Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Geef de Marechaussee EIGEN VLIEGTUIGEN

Brigade Vreemdelingenzaken zit nu gewoon in de Transavia

Voor alle online incheckers die graag achterin het vliegtuig zitten (wegens lekker snel naar buiten met de trap ipv de slurf in veel shithole countries). Die rare meneer naast u is vaak een instromiër / crimineel die uitgezet wordt, en die knakker daar weer naast is een marechaussee in burger die "escort" genoemd wordt. Schitterend verhaal op RTL Nieuws over de achterkant van de achterkant van de Intensieve Menshouderij in de BV Nederland, en hoe die illegale scheermes-slikkende poepgooiers naar een Locatie Elders worden geëscorteerd. Jazekers, er worden wel degelijk mensen die hier niets te zoeken hebben het land uitgezet (nou ja, niet heel veel, laat u niet foppen door het woord "duizenden" in de kop) & beter regelen we een Eigen Vliegmachine voor de Marechaussee, zodat ze nog beterder en vakerder Tuigh van de Richel het land uit kunnen zetten. LOL @ slotzin van het RTL Nieuws-artikel.

"Soms zijn mensen eerder terug in Nederland dan wij." 

Reaguursels

Inloggen

Frontex huurt al jaren vliegtuigen die bijvoorbeeld vanaf AMS via BRU naar MAD vliegen, puur en alleen om ongewenste vluchtelingen uit te zetten, juist om te voorkomen dat op commerciële vluchten de gezagvoerder weigert iemand mee te nemen. Schreeuwend duur en ondertussen staan de advocaten klaar om weer een beroep in te dienen, soms tot in het vliegtuig aan toe. Dat is een industrie op zich geworden.

Knip | 17-06-23 | 19:25

Geen mens is illegaal!

Proud Infidel | 17-06-23 | 18:12

Is dat vliegtuig van Con Air nog te koop?

Valka | 17-06-23 | 15:46 | 1

Alleen als bouwpakket

Santtulainen | 17-06-23 | 20:19

Bij het woord 'escort' denk je al snel aan een heel andere soort hulpverlener, toch?

quigg | 17-06-23 | 15:17 | 2

Het woord ‘escort’ komt van escorteren, begeleiden aldus.

Dat in jou onmetelijke brein de verbinding is gelegd tussen begeleiden = foekie, foekie doen zegt iets over foutieve bedrading in den bovenkamer.

Voorts even goede vrienden, hoor!

Unsinkable-Sam | 17-06-23 | 15:55

Moest meteen aan mijn oude Ford escort denken.

Kilroywashier | 17-06-23 | 17:12

"Het gesprek zou volgens Strik niet alleen over smokkelaars moeten gaan, maar bijvoorbeeld ook over het feit dat de reddingsoperaties op de Middellandse Zee nog steeds niet op orde zijn":
www.nrc.nl/nieuws/2023/06/16/lauwe-re...
Nee mevrouw Strik,

Het gesprek zou ook over mensen zoals ú moeten gaan!

Wilt u dat wij die schuldvraag voor u beantwoorden?

Prima,
Hier dan!

1) De mensensmokkelaars, die hun EIGEN mensen in die gammele bootjes proppen.
2) Die mensen zélf, die vanuit veilige landen zoals Turkije, Jordanië en Libanon besluiten de oversteek te maken, op zoek naar meer welvaart.
3) Mensen zoals ú! Precies ja!

Stel: je bent een Syriër.
Je hebt het voor elkaar gekregen om een aantal jaren geleden VEILIG in Turkije terecht te komen, en je hebt daar een bestaan opgebouwd. Misschien in redelijke armoede, maar-wel-veilig!

Maar ja,
Een vetpot zal het wel niet zijn. Dan zie je op sociale media als Facebook filmpjes van landgenoten die lachend hun maandelijkse uitkering uit de automaat trekken (bedragen waar jij in een jaar keihard werken niet eens bruto aan komt) en in hotels verblijven. Je leest dag in dag uit op die sociale media over landgenoten (stads-streek en buurtgenoten, en wellicht zelfs je oude buren) over wat men hier in Nederland wel niet allemaal gekregen heeft ('gratis'' sociale huurwoning - die dus ten koste van een arme Nederlander is weggegeven - 'gratis' gezondheidszorg en dus 'gratis' geld!). En dat allemaal met uitzicht op een LEVENSLANG verblijf (eerst permanente verblijfsvergunning, dan een Nederlands paspoort. En dat alles in een paar jaar tijd!) in dat Nederlandse paradijs. En het-blijkt-allemaal-100%-waar-te-zijn!

Welke GEK gaat dan niet proberen de oversteek te maken?

DIT is de reden waarom men in gammele bootjes stapt; er wordt een megagrote virtuele wortel aan déze kant van de Middellandse Zee opgehouden, die deze mensen hierheen LOKT.

Zouden deze mensen een soort Bed-Bad-Brood- voorziening aangeboden krijgen, en géén uitzicht op permanent verblijf, dan had NIEMAND die oversteek gemaakt!

En, mevrouw Strik.

Wie zijn nou toch die mensen die deze LUXUEUZE voorzieningen voor asielzoekers in stand willen houden?

Geen idee? (jaja!).

Nou,
Volgt u het geld (= subsidies en lui die aan asiel verdienen) dan maar eens.

Trouwens,

Vindt u ook niet dat dit soort boot- en vliegreizen teveel CO2 kost?

Vang dus lekker al die mensen op in hun eigen regio.

Scheelt 1) mensenlevens en 2) een heleboel CO2.

Mooi toch?

Kompromat | 17-06-23 | 14:27

Die slotzin is tevens de samenvatting van het Rutte IV beleid.

Repliek_in_stijl | 17-06-23 | 12:18

Zelfde gebeurt ook met uitgeleverde criminelen. Komen dan twee agenten uit desbetreffende land om de heren/dames op te halen.

tis_wat | 17-06-23 | 11:43

Geef de Marechaussee een stuk of 100 A380’s.
Helaas heeft uitzetten alleen zin als ze niet meer binnenkomen. En daarvoor moet je de grenzen bewaken. Dus moeten we uit Schengen. Maar tja, dan moet je ook uit de EU, wat best ok is. Want niet alleen kunnen we dan complete roversbendes tegen houden, we hebben ook al geen last meer van Van der Wal. En we kunnen blijven doorrijden in die geweldige diesels. En verdomd, we krijgen ook die fijne gulden terug en kunnen onze schatkist beschermen tegen de grijpgrage jatten van de knoflooklanden. En aangezien iedereen intussen een nieuwe badkamer heeft, kunnen de Oostblokkers ook weer naar huis. Maar Frans Timmermans en Sofietje de nestscheitert, die mogen (moeten) ze houden in Brussel, die willen we namelijk nooit meer terug.
Dus, beginnen met een uitzetluchtbus, komt alles goed.

Zeddegeizot | 17-06-23 | 11:29

In Argentinië hadden ze vroeger ook vluchten met mensen die ze kwijt moesten.

Jan de Vries | 17-06-23 | 11:26 | 2

Misschien kan Julio P de regering adviseren.

Zeddegeizot | 17-06-23 | 11:30

Toen ik er bij zat werd er regelmatig een kist gecharterd van Martin Air. Vol Nigerianen naar Lagos en meteen weer terug. Mooie tijd.

sariclub | 17-06-23 | 11:24

Op tv zag ik dat een van de gearresteerde mensensmokkelaars in Griekenland een t-shirt aan had met de tekst 'I Amsterdam'. Heeft ie die via zo'n kledingbak van Het Leger des Heils of gekocht op Schiphol toen hij voor de tigste keer mensen kwam afleveren?

Piet Karbiet | 17-06-23 | 11:20

"Soms zijn mensen eerder terug in Nederland dan wij."

Mijn vader was hoofdagent in Noordholland en hij heeft ook wel eens aan de eettafel gezegd; "soms, wanneer we iemand opgepakt hebben, staan ze sneller weer op straat dan wij."

Hij heeft eens een reprimande gekregen omdat hij bij een rechtzaak tegen de rechter zei; "Ja, wie staat hier nou terecht, hij of ik?"

Dat was zo'n 40 jaar geleden. Er is dus niet zoveel veranderd, dus jullie moeten allemaal niet zo zeuren.

Sans Comique | 17-06-23 | 11:19

Vliegen?
Laat ze terugdobberen.

Nonik Neem | 17-06-23 | 11:13

Niks gern vliegtuig. Net als Manolo De Vliegende Kanonskogel. Lagere kosten en precies afstellen op land van herkomst. Criminelen zonder en anderen mèt paracute.

Bull-Sunnyboy | 17-06-23 | 10:48

Heb een maat die vroeger ook wel eens mee ging met deze deportatievluchten. Vertelde dat op sommige retourvluchten de gasten die ze afgeleverd hadden doodleuk in hetzelfde vliegtuig weer mee terug naar Nederland vlogen.

De_dorpsgek | 17-06-23 | 10:47 | 1

Klopt werden ze alsnog geweigerd bij binnenkomst en konden gelijk weer retour naar Nederland

johnyl | 17-06-23 | 10:58

Hoe we ze terugvliegen maakt niet uit, als we ze maar terugvliegen. De kosten van het vliegtuig zijn het probleem niet zolang ongecontroleerde massaimmigratie NL jaarlijks 30 miljard kost. En onze veiligheid, ons onderwijs, onze zorg, etc.

Het *consequent* terugvliegen van illegalen is bovendien de enige manier om de mensensmokkel tegen te gaan. Het moet gewoon niet meer lonen om hier op de bonnefooi heen te varen. Als de EU een maand lang elke illegaal direct terugvliegt ligt de mensenhandel op zijn gat. Scheelt gelijk duizenden verdrinkingen per jaar, en tienduizenden die in slavernij moeten leven.

Dandruff | 17-06-23 | 10:45

"De plek waar jaarlijks duizenden mensen worden uitgezet en criminelen worden uitgeleverd.''

Als je dan het artikel verder leest, kom je dit tegen:

"Dit jaar zijn er volgens de Koninklijke Marechaussee zo negentig gedetineerden en verdachten begeleid. Vaker gaat het om mensen die geen asiel krijgen of hier illegaal verblijven en die samen met een escort vertrekken: dit jaar waren dat er 257 en vaak meerdere mensen per vlucht.''

En 'dit jaar' is al bijna op de helft. Hoe je daar dan 'duizenden' van kunt maken, is mij een raadsel. Ja, er wordt af en toe wat uitgezet, maar veel te weinig. Van die ca 2000 kansloze, criminele naffers zijn er nog maar 40 geretourneerd naar 'eige' land.

Lees de column in de Volkskrant vandaag van Martin Sommer over 5 of zo 'ongemakkelijke waarheden' mbt dat hele Europese asielcircus. Hij is de enige rationele stem tussen al het Gutmensch geweld van lieden als Leo Lucassen, Merel van Vroonhoven, Carlijne Vos, Tineke Ceelen, Eduard Nazarski, en ik vergeet er vast nog wel een paar, die maar blijven pleiten voor 'open grenzen'. Gelukkig zien steeds meer mensen in dat wat zij voorstaan op - niet eens zo heel lange - termijn een recept is voor de ontwrichting van onze westerse samenlevingen: ook de nieuwe regeringscoalitie in Finland gaat nu, in navolging van de Denen en de Zweden, het asielbeleid flink aanscherpen.

Dr_Johnson | 17-06-23 | 10:33 | 5

Over het boek van Koopmans: 'Het blootleggen van mythen is niet heel populair, en zijn boek werd in geen van de zogeheten kwaliteitskranten besproken.'
Het meest wrange in het stuk van Sommer.

gestoptmetroken | 17-06-23 | 11:39

@gestoptmetroken | 17-06-23 | 11:39:

Ja, dat viel mij ook op. Nou heb ik alleen een abo op de Volkskrant dus van andere kranten weet ik het niet, maar ik geloof Sommer zonder meer wanneer hij zegt dat Koopmans' boek door alle 'kwaliteitskranten' is genegeerd.

Hetzelfde zag je een jaar of twee geleden met die grote, uitgebreide analyse van Jan vd Beek mbt de kosten van immigratie en asiel, hoewel toen de Volkskrant als enige er wél aandacht aan besteedde.

Tsja, bij feiten die onwelgevallig zijn voor de do-gooders, kun je maar het beste de andere kant uitkijken. Daar zijn ze erg goed in, in wegkijken.

Dr_Johnson | 17-06-23 | 11:59

@Dr_Johnson | 17-06-23 | 11:59: Boekenhandels doen hier ook in mee.
Mijn vader wilde een boek van Martin Bosma kopen, niet bij de AKO of andere lektuurtoko maar in een gerennommeerde deugboekenwinkel in 020 die veelal boeken over geschiedenis, filosofie en zware literaire kost voor intellectuelen verkoopt. Een "kwaliteitsboekenhandel" dus. Maar ze hebben ze ook wel populaire titels en de nieuwste uitgaven van de maand, en die liggen daar keurig uitgestald. Maar Bosma's boekje ontbrak. Dus mijn vader vroeg de kassatruus "Ik zou het nieuwe boek van Martin Bosma willen kopen aub". Dat werd een beetje een ongemakkelijke situatie en dat wijf zegt "dat soort boeken verkopen wij hier eigenlijk niet." Dus vader geeft haar het ISBN-nummer en zegt "dan wil ik hem graag bestellen". Daar had kassatruus geen zin in, en zij opende een lade onderin een grote kast achter de kassa, wist hieruit alsnog een exemplaar van het bewuste boek te vissen, en legde dat op de toonbank met ongemakkelijke blik, alsof het een heel vies boekje was. Ik kan me moeilijk voorstellen dat het verstoppen van dit boek is gebeurd op aandringen van de uitgever, want die willen juist wel boeken verkopen. He moet puur beleid zijn, door de mensen die in die boekenwinkel werken. En zo blijkt maar weer hoe ver het deugvirus is doorgedrongen.

Asteroid-B612 | 17-06-23 | 14:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Nog afgezien van snel uitstappen is achterin het vliegtuig statistisch gezien ook de de meest veilige plek bij ongelukken. Ook wel handig in sommige landen.

W_F | 17-06-23 | 10:32

Dat schijnen lieve asieleisers te zijn die zich als makke schapen in het vliegtuig stappen. De criminelen asieleisers krijg je niet weg want bij het instappen schreeuwen ze en maken zo een stampei dat de piloot ze niet meenemen wil. Die truck lukt altijd zegt een vriend van me die daar werkt.

jan huppeldepup | 17-06-23 | 10:26 | 3

Dan moet je hun mond afplakken met ducttape of ze een 'roesje' geven, een hele flinke natuurlijk, zodat ze lekker versuft zijn.

Dr_Johnson | 17-06-23 | 10:44

@Dr_Johnson | 17-06-23 | 10:44: Dat willen de begeleiders ook, maar dat mag niet in zo'n vliegtuig, In een eigen vliegtuig ziet dat er heel anders uit maat is zeer duur.

jan huppeldepup | 17-06-23 | 11:05

Tazertje erop. O wacht, MAG NIET.

Asteroid-B612 | 17-06-23 | 14:36

Een voorwaarde voor instappen in de EU zou zijn dat de buitengrenzen gesloten zouden zijn. Ergo, we kunnen nu gewoon uit de EU stappen.

Stonecity | 17-06-23 | 10:25

We hebben toch van die C-130 Hercules vliegtuigen. 1x in de week naar Marrokko, luik open en met de parachute naar buiten, hoef je geen eens te landen. Er passen makkelijk 300 man in zo´n vliegtuig.

EmilioEsteves | 17-06-23 | 10:22 | 1

Jij snapt het niet. Het zijn eerder de PVV-sympathisanten die vanuit het vliegtuig gedonderd zullen worden. Denk je nou echt dat jij nog wat te willen hebt in een wereld dat alleen maar 'Woker' wordt? Had je maar miljarden moeten verdienen om enig invloed te kunnen hebben. Niet zeuren, Nazi!

Cobarde | 17-06-23 | 10:42

Crimineel ! Kansenparels zijn het en broodnodig voor de arbeidsmarkt. Ha ha ha. Helaas komen alleen arbeidsmigranten om te werken en de jonge mannen uit Afrika voor gratis geld, familiehereniging en een gratis huis. Maar zolang flapdrol Rutte een regering vormt met linkse partijen als D66 en de Christelijke Unie met naïeve dromen dat de hele wereld moeten en kunnen redden vrees ik voor het voortbestaan van een normaal Nederland en een veilige plek voor de oorspronkelijke inwoners.

Harry99 | 17-06-23 | 10:20 | 2

Zeer zijn nodig voor de arbeidsmarkt inderdaad. Vandaar dat er op het moment, ondanks de instroom, overal een tekort is aan geschikt en geschoold personeel. We worden geregeerd door flapdrollen.

Mokum Kosher | 17-06-23 | 11:11

@Mokum Kosher | 17-06-23 | 11:11: Dat er een tekort is aan werknemers wil niet zeggen dat dat tekort opgelost gaat worden door "instromers".

Asteroid-B612 | 17-06-23 | 14:37

Iedereen die zich hier komt melden zonder paspoort weigeren. Het is een kwestie van willen.

DenkenDanDoen | 17-06-23 | 10:18 | 2

Waar stuur je ze dan heen? Als ze met het vliegtuig komen moet de vliegmaatschappij er voor zorgen dat ze terug komen. Ook een speciale firma, de wc van het vliegtuig laten onderzoeken naar papieren om maar wat te noemen.

jan huppeldepup | 17-06-23 | 10:29

Dat wordt in landen als Nieuw-Zeeland en Australië ook gewoon gedaan. In Amerika of Canada kom je ook niet binnen zonder de juiste papieren dus het kan best.

Verbandmeester | 17-06-23 | 10:32

Eigen vliegtuig en een paar Argentijnse piloten.

Conan de Rabarber | 17-06-23 | 10:05

Binnenkort kunnen asielzoekers met de trein naar Amerika, Joe Biden laat een spoorweg bouwen in/door/op? de Atlantische Oceaan.
www.youtube.com/watch?v=gLJ9i38Mcrg

Mr_Natural | 17-06-23 | 10:04 | 3

Kijk, Biden snapt die dingen. Het zal wel weer een verspreking zijn, maar dit gebrabbel doet de man toch best vaak. Het is misschien tijd om gewoon lekker voor de kleinkinderen er te zijn.

Verbandmeester | 17-06-23 | 10:16

Ik zie vaak van dit soort filmpjes van Bi Joeden, maar wat wilde hij nu eigenlijk echt zeggen?

Kaas de Vies | 17-06-23 | 10:21

Als China (nog meer) de baas word in oost rusland dan zie ik een brug naar Amerika nog wel gebeuren. In een van de laatste handelsverdragen tussen rusland en China word ook afgesproken dan grote steden in oost rusland weer officieel hun oude Chinese naam kregen. In alle verdragen wil China macht in plaats van roebels van rusland.

W_F | 17-06-23 | 10:36

Er is maar één oplossing en da’s de Argentijnse. Maar die hadden andere vliegtuigen geloof ik.

Dubbelepunthoofd | 17-06-23 | 10:00

Wie enig vertrouwen in dit miljarden-circus heeft, U wordt in werkelijkheid harder genaaid dan U in Nederland voor mogelijk zou hebben gehouden. Maar de brave volg-schaapjes huppelen gewoon door naar de "asiel"- en corona-weiden etc., wat een dom land.

hagelkruis | 17-06-23 | 09:52

Pritt had ook twee horizontale ‘balkjes’ kunnen fotoshoppen op de registratie van het toestel?

Flightless bird | 17-06-23 | 09:51

Flixbussen zijn wat goedkoper denk ik.

John McClane | 17-06-23 | 09:50

Maar, maar, maar dan wil ik ook een vliegdekschip voor de Marine. De Zr.Ms. Rotterdam heeft immers bescherming nodig als ze de veiligelandiërs met de landingsvaartuigen hun eigen strand op schoppen.

Louter Leuter | 17-06-23 | 09:50

Meer immigranten dan gebouwde huizen nu. Hup Hugo, je kan het!

funda | 17-06-23 | 09:50

Gewoon een vrachtvliegtuig die ze gebruiken voor voedseldroppings, leg wat matrassen op de bodem van de krat en hang een terugtelklok er in.

Jos Tiebent | 17-06-23 | 09:47

Ik vind het nogal een dure zaak. Kunnen ze niet gewoon afgemarcheerd worden tot aan de zee?
Daarna roeien naar de noordkust van Afrika.
Goed voor de conditie.

De Let | 17-06-23 | 09:47

Is er ook een liedje met de titel “Fly ‘m to the moon”?

Verbandmeester | 17-06-23 | 10:17
▼ 3 antwoorden verborgen

We hebben de PH-GOV toch? Onze regering wil veel liever met de trein reizen om het goede voorbeeld te geven. Toch? Laat de trein van de Oranjes nu net definitief door de familie afgedankt zijn, dus daar liggen mogelijkheden!

Nuuk | 17-06-23 | 09:38 | 1

Kunnen er veel te weinig in per keer, is die Antonov An-225 al een beetje op geknapt?

NLgaatnaardeklote | 17-06-23 | 09:46

Geef alle asielzoekers toch een vliegbrevet.

Mr_Natural | 17-06-23 | 09:36 | 2

Dat hebben ze toch allemaal al?

EEnzame SchizofrEEN | 17-06-23 | 09:38

Alleen de hoogvliegers.

Veepert | 17-06-23 | 09:51

Dat zer eerder terug zouden zijn dan de KMar is gewoon een militairen flauwekul grap.
Een vliegtuig zou wel helpen wanneer er meer mensen afgevoerd worden. Fijn een Hercules leeg maken op Tanger of Algiers. OF in de woestijn, allemaal met een fles water en Euro 20 op zak.
Anders is het maar nodeloos duur, o.a. door al het uitvreetpersoneel dat je er voor moet aanhouden. Ook allemaal ambtenaren.

AntiZanicz | 17-06-23 | 09:32 | 2

Lekker op een Afrikaans strand afzetten met een banaan, handdoek, flesje water en door de koning gesigneerde foto.

funda | 17-06-23 | 09:47

Kunnen ze niet naar Mars worden geschoten? Komen ze ook niet meer terug.
*Elon bellen doet

Usumani | 17-06-23 | 09:32 | 1

Het zijn allemaal raketgeleerden zeggen ze. Die schieten zichzelf binnen mum van tijd weer terug.

Jos Tiebent | 17-06-23 | 09:58

Wat is er mis met Conair dan?

Cheesy Poof | 17-06-23 | 09:28 | 1

Er schijnt een virus in het vliegtuig te zitten.

Mr_Natural | 17-06-23 | 09:43

"Jaarlijks zijn er alleen al rond de drieduizend mensen die Nederland niet inkomen omdat ze niet aan de voorwaarden voldoen. Reisdoel onbekend, geen geld op zak."

Er zullen toch wel meer voorwaarden zijn? Anders heb je aan wat kleingeld genoeg, reisdoel is ook niet al te moeilijk te verzinnen.

Ichneumonidae | 17-06-23 | 09:25 | 4

@sjef-van-iekel | 17-06-23 | 09:30:Zulks verklaren zij maar feitelijk zijn ze een paar weken hier op een toeristenvisum en liegen ze gewoon een verblijf van zes maanden bij elkaar. Overigens kun je over de weg makkelijk binnengeraken en zolang je niet gecontroleerd wordt kun je een jaar wel volmaken.
Volgens mij zijn er tienduizenden expats die hier gedetacheerd zijn via buitenlandse bureautjes, een lease auto rijden en in een leuk huurpandje zitten. De kinderen kunnen zelfs gewoon naar school, daar vraagt men niets want dat mag niet. Kijk gewoon in de Randstad in de betere buurten of bij de scholen daar. Een komen en gaan van Aziaten in auto's de gemiddelde Nederlander niet kan rijden.

AntiZanicz | 17-06-23 | 09:37
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien kunnen we met Zelenskyy een F-16 ruilen voor een geschikte Antonov?

dugo | 17-06-23 | 09:22 | 4

De AN-225 is helaas ter ziele...

Louter Leuter | 17-06-23 | 09:46

@Louter Leuter | 17-06-23 | 09:46: Toch denk ik dat die wel weer wordt opgebouwd. Als een soort Geuzendaad.

Verbandmeester | 17-06-23 | 10:22

@Verbandmeester | 17-06-23 | 10:22:
Ik denk het niet. Haar hele ruggetje (de constructie waar de vleugel de romp draagt) ligt open, vleugel helemaal er af door de explosie zelf. Daarnaast is door de hitte van de brand die er op volgde al het aluminium verzwakt en dat krijg je nooit meer goed.

Flightless bird | 17-06-23 | 10:30
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vind het moeilijk. Enerzijds klinkt het vrij zwaar. En hoe bepaal je of iemand echt terug moet? Het is oorlog in de halve wereld. Activistische advocaten vertellen van de voren al wat je moet zeggen om meer kans te maken op asiel. Anderzijds, er is een grens aan ons kunnen en die is al te ver overschreden. Maar politici hebben echt boter op hun hoofd als ze de cijfers van uitkeringen per immigratiestroom kunnen inzien en alsnog niets doen. Weinig Vietnamezen in de WW, zal ik maar zeggen t.o.v. wat andere Nieuwe Nederlanders

Kartelmaster2000 | 17-06-23 | 09:22 | 3

Oorlog in de halve wereld? Welnee joh. Zo slecht gaat het niet.

Usumani | 17-06-23 | 09:34

Er gaat ook veel goed in de rest van de wereld.

funda | 17-06-23 | 09:52

Ook als er oorlog in de halve wereld is, is er geen enkele reden om al die lui uit de halve wereld hierheen te halen.

Grachus | 17-06-23 | 11:39

een cruisschip terug is veel humaner , scheelt brandstofkosten en volume en in plaats van 2 Kmar op 1 terugreiziger 400 terugreizigers op 20 BOA's met pepperspray

HetOorAakel | 17-06-23 | 09:21 | 2

Dat scheelt zeker geen brandstofkosten

Fijn_dat_je_er_bent | 17-06-23 | 09:39

Het is toch één groot theater, poltiek Den Haag doet alsof het keihard aan het werk is om dit probleem aan te pakken.
Als je de verantwoordelijke ministers en staatssecretaris hoort dan zijn ze dag en nacht bezig, alsof ze zelf de begeleiding bij het uitzetten doen. En de burger kijkt er naar en ziet niets gebeuren, ja alleen een toename.
Eigenlijk zoals je doet als een kindje een zelf gemaakte tekening laat zien waarbij je antwoord ohh wat mooi en onder tussen denkt, ik hoop niet dat ik deze tekening mee naar huis krijg.

Nico1000 | 17-06-23 | 09:18 | 3

Mijn oma bewaarde alle tekeningen en hing ten alle tijden de 20 meest recente tekeningen op...

Kartelmaster2000 | 17-06-23 | 09:23

Slimme oma, wie zou ze nu ophangen, ik vraag het voor een vriend

Nico1000 | 17-06-23 | 09:25

Helemaal mee eens. Het vreemdelingenbeleid is een groot toneelstuk. ZE hebben werkelijk geen idee hebben wat er in dit land afspeelt, wie er binnen zijn en wat er binnen komt. Hun totale onvermogen komt op het bordje van de burger terecht voor wat betreft financiën en veiligheid.

Therapietje | 17-06-23 | 09:25

Als zo`n Hercules goed genoeg is voor onze militairen, is het zeker goed genoeg voor veiligelandiërs.

Feynman | 17-06-23 | 09:18 | 1

Zeker en vast.

Louter Leuter | 17-06-23 | 09:47

Ja kan ze ook aan de vleugel… Ach, laat ook maar.

Producent | 17-06-23 | 09:17

"Mild'. Die Omvolkskrant toch.

funda | 17-06-23 | 09:54

Waarom stoppen bij een paar vliegtuigen voor die blauwen? Integreer Marechaussee, Douane, Kustwacht en het Korps Nationale Reserve tot één paramilitaire organisatie met voldoende middelen om de binnenlandse veiligheid te borgen binnen heldere (grond)wettelijke kaders.

Dat lost het slappeknieënprobleem van de politiek niet op, maar aan de andere kant gun je er onder het huidige gesternte net zo goed helemaal mee ophouden in ons bunkerhard falende narcostaatje.

Hetkanverkeren | 17-06-23 | 09:16

Ik snap het. Op de foto verzamelde marechaussee voor de terugreis naar Nederland.

Acidbrain | 17-06-23 | 09:15

Sorry Pritt, ik ben het vaak met je eens, maar ik kan niet echt lachen om die laatste zin. Is toch om te janken.

Robin Hood | 17-06-23 | 09:13

De inreis is vaak gevaarlijk, oncomfortabel en duur. Zorg er voor dat de retour net zo is. Na een week terugreizen in smerige treinen, vrachtwagens en boten vergaat de lust om het nog eens te proberen waarschijnlijk snel.

BoerKoekoek | 17-06-23 | 09:12

Als ze toch weer terugkomen zou eerst behoorlijke grensbewaking organiseren beter zijn dan een eigen vliegtuig.

Harry.Langezwaal | 17-06-23 | 09:11

Huh? De marechaussee wordt toch gezien als een onderdeel van defensie?
Hebben ze bij de luchtmacht nu ook al geen transportvliegtuig(en) meer?! Nu zal zo'n kist niet voor niks vliegen, maar met één transportvliegtuig kan je toch met één vlucht al snel zo'n 150 tot 300 man met tien 'begeleiders' ergens in een Afrikaans land af te zetten?

EEnzame SchizofrEEN | 17-06-23 | 09:08

In Argentinië waren ze wel in staat om ervoor te zorgen dat de uitvreters niet meer terugkwamen

intrigant | 17-06-23 | 09:06 | 1

Nog sterker, we hebben de dochter van een medeplichtige Argentijnse minister als koningin. Tel uit je winst!

At_Dawn_They_Sleep | 17-06-23 | 11:26

Een paar Boeings of Airbussen van Air-france/KLM vorderen, de rekening strepen we weg tegen ontvangen coronasteun en knallen met die kisten, werk zat aan de winkel, Timmermans met zijn natuurherstelwet wil ons verplichten dat we de natuur herstellen zoals hij pakweg honderd jaar geleden was, ik neem aan dat zoiets alleen lukt als de demografische samenstelling daar dan ook mee in balans komt.

HD50 | 17-06-23 | 09:06 | 2

In 1923 was de bevolkingsdichtheid in Nederland 7,08 miljoen.
Als we dat dan ook meteen als streefgetal aanhouden dan stem ik voor.

Hangtietsmurfin | 17-06-23 | 09:17

In Tunesië worden er bakken met geld verdiend aan de dobberaars. Die slachten het kip met de gouden eieren natuurlijk niet.
Maar in Nederland heeft men boter op het hoofd en blijft eigenlijk deze mensensmokkel faciliteren...
.
carthagemagazine.com/tunisia-irregula...

Ommezwaai | 17-06-23 | 09:01 | 4

d@mn, die foto....

oblix | 17-06-23 | 09:13
▼ 1 antwoord verborgen

Vertel eens Pritt, wat is er mis met invasiërs via een lijnvlucht terug te bonjouren naar het land van herkomst. Waarom wil jij zo nodig dat ze via een apart vliegtuig terug worden gevlogen?

HankHill | 17-06-23 | 09:01 | 2

Omdat er dan meer tegelijk mee kunnen en je zelf kunt plannen hoe vaak je vliegt ipv afhankelijk te zijn van het aantal beschikbare commerciële stoeltjes?

Robin Hood | 17-06-23 | 09:17

Misschien omdat de aanwezigheid van reguliere passagiers, zeker die met deugdrang, voor de uitgezette gelukszoeker gauw aanleiding zijn om stennis te schoppen, vallende ziekten te veinzen en/of au!, au! racies racies te roepen en daarmee de uitzetting te frustreren. Zonder publiek zou het zeker makkelijker gaan.

LucaBrasi | 17-06-23 | 09:25

Maak het ze ongemakkelijk, zodat ze zelf vertrekken. Zorg dat ze echte vluchteling worden en hier wegvluchten.

Astroturfer | 17-06-23 | 09:00 | 1

Juist. Iedereen die geen recht heeft zo'n miserabel arrangement geven dat ze het gaan rondbazuinen.

Harry.Langezwaal | 17-06-23 | 09:17

PH-GOV

Harde Kopkaas | 17-06-23 | 09:00

Ze komen nu ook illegaal, dus het is onwaarschijnlijk dat ze daar blijven na uitzetting. Die komen gewoon weer terug. Begin nu eens met duidelijk te maken: als je komt varen met een bootje: nul kans, nu niet en nooit+vastzetten. Als je geen papieren hebt: nul kans, nu niet en nooit+vastzetten. Ga maar gewoon asiel vragen bij de ambassade in je land. Wij mogen ook niet zomaar ergens binnen zonder visum. Is einde van de smokkel en dat weten ze daar snel genoeg.

pete1023 | 17-06-23 | 09:00 | 3

was het maar zo simpel.....

oblix | 17-06-23 | 09:15

In Ter Apel komen ze niet met een bootje. Daar komen ze als ze al meerdere EU-landen zonder problemen doorkruist hebben. Volgens regels die al tientallen jaren bestaan zou dat onmogelijk moeten kunnen zijn. Maar het werkt dus niet.

Harry_Witkamp | 17-06-23 | 10:53

@oblix | 17-06-23 | 09:15: Als je in elk ander land illegaal het land inkomt, ga je de bak in. Daar mag je blijven tot je uitzetting. Geen paspoort, dan zit je net zo lang totdat je wel weet wie je bent. Volgens mij zijn daar gewoon wetten voor. Asielaanvraag zonder paspoort, illegaal, in de bak wachten.

HA BIER!1! | 17-06-23 | 12:50

We hebben toch wat vliegtuigen bij de luchtmacht. Doen die ook wat voor hun centen......?

slowpoke-htb | 17-06-23 | 08:59

Ja kom op, wat is er nou belangrijker, dat die opvreters van het keuningshuis beschikken over een vliegtuig om tig keer per jaar op verkantie te gaan en schoenen te kopen of die marechaussee? Die pakken de boot maar.

zwellevertje | 17-06-23 | 08:59

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland