Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Amsterdam massaal dood door Italiaans huisvuil

Dekentje van CO2 en stikstof over de stad!

Bonus. Bij zuidenwind gaan ook Zaandam en Albert Heijn dood!

Samen met Emile hardop bulderlachen weer om Amsterdam. Als 020 een politicus was, noemden we hem Rob Jetten. Te dom om te poepen, en maar blijven lachen. Dikke deal sluiten met vieze Italianen over het verbranden van Italiaans afval, daar veel geld voor opstrijken want de kades van Amsterdam moeten gerepareerd en er moeten nieuwe bordjes bij de plees in de Stopera, met als gevolg dat heel Mokum stinkt naar Romeinse shitzooi. Ruik dan, Amsterdam! Het stinkt op de Bloemgracht naar gecremeerde salami omdat die vieze Italianen gewoon heel erg GOOR zijn. Hiero artikel over ALL THE TRASH IN ROME, dat nu met dank aan GroenLinks en D66 over de hoofdstad wappert. Leefden Amsterdammers al een jaar korter door vieze luchtjes in de portieken (bron). Dankzij Hahahalsema wordt dat nog korter. Zin in de toekomst!

Social

Reaguursels

Inloggen

We hebben een aantal duiven in de buurt. Ik zag 2 hoopjes duivenschijt op onze tuintegels. Ik ga dit eens melden bij de gemeente. Mag er niet meer gebouwd worden hier hehehehehe. Mooie logica.
Viva Italia!

nobodiesunmighty | 18-04-23 | 20:34

Amateurs. Gewoon 900 ton per dag de oven in. Prutswerk.

Zalwelweer | 18-04-23 | 20:17

Wanneer komt XR zich aan de schoorsteen vastketenen.
Of doen ze dat niet omdat groenslinks dit heeft geregeld?

Jacktheflipper | 18-04-23 | 19:47

Mooi hè, Italie betaald een dikke 200 euro per ton per week (900 ton per week) en de warmte word doorverkocht voor stadsverwarming. Maar ook de burger betaald een vermogen om het afval te verwerken. Volgens mij een flinke cash cow, maar voor de uitstoot mag de burger straks ook weer extra betalen of weer wat boerenbedrijven sluiten.

FapMaster | 18-04-23 | 18:08

Ook bij GroenLinks moet per slot van rekening de schoorsteen roken. Veni, vidi, viesie.

Teluitjewinst | 18-04-23 | 17:28
-weggejorist-
hallevvezool | 18-04-23 | 16:56

Heerlijk met je bakfiets rijden in Amsterdam.
Laten zien dat je deugd want: klimaat.
Daarbij de heerlijke geuren van verbrand Italiaanse geuren.
Want: klimaat.
Natuurlijk verspreidt die zooi zich niet verder dan amsterdam zodat de omliggende natuurgebieden er geen last van krijgen.
Tja, vind dit wel humor!

Mispel | 18-04-23 | 15:59 | 1

Natura 2000 alle boeren moeten dood in een straal van 100km rond Amsterdam.
Dan is de wereld weer gered

Jacktheflipper | 18-04-23 | 19:49

Wowwww die tweet is écht van Ratelband he?

Nu moet ie dan ook écht gedwongen worden opgesloten.
Trouwens ook als het wel een gemanipuleerde tweet is.

dickwvf | 18-04-23 | 15:54

Rechtlullen wat krom is, het is een politieke 'kunst'
Verbranden is milieuvriendelijker dan storten.
Het enige goede hieraan is dat de Amsterdammers er overlast van hebben, nota bene met hun GL-burgemeester, wat een hard gelach!

pibasso | 18-04-23 | 15:49

"Bedrijven en burgers gaan betalen voor de broeikasgassen die ze uitstoten. Dat heeft het Europees Parlement in Straatsburg dinsdag besloten bij een stemming over wetgeving die de CO2-uitstoot in de Europese Unie moet terugdringen."

Waarom leven we eigenlijk?

nsfl | 18-04-23 | 15:27

Ben een Assendelver (Zaanstad naast Adam) met zeer slechte longen.
Mijn huisarts vertelde mij dat onze regio een veel groter aantal longpatiënten heeft dan het landelijk gemiddelde.
Longkanker is hier dan ook uitgevonden.
Gaaf land, en bedankt. NOT

Longstone | 18-04-23 | 15:14 | 2

Kom lekker de provincie in en laat die streek achter je, meer kapot dan dit wordt het niet makker!

pibasso | 18-04-23 | 15:49

Dan woon je naast Nauerna die gifgrond opslagplaats. Daar ligt mijn tuin 1800 kuub 1371 keer de mac-waarde aan kwik. Daar ben je mooi klaar mee.

Niet_Van_Hier | 18-04-23 | 16:19

En dan met oranjepoeder een statement maken op een biljartlaken. Waar is de ophef van groen/links over deze Amsterdamse brandhaard?

Bomenknuffelaar | 18-04-23 | 15:10

Zolang de Amsterdammers maar in Amsterdam blijven wonen, zal het mij aan mijn anus oxideren.

Leffe Blonde | 18-04-23 | 14:50

Hier gaat mijn bullshit alarm van af. Die vuilverbrander staat in het westelijk havengebied en we hebben al een dikke week een noordoostenlijke stroming. Hoe kan Amsterdam hier dan last van hebben?

Niet_Van_Hier | 18-04-23 | 14:46

Hoeveel warmte stoot dat linkse crematorium uit?

28 | 18-04-23 | 14:43

Het wordt niets met de mondiale co2 reductie. Dat blijkt maar weer.

zeeman73 | 18-04-23 | 14:40

Chinezen verdienen geld door Romeins afval in Amsterdam te verbranden. Iedereen blij.

De_fluitlokker | 18-04-23 | 14:31

Zoals we vroeger al zeiden: de schoorsteen moet roken.

Flandrien | 18-04-23 | 14:24

Vergeet die duffe landkaarten of stomme TomTom en consorten maar want wat denk je van deze (nieuwe) slagzin "Amsterdam kun je ruiken".
Bij deze dan voor een keer gratis aangeboden, ik ben de kwaadste niet. Volgende keer wil ik geld zien.

Waar-is-niets | 18-04-23 | 14:19

Gezellig, elke dag in een pizza lucht

edo2018 | 18-04-23 | 14:14

Jammer voor A'dam maar over tot de orde van de dag .......... Rob Jetten heeft grotere CO2 zorgen dan dit geneuzel.

Ervaringsdeskundige | 18-04-23 | 14:13

Die VOC mentaliteit is er nog steeds, een beetje geld verdienen over de rug van anderen is nog steeds het motto! Was dit niet die vuilverbranding die verkocht was aan een commerciële partij (zelfs chinees)?

drapsap | 18-04-23 | 14:08

Dit is gewoon een listige bestuurlijke actie tegen de afschuwelijke toeristenoverlast.

funda | 18-04-23 | 14:07

Amsterdam was toch al één grote afval put dus ik zie het probleem niet plus het volk wat er wil wonen en woont is ook vuilnis dus win/win.

CornholioNL | 18-04-23 | 13:54

Interessant dat er nu wél naar internationale milieuwinst gekeken moet worden maar dat men in casus van onze efficiente boeren daar niet naar gekeken kan worden.

Kartelmaster2000 | 18-04-23 | 13:43 | 1

Tja, transparant spelletje om straks meer te kunnen bouwen. Ze lopen er niet mee te koop, maar tussen neus en lippen door hoor je het wel een beetje vanuit de coalitie af en toe.

Terra | 18-04-23 | 13:47

En dan vragen ze zich ook nog af hoe het komt dat wij ons vertrouwen in bestuurders verliezen. Boeren moeten weg, maar uit de pijpen van Amsterdam komt CO2 door het afval uit Rome.

Jan, Leiden | 18-04-23 | 13:28 | 5

@ChalinaRosa | 18-04-23 | 13:44: Vraag is of een complot dat waar blijkt te zijn nog wel een complot is of toch gewoon de waarheid. Tenzij de waarheid ook weer een complot is. Best ingewikkelde materie.

Flandrien | 18-04-23 | 14:21

@Flandrien | 18-04-23 | 14:21:
Het is maar wat de een wil wat de ander gaat geloven inderdaad. Oeps, AIVD lampje op rood!

Jan, Leiden | 18-04-23 | 15:36
▼ 2 antwoorden verborgen

CO2 en stikstof is een ding maar dioxines die vrijkomen bij vuilverbranding is weer wat anders. De Amsterdammer wordt er niet gezonder door. Zeker niet als ze groenten uit eigen volkstuin eten.

threebees | 18-04-23 | 13:14 | 2

Buiten Amsterdam interesseert het de rest van ons geen ene reedt of ze er gezonder van worden. Sterker nog..

Grijskijkert | 18-04-23 | 13:49

Die eten alleen nog nutella en 100 soorten pindakaas... dus geen zorgen.

Ouwe Semelaar | 18-04-23 | 14:10

Amsterdam verbrandt per week 900 ton Italiaans afval. Waarmee het Nederlandse klimaatbeleid in het algemeen en dat van GL in het bijzonder tot volstrekt ongeloofwaardig is verklaard!

Rationa | 18-04-23 | 13:11

Lang leve de privatisering!
In 2021 is 'het noodlijdende' AEB overgegaan van de Gemeente Amsterdam naar het van oorsprong Rotterdamse bedrijf AVR.
'Evenals AEB is AVR – in 1968 opgericht als Afvalverwerking Rijnmond – oorspronkelijk een gemeentelijk nutsbedrijf. De gemeente Rotterdam privatiseerde AVR in 2005. Sinds 2013 is het bedrijf in handen van een Hongkongs conglomeraat dat inmiddels de naam CK Hutchison Holdings draagt. Het miljardenbedrijf is gevestigd op de Kaaimaneilanden, een notoir belastingparadijs.'
12ft.io/proxy?q=https%3A%2F%2Fwww.vol...

grietmetgroenefiets | 18-04-23 | 13:10 | 3

Rotterdammers die Italiaans afval in Amsterdam verbranden, betaald door de Chinezen via de Zuidaskantoren en de Kaaimanroute.
Weet er nog iemand een onbewoond eiland ergens, ik wil hier weg.

elfenstein | 18-04-23 | 13:20

Dank je voor delen, toch wel interessant om te zien waar onze belastingcenten naartoe gaan. Je kunt het zo gek niet bedenken.

anja | 18-04-23 | 15:14

Ook eigenaar van Kruidvat: “ Detailhandel - A.S. Watson & Co., Limited (Watsons), eigenaar van onder andere de voormalige Kruidvat Holding, met de ketens Kruidvat, Trekpleister en ICI Paris XL. Dit is de grootste activiteit gemeten naar de omzet.”

nl.m.wikipedia.org/wiki/CK_Hutchison_...

theo-is-dood | 18-04-23 | 15:33

Wie heeft hier Fiat voor gegeven?

Mr_Natural | 18-04-23 | 13:07 | 2

Een Alfa mannetje?

DePetje | 18-04-23 | 13:24

Amsterdam… Geenstijl is er fan van.

Braco.me | 18-04-23 | 13:07 | 2

Een Alfa mannetje?

DePetje | 18-04-23 | 13:23

Dikke kassa! Eerst vangen voor 900.000 ton afval en vervolgens de burgers belasten voor teveel stikstof.

Erdee | 18-04-23 | 13:05 | 2

Kijk, en vergeet alle adviesbureautjes niet die hiervan gaan meeeten. *trema zoekt*

funda | 18-04-23 | 13:08

Dat is niet zo erg het is maar Amsterdam ons links bolwerk.

gerrit5042 | 18-04-23 | 13:04 | 1

Dat was vroeger, nu is het meer een zwakborrelend gezwel.

funda | 18-04-23 | 13:09

De totale hoeveelheid verbrand afval verandert niet, aldus het artikel. Amsterdam houd dus 900 ton afval per week over. Waar laten ze dat?

krelis_krotenkoker | 18-04-23 | 13:00 | 1

Nee, nee. Op Europese schaal.

naglfar | 18-04-23 | 14:37

Worden naar AS Roma meereizende Feyenoord supporters daarginds ook gerekend tot huisvuil?

Ridde Rogter | 18-04-23 | 12:59 | 1

Lol. En als ze beginnen te vechten valt dat onder de noemer 'uit-stoot'.

Kouwe Kees | 18-04-23 | 13:00

En ik mag niet met me Solex door de stad heen rijden…..

MeneerGuggenheimer | 18-04-23 | 12:59 | 1

Verstandig, voor u en uw omgeving. Uche uche. Vroeger was roken ook gezond, artsen maakten er reclame voor!

Analia von Solmsch | 18-04-23 | 13:21

Hoe zat het ook alweer? De gemiddelde Italiaan heeft 30% meer vermogen dan de gemiddelde Nederlander. De grijze economie. En u betaalt. De solidariteit vloeit maar 1 kant op.

Piet Karbiet | 18-04-23 | 12:57 | 2

De Nederlander gaat gebukt onder een hoge hypotheek, dus schuld.

Analia von Solmsch | 18-04-23 | 13:18

Sowieso - die gaat van het 'rijke' Noorden naar het 'arme' Zuiden van Europa.

oh no | 18-04-23 | 13:33

Vervuiling boven de 900 meter(daar zitten ze bijna altijd,alleen niet boven die vervelende directe omwonenden) bij vliegtuigen hoeft niet te worden meegeteld.
Als we nou een pijp van 900+ meter op die vuilverbrander zetten,is ie ook helemaal econeutraal.

chausson61 | 18-04-23 | 12:57 | 1

In Italië lopen ze de polonaise om het te vieren.
Ze houden zich helemaal aan de Europese Co2 regels en mogen zelfs weer huizen bouwen omdat hun uitstoot zo laag is.
En in Amsterdam is er een gemeenteraadslid die een paardenhoofd in zijn bed gevonden heeft en ineens een stuk toegeeflijker is naar de Italianen toe.

Osdorpertje | 18-04-23 | 12:57

Op AD had ik gereageerd dat CO2 niet het probleem is lokaal aangezien de grenswaarden waar mensen misselijk worden door CO2 vrij hoog liggen. Stikstofoxiden zijn al meer concreet een probleem aangezien dit astma, COPD, hart- en vaatziekten veroorzaakt.
Ik was vooral benieuwd naar de chemische verbindingen die worden uitgestoten die moeilijk afbreekbaar zijn, schadelijk voor de gezondheid en worden veroorzaakt door onvolledige verbranding.
Helaas kon ik daar niets over vinden.

Dr.Platypus | 18-04-23 | 12:57 | 2

Belastingen en dood - je kent het gezegde, geachte kudtburger.
En nu niet opeens met komplottheorietjes komen anders grijpen we in.

funda | 18-04-23 | 12:59

Een verbranding zorgt voor onvolledige verbrandingaproducten. Niet alles valt keurig uiteen in co2, h20 en NO(x). Ik ben wel benieuwd wat een mix van een batterij, een stuk hout, plastic met weekmakers, stukje plastic zoals je dashboard, en een verfblikje met wat verfresten vormt als je het verbrand.
En ik wil best geloven dat die verbrandingsoven beter werkt dan die vuurbak in mijn achtertuin. Maar ben nog steeds benieuwd wat er bijvoorbeeld aan dioxines vrijkomt. Of andere bijproducten van verbranding.

Wat gebeurd er als ik een antiaanbakpan de oven induw. Vertel mij maar wat er vrijkomt.
Die verbindingen tussen halogenen en koolstof zijn fantastisch voor de gezondheid. Ach ja, beethe PFAS her en der over Amsterdam. Zoals een chemicus ooit zei: ‘Er bestaan geen schadelijke stoffen, alleen schadelijke hoeveelheden’.

Dr.Platypus | 18-04-23 | 14:17

Rivieren van gecremeerde salami door de 9 Straatjes.
Hou je veilig, neon!

Duwbak_Linda | 18-04-23 | 12:56

Neej wat onverwacht ook.. De lijfspreuk voor de bestuursleden die dit klusje geklaard hebben: 'Operatie geslaagd, patiënt overleden.'
Gefeliciteerd jongens, lekker gewerkt.

Kouwe Kees | 18-04-23 | 12:54

Waarom flikkeren ze de boel niet in de Vesuvius?

Mr_Natural | 18-04-23 | 12:54 | 2

Waarom zetten we de Vesuvius niet in de Noordoostpolder?

funda | 18-04-23 | 12:56

Hoeveel boeren moeten eigenlijk stoppen vanwege CO2 uitstoot?

KingOfTheLoonyBin | 18-04-23 | 12:54

Als je het in een beetje breder perspectief beziet ga je helemáál lachen. Italië stoot nu op papier minder broeikasgassen uit en kan dus gemakkelijker voldoen nu aan de door de EU opgelegde regels. Het probleem dat Rome had is nu omgezet in een probleem dat Amsterdam erbij krijgt, namelijk méér CO2-uitstoot, voornamelijk vanwege de plastics die niet uit het Italiaanse huisvuil verwijderd zijn en hier ook niet uit verwijderd worden.

Schoorsteenveger | 18-04-23 | 12:53 | 2

Muur bouwen rondom Amsterdam.

Adriel | 18-04-23 | 12:54

Dus ik loop met m’n ogen dicht over de A7, wat denk je?
Word ik aangereden!

Bochel | 18-04-23 | 12:49

Hé! Ratelband!
Die was toch uit elkaar?
Zeker een hereniging, dat doen al die oude bands ook, al het geld op is.

Kapitein Sjaak Mus | 18-04-23 | 12:48

Ze houden ongeveer 180 ton as over per week. Waar gaat dat heen?

De_fluitlokker | 18-04-23 | 12:48 | 3

Waar moet dat heen.
Hoe zal dat gaan.
Waar komt die rotzooi toch vandaan.

funda | 18-04-23 | 12:53

Verwerken ze stiekem in het asfalt?

MargauxGrandCru | 18-04-23 | 12:54

Vliegas gaat naar Nauerna.

Analia von Solmsch | 18-04-23 | 13:22

Die D66/woke logica is bizar, de meest innovatieve boeren ter wereld moeten oprotten en maar ergens anders op veel milieu onvriendelijkere manier gaan produceren wegens een volkomen uit de lucht gegrepen stikstof probleem en ondertussen wordt er onder luid applaus 900.000 kg Italiaans afval per week over 3000 km hierheen gesleept om, al stikstof uitstotend in fucking Amsterdam verbrand te worden. Hoe krijgen ze dit uitgelegd? En wat voor lijp volk is dat dat niet de idioterie van deze gang van zaken in ziet?

zwellevertje | 18-04-23 | 12:47 | 5

Gokje naar de uitleg: een wethouder die gebruik mag maken van een luxe appartement aan een mooi Italiaans strand.

Gebakschep | 18-04-23 | 12:53

Ja, zeg het maar. VVD33pvdGL volk. Te dom om te denken.

ChalinaRosa | 18-04-23 | 12:57

@elfenstein | 18-04-23 | 12:52: Was dat niet om iedereen door de wijkertunnel te laten rijden, zodat ING daar centjes voor kan vangen ?

NerdAlert | 18-04-23 | 13:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarom laten ze het niet in Afrika verbranden? Veel goedkoper, veel dichterbij.

Mr_Natural | 18-04-23 | 12:47 | 2

Varen best veel schepen daar. Precies vluchtelingen heen. Afval retour?

MorgenEenAnder | 18-04-23 | 12:54

Gewoon in de Middellandse Zee, ook om die zee veiliger over te kunnen steken vanuit Afrika.

funda | 18-04-23 | 12:55

Maar een Paasvuur. Da's pas erg.

SNAFU | 18-04-23 | 12:44 | 2

Ja dat is idd de realiteit;) Misschien dat de boeren dan in Nederland ok maar gewoon de akkers moeten laten branden na het oogsten..

Smoelensmid | 18-04-23 | 12:53

En verschrikkelijk ingewikkeld om toestemming voor te krijgen.

ChalinaRosa | 18-04-23 | 12:53

"De milieuwinst bekijken we op internationaal niveau," zegt de meneer van AEB
Dat zouden ze vaker moeten doen... maar het werkt geloof ik altijd alleen maar 1 kant op: van de brave basten in het noorden naar de corrupte bendes in het zuiden.

kapoerewiet | 18-04-23 | 12:42

de Amsterdamse gemeentebijstandsuitkeringen van Exctinction Rebellion en Urgenda moeten toch ergens van worden betaald , de Italiaanse maffia weet raad . Niet van de dronken Engelse hooligan en Chavs want die worden weggepest

HetOorAakel | 18-04-23 | 12:42 | 1

Vergeet de subsidie voor Black Archives niet.

kapoerewiet | 18-04-23 | 12:43

Verbrandingsovens hebben een beetje een slechte reputatie gezien hun geschiedenis. Maar dit lijkt me eigenlijk wel een goede verbrandingsoven. Je komt van het huisafval af en je wekt energie op. Beetje jammer dat ze het plastic nog niet kunnen scheiden maar neem aan dat dit wel in de planning ligt.

KingOfTheLoonyBin | 18-04-23 | 12:41 | 4

Ze moeten juist extra plastic erbij scheppen anders wil dat spul niet branden.
Hebben we het verder maar niet over de transportuitstoot om dat afval dwars door Europa heen te vervoeren om het precies hier in de fik te steken. Alsof er in gansch Italië niet één afvalverbrandingsoven te vinden is, knettergek echt.

elfenstein | 18-04-23 | 12:46

@elfenstein | 18-04-23 | 12:46: En Italië koopt weer te goedkoop gas van ons. Want een of andere domme ambtenaar heeft ooit een langlopend contract opgesteld.

Deflatiemonster | 18-04-23 | 12:59

@Deflatiemonster | 18-04-23 | 12:59:
De meeste benzine komt in Rotterdam aan land, toch kost het spul in gansch Europa, na vervoer, opslag etc... minder dan bij een tankstation in Rotjeknor. De bullshit is er al een tijdje hoor, mensen zijn in slaap gesukkeld en zien niet meer hoe verschrikkelijk hard ze voor de gek gehouden worden.

elfenstein | 18-04-23 | 13:02
▼ 1 antwoord verborgen

Italië kennende zal gescheiden afval inzamelen wel geen ding zijn, en hun maffia kennende zullen ze er vast wel zwaar giftig industrieel afval tussen proppen.
Benieuwd waar de rook straks giftiger is.
Bij TATA steel, of Amsterdam.

Abject | 18-04-23 | 12:39 | 1

Hangt er vanaf waar het precies meetbaar wordt ... want daar zit het probleem.
Zolang men braaf en nietwetend blijft sterven ligt er ook geen uitdaging voor de politiek.

funda | 18-04-23 | 13:03

De communisten aan de macht! Dan komt alles goed.

Henk Zult | 18-04-23 | 12:39

Karma

winkelwagenmuntje | 18-04-23 | 12:37

Het afvalbeleid van A'dam versus de rest van de land is sowieso exemplarisch voor de blaaskakerij in die stad. Alles gaat daar ongezien ongescheiden ondergronds de tiefus in. En als dat niet past gewoon op de stoep. Terwijl in de provincie, je weet wel, daar waar die deplorabele BBB stemmers huizen, al twintig jaar afval wordt gescheiden en mensen braaf een maand wachten tot de kliko weer aan de straat mag. Maar vooral blijven prediken.

kapoerewiet | 18-04-23 | 12:35 | 5

@Duwbak_Linda | 18-04-23 | 12:39: Ja, vooral bij flatgebouwen. Ook de reden waarom het aantal (echte) ratten daar exponentieel is gestegen in populaties.
Omdat het voor velen immigranten de normaalste zaak van de wereld is om je huisvuil uit het raam te tyfen. Dat gebeurt in de landen waar ze vandaan komen ook. Dus waarom kan dat niet hier?

LangeTijdGeleden | 18-04-23 | 12:41

@Duwbak_Linda | 18-04-23 | 12:39: bepaalde bevolkingsgroepen laten hun kinderen gewoon op straat schijten, net als in hun eigen land....

Jafco | 18-04-23 | 12:51

@Jafco | 18-04-23 | 12:51: Er komt vast een onderzoek dat aantoont dat dat goed is voor leefomgeving en biodiversiteit. Hollanders zijn gewoon niks gewend.

funda | 18-04-23 | 13:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Volgens mij is het tegenwoordig een vereiste om een IQ lager dan 55 te hebben als je als raadslid of als kamerlid wil werken....

Swaffelkaffert | 18-04-23 | 12:35
-weggejorist-
AntiZanicz | 18-04-23 | 12:33 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Amsterdam stoot meer stikstof uit in 1 week dan alle boeren bij elkaar in 1 jaar. Wat mij betreft kopen we Adam uit. Dan lossen we in één klap ook gelijk een tigtal andere problemen op.

habemuspapam | 18-04-23 | 12:32 | 1

Groen Links is akelig stil ineens.. mooi toch?
En ach, het is Amsterdam maar, hun bubbelwereldje.. zo ziet verstandig Nederland dat niet stemmen op Groenlinks/D66 best een goede keuze was..

Ouwe Semelaar | 18-04-23 | 12:32

" De import van afval is nodig. ,,Daardoor kunnen we de installatie zo efficiënt mogelijk laten draaien.’’ Bovendien is de verbranding in AEB maar tijdelijk. Rome wil zelf een installatiebouwen om afval te verbranden. AEB benadrukt dat het Italiaanse afval niet tot meer CO2-uitstoot leidt. De totale hoeveelheid afval die verbrand wordt stijgt niet volgens het bedrijf."

Ik heb het gevoel dat we besodemieterd worden. Kweenie.

Duwbak_Linda | 18-04-23 | 12:32 | 3

Er zitten tegenstrijdigheden in het bericht. In het begin: 'De CO2-uitstoot in Nederland neemt toe nu er Italiaans huisvuil wordt verbrand.'
Aan het eind: 'AEB benadrukt dat het Italiaanse afval niet tot meer CO2-uitstoot leidt. De totale hoeveelheid afval die verbrand wordt stijgt niet volgens het bedrijf.'
Daar komt de 'sectoranalist' van ABN-Amro er nog bij met de mededeling dat: 'AEB kan het plastic er echter niet uithalen, de scheidingsinstallatie draait al op volle toeren. ,,En in Italië hebben ze geen scheidingsinstallatie voor plastic afval’’, weet Bolscher. Maar zo’n installatie is volgens de analist wel vrij snel op te zetten. Het probleem is echter dat recycling van plastic niet rendabel is. Gerecycled plastic is veel duurder dan nieuw geproduceerd plastic. Zonder subsidie of wettelijke verplichtingen om gerecycled plastic te gebruiken komt het hergebruik niet van de grond vreest Bolscher.'
En dan komen we helemaal vanzelf op het stokpaardje van Baarsma en haar collegaatje bij de ABN-Amro: CO2-uitstootrechten!

grietmetgroenefiets | 18-04-23 | 12:42

Gek zeg dat het vertrouwen in de politiek zo afneemt de laatste tijd.

HoniSoit | 18-04-23 | 12:32

Kunnen ze met dat italiaanse vuil die stinkgrachten daar niet beter dempen? Zoveel bouwgrond ineens!

Kloof2012 | 18-04-23 | 12:30

Afvalverwerking is zowat de moeder van de maffia.
In Italië dan, hier hebben we dat gelukkig niet.

Alquest | 18-04-23 | 12:30

Woont er nog iemand in Amsterdam die we zullen missen?

dezakloper | 18-04-23 | 12:29 | 2

Ego

Piet Karbiet | 18-04-23 | 12:31

@Piet Karbiet | 18-04-23 | 12:31: Da's de nieuwe linksbuiten van dat cluppie daar toch?

Kloof2012 | 18-04-23 | 12:32

Winst op internationaal nivo. Ja ja. En winst voor de Italiaanse maffia. Ik begreep dat het huisvuil in Rome gewoon op hopen buiten de stad wordt gepleurd. Want er zijn geen verbrandingsovens. Huh? Iets zegt mij dat de EU daar wel bakken subsidie voor heeft verstrekt. En dat de gemiddelde Romein niet netjes zijn groente en fruitafval, glas en papier in de aparte bakken sorteert.

Piet Karbiet | 18-04-23 | 12:29 | 1

Nee, door al dat plastic dat er overal doorheen zit rookt het lekker en is de CO2 uitstoot nog wat extra

Kloof2012 | 18-04-23 | 12:32

Haha! Stink stad!

Flightless bird | 18-04-23 | 12:26

Amsterdam maakt promotie, van afvalputje van Nederland naar afvalput van Europa.

Dirk-Wupp | 18-04-23 | 12:26 | 1

De wind staat ook jouw kant op. De echte effecten (niet de rekenmodellen) ga je terugvinden.
Don’t eat the menucard.

TheseDays00 | 18-04-23 | 12:35

Hoe lang zal het duren voordat bekend zal worden dat Rome niet aan zijn betalingsverplichtingen voldoet, terwijl het vuil maar naar Nederland blijft komen?
Als iemand er bewust op uit zou zijn om Nederland kapot te maken, zou hij het niet beter kunnen doen dan de huidige bestuurders.

spanarchist | 18-04-23 | 12:25 | 1

Uiteraard gaat Rome die maandelijkse 250K euro niet betalen. Geen nood, die krijgen we uiteindelijk wel vergoed vanuit de EU. Maar niet voordat we eerst maandelijks 400K aan boetes naar de EU moeten overmaken wegens extra CO2 en het niet behalen van de gewenste stikstofuitstoot.
En Italië? Die krijgen nu maandelijks 400K bijgeschreven wegens de verlaagde CO2 en stikstof uitstoot.
En D66 ziet dat het goed is.

N3uk33nd | 18-04-23 | 13:23

HA! Je moet de milieu campagnes toch ergens van betalen!

tis_wat | 18-04-23 | 12:24

Wanneer is Amsterdam ook al weer klimaatneutraal?

thanseeuwen | 18-04-23 | 12:24 | 1

De normen en de rekenmethode worden binnenkort waarschijnlijk herzien.

Harry.Langezwaal | 18-04-23 | 12:37

Meer Italiaans huisvuil. Het liefst ook nog uit metropool Napoli. Amsterdam is toch een kutstad, bestuurd door kutten, wappies en slapjanussen. De kuchende groeten en ongezien de...

Graeme Reaper3779 | 18-04-23 | 12:21 | 4

@Yellow Shark | 18-04-23 | 12:38:
Oh, dan is het goed. Die rijden op elfjesstof en goede bedoelingen.

elfenstein | 18-04-23 | 13:03

@Yellow Shark | 18-04-23 | 12:38:
Nee, het gehele traject is niet 100% electrisch. Het zijn gewoon diesellocs die het transport verzorgen.

N3uk33nd | 18-04-23 | 13:25
▼ 1 antwoord verborgen

Meer, meer meer Italiaans huisvuil.

Is dit nog nieuws? | 18-04-23 | 12:20

je ziet het bij zoveel zaken, zodra er geld mee gemoeid is, is de rest ondergeschikt.

Justin_Case | 18-04-23 | 12:19 | 4

In Amsterdam hebben ze nog steeds een VOC mentaliteit.

Kroondop | 18-04-23 | 12:48

@Asteroid-B612 | 18-04-23 | 12:24: 2026, Mits tot die tijd al het smeergeld is betaald, anders volgt er uitstel op uitstel wegens ontbrekende vergunningen, bouwmateriaal dat niet op tijd geleverd wordt enz. Voor je het weet, zit je nog 2032 in de Italiaanse stank.

FrankVeer | 18-04-23 | 12:49

@FrankVeer | 18-04-23 | 12:49: Ik zou ook wel eens willen weten wie die treinen betaalt waarmee al die rommel deze kant op wordt vervoerd.

Asteroid-B612 | 18-04-23 | 15:57
▼ 1 antwoord verborgen

En je mag met je bedrijfsauto op diesel ( zelfs met roetfilter en adblue systeem) de stad straks niet meer in.
Bizar tegenstrijdig.

laurentius | 18-04-23 | 12:18 | 2

Niet echt tegenstrijdig, aan die bedrijfsauto op diesel verdienen ze niets (nog niet). Wacht maar tot ze speciale milieulabels gaan verkopen voor vrachtwagens, zodat die alsnog de stad in kunnen.

FrankVeer | 18-04-23 | 12:50

Daar hoef je niet op te wachten hoor, je kunt ze nu ook al gewoon vertellen dat ze de hik kunnen krijgen daar.

dinges_123 | 18-04-23 | 13:27

Iets met een vakje naar keuze rood ingekleurd hebben destijds...

Air van Boven Dorens | 18-04-23 | 12:18 | 1

Wat zou die rode kleur dan wel betekenen.... Pas op gevaar?
Ik zie met mijn beperkte kleingeestige blik alleen maar consequente inconsequentie (of inconsequente consequentie, zo u belieft) in de uitvoering van al die ideeen. Of dit netto een onveranderlijke chaos op blijft leveren of dat dit tóch netto een verbetering (of verslechtering) voor "het klimaat" (waarbij verbetering en het klimaat zo exact mogelijk worden weergegeven) is mij onbekend.

nobodiesunmighty | 18-04-23 | 12:23

Dat treintje wat af en aan rijdt wat is daar de ecologische voetafdruk van?

zhirek | 18-04-23 | 12:18 | 1

Maat 42

deja_view | 18-04-23 | 12:24

En het college van Amsterdam maar denken dat die spagettivreters alleen huisvuil deze kant opsturen

van Dam | 18-04-23 | 12:17 | 1

Chemische en radioactieve troep die volgens de eu duurzaam en klimaatneutraal verwerkt moeten worden (lees: duur) doe je in Amsterdam. Na een reis door heel Europa. Logisch toch?! Het valt mij mee dat ze nog geen vrachtvliegtuigen charteren om al het huisvuil, chemische, radioactieve troep plus al het tuig van wat uit alle hoeken van de wereld komt hier te dumpen.
Oh wacht eens even…

Flightless bird | 18-04-23 | 12:39

Deug meuren in mokum, alles standaard in een veilig centrum duwen.
Ziehier het rookcentum.

captain-caveman | 18-04-23 | 12:17

Pecunia non olet volgens Groen Links.

Blauwpetje | 18-04-23 | 12:16

Amsterdam heeft een “CO2 schone” oven, mag dus rechten doorverkopen aan vieze Italianen en lekker vies stoken.
Boeren maken vlees voor export, wij de poep, boeren moeten oprotten.
Snapt iemand het nog?
Dat hele CO2 nivelleringsplan is één groot socialistisch kudtplan, bedoeld om de rijke landen te laten bloeden voor de knoflook en olijvenlanden.
Griekenland, de snelst groeiende economie van Europa….?
Payback time?

Ruimedenker | 18-04-23 | 12:16 | 3

Ha ha ha ha, blijf lachen, komt en verwonder U hier mensen, men heeft grote schijt aan de horigen. We zijn en blijven stront voor ons overheid systeem. Lang leve ……..

Henkie | 18-04-23 | 12:19

@Henkie | 18-04-23 | 12:19:
Lang leve de republiek schrijven is niet verboten, hoor. Nog niet.

Ruud Hazes56616330 | 18-04-23 | 12:43

Jawel. Het is gewoon EU beleid.
En Nederland vindt het prima, dat heet de NL regering en politiek.

ChalinaRosa | 18-04-23 | 13:36

Vrijdagnacht was er een grote brand met veel rookontwikkeling in de Wijtenbachstraat in Oost. Bij Surinaams-Aziatisch restaurant Lalla Rookh (pun). Daar pal tegenover zit de brandweerkazerne Victor maar die is dankzij Femke Halsema al jaren geleden 's nachts dicht. Er moesten wagens komen uit Amsterdam Noord. Want efficientie. Knetter.

Piet Karbiet | 18-04-23 | 12:15

Maar wat kwam er voorheen uit die pijp? Rozenwater?

geenjagergeenneeger | 18-04-23 | 12:14

Iedereen wil een quota qua vrouwen en mannen. Mag ik ook een quota qua alfa's en bêta's in de eerste en tweede kamer? Wat een cluster fuck.

rijfkoek | 18-04-23 | 12:14

Dit is toch om te gieren!! BV Nederland heeft het recent alleen maar over minderen van uitstoot en dan dit doen. LOL!

swagmachine | 18-04-23 | 12:14

Best wel kwaadaardig dit...

First Contact | 18-04-23 | 12:14 | 4

@AntiZanicz | 18-04-23 | 12:32: Dat kan. Maar dan die praatjes voor je houden c.q. de bevolking niet voor de gek houden en de boeren het leven onmogelijk maken.

ChalinaRosa | 18-04-23 | 13:39
▼ 1 antwoord verborgen

Maar Emile Ratelband mag er geen grappen over maken van sneu Nederland!

Met_baard | 18-04-23 | 12:14 | 2

Ratel zou beter helemaal niet meer publiceren. Het is allemaal flauwekul. Ook over dit onderwerp.

AntiZanicz | 18-04-23 | 12:31

@AntiZanicz | 18-04-23 | 12:31: Ik zou zeggen, ga eens 24/7 onder zulke stinkende rook zitten en vertel dan nog eens of het flauwekul is. Probeer eigenlijk maar eens 1 dagje

Met_baard | 18-04-23 | 12:35

GL is echt een criminele organisatie. Je kan je met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat het gebeurd en toch komen ze er ook nog mee weg. Wat een troep.

Normpje | 18-04-23 | 12:13

"De milieuwinst bekijken we op internationaal niveau".

Nu wel hè.

Zack Hooi | 18-04-23 | 12:13 | 3

Aldus de woordvoerder van AEB. Daar begrijp ik het nog wel van

jeweettochniet | 18-04-23 | 12:15

Inderdaad, stikstof stopt bij de grens, maar CO2 is een internationaal ding.

pjotreke | 18-04-23 | 12:29

Dat zijn uitvluchten.

ChalinaRosa | 18-04-23 | 13:40

Tjakaaaaaa

nutsniet | 18-04-23 | 12:12

Ach, een beetje meer kankergevallen die men gewoon accepteert in de groene strijd, de milieu schade voor transport van al het vuil die gemakshalve niet meegerekend wordt en op papier ziet het er allemaal super uit.

Deflatiemonster | 18-04-23 | 12:12 | 1

Wordt Tata Steel een kleine speler met dit Italiaans afval. Langzaam in de achtergrond gewerkt.

Adriel | 18-04-23 | 12:14

Er zullen best wat Nederlanders voordeel hebben bij deze deal maar die wonen waarschijnlijk niet in de hoofdstad

jeweettochniet | 18-04-23 | 12:11 | 3

Robot woont inderdaad ergens in de regio van Nijmegen ja.. Op veilige afstand

Nederlandop1 | 18-04-23 | 12:15

Ja, maar het is witte rook en die is heilig.

Teluitjewinst | 18-04-23 | 12:11

Net langs de Vuilverbranding gereden, in Amsterdam.
Stink echt ranzig daar,, en Typisch Nederland, staat er zo'n .. nomaden, zwervers dorp. pal naast., waar Handhaving niet komt zeiken over .vergunningen ect.

Torquemada | 18-04-23 | 12:10 | 2

Wat stinkt er dan meer is de volgende vraag.
Lol!

Basil Fawlty | 18-04-23 | 12:14

En dan ruik je slechts nog buiten. Een paar jaar geleden ben ik daar bij de AEB eens in de bunker geweest voor werkzaamheden, gasmaskers op en naar binnen, de atmosfeer daar is zo dik dat je je fiets ertegenaan kan zetten. Het voordeel van een "vuilnis geur" is wel dat het snel went, na een halfuurtje ruik je hat al niet meer... dit in tegenstelling tot veel chemische producten als bv stookolie wat je blijft ruiken.

Alfred E. Neuman | 18-04-23 | 12:26

Money talks

hotbrasil | 18-04-23 | 12:09

BV Nederland op zijn best, eerst je afvalverbrandingsinstallatie verkopen aan Chinezen en dan dom staan te kijken dat ze er ook daadwerkelijk iets mee gaan doen.

Vloberto | 18-04-23 | 12:08 | 4

hij is niet van chinezen

AntiZanicz | 18-04-23 | 12:30

Het zal wel kloppen want anti reageert niet meer... heeft weer wat geroepen.

Hetiswathetis | 18-04-23 | 20:04
▼ 1 antwoord verborgen

Daarom moet je die stad dus ook helemaal hartstikke mudjevol volplempen met windmolens, om die uitstootdeken weg te windwiekwaaien. Maar die domme linkscreaturen die die stad gegijzeld houden snappen daar dus echt weer helemaal niks van.

Graaisnaaiert | 18-04-23 | 12:08 | 1

Precies. Die willen alleen maar 0% stikstof in de lucht.

Jos Tiebent | 18-04-23 | 12:29

Bovenste foto is vanuit centrum Zaandam genomen. De Amsterdammers hebben weinig last van de rook, dat zal eerder Landsmeer en Oostzaan zijn bij zuidwester wind. En Amsterdam Noord.

De_fluitlokker | 18-04-23 | 12:08

Wie dit heeft bedacht mogen ze wat mij betreft wel een .. eh..
"beloning" geven.

knutsel_ | 18-04-23 | 12:08

De stinkerdts!

Motorkater | 18-04-23 | 12:08

Amsterdam stinkt toch al zo'n 50 jaar? Zijn ze wel gewend daar.

UnderTheDevil | 18-04-23 | 12:08 | 1

Eerlijk is eerlijk, de stank van die grachten hebben ze wel behoorlijk aangepakt. Maar het blijft natuurlijk gewoon een enclave waar je dood noch levend wil worden aangetroffen, tenzij je politiek en klimatologisch bipolair gezegend bent.

Graaisnaaiert | 18-04-23 | 12:12

Dus het was geen 1 april grap?
We hadden het kunnen weten. In 2023 is het elke dag 1 april.

keestelpro | 18-04-23 | 12:07 | 2

De Gulbergen... was dat niet in Helmond?

Louter Leuter | 18-04-23 | 12:13

In Amsterdam is het ook elke dag 1 april.

Jos Tiebent | 18-04-23 | 12:28

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl