VIDEO. Laat ze niet winnen op 15 maart
Toeslagenouder spreekt Mark Rutte toe
2023:
Kristie Rongen won in 2021 het RTL Nieuws Verkiezingsdebat, maar Nederland stemde op Mark Rutte. Dit jaar durfde Mark Rutte niet mee toe doen aan het RTL Nieuws Verkiezingsdebat, maar Kristie Rongen heeft wél iets te zeggen. Morgen mag Nederland opnieuw stemmen. Laat ze niet winnen.
2023:
Hart van Nederland, gisteravond
Reaguursels
InloggenVandaag heb ik mij in mr. Job Knoester, psychopathie en psychopathische persoonlijkheidsstoornissen verdiept. Mijn bevinding is, dat indien Knoester premier Rutte psychopathisch noemt, hij dit met gedegen kennis van zaken doet gezien zijn achtergrond. Kristie Rongen en vele met haar observeren Rutte al jaren op gelijke wijze met of zonder de gedegen kennis die Knoester bezit. Zelf dicht ik Rutte een manco toe hetgeen Kristie Rongen emotioneel perfect onder woorden brengt. Een synoniem voor psychopaat is "gestoord persoon". Deze moet dan een manco of "storing" bezitten. Nederland komt er wel uit Mark. Morgen weten wij het.
Ah joh, wat weet zo'n marginaal advocaatje daar nou van.
Lock him up! (Grapje, soort van)
Dit is het verdrietigste Kafkiaanse verhaal uit de NL geschiedenis. Hele gezinnen vernietigt.
decorrespondent.nl/12103/lees-of-luis...
Lübach vroeg zich af wie 'ze' zijn.
Dat zijn precies de kartelpartijen die met elkaar vandaag - één dag voor de verkiezingen - de omgevingswet snel aannemen en daarmee de hele ruimtelijke ordening over de schutting van de gemeenten kwakken.
De Eerst Kamer heeft zojuist na hoofdelijke stemming met 41 stemmen voor (Fractie-Nanninga, D66, ChristenUnie, SGP, CDA, VVD, FVD en Fractie-Frentrop) en 29 stemmen tegen (OSF, PvdA, GroenLinks, SP, PvdD, Fractie-Otten, PVV en 50PLUS) ingestemd met inwerkingtreding van de Omgevingswet vanaf 1 januari 2024.
Volgens mij behoren tot de partijen die voor hebben gestemd ook partijen die niet tot het partijkartel behoren, toch?!
@DrCreep | 14-03-23 | 15:53: klopt, maar daar gaat het niet om. Want alles is slecht en dat is hun schuld!
Wanhoop is ook hoop mevrouw Rongen.
Walgelijke honden zijn het om dan nog aan te durven komen met laat ze niet winnen.
Het is pijnlijk hoe de oppositie Rutte in debatten en aan praattafels laat wegkomen met het verhaal "dat er ook dingen zijn goed gegaan". Dat zal namelijk best, maar doet er niet toe. Op de NOS Sportredactie gingen ook dingen goed, maar kennelijk een paar dingen echt niet en die waren van zo'n aard dat de hoofdredactie besloot op te stappen. En zo hoort het te werken bij (de leiding van) iedere organisatie die verantwoordelijkheid en integriteit serieus neemt. Onder Rutte zullen in zo'n 13 jaar best wat dingetjes goed zijn gegaan, ze vallen echter in het niet bij de dramas Toeslagen en Groningen. Die zaken zijn van een dermate omvang en maatschappelijke relevantie en zijn dermate misgegaan, raken zo aan de rechtsstaat en hebben het vertrouwen van de burger in de overheid zo aangetast, dat het aanblijven van Rutte onbestaanbaar is. Rutte is als de voetbalcoach die het kind van de reserve doelman verdrinkt, maar wil aanblijven omdat ie toch maar mooi kampioen is geworden met zijn elftal. Het ontbreekt de man aan inlevingsvermogen, normbesef en iedere vorm van integriteit. Er gingen dingen goed, er gingen veel fundamentelere dingen gigantisch fout en het begin van een oplossing is nog niet in zicht, terwijl hij daar alweer jaren de tijd voor heeft gehad. Stem.hem.weg. Stem.ze.weg. Hup JA21!
"Dat zal namelijk best, maar doet er niet toe."
Dat doet er weldegelijk toe, voor minder emotionele mensen die rationeel kunnen nadenken. "Ik vind het niet leuk" of "ik vind het niet eerlijk" of "mijn leven is kut" zijn geen argumenten. Ja, er gaat veel mis maar als je dan vervolgens niet meerekent wat er goed gaat dan is altijd alles kut. Dat mag. Maar het is niet heel erg intelligent want zo'n Rutte maakt gehakt van je. En terecht.
@Ndranghitiari | 14-03-23 | 14:34: Vertaal het dan eens naar de vergelijking van de voetbalcoach die het kind van de reservedoelman verdrinkt en vervolgens aanblijft omdat hij kampioen is geworden. Ja, goed hoor! Kampioen! Goed gedaan! Blijf maar aan. Dat is jouw rationele aanpak (Plato). Dan ben je het gevoel voor verhouding wel een beetje kwijt he? Noem alle goede dingen die Rutte heeft gedaan eens op dan? Niet alleen zijn ze op de vingers van een hand te tellen, ze zijn ook nog eens alle van een kleinere orde en maatschappelijk minder relevant. Dat is behoorlijk eenvoudig te benoemen.
@Ndranghitiari | 14-03-23 | 14:34:
U slaat de plank mis.
Een aannemer die een huis bouwt dat in elkaar stort kan ook niet aankomen met het argument dat hij ook wel eens een kippenhok heeft gebouwd dat nog steeds overeind staat.
Of als u dit nog niet snapt: een betrapte winkeldief die roept dat hij eerder zijn boodschappen wel eens heeft betaald.
Bovendien is de vraag wat er onder Rutte dan wel ooit goed is gegaan.
@Schmalz | 14-03-23 | 14:48:
"Bovendien is de vraag wat er onder Rutte dan wel ooit goed is gegaan."
Als je sterker in je schoenen wil staan in het maatschappelijk debat dan is het wel wijs om te weten wat Rutte wel goed doet. De simpele aanname dat hij het verschrikkelijk doet en waardeloos is is namelijk precies dat. Een simplistische, hysterische en emotionele aanname.
Daar win je de oorlog niet mee. Je wint er niet eens een slag mee.
Maar ik ben een aanhanger van de religie van Stoïcijnen.
@Ndranghitiari | 14-03-23 | 15:13: Kennelijk weet jij wat hij goed heeft gedaan. Waarom draai je er omheen en som je die lange lijst niet op? Bedoel je de economische positie, waarnaar Rutte steeds verwijst? Dat is niet alleen een dubieuze verwijzing want multi interpretabel, maar ook minder concreet dan de toeslagen en Groningen. Coronabeheersing misschien? Zelfde verhaal, dat beleid is op zijn minst discutabel geweest. Vertel, verlicht ons, wat heeft Rutte dan goed gedaan? Het is eenvoudigweg niet zo gek veel. Zeg maar gerust verdomd weinig. Goed dan, ik geef je er eentje, de werkloosheidsaanpak, maar ook daarbij de kanttekening dat Rutte wel heel veel krediet claimt voor dit conjunctuursgevolg.
@Ndranghitiari | 14-03-23 | 15:13: RE: Als je sterker in je schoenen wil staan in het maatschappelijk debat dan is het wel wijs om te weten wat Rutte wel goed doet. De simpele aanname dat hij het verschrikkelijk doet en waardeloos is is namelijk precies dat. Een simplistische, hysterische en emotionele aanname.
Wat een onzin, wat je roept IS juist een simplistische aanname, een argument wat wellicht opgaat bij een dispuut over een lekker band, lees je in.
U heeft het over iemand die nog nooit publiekelijk, met enige overtuiging, en zonder ook maar iets van introspectie heeft toegegeven dat hij gefaald heeft en indirect verantwoordelijk is voor het verwoesten van levens. En alsof dat niet genoeg is, heeft hij gefaald bij het zorgen voor een oplossing.
Constateringen: De rechtsstaat in het geding
Constateringen van de parlementaire ondervragingscommissie
kinderopvangtoeslag.
De commissie constateert dat bij de uitvoering van de kinderopvangtoeslag grondbeginselen van de rechtsstaat zijn geschonden. Dit verwijt treft niet alleen de uitvoering - specifiek de Belastingdienst/Toeslagen - maar ook de wetgever en de rechtspraak.
Wilt u een linkje? Blijkbaar heeft u iets gemist.
@Ndrangdinges
Hou zou u reageren als u in de toeslagen affaire werd meegesleurd als onschuldige? Niet emotioneel? "Maar er is ook wel wat goed gegaan?" Sorry, maar u bent een flapdrol eerste klas
@Ndranghitiari | 14-03-23 | 14:34: Wat een idiote redenatie.
"Ik ben de meeste dagen van mijn leven een crimineel geweest, heb mensen beroofd en vermoord, maar ik ben ook af en toe naar de kerk gegaan en heb goed voor mijn kinderen gezorgd."
Dus omdat je wel eens iets goed gedaan hebt, mag je niet afgerekend worden op alle dingen die je niet goed gedaan hebt.
Whataboutisme met als doel geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen. "Ja maar ..., ja maar...."
Uiterst verwerpelijk en triest. De leugen regeert.
@ChupaChupa | 14-03-23 | 16:23:
Precies. Nog even los van het feit dat er precies 0 voorbbelden van "successen van Rutte" gegeven worden.
Zelfreinigend vermogen van partijen is teloorgegaan. Waar is het misgegaan? Er is natuurlijk ook een vicieuze cirkel met tanend lidmaatschap.
Zat vanmorgen even naar Goedemorgen Nederland te kijken waar ik meende te horen dat Rutte met droge ogen stond te beweren dat van der Plas zich terug had getrokken uit het debat???
Een dag zonder leugens, is een dag niet geleefd, he Mark?
Nee, dat zei hij niet. Rutte zei alleen dat NPO geen 1:1 debat met BBB heeft georganiseerd (en dat vond hij inderdaad prima). Er is veel af te dingen op Pinokkio maar dit detail nou net niet.
@_pacman_ | 14-03-23 | 14:10: Ok bedankt voor de rechtzetting.
Naast de al bekende standaard-smoes van de praatautomaat "Maar er gaat ook heel veel goed" hoorde ik gisteren een nieuwe smoes om zijn falen te camoufleren: "Maar als het op mijn bord terecht komt is het per definitie al een heel ingewikkeld probleem".
Handig bedacht. Het is niet eens een normale vlotte prater maar iemand die de ingestudeerde riedels in snel tempo kan produceren en eindeloos herhalen.
'Ingewikkeld' is het nieuwe woord van Rutte om verantwoordelijkheid voor de bestaande crises te ontlopen. Dat mensen daar instinken, ongelooflijk.
Men is gewoon niet eerlijk bezig. Gisteren hebben 4 man hun nek uitgestoken en typisch Nederlands, commentaar niet van de lucht.
Wat doen jullie zelf eraan, weer op de verkeerde partijen stemmen, met ja maar........... Kies verdomme die gasten weg, Kies PVV, BBB en geen enkele andere partij, doe zelf eens wat.
Of JA21 waar ik de neiging heb om op te stemmen. Maar goed, het is op GeenStijl anders dan buiten GeenStijl. Uiteindelijk beslissen de mensen buiten GeenStijl wat de uitslag wordt.
@Adriel | 14-03-23 | 13:42: Die vergat ik nog, ook dat dit hier op GS anders is dan in de buitenwereld. Maar GS, doe het nu eens een keer, dan zijn we van ze af, ook de lurkers, doe mee.
8000000 burgers krijgen een toeslag, daarvan wordt bij 2000000 het daarop volgende jaar een positieve of negatieve correctie berekend
Bij 20.000 is er iets mis gegaan dat is o.o5% bij die 20000 zaten een aantal flessentrekkers die de zaak verstjeren en een heksenjacht hebbennontketend
Gaaf land dus
Het gaat om de afhandeling van deze zaken en de staatsterreur die deze mensen over zich heen hebben gekregen en niet om aantallen en percentages.
het begint al met 8miljoen mensen met toeslag.. dat is toch gewoon geld en belastingen laten circuleren.. met de mogelijkheid om als overheid om te sturen.. zorg dat de lasten lager worden; zodat minder toeslag noodzakelijk is... dit land is gewoon ziek...
Hoezo kan er dan volgend jaar geen positieve correctie, moet dat 10 jaar duren?
@menage | 14-03-23 | 14:43: kreeg onlangs zelfs belasting terug over 2010-2012: gaaf land dus en ook prima belastingdienst, niks op,aan te merken
Je moet je alleen niet inlaten met fraude burotjes, tsja dan gaan ze terug slaan en ja dan kan de bureaucratie meedogenloos zijn
decorrespondent.nl/12103/lees-of-luis...
@Rene strijland260746 | 14-03-23 | 15:10:
“Medogenloos”? Was de Overheid maar medogenloos! De allergrootste toeslagenfraudeurs krijgen vergoedingen oplopend tot TWEE TON (€200.000,-)
decorrespondent.nl/12103/lees-of-luis...
Ik vond het een genante vertoning. Het VI-borrelgezelschap is totaal ongeschikt om een politicus het vuur aan de schenen te leggen. Een persoonlijk gesprek tussen Derksen en Rutte was veel mooier geweest. Dan had Rutte zijn campagneriedeltjes niet hoeven gebruiken en had Derksen zich niet zo op hoeven blazen.
Een VVD'er in gesprek met een VVD'er, je verzint het toch niet.
@Adriel | 14-03-23 | 13:35:
Dat dus. Vergissen is menselijk.
Fraude is fraude.
En een frauderende belastingdienst is best een probleem.
@Dandruff | 14-03-23 | 13:57: Je draait het om. De hele schlamassel begon met een "gigantische fraude". Een gigantisch probleem veroorzaakt door een gigantisch fraudegevoelig toeslagenstelsel waar de Belastingdienst dus gigantisch mee door z'n hoeven ging.
@Wiebenick | 14-03-23 | 14:13: En waar werknemers van de Belastingdienst voor hadden gewaarschuwd
@Wiebenick | 14-03-23 | 14:13:
Jij draait de boel om. De overheid moet betrouwbaar zijn en mag dus niet frauderen; geen "bewijzen" vervalsen; geen onderzoeken daarnaar saboteren; en geen bewijsmateriaal zwartlakken of vernietigen. En het is omdat de belastingdienst dat allemaal wel deed dat dit een *affaire* werd. Waardoor frauderende instellingen en personen nu massaal *compensatie* krijgen.
Er werd inderdaad gigantisch gefraudeerd. Dus had de belastingdienst daar goed en degelijk onderzoek naar moeten doen. Om de echte fraudeurs keihard aan te kunnen pakken.
In plaats daarvan ging de belastingdienst zelf frauderen. En pakte vaak precies de verkeerde personen, bijvoorbeeld omdat hun kind naar de verkeerde opvang ging.
Je moet fraude niet met fraude willen bestrijden. Als er in de Bijlmer vaak gemoord wordt laat je de politie toch ook geen willekeurige Bijlmerbewoners executeren?
Dat ons belachelijke belasting- en toeslagen- stelsel afgeschaft moet worden ben ik met je eens, maar dat is een andere discussie.
@Dandruff | 14-03-23 | 15:27: Het stelsel was zo ingewikkeld gemaakt dat het vrijwel onmogelijk was om te achterhalen hoe één en ander precies verlopen was. Dit was tevens de reden waardoor er uberhaupt zoveel gefraudeerd kon worden. Tegelijkertijd werd het hierdoor voor de Belastingdienst extreem moeilijk om het kaf van het koren te scheiden. A perfect storm.
Er valt erg veel aan te merken op het kabinet Rutte IV, en zijn een plethora aan zaken die beter kunnen en moeten waaronder ook veel zaken die "wij" niet willen maar wel moeten.
Maar hoe zielig is een toeslagenouder? Je komt namelijk niet zomaar in het vizier van de belastingdienst er moet iets "per ongeluk" structureel zijn misgegaan waarna je gewoon de lul bent. De belastingdienst is genadeloos.
In het verlengde daarvan valt me op dat de meest boze en ongelukkige mensen in Nederland tevens het meest leunen op subsidies en uitkeringen. Is dat louter toeval?
De boerenvlaggen hangen bij de dikste huizen. Zij die over de ruggen van mens en natuur rijk zijn geworden, hebben het meest te verliezen.
Jij hebt de klok horen luiden, maar hebt werkelijk geen idee waar de klepel hangt. Het punt is nu juist dat mensen wel "zomaar" in het vizier van de Belastingdienst kwamen. Voor een groot deel betrof het bovendien een tot in extremis etnisch geprofileerde aanpak. De Belastingdienst is niet alleen genadeloos, ze is vooral volstrekt incompetent. Al jaren. En al jaren onder Rutte. De boosheid in Nederland loopt door alle sociaal maatschappelijke lagen heen en betreft niet alleen toeslagenouders en Groningers. Het gaat ook om hen die al jaren op een wachtlijst staan voor een woning die in een vloek en een zucht aan een asielzoeker wordt verstrekt door het kabinet onder leiding van de man die iedere verkiezing opnieuw weer ferme taal uit over drastische maatregelen om de instroom te beperken, maar er eenmaal gekozen geen ene zak aan doet. Het is de boosheid van links tot rechts en van arm tot rijk over de man wiens geheugen hem wanneer het hem te heet onder de voeten wordt in de steek laat. Ofwel hij is een pathologisch leugenaar, ofwel hij is te seniel om een land te leiden. Ik weet niet wat erger is. Nederland is door alle lagen van de bevolking heen boos op de man die regeert om te regeren, zonder principes en zonder visie. Die linksom gaat als het rechtsom niet kan en vice versa, louter omwille van Machiavellistische wellust. Als je nu nog vvd stemt heb je ofwel geen verstand ofwel geen geweten.
—- Leven aan de onderkant. Het systeem dat de onderklasse in stand houdt is de Nederlandse vertaling van Life at the Bottom, een boek uit 2001 van Theodore Dalrymple
[...] Ze leggen de oorzaken van zowel hun ellende als hun daden vrijwel uitsluitend bij factoren die aan hun wil ontsnappen. ——/
nl.m.wikipedia.org/wiki/Leven_aan_de_...
@nietzomoeilijk | 14-03-23 | 15:16:
Oh? Er werd niet gefraudeerd door gastouderbureau Dadim uit Eindhoven??
www.rvdj.nl/2021/49
Ik voel best wel veel animositeit ten opzichte van mijn Goede Vrind Kaas de Vies. Jammer. Erg verdrietig.
Ik hoorde uit betrouwbare bron dat Wopke en Hugo hem dagelijks bellen.
Wat Blikjegrolsch zegt!
CDA gaat nu al uit van verlies "Met een beetje geluk mogen we straks nog mee doen met D'66 en de VVD"
D'66 gaat ook al uit van verlies "VVD en CDA moeten hun rug rechthouden en vasthouden aan waar D'66 zo hard voor gevochten heeft"
Groene Khmer en PvdA gaan uit van winst "straks moeten ze weer naar onze pijpen dansen"
FvD gaat uit van verkiezingsfraude om ze te laten verliezen.
Het wordt straks een stoelendans in de Eerste Kamer en de coalitie kan dan nog meer worden aangewezen op de gedoogsteun van links die nog meer eisen gaan stellen terwijl een steeds grotere club van nieuwkomers wordt uitgesloten door de traditionele partijen die zich in alle bochten wringen om maar niet samen te werken met FvD/BBB/Ja21/PVV
In plaats van alleen de regering aan te kijken, kunnen we ook eens naar onze medemensen kijken?
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
Meer dan de helft was dus geen gedupeerde, maar zijn dus mensen die willen graaien en heel onnodig de boel verzieken voor de echte slachtoffers. Is het nou niet eens een idee, om dit soort mensen, die graaiers, dieven en ander gespuis gewoon voor komende 20 jaar eens uit te sluiten van alle toeslagen, uitkeringen en andere te ontvangen belastingen? 5 jaar celstraf er bij..... heerlijk. Ruimen dat schijtvolk!
Toeslagen weg bij belastingdienst, svp via UWV, heeft maandelijks zicht op de uitkering (75% van de toeslag"slachtoffers")
@hagelkruis | 14-03-23 | 13:17: Ja, maar was daar niet een belangenstrijd tussen UWV en BD? Ieder z'n koninkrijkje en waag het niet op anders land te stappen.
Puik plan. Gaat de maatschappij een veelvoud kosten (die mensen verdwijnen niet hè)
@Duwbak_Linda | 14-03-23 | 13:24: sommige wel ivm andere nationaliteit en ander paspoort. Maar ik ken jouw niet als: laten we een kopje thee drinken, dus maw wat doen we met die mensen die zich melden onterecht om misbruik te maken van die siutatie?
Geen toeslagen meer, maar hogere beloningen voor slecht gewaardeerde arbeid; belastingdruk voor werkenden verlagen en toeslagen circus inclusief mogelijk misbruik is overbodig.
@Behangdelul | 14-03-23 | 13:33:
Je kunt tegenwoordig niet meer dieven verbannen en buiten de stadspoort duwen, en dat het probleem dan is opgelost. Als je mensen 20 jaar uitsluit van alle regelingen dan veroordeel je ze tot criminaliteit en dakloosheid. En daar heeft de maatschappij (dat zijn wij) dan weer heel veel last van.
De straffen voor fraude (uitkering, belasting) zijn niet mals in dit land. Het enige waar ik voor pleit is dat het wel transparant blijft en dat een eerlijk proces gewaarborgd blijft. Want iedereen maakt wel eens fouten, ook de belastingdienst.
@Duwbak_Linda | 14-03-23 | 13:42: Ik heb in Afrika gewoond, en daar beweert men steevast dat de mensen 'niet zo goed kunnen rekenen'. Dus in winkels of in restaurants of op terrasjes controleerde ik vaak de rekening. En wat bleek: de 'rekenfouten' waren altijd in mijn nadeel, en nooit in mijn voordeel. Ik vrees dat de Nederlandse belastingdienst tegen hetzelfde fenomeen aanloopt: mensen die 'fouten' maken in hun aangifte, benadelen bijna nooit zichzelf, maar altijd de staat/overheid. Opvallend...
@Après toi | 14-03-23 | 13:46: Voorzitter, ik ga mezelf niet nog eens herhalen ;)
Toeslagen aanvragen is een drama. Je krijgt iets vooruit betaald waarvan achteraf maar moet blijken of dat terecht was. Als je situatie binnen de looptijd verandert, gewoon door toedoen van de overheid zelf of je CAO. Dan kan je boel zo weer inleveren omdat je net onder de grens zit. Soms is het gewoon beter om geen loonsverhoging te krijgen.
Er komen wekelijks 700+ graaiers binnen.
De meeste instellingen voor kunst, cultuur en diversiteit zijn graaiers.
Zelfs energiebedrijven(je weet wel die van de miljarden wisten) willen nog steeds subsidie graaien als ze een waaipaal of zonneweide aanleggen. Multinationals die nauwelijks belasting betalen ontvangen wel subsidies of graaien groene stroom weg welke neergezet is met Nederlands belastinggeld.
ik snap wel dat je op een gegeven moment denk: ja fuckit, ik doe ook mee.
Dat praat het niet goed, maar 't wordt al snel een Tragedie van de Meent:
want wie niet (mee)graait draait op voor het graaien van anderen.
En als 't water je enige tijd al tot de lippen staat, dan snap ik ook:"Erst kommt das fressen und dann die moral."
@Zaadstaaf | 14-03-23 | 13:38: Dat lijkt me het meest effectief.
www.rvdj.nl/2021/49
Gaat GS nu deze dame van stal halen om Rutte weg te stemmen?
Zag gisteren het belachelijke filmpje bij Genee en Derksen van een huilende Christie Rongen om Rutte af te zeiken, afgezien dat Rutte een gladde aal is, wat een toneelstuk, wat een afgang.
Deze vrouw heeft een hele grote bek aangemeten, de media trapt er met boter en suiker in.
Veel klagers zijn gewoon fraudeur. En links “gelooft” al die klagers om Rutte dwars te zitten. Dat kost wel geld maar dat is niet erg want dat wordt opgebracht door de werkende mens en zij die “spaarden voor later”. Die mensen worden door links weggezet als rijken. De 3 K’s, Kaag, Klaver en Kuiken hebben de aloude religieuze regel overgenomen: lijdt nu, leef later (een belofte).
Klimaatterroristen zijn het. Mensen, leef nu. De mens lijdt nog het meest door het lijden dat hij vreest. Ingeblazen door linkse klimatofoben.
Helaas voor de GS-stemmingmakerij: ik ben een liberaal dus met het volle verstand een rood bolletje bij D66 morgen.
Om het overzichtelijk te houden: de rest zijn religekkies, fascisten, bomenknuffelaars of overig irrelevant gepeupel (met alcomobilist en coronawappies Van Haga en Complotmarmot en trieste dieptepunten).
U doet maar, of dat ook met vol verstand gebeurt valt over te twisten.
Financieer graag je authenasie verzoek en in dat geval heb je naast zelfbeschikking ook de beschikking over een paar centen van mij.
Kaag is ook een religekkie. Vindt deze religekkie niet erg hoor
@_pacman_ | 14-03-23 | 13:14: Ook een klein beetje verstand kun je volop gebruiken.
Je bent goed in het wegzetten van anderen, en terecht, maar je zou je ook kunnen afvragen of 'liberalisme' überhaupt iets te maken heeft met D66. Dat je D66 stemt is je goed recht, maar je 'volle verstand' heeft daar helemaal niets mee te maken. Niet dat de VVD wél liberaal is, daar niet van.
Typefoutje neem ik aan? Moet holle verstand zijn.
En je wordt door D66 betaald om dit gezever te plaatsen?
Met je volle verstand op D66 stemmen. Dat klinkt haast net zo paradoxaal als de slogans van D66 zelf.
"Het liberalisme heeft als uitgangspunt zo veel mogelijk vrijheid van het individu zolang hij de vrijheid van anderen niet beperkt."
nl.wikipedia.org/wiki/Liberalisme
Als D66 ergens voor staat is het wel in niemands vrijheid meer te respecteren en het collectief belangrijker te maken dan het individu?
Daarmee is D66 juist een samensmelting van ideologisch bezetenen(woke, feministen), fascisten(oppositiepartijen verbieden / versmelting van media, bedrijfsleven & overheid), bomenknuffelaars(stikstof, natuur & energietransitie boven alles)?
Liberaal etiket op globalistische fanaten geplakt. Stuit de kreupele opmars van Kaag.
Ik las: ik ben een glibberaal.
Ze won ook 30K zonder verdere vragen. En of mevrouw nu onterecht is geoormerkt als fraudeur of niet: mensen die zo ongelooflijk afhankelijk zijn van een toeslag dat hun hele geluk er vanaf hangt (of zich zo afhankelijk maken door financieel wanbeleid in het eigen huishouden) moeten zich ook achter de oren krabben wat ze eigenlijk aan het doen zijn.
Don't breed them if you can't feed them.
@de IJsman | 14-03-23 | 13:33: The system was rigged towards people being unable to feed their kids from the beginning.
En daar kun je de mensen niet de schuld van geven.
@ReyNemaattori | 14-03-23 | 14:24: Of het systeem rigged was of niet, fraude blijft fraude.
@Wiebenick | 14-03-23 | 14:48:
Gastouderbureau Dadim: www.rvdj.nl/2021/49
Ik stel alleen maar vragen; Is er onder al die toeslagenouders nou helemaal niemand die gefraudeerd heeft? Zijn het echt allemaal alleen maar slachtoffers?
Heel veel fraude. Maar ook een paar echt gedupeerden.
Nee hoor, bleek laatst wel weer toen er voor een speciaal potje mensen zich weer konden aanmelden mbt de toeslagenouders.... wederom hele bakken met zand in de motor...... geloof dan meer dan de helft van de aanvragen onterecht was.
Laten we gewoon op basis van uiterlijk of een algoritme een heleboel mensen oppakken en vastzetten. Zullen vast wel wat criminelen tussen zitten, toch?
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
Alstemblief!
@Après toi | 14-03-23 | 13:10: Stel ik nog een vraag; Als er zo veel gefraudeerd wordt, is het dan niet fijn dat er hard tegen wordt opgetreden?
Meer dan wanneer je niet naar uiterlijk en afko.st kijkt.
@Klaas_de_Waal | 14-03-23 | 13:13: Natuurlijk wel. Maar er worden dan ook mensen bestraft die per ongeluk een fout hebben gemaakt, of die in een erg lastige situatie zitten. En daar duiken de journalisten op, en die schrijven dan heel zielige verhalen over zielige mensen, en dat blijft hangen bij (een deel van) het grote publiek.
@Klaas_de_Waal | 14-03-23 | 13:13: Nee, dat is zielig en fuck de Belastingdienst. Je weet toch.
@Wiebenick | 14-03-23 | 13:18: Ook de belastingdienst moet zich gewoon netjes aan de wet houden.
@Duwbak_Linda | 14-03-23 | 13:20:
Dat deden ze volgens de rechter ook:
Raakte je in paniek?
‘Nee, eigenlijk niet. Ik dacht: ik ga dit gewoon oplossen met een bezwaarschrift. Maar ze bleven maar komen met brieven. De Belastingdienst spande op een gegeven moment een rechtszaak aan. De rechter heeft hen toen nog daarop aangesproken: waarom ga je niet gewoon met deze vrouw om tafel, dit gaat om zoveel geld! Ik had geen advocaat, een vriend die de administratie van mijn moeder deed ging mee.’
Rongen verloor de zaak, en ondertussen kwamen daar de volgende jaren op: 2009, 2010, 2011 en 2012."
uit:
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
@Behangdelul | 14-03-23 | 13:31:
Ik moet zo weg. Er is meer dan genoeg naar buiten gekomen over de werkwijze van de belastingdienst (begin bij Memo Palmen) en RvS. Als je het nu nog niet ziet dan houdt het wel een beetje op.
Wist je dat er aannemers zijn die frauderen? Zullen we dan alle aannemers maar preventief laten oppakken? Wist je trouwens dat er politici zijn die zich laten omkopen? Zullen we dan...
Kortom: fraude moet bestraft worden. Maar onschuldige mensen moeten niet worden meegestraft. En dat is hier gebeurd.
@MAD1950 | 14-03-23 | 14:30: Als er gigantisch gefraudeerd wordt door aannemers, worden alle aannemers extra onder de loep genomen.
@Wiebenick | 14-03-23 | 14:52: wil u niet zo stigmatiseren? :P
Ik zou alleen vanwege Kristie Rongen alsnog VVD stemmen. Het zal allemaal verschrikkelijk zijn etc, maar mens: get over it! Kristie blijft er een beetje in hangen en inmiddels is de zuurgraad niet meer te harden.
Omdat zij nog dag in, dag uit wordt geconfronteerd met de financiële gevolgen als toeslagenouder is ze terecht zuur en door toedoen van Rutte en zijn beleid erg jammerlijk en schandalig. Dat sommigen totaal geen emphathisch vermogen hebben zoals u is triest, want precies dat is het probleem: met teflonlaag wegkijken!
@Jan, Leiden | 14-03-23 | 13:13: Rongen had niet drie kinderen moeten maken met (getrouwde) Zuid-Amerikaanse mannen, die wegliepen voor hun verantwoordelijkheid.
Je zou met je hoofd tot een 20 cm onder het wateroppervlak worden getrapt en vastgezet zodat ontsnappen niet meer mogelijk is, zou jij je dan opgelucht voelen wanneer met beloofd om het waterpeil een 10 cm te verlagen?
En dan nog iets:
Wanneer je alleen maar VVD66 zou gaan stemmen vanwege ene Kristie Rongen, waarvan je bijna zeker het bestaan niet wist, of herinnerde, totdat je gisteren haar tijdens die advertorial hebt voorbij zag komen, dan ben je zeker een Behangdelul en het stemrecht niet meer waard.
@BadPatNL | 14-03-23 | 13:25: zucht..... lastig he om niet alles serieus te stemmen. Lees hier even het verhaal van mevrouw Rongen:
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
echt een verschrikkelijk verhaal, maar er zitten ook wel weer dingen in dat je denkt: ja godver, dat is niet slim he....
@Behangdelul | 14-03-23 | 13:29: Eens, met dat er veel zaken niet slim aangepakt zijn.
Alleen is het allemaal begonnen met het opzetten van dat hele toeslagencircus, de burger had nooit zelf als tussenschijf ingezet mogen worden.
Het zou toch zo simpel zijn geweest dat wanneer iemand een inkomen heeft wat niet toereikend is om basisbenodigdheden als zorg, onderwijs, wonen, energie, voedsel te kunnen bekostigen...
Dat er dan een overheid is die regelt dat de eindjes direct met de leverancier van deze basisbenodigdheden aan elkaar geknoopt zouden worden.
En de overheid heeft er nog steeds niks van geleerd, want ipv toeslagen af te bouwen, en om te zetten naar een directe vorm van steun, verzint men nog meer vormen van toeslagen...
Er wordt helemaal niet weggestemd.
Morgen stemt Nederland weer massaal partijkartel met her en der wat BBB.
Mark Rutte gaat vrolijk door met een nog kleiner smaldeel D66-GL-CDA-CU-PvdA om de Europese agenda versneld vorm te geven. Provincies spartelen wat en gaan dan in de slipstream keurig mee.
Vrees - met tegenzin - dat u gelijk krijgt met het momsterverbond aan kartelvorming gaan ze gewoon verder met doordrukken van Europese agenda: de eenwording ten koste van de welvaart van Nederlanders.
Klopt. Glas. Plas. Was. En doorrrrrr. Next stop: EU digital id. Als voorbereiding op de digitale euro. En dan zijn we allemaal de lul.
Iedereen gisteren op twitter ook weer hoe ongelofelijk goed Rutte dit toch weer gedaan heeft, want hij kan zo goed babbelen. Maar we hebben helemaal geen babbelaar meer nodig. er is in die twaalf jaar wel genoeg gebabbeld. Mensen die nu nog zeggen dat Rutte daar goed in is, ja dat weten we nou zo langzamerhand wel. Toffe gladde gast, heeft er een puinhoop van gemaakt en nou wegwezen denk ik zo.
#StemZeWeg
Toeslagen en subsidies , gewoon een truuk om de minimumlonen laag te houden voor werkgevers. De werknemer met een minimumloon kan zonder deze niet de eindjes aan elkaar vastknopen. Daarnaast kost het een godsvermogen om als werkende ouder je kind naar de dagopvang te brengen. En het was een politieke keuze om de Toeslagen bij Belastingdienst onder te brengen ipv bij UWV of SVB. Gezien de Bulgarenfraude een logische keuze
Ja als werkgever hier kan ik je vertellen dat het echt een feestje is hier! Nauwelijks kosten, nauwelijks formulieren, nauwelijks gezeik.... ma nman man
@Behangdelul | 14-03-23 | 13:10: ja, met mensen omgaan, wat een kruis!
@Behangdelul | 14-03-23 | 13:10: eigenrisicodrager als mkb, net iemand in dienst meteen zwanger. Vervanging regelen dubbele salariskosten. En als 1 van de 5 werknemers ziek is dan eerst zelf de salarisdoorbetaling voordat Poortwachter traject met UWV ingaat.... zoiets?
Tja het is natuurlijk wel slim bedacht door die gladjakkers van VVD66, je laat het gepeupel een stuk van het eigen salaris betalen door iets als toeslagen te bedenken die men toch zelf weer op moet brengen met het betalen van belastingen.
Het is natuurlijk één grote fraudegevoelige bureaucratische rompslomp, maar het houd een >10.000 fte ambtenaren aan het werk!
Plus de achterban houd men uit de wind wat betreft de loonkosten, minder loonkosten betekend meer winst en dat verdwijnt weer in de pot bij de andere knaken...
Dat was in de jaren 70 een speerpunt. Dat heette "loonmatiging" Onder het kabinet lubbers in de jaren 90 weer van stal gehaald.
Kijkt u eens terug naarJelle Zijlstra (later als President DNB) op zijn visie en speerpunten.
Noodzakelijke flitscursus.
www.youtube.com/watch?v=6dv8zJiggBs
En Verdonk zelfs PSP'er ooit!
Politiek = veel beloven, weinig geven, doet een gek in vreugde leven.
Waaruit volgt dat meer dan de helft van de Nederlanders gek is.
Blijf het een stelletje vuilakken vinden.
"Er gaan heel veel dingen fout, maar er gaan ook veel dingen goed" De mantra waar Rutte zich een weg weet lullen uit elke vraag over zijn premierschap. Weet te lullen komt er op neer dat de 2de Kamerleden, journalisten het laten gebeuren. Een vergelijking: Nadat het schip op de rotsen is gelopen, zegt de kaptein tegen de reder, er zijn de afgelopen reis ook heel veel dingen goed gegaan. Gelul, natuurlijk. Het verschil is, de kaptein krijgt een dauw, komt voor de groene tafel en kan zijn biezen pakken.
Ik vraag me af wat er goed gaat......
@Als_je_me_nou | 14-03-23 | 13:03:
Boodschappen duurder maken, zorgpremie omhoog, nog meer asieleisers binnenhalen.... In zijn optiek gaat dat goed waarschijnlijk.
@Als_je_me_nou | 14-03-23 | 13:03: Dat mijn eigen huis jaarlijks meer waard wordt. Maar dat is ook echt het enige.
Alle belastingen toeslagen-systemen werken met kalender-"vertraging"/berekeningen na jaarlijkse aangifte etc. Dit werkt niet voor mensen die op het randje moeten functioneren van maand naar maand. Een terugbetaling inpassen redden er velen niet. Probleem is dat de politiek niet ziet/zag dat dit honderduizenden mensen/gezinnen zijn, schaf die "achteraf"-ellende af. Mensen leven veelal van maand naar maand, verder moet dat politieke vergezicht niet meer liggen voor de basis.
Maak kinderopvang gratis. En geen terugbetalingen, dat rondpompen van geld maakt het moeilijk en onoverzichtelijk,..... als of ze het er om doen,...
@miko | 14-03-23 | 12:59: niks kinderopvang gratis. Kinderen nemen is verantwoordelijkheid nemen en die mensjes niet plempen in een opvang.
@miko | 14-03-23 | 12:59: Peperdure oplossing. En waar haal je het personeel vandaan? Er zijn nu al grote tekorten, en als het gratis is dan sturen alle ouders hun kinderen naar de Opvang.
@miko | 14-03-23 | 12:59: Dan ga ik betalen voor andermans kinderen. Ammehoela!
@miko | 14-03-23 | 12:59: Het gaat de politiek puur om de data/gegevens van de inwoners, alles controleerbaar.... denken ze.
Kinderen moeten thuisblijven. Altijd. Ga maar online naar school.
En Rutte interesseert het allemaal niets. We hebben de AOW verhoogd, ja na twaalf jaar stilstand. Wat een zelfingenomen arrogantie.
Kaas de Vies stemt CDA!
Nepnieuws. Kaas kan enkel gekozen worden.
nee hoor, die is zijn coupe d'etat aan het voorbereiden.
@Duwbak_Linda | 14-03-23 | 12:57: ik stem niet op die De Vries en ook niet op het CdA. Anders nog?
Ik stem op Generaal Kaas!
Hoeveel zetels gaat het CDA halen? 1, 2 of 3? Nu inzetten!
En gaat Wopke dan met pensioen en neemt Hugo de failliete boedel over? Vragen vragen
@thanseeuwen | 14-03-23 | 12:56: Hugo is zelf failliet na het laten verdwijnen van 5 miljard.
In Bennekom worden ze volgens de prognoses de grootste partij.
In Bennekom wordt de jaarlijkse kampioen vlegelhangen automatisch CDA-leider...
Ik vrees dat er van de christelijke politiek weinig overblijft. Misschien kan het CDA feestvieren in Bennekom maar zelfs dat zal een wrang feestje worden met boeren die lachen alsof ze kiespijn hebben
@Après toi | 14-03-23 | 13:02:
Nee daar stemt de helft nog op Boer Koekoek.
alsof die verkiezingen ergens over gaan , vorige keer won FVD en veranderde geen reet, nu triple B en gaan over een half jaar ook brommend, briesend en bulderend over elkaar heen.Glas, caroline Plas en alles bleef zoals het was
In landen met een tweepartijenstelsel betekent winnen een meerderheid halen. In Nederland noemen we de grootste van de vele splinters de “winnaar”, maar FvD was vorige keer natuurlijk alleen maar de minst kleine.
Kristie Rongen: drie kinderen van verschillende Zuid-Amerikaanse mannen, die haar iedere keer lieten zitten, terwijl ze zwanger was. De Volkskrant interviewde haar ooit, hier een deel uit het artikel:
Haar tienerleven zou vrij snel daarna een nieuwe, onverwachte wending nemen. ‘Elke dag als ik naar school ging, kwam ik langs het Centraal Station. Daar stonden toen Ecuadorianen te spelen, dat soort muziekgroepjes zag je in die tijd heel vaak in de stad. Ik bleef daar op een middag ook een keer staan, en toen kwam er zo’n man op me af. We maakten een praatje, en ik raakte met ze bevriend.’ Rongen werd verliefd op een van de straatmuzikanten, de contrabas-, gitaar-, viool- en panfluitspelende Rafael. ‘Mijn moeder had net een nieuwe partner, bij wie ze was ingetrokken, en ik had het huis voor mezelf. Dus toen kwam die groep bij mij wonen.’
De hele band trok bij jou in?
‘Nou ja, het waren zo’n zes man. Ik vond het enorm gezellig: ze maakten muziek, en dankzij hen spreek ik nu vloeiend Spaans. Weet je, het was eigenlijk de eerste keer dat ik me helemaal geaccepteerd voelde, dat was een heerlijk gevoel. Ik ben met ze op tournee gegaan, heel Europa door. Twee jaar lang heb ik met ze opgetrokken, we gingen naar Zwitserland, naar Duitsland. Frankrijk en Italië kwamen ze niet in, want ze hadden geen papieren. Als sardientjes sliepen we ’s nachts in een Volkswagenbusje, ’s morgens douchten we bij een tankstation. Soms werd ik ’s nachts wakker met slapende benen, want er was niet genoeg ruimte om ze te strekken. Maar het was vrijheid.’
Aan die onbekommerde periode kwam een eind toen Rafael na een bezoek aan Ecuador terugkeerde naar Nederland als getrouwd man. ‘Ik moest het nota bene van anderen horen, op een verjaardagsfeest in de Bijlmer. Ja dat deed echt pijn, hij was mijn eerste liefde!’ De daarop volgende Ecuadoriaanse vlam Alberto bleek eveneens getrouwd, en liet de toen 20-jarige zwangere Kristie zitten. Het stel herenigde zich na de geboorte van haar zoon, Alberto was inmiddels gescheiden, maar toen ze zwanger werd van haar tweede kind, eiste hij dat ze abortus pleegde. ‘Ik weigerde, en toen ging hij weg.’ De derde Ecuadoriaan Oscar kwam op haar pad in een galerijflat in de Bijlmer, waar ze met haar twee kinderen en haar inmiddels zwangere zus woonde. De romance was van korte duur. ‘Het klikte niet zo. Nadat ik het had uitgemaakt, kwam ik er pas achter dat ik zwanger was. Hij was toen al vertrokken, ik heb hem pas anderhalf jaar later kunnen vinden, in Spanje.’
Toch kan ze goed uit haar woorden komen, valt me echt op.
Ik wist niet dat die panfluiters ook groupies hadden. Avontuurlijke meid, en niet op haar mondje gevallen. Maar goed, wilt u nog iets suggereren met dit verhaal?
Haha wat een verhaal zeg. Lijkt mij ook heerlijk lekker reizen en geen verplichtingen hebben. Moet helaas gewoon werken.
De meesten zijn zulke instabiele of frauduleuze probleemgevallen. Maar waar het om gaat is dat de overheid hier niet op mag discrimineren.
Interessant avontuurlijk verhaal hoor maar want draagt dat bij aan de discussie?
Omdat zij letterlijk en figuurlijk door Zuid Amerikaanse mannen is genaaid mag ze ook door de staat genaaid worden?
Andre Hazes heeft een wijle later haar leven nog bezongen;) Leef!!
@keestelpro | 14-03-23 | 12:57: Dit is een vrouw die duidelijk haar zaakjes niet voor elkaar had. Drie kinderen met mannen die daarna wegliepen, en dus (financieel) part noch deel hadden aan de opvoeding. Waardoor mevrouw Rongen de belastingbetaler flink op kosten heeft gejaagd. En daarna een erg grote mond opzetten omdat de toeslagen minder ruimhartig waren dan ze had gehoopt.
@Ray Skak | 14-03-23 | 12:56: Discriminatie wordt weer op een hoop gegooid met profilering. Als nu blijkt dat van de Zuid-Amerikaanse gescheiden vaders 95% geen alimentatie betaalt, en van Noord-Amerikaanse vaders maar 5%, dan mag je daar toch onderscheid in maken? Dat heet datascience
@Ray Skak | 14-03-23 | 12:56: Er kristisch naar kijken en wat doorgraven kan natuurlijk wel, voor je het weet worden er door drie vaders drie verschillende toeslagen geclaimd;)
@small_town_dude | 14-03-23 | 12:55: Zij staat wel symbool voor het type dat 'gedupeerd' is door de toeslagenaffaire.
@Après toi | 14-03-23 | 13:02: en wie heeft die toeslagenaffaire veroorzaakt?
Er zijn helaas veel mensen die vaak de verkeerde keuzes maken en soms keer op keer. Dat is helaas nog geen reden om 'eigen schuld' te roepen, vind ik.
Mensen die willens en wetens collateral damage goedpraten en daarvoor de rechtszekerheid opzij willen schuiven gun ik een Kafkaëske afpakjesdag.
@pibasso | 14-03-23 | 13:12: Maar ze zou wel iets minder hoog van de toren mogen blazen, vind ik.
@Duwbak_Linda | 14-03-23 | 13:17: Er zitten een boel fraudeurs tussen, dat is inmiddels wel duidelijk. En aan zo'n toeslagensysteem zitten veel nadelen. VVD was nooit echt voorstander.
@Après toi | 14-03-23 | 13:20:
Dat geloof ik meteen en eens met tweede, maar daar gaat het hier niet om.
@Après toi | 14-03-23 | 13:18: Dat snap ik en ik snap uw tegel ook. Helaas hebben veel mensen weinig of geen basis van huis uit meegekregen. En die indruk heb ik bij mevrouw Rongen ook. Fokking naïef tot achter de komma. Ook vraag ik mij af of zij heeft geleerd van de fouten uit het verleden
@Duwbak_Linda | 14-03-23 | 13:21: Wat me heel erg stoort aan deze mevrouw Rongen is dat ze erg hamert op haar rechten, maar dat ik haar helemaal niet hoor over haar plichten.
Dus de moraal van het verhaal is dat ze beter fluit had leren spelen dan met een fluit spelen, dan had ze tenminste nog iets kunnen verdienen als bandlid.
Joh, beetje vooruit plannen? Nergens voor nodig. Iemand anders pakt de rekening wel op.
Ik vind dit toch te makkelijk scoren voor een VVD’er. Een bijkomend probleem is dat iemand met toeslagen soms een te groot voorschot krijgt en dan bij herberekening veel moet terugbetalen. Soms kan dat duizenden euro’s schelen. Ook het feit dat als je 1 keer iets verkeerd invult je over de gehele periode geen rechten meer hebt, is onbillijk en onredelijk.
@keestelpro | 14-03-23 | 12:57: Nee, zij werd door 3 kerels genaaid. Dat bleef niet zonder gevolgen. De heren namen echter de kuierlatten en vadertje Staat mocht de opvang van het kroost betalen. En dat ging niet helemaal goed.
@Après toi | 14-03-23 | 13:26:
Er zijn heel veel mevrouwen en meneren Rongen en er is heel veel fraude. Waar het hier om gaat is dat (grond)rechten zijn geschonden, dat iedereen recht heeft op een eerlijk proces, dat de overheid je niet vermorzelt.
Als je niet op fraude kunt controleren zonder onschuldigen kapot te maken dan deugt je systeem niet. Punt.
@thanseeuwen | 14-03-23 | 13:30: Ja, die grote voorschotten zijn natuurlijk een probleem, zeker bij mensen die slecht kunnen budgeteren. Maar ik krijg echt de kriebels van dit soort types, die overal recht op menen te hebben, en zelf een puinhoop van hun leven maken. En dan door de (linkse) media worden weggezet als een held.
@Duwbak_Linda | 14-03-23 | 13:34: Ja, dat systeem kan het niet aan. Was overigens door medewerkers van de belastingdienst al voor gewaarschuwd.
@Duwbak_Linda | 14-03-23 | 13:34: Bij heel veel fraude ("gigantisch") is de kans op fouten evenredig.
@Après toi | 14-03-23 | 13:37: Klopt, en nog steeds. En niet alleen de belastingdienst. Je zou dus denken; werk aan de winkel! Maar nee hoor, mensen treiteren vanwege klimaat is belangrijker.
@Duwbak_Linda | 14-03-23 | 13:44: Dat ben ik wel grotendeels met je eens.
@dathoujetoch | 14-03-23 | 13:04: Het begon met "gigantische fraude met toeslagen."
@Après toi | 14-03-23 | 13:37: Vergeet ook niet de vertrekpremie rond 2016, waar veel meer mensen van gebruik maakten dan eigenlijk de bedoeling was.
www.rtlnieuws.nl/geld-en-werk/artikel...
@grietmetgroenefiets | 14-03-23 | 14:00: De goeien gingen weg, de minder goeien bleven. Tenminste, zo begreep ik het.
@Après toi | 14-03-23 | 14:07: Inderdaad, in ieder geval de mensen met de meeste ervaring.
Aan mij ligt het niet, ik ga het ze zo moeilijk mogelijk maken in de senaat. Geen nuffige ouderwetse gevestigde partij hoeft nog op mijn stem te rekenen.
‘1ste kamer says no’ tegen je wet, veel succes met hem herschrijven en dit keer nauwkeuriger. Je wil toch niet weer gevangen worden in een stikstof crisis die je ook zelf hebt veroorzaakt met je onzorgvuldige gepruts. Nou dan!
Dat heeft de 1e Kamer inderdaad nagelaten. Kamer zit tjokvol mensen die alleen politieke keuzes maken en niet doen waar ze voor zijn aangesteld: wetten controleren en toetsen aan de grondwet. Die Kamer vol oude van dagen en mensen met een prima inkomen moet zo snel mogelijk op de schop.
Diep medelijden heb ik met deze vrouw, dit puntje van een gruwelijke ijsberg.
En dat mensen is maar één van de vele ijsbergen waar de media hooguit een puntje van belichten.
Om te janken wat die mensen is overkomen. de politici hebben geen idee in hun ivoren toren en hun 3-4x modaal salaris
www.rvdj.nl/2021/49
Fraudeurs! Allemaal! Zonder een greintje eigen verantwoordelijkheid
De VVD gaat inmiddels vol op het orgel dat het de schuld is van de linkse partijen, maar na 15 maart staan ze voorin de rij om samen te werken met diezelfde linkse partijen. Trap er niet in, stem ze weg!
De Rutte-partij ís een linkse partij… De VVD, die was rechts, ooit.
@ratelaar | 14-03-23 | 12:52: Wilders en Verdonk waren ook echte VVD'ers, ooit.
Het enige orgel waar de VVD momenteel op speelt is een Stalinorgel. Lekker voor de vorm doen alsof links de vijand is maar ondertussen zo'n beetje hun hele agenda uitvoeren.
@small_town_dude | 14-03-23 | 12:56: en Verdonk zelfs PSP ooit!
Precies. De enige stabiele tegenfactor is de PVV tot op heden. JA21 is te klein en met Eerdmans hebben ze niet zo'n geweldig boegbeeld. Het programma spreekt wel aan, maar dat is zowat gelijk aan dat van FvD, waar het boegbeeld nog veel minder aanspreekt. BBB is een mooie protest partij, maar heeft nog niet bewezen dat het ook een stabiele partij is. De no nonsens van van der Plas spreekt me wel aan.
Dus wat te doen. PVV is me toch wel iets te radicaal met het verbannen van de religie van de vrede. Daar los je (nu) niets (meer) mee op.
In ieder geval geen stem naar partijen die denken mij en u op kosten te moeten kunnen jagen omdat het klimaat wat slechter wordt voor ons. Als dat al zo is, dan zijn we reddeloos verloren en moeten we ons als de sodemieter gaan voorbereiden (standpunt JA21) in plaats van de burger extra belasten. De groei in uitstoot in de rest van de wereld trekt zich geen donder aan van de Jetten maatregelen. Het kost ons alleen maar meer, meer, meer belastingen.
REAGEER OOK