"Wethouder onder vuur om nieuwe dieseltrucks van de gemeente Amsterdam" TERECHT
Zita Pels, Zita Poep
De gemeente Amsterdam is zo'n ontzettende schijtgemeente, dat ze altijd haantje de voorste willen zijn met allerlei milieuregeltjes, en daarbij dubbel en dwars over lijken gaan. Vast, iedereen moet een beetje inschikken voor ""het klimaat"", maar het boeit die gemeente Amsterdam echt helemaal geen ene fuck of daar mensen snoeihard de dupe van worden. De mensen die aan de Noorder IJplas wonen bijvoorbeeld, die de windmolens zonder enige mogelijkheid van tegenspraak in hun maag gesplitst krijgen, die hebben gewoon keihard PECH: dan kan GroenLinks-wethouder Zita Pels een mooi groen voetje halen bij het landelijk partijbureau en dan wordt ze misschien wel gepromoveerd tot een of andere stoere poldervogel. Burgerbelang is in de Amsterdamse politiek ALTIJD ondergeschikt aan persoonlijk gewin, omdat het vrijwel altijd als opstapje fungeert naar meer (Eric van der Burg leek daar bijvoorbeeld te achterlijk voor, daarom zat hij al 80 jaar vast in Amsterdam, maar de vvd had geen kleinere clowns in het circus dus moest Eric het maar doen. Reinier van Dantzig is ook zo'n te klein voor het tafellaken-melkmondje). Dus als Amsterdam alle bootbezitters in de bips neemt omdat ze hun duurbetaalde sloepjes binnen twee jaar maar moeten omruilen voor een elektrisch exemplaar, is er altijd wel een mevrouwtje van GroenLinks die zichzelf heel hard op de borst klopt. En als vrijwel alle ondernemers, mkb'ers en zzp'ers verneukt zijn, met de handen in het haar zitten en van de brug springen, omdat Amsterdam iedereen met een bestelbus op hoge poten richting de afgrond drijft, staat er altijd wel iemand lachend met de vingertjes te knakken. Zita Pels, wethouder Duurzaamheid. Die - practice what you preach - 37 bloedvervuilende nieuwe dieselvuilnistrucks heeft besteld, om de hele binnenstad te kunnen vergassen, en weg probeert te komen met: "Buiten de toezegging dat er een brief komt waarin alles nog eens wordt uitgewerkt, zei Pels dat de aanbesteding echt niet anders kon. Volgens Pels is er gekeken naar de optie om op batterijen of waterstof te werken, maar bleken die opties nog te storingsgevoelig. Ook andere opties zouden te experimenteel zijn." Ja Zita Pels, dikke vette lul. En ondertussen maar alle schilders, tapijtleggers, klusjesmannen, loodgieters en al die andere lui met hun poten in de klei verplichten of opdringen een of andere peperdure onbetaalbare e-Vito met het bereik van een emmer stront op de kop te tikken. En nu ligt Zita Pels 'onder vuur'. TERECHT. Zout maar op. Amsterdam, hypocriete kudtstad.
Reaguursels
InloggenNieuwe euroklasse diesel is megaschoon. Men wil hier niet aan omdat we eerst elektrisch uitgemolken moeten worden. Tot die tijd blijft diesel een vies woord. Amsterdam is de tijd wellicht al vooruit.
Kortom: een steenkool aangedreven e-vuilniswagen gaat ‘m niet worden in A’dam om de simpele reden dat het stroomnet dit niet aankan. Dus kiest men voor gasolie aangedreven trucks.
o.a. Volvo heeft al een hele range aan aangepaste vrachtwagens welke op LNG rijden (straks waterstof), je moet nu nog wel 4x p/dag tanken want calorische waarde is stukken lager, maar ze zijn er en tevens de schoonste oplossing voor in een dichtbevolkte stad.
Een absurde zaak. Typisch GL-beleid: "regels zijn er voor de deplorables, niet voor ons". Maar toch enig leedvermaak: je krijgt wat je kiest. Als die Amsterdammers zo graag GL aan het bewind zien, tsja, dan ook niet mauwen. Over een paar jaar is er weer een herkansing. Dan eventjes goed nadenken voor je een vakje rood kleurt.
Dan is er weer een compleet nieuwe GL/D66-studentenjugendgeneratie die met hun domheid en naïviteit op die partijen stemmen.
Duujjjzaamheidsvrouwtjes en klimaatkrijswijven hebben de macht in Amsterdam.
Belangrijke verkeersaders blokkeren om er bloemetjes te kunnen neerzetten en er nep-gras te kunnen uitrollen. Dat daardoor hardwerkende mensen een half uur moeten omrijden om thuis te kunnen komen, en er continu-files ontstaan in dichtbevolkte woonbuurten, interesseert ze niet, want ze hebben over de contraproductiviteit van hun groene geloofsbelijdenis niet eens nagedacht.
Hardwerkende mensen de toegang tot de stad weigeren omdat ze met 'foute' niet-'duujjjzame' auto's hun werk moeten doen want ze kunnen nu eenmaal hun gereedschappen, hun machines en hun bouwmaterialen niet kwijt in een Biró, een Opel Rocks of in een Urban Arrow. Maar dat interesseert ze niet, want er is maar één ding belangrijk, waar alles voor moet wijken: de Groene Heilstaat.
Wat pas écht goed zou zijn voor die stad? Eens goed de bezem halen door die arrogante wijven-elite gesteund door hun mannelijke useful idiots, die met niets anders bezig zijn dan hardwerkende burgers het leven & werken zuur, respectievelijk onmogelijk te maken door ze te dwingen in het hondsbenauwde keurslijf van een onrealistische en onbetaalbare groene heilstaat op communistische grondslag.
Nep-gras uitrollen en bloembakjes neerzetten op een verkeersader van cruciaal belang. Regenboog-zebrapaden aanleggen. Argeloze burgers de meest afgrijselijke newspeak afdwingen. Mensen het recht op eigen vervoer ontzeggen. Mensen het recht op een eigen woning ontzeggen; Het lijkt verdomme wel of we hier in 020 geregeerd (of beter: gekoeioneerd) worden door een extremistische sekte. GroenLinks kan haar naam beter veranderen in "Lichtend Pad", of "Nieuwe Dageraad" of zoiets.
We gaan terug naar de 'ídealistiese' bullshit van de hippie-beweging uit de jaren '60 en '70, met hun bont beschilderde Volkswagenbusjes met "Atomkraft? Nein, danke!" erop gestickerd. Toen kon je er nog meewarig om lachen, omdat ze vooral vriendelijk en relatief ongevaarlijk waren in hun naar muskus riekende kleding. Maar de milieu- en klimaatsektes van nu, gesecondeerd door de woke-brigades, zijn met hun verbeten gelijkhebberigheid & fanatisme, hun dwingelandij, hun demonisering van opponenten en hun onmiskenbare omarming van puur marxistische principes, een stuk gevaarlijker.
Goede tegel! Ik voel met je mee en ben dolblij dat ik er weg ben. Heb je de mogelijkheid zou ik toch aan verkassen denken Peter, je leeft maar 1 keer.
Amen!
Can you give me an Amen?
Ik leen je tegel even.
Tegel van het jaar waar het Amsterdam betreft.
Plakkaat van Verlatinge waardig.
Spijker deze maar aan de deur van de Stopera.
Topic waardig, deze terechte aanklacht tegen idealisten welke zich ‘bestuurders’ wanen. Denk dat er iets grondig mis is met ons bestuurlijke systeem, dit gezien de doldwaze uitkomsten telkenmale.
Je denkt: ‘het kan niet dommer, gekker of diametraler’, Blijkbaar wel.
Een vrachtwagen, tank of vliegmasjien draait op ‘peut’ om de simpele reden: hoge caloische waarde in verhouding tot de massa, beproefde techniek en hoge acceradius.
Breng dat deze bestuurlijke hippie’s maar eens a.h. verstand, hun technische kennis reikt niet verder dan het vrolijke molentje op het stuur van hun fiets vroeger.
Wat ik heb begrepen is dat op de gemeentewerven te weinig capaciteit is op het elektriciteitsnet om het zware materieel op te laden. Het elektriciteitsnet is overbelast (netbeheerders waarschuwen er al jaren voor) en dat is in 2025 zeker nog niet opgelost.
Maar ik zie een oplossing die meerdere problemen adresseert: in Groot Amsterdam telt de werkloze beroepsbevolking 35.000 PAX. Laten we deze mensen allemaal een knijpkat geven en via de participatiewet aan het werk zetten, bij voorkeur in meerdere shifts.
35 Duizend knijpkatten en een heleboel mensen die ineens een kleinere afstand tot de arbeidsmarkt hebben gekregen. Win-win toch ?
Voor!
Het grote probleem van die kutstad is dat er een relatief grote concentratie linkstuig bijeen zit in bijv. de UvA, de meelopers, het stadsbestuur en zo meer dus ellende is te verwachten van al die gekken bij elkaar. De deugers stemmen onder dwang van sociale controle op dit soort idiote partijen als GL en hup daar gaan ze. Duis : niet zeiken, jullie hebben het aan jezelf te wijten daar in die sociale baggerstad.
Groen Links en Volt en D66 en de PvdA bij elkaar = het kankergezwel van ons land.
En ook nog eens tonnen ongesorteerd Italiaans huisvuil verbranden en anderen verplichten hun huisvuil te scheiden.
Een gezaghebbende overheid dient het goede voorbeeld te geven. Ook daarmee is iets grondig mis.
Ze was vergeten uit te leggen dat diesel zo slecht nog niet is in vergelijking met elektrisch waarbij de energie uit een biomassa centrale komt of steenkolen. En het transport van de duizenden kilo’s aan batterijen allemaal verspilde energie is. Elektrisch klinkt leuk omdat je de vervuiling niet direct ziet, maar zolang het niet uit zonnepanelen komt …..
Dit is precies wat groenlinks altijd doet, iets doms roepen, een beslissing nemen en al die tijd het brein uit laten staan, lekker op emoties beslissen.
ik krijg toch steeds meer respect voor heren als Bobdobalina, die maar vrolijk blijven. Ik bedoel: die woont toch in dat open- luchttheater?
Beste Landgenoten eveneens.
@Zaadstaaf | 28-06-23 | 21:35: Die is niet vrolijk.
Het is voor bouwvakkers, elektriekers, stucadoors, loodgieters etc. een simpele rekensom. Loont het nog om een elektrische bus te kopen? Zo ja dan kan ik naar Amsterdam, Zo nee, dan zoeken ze het in Amsterdam lekker zelf uit en ga ik ergens anders aan het werk.
Ik denk dat zo'n 75% tot 80% voor optie Nee kiest en dan heeft Amsterdam spoedig een heel groot probleem.
Ik hoop echt, dat ze allemaal zeggen:"krijg de vinkentering in je kut Amsterdam".
Lijkt me wel een leuk experiment…geen enkele installateur die nog in AMS wilt werken…er is ommers genoeg werk in den lande….
Komt de hele boel daar stil te staan….
@Als_je_me_nou | 28-06-23 | 20:38: dan zijn die GL-geesteszieken blij. Stilstaan = geen vieze bah in de lucht.
Keuzes hebben consequenties. Regenboogcoalitie kiezen = amper praktisch geschoolde vakkrachten waarvoor je de hoofdprijs moet betalen.
Dat is hoe het werkt, de inwoners van Amsterdam gaan hiervoor hoe dan ook opdraaien. Linkse politici snappen niet hoe prijsvorming werkt.
Schijnheiliger dan dit soort types kom je ze niet vaak tegen. Haal anders het vuilnis lekker op met je bakfiets.
Geen medelijden met de amsterdammers. Ze hebben dit over zichzelf afgeroepen. Moet je maar vooral pvda, gl en denk stemmen. Succes in je teringstad. Mijn part geven we het terug aan de zuiderzee
Precies. Ik wens 020 nog heel veel meer deugpret toe van hun allereigenste Groene Khmer.
Grappig. In Amsterdam Noord kon het prima op stroom.
www.rodi.nl/amsterdam-noord/290076/no...
Ha ha ha. Die lui weten niet eens wat er in hun eigen stad gebeurt. Hilarisch
Wie zijn toch die mensen die Groen Links stemmen en daarmee hun eigen maagzweer kweken.
Studenten en ander volk, dat er in de basis geen last van heeft. Tot je straks een overlopende plee hebt die niemand komt reinigen.
Ach is meisje vergeten die in als eis op te nemen in de aanbesteding of werd het toch te duur
Ik kan me ook vervoer herinneren (bus vervoer) op LPG. Dus waarom zou waterstof dan een probleem zijn.
Of ze is er achter gekomen, dat die met een joekel van een batterij uitgeruste wagens ietsje te zwaar zijn voor die instortende kades.
@boerk | 28-06-23 | 19:45:
LPG is vloeibaar propaan (C3H8) en/of butaan (C4H10), dat je kan opslaan in simpele tanks. Waterstof is of als gas (heel veel volume, of hoge druk), of met heel lage temperatuur (-250 C), druk en cilinders. Opslaan van H2, ongeveer het kleinste molecuul dat we hebben (= gaat overal doorheen), nogal een praktisch dingetje.
@vladimirows | 28-06-23 | 20:05:
Het zou mij niet verbazen dat EV's in de toekomst uit parkeergarages geweerd zullen gaan worden. Een of twee Tesla's is geen probleem, een hele rij wel (nog even afgezien van brandveiligheid).
Ik lees net: "In heel Amsterdam is het vanaf 1 juli verboden een mes te dragen." Hier loopt Amsterdam een keer voorop! Het wordt de eerste messenvrije stad! Dus kappen met die flauwe grappen over Amsterdam, hè!
En dan is het wachten op Amsterdamse BOA’ s die in Mokum restaurants binnengaan en koks en gasten bekeuren wegens het hanteren van messen. Kan best in die knotsgekke superbureaucratische gemeente
Vorken worden vooralsnog gedoogd. Mits deze niet aan de voordeur worden gehangen
Bestelde toch al bij knivesandtools dus whatever...
@batvoca2 | 28-06-23 | 19:45: hmmm hanteren impliceert dragen?
Maar dan vervolgens de 'doelgroepers' niet controleren wegens rasies. Tsja.
Dat laat ik mijn zakmes thuis. Mijn twee .357 magnum revolvers in een dubbel schouderholster mag ik toch wel nog meenemen ?
@boerk | 28-06-23 | 19:46: bijlen?
@indernaad_datisjuist | 28-06-23 | 19:46:
Ik heb deze aangeschaft: wandelstok vanwege moeilijke knie, maar eigenlijk en vooral ook voor iets heel anders:
www.youtube.com/watch?v=EJvLNkFzblQ&a...
Ondernemers in Amsterdam moeten en gaan alles gewoon doorrekenen. Dus gewoon betalen en niet zeiken.
De particulier op de gracht met een probleem met zijn leidingen, daar gaat het om. Of die een klusjesman nodig heeft, want zelf twee linker handen. Sneeuwvlokje dus.
Precies. Echt ELKE verduurzamingsmaatregel heeft als effect dat producten of diensten duurder worden. Daar kan je op zich voor kiezen, maar over dat effect wordt consequent nooit gesproken. En als je dan gaat uitrekenen wat het onder de streep aan CO2 scheelt dan is het helemaal niet meer uit te leggen. Elektrische wagens rijden immers voor meer dan 75% op bruinkool en olie.
Mijn auto verbruikt 10 liter benzine op 100 kilometer. En een flinke scheut loodvervanger. Mag ik nog in Amsterdam komen? Niet, dat ik dat ooit nog zou willen.
Nee blijf maar lekker weg wij willen jou ook niet.
@Asteroid-B612 | 28-06-23 | 19:45: Quod erat demonstrandum.
Gewoon weer de amsterdamse shit ophalen met paard en wagen, deden ze vroeger ook zonder uitstoot op een paardevijg na.
Gewoon in degrachten schijten. Wanneer is Shitty Swim?
Kan natuurlijk zijn dat de combinatie van techniek nog echt niet elektrisch kan?
Waterstof te storingsgevoelig??? Onzin half Europa rijdt er al mee. Zelfs op de snelwegen. is een goede oplossing, ook gewoon een betere dan elektrisch.
"is een goede oplossing, ook gewoon een betere dan elektrisch"
En voor de gasverwarming ook. Bij de meeste Nederlandse CV installaties hoeft alleen de brander maar vervangen te worden, om van aardgas op waterstof over te kunnen gaan.
Hey uhm, misschien nagedacht waar de waterstof vandaan komt? Het wordt niet zomaar uit de lucht getoverd.
Enorme hoeveelheden energie is er nodig om het op te wekken. En waar haalt men de energie vandaan? Tja...
@DeKees | 28-06-23 | 19:57: we hebben in de zomer zoveel over…kun je daar prima voor gebruiken. Waterstof is namelijk in tegelstelling tot electriteit, wel op te slaan!
Ik ben voor!
Half Europa? Ga eens ff je huiswerk doen.
@Als_je_me_nou | 28-06-23 | 20:40: Veel energie over in de zomer? Het zijn dit soort stupide gedachten waar wethouders als Pels uit voortkomen.
In de software ontwikkeling is er de uitdrukking:
"Eat your own dogfood"
(gebruik de software die je maakt ook zelf).
Die dogfood is soms niet zo goed te pruimen...
Hm, ik gebruik juist liefst zoveel mogelijk mijn eigen SW. Het belangrijkste programma is zelfs Open Source.
@Louter Leuter | 28-06-23 | 20:32: Dan doe je het dus goed...
Dit schiet natuurlijk niet op. En dan te bedenken dat die groene volidioten pas stoppen als de ijsberen aan de poorten van de Stopera staan te rammelen.
Als het euro6 diesels zijn met een blue-TEC toevoeging zijn dan komt de lucht schoner uit de uitlaat dan dat ie er in gaat, dus…
Bewezen zelfs. Inclusief TNO-rapport. Vingers in de Amsterdamse oren en lalalala.
Goeie zaak, duizenden van die luchtverschonende diesels 24/7 laten draaien in Amsterdam. Voor schone lucht moet je wat overhebben.
Maar uhh, binnen de milieuzone is de lucht toch al veel schoner
Wacht, ik ga verhuizen van Zuid-West naar
Noord-Oost
In Enschede rijden ze al langer met electrische vuilnistrucks dus wat de wethouder hier als excuus geeft is gewoon onwaar. Zo'n beetje het enige goede aan het vuilverwerkingsyteem van 053 zijn die trucks. Overal dumpt men grof en huishoudelijk afval naast de ondergrondse containers en dat wordt je hier ook wel erg makkelijk gemaakt. Geplaatste camera's met kentekenherkenning zijn uitgeschakeld want de rechter meende dat privacy voor ging op een schone leefbare en hygienische omgeving.
Het lijkt afgezien van die puike elektrieke vrachtwagens fokking Amsterdam wel.
@goedverstaander | 28-06-23 | 19:19:
EnSchede heeft geen
opluchtschijtafvoersysteem. . .
Diesel bestaat trouwens uit 14% waterstof en 86% koolstof, op basis van gewicht. Als je kijkt naar aantal atomen dan is het deel waterstof nog veel groter.
Dat was ook de technische uitleg van wethouder Zita Pels.
Hahaha!
Groen Links. Zeiken over het klimaat. Het klimaat is aan verandering onderhevig zolang de wereld bestaat. Ijstijden, tropicsche Noord Pool, half Zeeland weggeslagen tijdens stormvloedden in de late Middeleeuwen. Waarom zouden die Friezen op heuvel zijn gaan wonen, voor het uitzicht? Hoe dan ook. Het bestaan van GL met de grootgraaier en aandeelhouder KBB Paul Pot is net zo kansloos als volle treinen met afval uit Rome in Amsterdam gaan verbranden.
Hup , amsterdam oost ook gewoon 24 per uur laten betalen voor een parkeerplek ; " in dienst van het groene Amsterdam".
Ga je je eigen stad vertellen wat je dan gaat doen met dat geld ?
Wie weet dat je dan wat mensen achter je krijgt, maar Nein , dit gaat gewoon op de grote pot van geld dat verkwanseld wordt aan onzinnige projectjes door peperdure bedrijven.
Jarenlang zoveel geld ingepompt dat iedereen toch echt zijn plastic moest scheiden.
Spotjes hier , marketing daar , peperdure trucks/bakken voor het plastic...
Godverdomme... ok ok , ik ga het doen. Plastic wassen , gooien in de gore bak etc.
Krijgen we in Amsterdam doodleuk een jaar of twee geleden het bericht dat het toch niet echt efficient is en dat je alles maar gewoon in je prullenbak moet flikkeren.
AL die bakken in amsterdam weer weggehaald ( ik wil niet eens weten hoeveel dat gekost heeft).
Voor wat ????
Constant uit emotie handelen zonder een gedegen wetenschappelijk onderzoek.
En niet een onderzoekje van een of andere PHD mileu-pipo , die niet het hele process van ophalen tot verwerking heeft meegerekend.
Ik word zo moe dat zoveel geld verneukt wordt aan klimaat-emotie.
JA , laten we zoveel mogelijk efficient omgaan met onze producten.
JA , zoveel mogelijk recyclen.
JA ,zoveel mogelijk cradle to cradle cyclus.
Maar doe het met innovatie en gedegen wetenschap, van ophaal, vervoer tot processie en het energienet.
Een ding is duidelijk , het kabinet heeft weer gefaald.
Iedereen vol power richting groen.
Shit , ons energienet kan dat helemaal niet aan !
En dit was al tien jaar zeer helder uit die sector.
Is er een groot budget om ons elektriciteitsnet te vernieuwen/uit te breiden ?
Nee!
Waarom? Omdat de VVD (zoals zo vaak) een groot deel heeft verkocht aan de private sector.
En dus kost het nu extra meer , willen we het snel vergroten.
Elke keer is het zelfde probleem weer aanwezig , die je in onze buurlanden minder ziet.
De VVD heeft basis nutsvoorzieningen privaat gemaakt , waardoor het opschalen van deze op korte termijn vrij onmogelijk is.
Frankrijk , Duitsland .. al die voorzieningen zijn in de handen van de Staat.
De staat beslist het moet vergroot worden en het gebeurd.
In NL kan dat niet , omdat het private ( zweeds,VS etc) bedrijven zijn.
Kost je wat , maar zorg dat je GROENE infrastructuur in handen is van de staat.
Anders heeft het toch geen zin en kan je niet omschakelen als het nodig is.
Sorry .. beetje een zeikpost...
Hoe groter de clusterfuck in A'dam hoe beter het is. Ik gun het de A'dammers. Hadden ze de linkse vervelio's maar niet aan de macht moeten helpen.....
Techniek vordert.
Voor al die pessimisten over de actieradius: googel eens op
"grootste accupakketten voor vrachtwagens".
Het besef dat electrisch rijden maar een tussenfase is, is aanwezig.
Waterstofgas gaat het worden, DE ideale brandstof van de torkomst.
@snapal | 28-06-23 | 19:06: Juist!
@snapal | 28-06-23 | 19:06:
Iedereen zijn eigen Volkswagen Hindenburg.
@funda | 28-06-23 | 19:34: ooit van lpg gehoord?
@Ing. eslapen | 28-06-23 | 19:36: Ik ben dovig aan 1 oor, niets ernstigs.
@snapal | 28-06-23 | 19:06:
Graag 'n linkie van uw waterstof voet-drukje...
Er rijden al meerdere vrachtwagens op waterstof , binnenkort nog een vrachtschip van 135 meter , de Antonie, maar in Amsterdam hebben ze kennelijk niet de kennis om de juiste leverancier te vinden.
Ik weet niet hoe jullie erin staan, maar als ik Amsterdammer was zou ik niet meer op die jokkebrok van een Zita Pels stemmen.
Beetje een luis in de Pels dus.
Denk je nou echt dat 020 zich uit het veld laat slaan door dit soort kleine hobbels op weg naar de groene inclusieve heilstaat?
"er gekeken naar de optie om op batterijen of waterstof te werken, maar bleken die opties nog te storingsgevoelig"
Ik heb zo'n vermoeden dat niet de gemeente maar de verkoper van de dieselauto's er naar "gekeken" heeft. Waterstof is inderdaad vrij zinloos nu er grote accu's beschikbaar zijn. Elektrische vuilnisauto's bestaan al bijna langer dan gewone elektrische auto's omdat elke 10 meter afremmen en weer accelereren de ideale toepassing voor een elektrisch systeem is. Er zijn meerdere aanbieders en andere landen rijden er al jaren mee, dus waarom is Amsterdam zo bijzonder? Zelfs de zware mijnbouw heeft al jaren elektrische vrachtwagens, bijvoorbeeld de Caterpillar 793, met 231 ton laadvermogen. Daar kan je heel Amsterdam in kwijt.
dat laatste is misschien wel de oplossing. Gewoon heel Amsterdam opruimen, weg ermee
Onzin. Die caterpillar heeft grote 16 cylinder dieselmotor. Die zorgt voor electriciteit om de wielen aan te drijven......
@Blonde Nel | 28-06-23 | 19:21: Inderdaad. Zelfs de windturbines draaien op diesel bij weinig wind.
wordt er niet gewoon betaald ergens? dat denk ik vaak als eerste als er weeer eens iets onbegrijpelijk is gebeurd....
De zzp’er is natuurlijk een veel makkelijkere prooi en/of melkkoe.
Amsterdam is de reden dat je hoopt op een stijging van de zeespiegel van 2 meter.
Wel karma voor al die grachtengordel bakfietsen, "Hallo loodgieter mijn kraantje lekt, dat is dan 2000 euro mevrouwtje, 50 cent voor een ringetje en de rest zijn voorrijkosten"
Hier in de gemeente heeft Omrin vuilniswagens die rijden op gas. Dit gas is opgewekt door de luiers uit het afval te sorteren met een grote machine en dan te laten vergisten tot gas voor de vuilnisautos. Amsterdam had dit ook kunnen doen en het is dan een heel goed alternatief voor batterijen en waterstof.
Jullie in Friesland lopen toch achter? Ik heb gelezen dat Amsterdammers denken dat jullie nog nooit van carpaccio hebben gehoord. Dat zal dan ook wel voor linksdraaiende havermelk gelden.
Alvorens de politiek in te gaan, zouden mensen eerst een flink aantal jaar een normale baan moeten hebben. Anders weten ze - zoals vaak weer blijkt - helemaal niks.
juist!
Ho ho ho! Mw Pels heeft van subsidie en met vele vrijwilligers een kinderboerderij opgestart.
Amsterdam krijgt wat het verdient.
GroenLinks ten voeten uit. Heeft wel wat gelijkenis met de vijfjarenplannen in het oude Communistische Rusland. Ook al kwam er geen fuck van terecht van zo'n plan, het was tóch een stap in de goede richting, en de apparatsjiks achtten zich nooit zelf verantwoordelijk voor alle falen, nee, dat waren altijd degenen onderaan de sociale ladder, de Russische burgers, de kinderen van de rekening.
Het is met het klimaatbeleid net als met het communisme vroeger: er wordt ons steeds een stralende toekomst beloofd, maar die breekt nooit aan.
@goedverstaander | 28-06-23 | 18:54: aan de horizon gloort de zon. De horizon die nooit bereikbaar is.
Wij scheiden ons afval en hebben genoeg aan één grijze 240 liter afvalcontainer. Per jaar!
Als Amsterdam ook maar een beetje op het milieu zou letten heeft ze aan één vrachtwagen genoeg.
Kreeg deze week briefje van de Gemeente Amsterdam dat ik met m'n diesel-personenauto vanaf 1 januari 2025 niet meer de stad in mag en dus niet thuis kan komen (andere auto kopen, OV en dat soort shit).
Dat voor een beter milieu. Stop dat milieu lekker in je reet, met je 0,000000000000000036% bijdrage aan het 'klimaat'.
Wat al helemaal nergens over gaat.
Jij lijkt me nou typisch zo'n type voor een Tesla.
Ik denk dat u in de haast een paar nulletjes bent vergeten.
Spijker kop du dinges
Op de ring parkeren en een tentje opzetten is ook een oplossing.
Anders de volgende keer ergens anders op stemmen.
Door die fase ben ik al heen. Reed een oude Citroën Xantia Diesel 1.9 met 600.000 km. op de teller. Liep 1 op 20. Mocht de stad niet meer in, want op papier dit en dat en zus en zo. Rij nu een Volkswagen Phaeton V8, 4,2 liter, zo'n bakbeest met van die grote banden die lekker veel fijnstof produceren. Rijdt met moeite 1 op 10. Daarmee mag ik dus wél de stad in. Wat het klimaat ervan vindt doet niet ter zake.
Zit je dan met je dikke BMW..
@Ruimedenker | 28-06-23 | 18:57: Klopt ja. Mijn punt is dat het nergens over gaat, zoals Schoorsteenveger | 28-06-23 | 18:55 ook al zegt.
Overigens is de binnenstad van 020 nog nauwelijks bereikbaar met een auto, dus al dit gezeik, manmanman.
@Schoorsteenveger | 28-06-23 | 18:55: nu dus aan een lekkere oldtimer dat kan natuurlijk ook.
@Ruimedenker | 28-06-23 | 18:57: Dikke BMWs veranderen wel snel;) www.businessinsider.nl/bmw-verkoop-el...
Dit kunt u rustig aanvechten. Want welk verkeersbord en/of milieuzone houd de zgn luchtvervuiling tegen?
Als men namelijk aan de "verkeerde kant" van de milieuzone woont, mag de bewoner rustig ademhalen. . .
Kan hier zó van genieten.
Het gestuntel, gestamel, geschutter van een prutser.
Zelf natuurlijk geen ondernemer, geen winkeltje, ambtenaar voor het leven.
Gratis OV kaart vd baas.
Nergens last van.
Een ander de regels opleggen om vervolgens zelf gigantisch de fout in te gaan.
Heerlijk.
De rechter gaat het nog druk krijgen, want dit hoef je toch niet te accepteren?
“Ja maar, het-kon-echt-niet-anders…”
Bullshit natuurlijk.
Je werk gewoon slecht gedaan.
Je moet maar eens een nickchange aanvragen, want ruim gedacht is jouw plempsel niet.
Wethouders zijn geen ambtenaren. Ambtenaren hebben niets te zeggen en voeren het beleid van de wethouder uit.
Man man man, basisschoolkennis dit.
@HankHill | 28-06-23 | 18:50: Desalniettemin begrijpen ze nog steeds niks.
@HankHill | 28-06-23 | 18:50:
Ach, een detail.
Je weet best wat ik bedoel.
Verder nog iets, ouwe zuurpruim?
Welke nick zal ik kiezen?
@HankHill | 28-06-23 | 18:50: Maar dan denkt hij toch juist ruimer?
@Ruimedenker | 28-06-23 | 18:54: Is "NietGehinderdDoorEnigeKennis" nog beschikbaar? Hahahaha.
@HankHill | 28-06-23 | 19:00:
Ik moest heel hard lachen!
Nu nog een wachtwoord.
Gekkerd!
Als je niet in Amsterdam woont, bemoei je dan met je eigen zaken. De dingen die voor boertjes belangrijk zijn.
Welnee, dit gaat ons allemaal aan.
Amsterdam slurpt verreweg het meeste belastinggeld op van ons allemaal.
En als niet, blijft het een hilarisch verhaal.
Oh, ik woon op 30 km midden in de randstad.
Beetje tussen de boeren, dat wel.
Geldt het omgekeerde ook?
@Ing. eslapen | 28-06-23 | 18:47:
Deze Amsterdammer geeft je een plusje.
Alleen als plechtig u belooft hier alleen nog maar op Amsterdamse zaken te reaguren. @Joris is mijn getuige :)
Zoals hoe kom ik als handige boeren klusser op een betaalbare manier in Amsterdam om die woning op te knappen van die hoog opgeleide amsterdammer met zijn Babboe die nog geen spijker recht in de muur kan krijgen? Er gaan namelijk weleens mensen naar Amsterdam terwijl ze daar niet eens wonen...
Mensen mogen zich overal mee bemoeien wat mij betreft maar bij elk 020 topic is de helft van de reaxies "ik zou er nog niet dood gevonden worden, met die stink grachten", JA JA NOU WETEN WE HET WEL. Jullie haten Amsterdam. Wij haten jullie niet hoor, we don't even care.
Laat Amsterdammers hun zakje restafval zelf naar de afvalverbranding brengen, of haal het 1x per 8 weken op net als in mijn woonplaats. Dan heb je 3/4 van de vuilnisauto's helemaal niet meer nodig.
Laat al die GL lieden Lekker een grote mond opem trekken in topvervuilende landen als China.
Links is achterbaks. Bewijs opnieuw geleverd.
Overigens is 'de knip' ook een file en fijnstoffeestje voor bijvoorbeeld de Kattenburgerstraat:
www.at5.nl/artikelen/221219/meerderhe...
Als je daar woont en met de auto ergens heen wil kun je 20-30 minuten bij je reistijd optellen en een boel ergernis.
De tunnel onder het IJ mag ook weer teruggeven worden aan het water. Onbruikbaar.
Af en toe verlang ik naar die tijd dat junks en dealers nog over straat liepen.
Alsof die het je niet op je knip hadden voorzien!
Wethouders en hoge ambtenaren van Amsterdam hebbende geen last van 'de knip', want gratis slagboompasje. Was op SBS6, dus waar.
@goedverstaander | 28-06-23 | 18:45: als dat waar is, gadverdamme.
Lekker weer, burgers uitknijpen en onder de duim houden door allerlei onmogelijke regels, maar zichzelf vrijwaren van die regeldrift.
Het ergste is nog wel dat dit geen gevolgen zal hebben voor de carrière van Zita Pels. Zo verziekt is dit land.
Wat een drollen.
Noem 1 Groenlinks-wethouder die wel competent is. Eentje maar!
Deze vraag is een uitdaging.
Telt INcompetentie ook mee? Dat voorbeeld heb ik voorhanden.
In Castricum bijvoorbeeld zit een Wethouder Valentijn Brouwer die in staat is om zodanig onzinnige oplossingen te presenteren voor eenvoudige problemen dat het een storm van protesten opwerpt.
Zo presenteert hij een plan om een doorgaande route door het dorp "autoluw" te maken. Geheel in stijl met GL A'dam (afsluiting Weesperstraat).
Dus een plan om woonbuurten totaal over te belasten met autoverkeer.
En dan ontpopt zich een onbenullig dictatortje (GL = oude communisten) met manhaftige taal. En daar blijft het bij...
Poepeoe nounou...
Even voor alle duidelijkheid:
- Amsterdam is verreweg de beste stad van De Nederlanden
- Het Bestuur van Amsterdam is het beste bestuur van De Nederlanden
- Amsterdam heeft de meest wijze van alle burgemeesters van De Nederlanden
- Amsterdam heeft de mooistevan alle burgemeesters van De Nederlanden
- Eigelijk bestaan De Nederlanden alleen maar uit Amsterdam en Haar Wijde Buitenwijken.
Da's waar
En aan De Waarheid mag nimmer getornd worden
Raaaar dat hieraan wordt getwijfeld!
Eigenaardige paddenstoelen, bij die biefstuk, trouwens.
Eet smakelijk kappie
Op verse biefstuk groeien geen paddestoelen.
Maar zijn wel goed tegen scheurbuik.
Geen idee welke politicus ik sympathieker zou moeten vinden: Annabel Nanninga of Richard de Mos.. Politiek is een warm bad van versgescheten stront. Je had het kunnen weten als je er je van te voren een beetje in verdiept had.
Ik ga voor Annabel. Allebei.
@goedverstaander | 28-06-23 | 18:37: Fun with flags. Die van mij is bij voorbaat wit. Wat een zinnig mens beweegt om die slangenkuil te betreden.
Geldingsdrang? Onder normale omstandigheden, opvoeding, leer je dat al op jonge leeftijd te schatten.
Je hele leven denken gelijk te hebben. Dat zou wat zijn. www.youtube.com/watch?v=I9DvC5TVEYw Het gaat net zo lang goed tot het past echt verkeerd gaat.
Ach ja, dat experimentele spul, dat douwen we eerst de sukkellige burgers even door de strot, zelf stappen we pas in als het wat betaalbaarder is geworden.
Logica: Volgens Zita Einstein is er niet voldoende laadcapaciteit voor electrische vrachtwagens. Ze wil geen uitstel voor ondernemers omdat die laadproblemen worden opgelost. Zonder betaalmuur:
12ft.io/proxy?q=https%3A%2F%2Fwww.par...
Er zal wel wat provisie aan de strijkstok blijven hangen voor één of andere ambtenaar van de inkoop.
Tweede huisjes in de rustiger buurgemeenten zijn ook duurder geworden.
De harde eisen in de aanbesteding zorgen voor de uitkomst. Deze waren kennelijk (on)realistisch waardoor diesels uit de bus rollen. Ik vind het wel grappig.
Als je mensen van je visie wilt overtuigen dan moet je zelf het voorbeeld zijn. Anders ben je al verloren.
Kent u goede voorbeelden van GroenLinks? Dan moet het aan de dommigheid van hun stemmers liggen.
De hele dag razen er over de ring Amsterdam en ring Utrecht en bij Rotterdam en overal de vrachtauto's door heel Nederland van en naar industriegebieden en bedrijventerreinen want de groene Amsterdammert moet wel zijn Prius of Tesla of bakfiets kunnen repareren en hun sojamelk kunnen kopen en de linksgedraaide shampoo en nieuwe applezooi uit China.
Of ze staan lekker met z'n allen in de file op de ring.
Maar in de stad mag je niet met je Euro8 busje (hartstikke schoon) of de gewone man met zijn 6e hands autootje, want nieuw is door de BPM te duur. Want dat zou vervuilend zijn.
Hebben ze überhaupt de bijdrage van het verkeer rondom de steden wel eens goed gemeten.
Ik proost op die kut stad, ik neem nog een pikketanussie .
Sjonnie zong ooit " Geef mij maar Amsterdam".
Wat mij betreft mogen ze die griebusstad op heffen. Ik hoef hem niet.
youtu.be/nsEBq0iGqN8
Gratis af te halen, kan niet verzonden worden.
Net zoals bij de botsauto’s een stalen net spannen boven alle straten en alle auto’’ en vrachtauto’s zo’n opnemer op t dak. Beetje zoals bij de Trolleybussen in Arnhem. Problem solved. Stroom van windmolens uiteraard.
Bestaat de term failed city al?
Dat noemt men een artikel 12 gemeente.
Die elektrische Ducato's hebben een praktijkverbruik van 200 km, op een volle accu, als je je best doet ( in theorie 320, maar dat haalt niemand )
Hang je daar een kar achter, of stouw je hem vol met materiaal, lekker met de airco aan op warme dagen, of de verwarming hoog in de winter, dan zakt het bereik makkelijk naar 100 km
Let wel: met nieuwe accu's!
Na een jaar of 5 kun je dat ding gewoon weggooien, want dan blijft er 70 km bereik over.
Zo'n elektrisch busje is prima voor bezorgers die alleen in de stad rijden en elke 100 meter stoppen.
Niet voor loodgieters, tegelzetters, schilders en andere werklui die in de randstad wonen en wel een stukje moeten rijden naar een project.
En je moet binnen die 70km laden anders sta je stil. Dus het echt bruikbare bereik is nog lager.
@AdvocatusDiaboli | 28-06-23 | 18:33: *Amsterdam offerte verlengsnoeren sturen doet*
Die vrachtwagens rijden toch alleen maar in de stad?
Een accupakket, goed voor een paar honderd kilometer per dag moet toch wel mogelijk zijn?
@snapal | 28-06-23 | 18:38: Op "moet toch wel mogelijk zijn" kan je toch GVD geen beleid voeren.
@Wiezewalakristalix | 28-06-23 | 18:44: Het is een vraag hoor.
Eerst iets uitzoeken en dan komt beleid pas.
Ze heeft toch wel rode vrachtwagens besteld? Als dat blauwharige plaktuig met tomatensoep begint te gieten valt het niet zo op.
En nu maar hopen dat extinction rebellen gaat demonstreren in Amsterdam.
Dieseltrucks om huisvuil naar de Roomse vuilverbranding te brengen kan echt niet meer.
Meer bakfietsgebruik is een eis.
Dat soort lui kan nog geen zuippartij in een brouwerij organiseren. Ik kijk echt nergens meer van op.
En met zure linkse zeikerds wil je überhaupt niet gaan bieren. Het moet wel gezellig blijven natuurlijk...
@At_Dawn_They_Sleep | 28-06-23 | 18:25: vega BBQ met 0.0 …. Wil je echt niet
Links is een synoniem voor hypocriet.
De politiek loopt over van alles wat de burger moet doen, waar de burger voor moet betalen. Duurzaam: dus afval uit Italie hier verbranden. Windmolens daar waar de binnenstad er geen last van heeft. Sleepnetten van alle data, maar de eerdere veroordelingen van de AH steker niet kennen. Iedere transactie boven 100 Euro willen monitoren maar zelf (=Hugo) 5 miljard kunnen laten verdampen. Iedereen electrisch de stad in, maar niet de voertuigen van de gemeente. Ik ga het met een teiltje niet meer redden.
Zoals ik wel eens eerder heb gememoreerd,
we worden bestuurd door schoften en/of randdebielen.
Elke dag weer volop nieuw bewijs.
In de gemeente Leiden zoeken ze ook geld, dus alle bestelbussen en vrachtauto’s in de binnenstad moeten electrisch worden.
Maar: je kunt het afkopen voor 4500 euro per jaar.
Kassa!
Top idee dat afkopen.
Nu bij elke offerte aan de gemeente Leiden deze afkoop voor 100% in rekening brengen.
Afkopen heet dan: de vervuiler betaalt...
Ff wat A4 papier leveren op het gemeentehuis. 4572, - waarvan 72 voor papier.
Amsterdam. Tja, zelf weten. Ik zie daar geen dagelijkse protesten dus het zal wel goed wezen.
En dan de echte hoeren de tering naar de nering proberen te zetten: www.youtube.com/watch?v=1k8craCGpgs Een vrouwelijke burgemeester. In die mooie hoofdstad. Vergeet er iets van te maken op die wolk van zelfvervolmaking. Het kan de beste overkomen.
Misschien is rijden op waterstofgas nog iets te experimenteel, (misschien ook niet) maar vrachtwagens kunnen bewezen goed rijden op electriciteit.
Zeker alleen in Amsterdam en omstreken, waar nooit meer dan een paar honderd kilometer per dag gereden zal worden.
Hypocriet is de enige juiste benaming.
Mijn werkgever heeft pas een graafmachine omgebouwd naar waterstof. Dus als dat geen probleem is moeten die paar vrachtwagens ook makkelijk kunnen.
@CamaroHans | 28-06-23 | 18:23: Denk ik ook wel, het is natuurlijk nieuwe techniek, weet niet wat er precies allemaal mogelijk is, heden ten dage.
@CamaroHans | 28-06-23 | 18:23: Nog een mooi voorbeeld van gebruik waterstof. Eerste mobiele kraan op waterstof ter wereld! rkbkraanverhuur.com/nieuws/eerste-mob...
@Gebakschep | 28-06-23 | 18:32: Kijk eens aan!
Dat had de gemeente Amsterdam ook kunnen weten.
Moeten weten.
Lijkt mij prima voer voor een rechtzaak tegen de maatregelen. Gemeente zelf geeft aan dat er geen goede alternatieven zijn maar verplicht het wel.
Ik ben vandaag in Rotterdam en Amsterdam geweest, dat deed me weer beseffen hoe fijn het is om niet in Rotterdam of Amsterdam te wonen.
De stad bestaat niet meer, het zijn allemaal Gemeen(tes). Onderdeel van de provincie die weer onderdeel is van de staat. Maar voor uw veiligheid hebben we ook waterschappen want het gevaar is altijd nat (of) droog. die zijn in staat om de verbinding tussen de verschillende woonkernen veilig te maken. Alle 3 de instituten (provincie/gemeente/waterschap). Zitten in een sneltrein naar dictatuur en het spoor is democratie de bestemming communisme/globalisme. Maar daar is geen inspraak mogelijk op lokaal niveau. Dat ondermijnt de globale doelstellingen.
Rotterdam heeft wel het grootste treinstation van Amsterdam.
Plus veel. 010 en 020 zuigen monkey balls.
Moet af en toe daar zijn en ook in Den Haag. Als ik op de terugweg de brug bij Zaltbommel over ben dank ik, als atheïst, God op mijn blote knieën dat ik weer bijna thuis ben in Brabant!
Toen ik in Amsterdam woonde kende ik genoeg Groenlink, D66, PvdA volk. Eenmaal bij ze thuis deden ze niet echt aan recyclen of zelfs ook maar karton kleiner maken. De gemeente had daar heus wel een machine op bedacht. Daar waren mannetjes voor. Kaboutertjes misschien.
En maar zakelijk vliegen.
Dat excuus heb ik ook zo vaak gehoord; "ze halen het wel apart op, maar het komt uiteindelijk allemaal toch op dezelfde hoop".
Dat zal een keer gebeurd zijn, maar is nog geen excuus voor je lakse gedrag.
en toch gaat dat na-scheiden super effectief. hier in NL moeten we scheiden maar denk je dat italiaans huisvuil gescheiden aankomt hier?
dat vliegen,
In mijn familie ook. Electrische wagens want het is zo goed voor het milliejeu maar wel naar elke continent vliegen in een jaar en dan op een feestje zeggen dat ze zich er wel een beetje voor schamen,...... man man,.. ow ja, en ook geen vlees eten dat is ook zo lsecht.
Het zou fantastisch zijn als bedrijven massaal afspreken om deze verloren stad gewoon te verlaten, of dat leveranciers weigeren nog Amsterdam te bevoorraden. Dan eens zien hoe trots de gemeente zich nog op de borst gaat kloppen als iedereen, dus ook de aanhang van de geradicaliseerde grachtengordel elite van de groene khmer en die vreselijk zesjes-partij, lege schappen in de winkels treft en dat er geen klussen en onderhoud meer gedaan kan worden.
Dit is het.
Gewoon die onzin aanhoren en het niet doen. Raad ik iedereen sowieso aan bij woke praatjes en allerhande voorstellen.
@Roos | 28-06-23 | 18:16: Dat hak en tak van links naar rechts. maar eigenlijk is het wie het goede voorbeeld geeft zal gevolgd worden. Echter het goede voorbeeld geven is niet wat ze willen, met drang en dwang mensen zo ver krijgen dat ze op de grens van armoede leven en daardoor als loonslaaf vast zitten in hun dagelijkse doen. Het recht om te reizen (lijkt me universeel). Pakken ze al af als je geboren bent. (paspoort). Wat een idioterie. Als ze iets afpakken kunnen ben je nooit echt vrij.
Zolang er geld verdiend kan worden blijven de ondernemers er gewoin zitten hoor. Misschien dat de éénpitters het moeilijk krijgen maar de wat grotere bedrijven zullen de investeringen wel kunnen lenen.
Het heeft ook weinig zin om zoiets te hopen; het gaat niet gebeuren. Mocht het uzelf betreffen; verkas naar een andere plaats en laat Amsterdam Amsterdam. Beter voor uw gemoedsrust.
Eens. Nog mooier zou zijn als oliemaatschappijen gezamenlijk besluiten een maand lang alle tankstations in en rond Amsterdam te sluiten. Laat de Amsterdammers maar op de fiets aardappelen halen bij boeren in de Achterhoek (dat is voor hen net voorbij Diemen).
@Bootvisser | 28-06-23 | 18:23:
Denk ik ook, maar ik mag het wel hopen en stel je toch voor als ze dit echt doen! Het zou echt geweldig zijn.
Ik woon er gelukkig niet.
Je kunt er wat van vinden, maar om haar nou een dikke vette lul te noemen?
Een dunne soja lul dan?
ik blijf me verbazen over spiegels. Als iemand in de spiegel kijkt kan hij zichzelf als een andere gender zien. Maar als ik een 10tje voor de spiegel hou of het nou 10x vergroot of 14x, het blijft altijd een tientje. Die spiegels van hun dat een tientje zich identificeert als een meijer,,, Als ik hem vindt maak ik een foto want dat gelooft nooit iemand.
@pieterS | 28-06-23 | 18:23:
Van een tientje een temeier maken is nog moeilijker. Ik dacht ik zeg het maar even.
Amen
Do as I say, not as I do..
Eindelijk iemand die wel de correcte versie van dat gezegde gebruikt.
U kiest ervoor om in Rampsterdam te wonen of werken. Dat hoeft uiteraard niet. Stop met klagen. U verdient alles wat u overkomt.
Jij hebt het wel goed voor elkaar toch? Genoeg mensen die helemaal geen keuze hebben.
Daar doe jij nogal makkelijk over. Makkelijk? Om te kotsen.
Succes met je gearriveerde leven.
@Ichneumonidae | 28-06-23 | 18:11: wie zijn toch die mensen die helemaal geen keuze hebben? Mensen die gruwelijk veel geld voor een klein rothok in 020 kunnen betalen? Mensen die perse in 020 moeten werken? Wie? U speelt de zieligheidskaart maar de waarheid is heel anders. Buiten amsterdam is eigenlijk alles beter. Dus eigen schuld als je voor die kutstad kiest.
@BoerKoekoek | 28-06-23 | 18:21: Ik denk dat uw laatste zin nogal bot is.
@BoerKoekoek | 28-06-23 | 18:21: Onzin, Boer.
Genoeg mensen die aan 020 verbonden zijn vanwege werk en zich idd de tyfus betalen aan een rothok. Wat wil je dan? Dat ze in het onbetaalbare Gooi gaan wonen en elke dag een uur of meer in de file staan?
Is doorgaans helemaal geen kwestie van keuze. Jouw idee van 'kwestie van kiezen' of 'je hebt er zelf voor gekozen' is zo'n totaal ordinaire en totaal empathieloze dooddoener.
Maar... ga rustig door met vertellen over je succesvolle leven waarin jij alle keuzes zelf hebt kunnen maken. Denk dan ook nog eens na over mensen die niet jouw mogelijkheden of 'capaciteiten' hadden of hebben.
@Ichneumonidae | 28-06-23 | 18:28:
vast zitten aan werk? slavernij is nog gemeengoed in Amsterdam?
Er zijn altijd keuzes.
@miko | 28-06-23 | 18:48: Als je samen met je partner in 020 werkt is het nogal wat, nog los van woningalternatief. Allebei baan maar opzeggen of zoiets?
Er zijn altijd keuzes. Dat hoor ik wel vaker ja.
Gratuit gelul.
@Ichneumonidae | 28-06-23 | 18:50: Ja, als je mee wil tellen kan je alleen maar in 020 werken, daar buiten is het allemaal provincie en een soort derde wereld land, aldus die fake snobs in A'dam. Ondertussen vergetend dat die stad na één maand zonder rijks subsidie waarschijnlijk heel dat gat in elkaar dondert, over gratuit gelul gesproken.
Achterlijke partij die om "onze democratie weerbaar te maken" allang verboten had moeten zijn vanwege o.a. het deels communistische verleden en de broedplaats die het was en is van diverse terroristen.
Ra ra.
allemaal... voorrrrrrrruit!
Naar achteren!
Oud nieuws, ouwe.
Typisch gevalletje weer van stadhuisbewoners 020, die water preken en vooral in deze zelf liters wijn drinken!
Bleib so wie du bist, Amsterdam.
Laten we een kabelbaan voor vrachtwagens maken.
@mosterd: “En tonnen afval uit Rome importeren om je eigen bevolking te vergassen”
Hmmmm. Er komt een brief over.....
Waar ken ik dat van...
Wordt gewoon een inlegvelletje.
@Schriever | 28-06-23 | 18:08: Getekend door een inlegkruisje.
Het zijn toch wel DAF trucks? Het beste komt uit Eindhoven.
Ik kan bar weinig sympathie opbrengen voor de gemiddelde Amsterdammer, jammer voor die 10% die wél het beste voor hadden voor hun stad...
onderzoek.amsterdam.nl/interactief/ve...
Dat dus. Het electoraat is daar ontzettend links. Dus ja, een debiel bestuur neemt debiele beslissingen. Ik woon er gelukkig niet en anders zo ik zo snel mogelijk weg zijn.
Leuk voor een schoolreisje, dat dan weer wel.
Klare taal van Mosterd; “hypocriete kudtstad”
Niks meer aan toevoegen. Volstaat.
Mmmmmm….
“Peinzende frons”
U heeft gelijk, klaar.
Volgende topic.
Ik blijf zeggen dat de Duitsers in mei 1940 de verkeerde stad hebben uitgekozen…
@Wijze uit het Oosten | 28-06-23 | 18:26:
kom nou, het was de meest Duits gezinde stad. ook de stad die het lang met de Spanjaarden aanhield.
Die vrouw zit al acht jaar in haar reservetijd. Draconisch slecht.
REAGEER OOK