Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO. Jongen (erg jong) trekt mes bij onschuldige ruzie met meisjes (ook jong)

"Mannen trekken shank"

Het grote messenprobleem dat u van Den Haag niet mag zien, maar er wel gewoon is op straat. Bekend van de vele berichten over steekpartijen, waarbij de daders steeds jonger zijn. Zoals gebruikelijk zegt een video meer dan duizend woorden. Want het zijn dus niet alleen maar dealers, drillrappers en voormalige Ajax-aanvallers die met de halve bestekla wapperen, maar ook kleine jochies die iets te veel de stoere jongen wil zijn. En dus wapperen de steekijzers niet alleen bij mislukte drugsdeals, gewapende overvallen en territoriale conflicten, maar ook als een sneuneus zonder haar op zijn ballen zich vernederd voelt door een paar pubermeisjes. Hierboven maar even gecensureerd, want het zijn slechts kinderen, maar wel kinderen met echte messen die echte gaten in echt mensenvlees kunnen prikken. Met ouders die in het beste geval niets weten van zijn scherpe accessoires en in slechtste geval het allemaal wel prima vinden. En dat is een probleem. Een probleem dat ondanks inzamelacties, voorlichtingsvideo's, buurtregisseurs en leefbaarheidscoördinatoren hardnekkig blijft bestaan. En een probleem dat met de huidige personeelstekorten bij de blauwe petten niet makkelijk van straat valt te vegen. Dus kijk de komende tijd uit met die kinderen, ze steken al jonger dan u denkt. 

Reaguursels

Inloggen

Preventief fouilleren is geen oplossing dat is stigmatiserend!

ratelaar | 04-07-23 | 06:38

Damian is een beetje een tokkiebitch. Kan die kennelijk niet zo goed tegen.

Piet Politiek | 04-07-23 | 01:11
-weggejorist-
MoslimMolen | 04-07-23 | 01:00 | 2

Den Haag moet gewoon een messenverbod invoeren, net als Amsterdam. Dan kan er niets meer gebeuren, een mes is dan immers illegaal.

MAD1950 | 04-07-23 | 00:51
-weggejorist-
Tonyvanwychen | 03-07-23 | 23:09 | 1
-weggejorist-
Rdock | 03-07-23 | 22:53

Is die dikke aan het eind de buurt mentor ?

DontLookWhenIP | 03-07-23 | 22:45 | 1

De stadsmarinier....

At_Dawn_They_Sleep | 03-07-23 | 22:54

Dank je wel VVD met jullie linkse woke beleid. En maar stoere praatjes houden maar zo soft zijn als een bereknuffel. Jullie haten Nederland.

Teluitjewinst | 03-07-23 | 22:35

Tsja de messen zijn het probleem niet volgens mij, maar de kronkels in de kop wel. 30 jaar geleden had ik ook net als bijna elke andere puber die ik kende op een bepaald moment wel een vlindermes, gekocht bij de dumpstore. Maar het gebruiken kwam nauwelijks iemand in zijn kop.

Quantum Suicide | 03-07-23 | 22:29 | 4

Wij gebruikten een zakmes om landverrovertje te spelen

seasicksteve | 04-07-23 | 00:48

Precies. Vlindermes, rambo mes of stiletto. Enige wat we er mee deden was er een beetje mee proberen te zwaaien onder de jongens en er naar kijken en vergelijken. Het kwam niet eens in je op om dat ding te gebruiken. Maar goed in de A-team ging ook niemand dood. En was het altijd helpen van de hulpbehoevende de boodschap. NWA enzo hadden wel praatjes maar kan me ook niet meer voor de geest halen of we daarin aangemoedigd werden om mensen neer te steken. En op de computer was DOOM en Duke Nuke em nog slechter dan mine craft. Niet meer voor te stellen was dat me pa erbij toen ik hem kocht. Maar dat kon toen nog in de 80s. Wel met de melding als je dat ding ooit in kwade wil gebruikt of tevoorschijn haalt an publiek dan is het afgelopen met alles wat leuk is in je leven. Had zelf ook genoeg inzicht en verantwoordelijkheid gevoel dat zoiets gebruiken niet echt slim was. Vind het nog steeds lastig om me vinger op het punt te kunnen leggen waar het allemaal veranderd is. TV? Videospellen? Waardeloze ouders? Social media? Massa import van de 3de wereld? Of een combinatie van alles? Of zijn kids tegenwoordig zo afgestompt door al het real-time, high-def geweld in games, film en tv dat men het normaal vind?

Yoda von Siam | 04-07-23 | 04:05
▼ 1 antwoord verborgen

Kiddos met messen willen laten zien hoe groot en stoer ze zijn. Lijkt me dat je ze dan gewoon altijd als volwassene moet berechten. Jeugdrecht is voor wat stelen, niet voor poging tot doodslag met een wapen tegen een kind op straat.

ipsocrat | 03-07-23 | 22:21

Wij hadden (Den Haag Zuid West) ook een messentrekker op school. Eind jaren 70. Was een jongen die heel goed presteerde, druk werd wat te hoog. Afgevoerd en nooit meer gezien. Toen wisten we nog wat psychische nood was. Dat was een uitzondering in die tijd, nu schering ende inslag zo lijkt het.

Otto Normal | 03-07-23 | 22:20

Toevallig is dit in de wijk waar ik woon. Wittenburg in Amsterdam. Dezelfde wijk als waar die jongen is doodgeschoten in dat speeltuingebouw een aantal jaar geleden. Eigenlijk, hoe raar het ook klinkt, is dit best een prima wijk om in te wonen.

Dat gastje wordt overigens niet gepest of iets, zoals in de comments wordt gesuggereerd. Berucht ventje. Gaat niet goed met hem aflopen.

Restitutor_Orbis | 03-07-23 | 22:17 | 1

Zitten ze er wel bovenop of is het al hopeloos met deze jongeman?

Jan, Leiden | 03-07-23 | 23:11

.. wapperen .. ?? Dit stuk verdriet probeert meerdere malen gewoon te steken. Gelijk ruimen zo'n gast. Gaat niets aan verloren.

NerdAlert | 03-07-23 | 21:53 | 1

Ik ben wat humanistischer dan u, vlgs mij is het humaner als we de ouders sterilizeren en hun voogdij ontnemen.

zhirek | 03-07-23 | 22:03

Waarom messen niet verbieden, eerste overtreding 500 euro. Tweede overtreding 10.000 euro of 3 maanden zitten. Bij derde overtreding gevangenis.

jan huppeldepup | 03-07-23 | 21:40 | 4

Nog meer verbieden. En anders maar een boete. Lekker onzinnig. Iemand die kwaad wil oid neemt het risico op boete voor lief. En een boete verlicht het leed niet wanneer het slechte is geschied.
Dit voorbeeld, maar ook vele andere situaties, is een geval van opvoeding. In lange tijd is het niveau (niet alleen taalniveau) afgezakt door pappen en nathouden en bevolkings toename.
Mocht er een serieuze kentering plaatsvinden,.dan gaat dit vele decennia.duren voordat het fatsoen weer op redelijk niveau is. Tot die tijd: overleven.

Ram_Ram | 03-07-23 | 21:51

Verbieden is voor simpele zielen. Beter is gewoon de bestaande wetten die we hebben (beter) handhaven.

zhirek | 03-07-23 | 22:04

Je kan ook gewoon op een verantwoorde manier met messen om gaan, zoals je dat ook doet met je keukenmes. Ik heb een aardige collectie en kan daar heel erg van genieten. Ik kan als jij je zin krijgt niet eens meer een leatherman meer bij hebben.

Quantum Suicide | 03-07-23 | 23:09
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
out-of-de-box | 03-07-23 | 21:36 | 1

Is dit Nederland ???

Niamh | 03-07-23 | 21:23 | 2

Wen er maar aan

Proud Infidel | 03-07-23 | 23:31

Dit is Nederland al sinds 1995 bent U nu pas wakker geworden ?

Gewoonzo | 04-07-23 | 01:12

Vorige week. Jongen van 9 bedreigt jongen van 6 met mes. Foto van het mes liet zien dat het geen aardappelschil mesje was. Met 9 jaar al een messentrekker, dat belooft een mooie toekomst.

Cebro | 03-07-23 | 21:19 | 1

Onze mooie toekomst zie je nu in Frankrijk. Hier wachten ze nog tot ze met genoeg zijn en dat gaat gauw nu.

jan huppeldepup | 03-07-23 | 21:41
-weggejorist-
Stijlicoon | 03-07-23 | 21:17 | 1

Een land wat niet straft oogst erg slecht fruit.

Smept | 03-07-23 | 21:13

Ah, Den Haag; Londen 2.0

Politiestaat | 03-07-23 | 21:00 | 1

Komt door de kansenongelijkheid, dat u dat maar weet.

Otto Normal | 03-07-23 | 21:18

"maar ook kleine jochies die iets te veel de stoere jongen wil zijn.''

Maar hebben we het hier nu over kleine jochies, of over """kleine jochies"""?

Dr_Johnson | 03-07-23 | 20:59

Er is niks mis met de messen. Wel met de korte lontjes.

Maar als het om slachtofferaantal gaat is het soort 'kort lontje in de auto' toch echt de dodelijkste. Maar daar wil de VVD het niet over hebben. Vroem vroem!

jcvjcvjcvjcv | 03-07-23 | 20:57

Ik denk dat we nog wel een keer gaan horen van deemiejen. Of als dader van een delict wat niemand aan zag komen, of als slachtoffer van iemand die net iets handiger is met zijn mes.

In ieder geval hebben we nu de beelden hoe het allemaal begon.

Der Doktor | 03-07-23 | 20:43

Tja als je ouders hebt die je deemiejen noemen dan begin je wel met achterstand. Maar zo als een pussy shanken is ook niet ok. Die gaat later vast met zo'n gay tasje om z'n schouders lopen en heel vaak heb respect roepen naar blanken.

DrJaap | 03-07-23 | 20:20

En, is die Shank nou klaar gekomen? Hij zou getrokken worden door wat andere gays, maar ik zie alleen een melkmuil met een mes.

Kaal-dik-en-lelijk | 03-07-23 | 20:08

En het meest belachelijke: als ik zo'n figuur een rotschop verkoop dat ie zich bedenkt (omdat zoals gewoonlijk die BOA's er bij staan te kijken en geen donder uitvoeren) dan ben ik ineens de boosdoener, mag me verantwoorden op het politie bureau en krijg het label rassiest opgeplakt op twitter (waar ze dan natuurlijk het filmpje zo geedit hebben dat het feit waarom dat figuur die rottrap krijgt niet te zien is).

dumbfarmer | 03-07-23 | 20:08 | 1

Kijk de serie "Dexter" en u leert hoe u dit probleem op kunt lossen...

Pa Nadol | 03-07-23 | 20:12

Damien.
Nomen est omen.

Slystar | 03-07-23 | 20:03 | 1

Damian en Jayden. Twee keer ellende.
Genoeg gezegd.

Gravin v Kippenbouth | 04-07-23 | 01:16

Gelukkig weten ze allemaal wie dat is. Hopelijk volgen ze dit goed op met wat onderzoekjes.

tiku99 | 03-07-23 | 19:59

Damian?
Deetje is duidelijk zo’n onzeker kudtkind dat z’n niffie even wil laten zien.
Zoekt naar een aanleiding en komt uit bij een meisje…
Een meisje, Deetje…..
Stond Mo voor je, dan deed je niet zo stoer.
Deetje gaat het niet maken in het leven.
Ik las vd week iemand op GS, dat je nog beter in Amsterdam kunt wonen dan in Den Haag.
Verrek…is nog waar ook.

Ruimedenker | 03-07-23 | 19:58

Misschien is het toch een goed idee als we zo'n Chinees-achtige autoritaire overheid hebben waarbij ze met drones mensen controleren.

Adriel | 03-07-23 | 19:56 | 3

Alleen als de drones miniguns hebben.

Zalwelweer | 03-07-23 | 19:57

Zelfs dan gebeurt het nog, dan doe je het gelukkig maar 1 keer. Dit mafkeesje zal straks na zijn 18e gewoon ergens rondlopen.

tiku99 | 03-07-23 | 19:58

Het leven is een fonduepan, zonder prikker sta je met lege handen man...

TanteJuut | 03-07-23 | 19:55 | 8
▼ 5 antwoorden verborgen

Kinderen nog. Meisjes plagen zoentjes vragen heette dat bij ons vroeger. Maar een mes???? Dan wil je geen zoentjes. Dan is zo’n jongetje knettergek en dient in een inrichting opgenomen te worden. Ouder(s) uit de ouderlijke macht.

Tiscali-2 | 03-07-23 | 19:54 | 4

Zoentjes van mijn hond Thanatos vind ik toepasselijker

TanteJuut | 03-07-23 | 19:57

inderdaad, kei hard ingrijpen, zero tolerance. dat is de enige manier om deze achterlijke straat cultuur de kop in te drukken

Struikrover3 | 03-07-23 | 19:59

Dan moeten we pak 'm beet subiet twee miljoen mensen gaan opsluiten en bij nadere beschouwing nog twee erbij.
Dat gaat 'm dus niet worden.

aflaatverkoper | 03-07-23 | 21:04
▼ 1 antwoord verborgen

tijd voor een kopje thee en koekje erbij.

Old_School_Dutchmen | 03-07-23 | 19:54

Dat de jongen geen mes bij zich moet hebben lijkt me duidelijk
Verder ken ik de context van het voorval niet van dit korte fragment. Voor hetzelfde geld word de jongen al zeer lang gepest en/of fysiek mishandeld door die 2 agressieve trutten? Zeg niet dat het zo is, maar het kan wel gezien begin fragment. En neemt dan uit wanhoop op een dag een mes mee? Die 2 meiden lijken me ook bepaald de onschuld hier niet. Stop met pesten zou ik zeggen.
En verder nog maar eens: geen messen, stroomstootwapens, andere wapens of wat dan ook mee. Het wordt nu echt een groot probleem. Het is een schijnveiligheid terwijl het voor iedereen onveiliger wordt.
In Amsterdam willen ze meer gaan aanpakken, maar dan moeten ze het preventief fouilleren bij een ieder ook weer invoeren. Niet op selectie afkomst, maar terug naar verdacht gedrag!

Jan, Leiden | 03-07-23 | 19:53 | 3

Zelfs in de VS mag je met wapen niet op een vluchtend persoon schieten

jeweettochniet | 03-07-23 | 19:57

Mafklapper!

zuurtjeregen | 03-07-23 | 19:57

Kwajongenssteken. Uh, streken.

UnderTheDevil | 03-07-23 | 19:52

Schuld van GTA!

Botte Hork | 03-07-23 | 19:52

nooit te laat voor een abortus..

hoffrevisited | 03-07-23 | 19:49

Wat heeft damian een raar gezicht.

Psycho Daddy | 03-07-23 | 19:45

Knul ziet filmende kinderen en doet ontzettend zijn best om niet voor lul te gaan bij zijn vriendjes, ondertussen kijkt heel Nederland vol afgrijzen naar het tafereel.
Operatie geslaagd, patiënt overleden.

Kouwe Kees | 03-07-23 | 19:43

Ik verzamel bajonetten. Maar daarmee ga ik niet de straat op.
Een mooi valmes van de Duitse luchtmacht, dat past wel in mijn handtas.

Frau_Ferkel | 03-07-23 | 19:42 | 4

dat valmes mag je niet hebben van de nederlandse regering, dat is een categorie 1 mes, en dus verboden, net als stiletto's en vlindermesjes.... mag niet eens in je vitrine liggen.

dumbfarmer | 03-07-23 | 20:10

@dumbfarmer | 03-07-23 | 20:10: weet je wel wat een batajon is? (dubbelzijdig lemmet is per definitie verboten). En waarom omdat de overheid je beschermt en je dat zelf niet hoeft te doen. Daar betaal je belasting voor (toch)>??

pieterS | 03-07-23 | 20:37

Afgelopen week twee mooie negentiende-eeuwse Britse cavalerie-zwaarden binnen gekregen. Die vallen ook enigszins uit de toon op straat momenteel.
En als je je daar aan snijdt, kan je direct een dikke tetanus-prik krijgen van de huisarts.

EEnzame SchizofrEEN | 03-07-23 | 20:51
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb standaard een klauwhamer bij me. Ik ben geen timmerman. Wel een IT-er.

Zalwelweer | 03-07-23 | 19:41 | 6

@Reebensteeltje | 03-07-23 | 19:51: *Server rack terug op plaats meppen doet*

Plus als je bij de overheid soms over de vloer loopt, whaa, coempjuter doet het niet, bam. Nu wel.

Zalwelweer | 03-07-23 | 19:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik vind de jongen eigenlijk extreem woke.

Dit willen we toch?

Kaas de Vies | 03-07-23 | 19:40 | 3

Het gaat de goede kant op maar voor extreem woke zal hij toch z'n piemeltje moeten afbinden

jeweettochniet | 03-07-23 | 19:48

Hij is prima geïntegreerd mes subtiel in de broekband.
Homies vlakbij. Bitches lesje leren. Ik zeg geslaagt.

Longhorn | 03-07-23 | 20:02

Ouders? Meestal alleen moeder, pa is doorgaans "uit beeld" zoals dat zo mooi heet volgens protocol bezwangeren, snikkel aan gordijnen afvegen en vervolgens doorrr om hetzelfde kunstje opnieuw te vertonen.

Idiot Savant | 03-07-23 | 19:38

Wel lekker assertief genoeg potentie zou je zeggen

jeweettochniet | 03-07-23 | 19:37

Neemt een mes mee, trekt hem bewust omdat hij fysiek een meisje niet aankan en is vervolgens bereid tot het neersteken van dat meisje en doet er meerdere pogingen toe.

Deze jongen gaat zelf niet oud worden op deze manier en we kunnen alleen maar hopen dat hij niet eerst wat onschuldige racisten vermoord voordat hij de verkeerde tegenkom bij een ripdeal oid.

_pacman_ | 03-07-23 | 19:35 | 1

Vechtersbaasjes en heftige boys komen inderdaad ALTIJD vroeg of laat een sterker (of nog meer gestoord) vechtersbaasje of een nog heftiger ventje tegen. Altijd.

Asteroid-B612 | 03-07-23 | 20:05

Ruzie?

Ik heb daar advocaten voor.
Met messen.

Kaas de Vies | 03-07-23 | 19:35 | 1

Op tafel?

Zalwelweer | 03-07-23 | 19:39
-weggejorist-
kapoerewiet | 03-07-23 | 19:35 | 3

Tsja, tot er een per ongeluk een stap naar voren doet, dan krijgt een ouder de politie aan de deur om te horen dat hij of zij mee moet om hun kind te identificeren in het mortuarium, en die van de andere of ze een paar schone onderbroeken en een tandenborstel in wil pakken, want zijn kind komt voorlopig de eerste jaren niet meer thuis.

me163komet | 03-07-23 | 19:35 | 1

Dat eerste wel, dat tweede eindigt meestal bij max. een jaar jeugddetentie.

WasHetMaarMakkelijk | 03-07-23 | 19:39

In mijn jonge jaren liepen we op de middelbare school ook al met messen rond. Knipmessen en stilletos waren toen populair. Niet dat we mee dreigden of staken, dat dan weer niet. Dat kwam pas een paar jaar later.
#opavertelt

Cornelis12 | 03-07-23 | 19:34 | 9

@Basil Fawlty | 03-07-23 | 22:03:
Je weet toch: naar jou ben ik altijd met een innerlijk goedmoedig knipoog.

aflaatverkoper | 03-07-23 | 23:09

@Soyboy | 03-07-23 | 22:43:
Oh zeker. Het is niet zo dat de praktijk van mesentrekkerij hier vreemd was en er zeker een soort van residuvolk in de jouw jaren ook weeldig praktijk voerden. Dat noemen we tegenwoordig tokkies. Toch is er een kanteltpunt geweest met de inport van het wat heter geblakertde volk uit zuid-europa en later uit noord-afrika. De erecodes zijn niet meer hetzelfde.

aflaatverkoper | 03-07-23 | 23:15
▼ 6 antwoorden verborgen

Die vervelende machocultuur van die Friezen ook altijd weer.

Blauwpetje | 03-07-23 | 19:33 | 2

Damien is het Fries voor: "het luchtbrein Shenkertje". Is vermoedelijk een woord wat vrij snel obsoleet raakte.

nobodiesunmighty | 03-07-23 | 19:41

We hebben hier inderdaad streken die er bekend om staan dat ze messentrekkers zijn. Ze zeggen er ‘saterdie’ in plaats van ‘sneon’.

Soyboy | 03-07-23 | 22:44

Het broekie heeft per ongeluk France 5 gekeken met z'n grote broer

Deurdonderer | 03-07-23 | 19:32 | 1

U schrijft gekke broer verkeerd.

Zalwelweer | 03-07-23 | 19:33

Maar en dat is het trieste. Het is niet alleen Nederland. Nederland is zoals altijd een triestig volgertje. Is nml al een groot probleem in het VK sinds jaren. Maw een van de 'trendsetters' in dit geval.
'Violence is like a virus': Why are so many British kids stabbing each other?
www.euronews.com/2023/04/20/violence-...

Basil Fawlty | 03-07-23 | 19:32

Als ik dit vroeger had gedaan was ik direct neergemept. Door mijn eigen vrienden wel te verstaan....

Zoiets | 03-07-23 | 19:31 | 1

Dat dus.

Zalwelweer | 03-07-23 | 19:33

Op die leeftijd had ik een met elastiek vervaardigde wasknijperschieter.
youtu.be/-eYGPIB64f0

Rattus | 03-07-23 | 19:31

Een kind kan niet vervolgd worden, begrijpelijk, is nou eenmaal niet in staat de gevolgen of de aanleiding van zijn daden in te zien dus kan niet verantwoordelijk worden gehouden. Als zo'n kind dan zo ver over de schreef gaat moet er wel een ander verantwoordelijk gehouden worden voor het buitensporig gedrag van dat kind. Wanneer het kind in staat is tot poging tot doodslag is dat derhalve de verantwoordelijke aan te rekenen. Als de ouders ook nog eens ontoerekeningsvatbaar blijken mag de staat aangekeken en verantwoordelijk gehouden worden denk ik.
Een incident zou zulke maatregelen niet eens ter sprake brengen, het is vanwege het maatschappelijke verval dat men hier nu echt wel een keer van bewust gaat worden. Alleen het vaststellen van de verantwoordelijken en de te treffen maatregelen blijven uit.

nsfl | 03-07-23 | 19:30 | 5

Rechterlijk gezien kan en moet je alles vanaf 14 berechten als volwassene. Haalt de vaart er aardig uit. En geen aftrek voorarrest meer.

Zalwelweer | 03-07-23 | 19:37

@nsfl | 03-07-23 | 19:33: zekers, en dan niet uit huis plaatsen maar wekelijks bij ouders en kind komen zuigen en drammen

Grumpy_Old_Ed | 03-07-23 | 19:50

We hopen op betere politici helaas hebben we ze niet.

Gewoonzo | 04-07-23 | 01:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Die krijgt vast geen stageplaats

Grumpy_Old_Ed | 03-07-23 | 19:30

Ik geef mijn kleinkinderen altijd een pistool mee naar school. Dat de oudste pas 7 is is een detail.

Zalwelweer | 03-07-23 | 19:29 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

-wegejorist-

pane | 03-07-23 | 19:28

Zeker last van eb. Dat heb je soms.

SNAFU | 03-07-23 | 19:27

Beetje stierenvechten dit. Rode lap voorhouden en dan dolken tussen de schouders drijven(wegjorissen).

Normpje | 03-07-23 | 19:26
-weggejorist-
AeliusMaximus | 03-07-23 | 19:25

Jezelf eigenwaarde geven door anderen bang te maken.
Nee, dat ben je echt gelukt hoor.

AdvocatusDiaboli | 03-07-23 | 19:25 | 1

Een prima manager voor dit land lijkt me, MP of portefeuille zorg wellicht?

boerk | 03-07-23 | 19:36

Dat is bij de Alan Turingschool (basisschool) aan de Kleine Wittenburgerdwarsstraat in de stad van Hoop genaamd Amsterdam.. Deze fucking kneus ziet er net iets ouder uit dan basisschool leeftijd, zal daar niet op school zitten.
Hoop dat ie er niet met een taakstrafje vanaf komt.

Toewan | 03-07-23 | 19:25 | 2

@Toewan, of is al zo vaak blijven zitten...

Cadaver | 03-07-23 | 21:30

Ik hoop dat ze hier ook de ouders in de straf betrekken, indien blijkt dat deze falen. Maar helaas Nederland is allang een verloren zaak.

Gewoonzo | 04-07-23 | 01:36

Het mes komt niet alleen sneller en vaker tevoorschijn bij een ruzie, het wordt ook veel vaker dan vroeger ook daadwerkelijk gebruikt. Het moderne straattuig is een stuk minder terughoudend.

Muxje | 03-07-23 | 19:24 | 1

Die eerste zwieper van dat joch had héél fout af kunnen lopen. Het scheelde niet veel.

WasHetMaarMakkelijk | 03-07-23 | 19:26

Wat een trieste gast, ondanks leeftijd en emancipatie vind ik het nog steeds laf om een mes te gebruiken tegen die meisje.

Reebensteeltje | 03-07-23 | 19:24

*Wilhelmus neuriet*

funda | 03-07-23 | 19:23 | 2

* Doet Kinderen voor kinderen zingen *

Reebensteeltje | 03-07-23 | 19:25
-weggejorist-
Grumpy_Old_Ed | 03-07-23 | 19:29

In mijn tijd maakte het tevoorschijn toveren van een breezer al genoeg indruk

jeweettochniet | 03-07-23 | 19:22

In 1996 stond er een liedje in de top 40, Fluitsma en van Tijn schreven toen een hitsong voor een reclamespot van een bank.15 miljoen mensen op dat hele kleine stukje aarde. Nu 27 jaar later delen we dat hele kleine stukje aarde met 17.811.291 mensen. Dat zijn er in 27 jaar 2.317402 meer geworden. Bijna 86.000 meer inwoners per jaar.

Dit is gewoon gedoemd om te mislukken, dit is een kookpot aan het worden die op punt staat te exploderen. Je hoeft geen FVD'er of PVV'er te zijn om te erkennen dat deze multiculti klucht het laatste ingrediënt voor een explosie van geweld. Het verbaast me nog iedere dag dat we geen Franse toestanden in Nederland hebben.

muggetje | 03-07-23 | 19:22 | 4

@Piet Karbiet | 03-07-23 | 19:24: Ach, u was me vóór.

SNAFU | 03-07-23 | 19:28

@SNAFU | 03-07-23 | 19:28:

Och er zijn nog zoveel andere NPO-deugdebiele dogma's te herhalen. Iets met kansarm en slavernij doet het altijd goed, en diversiteit is een kracht; een roerei dat niet meer on-roerd kan worden.
Gelukkig is er een oplossing; zebra's los laten zodat deze jonge krijgers kunnen jagen.

Dandruff | 03-07-23 | 19:34

We gaan eraan. Allemaal!
Biertje?

aflaatverkoper | 03-07-23 | 20:18
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Piet Karbiet | 03-07-23 | 19:22 | 1

We kennen de context, wat er aan vooraf ging niet. Wellicht koeioneerden die meiden dat arme jochie al weken en kon hij uiteindelijk niet anders dan op geweld terug vallen.

WasHetMaarMakkelijk | 03-07-23 | 19:21 | 2

Hoe dan ook vrouwen sla je niet en iemand de tyfus steken is al helemaal geen oplossing.

muggetje | 03-07-23 | 19:24

@muggetje | 03-07-23 | 19:24: vrouwen niet slaan? Hehe, grappenmaker. Vrouwen kunnen onder je huis kruipen en je sociaal helemaal kapot maken, want vrouwen worden altijd op hun blauwe ogen gelooft.
Maar ga je met een mes zwaaien, dan mogen ze je van mij op de rails vinden.

boerk | 03-07-23 | 19:46

Kinderbijslag van de hele familie stopzetten. Het wordt niet aangewend waarvoor het lijkt bedoeld.

Bluebarry55 | 03-07-23 | 19:21 | 1

Dat Deense systeem zouden ze in heel europa moeten invoeren.

muggetje | 03-07-23 | 19:27

Ik wou vroeger altijd een boel dingen met meisjes doen. Maar ze met een mes bedreigen hoorde daar niet bij.

Zapata10 | 03-07-23 | 19:20 | 6

@Kattie | 03-07-23 | 21:12:
Een mud kolen is kudt. Een berg van kolen, eindeloos, is van een eindeloze kinderromantiek waarin de blik van de zeer jeudigen zich aan elkaar binden en royaliteit geboren wordt.

aflaatverkoper | 03-07-23 | 23:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Krijgt thuis te horen wel voor jezelf opkomen he

jeweettochniet | 03-07-23 | 19:20

Iedereen hier
Oh een shank

RickTheDick | 03-07-23 | 19:19

Wat denkt die griet wel niet? Zeker nog nooit gehoord dat dat edele ras het Respect dient te krijgen wat het verdient; op je knieën, hoer!

zwellevertje | 03-07-23 | 19:19 | 2

Heeft Andrew Tate ook een account

jeweettochniet | 03-07-23 | 19:20

Jong geleerd, oud gedaan.

En komt allemaal door gebrek aan respect voor deze jongeman.

Pleiten voor zware straffen voor dit soort jochies zal weer fascistoïde opgeplakt krijgen maar wat mij betreft gaan we richting dat soort ‘jochies’ er met gestrekt been in.

Ik begin de attitude ten tijde van Papillon beter te begrijpen.

Zomaarwat | 03-07-23 | 19:17

@Botte Hork | 03-07-23 | 19:27: Nâh. Helpt ook niet echt. Toch bedankt.

SNAFU | 03-07-23 | 19:31

@SNAFU | 03-07-23 | 19:31:
Maar wat een cultuurverrijking of niet dan?! Wollah
*Huis in de verkoop zetten doet

Botte Hork | 03-07-23 | 19:33
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Ramsesz | 03-07-23 | 19:16
-weggejorist-
Bluebarry55 | 03-07-23 | 19:16
-weggejorist-
Normpje | 03-07-23 | 19:16

Ik pas.

Zwizalletju | 03-07-23 | 19:16
-weggejorist-
At_Dawn_They_Sleep | 03-07-23 | 19:15

Een kameraad van me. Tandarts. Is maar geëmigreerd, nadat de familie in de tang was genomen door buro HALT. Jongste zoontje liet op school aan vriendjes een mes zien. Jeugdzorg en HALT laten je niet meer los.

hotnot | 03-07-23 | 19:15

Welke taal was dit?

funkyd | 03-07-23 | 19:15 | 1

Uw aankomende taal... vtt....

onbekend | 03-07-23 | 19:24

Joehoee politie kijken we mee?

Klaus Herzog | 03-07-23 | 19:15

Elk verhaal heeft twee kanten .

likmegaties | 03-07-23 | 19:13 | 3

Elk mes heeft twee kanten, bedoelluh.

Swoop | 03-07-23 | 19:14

Triest…

Wijze uit het Oosten | 03-07-23 | 19:13 | 1

Ga als troost maar gauw koffie zetten.

Schriever | 03-07-23 | 19:34

Zou de politiek ook meekijken of zijn die al op vakantie?

Plukkieplukkie | 03-07-23 | 19:12

Ik stak vroeger ook meisjes.
Met een sabel zelfs.
Mijn blanke sabel.
Ter leering ende vermaeck.

goedverstaander | 03-07-23 | 19:11 | 1

Een vurenhouten sabel. Ik zie het helemaal voor me.

aflaatverkoper | 03-07-23 | 20:07

Er zouden tussen die buurtregisseurs en leefbaarheidscoördinatoren gecertificeerde raakvlakmanagers moeten worden geïnstalleerd voor de noodzakelijke verbindende impulsen.
U zult zien hoe snel het afgelopen is met die steekpartijen.

Ridde Rogter | 03-07-23 | 19:11 | 2

Wel eerst een app downloaden met 'Mijnleefbaarheidsmanager' zodat je kunt bijhouden welke agendapunten zijn besproken.

kapoerewiet | 03-07-23 | 19:14

Ouderwetse lijfstraffen maken op deze leeftijd meer indruk denk ik. Iets van een amsterdammertje tot het eerste kruisje in de anus laten verdwijnen geeft een veel betere ervaring dat ze iets niet meer moeten doen, en er dan meteen bij vermelden dat het voor eigen bestwil is zodat, mocht hij nog eens in de gevangenis komen, het niet zo'n pijn doet als bubba achter hem staat tijdens het douchen.

brie-de-penis | 03-07-23 | 19:51
-weggejorist-
Normpje | 03-07-23 | 19:09

Het gaat al fout toen ze het jong Damian noemde.
Dat word vast een weekje Bureau Halt.

zoalsikhetzeg | 03-07-23 | 19:09 | 2

Omen nooit gezien die ouders is wat ik je brom.

Masked_Malinois | 03-07-23 | 19:13

Toen ik nog jong was had je een jochie, Ciske noemde iedereen hem, zijn vader was op zee. TL;DR: Hij vermoorde zijn eigen moeder met een mes. Toen al was het mis.

Masked_Malinois | 03-07-23 | 19:09 | 3

Een foute CIS-persoon dus, om in uw gedachtengang mee te gaan.

goedverstaander | 03-07-23 | 19:13

Flappie?

BoerKoekoek | 03-07-23 | 19:18

En vergeet Pietje Bell niet!

Kattie | 03-07-23 | 21:14
-weggejorist-
WasHetMaarMakkelijk | 03-07-23 | 19:08 | 1

De jeugd heeft de toekomst.
En af en toe is dat helemaal niet leuk.

Schadenfreude | 03-07-23 | 19:08 | 1

Dit besef vat wel zo'n beetje mijn gemoedstoestand samen van de laatste tijd. En ik ben nog niet eens zo oud.

kapoerewiet | 03-07-23 | 19:16

Tegenwoordig mogen we al blij zijn dat het halve continent niet afgebroken wordt als zo’n straatrat op z’n nummer gezet wordt. Dit continent is de ondergang nabij.

erkomenanderetijden | 03-07-23 | 19:06

In de opvoeding is hier iets serieus verkeerd...
(Ontbrekend)

hotmint | 03-07-23 | 19:06

NOS zal zeggen dat het komt ‘omdat de winkel verouderd is’ dus ligt het niet aan de asielzoekers.

[Harc]Pimpbunny | 03-07-23 | 19:10

Dat kinderen niet correct de gevolgen in kunnen schatten van hun daden is al eeuwen lang bekend, gezien de onderontwikkelde brein. Maar dit is wel heftig, vroeger had men en honkbalknuppel en dat was wel zo'n beetje het ergste. Bij een beetje een nare messteek ben je direct een moordenaar, en dan mag je blij zijn dat je in Nederland woont, waar zo'n beetje de laagste straffen ter wereld gelden.

kovariant | 03-07-23 | 19:05 | 4

Lord of the flies.

meneer der meneren | 03-07-23 | 19:15

@meneer der meneren | 03-07-23 | 19:15:
Exact!

Basil Fawlty | 03-07-23 | 19:34

Maar kunnen wel gedwongen opgenomen worden ivbm extrem probleem veroorzakend gedrag.

Meester_010 | 03-07-23 | 20:30
▼ 1 antwoord verborgen

te sneu voor woorden!

Gomezlopez | 03-07-23 | 19:04

Dat wort nablijven op sgool!

Botte Hork | 03-07-23 | 19:04 | 2

Hahaha

funkyd | 03-07-23 | 19:16

Cynische ghe en klopt. Een van de twee problemen samengevat in 1 zin.
Als toevoeging in jouw zin: weet je tog!
Voor de reaguurders die willen weten wat het andere probleem is? De ouders. Voor verdere vraag mocht die er komen: ja maar religie? Antwoord: zie ouders.

Basil Fawlty | 03-07-23 | 19:21
-weggejorist-
rman | 03-07-23 | 19:04

Wat een enorme onzekere kneus, die hoogstwaarschijnlijk denkt de man te zijn. Ik vraag me af wat zijn ouder(s) er van vinden maar, als het mijn zoon was werd hij ook lid van de islam, maar dan omdat ik hem zelf kreupel schop.

brie-de-penis | 03-07-23 | 19:04 | 1

Helemaal mee eens. Die van mij zou ook van boven tot onder in het gips gaan.

Sjakie | 03-07-23 | 19:34

Diep-, diep-, dieptriest

PPuk | 03-07-23 | 19:03

Holy moses, dit is niet goed.

Schilder58 | 03-07-23 | 19:02

Nederland oh Nederland, wat ga jij achteruit.

Mokum Kosher | 03-07-23 | 19:01 | 2

al verloren

Boeddha18 | 03-07-23 | 19:20

RIP Nederland ja

Botte Hork | 03-07-23 | 19:31

Bizar, boosmakend en beangstigend.

Lewis | 03-07-23 | 19:01 | 2

Bizar: je zag het niet aankomen.
Boosmakend: Je begreep de veranderingen niet.
Beangstigend: Je durft niet te handelen.
In het kort: we gaan eraan. Allemaal!

aflaatverkoper | 03-07-23 | 19:55

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland