Caroline van der Plas afwezig bij Kroning Charles vanwege herdenking Pim Fortuyn
Volstrekt ongepast om dit vandaag te doen!
Pim Fortuyn is alweer 21 jaar dood. Vandaag is er dus nog een historische gebeurtenis maar toch nooit zo historisch als het doodschieten van een politicus in koelen bloede, op klaarlichte dag, met achteraf verleende toestemming van een rechter die Volkert nog net niet eigenhandig inschreef voor de City Pier City Run van 2014. U mag het allemaal herdenken hoe u zelf wilt, als u maar weet dat vrijheid niet vanzelfsprekend is en we nooit normaal moeten maken, wat niet normaal was.
Reaguursels
InloggenHet blijft een raadsel waarom ons nationale Karolientje er nou niet was.
Laat je trouwens als boer, van ons geld. Vette miljoen in de zak en toedelsss allemaal! Ach en boerderij al zolang in de familie. Bakkerijen en slagers dan, die ook door corona faillliet gingen? Mensen die met nixxx thuiskwamen. Al was de toko al eenwen een familiebedrijf. Heb boeren in de familie en vriendenkring. Vaak lachen, maar ze zijn wel realistischer dan de veevoeder-lobby, met Karolientje en Yvon als dankbaar uithangbord.
Wat wil jou nou eigenlijk zeggen? Zelden z' on onsamenhangend betoog gelezen.
Pim was, behalve liefhebber van tekkels en een Marokkaanse rugridder, liefhebber van deining, van een steen in een vijver gooien (mooi!) Natuurlijk ook van verdeel & heers: Herkomst van verdeel en heers
De frase verdeel en heers – in het Latijn divide et impera – is afkomstig uit de Griekse Oudheid. De uitspraak wordt toegeschreven aan Philippus II van Macedonië (382-336 v.Chr.), bekend als de vader van Alexander de Grote. Hij gebruikte verdeel en heers als politieke strategie om de macht te behouden. Hij deed dit door Griekse stadstaten, ofwel poleis, tegen elkaar uit te spelen. Dit op een tactische manier. Bepaalde gebieden, regio’s of concurrenten krijgen bij verdeel en heers meer rechten dan andere gebieden of personen. Hierdoor ontstond er geen vriendschap of bondgenootschap tussen die partijen en kon de derde groep, de heersende partij, rustig achteroverleunen.
Deze tactiek is in de geschiedenis op talrijke manieren toegepast. Zo verdeelden Romeinse keizers hun rijk in prefecturen, provincies (diocees) en ‘speelden’ ze met burgerrechten en het weggeven van grond om controle over hun groeiende rijk te houden. Ook de Rooms-Katholieke Kerk past(e) in haar organisatiestructuur de divide et impera-tactiek toe, door de kerk op te delen in meerdere bisdommen, die aanvankelijk dezelfde grenzen kenden als de politiek diocees in het Romeinse Rijk.
Een ander bekend voorbeeld van de verdeel-en-heers-strategie is het feodalisme tijdens de Middeleeuwen. Door een hiërarchische structuur van leenheren, leenmannen en achterleenmannen bleef het Frankische Rijk bestuurbaar en beheersbaar. (Laatste is een kopie hoor, zo intellectueel ben ik nu ook weer niet)
Dat waren de Paarse puinhopen. Wachtlijsten in de zorg waardoor mensen stierven. Gewone mensen die over het hoofd waren gezien. Volksbuurten die al jaren achteruit holden. De schuldigen verdwenen van de televisie, kregen stuk voor stuk mooie baantjes. En de geschiedenis heeft zich herhaald: mensen voelen zich niet meer gehoort. VVD / D66 en hun bijwagens staan garant voor ellende; de combinatie Rutte/Kaag bewijst dat des te meer.
Hoezo heeft de geschiedenis zich herhaald? Ze is gewoon ongehinderd doorgedenderd. De NPO en de kranten hebben de boel gesust, da's al.
Er is idd wel te weinig objectieve onderzoeksjournalistiek. Maar Pim was gewoon (net als Geert) een gelukszoeker vanuit de onderbuik van de VVD.
Verdwijnen en mooie baantjes? Tegenwoordig verdwijnen ze al na een jaar uit de 2e Kamer om burgemeester, directeur of (erger) lobbyist te worden.
Kaag zei ooit nadrukkelijk, voor de tv-camera's "Hier scheiden onze wegen". Maar die gladde glibber liet werkelijk alles van zich af glijden, als hij maar de langszittende MP werd. Onze troetelclown.
-weggejorist-
Hoewel Fortuyn aanvankelijk sympathiseerde met de CPN, begin jaren ’70 en uiteindelijk actief lid werd van de PvdA, kwam hij uiteindelijk bij de VVD terecht. Gelukszoekersgedrag van egocentrisch iemand. Als Geert met dezelfde achtergrond? Moest wel vaak om hem lachen, maar als hij geen politicus was geworden, had hij zo door enkele extreem-rechtse homofoben in elkaar kunnen worden getrapt. Hij had naast een bosje beftekkels toch ook nog een Marokkaanse vriend. Is bij de sigarenverslinder de polarisatie niet ineens nogal stijlloos verergerd?
Maar vandaag het terechte monument besmeuren… ach, bij bosjes weten ze hier alweer die het deden. Aannamers als D66-ers, Woke types van de krant voor WokeNL, Linksdraaiende hufters, kopskoppers. Maar altijd een ander. Zo leven ze wijzend en veroordelend door de tijd. In angst en haat voor hullie.
Klinkt een beetje als de carrière van Yesilgoz.
@sinterbikske, die kan nog steeds niets en doorziet niets. En daar hebben we er helaas vele van.
Yesilgoz, komt (net als haar baas) overal mee weg. Kijk eens wat er sinds haar aantreden allemaal verkeerd is gegaan!
Hij zat niet vastgeroest in dogma's en doctrines. Dan kun je je moeilijk handhaven binnen één partij. Een dergelijke creatieve flexibiliteit en pragmatisme is wat we toen en nu meer dan ooit nodig hebben.
@dickwvf,
Zo'n beetje alles wat je zegt is irrelevant, onjuist of beiden. Dat iemand gedurende een aantal decennia een paar keer anders heeft gestemd zegt niks over gelukzoeken of egocentrisme. Zeker niet als je ziet hoe al deze partijen in die tijd veranderd zijn. Sowieso is persoonlijke ontwikkeling buiten de linkse kerk volstrekt legaal, en zelfs normaal.
Een hypothetisch l*lverhaal over hypothetische extreemrechtse kopschoppers weerlegt niet de *echt* gepleegde moord.
En dat Fortuyn geen racist was hoef je hier niet te vertellen, iedereen hier weet dat en wist dat ook destijds.
Sterker nog, zelfs de linkse kerk wist dat destijds. Daarom werd Fortuyn destijds stelselmatig voor "racist" uitgescholden door die linkse kerk; omdat hij *geen* racist was. Als mensen echt racistisch zijn, zoals Akwasi, Wekker, Jahjah, Azarkan, Simons, etc; dan worden ze altijd door links bejubeld, gesubsidieerd en op het podium gehesen. Links wil immers een rassenstrijd, nu de klassenstrijd mislukt is.
Niks "altijd een ander". Feit is dat de kwaadaardige hetze van linkse politici zoals de Graaf en linkse media zoals de NPO tot deze moord geleid hebben. Fortuyns moordenaar Volkert citeerde niet voor niets Melkert in de rechtbank.
Soortgelijke linkse hetzes leidden ook al tot aanslagen met brandbommen in Kedichem en Zoetermeer. Linkse lastercampagnes dwongen Buikhuizen, Westbroek en Cliteur om zich uit het publieke debat terug te trekken. Verdonk werd bespuugd, Hirsi Ali werd verjaagd en Wilders duikt nu alweer 18 jaar onder.
En links maar janken om een kaarsje in de buurt van Kaag. "Terreur", "middeleeuwse KKK".
Ja dat is bedreigend, maar stront- en verf- bommen op je deur (Baudet) of een indringer in huis (van Haga) zijn dat ook.
Het echte geweld komt steevast van links.
Haak alweer af "ánders heeft gestemd" of lid zijn van... ook gewoon van de communisten he'. Probeer eens iets zelf te interpreteren. In mijn omgeving gaan wij overigens prima samen. Conservatieven en Progressieven. Rechts en Links, zoals je wilt.
Is al bekend wanneer Volkert een lintje krijgt van een linkse burgermeester?
-wegejorist-
Scribant Blauwpetje, verdient een lintje voor deze juist voorspelling.
Met de gevleugelde woorden "Eigenlijk ben ik tegen moord, --maar--"
Wat is 'links' voor jou? Niet spieken op het www he!
Wat mij blijft verbazen is dat een politieke moord zo weinig oproept in de pers en in de politiek. Het is niet eens relevant wie er vermoord is, het is per definitie een aanslag geweest op onze democratie. Over mallotige uitspraken van deze en gene maken de politiek én de pers zich drukker dan over deze daadwerkelijke aanslag op de democratie. Iemand is vermoord om te voorkomen dat hij mogelijk een grotere rol gaat spelen. Dat is waarom deze moord herdacht moet worden en dat staat helemaal los van het gedachtengoed van Fortuyn.
Misschien dat je onder een steen hebt geleefd maar de moord op Pim Fortuyn is zo ongeveer de meest besproken moord van de laatste 21 jaar. En dan beweren dat dit "weinig oproept in de pers en politiek". Moet het dan elke dag over Pim Fortuyn gaan? Zou dat je voldoende zijn of is dat dan toch nog te weinig?
Zie het hoger beroep tegen Richard de Mos over democratie gesproken.
Gelijk na zijn nogal te betreuren dood, ging het wel heel erg vaak en lang over de politieke erfenis van Pim. In alle media, en in de politiek.
Wat heeft Napels aan de Noordzee, De Mos (overigens familie van Aadsje?) met Fortuijn te maken? Owwww sorry, alles: Fortuin = voorspoedige lotsbeschikking, zich meestal uitend in een snel aanwassend geldbezit. Maar hier worden soms verbanden gelegd en aannnames gedaan...
Het OM blundert de laatste tijd nogal, maar de zaak De Mos was sowie so een strafproces over ambtelijke corruptie.
Simpel, omdat ze allemaal achter de gevestigde orde aanlopen. En dan ga je niet hard roepen over een vermoorde concurrent die ze allemaal eens zou laten zien hoe het wél moet.
Nu is Omtzicht onze hoop in bange dagen.
@dickwvf | 06-05-23 | 16:44:
Welnee.
Had je de uitspraak van de rechter inmiddels al gelezen?
Wat bedoel je met de gevestigde orde; de regeringspartijen? Schijnbaar heb je weinig mensen in je omgeving die anders dan jou denken. Heb Christelijken, niet-Christelijken, stemmers, niet-stemmers, Conservatieven en Progressieven in mijn omgeving. We lachen, vieren en buizen samen. Waarom moet er altijd verdeeldheid en haat en angst worden gezaaid?
Het is niet alleen een schande dat Pim Fortuyn vermoord is maar het is ook nog eens ontzettend jammer want daardoor heeft hij behalve de kans om zich te bewijzen ook de kans niet gehad om te kunnen falen en omdat dat laatste nooit heeft kunnen plaatsvinden heeft de man nu een bizarre messias status gekregen. Een status die door sommigen geëerd wordt met een vlag halfstok en uitspraken over dat dit de grootste politicus van de eeuw moet zijn geweest. Ik zie hier waanzinnige idolatrie en nog waanzinniger beschuldigingen aan het adres van heel politiek links. Op dagen als deze heb ik echt moeite om dit hele zaakje serieus te kunnen nemen.
Tjonge, wat een gevoelig en eerlijk eerbetoon. En zo netjes op tijd ook.
Stel nou eens dat we over anders breivik jarenlang zouden blijven zeiken over het feit dat hij geïnspireerd was door Geert Wilders en extreem rechts en daardoor meer dan 100 kinderen de dood in joeg op een eiland in Noorwegen. Op een bepaald moment leg je je neer bij het feit dat het gaat om een totale knettergekken één Ling met bizarre ideeën waar niemand verantwoordelijk voor was behalve hij zelf. Datzelfde geldt ook voor Volkert die opgepakt is en zijn straf heeft uitgezeten zoals het voor elke moordenaar in dit land gaat. De suggestie van linkse complotten die het gemunt zouden hebben op de leven van Pim Fortuyn is volkomen belachelijk en daar is ook geen snipper van bewijs van gevonden.
Eensch.
Nog nooit een boek van hem gelezen dus. Hij heeft het in de vorige eeuw al over de menselijke maat terugbrengen bij de overheid en niet allerlei zaken privatiseren die zich daar niet voor lenen. Er zijn minimaal evenveel redenen om aan te nemen dat hij prima zou zijn geslaagd. Wat mij betreft was ons land veel misère bespaard gebleven als er eerder iemand uit het midden een regering had kunnen vormen. Nu hopen we op Lientje.
@Beste_Landgenoten | 06-05-23 | 14:58: volgens mij is dat voor velen ook niet wat er gebeurd is. Wat er wel gebeurd is, is dat de moordenaar er met een lichte straf vanaf is gekomen én dat zijn links geörienteerde kameraden (en velen anderen) geen afstand van hem hebben genomen. En juist dat maakt dat mensen complotten erbij bedenken.
Overigens zou ik het heel terecht vinden dat de deze recente politieke moord in ons land de nodige aandacht krijgt en herdacht wordt. En dat zou ik vinden ongeacht welke politicus hier vermoord zou zijn, een politieke moord is namelijk een echte aanslag op ons democratisch bestel. Ook als je het niet met betreffende politicus eens bent. Maar helaas rept de msn nergens over. En ook dat voedt het complotdenken.
De gebruikelijke plucheplakkers hebben de puinhoop waar Fortuijn al op wees alleen maar erger gemaakt. Dat zijn woorden nog steeds actueel zijn zegt minstens net zoveel over de regeringen die na Pim zijn dood het beleid mochten bepalen. Maar over die puinbak hoor ik u nooit, dus dat serieus nemen uwerzijds is daarom dan ook potsierlijk.
Ik denk dat zo ongeveer iedereen in elke bewoording mogelijk afstand heeft genomen van de daad van Volkert. Links, rechts, midden, iedereen heeft zijn afkeuring uitbreid en omstandig geventileerd. Er is niemand, behalve hooguit een enkele gek, die het een fraaie daad vond. Wat ik ook schreef, niet alleen omdat wat hij had kunnen bereiken, maar ook om wat hij niet had kunnen bereiken. Volkert heeft zijn zaak een zeer slechte dienst bewezen ook nog.
@Beste_Landgenoten | 06-05-23 | 15:38: Inderdaad, iedere politicus in Nederland sprak hun afschuw uit... ze meenden er alleen geen ene moer van. De moord op Fortuijn kwam de huichelaars allemaal uitermate goed uit... en inderdaad die zitten hier nog steeds, en maken er iedere dag een nog grotere teringzooi van, met d66 voorop.
@amateurrr | 06-05-23 | 15:20: Met plucheplakkers doel je op Geert Wilders?
Ik denk dat Beste Landgenoten best wel eens wat serieuzer mag genomen worden. Hier spreekt duidelijk een man met gezag en status. Wiens mening nou eenmaal wat zwaarder weegt in de panelen dan die van de gemiddelde reaguurder. Knoop dat goed in je oren!
@Jansen63 | 06-05-23 | 16:04: En zo is dat.
@Mijn GS nick magnie | 06-05-23 | 16:38: Juiste constatering.
@Après toi | 06-05-23 | 16:23:
Wat denk je zelf als je het zo leest? Voor mij een goeie lakmoesproef.
Uiteindelijk maakt het niet uit of je door de hond of de kat wordt gebeten, maar nazi's waren zeker ook niet links.
Zijn standbeeld is door extreem links tuig beklad. Extreem links tinnef. Extreem links schuim. Extreem links gajes. Extreem links is het kwaad. De duivel.
Dat weet u helemaal niet.
Hier hangt de vlag halfstok.
Zoals ieder jaar op deze dag zolang ik op deze wereld ben.
RIP Pim.
Hogere machten hebben ons behoed voor een Kabinet Fortuyn. En da's maar goed ook!
Wat hebben een hele trits populisten ons gebracht?
Polarisatie en verdeeldheid!
@Dick-for-brains | 06-05-23 | 16:17: Gelukkig is daar nu geen sprake van. Het huidige kabinet heeft voortreffelijk beleid gevoerd en kan rekenen op ongekende steun in de samenleving. Oh ja, de PvdA en het CDA, ooit met zijn tweeën goed voor meer dan 100 zetels, zijn tegenwoordig splinterpartijtjes.
@Dick-for-brains | 06-05-23 | 16:17: en schaar je VVD66 daar dan ook onder, met hun Corona/stikstof/co2/Rusland angstporno?
Mijnheer Melkert U kijkt uw opponent niet aan, wilt u hem niet feliciteren met de overwinning. U bent een minderwaardig mens. Twee momenten uit de glorietocht van Pim. Wat zullen de paarse leiden op zijn minst dubbelzinnige gevoelens hebben gehad bij de moord op Pim.
Vooral dat niet tegengesproken "u bent een minderwaardig mens" zal nog lang nagalmen.
Volkert vd Graaf rent al 9 jaar vrolijk rond. Bij u en mij in de buurt. Na een goed voorbereide moord op een politicus, nooit spijt betuigd en complete schijt aan de reclassering. Alleen in dit land.
Als hij in Amsterdam had gewoond had hij van Femke een lintje gekregen.
Telegraaf : Beeld Pim Fortuyn op sterfdag beklad in Rotterdam.
Zelfs ook al is hij dood zit de haat diep bij sommigen. Stelletje laffe takken.
Je ziet ook na zoveel jaren in deze panelen dat zijn imago ook nog altijd besmeurd moet worden. Wonderlijk die haat.
@funda | 06-05-23 | 13:27: Er worden door de wat meer genuanceerde reaguurders -zoals ik- gewoon kanttekeningen geplaatst bij zijn persoonlijkheid en zijn capaciteiten. Ik bedoel, Pim was geen Zelensky.
@Après toi | 06-05-23 | 13:57: zwijgen is gedogen. Wat is uw echte mening over deze gebeurtenis?
@Après toi | 06-05-23 | 13:57: Nee, die heb ik hier dan ook meest helhaftige leider van Eropa horen noemen van de week, daar kan niemand op aarde aan tippen.
@Après toi | 06-05-23 | 13:57: Dat beweert dan ook niemand.
Heb je ook argumenten behalve stropoppen en roddels?
@Kartelmaster2000 | 06-05-23 | 14:08: Die moord op Fortuyn is een grote schande. En Volkert had minimaal 20 jaar moeten krijgen.
@Après toi | 06-05-23 | 13:57: en andersom. Maakt hem geen minder nuttig mens met het recht om te leven.
@Après toi | 06-05-23 | 15:19:
Minimaal levenslang.
@amateurrr | 06-05-23 | 15:23: Had van mij gemogen.
@Après toi | 06-05-23 | 15:19: dan zij wij het eens
@Après toi | 06-05-23 | 13:57: Nee, hij was geen Zelensky, Pim was professor, Zelensky een B acteur
Nou, voor Volkert is vrijheid helaas wel vanzelfsprekend.
Alsmede niks bijdragen aan de gemeenschap (werken)
Vive la republique.
In plaats van de hele tijd te zeijken over D66 en Melkert zou men de connectie tussen Volker en Groenlinks moeten onderzoeken. En dan met name de burgermeester die de vrouw van Volkert inlichtte over het feit dat hij gezocht werd.
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
www.groene.nl/artikel/volkert-is-ook-...
Jazeker, maar het OM is geblinddoekt en strompelt rond aan de hand gehouden door....
Mogen we op alle 3 zeijken?
Zal wel een verjaartermijn van toepassing zijn
En niet zo maar een politicus. Een van één per generatie. Die ondanks demonisering door de gevestigde mediale/politieke orde, een grote kans had om enkele dagen nadat hij vermoord werd premier te worden. Een premier de het vrijwel zeker had klaargespeeld om het land te veranderen in de richting die een meerderheid van de kiezers wilde.
Zijn vermoording was een misdaad van historisch formaat die nu nog doorwerkt en die we nooit mogen vergeten.
Nee joh, hij had heel snel ruzie gekregen, en was daarna op een dood spoor beland.
Binnen één week had dit narcistische warhoofd er een grotere puinhoop van gemaakt dan Rutte in 14 jaar.
@Après toi | 06-05-23 | 12:46: Onwaarschijnlijk. Als je ziet hoe ver Rutte gekomen is dan weet ook jij dat Fortuyn veel verder gekomen was.
Ridde / Après.
Nou zijn korte tijd in het Politieke heeft behoorlijk wat teweeg gebracht, dus men kan aannemen dat wanneer zijn carrière niet door de Linkse kerk vroegtijdig was beëindigd hij zijn eigen graf had kunnen graven. Dit recht is hem ontnomen, omdat zijn politieke mening niet strookte met de Elite.
Hij is vermoord omdat Paars zijn zaakjes niet op orde had. Vergeet dit niet.
@zegmaarwij | 06-05-23 | 12:54: Rutte is sociaal veel slimmer dan Pim was. Die zocht altijd de confrontatie en daar maakte hij geen vrienden mee.
@Après toi | 06-05-23 | 12:59: Wat een gelul. Rutte is een gladde aal. Politiek ga je niet in om vrienden te maken. Pim had een visie waarin Nederland centraal stond. Die aal Rutte is zo "sociaal slim" dat hij zich laat nemen door de Europese Unie en daarmee Nederland bij het afval schuift.
Amen. Mooie woorden.
@Après toi | 06-05-23 | 12:59:
Mark is de macht, de macht die het land opgezadeld heeft met talloze crises. Hij kan macht uitdelen dus inderdaad geen confrontatie bij Mark, deed hij dat maar eens. Het is echter een gewetenloze man.
Fortuyn wilde de heilloze weg bij zijn voorgangers breken, dan moet je wel de confrontatie opzoeken.
@ikvindhelemaalmooi | 06-05-23 | 13:14: Ja, maar om dingen te bereiken moet je handig manoeuvreren. En dat was voor Pim een probleem, die was veel te vinnig en geloofde teveel in zijn eigen gelijk. Je moet compromissen kunnen sluiten.
@Nuuk | 06-05-23 | 13:21: Veel van de problemen waar Nederland mee te maken heeft, spelen ook in andere landen. Zoals stikstof, migratie, inflatie. Zie bijvoorbeeld België.
Een misdaad van historisch formaat waar 11 jaar celstraf voor is gegeven
@Fijn_dat_je_er_bent | 06-05-23 | 13:45: Tegenwoordig zou -omdat de wet is aangepast- veel zwaarder worden gestraft.
@Après toi | 06-05-23 | 13:43:
En die problemen komen niet zo maar daar heb je “bestuurders “ voor. Mark is niet de enigste die zo mal doet. Een Groningen crisis, bestuurd crisis, toeslagenschandaal crisis, wooncrisis heb je niet in elk land.
Ach wat een onzin op een rij.
@Nuuk | 06-05-23 | 14:04: De burgeroorlog in Syrië is de schuld van Mark Rutte?
@Après toi | 06-05-23 | 17:35:
Ha, er zijn nog dingen te vinden waaraan Markie niet schuldig is!
@Beste_Landgenoten | 06-05-23 | 14:48: als Pim premier was geworden, had Rutte waarschijnlijk nooit premier geweest. Misschien was ons land ook wel niet verkwanseld aan de weggooiers in Brussel en Straatsburg
Uit de serie als mijn tante kloten had gehad
@intrigant | 06-05-23 | 18:31: Dan waren wij eerder dan Brexit met onze Nexit.
Ergens droevig om te constateren dat op de datum dat Pim Fortuyn is vermoord door een gestoorde gek men dit enerzijds dramatiseert alsof de grootste Nederlander sinds Johan de Witt ons is ontnomen en erger men tevens bagatelliseert dat mensen, met name politici journalisten, bedreigd worden met de dood. Het is een aanslag op onze democratie geweest dat Pim is vermoord om zijn mening en dat maakt het salonfähig maken van demoniseren van de politici en journalisten die "tegelaars" niet aardig vinden een ernstige zaak.
Vergeten de zogenaamde "tegelaars" niet gemakzuchtig dat Els Borst (D66) is vermoord met 41 messteken door een wappie die naar verluid regelmatig "tegelaar" op GeenStijl was? Dat hij haar heeft vermoord om haar standpunt inzake euthanasie?
Bart van U. is een krankzinnige gek die handelde omdat hij, en veel anderen, zaken zoals "voltooid leven" en orgaandonatie verafschuwen, het was zijn "goddelijke opdracht" om haar te vermoorden omdat hij Els Borst zag als een gevaar voor Nederland, de sloopster des Vaderlands die met een kwaadaardige agenda alles wat heilig is in Nederland wilde vernietigen.
Klinkt de retoriek bekend?
En wat was dan wel niet de nick van Bart van Urk hier op GS?
De grootste Nederlandse misschien niet maar wellicht wel het beste alternatief om de partij van de Rutte in opmars te stoppen. Wellicht hadden we dan niet in de shitzooi gezeten waar we nu in zijn beland.
Dat is wel een punt van aandacht: je kan niet zelf allerlei politici, waar je het niet mee eens bent, uitmaken voor oud vuil en tegelijkertijd huilie huilie doen als jou favoriete politicus stevig wordt aangepakt.
Grootste nederlander sinds Johan de Witt? Chaotische zigzagger, die ooit de zegeningen van het communisme omhelsde.
@Harrie-Couvert | 06-05-23 | 12:41:
Waarom denk je dat *met* Fortuyn de LPF niet is een lachwekkende teringzooi was weggezakt? Hij stond niet bekend als goed bestuurder. "Waar Fortuyn komt, komt ruzie".
www.rtvnoord.nl/nieuws/920259/flamboy...
Overigens niet bedoeld om hem als "niet goed" weg te zetten maar ik ga ervan uit dat de puinhoop bij LPF met Fortuyn nog groter was was dan zonder.
Een politiek partij leiden vereist nu eenmaal veel meer dan bevlogenheid en een goed idee.
Men moet Fortuyn inderdaad niet heilig verklaren. Maar zo gebeurt dat met mensen die de hoop van velen vertegenwoordigen. Kennedy is helemaal zo’n voorbeeld. Hoe zou die de geschiedenis ingegaan zijn ware hij niet vermoord? Pim zal altijd een belofte in de knop blijven. De moord op Els Borst is een triest drama, gepleegd door iemand die eigenlijk gesloten behandeld zou moeten worden.
Als ik op Wikipedia kijk, zie ik dat ze vermoord is onder het kopje "Na de politiek". Dus niet tijdens de politieke carrière. Niet dat het daardoor ineens OK wordt, maar het is niet meer een aanslag op de democratie.
Bart is net zo van ons, als de moslim-terroristen alle moslims vertegenwoordigen. Als het een keer gebeurt, dan is het een uitzondering. Als het 10x gebeurt, dan ontstaat er een patroon.
Het staat iedereen vrij om te vinden dat het leven voltooid is. Maak er dan een einde aan, zou ik zeggen. Maar val daar niet artsen mee lastig: die hebben het al druk genoeg.
@omanders | 06-05-23 | 12:52: als je naar het regeerakkoord kijkt lijkt die laatste bewering helemaal juist, er staan vrijwel geen goede ideeën in.
@thanseeuwen | 06-05-23 | 14:51: Nee, stel je voor dat zo iemand een ander zou inspireren tot actie. Dat moeten we niet willen met z'n allen. Als iedereen wakker zou worden gaat dit land naar de ratsmodee.
Laat ze lekker, dat geeft een beetje tegengas.
Het staat jou vrij om naar Joop te verkassen, niemand die jou tegenhoudt.
@Après toi | 06-05-23 | 12:42: Laat hij dat dus nu net niet willen.
@Après toi | 06-05-23 | 12:42: Wie hapt die lust de koek.
Feit is en blijft dat het politieke landschap er heel anders uitgezien zou hebben als Pim Fortuyn nog in leven was.
Nee hoor. De LPF zou op vergelijkbare wijze zijn ingestort.
@omanders | 06-05-23 | 12:54:
Neehoor, dat was dan niet gebeurd.
@funda | 06-05-23 | 13:29:
Ja hoor, dat was wel gebeurd.
@omanders | 06-05-23 | 12:54: maar er zijn wel nieuwe sterren aan t firnament verschenen op rechts en links wordt nog immer door velen gewantrouwd. Heel groot is de PvdA ook nooit meer geworden
@omanders | 06-05-23 | 13:36:
Welnee, dat zou waarschijnlijk dan niet gebeurd zijn.
Misschien moet ook de moord op Pim Fortuyn iedere 4 mei expliciet uitgesproken worden. Als een moord op de democratie. Op de andersdenkenden.
Pim was geen politicus. Hij was intelligent, eerlijk en integer.
Nou, integer....
@Après toi | 06-05-23 | 11:43: Nou, vertel...
@Après toi | 06-05-23 | 11:43: Nee, Beatrix is integer. Koek koek.
@BadPatNL | 06-05-23 | 11:47: Praat eens met zijn 'grote liefde'.
@Après toi | 06-05-23 | 12:50:
Vertel eens, wat vertrouwde Pim's grote liefde jou toe?
@funda | 06-05-23 | 13:30: Lees eens interviews met deze man.
@Après toi | 06-05-23 | 13:59:
Nee, jij komt ermee aanroddelen, vertel jij het maar.
Toch wel aardig weer, die kritiek op het "demoniseren" van Fortuyn, van al die tegelzetters die menen dat hij vermoord is om die reden. Zouden zij beseffen dat Kaag telkens wegzetten als "fascistische heks" en meer van dat soort fraais ook een effect kan hebben?
Dat hebben de meesten inderdaad niet door.
Daar heb jij gelijk in.
Die tegelzetters hebben geen volkertje's onder hun vriendenkring en ook niet het geld om zo'n volkertje te betalen.
Laat staan dat ze de middelen hebben om via de "rechtspraak" een moordenaar in opdracht een fopstraf op te leggen.
U noemt referenties aan Anne Frank clichés, datzelfde geldt voor iemand fascistisch noemen.
Laat onverlet dat Kaag een hooghartige vrouw is die met dedain en walging neer lijkt te kijken op alles wat niet D66 geluid produceert. Desondanks is zij al jaren politica, ogenschijnlijk in blakende gezondheid, en het ergste wat haar is overkomen is een dwaallicht met een fakkel op straat. Daarnaast krijgt geen enkele politicus zoveel onterechte steunbetuigingen in geschreven en op tv als Kaag, al kwamen in het verleden de beruchte non-valeurs Cohen en Timmermans in de buurt.
Oh GS is de NPO?
@zwarte-string | 06-05-23 | 11:41: Kijk eens wat die fakkeldrager Max inmiddels allemaal op zijn geweten heeft.
Het demoniseren van Pim werd door kamerleden gedaan. Dat is een heel ander verhaal dan hier een tegel bakken met “Kaag de fascistische heks!”, wat ze gewoon ook is.
Want Kaag ligt dood in het mediapark met 6 kogels in haar lijf?
Of ligt ze dood in de Linnaeusstraat met een mes in heur lijf?
Misschien al 18 jaar streng beschermd en geen privéleven meer?
Het land uit getreiterd?
Een bomaanslag op haar huis, of de media die haar tot steun is?
Misschien met regelmaat ‘getaart’ met poep, verf enzovoorts?
Zeg het maar, en anders is dit gewoon weer populistische onzin.
Extreem links is véél gewelddadiger dan extreem rechts.
Kaag wordt niet vermoord want, de drijfproef mag niet meer en een brandstapel evenmin. Heb je al eens een heks proberen te vermoorden?
@Chessmonkey | 06-05-23 | 12:19: Dat verschilt per land.
En dit tegel je uitgerekend bij dit topic.
Volkert maar eens volgen naar de stembus.
Eerst is hij nog tompouce eten.
@_pacman_ | 06-05-23 | 11:44: Haar partijgenoot Els Borst heeft wel met haar leven betaald. Dus wellicht dat de man met de fakkel dan wat bedreigender overkomt.
Op dit soort naargeestige misplaatste posts is geen positief antwoord mogelijk. Zoek het uit met dit soort non-vergelijkingen.
@Beste_Landgenoten Nee, we moeten er niet nòg een paard bij.
Geweld komt nooit van rechts, dus Kaag heeft niets te vrezen. Zij wordt niet al 15 jaar zwaar beveiligd.
@Chessmonkey | 06-05-23 | 12:19: Hier zeker.
Pim was overigens ook heel kritisch op de agrarische sector, hij moest weinig hebben van de intensieve veehouderij. Dat komt in de discussies helaas te weinig aan bod.
Cherrypicking all the way, ouwe linkserd dat je der bent.
Niemand heeft een idee waar Volkert nu is en wat hij nu doet. Er gaan allerlei geruchten: hij woont in Harderwijk bij zijn gezin, hij woont nog in Apeldoorn, hij woont ergens in het oosten van het land, maar niets wordt bevestigd.
Ook is er niets duidelijk over wat hij nu doet. Leeft hij van een uitkering? Dat zou zomaar kunnen, maar zit hij de hele dag op zijn zolderkamer en gaat hij incognito de deur uit om boodschappen te doen? Is hij op geen enkele wijze meer politiek actief? Dat lijkt mij onwaarschijnlijk.
Hij moet op de één of andere manier sociale activiteiten uitvoeren. Bijvoorbeeld een hardloopwedstrijd of iets om milieuvervuilers dwars te zitten.
Niets over hem in de media.
Dat is vreemd. Een andere "activist" als Rene Roemersma ging voor een NGO werken in het buitenland en hij kwam nog wel eens in de publiciteit. Volkert niet. Dat is vreemd.
Plastische chirurgie en een bak geld van de overheid maakt het makkelijk
Zou hij wel ooit echt bestaan hebben?
Zou hij hier soms reaguren, met een Kroontje?
@Beste_Landgenoten | 06-05-23 | 11:31: welnee, volkertje was een fantoom van rechts, toch?
Ik weet wel dat hij hier in het dorp niet woont. Iemand zoals hij valt nogal op
Waarom zouden ze dat bevestigen dan? Ik vind de kans op wraak met geweld of minstens vernielingen zeeer reeeel.
"De kogel kwam van links" leidde en leidt nog steeds tot verontwaardiging in de linkse kerk. Maar de kogel kwam gewoon van links en de wapens werden maandenlang voor de moordaanslag gretig geladen door types als De Graaf en Melkert. Het is stuitend dat zij en hun kornuiten geen moment aan zelfreflectie hebben gedaan, zich geen moment hebben afgevraagd of hun uitingen niet hebben bijgedragen aan de motivatie van Volkert van der Graaf om tot zijn daad te komen. Laat staan dat deze ophitsers en links populisten zich publiekelijk hebben verantwoord voor hun misselijkmakende godwins. Het is terecht dat we vandaag de dag paal en perk stellen aan huisbezoek van politici wiens woorden en (gebrek aan) daden ons niet welgevallig zijn, aan bedreigingen. Het blijft echter onbegrijpelijk dat de context van Fortuyns dood door de linkse kerk zo onder het tapijt van de vaderlandse geschiedenis geveegd blijft worden. Woorden doen er toe stamelt datzelfde gepeupel als Wilders weer eens uithaalt in de Tweede Kamer. Woorden doen er toe en deden er toe, maar kennelijk alleen wannner het hen zo uitkomt. Ik word letterlijk fysiek onpasselijk als ik de uitgestreken rotkop van Melkert zie. Opdat we nooit vergeten dat Fortuyn een aantal hete hangijzers durfde aan te pakken en opdat we nooit vergeten welke rol De Graaf en Melkert en hun partijen in de enige politieke moord in de moderne Nederlandse geschiedenis hebben gespeeld.
"de wapens werden maandenlang voor de moordaanslag gretig geladen door types als De Graaf en Melkert"
Kijk gewoon dat debat nog eens terug. Tamelijk keurig debat. Totdat Melkert uit de bocht vliegt. Overigens na stevig zuigen door Fortuyn.
@Beste_Landgenoten | 06-05-23 | 11:26: Melkert is een onaangename man.
@Beste_Landgenoten | 06-05-23 | 11:26: bestudeer de beelden nogmaals. Hoe Melkert binnenloopt zegt meer dan 1000 woorden. Fortuyn heeft dan nog geen woord gezegd, maar pikt die houding ook meteen op. " Dat belooft nog wat, meneer Melkert" .
En daar zit een Fortuyn, 1 tegen 5.
@Roos | 06-05-23 | 11:33:
Ja en? Daarom is hij vermoord. Uhuh.
@Beste_Landgenoten | 06-05-23 | 11:26: Dat debat kan ik helaas dromen en Melkerts houding gedurende dat hele debat spreekt al boekdelen. Belangrijker, kijk en lees jij dan alles terug wat er in die maanden werd gezegd en geschreven over en tegen Fortuyn, inclusief Van Dams "minderwaardig mens" opmerking. Over nazistische retoriek gesproken. En dat is slechts een enkel voorbeeld in wat een maandenlange stortvloed aan demoniserende bagger was die over Fortuyn werd gegooid. Fortuyn is vermoord door een milieu extremist die tot zijn daad kon komen omdat linkse politici en activisten Fortuyn tot een monster hadden gemaakt. Als jouw beperkte blik in dezen zich op een enkel debatje richt, vraag ik mij af hoe jouw wereldbeeld eruit ziet.
@Beste_Landgenoten | 06-05-23 | 11:36: ik reageer op jou dat je zegt dat Melkert uit de bocht vliegt NA LANG ZUIGEN van Fortuyn.
Je leest echt niet goed hoor en regeert te snel op anderen.
@Beste_Landgenoten | 06-05-23 | 11:36:
Vind je dan echt niet dat het creëren van die sfeer om de man heen (niet alleen in dit debat), heeft bijgedragen aan een notie dat het vermoorden van Fortuyn gerechtvaardigd/ noodzakelijk zou zijn?
@nietzomoeilijk | 06-05-23 | 11:37: Die Volkert is wel een rare. Ooit een boek over hem gelezen, niet het type dat veel sympathie oproept.
@Après toi | 06-05-23 | 11:45:
Er zijn sterke vermoedens dat het niet zijn eerste moord was, de moord op een milieu-ambtenaar wordt ook wel aan hem toegeschreven maar ze hebben dat nooit kunnen bewijzen.
@Wattman | 06-05-23 | 12:33: Ja, ook dat was een vreemd verhaal.
Is dat onder de tafel geveegd? Ik hoor dat demoniseerverhaaal alzo lang zo vaak
@Shoarmamasutra | 06-05-23 | 14:04: Links veegt dat onder het tapijt. Gelukkig blijven onafhankelijke media her en der er aandacht aan besteden (en dat kan ter herinnering noch als wijze les kwaad), maar de partijen die het betreft (met name '66 en PvdA) zwijgen het zo dood als de man die zij continu als minderwaardig mens wegzetten.
Bedankt dat jullie het elk jaar benoemen, links viert het nog steeds met moeilijke woorden maar uiteindelijk is het plat gelag.
Toen 10k als grens aan asielzoekers, nu vinden we 70k normaal, want de linkse asielindustrie gaat over lijken.
Gellukig is zelfs Zweden aan het wakker worden, feelgood is geen basis voor beleid.
Fortuyn was (ook) niet de redder des vaderlands geworden waar velen hem voor houden. Het was een gecompliceerde man met Gordoneske trekjes waar moeilijk mee samen te werken was. Zijn ideeen en inzichten waren zeker voor die tijd vernieuwend en verfrissend en hij had uiteraard de kans moeten krijgen om het te proberen. We herdenken niet alleen zijn moord maar ook de voorbereidende handelingen daartoe door zijn collega’s.
En hoe weet u dat Fortuyn niet de redder des vaderlands geworden zou zijn geworden?
@MargauxGrandCru | 06-05-23 | 11:04: Lastig portret in de omgang. Die verwijzing naar Gordon komt niet helemaal uit de lucht vallen.
@MargauxGrandCru | 06-05-23 | 11:04: dat schrijf ik 1 zin verderop.
@Après toi | 06-05-23 | 11:09: de meeste politici hebben"trekjes". Desondanks weten er veel toch wel iets te bereiken.
Leg dat eens haarfijn uit, van die collegas.
@Roos | 06-05-23 | 11:12: Dan moet je jezelf wel in de hand weten te houden.
@Beste_Landgenoten | 06-05-23 | 11:16: Die opmerking van Thom de Graaf over Anne Frank was nogal over de top. Alsof Pim een nazi was.
@Beste_Landgenoten | 06-05-23 | 11:16:
Nee. U weet zelf precies hoe die vork in de steel zit.
@Après toi | 06-05-23 | 11:17: *ahum.. Sylvana.. keel schraapt*
@Roos | 06-05-23 | 11:18: Die is niet goed bij haar hoofd, ik ken 2 journalisten die heel vervelende ervaringen met haar hebben.
@Après toi | 06-05-23 | 11:18:
Overal maar Anne Frank bij slepen vind ik ook niet fraai. Maar het staat voor de onverdraagzaamheid tegenover vluchtelingen en vervolgden. Inmiddels is Anne Frank een nogal plat geslagen cliche
@pejoar | 06-05-23 | 11:31:
Ik houd het gewoon behoorlijk feitelijk, ondanks alle crap die ik dagelijks over me heen krijg. Ik ga daar niet meer p in op dezelfde manier.
@Beste_Landgenoten | 06-05-23 | 11:28: Vluchtelingen uit erg arme landen waar mensen vreselijk ouderwetse opvattingen hebben. Dat moet je kunnen benoemen, vind ik.
@Beste_Landgenoten | 06-05-23 | 11:38: Bent u Sigrid Kaag toevallig? Anders heeft u alle twee dezelfde plaat voor uw aangezicht
Denk dat je gelijk hebt maar je weet dat natuurlijk niet zeker. Vaak is iets een fase en die fase is vermoord met het vermoorden van Fortuyn.
Pim nam nooit een blad voor de mond en had de neiging om alles en iedereen af te zeiken. Dat kreeg hij natuurlijk terug en daar was hij dan weer niet van gediend. Het was een man met onaangename trekken. Waar Pim kwam, ontstond ruzie.
Maar: hij had natuurlijk wel bescherming moeten krijgen en dat hij vermoord is, is een dieptepunt in de naoorlogse politiek. Volkert had ook een zwaardere straf moeten hebben.
Er loopt een dunne lijn tussen polariseren en demoniseren.
C'est ça.
@Duwbak_Linda | 06-05-23 | 10:54: Die verwijzingen naar de Tweede Wereldoorlog sloegen nergens op. Alsof Fortuyn de nagedachtenis aan Anne Frank had besmeurd.
@Duwbak_Linda | 06-05-23 | 10:54:
Demoniseren is "kritiek op rechtse politici".
Omgekeerd geldt dat als "zaken mogen benoemen".
@Beste_Landgenoten | 06-05-23 | 11:17: Fortuyn was geen Baudet qua opvattingen. Strenge opvattingen over migratie hoeven niet meteen vergeleken te worden met de Tweede Wereldoorlog.
@Beste_Landgenoten | 06-05-23 | 11:17: Ach man ga huilen.
Wat een misplaatste opmerking.
Met de echte etters krijg je geen ruzie want iedereen is dan te bang.
En u bent een**** en ik pik het niet langer, dit land is het zat
Ik hoop nog steeds dat Volkert een keer een verkeerde route neemt bij een van zijn hardloopwedstrijden en tegen een rijdende auto aan loopt.
Zijn vonnis is een van de grootste rechterlijke dwaling in de moderne Nederlandse geschiedenis.
Ik gun ook deze rechters een bijzonder slechte nachtrust.
In ieder geval vriendelijk van je om aan te nemen dat het een 'dwaling' was.)
Op de Veluwe bij die borden waarop gewaarschuwd wordt voor overstekende herten... daar gaat het wel eens mis.
Een parcours die voor één deelnemer wordt gewijzigd... een plot dat je in een Scandinavische detective zomaar tegenkomt.
Hij werd veroordeeld met de destijds geldende rechten , helaas .
@D.Andrews | 06-05-23 | 12:01: Dit inderdaad.
@Roos | 06-05-23 | 11:00: Zal ik chief inspector barnabie anders even bellen?
Hmm, je kon destijds max 20 jaar krijgen voor moord. Hij heeft 18 jaar gekregen. Die twee jaar te weinig is een dwaling? Ik had hem 20 jaar gegeven en ook voorbereidingshandelingen veroordeeld gezien de chemicalien in huis, maar het is geen heel vreemd vonnis
Valt in sommige commentaren op, dat veel reaguurders h
blijkbaar weinig kennis hebben van historie in het algemeen en nog minder van de politieke situatie waarin Fortuyn >20 jaar geleden acteerde. Vergeten wordt vaak, hoeveel aantoonbare kennis en inzicht hij had inzake politiek en economie. Met zijn duidelijke standpunten en flamboyante verschijning was hij populair bij tuinman tot notaris. Al snel werd hij tot facist en ongewenst verklaard door d66, Groen Links en Pvda.
De dagelijkse uitlatingen door het linkse tuig in haar media creeërde vervolgens een haatlandschap, waarin milieu activist (toen al) van der Graaf zijn kans rook. Fortuyn werd laf in zijn rug en achterhoofd geschoten; dankzij Smolders is deze politieke moord echter niet direct in de doofpot gestopt. Dat kwam pas later, door gemis aan verdere duiding in media en schoolboeken.
Zijn ideeën over sociale dienstplicht. Dat had mooi geweest.
Mooi en goed gezegd. Links is hyperagressief en historisch bewezen e treem moordzuchtig. Ik wilde dat het anders was. Maar helaas.
Het lijkt wel of links het monopolie op 'problematiek' claimt en als iemand met oplossingen komt, wordt die weggezet als zodanig van alles en nogwat dat die de facto wordt buitengesloten, niet alleen van besluitvorming, maar ook van de probleemformulering, oplossingen bedenken en uitvoering, en eigenlijk gewoon van elke functie waarmee je invloed kunt uitoefenen. Een enge sektarische kerk.
Rust zacht Pim. De hufters hadden je te pakken.
21 jaar geleden, majesteit tegen Kok "geen sprake van dat ik met een premier Fortuyn op het bordes van Huis ten Bosch sta".
Kok tegen BVD "regel iets".
BVD tegen Kok "komt goed mijnheer Kok".
Het was een complot!
@Après toi | 06-05-23 | 10:45:
Daar geloven wij niet meer in ons veilige Nederlandje. Dat gebeurt hier niet.
Er werd behoorlijk op de man Pim Fortuyn en zijn gedachtegoed gespeeld. Met ernstige gevolgen want er loopt altijd een gek rond met een Messiascomplex. Volkert van der Graaf dacht of vond dat Pim Fortuyn een gevaar was voor Nederland. Was te dom om te begrijpen dat Fortuyn niet de oorzaak was maar een symptoom. Van der Graaf vermoordde een eloquente, intelligente maar ook lastige man die al uit zijn partij, Leefbaar Nederland, was geschopt omdat hij te ver ging. Overal waar Pim kwam, kwamen problemen. Een zinloze moord op een querulant pur sang.
Het begon met woorden. Demoniserende woorden zoals "u bent een minderwaardig mens". Het begint altijd met woorden. Zo ook de wraak van het zogenaamde nieuwe rechts. Er werden kogelbrieven verstuurd naar politici, journalisten en hoe kan het ook anders voetbaltrainers. Demoniseren werd het nieuwe normaal en zo te zien is het nu het nieuwe normaal voor velen. De PvdA is vrijwel onzichtbaar dus nu moet D66 het ontgelden. De bloedlust van een deel van het volk is niet te stillen. Het vingerwijzen met kleurrijk taalgebruik naar politici, journalisten en BN'ers is militanter dan ooit.
Pim verdiende het niet om gedemoniseerd te worden. Fortuyn verdiende het niet om vermoord te worden. Pim was beter dan dat. Laten wij daarom vandaag ook stilstaan bij alle politici en journalisten die vandaag de dag dreigbrieven krijgen. Die beveiligd moeten worden omdat ze een andere of felle mening hebben.
Sigrid Kaag.
Geert Wilders.
Femke Halsema.
Enz.
- ZelfJoris -
Bah. Nee, laten we stilstaan bij het eeuwige agressieve pro-overheid repressieve dat bij dreigende aantasting gaat bewegen. Pim was er maar eentje. Die haat die bij pvda, D66, groenlinks en de VVD zat, zit er nog steeds.
Het verraad van het huidige kartel dat met Nederland als natie, met landsgrenzen, autonomie en veiligheid van mensen te maken heeft, is een heel andere dan destijds.
Politici bedreigen gebeurt overal maar ook gewone mensen worden bedreigd en dan mag je rustig afwachten tot je wat overkomt.
Kort en goed: Pim Fortuyn is vermoord door een linkse natuurdrammer en de mensen die nu het kartel vormen zijn van hetzelfde laken en pak.
En voor de duidelijkheid: het bedreigen van deze mensen is nutteloos. Ze moeten weg uit het machtscentrum want anders verdwijnen we of komt er burgeroorlog.
Stem dus bewust en alle hens aan dek!
Helemaal mee eens... er is niets van geleerd. Het demoniseren en gevaar komt nu van extreem-rechts.
@johnyl | 06-05-23 | 10:33: U bedoelt van links.
Kaag? Halsema?
Hebben die ook een fatwa over zich uitgesproken gekregen?
O nee.. bij Kaag stond een sneue jongen voor de deur met een fakkeltje.
Nou, zelfde categorie hoor.
Fijn dat ze mee kunnen liften met de moord op Fortuyn.
Foutje, u bedielt extreem links
@Zomaarwat | 06-05-23 | 10:32:
"Ze moeten weg uit het machtscentrum anders komt er een burgeroorlog". En dat in dezelfde tegel als veroordeling van de kritiek op Fortuin. Heb je een spiegel thuis?
@Roos | 06-05-23 | 10:44: Die Max kwam laatst uitgebreid aan bod in de Volkskrant, maar ook jouw Lientje is erg bang voor hem. Onvoorspelbare jongen die niet goed bij zijn hoofd is, en mensen achtervolgt en lastig valt.
@Après toi | 06-05-23 | 11:22: mijn Lientje? Ik ben niet van de BBB hoor, hoewel ik haar manier a la de SP wel waardeer.
@Beste_Landgenoten | 06-05-23 | 11:05: Ik weet wel wat ik zeg. Ik weet wel wat ik zie. Hysterie. Je kunt alles wel proberen te associëren, maar dit soort bijdehand gekakel, onterend.
Waarom moet een 2dekamerlid naar een buitenlandse kroning? Of uberhaupt bij afwezigheid daar een excuus voor aandragen?
Hap!
Sarcasme: bijtend gezegde; bijtende spot.
Bron: Kramers Woordenboek.
@dathoujetoch | 06-05-23 | 10:25:
LOL!
Fortuyn had een querulant karakter en zou nooit in staat zijn geweest samen te werken met zijn eigen partijleden laat staan met politici van andere (coalitie)partijen. Ik had een kabinet Fortuyn nog geen half jaar gegeven. Slimme man hoor en als agitator had hij zeker een nuttige rol, maar nee premier Fortuyn had geen succes geworden. Zwijg ik nog van het idee dat zijn ‘partij’ vooral mensen trok die zelf ook eigenwijs, lastig en dwars waren. Dus zelfs binnen zijn partij hadden zeker problemen ontstaan.
Jij mag natuurlijk een mening hebben over het karakter van Fortuyn, maar dat verandert niets wat zijn mogelijkheden waren geweest als hij niet door een laffe volkert in het achterhoofd was geschoten, als politieke executie.
@funda | 06-05-23 | 10:24: Mwah, het is meer een observatie dan een mening eigenlijk. Denk dat iedereen wel zag dat het een moeilijke man was.
Veel aannames die als feit worden gepresenteerd.
@Bigi Bana Boy | 06-05-23 | 10:25:
Nee, jouw mening is niet de werkelijkheid, haha.
@funda | 06-05-23 | 10:27: allebei je tegels in deze draad: eens.
Klopt allemaal maar daar gaat het niet om. Hij is door een Linkse milieuactivist vermoord, en dit met goedvinden van de Linkse goegemeente.
Zijn dood wordt nauwelijks herdacht.
Dát, mijn beste, is een schande.
@VP732 | 06-05-23 | 10:32: Lees je eens wat beter in. En funda ook. Als ik nou de enige was met deze analyse van Fortuyn’s karakter ….. Realiseer je wel dat je als fan geneigd bent je idool te vergoelijken en dat het makkelijk is om een blinde vlek voor haar/zijn tekortkomingen te ontwikkelen.
@Bigi Bana Boy | 06-05-23 | 10:36: er is een fragment waarin Pim in debat gaat met studenten. Al snel zie je hem aardig kwaad worden.. lol!
@Remus McMillan | 06-05-23 | 10:35: Absoluut.
@Kartelmaster2000 | 06-05-23 | 10:41: tegenwoordig hebben we Sylvana Simons die om minder in woede ontsteekt.
O nee, dat is een sterke vrouw.
@funda | 06-05-23 | 10:50: En dat zeg jij :-)
@VP732 | 06-05-23 | 11:02: Hij geeft wel een aardig beeld van de Pim die ik gekend heb.
@VP732 | 06-05-23 | 11:02: Vermoeiend stel. Ik trap nergens na maar vertel jullie hoe het is.
@Roos | 06-05-23 | 10:48: Dat is geen sterke vrouw, dat is een bange vrouw die om het minste of geringste domme dingen begint te schreeuwen om zo maar te zorgen dat er mensen naar haar kijken. Negatieve aandacht is ook aandacht, en aangezien ze niet gratis daar zit is het dure aandacht.
@Après toi | 06-05-23 | 11:06:
Precies, en met goede reden.)
@Bigi Bana Boy | 06-05-23 | 11:38:
Je vertelt uittentreuren je mening, dat is hoe het is.
Niet meer en niet minder.
Daar wordt het geen feit van, of 'hoe het is'.
Caroline van der Plas bezig met een charme offensief na haar rampzalige tweet van 4 mei en dus snel even naar de herdenking van Pim Fortuyn.
Het populaire verhaal was toch dat zij een genie in PR was?
@funda | 06-05-23 | 10:26: nee
Maar verfrissender dan die leugenachtige lachebek van een Rutte
Die overigens zwaar liegt over de uitnodiging van Zelensky
En niemand zegt er wat van
Rutte is meester in manipulatie
Lientje is recht voor haar raap
Overigens wordt ze nu ook zwaar bedreigd
@Therrie | 06-05-23 | 10:31: Het is het lachwekkende frame dat een kleine groep hier op Caroline (als Hoofd der Agrocorporaties) proberen te plakken.
Voornamelijk wanhopige VVD66'ers.
@funda | 06-05-23 | 10:47: Je bedoelt dat kritiek op Lientje ongewenst is.
@Après toi | 06-05-23 | 11:23:
Nee, ik bedoel wat ik schreef. Wat is je niet duidelijk?
Wat fijn dat GS de herinnering aan Pim Fortuyn levend houdt door dit topic op de dag dat hij monsterlijk is vermoord.
In retroperspectief is de vooruitziende blik van Fortuyn royaal bewezen. De visionair die hij was -beschimpt door Melkert, Rosemüller, De Graaf cs- bevestigd door de overbevolkte en gepolariseerde werkelijkheid.
Vaak denk ik aan zijn uitspraak van zijn moeder die bang was dat hij zou worden vermoord. Zijn moedertje.
Zou de moeder van Volkert van der Graaf ook zo'n voorgevoel hebben gehad? Dat haar zoon een mislukt mens is uit de onderste categorie? Dat ze een laf insect heeft gebaard?
En zijn vrouw, wat vinden haar ouders ervan dat hun dochter het met een moordenaar houdt? Dat ze hem na zijn korte gevangenisstraf zonder aarzeling weer in haar schuldige, zwakke armen heeft genomen?
Zal zij vanochtend tompoucen hebben gekocht, die zij zwijgend bij de koffie serveert? Die hij met een blik van wederzijdse verstandshouding aanpakt, waarna ze bij elke hap in stilte genieten en de laffe daad herkauwen, als een eindeloze ziekte van hun overtuigingen.
Vandaag hang ik de vlag uit voor Pim.
At your service.
Mooi raak, Roos.
Plus veel.
Mooie tegel Roos, zelfs tegenstanders van Fortuyn moeten hier wat mee kunnen. Dank!
Sterke tegel Roos.
Pfff. You outdid yourself. Volkert en zijn moeder die samen nagenieten van de moord met een feestelijk gebakje. Nou nou nou.
@Beste_Landgenoten | 06-05-23 | 11:08: zijn moeder??Dan raad ik aan het nog even over te lezen. Ik kan me geen moeder voorstellen die trots is op een moordenaar als zoon. Zijn vrouw daarentegen wel. Niets voor niets zijn ze nog samen.
@Roos | 06-05-23 | 11:10:
Oh zijn vrouw, verandert er weinig aan. De vrouw van Ernest Louwes ook nog steeds.
@Beste_Landgenoten | 06-05-23 | 11:19: Volkert van der Graaf heeft nog nooit berouw getoond. Niemals.
De gedachtensprong dat hij dus nog achter zijn daad staat, er misschien nog steeds trots op is, is dan wel héél klein.
@Beste_Landgenoten | 06-05-23 | 11:19: als mijn partner een moordenaar zou zijn -niet uit zelfverdediging, maar als in casu- dan is dat einde relatie. 100%.
Of hij nou een visionair was.... Lees eens een boek van hem.
@Après toi | 06-05-23 | 11:24: heb ik destijds gelezen
@Roos | 06-05-23 | 11:25: Was toch allemaal niet zo bijzonder, vond ik.
De levenslange vergoeding van links zal menig mening van naasten gekleurd hebben. Of dachten we werkelijk dat dit echt een zotte eenmansactie was?
Mooie tegel btw!
Andere media bijvoorbeeld telegraaf,AD, NU nog niets gelezen over herdenking Pim Fortuyn
De Belgen hebben geen historisch besef
In een krant hoort nieuws te staan, geen gedweep met ons aller ‘Pimmetje’. “Waar was u toen Olof Palme werd vermoord?” vraagt ook niemand zich meer af.
@Festen | 06-05-23 | 10:44: Vergezocht whataboutism.
@Festen | 06-05-23 | 10:44: In een krant hoort nieuws te staan, je heb helemaal gelijk de telegraaf en Ad staan zaterdag alleen maar vol van nieuws toch ?
@Festen | 06-05-23 | 10:44: Ik verliet net een bioscoop. Verder nog vragen?
Onze dapp're Kamerleden als er geen camera aanwezig is
Hypocriete deughuilers.En maar klagen over vd Plas
"Over Kamerleden en lege stoelen, toen er een één man de stem van tienduizenden slachtoffers liet klinken. En 147 Kamerleden waren afwezig"
www.vrij-links.nl/chinello-ifebigh/ee...
Die keer dat alle Kamerleden van de Coalitiepartijen opeens dachten dat ze BHVer waren (bijzonder hard vluchten) . Er moest gestemd worden over de bonus voor het zorgpersoneel in coronatijd. BAH
Prima verhaal van Thom de Graaf! Nog altijd actueel. Hij zegt niets raars, houdt het puur bij de feiten. Fortuyn wilde niet in debat en wilde artikel één van de Grondwet laten veranderen in het nadeel van moslims. Verder geen enkel onvertogen woord.
Overigens, als er eentje elitair was, dan toch Pim Fortuyn, die geboren werd als Fortuijn maar dat was niet deftig genoeg, en er gaan ook geruchten dat hij hield van jonge Marokkaanse jongens, maar over die geruchten moeten wij eeuwig zwijgen. Maar ik zou hem nooit een clown of een acteurtje noemen. Hij was een goede politicus en het is zeer slecht dat hij vermoord is.
Zo heeft iedereen zijn helden. Die van eergisteren was niet gewenst, die van vandaag staat (in elk geval hier) op een torenhoog voetstuk.
En dan nog, iedereen aan tafel, bij die laatste uitzending van Witteman, was uiterst beleefd en op de inhoud. Ik heb het hele debat nog eens gezien. Wat een verschil met nu, waar iedereen elkaar de tent uitvecht, beledigt en afkamt. Zelfs de uitsluiting van Fortuyn door D66 op grond van Artikel 1 van de Grondwet, werd uiterst beleefd en correct onderbouwd. Ik zeg, kijk die discussie zelf ook nog eens terug. Op gegeven moment vliegt Melkert uit de bocht.
Jij herkent een eend nog niet zelfs als het loopt als een eend, kwaakt als een een en eruit ziet als een eend.
Aah, het '66 standpunt is ook weer bekend.
Waarom heten de ouders dan ook Fortuyn en zijn broer ook? Zijn het niet de ouders die de verandering in schrijfwijze aangebracht hebben?
Aldus het Partei Hauptquartier. Een keer sorry zeggen over de demonisering van Fortuyn is al te veel. Zielig en onnodig kwetsend en nu een genuanceerd zogenaamde terugblik geven. Beetje laf, zou men rustig kunnen zeggen.
Ik heb bewondering voor uw werklust, moet haast wel op een derde scherm hebben terug gekeken.
Er gaan geruchten?
Dat Marokkanen sex met hem hadden heeft hij zelf meerdere keren verteld. Op zijn heerlijke vileine manier.
Tja hoe U met een bergje aannames de reaguursels bestookt. Thom De Graaf de meest notoire baantjesjager van Nederland ooit. Laat ik zeggen ik heb het bewust meegemaakt. Er werd toen een heel giftige sfeer neergezet met het valse gedweep over Anne Frank die erbij gehaald werd door Thom de G.
@nietonredelijkeman | 06-05-23 | 10:27:
Wat de 66 gemiddeld bijdragen is een giftige sfeer.
Soms mondt dat uit in regelrechte politieke moord.
@nietonredelijkeman | 06-05-23 | 10:27: ah, die Godwin stoorde jou ook.
@nietonredelijkeman | 06-05-23 | 10:27: Fortuin wilde A1 uit de Grondwet veranderen ten nadele van bepaalde mensen. Daarop reageren zoals de Graaf deed is dan niet zo heel erg raar. Bovendien valt zoiets gewoon onder politieke meningsverschillen. Hier valt geregeld de suggestie dat zij hem persoonlijk de dood in gejaagd hebben. Totale onzin natuurlijk.
Volkert was een gestoorde gek zoals Breivik. Al liet deze laatste zich aantoonbaar inspireren door Geert Wilders. Nee dat is geen laster maar een feit.
Nou hebben moslims wel een problematische religie, zeg ik als moslim. Het is een geloof met nogal wat politieke standpunten, dat slecht inpasbaar is in een moderne Westerse samenleving. Neem alleen al de opvatting dat vrouwen ondergeschikt horen te zijn aan mannen. Of dat andere religies minderwaardig zijn. En dat de regels van de Sharia belangrijker zijn dan 's lands wetten en voorschriften.
@Après toi | 06-05-23 | 11:14: ja, en? Sharia of democratie? Nu kiezen
@Après toi | 06-05-23 | 11:14:
Dat zal dan wel, maar om voor hen dan maar de rechten in te perken? Er zijn wel meer die de vrouw ondergeschikt achten, ook niet-moslims.
@Après toi | 06-05-23 | 11:14:
Waarom noem je jezelf een moslim? Omdat je meedoet of omdat je dat gelooft?
@letopuwzaak | 06-05-23 | 11:48: Omdat ik in het grote moslimboek sta, een moslimnaam heb en meedoe aan de Ramadan en het Offerfeest. Terwijl ik niet van schapenvlees houd.
@Beste_Landgenoten | 06-05-23 | 11:20: Dat is natuurlijk één van de uitdagingen van een democratische samenleving: hoe ga je om met mensen met anti-democratische opvattingen? En moslims vormen wat betreft gewoon een probleemgroep.
Kijk bijvoorbeeld naar België; daar is democratisch besloten dat onverdoofd slachten verboden is, maar in Brussel- 50 procent moslims- durft men niet te handhaven. Hoe meer moslims in een land, hoe groter dat probleem.
@Après toi | 06-05-23 | 12:29:
Ja, maar niet omdat je dat zelf onderschrijft toch?
@letopuwzaak | 06-05-23 | 12:42: Veel te dogmatisch en nogal middeleeuwse standpunten.
De moord op Pim Fortuin was schokkend voor iedereen. Het was een moment waar je jaren later nog precies wist waar je was. In mijn werk heb ik met Pim Fortuin gewerkt waardoor de moord voor mij onwerkelijk werd. De behoefte bij sommigen om Pim Fortuin na ruim twintig jaar nog steeds te ideologiseren gaat mij veel te ver. Uit alle onderzoek bleek dat de LPF na zijn moord hoger scoorde dan de peilingen voorspelden voor zijn moord. De VVD en LPF met respectievelijk 24 en 26 zetels waren ongeveer evengroot terwijl het CDA met 43 zetels verreweg de grootste was. Het idee dat Pim Fortuin ooit premier zou zijn geworden kan definitief naar het rijk der fabelen. De grote winnaar was Balkenende die voor de moord Pim Fortuin al in zijn zak had met de afspraak elkaar niet aan te vallen. Nogmaals, de moord op Pim Fortuin was schokkend. Pim Fortuin was een populist pur sang en een amokmaker, en met hem was de levensloop van de LPF niet wezenlijk anders geweest.
Fortuyn had vooral een nuttige functie als instigator. Intelligente man. Maar als premier of als gewone politicus zag ik het niet in hem zitten. Te veel querulant. Er zal ongetwijfeld een verklaring zijn voor zijn gedrag maar ergens in zijn jeugd is er het een en ander niet helemaal goed gegaan denk ik. Hoe dan ook, ik zag hem niet in staat samen te werken met wie dan ook. Het land had niet beter geworden onder premier RimPimPim denk ik.
Je weet niet hoe het gelopen zou zijn met de LPF.
We weten wel hoe NL er op dit moment onder D66 voorstaat.
Ik kan me nog herinneren dat toen Fortuyn was heengegaan er weer heel wat personen vanachter de boekenkast kwamen gekropen en weer praatjes hadden.
Het voegt verder helemaal niets toe om iemand een populist te noemen. Of dat hij geen premier had geworden.
Het was een man met ideeën over beleid, sommigen streng (op immigratie) en sommigen nogal links.
Net zoals andere leiders van alle andere partijen ideeën hebben en daarvoor stemmen proberen te winnen.
Zwaktebod deze tegel.
@letopuwzaak | 06-05-23 | 10:28: Ten eerste zet ik Pim Fortuijn in een nuchter perspectief, nu velen de man ongeveer heilig verklaren. De uitspraken alsof NL een premier is ontnomen of dat hij de beste premier zou zijn geweest zijn uitingen van een kritiekloze aanbidding. Door twee paarse kabinetten waardoor met name de VVD en de PvdA naar het midden waren opgeschoven, ontstond er ruimte ter rechterzijde van de VVD. Fortuijn wist dat handig in te springen. Mijn opmerking dat Fortuijn een populist was, is wel degelijk van belang. Het verklaart zijn turbulente opkomst en het wellicht nog turbulentie ineenstorten van de LPF. Ik weet uit ervaring dat Pim Fortuijn een lastige man was om mee samen te werken. De man was nooit in staat geweest om zijn kikkers in de kruiwagen te houden, daarvoor miste hij het noodzakelijke diplomatieke gevoel.
@Red shirt | 06-05-23 | 11:07:
Wellicht heeft u gelijk met uw voorspelling over wat als Fortuyn premier had geworden, wellicht ook niet.
In uw tegel gaat u wel gemakkelijk voorbij aan het feit dat met de moord op de persoon Fortuyn ook een groot gedeelte van de toenmalige Nederlandse bevolking harhandig de mond werd gesnoerd. En dan voegt het wegzetten van Fortuyn als populist wel degelijk weinig toe als u het mij vraagt.
Uw tegel proeft naar bagatellisering. Of U (of wie dan ook) het nu eens was of niet met de persoon Fortuyn of met de cultstatus om die persoon doet weinig terzake.
Er is destijds een politicus gedemoniseerd en daarna vermoord, en daar is uiteindelijk niemand beter van geworden.
@Red shirt | 06-05-23 | 11:07:
Prima tegel. Het idee dat hij met zijn altijd overal ruzie karakter een kabinet het kunnen vormen en leiden vereist behoorlijk veel fantasie. Maar zeg dat het gelukt was, dan nog is de vraag of hij de "redder van Nederland" was geweest. Die idolatrie is zwaar overdreven, op het ridicule af.
@Red shirt | 06-05-23 | 11:07:
Oh, je reageert op een soort idealiseren. Oke.. anders zou ik het irrelevant vinden te zinspelen op wat iemand wel of nief bereikt zou hebben. Er is genoeg onkunde en er zijn voldoende schandalen ook in andere partijen te vinden.
@Osiris | 06-05-23 | 11:22: Eensch. Mooi verwoord.
@Red shirt | 06-05-23 | 11:07: Ik stoor me aan het klakkeloos gebruik vh woord populist. Daar spreekt dedain uit. Zo heb ik hem nimmer ervaren en het doet de rest van uw post onnodig zo goed als teniet. Niet dat ik het daarmee eens ben maar de context van dedain trekt uw hele verhaal in de schaduw.
wie zijn toch die mensen die op d66 en op gl stemmen..
Ik ken een hoop mensen die op d66 en gl stemmen om allerlei redenen -veelal studenten- .Zij zien minder dat bepaalde lelijke geluiden steeds daar vandaan komen en kwamen. De partijpunten spreken hen gewoon aan.
@letopuwzaak | 06-05-23 | 10:14: een beetje als het oude gezegde; als je jong bent en je stemt niet links heb je geen hart als je oud bent en nog steeds links stemt heb je geen verstand.
@Sieg Hein | 06-05-23 | 10:20:
Een beetje wel. Je wordt uiteraard wel iets minder naïef in wat haalbaar is qua oorzaak en gevolg. Maar daar vind ik van oudsher rechtse partijen ook niet bepaald goed in. (Visie)
Ik ondersteun wel wat linkse standpunten. Ik vind van oudsher rechts op sommige punten ook geen verstand hebben namelijk.
Maar in wezen vind ik dat wel een mooie uitspraak.
@letopuwzaak | 06-05-23 | 10:36: dit herken ik louz. SP spreekt me aan, maar SGP ook. Dat ligt aan het onderwerp. Daarom kan ik me ook niet met één partij identificeren.
Niet verrassend maar telkens toch weer verbijsterd door die hypocrisie van x66. En niets van geleerd. Wat ik hem hoor zeggen is dat er géén rem op immigratie staat (er zal altijd ergens oorlog zijn) en dat de instroom dus onbeperkt is. Dat is ook het GL standpunt en eigenlijk gewoon van het “niet bestaande” kartel. Ondertussen stapelen de westen hatende nieuwkomers (nee, ik weet het , niet allemaal) zich op en worden de problemen groter op alle sociale gebieden. Voor de autochtone bevolking wel te verstaan maar dat zal Tommie aan z’n hypocriete reed roesten. Hij deugt tenminste.
Dan hoor je hem iets zeggen wat hij niet zei.
@Beste_Landgenoten | 06-05-23 | 11:10:
Hij trekt liever paralellen met Anne Frank, veel modieuzer.
Met 12 jaar wegkomen vor de grootste politieke moord sinds Willem van Oranje..
Onzin. De belangrijkste politieke moord, door Oranje gesteund, was op Johan de Witt. En vergeet Oldebarnevelt niet. Politieke moord door Maurits.
@oldandwise | 06-05-23 | 10:00: Niet o[ televisie gezien die twee, misschien uit een ander tijdvak ?
Ja
Het was en is nog te stoppen. Het is als met een ziekte, ben je er vroeg bij dan volstaat een kleine ingreep, laat le het doorwoekeren dan wordt de noodzakelijke ingreep steeds drastischer.
Filosofischersenspinsel, wanneer je volkert nu zou kunnen laten zingen, desnoods vanaf de wouwse plantage , en je zou dit opnemen, wat zou dan het sentiment zijn? Arme v of volksopstand?
@aivden joris: ik pleit geenszins om iemand iets aan te doen, dit is een gedachte experiment. Ie mij in dit geval maar als woordkunstenaar, dan mag het toch?
Hoe zou het nu met de taartensmijters gaan? Als kind vond ik dat een sneu beeld om te zien.
Wat was ook alweer het recept van die taart? En waar zijn die taartgooiers eigenlijk gebleven?
@swapper | 06-05-23 | 09:57: even gezocht. 1 is nu woordvoerder van Seawatch, een NGO en 1 iemand anders werkt nu op de universiteit van Wageningen als docent. De kreet "op naar de nul zetels!" Vergeet ik nooit meer
Als Pim nog zou leven dan zou ie een boek schrijven.
"De puinhopen van Rutte"
Zo dik als het telefoonboek en gedrukt op extra dun papier omdat het anders nog veel dikker zou zijn.
Als Pim nog zou leven was er nooit een kabinet Rutte gekomen.
'Als mij iets overkomt hebben jullie mede het klimaat geschapen' of iets dergelijks. Ik was jong en zeker niet rechts, maar de smerige uitspraken van personen waar ik tot dan toe tegenop had gekeken hebben mij verbaasd, verontwaardigd en teleurgesteld.
Het was voor velen de eerste inkijk hoe diep de lelijkheid en boosaardigheid was die uit de (later zo genoemde) kartelpolitici droop.
Och, Pim (mag ik wel Pim zeggen of is dat voorbehouden aan zijn aanbidders?) wist zelf ook wel van uitdelen en stevige kritiek geven.
@Beste_Landgenoten | 06-05-23 | 11:12:
Dat is wel iets anders dan suggereren dat iemand een Hitler is en dat weet jij ook wel.
@letopuwzaak | 06-05-23 | 12:03:
Mensen die het over andersdenkenden hebben als 'aanbidders' kun je meteen op hun waarde schatten.
Tweet van ene Ruben Brekelmans (VVD) onderaan in het " Briefje van Jan" van vandaag. Interessant of suggestief?
Gisteren bedoel je? www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan...
Puur framing imo. Moet je eens proberen om kaag af te beelden als st. Nicolaas, met robo als hulpje. Gaat vanmiddag nog de deurbel, wat ik je brom.
Brekelmans gebruikt als bron een zender die geblokt is door de EU want propaganda en fake news. Brekelmans voelt zich boven het volk verheven en is dus wat mij betreft af.
Deze Brekelmans kan zo aansluiten bij de vieze mannetjes van d66, dat ziet Jan goed.
@Justin_Case | 06-05-23 | 09:52:
Ah, dacht dat het briefje van vandaag was, excuses.
En eens.
@General Dripple | 06-05-23 | 09:54:
Vreemd dat hij dat dan heeft kunnen bekijken en Tweeten, je zou er bijna iets van gaan denken.
Enfin, het ouderwets demoniseren is weer begonnen.
@LoesjeP | 06-05-23 | 10:08: np, geen noodzaak voor sorry joh. Elkaar een beetje helpen toch?
De Graaf en Pechtold hebben eigenhandig het gedachtegoed van D66 verkwanseld overigens. Verschrikkelijk hypocriete figuren.
Ik meen zelfs dat het ooit een heel gedachtengoed is geweest.
In die foto lijkt hij een beetje op rapper Steen. Dat is een compliment want ik ben een groot bewonderaar van het werk van rapper Steen.
Karma gaat wel een keer toeslaan op iedereen die hier achter heeft gezeten. Hoe langer het duurt, des te harder.
Tot nu toe weinig karma voor Volkert vd Graaf. Zijn straf is al lang en breed voorbij. Hij woont mooi in de Achterhoek waar hij gezellig met zijn buurman jogt.
Toch klamp ik me vast aan jouw tegel, maar voor mijn gemoedsrust vraag ik je om nadere duiding ervan. Heb je ervaring met (toename van) karma?
Karma bestaat niet (helaas).
@Roos | 06-05-23 | 09:45: Volkert zou toch emigreren zoals hij had aangegeven bij de laatste rechtszaak ?
@Low battery | 06-05-23 | 10:06: opnieuw een leugen uit zijn onbetrouwbare mond waar niet op gehandhaafd is.
Nooit normaal maken wat niet normaal was?
Volgens mij gebeurt er tegenwoordig niet anders meer.
Plus veel voor iedere letter in het artikel.
Pim Fortuyn, Theo van Gogh, Derk Wiersum, Peter de Vries: geen vrijheid met gebogen knie.
Ja Pim..... werd door het kartel neergezet als extreem rechts, maar had zoveel linkse ideeën. Was destijds de enige politicus die iedere, in Nederland verblijvende, asielzoeker een generaal pardon wilde geven (23.000 ongeveer), met als voorwaarde hen eerst volledig te laten reïntegreren in onze maatschappij, om daarna weer nieuwe asielzoekers toe te laten. Er was geen andere partij die een generaal pardon wilde geven.
Pim.... de politicus die eigenlijk af wilde van al het gepolder in de achterkamertjes, maar en plein public politiek wilde bedrijven.
Hoe mooi hadden we het gehad kunnen hebben nu.
Ik las zijn boek, als best wel links meisje, ik kon er niks extreem rechts in vinden. Hoe hij is betiteld gaat alle perken te buiten.
@letopuwzaak | 06-05-23 | 09:45:
Ik weet niet of u twitter heeft of leest maar na Caroline's tweet ging de linkse meute los op Fortuyniaanse wijze, doodeng om te zien dat dat kudtvolk nog steeds geen fatsoen, moraal of respect heeft voor eenieder die er een beetje anders over denkt dan zijzelf. Types als een PG Kroeger of een Piet Lekkerkerk spuiten de onderkant van hun bureau vol zo lekker vinden ze het om iedereen die op BBB stemde weg te zetten als bruinrechts, nazi's, fascisten etc... De lucht is niet te harden bij dat volk, zo ontzettend goor en kwaadaardig.
Dat terwijl er bij de BBB niets aan extreemrechts of fascistisch gedachtengoed te vinden is, dat zien die lui blijkbaar overal waar een beetje nuchterheid te ontwaren valt.
@elfenstein | 06-05-23 | 09:51:
Nee, dat heb ik niet zo gevolgd. Ik zie inderdaad dat er gauw met extreme benamingen gestrooid wordt en dat maakt de discussie heel onzuiver. Ik vind het ook een zwaktebod en kinderachtig, los van mijn eigen voorkeuren.
In de tijd van Pim was dit nog veel krachtiger, er werd gedaan of de nieuwe Hitler was opgestaan. Puur omdat hij een kritisch en praktische blik had op immigratie -naast een hoop andere goede ideeën-. Australië heeft ook een streng asielbeleid, daar valt niemand over.
Ik vond dat verwarrend. Ik kom zelf van een migranten ouder (niet westers) en ik kan prima duiden of een sympathie extreem is of wel meevalt. Ik ben teleurgesteld in mensen die de oorlog gebruiken voor eigen gewin.
@elfenstein | 06-05-23 | 09:51: Mijn conclusie is dan : beetje nuchterheid is extreem rechts. Iets meer nuchterheid is fascisme. Sneue mensen vind ik.
@letopuwzaak | 06-05-23 | 10:04:
Het gaat er bij die lui domweg niet in dat op 4 en 5 mei een ware hetze dorspekt met godwins te beginnen tegen een politica die ze niet aanstaat uiterst onfris en gevaarlijk is. Zeker omdat daar 6 Mei op volgt, de sterfdag van Pim Fortuyn en op een bepaalde manier een toonbeeld van Karma is a Bitch. Doe je dit, krijg je dus dat.
@ChalinaRosa | 06-05-23 | 10:25:
Fascist, Nazi, bruinrechts, het zijn allemaal geuzenbuttons op m'n toch al ramvolle spijkerjassie. Volk dat met die typeringen strooit kan en mag je nooit helemaal voor vol nemen, ze zijn kwaadaardig, onwrikbaar en eenzijdig zoals alleen religieuze fanatici dat kunnen. Dat is ook precies wat het is, een religie, een doodscult met als argumenten het klimaat en de menselijke zonde, iedereen is schuldig, iedereen die dat niet wil inzien een misdadiger op gelijke hoogte met voornoemde koosnaampjes. Weet waar je mee te maken hebt, een doodzieke cult.
Beetje 'Speld' niveautje deze titel..
Er mag, en dat zou ons allemaal moeten betreffen, wel iets meer rekening gehouden worden met een 'eerlijke' politica..
Of je het nu met mevrouw eens bent of niet, de mening die ze heeft en geeft is rechttoe rechtaan, daar zou wel wat meer respect voor mogen komen.
Wij zouden gewaarschuwd moeten zijn, 'het gevaar komt van links, links is sterker dan ooit'
Los van dat ik het liever heb dat geen enkele aandacht aan die kroning wordt besteed:
Het lijkt mij verstandig om nu eens op te houden met het bestempelen van alles en iedereen waar het je niet mee eens bent als 'links'. Links in de Nederlandse politiek zijn partijen zijn SP, PvdD, en BBB (ja: BBB; wacht maar af). Het echte gevaar voor de Nederlandse samenleving komt van partijen als VVD, D66, CDA, en GL, van lieden die zich beter voelen dan anderen (vooral bij D66, VVD en GL) en en VVD) in die (vooral VVD, CDA, en D66) in de zak zitten van bedrijven die de Nederlandse bevolking uitbuiten en velen aan de bedelstaf hebben gebracht.
@lamoureux | 06-05-23 | 09:57:
Omdat u mij niet kent, zal ik mijzelf éénmalig duiden.
Ik ben ouderwets Rood/Links/Socialistisch, met de paplepel ingegoten, altijd met de neus op de verschillen tussen arbeider en ondernemer gedrukt.
Hard werken, vuile handen, niet lenen en je kon en mocht vooral trots zijn, trots op je prestaties, trots op je eigen kracht.
Mijn overgrootvader smokkelde vlugschriften en stencils op zijn strontscheepje naar het westen, 'Arbeiders verenigt U, onze stem slaat onrecht neer'.
De termen, Rood, Links, Socialistisch hebben elke waarde verloren, de ideologieën zijn gekaapt en gebruikt om electoraat te lokken, te verlokken, het trots zijn, vervangen door schaamte en angst.
Torenhoge leningen hebben de arbeider tot slaafs schaap gemaakt.
Het Onrecht heerst !
Ons trotse Vaderland is inmiddels een schandvlek van zichzelf bevlekkende liberalen, die geen middel schuwen zichzelf te verrijken.
Ondertussen ben ik uitgemaakt voor ultra rechts populistisch marxistisch, neonazistische wappie.
Het zal, de keuze die ik maken wil, bestaat maar is onzichtbaa
Dus 21 jaar geleden was de discussie over een quotum van 10.000 gelukzoekers.
Daar had ik met de kennis van nu direct voor getekend.
Ja dat viel mij ook op,bizar vergelijken met nu!
VIDEO: 2Vandaag op 9 februari 2002
Ahmed Aboutaleb is woedend en noemt Pim Fortuyn een wolf in schaapskleren en refereert aan nooit meer Auschwitz.
www.youtube.com/watch?v=ELFDAfJ6PA0
Kutmarokkanen heb je overal.
@Veepert | 06-05-23 | 09:38: hier sprak niet zozeer de kut Marokkaan maar de PvdAer
@Sieg Hein | 06-05-23 | 09:43: Die zichzelf als salafist beschrijft
@Sieg Hein | 06-05-23 | 09:43: een wolf in schaapskleren dus.
@Veepert | 06-05-23 | 10:47: ja die Abdul Laadklep dus.
Iemand die een met voorbedachte rade een moord pleegt, zou te allen tijde levenslang moeten krijgen en alleen tegen het einde van hun leven in aanmerking moeten kunnen komen voor vrijlating. Dat Fortuijn in dit geval de Sjaak was is voor mij niet van belang, al is de maatschappelijke impact uiteraard groter dan als een willekeurige andere persoon was geweest.
Dat krijg je normaliter ook maar Volkert was na slechts 12 jaar weer lekker aan het hardlopen.
Moet alleen de moordenaar worden gestraft of zijn de opdrachtgevers het echte kwaad?
@Cornelis12 | 06-05-23 | 09:27: Ze gingen er niet van uit dat een veganist langer in leven zou blijven.
Zonder voorbedachte rade kun je überhaupt geen moord plegen...
Beatrix is vandaag niet bij de kroning maar was gister wel bij de receptie. Moest natuurlijk vandaag weer thuis zijn om haar paard Volkert een extra suikerklontje te geven.
Nee, ze verving samen met Amalia WA en M. Die waren vast op de Amstel bij het concert?
Maar mag ik dan vandaag die vlag wel ondersteboven ophangen?
Nee.
Ja
Doe dan maar half stok.
Halfstok ondersteboven
Dus het wordt opdekop en halfstok. LIjkt me wel gepast ook.
Tuurlijk.
Geen Fortuyn6 maar Rutte4.
*zucht*
Of Fortuyn het zolang vol zou hebben gehouden waag ik nog wel te betwijfelen maar het echte schrijnende hieraan is dat we dat dus nooit zullen weten.
D66 en PvdA (Niet alleen Thom de Graaf, maar ook Marcel van Dam, Melkert en vele anderen) hebben zo vaak en zo luid staan roepen dat met Pim Fortuyn de nieuwe Hitler was opgestaan dat er zich wel een Volkert moest melden.
Welke kleine jongen droomde, na het lezen van een oorlogsboek, er niet van om eigenhandig Hitler om te brengen en zo de wereld te redden? Links kent deze sentimenten en heeft ze gebruikt. De gebruikers zijn beloond met mooie duur betaalde kartelbaantjes.
Ondertussen proberen ze het opnieuw. Nu moet bijvoorbeeld Caroline slachtoffer worden. Deze week zagen we hoe de protestvlag van de boeren, volkomen onterecht, werd gekoppeld aan gebrek aan respect voor de gevallenen in de 2de wereldoorlog. Het houdt niet op, niet van zelf!
Gedenk Pim en blijf vechten voor zijn idealen zodat zijn offer niet voor niets is geweest.
Want de FVD is niet de grootse aanjager van terreur tegen van der Plas.
" volkomen onterecht, werd gekoppeld aan gebrek aan respect voor de gevallenen"
Dat deden toch echt de nazaten van deze zelf, en boeren vonden het "wij zijn ook slachtoffertje" spelen belangrijker, 100% vanuit FDF
Het is wel het best bewaarde geheim dat Volkert eigenlijk door links werd gestuurd. Toch knap, meestal lekt er van alles uit maar nu hebben ze alles keurig verborgen gehouden. En zelfs Volkert is niet gaan zingen.
@BobDobalina | 06-05-23 | 09:41: Volkert is volgens mij opgestaan omdat links uit vele kelen schreeuwde “kijk daar staat de nieuwe Hitler” niet omdat links hem een opdrachtbriefje gaf in een enveloppe met geld.
@Sieg Hein | 06-05-23 | 09:46: En dat doen ze nog steeds: www.geenstijl.nl/5147315/baudetbedrei...
@Sinterbikske | 06-05-23 | 09:53: Ze is er dan ook voor gestraft.
Moet eerlijk bekennen dat ik door de kroningsdag van Charles dit ook even was vergeten dot jaar! Dank dus redactie GS voor dit topic om ook nog even aan Pim te denken vandaag!
Groenlinkse milieuterroristen mogen dat.
Nee dat mogen ze niet maar dat doen ze.
@Sieg Hein | 06-05-23 | 09:26: en komen er mee weg...
Nee wat het ons allemaal heeft gebracht in 20 jaar is fris zullen we maar zeggen, 10 duizend vluchtelingen per jaar waar heeft die wereldvreemde het over, wat een duidelijk tijdsdocument is dit.. We zijn dus nu met hindsight gewoon de ellende ingerommeld door D666..
Daar zijn alle partijen medeverantwoordelijk voor. Ook nu is er nog zoveel weerstand hier iets tegen te doen dat er helemaal NIETS gebeurt. Ondertussen maakt de nieuwe hen in het kippenhok zichzelf onsterfelijk belachelijk op Twitter. Wee ons, wee dit volk.
Hahaha. Door D66! Tuurlijk. De laatste twintig jaar regeerde D66 per decreet.
Je zou al die aantijgingen tegen D66 voor de grap eens moeten vervangen door "De Joden" en dan nog eens teruglezen. Gewoon om even te zien hoe het dan opeens staat. "We zijn nu gewoon de ellende ingerommeld door De Joden."
@Beste_Landgenoten | 06-05-23 | 10:11: Worden mensen als D66'er geboren? Is D66 een religie?
Moet telkens denken aan de cartoon van Fokke en Sukke over 4-5-6 mei: "Vandaag nog even Pim herdenken, dan zitten de feestdagen er weer op".
Die zit inderdaad!
tegelizr.nl/tegeltje/links-vandaag-no...
Is die Thom de Graaf verre familie van Volkert van de Graaf?
Ver?
Van de zelfde linkse familie
Professor Pim, ik vergeet nooit het debat op TV met Melkert. Die werd helemaal weggevaagd door de humoristische Pim ... Met argumenten.
Met beleid , met overmacht met wijsheid maar .. op basis van argumenten.. toch? www.bruuttaal.nl/leerling/lezen/argum...
de Jager59 | 06-05-23 | 09:10
Historisch inderdaad
youtu.be/ZhyisM32Q94
* gedenkt en vergeet niet *
Dat die de Graaf het tot zo'n positie heeft kunnen brengen. Ongrijpelijk. Het kartel groeit en bloeit.
Dat vind ik ook onbegrijpelijk en eigenlijk een grote schande.
Useful idiot Thom de Graaf, zakkenvuller die zelf nooit iets goeds heeft betekend voor de maatschappij.
Hij loopt nog vrij rond, terwijl de ander er niet meer is.
Pim had de politiek door, en dus moest hij verdwijnen.
Stel je niet zo aan. Je ziet ook achter iedere boom een Rus zeker?
@Jan Laefcutte | 06-05-23 | 09:16: Een rups?
@Jan Laefcutte | 06-05-23 | 09:16:
www.geenstijl.nl/5154064/pieter-klein...
Lees en leer
De vogel kwam van links
D66 was toen al fout.
Kijk wat er nu van geworden is. Afschuwelijk.
@ChalinaRosa | 06-05-23 | 09:07: Kan je dus dubbelfout zijn?
Nee, gebeurt niet.
Nederlanders willen gladstrijken en door.
Electoraal met de partij afrekenen moet gebeuren.
Hetcernjen van D66-ere is zo rot als maar kan. Het zijn de bruinhemden met omgekeerde moraal. Zij die toch maar veilig voor de winnende waanzin van de dag kiezen.
Kom maar niet voorbij de vraag hoe dat afrekenen eruit moet zien.
@Braco.me | 06-05-23 | 09:13: Als ‘66 wordt weggevaagd bij verkiezingen verdwijnen al die plucheplakkers binnen no time naar luizebaantjes in de baantjescarousel. Nog meer van dat volk om de boel van binnenuit naar hun agenda te zetten.
Er komen geen tribunalen.
@ChalinaRosa | 06-05-23 | 09:07:
Dodelijk66
Plus veel voor de kop.
Plus veel voor de tweede kop.
REAGEER OOK