LIVE. Timmerfrans op audiëntie bij BBB
Geopolitieke panelen, ze schuiven
De handshake der kampioenen
Emmanuel Macron? Wie? Is die bij de Statenverkiezingen van 2023 in 12 van de 12 provincies de grootste geworden? Nee? Nou dan. Er is vandaag maar één ontmoeting tussen staatsmannen (m/v) van statuur en dat is natuurlijk het kopje koffie van Klimaatpaus Timmerfrans bij Kerrolain van der Plas. Die twee gaan een halfuurtje babbelen (begint ongeveer exact wellicht misschien circa nu) en als ze klaar zijn dan is het klimaatprobleem opgelost, kunnen alle kritische depositiewaarden de prullenbak in en leven alle boeren, burgers en bewegingen nog lang en gelukkig. WE HOUDEN U LIVE OP DE HOOGTE.
UPDATE: Gesprek bijna voorbij, we kijken live mee met de T. naar de reacties
UPDATE: Duurt lang! Gelukkig lult Pim Sedee vrolijk de tijd vol
BREEK: Gesprek voorbij, Caroline liep ergens!
VAN DER PLAS: 'Heel goed gesprek, ik ben bevestigd in heel veel wat wij al zeggen. Je moet voor de natuur zorgen, maar welke maatregelen je neemt, is aan de lidstaten zelf.'
TIMMERFRANS: 'Bijzonder gesprek, fijn gesprek, belangrijk dat natuur in natuurgebieden niet achteruitgaat. We weten dat maatregelen daarvoor nodig zijn en het is duidelijk dat stikstof daarin een cruciale rol speelt. Wat mij bemoedigt is dat BBB zich wil houden aan Europese regelgeving.'
Social
Druk druk druk
Volgende week column in de Elsevier: Deze Tweet Laat Zien Waarom Lientje Wint
Social
Reaguursels
InloggenHé Frenske, ik hoor dat je het tegen de pers hebt over 'Caroline' maar het is voor jou gewoon netjes 'Mevrouw van der Plas'.
Tuurlijk! Verschil moet er zijn! GS en de reaguurders mogen wel "Timmerfrans bij Kerrolain van der Plas" zeggen en Timmerman's naam nooit netjes zoals het hoort schrijven, maar o wee als meneer Timmermans Caroline zegt! Schande!!! Hij is, althans op GS, een vet stuk vreten en hij moet zijn plaats weten! Terwijl mevrouw van de Plas hier bijkans heilig verklaart is. Je mag hier ABSOLUUT niet zeggen dat ze een vetklep is, terwijl het bij de goede manieren van rechts hoort om dat over meneer Timmermans wel te zeggen.
Ok kom maar van die kast af.
NRC:
Het mooiste aan Brabant … is straks verdwenen
Na afloop van het gesprek toonde zowel Timmermans als Van der Plas zich ogenschijnlijk positief. Maar of de BBB-leider er echt veel mee is opgeschoten, is zeer de vraag. Timmermans bevestigde tegen aanwezige media weliswaar het punt van de politica dat Brussel de doelen bepaalt, en Nederland zelf het pad daarnaartoe mag uitstippelen. Maar hij benadrukte tegelijk dat stikstofreductie hoe dan ook noodzakelijk is voor natuurherstel.
De Nederlandse natuur lijkt ondertussen niet veel tijd meer te hebben. Verslaggever Mark Lievisse Adriaanse was op reportage in het natuurgebied dat op dit moment het meest lijdt onder een teveel aan stikstofneerslag: de Deurnsche Peel. De kritische drempelwaarde is daar op sommige plekken liefst vijf keer overschreden. Natuurbeschermers constateren dat van het unieke, drassige hoogveen dat eeuwenlang kenmerkend was voor de omgeving, vrijwel niets meer over is. Er groeien tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar berken en varens. „Je zou veenmossen moeten zien, lavendelheide, veenbessen, zonnedauw. Je zou hoogveenglanslibellen moeten zien vliegen, koraaljuffers, tengere pantserjuffers. Maar je ziet het niet, want het is er niet.”
We leven hier in Nederland in een natte en voedselrijke delta. Het is nu eenmaal een ijzeren wet in de natuur dat elke situatie uiteindelijk eindigt in bos. Hoogveen ontstaat door veenmos wat uiteindelijk zo'n dikke laag vormt dat het droog komt te liggen en daarmee de weg vrijmaakt voor bos. Dat is de natuurlijke gang van zaken. Helaas hebben wij in Nederland nogal wat instanties die natuurontwikkeling bij een door hun bepaald moment willen stopzetten. Daaruit ontlenen ze hun bestaansrecht. Zij zijn natuurbeheerders..... En natuurbeheerders zijn een soort tuinlieden die de echte natuurontwikkeling stopzetten. Niks mis mee, met dat tuinieren, maar maak het niet belangrijker dan dat en sloop met je hobbies geen sociaal en economisch systeem.
Heeft Caroline al haar ringen nog?
Aan de achterkant wel. Is een beetje uit verhouding.
Bovenste foto: BBB-mevrouw draagt groen en staat links. Toeval...?
Eigenlijk staat ze rechts.
Frans' staatsbezoek aan Nederland, zet staatsbezoek van die klein Frans(oos) in de schaduw. Komt ook door het kaliber van de gesprekspartners. Mark en Caroline. Geen demonstraties ook en geen arrestaties.
Ik zie maar één kampioen. Heeft Frenske, naast zijn WC Eend-bokalen ooit echt wat gewonnen?
Ik heb het verhaal gadegeslagen.
Een goed geheugen is het halve werk. Het hoeft geen betoog dat Frans Timmermans een zeer rancuneuze man is. Er stond nog wat wraak richting D'66 op Frenske zijn agenda.
Het is niet voor niets dat Frense helemaal uit zijn ivoren toren helemaal naar Den Haag gereisd is. Het is ook niet voor niets dat de PVDA op sommige provinciehuizen aan mag schuiven.
De D66 operatie om te veestapel te halveren wordt nu teruggekaatst met de operatie om D66 te decimeren.
Ik wordt zowaar optimistisch.
Mooie gedachten. Zeer optimistisch. Lekker man!
Wij hadden ooit een minister van stikstof. Waar was die vandaag.
Daar wilde men niet mee spreken. Een beetje zoals Broekers knol in Marokko niemand te spreken kreeg, behalve het platformpersoneel op de luchthaven, zo wilde Caroline die tuthola van van der Wal er waarschijnlijk niet bij, en terecht.
Die ligt te stikken van kwaadheid onder zijn dekentje.
Jetten, nou je het zegt. Die is weinig in beeld de laatste tijd. Slecht teken, want dat betekent dat hij stilletjes beleid aan het uitpoepen is en daar wordt geen verstandig iemand blij van.
Zo'n foto (1e) van Lientje, van opzij. Nee, komt ze niet op haar best over. Timmerfrans is ook oud geworden. Is toch maar 61.
Ik kom op de foto ook nooit mooi over.
Gelukkig kiezen ze alleen bij partijen als VVD66 of GL mensen omdat ze het goed doen in de beeldvorming en gaat het voor veel andere mensen (zoals het BBB electoraat) vooral om inhoud. En die heeft ze dus letterlijk én figuurlijk kennelijk.
Tussen de lakens wel zeker.
Ge zijt nog niet klaar met de een demoniseren, ga de gij gelijk die'n ander demoniseren. Hedde gij niks áánders te doen?
Gevalletje "damage control": Timmermans moet even polsen of Lientje braaf doet wat Brussel opdraagt nu er BBB-regeringsdeelname dreigt. Wat een poppenkast.
Die foto met Lientje en Timmerfrans, met op de achtergrond al dat grauwe beton, het lijkt wel of er een staatsgreep heeft plaatsgevonden in de een of andere corrupte bananenrepubliek!
Of, verdomme, is dat ook zo?
Op de staatsgreep na, klopt alles
Dat mensen Caroline Lientje noemen... Daar krijg ik jeuk van. Eenzelfde categorie als "mijn din(netje)" of "roomblank".
Kantoorwoordenjargon, maar dan GS-jargon.
@lientje1967 is haar twitternaam, meer is het niet ;)
Voel ik toch anders. Lientje klinkt liefkozend, maar dat is slechts schijn. Lientje klinkt voor mij als de geuzennaam van een door de gevestigde politiek zwaar onderschatte boerenvrouwtje dat zich nu manifesteert als een slim en doortastend politicus.
Als men haar aan zou spreken met "hee Lientje", dan gaat het wat mij betreft pas mis, en dan heb je gelijk. Van der Plas is geen knuffelbeertje.
Toch liever liefkozend “Lientje” dan dat ze het té serieus nemende “Minister van Hoop” scanderen, toch?
Hier in Duitsland noemden ze Angela Merkel liefkozend "Angie"; een soort van moeder des vaderlands. Het mocht niet baten: 2015 maakte ze de grootste Europese politieke blunder van de na-oorlogse 20e eeuw door de hele wereld uit te nodigen om op de Europese welvaart te komen parasiteren.
Wat is er mis met Lientje? Ik kan mij er geen voorstelling van maken dan er op deze wereld mensen gemeend Kaagje zou zeggen, daar moet je wel wat meer voor kunnen dan wat Kaag kan.
Wat stel je dan voor? Gewoon haar hele naam. Ik wil niet graag jeuken. Alleen als het niet anders kan. Ik hoop dat ze veel goeds gaat brengen. Tegenwicht kan bieden tegen al die zogenaamd "hoogopgeleide" stadse projectielen die niets kunnen produceren behalve bureaucratische lulkoek.
Ps. Er zijn heel veel mensen hoog opgeleid. Is net zoiets als zingen. Kunnen veel mensen niet, maar ook veel mensen wel. Je moeder mag er trots op zijn maar is verder niet zo heel bijzonder.
Waarom niet fruitig-landelijk Karolien. Vind dat Engels zo'n aanstellerij. Lientje komt van haar vriendinnen, die noemen haar zo op de app.
@Reaaalist | 11-04-23 | 16:26: Veel bullen kun je halen door braaf over te pennen wat 'De Groep' vind. De mening van de Hoogleraar is minder relevant. Die kun je als 'De Groep' direct kalt stellen door een grote keel op te zetten over een 'onveilig werkklimaat'. Wie er dan sturing geven aan 'De groep'? Dat weten we wellicht over een paar jaar. Net als bij de krakers kijk je naar wie er stinkend rijk is geworden uit 'De Groep'. Dat zijn doorgaans de verborgen (door de Pers aan het oog onttrokken?) 'Leiders'. Maar het zou zo maar kunnen dat de individuen (of moet ik zeggen 'darren') in 'De Groep' volkomen instinctiefmatig reageren op elkaar en dat het resultaat van die in een bubbel geïsoleerde sociale interacties iets opleveren dat op Woke lijkt. Ach, het verschilt niets van de andere zogenaamde grote sociale revoluties. De Hippies en de Provo's, de Krakers, de Beatnicks, allemaal lui die grote groepen sociaal kwetsbare en makkelijk beïnvloedbare mensen (studenten) voor het karretje weten te spannen met een op het eerste gezicht redelijk en barmhartig en sociaal verhaal over 'institutionele onrechtvaardigheid'.
@dickwvf | 11-04-23 | 17:19: Kan te maken hebben met haar Engelsachtige familie- achtergrond...
@dickwvf | 11-04-23 | 17:19: Lientje komt van haar twitterhandle. En het is de Engelse uitspraak omdat ze een Ierse moeder heeft, die haar zo noemde. That's all. Het is niet zo ingewikkeld, maar je kunt overal een punt van maken als je wilt
Wel een mooi beeld. Lientje en Timmerfrans die samen als grote mensen de stikstofcrisis bespreken. Timmerfrans die keurig langskomt voor een gesprek.
Toch iets anders dan de "topdelegatie" van 4 ministers die zich als kleuters lieten wegsturen uit Brussel
Het maakt wel compleet duidelijk wat het prutskabinet Rutte nog voorstelt. Geen enkel gezag en geloofwaardigheid meer, niet hier en niet in Brussel.
Frans Timmermans heeft haar willen uitleggen wat de wettelijke kaders zijn waarbinnen de intensieve veehouderij en de industriële akkerbouw zal moeten worden gesaneerd. Vervolgens heeft hij aangegeven graag naar een voorstel te willen kijken en dat ambtenaren haar graag bijstaan. Ieder voorstel, ook dat van Van der Plas, zal binnen de raamwetgeving van de EU moeten passen. Maar dat was vorige week ook al duidelijk, en het is opnieuw door Frans Timmermans fijntjes aan haar uitgelegd.
@Red shirt | 11-04-23 | 16:12:
Laten we even afwachten. Al is het maar dat van der Plas één millimetertje ruimte heeft weten te creëren, dan is het de moeite waard, maar ik wed erop dat het méér is, in elk geval een stuk méér dan wat van der Wal continu liep rond te bazuinen. Correct me if I am wrong, maar Timmerframs heeft er niks op tegen, kán er niks op tegen hebben, als hier in het (nog) soevereine Nederland een aangenomen wet wordt opengebroken omdat het land zichzelf volledig op slot heeft gezet.
@Schoorsteenveger | 11-04-23 | 16:18: U gaat en passent voorbij aan de noodzaak. Het zal hopelijk niet zo zijn dat een lobbyclub van agrarische industriëlen de overbelasting van onze samenleving opnieuw in stand houdt. Deze maatregelen hadden decennia geleden al genomen moeten worden.
@Red shirt | 11-04-23 | 16:12: industriële akkerbouw saneren ? Sinds wanneer dat ? Blijkbaar heb ik iets gemist. En dan alleen hier of in de hele Europese Unie ?
@Red shirt | 11-04-23 | 16:12: U was er blijkbaar bij? Caroline doet wat ze haar kiezers heeft beloofd, terwijl de Groot dit al bij voorbaat bestempelde als onzin.
@Red shirt | 11-04-23 | 16:12: dus de "intensieve" veehouderij en de "industriële" akkerbouw moet verplaats worden naar een ander land?
Nu je het zegt..... Die "topdelegatie" deed net alsof er met Brussel(mans) niet te praten viel, maar kennelijk dus wel....
@Red shirt | 11-04-23 | 16:25: de overbelasting van de samenleving komt simpelweg alleen maar door veel teveel mensen op deze wereld
@Red shirt | 11-04-23 | 16:25: Noodzaak? Welke noodzaak? Er is helemaal geen noodzaak. Het is tot noodzaak gemaakt door vooral D66-ers die niets liever willen dan de Nederlandse veehouderijen naar de tyfus helpen en het interesseert daarbij niet wat de grondslag daarvoor is. Al zal het ook zijn dat er een bepaald vliegje op Sumatra het rechter vleugeltje een fractie van een micrometer langer heeft dan het linker. Als D66-ers daarmee de veehouderijen om zeep kunnen helpen, zullen ze dat niet laten. De natuur interesseert ze verder geen ene reedt, maar types als Tjeerd de Groot hebben een gevaarlijke obsessie tegen boeren ontwikkeld.
Ah, BBB wil zich houden aan Europese wetgeving volgens Timmerfrans. Dan kan de Nederlandse wetgeving na de eerstvolgende verkiezingen worden aangepast zou je zeggen. Helaas krijgen we dan bij niet genoeg stemmen BBB, PVV en Ja21 een cordon sanitaire van VVD, CDA, D66, CU, PvdA, GL en desnoods Denk of BIJ1. En dan beweren ze: zo werkt nu eenmaal een democratie. Relatief jonge mensen: vlucht weg uit dit land van verraad wanneer dit gebeurt. Tenslotte wordt er ook met uw mening geen rekening gehouden, dan is met het cordon sanitair dit land gedoemd ten onder te gaan. Was ik nog maar gezond....
BBB uitsluiten en dan met GL, Denk of Bij1 gaan regeren is voor het CDA en de VVD gelukkig niet verkoopbaar meer naar de achterban
@Fijn_dat_je_er_bent | 11-04-23 | 15:02: Alsof de achterban wat te zeggen heeft. Hun reet moet op het pluche blijven, ten koste van alles.
@Fijn_dat_je_er_bent | 11-04-23 | 15:02:
En BBB gaat niet met de PVV in zee. Nooit, never, jamais.
@EmilioEsteves | 11-04-23 | 15:05:
Precies dat, alles voor het pluche en alles voor wat Europa met Nederland voorheeft (geen onafhankelijkheid meer).
Ik ben zo'n "relatieve"jongere (70+) en heb al bij rutte2 mijn biezen gepakt..... erg verstandig!
Maar de regering zal rekening moeten houden met de provinciale Staten. En over twee jaar wordt dat nog belangrijker.
Het zou inderdaad zo maar kunnen zijn dat het te laat is. De Eerste Kamer kan wetsvoorstellen tegenhouden wanneer ze vindt dat het tegen de Wet is. Maar die Wet is ondertussen al zo onderworpen aan die van de EU dat we in feite al een provincie zijn.
Tempelgrip, slegs bestemd vir binnenskamers.
Als de dame vroeg of EUminentie uit het oosten aan kwam reizen, dan is het gansche theater nog steeds illegaal verhandeld aan een vreemde mogendheid.
Mislukte omniglottale hoeksteen kan door als dijkverzwaring.
De matrix is leven in de illusie als vrij mens geboren te zijn.
Toelatingsprocedure voor bruikbare gereedschapen.
Micha je weet toch dat je geen telefoon mag hebben in de gevangenis!
Doet u volgende keer maar even een mondkapje op tijdens het tanken...
Zoals het vaak gaat in een tweegesprek: de een zoekt en vindt vooral bevestiging van het eigen gelijk in het verhaal van de ander. Mooi man, communicatie. Hup Kerrolain!
Frans zegt blij te zijn dat de BBB zich aan de Europese Wetgeving wil houden en BBB is blij dat die regels (nog wel maar Franske zal daar rap verandering in brengen) zeggen dat de lidstaten nu nog wel zelf mogen beslissen hoe ze dat gaan invullen. (En een 4500 keer zo hoge norm instellen als je buurlanden is feitelijk zelfmoord en een politieke keuze)
Zoals verwacht dus. BBB kan het nieuwe CDA worden als ze hun best blijven doen en de wappies weren.
Juffrouw Jannie, goedesmorgens meneer Frans
Krijg er het maagzuur van en een ernstige vorm van diarree.
Kan fransie niet geblurpt worden als een vorm van positive discriminatie
Staat de Van der Plas nu weer in de realiteit en kan er vaart gemaakt worden met de sanering?
Tip: kijkt u eerst het filmpje op de Telegraaf maar even en stel dan pas domme vragen.
Het wil maar niet tot je doordringen he?
van der Plas heeft een bevestiging gekregen van haar gelijk, de coalitie staat voor schut.
@NLgaatnaardeklote | 11-04-23 | 14:32: Zo lees ik dat niet. Ze wil een alternatieve wet schrijven en kan daarbij hulp krijgen van EU ambtenaren. Maar dat kon ze vorige week ook al. Daarnaast zal ook het voorstel van Van der Plas het doel moeten dienen, en dat is niet de sanering opnieuw uitstellen. De intensieve veehouderij en de intensieve landbouw zal gesaneerd moeten worden. Dat is de nuchtere werkelijkheid. Het alternatief is dat wij toestaan dat industriële boeren onze natuur verder blijven beschadigen. Ik ben benieuwd naar het voorstel van Van der Plas dat deze doelen zal dienen en ook zal worden aangenomen.
@Red shirt | 11-04-23 | 14:43:
Je haalt doel en middelen weer fraai door elkaar.
@Red shirt | 11-04-23 | 14:43: Ik vermoed dat "de nuchtere werkelijkheid" niet helder voor ogen ligt bij een red shirt...
@Red shirt | 11-04-23 | 14:43: Vanuit Brussel alleen de opdracht om de natura2000 niet verder te verslechteren en op termijn liefst te verbeteren. Niets vanuit Brussel dat zegt hoe, wat en zelfs wanneer. Dat is wat Timmermans te vertellen had achter de microfoon.
Dus het hoe, wat en wanneer is puur een Nederlandse politieke keuze.
Blijft het feit dat welke manier ze ook kiezen Nederland toch op slot blijft omdat de doelstellingen onhaalbaar blijven. Daarom zal de wet aangepast moeten worden, beter nu hoeven er ook geen boeren met veel geld uitgekocht te worden.
@Red shirt | 11-04-23 | 14:43: kijk hier dan maar eens naar: www.youtube.com/watch?v=j0GMSzzYyIA
Vegans kill more animals than non Vegans
Die hele sanering lost totaal niks op voor de natuur zolang de stikstofruimte wordt ingepikt door de bouw.
@NLgaatnaardeklote | 11-04-23 | 14:54: Dus het kabinet kan zich niet meer achter Brussel verstoppen. Niet meer met opgeheven handen verzuchten dat het allemaal van Brussel moet. Niet meer wijzen naar Brussel dat er maar één manier is.
Mooi. Het roer kan om dus. De gelegenheidsleugenaars zijn betrapt en kunnen met de billen bloot. Parlementaire enquête over het verkeerd voorlichten van het volk en haar vertegenwoordigers door dit kabinet. Wie zijn toch die mensen die denken overal mee weg te kunnen komen?
@Peerkeoud | 11-04-23 | 15:39: Nieuwe 2K verkiezingen is wat er rest. De oplichters zijn ontmaskerd
@Peerkeoud: wel achter de rug van Timmerfrans. Die is breed zat.
@Red shirt | 11-04-23 | 14:43: Spartelspartelspartel.
Probleem opgelost , door innovatieve technieken wordt de stikstof uitstoot verminderd.
De meest innovatieve techniek is minder kippen en varkens fokken.
@Beste_Landgenoten | 11-04-23 | 14:30:
Dan moet je dus minder varkens eten.
Dan ook elders inderdaad minder vliegtuigen, laptops, schroefjes, smartphones, tafels, bankstellen, keukenmachines, schepen, fruit, groente, plaatwerk... etc. Produceren. Toch?
@Beste_Landgenoten | 11-04-23 | 14:30: En dan, industrieel vervaardigde vleesvervangers gaan eten zeker. Dat komt er hier in huis niet in.
Minder mensen is de enige oplossing..
@Peerkeoud | 11-04-23 | 15:14: Maar voor producten van insecten maakt U zeker wel een uitzondering? Karmijn is een kleurstof die veel producten hun rode kleur geeft. Het is bijvoorbeeld de stof die roze koeken fel roze maakt. Karmijn wordt gemaakt van vrouwelijke cochenilleluizen die op cactussen leven. Wanneer de luizen groot genoeg zijn worden ze in grote hoeveelheden van de cactussen geschept. Ze worden verwerkt in roze glazuur op koeken in drinkypoughurts confitures mona toetjes spekjes de Ruyter vruchtenhagel en winegums.
@Smoelensmid | 11-04-23 | 16:02: Een kleurstof vergelijken met een vleesvervanger. Jij moet toch wel beter weten, Smoelensmid.
@Smoelensmid | 11-04-23 | 16:02: Natuurlijk niet. Dat soort zoete rotzooi komt er bij ook niet in.
Toegegeven, er zal best wel een product in mijn koelkast/voorraadkast liggen dat eigenlijk ook kudt is, maar structureel vleesvervangers gaan eten, nee, dat nooit. Roze koeken eet ik niet, vieze zoete zooi.
Zo veel mogelijk vers en vlees direct van de boer. Veel lekkerderderder.
De lelysphere reduceert stikstof met 80%.
Ander voer en nog een paar maatregelen en de boer voldoet prima aan de normen.
Wat gaan Schiphol Tata enzovoorts en de stiksofuitstotende bedrijven zonder vergunning doen?
Zo is het cirkeltje weer rond. Brussel bepaald, Den Haag voert uit. Dan weet Caroline dat nu ook weer even.
U heeft het in ieder geval niet begrepen.
Dat is bepaalD niet de strekking denk ik.
@J.Cash | 11-04-23 | 14:38: dat was bepaalD niet scherp van mij. Lees een boek; “Sluiproute Brussel”, van Lise Witteman. Carolien heeft echt niets in de pap te brokkelen al denkt heel Nederland nu van wel. Dit is even een stukje machtsvertoon van Franske, mark my words.
Ik hoop dat iedereen ophoud over stikstof. Ik ben al 36 jaar oud en wil graag het einde van een leefbare wereld meemaken :)
Het einde van een leefbare wereld meemaken…Heb jij even geluk, je zit er middenin !
@Miss_Pinky | 11-04-23 | 13:39:
Het einde der dagen nadert.
@ZZP-er | 11-04-23 | 14:57: Nee joh, in de jaren 80 heerste ook al zo’n doemscenario. Zure regen en ozon was toen het motto. Alle bomen gingen dood want zure regen ,geen zuurstof meer, ozongat was te groot.Alle kinderen in Afrika met dikke buikjes en vliegen in de oogjes gingen ook allemaal dood want, te droog, geen eten etc. Één voor Afrika, ach wie kent het niet. In ieder geval, de bomen staan er nog, de kindjes in Afrika hebben nu zelf 12 kinderen.Het einde der dagen is een illusie.
Hoeveel Oost-Europese oerbossen worden er nog met Europese subsidie verhakseld tot snippers voor de Biomassacentrales?
En hier moet men zich druk maken om N2000 gebieden? Wat een slechte grap.
hoezo moet je je niet meer drukmaken over natuur in NL omdat er in Roemenie veel bossen worden omgehakt.? Lijkt me vooral reden om je daar dan ook zorgen over te maken.
@zeeman73 | 11-04-23 | 13:40: hahaha je weet dat dit een door de politiek gecreëerd probleem is he. We hebben het hier over maatregelen die de reductie van een dopje Pokon op een compleet voetbalveld tot gevolg heeft.
@Mr Moore | 11-04-23 | 13:51: met 600 miljoen dieren die hier jaarlijks worden gefokt en wiens stront we ergens moeten dumpen? Is wel meer dan een dopje.
@zeeman73 | 11-04-23 | 13:40: Dan is het duidelijk dat het de politiek helemaal niet te doen is om het milieu.
@Deflatiemonster | 11-04-23 | 14:51:
Dat is wel duidelijk. Simpel rekenwerk 1e klas lagere school.
Maar de meesten willen het niet snappen en huilen met de wolven in het bos.
@zeeman73 | 11-04-23 | 14:41: Die stront zou ook gebruikt kunnen worden voor op het land, maar ja, dat mag niet, moet kunstmest zijn. Kunstmest dat door ernstig vervuilende fabrieken wordt gemaakt.
Maak van stront een export product en breek die vervuilende fabrieken af. Win - win - win.
Kom maar door met die reparatiewet. Dan kunnen we verder om de volgende puinhoop op te ruimen.
Een betere kop boven dit GS artikel: Climaclown verzorgt een gratis toegankelijk optreden.
Klimaatclown en EU acrobaat, de een snapt niet hoe wetgeving werkt, de ander zit vol kattenkwaad.
Als je de natuur wil beschermen, moet je de (verdere) overbevolking tegengaan. Dat is natuurvijand nr. 1.
Dat is wel het laatste wat die club wil horen.
Des te langer dit stikstof gezeik duurt, des te meer komen er via de achterdeur binnen.
Dat is een kwestie van tijd. Uiteindelijk vecht ieder mens voor zijn eigen habitat.Dreigen indringers jouw huis, geld, gezin, werk etc af te pakken dan begint het instinct om te overleven het over te nemen. Dat werkt zo in het dierenrijk, dat gaat ook gebeuren indien de overbevolking doorslaat naar de verkeerde kant. Is niet leuk, maar zo werkt de natuur.
"Met verkiezingsretoriek kun je geen land besturen."
Aldus Tjeerd op Twitter, zijn eigen praat was dus zelf verkiezingsretoriek
Tjeerd krijgt even een schopje in z'n zaakje van Caroline. Gegokt en verloren zullen we maar zeggen. Samen met Vollenbroek continu de hakken in het zand en wijzen naar de rechter. In mijn beleving maken ze in de TK de wetten. Maar goed, de vicepresident van de Raad van State is een prominent lid van D66. Ik insinueer niets hoor....
@Ommezwaai | 11-04-23 | 13:17: wie waren de rechters in de stikstofzaken? Aandeelhouders of commissaris bij Vollebroeks consultancybureau? Het zou zomaar kunnen in Nederland want bijbanen van rechters zijn hier in de praktijk meestal onbekend.
@Nichtsneues | 11-04-23 | 13:27:
Ik sta nergens meer van te kijken tegenwoordig. Hoor overigens niets meer over de administratie van Vollenbroek zijn MOB lek. De gegevens van 2.400 donateurs zouden op straat liggen. Ik ben razend nieuwsgierig...
@Nichtsneues | 11-04-23 | 13:27: Hier zouden de ‘kuch` onderzoeksjournalisten nu eens in moeten duiken.
Duidelijk verhaal van Lientje maar het aanwezige journaille blijft maar over stikstof door drammen. En nou nog even "ja maar u heeft maar 1 zetel in de tweede kamer" . Het zuur druipt er vanaf nu blijkt dat Lientje gewoon heel de tijd gelijk heeft gehad met haar verhaal dat de regering zich ten onrechte verstopt achter "Het moet van de EU".
Het is bloeddruk verhogend die zogenaamde journalisten. Het zijn activisten.
@Miss_Pinky | 11-04-23 | 13:09: Aan neutrale berichtgeving doen ze iig duidelijk niet, het is gewoon walgelijk om ze bezig te horen met hun suggestieve getreiter.
@Miss_Pinky | 11-04-23 | 13:09:
Ganzen, boeren, industrie. Ik mis de bevolkingstoename van zo'n 1 miljoen nieuwe Nederlanders per 10 jaar. Dat vinden Brussel en zijn vazallen in de TK helemaal prima.
@Ommezwaai | 11-04-23 | 13:11: Tuurlijk, vele schouders maken de schulden lichter toch!?
@zwellevertje | 11-04-23 | 13:11: Het is precies wat u zegt, neutrale berichtgeving ontbreekt het aan. Dat ze vd Plas ondervragen, prima, maar als van Huffelen gewoon een aangenomen motie negeert over de Europese ID, dan haalt het juornaille hun schouders op. En daarom zijn ze compleet ongeloofwaardig geworden.
@boerk | 11-04-23 | 13:18:
Moet het wel eerst benoemd worden natuurlijk.
@Ommezwaai | 11-04-23 | 13:11: We stevenen af op een soort van apocalyptisch einde van een land zoals wij dat kennen alleen om een paar plantjes te redden ? En dat zijn dan mensen die hoogopgeleid zijn terwijl iedereen met z’n boerenverstand op z’n klompen kan aanvoelen dat er onherstelbare schade toegebracht wordt aan Nederland.
@Ommezwaai | 11-04-23 | 13:11: Hear, hear!
@Miss_Pinky | 11-04-23 | 13:21:
Ik wil weg blijven bij complottheorieën, maar dit stikstof geneuzel komt de import-knuffelaars wel goed uit.
@Ommezwaai | 11-04-23 | 13:24: Uiteindelijk is iedereen straks de dupe van deze idiote plannen. Ook de knuffelaars van wat of wie dan ook komen aan de beurt. Dit beleid dient niemand, geen enkele club zal op lange termijn hier profijt van hebben. Dat is onmogelijk.
@Miss_Pinky | 11-04-23 | 13:18: journaille…
Wel opvallend dat het journaille zo fel is tegen vd Plas maar als het Kaag & Co betreft dan stellen ze de meest irrelevante vragen die er voor zorgen dat het kabinet hun eigen riedeltje kunnen afdraaien. Stikstof stikstof stikstof…de plaat van het journaille blijft hangen.
Hoop wel voordat die griezelige partijen het enorm demoniseren van Caroline beginnen (die Rosenmöller staat me nog voor de geest tegenover Fortuyn, zie kans dat die Klaver ook daarin een potentieel gevaar kan zijn) de beveiliging op orde is gebracht voordat er weer iemand door dat demoniseren opstaat om de hand te willen slaan aan Caroline. Ben daar nog steeds best wel wat bezorgd over.
Op Twitter is dat al een tijdje gaande. Tjeerd de Groot o.a. slaat inmiddels als een gek om zich heen...
@Ommezwaai | 11-04-23 | 13:22:
Die man is uitgespeeld en hij weet het. Gedwongen opname in een veilige gewatteerde kamer zonder internet maar met blije Bobo's, SamSam's en Donald Duckjes lijkt me het beste voor hem.
@Graaisnaaiert | 11-04-23 | 13:28:
Intussen kan hij mogelijk wel gevaarlijk zijn voor te vormen meningen tegen Caroline? Er is maar 1 gek voor nodig?
Graag een geschreven samenvatting, want als k dit beluister gaat het van de hak op de tak:
Houdt de BBB haar poot stijf of gaat ze zwalken?
De BBB doet wat ze altijd gezegd heeft. Ze houden zich aan de stikstofregels maar de datum is van ondergeschikt aan het resultaat en gedwongen onteigening moet van tafel. Kortom, de activistische draai die dit kabinet eraan heeft gegeven olv X66 en de Linkse Groenvogels gaat eraf want daar is geen wettelijke basis voor.
Hoe reisde Timmermans naar Den Haag?
A. Trein
B. Auto
C. Privé vliegtuig van Europa?
C ongetwijfeld. Hij past niet meer tussen de rails.
D. Op de fiets.
Soap-serie, een kwakkelende trage brij van overdreven emotionele interacties en de relaties en dus pratende mensen over gebeurtenissen ergens anders die je nooit ziet, en een spaghetti van verhaallijnen die nooit echt eindigen In een stuk of vier verschillende decors.
De beelden bestaan alleen uit mensen die met elkaar praten in een maar een paar verschillende aantal decors,.
En de beroemde 'veelbetekende' closeup van een gezicht van iemand die ergens mee zit, en de slappe cliffhanger.
Je moet er maar zin in hebben.
Of lijkt het een beetje op het werk in de 2e kamer.
En heeft Frans nog gevraagd hoe het voelt om echt door het volk/ een democratie gekozen te worden? De EU in huidige vorm is onhoudbaar, in Frankrijk is het al los en ook de Duitse autolobby's zullen zich keren tegen de plannen. Bye bye greendeal.
Het gaat beginnen!!
Frenske is afgevallen op het eerste gezicht. Verdere inspectie van de foto leert dat hij zijn dikke billekes verbergt achter een strategisch(?) geplaatste zuil.
Daar loopt voor een miljoen of 5 aan ambtenaren rond.
Dat kun je wel aan Rutte overlaten, nooit snijden in eigen vlees.
Zo werkt dat. Loyaliteit kopen.
Zal Timmerfrans zelf nu ook gaan aangeven dat 2030 door Den Haag zelf is verzonnen want dat de EU 2035 heeft voorgesteld en dat ook Den Haag zelf vond dat stikstof maatgevend was voor natuurbeheer en niet de EU. Kortom dat de Nederlandse politiek zich dus continu onterecht achter EU regels verschuild.
Al vinden de PvdA vrienden Timmerfrans en clowntje Samson het natuurlijk heel fijn dat er 1 land altijd de beste wil zijn en meegaat in deze onzin.
Emmanuel Macron probeert toch een beetje weg te blijven van zijn volk haha. L'empereur regeert per decreet en gaat dan op de vlieger kontjes kussen in China.
Gesprek Timmermans met Caroline v d Plas overschaduwd staatbezoek Macron.
Mensen van dat formaat zijn sowieso goed in het creëren van schaduw.
@goedverstaander | 11-04-23 | 12:44: overschaduwt....
@dathoujetoch | 11-04-23 | 12:45: Mij wijzen op een taalfout van een ander. Goed bezig.
@goedverstaander | 11-04-23 | 12:46: het was u namelijk ook niet opgevallen.
@goedverstaander | 11-04-23 | 12:46: Hahahaha
@dathoujetoch | 11-04-23 | 12:53: Elke nieuwe zin begint met een hoofdletter..!
Wordt overschaduwd..;)
Tweederangs volkstoneel. Ik mis alleen trekpop Greetje nog. Moest die soms naar school vandaag?
De commentaren zijn gelukkig wel heerlijk leesvoer.
over een trekpop gesproken, waar is Ropje Jetten ? en heeft Timmerfrans ook zijn clowntje Samson meegenomen? U weet wel die ex directeur van Greenpeace die nu mag aanschuiven in Brussel naast die andere ongekozen idioten.
Greetje gaat wel een keer om zich heenmeppen, zoals gebruikelijk, zonder vragen echt te beantwoorden.
@AdvocatusDiaboli | 11-04-23 | 12:58: de regering moet vragen beantwoorden, niet een Kamerlid. Staatsrecht overgeslagen?
@lagelander | 11-04-23 | 12:53: die ligt nog te rampetampen met z'n assistente.
Toch wel grappig dat het CDA 2.0 weer de baas is over de PvdA.
Hier wordt dus eigenlijk weer de coalitie in de zeik gezet met hun 'moeten van Brussel' en stikstof. Boeren, stikstof en 2030/35 is voor de EU helemaal niet aan de orde.
Kerrolijn dicteert momenteel aan een snotterende Timmerfrans wat hij zometeen mag gaan zeggen als de deur openzwaait. Hij is wat traag van begrip dus dat kan nog even duren.
Mutsje op en Timmermans is net Kabouter Plop of Boze smurf...
Ik verwacht een spektakel.
Hoe moeten ze anders Timmermans op de bovenste verdieping krijgen?
Spektakel.... ***Koffie over beeldscherm sproeit
Geweldig! Spektakel!
Het duurt wel heel erg lang. Ik sluit niet uit dat er nog een klein afsluitend neukje plaatsvindt.
En Caroline hem uit zwaait met de mattenklopper.
'Buk maar even jongeman. Iets dieper graag. Goed gedaan'
@Sjeintje | 11-04-23 | 12:30: Volgens mij bent u in de war met zo'n voorbindgeval.
@goedverstaander | 11-04-23 | 12:36: Ooo er is iets mis met mij! Hoe kan het zijn dat ik dat voorwerp niet genoemd heb?!?!
O ja, zal de pijnstilling zijn haha.
De spanning is om te snijden.
Timmerfrans denkt alvast aan zijn 1,5 kilo biefstuk.
Wat is ze toch lekker gewoon he, die Caroline?
Tweeten over as the world turns...
En u leest alles. Nee, dan tweeten over kussens, zo gewoon, zo d666, zo gemaakt.
Je begint gewoon met een klein complimentje naar elkaar.
Caroline: "Ik vond Uw liedje over dat kleine café in de haven wel goed"
Frans: "Ik moest altijd om U lachen als Juffrouw Jannie bij Jiskefet"
Je vraagt je toch af he, wie van de 2 uiteindelijk om de andere heen gaat cirkelen.
Gravitatie?
@cugel | 11-04-23 | 12:40:
Jij snapt hem. Speciaal voor jou, wie wordt de planeet en wie de satelliet / maan die eromheen cirkelt.
@Graaisnaaiert | 11-04-23 | 14:02:
Kijkend naar de foto zou ik denken dat Frans de saelliet wordt.
Op de foto is Kerrolaine nog iets vetter dan Frenske, dus iedere keer dat iemand Frans Timmermans noemt waarbij hij aan dit aspect refereert, laat hij dan ook bedenken dat zijn BBB idool mogelijk nog iets erger is.
Fatshaming. Typisch linkse bezigheid.
Mwoah. Alleen als het hun zo uitkomt, eenzijdig gericht dus. Het echte probleem bij Linksmensen is hun volledige gebrek aan zelfspot en hun aan agressie grenzende fanatisme om alles wat niet in hun straatje past af te jagen.
Nja. Heb me er ook aan schuldig gemaakt. Sorry Frans. Verder kan ik ook niet veel positiefs over je bedenken.
@goedverstaander | 11-04-23 | 12:26:
Nee, er is nauwlijks iets over Van der Plas gezegd in dit verband, maar over Timmerfrans (zijn naam verminken is bij rechts ook heel populair) des te meer.
@Graaisnaaiert | 11-04-23 | 12:30
Mogelijk heb je inderdaad gelijk dat er rechts iets meer zelfspot is, maar als je lang genoeg op GS meeleest zie je hier ook genoeg "aan agressie grenzend fanatisme".
@Happy People | 11-04-23 | 12:34:
Kijk dat is fideel ;)
@cugel | 11-04-23 | 12:36: Onzin natuurlijk. Ik heb nog nooit iets fatshamerig over die vetklep geventileerd.
@goedverstaander | 11-04-23 | 12:42:
Dat is waarom links zo happy is met rechts: rechts is zo uiterst fatsoenlijk dat zelfs onze beste spindoctors moeite hebben één van onze uiterst onfatsoenlijke linkse aanvallen op rechts op te tuigen.
De foto vertekent cugel. Frans staat voor de helft achter een kolom.
Maar inderdaad Caroline is ook bovenmaats, zeker in vergelijking tot de magere mannetjes van D66. Toch ben ik voor de gekozen dikke tante en vind de benoemde dikke oom maar helemaal niks.
@Peerkeoud | 11-04-23 | 15:08:
Je hebt gelijk: tot mijn chagrijn, want kennelijk heb ik mijn bus 155 laten passeren terwijl ik checkte of Frans inderdaad deels verborgen was. En het regent! Hier ten zuiden van Dublin. Nee! Hier komt hij alsnog, met een Franse familie vooraan achter de grote voorruit van het bovendek. En je hebt een punt met gekozen en benoemd. Hoewel ik hoorde dat Frans Timmermans misschien lijsttrekker zou worden bij een gezamelijke GL PvdA lijst.
Zouden de mensen die Timmerfrans bespotten om zijn eetlust wel waardering hebben voor wat jij noemt: "de magere mannetjes van D66"? Op de één of andere manier denk ik dat het niets uitmaakt: alles "links van de VVD", kortom alle traditionele partijen zijn suspect, alleen nieuw rechts is goed genoeg. Dat veel linkse mensen denken dat zij gevaarlijk dicht bij een verworpen politieke stroming zitten maakt niet uit, want links zijn eigenlijk de slechte mensen.
Koning Frenske doet een "laatste?" poging de de boer en de burger te knechten....
Waar is zijn “ holmaat” Samson,mocht die niet mee.
Staren naar deur.
De één heeft een gigantisch electoraal mandaat edoch formeel nagenoeg geen macht, de ander is ongekozen maar heeft het wel voor het zeggen. Daarom is de EU intens rot.
Inderdaad, dat is juist.
'Volgens onderzoek stoot een slanke bevolking van een miljard mensen jaarlijks een gigaton minder CO2 uit dan een dikke.'
Ben in jaren niet zo dun geweest als nu en heb de lastste 2 jaar continu last van enorme langdurige scheten! Dus klopt dit dan wel?
@Jan, Leiden | 11-04-23 | 12:12: Dat laatste is qua methaan wel even een zorgelijk dingetje.
@goedverstaander | 11-04-23 | 12:14: Hoeft niet. Je kunt er namelijk ook op koken...
Dan kunnen we van geluk spreken dat de bevolking van China en India over het algemeen slank zijn…
@goedverstaander | 11-04-23 | 12:14:
Nog afgezien van het feit dat ik op de vlucht sla voor.... mezelf!
@Graeme Reaper3779 | 11-04-23 | 12:20:
Kon ik het maar verzamelen! Haha!
Signaal inmiddels duidelijk? Het volk moet de stikstof- en klimaatafspraken niet. Afspraken en regels herzien of anders Nexit.
Durven Kaag, Rutte en de rest van de weekdiertjes niet.
Nexit gaat wat ver. EEG functioneerde prima
Ze komen zo naar buiten, kunnen ze nog samen door 1 deur?
In de centrale hal wordt 3.6 op de Schaal van Richter gemeten, ik denk dat ze in aantocht zijn.
Wedden dat Frenske bij Macron aan gaat schuiven.
Die griezelige slijmjurk houdt zich liever bezig met echt belangrijke lieden.
Frans heeft de buik vol van anderen. Letterlijk. Lege schappen in de supermarkt.
Hoop dat Frans wel een beetje schappelijk is geweest
Huh, leeft Vader Abraham weer? Oh wacht..
En wie is die smurf?
Vader Abraham had 7 magen...
Die is vandaag jarig! nl.wikipedia.org/wiki/Pierre_Kartner
Is Frenske afgevallen?
Nieuwe dwangbuis?
Hij moest wel want zijn vliegtuig wilde niet opstijgen.
Overbodig veel aandacht voor deze quasilinxer met zijn eveneens veel te vette salaris.
Hier gaan bruggen gebouwd worden.
Vergeet het maar. Bouwen is uit den boze. Want PFAS en uitstoot.
Verbouwd en verstevigd. Iets met draagkracht.
@goedverstaander | 11-04-23 | 12:01: PFAS zit ook in de eerste generatie warmtepompen. Gaat nog een dingetje worden.
Is Frenske tòch naar Nederland gekomen?!
Vanavond even uit eten bij WA en Macron
@klaas24 | 11-04-23 | 12:06: En op weg er naartoe nog even aansteken bij de Febo.
Frenske woont toch in Nederland?
En was waarschijnlijk ´thuis´ tijdens de Paasdagen.
Nou, nog een dikkemensengrap dan maar. Is het wel verstandig die twee zo dicht bij elkaar te hebben? Zo raakt de aarde nog uit balans.
Ja, vooral bij de flatearth believers
Die komt haar even duidelijk maken dat ze d'r bek moet houden en gewoon moet doen wat de EU, en hij, zegt.
Jij denkt dat Timmermans net als Thierry is?
@* Il Principe * | 11-04-23 | 11:59: Timmerfransje is een narcist, net zoals heel veel van dat soort boven ons gestelden. Vergelijken met Fransje is Thierry maar een amateur.
@Quasi_Quatsch | 11-04-23 | 12:05:
Wéér die "boven ons gestelden", jij kijkt wel heel erg tegen iedereen op.
@* Il Principe * | 11-04-23 | 12:10: Beter is de door ons aangestelden of zoiets.
@ChalinaRosa | 11-04-23 | 12:15:
Waarschijnlijk niet voor Quasi_Quatsch, ik gok op een enorm minderwaardigheidscomplex.
@* Il Principe * | 11-04-23 | 12:10: Moeilijk he, sarcasme. Valt niet mee om dat te herkennen.
Frans gaat haar uitleggen dat de Habitatrichtlijn weliswaar niets over stikstof zegt, maar dat die wel verplicht om de N2000 gebieden te beschermen, die veel te lijden hebben onder ammoniak. Deze gebieden zomaar schrappen (de helft, volgens Caroline) mag niet, want verwaarlozing is geen argument voor de EU om ze maar op te doeken.
Frans gaat ook zeggen dat NL verplicht is om die N2000 bescherming (snel) vorm te gaan geven met concrete afspraken, waarvan de meeste al wettelijk vastliggen en sowieso al in veel provincies zoals Overijssel waar dat hele verhaal allang is dichtgetimmerd door het vorige college. Openbreken van de wet vereist wetsveranderingen, die echter binnen de Habitatrichtlijn moeten vallen. De andere keuze is uit de EU, maar dat zullen boeren niet willen, gezien de enorme voordelen.
De speelruimte is dus voor Caroline beperkt en er zal dus sowieso snel iets moeten gebeuren anders wordt ook 2035 of 2040 niet gehaald. Boeren wachten af tot duidelijkheid daar is, want innoveren of verkopen voor die tijd is niet handig. De zaak staat dus nog stil zo lang BBB blijft uitstellen.
Dus, wat maak je je nou druk? Alles sal reg kom, BBB implodeert en "wie zijn toch die mensen" rennen de volgende keer weer massaal achter de volgende valse profeet aan...
Provinciale en landelijke besluitvorming op één hoop gooien in combinatie met een veuls te strenge interpretatie van de EU-richtlijnen. U kunt het.
Welke enorme voordelen? Heb je getallen?
Wat fijn, zo'n "weloverwogen" verhaal en dat tussen alle grappen en grollen hier. (Ja, ik lieg ook wel eens). Mis overigens dat d666 bij dit topoverleg ontbreekt. Voorgoed mag men hopen.
Het zal. Voor het eerst dat iemand tenminste eens iets probeert.
@goedverstaander | 11-04-23 | 12:00:
Nou, we hebben ons verplicht aan de HL-richtlijn. Daar kan je behalve door een Nexit, niet onderuit. Dus opdoeken van N2000 gebieden is geen optie. Linksom of rechtsom dient die natuur beschermd te worden. Ik geef gewoon de feiten maar weer, verder niks.
@dathoujetoch | 11-04-23 | 12:02: D66 wil niet met die 'domme boeren' van BBB aan tafel zitten. Dus zij zet zichzelf buitenspel. Ik juich dat van harte toe.
Openbreken van de wet, in de huidige wet staat gewoon 2035..
De wens is de vader van de gedachte. Maar ik zeg: in your dreams.
@Beste_Landgenoten | 11-04-23 | 12:04: Het gaat om de interpretatie van de Habitatrichtlijn. Nederland is daar qua depositie duizendmaal roomser dan de paus. Dus een Nexit is lulkoek, al zou ik dat van harte toejuichen.
@goedverstaander | 11-04-23 | 12:04: zelf isolement gekozen? Nee afgestraft door domme kiezers. De arrogantie van de macht, die d666 voorshands even kwijt is
@dathoujetoch | 11-04-23 | 12:09: Het is ook arrogantie. Je zou van een verliezer een uitgestoken hand verwachten. Niet dus.
@goedverstaander | 11-04-23 | 12:08:
De HRL is heel duidelijk: N2000 gebieden moeten beschermd worden tegen achteruitgang. Ammoniak is een grote boosdoener maar ook droogte, bijvoorbeeld. Het grappige is dat BBB nu heel erg op die droogte gaat zitten (het ontslaat de boeren van stikstofactie) als oorzaak. Maar waarom is die droogte er? Juist, omdat de boeren liever een lage waterstand hebben. En wie zitten nu in de besturen van de waterschappen? Je mag drie maal raden. B, B en B.
Ofwel: De boeren staan in de N2000 centraal qua oorzaak en dienen dus ook de oplossingen te bieden. Die komen niet als BBB haar zin krijgt, want die wil uitstel, meten (ook uitstel) en schrappen van N2000, het staat allemaal in het partijprogramma en de recente voorstellen.
Zoveel landen zijn creatief met de opgelegde regels vanuit EU, zie het meer als richtlijnen.
Puntje bij paaltje zijn wij één van de grootste netto betalers aan de EU en dus is er altijd ruimte voor onderhandelingen.
Daarnaast is het doel van de EU de economische, sociale en territoriale samenhang en de solidariteit tussen de EU-landen te verbeteren (copypaste) niet om landen op slot te gooien.
@Beste_Landgenoten | 11-04-23 | 12:15: De uitvoering van de Habitatrichtlijn kan op vele manieren. Natuurherstel ook. Dat is aan de lidstaten, binnen de richtlijnen. Nederland was daarin heel star maar blijkt nu plotseling te kunnen bewegen.
Dat de boeren centraal staan in de aanpak van het huidige kabinet begrijp ik ook wel. Dat kan ook niet anders als je de alle andere sectoren uit de wind wilt houden.
@goedverstaander | 11-04-23 | 12:08: Nexit: per direct doen. Binnen één seconde gaat alle invoer de EU in via de EU havens Antwerpen, Zeebrugge, Bremen en Hamburg, want.. er moet ingeklaard worden aan de EU buitengrens en dus betaald worden over kost + vracht tot aan die haven. Niemand zit te wachten op invoerrechten af R'dam naar Lobith c.s., dus.. eindelijk de snelwegen filevrij ( en alle vrachtwagenchauffeurs, havenwerkers, opslaanders, enz de WW in).
Ook geen (vlg RTL-z dec 2017) geen afdracht van € 3,2 MILJARD aan geheven invoerrechten de EU kas in ( en de andere 20% = € 0,8 Miljard de NLE schatkist in).
Als laatste klappers: veel van de invoer moet dan over de douane = extra kosten, idem de uitvoer, dus.. stukken minder vervuilende productie. De agrarische sector, met hun vlees- en zuivelexport is helemaal overleden gezien de veterinaire controles, vraag maar aan de Britten, dus dat stikstofuitstoot verhaal is ook in een klap voorbij.
Oh.. waar dan al die werklozen hun inkomen vandaan moeten halen...??? Toch hun zorg !
@Harrybr | 11-04-23 | 12:22: Goed om te lezen dat u dus ook vindt dat Brussel ons land in gijzeling houdt met dit scenario.
@goedverstaander | 11-04-23 | 12:21:
"Nederland was daarin heel star maar blijkt nu plotseling te kunnen bewegen."
Zoveel ruimte is er dus niet, wilde ik maar zeggen. Je kan morrelen aan de KDW, of de 25 km grens, maar het ontslaat ons niet om stevig actie te ondernemen op ammoniak en NOx. En die actie moet nu echt beginnen, anders wordt geen enkele doelstelling gehaald en blijven de N2000 gebieden achteruitgaan.
Overigens was dit altijd al de mening van D66 en in de provincies gaat het niet om de jaartallen, in bepaalde provincies is dat nooit aan de orde geweest ook, daar dringt men aan om eindelijk stappen te maken. Waar BBB continu voor wil gaan liggen. Nu al zijn daartoe moties ingediend door BBB.
@Beste_Landgenoten | 11-04-23 | 12:15:
Je bent aan het wensdenken. Heel hard roepen dat er echt geen andere weg is dan de huidige. Ik denk dat er zeker oplossingen te bedenken zijn. Je moet het alleen wel willen.
@Duwbak_Linda | 11-04-23 | 12:29:
"Ik denk dat er zeker oplossingen te bedenken zijn."
Wel honderd. Maar niet zoveel oplossingen waarbij je zowel de N2000 in stand houdt als de boeren volledig hun gang laat gaan. Ergens dien je daarin pijnlijke keuzes te gaan maken, en de EU laat wat N2000 betreft niet de mogelijkheid ze maar weg toe doen. Dus zal er actie moeten komen qua piekbelasters. Zo heel veel ruimte zit daar niet (meer) in.
@Beste_Landgenoten | 11-04-23 | 12:33: Norm aanpassen en ineens kan alles weer. De overheid is kampioen spelregels aanpassen en nu kan het ineens niet? Schei toch uit.
@Beste_Landgenoten | 11-04-23 | 12:29: .... de mening van d666..... Geen behoefte aan. Meld dat aan het Partei Bureau!
De met slechte kwaliteit zaad aangeplante monocultuurbossen in Nederland als natuurgebied bestempelen is dan ook nogal hilarisch.
@Beste_Landgenoten | 11-04-23 | 12:33: Het kán niehiehiet!!!!!
Mooi om te horen dat niet alleen Kerrolijn maar ook Timmerfrans uw verhaal onderuit haalt. Dat krijg je als je op de lijn Tjeerd de Groot zit.
Maar u zult het ongetwijfeld beter weten dan de mensen die er dagelijks mee bezig zijn.
@Duwbak_Linda | 11-04-23 | 13:06:
Het kan wel, maar ook BBB ontkomt niet aan pijnlijke keuzes.
@Beste_Landgenoten | 11-04-23 | 13:59:
Ze hebben nooit anders beweerd. Wat BBB/Carline zegt zijn 2 dingen; ten eerste dat de datum van 2030 eruit moet en ten tweede dat gedwongen "in ultimo" onteigening een rode lijn is. Lijkt me duidelijk. Dat eerste is een door X66 aangejaagde coalitieafspraak en dat 2e houdt in dat je niet van je erf gejaagd wordt ( voor je grond, want daar komt het op neer ) maar dat je een alternatief boerenverdienmodel moet worden gegund. En was X66 niet zo grondgeil geweest en waren de regels niet vrijwel jaarlijks veranderd de afgelopen 30 jaar, dan was al deze ellende niet nodig geweest en had de BBB nooit bestaan...
@Graaisnaaiert | 11-04-23 | 14:06:
( edit: wbt de datum gaat resultaatverplichting voor datumverplichting ). Wat betreft een herijking van Natura 2000gebieden, dat is een wens, geen rode lijn. Denk dat dat er niet inzit. Maar dat er alternatieven gaan worden bekeken en elke sector pijn moet lijden - dus niet bovenmatig de boeren - vind ik een prima standpunt en die emissiehandel, daar word ik persoonlijk kotsberoerd van.
"We zijn na een stevige discussie overeengekomen dat "Weightwatchers" misschien geen sneller resultaat dan de Modifast of het brooddieet geeft maar de kans op permanent resultaat wel groter is."
Oh, wacht, stikstof zei u? Neh, niet te praten met dan mens/die verwaande kwast.
Frans schijnt wel een poging te hebben gewaagd op de website van Weight Watchers. Vrijwel direct werd hem gevraagd een cookie te accepteren: 'Jahaa! Daar trap ik niet in natuurlijk!'
@goedverstaander | 11-04-23 | 11:57:
*grinnik*
Frans accepteert alleen de hele trommel.
www.telegraaf.nl/video/870563910/kijk...
*Vol spanning topic-update bekijken doet*
Zal dit dan het kantelpunt zijn waarin de kerkelijke macht plaats maakt voor de wereldlijke macht?
Dat ene dorpje in Gallie eerder, maar waar is de ketel toverdrank?
Nu heeft Timmermans eindelijk iemand om mee te wippen.
En ik bedoel wel degelijk op de wipplank.
Dat gesprek wordt natuurlijk niks. Timmerfrans is een onrealistische politieke klimaatluchtfietser die zijn naam vetgedrukt in de Europese geschiedenisboekjes wil zien. Kerrolein discussieert op basis van wetenschap en voldongen feiten. Frenske kan nog zoveel talen spreken; deze kloof overbrugt hij niet.
Alleen maar dikdoenerij van Frans
Ben het niet met u eens. Ik verwacht een zeer evenwichtig gesprek.
Het is bijna onmogelijk maar de Duitse Habeck (minister, grunen) zit nog dieper in de klimaat-psychose.
De volgende MP is verslaafd aan Soap-Opera's. Goed om te weten. Wel tof dat Caroline de vice-president van de EU heeft uitgenodigd om te praten over het stikstofprobleem. Doet ze goed. Zij weet namelijk waar de subsidies vandaan komen. Boerenslimheid noemen we dat. Koehandel. Handjeklap. Ik help jou, jij helpt mij.
vice-president van de EU ? ?
U bedoelt, vicevoorzitter ( in het Engels ook wel "president" genoemd) van de EU COMMISSIE, een soort ministerraad zonder ministeriële macht. want in de EU is er maar één en slechts één besluiten nemend lichaam: de EU RAAD, bestaande uit de regeringsleiders van de EU lidstaten, voor NL dus Rutte. De EU Commissie mag de EU lidstaten houden aan hun voorgaande beslissingen, in dit geval dus milieubeslissingen van 30 jaar geleden, of voorstellen uitwerken, de lopende gang van zake in het oog houden, met opmerkingen daarover komen, doch dat is het wel zo'n beetje.
Zo iets mag je als inwoner van NL, één van de oprichters van de voorgangers van de EU, de EEG, in 1958, toch zo langzamerhand wel weten.
A Soap Opera van the Kinks is een absolute aanrader, serieus!
En natuurlijk komt er een soort van resultaat. Even aftasten, kijken wat er menselijkerwijze mogelijk is, dat we "in ultimo" eruit krijgen, dat er nette oplossingen worden gevonden en dat boeren eindelijk weer aan lange termijnplanning kunnen doen binnen de EU-regels.
Niettegenstaande het moddersmeren van activisten, BBB is heb ik de indruk wel constructief en dat moet ook. Haal het activisme weg ( die blijven toch schreeuwen, kun je niks constructiefs mee ) en laat redelijke mensen beslissen. Dan heb je wel draagkracht voor ingrijpende doch noodzakelijke maatregelen. En wees eerlijk naar de mensen die het betreft toe.
Caroline heeft ook overgewicht maar ze heeft het wel zelf betaald, kan je van Frans niet zeggen.
En dat was geen vetpot in huize vd Plas.
Wanneer is een grapje of een rolling joke eigenlijk ooit uitgekauwd?
@Schout-bij-Nacht-J | 11-04-23 | 11:45: net als Frans: nooit.
Hoop dat ze overwicht heeft, gewichtig doen laat ik aan die dikke slecht Duitssprekende Belg met Nederlands paspoort over.
@VP732 | 11-04-23 | 11:46:
U krijgt de prijs van vandaag.
@Schout-bij-Nacht-J | 11-04-23 | 11:45:
Rolling joke is ook leuk.
Strak, heel strak.
@Mr_Natural | 11-04-23 | 11:50:
Status Quo heeft er ooit een nummer over gemaakt; Rolling Home...
Hup Lientje!
Leuk stelletje, als dat geen kroketten smikkelen wordt weet ik het ook niet meer.
Vergeet nooit dat Frans Timmermans en diens sidekick Samsom hun functie en positie te danken hebben aan Rutte. Rutte heeft dit zo gewild.
We worden sinds Fortuyn door al die politici voor de gek gehouden over alles.
Dat ligt er inderdaad dik bovenop.
En vergeet niet dat dat eigenlijk helemaal niet mag volgens de EU regels. Een commissaris en sidekick horen uit een ander land te komen.
U bedoelt: de voorzitter van de ministerraad = de premier = de eerste minister heeft dit op de agenda laten plaatsen en is in de Trêveszaal ter stemming gekomen, met meerderheid van stemmen besloten, waarna de regering dit gaat voordragen. Aangezien het een taak van de premier is, de contacten naar de EU te onderhouden, mocht Rutte die boodschap overbrengen.
Sommigen denken, dat Rutte in NL alles doet, tot aan de verbrande aardappelstengels in de patatzaak van Frieteradeel.
@Harrybr | 11-04-23 | 12:10: zonder de steun van Rutte was Timmermans geen commissaris geworden. De ene hand wast de andere, zo rolt de Nederlandse politiek.
Hoop dat ze met haar kennis hem volledig fileert.
Dat zal niet moeilijk zijn. Ik denk niet dat Timmermans veel weet van "As The World Turns".
@* Il Principe * | 11-04-23 | 11:58:
Zelfs Caroline heeft blijkbaar een eigen vorm van ontspanning nodig. Moet ze vooral zelf weten. Maar denk wel dat ze een pittig gesprek zal hebben.
Ons kent ons
Ons? U heeft het over de gewichtsmaat?
@Mr_Natural | 11-04-23 | 11:37:
Nee dat is bon ton.
Voor Frans zijn de vette jaren voorbij.
Hij kan best wel zeven magere hebben.
Macron is aan de macht gekomen na grote winst van zijn nieuwe partij Renaissance in 2016 (Voorheen gekend onder de namen La République en marche! en En marche). Ook in andere landen zie je dat nieuwkomers de traditionele socialistische en liberale partijen verslaan en gewoon gaan meeregeren. Alleen in Nederland doet men daar om allerlei redenen moeilijk over. Dan kan het niet, want 'pleegfiguur, populisme of alleen als gedoogpartij of onder een andere naam of partijloos (FvD), geen leden met bestuurlijke ervaring etc. Laat verder in het midden of die partij van Macron een spontane volksopwelling was of geregistreerd. Hij was daarvoor al minister. BBB in 1 klap de grootste in ALLE provincies en gaat meedoen. Dat is historisch maar in de krant lees ik daar weinig over. En helemaal niks over haar gender. Er lag blijkbaar geen nieuw plan voor demonisering klaar.
Pleegfiguur. Mooi Freudiaans.
Er is enkel voor de Provinciale Staten gekozen, die op hun beurt de Eerste Kamer kiezen. Het mandaat van 4 jaar voor de Tweede Kamer is nog steeds geheel voor 100% in takt.
Ik denk dat Timmerfrans op een hautain toontje Van der Plas wel eens eventjes gaat uitleggen hoe het allemaal zit. "Luister eens even, mevrouwtje..."
hij geeft Lientje zijn vet, zegmaar.
Dat zal-ie, direct of indirect, zeker proberen. Maar vermoed, dat Caroline daar niet gevoelig voor is. Hij gaat er dus niet veel mee bereiken.
Timmermans zelf gaf meteen aan daarvoor graag tijd vrij te maken. Het sluit aan bij wat de Europese Commissie bij voorkeur uitstraalt: wij gaan met iedereen in gesprek, denken graag mee. Niet als boeman, maar als raadsman. Zich direct mengen in een gevoelige nationale discussie, zoals die over stikstof in Nederland, is het laatste waar men zin in heeft.
www.nrc.nl/nieuws/2023/04/10/timmerma...
Ingewikkeld is Timmermans’ taak ook omdat natuur, biodiversiteit en de verhouding met landbouw in Brussel zelf ook een steeds gevoeliger politiek thema zijn geworden.
Als onderdeel van de ‘Green Deal’ presenteerde de Commissie het afgelopen jaar voorstellen voor onder meer terugdringing van bestrijdingsmiddelen en betere bescherming van Europese natuur. Juist die voorstellen stuiten op groeiende weerstand, onder meer omdat ze flinke consequenties kunnen hebben voor boeren. Net als in Den Haag klinkt ook in Brussel de stem van de landbouwsector traditioneel luid. Zeker omdat ‘voedselzekerheid’ wegens de oorlog in Oekraïne weer hoger op de agenda staat.
Nu al verwijzen critici elders in de EU naar het Nederlandse verhitte debat, als waarschuwing voor de consequenties die Europees groen beleid kan hebben.
De Green Deal van Kerrolein is hele groene weilanden met veul koeien. 'Waar gaan wij anders die vier kilo biefstuk die jij dagelijks verorbert vandaan halen, beste Frans?'
Verhip! Dan haalt 'ie wel bakzeil.
Frans is een omnivoor in de meest letterlijke zijn van het woord. Zet die tussen de koeien in de wei en die arme beesten sterven binnen een week de hongerdood.
@Graaisnaaiert | 11-04-23 | 11:57:
Kans is groter dat ze op Frans zijn bordje belanden.
Na het gesprek komt er een nog een exclusief interview door asha ten Broeke, ha ha ha ik zie het voor me.
En dan gaan ze dansen en schudden met die buiken en billen. Dat wordt leuk
Frans Timmermans
"he/him" (Twitter)
Kansloos figuur.
Ik betwijfel of hij die zelf bijhoudt. Heeft hij vast pr-meisjes voor.
Dat zet hij er alleen maar op als geheugensteuntje. Als hij in zijn nakie staat en naar beneden kijkt kan hij niet zien dat hij een jongetje was.
@* Il Principe * | 11-04-23 | 11:35: Did you just assume their gender?!
@Eduardo- | 11-04-23 | 11:37:
Nope, ik bedoel natuurlijk pr-meisjes (m/v).
@Sieg Hein | 11-04-23 | 11:35: Goed gereedschap moet onder een degelijk
afdak hangen.!!
Zeker. Maar hij propt zichzelf en zijn bankrekening wel vol op andermans kosten.
Is die Timmerfrans afgevallen? Of staat hij achter een muurtje?
Die kan zich nog niet achter de Chinese muur verstoppen.
Wat er ook gebeurt, Carolien is de winnaar.
Of Timmermans legt uit dat het niet de schuld is van Brussel, en dat Brussel dit niet oplegt aan NL. Dan kan ze het kabinet verantwoordelijk stellen en eisen dat de maatregelen van tafel gaan. Zo niet, is het kabinet de hoofdschuldige.
Of Timmermans legt uit dat het de wil van Brussel is, en dan kan ze Brussel verantwoordelijk houden voor de ellende waar we nu in zitten.
In beide gevallen is het een fout van de heersende kliek.
Nuchtere vaststelling, eens.
Frans komt het nog '1' keer persoonlijk uitleggen en dan is 'Europa' <Frans> er wel klaar mee
Daarna gaat hij lunchen en met prive jet terug naar z'n zomer residentie te Bruxelles waar z'n persoonlijke back-stabber <Diederik Samsom> wacht op nieuwe orders van z'n baas.
Zou er een jos brinkie bij de lunch zijn? Vast wel.
Caroline komt er rond voor uit dat ze te zwaar is en is aan het afvallen. Frans daarentegen maakt zich nergens dik om.
Rond?
Ach grapjas, lol.
Nou, kom dr maar in Lien:
Welke procedure die we gaan volgen om de EU akkoorden
over CO2 en stikstof aan te passen?
(En bedankt, Frans)
Is “de dikke en de dikke” al voorbij gekomen?
Stelletje schrielkippen. "You call that fat?" *shirt uittrekken doet en wijzen naar een echte buik*
Is er al witte rook?
Straks na de lunch. Accijnsvrije Cubanen.
Caroline is behoorlijk ver gekomen sinds ze nog de koffie rondbracht bij Debiteuren Crediteuren.
scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30...
Benieuw hoe Timmerfrans zich hier uit gaat liegen.
Aan de ene kant wil hij natuurlijk zijn Green Deal doorvoeren.
Aan de andere kant zijn de stikstofnormen beperkingen die wij onszelf hebben opgelegd en die helemaal niet uit Brussel komen. En waar we ook nog eens een factor 4.000 in de fout zijn gegaan ten opzichte van de Duitsers (die waarschijnlijk wel het verschil tussen een punt en een komma weten)
Als Timmerfrans toegeeft dat de eis van 2030 en de stikstofnormen helemaal niet uit Brussel komen dan staat de deur op een kier voor Caroline om er iets aan te doen.
En anders kan ze altijd nog terug naar Debiteuren Crediteuren om koffie rond te brengen.
Brussel roept al langer dat het afspraken zijn die Nederland zichzelf heeft opgelegd.
Haar favoriete actrice uit as the world turns. Hahaha. Hier gaan we nog wel veel plezier aan beleven. Ik zag haar op nieuwsuur praten over de stikstofproblematiek. Ze heeft volgens mij geen idee waarover ze praat, qua regelgeving dan. Heb ook geen oplossing gehoord. Land blijft nog wel even op slot.
En ondertussen blijven zoon&dochter van Henk en Ingrid bij Pa en Ma op zolder wonen. Allemaal de schuld van de buitenlanders !!
Ze heeft daar meer kijk op dan u. Dat bewijst u met elke tegel opnieuw.
Alsof politici allemaal wandelende wetboeken zijn. Daar hebben ze stafmedewerkers en ambtenaren voor.
Waarom heeft ze volgens jou geen idee waar ze over praat qua regelgeving?
Nou nou nou, zo praat u niet over van der Wal. Ze verdient meer respect als minister.
Caroline is fan van zelfstandige succesvolle vrouwen, snappie. Dat hoor ik Kaag niet snel zeggen. Die houdt liever een preek tegen blanke boze mannen.
@R. Skickr | 11-04-23 | 11:28: omdat ze dingen belooft die niet kunnen en niet aangeeft waarom het wel zou kunnen. De stikstofuitspraak van de afdeling kun je niet zo maar opzij zetten namelijk. Althans, heb ik uit haar mond niet gehoord hoe ze dat wil doen.
@Papa Jones | 11-04-23 | 11:33: Kaag zou verplicht As the world turns moeten gaan kijken en om er vervolgens over te gaan tweeten. Misschien af en toe worden gesnapt met een Linda onder haar arm. Op zaterdag naar de nagelsalon. Etc.
@BobDobalina | 11-04-23 | 11:49: Nou géén succesvolle vrouwen in As The World Turns belachelijk maken he... dat is zóóó D66.
Aan de foto's kun je wel zien dat ze geen natte voeten krijgen als het regent.
Die groene jas van Kerrolein is een slechte keuze. Als ze voorover gaat staan zou men haar kunnen verwarren met een glasbak.
@goedverstaander | 11-04-23 | 11:24: Ach, ze laat in ieder geval zien dat ze groen een warm hart toedraagt.
Frans heeft wel aantrekkingskracht.
Of is het zwaartekracht?
Zo te zien zijn ze aan elkaar gewaagd. Toch zie ik weinig grappen over de omvang van Caroline van der BBBuik
De kont van Caroline dan?!
Hij lijkt meer op een Maagdenburgerbol.
Wanneer haar discipelen het gevoel hebben dat Van der Plas wat wisselgeld heeft gekregen, dan maken ze haar koningin. Wanneer Frans Timmermans het bij de nuchtere feiten houdt en uitlegt dat ook NL zich aan de regels dient te houden, dan zal de EU een dictatuur verklaart worden en is het allemaal "de schuld van Brussel". Die Van der Plas is zo hoog in de boom geklommen dat ze de realiteit niet meer aan haar achterban kan verkopen.
Juist! Luisteren naar de EU moeten we, verdikke nog aan toe.
De realiteit is dat NL een foute beslissing gemaakt heeft in het verleden, door in te zetten op stikstofreductie, met een factor 1000 in de kritieke waardes ten opzichte van onze oosterburen.
Die fout moet rechtgezet worden.
Een gewichtige kwestie.
"nuchtere feiten"? Moeha ha ha ha.
"de realiteit"? Tuurlijk joh.
Idiote disproportionele klimaatmaatregelen om klimaatverandering tegen te gaan, met een minimaal effect en tegen een absurde prijs.
Lekker nuchter en realistisch.
Frans en nuchter?
Je weet dat die stikstof ellende voort komt uit de Nederlandse wetten? Weliswaar gemaakt naar aanleiding van EU regels, maar een nogal idiote en vrije interpretatie daarvan.
Zie bijv de Duitse wetten, die toch ook echt aan de EU regels moeten voldoen.
Ah lekker samen een (hooi-)vorkje prikken.
Daarna alle problemen van tafel onder het tapijt.
Problemen ontkennen is nog makkelijker, dan hoef je ze ook niet onder het tapijt te vegen.
Ze moeten het nog een halfuurtje zien vol te houden dan als de sodemieter aan de lunch.
Wat gaan ze eten? Chinese rijsttafel voor 4-6 personen? Of all you can eat bunkeren? En vervolgens lekker uitbuiken.
Wel wat karig. Kerrolein krijgt niets?
ik vind ze meer een type voor onbeperkt spare ribs. Beetje Obelix-vibe. Servetje voor en schransen.
Ze geeft ‘m in ieder geval de upper hand.
Die lul is slechts een ambtenaar, ja?
Die toneelspeler moet een politicus voorstellen, en is het niet.
Ik moet aan Hein de Kort denken.
Iets met Mevrouw Gebouw...
Intern wordt ze Desiree genoemd.
"Stom!! Laat ik m'n brommer buiten staan!"
@Bugblatter | 11-04-23 | 11:23: Hahaha ik zie het gelijk weer voor me...
Worden het zoete praatjes of een hartig gesprek?
Hij krijgt het zout op zijn brood waar hij maagzuur van krijgt wat hem bitter uitstoot.
Lol@ mrNatural
Valt me tegen dat ze niet samen gaan lunchen, lopend buffet ofzo, of onbeperkt mosselen.
Bent u betoeterd, dat wordt " All you can eat" wat ik u brom.
Pak hem bij zn noten Caroline! En dan flink knijpen.
Grab him by the pussy! Oh, wacht..
@goedverstaander | 11-04-23 | 11:14: *gecanceld*
'If you have them by the balls, their hearts and minds will follow automatically.'
(c Yes Minister)
Dit is fotoshop. No way in hell dat Timmermans slanker is dan Lientje.
Nou ja, eens zien wat eruit komt ( uit dat gesprek dus ). Aan maatregelen ontkomen we niet maar als Caroline de activistische waanzin van Timmermans een beetje kan beteugelen zie ik mogelijkheden.
Wie eet wie met huid en haar op? Ik denk Caroline figuurlijk en Frans letterlijk.
Stikstofprobleem in beeld gevangen
Caroline is helemaal top maar ik krijg wel altijd een beetje Juffrouw Jannie vibes van haar.
Ik een verlies aan eetlust
Dat is juist haar sterkte, ze wordt groot onderschat tot je erin geluld bent.
Omdat ze zo simple is ,. Daarom juist. Lekker normaal gebleven.
Ik zag de vergelijking voorbijkomen. Moest wel een klein beetje lachen.
Caroline lijkt mij te beschikken over een gezonde dosis humor, mag aannemen dat zij een grimas met bijbehorende grinnik had bij het zien daarvan.
U kent de aflevering met Sinterklaas ook vast wel. Driemaal raden wie dat dan is.
En ik bij Frans de Keizer Zonder Kleren vibes.
Alstu, Bochel www.dumpert.nl/item/100058316_b2fb378...
Zo. Da's een aardige footprint bij elkaar...
Lientje komt uit de agrarische hoek. Die laat zich geen knollen voor citroenen verkopen.
Appeltje - eitje.
@TurpinDick | 11-04-23 | 11:08: Oei, dat is kostbaar tegenwoordig.
Die laat zich de kaas niet van het brood eten, maar met eten moet je echter wel heel erg oppassen bij timmerfrans.
Dikke maatjes...
Ha ha
Morbide obesitassen,..
Ik heb ook een vriendschapsverzoekje gestuurd, maar dunne Frans negeert me.
Paar jaar uitstel en dan weer opnieuw boerenprotesten die door de agro-industrie worden gefinancierd. Nederland blijft de loopjongen van grote bedrijven.
Het is een complot, wat ik u brom.
Het is inderdaad een soort van new update, alles door Amerika betaald. Hi Thierry, jij ook hier?
Als jij denkt dat BBB stemmers alleen uit boeren bestaan, heb je toch echt wat gemist.
Grappig, dit argument hoor ik veelal uit linker hoek door mensen die vervolgens onder de vlag van ER gaan demonstreren. Door wie wordt dat ook alweer gefinancierd?
@goedverstaander | 11-04-23 | 11:08:
Soros, Lizards en WEF. Het nieuwe steen, papier, schaar.
@Kaal-dik-en-lelijk | 11-04-23 | 11:12:
Nope, bestaat ook uit heel veel ontevreden burgers die blijkbaar vinden dat er veel te weinig boeren miljonair zijn. Ben er zelf niet voor om meer belasting te betalen zodat rijke boeren nog rijker worden, maar de gemiddelde BBB-stemmert denkt daar blijkbaar anders over.
hahaha dat interview al gezien bij die protesten omtrent asielzoekers? Wilt u iemand in huis nemen teken dan even hier... uhhh uhhh uhhh nee ik huur uh nee dat moet iemand anders maar doen. virtual signaling at its finest. stem hier ook op BBB en ben alles behalve een boer.
@* Il Principe * | 11-04-23 | 11:20:
Het beleid van welke partij zet u hier tegenover. Want ook VVD, D66, Groenlinks en PvdA om er een paar te noemen, zijn enorm goed in het afromen van salarissen om daarmee de lobbyisten van dienst rijkelijk te belonen.
@Andersdenkend | 11-04-23 | 11:43:
Hoe je er ook naar kijkt, de bouwlobby van de vvd staat hier recht tegenover de agro-industrielobby van BBB. Ik steun ze geen van beide.
As the world turns...
Juist daarom doorziet zij de geplande intriges van Timmerfrans onmiddellijk.
@goedverstaander | 11-04-23 | 11:07: lol!!
Ik voel een plot met geheugenverlies aankomen...;-)
Lichamelijk passen ze bij elkaar zo te zien, alleen timmerfrans is qua intelligentie een lichtgewicht ten opzichten van van der Plas.
Intelligentie heeft Timmerf wel, maar gebruikt het verkeerd. En hij heeft geen gezond boerenverstand, dat heeft Lientje dan weer wel in overvloed.
@TurpinDick | 11-04-23 | 11:10: Precies, dat bedoelde ik.
Waarom zijn dit soort gesprekken altijd goed? Tenminste, dat zeggen partijen altijd na afloop.
waarom nou nooit eens "ik heb hem helemaal verrot gescholden" of zo. Dat is wat de kiezers eigenlijk willen.
"De kiezers"? Je bedoelt de 30% van de kiezers die geen problemen heeft met rechtse protestpartijen? Da's geen meerderheid.
Bij Lientje kun je inderdaad verwachten dat ze zegt "Het was een goed gesprek, maar hij heeft wel vreemde ideeën.".
@* Il Principe * | 11-04-23 | 11:07: Het blijft zuur voor je, het feit dat de burgers in grote getale niet willen luisteren naar de boven hen gestelde Carpaccio-klasse?
@* Il Principe * | 11-04-23 | 11:07: U bedoelt niet de 29% die het beleid van het huidige kabinet steunt?
@ole guapa | 11-04-23 | 11:10:
Je bedoelt de burgers die op de politieke tak van Bayer en Monsanto hebben gestemd? Hebben die problemen met de "boven hen gestelden"?
30 minuten schreeuwen, schelden, vloeken en tieren is soms ook gewoon een goed gesprek.
Timmermans kijkt een beetje zuur.
Zou ie er van balen dat ie weer in dat kleine kneuterige kutnederland is.
Timmerfrans zit te azen op het baantje van Mark Rutte.
@ole guapa | 11-04-23 | 11:10:
Dan word ik Rwandees.
@ole guapa | 11-04-23 | 11:10: Nou, slechter dan Rutte kan gewoon niet, maar als het dan toch een PVDA'er moet zijn, dan liever mevrouw Arib.
@Keyboardspeler | 11-04-23 | 11:23: mevrouw Arib heeft toch zomaar ineens om helemaal niks de vinger gegeven aan de PvdA?
Is hier 3 x in de week. Niet met de auto of trein, maar ok.
@dinges_123 | 11-04-23 | 11:32: waar is zij eigenlijk...
@Hetiswathetis | 11-04-23 | 12:22: ik heb geen idee, zal wel ergens een echte baan gevonden hebben.
Is die man rechts op de foto met de pakjesboot gekomen?
Yep, de zeespiegel was tijdelijk enkele centimeters gestegen.
Ey, pas op he! Daar laat je je kind toch niet op schoot kruipen.. brrr
Jawel. Meegelift met een Frans regeringstoestel.
Macron moest tóch die kant op
(en de rekening van de Franse staat komt vanzelf in Brussel...)
Nee, met de baantjescarrousel.
@Flightless bird | 11-04-23 | 11:11: Shit, dan blijft ie langskomen.
Volgens mij met de Afpakjesboot, toch?
Nee, hij kwam door een waterkraan. Met een stel smurfen.
Geen idee hoe hij daar doorheen paste.
"Bent u ook gekozen,
met een overweldigende meerderheid?"
Hij legt in ieder geval meer gewicht in de schaal. Vraag me wel af waar hij zijn kruiwagentje heeft geparkeerd.
Zijn kruiwagen staat op een veld in de Oekraïne, daar waar een “crimineel” de ring van de vinger van een MH17 slachtoffer haalde.
Doet de BBB ook mee aan de Europese verkiezingen?
Bleib zu Hause
REAGEER OOK