Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

1 nacht, landelijk 3 schietpartijen. Rotterdam definitief nieuwe moordhoofdstad van Nederland

Wel ja

Zomaar een greep uit het nieuws van vannacht: man op straat doodgeschoten in Den Haag, een schietpartij in Amsterdam en een dode bij een schietpartij in een portiek te Rotterdam. En laatstgenoemde timmert zo hard aan de weg dat het narco-stad Amsterdam achter zich laat. In 2022 werden er 142 mensen door doodslag of moord beeïndigd en dat zijn er zestien meer dan in 2021. Maar voor het eerst sinds 2008 loopt Rotterdam met zestien doden dus uit op Amsterdam dat er een magere tien betreurde. Het aantal vrouwelijke slachtoffers steeg afgelopen jaar van 38 naar 48 en de afgelopen vijf jaar was bij 60% van de vrouwelijke slachtoffers een (ex-)partner de vermoedelijke dader. Het aantal mannelijke slachtoffers steeg van 88 naar 94.

Maar, tijd voor perspectief, want relatief valt het allemaal reuze mee natuurlijk. 

"In landen van de voormalige Sovjet-Unie, zoals Rusland, Letland, Litouwen en Moldavië was het aantal slachtoffers in 2021 naar verhouding het hoogst. Wereldwijd werden in 2021 de meeste moorden gepleegd in Jamaica met ongeveer 53 per honderdduizend inwoners: dat zijn er 80 keer meer dan in Nederland. Ook in bijvoorbeeld Zuid-Afrika, Honduras en Mexico worden relatief veel moorden gepleegd. In de Verenigde Staten lag het aantal moorden tien keer hoger dan in Nederland, heeft het CBS vastgesteld."

Tel uw zegeningen!

Nuance!

Reaguursels

Inloggen

Als ik zo de tegeltjes lees - zijn de bewoners van Hoogvliet nogal snel op hun teentjes getrapt. En ze willen niet met de Bijlmer vergeleken worden.
Nou - dan zal het in Hoogvliet wel nog erger zijn - eigenlijk wel zielig.
Het beste er mee - doe vooral rustig aan.

unstablebunny | 29-08-23 | 14:41 | 1

Enige wat hier zielig is dat is uw reactie. Fijne middag.

CornholioNL | 29-08-23 | 14:57

Dat Rotterdam smeltkroes is van culturen, waar bevolking een percentage exoten heeft van rond de 60-65% zal er waarschijnlijk, misschien helemaal niets mee te maken hebben?

iustus | 29-08-23 | 13:55 | 1

Rotterdam heeft ook gentrificatie gekend, maar blijft een probleemgebied.

thanseeuwen | 29-08-23 | 14:10

Ik lees net, Ibrahim was een lieve jongen! Dat u dit weet.

Producent | 29-08-23 | 13:35 | 1

Ja, was nét nog bij zijn mammie geweest..

Dick-for-brains | 29-08-23 | 16:04

Schietincident in Hoogvliet is bij mij om de hoek op Zalmplaat, Komt wel erg dichtbij zo. Vorig jaar die doodgeslagen pakketbezorger. We staan er weer goed op.
En dan moeten de tijdelijke containerwoningen voor statushouders in de wijk Oudeland nog in gebruik worden genomen....
Verbaas mij er toch over want ik woon hier toch al zo'n 20 jaar en ervaar eigenlijk nooit overlast, maar goed ik woon dan ook op een afgelegen stukje van Hoogvliet aan de Oude Maas. Daar komt geen ghetto volk....

CornholioNL | 29-08-23 | 12:33 | 2

Zolang het maar incidenten blijven. En dat zeiden de stukken Nederland die ondertussen onleefbaar geworden zijn vroeger ook al.

funda | 29-08-23 | 12:55

@funda | 29-08-23 | 12:55: Valt wel mee. In Hoogvliet geen last van Turken of Marrokanen. Die hebben wij hier niet of nauwelijks. Antillianen wel, die schieten binnen eigen kring nog wel eens eentje overhoop maar daar heeft de rest geen last van.

CornholioNL | 29-08-23 | 13:49

Hoogvliet en Hillegersberg is als Bijlmer en Oud-Zuid

HetOorAakel | 29-08-23 | 12:03 | 5

Heb zelf op Hillegersberg gewoond, was aangenaam.

funda | 29-08-23 | 12:56

Nah, Hoogvliet is meer als Almere is tot Amsterdam, of Zoetermeer is tot Den Haag.

ChillZZ | 29-08-23 | 15:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Bij NU leven ze nog in de jaren vijftig en daalt het aantal moorden. De fakenews nieuwswebsite die mag van de overheid.

Tiscali-2 | 29-08-23 | 11:05 | 2

Ik zag dat ook en begon spontaan te lachen. Maar het staat er echt. Zou het kunnen dat er meer zaken (met overleden slachtoffers) niet als moord/ doodslag worden geclassificeerd tegenwoordig? Of dat er minder slachtoffers worden teruggevonden?

Osiris | 29-08-23 | 11:27

@Osiris | 29-08-23 | 11:27: Als je 'overleden door letale messteken of kogels' niet als moord definieert komt er weer veel broodnodige ruimte in de statistieken.

funda | 29-08-23 | 12:59

En... wat maakt het uit dat het vrouwen waren? Waarom vermelden? Als dat relevant is, dan is huidskleur ook relevant? Toch? Toch?

Is dit nog nieuws? | 29-08-23 | 10:44

Rotterdam is een wijk in Amsterdam.
Volgens de meeste toeristen die Nederland bezoeken.

Piggelmee | 29-08-23 | 10:25 | 2

Zolang ze in Amsterdam blijven om de Wallen onder te kotsen heb ik geen moeite met het gedachtengoed van die meeste toeristen.

LD69 | 29-08-23 | 12:42

Dat is vloeken in de kerk!

Flapster | 29-08-23 | 12:53

Gelukkig zijn Amsterdam en Rotterdam overgenomen door buitenlandse machten en kunnen ze niet meer aangemerkt worden als Nederlandse steden.

Jan_Pietersen | 29-08-23 | 10:14

Fijn land geworden..... applaus.

unstablebunny | 29-08-23 | 10:13

Etnisch profileren mag niet! Maar wie zijn al die wapendragers?

Rdock | 29-08-23 | 09:57 | 2

Dat zijn vooral de bekende Henk K En Jan-Willem Z. Zo, dat het maar gezegd moge zijn!

daytripper | 29-08-23 | 10:09

Volgens onderzoek van Bureau Beke:
“ Wanneer de wapens Nederland eenmaal bereiken, zijn er verschillende ‘groepen’ betrokken bij de tussen- handel. Voorbeelden van dergelijke groepen zijn woonwagenbewoners, leden van Out- law Motorcycle Gangs (OMG’s) en (doorgegroeide) criminele jeugdgroepen (voorna- melijk van Antilliaanse en voormalig-Joegoslavische origine) ”

bureaubeke.nl/wp-content/uploads/2020...

theo-is-dood | 29-08-23 | 10:17

Kwestie van prioriteiten stellen in de opsporing:

“ Verdachte opgepakt in Polen in verband met extreemrechtse projectie op Anne Frank Huis in Amsterdam
In Polen is een 41-jarige man opgepakt op verdenking van betrokkenheid bij het projecteren van extreemrechtse teksten op het Anne Frank Huis in de Nederlandse hoofdstad Amsterdam. Dat meldt de Nederlandse politie.”

Hoeveel rechercheurs en FTE van het Landelijk Parket (ivm internationale aspecten) zijn met deze zaak bezig?

theo-is-dood | 29-08-23 | 09:55 | 2

Het is tekenend voor de onmacht en incompetentie van de overheid; men zit met man en macht achter een projecteur aan, de regels voor legale wapens worden steeds strenger terwijl de illegale wapens voor de meeste problemen zorgen, maar die kunnen ze blijkbaar niet vinden.
Men lijkt vooral te richten op 'het goede gevoel dat er iets is gedaan', in plaats van nuchter nadenken, degelijk onderzoek, en doelmatige inzet van mensen en middelen.

Harry.Langezwaal | 29-08-23 | 10:25

Een vergismoord, is dat ook als iemand i.p.v. zijn eigen vrouw de buurvrouw dooschiet?

pa_niek | 29-08-23 | 09:43

Maar bij verkeerscontroles in de avonduren vooral ook Jan, Kees en Klaas aanhouden want etnisch profileren is niet toegestaan!

Mark zit te Dutten | 29-08-23 | 09:25

10 slachtoffers? Dat is een toename van ongeveer 0,0000036% t.o.v. 1990. Het lijkt me onoverkomelijk dat minister Dilan Yeşilgöz-Zegerius hiervoor een fonds van 24 miljard gaat optuigen.

pa_niek | 29-08-23 | 09:18
-weggejorist-
daytripper | 29-08-23 | 09:13 | 2

Kan iemand uitleggen wat het verschil is tussen iemand relatief of absoluut dood schieten?

pa_niek | 29-08-23 | 09:05 | 2

Ligt er aan of je gepakt wordt of niet.

pollens | 29-08-23 | 09:37

Dat is net als de term: dodelijk gewond! Of je bent dood of je bent gewond.

Rdock | 29-08-23 | 09:53

Hoeveel subtiele hints kan je de gemeente geven als je de taal niet goed spreekt? Na jarenlang pappen en nathouden met buurtvaders, straatcoaches, gratis kickboxen, fiets les, jongerencentrum en heel veel subsidies en toeslagen is gebleken dat men eigenlijk alleen maar schietlessen nodig had.

I.P standing up | 29-08-23 | 09:04

De Rotterdamse politie kan je veel verwijten, maar ze hebben wel hun prioriteiten. Zo hebben ze de onverlaten die twee jaar geleden in Tirana een onwelgevallig spandoek lieten zien na een jaar opgespoord en vervolgd.

Glasgow Argus | 29-08-23 | 09:03 | 1

Samen thee drinken in de moskee helpt ook heel goed.

Rdock | 29-08-23 | 09:54

Als Aboutaleb de regels en wetten uit zijn geboorteland zou toepassen zou het snel over zijn.

laurentius | 29-08-23 | 09:00 | 3

Domme opmerking. Wetten worden door de tweede kamer gemaakt. Heeft Aboutaleb geen enkele zeggenschap over.

Kattie | 29-08-23 | 09:12

@Kattie | 29-08-23 | 09:12: Domme reactie. Wetten mogen misschien door de tweede kamer in NL gemaakt worden, maar hier word verwezen naar regels en wetten uit Marroko.

Geertje W | 29-08-23 | 09:22

Aboutaleb gaat die regels pas toepassen als Nederland een totale moslimstaat is geworden.

Rdock | 29-08-23 | 09:56

"In de Verenigde Staten lag het aantal moorden tien keer hoger dan in Nederland, heeft het CBS vastgesteld."

10x142=1.420

Dat klopt niet. Het waren er 26.031.

wapster | 29-08-23 | 08:59 | 4

10 x hoger als percentage van de bevolking, vermoedelijk.

Lubbberrtt | 29-08-23 | 09:07

Relatief gezien natuurlijk. Smartass.

Wiezewalakristalix | 29-08-23 | 09:07

Per 100.000 inwoners.

stafpilot | 29-08-23 | 13:27
▼ 1 antwoord verborgen

Hedenmorgen vers op AT5 vannacht geschoten in ZuidOost Kraaiennest , waarbij er gebruik werd gemaakt van een automatisch wapen, kortom 020 gaat wel de competitie aan met 010 pffff

william7055 | 29-08-23 | 08:53 | 2

Ondanks automatisch wapen geen gewonden. Volgende keer maar weer zelf doen.

W_F | 29-08-23 | 10:04

We hebben een website nodig à la 'Last night in Sweden'. Objectief en feitelijk de dagelijkse cijfers van machetezwaaiers, steekpartijen, schietpartijen en (bom)aanslagen, met linkjes naar de bronnen.

Zuurteregelaar | 29-08-23 | 08:48

Geen woorden maar misdaden!

Schmalz | 29-08-23 | 08:48 | 2

Hij is mooi.

Kowalski11 | 29-08-23 | 08:54

Topper!

Mark zit te Dutten | 29-08-23 | 09:17

Jamaica!!??

Ik dacht altijd dat die Jamaicanen zó veel blowen dat ze te lui zijn om iemand te vermoorden.
Nou, daar gaat mijn beeld van vredelievende rasta's. Pang! Weg!

gaffelbaard | 29-08-23 | 08:47 | 2

Maar ze kunnen wel goed hardlopen.

Kattie | 29-08-23 | 09:13

Heimwee naar de tijd van Aage M. Wat is van je geworden Nederland?

daytripper | 29-08-23 | 08:47 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Onleefbaar Rotterdam. Zet er een Trump-hek omheen zodat de rest van het land er geen last van heeft.

SIogra | 29-08-23 | 08:45 | 3

Een hek rond NL lijkt me zinvoller.

Dandruff | 29-08-23 | 08:46

Aboutaleb vervangen door een burgemeester Die meer doet dan voornamelijk de achterban van zijn eigen "roots" te bedienen. Corruptie, vriendjespolitiek is héél gewoon. En voor de mensen die 010 niet kennen... Google even op Feyenoord-coup. Dan heb je een plaatje van hoe dat gaat. Er is sindsdien weinig veranderd.

gaffelbaard | 29-08-23 | 08:52

Vanuit Antwerpen kijkt men belangstellend toe.

Ruimedenker | 29-08-23 | 08:44

Hoho, die schietpartij in Den Haag was wel in een heel slechte buurt. Graag even bij vermelden, geachte Spartacus.

Après toi | 29-08-23 | 08:44 | 7

Zijn er goede buurten in Den Haag?

W_F | 29-08-23 | 10:06
▼ 4 antwoorden verborgen

Meer, meer, meer!
Zo goed, linkse deugbende?

Calastir | 29-08-23 | 08:43

Steeds meer verwarde mensen.

Mr.Crowley | 29-08-23 | 08:43
-weggejorist-
Tollebol | 29-08-23 | 08:43 | 3

Tja, het één is het gevolg van het ander.
Om er maar een voorzichtige uitdrukking op los te laten.

laurentius | 29-08-23 | 08:42

Ben wel blij dat preventief fouilleren om zoveel mogelijk wapens uit de samenleving te halen niet veel wordt toegepast. Mocht dat wel zo worden, dan graag alleen oude omaatjes zodat we ver weg blijven van etnisch profileren.

VP732 | 29-08-23 | 08:42 | 1

Gelukkig worden alle jagers en sportschutters elk jaar thuis gecontroleerd door de politie. Onaangekondigd en in de avonduren. Om te zien of de dubbelloops volgens voorschrift in de stalen wapenkluis staat.

theo-is-dood | 29-08-23 | 10:09

Rick, kom d'r maar in ...

Het Licht | 29-08-23 | 08:41

Allemaal prutsers. Een moord moet je er natuurlijk als ongeluk uit laten zien. Behalve als je anderen er schrik mee wil aanjagen.

SamV | 29-08-23 | 08:40 | 1

Rotterdamse criminelen hebben geen privé jet.

W_F | 29-08-23 | 10:08

Er zitten natuurlijk ook veel ‘vergismoorden’bij.
Of tellen die niet mee?

laurentius | 29-08-23 | 08:38 | 2

... een vergismoord heb ik nooit niet zo goed begrepen ...
Je gaat dus met een wapen de straat op, richt, schiet ... en dan zeg je "oeps?"

Da's toch geen vergissing. En als er een slachtoffer aan overlijd dan is het toch moord. Wat is daar vergis aan?

Het Licht | 29-08-23 | 08:44

@Het Licht | 29-08-23 | 08:44:
Het is ook eigenlijk een ‘vergisslachtoffer’, maar dat klinkt niet zo lekker.

SamV | 29-08-23 | 08:50

Jammer dat R'dam Amsterdam heeft ingehaald.... ik zeg hup A'dam jullie schaffen das op naar de eerste plaats!

Blonde Nel | 29-08-23 | 08:38 | 1

De meerderheid van de daders kwamen vast uit Amsterdam.

W_F | 29-08-23 | 10:10

Je kan zeggen over die moorden wat je wilt, maar dit zijn wel Rotterdammers met een baan die werken als uithaler in de haven bij nacht en ontij zodat wij in Amsterdam op de toilet van de discotheek wat neuspoeder tot ons kunnen nemen.
Dat er bij het uithalen wel eens wat kilootjes verloren raken kun je toch niemand kwalijk nemen.

Osdorpertje | 29-08-23 | 08:38 | 1

Precies.
Zo'n kogel is ook maar een secundaire arbeidsvoorwaarde.

pollens | 29-08-23 | 09:13

Zolang dit binnen de eigen peergroup gebeurt zal ik er geen traan om laten.

JJMS | 29-08-23 | 08:38 | 7

Iemand die bereid is gevaarlijke criminelen uit de weg te ruimen, doet hetzelfde met getuigen, rechters, journalisten, lastige exen, etc.
De schietpartijen zijn ook veel brutaler; midden op straat, naast schoolpleinen etc

Dandruff | 29-08-23 | 08:52

@Crest of Waves | 29-08-23 | 08:50:

Dat kan veel sneller gaan dan je denkt. Als niet alleen getuigen maar ook familieleden van getuigen vermoord worden, dan wordt het een stuk lastiger om bewijs rond te krijgen. Als agenten, advocaten en rechters vermoord worden is de kans op "vrijspraak" een stuk groter. Liquidaties van (misdaad-) journalisten zullen ook veel kritiek monddood maken.

De bovenstaande voorbeelden zijn inmiddels werkelijkheid geworden. Laten we de reeksen (brand-) bommen nog even buiten beschouwing.

Dandruff | 29-08-23 | 09:00
▼ 4 antwoorden verborgen

Uitgaande van het landelijke niveleringsbeleid waarbij uitgangspunt is dat iedereen het even kudt heeft, zoeken we nog een aantal mannen die vrijwillig lood willen koppen om zo even hard mee te stijgen met het verhoogde percentage vrouwen dat gedood werd.
Uiteraard dus teneinde een gedragsverandering te bereiken, zodat het weer even aantrekkelijk wordt om een man als een vrouw om het leven te brengen.

VP732 | 29-08-23 | 08:37 | 2

De daders zijn ook vaak mannelijk. Kunnen de dames niet wat vaker iemand omleggen? Gewoon voor de balans.

UnderTheDevil | 29-08-23 | 08:44

Rotterdam is gewoon in alles beter dan Amsterdam.

homieguerneville | 29-08-23 | 08:37

Het is een nacht die je normaal alleen in films ziet.

UnderTheDevil | 29-08-23 | 08:37

En hoeveel van deze moordzaken heeft de politie opgelost?

HaaiBaai | 29-08-23 | 08:36

Voor Rotterdammers is het vreemd als er Rotterdam staat terwijl het Hoogvliet is.

J.Cash | 29-08-23 | 08:35 | 2

Inderdaad.
Iedereen weet dat Hoogvliet Amsterdam Zuid-west is.

Ruimedenker | 29-08-23 | 08:38

Hé Timon!
Litouwen scoort ook best goed….kuch.
Bijltje slijpen.

Ruimedenker | 29-08-23 | 08:33

Ik heb weinig sympathie voor dode gangstersletjes. Het is allemaal ruk natuurlijk die moorden maar kom op het is een soort darwinisme dat snelle geld en foute jongens.

sjef-van-iekel | 29-08-23 | 08:32

Gelukkig heeft het snel verspreiden van de juiste volledige signalementen bijgedragen aan het snel opsporen van alle daders.

laurentius | 29-08-23 | 08:29 | 1

Ies rasssiess!

Guusje Nadorst | 29-08-23 | 08:34

Zal wel te maken hebben met dat statiegeld op blikjes.

Usumani | 29-08-23 | 08:29 | 1

Wordt dat lood ook gerecycled?

Sneerpoets | 29-08-23 | 08:37

Het nieuwe normaal.
Gewoon een kwestie van wennen.

Mr.Crowley | 29-08-23 | 08:27

Valt eerwraak ook onder moord en doodslag of heeft dat een opvoedkundig karakter?

Kwakjeszalver | 29-08-23 | 08:25 | 2

Ies koeltoer!

Zouden ze ook een alternatief bieden voor eerwraak? Zo van 'ga maar in Jordanie wonen en laat je nooit meer zien'

sjef-van-iekel | 29-08-23 | 08:35

Dat valt toch onder "Overig"?

Schmalz | 29-08-23 | 08:47

Met zoveel incidenten zou je bijna denken dat het een trend gaat worden.

laurentius | 29-08-23 | 08:25

Rotterdam, de stad waar ik geboren ben en mijn jeugd heb doorgebracht. Ik heb er altijd heerlijk gewoond. eind jaren 90 al gevlucht naar randgemeente omdat het er zienderogen achteruit ging. Crimineel tuig nam toen al de straat over, je dochter durfde je toen al niet over straat te sturen. Heden ten dage is Charlois een enclave van de ene bevolkingsgroep, Delfshaven van weer een andere, Ommoord, Lombardijen zijn helemaal volgepropt met kanslozen. Het is hier niet leuk meer, het is hier niet veilig meer. De hele linkse tak van de politiek heeft mijn stad vermoord, mijn land naar de klote geholpen, iedereen die maar wilde binnen gelaten. Daarentegen betaal je je blauw aan belasting wanneer je wel netjes werkt om deze hele asielcultuur in stand te kunnen houden. Ik ben heel blij op weg naar de uitgang te zijn en eigenlijk is dat heel erg triest. Vluchten uit mijn eigen stad bleek niet voldoende, ik ga mijn land ontvluchten.

Waakvlam | 29-08-23 | 08:22 | 3

Hier idem, en ook dezelfde weg bewandeld (van buitengemeente naar buitenland). Beste stap ooit.

Portugalisch | 29-08-23 | 08:29

Rotterdam, met enkele uitzonderingen daargelaten, is in laten we zeggen veertig jaar tot een grote achterbuurt verworden. Vreselijk om te zien.

J.Cash | 29-08-23 | 08:38

Herkenbaar wat u schrijft maar deze achteruitgang is naar mij mening in elke grote stad in NL te zien. Logisch ook als je elk jaar duizenden kanslozen het land binnen laat. De grootste transformatie is toch wel op Zuid (Charlois) te zien. Voornamelijk het gebied tussen Dorpsweg/Zuidplein: Waar dit 15 jaar geleden nog een Antilliaanse/Surinaamse wijk was met bijbehorende toko's etc is het nu een Oostblok enclave geworden. Helemaal vol met Poolse supermarkten etc. Niet meer terug te herkennen. Rotterdam Oost (Alexander/Ommoord/Zevenkamp) is helemaal een ghetto geworden. Totale verloedering aldaar. Vooral voor Ommoord doodzonde, hier woonden zeer veel gepensioneerden en 60+. Een makkelijke prooi voor het tuig. Delfshaven is Ankara in het klein, Ijsselmonde is het Kanaleneiland van Rotterdam. Daar zit het grootste kankergezwel van de stad.

CornholioNL | 29-08-23 | 15:10

Best wel veel incidenten.
Te veel om op te noemen.
Nog niet zo lang geleden meer dan 8000 kg sneeuw gevonden.
Toen was het al duidelijk, hier gaan slachtoffers vallen.
Die duiding was juist.
Door het gemis van de handel zullen er nog wel een aantal slachtoffers vallen.
Mexico aan de noordzee?

Zitvlak | 29-08-23 | 08:20

In andere landen kan een burgemeester z’n biezen pakken bij zulke statistieken. Waarom is Aboutaleb bij sommigen (maar toch een behoorlijke groep) eigenlijk zo populair? Voordat Frenske Brussel uitwaggelde zagen velen in hem ook de nieuwe leider van PvdA-GL.

Guy_Tare | 29-08-23 | 08:19

Komen dan nu ook woningen vrij of is hier niet nagekeken?

Regentenstijl | 29-08-23 | 08:18 | 1

In Hoogvliet wil je niet wonen denk ik.

J.Cash | 29-08-23 | 08:38

Iemand al een avondklok geopperd?

-PR- | 29-08-23 | 08:18

Een zich snel ontwikkelende verpoedering van NL.

Prof.Dr.Mr.Ir.Z | 29-08-23 | 08:16

Lekker dan, vandaag gaan m'n vrouw en ik lekker fietsend door Den Haag. Komt wel dichtbij zo.

ParaPiet | 29-08-23 | 08:15 | 1

Dan vraag je ook om een incident, vooral als je nog een ander echtpaar meeneemt.

uisge baugh | 29-08-23 | 08:30

Kunnen we nog van een "incident" spreken als de meeste schietpartijen drugs gerelateerd zijn?

Nico1000 | 29-08-23 | 08:14 | 1

Ja, het waren allemaal losse incidenten.

Osdorpertje | 29-08-23 | 08:27

In verreweg de meeste gevallen kop je een kogel omdat je jezelf in een situatie hebt gemanoeuvreerd dat het risico daarop aanzienlijk was.

Brave belastingbetalende burgers hebben doorgaans weinig last van criminele afrekeningen, al is het natuurlijk voorgekomen dat de ingehuurde Albanezen de verkeerde pakken of publiekelijk hun magazijn leegsproeien. Da's dan brute pech.

_pacman_ | 29-08-23 | 08:13 | 1

Toch vervelend als je die ‘brute pech’ hebt, zoals een Rob Zweekhorst.

Lubbberrtt | 29-08-23 | 09:03

Zo’n twintig jaar geleden had het AD de jaarlijkse moordbarometer. Toen, 20 jaar terug, waren er 200 tot 250 moorden en doodslag per jaar in Nederland. Toen waren er 1,5 miljoen minder inwoners. Dus ja; relatief gezien is het enorm gedaald.

YoMoms | 29-08-23 | 08:12 | 7

@YoMoms | 29-08-23 | 12:16: Het ging mij om 'doodslag' in de tekst. Of slaat 'poging' ook op 'doodslag'?

FrankVeer | 29-08-23 | 12:26
▼ 4 antwoorden verborgen

Waar is de tijd gebleven van "pang pang" roepen?

Hevvlan Demuru | 29-08-23 | 08:10

Kampioenuh!

BrutusBosch | 29-08-23 | 08:09
-weggejorist-
Waakvlam | 29-08-23 | 08:09 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Incidentjes.

Old_School_Dutchmen | 29-08-23 | 08:08

Waarom gaat iedereen uit van opzet? Dat moet eerst nog maar bewezen worden.

Mr_Natural | 29-08-23 | 08:08

Slachtoffers en daders waren wederom "kwetsbare jongeren"?

Egerius | 29-08-23 | 08:07 | 1

Of "conservatieve jongeren". Niet te snel zijn met een conclusie trekken!

At_Dawn_They_Sleep | 29-08-23 | 09:09

Tsja als je vuurwerk gaat verbieden, krijg je dit.

Kaas de Vies | 29-08-23 | 08:07

Tja ik snap het wel, Amsterdam daar zou je zelfs niet dood gevonden willen worden..

Kartelmaster2000 | 29-08-23 | 08:06

Ik wil graag Rotterdam feliciteren met het behalen van de 1e plaats als moordhoofdstad van het jaar. Aboutaleb kan trots zijn op z'n stad op het behalen van zo'n mooi resultaat ze hebben er lang genoeg hun best voor gedaan. Hulde !

johnyl | 29-08-23 | 08:06 | 1

Als Pim er nog was, had hij die enge man wel tot tranen kunnen brengen met één of twee zinnen hierover.

Kartelmaster2000 | 29-08-23 | 08:08

Valt op waar links reageert ,de misdaad toeneemt

gerrit5042 | 29-08-23 | 08:05 | 1

Overval hetzelfde inderdaad. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de steden in de USA die door Democrats gerund worden.

At_Dawn_They_Sleep | 29-08-23 | 09:08

Hermes house band wist het al, Rotterdam dat is mijn moordstad

nlmb | 29-08-23 | 08:05 | 1

De allermooiste rotstad die er is

pibasso | 29-08-23 | 09:57
-weggejorist-
mozaard | 29-08-23 | 08:04

Doodschieten vind ik altijd zo onpersoonlijk.
Ik mis de jaren 90.

Wat glijden we toch snel af als land.

Kaas de Vies | 29-08-23 | 08:04 | 1

we used to be a country

Spartacus | 29-08-23 | 08:10

Iesj koeltoer!

ik.zou.haar.doen | 29-08-23 | 08:03

Maar gaaf land verder.
Heeft er iemand nog een vaasje voor me?
Even overgeven.

Dandruff | 29-08-23 | 08:03

Betalen!
Werkt dus niet.
Het échte werk gaat beginnen.

Ruimedenker | 29-08-23 | 08:01 | 1

Ik betaal er elke maand voor. Zal wel niet genoeg zijn.

Cunts-en-kitsch | 29-08-23 | 08:08

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland