31-10-20 | 14:40 | 1

Begrijpt u zelf ook maar íets van uw woordenbrij?

IJsbrekert | 31-10-20 | 16:43

Hm... kunstenaars.. dat zijn toch van die moreel verheven mensen die per definitie kritisch en onconventioneel zijn en ons - de simpele zielen - een spiegel voor houden?
Nou, dat is niet wat uit dit stuk blijkt. Voor zover ik dat niet reeds deed, ga ik toch wel anders naar dit wereldje kijken.

Amsterdamsko | 31-10-20 | 14:30 | 1

Niet allemaal. Zie Jan Wolkers en Jan Cremer, om een paar bekende te noemen.

Kuifje-naar-Brussel | 31-10-20 | 15:40

Gelukkig weer eens een Metoo moment. En waar is BLM? Was ook zo geinig om over te vernemen. Het door de mand vallen. Altijd leuk om te zien. Dat hele Corona gedoe komt mij namelijk zo zachtjes aan de neus uit.

forecastle | 31-10-20 | 14:14

Ik ben geen kunstexpert en ben bij de waarneming van (zogenaamde) kunst vrijwel uitsluitend geïnteresseerd in persoonlijke schoonheidsbeleving en eventueel ook nog de facilitatie van diep inzicht. Voorzover mij bekend zijn onder de kunstenaars (waartoe ik zeker ook "de natuur zelf" reken) die er in slagen zulke belevenissen op te roepen, nauwelijks borderlineachtige figuren.
En (niet alleen) daarom ben ik geneigd om in het bijzonder abstract-expressionistische kunstuitingen eufemistisch (om de beladen term "entartet" te vermijden) als een gedegenereerde kunststroming te beschouwen.

WirMachenMusik | 31-10-20 | 13:57

In wat voor een wereld leeft zo'n kunstenaar eigenlijk? We kennen toch het nieuwe normaal: Wilt u zich vleselijk gaan amuseren, dan stellen u en uw partner een document op waarin alle handelingen worden beschreven die voor beide partijen acceptabel zijn. Vervolgens wordt dit document door beide partijen ondertekend en notarieel bekrachtigd. In uw verpoosruimte heeft u minimaal twee camera's hangen die het gebeuren nauwkeurig registreren. Na het verkeer bekijkt u gezamenlijk met uw advocaten de beelden. Mocht er sprake zijn van ongewenste handelingen, dan kan de benadeelde het justitieel apparaat inschakelen. In gidsland Zweden allang gebruikelijk c.q. verplicht, hier binnenkort ook.

Naadblaffer | 31-10-20 | 13:35 | 2

Aha het nieuwe normaal.

yeah-right474 | 31-10-20 | 14:32

Uw naam geeft al deze wijsheid niet weg.

schijtzat | 31-10-20 | 18:42

Je mag tegenwoordig niks meer...

squadra | 31-10-20 | 13:32

Gimmick, het boek van Joost Zwagerman, gaat ook over een groep succesvolle en losgeslagen kunstenaars cq schilders. Maar die maakten het niet zo bont als deze Julian.

Kuifje-naar-Brussel | 31-10-20 | 13:07

Wat een naar wereldje, die kunstwereld.

lekgoot | 31-10-20 | 12:56

Maar misschien zijn zijn me-too's wel performance-art!
Tracy Emin en anderen zijn er heel goed in.

De Treinende Rechter | 31-10-20 | 12:56

Het aantal zedenzaken dat in de la ligt en nog behandelt dient te worden is explosief gestegen. Daarbij durven mensen vaak geen aangifte te doen.
Het is een grote teringbende bij justitie.
Het geld dat naar de linkse asieladvocaten gaat is al jaren aan het stijgen en de pakkans en het oplossingspercentage bij criminele feiten is bedroevend.
En wordt er eindelijk eens iemand opgepakt zijn de straffen een lachertje.
En als er dan een gevangenisstraf komt zitten ze in de meest luxueuze cellen van de planeet en zijn alcohol, drugs, internet en sex volop verkrijgbaar.
Maar ja ,waarom je druk maken

pejoar | 31-10-20 | 12:49

Waar zijn toch al die stomme wijven ,waar je alles bij kan flikken? Bij de types waar ik mee om ga laat je het wel uit je hoofd.

streknek | 31-10-20 | 12:43

Wat een boel slachtoffers. Doet niemand aangifte of zo?

jgrotius | 31-10-20 | 12:40

Dit is niet goed voor de waarde van mijn Andeweg collectie.

Eierkopf | 31-10-20 | 12:37 | 1

Die was buiten het gesubsidieerde pseudo-intellectuele establishment toch al niets waard.

Sans Comique | 31-10-20 | 12:42

Goed idee, om bij dit artikel werk van iemand anders te plaatsen...
Overigens zonder twijfel ook iemand die een Nederlandse kunstacademie heeft doorlopen, dat gepruts herken je van een kilometer afstand. De Nederlandse kunstacademie, een treuriger onderwijsinstituut is nauwelijks denkbaar.

Zenzeo | 31-10-20 | 12:35 | 1

Een academie voor Kunst. Een contradictio in terminus. Kunst is bevrijding, een academie is het je aanleren van regeltjes. En tegenwoordig ook van een juist moreel kompas.
Rock Academie, ook al zo'n parodie. Levert alleen maar slappe aftreksels van Amerikaanse slappe aftreksels van écht goede bands op. De Kane's, de Krezips, de Anouks.

Sans Comique | 31-10-20 | 12:45

als je het zo leest is dit een gevalletje waarin de msn privileges weer duidelijk zijn.

ik meen dat er in het verleden soortgelijke beschuldigingen tov een bekende standup komiek waren die ook heeeelsnel verdwenen en die je overal op tv ziet

pantera | 31-10-20 | 12:27

En wat was de reactie van het OM toen het NRC contact zocht? Dat de politie en het OM verzaakt, zeker bij dit soort gevallen, lijkt mij bij voorbaat al vast te staan. Mediageil als ze zijn, zouden ze nu toch wel wat gaan doen. Het laatste beetje geloofwaardigheid moet toch overeind blijven.
Het centrale politiesysteem werkt dus nog steeds niet zo lekker. In vijf steden liggen aangiftes en er volgt al jaren geen actie. Dan moet je dus ook niet gek opkijken als mensen het zelf gaan regelen. De pedojagers van Dennis zijn een prima voorbeeld.

Frau Merkel | 31-10-20 | 12:14 | 1

Probleem volgens mij ook dat er op meerdere plekken aangifte wordt gedaan. Blijkbaar administreert men slecht op nationaal niveau.

Kuifje-naar-Brussel | 31-10-20 | 15:46

Vreselijke soepsidie bagger... next...

DooieKapotte | 31-10-20 | 12:13

Het was al heel lang bekent, zelfs Toon Hermans had er al is op gewezen:
*De grote kunstenaar*
De kunstenaar nam aan de bar
met haar een lekker lunchje
en zie, de grote kunstenaar
hij flikte haar een kunstje.

jan huppeldepup | 31-10-20 | 12:09

Kunstuiting = kötuiting......

J.Thee.Cohen | 31-10-20 | 11:59

Ja, alweer wordt iemand door me too opgehangen, schuldig of niet is hij al verbrandt door de MSM tot het tegendeel bewezen wordt. We hebben eigelijk geen rechters meer nodig zo. Gewoon iemand in een krant belasten en hij is finito. Het enige waar ze hem kunnen pakken is op zijn schildersstijl maar als een paar blinde daar geld voor willen betalen, okay.

jan huppeldepup | 31-10-20 | 11:58 | 3

Mwah, disclaimer in artikel onderschrijft voldoende bewijzen waarmee de krant het zelfs nodig vindt voor en achternaam te vermelden. Bovendien, waar rook is, is vuur. Eikeltje affikken tot op z'n enkels is het minste wat msm kan doen

Recreatiedictator | 31-10-20 | 12:41

@Recreatiedictator | 31-10-20 | 12:41: Waar rook is is soms alleen rook. In de barbecue bijvoorbeeld, of bij de palingrokerij. En soms is het geen rook maar condens. Heb je daar wel eens aan gedacht? Oh, je denkt doorgaans niet zoveel.

Sans Comique | 31-10-20 | 12:48

@Sans Comique | 31-10-20 | 12:48: Als meer dan 80 mensen je vermoedens bevestigen dan is er zeker iets aan de hand. En die Lucette ter Borg is een gerenommeerde journalist.

Kuifje-naar-Brussel | 31-10-20 | 15:47

Als je de naam van deze, eh, kunstenaar googlet met Afbeeldingen, dan zie je een massa met bagger voorbij komen, wat erg lijkt op al die andere rotzooi die al zo'n halve eeuw geproduceerd wordt, ja van belastinggeld. Want meer dan 90% van deze knoeiers zouden niet bestaan als er geen halve eeuw al massa's subsidies tegenaan gesmeten zouden worden. Links, ja gewoon algemeen links, heeft geen smaak, geen stijl en kan alleen maar weggooien en kapotmaken. Entartete kunst, zo ontzettend jammer dat ik deze nazi term erbij moet halen. Maar het drukt precies uit wat er mis is. Links heeft al een halve eeuw de kunst in handen, omdat het gesubsidieerd wordt uiteraard. Zo ontzettend jammer voor al die mensen die wél van kunst houden en die elke dag weer tegen al die rotzooi moeten aankijken in de stad en langs de weg. Nee het houdt niet op, niet vanzelf. Zou er ooit nog een dag komen dat kabouter buttplug van zijn sokkel gesleurd wordt en gesloopt? Of zouden we onze beschamende geschiedenis niet mogen uitgummen, onze geschiedenis van onbeschaamde miljarden subsidies van lelijkheid?

Cepalislam500mg | 31-10-20 | 11:52 | 4

@Bolhoed | 31-10-20 | 12:29: Zo ken ik er ook een paar. Die boomers wonen nu in mooie oude herenhuizen of boerderijen.

Cepalislam500mg | 31-10-20 | 13:22

@Bolhoed | 31-10-20 | 12:29: Uw neef is dus 90 jaar oud? De BKR regeling is overigens in 1987 al afgeschaft, 33 jaar geleden dus.

andalucia | 31-10-20 | 13:41

@andalucia | 31-10-20 | 13:41:
-
De neef in kwestie zou natuurlijk in 1995, op z’n vijfenzestigste, AOW kunnen hebben gekregen... mogelijk tussendoor ook af en toe nog wat bijstand... degenen die tussen 1930 en 1960 geboren zijn, konden het tamelijk bont maken ...

bisbisbis | 31-10-20 | 14:31
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is geen me too. Dit is weer een gevalletje, politie is te lui om iets te doen en jaagt liever op de portemonnee van de burger. Sinds 2013 liggen er al aangiftes tegen dit stuk vuil.

Gandalph | 31-10-20 | 11:45 | 2

De politie heeft hier veel steken laten valle, maar uiteindelijk is de politiek verantwoordelijk, met alle bezuinigingen.

lekgoot | 31-10-20 | 13:00

@lekgoot | 31-10-20 | 13:00: En daarentegen, in dit geval, wél subsidies voor narcisten als deze.

Cepalislam500mg | 31-10-20 | 15:28

Meer dan 80 slachtoffers en nog tientallen indirecte betrokken hebben contact met het NRC, de hele kunstwereld was op de hoogte van zijn wangedrag, de gedragingen speelde zich af over een periode van 14 jaar, vrouwen werden op feestjes openbaar en hardhandig aangerand en gevingerd, vrouwen werden in een nachtclub openbaar mishandeld.
Als ik al die dingen lees bekruipt mij het gevoel dat je hier te maken hebt met een groep sadomasochistische mensen die allemaal mee hebben gedaan aan het creëren van een eng wereldje met een ziekelijke drang naar macht en aandacht waarin slachtoffers net zo goed dader zijn. Vrouwen die dondersgoed wisten dat deze man een zieke geest was die andere vrouwen vreselijke dingen had aangedaan maar toch maar al te graag met hem om wilde gaan omdat hun ticket naar macht en aandacht was.
Nu dit zieke wereldje in elkaar dreigt te vallen nemen ze opeens de rol van slachtoffer en wordt het vingertje zoals gebruikelijk weer naar de hele samenleving gewezen want die hebben weggekeken of niet ingegrepen.

Fele | 31-10-20 | 11:45 | 3

Het gebruikelijke gekonkel van de huichelachtige deugers.

inCol | 31-10-20 | 11:53

Dat vat het aardig samen. De docenten op de opleidingen mogen wel eens doorgelicht worden. Een veilige omgeving is het blijkbaar niet.

Frau Merkel | 31-10-20 | 12:16

Het is een complot met een pedokunstenaarsnetwerk die met giga subsidies kinderporno verkopen en VVD ministers chanteren.

Cepalislam500mg | 31-10-20 | 15:31

Kan KIRAC hier niet ff in gaan roeren ipv dat navelstaren waar ze in vervallen zijn.
Ontmantelen die hypocrisie in de kunstwereld.

Harry Turtle | 31-10-20 | 11:42 | 5

@DexterGordon | 31-10-20 | 12:13: Ik ben door de gehele lijst met verstrekte subsidies gegaan en ben ze niet tegengekomen. Ze bestaan dus niet.

Sans Comique | 31-10-20 | 12:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Al sinds Wolkers is het bekend dat je je als een asshole moet gedragen om als talentloze kunstenaar toch iets te bereiken.

Ook Herman Brood speelde hierop in, maar met zijn sympathieke karakter en talent bleef het bij een humorvolle act.

Bolhoed | 31-10-20 | 11:40 | 1

De stijl van links. Weggooien en kapotmaken.

Cepalislam500mg | 31-10-20 | 11:55

Het is niet zo verbazend, metoo verhalen in de kunstwereld, waar modellen graag geschilderd worden en narcistische schilders zich niet beheersen. Dat is niet anders dan de tv en filmwereld. Er moet een clou zijn waarom deze eruit gepikt wordt om af te maken. Heeft het verkeerde meisje misbruikt? Heeft de verkeerde mening? Heeft een machtige kunstbobo op zijn teentjes getrapt?

Cepalislam500mg | 31-10-20 | 11:39

Die jongen heeft geen stil leven.

Mr_Natural | 31-10-20 | 11:27 | 1

Jawel hoor bijvoorbeeld diverse volgekliederde stukken golfplaat, google maar.

Cepalislam500mg | 31-10-20 | 12:01

Je blijft gewoon met je poten van vrouwen af

Wat is dat nu weer voor achterlijke stellingname. Dus mannen verkrachten en aanranden is bon top of zo?

Rotterdammert1965 | 31-10-20 | 11:25 | 2

Bring it on.

inCol | 31-10-20 | 11:54

Voila, "je blijft met je poten van vrouwen af", maar van mannen ook inderdaad. Zeker als het uitdraait op gewelddadige, opgedrongen en gedwongen sex door iemand die fysiek (2.00 meter) geen partij voor je is. Never.

GrafVonBremm | 31-10-20 | 11:57

Kijk aan: een woest-aantrekkelijke, uiterst charmante jongeman met een -kennelijk- fascinerende vorm van een antisociale persoonlijkheidsstoornis en een hang naar de Dark Side. Alle ingrediënten voor een Groot Aanstormend Talent. Het zou sommige wereldberoemde Franse/Spaanse kunstenaars niet misstaan - alleen: in het begin van de vorige eeuw werd meiskes nog duidelijk te verstaan gegeven dat ze uit de buurt van rare meneren moesten blijven. . Nou, met zo een meneer moet je natuurlijk na de eerste mishandeling wél door blijven gaan, want: aantrekkelijk ruw randje en 'ik was-zijn-muze en/of ik kon hem veranderen'. (en: mijn ouders hebben mij als plooibaar watje opgevoed)
-
Mij bekruipt een wee gevoel bij dit soort 'beschuldigingsjournalistiek'. Afgezien van de vraag of meneer de betoverende kunstenaar nu wel of niet de Weinstein heeft uitgehangen: moeten wij met z'n allen wel willen dat journalisten de woman warrior gaan uithangen en de Hand van God gaan spelen? Volgens mij hadden wij daar in dit land andere instanties voor ingehuurd.

bisbisbis | 31-10-20 | 11:19 | 4

Dat is een beetje een vreemde conclusie die je trekt. Het is nu toch juist de rol van de media in om zaken aan te kaarten als de 'andere instanties' dit nalaten,zoals Geenstijl ook wel eens doet?

Gewoon een prima voorbeeld van onderzoeksjournalistiek dit, dit is wat media horen te doen.

Japannert | 31-10-20 | 11:48

Mooi gezegd, maar het kan me ook weer helemaal niks schelen, weer een weggooier eruit.

Cepalislam500mg | 31-10-20 | 11:57

"Jullie begrijpen hem niet. Hij houdt écht van me". Klinkt bekend?

Sans Comique | 31-10-20 | 12:53
▼ 1 antwoord verborgen

"Waarom ze hiermee instemde? „Ik voelde me waardeloos. Maar als ik aandacht van hem kreeg, voelde het juist erg goed. En iedereen in de kunstwereld gaf hem shows. Ik dacht: het hoort er vast bij.”"

Werkt dat echt zo bij vrouwen? Of wilden ze toch iets van hem hebben en dachten ze idd dat het erbij hoorde? Niet om victim blaming, maar je leest dit soort dingen wel vaker in de kunst en film wereld als er weer eens een #meetoo-tje opduikt.
Ik persoonlijk zou me niet ongevraagd graag rectaal willen laten visiteren door wie dan ook, ongeacht wat die persoon zou kunnen betekenen voor me. Maar in die werelden werkt dat kennelijk anders.

Graaf_van_Hogendorp | 31-10-20 | 11:11 | 8

Waarom zijn er loverboys die hier een dikke RS6 van rijden. Niks nieuws.

Cepalislam500mg | 31-10-20 | 12:04

@Cepalislam500mg | 31-10-20 | 12:00: Zij is geen slachtoffer. Zij kreeg slechts niet wat ze dacht te krijgen in ruil voor haar diensten. Zij wilde zo graag bij het wereldje horen (terwijl ze alle andere kanten op had gekund) dat ze zijn gedrag voor lief nam. Dan ben je geen slachtoffer.
Star Light had The Deep gewoon uit het raam kunnen donderen. Maar nee, ze wilde zo graag dichterbij het vuur zitten. Niemand die haar een arm op de rug draaide.

Sans Comique | 31-10-20 | 12:57
▼ 5 antwoorden verborgen

De brutalen hebben de halve wereld. News at 11.

De NRC gaat niet echt de diepte in: veel feiten maar wat mij nou een interessante vraag lijkt is: waarom blijven die vrouwen bij die man hangen zelfs nadat ze zijn mishandeld? Vraag daar dan op door. Zou best kunnen dat (een aantal van) die vrouwen ook zaken als carriereperspectief en sociale standing ('kijk mij eens lekker hip zijn met mijn kunstenaarsvriend') hebben laten meewegen.

aapbroodje | 31-10-20 | 11:09 | 4

@GregorVanPallandt | 31-10-20 | 11:20:
-
Probeer eens een zelfde stuk met een zelfde teneur over een opkomende, succesvolle, fiks bebaarde rapper uit -laten wij hier voor het voorbeeld even zeggen- Kanaleneiland die toevallig 'Samir' als voornaam draagt te maken....

bisbisbis | 31-10-20 | 11:27

Meh, waarom vallen vrouwen altijd voor klootzakken?

Japannert | 31-10-20 | 11:49

Narcisme. Simpel.

Cepalislam500mg | 31-10-20 | 12:04
▼ 1 antwoord verborgen

Artyfarty bad boy loopt tegen de lamp. Dat het zover heeft kunnen komen verbaast me niets, in de kunstscene wordt bizar en asociaal gedrag immers aangemoedigd. Hoe leiper de kunstenaar, hoe mooier de kunst.

Tietmier | 31-10-20 | 11:09

Als kunstbobo of docent kan je het je niet permitteren om de toekomstige Picasso te laten lopen. Dus Picasso zat in jouw klas en jij hebt hem op de gang gezet. Lastig te verkopen als hij rijk en beroemd is geworden. Een klein probleem is het herkennen van de juiste Picasso. Ik neem aan dat er bij een aantal ontbijten stevig gevloekt wordt op de NRC meisjes. Een hoop geld en imago door de plee.

GregorVanPallandt | 31-10-20 | 11:09

Zo da's lekker wakker worden...
Stuk in het NRC gelezen, misselijk nu.
Wat een stuk stront.

ParaPiet | 31-10-20 | 11:03

Beetje een griezel om te zien, zo'n narcistische sociopaat uit een Tarentino film of zo.

wijsvinger | 31-10-20 | 10:59

Waarom zit NRC in Amsterdam?
"Nieuwe Rotterdamsche Courant"

Theo-Pim-Riv | 31-10-20 | 10:54 | 3

Waarom zit er uberhaupt iets in Rotterdam? Zelfs Feyenoord zou het liefst niet in Rotterdam willen zitten gezien ze zo graag hun kuip uit willen.

Graaf_van_Hogendorp | 31-10-20 | 10:57

Omdat de NRC eigenlijk NRC-Handelsblad is, onstaan uit een fusie tussen het Rotterdamse NRC en het Amsterdamse Algemeen Handelsblad.

Japannert | 31-10-20 | 11:52

Wat ik al weer dacht, een volslagen doorgedraaide psychopaat die jarenlang uit de wind is gehouden door allerlei suffe gansjes die vocht in de kelder krijgen van 'bad boys' en hun alfa-apengedrag. Dat soort klootzakken bestaat alleen maar bij gratie van hun helper pussy.

Ad Hominem | 31-10-20 | 10:52 | 4

Het is ook een grote en gespierde vent, als je de foto's ziet.

Kuifje-naar-Brussel | 31-10-20 | 10:57

Kuifje heeft ook al vlinders in de buik zo te zien.

Ad Hominem | 31-10-20 | 11:01

@Ad Hominem | 31-10-20 | 11:01: Ik kan me voorstellen dat sommige vrouwen geïmponeerd raken. En later heel erg bang.

Kuifje-naar-Brussel | 31-10-20 | 11:49
▼ 1 antwoord verborgen

" Bij NRC zijn zeker 20 vrouwen en mannen bekend die zeggen slachtoffer te zijn geworden van verkrachting, aanranding, mishandeling, diefstal, stalking en/of intimidatie – soms stelselmatig en jarenlang."

Jarenlang? Zeker 20 mannen en vrouwen? En niemand die bij die kutkrant in beweging kwam? Wir haben es nicht gewust zeker, kom nou toch op zeg.

Sans Comique | 31-10-20 | 10:49 | 1

Niemand die het bij hen heeft gemeld.

Kuifje-naar-Brussel | 31-10-20 | 10:57

Kunstenaars horen bij de linksdraaiende wegkijkkliek. De linkse kerk heeft kunstenaars als heiligen. Want die verbeelden zich nogal wat.

Premier Trutte | 31-10-20 | 10:48

Wegkijken we zijn er erg goed in.

abeltasman | 31-10-20 | 10:47

Als kunstliefhebber en verzamelaar kan ik zeggen dat dit geen kunst is maar nietszeggende troep. En niet omdat de ‘kunstenaar’ een verwrongen geest is, maar omdat het daadwerkelijk geklieder is.

kunstliefhebber | 31-10-20 | 10:44 | 4

hier zou ook kunst van hem tussenstaan, misschien kan iemand dat duiden want ik zie het niet, ik zie geen kunst van hem hier, U wel?

Theo-Pim-Riv | 31-10-20 | 10:46

kunst is nogal een rekbaar begrip.
Meestal gebezigd vanuit de gedachte dat omdat de maker zichzelf kunstenaar noemt het dan wel kunst moet zijn.

normanius | 31-10-20 | 10:57
▼ 1 antwoord verborgen

Blabla iemand vind ergens iets van -> -10 fucks

Ragnar_Lodbrok | 31-10-20 | 10:43

Ik zou zeggen, beetje voorzichtig met het forwarden van NRC sniperkogels, maar goed.

Die Julian Andeweg is zo te zien een vrij jong kereltje, beetje lelijk ook.

Gewinflipt | 31-10-20 | 10:41 | 1

Een lelijk uiterlijk houdt een vrouw niet tegen haar ding te doen. Een lelijk karakter ook niet.

aflaatverkoper | 31-10-20 | 15:54

Moeilijk kijken bij kunst, van de kunstenaars mag het , als ze maar betalen.

LoperH2 | 31-10-20 | 10:38

Die vrouwen mishandelende acteur Raymi Sambo zie ik gewoon ook weer overal op tv. Gezellie.

Piet Karbiet | 31-10-20 | 10:37 | 3

f. van joledinges zit onder bed in een vieze onderbroek, bij dit soort onderzoeken, want stel, dat NRC hem eens ging onderzoeken

Theo-Pim-Riv | 31-10-20 | 10:49

Maar die kon er niets aan doen. Die handelde vanuit een trauma, iets met het slavernijverleden, dergelijke lieden komen er dan mee weg en worden snel gerehabiliteerd. Juliaan echter is blank en dat gaat hem lelijk opbreken. In dit geval wel terecht natuurlijk.

wijsvinger | 31-10-20 | 11:09

Dat is inderdaad hypocriet.

Kuifje-naar-Brussel | 31-10-20 | 11:51

Tja, dat vinden vrouwen interessant, zo werkt dat nou eenmaal.
Reken maar dat dames de deur nu helemaal plat lopen bij deze bad boy nu dit aan de grote klok is gehangen.

jemagookniksmeer | 31-10-20 | 10:36

Jammer voor Juliaan dat hij niet van kleur is en woordkunstenaar. Dan was verhaal heel anders geschreven.

Sunir | 31-10-20 | 10:36 | 1

dan werd ie bedkunstenaar genoemd

Theo-Pim-Riv | 31-10-20 | 10:49

Waar kan ik de uitspraak van de rechtbank lezen die 'm veroordeeld heeft? Of is NRC ook al rechter? Dit leest als groupies die maar al te graag bij 'm in de buurt waren in de hoop mee te liften op roem en geld. Prima, maar niet gaan janken als het niets wordt. Jaloezie en afgunst is volksziekte 1 hier

PikinhetBlik | 31-10-20 | 10:30 | 9

@Papa Jones | 31-10-20 | 10:40:
Mmmmh, ik wil best een Gauguin aan de muur hoor.

aflaatverkoper | 31-10-20 | 15:51
▼ 6 antwoorden verborgen

Seperate the art from the artist

Stijl_Loos | 31-10-20 | 10:30 | 7

@Papa Jones | 31-10-20 | 10:43: Herman Brood.

Kuifje-naar-Brussel | 31-10-20 | 14:32

Adolf Hitler

henkvaningrid | 31-10-20 | 15:25

@Joris Beltsin | 31-10-20 | 10:41: Cosby was acteur. Hij speelde een rol.
Dat moet toch uitstekend te scheiden zijn.

Net als Bruce Willis, die keer op keer de wereld redt. Is ook een rol. Wordt helemaal niet gered.

Arachne | 31-10-20 | 22:38
▼ 4 antwoorden verborgen

Dit ziet er toch uit als een bekentenis op canvas, want zo te zien ligt dit model bij te komen van een slechte ervaring.

MickeyGouda | 31-10-20 | 10:22 | 4

Nog een kopje koffie!

Usumani | 31-10-20 | 10:27

Maar wel: Lol!

letopuwzaak | 31-10-20 | 10:34

Ik heb er niets meer aan toe te voegen! :D
Behalve dat ik ook nog een bakkie wil.

Frau Merkel | 31-10-20 | 13:07
▼ 1 antwoord verborgen

Ja, erg hè dat wegkijken. Vind ik nou ook als er uit naam van de religie van de vrede weer eens een aanslag gepleegd wordt.

BozePaarseMan | 31-10-20 | 10:21

Kunst uitleen kunst.

CalamityJane | 31-10-20 | 10:19 | 1

Ha ha ha. Daar moet je echt goed zoeken heb wel
Een paar weken in huis. Maar daar moeten ze de helft van het magazijn gewoon in de fik zetten.

P-unit | 31-10-20 | 10:43

En van al die mensen is er geen een ooit naar de politie gestapt blijkbaar.... Het houd niet op, niet vanzelf?

Nock_Churris | 31-10-20 | 10:19 | 2

Volgens het artikel zijn 4 vrouwen die NRC heeft gesproken naar de politie gegaan.

Blasfemie | 31-10-20 | 10:39

En dan wordt het aangepakt als er aangifte wordt gedaan?

Rotterdammert1965 | 31-10-20 | 11:33

Ik kan best best begrijpen dat er tijdens het casten van lekkere individuen eens de grenzen van acteren worden opgezocht. Wat schilderijen hiermee te maken hebben weet ik niet. Bijvullen van het verfpalet? Geen idee.

Leptob | 31-10-20 | 10:18

Wat een heks is die moeder, die vindt blijkbaar alles goed wat-ie uitvreet.

Papa Jones | 31-10-20 | 10:17 | 4

@Lupuslupus | 31-10-20 | 10:28:
Dat klopt. Maar hij is nog steeds haar oogappel.
Ik had gezegd, je komt er niet meer in.

Papa Jones | 31-10-20 | 10:31

Die is ook niet helemaal 100 nee, leest als de real life versie van de moeder van Cartman.

Harry Turtle | 31-10-20 | 11:39

@Papa Jones | 31-10-20 | 10:31:
En hoe zit het met Mama Jones?

aflaatverkoper | 31-10-20 | 15:48
▼ 1 antwoord verborgen

Julian heeft een een non artistiek hoofd. Dat zit hem niet mee.

CalamityJane | 31-10-20 | 10:16

Als kunstenaar zie ik daar een heel andere hashtag: Met O O, oftewel met twee lichaamsopeningen. En zo zie ik een aansporing, waar een ander een afwijzing ziet.

ciabatta | 31-10-20 | 10:14

.. zo stel ik mij de moderne kunstenaar voor. De vraag is of een motor van onze cultuur na zo'n onthulling voldoende meeDeugt om welkom te zijn op de beter gesubsidieerde kunstevenementen.

Vraag het namens de betaalclub van dat.

Jan Passant mk2 | 31-10-20 | 10:14 | 2

Maakt niet zoveel uit voor ons leden van de betaalclub. De aflaat wordt er niet minder om.

jemagookniksmeer | 31-10-20 | 10:39

Een enorm onderzoek, schrijven ze zijn naam verkeerd...

BozePaarseMan | 31-10-20 | 10:13

Hij kan zo meedoen aan een aflevering van The Young Ones.

Kuifje-naar-Brussel | 31-10-20 | 10:13 | 3

Neil of Rick?

letopuwzaak | 31-10-20 | 10:36

Deze man word afgeschilderd als een ezel en het doek zal weldra voor hem vallen. Zijn beeld in de kunstscene is aan het afbrokkelen door te veel expressie, en passie en zal daardoor als een mozaïek uiteenvallen.....jaja tis een portret deze man. Niet helemaal goed uit de verf gekomen en zal daarom worden afgeschminkt.....

Witte-vla | 31-10-20 | 10:12 | 2

Het einde van zijn ouvre komt in zicht. Dat zou best wel eens een prijsverhogend effect kunnen hebben op de aanschaf van zijn werken via galleries en die kunnen lullen als brugman.

aflaatverkoper | 31-10-20 | 15:46

Om over 10 jaar herboren terug te komen en zijn werken als therapie kan exposeren. Hij vertelt zijn verhaal bij Jinek en zij hangt aan zijn lippen.

Arachne | 31-10-20 | 22:36

Waarom subsidiëren we kunstenaars überhaupt? Als je jezelf niet kan bedruipen ben je gewoon niet goed genoeg. Dan ga je maar orderpicken om de rekeningen te betalen.

Jeespar | 31-10-20 | 10:12 | 6

Je vraag zou oprechter zijn wanneer je het woord kunstenaars wegliet, of het laat staan en aanvult met: woningcorporaties, landbouw, betaald voetbal, het bedrijfsleven, huizenbezitters, etc. etc.

eetvis | 31-10-20 | 10:42

Eens. Ik ben wel van mening dat de overheid een taak heeft om via onderwijs, publieke ruimte en musea mensen te laten kennismaken met kunst, maar dat hoeft niet te gebeuren door iedere mafklapper die zich kunstenaar wil noemen te subsidieren.

Japannert | 31-10-20 | 11:57

Als je politici subsidiëerd als zijnde een sociale werkplaats, waarom kustenaars dan niet?

aflaatverkoper | 31-10-20 | 15:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Maar kan ie ook cartoons maken?

Hadena | 31-10-20 | 10:08

Misschien moet Julian is wat seizoenen Bob Ross bekijken.....

tabakagrarier | 31-10-20 | 10:03 | 5

@Usumani | 31-10-20 | 10:30:
Maar wel een "flats flats" met wonderbaarlijke resulaten - ookal was het kitsch.

aflaatverkoper | 31-10-20 | 15:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik kan als boek- en reclame illustrator bij dat soort kunstzinnig geklieder en gepruts slechts meewarig mijn hoofd schudden.Ook wel frustrerend dat die kunstlui zoveel respect, aandacht en subsidie krijgen.... veel van hun werk zou bij mij als ruwe schets al in de prullemand verdwijnen.Maar ja.... een wijs man zij ooit: "Als iemand een miljoen euro neertelt voor een drol,dan is het ineens kunst...".

Kowalski11 | 31-10-20 | 09:58 | 2

Ja, dat 'kunstwerk' wat we hierboven mogen aanschouwen kunnen we gevoeglijk toch wel betitelen als 'vullis'.

Zenzeo | 31-10-20 | 10:08

Onbegrepen kunstenaar. Pas over 30 jaar zullen we dit inzien met z’n allen.

RickTheDick | 31-10-20 | 09:55 | 3

Ik heb een paar schilderijen, zal ik ze naar je opsturen? Wel thuis ophangen.

Kuifje-naar-Brussel | 31-10-20 | 10:05

Aha, entartete kunst.

basweetutwel | 31-10-20 | 09:55 | 2

Mooi gezegd. Het mag. Zeker als je woordkunstenaar bent.

Cepalislam500mg | 31-10-20 | 10:26

Vingerverf .

henkvaningrid | 31-10-20 | 15:26

Jezus wat een ziekelijke psychopaat.

checkmate123 | 31-10-20 | 09:54

Hij timmer dus lekker langs de weg. Vooral op vrouwen.

Piet Karbiet | 31-10-20 | 09:53

Hij is dus eigenlijk meer een kutstenaar

laurentius | 31-10-20 | 09:51

Gelezen. Mooi hoe toch keer op keer blijkt dat de woke scene er een volledig andere moraal op nahoudt als het de eigen mensen betreft, dan is zo iemand opeens een interessante,complexe persoonlijkheid.
En bij het gedrag van sommige vrouwen zet je toch ook vraagtekens. Nooit begrepen hoe je als vrouw toch gewoon bij een man kunt blijven die je stelselmatig mishandelt.

spanarchist | 31-10-20 | 09:50 | 3

Heb het verhaal net gelezen in de papieren versie van NRC. Verbijsterend inderdaad hoe je als vrouw bij een gewelddadige man kunt blijven. Tegen mijn twee (nog thuiswonende) dochters zeg ik altijd: "Je vriend hoeft je maar met 1 vinger aan te raken (op een foute manier) en dan ga je bij hem weg". Verbijsterend ook dat deze man zich jarenlang heeft kunnen misdragen. Maar ook verbijsterend de houding / reactie van de politie wanneer een vrouw aangifte wil doen van aanranding of verkrachting.
Het is te hopen dat door dit artikel het Openbaar Ministerie een degelijk onderzoek gaat instellen en dat de 'carrière' van deze volslagen idioot voorbij is. Zo te lezen, hoort deze man thuis in een kliniek voor psychiatrisch patiënten.

Jantina_Hagelslag | 31-10-20 | 10:22

Spanarchist. Zelfs met gebroken ledemaat, verder totaal bont en blauw, nog dit, 'maar ik hou zoveel van hem'.

CalamityJane | 31-10-20 | 10:22

Andreas Baader, de oprichter van de RAF, was ook zo'n soort type. Trok een boel vrouwen aan.

Kuifje-naar-Brussel | 31-10-20 | 11:02

Net even met mezelf overlegd. Conclusie is dat het me werkelijk geen reet kan schelen.

Lorejas | 31-10-20 | 09:48 | 2

Unaniem neem ik aan?

NeedIsaymore? | 31-10-20 | 09:54

Alle wereldjes die drijven op subsidies zijn verrot. Kunstwereld, asielmaffia, de anti-racisme en discriminatieclubjes enzovoort. Komt omdat de normale regels van dat je iets moet kunnen om iets te verdienen er niet gelden.

2voor12 | 31-10-20 | 09:44 | 3

Gelukkig maar dat het overgrote deel van de subsidiegelden niet naar de woningcorporaties, de landbouw, het betaald voetbal en het bedrijfsleven gaat, want die verdienen zelf hun geld.. :D

eetvis | 31-10-20 | 10:06

Er gaat veel meer subsidie naar bedrijven dan naar kunstenaars.

Japannert | 31-10-20 | 11:59

A feeling that we share: it's a shame.... TalkTalk.

van Oeffelen | 31-10-20 | 09:43

Binnen niet al te lange tijd wordt de Mannenpartij opgericht. Hun slogan: Geen gekloot, iedereen bloot. Deze Julian Andeweg lijkt me een prima lijstrukker.

ciabatta | 31-10-20 | 09:42

Wat een TBS-kop heeft die vent. Iemand met een beetje boerenverstand, gaat daar met een grote boog omheen.

Vuurwezel | 31-10-20 | 09:37

Ook voor deze ezel gaat het doek vallen....

Witte-vla | 31-10-20 | 09:35 | 1

misschien krijgt ie voor bewezen diensten ook een Penthouse in Scheveningen of zo

Theo-Pim-Riv | 31-10-20 | 09:39

Gesubsidieerde aanranding, bedankt links.

Ja ik geef links alvast de schuld.

Nederland80 | 31-10-20 | 09:34 | 2

De aanranding kwam van links

Dickie1908 | 31-10-20 | 09:38

Doe ik ook altijd.....hehehe. Ik kick erop om gelijk te krijgen....

Witte-vla | 31-10-20 | 09:39

Levert subsidie eigenlijk wel eens goeds op?

John McClane | 31-10-20 | 09:34 | 3

De vraag stellen is hem beantwoorden

Schriever | 31-10-20 | 09:40

Welvaart en welzijn.

Red shirt | 31-10-20 | 10:15

@Red shirt | 31-10-20 | 10:15: Nee hoor, opleiding en hard werken, dat levert welvaart en welzijn op. Daarna kan je (als er overvloed is) zaken gaan subsidieren.

lovekila | 31-10-20 | 11:51

Pedofielen mogen ook geen lekkere appeltaart maken?

HogeNood | 31-10-20 | 09:34 | 1

maar zeggen wel in Linda Hol gezeten te hebben en persen met hun vrinden de warmtepompdingessen erdoor (die in een echte winter niet zullen werken, maar geen kernenergie want gevaarlijk, lol terwijl de kerncentrales aan onze grenzen staan van de buren) warmtepompen en die glimlachende hybride fietst ze er wel door.

Theo-Pim-Riv | 31-10-20 | 09:37

Het is maargoed dat ik nooit landelijk bekend ben geworden als artiest... ik heb een flink portie rondgeneukt.

overVecht | 31-10-20 | 09:34

Ik wacht wel even op het strafrechtelijk onderzoek en tot die tijd beloof ik met de hand op mijn puddingbuks dat ik geen werk van 'm ga kopen. Bijzonder rare redenatie van de redactie om z'n volledige naam te gebruiken, dat voorrecht had zelfs Volkertje niet, met z'n van der G.

elfenstein | 31-10-20 | 09:33 | 2

Hij is al (door de pers) veroordeeld dus dan mag de gehele naam.

Muxje | 31-10-20 | 09:40

Het gaat hier om een afrekening in het parastitaire circuit, intern geleden andere regels. Er zal wel een of ander netwerk beschermd moeten worden.

smdyasc | 31-10-20 | 10:16

valt me op dat in de linkse hoek flink wat gemetoot wordt. Bij rechts hoor je daar niet zoveel van. Waarschijnlijk omdat het morele kompas bij rechts wat beter is afgesteld.

yeps | 31-10-20 | 09:29 | 9

Valt het je ook op dat wanneer 'links' een ander ergens van beschuldigd, dat het dan daden zijn die ze zelf uitvoeren? Hypocriet volkje helaas. Niet te vertrouwen, spelregels wijzigen tijdens het spel. Cancel culture... laat de grote stille meerderheid eens opstaan doen en die lefties cancellen (of weer in het sanatorium opsluiten waar ze thuis horen).

lovekila | 31-10-20 | 11:46

@Red shirt | 31-10-20 | 10:37: En hoe aardig en getalenteerd zijn deze mensen wanneer ik een andere mening er op na houd? Weinig vermoed ik, dat maakt mij niet opeens rechts, wel afvallig van die linkse kerk, die het voor de meerderheid aan de linkse kant goed aan het verzieken is.

lovekila | 31-10-20 | 11:49

@Red shirt | 31-10-20 | 10:37: Hun politieke voorkeur komt vanuit hun ideologie: hoe staan zij in het leven/wat zijn hun waarden en normen.
Dat is niet een klein onderdeel van hun persoonlijkheid, dat is het wezen van hun persoonlijkheid. Alles wat ze doen en laten heeft daar de grondslag.

Arachne | 31-10-20 | 22:32
▼ 6 antwoorden verborgen

Toen ik de kop las dacht ik meteen: wanneer zal die arme Van Jole dit topic in gefietst worden? Helemaal onderaan dus. Lol!

JJMS | 31-10-20 | 09:29 | 1

die viezerik van jole wast zijn opaonderbroeken niet eens, maar gebruikt de Vlekkenschaar

Theo-Pim-Riv | 31-10-20 | 09:33

Mijn kunst zien ze niet. Ik dop mijn penseel in blauwe verf en schilder dan hun poezen. Vanbinnen.

Guillermo | 31-10-20 | 09:29 | 2

Waarom blauw?

Nederland80 | 31-10-20 | 09:36

Kunstenaars: lui die niet uitblinken in denken maar niettemin beweren met hun werk anderen daartoe wel te kunnen aan zetten.

Joris Beltsin | 31-10-20 | 09:26 | 12

@Joris Beltsin | 31-10-20 | 09:50: Hear hear. Vele hedendaagse kunstenaars denken het op emotie te winnen. Zoals het politieke debat anno nu wordt geijzeld door emotie, terwijl we vh het intellect hadden.
Enfin, links is van de emotie dus die gaan daarin mee en aangezien zij de subsidies verdelen, krijgen de emotie-bespelers de vleespotten. Allemaal erg ondermaats, kwaliteit zero, erg elitair-eigen-kringetje dus volstrekt oninteressant, en historische waarde nul. Dat NRC daar niet over schrijft.

Madame Poitiers | 31-10-20 | 09:56

@Madame Poitiers | 31-10-20 | 09:52: Iets raakt me, of inspireert. Of niet. Heb er verder niet zoveel verstand van.
Verder wat @Joris Beltsin | 31-10-20 | 09:50 zegt. Iedereen houdt van schoonheid.

Rest In Privacy | 31-10-20 | 10:02

Madame Poitiers. Emotie misschien maar geen empathie. Daarop scoren ze een nul.
Bij emotie twijfel ik zelfs. .

CalamityJane | 31-10-20 | 10:08
▼ 9 antwoorden verborgen

Zo te lezen is er nog wat werk aan de winkel voor die Amsterdamse wokey kultuurkamer.

Harry Turtle | 31-10-20 | 09:26

Is dit trouwens de NRC variant van Opsporing Verzocht?

Rest In Privacy | 31-10-20 | 09:25

Joyce Roodnat... Je zult gvd maar naar menstruatie genoemd zijn.

Varende_Reaguurder | 31-10-20 | 09:24

Kunst op zaterdagmorgen. Je hebt wel lef, Mosterd.

Dubbelepunthoofd | 31-10-20 | 09:21

Vandaag besteed de NRC ook tijd aan onze aquarium en zijn geesteszieke zwarte vriend. Gaan ze als een stel kleuters beetje vingerverven

Brulaapje | 31-10-20 | 09:20

Kunstenaars zijn interessante mensen.
Daar komt het van.

CalamityJane | 31-10-20 | 09:19 | 8

Helemaal waar Lupus. Ik heb een paar kunstenaars gekend. Één die echt wat kon en een solide huwelijk had bijvoorbeeld.
En een die bij verschillende vrouwen kinderen had. Twee van zijn kinderen met ex woonden een paar huizen van mij vandaan. Op zijn onhandige ongeduldige hardhandige manier hield hij zijn kinderen bij . Werd ongeduldig naar het zwembad gedirigeerd want ja... papa had even tijd. Het kleine jochie zoontje was bang van hem Zijn wat grotere zusje probeerde bangig haar broertje te overreden toch maar naar papa te luisteren. En toch trapten er steeds weer vrouwen in.

CalamityJane | 31-10-20 | 09:38
▼ 5 antwoorden verborgen

Andeweg haal je handen weg.

Sitting_targets | 31-10-20 | 09:19

Niet kunnen tekenen en er onder invloed wat kleuren tegenaan gooien. De lat van ‘kunst’ ligt erg laag.

cheops | 31-10-20 | 09:18 | 3

Die lat ligt begraven in een gat van twee meter diep.

Varende_Reaguurder | 31-10-20 | 09:22

@Varende_Reaguurder | 31-10-20 | 09:22:
Het engste/ergste zijn de mensen die er iets in zien. Die ‘weten’ hoe het werk bedoeld is, en met welke gevoelens het gemaakt is, en dat dan vervolgens uit gaan leggen.

cheops | 31-10-20 | 09:31

@cheops | 31-10-20 | 09:31:
Bepaalde kunstenaars bedienen de lieden die belangrijk willen zijn. Is een aparte tak van kunst.

aflaatverkoper | 31-10-20 | 15:19

ITYM Barnett Newman.
Als je net wil doen alsof je wel eens in een museum komt moet je wel de naam goed spellen.

Tapu | 31-10-20 | 09:16

Lijkt op een gewelddadig mannetje. Het zal Akwasi toch niet zijn?

spanarchist | 31-10-20 | 09:16

Julian is gewoon lekker gek.

Rest In Privacy | 31-10-20 | 09:16

Mijn ogen lieten me zojuist weten liever naar een rottend lijk dat twee weken lang in een rivier heeft gelegen te kijken, dan naar de rommel die deze idioot onder de noemer 'kunst' produceert.

Varende_Reaguurder | 31-10-20 | 09:15

Denk je als vrouw een leuke date te hebben, heb je opeens een Pruisisch blauw oog.

Mr_Natural | 31-10-20 | 09:11 | 1

Of gebroken wit.

LoperH2 | 31-10-20 | 10:37

Jan Doevendans is een heel begaafd kunstenaar. Maar hij is totaal onbekend en zijn werk verkoopt niet. Waarom niet? Jan Doevendans is een beschaafde man, geen smeerpijperige viespeuk.
Echte kunst wordt gemaakt door goorlappen. Wen er maar aan.
Wat denk je dat Joep van L. deed in zijn caravannetje waarmee hij bekend werd? Koffieleuten?

JanVergoor | 31-10-20 | 09:10 | 2

Klopt helemaal JanVergoor. Smerig maakt aantrekkelijk. Zo raar. Beschaving legt het af. Zooooi saaaai. Verdrietig.

CalamityJane | 31-10-20 | 09:24

Indedaad, en vrouwen zijn blijkbaar dol op deze bad boys

yeah-right474 | 31-10-20 | 09:30

Flauw van mezelf.

Normpje | 31-10-20 | 09:09

Die doopt z'n kwast overal in.

Mr_Natural | 31-10-20 | 09:09 | 1

Gadver, kon je niet even wachten?

Normpje | 31-10-20 | 09:10

Lijkt wel zo'n schilderij van Viola Holt. Is ie daar in de leer geweest soms.

Dirrek | 31-10-20 | 09:08 | 2

Viola Holt bediende in haar studententijd de biertap met heur foef. Dat was pas kunst!

JanVergoor | 31-10-20 | 09:12

Laten we asjeblieft, ik bid en ik smeek, niet nu tijdens corona ook nog weer eens gaan beginnen over #metoo. Ik dacht dat dat een afgesloten hoofdstuk was.

Leptob | 31-10-20 | 09:08 | 1

Jawel, en Trump, en BLM, en Zwarte Piet enz.
Een aanslag op uw geestelijke gezondheid.

J-van-de-Bontekoe | 31-10-20 | 09:24

Kunst is 10 procent inspiratie en 90 procent intimidatie.

Mr_Natural | 31-10-20 | 09:08 | 1

Bij een kunstenaar telt het nooit op tot 100%.

Joris Beltsin | 31-10-20 | 09:30

Krijgt hij wel subsidie of verkoopt hij wel iets?

van stampij | 31-10-20 | 09:07

Weet je wie er ook best wel leuk kon schilderen?

Mr_Natural | 31-10-20 | 09:06 | 6

Adolf Hitler?

Piet Karbiet | 31-10-20 | 09:51

Arie Reklul

onfray | 31-10-20 | 10:13

Nou zeg het eens, aangezien het op je lippen brandt...

peterdh | 31-10-20 | 10:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Allemaal strafbaar.
Sign of the times dat dit in de media komt.

Madame Poitiers | 31-10-20 | 09:06

Rembrandt was ook geen lieverdje hoor.

Mr_Natural | 31-10-20 | 09:04 | 2

En vergeet van Gogh niet. Die had destijds ook al zo'n akkefietje.

DenBeert | 31-10-20 | 09:08

Hij timmerde juist zo lekker Andeweg.
Giet ‘m in brons en donder die gast in de Maas.

Ruimedenker | 31-10-20 | 09:04

Woehahaha. Een sneeuwvlok/kunstenaar. Wat voor ongelovelijke sukkel (M/V) moet je dan zelf wel niet zijn om je te laten intimideren, stalken of erger door zo'n sukkel. In verband met Joris zal ik niet te expliciet zeggen hoe dit aan te pakken, maar u begrijpt het wel hoop ik.

The2Amendment | 31-10-20 | 09:03 | 1

Die vrouwen lijken mij allemaal wilsonbekwaam, anders laat je niet zo met je sollen. Àls het waar is natuurlijk....

Lupuslupus | 31-10-20 | 09:20

Het lijkt mij eerder een crimineel die toevallig ook soms een schilderij maakt.

Red shirt | 31-10-20 | 09:02

Het witte doek. Witte onderbroek.

Normpje | 31-10-20 | 09:01

Oei. Stelselmatige en jarenlange verkrachting en aanranding. Dan zal de beste man wel in het gevang zitten, toch?

Enter Yeti | 31-10-20 | 09:00 | 2

"Het Openbaar Ministerie laat weten een onderzoek te zijn begonnen naar Julian Andeweg. Het wil niet reageren op vragen over ontmoediging van het doen van aangifte door slachtoffers van seksueel geweld."

Net begonnen met het onderzoek.....

Keutels | 31-10-20 | 09:05

@Keutels | 31-10-20 | 09:05: doortastende rakkers van het OM. Daar werkt gelukkig nog kwaliteit.

J-van-de-Bontekoe | 31-10-20 | 09:21

"Bij NRC zijn zeker 20 vrouwen en mannen bekend die zeggen slachtoffer te zijn geworden van verkrachting, aanranding, mishandeling, diefstal, stalking en/of intimidatie – soms stelselmatig en jarenlang."

Geen aangifte, maar wel melden bij het NRC.

Keutels | 31-10-20 | 08:59 | 3

Gebeurt wel vaker. Het melden bij een andere organisatie of instantie dan de politie zelf, puur om aandacht te trekken.

VoltaireJohn | 31-10-20 | 09:01

ff lezen, aangiftes zijn er wel maar werd niks tot niet veel gedaan.

Harry Turtle | 31-10-20 | 09:18

@Harry Turtle | 31-10-20 | 09:18: nee toch, hier in Nederland?

J-van-de-Bontekoe | 31-10-20 | 09:20

Witte onderbroek 2.0

Mahatma | 31-10-20 | 08:58

Leestijd 28 minuten. Dank GS voor deze samenvatting. Ik geloof het verder wel.

Dickie1908 | 31-10-20 | 08:57

Viespeuk.

Poesman | 31-10-20 | 08:57 | 1

Zijn er bewijzen? of wordt deze man ook weer afgefakkeld onder het mom een vrouw heeft altijd gelijk?... Bewijzen, or it didnt happen!

lovekila | 31-10-20 | 11:42

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken