Ook vandaag kapot bij ProRail: Amsterdam
Forenzen zoeken het maar uit
Het treinverkeer rond Amsterdam lag gisteren al plat door haperende beeldschermpjes bij ProRail en vandaag is het niet veel beter. Nieuwe dag, zelfde storing en dat betekent geen treinen rond Amsterdam en Schiphol. Helemaal mooi voor mensen die naar onze hoofdstad wilden gaan en nu een teleurstelling bespaard wordt, maar een beetje jammer voor de vele mensen die er terecht weg willen en nu vastzitten in deze stad die niet is bedoeld om in te wonen. Reizigers die niet reizen brachten de nacht door op het station (meer dan normaal, red.) in stilstaande treinen en bij de Ziggo Dome door een algeheel gebrek aan vervangend vervoer. ProRail komt inmiddels met het opbeurende nieuws dat de storing nog de hele ochtend kan duren, maar u had waarschijnlijk niets minder verwacht van dit chronisch falende bedrijf. Helaas is de auto richting 020 pakken vandaag ook geen pretje, want de IJtunnel besloot er vannacht mee te stoppen. De signalen zijn duidelijk: Geef het maar op, Amsterdam is een no-go zone.
UPDATE: Vanaf 9:00 uur gaan de eerste treinen weer rijden. Nou ja, dat hopen ze.
De ironie
Social
Social
Weet je wie er pas echt honger hebben?
Social
Pak eens de trein!
Reaguursels
InloggenAmsterdam is niet bedoeld om in te wonen en de NS is niet bedoeld om mee te reizen. Dat gaat prima samen.
Tja, het enig goede uit Amsterdam is de trein naar Rotterdam volgens Deelder. En hij had gelijk.
Was toch de trein naar Eindhoven volgens dhr. T. Maassen?
Zeer buitengewoon smalpoorbaantje.
'Nou, grutjes het is me wat'
Positieve opmerkingen maken over dingen die nog niet kapot zijn?
-weggekulturkammert-
Bij de meeste (opzettelijke) falende bedrijven is een D66-er aan de macht. Deze bedrijven hebben behoefte aan advies. Bureau Van Drimmelen?
Steeds minder treinen voor steeds meer geld. Je zult er maar afhankelijk van zijn. Je zult het maar moeten betalen. Maar daar ligt de gemiddelde D66'er niet wakker van.
Het gebeurd vaker, complete uitval van de aansturing van de treinen. Als het een seinstoring in de achterhoek is, zijn de gevolgen nog te overzien.
Het geeft ook te denken hoe het zit met de kwetsbaarheid van infrastructuur die echt relevant is, zoals oververbindingen (bruggen, tunnels) en het lichtnet. Een paar strategische punten eruit en half Nederland gaat plat. Dat is dan nog als er geen opzet in het spel is (booslims).
Ik geloof er niks van, de doortastende leiding en vooruitziende blik van onze dames en heren managers/politici. Te druk met Keti Koti.
asfalteren die hap
De NS is in sneltreinvaart verworden tot een lachertje.
Who knows. Misschien zit er wel een ander verhaal achter de storing.
www.rferl.org/amp/german-rail-operato...
Ook de politiek is schuldig. Alternatieven bij problemen zijn er nauwelijks door voortrekken NS en verkeerde bezuinigingen
Lange afstandsbussen zij er amper in Nederland. Zou prima kunnen is in de meeste landen in Europa.
Een simpel iets als de metro van Zuid naar Schiphol een knooppunt doortrekken gebeurt al jaren niet.
Elke bus of tram die deels op een traject reed waar een trein rijdt wordt gestopt zodat je gedwongen wordt de trein te nemen
Best triest we betalen denk ik ongeveer het meest van Europa voor een trein kaartje maar je krijgt er het minst voor terug.
De politiek is als enige schuldig.
Het treinvervoer had in zijn geheel als overheidstaak uitgevoerd moeten worden.
We moeten toch meer fietsen van de overheid?
Zolang je maar niet reaguurt op de fiets, dat mag niet van de overheid.
Nu konden we met z’n allen niet naar het concert van Harry Stylusdinges OMG wat een probleem!… is er al noodopvang geregeld? En psychische begeleiding?
Educated guess: je hebt geen dochter die er naartoe ging?
Je hebt geen honger Dolf, je hebt trek. En waar zal ik vandaag 's een ritje mee gaan maken, met de Deauville of met de W650 ? Keuzes, keuzes.
Ik hoorde van deze OV storing toen ik heerlijk in mijn eigen auto zoefde over de snelweg gisteravond. OV is een prima uitvinding, echter niet voor mij.
Dat gevoel hebben treinreizigers vermoedelijk bij filemeldingen en ongelukken.
@funda | 05-06-23 | 11:44: Altijd nog liever in de file in mijn eigen auto ZITTEN met airco en eigen muziek zonder stinkende, agressieve, asociale idoten om mij heen en daarbij de gehele rit moeten STAAN (als de trein überhaupt komt).
Welke clown uit het partij kartel geeft er nu weer leiding aan dit circus?
Oh D'66er Wouter Koolmees, alom gerenommeerd om zijn kennis van het treinreizen.
Koolmees is van de NS, storing was in een 020 seinpost van Prorail.
@De_fluitlokker | 05-06-23 | 10:21: Ik zit dan altijd te denken WAT is er dan aan de hand ? Kabels gejat voor het koper (of glasvezel die dan mooi maar defect blijft liggen), servers over de rooie, etc etc. Zo jammer dat dat niet vermeld wordt.
@De_fluitlokker | 05-06-23 | 10:21:
Laten we het ingewikkeld maken zodat de verantwoordelijken nooit verantwoordelijk zijn. Ik stel voor het beheer van de linker- en rechterrail te splitsen wegens onverenigbare belangen.
De bielzen kunnen dan wel geprivatiseerd worden.
@Vesta | 05-06-23 | 10:46: Een kennis van me werkt op de bewuste seinpost. Ik krijg het verhaal binnenkort wel te horen. Zal wel weer iets saai's zijn. Een klein dingetje met grote gevolgen.
Misschien moeten we de dijken maar eventjes inspecteren. Gewoon, voor de zekerheid.
Mwah .. Rijkswaterstaat is al bezig met een groot project, langs de Waal.
De inspecteurs durven helaas niet meer over de bruggen.
Stranden op station Zandvoort.
Is dit nu een metafoor voor het landsbestuur van D'66 ?
Onvoorbereid, moeite uit een crisis te raken, etc.
Maar nooit verantwoordelijk, al beweert het volk dat natuurlijk wel.
NS gaat altijd prat op, zie hun forum of vraag het de """klantenservice""" eens, dat zij mensen hoe dan ook altijd thuisbrengen.
Denk dat die NS woordvoerder gisteravond op het journaal die memo gemist heeft...
Leef oprecht mee met de mensen die het concert gemist hebben en niet meer thuisgekomen zijn. Dan moet het ergste nog komen, contact opnemen met de NS.
Vooral dat laatste wens je helemaal niemand toe. Gelukkig maar dat de NS dat vakkundig erg lastig gemaakt heeft. Een elektronisch-briefje naar hun tikken is logischerwijs niet de bedoeling.
NS
No
Service
..
'Service' is synoniem geworden voor geestelijke marteling.
Nederland bananenrepubliek? Dat er storing is kan gebeuren, het blijft mensenwerk, maar waarom dat geen inzet van bussen om die arme drommels thuis te brengen? Mag het niets kosten of zo? Te gek voor woorden dat je dan midden in de nacht naar een sporthal moet gaan om daar te slapen.
Ik kan niet inschatten of het echt niet anders op te lossen was, maar het maakt een vreemde indruk.
www.telegraaf.nl/nieuws/463850569/sta... De staatssecretaris verwacht 'een grondige uitleg'. Dat helpt.
-
Dit staat dan nog los van de merkbaar velen, die zichzelf al dan niet laveloos in een 1e klasse blijken uit te nodigen - Dit blijkt over het hele land te spelen eigenlijk - Met name rond AZC's.
@ Bernhard, niet genoeg elektrische bussen?
Volgens mij doen ze het express.
In Japan plegen machinisten zelfmoord als de trein vertraging heeft. En die rijden dus ook meestal op tijd. Kunnen ze dat hier niet invoeren?
Is goed, maar alleen als jij machinist wordt.
Dan rijden er hier helemaal geen treinen meer.
Waar wordt de software voor ProRail gemaakt en wie beheert de systemen? Is dit weer een voorbeeld waar India een rol een speelt? Dan mag je inderdaad blij zijn dat het systeem het doet. Als het over RPO (Recovery Point Objective) en RTO (Recovery Time Objective) hebben ze over het algemeen geen idee wat wordt bedoeld. Hier wellicht ook niet. In het kort, als het systeem crasht naar welk punt ga je terug (zet je computer uit als je een document aan het typen bent, welk deel van de tekst heb je nog) en de ander is hoeveel tijd is nodig om op het herstel punt terug te komen. Vorige keer na een software update lag proRail ook een hele zondag plat. Komt wat amateuristisch over.
Geeft ook aan hoe automatisering de boel in de greep houdt. Als Russen of andere boeven kwaad willen in Europa dan leggen ze gewoon alles plat. Banken, OV, industrie en logistiek. Een beetje hacker komt nog steeds overal binnen.
Mooi he die auto?
Wacht maar tot wij NOG meer kilometerheffingen krijgen..
Leuker kunnen wij het niet maken VVD666
Jaren geleden eens met de trein van Moskou naar Peking gereisd. Verbazingwekkend hoe die Russen het voor elkaar kregen om een trein op de minuut te laten rijden door 7 tijdzones met materiaal uit de jaren '50.
Eens temeer omdat de NS het niet voor elkaar krijgt om een veredeld metro-netwerkje op spoor te houden.
1 spoorlijntje vs miljoenen knooppunten... ja volkomen vergelijkbaar.
In Rusland rijden wel betrekkelijk weinig treinen per uur en er wordt veel low-tech geregeld. In Rusland zijn ze gewend aan dingen die stuk gaan of niet volgens plan. En dan wordt een mannetje naar het perron gestuurd die ouderwets met vlaggetjes zwaait. Werkt wel. Verbazingwekkender is dat Russische treinen anders dan de Nederlandse wel bijzonder goed kunnen tegen extreen weer.
@John McClane | 05-06-23 | 09:36:
Daar heb je wel een puntje.
www.youtube.com/watch?v=sNoor3hcdDM
@drs. Levi Samsonov | 05-06-23 | 09:39: waarschijnlijk diesels. Niet van die bovenleidingen die constant stuk worden getrokken
Zou de NS wél haar personeel naar huis hebben gebracht?
Helemaal niets in Amsterdam.
Mensen die tijdens corona contact hebben gemaakt met auto's krijg je nooit meer de trein in. Tenzij ze naar Amsterdam of een vergelijkbare plek moeten waar autorijden opzettelijk tot een hel wordt gemaakt. Enige oplossing met Amsterdam is alle provincialen en expats eruit, muur eromheen en een visumsysteem voor toeristen, bezoekers en arbeiders.
Het schijnt dat ze in 020 weer paard en wagen gaan invoeren
Dorus (Tom Manders) heeft hier een liedje over geschreven:
"De laatste trein naar Rotterdam."
Kan iemand (kasteelpro?) een link plaatsen?
youtu.be/G2kSXSylhOA
Waarom moet ik als ik de naam Dorus (Tom Manders) zie meteen aan 2 motten denken? Lol!
Eurostar denkt: "Wij een jaar niet rijden vanaf Amsterdam, dan de rest ook niet!"
Wel lullig van Harry Styles.
Hij best nog een paar nummertjes kunnen zingen op het station.
Homeward Bound of zo.
Komt omdat de droge droogte te droog is
Let it rain
Let it train.
Misschien kunnen ze via de app gaan bankieren bij ING. Ohnee! Wacht!
Waarschijnlijk hebben Prutsrail en ING de zelfde ICT-leverancier hoor.
@BoerKoekoek | 05-06-23 | 09:31: KLopt wel, Ordina, Centric, CAP Gemini, altijd dezelfde namen.
Wat veel belangrijker is, is Dolf Jansen gered van de hongerdood?
Nee, al jaren niet.
Als ik Dolf zie moet ik altijd aan dat oude treinmodel denken.
Het is een reptiel, volgens Hans Teeuwen. Die kunnen lang zonder voer. En anders begint-ie maar aan de gele rups te knagen.
Maar gelukkig is het 'Dames en heren' vervangen door 'Reizigers' dus er verbetert wel degelijk iets bij NS. En dat geklaag altijd is zo Nederlands, of toch niet.
Wat leuk dat ze om negen uur de eerste treinen weer laten rijden!
Altijd "De Arend" al eens in actie willen zien!
Wel even een paar mud "viertjes" antraciet meenemen anders doet ie het niet.
Tip:
Neem de trein naar Apeldoorn, dan zit je bijna in Amsterdam-Oost.
Laatste stukje kun je wel lopen.
Vanuit Ams loop je dat stukje naar Apeldoorn en pak je daar de trein naar de provincie.
Poeh, poeh. Het wordt vandaag weer druk bij de klimaatpsycholoog.
Wat ik niet begrijp is dat als zo’n controle centrum uitvalt een ander centrum het niet over kan nemen.
Als ik mij niet vergis heeft rijkswaterstaat het monitoren van tunnels wel goed geregeld, een tunnel kan op verschillende centra bediend worden.
Verder zouden treinen ook gewoon in een nooddienst door kunnen rijden, uitgekleed weliswaar.
Er komen 2 mannen aan rennen, Clint Eastwood en General Saint.
Stop that train, I want to get on.
youtu.be/1xWUwEXAKG8
Zelfs al zouden de treinen volgens dienstregeling rijden, staat treinreizen in Nederland garant voor: op kauwgom gaan zitten, een discussie over de stiltecoupé aanhoren, naast aso's zitten die bij één verkeerd blikcontact agressief worden, de geur van de bammetjes van je buurman opsnuiven. Nee, ik pas.
Volwassen mensen die het nog over "bammetjes" hebben, dat is pas een treurnis...
@Loodje | 05-06-23 | 09:19:
Enigjes, toch?
Storm? Ben jij het? Groetjes, Jos.
Je kiest er voor om te reizen met het Onrendabelen Vervoer. Dan verdien je alles wat je krijgt als gevolg van die keuze. Te lui, te dom of te arm om een rijbewijs en een auto te verkrijgen? Dan zijn dit de consequenties. Zero fucks given.
Gelukkig sta jij nooit vast in de file vanwege het zoveelste ongeluk door 'on'rendabelen in een auto of omdat de brug niet meer naar beneden wil of omdat je ingesneeuwd was op de snelweg. Anyway, ik kan mij niet herinneren wanneer ik met de trein ben gegaan. Dus ergens heb je wel een punt.
@Mokum Kosher | 05-06-23 | 09:12: Files, nee, bijna nooit. Ingesneeuwd? Nog nooit in mijn leven (4x4 met winterbanden). Brug niet naar beneden? Ook nooit meegemaakt. Die enkele file? Lekker in alle rust met mijn eigen muziek op een ruime geventileerde/verwarmde stoel wachten tot ik weer kan rijden? 1000 x beter dan de trein.
Als je 5 minuten van een station woont en je moet in je eentje op een plek zijn die 5 minuten van een ander station kan het wel handig zijn. Zelf jaren gedaan zonder al te veel problemen. De auto is ook erg overschat soms, zeker als je naar Amsterdam moet.
Complete onzin. Jongeren van onder de 18 rijden geen auto. En die staan dus ook te wachten op een trein. En in de file staan is dat lekker dan?
Nou, ik ben dus ECHT arm, dus ik MOET wel met de auto. Maar ik hoop ooit toch eens genoeg geld gespaard te hebben voor treinkaartjes met het hele gezin. Lijkt me een hele ervaring. Vorig jaar had ik bijna genoeg gespaard maar toen stegen de prijzen weer.
@small_town_dad | 05-06-23 | 09:18: als je naar 020 moet heb je sowieso al een probleem uiteraard.
@ca12nag3 | 05-06-23 | 09:20: Fiets. Scooter. Bus. Er zijn zoveel andere opties.
Auto en trein hier in Zwitserland. "Vreemde" is dat het Zwitsers (net zo'n groot netwerk, maar meer stations, meer treinen, meer geografische moeilijkheden, schone treinen en zeer goede service) wel lukt om treinen vaker en op tijd te laten rijden. Misschien een idee voor die Voppen om eens hier langs te komen en lessen te leren, kan hij meteen D66 Koolmees meenemen om te zien hoe je dus een goed treinbedrijf leidt. Ow wacht, belerend calvinistisch wapperend Nederlands vingertje belet die mensen om iets van anderen te leren.
Zucht. Prutsers.
Openbaar Vervoer kapot=een Gouden Dag voor de H.H. taxichauffeurs.
Persoonlijk ga ik nog liever lopen, dat is op meerdere manieren beter voor de bloeddruk...
Russische hackaanval voor het leveren van F16’s
Ik wil graag eens een keertje het woord: bijster gebruiken, anders wordt het maar stram en stoffig.
Vandaar: Nederland is het spoor volledig bijster.
Bijster, was daar ook niet iets met een trein?
@Mr_Natural | 05-06-23 | 09:04: Ja, dat was de treinkaping bij Wijster: vond plaats in december 1975 bij het dorp Wijster (Nederlandse provincie Drenthe), tussen station Hoogeveen en station Beilen.
Op dinsdagochtend 2 december werd om 10:07 de stoptrein Groningen-Zwolle met de noodrem tot stilstand gebracht tussen de weilanden. Zeven bewapende Zuid-Molukse jongeren uit Bovensmilde hadden de trein gekaapt in hun streven naar een onafhankelijke Republiek der Zuid-Molukken. Bij deze gewelddadige actie vielen drie doden: de machinist en twee passagiers werden door de kapers doodgeschoten. Na twaalf dagen gaven de kapers zich over.
Tegelijk met de kaping bezette een andere groep Molukkers, eveneens een groep van zeven uit Bovensmilde, het Indonesische consulaat in Amsterdam.
@Mr_Natural | 05-06-23 | 09:04: Je bent niet Wijster
@Thies | 05-06-23 | 09:09:
Niet bijster slim, klopt.
@King of the Oneliner | 05-06-23 | 09:08: Ga je nu een (overduidelijke) grap uitleggen?
@Ichneumonidae | 05-06-23 | 09:12: Yes, that's me 100%
@King of the Oneliner | 05-06-23 | 09:18: Ik ga daar een boek over schrijven;).
@King of the Oneliner | 05-06-23 | 09:18:
Verbijsterend!
@King of the Oneliner | 05-06-23 | 09:08: En een school meen ik ?
Dolf die honger heeft... Hij had die ene wortel en een halve appel niet mee kunnen nemen?
Maar als ze wel rijden is het op 100% groene stroom. Behalve als er te veel wind en zon is.
Bij een aantal taxichauffeurs kunnen meiden ook met iets anders betalen toch?
Je moet naar Amsterdam gaan alsof het een warzone is. Weten hoe je er komt en hoe je wegkomt.
Wat errug….
Waarom laat je je dan niet door je vader ophalen?
De beste klassen van de School van het Leven gevinden zich in Amsterdam.
Ze kunnen daar echt helemaal niks daar in de randstad. Beetje woke, beetje gender geneuzel, beetje managertje spelen. Maar niemand die met een schroevendraaier kan omgaan.
Waar gaan we de grens trekken? (letterlijk en figuurlijk)
Zelf ook een spoorlijntje in je dorp?
Kom nou toch. In de randstad draaien de schroevendraaiers 's nachts overuren.
@wijsvinger | 05-06-23 | 09:13: U heeft helemaal gelijk.
Maar dat zijn geen orginele Amsterdammers/Randstadstedelingen.
Wellicht dat de autochtone bevolking van de steden bij hen in de leer kan gaan "Hoe wat en waar over de schroevendraaier"
@John McClane | 05-06-23 | 09:11: Jazekers. Eentje met bovenleiding.
Schiphol Prorail ING ook al om de haverklap plat, stikstof, woningmarkt onder Rutte iv rolt NL van de een in de andere crisis, gelukkig hebben we dan een parate MP die heeft namelijk geen mening!
Het enige wat functioneert is de mobiele eenheid. Om alle mensen van de straat te meppen.
De laatste 5 keer dat ik met de trein ging, ging het 4 keer fout.
1. Op de dag van het laatste treinongeluk had ik een afspraak in Amsterdam, dat ging natuurlijk niet door.
2. De volgende dag zit ik in de trein Dordrecht-Rotterdam, wordt er omgeroepen door er een spoorbrug defect is op het traject van de intercity direct, reizigers voor Amsterdam konden met de stoptrein via Utrecht naar Amsterdam, 15! stops, en dan ben je nog maar in Utrecht. Terug naar huis maar.
3. Paar dagen later, Dordrecht-Zwijndrecht ging goed, Zwijndrecht - Dordrecht, kapotte trein, geen treinen van Zwijn- naar Dordrecht. Ben ik maar gaan lopen, was maar 7 kilometer.
4. Vorige week Rotterdam-Dordrecht, het hele perron 6-7 afgesloten, trein vertrok van een ander perron (nergens aangegeven). Mis ik de trein, de volgende viel ook uit. Meer dan een half uur staan te wachten.
Leve de NS.
Ik moet eerlijk zeggen: mijdt ze dan ook. Het is onpersoonlijk, een soort veevervoer en het voelt meer een toevallige gunst dat je op tijd aankomt dan een dure plicht om je op tijd af te leveren.
Alsof jouw leven ertoe doet. Stalin was vast ook dol op spoorwegen. Om van die andere maar te zwijgen.
Goed trouwens dat de AIVD straks al die asociale milieuterroristische rebellen in auto’s in de gaten kan houden middels rekening rijden.
Zetten ze je kilometerprijs op een bekwchelijk bedrag als je auto je niet bevalt, Zodra het eenmaal werkt kan dat natuurlijk ook opmpersoonlijk niveau (‘waar gaat u heen en waarom?’) en nog iets later kunnen ze ke aito op afstand uitzetten.
Maar ga gerust door de burgers van Nederland in de wind te zetten en kwetsbaar te maken. What could possibly go wrong??
De verbinding Apeldoorn - Amsterdam is berucht om de veelvuldige uitval vanwege 'een incident op het spoor'. In bijna alle gevallen betekent dat ze weer een treinspringer van de loc moeten afschrapen. Zal ook te maken hebben met de psychiatrische instellingen die op de route liggen. Je kan in ieder geval met goed fatsoen niet vertrouwen op de dienstregeling omdat ook die verbinding natuurlijk last heeft van de standaard sein- en wisselstoringen.
Maar voor al dat ongemak heeft u in de spits wel een gegarandeerde duurbetaalde staplaats naast een ongewassen andere forens die luidruchtig in zijn telefoon staat te schreeuwen.
Gelul, perron 6/7 is al weken niet toegankelijk en staat overal duidelijk aangeven op het station en online op de reisplanner. Als je gewoon op de CTA's kijkt zie je gewoon op welk perron de Sprinter Den Haag-Dordrecht stopt.
@_pacman_ | 05-06-23 | 09:05:
De laatste keer was ik had ik de ridgeback bij me, stampvolle trein maar we hadden het hele halletje voor onszelf.
@CornholioNL | 05-06-23 | 09:05:
Zo vaak ga ik niet met de trein maar ik weet wel dat die trein vertrekt van 6-7. Ik kijk daarom nooit op de reisplanner als ik terug ga, heeft toch geen zin.
Dit is precies de reden dat ik nog steeds selectief de Corona maatregelen toepas: beperk reisbewegingen, werk thuis. En als ik dan een keertje reis, is er bijna altijd wel wat.
Nog erger: veel van mijn collega’s (incl. mezelf) reizen vaak noodgedwongen 1ste klas. Veel te duur, maar anders kun je vaak niet zitten en dus onderweg niet werken. Eigenlijk te bizar voor woorden.
@Mr_Natural | 05-06-23 | 09:08: Dus kijk je niet verder dan je neus lang is en ga je hier lopen klagen over iets wat wel goed staat aangegeven, ook word omgeroepen en duidelijk te lezen is op alle vertrek schermen in de hal.
@CornholioNL | 05-06-23 | 09:14:
Klopt, ik ben een gewoontedier.
@Mr_Natural | 05-06-23 | 09:06:
Sinds wanneer mogen die stinkbeesten mee in de trein?
@theo-is-dood | 05-06-23 | 09:18:
Bedoel je gewoontedieren?
@theo-is-dood | 05-06-23 | 09:18:
Voor 6 euro mogen ze mee, maakt niet uit waar de reis naartoe is.
Koolmees 66 treft in ieder geval geen blaam, al zal het klootjesvolk anders beweren.
Dat is een hardwerkende, integere man die veel goede resultaten behaalt.
Puntje 4, staat altijd wel aangegeven, in de ns reisapp en op de borden boven t perron, ook wordt het omgeroepen maar mensen hebben vaak oortjes in met muziek en kijken alleen maar op hun mobiel (en dan niet de ns reisapp).
@Monsterboca | 05-06-23 | 09:35:
Gewoonte, als je met de bus gaat ga je toch ook niet eerst controleren of de bushalte niet opeens ergens anders is?
Miljarden aan staatssteun, miljoenen aan Coronasteun en dan krijg je..... niks.
Naam maar veranderen van pro-rail naar amateur-rail? De gemiddelde Nederlander wordt in ieder geval anti rail ipv Pro Rail.
Ik heb nog een suggestie voor een naam...
@ProFail | 05-06-23 | 10:06: haha, hij is leuk. Zeker fan van Wouter Koolmonoxidemees.
Wat een ophef weer. Ik weet zeker dat Wouter vandaag de telefoon pakt, Kaag belt en die komt de storing dan eigenhandig oplossen. Zij heeft wel voor hetere vuren gestaan.
Wouter is van de NS sukkel. Die heeft niets met Prorail te maken. Leer dat nou eens. Prorail is de infra beheerder van het Nederlandse spoor. NS rijd op het spoor. Moeilijk hè...
@CornholioNL | 05-06-23 | 08:54: Pro-rail=Staat & NS is ook de staat. (als aandeelhouder/stakeholder).
Dus verkapt staatsbedrijf met winstmaximalisatie voor de enige aandeelhouder met superdivident als extra toetje op de kersentaart. (prorail=railinfratrust bv met als enige aandeelhouder de Staat.)
@CornholioNL | 05-06-23 | 08:54: Prima toch als jij gelooft dat die niks met elkaar te maken hebben.
En jij krijgt een bezem, en jij krijgt een bezem, iedereen krijgt een bezem....
@CornholioNL | 05-06-23 | 08:54: Wouter is niet van de NS sukkel. Wouter is de NS sukkel. Moeilijk hè?
Die AI is ook niet de slimste. Begint ie de oorlog tegen de mensheid bij de ProRail.
Alsof 'Amsterdam' iets van doen heeft met ProRail fuck ups.
Was die voetgangersbrug nu maar klaar... zucht.
Met een kabelbaan was dit nooit een probleem geweest.
Voor alle duidelijkheid: de NS is niet geprivatiseerd maar verzelfstandigd! Raadpleeg google maar om het verschil te achterhalen.
Op afstand gezet... Alle aandelen in handen van de staat is een? Staatsbedrijf. Hoe kan anders die Koolmees daar zitten?!?
Klopt, wel de voordelen van een bedrijf maar niet de nadelen als (99%) monopolist. ProRail is overigens een zelfstandig bestuursorgaan, nog erger.
Eerst maken we het ingewikkeld en vervolgens crashen we het.
Dat treinregelprogramma, je ziet het voor je.
Alles aan elkaar geplakt en als alles het doet, werkt het.
Niet flexibel als seinen/delen techniek of hele stations uitvallen, geen noodscenario’s die rudimentair werken, niks.
Lekker goedkoop, simpel, niks intelligents aan en een domoor kan de was doen.
Nog geprogrammeerd in Foutran?
@MAD1950 | 05-06-23 | 10:00: Zelfde management als Belastingdienst, ambtenaren. Zelfde resultaten.
Stagiair: "Die stekker ziet er uit alsof die niet belangrijk is.
D'r uit met dat ding, ik moet mijn telefoon opladen."
ik snap echt niet hoe het OV de auto moet vervangen. Dure treinkaartjes, overvolle treinen, bussen die gewoon niet meer op komen dagen etc. De enige reden dat ik nog met het OV ga, is dat ik biertjes kan drinken als ik uit ga maar anders neem ik gewoon de auto.
Op dezelfde manier als biomassacentrales het milieu helpen.
Denk niet dat er één linkse roeptoeter van zulke megafaals wakker ligt.
Niet ééntje en ze drammen vooral dóór,
Ik drink juist geen biertjes omdat ik anders met het OV zou moeten.
Tsja. Wat moet iemand met mijn alias er nog over zeggen?
Prutsrail?
Tussen de fails?
Misschien dat die d66 directeur iets kan.
ProFail
Ja? Wat is er?
@ProFail | 05-06-23 | 08:52:
Doe eens wat.
Oh jee, dit ontspoort helemaal uit de hand.
Dochter gaat naar Harry Jurk vanavond. Hadden al toegezegd haar te brengen en ze wordt opgehaald na afloop.
Bevestigd wantrouwen in o.a. de NS. What’s new?
Je schrijft echt zomaarwat he? Er staat dat er wat mis is met de systemen van ProRail en jij schrijft wantrouwen in de NS. De NS heeft hier niks mee te maken.
@Monsterboca | 05-06-23 | 09:39: Die zijn afhankelijk van Prorail. En er werken dezelfde soort mensen. Ooit was het één meen ik en het zijn allemaal nagenoeg ambtenaren.
Amsterdam is een failed state an sich. En die wilden een stadsstaat worden in het geval dat FvD in Den Haag aan de macht zou komen? hahaha!!
Gelukkig wordt het steeds drukker in dit kleine landje door jaarlijks 70.000 nieuwe inwoners die de reiskosten vergoed krijgen van het COA.
Die liggen nog heerlijk tussen de klamme lappen momenteel en blijven dat de komende 30 jaar zeker doen.
@Ommezwaai | 05-06-23 | 08:45: Volledig terecht, slachtoffer zijnde van blanken.
En ligt Schiphol nu ook plat?
Al een tijdje. Dat landt makkelijker.
Wat is een storing in een tunnel? Dat het plafond naar beneden komt?
Hebben ze al geprobeerd om de computer uit- en aan te zetten?
Is meestal een futiliteit met het ventilatiesysteem, storing in het monitoringssysteem of een andere hoogst hypothetisch onveilige situatie waardoor de tunnel zonder pardon dagen wordt dichtgegooid.
@_pacman_ | 05-06-23 | 08:44: Als ‘instantie’ is dat immers je verantwoordelijkheid. *proest*
Afsluiten is net als andere ellende voor burgers: het doet je heseffen dat je een pion bent en niks meer, dat je afhankelijk bent van mensen en die mensen bevestigen hun macht door te falen en u bang te maken dat ze nog méér falen.
Beetje zoals de gestapo die mensen ophaalt. Ben je toch bang dat jij de volgende bent. Je laat ze masr en doet er niks tegen.
Zo werkt het politiek en bestuurlijk tegenwoordig, dus denk niet dat het ze schaadt, deze rampspoed. Het maakt ze juist belangrijk.
@Mr_Natural | 05-06-23 | 08:43: Bij prorail wel. En zoals computers plachten te dien: same shit in, same shit out.
Terwijl u op de trein staat te wachten kunt u nadenken op het plan van minister Dijkgraaf:
“Minister Robbert Dijkgraaf (Emancipatie) vindt het een ‘interessante gedachte’ om van Keti Koti, de dag waarop de afschaffing van de slavernij wordt gevierd en herdacht, een vrije dag te maken. Dit zei hij in het programma WNL op Zondag.”
Geef uw mening op Telegraaf.nl
Neef Jan met zijn dagelijkse briefje fakkelt Robbert tot op z'n enkels af....
Vier het Bombardement op Algiers op 27 augustus. Nederland en Engeland maakten hiermee een eind aan de Barbarijse slavenjachten.
nl.wikipedia.org/wiki/Bombardementen_...
@Ommezwaai | 05-06-23 | 08:44: Ontegenzeggelijk een zeer intelligent man en altijd beschaafd, voorkomend en eloquent. Doch tevens bijzonder ongeschikt als minister en dat heeft zowaar een keer niet zoveel te maken met de politieke stroming die hij vertegenwoordigd.
Een extra vrije dag is niets mis mee. Ik zeg doen, maar dan wel een extra vrije dag.
@Arnold Layne | 05-06-23 | 08:52: Ik begrijp niet, waarom we dit niet jaarlijks vieren met het opjagen van murken met vuurwerk.
@Peerkeoud | 05-06-23 | 08:54: wat denkt u zelf.
Dat gaat ten koste van een Tweede Pinksterdag bijvoorbeeld.
Het staat iedereen vrij verlof op te nemen op die dag.
Ik heb niets met die dag. Evenmin als Loofhuttenfeest of een Hindoeïstisch feest.
@Arnold Layne | 05-06-23 | 08:52:
Was dat ook niet iets met de eerste Amerikaanse mariniers?
Iets met “to the shores of Tripoli” dacht ik. Zo stopte de berber slavenhandel van ongeveer 1.250.000 blanke slaven.
Maar goed, die hadden geen kleurtje, dus niet interessant deze dagen.
Noem me maar pessimistisch, maar de nabije toekomst zie ik niet rooskleurig in voor de inwoners van Nederland. De dossiers (verduurzaming, migratie en woningmarkt) en vooral de combinatie van deze dossiers gaan uitlopen op gigantische drama's.
zouden het de russen zijn die een oude windows95 computer hebben platgelegd?
Iemand over een kabeltje gestruikeld vermoed ik eerder.
Ik zie in dat kaartje dat zich iets (niet goeds?) zich verspreid vanuit Amsterdam over de randstad. Wat zou dat zijn en komt het ook verder Nederland in?
Dat zijn ‘woketentakels’ en ja dat verspreidt zich als een olievlek.
Dat is al vele jaren aan de gang hoor.
Geef die mensen een fiets.
Als je op het platteland woont is het OV überhaupt vaak geen optie. Wederom een randstedelijk probleem.
Worden mensen die in Nederland buiten slapen niet altijd opgevangen in hotels, vakantieparken en op cruiseboten?
Treintje komt zo.
Wat gaat Treintje daar doen dan? Gaat ze een liedje zingen, om het leed nog een beetje te verergeren?
Het beste uit Amsterdam is de trein richting elke andere stad.... maar als die dan niet gaan.... problematisch.
REAGEER OOK