Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Goh. Onderzoek naar Khadija Arib deugt niet

'Bergkamp verzwijgt, Bergkamp weigert en Bergkamp licht niet toe'

Recherchebureau Hoffmann doet nu al acht maanden onderzoek naar oud-voorzitter van de Tweede Kamer Khadija Arib (PvdA). Zij wordt sinds het najaar van 2022 beschuldigd van grensoverschrijdend gedrag jegens ambtenaren. Arib was kort daarvoor benoemd tot voorzitter van de commissie die de parlementaire enquête naar het coronabeleid zou voorbereiden. Ze legde die functie neer en vertrok oktober vorig jaar uit de Kamer. Maar dat onderzoek deugt van geen kanten, ontdekten de speurneuzen van FTM. Arib weet nog steeds niet tegen welke aantijgingen zij zich moet verweren, deskundigen concluderen over het onderzoek: 'niet onafhankelijk en de uitvoering is onzorgvuldig'. In het artikel ook een hoofdrol voor huidig Kamervoorzitter Vera Bergkamp (D66) die als volgt valt samen te vatten: Bergkamp verzwijgt, Bergkamp weigert en Bergkamp licht niet toe. Enkele citaten uit de bindende leestip: "Het is krankzinnig dat je pas geïnformeerd wordt nadat er een onderzoek is ingesteld", "Dit klinkt als een vooropgezet plan om Arib aan te pakken" en "Dit soort methoden hoort niet thuis in een rechtsstaat en al helemaal niet in ons parlement."

Over die laatste opmerking zei Arib onlangs op aangeven van Gidi Markuszower (PVV) ook iets. Het staat volgens de oud-preses de Tweede Kamer vrij om de affaire zélf te onderzoeken. En Arib is met alle liefde bereid om daar aan mee te werken. Zij wel.

Reaguursels

Inloggen

Vera B. roept op voorhand een enorme aversie bij mij op. Dus, tsja.... beter houd ik mijn mond. Desalniettemin gun ik Arib het voordeel van de twijfel.
Goh, toch m'n mond voorbij gepraat. Gelukkig hoef ik geen KPMG 'examen ' te doen. ..

Whisper | 16-07-23 | 03:12

Mevr. Bergkamp (D66) heb ik de afgelopen periode niet echt leren kennen als ’n integere kamervoorzitster, integendeel zelfs. Over mevr. Arib (PvdA) heb ik weinig slechts vernomen, ja dan pas wanneer D66 zich vrijwel oppermachtig in de politiek waande. Dat is nu trouwens verleden tijd. Het hele integriteits onderzoek zou dan ook 180 graden gedraaid moeten worden, richting de aanzwengelaars van laster en bijkomende machtspolitiek. Het pijnpunt lijkt de vriendschappelijke omgang met dhr. Hiddema toentertijd. Was mevr. Arib achter de schermen ’n pittige tante? Prima. Laat maar terugkomen als kamervoorzitster, want ze deed haar werk goed.

Unsinkable-Sam | 16-07-23 | 01:16

Des te eerder die niet meewerkende Bergkamp weg is des te beter dan. En achter iemands rug onderzoek instellen? Klinkt totaal niet kies. Nee, dit hele zaakje stinkt al heel erg lang! Denk dat Arib zeer onjuist wordt bejegend en aangepakt door een vermeend rancuneus persoon.

Jan, Leiden | 16-07-23 | 00:56

Rechtsstaat à la D66. Arib wordt beschuldigd, maar ze mag niet weten waarvan en ze krijgt niet de kans zich te verdedigen.
Ridouan Taghi wordt beter behandeld. Maar dat is dan ook een crimineel, en dus zielig volgens de D66-ideologie.

MAD1950 | 16-07-23 | 00:51

'66 is feitelijk en letterlijk de vleesgeworden versie van haar eigen spookbeeld, de zo beruchte geclaimde 'ondermijning' van de democratie...
Beschuldig je tegenstander van dat waar je jezelf schuldig aan maakt, aldus de god van alle 'magere mannetjes (reclame&voorlichters), Joseph Goebbels.
Maar dat is dan ook weer '66. Met die Paarse Sneakers.
Het is geen politieke partij, het is een PR-bedrijf, in dienst van Brussel, de VN. de WHO., hoe verder verwijderd van de burger, hoe liever.
Huurlingen, nog lager dan de kaste der hoeren.
Er is niks "volksvertegenwoordigend" aan.
Het zijn volksverlakkers.

Abject | 15-07-23 | 21:24

Als er een haan in de Tweede Kamer zou wonen had die geen stem meer.

Nichtsneues | 15-07-23 | 20:56 | 1

Liane den Haan vond ik niet echt indrukwekkend als Kamerlid.

MAD1950 | 16-07-23 | 00:22

Van de oude meneer Hoffman, heb ik destijds veel geleerd. Ooit werd hij uitgenodigd voor een lullepot aan de Amsterdamse zuidas Rotary club.. de man kon boeiend verhalen met heel veel mooie voorbeelden om op te letten.. Heeft me crime savvy gemaakt want klopte ook nog helemaal naderhand in eigen beleving..

Smoelensmid | 15-07-23 | 19:42

De enige die wel schone handen in dit schandaal lijkt te hebben is mevrouw Arib zelf. Voor de volledigheid wijs ik op de senioriteit van Martin Bosma in het Presidium van de Tweede Kamer.

En die is toch echt niet van D66.

Hetkanverkeren | 15-07-23 | 19:39

Ook de aanval op d66 is ingezet om die stemmers naar groen-links/PvdA te stuwen. Zie ook waarom die hoofddoek vN groen-links opeens weer “witgewassen” moet worden met leugens van het nrc.

Snap_het_ook_niet | 15-07-23 | 18:46

Hoffman, tja. Directie bij ons heeft hen ook een keer binnengehaald voor een reden die verder niemand snapt, Hun rapport; je kunt wel zien wie de rekening betaalt zal ik maar zeggen.

Nichtsneues | 15-07-23 | 18:44

Hoffman. 40 jaar geleden al slechte ervaringen mee.
Die stuurden werkgevers maandelijks een folder.
Op een zeker moment stond daarin:
Let op uw personeel met een trekhaak achter de auto.
Dat zijn potentiele dieven. Echt waar. Wat een leipo’s.

PetrusP | 15-07-23 | 18:17 | 5

Als er veel gestolen werd met gebruik van een trekhaak is de suggestie goed te verdedigen. Had u zelf soms ook een trekhaak in die tijd ?

Jackson | 15-07-23 | 19:07

@lekgoot | 15-07-23 | 18:22: het type dat theezakjes, melk cupjes, suikerzakjes en pleerollen steelt van de baas voor in de caravan voorraadkast.

Maar of je daar Hoffmann voor nodig hebt… Bij een van mijn opdrachtgevers stond rond de zomervakantie een paar pakketjes bij de koffie-automaat met de melding dat ze het niet stiekem hoefden te pakken. De pakketten stonden er een maand later nog.

_pacman_ | 15-07-23 | 19:25

Ja, dat was een leuk blaadje. Ik kreeg het ook op mijn bureau. "Van de bewuste medewerker moest afscheid worden genomen."
Altijd als ik het blad las, dacht ik: Ik hoop maar dat mijn baas dit niet krijgt, want straks gaat hij iedereen zo wantrouwen dat ik niets meer mag.

MAD1950 | 16-07-23 | 00:32
▼ 2 antwoorden verborgen

De theorie dat bij vrouwen, die dagelijks bij elkaar zijn, hun menstruatiecyclus gaan synchroniseren zou kunnen verklaren dat geheid een keer de bom barst.
Stel u voor, tegelijk ongesteld betekent ook tegelijk PMS...

Sneerpoets | 15-07-23 | 18:11

Overigens zou ik de deskundigen uit dat stuk niet al te serieus nemen. Sommigen zijn gewoon concurrenten van Hofmann. Dat hele ‘interne onderzoek’ staat nog in de kinderschoenen, het niveau van zelfs de advocaatonderzoekers is soms bedroevend en de regels zijn aan verandering onderhevig en soms arbitrair en discutabel.

Mijn advies is om er gewoon mee op te houden: die commerciële bedrijfjes, inclusief advocaten, zijn natuurlijk nooit echt onafhankelijk. Ze willen immers graag meer opdrachten van dezelfde opdrachtgever.

BobDobalina | 15-07-23 | 17:50 | 5

Dat Hoffmann een slechte keuze is ben ik met u eens. Ze hebben helemaal geen track record op dit gebied. Maar hier helemaal mee stoppen? Het recht zal zijn loop niet hebben? Is een keuze. Niet de mijne.

goedverstaander | 15-07-23 | 17:58

Gisteren gehoord bij NOS dat de advocaten van Taghi het proces met negen maanden willen verlengen. Advocaten zien een kans om geld binnen te harken. Opportunisme zit ook in het juridisch gebied.

Adriel | 15-07-23 | 17:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Bergkamp functie elders....

viejohuevon | 15-07-23 | 17:15

Als de democratie nooit was uitgevonden zou D66 dat zeker niet doen, met alle streken die die club eigen is.
Nieuwe naam: AD666 (Antidemocraten 666)?

L.E. Raar | 15-07-23 | 17:13

Hoffman Bedrijfsrecherge. Laten we eerlijk zijn; Zo'n bedrijf betaal je toch juist voor een niet-onafhankelijk onderzoek? Moet Babertje hangen? Bel Hofmann.

edelfigurant | 15-07-23 | 17:00 | 2

Het is dus niet-onafhankelijk, duidelijk gestuurd door de opdrachtgever, in casu Bergkamp. Dat wordt op vele manieren bewezen in het stuk op FTM.

goedverstaander | 15-07-23 | 17:41

Ze deden vroeger onderzoek naar frauderende werknemers. Dit lijkt me allemaal te hoog gegrepen voor die oud-politieagenten.

BobDobalina | 15-07-23 | 17:43

Afgelopen week veel beschamende reaguursels gelezen over de Turkse afkomst van Dilan Yesilgöz, dezelfde drek kreeg Khadija Arib over haar Marokkaanse afkomst ook over zich heen. Nu hoor je daar niemand meer over, en is er geen betere dan Khadija Arib.

johnyl | 15-07-23 | 16:48 | 18

Zover ik mij kan herinneren waren de meesten hier na enig wantrouwen in Arib al gauw om wegens haar professionele en neutrale uitoefening van haar functie. Waaronder ondergetekende.

Sneerpoets | 15-07-23 | 19:06

@Dandruff | 15-07-23 | 17:16: exact. Tot op de dag van vandaag vind ik dat Arib niet op doe positie had mogen zitten. Desondanks vind ik dat zij het redelijk gedaan heeft.

Grachus | 15-07-23 | 20:59
▼ 15 antwoorden verborgen

Ik heb diep in mijn geheugen gegraven, maar ik kan me niet herinneren dat het een halve eeuw geleden ook zo corrupt was in de politiek. De laatste paar jaar spannen wat mij betreft de kroon.

lekgoot | 15-07-23 | 16:47 | 7

Twee oorzaken: vroeger kwam het minder in het nieuws en we hebben nu een flink deel van die corruptie gelegaliseerd door het oprichten van een EU.

W_F | 15-07-23 | 17:24

Wat mij betreft ook.
Er kloppen zaken helemaal niet.

ChalinaRosa | 15-07-23 | 17:39
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik volg meestal alleen GTST, die gaan ten minste gewoon door in de zomer.

FogerRederer | 15-07-23 | 16:42 | 2

Ik kijk al dertig jaar netjes naar GTST, maar in de zomer wordt Ludo niet gemarteld in een donkere kelder. GTST is gewoon op vakantie. U zit dus nu herhalingen te kijken.

Xaphan | 15-07-23 | 17:09

@Xaphan | 15-07-23 | 17:09: Ik al dertig jaar juist niet meer, maar Ludo zit er serieus nog in?

Frits de Vriez | 15-07-23 | 17:37

Onderzoek laten doen door bureau waarvan je weet dat de uitkomst je goed uitkomt. Dat is zoooooo gebruikelijk in de politiek. En zoooooo verfoeid door Van Mierlo.

apek00l | 15-07-23 | 16:38 | 4

@Mr_Natural | 15-07-23 | 16:44: Nu snap ik het. Tunnels zijn breder dan geitenpaadjes, zo komt Rutte telkens weer terug nadat hij is afgetreden.

Mark Bouwman | 15-07-23 | 17:18
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig worden niet alleen de boeren onder de bus gegooid door D’66’ers, maar ook af en toe een allochtoon. En welke: Door links en rechts bewonderd en 100 keer beter dan Bergkamp.
Kaag verkocht Nieuw Leiderschap, maar leverde giftige achterkamertjespolitiek toen ze Arib wegbonjourde voor lichtgewicht D66’er Bergkamp.

Zeddegeizot | 15-07-23 | 16:37

Interessant artikel op FTM. Opmerkelijk is dat de onderzoekers en de opdrachtgevers, in casu Hoffmann, drie hoogleraren (die ongetwijfeld D66 stemmen) en Bergkamp, strafrechtelijk vervolgd kunnen worden als het onderzoek aantoonbaar onzorgvuldig is. Over dat laatste bestaat weinig twijfel, sterker nog, dat is gewoon zo.

goedverstaander | 15-07-23 | 16:34 | 14

@goedverstaander | 15-07-23 | 17:51: Hofman had de Willem Bouwens, hoogleraar arbeidsrecht (VU), Aukje Nauta, bijzonder hoogleraar organisatiepsychologie (Leiden), en Mirko Noordegraaf, hoogleraar bestuurskunde (UU) aan hun zijde en FTM hoogleraar integriteit Van Eijbergen en advocaat en voormalig officier van justitie Robert Hein Broekhuijsen. Kortom een hoop gekonkel wie er nu gelijk heeft meer niet. Arib zou aangifte kunnen doen voor het strafbare feit artikel 261 – smaad en smaadschrift maar zoals @BobDobalina al schreef.. dan moet er wel een bewijsbare keiharde zaak liggen.

johnyl | 15-07-23 | 18:01

@johnyl | 15-07-23 | 18:01: Dat bewijs lijkt me, zeker procedureel, evident. Maar wellicht ervaart u het tijdspad van gebeurtenissen op een andere manier.

goedverstaander | 15-07-23 | 18:05
▼ 11 antwoorden verborgen

Ik zal deur wel even openhouden…

Wijze uit het Oosten | 15-07-23 | 16:33 | 1

Mannen die deuren voor vrouwen open houden zijn smerige discriminerende seksisten.
Waar haalt u het gore lef vandaan?

zuurtjeregen | 15-07-23 | 17:09

Alles moest toch beter worden met meer vrouwen aan det top?

redanx | 15-07-23 | 16:33

Of zoals Marten Toonder verwoordde: “Dit is de krijgsraad, alles wat u zegt zal tegen u gebruikt worden ! Hebt u iets te zeggen ?” en vervolgens “Oh u zwijgt ? Wie zwijgt stemt toe, u bent schuldig.”

D66: Hans van Mierloo zou zich schamen voor de huidige D66-ers, types als De Groot staan haaks op het gedachtegoed van van Mierloo.

Tee Of Cup | 15-07-23 | 16:33 | 1

Hans had heel andere inzichten dan de huidige bezetting van x66.
Het omdraaien in zijn graf gaat extreem worden, centrifuge gang las ik gisteren.

Zitvlak | 15-07-23 | 16:35

Is dit nou die befaamde transparantie?

Is dit nog nieuws? | 15-07-23 | 16:30 | 3

In het woordenboekje van D666 staat: Transparantie is wat Nederlanders opzettelijke misleiding noemen.

langzullenweleven | 15-07-23 | 16:35

Doe mij maar parantie, ik heb niks met dat trans gebeuren.

Mr_Natural | 15-07-23 | 16:52

D666 is echt een hele enge kliek

Pretba | 15-07-23 | 16:30

Als er straks blijkt, dat ze helemaal niets tegen Arib in stelling kunnen brengen, wat gaat er dan met de aanstichters van deze hele rel, en het vertrek en de beschadiging van de reputatie van Arib gebeuren?
Ik mag hopen, dat er dan een afrekening gaat plaats vinden.
Maar D66 en hun vrinden her en der in de ambtenarij en bij justitie kennende, vrees ik dat daar niets van terecht gaat komen.
D66: veel moreel geschreeuw, en verdomd weinig wol.

KeesBruin | 15-07-23 | 16:28 | 2

Ik gok op nieuwe verkiezingen in 2024.

W_F | 15-07-23 | 16:40

Strafrechtelijke vervolging. Ze kan zelf aangifte doen en is heel kansrijk.

goedverstaander | 15-07-23 | 17:47

D66 staat voor afbraak democratie, vals populisme, met de media in hun zak. Bij Putin in de leer geweest?

Ray Skak | 15-07-23 | 16:24 | 1

Je zou bijna denken dat Putin bij D666 in de leer is geweest..

Nico_the_Sparrow | 15-07-23 | 18:45

D66 De slachtoffers. Vandaag Jetten weer janken over "onbeschrijfelijk h-o-e-v-e-e-l homohaat hij over zich uitgestort krijgt". Dan vraag ik mij toch af of alle ander homo's daar ook last van hebben hoe is dat bij Henk Nijboer, bij Mark Harbers en nog behoorlijk wat, ook zo dramatisch? Wat is dat bij die partij? Kaag die maar roept last te hebben van "vrouwenhaat" Jetten die met zijn man op de reizen naar moslimlanden altijd 2 vriendinnen meenam om de hetero te spelen.

darius | 15-07-23 | 16:24 | 3

Jetten die naar moslimlanden op vakantie gaat zegt al genoeg.

JanBrel | 15-07-23 | 16:27

Rob is een sneaky figuur die er alles aan doet om dingen te verbloemen.
Zelfs zijn hosmo wenst hij te verbergen, door dames mee te nemen.
Kom dan daar gewoon niet, de haat straalt er vanaf in die landen

Zitvlak | 15-07-23 | 16:30

Ja hypocriet, zijn ze wel, dat is zo'n grote blinde vlek. Alles wat door Jette zijn clubje wordt toegelaten hier heeft heeel Veeeel moeite met mannen zoals Jetten. Dus hij zal nog last genoeg van ervaren in de toekomst.

foxhunter | 15-07-23 | 16:50

Ik moest een beetje wennen aan mw. Arib.
Het was niet mijn eerste keuze, ze heeft zich wel redelijk door de brij heen geworsteld.
De huidige voorzitster kan niet in haar schaduw staan.
Bergkamp is geen onafhankelijke voorzitster maar een plugger van ddr66.
Deze kwestie ruikt en stinkt tegelijk.
Eerherstel voor mw. Arib is het minste, ik vrees het ergste.

Zitvlak | 15-07-23 | 16:19 | 11

@Wiebenick | 15-07-23 | 17:21:
Jij bent degene die een zeer merkwaardige link verwacht tussen die speurneuzen en complottheorieën/anti vaccinatie groepen.
Je begint hier weer met wappie; een term gebruikt door mensen zonder argumenten.
Het is een warboel in je verhaaltje. Je doet allerlei aannames over anderen zonder iets van argumentatie.

Kijk, Arib wilde geen onderzoek naar coronabeleid, dat is de wens van de kamer en Arib is gevraagd om de voorbereiding daarvoor te doen. Volgens mij was dat alleen dus dit voorstadium, nog niet eens het onderzoek op zich. Dat is gewoon een feit. Dat Arib niet iemand is van het vuil onder het tapijt vegen is bekend. De beschuldigingen tav Arib blijken tot nu nog niet aannemelijk. We weten nog niet alles en wie weet wat er nog komt, maar het messteken in de rug is niets vreemds voor Den Haag.

Nuuk | 15-07-23 | 17:55

@Nuuk | 15-07-23 | 17:55:
Zo vaak heb ik hier het gejengel van antivaxxers en complotdenkers (ook wel wappies genoemd) mogen aanschouwen die hun hoop op Arib hadden gesteld om "de waarheid boven water te krijgen" want ze zou zo'n fijne eerlijke vrouw zijn. Dus natuurlijk zijn de klachten niet waar. Dat is toch logisch?

Wiebenick | 15-07-23 | 18:24

Dank u wel.

Peerkeoud | 15-07-23 | 18:29
▼ 8 antwoorden verborgen

Het ettert maar voort net als toen bij Omtzigt. Deze onderlinge gevechten beschadigen mensen.

thanseeuwen | 15-07-23 | 16:14 | 1

Niet alleen mensen, maar ook de geloofwaardigheid van de Nederlandse politiek.

UnderTheDevil | 15-07-23 | 16:32

Is hier dan ook maar iemand te vinden die verbaasd is ??

unstablebunny | 15-07-23 | 16:14 | 2

Hier niet. Op de grachtengordel misschien wel.

langzullenweleven | 15-07-23 | 16:36

Even om mij heen kijkend, ehhhh, nee.

eentweehuppekee | 15-07-23 | 17:10

De Tweede Kamer zelf bepaalt wie haar voorzitter is. De regeringspartijen liggen overhoop met elkaar en er is geen enkele reden Bergkamp daar te laten zitten.

Hypno2050 | 15-07-23 | 16:14

Vera Bergkamp is de nagel aan de doodskist van de democratie.

Krijgtheenenweer | 15-07-23 | 16:13 | 7

@Wiebenick | 15-07-23 | 16:36:
Ze is niet capabel om een zaal met 150 volksvertegenwoordigers, waarvan er tijdens debatten al snel 15-20 het woord voeren, op een correcte manier voor te zitten.
Om die debatten aan te voelen, de inbreng van iedere spreker de benodigde waarde en waardigheid te geven. Om interupties te steunen, maar ook tijdig en correct te onderbreken. Na die onderbreking een juiste voorzet te geven richting de spreker van dienst, zodat die weer goed door kan.

Ze heeft het niet, ze kan het niet en ze zit daar enkel als wisselgeld dat D66 bedongen heeft in de coalitie onderhandelingen.
In het Nederlandse parlementaire systeem was ooit de onderhandse afspraak dat de grootste oppositiepartij de kamervoorzitter levert. Totdat deze partij de PVV bleek te zijn. Toen kwam Arib en dat was nog redelijk prima te doen. Met Bergkamp is echter een grens qua kwaliteit en integriteit overschreden.

WasHetMaarMakkelijk | 15-07-23 | 16:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Ze schijnen in Den Haag vaak te vergeten dat ze er namens ons allemaal zitten. Des te meer reden om over dit soort zaken transparant te zijn. Daarom heb ik ook zo'n hekel aan D'66, altijd anderen de maat nemen om zelf vaak niet de regels te volgen.

BeTruthful | 15-07-23 | 16:13 | 1

Ja klopt en niet door hebben dat ze het klimaat nog meer slopen. Kijk maar de vogels, de vissen in zee. Die door de windmolens dood gaan . De branden met zonnepanelen zorgen voor meer schade in de natuur, vol met glas, lekker voor de beesten . We doen het nu.

foxhunter | 15-07-23 | 16:55

Bestaan er überhaupt integere D66'ers?

CornholioNL | 15-07-23 | 16:13 | 4

In de Bijbel worden ze allemaal genoemd....

lulleficatie | 15-07-23 | 16:15

Ben nog nooit één tegengekomen.

ChalinaRosa | 15-07-23 | 16:36
▼ 1 antwoord verborgen

Alleen de die-hard D66-stemmers blijven trouw. Mensen met een beetje verstand nemen afstand van die partij. Mede door dit soort praktijken is die club inmiddels gehalveerd. Met Rob Jetten aan het roer wordt het zelfs een splinterpartijtje.

goedverstaander | 15-07-23 | 16:12 | 2

Een Pechthold momentje?

Zitvlak | 15-07-23 | 16:20

Ik mag het hopen, dat ze weer terug gaan naar waar ze horen. 4-6 zetels en daardoor soms eens geschikt om een meerderheid voor een coalitie te krijgen. Waarna ze 1 minister en 2 staatssecretarissen krijgen op niet al te zware ministeries. Dat is wat hautain, omhoog gevallen, "hoog opgeleid" Nederland als vinger in de pap mag hebben. En niets meer.

WasHetMaarMakkelijk | 15-07-23 | 16:37

Marokkanen-fittie...

lulleficatie | 15-07-23 | 16:10

En de UWV ook niet.

Colin.Fart | 15-07-23 | 16:10

In plaats van om zich heen te slaan over de maatschappij wordt het tijd om te erkennen dat het grenzeloze onveilige gedrag en de cultuur met name in de top plaatsvindt en niet zozeer bij de burger die simpelweg een constructieve toekomst wenst.

omgponies | 15-07-23 | 16:10 | 1

Eens. Ook in de EU top trouwens.

ChalinaRosa | 15-07-23 | 16:37

Arib ging het onderzoek naar de coronamaatregelen opzetten en dus mag je aannemen dat dit een echt onderzoek ging worden. Dat is natuurlijk niet de bedoeling van Rutte en de Jonge en dus volgt er laster naar Arib toe. Tot de dag van vandaag dus geen concreet verhaal. Ik vraag mij ook af of Wiersma nu werkelijk zo erg was. Er zal best eens iets knallen of kortaf gedaan worden, maar het lijkt politieke afrekening.

Nuuk | 15-07-23 | 16:02 | 16

@Wiebenick | 15-07-23 | 20:19:
Stel je niet zo vreselijk aan.

Een mening mag je gewoon als stelling benoemen. Jij mag het er niet mee eens zijn maar zeg dat dan en ga niet zo zielig jammeren als de eerste de beste D66’er dat dit laster is.

Lees het laatste topic op GS eens over hoe de media steeds probeert informatie te krijgen van de overheid en die gaat dat stelselmatig dwarsbomen. De Jonge en Rutte worden genoemd.
Terecht. Dat zijn uiterst opportunistische mensen zonder moraal. Reken er maar op dat de entourage rondom deze mensen laster over Arib verspreiden omdat mevrouw te gevaarlijk is, want wel enige moraal.

Zo nog even wat laster er bij.

Nuuk | 15-07-23 | 20:38

@Nuuk | 15-07-23 | 20:38:

Dat zijn allemaal jouw invullingen, meningen en gevolgtrekkingen. Je lijkt dat onderscheid niet te kunnen (of te willen) maken. Niet dat Rutte of De Jonge daar wakker van liggen, maar je doet nu wat je anderen verwijt, namelijk lasteren. En mensen in het wilde weg eigenschappen toedichten die jou van pas komen. Arib is gevaarlijk omdat ze enige moraal heeft. Punt. Waar je dan weer allerlei zaken met de haren bijsleept.

I rest my case.

Wiebenick | 15-07-23 | 20:52

@Wiebenick | 15-07-23 | 20:52:

Sorry mijn beste, maar dit is mij allemaal te wappie.
Gekreun en gesteun over “laster, zware beschuldigingen” zijn echt een beetje te mal.

Nuuk | 15-07-23 | 21:00
▼ 13 antwoorden verborgen

Zodra je in dit land als bewindspersoon de euvele moed hebt om een ambtenaar aan te spreken op zijn/haar taakopvatting, rolopvatting of productiviteit dan zal die ambtenaar er -al dan niet met de geniepige ondersteuning vanuit z'n collegae- alles aan doen om, je uit functie te cancellen, desnoods door sterk overdrijven of zelfs keihard liegen. Geef ambtenaren nooit macht. Geef ambtenaren nooit invloed. Ze zullen hem misbruiken.

bisbisbis | 15-07-23 | 15:58 | 4

"grensoverschrijdend" zou inderdaad wel eens kunnen liggen op het vlak van je zin niet krijgen. Dan zou ik briefjes ook anoniem versturen.

W_F | 15-07-23 | 16:06

@W_F | 15-07-23 | 16:06: Zou wel eens kunnen, tja Sherlock, zou ook wel eens niet kunnen. Wat een gelul.

Wiebenick | 15-07-23 | 16:40
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is inmiddels de gestandaardiseerde werkwijze van d66 toch? Ik snap de ophef niet zo goed. Wat betreft Vera bergkamp hoef je er maar een minuut naar te kijken en luisteren om door te hebben dat dit een incompetente narcist is.

Hetisnietaanteraden | 15-07-23 | 15:57 | 1

Dit is een heeeel nare mevrouw met een dubbele nationaliteit en een aangepaste naam om maar in het plaatje te passen. Maar de D666 mores zit er diep in.

Gallendebejaarde | 15-07-23 | 16:02

Ik riep toch dat het daarzo een slangennest is. Daar kan een gewoon mens niet zonder kleerscheuren en bijtwonden uit dat nest kruipen.

Xaphan | 15-07-23 | 15:57

Er zullen wel wat belangen zijn tussen 1 van de betrokken / opdrachtgevers en Hoffmann. Verder vraag ik me af of deze anonieme briefschrijvers wel echt bestaan. Beetje hetzelfde als sommige ingezonden brieven in een krant..

Kartelmaster2000 | 15-07-23 | 15:56

D66 mensen zijn backstabbers. Mensen met dubbele agenda, zitten met 3 telefoons in de zak, hebben 9 mailadressen. Proberen alle roddels te verzamelen om er zelf beter op te worden. Hebben luizenbaantjes, en kinderen die floreren als influencer of TikTok, als ze die bij elkaar hebben kunnen mengen met K.I. Rijden in een exgeleasde Volvo en een vast vakantieadresje in frankrijk. Kan wel uren doorgaan, maar het zijn gewoon profiteurs.

Jos Tiebent | 15-07-23 | 15:54 | 1

Zijn eigenlijk GroenLinksers in ruste op kasteel met wijngaard en wachtgeldregeling in Frankrijk .

Z-E-U-S | 15-07-23 | 17:05

Voor ieder die uit Groningen komt, die begrijpen dit:

Bergkamp het kop d'r schaif op stoan".

Voor ieder die niet uit Groningen komt, vraag het er eentje.

GKJP | 15-07-23 | 15:50 | 2

Hier zeggen ze dat ze op woensdag beide weekenden ziet.

Veepert | 15-07-23 | 15:56

Man, wat 'n boudel mor ik sal Erik Hulsegge eem vroagn

zwarte-string | 15-07-23 | 16:47

Tijd dat alles van D66 richting uitgang marcheert. Ingerukt, mars!

apek00l | 15-07-23 | 15:48 | 1

Inclusief de ambtenaar, OM en rechter.

eentweehuppekee | 15-07-23 | 16:51

In mijn ogen is Arib (in het openbaar, woord en geschrift) altijd erg eerlijk en onafhankelijk geweest. Ik heb haar nog niet op leugens kunnen betrappen, en dat zegt wel wat in de politiek. Het zou mij niet verbazen als ze daarom het veld moest ruimen, ze wist veel en was te eerlijk. Grensoverschrijdend gedrag, en het dan ook nog heel vaag houden door haar niet te informeren, klinkt alsof er werkelijk helemaal niets anders te vinden was.

W_F | 15-07-23 | 15:47

Bij deugpartijen D66, PvdA en GroenLinks worden mensen van kleur slechts geaccepteerd als ze braaf de slachtofferrol aannemen.

Zeurders | 15-07-23 | 15:46 | 2

Precies dit, ze zullen en moeten slachtoffer zijn.

Hetisnietaanteraden | 15-07-23 | 16:01

Nee hoor, ze worden extra hoog op het schild gehesen als ze "tegen het systeem vechten".

Wiebenick | 15-07-23 | 16:13

Dit verhaal ken ik al. Franz Kafka. Het proces.

Doctor | 15-07-23 | 15:46 | 1

Dit zou zelfs Franz Kafka niet bij elkaar verzonnen krijgen.

bisbisbis | 15-07-23 | 15:51

Mevrouw bergkamp, wat let u om dezelfde smoes te gebruiken als kaag. Doe 't gewoon voor uw kinderen.

pa_niek | 15-07-23 | 15:45

Zullen we iedereen eruit gooien waar iets mee is ..

DeDirecteur | 15-07-23 | 15:45 | 1

Ja, schoon schip maken heet zoiets.

pa_niek | 15-07-23 | 15:48

Bergkamp is d66, dat zijn de gutmenschen

Trofl | 15-07-23 | 15:44 | 1

"Dank u wel."

MAD1950 | 15-07-23 | 18:08

Tijd om D66 verbieden

nutsniet | 15-07-23 | 15:43 | 4

Dat is niet verstandig. Nu kan je dit soort mensen heel eenvoudig herkennen. Na een verbod zwermen ze uit en zijn moeilijker te volgen. Zie het als een vrijwillig politiek getto.

Doctor | 15-07-23 | 15:48

@Doctor | 15-07-23 | 15:48: Dat is zoiets als een cobra vrij in je huis laten rondlopen. Je kan ze eenvoudige herkennen en het is beter ze niet in je omgeving te hebben

bergsbeklimmer | 15-07-23 | 16:14

@bergsbeklimmer | 15-07-23 | 16:14: ik twijfel aan het eenvoudig herkennen, maar ben het volledig met je eens dat je ze niet in je buurt wilt hebben.

Doctor | 15-07-23 | 22:45
▼ 1 antwoord verborgen

Bergkamp is/was wel erg slecht.

Mahatma | 15-07-23 | 15:41

In ons anti-transparante met de mond belijdende democratische regentenstaatje a/d Noordzee ist schon alles mogelich, Dikke van Dale raadpleegt definitie democratie!

william7055 | 15-07-23 | 15:40

Als de marionet al zo slecht is, hoe verdorven is de poppenspeler dan wel niet?

Rollins | 15-07-23 | 15:40 | 1

Wij leggen de schuld volledig bij de poppenspeler. En dat zal Nederland vast niet verbazen.

Nivelleermarionet | 15-07-23 | 16:00

Stasi praktijken. Gelukkig zijn ze daar wel consequent in.

amateurrr | 15-07-23 | 15:39

D66, what else ?

pa_niek | 15-07-23 | 15:38

Beste Arib, dit soort methoden hoort helemaal thuis bij D66.

kapt.Jerkoff | 15-07-23 | 15:38 | 1

Ik sluit me daar volledig bij aan.

ChalinaRosa | 15-07-23 | 15:51

Arib zat ook in een adviescommissie van Koning Mohammed 6, de dictator van Marokko. Zou eens goed moet worden uitgezocht hoeveel dirham daar tegenover stond.

Après toi | 15-07-23 | 15:37 | 5

Twee losstaande zaken, maar ook zeker een onderzoekje waard.
Ben alleen bang dat je nooit eerlijke antwoorden krijgt en het makkelijk ontkennen is.
www.geenstijl.nl/46910/pvdakamerlid_a...

Ruimedenker | 15-07-23 | 15:47

@Ruimedenker | 15-07-23 | 15:47: blast from the past. Vraag me dan vaak af hoe het nu met al deze reaguurders gaat...

Kartelmaster2000 | 15-07-23 | 15:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is best wel schrijnend dat dit gewoon kan gebeuren zonder enige consequentie. Och och wat hebben we de mond vol over fatsoen, normen en waarden. En dan gebeurt dit, uitgerekend door iemand uit de partij die constant een grote bek heeft over pesten, lastigvallen, geterroriseerd worden en er kraait geen haan naar. Ongelooflijk. Trap die Bergkamp er uit joh, wat doet zo iemand daar nog?

Do-na-zi | 15-07-23 | 15:37

Niet alleen Bergkamp en D66 hebben aan Arib haar stoelpoten gezaagd maar ook PvdAers zoals Kuiken en Ploumen. Arib kon eventuele regeringsdeelname in de weg staan als het onderzoek van de Corona enquête op tafel zou komen.

Zapata10 | 15-07-23 | 15:35 | 1

Die indruk had ik steeds. In ieder geval van Kuiken.

ChalinaRosa | 15-07-23 | 16:20

Was niet echt een fan van Arib maar dat maakt nog niet dat ik vind dat zij dit verdiend heeft. Dat je hoog in de emotie zit na wat haar is overkomen vind ik niet zo raar.

Pensinada | 15-07-23 | 15:35 | 1

Mag ik vragen waarom u geen fan was? Ik vond haar namelijk een fenomenale Kamervoorzitster die iedereen wilde laten spreken, maar geen spelletjes duldde.

KorstGrogmokker | 15-07-23 | 15:59

"U vraagt mij iets? Geen commentaar, dank u wel".

Kaal-dik-en-lelijk | 15-07-23 | 15:34

“Vertrouwen is goed, Hoffman is kudt”
Zo gaat die reclame toch?
Kijk, dat Arib genaaid werd, wisten we hier allang.
De gehele gaan van zaken stonk.
Geen idee of het iets met de Coronacommissie te maken heeft, maar ook daar heeft het alle schijn van.
Arib moet hoe dan ook hangen.
Gelukkig hebben de jongens van Denk de foto’s. ;-)

nos.nl/l/2236004

Ruimedenker | 15-07-23 | 15:33 | 6

@Ruimedenker | 15-07-23 | 16:14:
Oké, dus Arib moet hoe dan ook hangen. Dat is jouw conclusie. Op grond van eigen onderzoek. Nou, hier is mijn conclusie: hahaha!

Wiebenick | 15-07-23 | 17:45

@J-van-de-Bontekoe | 15-07-23 | 17:57:
Pardon? Dit zijn de letterlijke woorden van Ruimedenker 15.33: "Arib moet hoe dan ook hangen." Wat valt daar niet aan te begrijpen?

Wiebenick | 15-07-23 | 18:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Kan iemand mij één prominente D66-er noemen die zich niet als valse rat gedraagt?

Kicksalot | 15-07-23 | 15:33 | 9

@FrankVeer | 15-07-23 | 15:36: Ik meen dat Van Mierlo al enige tijd geleden is gestopt met gedragingen te vertonen. Afgezien dan van het veelvuldig omdraaien in zijn graf sinds Van Drimmelen de boel heeft overgenomen.

Kicksalot | 15-07-23 | 15:50

Boris van der Ham. En die is zo verstandig om zich niet met de rattenstreken van zijn opvolgers in te laten.

MAD1950 | 15-07-23 | 18:14
▼ 6 antwoorden verborgen

Als ik me goed herinner nam Arib op hoge poten de kuierlatten toen het haar te heet onder de voeten werd.

Wiebenick | 15-07-23 | 15:28 | 15

@Wiebenick | 15-07-23 | 18:38:

Een onderzoek moet gericht zijn op het vinden van bewijs. Niet op het vinden van een beschuldiging.
Dat principe van de rechtstaat lijkt me niet onredelijk.
Jij ook prettige avond! Er is is nog een lekker zonnetje.

Dandruff | 15-07-23 | 19:07

@Dandruff | 15-07-23 | 19:07: Voor een onderzoek moet er eerst een beschuldiging zijn. Een klacht over iemand. Wat valt er anders te onderzoeken. Er waren klachten. Bewijzen groeien niet aan de boom. Dus moet er onderzoek komen.

Wiebenick | 15-07-23 | 19:51

eerder was de belediging te ernstig, er is geen aanklacht dus dan kanhet niet te heet zijn ook.

AntiZanicz | 15-07-23 | 23:00
▼ 12 antwoorden verborgen

Bergkamp moet oprutten. Een kaagje doen. De Schouten route volgen. Kortom Bergkamp moet weg en mag deaudvallen.

BoerKoekoek | 15-07-23 | 15:28

Vera Bergkamp, functie elders!

Sjakkie van de Hoek | 15-07-23 | 15:27 | 3

Hm. Zeg eens eerlijk: zie jij haar zitten als burgemeester van jouw gemeente?

MAD1950 | 15-07-23 | 18:17

Nee, maar kleuterleidster moet net lukken.

At_Dawn_They_Sleep | 15-07-23 | 19:04

Als ik een kleuter had en zij werd de juf, haalde ik m'n kind van die school af.

Bakkeleures | 16-07-23 | 00:23

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland