Gemeente Amsterdam duwt zzp'ers en mkb'ers richting faillissement, maar geeft ze wel EV Experience op Zandvoort
Nou en BEDANKT hoor kutgemeente
Stel, u bent schilder uit Amsterdam. Of loodgieter, of aannemer, of wijnboer, of setdresser, of slager, of tegelzetter, of verzin maar iets gezelligs. Klusjes door het hele land. Vijf jaar terug hebt u 25.000 euro kapot geslagen op een prachtige Mercedes Vito uit 2016. Euro 5. Nog geen ton op de teller, ding kan nog een eeuw mee. Ploft er twee jaar later zo'n vieze dreigbrief op de mat van de megalomaanste gemeente van Nederland: je bestelbus is straks niet meer welkom op je woonadres, koop maar een nieuwe. U weet inmiddels wel: occasion EV-busjes (die paar die er zijn) hebben het bereik van een bak stront (zo'n 150 km, zonder inbouw, met inbouw veel minder, als je een klus in Rotterdam hebt ben je al verneukt) en dat staat dan nog los van het feit dat de zzp'er of mkb'er die oude bestelbus natuurlijk niet meer kan verkopen, en zeker geen 30.000 - 50.000 euro kapot kan meppen op zo'n e-Kutding. Zo gaan dus heel veel ondernemers en bedrijfjes: helemaal naar de kloten. Kapotgemaakt, in het faillissement gewerkt en met een touw in de schuur gehangen door de megalomanie van een klein clubje grachtengordelklootviolen in gemeente Amsterdam. Rutger Groot Wassink (GroenLinks), de verslaafde die met zijn 57 sigaretten per dag alleen al een voetafdruk heeft van hier tot de fabriek van Philip Morris, bomensloper Marieke van Doorninck (GroenLinks), de nuttige idioot van Vattenfall, en totale troela wethouder Duurzaamheid Zita Pels (GroenLinks), die doodleuk 37 bloedvervuilende nieuwe dieseltrucks heeft besteld voor de gemeente Amsterdam - en zich uit de penarie probeerde te hakkelen met een ongemeen laf kletsverhaal. Dan ben je dus niet alleen megalomaan en hypocriet, dan ben je regelrecht kwaadaardig.
Welnu, bestelbusbezitters in Amsterdam hebben eergisteren / gisteren / vandaag een nieuwe dreigbrief op de mat gekregen, met allemaal dwangmatig geleuter over wanneer hun busje weg moet, met info over: sloopregelingen. Sloopregelingen. Maar het wordt nog mooier: de zzp'ers en mkb'ers die door de gemeente Amsterdam richting zelfmoord worden gedreven krijgen een gratis EV EXPERIENCE. Op het circuit Zandvoort. Vriend, je bedrijfje gaat naar de kloten, maar kom in godsnaam naar onze EV EXPERIENCE mag je in zo'n schijtwagen rijden. Eén rondje, want dan is de accu weer op. En daar staat een 'gemeente-stand' (zelf zitten die GroenLinksers er natuurlijk niet, want ze staan met hun Teslaatjes in het voorsorteervak van een Tweede Kamerfunctie) waar ze informatie geven over 'kosten, laadvoorzieningen en netcapaciteit'. NOBODY. GIVES. A. FUCK.
Het is zo losgetrokken van de werkelijkheid, dat het bijna grappig is, ZO DIEP zitten die lui van de gemeente Amsterdam met hun kop in hun eigen reet. NOOIT komen ze buiten de grachtengordel, geen FLAUW idee hebben ze van wat die groenteboertjes, schilders, slagers, aannemers, stukadoors allemaal doormaken door die opgeven vingertjes, de problemen waar die lui tegenaan lopen, hoe ze dan moeten laden als ze naar klussen rijden, dat die elektrische stinkbussen niet eens een volle lading emmers kunnen tillen omdat ze te zwak zijn, hoe ze in godsnaam aan het geld komen zonder driedubbel over de kop te gaan bij de bank. Ja, dan spreken ze er eentje, ene Mohammed, die rijdt aubergines van A naar B, goh nou we hebben allemaal gesproken met Mohammed, die heeft nog wel een neef met cash, en daar hangen ze dan compleet beleid aan op. En de rest? Op kosten gejaagd en KAPOT gemaakt door die starre kutgemeente. Ze zullen wel weer wijzen op uitzonderingsbepalingen en ontheffingen maar dat is natuurlijk zwaar kansloos, want als je in de gemeente Amsterdam de verkeerde kant op kijkt krijg je al een boete van door die regressieve dementors van GroenLinks opgefokte boa's. Maar let op: voor iedere ondernemer, zzp'er en mkb'er die naar de kloten gaat sturen we hoogstpersoonlijk een rouwkaart naar de Stopera, t.a.v. Zita Pels en haar roedel ratten.
Reaguursels
InloggenIk ben nu wel heel benieuwd naar die bus vol aubergines van die neef.
Om de aubergines dan hè?
Misschien is het een leuke neef.
Met aubergines.
Je weet het niet.
Fascinerend is dat.
Als het toch apart moet, dan ook maar aparte tarieven rekening voor 020.
Grachtengordel van €450 per uur. Anders schilderen ze die keet zelf maar.
ZZP ‘ers verenigt u.
Aannemers, timmerlieden, schilders, loodgieters etc:
Klus nog voor 1.1.2025 laten uitvoeren, daarna komen we niet meer.
Hé, als we een gewone personenauto op brandstof met grote aanhanger nemen kan weer alles!
Vrijwel niemand ziet elektrische bus als optie.
Een gewone personenauto heeft geen grijs kenteken en een aanhanger mag je niet langer dan 3 dagen voor je deur parkeren.
Amsterdam, de hotspot voor elite en steuntrekkers. De rest kan het niet betalen.
Amsterdam zorgt voor bewaakte parkeerplaatsen aan de rand van de stad. Deze zijn aangesloten op gratis openbaar vervoer, zodat de zzp-er veilig en snel naar huis kan. Hahahahaha
'Amsterdam verdient het'
Ineens heb ik een goed idee! Een elektrische bus met ingebouwde diesel generator. Tevens losse diesel generators verkopen voor al bestaande electrische bussen.
Met een beetje mazzel mag er nog rode diesel in ook.
Opladen in de milieuzone, naast de basisschool.
Als ik die brief lees dan denk ik dat het een veel beter idee zou zijn om Amsterdam ambtenaren-luw te maken.
Yep, en het idee om de stad 'autoluw' wilden maken. Hele dingen werden afgesloten en in de stad overal files. Ze zijn knettergek.
A'dam wordt bestuurd door vn. idealisten en activisten, dus dan weet je: tunnelvisie en geen enkel besef van de realiteit!!!
63 jaar. Mooie Sprinter van 8 jaar oud. Dik een ton op de teller (kan een miljoen worden want Mercedes) Geen geld voor een accutrommel op wielen. Vervroegd pensioen dus. Gedwongen. Einde verhaal. Kutzooi.
Je moet knettergek of een Amsterdamse wethouder zijn om te denken dat het organiseren van een "experience" de problemen die het dieselverbod veroorzaakt gaat helpen oplossen.
ze stemmen er zelf op de Amsterdrammers
Er is maar een oplossing, geen klussen en bezorgingen meer in de binnenstad van Amsterdam.
Inderdaad. Schilderen, verbouwen stuken loodgieteren etc kan je ook in een andere stad doen. Parkeer je bus buiten de stad en laat de witte wijn bakfietsbrigade uit Amsterdam de klusjes lekker even zelf doen.
Vriend van mij is aannemer en heeft vooral klanten in de grachtengordel, niet omdat ie ze leuk vindt maar omdat ze denken dat een kapstok aan de muur hangen 500 euro kost. Hij kan wel janken, je zou denken dat ie stinkend rijk is maar nee hij werkt gewoon weinig en neemt alleen werk aan als ie de bankrekening weer moet spekken (hij vult z'n dagen verder met vooral heel goed voor z'n kinderen zorgen) Hij kan geen E busje kopen dus hij is noodgedwongen een nieuwe klantenkring buiten Amsterdam aan 't zoeken.
@Hetisnietaanteraden | 30-08-23 | 12:26: mooi toch,laat 020 het allemaal zelf fiksen,dat willen ze toch met zo’n bestuur.
Ik zie het probleem niet. Bedrijven gaan gewoon 2x het normale tarief in rekening brengen als je in Amsterdam woont. Uiteindelijk betalen de sukkels die deze mensen aan de macht geholpen hebben er gewoon voor.
Allemaal niet zo moeilijk mensen. Denken in oplossingen. Stel u heeft een lekkende afvoer in uw keuken, dan komt de loodgieter niet naar u, maar u neemt de complete keuken op de bakfiets naar de loodgieter. Hoe mooi is dat?
Nee we moeten naar een deelcultuur. Waarom moet iedereen een eigen keuken/badkamer/wasmachine hebben? Delen dus.
@JJMS | 30-08-23 | 11:52: Diegene die ik daar ken gaan in de morgen naar www.davidlloyd.nl/nl-nl en douchen daar en meteen door naar het werk..
Amsterdom.
Dit wordt helemaal geen probleem. Mensen gaan gewoon dik meer betalen voor de bedrijfjes die wèl komen.
Ja even een wandje stuken voor maar 600 euro /m2. Rooitje verstopt? Helemaal geen probleem wij rijden voor en maken het in orde voor maar 4000,- Uw stoppenkast aan vernieuwing toe? Materiaal 350 euro de rest 2500,-.
Moet lukken
EV 'Uitstootvrij rijden'. Valt dat straks onder die richtlijn m.b.t. nepnieuws?
Ken ook wel een bedrijf die het wel wil, maar een bus gevuld met gereedschap die ook een tandemasser kan trekken bestaat gewoon niet echt.
Ik zou mij niet al te veel zorgen maken, dit is gewoon een typisch Nederlands staaltje "jaag ze de gordijnen in" politiek. Dat bestaat er uit dat je een volledig onuitvoerbaar, niet realistisch en compleet krankzinnig idee voorlegt alsof het uitgevoerd gaat worden. Iedereen en zijn moeder in de gordijnen natuurlijk.
Daarna kom je met de afgezwakte versie die eigenlijk de bedoeling was -langzaam aan vervangt iedereen zijn huidige bus verplicht door een elektrische bus als de huidige bus opgereden is- en je hebt gekregen wat je wil. Ondertussen leg je de huidige generatie dieselbussen nog een stevige belasting op in de vorm van een vignet -die de ondernemer aan de klanten doorberekent- en alle ondernemers slaken een zucht van verlichting; het viel gelukkig nog mee.
Als de gemeente amsterdam direct was gekomen met dat vignet en Uw volgende bus wordt ook elektrisch was ook de pleuris uitgebroken, dus doe je eerst een volkomen onaanvaardbaar voorstel.
Ach , en nog een klein dingetje; In amsterdam zakken de kades in (kan niet hard genoeg gaan), en vrachtwagens mogen er al in delen niet meer rijden vanwege het gewicht. Hoe gaat dat dan straks met al die batterij bussen, die veel zwaarder zijn dan de huidige bussen?
Maar goed Frenske dan Dan Haag in wil, niet Amsterdam
Nog perfect rijdende en relatief schone diesels naar de sloop brengen is heel duurzaam en een welkome bijdrage aan de energietransitie. Auto’s afdanken en daarvoor heel veel nieuwe bouwen is een groene natte droom.
Praktische oplossing:
Grote diesel bus met electrische bakfiets er in.
Buiten de stad parkeren en dan 10x op en neer rijden naar de klus.
Extra kosten voor de klant.
Wat is het probleem? De inwoners wilden dit zelf. Zelf voor het extreme linkse beleid gekozen. Normale mensen zijn allang uit Amsterdam gevlucht wegens onleefbaarheid. Wie er nu nog woont is juist verheugd door dit toekomstperspectief.
Ik ben een Amsterdammer, en heb nog nooit gestemd op partijen die dit beleid mogelijk maken. Ik ben zo'n "normaal mens", en kan niet zomaar weg, ik kan het me niet veroorloven. Zou ik weg willen? Ja, zeker!
Nu al is het lastig om een vakman te krijgen in Amsterdam.
a) ze zijn er niet want de ¨Amsterdammer¨ is beleidsadviseur, werkloos, drugsloper of communicatieadviseur,
b) er is (bijna) geen ondernemer buiten 020 die de extra kosten voor parkeren etc niet mee factureert
c) als je kunt kiezen tussen een klus in Dirkshorn of 020 dan is die keuze simpel. In 020 wordt je met je nek aangekeken door zo´n grachtengordel-bakfietsmoeder en in Dirkshorn krijg je regelmatig een bakkie en een lekkere gevulde koek.
Zink dat 020 toch af in het Buiten IJ!
Daar is het niet diep genoeg voor, om van de klote stad af te komen heb je toch wel een waterdiepte van een meter of 70 nodig
Helemaal dikke prima, het probleem lost zich van zelf dan wel op, weet je waarom?
Elektriciens, stukadoors, loodgieters, dakdekkers etc hebben toch al werk zat en weet je wat ze dan doen? Dan slaan ze lekker de grote stad over. Kunnen de inwoners lekker 4 weken wachten in de winter als het warmtepomp het niet meer doet of het meterkast kapot is: prettige wedstrijd met je late macchiato met graszoden en havermout.
Of u doet als mijn timmerman-buurvrouw en gooit een "keuken", "tafel" en "bed" in je verrotte 20 jaar oude dieselbus en poef: het een "CAMPER". Even bij het RDW €60,- neerkwakken en je mag weer overal rijden. Bovendien betaal je nog minder wegenbelasting ook.
Dat zal even gaan, maar als het er te veel worden dan wordt de regeling tussen de koffie en de lunhch even aangepast. Uiteraard in jouw nadeel.
In Amsterdam moet je niet willen wonen en niet willen werken. Dat is gewoon een pauperparadijs dat we langzaam weg moeten laten rotten en op sommige punten schiet dat al lekker op.
Er wordt ook niet gekeken of deze plannen realistisch, uitvoerbaar of haalbaar zijn.
Zodra een plan groen of duurzaam is krijgt het plan het groene licht en mag het doorgaan. De kosten worden voor het gemak maar bij de ondernemer gelegd want iemand moet die idealen toch betalen. En dat er dan een tekort is van 30.000 laadpalen wordt voor het gemak maar even genegeerd.
Kleine ondernemers worden doelbewust kapot gemaakt, allemaal onderdeel van het Brussels lobbycircus alwaar de grote corporaties hun oog hebben laten vallen op dat marktaandeel, en de politiek gelijk huurlingen maar wat graag aan mee werkt. Het zijn geen volksvertegenwoordigers meer, het zijn beulen.
Het is helaas nog veel gekker, kijk maar eens op opwegnaarzes.nl
Zo'n 29 gemeenten gaan op korte termijn een soortgelijk iets invoeren.
Nou ja, als ik niet meer welkom ben dan kom ik gewoon niet. Geen probleem.
Ben benieuwd hoe gemeentes waar ondernemers niet meer mogen komen het gaan oplossen, als er geen loodgieters meer mogen rijden, maar je stiekem nog wel loodgieters nodig hebt.
Het Nederlandse ULEZ. Helaas zijn pek en veren straks ook verboten...
Volgens mij is het heel simpel:
Die ZZP'ers met die busjes wonen zelf niet binnen de ring, dat kunnen ze never nooit betalen, en anders zouden ze niet zo heel zielig zijn. In heel NL zijn ze nodig en kunnen ze heel wat geld verdienen, want er is altijd een tekort aan goede vaklui. Dus wat moeten ze gewoon massaal doen? Geen enkele klus binnen die zones meer aannemen. Dan zit de volledige grachtengordel ineens zonder loodgieters, aannemers, tegelzetters, enz. of anders een extreem hoge toeslag op je prijs gooien. Moet je zien hoe snel ze dan gaan klagen bij hun GL vriendjes in het stadhuis.
en zo is het!
Juist.
Dan bellen ze toch de bevriende Poolse klusser, die knappen alles op voor een klein prijsje. En als die ook niet wil komen is er altijd nog Poolinunblikske youtu.be/r71PSH2pQoE?si=xPe57B5QtL47h...
Vriend in de favela heeft er al meer dan een jaar geen functionerend toilet. Er heerst compleet geen angstcultuurtje bij voormalig haast beste werkgevert van heel Nederland. Uitslag van het met oude naam genoemde medewerkerstevredenheids onderzoek dit jaar heb ik niet. Vorig jaar was het niet heel best, noch tijdig in ruwe vorm voorhanden. Er wordt al tientallen jaren gekanteld, mensen raken eens duizelig, dan heb je uitvloeiend brein over het trottoir, en zoveel FTE gediplomeerde kneedbaren nodig.
De machine ragt lustig door de mensen heen.
Iedereen is vrij een mening te hebben, en te worden afgerekend op diversiteitspunten en de waarde die het excelhokje aangeeft op basis van de overige factoren in het allgridme dat ergens in een wolk schuilt. Er is een goeie kans dat argelozen niet eens schromen om BSN´s van mensen te koekelen.
Ik herken cult, er bestaat "bite model".
Er (b)lijkt niet echt volgens een zelf op de praktijk toegesneden ontwerp te worden gewerkt, in dit filiaal.
"Digitaal uw mening geven *binnensmonds "kutburger* "
Morgen een bezoekje aan de tempel van de moloch op agenda.
Volledig van plan er ook weer, en nog steeds levend uit te komen.
Onderneming starten die godtbetetert een mening heeft of vanwege juist (g)een mening vertrouwelijkheid in werken behoeft.
Algemeen maatschappelijk nut voor organische mensen zonder internet willen betekenen. Verantwoordelijkheid dragen voor grote datacollecties. Eetlust en productiemiddelen niet meer aanwezig.
Resteert het tellen van vliegtuigen. En het schrijven van een boek.
Omdat het niet te filmen is.
Vergeet je je medicijnen niet in te nemen?
Ik wacht even op de samenvatting.
@Quantum Suicide | 30-08-23 | 10:47:
Vrij associeren kan ook heel bevrijdend werken hoor. Coherentie is daarbij van ondergeschikt belang.
@Het brein erachter | 30-08-23 | 11:10: Daders doen graag weglachen. Steven Hassan is een wetenschapper.
Dit "land" is nu heel eng.
Hoe erg losgezongen van de werkelijkheid? Vorig jaar een brief over het parkeervergunning delen. Een vriendin van me heeft een vergunnning en auto, ik een auto voor werk in de regio. Dus we reageerden met; kunnen we die samenvoegen voor allebei, we wonen vlakbij elkaar en zo hebben we dan samen een auto met vergunning. Heel veel later, er moest kennelijk over vergaderd worden, een brief met ‘nee’. Maar wel met de uitsmijter; ‘wellicht kunnen we u attenderen op een aantrekkelijk alternatief; een electrische deelbakfiets’… I kid you not!?
Een auto delen daarentegen, onze zoon deelt in oud West , met vier een auto op een vergunning dat werkt prima in de 15 min stad.
@Smoelensmid | 30-08-23 | 10:43: Zo deel ik een Audi RS6 met een paar licht getinte jongens. Hun gebruiken hem alleen maar 'snachts dus ideaal.
@Waakvlam | 30-08-23 | 10:54: En ze betalen cash!
@Waakvlam | 30-08-23 | 10:54: A6 RS Deze week in gereden , had er een te leen, nerveuze lawaaierige bak , niet des smoelensmids;)
Ik zie het probleem niet zo.
Er is dus straks geen enkele klusjesman of kleine-winkelondernemer die met zijn busje de hoofdstad van ons land binnen mag rijden. Alleen EV's, maar EV busjes zijn taffesduur.
Dus komen er geen ZZP-ers meer om de badkamers en keukens te verbouwen, de eenverdieping appartementen in een oud herenhuis te isoleren, lekkende daken te herstellen, de groenteboeren vertrekken uit de stad, net als de andere kleinere winkels.
Leveranciers komen niet meer bij winkels/bedrijven.
De totale ineenstorting van de gehele hoofdstad, over 10 jaar alleen nog maar woningen die klaar zijn voor de sloop, terwijl de nutella winkels met een verouderde vanMooff bakfiets worden bevoorraad.
ik zou voor geen geld in die stad willen wonen, mijn bus is 23 jaar oud en rijdt nog als de beste. Je denkt toch niet dat ik voor die klootzakken daar een godsvermogen ga neertellen voor een batterijgeval. Never in my life. Benieuwd wat die linkerds zelf voor de deur hebben staan.
Aah je was me voor, maar 100% mee eens. En die klusjesmannen hebben die amsterdamse markt niet eens nodig om zichzelf te kunnen bedruipen, want buiten die binnenstad ligt er nog meer dan voldoende werk voor het oprapen.
Je hoopt dat zo'n ZZP'er eens een klusje moet klaren bij dat links volk.
€1000,- voor een kraan vervangen ??
Ja mijnheer Groot Wassink, €750,- toeslag voor de elektrische bus.
Een simpele kraan vervangen anno 2023 en daar een loodgieter voor laten komen??
@Smoelensmid | 30-08-23 | 10:45:
Je weet toch dat lui maar 1 ding kunnen ? Babbelen, zeveren, bomen, lullen, maar praatjes vullen geen gaatjes.
Ze zijn links omdat ze 2 linkerhanden hebben.
Wattman | 30-08-23 | 10:32
Dat is goed meneer de loodgieter, zet maar op rekening van het gemeentehuis, dat zijn representatie kosten.
@Smoelensmid | 30-08-23 | 10:45: je hebt ze erbij, zelfs een schilderij ophangen is te hoog gegrepen
Stel, je woont in zo'n uitstootloze zone. Hoe denk je straks aan een klussenier, elektromonteur, loodgieter, CV-monteur, schilder, rioolontstopper, verhuizer te komen? Die mannen zijn schaars en kunnen werkelijk overal aan de slag. Purmerend, Alkmaar, Zaandam, zeg het maar.
Klopt, en diegene die wel een elektrische bus hebben kunnen de hoofdprijs vragen.
Bepaald soort volk, gaat hier een sport van maken... die hebben dat diep in de genen
Wel een gat in de markt, EV aanschaffen, tarief x7 en klusjes opknappen binnen de ring.
Terug naar de hondenkar
https://www.amsterdam.nl/stadsarchief/stukken/dieren/hondenkar/
Die is er nu in een moderne vormgeving de Honden uitlaat service;)
Tarief x 3 en klant zorgt voor een laaadpunt
Dan komen we
Germany Crumbles as China Cancelled Auto Deal!
www.youtube.com/watch?v=kHvcT0Sf7DE
Niks in onze media hierover....
heeft u vragen???? Ja:
Mijn zwager is stukadoor, door een echtscheiding heeft hij nog 5000 euro op de bank. Hij rijdt al 10 jaar in een VW dieselbusje. Zijn omzet is niet hoog genoeg voor een leasebus. De vraag is, hoe kan hij emissieloos naar zijn klanten rijden?
Ik zou als ik hem was naar het uwv gaan nu het nog met eigen vervoer kan. Mogen ze hem zeggen wat hij moet gaan doen.
In Loondienst gaan met een bus van de zaak, stukadoorsgezocht.nl/
@Smoelensmid | 30-08-23 | 10:47: die stockphoto's maken het wel ultra-betrouwbaar hoor
Nou, hij moet de klanten in emissieloze zones links laten liggen en zich richten op klandizie in ‘dieselzones’ volgens mij heeft ie als stukadoor toch werk genoeg
En dat allemaal omdat de groene gemeente wil dat de burgers schonere lucht kunnen inademen tijdens het gebruiken van hun verdovende middelen. Heerlijk toch?
Moed ik het dan zelf maar doen, de Staat aanklagen, voor het subsidiëren van, EVs gebouwd, met Kinderarbeid??
Freeware ideetje.
Auto/bestelbus;verbrandingsmotor eruit,elektramotor erin.
Dit heeft een verloop/montagepunt nodig aan de versnellingsbak.(Nog te fabriceren)
Accu,s erin (gewoon gelei accu,s (geen batterijen dus)
Nodig;elektromotor met het juiste vermogen.
Koppel/aansluitstuk tussen versnellingsbak en elektramotor.
Je kan er een bedrijf voor beginnen wat brandstofauto,s ombouwd naar elektra.
Investeringen?
De oplossing is simpel, niemand binnen de grachtengordel nog helpen. Niet bij het schilderen, niet bij de aanleg van een cv inst.. , ik bedoel warmtepomp installatie. Lekkage? lekker laten lekken. De binnentuin op orde brengen, steek zelf maar je woke tengels uit de mouwen. Buiten de gordel is dan nog zat werk over om een belegde boterham te verdienen.
topidee
In de offerte zetten dat eventuele emissieboetes en bijkomende kosten voor rekening van de klant zijn. Amsterdammers kennende zijn er zat die dat risico wel zullen nemen en gewoon betalen
Hebben die groenlinksers, die zelf niets kunnen, niet door dat er een tekort is aan vaklui? Wij komen nu sowieso al niet meer binnen de S100
Helemaal mee eens, binnen de grachtengordel hebben ze allemaal twee linkerhanden dus zak er maar lekker in
Tja amsterdam haat zijn burgers.
Maar eerlijk is eerlijk ze haten dan ook echt iedereen.
Groen links en,,gewoon,,links zijn giftig psycho gebleken.
Welk recept is nodig?.....
@periscope | 30-08-23 | 10:11:
Stem ze weg.
@ NietvanHier en @periscope
Als geboren en getogen Amsterdammer en ook nu wonend in Amsterdam probeer ik ze al een groot aantal jaren weg te stemmen. Maar dat helpt niet want import-studenten uit ‘de provincie’ zitten hier ook al jaren in het stadsbestuur en zijn zelfs burgemeester. Gewoon-links werd zo vervangen door de Groen-links.
@Nicola-D-Dex | 30-08-23 | 11:13:
Ik heb ook maar één stem. Vechten tegen de bierkaai.
Een schilder kost straks gewoon €2000 per dag in Amsterdam. Probleem opgelost.
Stel dat iedereen een elektrische auto heeft.
Dat kan het netwerk niet aan.
Dan komt er niet genoeg btw in de schatkist.
Stel dat iedereen zonnepanelen heeft en zelfvoorzienend is.
Dat kan het netwerk niet aan.
Dat kan de schatkist niet aan.
Dan incasseren de energiemaatschappijen te weinig opbrengsten.
Dan zakt die hele elektrische droom als een plumpudding in elkaar.
Dan wordt er iets bedacht om de elektrische afnemers meer te laten betalen.
Aan het eind gaat het niet om de groene droom, maar om keiharde euro's.
Bingo. Je hebt zojuist de achterliggende motivatie van de groene "revolutie" beschreven. Het gaat niet over klimaat, milieu of een betere wereld. Het gaat alleen maar om geld, doekoe, money oftewel pegels (en dan niet van ijs).
@4HoogAantWater | 30-08-23 | 10:04: conclusie: je moet er niet aan mee doen, want je bent straks duurder uit.
De accijnzen op diesel en benzine moeten straks ergens door gecompenseerd worden.
Nu wordt iedereen gelokt naar het goedkope stroom. Lage prijsjes, subsidies... Zit je straks in die fuik, dan veranderen de prijzen wegens "niet meer haalbaar, want iedereen maakt er nu gebruik van".
Mensen, trap niet in de valkuil.
Zetzetpeeërds aller landen ... verenigt u en doe niet mee aan de gekte!
U kunt kiezen om de boetes door te rekenen in uw prijs, of de aanschaf van een energieslurper.
In Texas beginnen ze al Roos, extra belasting omdat je geen brandstof gebruikt
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230826_96209473
@TurpinDick | 30-08-23 | 10:18: kijk! Het was te verwachten.
Maar gelukkig heeft iedereen voor elektrische auto's en zonnepanelen gekozen voor het milieu en het klimaat toch? ... toch?
Dan vinden ze het toch ook niet erg om extra bij te leren betalen? ... toch?
Aan het klimaat hangt toch geen prijskaartje?
@Roos | 30-08-23 | 10:11: Houd vol Roos, nog even en de benzine binnenkort 2.60 e de liter Wat is nu de valkuil, inmiddels alweer sinds 2013 zonder de extreme benzine kosten gereden hier.. Marktdeskundige Paul van Selms van UnitedConsumers zegt dat de prijs waarschijnlijk eerder verder stijgt dan gaat dalen.
@TurpinDick | 30-08-23 | 10:18: Texas is een olie staat protectionisme is daar een mooi woord. www.politico.eu/article/china-us-euro...
@Smoelensmid | 30-08-23 | 10:32: de valkuil komt vanzelf op ieders pad.
De energiemaatschappij kunnen gewoonweg niet bestaan wanneer iedereen zijn eigen energie opwekt via zonnepanelen. Hoe kunnen zij dan nog rendabel zijn?
Hetzelfde voor de schatkist: als iedereen zijn eigen energie opwekt, dan ontvangt de schatkist geen opbrengsten uit btw en accijnzen. Dat moet toch gecompenseerd worden door iets anders?
Natúúrlijk stijgen de prijzen van benzine en diesel nu nog.
En als iedereen straks over is naar electriciteit, gaan de lage prijzen waarmee je nu nog wordt gelokt, daar stijgen.
Lijkt mij logisch.
@Roos | 30-08-23 | 10:37: www.un.org/en/climatechange/renewable... www.nhm.ac.uk/discover/news/2022/sept...
@Smoelensmid | 30-08-23 | 10:49: ja dat snap ik. Zo is het nu.
Maar hoe zal een energiemaatschappij straks winst kunnen maken zonder inkomsten?
Wie gaat dat straks betalen dan?
@Roos | 30-08-23 | 10:55: Misschien worden de energiemaatschappijen wel de grootse voorstanders van waterstof en stroom immers nu al wordt er fors ingezet op een waterstof net voor de industrie en het weg vervoer ook de autos gaan straks hun stroom gebruiken.. over hen maak ik me geen zorgen , wel over de fossiele industrie in Europa we zullen om moeten linksom of rechtsom... China is echt de oorzaak.. www.youtube.com/watch?v=Lb4ru4Ete4Q&a...
Ik begrijp uit dit langdradige verhaal dat in Amsterdam wonen en werken niet zo leuk is?
Correct
Nooit geweest en nu nog minder.
Geld dit ook voor paard en wagen?
Sloopregelingen? Exportregelingen bedoelen ze. Uw vervuilende diesel gaat linea recta naar Afrika, Zuid-Amerika of India, daar kunnen ze nog zeker 25 jaar dienst doen.
En hier komt er een nieuwe in de plaats (althans dat is het plan), dus eigenlijk stimuleren ze er meer auto's mee en wordt er niets 'opgelost', integendeel.
Ik heb toevallig uitgezocht waar mijn vorige diesel bak naartoe is gegaan en nog steeds rijd (zonder roetfilter uiteraard) Slovenië! Er gaat blijkbaar erg veel naar het voormalig oostblok.
@Bootguy | 30-08-23 | 10:29: dat zien we dan meteen terug in de lucht vervuiling;)) .. 2022 average PM2.5 concentration in Slovenia: 3 times the WHO annual air quality guideline value 2022 average PM2.5 concentration in Netherlands: 2.2 times the WHO annual air quality guideline value www.iqair.com/
@Bootguy | 30-08-23 | 10:29:
Slovenië is niet voormalig Oostblok, maar dit terzijde.
Amsterdam kennende zal er wel een bestelbusoproer komen.
Of allemaal met de broodkar door de stad.
Zoals iemand anders al schreef: niet alleen de klussers, maar ook de burgers van Amsterdam zijn de klos. De diensten van deze ZZP`ers worden onbereikbaar of onbetaalbaar. Dat is triest, maar toch ook wel een beetje "eigen schuld, dikke bult". Jullie, Amsterdammers, hebben zélf voor deze linkse suprematie gekozen. Jullie wisten, dat deze linkse partijen, en vooral GL en D`66, dit soort fratsen gaan uithalen. Dus, Amsterdammers: niet klagen, maar een volgende keer anders stemmen. Terzijde: ik ben blij dat ik niet in Amsterdam woon; zou er nog niet dood gevonden willen worden.
Hallo meneer, waar kan ik u mee helpen?
Mijn riolering is verstopt.
Waar woont U?
In Amsterdam.
Oh sorry, ons bedrijf mag niet met dieselauto's in de stad komen, wij kunnen u helaas niet helpen.
Maar ik kan niet meer poepen, de wc zit vol.
Helaas, wij kunnen u niet verder helpen, misschien kunt u bij de buren poepen.
Ik wil gewoon op mijn eigen wc kakken.
Sorry, volgende keer niet meer op Groenslinks stemmen, tot die tijd kunnen wij niets voor u betekenen. Was dit gesprek naar wens? Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met het gemeenteloket voor rioolproblemen.
@4HoogAantWater | 30-08-23 | 10:00: Ik hoorde van onze zoon die woont in Amsterdam en een lekkage probleem had met de WC , dat het als volgt gaat: eerst komt de spoed loodgieter de schade opnemen is 10 minuten aanwezig en scheurt door op de scooter naar de volgende. dan bestelt deze man de onderdelen die de volgende dag door een courier bezorgd worden, een geheel nieuw inbouw toilet met aansluit stukken , vervolgens komt er een handige Harry die sloopt de tegels eruit , en de volgende dag iemand die stelt het nwe WCinbouwblok op, de dag erna komt iemand tegelen en voegen en klaar is kees... Het antwoord van de zoon dat ie het geweldig vond , vooral de logistiek en snelheid van handelen sprak hem erg aan.. stadse yuppen hebben een ander referentiekader.. onze installateur zou een dag nodig hebben en het van A tot Z afgewerkt hebben .. stadse mensen stadse fratsen;)
Als je er voor kiest om in 020 te wonen of werken en je stemt op een partij die daar het college vormt heb je recht op alle ellende die je overkomt als gevolg van je eigen keuzes.
Inderdaad, heb totaal geen medelijden met de inwoners van Amsterdam, van andere steden die eenzelfde beleid gaan uitvoeren.
De ondernemers adviseer ik om geen klussen aan te nemen in steden die uitsluitend EV eisen op termijn.
Iedereen die z’n best doet, iedereen die een beetje geld verdient met de juiste mentaliteit moet stuk.
Zielige mensen en gore profiteurs moeten geholpen worden met andermans geld.
Weer zo’n onhaalbaar en onbetaalbaar klimaat/milieu plan.
En zelf met diesels blijven knorren, want-dat-kon-niet-anders….
Bwêh!
Het idiote is ook nog dat goede auto's die nog jaren mee kunnen gaan, worden afgeschreven. Hoe duurzaam is dat?
In Nederland raak je die aan de straatstenen niet meer kwijt, maar wel aan opkopers vanuit Polen en Marokko.
Gevolg: jouw afgekeurde dieselbus rijdt nog jaren in die landen.
En dat is niet erg voor HET klimaat?
HET klimaat stopt bij de Nederlandse grens?
@Roos | 30-08-23 | 10:04: Ondertussen doen ze in marokko ons wel voor hoe het moet.. www.youtube.com/watch?v=eTE7rGEb3tU www.theguardian.com/environment/2015/... Laten we vooral andere landen de maat gaan nemen ...
Domheid heeft een hoge prijs, kinderklasje Amsterdam heeft geen bestuur. Wonen daar geen normale mensen meer met een klein beetje verstand die ingrijpen in die waanzin???
Oplossing (duurt wat lang maar het punt wordt dan wel extreem duidelijk): een zwarte lijst aanleggen met daarop alle bij de gemeente werkzame besluitvormers die bij dit idee betrokken zijn. Daar komt geen loodgieter, dakdekker, elektricien, hovenier, stucadoor of wat voor zelfstandige of mkb-er dan ook meer opdraven. Er ligt werk genoeg op dit moment dus die macht hebben ze op dit moment. Regel het zelf maar met je arrogante dwangbakkes.
Precies, goed plan. Ik snap, dat als je ergens gesettled bent, verhuizen niet makkelijk is. Maar voor praktisch alle vakberoepen geldt, dat er overal ruimschoots goedbetaald werk voorhanden is. En goede vakman kan overal terecht. Dus: neem de stap, verhuis naar een plaats waar ze blij met je zijn en laar de Amsterdamse grachtengordelelite in hun sop gaar koken.
Is het niet beter voor het milieu dat men een oude bus rijdt dan dat iedereen een nieuwe botsauto moet aanschaffen?
Duurzaam en Sloopregeling...
Ga het maar uitleggen Robbie.
Wat de zin is van dit soort maatregelen ontgaat me volledig. Invloed op milieu heeft het nauwelijks (over het klimaat hoeven we het niet te hebben) en voor al die klusjesmannen is het gewoon k.u.t.
Overigens mag je vanaf 1 januari 2025 met een oudere diesel (personenauto) de stad ook niet meer in.
Rijp voor de inrichting, dat bestuur van 020.
Is Amsterdam bezig met "gentrification"?
en.wikipedia.org/wiki/Gentrification
@nobodiesunmighty | 30-08-23 | 09:52: Naar mijn idee al jaren. De vroegere 'arbeidersbuurten', bv. Jordaan en De Pijp - woont geen arbeider meer.
Zal wel voor meer wijken gelden.
Erg veel van die 'gewone' Amsterdammers zijn, al jaren geleden, noodgedwongen vertrokken naar steden als Almere, Purmerend e.d.
@Ichneumonidae | 30-08-23 | 09:57:
Inderdaad is al lang bezig en niet alleen de buurten die jij noemt maar ook bijvoorbeeld Oud-West, gedeeltes van Oost en Watergraafsmeer.
Afgestudeerde VU/UVA hipsters met bs banen drijven zelf de prijs op door elkaar te overbieden want zo'n "authentiek buurtje met leuke winkeltjes.(burp)" en geven daarna de schuld aan expats dat het uiteindelijk te duur is geworden. Oorzaak-gevolg en vraag-aanbod begrijpen ze niet. Maar wees gerust men verkast dan voor "de kinderen" naar oa Haarlem om daar de boel goed te verzieken en de prijs weer op te drijven.
@Ichneumonidae | 30-08-23 | 09:57:
In de Pijp gewoond tijdens studie. In een scheve halve woning zonder douche en gedeeld toilet op de gang. Paar keer in de maand een schietpartij in het Joegoslavische café aan de overkant. Gelukkig al 45 jaar geleden, maar ik kom er nog wel op bezoek bij mijn zus. Nieuwe peperdure appartementen, torenhoge huren, bomvolle terrassen met yuppen, ex-pats, die elke avond wel ergens een party organiseren. Geen Amsterdammers meer in de buurt. Zusje, net als ik geboren en getogen, kan geen kant op. Arme meid.
Dat ultra linkse gemeentebestuur gaat het leven van de gewone Amsterdammer ultra duur maken. Alleen de super rijken kunnen er blijven wonen. Dus eigenlijk een zegen voor de welgestelden en dat wordt dan gefaciliteerd door links.... lachen dit maar zeer triest voor al de ZZP'ers.....
Heerlijk hoor, die democratie. Daar heb je wat aan als middenstander.
Geld verdienen is vloeken in de kerk in die stad.
Het linkse blok maakt in Amsterdam iedere ondernemer kapot ,met een verhaal diesel heeft te veel uit stoot naar der zijn benzine motoren die nog vuiler zijn Links maakt gewoon heel Nederland kapot
Tja dan zou ik als ondernemer lekker verhuizen uit Amsterdam en daar nooit meer een klus aannemen. Laat al die linkse grachtengordel boomers lekker de tyfus krijgen.
Er is werk genoeg buiten Amsterdam.
Ik zou blijven en m'n tarief met factor 6 verhogen. Op de factuur zet je dan "met dank aan dit linkse gemeentebestuur"......
@Blonde Nel | 30-08-23 | 09:52: Is ook een optie, maar daar worden dan wel de gewone mensen, ook zij die niet op Links gestemd hebben, de dupe van.
gewoon een aggregaat in die bus bouwen.
Mag lije dat de Amsterdamse ondernemers massaal deze aanschaffen;
www.gmc.com/electric/hummer-ev/suv
Trekhaakje eraan en gaan..
En twee van die zielige Amsterdamse parkeervakjes per auto inpikken want; “hé, niet mijn schuld dat het niet past..”
Haha, prachtig dat zou wat zijn.
Helaas kunnen de meeste zoiets speels niet betalen.
In New York wil men pizzabakkers het stoken op hout verbieden. Als je een gelovige bent en ervan overtuigd bent dat het einde der tijden nadert, dan in iederdaad pak je eerst de kleine ondernemer aan door deze het brood uit de mond te stoten.
Het is niet gemakkelijk maar wel de enige oplossing voor betrokken ondernemers in Amsterdam: klanten aldaar nee verkopen en nieuwe klanten elders zoeken.
Een beetje zoals in London, daar gaat de uitbreiding van Ulez ook helemaal op zijn gat.
In Londen is de invoering van een nieuwe, veel grotere milieuzone een fiasco aan het worden. Overal worden camera's vernield.
En ik las dat veel inwoners een oudere auto kopen die vrijgesteld is voor die milieuzones, wat juiste het tegengestelde veroorzaakt.
Voor de lol doen: deze www.mercedes-benz.nl/vans/models/evit... link volgen naar het eVito-deel van de MB site. Klikken op de Grote Blauwe Knop "bekijk de huidige voorraad". En dan eens goed kijken wat dit voor busjes zijn...
Spoiler alert: de lijst die je te zien krijgt bestaat uit (op 30-8 om 09:30) 136 voertuigen, waarvan 118 diesels. De eerste 24 kosten 30-40K. De 18 eVito's kosten vanaf 52K. Met een lullige topsnelheid van 100 en een actieradius van 287km. Die terugloopt naar, kan ik uit ervaring vertellen, een actieradius van 120km als je 100 rijdt op de snelweg. De catch is dat die 287 gemeten is zonder inrichting en belading, bij een constante snelheid van 50.
Nou, maar liefst 18 stuks elektrisch. En minimaal € 20.000 duurder dan de diesels. Een koopje, toch? Doe maar niet.
Als oplossing werd door de gemeente aangegeven dat de dieselbus buiten de ring geparkeerd kan worden waarna je met een gehuurde bakfiets je gereedschap en materiaal naar de locatie kunt brengen.......
Of met een beladen EVbus de binnenstad in zonder laadpunt voor de deur.....
Amsterdammers gaan de hoofdprijs betalen voor elke vorm van bouw/renovatie/restauratie.
Ff kijken…20 zakken blauwband, gereedschap…oh wacht wie gaat de dixie plaatsen. Zo in de bakfiets
Zodra deze dommerds op de grachtengordel erachter komen dat hun loodgieter hen opeens het dubbele vraagt voor een klus, of helemaal niet meer wil komen, zullen ze hopelijk beseffen dat ze de zon niet kunnen bedekken met een vinger.
Nee hoor, dan mag er met ontheffingen gewerkt worden.
Kutstad blij dat ik er al ruim 10 jaar niet meer woon!
Waarom was je er dan..???
@neonreclame | 30-08-23 | 09:42: Misschien daar geboren?
Die diesel vuilniswagens , een blammage! Amsterdam misschien toch maar eens in de leer in Aken waar het huisvuil met waterstof vrachtwagens wordt opgehaald. www.hydrogenhubaachen.de/
Het Romeinse ongesorteerde huisvuil wordt via hele lange milieuvriendelijke treinen aangevoerd om vergast te worden in Amsterdam tegen een kleine vergoeding.
@Smoelensmid
"In de leer? Nee mijnheertje, Aken kan leren van ons want wij zijn een gidsstad." Tss stel je voor, eens over de grens kijken hoe het wel moet en kan. /s
Alsof een Rotterdammer zijn klus door een Mokumer zou laten doen...
Dom dom dom...!
Schilders kunnen aan genoeg klussen komen, dus helaas ... u moet uw grachtenpand zelf gaan schilderen of bij een grote dure organisatie op de wachtlijst gaan staan. Over 2 jaar bent u aan de beurt!
De Zetzetpeeërd rijdt uw huisje voorbij en gaat in Abcoude of Purmerend klussen.
Vervelend joh.. voor Amsterdammers dan.
Collectief die hele k-stad links laten liggen. Bedrijven weg uit dat gat. Laat ze maar bloeden en voelen dat ze GL en PvdA stemmen.
Tja, je zal maar zo'n "redactie-"busje hebben.
Half Volendam, Monnickendam en Edam rijdt dagelijks met hun busjes op en neer naar 020 om daar the stuccen, loodgieteren, schilderen, timmeren, metselen, elektra zaken, trapliften installeren en nog veel meer te doen.
Ik zou zeggen jongens zoek je klanten ergens anders en laat 020 links liggen.
je hebt wel de Spijkstaal (max 50 km/h), maar daarmee mag je niet de Coentunnel in.
Ik zou vooral de kreukelzone testen.
Kennis woont in Lausanne en werkt in Geneve, Zwitserland heeft zo´n elektrisch slagschip. Staat altijd in een garage, thuis en op de zaak. In de zomer rijdt de wagen 450km op een volle batterij. In de winter zijn het nog geen 150km. En woon-werk afstand is 70km.
Bij de zorginstellingen waar ik voor werk rijdt men al jaren met elektrische voertuigen, sinds twee jaar ook met wat ruimere elektrische bestelbussen. Die instellingen gebruiken vaak spullen van elkaar en hebben afspraken over gezamenlijke opslag bijvoorbeeld.
Die bussen rijden nooit veel kilometers achter elkaar dus ze kunnen na elke rit even terug aan de snellader. Wat blijkt dan in de praktijk? De kleinere wagens voldoen prima, maar de grote bussen halen maximaal 130 kilometer in één rit.
En dan zijn die bussen niet eens zwaar beladen, maar dan hebben ze vooral volume in de wagen en moeten ze de lift gebruiken voor het in- en uitrijden van bijvoorbeeld bedden.
Alleen bij dit type organisatie kun je met die elektrische voertuigen blijven werken, omdat je ritten nooit lang zijn.
Kortom, een klusbedrijf of winkelbevoorrader gaat dit niet redden.
Die klusserbussen staan ook alleen maar stil hoor.
@sjef-van-iekel | 30-08-23 | 09:27: Dat klopt wel, maar het scheelt nogal of je vanuit je huis eerst vijftig kilometer moet rijden naar een klant. Dan kun je best een paar uur stilstaan, maar je volgende klant en die daarna liggen ook niet meteen om de hoek. En dan mag je daarna hopen dat je weer vijftig kilometer naar huis kunt rijden. De klanten hebben niet allemaal een laadpaal.
@Verbandmeester | 30-08-23 | 09:35:
Laadt lekker op een nieuwbouwterrein zonder infrastructuur.
@Verbandmeester | 30-08-23 | 09:35:
Of ze moeten snel een onderdeel halen bij de bouwmarkt, groothandel of bij bedrijf dat ze nodig hebben maar niet in busje ligt.
@Louter Leuter | 30-08-23 | 12:08: Perfect voorbeeld, een aggregaat werkt vaak ook niet om een auto op te laden.
@Basil Fawlty | 30-08-23 | 12:26: Inderdaad, want die bouwmarkten liggen ook al niet om de hoek bij het gemiddelde grachtenpand.
Het zijn niet alleen de ZZP`ers hoor. Hoe worden winkels en supermarkten bevoorraadt? Grote dingen als brugonderdelen en dergelijke zullen ook de stad in moeten. We hebben het al over de diesel vuilafhalers gehad, maar hoe zit het met ambulances en brandweer?
Allemaal elektrisch?
Oh, en de ME busjes natuurlijk.
Ontheffing?
www.youtube.com/watch?v=IdawuX8PGl0&a... Vuil en GFT wordt ook hier al opgehaald net over de grens in een grote stad als Aken met elektrische waterstof ophaalwagens.. Moeten we in Nederland nu steeds maar weer achterop lopen? www.aachener-zeitung.de/lokales/aache...
www.vcs-limited.com/vcs-launches-uks-... het komt het komt... news.oxfordshire.gov.uk/new-hydrogen-...
Hulpverleningswagens gaan in Drenthe op HVO 100 rijden. Om zo duurzaam te wezen (kuch).
@Mr.Crowley | 30-08-23 | 09:26: die worden voortgeduwd door opgepakte demonstranten.
@Smoelensmid | 30-08-23 | 09:43:
Waterstof moet je eerst maken. Waarvan en waar haal je de energie vandaan die je er in stopt?
@william7055 | 30-08-23 | 09:40:
Inderdaad en daar zijn dan weer meer ambtenaren voor nodig want meer "werk" die dan allemaal op de partijen stemmen die (via de gemeenteraad B&W) hun boterham betalen. Zo hou je dus een systeem in stand en bind je de kiezer aan een partij.
youtu.be/w6bNHi3hSnU?list=LL&t=70...
Je krijgt wat je stemt met de Groene Khmer. Laat ze maar lekker verrotten daar in 020.. Hoe gaat het trouwens met dat Romeinse afval aldaar?
De ovens staan aan de noordgrens en de rook waait meestal richting Zaanstreek/Waterland, dus daar heeft Amsterdam geen last van.
ZZP collectief oprichten en e-bus shit kopen. Alle kosten hiervan doorberekenen aan Amsterdam postcodes, boven op uurtarief ZZP er, die voor 0 euro kan aansluiten. ZZP collectief stuurt rekening van e-bus kosten, zzp er stuurt uurrtarief kosten. Het wordt dus duurder.
Dank je wel bestuur Amsterdam voor je milieu daden. Namens de blije inwoners (neem ik aan?).
Geef iedereen van die 30 klimaatmiljard een elektrische auto, win-win.
Ten eerste wonen er in Amsterdam bijna geen loodgieters en andere bouwvalkkers meer. Die komen allemaal dagelijks vanaf buiten Amsterdam om daar te werken. Zodra het besluit genomen is dat er geen Dieselbusjes meer de stad in mogen, dan gaan die gewoon ergens anders aan het werk.
Dat zitten de Amsterdammers zonder loodgieter.
Dus wanneer de WC verstopt is, dan hebben ze gewoon pech gehad. Hadden ze maar op een andere partij moeten stemmen.
Vond ik ook al: laat ze zitten daar zonder licht, drek in het toilet en weet ik veel hoeveel ellende. Zij stemmen graag op die partij, dan ook de gevolgen graag ervan ondervinden. Laat ze dan maar links liggen en ga aan de slag waar je wel welkom bent met je bus.
Dit soort domme hardleersheid keihard aanpakken!
Amsterdam is veel groter dan het stukje Zuid dat jij in je verbeelding hebt.
Er wonen enorm veel zelfstandigen, met allerhande beroepen, die nu allemaal de sjaak zijn door dit beleid.
@LonelyWanker | 30-08-23 | 09:29: Ja, en die moeten dus ook maar verhuizen naar buiten A'dam. Sowieso beter, want wie wil er nou in die k*tstad wonen.
En dat zou dan weer
Hier in onze stad rijd er een zzp schilder naar volle tevredenheid op een electrische bakfiets waarin hij zijn schilderbenodigheden vervoerd.
Maar voor een loodgieter,installateur of metselaar is zoiets zekers niet toepasbaar en ook geen hippe electrische VW ID. Buzz Cargo met een laadruimte van maar max. bij enkele cabine 2 europallets.
buitenschilder heeft nogal eens een steiger nodig. Gaan niet lukken op de bakfiets.
@geheelvergeter | 30-08-23 | 09:27: Klussen waarvoor hij een steiger nodig heeft slaat hij over. Hij heeft op de bak alleen 2 telescoopladders.
@steekmug | 30-08-23 | 09:30: Eén ladder is om op je werkplek tekomen, niet om arbeid te verrichten.
@steekmug 9.30: Dat zijn kleine klusjes dan. Je mag met een ladder niet hoger werken dan 2,5 meter.
@Stikstofnarcose | 30-08-23 | 09:36: daarom heeft die ook een klein houten goottrapje om een koekoek te schilderen.
@Knitty | 30-08-23 | 09:39: Er zijn nog zat zzp'ers die maling hebben aan valbeveiliging en ook nog wel hier en daar bedrijven, vooral bij dak en pannenleggers.
Shithole 020;
Uurtarieven van die paar zzp'ers, die zo'n e-VW dinkytoy bus aanschaffen, gaan dan naar 500,-. Kwestie van vraag en aanbod.
Eens kijken hoe lang die grachtengordelelite dit gaat volhouden.
** Alvast chips & bier klaarzetten doet **
Ze komen gewoon helemaal niet meer.
Bestelbussen zijn sowiezo kudt. Staan het hele weekend stil in de wijk en iedereen heeft er een auto bij. Dus extra parkeerdruk.
Zo'n zzp er kan prima uit de voeten met een normale EV auto en dan een klein dubbelas aanhangertje erachter. Doe een accu in die aanhanger die je auto aandrijft en klaar. Die aanhanger zet je maar lekker op je eigen oprit. En met die ev auto kan je ook gewoon je prive dingen doen.
U werkt voor de gemeente Amsterdam?
@Zalluf | 30-08-23 | 09:26: nee er staan steeds meer bussen hier voor mijn deur. Dus ik had er al een keer over gefilosofeerdt.
@sjef-van-iekel | 30-08-23 | 09:29: van 0 bussen en iedereen 1 auto 10 jaar geleden, naar 6 bussen en 5 buren met 2 autos omdat ze geen bijtelling willen op de leasebak.
11 extra autos. En sommigen kunnen niet parkeren dus vaak 12 plekjes.
En.... soms plekjes reserveren met biobakken.
Zit een beetje hoog bij mij.
Bus of dubbelassige aanhanger, beiden hebben een parkeerplek nodig en niet iedereen heeft een oprit dus ik zie niet in wat hier nou beter aan is.
@sjef-van-iekel | 30-08-23 | 09:32: zijn 3 buren met 2 autos tel ik net. Ik overdreef.
Als je nou een diesel aggregaat achterop je aanhanger zet en daarmee je e-bus van stroom voorziet, mag dat?
@normanius | 30-08-23 | 09:32: ik heb het over een nieuw soort kleine aanhanger. Niet zo'n verhuisjoekel. En die dan niet parkeren op de straat. Doe maar op een carpool als je geen plaats, garage of oprit hebt.
@sjef-van-iekel | 30-08-23 | 09:52: Terug in de tijd!
www.google.com/search?q=houtgasgenera...
Na D66 is GroenLinks de grootste sloper van dit land. De sympathisanten van Hamas en Hezbollah krijgen een stijve/natte/x als ze weer eens maatregelen kunnen bedenken om ondernemers te pesten ten behoeve van het “klimaat”. Ze realiseren zich echter niet dat zonder ondernemers er geen geld wordt verdiend. En na Tjeerd de Groot vind ik Rutger Groot-Zakkenwasser de meest minderwaardige politicus van dit land. Leeft Marcel van Dam trouwens nog?
Mijn onderbuik braakt het volgende uit;
Het zijn veelal types mensen met achternamen die verwijzen naar een elitair verleden dus gewend (of verslaafd aan) om de lakens uit te delen en zelf vooral geen vuile handen te willen of kunnen maken.
En nogal vaak van het vrouwelijke geslacht. Ik weet niet of je wel eens samen met een dame een huis heb verbouwd, maar die zijn al bezig met kaarsjes en kussentjes neer te zetten voordat de sloophamer er in moet. Ze hebben gewoonweg niet het overzicht hoe zo'n heel proces precies moet lopen.
Dus voordat we compleet failliet gaan door het totaal onkundig handelen van deze lieden, pas op de plaats en kom met een weldoordacht , uitvoerbaar en financieel haalbaar plan wat hout snijdt en laten die emo-kippetjes zich maar lekker druk maken over de kleur van de achterkant van de plinten en ga de mensen die het werk uit moeten voeren niet in de weg lopen!
In 2021 is dit al aangekondigd, tijd genoeg dus om te anticiperen
Toen dacht iedere linksleunende kneus dat ie in het einde der tijden leefde. Vanaf 2022 kwam het besef er pas weer.
Oh? Zijn er sinds 2021 dan ook veel meer laadpalen geplaatst? Zijn er sinds 2021 veel meer EV bedrijfsbussen op de markt gekomen met het bereik van een diesel bus? Kan het stroomnet het anno 2023 aan? Neen, neen en neen.
Er wordt weer iets doorgedrukt zonder dat de Groene Khmer de infrastructuur op orde heeft. Volslagen totaal debiele zijn het met die gratenkut van een Halsema voorop.
Stom, ondoenlijk, destructief plan was al bekend twee jaar terug: eigen schuld? U kunt zeker staande met uw neus de grond raken. Wat een droefenis.
Hoe gaat men om met Poolse kentekens?
Hallo...
Mijn grote zus heeft een Tesla...!!! En ze is best lief.....
Misschien heeft ze geen betonmolen achterin en niet twee klussen op een dag op een paar 100 km van elkaar en haar huis?
@Shoarmamasutra | 30-08-23 | 09:22: ik ken wel wat busjesmensen. Die hebben niet zo van die klussen. Is echt de hele kleine minderheid.
Ze is een 'coachy' van beroep?
Hele grachtengordel niet meer helpen met klusjesmannen, loodgieters, elektriciens of wat dan ook, laat ze er in stikken met dat domme beleid. Kijken of die grachtengordel na de zoveelste drek in huis of overstroming of geen onderhoud weer eens anders willen gaan stemmen? Wie zo hardleers is moet maar voelen.
En kluslui gewoon massaal weg uit dat centrum, wat een open inrichting dat centrum wanneer ze op GL stemmen. Nee, keihard aanpakken lijkt me, ze zakken maar dan straks letterlijk weg in hun eigen stront en kortsluitingen en weet ik wat allemaal!
Ze betalen anders wel goed. Beetje eigen vinger snijden.
@sjef-van-iekel | 30-08-23 | 09:26:
Wil niet zeggen dat ze zomaar van alles kunnen maken. Betalen ze ook voor die niet te betalen electrische bus? Even aandeel ervoor op hun factuur zetten? Nee. Dat willen ze dan weer niet. Nee hoor, ze zoeken het dan maar een tijdje uit daar, werk genoeg in de rest van Nederland! Overal een tekort aan vaklui.
Heerlijk! Je hoort ook helemaal niet in Amsterdam te wonen. Dat is voor toeristen en pandverhuurders (lees: GroenLinkers die er met de auto/bus dus allemaal niet heen hoeven). Daarom stempt men daar ook massaal GroenLinks. Het is zo simpel en iedereen maakt maar ophef om niks!
Niemand zit er op te wachten, doek het hele spul op.
Iedereen die het in novemeber nog durft om naar de stembus te gaan is medeplichtig.
Het wordt ook telkens gebracht als probleem voor de klusser. Ja tuurlijk raakt dit hen.
Maar de echte slachtoffers zijn de burgers van Amsterdam. De meesten kwamen al lang uit dorpen en stadjes net buiten de adem van de stad of zijn er heem gevlucht.
Er is werk zat en een enorm tekort aan goede werklieden. Ze halen dan gewoon hun neus op voor klussen in Amsterdam en er ruiken er wel een paar ruimte en die kopen wel een E-dinges en Amsterdammers kunnen voortaan twee keer zo veel betalen en twee keer zo lang wachten en het zullen misschien niet de besten zijn die het van het wel hebben van zo'n busje moeten hebben.
Een kommaatje op zijn tijd leest wel prettig.
@nednied | 30-08-23 | 09:18: De komma's zijn slinks vermeden door het (veelvuldig) gebruik van het woord "en".
Amsterdammers stemmen toch zelf op GL? Geen medelijden mee.
Per 01-01-2025 moeten ondernemers ook nog eens de BPM gaan betalen. Voor die tijd schaf ik dus 100% zeker een nieuwe, schone dieselbus aan.
Djez. Die bpm.zou toch juist vervangen worden door meer heffing op verrbuik. Dat zijn ze al aan t invoeren
En MRB
Welk deel van die 0,000036 graden minder opwarming denkt Amsterdam hiermee te gaan bereiken?
Dit zit waarschijnlijk weer meer in de stikstof/fijnstof hoek. Het is allemaal niet meer bij te houden.
@Prieelvogel | 30-08-23 | 09:22: Maar wel stikstofhonden houden op de grachtengordel...
Vroeger dachten ze in Amsterdam ook al dat ze de halve wereld konden regeren. Ouderen onder ons herinneren zich nog wel de affaire rond de schrijver W.F.Hermans, die de toegang tot de stad ontzegd werd, vanwege een lezingentour in Zuid-Afrika. Want Apartheid.
Intussen lagen de schepen uit Zuid-Afrika vrolijk hun lading in de Amsterdamse havens te lossen.
Dat werk, die idioterie en zelfpijperij, daar zijn ze in Amsterdam erg goed in. Maar zelfs maar één spijker recht in een balk slaan, de linkse jongens en meisjes? Ho maar!
Verhuizen dus. misschien dat het doordringt als ze in de Stopera geen klusjesman meer kunnen krijgen omdat die de stad niet in mogen met hun bus.
Heb je dar gedrocht wel eens gezien? En het ging ook vet boven budget. Ook in de jaren 80 had niet iedereen zin in Amsterdam, toen waren er ook zwermen junks die autos helemaal leegtrokken of anders uitwoonden voor een dutje en een shot
@Shoarmamasutra | 30-08-23 | 09:19: gemeentehuizen gaan toch altijd boven budget? In Den Haag heb je het IJspaleis dat ook al zo'n succes was, en lekte. Bij iedere fte die de gemeente aanneemt betaalt de afdeling nog steeds de "Spuibelasting". Ook als je ergens anders dan op het Spui werkt. Dat was 20k euro maar mss is het nu minder.
Het blijkt maar niet door te dringen dat 90 procent van de ondernemers niks aan zo'n bus heeft: Je kunt er NIET mee werken, zo simpel is het.
Slechts voor een enkeling geschikt.
Amsterdam is gek geworden.
Geef het 5 tot 10 jaar en iedereen wil weg uit Amsterdam.
Niet alleen vanwege deze idiote regeltjes, maar ook omdat grote steden in NL zo stilaan beginnen te lijken op Parijs, ook zo'n "gezellige" smeltkroes van culturen.
Verkoop je huis nu, voordat de teloorgang definitief inzet.
Dat Groenlinks heeft z'n langste tijd wel gehad hoor. Ook in Amsterdam.
Voor zover ik weet is er geen medicijn voor stupiditeit.
Wacht, u zegt onderwijs? Doe niet zo gek.
@_pacman_ | 30-08-23 | 09:15: Nee, soms worden ze geconfronteerd met het eigen beleid.
Windmolens hielpen goed - op deze manier kwam heel IJburg van de GroenLinks af - en volkstuin-parken aanpakken.
Eerst in November ervoor zorgen dat er in den Haag een meer rechts bestuur komt.... partijtjes als GL, D66, CU en de PVDA zullen het dan gaan merken bij de volgende Gem. raadverkiezingen.
Ik woon zelf ook in een middelgrote stad in de randstad, (vanwege privacy 1 van deze 3 : Alkmaar, Leiden, Haarlem?) die ook al jaren zo links is als een deur, sluiten de hele binnenstad af met paaltjes zodat zelfs invaliden er niet meer met hun snorbrommer of Canta in kunnen komen, allemaal beslissingen door links genomen.
Waar is de VVD als autopartij gebleven...30 jaar geleden stemde je graag op de locale VVD omdat dit toen de enige partij is/was die voor de automobilist opkwam.
Ik heb dan ook zo mijn bedenkingen over de partij van Omtzigt, die moet eerst maar eens gaan kiezen.... is hij VOOR of TEGEN de automobilisten, gaat hij straks ook dit soort links (stiekem) gedrag vertonen, want de eerder genoemde afsluitingen van binnensteden gebeuren vaak zonder dat je er erg in hebt.
Mosterd is nu écht boos lol.
Inderdaad. Weer een reden om die stad te mijden en te verhuizen.
Burger, inwoner van Amsterdam: veel succes met de verbouwing van je badkamer of keuken.
Geen hond die je nog een offerte geeft.
Wat zouden de prijzen van de elektriciteit gaan doen in de toekomst?
Ik ben er niets gerust op.
Wat zijn dat voor mensen die daar geheel vrijwillig wonen?
Ben er geboren. En bezig met emigratie.
Uiteindelijk een door de bevolking zelf gekozen bestuur (afgezien vd burgemeester), maar ja hoe was het ook alweer: "Democratie is de tot nu toe de minst slechte staatsvorm".
En zo lijkt het i.d.d.
De megalomanie van het Amsterdamse gemeentebestuur en haar burgemeester is nauwelijks te meten.
Ze denken daar dat Amsterdam het centrum van de wereld is, en dat ze vanuit Amsterdam de rest van de wereld kunnen redden.
Wat de consequenties zijn voor de gewone, werkende Amsterdammers, daar hebben ze geen benul van.
Ze hebben er wel benul van, maar ze zijn totaal onverschillig.
Gewoon alles op de grens van het gebied lossen.
Zo moeilijk is het toch niet? Er is werk zat voor werklui buiten de grote steden.
Op je website: wij doen geen werk meer in Amsterdam. Als ZZP'er krijg je je rooster voorlopig echt wel vol. Als alle ZZP'ers dat voorbeeld volgen, dan is er straks geen loodgieter of stucadoor die nog klussen in Amsterdam aanneemt en dan gaat de elite vanzelf bokken. Dan wordt dat weer gefikst. Want dit kan inderdaad niet, maar alleen maar kut roepen naar GL lost het niet op natuurlijk. Actie.
Je houdt voldoende werk, werklui in A'dam wordt schaars. Wat denk je dat er gebeurt dan?
Uiteindelijk zal ook hier de wal het schip wel gaan keren, maar voor het zover is, is er al weer de nodige schade aangericht.
Het is net als met die idioterie met die straat in Amsterdam, die ze onlangs verboden voor auto's maakten. Daar moest de gemeente ook al heel snel bakzeil halen, omdat het onwerkbaar bleek.
Was ook mijn reactie. Gewoon A'dam links (lol) laten liggen. Desnoods verhuizen (ook goedkoper). Komt alles in A'dam stil te liggen.
Wel lekker rustig voor de mense... geen toeristen (want geen schone lakens meer), geen shoppers (want geen producten meer), geen markt (want etc...), geen geld...
De gemeente zal dan entree geld vragen om het gebrek aan parkeerinkomsten te compenseren en dan is A'dam 1 grote open lucht museum...
"Kijk papa.... daar was vroeger de McDonalds!"
"Ja jongen, ik kan me mijn eerste McDonalds hamburger nog herinneren. Daar zat echt vlees in!"
"Echt waar papa? Aten we vroeger koeien?"
Dat dus, en die paar ZZP'ers die wel een e-bus aanschaffen, gaan dan goudomrande prijzen rekenen voor klusjes binnen de CO2-vrije zone. Ongetwijfeld zijn er dan nog voldoende grachtengordelbewoners die dat graag betalen als een aflaat voor hun klimaatschaamte.
ZZPers moeten dan gaan doen als de overheid/regering: boete betalen en doorberekenen aan de klant.
Wat er gebeurt? Ik denk dat allemaal Oost-Europese busjes rustig door Amsterdam blijven kachelen omdat de boete die bij hun op de mat valt oninbaar blijkt.
Dat hele net zero 2030 of alleen EV in 2035 sterft af bij een wereldwijd gebrek aan lithium. Per 2025 is er een ernstig tekort. www.cnbc.com/2023/08/29/a-worldwide-l.... Het is niet te koop en het bouwen van een extra mijn duurt rustig 15 jaar.
Politici kunnen sneller praten dan burgers kunnen handelen.
De wereld vergaat Feynman. De wereld vergaat. Alles is geoorloofd.
Politici laten zich niet tegenhouden door de werkelijkheid.
Men is er namelijk van overtuigd dat zij hun eigen werkelijkheid kunnen creeren!
Er wordt zo veel gedacht maar zo weinig nagedacht.
Ja maar... Amsterdam gaat het klimaat op Aarde redden. Begrijp dat dan.
Vroeger ging ook alles op de bakfiets. Of met paard en wagen (mag dat eigenlijk nog wel?)
Nee. Paardeschijt geeft stikstof uitstoot. Mag niet!
Beter maken ze beleid om de kades te versterken. Die zijn ook niet helemaal jofel. En willen ze er ook nog van die zware e-busjes over gaan laten rijden. Wij hebben op die mensen gestemd joh?
Oh, ja. Die NIMBYS die geen klimaatminaretten voor de deur wilden.
Maar wie rijdt er dan de haafewmelk naar de cappuchinobar met die knappe baristo-met-knotje?
Die knotjes. Vreselijk.
Utrecht zal snel volgen, daarna is het hek van de dam. En als u denkt dat ZZP-eea verder met rust worden gelaten, vergeet het maar. Er is een fiscale heksenjacht opgetuigd om het ZZP-schap zo onvriendelijk (lees: duur) mogelijk te maken.
- Verplichte AOV
- Verplichte deelname pensioenregeling
- Stop MKB-vrijstelling
- Stop startersaftrek
- Stop zelfstandigenaftrek
- Verscherping DBA
Sorry, maar wat is dan nog de meerwaarde van ZZP'er zijn?
@ReyNemaattori | 30-08-23 | 09:14:
Daar gaat het juist om. Het kost te veel, dat wil zeggen, te weinig belasting.
Iedereen in loondienst, met “vast contract”.
@ReyNemaattori | 30-08-23 | 09:14: Niets. En dat is precies de bedoeling want dan gaat u in loondienst weer sociale premies en afdrachten betalen, noodzakelijk om de hangmat-samenleving van gratis bed-bad-brood te blijven voorzien.
Gaat toch met alles zo? Er wordt iets nieuws verzonnen met veel fiscale voordelen. Als de groep groot genoeg is of te groot wordt worden langzaam bij beetje alle voordeeltjes terug gedraaid en is men de Sjaak. Is gewoon beleid. Zie ook het zonnepanelen verhaal. Kost nu geld.
@J.Cash | 30-08-23 | 09:17:
“Vast contact”
Waar dan?
Zo weinig uren mogelijk contracten, en wel veel langer werken. Maar bij ziekte en zo voordeliger voor de werkgever.
Vast contract? Na drie tijdelijke contracten wieberen, op naar de volgende. En maar zeiken over personeelstekort.
Tijd voor een nieuwe sociale revolutie.
*Ontwaakt! verworpenen der Aarde Ontwaakt! verdoemd in hong‘ren sfeer Reed‘lijk willen stroomt over de Aarde en die stroom rijst al meer en meer Sterft, gij oude vormen en gedachten Slaaf geboor‘nen, ontwaakt! ontwaakt!*
Meebrullen doet…..
@J-van-de-Bontekoe
Dat geldt dan waarschijnlijk voor productiewerk maar als je iets kan met je handen dan heb je in de bouw of industrie zo een vast contract te pakken. Bedrijven staan te springen om mensen.
In het verleden heb ik zelf weleens een groot productiebedrijf gwerekt en dat was inderdaad allema flexcontractjes en uitzendbasis, daarna de industrie in gegaan (firefighting) en zowel ons bedrijf alsmede onze klanten staan te springen om mensen. Van vrienden en kennissen in de bouw hoor ik dezelfde verhalen.
@Alfred E. Neuman | 30-08-23 | 10:00:
Geen persoonlijke ervaring.
Maar hoor deze geluiden uit zowel detailhandel, productie, ict, bouw/onderhoud en onderwijs om maar iets te noemen.
@J-van-de-Bontekoe | 30-08-23 | 10:23:
Ik had in het begin een AOV (je weet nooit, zelf kanker gekregen, en vraag Smoelensmid maar). Wel altijd het voornemen gehad om er mee te stoppen na mijn 50e (en gedaan). Idee is dat je moet verzekeren wat je niet kan trekken mocht het mis gaan. Als je na je 50 a 55e voldoende gespaard hebt voor je eigen aanvullend pensioen dan heb je de AOV niet meer nodig. Dat ontbreekt volledig in die voorstellen.
Eens met Pacman.
Ik vraag me af wie eigenlijk al langer failliet is.
Mooi stuk weer, Mosterd. Geef ze van katoen!
Een kind begrijpt toch dat we dit niet gaan redden.
Dit gaat op een ramp uitlopen.
Veel ondernemers komen hijgend uit een verneukte coronaperiode. Het was al een ramp.
Is @Mosterd aan de doping, ofzo? Hij is niet te houden de laatste tijd!
Ga zo dooorrrrrr!
REAGEER OOK