Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

DILEMMA! Pakketbezorger of Pridevlag?

Ja deze prangende maatschappelijke kwestie pakken we toch ff mee

Waarom wij denken dat de slachtoffercult van woke uiteindelijk heus wel weer uitsterft, en niet alleen omdat er nog steeds geen goed woord is voor het lelijke Amerikanisme woke? Omdat het een retorisch steekspelletje op de minst sympathieke uiteinden van de maatschappelijke balans is, met alleen maar verliezers. 

Stel je bovenstaande video voor als een weegschaal met een heel groot PostNL-logo in het midden. Links, ESG-drammers die pridevlaggen op postbussen willen printen om de solidariteit met agressieve blauwharige nonbinaire quasigroomers te betuigen. Rechts, een niet al te snuggere jongeman met een hoog Grindr-gehalte in zijn suave gezichtsbeharing, die van zijn religieuze cultuur een gepassioneerde homohaat moet koesteren. En dan dus die PostNL-bus in het midden. Ingeklemd tussen onredelijke uitersten, waarbij de jongeman hierboven ondanks zijn ongetwijfeld onfrisse motieven wel het beste argument inbrengt: een seculiere opvatting over de scheiding tussen werk en woke. Die bus is zijn arbeidsplaats, geen uithangbord voor levensovertuigingen die hij niet deelt en dus ook niet wil uitdragen. 

Of heeft hier iemand een beter tegenargument (dat sterker is dan 'het is maar een bundel kleurtjes op een busje', want dat is het niet)?

Reaguursels

Inloggen

Gelijk heeft hij. Als je op een touringcar ‘GVD’ schrijft stapt een gereformeerde daar ook niet in.

B75sinds2007 | 30-07-23 | 23:10

BEHeersing der Nederlandsche taal?
Niet.

Verderkijkert | 30-07-23 | 20:23

Ik zou er ook niet mee gaan rijden.

Omebert | 30-07-23 | 19:55 | 1

Nee met die bezorgers meerijden is levensgevaarlijk

Continuum | 30-07-23 | 21:04

Zoiets heet toch ‘pinkwashing’ ?

batvoca2 | 30-07-23 | 19:40

Moest lachen. Religie thuislaten... joe.

Joyce | 30-07-23 | 19:35

Tolerantie ok, maar moet DIT nu echt?
https://whatabouttom.com/2021/03/01/selfmade-designer-louis-bollee-praise-to-the-person-that-will-wear-my-cumdump-sweater-2/

Hevvlan Demuru | 30-07-23 | 19:07

Deze jongeman heeft ongetwijfeld religieus ingestoken rare denkbeelden, maar dat is zijn mening en die mag hij nou eenmaal hebben zolang het niet strafbaar is.
Woke, #pride en die lhbtiq+ kenmerken zijn vooral andermans mening die ons opgedrongen worden.
Ik kan enkel voor mezelf spreken maar ik ben het er niet mee eens dat homo's in een groep gedeeld worden met allerlei rare afwijkingen naast en tussen het mannelijke en vrouwelijke geslacht. En er zijn genoeg homo's die er ook zo over denken (ja, ik ken ze).
De grens van wat acceptabel en normaal is moet maar constant opgerekt worden door dezelfde rare vogels. Een beetje weerstand daar tegen vind ik niet erg.

Draak uit Brabant | 30-07-23 | 19:07 | 6

Leuk want dit was exact het gesprek wat ik voerde met vrienden vanavond...

Magerder | 31-07-23 | 00:16

@staat het bier koud? | 30-07-23 | 20:32: en uw reactie idem, dat de reguliere homo / lesbie niets hebben met de rest van het alfabet, omdat zij hiermee compleet geschoffeerd worden.

Magerder | 31-07-23 | 00:18

@Peter Emile | 31-07-23 | 00:15: voila! C'est exectement ca!

Magerder | 31-07-23 | 00:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Mooi he Post NL, regenboog om de diversiteit hoog in het vaandel te dragen, maar als je pakket verdwenen is, of zonder reden geretourneerd, kan je ongekend de tyfus krijgen.
Sinds Rutte is de klant niet meer koning, geen telefonische klantenservice..
Het nieuwe normaal, iedereen pakt zijn geld , en de klant is de zwakste schakel...

Torquemada | 30-07-23 | 18:18 | 1

Dit dus. Steeds minder rechten en (contact)mogelijkheden voor de sneue klant. die kosten de aandeelhouders alleen maar geld.

2tribes | 30-07-23 | 22:43

"geen uithangbord voor levensovertuigingen die hij niet deelt en dus ook niet wil uitdragen.".

Dit is precies waarom veel bedrijven geen gebedsruimte op de werkvloer willen en geen hoofddoek-agenten of griffiers met een hoofddoek willen.

gaffelbaard | 30-07-23 | 18:04 | 1

Dus exactly hier meets woke, alfabet en islam, zal nog een feestje worden, als ze ontdekken dat de algemene deler die ze denken te hebben, totaal niet inclusief is. Maar dat denk ík...

Magerder | 31-07-23 | 00:23

Ach, deze collega kan ik de locatie dan weer gebruik maken van een speciaal toilet en een bidruimte.

En onder leiding van een lesbische vrouw met een D66 lidmaatschap scoren we toch al zulke hoge ogen op het gebied van alles wat niet noodzakelijk aanwezig hoeft te zijn om succesvol beursgenoteerd bedrijfje te spelen...

Mea_Maxima_Culpa | 30-07-23 | 17:44

Heeft toch een bijsmaak. Wanneer er op de bus met letters staat "Allah is de grootste en de beste", protesteert hij in dat geval dan ook en weigert hij dan ook in te stappen? Want: religie, levensovertuiging? Of zou het dan ineens niet meer uit. Vermoed cherry picking hier, is dat heel raar?

Jan, Leiden | 30-07-23 | 17:00 | 3

Dit gaat verder dan cherry-picking. Deze bezorg-weigeraar probeert zijn religie aan zijn werkgever op te dringen en met een valse racisme-beschuldiging zijn werkgever te dwingen zich aan islamitisch religieuze wetten te houden.

gaffelbaard | 30-07-23 | 18:15

@gaffelbaard | 30-07-23 | 18:15:
Weet ik niet. Weet namelijk niet hoe religieus de persoon is ingesteld. Hij kan ook gewoon misschien toch iets tegen homofilie hebben, maar zelfs dat weten we niet. Dat hij een verkeerde vlag zelf gebruikt om zich achter te verschuilen zou een mogelijkheid kunnen zijn.

Jan, Leiden | 30-07-23 | 18:59

Waaraan zie jij dat deze Iraakse christen een moslim is?

Cobarde | 30-07-23 | 19:24

Cancel ze maar allebei,de mannen en de vrouwen met baarden..

hoffrevisited | 30-07-23 | 17:00

Perspectief van een niet religieus persoon. Ook niet reactionair, dom-links/rechts, etc:

Ik werk bij gemeente reiniging Amsterdam. Alle voertuigen hebben momenteel een pride vlag (regenboog + alle toegevoegde drek) tot het einde van deze pride maand.
Gelukkig heb ik geen voertuig nodig & werk heerlijk alleen. Maar mocht ik volgend jaar alsnog met een pridevlag geconfronteerd worden, dmv een pin op me kleding of anders, dan kunnen ze me ballen kussen.
Ik geef sporters dan ook helemaal gelijk, met die domme regenboog vlaggetjes.

Gewoon NEE. Hoe dan ook nee. Swastika, hamer & sikkel, pride vlag, is voor mij allemaal dezelfde aids (pardon me French).

Het ergste vind ik het juist voor alle homos en lesbos (& whatever anders), vooral in de landen waar acceptatie veel verder achter ligt. Door deze zieke bullshit gaat het juist nog langer duren voordat het brter wordt. Lijkt erop dat juist achteruit gaat...
Never forgive, never forget.

Klompz | 30-07-23 | 16:59 | 5

Voor als je het nog niet door had, bij de gemeentereiniging en de gemeente Amsterdan werken óók LHBTQenz mensen.

Door reacties zoals die van jou duurt de acceptatie juist nog langer.

gaffelbaard | 30-07-23 | 18:25

@gaffelbaard | 30-07-23 | 18:25: Er zijn intussen al vele LGB mensen die er net zo over denken. Ik kan het weten, ik lees en luister nogal eens wat. Zou de navelstaarderige NLer eens wat vaker moeten doen.

Begin eens met Andrew Doyle en Douglas Murray.

Klompz | 30-07-23 | 18:37

@Klompz | 30-07-23 | 18:37: U heeft helemaal gelijk! Ik (als homo) word zo langzamerhand ook echt doodziek van het transgezeik.

staat het bier koud? | 30-07-23 | 20:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Is gvd geen canal pride op de weg

Kladderadatsch | 30-07-23 | 16:46 | 1

Eén busje met kleurtjes versus canal pride.

Poeh. Poeh.
Overdrijven is ook een vak, zegt men.

gaffelbaard | 30-07-23 | 18:27

De petjes en baardjes spatten van het scherm af.
Op ons kantoor 's maandags Meatlessss day, heerlijk.
Gelukkig zijn er nog wel frikandelen op andere dagen van de week.

KlaagGraag | 30-07-23 | 16:41

Een sterker tegenargument dan het is maar een bundel kleurtjes? Misschien dit: het meest effectieve argument tegen de linkse visie op de multikul en immigratie is te wijzen op de spanning tussen die standpunten en homorechten, vrouwenrechten etc. Want dat argument raakt ze namelijk in het hart. Kiezen voor de bezorger zou de effectiviteit van dat argument ondermijnen, dus kies ik voor PostNL, net zoals ik voor de KNVB koos in het geval van Kökçü. Laat maar zien uit welke hoek de intolerantie komt.

Tashtego | 30-07-23 | 16:25 | 4

@grietmetgroenefiets | 30-07-23 | 16:29: Als het verdwijnen van die hoofddoekjes daadwerkelijk een consequentie van dat standpunt zou zijn, maar je weet zelf dat dat niet het geval is. In de praktijk zullen het de regenboogvlaggen (en de homo's zelf) zijn die achter de voordeur verdwijnen, niet de hoofddoekjes. Dat is ook vaak het probleem met hypocrisieverwijten: op een gegeven moment stuit je op degene die zegt: so what, dan ben ik maar hypocriet, ik heb ondertussen wel mijn zin gekregen.

Tashtego | 30-07-23 | 16:46

Laat maar ...

naglfar | 30-07-23 | 20:00
▼ 1 antwoord verborgen

Wil nog iets zeggen want heb nog dingen te doen: het betreft een zeer interessant artikel van GS. Het lijkt een futiliteit, maar het gaat in werkelijkheid om twee krachtvelden welke elkaar niet kunnen verdragen. Tevens legt het enorme hypocrisie bloot, dit aan beide zijden. Enfin, hier is het laatste woord nog niet over gesproken:

Team Woke versus team Mo.

Unsinkable-Sam | 30-07-23 | 16:23 | 1

Inderdaad, het is voor veel mensen aan beide zijden echt een dilemma. Het was ook niet voor niets dat het geval Kökçü zowel op GS als op de Joop tot verwoede discussies leidde.

Tashtego | 30-07-23 | 16:28

Uitstekend. Zijn we meteen van de hoofddoekjes af.

grietmetgroenefiets | 30-07-23 | 16:05

Wat echt opvallend is, is dat mensen uit deze cultuur zonder gecancelled te worden dit kunnen doen. Sterker nog, worden als held bestempeld. Daarbij komt zijn besluit niet voort uit eigen overwegingen. Er is door de bank genomen geen persoon uit dit milieu die een weloverwogen eigen besluit maakt.

Kernkop68 | 30-07-23 | 16:02 | 2

Het is prima dat ze dit kunnen zeggen zonder gecancelled te worden. Maar dan moet het cancellen van andere groepen ook afgelopen zijn. En wat hij zegt: 'Je komt om te werken, alles, de religies, de dingen, moet thuis laten.' Dat wil zeggen: geen geloofsuitingen in openbare ruimtes, geen hoofddoekjes en wat dies meer zij bij de politie, en ook geen gehoofddoekte kassière meer.
Moet thuislaten.
Je komt om geld te verdienen.

grietmetgroenefiets | 30-07-23 | 16:17

ik denk eerder dat het ze geen flikker boeit dat ze gecancelled worden
zoals het hoort overigens
'ja maar wat als ze me vinden op sociale media'
waarom zit je op sociale media?

niemand specifiek | 30-07-23 | 16:29

Ook te gek voor woorden dat die pakjes-ontvangers niet willen integreren.

Cor Netto | 30-07-23 | 15:38 | 2

Ja best gek

Yor_Kok | 30-07-23 | 15:51

Inderdaad, ik roep ook van harte 'allahu akbar' als Mohammed mij vriendelijk lachend een pakje van EasyToys komt brengen.

Schoorsteenveger | 30-07-23 | 16:00

De regenboogvlag is geen 'levensovertuiging', maar een symbool van gelijkwaardigheid voor seksuele minderheden. Liefde voor iedereen en jezelf. Het is geen specifieke hosmovlag. Iedereen kan met dat vlaggetje aangegeven deze groep te willen ondersteunen. Maar moet geen verplichtend karakter krijgen. Nu kun je hooguit haters ermee op de kast krijgen. Als er een heterovlag komt met zwart/wit/grijze banen erop koop ik die ook. Ga ik ander Queers mee opnaaien.

TanteJuut | 30-07-23 | 15:35 | 9

@TanteJuut | 30-07-23 | 19:26:
Graag preciseren dan. Noem die cirkelredeneringen, nee, noem één cirkelredenering die je zou kunnen halen uit mijn uiterst simpele argument: je kunt niet trots zijn op gelijkwaardigheid, je bent ergens trots op en wilt dat datgene waar je trots op bent als gelijkwaardig wordt gezien, en de vlag staat symbool voor die trots. Waar is de cirkel?

Schoorsteenveger | 30-07-23 | 19:35

@Schoorsteenveger | 30-07-23 | 19:35: Je gaat al de mist in door bewust trots op het zelfrespect ondanks ongelijkwaardigheid niet te benoemen. Daarna koppel je trots aan een identiteit. Dat klopt niet. Je bent niet trots op wie je bent maar waar je voor staat. Daarna ga je mekkeren over woke en denk je te kunnen praten voor een letterbakker. Doe maar niet. Jij mag het laatste woord.

TanteJuut | 30-07-23 | 20:00

@TanteJuut | 30-07-23 | 20:00:
Ik vroeg naar de cirkelredeneringen, of naar slechts één cirkelredenering in mijn argumentatie. Die is er dus niet? Goed, schrappen we die kritiek.
Mijn argument was en is dat je niet trots kunt zijn op zelfrespect, want trots, zelfrespect, eigenwaarde verwijzen ergens naar en liggen in die verwijzing in elkaars verlengde. Trots wordt gezien als een sterkere, vaak overdreven vorm van zelfrespect of van zelfwaarde, zelfliefde, eigenwaarde.
8weekly.nl/recensie/recensie-trots-ge...
Ik benoem juist wel, door te stellen dat trots zijn op zelfrespect een onzinnig is. Iedereen verdient respect, zou je kunnen zeggen, en zelfrespect is het respect dat je jezelf geeft. Wat 'pride' vraagt of eist is respect. Voor wat? Voor wat 'pride' vertegenwoordigt, LHBTQ+.
Vervolgens heb ik trots gekoppeld aan wie of wat je bent, aan je identiteit of waarmee je je identificeert. In het geval van LHBTQ+, van 'pride', van de regenboogvlag als symbool is dat volstrekt legitie. Jij claimt terzake nu een verschil tussen wie je bent en waar je voor staat, maar wederom stel ik dat dit hier samenvalt. LHBTQ+ staat voor wat je qua gender bent, waarmee je je als individu identifivceert: "I identify as". Het gaat niet om trots inzake de prestaties van de individuele homo, lesbo, queer, etcetera, het gaat om de trots homo, lesbo, queer te zijn, period.
Ik heb niet gemekkerd over Woke, ik heb iets essentieels gezegd over Woke, namelijk dat de ideologie er een sport van maakt om met begrippen te goochelen. Zo wordt wat verstaan wordt onder racisme tot thet uiterste opgerekt, zodat zowat alles wat The Woke niet aanstaat als racisme kan worden benoemd, maar zodra je in de val lopt en voor jezelf constateert dat je 'dus' een racist mbent, wordt weer opgeschakeld richting de sterkere betekenis. Met het begrip 'veiligheid' zien we hetzelfde gebeuren, het begrip "toxisch", enzovoorts.
Je mag dat mekkeren noemen, maar ik ben echt niet de enige bij wie dat is opgevallen.
Tenslotte, ik denk helemaal niet te kunnen praten voor een letterbakker, maar ik neem wel de vrijheid om een oordeel te hebben over het verschijnsel letterbak en hoe de letterbakkers zich ook richting mij uiten.
En ik hoef helemaal niet het laatste woord hoor, ik discussieer graag, kom met argument en ga in, als ik daar zin in heb, op het argument van de ander. Dit is het laatste wat ik er hier, binnen deze context, over te zeggen heb en ik geef jou alle ruimte om het af te doen als gemekker. Ik heb meer dan voldoende zelfrespect om dat aan te kunnen :-)
Een regenboogvlag op een bestelwagen van PostNL zegt mij dat er inmiddels sprake is van een ambiguïteit inzake de vraag waar die vlag nou eigenlijk voor staat, een ambiguïteit die flink geworteld is inmiddels.

Schoorsteenveger | 30-07-23 | 20:43
▼ 6 antwoorden verborgen

Post.nl is één van de bedrijven die denken het recht te hebben om samen met andere grote bedrijven en overheden buiten de burger om vorm te geven aan deze Nieuwe Open Diverse Inclusieve samenleving vol Samen. Dat hij hier woont en werkt komt louter door deze vormgevers. Dus wat mij betreft pikt hij de lasten maar zoals hij de lusten pakt. Ik heb so wie so nergens om gevraagd wat betreft personeelsbeleid en wokebeleid van ooit lang gelee een respectabel postbedrijf. Wij hebben meer te klagen dan hij.

zeurmachine | 30-07-23 | 15:34

Die gozer werkte tot voorheen bij een baas die blijkbaar om wat van reden dan ook iets uit wil dragen via HUN bedrijfswagens. Lijkt mij hun goed recht.
Werknemer kan zich er niet in vinden en neemt ontslag, lijkt mij zijn goed recht.
Case closed!

thereisnowhy | 30-07-23 | 15:32

Pride is verworven tot een cult waar gelukkig ook steeds meer homo en lesbiennes afstand van nemen. Gekaapt door mentaal instabiele mensen. En nee, ik ben niet trots op 'jullie soort'. Je hebt niets bereikt of gepresteerd. Je schreeuwt alleen maar 'kijk ons eens gelijk zijn'. Normale mensen doen dat niet, dus nee, je bent niet gelijk, je bent narcist.

Ben_Hur | 30-07-23 | 15:31

Meeste reaguurders zijn het hier vreemd genoeg eens met de bezorger. PostNL is echter een zelfstandig commercieel bedrijf en mag dus zelf bepalen welke uitingen ze op de busjes plakken. Hoe opdringerig of weerzinwekkend ook. Consumenten én bezorger kunnen bij de concurrentie terecht. Bij de overheid zijn politieke en religieuze uitingen ongewenst vanwege de gewenste uitstraling van neutraliteit.

tumult | 30-07-23 | 15:25 | 5

Zou de vraag meer bezien vanuit arbeidsrecht: mag PostNL zijn medewerkers direct of indirect verplichten ideologische uitingen uit te dragen? Let wel; dit zijn waarden die het bedrijf misschien erg belangrijk vindt, maar die niet behoren tot de corebusiness van het bedrijf, tevens zijn deze uitingen niet noodzakelijk of ondersteunend in de uitoefening van het beroep of de dienstverlening dan wel bijdragen aan de herkenbaarheid van het bedrijf (uniform). Interessante casus wel.

Duwbak_Linda | 30-07-23 | 15:39

@EEnzame SchizofrEEN | 30-07-23 | 15:39: Dan bent u het eens met de pakjesbezorger. Ik ook.

grietmetgroenefiets | 30-07-23 | 16:25

@EEnzame SchizofrEEN | 30-07-23 | 15:39:
Nee, hoor. Dat mag wel.

Op 15 april 2023 wapperde de regenboogvlag ook vrolijk op het dak van het Gemeentehuis 010.

@Duwbak_Linda | 30-07-23 | 15:39:
Ja, dat mag en gebeurt ook in tal van sectoren.

Stel: je bent homo, je pakketje wordt bezorgd door een homo-hatende weiger-bezorger, maar buiten op het busje zie je de regenboogkleurtjes. Dat betekent dat de postdienst NIET de homohaat van de weiger-bezorger deelt.

Zou ik homo zijn, dan ik dat een geruststellende gedachte vinden.

gaffelbaard | 30-07-23 | 18:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik haal mijn webwinkelartikelen voortaan wel op bij een Bruna-afhaalpunt. Als zo'n bus, die getuige de regenboogkleuren alleen maar homospullen en andere Letterbak-speeltjes bezorgt, in je straat stopt en de chauffeur bij je aanbelt, dan schaam je je toch kapot!?

gestoptmetroken | 30-07-23 | 15:08 | 1

Dus ook geen PSV stickers?

schijtzat | 30-07-23 | 16:44

Hij is gewoon bang in elkaar getimmerd te worden of sociaal uitgesloten. Zit in die bully-cultuur. Maar dat is niet macho om te zeggen in die bully-cultuur, ook daar zou die op afgerekend kunnen worden. Dus dit.

nsfl | 30-07-23 | 15:06

Welk een goed geïntegreerde meneer!
Althans, in de huidig gangbare cultuur in de Randstad. Dat wil zeggen, onnavolgbaar Nederlands, open voor elke cultuur en/of mening, tolerant dus...
Not.
En het wordt met de dag gekker, hoorde vanochtend dat in Rotterdam inmiddels het aantal 'mensen met een migratieachtergrond' al goed over de 50% heen is, wat heel voelbaar is als je bijvoorbeeld over Zuidplein loopt.
Daar kom je nog véél meer van deze 'post' bezorgers tegen, die gelukkig veel beter hun taal spreken. Arabisch, dat dan weer wel.

EEnzame SchizofrEEN | 30-07-23 | 15:02 | 5

Correctie / aanvulling; het artikel waar e.e.a. op gebaseerd is ( archive.ph/th8Je ) stelt dat, let op, de mensen zónder migratieachtergrodn beter moeten integreren. Nu u weer.

EEnzame SchizofrEEN | 30-07-23 | 15:35

@EEnzame SchizofrEEN | 30-07-23 | 15:35: Dat betekent dat we nu een minderheid zijn en dat alle gekkigheid die we willen nu onder onze cultuur kan vallen, mag niemand aankomen. Zwarte Piet kan terug.

grietmetgroenefiets | 30-07-23 | 16:38

Meerderheid allochtoon... dat is toch al decennia lang het geval in de meeste grote steden van West-Europa? Immers, huisjes moeten gemolken worden, links heeft stemvee nodig en rechts laaggeschoolde arbeiders (als ze al werken) en zo is iedereen tevree.

Hevvlan Demuru | 30-07-23 | 17:07
▼ 2 antwoorden verborgen

'Homose mensen'. Mooie taalverrijking.

Amsterdamsko | 30-07-23 | 15:01

Ik ben heel wat namen gewend, maar ik had nog nooit gehoord van homose mensen. Ergens vind ik het wel weer een soort geuzennaam.
Net als mosslimme mensen...
Leuk, geeft de intergratie weer wat sjeu.

flinkescheet | 30-07-23 | 15:00 | 6

@KapiteinSuikerbeen | 30-07-23 | 15:10: Dat is als een Belg met hosmo een Duitse transgenderseksueel binnenlaat in Nederland. Zoiets.
Maar ik ben een Hollandse hetero dus moet ik eigenlijk mijn mond houden en mijn mening voor me houden.

EEnzame SchizofrEEN | 30-07-23 | 15:13

@Cobarde | 30-07-23 | 15:11: Niet direct; wat vanochtend bij hart van Nederland die weer een krant citeerden. En dat staat bij ons als een soort 'white noise' aan tijdens het werken.
Zal nog ff zoeken.

EEnzame SchizofrEEN | 30-07-23 | 15:15

@Cobarde | 30-07-23 | 15:11: Nou, was even zoeken, maar het artikel waar e.e.a. op gebaseerd is, vind je hier: archive.ph/th8Je
Aanvulling / correctie: De Nederlanders integreren dus niet langer in de wijken waar overwegens migratiemensen wonen.
In hetzelfde artikel een taart-grafiekje met het aandeel mensen die géén migratieachtergrond hebben: 49,1%.
Wel interessant; je woont er je hele leven en zo moet je ineens gaan integreren...

EEnzame SchizofrEEN | 30-07-23 | 15:33
▼ 3 antwoorden verborgen

#teamlaatmemetrust

Amsterdamsko | 30-07-23 | 14:59

Wij vinden homo niets speciaals. Of bijzonders. Het kan ons ook verder niet boeien.
Dat gedram met vlaggen en andere regenboogfratsen vinden we wel speciaal, namelijk irritant.
Kan dat weg?

AdvocatusDiaboli | 30-07-23 | 14:55

Bestaat er zoiets als homoseksuele post of zo.
Nou dan.

AdvocatusDiaboli | 30-07-23 | 14:52 | 3

Zodra een pakket zich identificeert als een brief en de bezorger het derhalve door de (veel te krappe) brievenbus probeert te frotten?
Nou, dan...

EEnzame SchizofrEEN | 30-07-23 | 14:55

Wel als je aan de postzegel met Willem-Alexander likt. En wat Easy Toys allemaal naar heren verstuurd wil je niet weten. Er is ook een plastic foetus die via de anus ingebracht wordt. Om een bevalling te ervaren.....

Piet Karbiet | 30-07-23 | 15:15

@Piet Karbiet | 30-07-23 | 15:15:
Ja, maar het pakje is gewoon een pakje. En bezorgen is gewoon bezorgen. Je hoeft niet perse achterom als postbode. Gleufje aan de voorkant is ook prima.

AdvocatusDiaboli | 30-07-23 | 15:19

Zo sta je best voor lul als een soort uithangbord voor de alfabet community.

Reebensteeltje | 30-07-23 | 14:48

De man heeft een heel sterk punt: op deze manier is ie een Pridebezorger met een Pakketvlag.
En dat lijkt, qua beeld niet maar qua mentaliteit en bedoeling wel, nogal op de gehoofddoekte politieagent.
Als twee druppels water, eigenlijk.

Tierelier | 30-07-23 | 14:46 | 1

Ik ben een erg open-minded tot witte man gemaakte hetero, maar ik zou ook wijgeren om de auto van mijn werkgever rond te rijden, mocht ik in zo'n positie zitten. Iedereen moet voor zichzelf kunnenbepalen waar hij zich naar wil uitdragen.

De waard zijn gast | 30-07-23 | 14:58

Spiksplinter nieuwe bezorg bus zoekt chauffeur…
twitter.com/EasytoysNL/status/1377290...

Overigens is de firma Cool Blue ook al woke met z’n busteksten: ‘twee vrolijke chauffeurs en een potje vet’ op de zijdeuren. Hoe dan ook, losstaand van iemand zijn persoonlijke voorkeuren wordt er wel een stempel op de chauffeurs geplakt: 'wij zijn v.d. anal intruders en komen uw pakket bezorgen'.

Vind het prima hoor, echter woke links gaat gierend uit de bocht vliegen met hun verplichte marginale sexuele statements versus religieus personeel. Conflicterende werkelijkheden verplicht vermengen in het woke-lab, effe afwachten op knetterende confrontaties.

Unsinkable-Sam | 30-07-23 | 14:46

Wellicht is het een idee om wokeisme als een hele slechte parodie op de Verlichting te zien. De Verlichting richtte zich tegen de gevestigde orde: de feodale maatschappijstructuur en hun voornaamste machtsinstrument, religie. De Verlichting heeft een herkenbaar en positief mensbeeld, naar mijn mening althans.

Wokeisme is een van bovenaf opgelegd pandoer waarbinnen iedereen een slachtoffer is van andermans gebrek aan inclusie en diversiteit. Daarin zou de bekrompenheid van sommige bevolkingsgroepen, vaker wel dan niet religieus "geïnspireerd", niet moeten kunnen passen. Prompt loopt die rare ideologische grabbelton dan ook spaak op geïnstitutionaliseerde intolerantie. Zonder het vrijheid van godsdienst te durven noemen.

Het ideaal van een zekere mate van zelfbeschikking versus een voorgekookte vorm van identiteit. Je moet er maar net het kudde-instinct voor hebben denk ik dan.

Hetkanverkeren | 30-07-23 | 14:45 | 2

Wokisme volgt gewoon uit de verlichting, is alleen extremistisch. Het leidt tot een staat die ook vrijheden tussen burgers controleert, sanctioneert en verschillen opheft. Als je denkt, dat ken ik.. klopt: zie Oostblok. Dat soort vrijheid is geen vrijheid. Ze maken alles stuk.

Nichtsneues | 30-07-23 | 14:58

@Nichtsneues | 30-07-23 | 14:58: Wokisme is vanuit de Verlichting gezien weer terug naar af, bij wokies wordt je geacht te stoppen met zelf nadenken, de gekwetsten bepalen wat jij moet vinden.

Zeurders | 30-07-23 | 17:46

Maar hij vindt vast dat een hoofddoek op het gemeentehuis een privilege is.

aero911 | 30-07-23 | 14:43 | 4

Zal best, maar dat is dan weer een ander geval, en dan zouden we moeten zeggen "gelijke monniken, gelijke kappen".

Schoorsteenveger | 30-07-23 | 14:52
▼ 1 antwoord verborgen

Feit is dat je wordt doodgegooid met woke- en gender tv reclames die geen afspiegeling zijn van onze maatschappij. Vrijwel ieder stel in een spotje is een gekleurde man met een vrolijke hoogblonde dame. En als je al een heteroman ziet is het een domoor of kluns. Zie IKEA, Verisure, Emma matrassen, KLM, MacDonald's, Prijsvrij vakanties etc. etc, Ik ga wel naar Hornbach.

Piet Karbiet | 30-07-23 | 14:42 | 4

Zo ben ik momenteel weer fan van Appelsientje. Een heerlijk ouderwetse oerhollandse reclame.

Waargaathetheen | 30-07-23 | 14:50

hans6100, haha.. in your face met de Emma fantasten.

Gewoon bij de feiten blijven en producten neutraal aanbieden, immers je weet nooit wie je klanten zijn en hoe ze denken. Zeker geen politiek bedrijven middels goederen handel.

Ik bestel m’n matrassen overigens bij MatrasDirect.

Unsinkable-Sam | 30-07-23 | 15:12
▼ 1 antwoord verborgen

Hij heeft helemaal gelijk. Zijn busje is bedoeld als transportmiddel, niet als reclamebord voor levensovertuigingen.

At_Dawn_They_Sleep | 30-07-23 | 14:42 | 1

Yep, maar PostNL sponsort dat Queer Pride evenement (geen enkele corporate entity wil tegenwoordig die boot missen, pardon the pun), en PostNL moet nu laten zien dat ze echt begaan zijn met de LBGQWERTY's, anders worden ze straks weer van van alles beschuldigd.

Asteroid-B612 | 30-07-23 | 19:33
-weggejorist-
GKJP | 30-07-23 | 14:40 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Die jongen heeft een punt. Of hij redeneert vanuit "ongetwijfeld onfrisse motieven" doet in het geheel niet terzake.
PostNL zal beweren dat het oppimpen van die bestelwagen helemaal niet gezien moet worden als het promoten van een bepaalde levensstijl, maar is bedoeld om te pleiten voor meer verdraagzaamheid jegens de letterbakkers.
Maar dat is ten diepste onoprecht.
Een oproep tot verdraagzaamheid is méér dan dat wanneer die zich beperkt tot oproepen tot verdraagzaamheid jegens een specifieke groep en niet jegens alle andere groepen of individuen die te maken hebben met onverdraagzaamheden.
Dan slaat zo'n oproep al gauw door tot het bewieroken van die specifieke groep, zeker als het symbool dat gehanteerd wordt, in dit geval de regenboogvlag, door de specifieke groep zelf overduidelijk wordt gebruikt als uithangbord.
Zegt zo'n postkoets nou "leve de verdraagzaamheid', of schreeuwt-ie "leve LHBTQ+"?
Die jongen die de hele achter het stuur moet kruipen vindt, niet zonder reden, dat het laatste het geval is en niet het eerste, dat zijn bus de hele dag vooral het uithangbord is van een bepaalde levensstijl, een die hij geleerd heeft moreel af te keuren.
Stel dat die bus morgen wordt overgespoten en de tekst Allahu Akbar er zo groot mogelijk op komt te staan, met als argument dat PostNL iets wil doen aan de Islamofobie in het land, ik denk dat men deze of gene chauffeur die daar een beetje moeite mee heeft meteen zal begrijpen.
Het spel dat gespeeld wordt is dat met het één, een oproep tot verdraagzaamheid, het ander, het bejubelen en als revolutionair zien van bepaalde seksuele geaardheden, opgedrongen wordt. Een morele oproep om verdraagzaam te zijn wordt verweven met het eenzijdig op de voorgrond plaatsen, etaleren, exhibitioneren van specifieke levenswijzen.
En dan heb ik het nog niet over het impliciete verwerpen van andere levenswijzen die daar diametraal tegenover staan, zoals bijvoorbeeld meer fundamentalistische islamitische.

Schoorsteenveger | 30-07-23 | 14:38

Hij heeft gelijk EN ik zou hem doen

Francine Fishpaw | 30-07-23 | 14:37 | 1

Kijk, dat is nou met een open, frisse blik naar de realiteit kijken.

Schoorsteenveger | 30-07-23 | 14:39
-weggejorist-
threewing | 30-07-23 | 14:36 | 1

Ik wil ook geen bezorger in een regenboog busje voor de deur die een pakketje komt bezorgen. Wat zullen de buren wel niet denken?

Jan_Pietersen | 30-07-23 | 14:32 | 1

Dat u regenboogcondooms besteld heeft?

pa_niek | 30-07-23 | 14:38

Ik heb niet zo’n moeite met een pridevlag. Ik heb meer moeite met anti-vaginale schimmelzalf en maandverbandreclames met actrices met overgewicht in veel te strakke legging. En zo heeft iedereen wat te zeiken. Ik vind het alleen bijzonder dat ‘rechts’ een speerpunt heeft gemaakt van het bestrijden van pridevlaggen (waar ze nul last van hebben) en nu bijna een pact sluiten met de religie van de homofobie.

BobDobalina | 30-07-23 | 14:32 | 12

Bob, vaginale schimmel heeft te maken met een ontregelde zuurtegraad. Beetje yoghurt en de boel is met drie daagjes weer op orde. Daarentegen, eelt op je reet is niet zomaar te verhelpen...

Ja, want links heeft al decennialang een speerpunt gemaakt van vlaggen en symbolen bestrijding. Dus je roept iets zonder in de spiegel van je eigen activisme te kijken.

De trots-vlag is derhalve een ‘gejat’ symbool, erken dat nu eerst even en we zitten weer op een lijn. Niet? Ok.

Unsinkable-Sam | 30-07-23 | 15:45
▼ 9 antwoorden verborgen

Vermakelijk om te zien hoe twee intolerante dramculturen botsen, beiden door de staat bij de bevolking door de strot geduwd... fight's on!

Nederlanddraaitdoor | 30-07-23 | 14:32 | 3

Vrouwen met snikkels vs besneden snikkels..chips, nootjes en bier klaar

Nederlanddraaitdoor | 30-07-23 | 14:34

Ook bekend als Simpsons Monkey Knife Fight.

Battery!!! | 30-07-23 | 14:44

Dit dus.. ik weet nog niet op wie ik mijn geld zet. Gaat ‘n flinke confrontatie worden mijns inziens. Trekt Mo a.h. langste eind, dan wordt Woke en hun aanhang opgeruimd, trekt Woke a.h. langste eind dan is er geen plaats meer voor Mo... Woke houdt nog van Mo, maar Mo houdt niet zo van Woke.

Unsinkable-Sam | 30-07-23 | 15:54

Ik denk bij zo'n vlag/voetgangersoversteekplaats/enz.. : Er is hoop.

Lu_Tze | 30-07-23 | 14:31 | 1

Jij begrijpt de herkomst der dingen...

Unsinkable-Sam | 30-07-23 | 15:15

Homofoob 2 heeft wel een punt:
Waarom moet dit op zijn werk?
Bij politie mag je toch ook geen hoofddoek? (terecht).
.
PS
Ik vind het persoonlijk wel jammer natuurlijk dat hij de religie van de, ahem,
alles behalve liefde en vrede, wil aanhangen.

hotmint | 30-07-23 | 14:30

Je mag hier altijd tegen homo zijn, tenzij je tegen homo bent vanwege Islam.

Weerduivel | 30-07-23 | 14:29 | 3

Niet tegen homo, tegen het gedram met pridevlaggen.

JJMS | 30-07-23 | 14:38

Dit gaat meer over het opgedrongen krijgen van een standpunt.

AdvocatusDiaboli | 30-07-23 | 14:42

Andersom, het is verboden om iets tegen welk letterbaktype dan ook te hebben, tenzij je de moslimkaart kan spelen.

ZonderNaam | 30-07-23 | 15:34

Met afstand nr 1 kutbedrijf van Nederland. Wat een totale ramp is dat toch, dat PostNL. Verschrikkelijk. Laat ze eerst maar eens zorgen dat die pakketjes normaal worden bezorgd. Al die grote bedrijven (KPN, ING, enz.) hebben tegenwoordig :
1) kompleet dichtgetimmerde websites die opzettelijk zo zijn ontworpen dat de klant / consument met een klacht of vraag er gewoon niet doorheen komt en na 3 kwartier in cirkeltjes gestuurd te zijn door 1 of andere chatbot en haren uit het hoofd trekken het uiteindelijk maar opgeeft.
2) Gedweep met regenboog gedoe. "Bij ons kan je zijn wie wil zijn en vieren wie je bent" en dat soort totaal nietszeggende bullshit kreten. Dus bij de ene bank "kan je zijn wie je wil zijn" en bij de andere niet ? Wat is dat voor gelul ? Volgens mij hebben me we inmiddels wel genoeg regenboogvlaggen in 020, btw.

Asteroid-B612 | 30-07-23 | 14:29 | 4

@Piet Karbiet | 30-07-23 | 14:48: Het is er allemaal op gebaseerd om de klant / consument ZELF zoveel mogelijk handelingen te laten verrichten. Bespaart mankracht en dus geld. "Los het zelf op met onze online probleemoplosser !" KPN is helemaal een ramp. Als je internet het niet doet sturen ze je een SMS met een URL waar een telefoonnummer op staat wat je kan bellen. Maar daar kan je dus niet bij want je internet doet het niet. Weer bellen naar "klantenservice". Kastje, muur. Ik ben bijna 2 weken bezig geweest voordat het probleem was opgelost.

Asteroid-B612 | 30-07-23 | 14:58

Ooit rekende PostNL (onterecht) veels te hoge invoerheffingen op een klein product. Veel gebel met douane en PostNL, en na 8 maanden (!!!) mijn geld teruggekregen. Alleen omdat iemand zat te slapen tijdens het werk...

Kartelmaster2000 | 30-07-23 | 15:00

@Asteroid-B612 | 30-07-23 | 14:58: Herkenbaar. Ondanks tienduizenden meiden die Communicatie hebben gestudeerd is het er niet beter op geworden. Noncommunicatie.

Piet Karbiet | 30-07-23 | 15:23
▼ 1 antwoord verborgen

Religie is een keuze. Dus neem ontslag en zoek een andere werkgever.

Zemko | 30-07-23 | 14:28 | 1

Wel een mooi voorbeeld, stel je voor dat ze ineens met een grote afbeelding van Jezus op de zijkant zouden rondrijden. Zouden mensen ook niet willen, de wereld zou te klein zijn. En technisch gezien begint dat hele LOWIQ+ zich steeds meer als een religie te gedragen, dus waarom zouden we dat wel normaal moeten vinden?

keistad | 30-07-23 | 14:35

Woke loopt spaak in Europa omdat het een Amerikaans model is dat derhalve totaal geen rekening houdt met aanzienlijke populaties moslimmigranten uit het Midden-Oosten.
En dat zijn mensen die enthousiast meedoen met links en woke wanneer er krachttermen als racisme en islamofobie op de agenda staan, maar helemaal niks moeten hebben van het letterbakgedoe.

ZonderNaam | 30-07-23 | 14:28 | 3

Precies.

Asteroid-B612 | 30-07-23 | 14:31

In de USA is 3% moslim.

Piet Karbiet | 30-07-23 | 15:25

@Piet Karbiet | 30-07-23 | 15:25:
Meeste daarvan is wel 'Nation of Islam', en dat is meer een Afro-Amerikaanse emancipatie-beweging.

ZonderNaam | 30-07-23 | 17:11

'Ik ga in dit bus'... Zucht... Direct ontslaan, u krijgt geen WW want werkweigering. Doei! Overigens ben ik ook van mening dat transvrouwen met een piemol die vinden dat ze dameskleedkamers in mogen of dat ze op vrouwendagen van de sauna ook naar binnen mogen dat eens een keertje bij een hamman moeten gaan proberen,

Levertraan | 30-07-23 | 14:27 | 1

Deze boys werken meestal voor zichzelf.

Asteroid-B612 | 30-07-23 | 14:53

Een schitterende praktische "clash of civilizations"! Bier! Nootjes! Chips!

Kartelmaster2000 | 30-07-23 | 14:27

Woke gaat deze stroming keihard aanpakken. Kom maar door met de thee

J.Dokstijl | 30-07-23 | 14:27

Misschien dat iemand mij zou kunnen vertellen waarom je een bestelbus in regenboogkleuren verft. Iemand ?

johnyl | 30-07-23 | 14:27 | 2

Misschien allemaal restanten verf die in de kelder stonden en té milieubewust om ze weg te gooien. Zoiets?

pa_niek | 30-07-23 | 14:42

Om te tonen dat wie een pakketje verstuurt met PostNL zichzelf kan zijn ofzoiets.

Asteroid-B612 | 30-07-23 | 19:16

We doen met zijn allen net of er een grote erecte penis aan de zijkant van zijn bus zat. Alles wat ik zie zijn een paar kleurtjes van de regenboog, volgens mij niet zo heftig. Vroeger ook wel eens bezorgd voor een döner restaurant met een turks vlaggetje en halve maan op de bezorgbox, dat was niet het einde van de wereld.
Gewoon je werk doen en niet zo lopen janken.

zeertegendradig | 30-07-23 | 14:24 | 6

@Patje | 30-07-23 | 14:45:
Ik geef antwoord op uw vraag, door aan te geven dat uw vraag niet correct is in mijn ogen. Als uw vraag is wat ik van het specifieke filmpje vind wat u plaatst, dan ja dat vind ik een ongezonde situatie. Zover ik weet is dit echter geen onderdeel van een ideologie of iets dat transgenders in NL op grote schaal nastreven.

zeertegendradig | 30-07-23 | 14:52

@Patje | 30-07-23 | 15:05:
Jouw vrijheid eindigt waar de vrijheid van iemand anders begint in grote lijnen. Als mensen gedwongen worden om sex te hebben met transgenders vanuit woke overwegingen dan ga je duidelijk een grens over. Bij sommige andere onderwerpen ligt het wat genuanceerder.

In het algemeen zou ik zeggen dat het fijn is als mensen een beetje rekening met elkaar houden. Transgenders hebben geen makkelijk leven een beetje inlevingsvermogen is niet zo gek richting deze groep. Aan de andere kant moeten transgenders ook beseffen dat ze niet alleen zijn op deze aardkloot en dat ze niet in alles hun zin kunnen krijgen.

zeertegendradig | 30-07-23 | 18:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Homohaat bestrijd je niet met vlaggetjes en zebrapaden, maar met beleid lijkt mij.
Dus op je werk door omgangs en gedragssregels en voor het land dmv wetgeving en het niet toelaten van culturen waarbij homohaat en vervolging genormaliseerd is.

In dit geval sta ik deels achter de postbezorger, postNL heeft 1 taak naar ons toe en dat is op tijd en netjes bezorgen van post en pakketten. Het inzetten van regenboogbusjes gaat me te ver.
Of de postbezorger in kwestie een homohater is weten we niet en we weten ook niet wat voor beleid hij zou willen.
Verder, ik had zelf het idee dat het met de homohaat in NL wel meeviel en dat het alleen maar iets was toegenomen nadat we culturen binnenlieten die het genormaliseerd hadden.
Hoeveel en wat voor moeite willen we precies doen om die laatste paar % vd mensen te overtuigen dat homohaat te ver gaat? Ik denk juist dat het averechts werkt door continu het te hebben over alfabet mensen en deze over te vertegenwoordigen in media en op tv.
Het beste middel is lik op stuk beleid daar waar haat en geweld tegen homo’s plaatsvind.

timmey | 30-07-23 | 14:23 | 4

@BobDobalina | 30-07-23 | 14:27: dat dus. nog steeds proberen beleidsmakers homohaat inclusief te maken terwijl dit grotendeels gepraktiseerd word door islamietjes

Levertraan | 30-07-23 | 14:30

Homohaat is gewoon domheid en bekrompenheid.
En de liefhebbers ervan zijn vreugdeloos en verbeten.
Laat homo-haters gaarkoken in vooroordelen en chagrijn, zou ons advies zijn.

Homo an sich veroorzaakt helemaal problemen er is niet aan de hand.
Het is een paar % van de mensen die zo worden geboren en that's it. Het is niet besmettelijke en ze eten geen kinderen op.

En beter een schat van een transseksueel als buurman of buurvrouw dan een psychopaat die een oorlog begint.

Dus die speciale aandacht begint een beetje vermoeiend te worden.
Juist geen speciale aandacht, kan dat ook?
En vooral geen door Woke onder sociale druk afgedwongen aandacht in het algemeen graag.

AdvocatusDiaboli | 30-07-23 | 14:36

@BobDobalina | 30-07-23 | 14:27: ik ben niet homofoob en heb niks tegen de voor mij betekenisloze andere letters van het alfabet. Maar dat betekent voor mij niet dat ik het ok vind dat ee tegenwoordig op m'n werk doodgegooid worden met regenboogvlaggetjes. En aldoor maar met regenboogkleuren roepen dat we ons werk met pride doen. Ik ben hetero, verloofd, blank, biet erg religieus en redelijk tolerant. Maar zo langzamerhand ben ik er wel klaar mee dat ik constant overal geconfronteerd wordt met achterlijke kleurtjes en pride evenementen, en aan de andere kant aldoor respect moet hebben voor stilteruimtes, suikerfeest en wat weet ik. Ik wil gewoon ongestoord mezelf Ijn en niet constant worden lastiggevallen met ieders geloof/afwijking. Kortom doe war je wilt, geloof wat je wilt, maar val me er niet aldoor mee lastig.
Degene die we niet mogen discrimineren zijn in de meerderheid degene die geen sexue3l andersdenkenden accepteren. Dat los je niet op door iedeen maar lastig te vallen met bandjes en vlaggetjes.

DanskeRob | 30-07-23 | 14:39
▼ 1 antwoord verborgen

Ach gut, meneer heeft homofobie en wil niet in een pride busje rijden. Nul sympathie hier. Straks wil meneer ook geen handjes geven aan vrouwen of joden. Met dit gedrag krijg je in ieder geval geen ww.

BobDobalina | 30-07-23 | 14:20 | 8

@RtotheB | 30-07-23 | 14:26: dus je wil wel in een grote reclamezuil rijden (en de commerciële belangen behartigen van een bedrijf) maar niet in een bus die gelijkheid voor allen uitstraalt. En dan niet omdat de boodschap je niet aanstaat, maar waarschijnlijk omdat er veel linkse mensen zijn die zich achter dat doel stellen.

Am i right?

BobDobalina | 30-07-23 | 14:36

@BobDobalina | 30-07-23 | 14:36: You are wrong. Een regenboogvlag mag misschien "gelijkheid voor allen" uitstralen voor de meeste Westers denkenden. Maar voor anderen staat het voor tegennatuurlijke smeerlapperij, zondige, weerzinwekkende decadentie en seksuele perversie die ook nog eens bestraft dient te worden, want dat staat zo geschreven. Vandaar dat het voornamelijk de islamitische landen zijn waar homoseksualiteit strafbaar is. Dus dit is wel degelijk een culturele kloof. Een voorbode misschien.

Asteroid-B612 | 30-07-23 | 19:24
▼ 5 antwoorden verborgen

Er is werk zat, dus doe lekker wat je wil. Hij werkt, dus dikke plus.

John McClane | 30-07-23 | 14:20

Punt is niet zozeer die bus.
Nou hoeft PostNL zich niet te bemoeien met dit soort kwesties, maar met of zonder bus, moslims gaan homo’s nooit accepteren.
Maar als ik zeg nooit moslims in m’n buurt te willen accepteren ben ik islamofoob, racist, fascist, kkJood, vieze flieker, je moeder enz enz.

Ruimedenker | 30-07-23 | 14:19

Ja, moslims hebben een homo-acceptatieprobleem. Ja, postNL heeft een woke-probleem en dringt dit soort gedoe op. Ik heb helemaal niets tegen alle vormen van geaardheid maar krijg wel jeuk van die regenboogvlag.

B2 | 30-07-23 | 14:19 | 1

Ze hebben geen probleem hoor, het is gewoon haram.

Zeurders | 30-07-23 | 14:20

Aan de ene kant heeft hij gelijk die regenboog wordt overal door je strot geduwd. Maar hij wil niet rijden omdat hij moslim is en het islam tegen homo's en de islam duld geen tegenspraak. Wat is de volgende stap van dit geloof, geen homo's als collega of homo's in elkaar slaan enzovoort.

speed48 | 30-07-23 | 14:18 | 2

De volgende stap is geen jongelieden van islamitische persuasie als vakkenvuller bij de Appie vanwege bier- en salamiverkoop, de daaropvolgende stap is geen reclameposters meer met 'aanstootgevende' zaken in de openbare ruimte, de volgende stap is verplichte hoofdbedekking voor dames in deszelve - en de uiteindelijke stap is door muren gescheiden stadsdelen, de muren te bekostigen door Koeweitse en Quatarese sponsors. Maar dat neemt niet weg dat dit jongmens straks waarschijnlijk een hele redelijke kans maakt op een binnenskamerse schikking om de arbeidsovereenkomst te ontbinden. En als dat gebeurt - dan is het hek van de dam.

bisbisbis | 30-07-23 | 14:34

Best grappig dat deze man zoveel bijval krijgt hier, want afgezien van het feit dat ik alle woke-shit ook spuugzat ben is het toch vrij duidelijk dat hij vanuit religieuze motieven niks moet hebben van de regenboogvlag. Waarbij hij aangeeft dat je religie of overtuigingen buiten het werk moet laten. Ik denk dat als je tegen hem zegt dat hoofddoekjes dan wellicht ook niet meer achter de kassa van de appie happie moeten kunnen hij heel hard gaat roepen; Rassiesss, rassiessss. Dus ja, PostNL graag stoppen met al die woke toestanden, moslims graag stoppen met religie steeds naar de straat brengen. Doe dat dan maar lekker thuis.

Reso | 30-07-23 | 14:18 | 1

Ik lees vooral nuance zoals hier nu. Geen absolute bijval.

RtotheB | 30-07-23 | 14:28

Haha, geweldig.

SterF... | 30-07-23 | 14:28

Als dit een lid van een ouderwets bevindelijk gereformeerde gemeenschap ergens uit de Nederlandse bijbelgordel zou zijn, dan ....

bisbisbis | 30-07-23 | 14:17 | 1

Ik zou zeggen, een kleiner formaat voor op het post-nl busje.

DeWDD | 30-07-23 | 14:29

Hoe dan ook, de allochtone post en pakketbezorgers hebben gewoon gelijk. Zijn bestelwagen is geen uithangbord voor linkse hobby’s en politieke statements. Voorts vind ik de regenboogvlag ook een mispeer, symbool hebben ze nl. gejat v.d. Christenen. We zitten ook niet te wachten op groene of zwarte post en pakketbusjes met Arabische religieuze uitingen, toch?

Gewoon effe kappen met die aandachttrekkerij of ophef veroorzakende bull-crap. Maar, PostNl CEO is een vrouw dus likken naar de zittende macht. Let maar eens op, de regenboog bezorgbus gaat er komen: binnen enkele mnd. leegloop operationeel personeel bij de firma.

Unsinkable-Sam | 30-07-23 | 14:17

Leestip: Langzaam maar zeker bepalen door woke-opvattingen gekleurde reclamecampagnes hoe de wereld eruit moet zien en bepalen grootbedrijven wat wij als burgers moeten vinden en consumeren. Onder de vlag van The Human Rights Campaign worden momenteel de zegeningen van het trangenderisme ons leven ingeramd op basis van de Corporate Equality Index, waaraan bedrijven moeten voldoen. In deze nieuwe variant van kapitalisme met een dikke marxistische of feodale saus is de individualiteit en keuzevrijheid van burgers irrelevant geworden en heeft de democratie haar langste tijd gehad, schrijft Ines van Bokhoven. opiniez.com/2023/06/01/grootbedrijven...
Met op de achtergrond natuurlijk clubs als BlackRock en de WEF.

Piet Karbiet | 30-07-23 | 14:16 | 7

@Piet Karbiet | 30-07-23 | 14:33: dus?

BobDobalina | 30-07-23 | 14:42

@Piet Karbiet | 30-07-23 | 14:31: Ja

Baron_von_Rijswijck | 30-07-23 | 14:54
▼ 4 antwoorden verborgen

Zo word ik afgelopen week helemaal knetter van de linkedin propaganda van Liander… en vandaag zelfs id televaag dat weer iemand zn ‘mental health’ kwijt is en dus op het schild gehesen moet worden. Stop toch met het promoten van mentaal uitgedaagden en het door de strot duwen van hun problemen als ‘nieuw normaal’.

richardsp1 | 30-07-23 | 14:15 | 2

Als je op linkedin zit, vraag je er ook wel een beetje zelf om.

Ik zie daar of woke en ander kijk hoe goed we zijn geneuzel of wappieshit van mensen die strijden tegen het ‘systeem’.

BobDobalina | 30-07-23 | 14:24

Hij kan ook met z’n bus van een flatgebouw af rijden.

Ruimedenker | 30-07-23 | 14:15

Vroeguh... was er een heel land dat op het moment dat de shit de fan raakte riep "ich habe es nicht gewusst dat ik in een regenboogbus reed".

Dat deze mijnheer zijn eigen keuze maakt en daarmee de richting van zijn leven kiest, in plaats van gemakkelijk op de peer-pressure-trein te springen vind ik bewonderswaardigend !

Johan C. | 30-07-23 | 14:14

Op zich heeft die meneer wel een punt dat allerlei activisme niet op het werk hoort. Aan de andere kant is de godsdienst die hij aanhangt (neem ik voor het gemak even aan) op een vergelijkbare manier activistisch met het zich bemoeien met allerlei privézaken, zie o.a. Lale Gul.

Zeurders | 30-07-23 | 14:13 | 2

Simpel; dus beiden niet!

Cunucu | 30-07-23 | 14:16

Dat dus. Wat mij betreft gooien we deze opvatting verwoord als stelling in een groep met blauwharige alfabetmensen en de aanhangers van FC Mohammed. Moge de beste winnen.

FrankVeer | 30-07-23 | 14:29

Deze man trekt een streep waar de roomblanke autotochtoon tot vermoeiens toe achter corporate woke aanloopt met hun miljoenmiljard nieuwe ESG managers overal opduikend.

de Voorzittert | 30-07-23 | 14:13 | 4

@ChalinaRosa | 30-07-23 | 14:17: Maar dat geldt dan omgekeerd ook voor zijn religieuze gekte. Dus geen hoofddoeken achter de kassa van niet-islamitische winkels, geen religieuze oproepen tot gebed vanaf een minaret in Nederlandse steden. Geen stilteruimtes ombouwen tot gescheiden gebedsruimtes in openbare opleidingsinstituten. Gewoon niet.

FrankVeer | 30-07-23 | 14:32

@HierenNu | 30-07-23 | 14:48:
Om dat te vermijden betaalt mijn vrouw alles met zelfscan. Let wel, vrouw Hajduk is ex-moslima. Haar aversie tegen de islam gaat heel ver.

Hajduk | 30-07-23 | 18:43
▼ 1 antwoord verborgen

Overigens vraag ik van PostNL dat ze gewoon keurig mijn pakketjes bezorgen, en dat doen ze. De overtuigingen en ideologieën van de directie mogen ze voor zich houden.

Duwbak_Linda | 30-07-23 | 14:12 | 2

Wat ben ik blij met die afleverpunten! Ze doen wel dingen goed.

Patje | 30-07-23 | 14:15

@Patje | 30-07-23 | 14:15: Als het kan maak ik daar ook gebruik van.
Al kreeg ik laatst de vrolijkste pakketbezorger ooit aan de deur.

Duwbak_Linda | 30-07-23 | 14:20

Ik ga al demonstratief naast een gaybrapad oversteken dus zeker niet in een regenboogbus rijden. Zijn vast wel andere collegas die met de nieuwe deugbus willen rijden.

SailingDuck | 30-07-23 | 14:12 | 1

Ik vind het gewoon ongepast om over uitingen heen te lopen. Een zebrapad heeft een functie en het lijkt mij best slim die functie herkenbaar te houden. Ik wil ook geen regenboog C01 borden bijvoorbeeld..

Welke idioot verzint het overigens om een 'veilige haven' voor overstekers te wijzigen in een rode lap voor sommige andersdenken?

Bootvisser | 30-07-23 | 14:32

Leuk dilemma. Eerder ongezien die man gelijk gegeven dat op werk geen religieuze overtuigingen opgelegd moeten worden, dus geen hoofddoekjes, kruizen etc.

Snap_het_ook_niet | 30-07-23 | 14:09

Steek die vlag maar in je reedt.

Ruimedenker | 30-07-23 | 14:07

Kan me nog een trambestuurder uit 020 herinneren die in de jaren '90 weigerde om met een tram met reclame voor The Bulldog te rijden. Want illegale en verslavende drugs.

Piet Karbiet | 30-07-23 | 14:06 | 4

Daar hadden ze een punt: dat was immers tegen de wet. Reclame voor coffeeshops was volgens mij altijd verboden.

BobDobalina | 30-07-23 | 14:25
▼ 1 antwoord verborgen

We hebben al een tijdje scheiding van moraal en geloof.

Dus dan kunnen er geen hoofddoekjes bij de politie.
Of zijn we dan weer te consistent.
Houden geloven meestal niet zo van.

AdvocatusDiaboli | 30-07-23 | 14:06 | 2

Het plan vanagressieve wereldgodsdiensten is het beknotten/verbieden van afwijkende overtuigingen, maar zelf willen ze graag alle aspecten van de samenleving domineren, tot je privéleven aan toe.

Zeurders | 30-07-23 | 14:16

@Zeurders | 30-07-23 | 14:16:
Ze willen u redden zodat u ook in de hemel komt.

Of het is een verborgen machtsspelletje (google even op 'Dawa').
Maak gebruik van de democratie voor je eigen plannen totdat je de democratie kan vervangen door wat nu in Afghanistan gebeurt en dan komt iedereen in hemel.

Of ze vinden het een eng idee dat hun hele geloofsleven een grote vergissing onverdraaglijk. Dat kan ook. Vooral voor priesters en imams. Dus dan overschreeuwen we dat maar.

AdvocatusDiaboli | 30-07-23 | 14:24

Zullen we religie en politieke ideologie buiten het werk houden inderdaad?

Daar wordt het leven een stuk prettiger van. In plaats van al dat deug-vlaggen, door de ‘ontwaakten’ -is Nederlands voor ‘woke’ als in: When I woke up this morning.”

ratelaar | 30-07-23 | 14:06

Hij is pride op zijn standpunt

hotbrasil | 30-07-23 | 14:05

Is de term meteorological appropriation al gevallen? Ik kan tegenwoordig niet eens meer genieten als ik een echte regenboog waarneem...

kapoerewiet | 30-07-23 | 14:04

Wel eens bij stilgestaan dat verreweg de meeste ceo's eigenlijk als visie hebben: meer omzet en meer winst?
Maar ja, verkoopt zo kut tav de massa en een werkelijke visie tav productontwikkeling en markbehoeftes is toch wat anders. Dan is heel dat luidruchtige woke gebeuren een ideaal alternatief. Voor de bühne lekker deugen, ondertussen wat kaasschaven en draait het maar om 1 ding: shareholder value.

Het is dus pure geestelijke creativiteits armoede onder het managementgilde.

HetIsWatAllemaal | 30-07-23 | 14:04 | 2

Yep. Het waren vroeger ook altijd de grijze talentloze muizen in de klas die 'iets met management of marketing' wilden gaan doen als ze groot waren. En nu zitten we ermee.

kapoerewiet | 30-07-23 | 14:05

Nee, je zegt het zelf al; shareholder value. Er zijn steeds meer institutionele beleggers die uitsluitend beleggen in bedrijven met een minimaal aantal deugpunten.

Sieg Hein | 30-07-23 | 14:08

Er is één grote plus aan het linkse multiculturele wensdenken, namelijk dat het niet samengaat met veel andere linkse hobby's. Nu is het tijd om achterover te leunen, de boel flink op te stoken en te genieten. Laat d66, pvda en groenlinks maar eens een standpunt innemen over prioriteiten: religie, vvmu of lhbtqxyz

RigouReus | 30-07-23 | 14:03

Vroeger ging de postbode van gleuf naar gleuf, net zolang tot z’n zak leeg was.
Dat was pas een geile tijd.

Ruimedenker | 30-07-23 | 14:03 | 3

Vooral als hij twee keer belde.

Kapitein Sjaak Mus | 30-07-23 | 14:06

Heb wel eens aan postbodes gevraagd.
Maar die iets te rondborstige, iets oudere vrouw in een badjas die de knappe jonge postbode met zijn gespierde billen binnenvroeg om even met zijn goed gevulde pen te laten tekenen voor een ontvangst, die is nog niet gesignaleerd.
In al die jaren niet.

Hoe het met vrouwelijke postbodes zit weten we nog niet.

AdvocatusDiaboli | 30-07-23 | 14:12

@Kapitein Sjaak Mus | 30-07-23 | 14:06:
Hij belde altijd twee keer.

Hajduk | 30-07-23 | 18:45

Een bedrijf moet neutraliteit uitstralen omdat niet alle klanten dezelfde overtuiging hebben.
Alleen het bedrijfslogo voeren dus.
Bedrijven moeten zich bemoeien met hun product of dienst en zich niet bemoeien met politieke of maatschappelijke uitspattingen.

Hangtietsmurfin | 30-07-23 | 14:02 | 2

Een bedrijf mag dat helemaal zelf bepalen, zoals jij ook mag bepalen of je daar goederen van af wilt nemen. Ook mag je zelf bepalen of je daar dan wilt werken of niet. Dit soort bedrijven zien vroeg of laat ook wel in dat hun gespeelde maatschappelijke betrokkenheid teveel centjes gaat kosten omdat mensen het beu beginnen te raken. Geef t even een beetje tijd. Komt allemaal goed.

Reso | 30-07-23 | 14:07

Precies. Het is totaal vermoeiend zo langzamerhand.

ChalinaRosa | 30-07-23 | 14:20

Hij heeft op zich gelijk al is zijn reden zijn geloof, stel dat het bedrijf van te voren kenbaar heeft gemaakt hoe idealistisch ze in de maatschappij staan dan moet die gozer gewoon stil zijn en zijn werk doen, anders had hij zijn contract niet moeten ondertekenen.

Patje | 30-07-23 | 14:01

Ondanks de uitingen van de bezorger waaruit blijkt dat het nog wel wat generaties duurt voordat we elkaar echt accepteren zoals we zijn, ben ik ook team bezorger. Hij is "alleen maar" bezorger en niet het woke uithangbord van de werkgever, in dit geval Postnl.
Het zou wat anders zijn als hij voor het COC of Grindr zou werken :)

Grote bedrijven zijn tegenwoordig wel erg bezig met het deugen. Bij bedrijfskantines begint de vegetarische meuk bijvoorbeeld ook de overhand te nemen. Bij mijn bedrijf kan jij je registreren hoe jij jezelf identificeert zodat ze in hun jaarverslag kunnen laten zien hoe divers het bedrijf wel niet is, zonder dat er iets wezenlijks wijzigt overigens binnen het bedrijf. Lease auto's moeten per se volledig electrisch zijn; lekker handig als je thuis niet de gelegheid voor een laadpaal hebt en de schaarse publieke laadpalen in de buurt moet delen met andere pechvogels.

Het wordt een echt D66-dram cultuur. Gij zult die hele LGB.. cultuur accepteren, gij zult minder/geen vlees eten, gij zult electrisch rijden, gij zult die plakkende en lekkende blikjes (je krijgt er nooit die twee laatste druppels uit) naar de locale kleverige inzamelpunt zuilen..

Baron_von_Rijswijck | 30-07-23 | 14:00 | 1

"(...)de uitingen van de bezorger waaruit blijkt dat het nog wel wat generaties duurt voordat we elkaar echt accepteren zoals we zijn(...)".
Dat gaat dus nooit gebeuren. De fundamentele culturele verschillen zijn te groot.

UnderTheDevil | 30-07-23 | 14:09

Juist.
Relatie, religie thuislaten.
Geen hoofddoek bij de politie, kerken en moskeeën sluiten.
Thuis.
Maar da’s vast niet wat hij bedoelt.
En verder vin’k dat busje irritant opgedrongen gelul.

Ruimedenker | 30-07-23 | 14:00

Je lijkt zoiets wel gemakkelijker als moslim te kunnen uiten dan als christen

jeweettochniet | 30-07-23 | 13:57 | 1

En ook hierom GS. Niet gekleurd maar eerlijke berichtgeving. Steun deze mensen!

Normpje | 30-07-23 | 13:57

Jongen heeft gewoon een punt. De post is de post, die brengen mijn pakketje en gerne zonder ideologische ondersteuning, bitte. Daarbij staat die vlag niet gelijk aan de doodgewone acceptatie van homoseksualiteit maar voor het inkwartieren van holebi's bij een nogal dwingelanderige 'gemeenschap'.

kapoerewiet | 30-07-23 | 13:56

PEr ongeluk heb ik deze week een reclameblokje gezien, interpolis zoenende donkergekleurde mannen zijn nog niet uit beeld of de volgende twee donkere YMCA likkers komen al weer in beeld. Deze jongeman moet zich haasten om de boot niet te missen.

bergsbeklimmer | 30-07-23 | 13:56 | 1

Grolsch wordt in een bruine kroeg alleen nog gedronken door vrolijke zwarte mannen en aziatische vrouwen. Geserveerd door een roodharig knotje, dat dan weer wel.

_pacman_ | 30-07-23 | 13:59

Dat geldt ook voor die lelijke Pride vlaggen op een politiebureau. Daar hoort de neutrale Nederlandse vlag te wapperen en niet het symbool van een links activistische genderclub.

Piet Karbiet | 30-07-23 | 13:55

Tsja. Zou jij in een werkbusje willen rijden waarop "Iek neuq je de moederrrr, k*nkerhoerrr" staat?

marcoplarco | 30-07-23 | 13:55

Deze man heeft gelijk, voor je het weet verft PostNL, in een poging te deugen, de haatsymbolen van de islam op hun busjes, dat zal mij dan echt te ver gaan.

Sieg Hein | 30-07-23 | 13:55 | 2

Hangt van Blackrock en Vanguard af. Mochten zij die richting op willen dan gaan we die richting op

jeweettochniet | 30-07-23 | 14:00

@jeweettochniet | 30-07-23 | 14:00: ja er zijn ook Nederlandse activisten die eisen dat hun pensioen geld uitsluitend wordt belegd in bedrijven die deugen. Een regenboog vlag levert deugpunten op, net zoals het aanstellen van “diversity officers” of een programma om actief vluchtelingen in dienst te nemen.

Sieg Hein | 30-07-23 | 14:05

Leden van de homogemeenschap, maar ook tal van andere 'minderheden', vinden dat ze precies zo zijn als 'normale' mensen. Terwijl ze vervolgens door op bootjes en in optochten allerlei gekkigheid uit te halen aantonen dat ze dat eigenlijk helemaal niet vinden.

goedverstaander | 30-07-23 | 13:54 | 6

Dingen aan elkaar knopen is ook een kunst.
De mensen die vinden dat ze normaal zijn hoeven niet dezelfde mensen te zijn die die homo's op een bootje en pride-optochten en gekkigheid normaal vinden.

AdvocatusDiaboli | 30-07-23 | 14:17

@kapoerewiet | 30-07-23 | 13:59:
Zo is dat.
Je kunt mensen indelen op allerlei manieren.
Maar de vraag is of die indeling eigenlijk niet een beetje betekenisloos is onder normale omstandigheden.

AdvocatusDiaboli | 30-07-23 | 14:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Post.nl moet eerst maar eens goede service leveren, het minst betrouwbare bedrijf wat ik ken.

polletjepiekhaar | 30-07-23 | 13:54 | 6

@Sieg Hein | 30-07-23 | 13:56: ook zo erg: "Het is op dit moment drukker dan u van ons gewend bent." De gotspe, als iedereen dondersgoed weet dat je eindeloos in de wacht moet staan.

kapoerewiet | 30-07-23 | 14:00

@adam76 | 30-07-23 | 13:55: De genoemde plus DHL., GLS en TNT staan elkaar te verdringen om als slechtste op Trustpilot te komen.

meneer der meneren | 30-07-23 | 14:13

@Von Knarrenstein | 30-07-23 | 14:00: meest eerlijke en oprechte naam van een bezorgdienst.
Doe Het Langzaam

Masparts | 30-07-23 | 14:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Zo typisch dat dit soort figuren zo bezig zijn met wat andere mensen tussen de lakens uitspoken.
Wat een verrijking.
En werkweigering is ontslag. Zonder recht op ww.

Deflatiemonster | 30-07-23 | 13:53 | 3

Dus als uw werkgever u voorschrijft dat de nieuwe werkkleding voortaan bestaat uit veiligheidsschoenen en een Borat-zwembroek dan geeft u daar zonder meer gehoor aan?

_pacman_ | 30-07-23 | 13:56

U haalt zaken door elkaar. Het interesseert hem niet maar weigert in een rijdende reclamezuil zijn werk te doen.

JJMS | 30-07-23 | 13:57

Mooi dat PostNL nog wel voldoende pakketbezorgers kan vinden die voor een schijtloon in dat posterbusje willen rijden.

Duwbak_Linda | 30-07-23 | 13:59

In Nederland kon al iedereen zichzelf zijn. Juist door het gepush met regenboog vanuit commercie komt er eerder een afkeer

jeweettochniet | 30-07-23 | 13:53 | 2

Klopt. Zat homo's die al 55 jaar geleden op de buis waren en niemand deed er moeilijk over. Jos Brink, Andre van Duin, Ien Dales, Boy George, Paul de Leeuw, Pim Fortuyn etc. En ze kunnen al 30 jaar legaal trouwen in dit land..

Piet Karbiet | 30-07-23 | 14:02

@Piet Karbiet | 30-07-23 | 14:02:
Je vergeet de aller eerste: Albert Mol.
Hier in Wie van de drie in 1973:
www.youtube.com/watch?v=61fN-94q6kw

aflaatverkoper | 30-07-23 | 16:14

Hij heeft helemaal gelijk.
Geloven doe je maar thuis of in een gebedshuis.

HierenNu | 30-07-23 | 13:52

Scheuren met die bak
Is auto van de zaak
Die dingen hebben ook goeie toeter

RickTheDick | 30-07-23 | 13:52

Zou hij ook zo praten wanneer het een bus met een zwarte vlag met wat witte, Arabische krabbels erop betreft?

Zou hij dan ook roepen: “Ik ga niet rijden met dees bus vor islamse mensen. Laat mai met rust!”

DankeSchon | 30-07-23 | 13:52 | 2

Dat zal hij waarschijnlijk geen probleem vinden, maar we hebben het dan over hypocrisie. De strekking van zijn woorden zijn echter helemaal juist, los of hij daar in elk geval zo mee om zal gaan.

Nuuk | 30-07-23 | 13:58

@Nuuk | 30-07-23 | 13:58: dat hij gelijk heeft, staat buiten kijf. Maar waarom mogen sommige mensen zoiets wél uiten en worden anderen gelijk gecanceld?

DankeSchon | 30-07-23 | 14:06

Is die bus van hem of van z’n werkgever? De meeste bedrijven hebben allerlei waarden die ze willen uitdragen. is natuurlijk platte marketing en deugpuntjes maar…. PostNL kiest hiervoor en daar kun je het wel/niet mee eens zijn. Niet mee eens? Ga je lekker ergens anders werken.

Risingson | 30-07-23 | 13:52 | 3

Maar ik wil die bus ook niet in mijn straat. Ik wil geen statements van bedrijven of actievoerders. Moet ik nou verhuizen of emigreren?

J.Dokstijl | 30-07-23 | 14:12

@J.Dokstijl | 30-07-23 | 14:12: ik zie de hele tijd statements van allerlei dingen waar ik het niet mee eens ben: PVV, FVD, SP, GL, Islam, EO, Just Stop Oil, Poetin. Maar goed, ik had het over de werkgever. Niet over statements in het algemeen.

Risingson | 30-07-23 | 14:39

@Risingson | 30-07-23 | 14:39: Van politieke partijen en verzuilde omroepjes verwacht ik niet anders. Maar een commerciële werkgever moet hier de eigen werknemers en de klanten niet mee lastig vallen. Bij de verkoop van hun diensten en producten zijn ze ook niet zo kieskeurig in wie het afneemt. Blijf neutraal. Zie Bud Light

J.Dokstijl | 30-07-23 | 16:45

Hahahaha, homense mensen.

De_fluitlokker | 30-07-23 | 13:51

Toen hij vertelde dat hij echt niet in die bus ging rijden moest ik gelijk aan deze denken.

www.youtube.com/shorts/YlhwjZUmTQ4

Maar hier heeft meneer toch wel gewoon gelijk.

keistad | 30-07-23 | 13:51

Hij is bezorgd.

Normpje | 30-07-23 | 13:51

Lastig dilemma. Volgens de wet vh abjecte westen (meervrijheid.nl/?pagina=1426) heeft den allochtoon altijd het laatste woord. Maar volgens ultra-wokie Trudeau spelen ze op deze manier extreem-rechts in de kaart (www.geenstijl.nl/5171570/zo-hey/). Cognitieve dissonantie much?

paleface | 30-07-23 | 13:51 | 1

Dhr. Trudeau is een kind en een ideoloog in een. De vraag is hoe ze deze linkse kameleon ooit gekozen hebben. Zo Canada onwaardig...

Unsinkable-Sam | 30-07-23 | 15:29

Werk is werk, klaar. Haha todat je in een een gekleurde bus moet rijden, hij moet gewoon rijden en zijn baas moet zich met andere dingen bemoeien.

Peeves | 30-07-23 | 13:50 | 1

Ja wat is het nou?

JJMS | 30-07-23 | 13:51

Daarom had die aanvoerder van Feyenoord ook uitstekende argumenten om dat opgedrongen aanvoerdersbandje te weigeren.

Laat onverlet dat de weerstand die de religie van de vrede omtrent dit soort materie oproept het moeilijk maakt de bezorger geheel gelijk te geven.

_pacman_ | 30-07-23 | 13:50

13:37 leet!

Hevvlan Demuru | 30-07-23 | 13:49

Ik heb inmiddels geleerd dat als de commercie een ideaal gaat omarmen, dit het begin van het einde is voor het ideaal.

Hetisnietaanteraden | 30-07-23 | 13:49 | 2

Tweeëntwintig! jaar na de openstelling van het huwelijk voor personen van gelijk geslacht zien de zakenmannetjes opeens ook het licht, en moet iedereen dat weten. Twintig, dertig jaar geleden liep Nederland voor op de rest van de wereld. Nu laten we ons gek maken door onverdraagzame, agressieve, zich van pseudo-wetenschap bedienende Amerikaanse activisten en lopen we áchter bij Europese landen die van deze dwingende onzin niets moeten hebben.

J.P.Drapeau | 30-07-23 | 14:19

Dames en Heere
Mevrauw de voorzitter
Wè van de tegenpartij stellen voor om ons rood-wit-blau om te ruilen voor de regenboogvlag.
Dan zijn heel wat problemen in één klap opgelost.
En over tot de orde van de dag.

Ambiorix | 30-07-23 | 13:49

Wat vindt Kauthar hiervan?

thanseeuwen | 30-07-23 | 13:49

ESG is corporate knevelarij van de democratie en economie, niks meer, niks minder. Onze volksvertegenwoordigers hebben ons verraden.
Er is nimmer een debat over geweest, er is geen enkele vorm van inspraak, er wordt niet eens openlijk over gesproken, het wordt gewoon opgelegd.
Frappant ding overigens, ze hebben hun kantoor in het voormalige Koloniale museum te Amsterdam, het hedendaags Koninklijk Instituut voor de Tropen.
www.sdgnederland.nl/de-17-sdgs/

Abject | 30-07-23 | 13:48 | 2

SDG is chantage, doe je niet mee dan geen financiering meer voor het bedrijf. Stop de woke-gekte, boycot de meelopers. Het maakt mij werkelijk geen klote uit wat, wie en waarom je dingen doet achter je voordeur. Maar ga mij er niet mee lastig vallen, doe je dat toch dan kun je een reactie verwachten.

4HoogAantWater | 30-07-23 | 13:59

Ik zat een paar minuten geleden precies dat te denken: onze democratie wordt ondermijnd door mensen die ons misschien wel weer tot een totale onderklasse willen maken (multimiljardairs vs. de gewone man/vrouw/x dus) ; zij de nieuwe aristocratie en wij opgescheept met een totalitaire, communistische samenleving. Hoe hard moeten wij onze democratie verdedigen? (Met wettelijke middelen dus, zolang het nog kan.)
Een radicaal standpunt zou zijn: mensen die onze democratie willen vernietigen en ons weer willen knechten verdienen de ultieme straf. (Of moet daar een vraagteken staan?) Het gaat tenslotte over de vrijheid en waardigheid van miljarden mensen!
Dat zou wel eens een aantal discussies / topics waard zijn.

Aristotalloss | 30-07-23 | 14:36

Geef die man een koekje!

Kaagje | 30-07-23 | 13:48

Jouw slaapkamer is jouw slaapkamer ziet ie vast anders, alleen daarom al "je hoeft er niet te werken"

menage | 30-07-23 | 13:47

Ik zou woke als 'wakker' vertalen. Contradictio in terminis. Omdat algemeen bekend mag zijn dat de woke gemeenschap de kunst van het (uit)slapen als geen ander beheerst.

goedverstaander | 30-07-23 | 13:45 | 1

En feitelijk ook zo kortzichtig zijn als het achtereind van een varken.

Aristotalloss | 30-07-23 | 14:29

De man heeft gelijk.

MargauxGrandCru | 30-07-23 | 13:44

De man heeft - vanzelfsprekend - gelijk.

J.P.Drapeau | 30-07-23 | 13:42 | 4

@NiCeY | 30-07-23 | 13:44:

Zolang hij niemand in elkaar bietst staat het hem volkomen vrij om zijn mening over homo’s te hebben.

JJMS | 30-07-23 | 13:45

@NiCeY | 30-07-23 | 13:44:
Waarom? Bedrijven hebben zich te onthouden van politiek activisme. Daar gaat het hier om. Luister trouwens nog eens naar wat hij zegt over "thuis laten": hij noemt ook religie. Hij roert dus wel degelijk het algemene principe aan.

J.P.Drapeau | 30-07-23 | 14:09
▼ 1 antwoord verborgen

Die jongeman heeft echt helemaal gelijk: werk is werk, die bus zijn werkplek en niet het uithangbord van meningen, levensovertuigingen, seksuele voorkeur, gender.
Het is om dezelfde reden dat we ook geen politieagenten willen met hoofddoek, kruisje of keppel.

Dat staat los van de opvattingen van deze man over homo’s.

Nuuk | 30-07-23 | 13:42 | 4

Maar dat willen we wel. Jij gaat het nog meemaken dat een agente met hoofddoek jou de les gaat lezen.

Mokum Kosher | 30-07-23 | 13:53

@MargauxGrandCru | 30-07-23 | 13:44:

Dat zal wel net zo iets zijn als “rasiesme”.
Ik maak mij geen illusie over de tolerantie van deze jongen over homo’s. Het is wat het is, we kunnen mensen er niet toe dwingen. Het is ook niet echt iets om je druk om te maken, wel om de wet en instituties. Ik erger mij wel eens aan de vergoelijking door links over homohaat bij moslims, terwijl ze vol op het orgel gingen met Christenen.
Indertijd dat gedoe met Christelijke ambtenaren die ontslagen werden als ze geen homostel wilden trouwen. Dan vraag ik mij af waarom een homostel überhaupt getrouwd wil worden door zo’n ambtenaar. Die kan zich dan aan de regels houden (en dat is juist) terwijl hij de seksualiteit afkeurt (en dat mag al is het benepenheid).

Nuuk | 30-07-23 | 15:14
▼ 1 antwoord verborgen

Team bezorger. Laat de paarse broeken van PostNL hun lease-stekkerbak maar in de regenboogkleuren wrappen.

JJMS | 30-07-23 | 13:40 | 2

Hun argument zal zijn. "Nee, dat heeft geen effect. We hebben meer busjes dan AMG's.

meneer der meneren | 30-07-23 | 14:03

Deze bezorger is een latente homoseksueel en ziet in deze bus een dreiging. De dreiging dat men gaat doorhebben dat hij inderdaad hosmo heeft maar uit de kast komen kan niet bij de islamieten dus dan maar agressief reageren en hopen dat 't weg gaat.

Bakkeleures | 30-07-23 | 17:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland