Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Also also also. Nieuwsuur-correspondent Tucker Carlson noemt Zelensky "Sweaty and rat-like, a persecutor of Christians, shifty and dead-eyed"

ja sorry hoor maar ho eens even

Kijk we houden op z'n tijd van Tucker hoor maar er zijn gewoon grenzen. Er is énorm veel aan te merken op zowel Zelensky als Oekraïne. Bijvoorbeeld dat Oekraïne ook met een joodse president aan het hoofd nog steeds stijf staat van neonazisme en volgens Transparency International op 25 januari 2022 (!) nog op nummer 122 van de 180 tussen Swaziland en Zambia op de Corruption Perceptions Index stond. En ja, Zelensky was voor zijn verkiezing als succesvol acteur en mediaman al miljonair. Maar of een vastgoedportfolio t.w.v. zo'n $4 miljoen en wat overwaarde na de verkoop van een Italiaanse villa in 2019 je in die regionen nou een "oligarch" maakt, zoals Tucker hem noemt, valt te betwijfelen. Poroshenko bijvoorbeeld, was/is miljardair.

Maar goed, voor de vorm dat even de zinnen van Tucker waar we bovenstaand nogal over vielen. Ten eerste zei hij over de vernietigde dam te Kherson dat: "So really, when the facts start coming in, it becomes much less of a mystery what might have happened to the dam. Any fair person would conclude that the Ukrainians probably blew it up." Ja, dat is dus simpelweg niet het geval, er is nog geen consensus en de bewijslast neigt juist naar Rusland. Dus zo'n uitspraak is enkel en alleen gemotiveerd en gestut door tribaal temperament. 

Maar dan de uitspraak over Zelensky als persoon, in de """context""" van zijn - inderdaad irritante - algehele bewieroking door het Westen:

"Now, you see him on television and it's true you might form a different impression: sweaty and rat-like, a comedian turned oligarch, a persecutor of Christians, a friend of BlackRock. (...) Our shifty, dead-eyed Ukrainian friend." Hem expliciet aanmerken als "vervolger van christenen" wegens een burgeroorlog die al jaren sleept in Oekraïne Oost, ook onder christelijke Oekraïense staatshoofden, voegt op geen enkele manier iets toe aan het debat en is gewoon een bewuste antisemitische insteek. Zou hij de orthodox-christelijke Poroshenko ook aangemerkt hebben als "vervolger van christenen"? Uitgesloten.

En ja, okay, BlackRock is inderdaad verschrikkelijk maar ook Tucker weet heel goed dat BlackRocks CEO Larry Fink ook joods is en bovendien is elk Westers staatshoofd op een paar Oost-Europeanen na "een vriend van BlackRock".

Deze retoriek is niet de manier om de eenzijdige berichtgeving over de oorzaak en het verloop van de oorlog te balanceren. 

Naschrift: zeer waarschijnlijk verwijst Tucker naar dat Zelensky in november Russisch-gelieerde kerken liet sluiten zodat deze niet in staat zijn "Oekraïne van binnenuit te verzwakken".

Kan het een tandje minder Tuck?

En gisteravond bij Nieuwsuur!

Social

Reaguursels

Inloggen

Ik maak geen excuses voor Tucker, maar als we dan toch graag dingen in context zetten: hij is een Amerikaans, orthodox christelijk republikeinse conservatief. Dus dat hij iets anti-christelijk vindt maakt hem nog niet anti-semitisch. En los daarvan zit er volgens mij iets in zijn persoonlijkheid waar hij altijd opgefokt raakt van door MSM of achterban "heilig verklaarde" politici waar je geen kritiek op mag hebben. Of dat nu Zelensky, Biden of Trump is. En los daarvan was hij vanaf het begin tegen het sponsoren van de oorlog door de US. Dus ik denk dat dat ook een hoeveelheid irrationele boosheid toevoegt aan zijn perspectief.

Dat is de keerzijde van Tucker, maar dat maakt veel van zijn andere uitzendingen niet minder waar. Blijft toch altijd de moeite waard om even te kijken. Eens dat deze wat onsmakelijk is.

Doe_eens_normaal_man | 09-06-23 | 07:27

Oekraïners zijn voorlopig wel de daders van het opblazen van de nordstream 1 en 2.

Randall3.0 | 09-06-23 | 07:12 | 2

En jij hebt daar hard bewijs voor zeker?

Flexzz | 09-06-23 | 08:21

En dus? Ieder ander land zou de belangrijkste inkomstenbron van de vijand uitschakelen als ze daar de kans toe zouden krijgen.

ChupaChupa | 09-06-23 | 08:29

Elke militaire strijd draagt een geloofselement in zich.
Zie de rol van de Russisch orthodoxe kerk op de ideologie van Poetin.
Voor WOII was Oekraine een Joodse staat net als Amsterdam als joodse stad viel te typeren
Daar hebben de Duitsers in Oekraine een einde aangemaakt: kijk op YouTube naar Einsatzgruppen en je slaapt voorlopig niet
Mijn MIVD man stelde al in 2014 dat de “Amerikaanse joden” Oekraine terug willen.
Ideologisch maar ook zakelijk, zie de activiteiten van Hunter Biden in Kiyv etc.
Oekraïne is de bakermat van chassidische joden en er is een jaarlijks druk bezochte bedevaartplaats.
Nu begrijp je wellicht het ophitserige optreden van die Euro malloot op het Maidan plein

In zekere zin kan je het Oekraïne conflict ook zien als geloofsstrijd tussen Russisch orthodox enjoodse geloof zien met alles wat daar omheen hangt

Rene strijland260746 | 09-06-23 | 06:47 | 6

@i-Wonder | 09-06-23 | 07:15: oh, dan wil ik van jou weleens weten wat je vind van die perfect gefilmde slachtpartij van die demonstranten op het Maidan
Dat was hetzelfde als de bomaanslag op de markt in Serajevo toch?

Rene strijland260746 | 09-06-23 | 07:41

@Rene strijland260746 | 09-06-23 | 07:41: ik was in 2014 toevallig ook in Kyiv en heb ook moeten rennen voor mijn leven destijds.. en enkelen neergeschoten zien worden.. ben ik volgens jou nu onderdeel van het complot? Man man man wat kunnen sommige mensen toch simpel redeneren.. dus omdat iets op film is verschenen is het meteen niet waar/staged?

Flexzz | 09-06-23 | 08:25
▼ 3 antwoorden verborgen

'mogelijk' deden. We weten allemaal nog het oeverloze gelul over Nordstream, Doegina, bombarderen kerncentrale.

Sowieso: als Oekraine het deed, zou de NAVO dat kunnen toegeven, of lekken ze dan liever als waarschuwing aan Kiev enkele maanden later als iedereen alweer bezig is met een ander fenomeen voorzichtig aan The New York Times 'US intelligence believes Ukraine might have been responsible...'

Dus: we weten het als we het weten. Eigenlijk lijkt deze overstroming voor niemand erg voordelig.

drs. Levi Samsonov | 09-06-23 | 08:03

youtu.be/k-pk4bOvoac
Deze man heeft mee gevochten met Oekraïne. Hij vertelt dat inmiddels een aantal van zijn medestrijders bij de Russen zijn gaan vechten. En waarom dat bizar is. Contract soldaten.

Beste_Landgenoten | 08-06-23 | 23:31

Dit elkaar over en weer beschuldigen van deze ramp, doet herinneringen opbrengen aan MH17.

Verder is Zelensky geliefder bij de NAVO, dan bij z'n eigen militairen.

kleybeuker | 08-06-23 | 23:27 | 1

"Verder is Zelensky geliefder bij de NAVO, dan bij z'n eigen militairen."

Goed onderbouwd! Of heb jij """speciale informatie"""?

omanders | 09-06-23 | 07:14

Ik had het fragment al gezien en wordt er een beetje misselijk van. Puur heulen met de vijand. Het ergste is dat de trumpies in amerika (en wappies hier in den lande) ook zonder 1 seconde na te denken op deze lijn zitten.

panthoseen | 08-06-23 | 23:26

Ik snap niet dat dit soort figuren zich nog kunnen bewegen. Ik zou Tucker zeker aan zijn jasje trekken als ik hem tegen zou komen.

Tapioca pudding | 08-06-23 | 23:20

A propos, de WaPo bericht dat UA in okt en nov vorig jaar al verschillende ‘testbeschietingen’ op de dam heeft uitgevoerd, die dan ook reeds flink beschadigd was En welk belang zou Rusland hebben om de dam op te blazen?

Zeno020 | 08-06-23 | 22:59 | 4

Oke, dat was nog in de situatie dat men een mogelijke opmars van de Russen via deze dam wilde voorkomen, en mogelijk de logistiek naar het bezette Kherson wilde hinderen. Een geheel andere situatie dus.

Beste_Landgenoten | 08-06-23 | 23:34

@Beste_Landgenoten | 08-06-23 | 23:34: Dat is motieven bedenken, maar technische uitvoeren kan alleen maar en is door Rusland gedaan. Totale onzin om motieven naar de ene of de andere te schuiven terwijl er technisch sluitend bewijs is.

Tapioca pudding | 09-06-23 | 00:00

@Zeno020 | 08-06-23 | 22:59

Je kan die hele dam niet kapotschieten. Maar ja, vatniks lezen niets. Die gillen alleen maar.

omanders | 09-06-23 | 07:16
▼ 1 antwoord verborgen

Tucker Carlson, the 48th president of the USA

Johan1235 | 08-06-23 | 22:56

Tucker Carlson en Tim Pool. Ik was het wel eens met ze eens maar steeds minder. Zij verdienen geld met bepaalde republikeinse standpunten en heb ze de laatste 2 jaar niet meer op interessante content kunnen betrappen. Wel op items die in een bepaald republikeins narratief passen. Mijn voorspelling: ze verdienen over 2 jaar een stuk minder dan nu.

littlelebowsky | 08-06-23 | 22:54

Umm, @spartacus waarom een podium geven aan deze
antisemitische dwaas die maar wat raaskalt zonder feiten / bewijs?

hotmint | 08-06-23 | 22:34

What then to do about this Tucker Carlson?
Miracle wonder man, hero of fools
No riots, no army, no fighting, no slogans
One thing I'll say for Him, Tucker is cool…

wezen | 08-06-23 | 22:25
-weggejorist-
Portemonnee van de A | 08-06-23 | 22:20 | 3

Zelfs zijn grootste vijand zal niet kunnen ontkennen dat Zelensky vanaf de eerste dag van deze oorlog heldenmoed en een bewonderenswaardige vasthoudendheid heeft betoond. Dat gezegd hebbende moet ik eerlijk bekennen dat ik ook niet onverdeeld positief sta tegenover het corrupte Oekraïne. Ik gun ze de overwinning van harte, maar hou ze vooral buiten de EU.

MickeyGouda | 08-06-23 | 22:11 | 13
▼ 10 antwoorden verborgen

Ik vertrouw Zelensky voor geen meter maar hij doet meer voor zijn mensen dan Mark Rutte maar goed dat is ook een lage maatstaaf

Kartelmaster2000 | 08-06-23 | 22:01 | 1
-weggejorist-
Johan1235 | 08-06-23 | 22:58

Spartacus, hier heeft Tucker het dus over: Tucker Carlson: Zelenskyy's cabinet is devising ways to punish Christians (zoeken op YouTube).

buckfiden | 08-06-23 | 21:59 | 1

Ongetwijfeld totale onzin

Beste_Landgenoten | 08-06-23 | 23:39

Rusland vernietigde de eigen gaspijpleidingen
Rusland bombardeerde zelf twee keer de Krimbrug
Rusland bombardeerde zelf het Kremlin
Rusland bombardeerde de door hun zelf bezette atoomcentrale
Rusland blies de door hun bezette en gecontroleerde dam en waterkrachtcentrale op.

WirMachenMusik | 08-06-23 | 21:51 | 7

@WirMachenMusik | 08-06-23 | 22:13: Vorig jaar april/mei zou Rusland al door alle game changers heen zijn geweest...

Ik weet het ook allemaal niet, Putin is een lul allleen ik weiger achter Zelensky en Rutte aan te waggelen omdat DPG, Mediahuis, NOS, RTL dit zo opdringen...

Mijn vijand is degene die met kwade bedoelingen bij mijn voordeur staat en zich naar binnen probeert te dringen, niet figuurlijk want dan begint men weer over Rusland en na Oekraïne, nee ik bedoel het letterlijk: Mijn vijand is degene die met kwade bedoelingen bij mijn voordeur staat en zich naar binnen probeert te dringen.

BadPatNL | 08-06-23 | 22:43

Maar dat dringen die media niet aan je op. Ze doen simpelweg verslag. Niet heel anders dan zo ongeveer elk westers nieuwsbrief en nee, dat is niet omdat ze dat met elkaar afspreken.

Beste_Landgenoten | 08-06-23 | 23:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Heerlijk zo'n item waarbij je iedereen met een andere mening ongebreideld voor dom, racist en fascist mag uitmaken.

Teluitjewinst | 08-06-23 | 21:47 | 2

Bashi Boezoek ! Landverhuizer ! Exegeet !

funda | 08-06-23 | 21:55

Wie doet dat dan hier? Je zit hier niet op Frontaalnaakt, hoor, waar Breedveld iedere andersdenkende uitkaffert voor racist, fascist, nazi, etc.

Dr_Johnson | 08-06-23 | 22:05

Valse beschuldigingen. Wie doet het niet? Vraag eens aan de Mos, Trump, van Dijk. En nog wel meer.

vladimirows | 08-06-23 | 21:47

Is toch een talkshowhost? Nooit wat van gezien ( sowieso geen fan van talkshows, zeker niet als het vooral om die persoon zelf gaat zoals bij die vreselijke Bill Maher ) maar als dit zijn normale manier van beschouwen is heb ik er ook weinig aan gemist. Je hoort zijn naam wel wel hier trouwens, ook bij Brandte en Immink. "Tucker Carlson zegt...". Nou ja, het zal wel.

Graaisnaaiert | 08-06-23 | 21:46

Als Marit de Roij sprakeloos zou zijn, zou ze gewoon haar bek houden.

Montgomery Burns | 08-06-23 | 21:45 | 1

Word.

funda | 08-06-23 | 21:46

maakt Geenstijl hier nou de verbinding tussen ratten en joden? Want Tucker doet dat niet. also also also.

Ir. Wilhelmus | 08-06-23 | 21:43 | 1

Precies. Het is een beetje zoals met het bekende gezegde “wie het eerst ruikt, …”.

Zeno020 | 08-06-23 | 23:01

Die Tucker vertrouw ik voor geen meter, ik zou daar nooit een 2e hands auto van kopen.

SterF... | 08-06-23 | 21:39

Hee, de Pandora papers. Stond 'onze' Wopke Wopstra daar ook niet tussen?

funda | 08-06-23 | 21:40

@funda | 08-06-23 | 21:40: das wat anders, net als dat al die Nederlanders die hun belastingaangifte creatief invullen of hun geld in Luxemburg parkeerden iets heul anders is en dat weet u best.

BenZen | 08-06-23 | 22:17

Tucker is de held van wappies en van white trash. Niet zo heel interessant dus.

Après toi | 08-06-23 | 21:32

Ik kreeg net een melding:'content not allowed', nooit gezien, wat grappig.

Mr_Natural | 08-06-23 | 21:29 | 2

Inhoud wordt niet overal gewaardeerd, afhankelijk van de definitie.

funda | 08-06-23 | 21:32

Valerii Zaluzhnyi is leuker. Glimlacht zo lief.

omanders | 08-06-23 | 21:26
-weggejorist-
Mr Moore | 08-06-23 | 21:26

Tukker Karelszoon. Ach ja. Tukkers.

VBO_B_Niveau | 08-06-23 | 21:25 | 1

Carlson, nazaat van zo'n blonde verkrachter met bijl en hoorns op zijn helm.

funda | 08-06-23 | 21:31

Overigens is het totaal irrelevant wie de dam heeft opgeblazen (al is verreweg de meest logische verklaring dat de Russen het deden) want het is een zekerheid dat deze dam nog had gestaan als de Russen gewoon thuis waren gebleven. Zelfs als Oekraïne deze dam heeft opgeblazen (wat het niet heeft gedaan) dan nóg is dat een zaak die al of niet de landsverdediging dient. Zoals ook wij ons land onder water zetten in 1940. Maar nogmaals, het waren de Russen. Zij bezetten en bewaakten deze dam militair, al was het maar omdat het een mogelijke aanvalsroute kon zijn voor Oekraïne.

Beste_Landgenoten | 08-06-23 | 21:24 | 2

Irrelevant noemen wie en dan tien keer een mogelijke dader benoemen. Grappig.

Grachus | 08-06-23 | 21:30

Grachus BL heeft gewoon gelijk die dam had er gewoon nog gestaan want links of rechtsom kom je altijd uit bij de Russen omdat ze de oorzaak zijn val alle ellende op het moment.

movingsquare | 08-06-23 | 22:02

En zo bereid Tucker zijn eigen ondergang voor. Lang geleden had hij wel is goede shows maar zo te horen is hij niet voor niets ontslagen worden omdat hij aan het radicaliseren is. Mischien mag hij voortaan opteden bij chanel one rusia of rusia 24.

jan huppeldepup | 08-06-23 | 21:22 | 3

Tuckerd heeft allang zijn schaapjes op het droge.
Hij heeft ruim genoeg fuckyou-money, zoals dat zo fraai heet.

funda | 08-06-23 | 21:28

@funda | 08-06-23 | 21:28: Maar wie behoud zijn FuckYou-Money wanneer straks de CDBC wereldwijd zal worden ingevoerd? Jij, ik, Tucker en mensen die wat vaker tegen de schenen van het establishment schoppen?

BadPatNL | 08-06-23 | 22:59

Docu gevonden. Het heet "White Right: Meeting The Enemy"

Echt de moeite waard als je wat wil leren. Als iemand hem kan linken, alvast bedankt.

Ndranghitiari | 08-06-23 | 21:20

Ik heb de hele video bekeken en heb Tucker nergens horen beweren dat zelensky een Joodse rat is. Is ‘rat’ per definitie een antisemitische trope? En mag je geen kritiek op Blackrocks Larry Flint (of van mijn part Soros) hebben omdat hij Joods is? Mwah.
Ik vind Tucker verfrissend na al die meur van heiligspreking. En hij heeft gelijk: dit is niet Amerika’s (of onze) oorlog.

Zeno020 | 08-06-23 | 21:19 | 8

@Ichneumonidae | 08-06-23 | 21:39:
Blijf een beetje praktisch? Als Oekraine dit verliest krijgen we hier miljoenen vluchtelingen, Syrie zal erbij verbleken. Dat zuig ik niet uit mijn duim. De kans dat Rusland wint is nog steeds vrij groot. Blijkbaar vind je dat geen probleem, je lijkt een intense hekel te hebben aan Oekraïne, Zelenski, westerse steun, donaties en hulp. Dat je het geld liever in eigen zak houdt uiteraard mag je voorkeur hebben. Mijn idee is echter dat ons defensiebudget uitstekend terecht komt bij de enige partij die daadwerkelijk militaire tegenstand geeft aan dat KGB-maffia regime. En, zelfs als wij ons niet zouden bemoeien met Oekraine, zijn we desondanks Ruslands aartsvijand. Kijk eens een avondje Russische TV. Of je gaat ervan uit dat het allemaal maar komiek is wat ze daar zeggen, of je neemt het serieus en luistert naar waanzinnige agressie die over ons, Europeanen, wordt gezegd. Het gaat erom hoe we geroosterd dienen te worden, niet eens de vraag of wij dat al of niet verdienen. Wij zijn dus al partij. Onze steun intrekken zal de ondergang zijn van Oekraïne als staat, als cultuur en voor veel inwoners de dood of de zware onderdrukking. Plus, een zeer groot deel van hen zal naar Europa vluchten.

Beste_Landgenoten | 08-06-23 | 22:21

@Beste_Landgenoten | 08-06-23 | 22:21: Nou, het ziet er niet erg rooskleurig uit voor Oekraïne. Lees bijv. dit artikel met veel concrete actuele info maar. Het is een hele klus, maar geeft wel een helder inzicht in de gebeurtenissen van de afgelopen dagen. De schrijver lijkt me weliswaar pro Russisch, maar zijn verhaal is toch verrassend nuchter: interessante informatie om je blik in evenwicht te houden: simplicius76.substack.com/p/first-leg...

Spie | 08-06-23 | 22:54
▼ 5 antwoorden verborgen

Spartacus toont true colours…
“…wegens een burgeroorlog die al jaren sleept in Oekraïne Oost,…”

Soyboy | 08-06-23 | 21:12 | 3

Ja die vooral gevoed werd door Rusland. Die stuurden al tientallen jaren mensen (undercover soldaten) de grens over om de bevolkingen tegen elkaar op te zetten.
Door aanvallen aan beide zijden te plegen.

Hiesjes | 08-06-23 | 21:20

@Hiesjes | 08-06-23 | 21:20: Die al jaren gevoerd wordt door the USA, zoals duidelijk blijkt uit video met McCain en Lindsey Graham in UK in 2015, zal je bedoelen.

PieterPan | 09-06-23 | 02:14

@PieterPan | 09-06-23 | 02:14: Als Oekraïne niet sinds de eerste annexaties in 2014 geholpen was om de defensie verder op te bouwen waren ze inderdaad in feb 2022 onder de voet gelopen en van de kaart gewist. We hebben ze toen te weinig geholpen bleek toen wel.

Maar ik vind het niet zo erg dat jij dat gelooft. Er worden meer mensen op het verkeerde been gezet doordat ze goedgelovig zijn. Ik vind het mooi dat je uit dit soort details de gedachtegang van Spartacus kunt afleiden.

Soyboy | 09-06-23 | 07:02

Irak bleek toentertijd ook daadwerkelijk over massavernietigingswapens te beschikken dus wie durft de waarheid dan tegen te spreken?

Teluitjewinst | 08-06-23 | 21:12

En dan nog iets, stel dat Oekraine wel de dam heeft laten ploffen, dan is dat hun goed recht als dat een strategisch doel dient. Begrijp niet dat je dat als Tucker verdacht moet maken. Hij is geen militair strateeg en kan daar dus weinig zinnigs over zeggen anders dan onze specialisten in de panelen.

BobDobalina | 08-06-23 | 21:09 | 3

Dat is de grap inderdaad. Het is een Oekraïense dam, daarmee mogen ze doen wat ze willen.
Maar hoogstwaarschijnlijk was het een onbesuisde Russische actie, in de lijn van sigaretje roken op de verkeerde plaats, overstromingskaart op de kop tijdens het wodka drinken, etc.

Monkey Cabbage | 08-06-23 | 21:14

@Monkey Cabbage | 08-06-23 | 21:14: Nah, zo'n enorm kunstwerk van zwaar gewapend beton blaas je niet met een bommetje per ongeluk op.
Daar gaat evenveel planning in zitten als in een 'controlled demolition'.

funda | 08-06-23 | 21:36

Dat Zelenski zo het 'slijmobject' van het Westen is geworden, en alle politieke figuren met hem op de foto willen, zou niet moeten leiden tot afkeer van of haat tegen deze man.
Hij kan het niet helpen, dat die Westerse leiders zulke ijdeltuiten en slijmballen zijn, hij probeert alleen zoveel mogelijk steun en wapens voor zijn land te krijgen. En dat lukt 'm prima.

KeesBruin | 08-06-23 | 21:08 | 12

@Ichneumonidae | 08-06-23 | 22:07:
"Dat land is net zo corrupt als Rusland en heeft niks met het Westen te maken."

Met vrienden zoals jij gaat dat dus ook niet snel veranderen en al helemaal niet als Poetin zijn zin krijgt. Desondanks doet de regering van Zelenski zijn stinkende best om behalve een oorlog tegen de Russen, ook een oorlog tegen corruptie te voeren en dat alleen al is bewonderenswaardig. Dan nog heeft het land 70 jaar deel uitgemaakt van een extreem corrupt systeem, maar het wil in elk geval daaraan ontsnappen. Iets dat je van Rusland niet kan zeggen, de corruptie is bedoeld onderdeel van de staatsvorm van Poetin, waarbij een kleine clan wordt geacht zichzelf te verrijken in ruil voor loyaliteit en protectie. Een pure maffiastaat. Verdiep je eens in de verschillen, in plaats van steeds te beweren dat Oekraïne "corrupt" is. Van Polen had je 30 jaar geleden hetzelfde kunnen zeggen en toch heeft dat land een enorme groei doorgemaakt. Onder de Russen was dat - uiteraard - nooit gebeurd.

Beste_Landgenoten | 08-06-23 | 22:29

@Ichneumonidae | 08-06-23 | 21:59: Ik zei het eigenlijk al en herhaal mijzelf als ik zeg dat je niet veel verstand heb van Oekraine. Maar uit jouw reactie kennelijk ook niet van de hele situatie. Misschien staan er geen tanks in NL, maar wat dacht je alleen al van de enorme vluchtelingenstroom welke op gang is gekomen? En dit was nog maar een klein deel van de mensen. Wat denk je dat er was gebeurd als die hufters Kiyv in hadden genomen? Dit is maar een klein voorbeeld en zo zijn er nog meer als de Russen, Oekraine niet uit worden getrapt.

Het jammere van sommige reacties hier van mensen die de Russen verdedigen (op de Russen zelf na), is dat zij niet beseffen dat de huidige situatie ons allen alleen ten goede komt als de Russen worden verslagen en niet andersom.

Flexzz | 08-06-23 | 22:52
-weggejorist-
BadPatNL | 08-06-23 | 23:11
▼ 9 antwoorden verborgen

Zelensky doet wat hij kan - en doet dat met verve - om zoveel mogelijk steun voor zijn land binnen te harken. Dat er veel acteurs zijn die langs willen komen is dan ook een mooie opportunity. Waarom zouden we het dan moeten hebben over de ‘irritante bewieroking’. De man is een held en de beste president die Oekraine zich kan wensen in deze omstandigheden. Heb werkelijk nog niet een goed inhoudelijk kritiekpunt op deze man voorbij zien komen, maar wel veel verdachtmakingen.

BobDobalina | 08-06-23 | 21:06 | 6

... zegt Bob , v d partij(en) die de afgelopen 20 jaar onze defensie gesloopt hebben.
..

Zwizalletju | 08-06-23 | 21:25

Tijdens de wereldoorlog 2 was Churchill ook niet erg geliefd maar wel de beste leider die er toen voor Engeland was. Wij hadden toen Wilhelmina die ook een sterk ..... o wacht.

jan huppeldepup | 08-06-23 | 21:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Carlson clickbait.

De man heeft ophef nodig dus slaat ie dit soort feitenvrije wartaal uit.

_pacman_ | 08-06-23 | 21:02 | 2

Tucker = Sucker

Nederlandop1 | 08-06-23 | 21:06

Alle mediaas gedijen tegenweurdig op ophef en fophef, meneer Sonnenberg.

funda | 08-06-23 | 21:06

Dat van die Zelensky zal allemaal best natuurlijk, maar die Poetin lijkt me ook geen lieverdje hoor!

Hans Kwalzan | 08-06-23 | 21:02 | 4
-weggejorist-
tjongerschans | 08-06-23 | 21:05
▼ 1 antwoord verborgen

Fijn dat we eindelijk van deze man afstappen hier. Verachtelijke demagoog die waarschijnlijk veel Russische fans heeft.

BobDobalina | 08-06-23 | 21:01

Verse nieuwe woorden, voor iederereen beschikbaar voor gebruik en misbruik: 'bothsideism' en 'wappeasement'.
Waarom zou eenvoud het kenmerk van het ware zijn?

funda | 08-06-23 | 21:00

Wat al die ketters en de hebreeuwen naar niet willen leren: voor beproefde doctrines moet je bij ons wezen. Die van vooral De Heilige Maagd.

Er is stomweg geen betere.

Hetkanverkeren | 08-06-23 | 21:00

Af en toe een tegengeluid is goed om de discussie aan de gang te houden, dat we niet intellectueel verslappen.

smdyasc | 08-06-23 | 20:59 | 2

Overal nieuwe definities op plakken die iedereen op hoge poten vervolgens weer anders interpreteert helpt 'ons' al eeuwen niet 'verder'.

funda | 08-06-23 | 21:02

"Af en toe"

Exact. Namelijk als deze drol het niet is.

omanders | 08-06-23 | 21:08

Kom op, iemand een rat noemen heeft niets met het jodendom te maken, Ik vind Rutte ook een rat, of is hij toevallig ook joods en ben ik nu een antisemiet?

tjongerschans | 08-06-23 | 20:59 | 9

@funda | 08-06-23 | 21:45: Immer pragmatisch, neig ik nu naar Marxisme 3.0. Maar dan zonder grandioze moordpartijen. Dat is nogal een opgave.

Hele volksstammen die zogenaamd beschaafd over lijken zijn gegaan en blijven gaan. Dat soort mensen vergeven.

Ik heb het niet in mij.

Hetkanverkeren | 08-06-23 | 21:58

@funda | 08-06-23 | 22:05: De deconfiture van CNN momenteel. Het niet willen demoniseren. Ik vind zulks pas echt beangstigend. Er zijn namelijk nog steeds complete volksstammen die de msm niet kunnen zien voor wat zij zijn. De msm dat is.

Dat je Donald Trump een platform geeft. Gewoon om te laten zien wat een domme lul hij is. Komt je hele crew in opstand. Machiavelli had wel degelijk gelijk.

Hetkanverkeren | 08-06-23 | 22:22
▼ 6 antwoorden verborgen

Ja, laten we die halvegare Zelensky heilig verklaren. Hij offert z'n hele volk op aan een kansloze oorlog en velen beschouwen hem als een soort van Jezus.
Z'n zakken zitten vol ja en maar de hele wereld rond om te bedelen.

O ja, bijna vergeten te zeggen dat ik geen Poetinlover, -Versteher of -pijper ben.

Ichneumonidae | 08-06-23 | 20:59 | 8

Maar kennelijk wel een Zelensky hater. En die haat zit zo diep dat u niet Poetin verwijt dat hij Oekraïne vernietigt, maar de zaken zo draait dat het Zelensky is die zijn volk opoffert. Daarnaast bent u nogal suggestief met uw "Z'n zakken zitten vol ja en maar de hele wereld rond om te bedelen"

BenZen | 08-06-23 | 21:20

Nederland verdedigde zich nauwelijks, gaf zich over en liet andere landen offers brengen om ons te bevrijden.

Die mentaliteit heerst zeker niet in Oekraïne, zij verdedigen hun land wel.

i-Wonder | 09-06-23 | 07:13
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat vindt Rutger Bregman hiervan?

Duwbak_Linda | 08-06-23 | 20:56 | 3

Die is aan het uitzoeken hoeveel de belastingdienst misloopt doordat Tucker geen belasting betaalt in Nederland (!)

Hans Kwalzan | 08-06-23 | 21:12

Carlson is geen toeslagouder en evenmin een Groninger, dus Carlson deugt.

BenZen | 08-06-23 | 21:24

Zouden we mogen applaudiseren voor Zelensky? Hij betaalt geen belasting in Nederland immers.

Antikwaar | 08-06-23 | 21:36

Ja, zag dit vanmiddag voorbij komen in de feeds. Tandje minder idd graag.

Zwizalletju | 08-06-23 | 20:55

In oorlogen sneuvelt de waarheid als eerste, om maar eens een cliché te gebruiken. Over enkele jaren horen we waarschijnlijk precies hoe het zit. We moeten Oekraïne niet heiliger maken dan het is - tenslotte lijken zij nu toch achter het opblazen van de Nordstream te zitten - maar Rusland is vele malen geslepener in het bedrijven van propaganda.

lekgoot | 08-06-23 | 20:55

Tucker Carlson is een 'lobotomized moron' die allang wist dat Trump loog of het gedrukt stond, en toch op tv Trump's leugens bleef promoten als de waarheid.

Hij is waarschijnlijk ook een hele enge antisemiet, en zou voor de rest van zijn leven zijn bek moeten houden.

Dr_Johnson | 08-06-23 | 20:54

Tucker blijkt in zijn priveleven een heel aardige man te zijn. Met een gezonde afkeer van Trump. Hij schrijft kaarten aan Zelenski. Hij vindt Poetin een lul zoals het hoort, maar Tucker moet ook geld verdienen hè?

Beste_Landgenoten | 08-06-23 | 20:52 | 2

Vergeet ook niet hoe hij en z'n collega's bij Fox leugens bleven verspreiden mbt verzonnen stemfraude bij de laatste presidentsverkiezingen. Heeft de zender 787 miljoen gekost. Achter de schermen noemde Tucker de leugens van Trump "absurd". En nog zijn er simpele zielen die in die onzin geloven.

Diederik_Ezel | 08-06-23 | 20:55

@Diederik_Ezel | 08-06-23 | 20:55: en dan de verdachtmakingen van de vaccins, terwijl hij en zijn collega’s alle prikken al lang in hun arm hadden.

BobDobalina | 08-06-23 | 21:02

Is op zich ook niet heel gek als Zelensky wat centen heeft. Hij was jaren een succesvol komiek, ook in Rusland en daarna de ster in een TVserie.
Nou ben ik dat groene shirt ook wel beu maar hij doet t voorman zijn best verdienstelijk. Er zijn ook landen waar de staatshoofden direct naar Canada en London vertrekken bij een aanval

Shoarmamasutra | 08-06-23 | 20:51 | 1

Die hebben vast geen overzeese gebiedsdelen, zoals Suriname, de Antillen en Indonesië?

Soyboy | 08-06-23 | 21:19

Al jaren voor de oorlog uitbrak was hij anti-Oekraine. Denk toch soms dat hij betaald wordt door de Russen.

Wattman | 08-06-23 | 20:48

Tucker is altijd al een smerige racist en fascist geweest. Er is zelfs een indi-documentaire over "white supremacism" waar hij een centrale rol speelt en waarvan hij weet dat niemand van zijn achterban dat ooit gaat kijken en dit alles eigenlijk gewoon toegeeft.

Mooie docu is dat. Staat op YouTube en er is vast wel iemand die het kan vinden.

Ndranghitiari | 08-06-23 | 20:46 | 1

Tucker mag wel wat terugschakelen in zijn commentaar op Zelensky. Hetzelfde geldt overigens voor bijna alle westerse media als het over Rusland gaat. De westerse negatieve propaganda is soms te kinderachtig voor woorden.

dickg | 08-06-23 | 20:44

Ik wacht met oordelen tot na de documentaire van Sunny Bergman.

Sinaslolly | 08-06-23 | 20:44

De partij die de gevolgen van de aanval afzwakt, heeft het gedaan.
Maar interessant dat Tucker zijn aanname als feit brengt. Voer voor debat trucjes. Sommige politieke partijen hebben daar veel geld voor over.

Deflatiemonster | 08-06-23 | 20:43

Geen idee wie Tucker Carlson is, maar ik geloof niet dat ik er iets aan mis.

MAD1950 | 08-06-23 | 20:42 | 3

Ook u was me net voor.

Penus Decoratus | 08-06-23 | 20:47

U mist een v d volgende USA republikeinen presidents kandidaten.

Zwizalletju | 08-06-23 | 20:57

Ik denk iemand uit de Achterhoek. Maar kan ook Twente zijn.

Sinaslolly | 08-06-23 | 21:04

tja, dat vrouwtje zal het wel weten. Probleem met dat soort figuren is dat ze heel vaak denken zoals ze hun kinderen op voeden, belerend.

topgozert | 08-06-23 | 20:42 | 1

U was me net voor.

Penus Decoratus | 08-06-23 | 20:46

Tucker C, Weird Duk, Thierry de uil, enzovoorts. Allemaal hebben ze in grote lijnen gelijk. Maar allemaal hebben ze ook van die stolpaardjes waar ze telkens mee komen aanrijden en, in het geval van Baudet en nu kennelijk Tucker too, vervolgens in een konijnenhol duikelen.

Heurtebise | 08-06-23 | 20:39

Well Imagine my shock as I found out tucker was downtertainment all along...

PaardenliefhebberVet | 08-06-23 | 20:39

Die spoort niet hoor. Alsof Zelensky een vervolger van christenen zou zijn? Man, ga weg!

Jan, Leiden | 08-06-23 | 20:38 | 1

Er waren wat Russisch ortodoxe kerken die bleken vol te zitten met wapens en een dekmantel voor russische infiltratie bleken. Ja die staan nu onder verhoogde attentie maar daar hebben de gelovigen niet zo veek mee te maken

Shoarmamasutra | 08-06-23 | 20:54

Tucker is een circusfiguur en geen weldenkend mens nam hem eerder al serieus. Next.

Diederik_Ezel | 08-06-23 | 20:38 | 3
-weggejorist-
Zwizalletju | 08-06-23 | 20:53

@Zwizalletju | 08-06-23 | 20:53: wat een onzin, Ezel is een zeer gewaardeerde reaguurder die eigenlijk te weinig reaguurt. Waarschijnlijk omdat hij wel een goede baan en leuk leven heeft.

BobDobalina | 08-06-23 | 20:59
-weggejorist-
CLoVis | 08-06-23 | 21:31

Ik vertrouw toch meer op de gedegen Nederlandse journalistiek van de NPO

thanseeuwen | 08-06-23 | 20:37 | 3

@thanseeuwen... chapeau!

dickg | 08-06-23 | 20:45

Je moet nooit op een bron varen. Lees NRC, HLN.be Telegraaf The guardian en vrtnieuws en je hebt eeb aardig beeld

Shoarmamasutra | 08-06-23 | 20:57

Ik lees De Telegraaf, HLN of GVA, ND en RD en Welt Plus en NZZ am Sontag alles digitaal.

thanseeuwen | 08-06-23 | 21:13

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland