Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVEBLOG - 11 Maart Protesten Den Haag

NOODBEVEL AFGEKONDIGD +++ WATERKANONNEN IN STELLING +++ JENNIFER HOFMAN TRAPT PIMPELMEESJES DOOD +++ EVA VLAAR IN EEN TREKKER

Goedemorgen, en welkom in dit liveblog over de protesten in Den Haag, waar de burgemeester het een goed plan vond om luttele dagen voor de verkiezingen twee brisante clubjes te laten demonstreren cq boeroepen in de stad van Vrede en Recht Raamambtenaren en Corruptie. De autoriteiten hopen op rellen, zodat de ziejewel-term ZE van stal kan worden gehaald. Politie houdt zelf ook een liveblog bij, zo ook de Volkskrant, die weldra gearresteerd gaat worden voor schitterende huilie-journalistiek in de krant. In het hele land worden trekkers van akkers gehaald, en nietsvermoedende loonwerkers met bussen naar het Haagse Zuiderpark gedeporteerd. In De Telegraaf een interview met luizenmoeder Jennifer Hofman, die vindt dat vliegen erbij hoort, net als A12-blokkades, en Eva Vlaardingerbroek zit bij Rutger in de trekker. Later meer.
Persalarm: Vanuit meerdere plekken tractoren onderweg naar Den Haag, gaat om tientallen (bron: politie)
OmroepWest: Legervoertuigen rijden Den Haag binnen
Update: A12 GEBLOKKEERD door IkStinkzo Rebellion
Update: Duitsche WasserWerfer ingezet op IkStinkZo

VOL GASSS - Vrachtwagens op het Zuiderpark

Social
Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Iemand beeld en geluid van de Briefje van Jan video?

Dubbelepunthoofd | 11-03-23 | 19:25

Waarom heet dat "Farmers Defense Force" zo?
Waarom niet gewoon:
Boer'n-verdedigings-clubje?
Waarom ineens in het Engels? Met je Sjon deer...

Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 19:04

Als je al die politiebusjes ziet, de bussen voor vervoer, een hoogwerker, de waterkanonnen en al die politie voor die milieuwappies ...

Het mag wat kosten.
Verschrikkelijke lui. En opvallend hoeveel troep ze achter laten

Roos | 11-03-23 | 18:48 | 1

Inderdaad, kut extension cord rebels.

Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 19:05

Zijn ze allemaal al veilig thuis?

Lorejas | 11-03-23 | 18:15 | 5

@Roos: oh, die is dus pas over jaar of tig thuis. Nah ja, scheelt haar weer in de stookkosten.

Lorejas | 11-03-23 | 19:06

@Roos | 11-03-23 | 18:37: Uit de T. : "Actievoerders die nat zijn geworden door het waterkanon kunnen bij de brandweer droge kleding halen. De brandweer heeft uit voorzorg een tent neergezet op de Zuid Hollandlaan in Den Haag. Demonstranten kunnen daar ook een medische controle krijgen." Het moet toch niet gekker worden!

tantesidonia | 11-03-23 | 19:06

@tantesidonia | 11-03-23 | 19:06: met stijgende verbazing heb ik gekeken en de verhalen aangehoord. Een dame was verontwaardigd waarom ze nat werden gespoten, want vredelievend. Dat terwijl de honderden agenten bijna één op één coachten en duidelijk vooraf vertelden wat er zou gebeuren als er niet werd meegewerkt.

De gemiddelde bewoner in een tehuis voor dementerenden krijgt minder aandacht en uitleg.

"Eigen keus" is een onbekend fenomeen voor de ER.

Roos | 11-03-23 | 19:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Geen sympathie voor de agro-industrie. Ook niet voor de valse romantiek van het ‘kleine familiebedrijf’ met zijn vee en landbouw. Het gros is grote chemische industrie geworden met verdienste voor de Agro banken, de melkverwerkers, de grote veevoer- en slachtjongens, etc. en de vervuiling is ten koste van de natuur en de andere Nederlanders. En dat FDF-legertje bestaat grotendeels uit egoïstische varkensboeren, de taxichauffeurs onder de agrariërs. Of beledig ik nu de taxichauffeurs? Varkensboeren? Daar gaan we niks aan missen. De kleinere agrariërs zijn wel bereid ecologisch te boeren en minder afhankelijk te worden van het landbouwgrootkapitaal.

Sapperloot | 11-03-23 | 17:48 | 3

Haal het eerst maar eens uit de schappen in de supermarkt, het is allemaal vraag gestuurde productie. Je kunt er op schelden maar zolang die bagger verkocht wordt is iedere koper schuldig. Ik koop al jaren uit volle overtuiging BIO Dynamische producten uit Demeter gecertificeerde kringloop landbouw . Iets duurder maar heel goed voor een schoon geweten.

Smoelensmid | 11-03-23 | 18:07

Sapperloot | 11-03-23 | 17:48 |
"Varkensboeren? Daar gaan we niks aan missen."
Herken de moslim....

Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 19:05

Gaat het? Denk aan de bloeddruk.

Grotesk | 11-03-23 | 20:00

Staan ik schat een meter of 300 van Kaag haar huis af.

Uw Verzekeringsadvis | 11-03-23 | 17:40

Ik was erbij. Ging eigenlijk alleen vanwege 1 persoon. Toch leuk om weer wat bekende gezichten te zien.

Maar iig, samenvatting van vandaag: Diepe, diepe zucht.......
Dit Mosterd stukkie zegt eigenlijk ook best veel: www.geenstijl.nl/5169576/belachelijk-...

Klompz | 11-03-23 | 17:35

Die XR klimaatterroristen mogen wel wat zwaarder worden aangepakt. Wat er nu nog zit, na 1700, mag naar het diepste deel van de A12 Utrechtse baan worden gedreven om kennis te maken met traangas. Kijken of hun terroristentraining hier ook de lading dekt. Vies vuig volk..

Nederlanddraaitdoor | 11-03-23 | 17:15 | 2

@Sinterbikse. Die Wasserwerfer gemieted van die moffrikaner.

Aleon | 11-03-23 | 18:37

Waar waren de boeren toen onze scheepvaartindustrie gesaneerd werd? En toen onze automobielindustrie er aan ging? En de textiel? Laten we eerlijk zijn: onze boeren zijn een vervuilende bio-industrie geworden. Weg met die bio industrie. Dan maar of geen vlees, of veel duurdere producten..

m@rkus | 11-03-23 | 16:55 | 4

Ga jij maar lekker op een vega eiland wonen samen met je D66 vriendjes, imbecieltje

ILF2 | 11-03-23 | 17:22

Zeer naïef van u om te opperen dat met het wegjagen van onze boeren de bio industrie vermindert. Er is behoefte aan vlees en melk. Deze zullen op andere plekken worden geproduceerd en worden ingekocht. Waarbij het sterk de vraag is of dat de beestjes elders netjes behandeld worden.
Zie maar het recente nieuws van de legbatterijen in UA. In NL jaren geleden met veel bombarie afgeschaft en de spullen destijds een 2e leven in UA gekregen. Zeer naïef allemaal.
De termen bio-industrie en zogenaamde mega stallen zijn enkele stemmingmakerijtermen.
We hebben een keurig agrarische cultuur in NL.
De echte problemen die de boeren hebben is de grond die ze bezitten en waar diverse instanties op lopen te azen. Extra gevoed door onwetende uit het stedelijke die geen enkele kennis over het boerenleven hebben.
Om eea nog eenvoudiger te maken, er zijn veel te veel mensen, en in het bijzonder, woningzoekende in NL.

Ram_Ram | 11-03-23 | 17:33

@Ram_Ram | 11-03-23 | 17:33: "Er is behoefte aan vlees en melk. "
en anders creëren we die behoefte. Net zoals we ineens behoefte hebben aan Avocado's. Of coke.

Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 19:06
▼ 1 antwoord verborgen

Helemaal klaar met die boeren en nog meer met die Caroline met dr kletspraat.
Saneren die handel

sohee | 11-03-23 | 15:57 | 9
-weggejorist-
Janlul | 11-03-23 | 17:41

@Ram_Ram: ik zou je economie maar een beetje gaan opfrissen....

Lorejas | 11-03-23 | 17:57

Het is vraag gestuurde productie je doet er zelf aan mee zolang jehier je eten in de supermarkt koopt. Kringloop landbouw producten zijn Demeter gecertificeerd en die vind je wel in Duitsland maar niet in de Nederlandse super!

Smoelensmid | 11-03-23 | 18:11
▼ 6 antwoorden verborgen

Hekje uit de grond tillen lijkt pragmatisch en dikke vinger. Maar voor de deur van een politiebureau is wel beetje dom.

Tjemig | 11-03-23 | 15:19

Kom boerenkrijgers wees nu helden.

De vijand staat in onze velden.

Maar als je schiet.
Maar als je schiet.
Schiet mij door mijn boerenhart.

youtube.com/watch?v=bIrUEdDt6Mk&s...

McCain | 11-03-23 | 15:08 | 2

Hij zou ook hier in NL komen opreden, maar gelukkig is hij op tijd gecancelled door een woke klikspaan die daar geen Fl. 7,50 voor hoefde te hebben.
Er is ook "De Broederschap" die nummers van hem covered dus het gevaar is nog niet geweken.

Heurtebise | 11-03-23 | 15:12

@Heurtebise | 11-03-23 | 15:12: Rutte verbied Bok Van Blerk uit Zuid Afrika om in Nederland op te treden voor de boeren? Gewoon een artiest waar het land van Nelson Mandela geen beklaag mee heeft. Nederland is een dictatuur.

McCain | 11-03-23 | 15:42

Oh jee, volidioot rapper Kafka is er ook om de boeren te steunen. Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.

Spring Bruissteen | 11-03-23 | 15:01

Die teringhippies die overal tegen zijn, bah. Niks mag, maar oplossingen, ho maar. Maar een beetje marxistische rakker wil helemaal geen oplossingen, die willen gewoon dat iedereen even arm en kansloos wordt. Net zo lang treiteren en frustreren tot ze hun zin krijgen. Helaas voor dit tuig: Dat gaat nooit gebeuren.

KwaadBloed | 11-03-23 | 15:01

Wel raar dat tegen de boeren al werd opgetreden voordat ze in Den Haag zijn en de verboden blokkeeractie van xr op de A12 wordt toegestaan (nu al 2,5 u ofzo).
Waarom werden zij niet tegengehouden en begeleid naar de plek waar ze wel mochten demonstreren ?
Krijg zo'n BLM gevoel ,waarbij Halsema de reden belangrijker vond dan de gezondheid van de Nederlanders

slim blontje | 11-03-23 | 14:54 | 3

Beeldvorming van protesterenden boeren op trekkers ging heel de wereld rond. Dus verbied Rutte doodleuk de trekker.

McCain | 11-03-23 | 14:58

Het zijn ook geen gevaarlijke blokkeer Friezen.

Reebensteeltje | 11-03-23 | 15:05

Die zag de boeren al over die hippies heen rijden, waarschijnlijk. Wat een visionair is het toch, die Rutte (kuch)

Flapster | 11-03-23 | 15:50

Leuk bedacht GS: "IkStinkZo Rebellen". LoL.

Maar even over die demonstratie; als die illegaal is, waarom duurt het dan zo lang voordat ze worden geruimd?

Harrie-Couvert | 11-03-23 | 14:54

Worden die agenten nog afgelost?

wiers | 11-03-23 | 14:51 | 2

Ik las afgerost

Flapster | 11-03-23 | 14:56

Morgen hebben ze ook nog de NN CPC Loop (als de boeren morgenochtend Den Haag tenminste verlaten hebben, kan dus nog een lange nacht worden.)

W_F | 11-03-23 | 15:02

Het is maar net waar je woont. In Iran wordt je dood geslagen als je tegen het kopvod demonstreert. Bij ons demonstreren de feministen dat een vrouw "vrijwillig" een kopvod moet/mag dragen, ook bij de politie. Hier plakken de mensen aan de weg als demonstratie tegen het milieu, in China bouwen ze er nog 80 kolencentrales bij. In Georgië demonstreren ze omdat ze in Europa willen, vandaag demonstreren we dat alles wegens Europese regeltjes kloten is.

jan huppeldepup | 11-03-23 | 14:48 | 1

80 per maand !

Uw Verzekeringsadvis | 11-03-23 | 15:05

Ik begrijp dat gedemonstreer van XR niet zo goed. Volgens mij zetten we in Nederland al heel veel stappen op duurzaam gebied. En alle stappen die wij maken worden teniet gedaan door nieuwe kolencentrales in China of India. Als je dan zo begaan bent met het klimaat, plak je dáár dan vast aan het asfalt voor zo'n centrale. Geef een signaal af tegen de grootste vervuilers op de stoep van de vervuilers. En vind je dat te gevaarlijk, dan sta je ook niet echt achter je idealen.

-PR- | 11-03-23 | 14:44 | 2

Er wordt al heel veel gedaan en veel mensen zijn daarvoor ook nu elke dag hard aan het werk. Maar niet die lui van XR. De meesten hebben nog nooit een arbeider van dichtbij gezien. Zij gaan liever aan de zijlijn staan roepen. Word je niet moe en bovendien niet vuil van.

goedverstaander | 11-03-23 | 14:48

China is inderdaad een smerig land. Maar ook Amerika heeft per hoofd van de bevolking nog steeds een tweemaal zo grote uitstoot.

Bald_Gefkens | 11-03-23 | 14:56
-weggejorist-
goedverstaander | 11-03-23 | 14:44

Stem wijze
Stem wijzer
Weg wijzer
Wees wijzer
Stemwijzer

Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 14:36

Geen eten zonder boeren, hahaha. Alsof je geen andere mensen kan eten.

Zyprexa20mg | 11-03-23 | 14:29 | 4

@Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 14:38: En daarmee vervalt het argument voor c02 reductie. Haal het van ver, dan reken je het niet mee. De hypocritie van deugkneuzen is geweldig.

donkieshot | 11-03-23 | 15:14

@Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 14:38: aardbeien uit Italie en Spanje zijn smakeloos.

Santtulainen | 11-03-23 | 15:15

Net als tomaten en paprika’s uit het Westland

Dubbelepunthoofd | 11-03-23 | 19:29
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe zijn die demonstranten van extinction gedoe naar Den Haag gegaan? Met de elektrische auto?

Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 14:26

Maarre, helpt dat nou, dat demonstreren? Is het klimaat al gered? Enne dat waarom de boeren boos zijn? Is dat al opgelost?

Wanneer heeft demonstreren geholpen? En wat is er democratischer dan demonstreren? Lobbyen? Stemmen?

Hahaha wat een geneuzel. Heerlijk.

Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 14:25 | 6

@W_F | 11-03-23 | 14:38: Land volplempen met zonnepanelen en die niet aansluiten want netwerk kan het niet aan. Groen.
Weilanden vol monoculture planten. Nederland is een park. Geen natuur.
Tijd om hier de boel vol te bouwen met een nieuwe groene kerncentrale want we moeten aan de elektrische auto. A 30.000 euro.

Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 14:40

@Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 14:40: De prijzen van nieuwe elektrische auto's zijn bijna vergelijkbaar met fossiele auto's. Auto rijden is gewoon duur in Nederland. Zelfs als je een gratis auto van de sloop haalt is autorijden duur vanwege wegenbelasting, verplichte verzekeringen en accijns.

W_F | 11-03-23 | 14:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Heel de wereld zag Nederlandse boeren op trekkers in protest.
Dus verbied Rutte de boeren te protesteren met trekker.
VVD/D66 Smiechten.

McCain | 11-03-23 | 14:25 | 5

Op twatter is het trending nieuws, miljoenen mensen kijken mee.

donkieshot | 11-03-23 | 15:22

Nee maar misschien nog wel een bataljon.......

Nico1000 | 11-03-23 | 16:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik hoef niet te demonstreren om woensdag op een ''stemzeweg partij'' te gaan stemmen, dat was ik (en naar ik hoop velen met mij) toch al van plan.

Zoals we Henk Bres al hoorde vertellen (filmpje Telegraaf), het is een zooitje in ons land, dus ik hoop dat dit de nadagen zijn van Rutte c.s.

Keyboardspeler | 11-03-23 | 14:19 | 1

For the record, Henk sprak over 'een cholerazooi' in de uitzending.

Pekketrikker | 11-03-23 | 14:38

De beeldvorming van protesterenden boeren op trekkers was slecht voor Rutte.
Dus verbied Rutte de boer op de trekkers.
Smiechten

McCain | 11-03-23 | 14:18

goed, je mag demonstreren
maar met je rug tegen de muur
en alleen als je geld hebt
is de vrijheid niet duur.

Een klassiekertje, geschreven in de stad waar ze nu door het leger en Duitse waterkanonnen en boetes geïntimideerd worden.
In feite kun je alleen goed drastisch demonstreren als je niets te verliezen hebt, zo zijn trouwens al de echte revoluties wel ontstaan.

Er is geen onderklasse, middenklasse, bovenklasse.
Alleen de werkende klasse en de bezittende klasse.

En in feite behoren boeren tot de bezittende klasse, tenminste als ze al generaties lang bezig zijn, door overerving hebben ze zo rond een miljoen aan land en bezittingen bij elkaar geboerd.
Er zijn natuurlijk ook boeren die zwaar hebben geleend/geïnvesteerd, maar netto zullen ze ook niet tot de paupers behoren.

Iedereen die meer dan één koe heeft, is een koelak, dus bourgeoisie, dus een vijand van de revolutie/volk, althans volgens Lenin en Stalin.

King of the Oneliner | 11-03-23 | 14:17

Zijn de boeren al bezopen? Dan pas komt de ellende.

Over die XR mietjes heb ik geen mening. Ik vind het heel zielig dat als bijna iedereen inmiddels wel snapt dat klimaatverandering een probleem is, dat wij daar schuldig aan zijn en dat we ons best gaan om waar mogelijk het tij nog te keren. En dan nog janken. Pleurt op stinkhippies!

Boeren. Ik heb best sympathie voor sommige boeren. Mensen die met aandacht, hard werk en liefde mooi voedsel produceren.

Helaas is dat de minderheid van de boeren. De meeste zijn bio-industrieboeren. En ja, die moeten weg. Boeit niemand wat jij daar van vindt en het feit dat je niet wil snappen waarom zegt alles.

Schout-bij-Nacht-J | 11-03-23 | 14:15 | 9

@Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 14:42: Natuurlijk niet, dan is het zo. Democratie weet je wel? Maar ga jij huilen als de zaken er anders voor gaan staan?

Sinterbikske | 11-03-23 | 15:05

@amateurrr | 11-03-23 | 14:34: Zijn reactie slaat ook helemaal nergens op. Wat dertig jaar geleden als biologisch werd gezien, zo produceren nu de boeren die weggezet worden als bio-industrie. Het is in alle opzichten dus veel beter geworden. Het gaat ook helemaal niet om de natuur, het gaat om het confisqueren van land zodat al die allochtonen en asielzoekers een huis kunnen krijgen en natuurlijk de wens van de vegawappies dat iedereen vegetarisch gaat eten. De Nederlander komt in alle gevallen op de laatste plaats.

Sinterbikske | 11-03-23 | 15:11

@Sinterbikske | 11-03-23 | 15:05: De zaken gaan er niet anders voorstaan, de gebruikelijke kliek blijft aan de macht....

Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 18:27
▼ 6 antwoorden verborgen

Heb nog niet gelezen hoe het er allemaal voor staat, maar uiteraard team boeren, wat er ook gaat gebeuren.

Zoelense Hobbyboer | 11-03-23 | 13:57 | 2

Rutte zet Duitse politievoertuigen in om de Nederlandse Democratie te onderdrukken. De ironie?

McCain | 11-03-23 | 14:02

Hier hetzelfde!

ChalinaRosa | 11-03-23 | 14:48

Ik ben vóór team boeren, maar dat verschrikkelijke stinkende rebel zooitje mogen ze van mij desnoods met enige dwang van het terrein vegen. Wat een stelletje randdebielen zijn dat toch. Je kunt het al aflezen aan de gezichten van de figuren die hiervan rondlopen.

Sjakie | 11-03-23 | 13:54

Absurd dat leger inzetten voor een paar trekkers die alleen maar netjes rondrijden?
Beter hadden ze het ingezet om dat extinction van die autoweg af te houden!
Waar liggen tegenwoordig de prioriteiten?

Jan, Leiden | 11-03-23 | 13:40 | 5

Wat is er ondemocratisch aan? Ze mogen ongehinderd demonstreren, alleen moeten ze zich wel aan regels houden. Die regels zijn niet onredelijk, inzichtelijk, bekend en duidelijk gecommuniceerd. Wie zich niet aam de regels houdt wordt verwijderd, desnoods met een straal water. Dat is toch keurig democratisch? Het wordt pas ondemocratisch als water wordt ingeruild voor kogels of als er helemaal nergens mag worden geprotesteerd.

blikjegrolsch | 11-03-23 | 14:05

@blikjegrolsch | 11-03-23 | 14:05: Eerlijke 'regels'. Laat boeren dan protesteren met hun trekkers. Maar Rutte vond die beeldvorming te veel invloed hebben op de peilingen dus is echt protest met trekkers is verboden.

McCain | 11-03-23 | 14:10

@blikjegrolsch | 11-03-23 | 14:05:
Zeg niets over ondemocratisch of het inzetten van kogels, pak nog een blikje Grolsch.
Maar denkelijk kan een leger met meer gezag zich beter inzetten om te zorgen dat onze autowegen lastig te vallen dan een paar boeren die niets doen behalve op een trekker zitten richting een protestveld. Dus nogmaals: waar liggen de prioriteiten van de politiek. En wat is hier weer een verwrongen beeldvorming?

Jan, Leiden | 11-03-23 | 17:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Stelletje bloedamateurs van de Telegraaf weer.... Geluid bij de boeren compleet niet te verstaan door kapotte micro... #YouOnlyHadOneJob

Ditlandiskapotstuk | 11-03-23 | 13:39

Kom boerenkrijgers wees nu helden.

De vijand staat in onze velden.

Maar als je schiet, schiet mij neer.
Maar als je schiet, schiet mij neer.
Schiet mij door mijn boerenhart.

Bok Van Blerk:
youtube.com/watch?v=bIrUEdDt6Mk&s...

McCain | 11-03-23 | 13:38

POLIZEI!
Mein Name ist Tampert, Kriminalpolizei. Wie herinnert zich niet de onvergetelijke persiflage die de mannen van Jiskefet op Inspector Derrick loslieten?

KeesBruin | 11-03-23 | 13:26 | 4

Ein tropical Drink ?

Nichtsneues | 11-03-23 | 14:01

Harry, Hol du schön mal die Wagen.

R. Skickr | 11-03-23 | 14:05

Frau Bips!

Bigi Bana Boy | 11-03-23 | 14:14
▼ 1 antwoord verborgen

Hihihi
Als je tijd hebt luister even naar het laatste NPO radiojournaal !!!

een mevouw in china

over webwinkels

en nog wat microbeonderwerpen.

blij dat er geen actualiteiten zijn.

2CVOcean | 11-03-23 | 13:25

Zag zojuist op tv, dat de klimaatwappies toch weer in de tunnelbak van de Utrechtse Baan zitten. En er was ook een waterkanonwagen, met breeduit POLIZEI erop, te zien, wat natuurlijk altijd een ietwat 'dubbel' gevoel geeft.
Nou maar hopen, dat ze dat kanon ook echt gaan gebruiken, zet maar een meter water in die tunnelbak, dan bedaren die klimaatfiguren wel.
Bovendien, waarvoor laat je anders die spuit helemaal vanuit Duitsland hierheen komen, als je er toch niet mee aan de slag wilt gaan?

KeesBruin | 11-03-23 | 13:23 | 10
▼ 7 antwoorden verborgen

Er waren twee waterkanonnen uit Duitsland ingehuurd. Staan die bij de A12 of bij het Zuiderpark?

marcoplarco | 11-03-23 | 13:19 | 5

@KeesBruin | 11-03-23 | 13:24: Aha, straks kunnen we de Duitsers beschuldigen. Altijd handig. Maar in ons eigen land hebben we ook wapenwerpers. Die doken op in mijn stad en schoten met hun waterstraal iemand een schedelbasisfractuur. Die apparaten heetten gewoon politie. Het stond er dus op. Ik herken dit, omdat er hier vaak ME van boven de rivieren bij voetbalwedstrijden wordt ingezet. Dan staan er ineens Gelderlanders hier de boel te bepalen, wat dus niet echt werkt. En een tijd geleden reed er een pantserachtig voertuig dwars door een Franse of Belgische demonstratie. Daar stond geen politie of polizei meer op de auto's, maar wel een blauw symbool, zoals de EU voert. Het zijn misschien maar kleine dingetjes in het grote verhaal.

Xaphan | 11-03-23 | 13:40

@Xaphan | 11-03-23 | 13:40: Was er geen sprake van een Europees speciaal interventieteam dat opgericht zou zijn?

ChalinaRosa | 11-03-23 | 14:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Zag net een foto van een overjarige beroepsdemonstrant met de tekst 'Atomkraft? Nej tak' op haar jas. Typerend voor de vastgeroeste, simplistische gedachtegang van deze uitvreters.

Spring Bruissteen | 11-03-23 | 13:16 | 5

Had erger gekund er had "Atomwaffen Division" kunnen staan.

Ndranghitiari | 11-03-23 | 13:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Hulde voor Henk Bres die op livestream telegraaf in een paar vierkante zinnen precies aangeeft hoe het zit !....

Meer tekst en papier hoeft niet.

2CVOcean | 11-03-23 | 13:11 | 2

Dank voor de link! Oh, wacht.

HankHill | 11-03-23 | 13:16

Hoe zit het dan precies? Bijvoorbeeld: XR overdrijft klimaatprobleem, boeren bagataliseren stikstofprobleem.

bamitoren | 11-03-23 | 14:59

Wat een treurigheid alom.. een paar trekkers in Den Haag en wat ontevreden boeren wier enige wapenfeit is om een omgekeerde vlag te tonen en wat klimaatdrammers wier enige wapenfeit is het bezetten van de Utrechts baan A12. Dit uiteraard met "gespeelde" tegenzin van de autoriteiten die straks terug kunnen kijken op een geslaagde dag. Resultaat: fijn dagje uit voor de demonstranten die in de illusie geloven dat het zin heeft gehad.

johnyl | 11-03-23 | 12:58 | 6

Proest... het klinkt als een georganiseerde demonstratie door De Partij met Big Brother zelf.

Roos | 11-03-23 | 13:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Dit is precies waarom we een three-strikes strafsysteem nodig hebben. Van een middag in de cel zijn deze snelwegblokkeerders niet onder de indruk. Bij de derde keer gewoon meteen 5 jaar cel. Weet niet of ze het daarvan afleren, maar je bent er in elk geval even vanaf.

Dr. Vigilante | 11-03-23 | 12:57 | 3

precies..
maar dan ook iedereen en geen EU wet die de straffen 'onmenselijk' vindt.
kunnen we gelijk wat ministers achter slot en grendel gooien

Triple2K8 | 11-03-23 | 13:12

De 3e keer is er dan de neiging het meteen goed te doen dus dan maar even doorpakken. 5 jaar cel voor geen ID bewijs bij je hebben. Dat hebben we echt nodig in Nederland

Nichtsneues | 11-03-23 | 13:17

@Triple2K8 | 11-03-23 | 13:12: precies, noblesse oblige. Zolang Rutte 4, aka Kaag 1, de nieuwe bestuurscultuur niet serieus neemt is het belachelijk om wel snoeihard op te treden richting ontevreden burgers.

therealbraindump | 11-03-23 | 13:18

Is het waterkanon al ingezet om die ikstinkzobende te douchen?

darmflora | 11-03-23 | 12:55 | 8

@elfenstein | 11-03-23 | 13:11: ik zou zeggen : geef ze wat ze vragen. Hoelang houden ze hun werk als ze geen VOG meer hebben en afwezig zijn?
Ze hebben itt de boeren geen persoonlijk belang. Iig niet meer dan de automobilisten die daar langs willen

Nichtsneues | 11-03-23 | 13:20
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik houd met de boeren. En geef toe, dat met simpele hoofdargumenten. Het eerste is dat ik vind dat het veilig stellen van de nationale voedselvoorziening met het oog op internationale conflictsituaties, hoogste politieke prioriteit moet hebben. Alhoewel ik het bepaald niet toejuich dat de ,overigens sympathieke, grootste boer van ons dorp, zijn koeien uit de wei heeft gehaald en nu permanent in een soort melkfabriekschuur heeft gestald. Bedrijfsecomisch gezien begrijp ik het wel, maar ik mis hun bijdrage aan de pastorale idylle. Melkboeren verdienen trouwens momenteel goed geld, maar de fruitboeren zijn vanwege onrendbabel (krimp export en kosteninflatie) op grote schaal bezig met het rooien van plantages.
Ten tweede en in het algemeen vind ik dat het huidige politieke establishment al veel te lang, een vrijwel onaantastbare macht uitoefent, waardoor corruptie is gegroeid met o.a. ook forse slijtage van "vakcompetentie" als aanstellingcriterium, voor zowel hoge politieke als ambtelijke functies, is ontstaan.
Politieke macht corrumpeert op den duur, en ontaardt dan vrijwel altijd ook in nepotisme. Effectief verzet is dan noodzakelijk.

WirMachenMusik | 11-03-23 | 12:48

12.35 uur: Politie staat toe om A12 te blokkeren

Zegt weer genoeg.

Met_baard | 11-03-23 | 12:46 | 2

Dan ook alle boeren NU terug naar de trekker en opstomen naar het malieveld.

elfenstein | 11-03-23 | 13:02

Je zou maar voor die organisatie werken… straatvegers verdienen meer respect.

HankHill | 11-03-23 | 13:19

"De autoriteiten hopen op rellen, zodat de ziejewel-term ZE van stal kan worden gehaald."

Ja, persoonlijk ben ik "ZE" wel heel erg beu. De vervuilende boeren, de hysterische klimaatdramaqueens en zeker ook de stoottroepen van de Wappen-SS brigades die ongetwijfeld weer aanwezig zijn om de Nederlandse staat te vernietigen.

Kunnen we die mensen echt niet aan Poetin verkopen? Beetje VOC mentaliteit?

Ndranghitiari | 11-03-23 | 12:39 | 8

Weet je wat vervuild? Steden, kleine en grote steden, grootschalige huizenbouw en alles wat in de aanvoer van a tot z meer bouw en infrastructuur betekent x tijd en jaren van bestaan van steden. Dit is, zoals je weet, nog maar een klein deel. Al die monden moeten worden gevoed, productie in NL is efficiënt.

De leugens van de klimaatlobby kun je doortrekken met het papier waarop ze staan.

Voor de rest kan ik mij in je verhaal vinden.

donkieshot | 11-03-23 | 13:11

Stoppen met eten, dan hebben we ook geen vervuilende boeren meer nodig.

Plantendokter | 11-03-23 | 13:22
▼ 5 antwoorden verborgen

Wordt het leger ingezet op de linkse extremisten of op de boeren die hun uitkeringen betalen?

Doela | 11-03-23 | 12:34 | 1

Doe eens een gok. (tip: wie worden er altijd ontzien?)

KeesBruin | 11-03-23 | 13:13

In de linkerhoek staat XR, XR won vijf plak-westrijden. In de rechterhoek staan de boeren die verloren de stikstof zaak.
Gaan de boeren zich vandaag revancheren of wint XR voor de 6de keer op rij, vastgeplakt aan het asfalt.

ratelaar | 11-03-23 | 12:32 | 3

Hoorde net op het journaal, dat de popo het asfalt van die tunnelbak met een speciaal middel had behandeld, zodat de klimaatvogels zich er niet meer aan vast konden plakken.
Misschien is het beter, om ze gewoon met enig geweld van hun vastgeplakte positie te verwijderen. Dan leren ze het snel af. Maar dat zal wel te weinig meelevend gedacht zijn van mij.

KeesBruin | 11-03-23 | 13:29

Haha, wat een ultieme treurigheid is dat boerenprotest, zeg. Zojuist even mee zitten kijken via de livestream op de T. Een festival voor losertjes die met omgedraaide vlaggen. In de rij staan voor consumptiemunjes om een patatje te kunnen halen. Nou, dat zal de hoge heren leren! Whahahaha

de IJsman | 11-03-23 | 12:32 | 4

Stoer vanaf een zolderkamer dit soort simpelheid verkondigen zegt niet zoveel over de boeren die daar gebruik maken van hun demonstratierecht.

amateurrr | 11-03-23 | 12:51

Het is minder treurig dan je stukje.

donkieshot | 11-03-23 | 13:12
-weggejorist-
Corretje | 11-03-23 | 17:14
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig is het ijskoud zodat de ziekelijke exhibitionisten die zich altijd weten te mengen onder de activisten dit keer hun kleren moeten aanhouden.

Conan de Rabarber | 11-03-23 | 12:31

Eva Vlaar?

Geen idee. Maar aan de hand van een gezicht krijgt men vaak wel een eerste indruk van de intelligentie van een persoon.

Frau_Ferkel | 11-03-23 | 12:28 | 19

@Spring Bruissteen | 11-03-23 | 12:55:
Wat ….

J.Cash | 11-03-23 | 15:16
▼ 16 antwoorden verborgen

Het breidt zich nu uit over de overige schandalen en crisisjes. Nog een paar en dan staat het hele land er. Lets fucking doorpak nou.

NiCeY | 11-03-23 | 12:28

Hopen dat de boeren zich netjes gedragen en die linkse deugkneuzen zich lekker gaan misdragen. Dan ben ik benieuwd wat eikeltje Jesse en Jantje paterNOTe te vertellen hebben.

Cherrybouwdet | 11-03-23 | 12:27 | 2

De binnenkort uitgestorvenen zijn zojuist door de politiebarricade gedrongen om toch de A12 te gaan bezetten. Die gaan voor de royale behandeling, zoveel is zeker. Die waterkanonnen waren niet bedoeld voor de boeren, ohw jee...

elfenstein | 11-03-23 | 12:29

Die draaien het gewoon om, geen enkel probleem hebben ze daarmee.
Draaien, verdraaien.

ChalinaRosa | 11-03-23 | 15:02

De lafaards in Den Haag.

Reebensteeltje | 11-03-23 | 12:21

Na de A12 nu ook de video geblokkeerd.

W_F | 11-03-23 | 12:21 | 1

Hier ook:

Video niet beschikbaar
Deze video bevat content van SME, die deze wegens auteursrechtschending heeft geblokkeerd voor je land.

Frau_Ferkel | 11-03-23 | 12:26

Kom boeren krijgers wees nu helden.

De vijand staat in onze velden.

Maar als je schiet.

Maar als je schiet.

Schiet mij door mijn boerenhart.
www.youtube.com/watch?v=bIrUEdDt6Mk

McCain | 11-03-23 | 12:21 | 3

Wat is die rommel achter je tekst?

elfenstein | 11-03-23 | 12:28

It's on , Holland vs Nederland! Exstinkzo Debiellion vs Farmboys. Go boeren , gas d'r bie!

Pittzz | 11-03-23 | 12:08 | 2

Optoeren!

ikworstelengadouchen | 11-03-23 | 12:19

Wat is de stand? Heeft er al iemand gescoord?

Paaldanseres | 11-03-23 | 12:44

Overigens staat in dat twitterdraadje dat "vliegen erbij hoort" ook een filmpje van een man die vorig jaar met geweld het huis van van Haga is binnen gedrongen. Was door alle commotie rond de niet-gewelddadige kaarsendrager/terrorist bij Kaag een beetje onderbelicht gebleven.

Eigenlijk is het vreemd dat van Haga hier nog niet voor is aangeklaagd. Van Haga zit immers in de "verkeerde" partij en dat maakt juridische aanpak van de indringer onmogelijk.
En dat maakt van Haga feitelijk medeplichtig.

Dandruff | 11-03-23 | 12:02 | 1

Was een leuk filmpje, zeker hoe de 'verwarde' man de deur weer kwam uitgevlogen.

funda | 11-03-23 | 12:14

Parkeerterreinen in Den Haag zijn vol, boeren blijken naar een trekker ook gewoon een (of meer!) auto's te hebben. Den Haag was even vergeten dat waar de boeren vandaan komen het O.V. beperkt is tot schoolbussen die in het weekend niet rijden.

W_F | 11-03-23 | 12:00 | 1

Die laatste zin is scherp en mooi.

anja | 11-03-23 | 12:17

Extincion Farmers

The_Crown | 11-03-23 | 11:58

Die tientallen trekkers gaan niets uithalen. Ik hoop een dat er echt een boerenopstand gaat komen voordat men luisterd

halfvolle glas | 11-03-23 | 11:53 | 13

Waarom maken lieden die de boeren steunen altijd zoveel spelfouten? Beperkte geestelijke vermogens en daardoor teleurgesteld in het eigen leven? "Deplorabele ", en nooit bereikt waar je meende recht op te hebben? Het gevoel dat er nooit naar je geluisterd wordt?

bdn01 | 11-03-23 | 12:26

Bdn01: "Deplorabele ".... ziet u?

Portnoy | 11-03-23 | 12:31

@bdn01 | 11-03-23 | 12:26: Bent u bekend met het woord: spellingfetisjisten? En wat voor type mensen dit vaak zijn?

donkieshot | 11-03-23 | 14:04
▼ 10 antwoorden verborgen

In blijde afwachting van de vlijmscherpe debatten onder bezielde leiding van Paul Witteman en Johan Derksen: waar is onze D66 diplomate van wereldfaam, die als eerste stikstof als hoofdthema van de PS verkiezingen meende te moeten bombarderen?

Als geboren optimist: zou zij nu eindelijk heur verantwoordelijkheid als minister van Financiën serieus nemen? Zeg Carola, jij bent toch minister voor Arremoei?

Wie zijn toch die mensen?

Hetkanverkeren | 11-03-23 | 11:53 | 2

Ja, waar wacht Hare Heksheid eigenlijk op? Met haar bezem veegt ze in no time al die boeren aan de kant en als ze even met haar toverstaf zwaait, staat er binnen de kortste keren woonruimte voor een paar miljoen "vluchtelingen" op de onteigende landbouwgrond. Dan nog even een vuurtje onder haar ketel en dan staan er een miljoen windmolens en is het stikstofprobleem de wereld uit.

MAD1950 | 11-03-23 | 12:07

Kijktip op youtube hoe de minister van financiën het gevoerde eurobeleid verdedigt. Werkelijk plaatsvervangende schaamte, wat een afgang. Mevrouw krijgt tijdens het debat bijles van Pieter Omtzigt.

therealbraindump | 11-03-23 | 13:06

Ghe, alle materieel dat nog niet is weggegeven aan Oekraïne wordt ingezet tegen vlaggen zwaaiende boerenpummels en wat klimaatplakkers.

Duwbak_Linda | 11-03-23 | 11:50 | 4

@funda | 11-03-23 | 11:53: Als Wilders oppert om Het Leger in te zetten zijn alle mediakoeien zo van de leg dat ze wekenlang zure havermelk geven.

Duwbak_Linda | 11-03-23 | 11:55
▼ 1 antwoord verborgen

Jeniffer is typisch zo een lekker ding die gewend is dat iedereen haar gewauwel samen met de rest voor lief neemt.

Zomaarwat | 11-03-23 | 11:49 | 3

Nog nooit een weiland gezien maar wel meeliften op de onderbuik, daarna heeft ze vast wel een FVD of Fox schnabbel ergens.

menage | 11-03-23 | 11:57

Ja maar als ze je met die ogen aankijkt…

J.Cash | 11-03-23 | 12:02

Als je jong en hitsig bent, wil je heel wat tolereren als je denkt een kansje te maken erop te mogen.

Zeurders | 11-03-23 | 13:33

Ik zou onder luid gezang van La Marseillaise als boer ook optrekken naar den Haag. Helaas ben ik geen boer, maar ik wens ze wel een goede demonstratie toe.

Xaphan | 11-03-23 | 11:48 | 2

Een vruchtbare demonstratie.

funda | 11-03-23 | 11:54

Is er nog ergens een livestreem van de Rebelletjes? TVWest lijkt vooral aandacht te hebben voor de boeren.

Lepo | 11-03-23 | 11:48 | 4

Het is voor ER nog veel te vroeg (en te koud). De boeren hebben al een hele nacht door de sneeuw gereden.

W_F | 11-03-23 | 12:04
▼ 1 antwoord verborgen

Nee maar, wat een geselligkeit bij de vrolijke schijnheilen van Extinction. Dit is voor hun uitgaan. En anders is het wel kerkgang.

SIogra | 11-03-23 | 11:45

Ja, het wordt weer gezellig druk in mijn woonplaats met al die demonstranten voor en tegen de stikstof, voor en tegen het opdoeken van boerenbedrijven. Nou ja, als het allemaal maar een beetje vredelievend en geweldloos blijft, vind ik het best.

Overigens, in de Volkskrant vandaag een 'Brief van de Dag' bij de ingezonden brievenrubriek van een 'senior citizen' (met een agrarische jeugd) die de vinger op de zere plek legt:

"Sinds een paar jaar ben ik lid van stichting 'De club van 10 miljoen'. Iedereen met gezond verstand begrijpt dat wij niet teruggaan naar het bevolkingsaantal van 1950. Maar de meeste mensen zullen wel begrijpen dat overbevolking een belangrijke oorzaak is van de meeste problemen in de wereld en van veel problemen in ons eigen land, zoals overvolle wegen en gebrek aan woonruimte.
We leven hier met te veel kippen, varkens en koeien, maar vooral met te veel mensen.''

Het aardige is dat er in dezelfde brievenrubriek ook een ingezonden brief staat van Paul Gerbrands, de voorzitter van De Club van 10 Miljoen', althans ik neem aan dat het niet een naamgenoot is.

De briefschrijver besluit als volgt:

"Wat me al jaren ergert en verbaast, is dat geen enkele politieke partij als eerste punt in haar verkiezingsprogramma durft op te nemen dat het noodzakelijk is onze bevolkingsgroei aan banden te leggen, zodat we elkaar niet nog meer verstikken dan nu al het geval is.''

De reden dat het onderwerp wordt gemeden is natuurlijk omdat al vele jaren bekend is waardoor die bevolkingsgroei wordt veroorzaakt: immigratie en asiel. Zou die bevolkingsgroei veroorzaakt worden door een enthousiast voortplantingsgedrag van oorspronkelijke, autochtone Nederlanders, dan zouden alle politieke partijen daar stevige beperkingsvoorstellen voor presenteren. Daar ben ik van overtuigd.

Dr_Johnson | 11-03-23 | 11:44 | 8

Waarom wel een CO2 en stikstof norm maar geen bevolkingsnorm? Handel in paspoorten legaliseren zodat iedereen dezelfde prijs betaald voor binnen dobberende en geboren inwoners en emigranten er een eerlijke prijs voor krijgen. Probleem is dat er pas buiten de EU zelf over dergelijke zaken mogen beslissen, dus voorlopig een vrij nutteloos partij standpunt.

W_F | 11-03-23 | 12:10

Jeetje, ik kan hier helemaal niks aan toevoegen. Zo eens met dit betoog. Hulde!

Stop de bevolkingsgroei. Redt het klimaat!

DankeSchon | 11-03-23 | 12:48
▼ 5 antwoorden verborgen

Oei, het volk komt verhaal halen, dat moeten we niet willen! Snel, zet het leger in!!

Do-na-zi | 11-03-23 | 11:40 | 3

Kwam het volk (de zwijgende meerderheid) maar verhaal halen dan zou er wellicht iets kunnen veranderen, geef het dan nog weinig kans maar het zou wel kunnen.

normanius | 11-03-23 | 11:43

Wie stikt er in het stof? Wie bijt er in het stof?
Lijkt veel op het aloude het is de schuld van het kapitaal gvd

Henkie | 11-03-23 | 11:49

@normanius | 11-03-23 | 11:43:

Ik heb helemaal niks met de Fransen of Franse volksaard maar qua demonstreren kunnen wij als Nederlanders daar wel wat van leren.

Randall3.0 | 11-03-23 | 12:14

Hopen dat de politie eindelijk eens écht hard optreedt tegen dat tuig. We weten nu wel dat boertjes zo zielig zijn en dat klimaatopwarming gisteren eigenlijk al niet meer had mogen bestaan. Maarja, stikstofuitstoot is een bestaand probleem, net als klimaatopwarming. Lekker traantjes drogen en aan het werk. Lange Lat holadijeee!

blikjegrolsch | 11-03-23 | 11:38 | 22

@DRUCKIE1 | 11-03-23 | 13:21: Let's see how that works out for them. Ik kan je nu al verzekeren dat het "de-escalerend optreden" waar de NL politie zo bekend om staat al heel snel overboord gegooid zal worden.

Asteroid-B612 | 11-03-23 | 13:56

Stikstof is geen bedacht probleem. Bepaalde soorten plantengroei gaan verloren door ammoniakneerslag. Dat het supererg is wanneer bepaalde planten verloren gaan, dat is een bedacht probleem. Bij de ammoniakuitstoot gaat het vooral om flora in Natura 2000-gebieden. Die gebieden zijn letterlijk in studeerkamers bedacht, er is weinig natuurlijks aan. Sowieso is het een Europese papieren werkelijkheid, daar zou je als klein Nederland niet zoveel van moeten aantrekken. Maar dat neemt niet weg dat teveel stikstof, en stikstofdepositie in de vorm van ammoniak, niet goed is voor de groei van bepaalde planten. Achterlijke wappiebeweringen als 'alle planten hebben stikstof nodig' zijn ronduit lachwekkend en laten een verontrustend gesimplificeerd wereldbeeld zien dat op geen enkele wijze kan worden gerijmd met de realiteit. De feiten liegen niet, maar hoe er beleid moet worden gemaakt op basis van die feiten is een hele andere vraag (en over die vraag zou het moeten gaan).

Overigens is de regering nu gebonden aan de wet. De rechter heeft bepaald dat Nederland -moet- voldoen aan specifieke EU-stikstofnormen. In een klein en vol land als Nederland is dat al snel een probleem omdat natuur en boeren en wegen en industrie altijd dicht bij elkaar liggen. De wet houdt daarmee geen rekening en geeft alleen maar stikstofdoelen, de regering moet zich aan de wet houden.

Dat kan bijna alleen maar door het aantal veehouders te beperken omdat die voor het overgrote deel verantwoordelijk zijn voor ammoniakuitstoot bij Natura-gebieden.

De betere oplossing zou zijn als NL die naturagebieden meer los laat want zoals het nu is ingedeeld zal er altijd sprake zijn van teveel stikstof en kan er niks meer worden gebouwd of industrie worden bedreven. Maar daarvoor moet de Europese wet worden veranderd wat niet zomaar kan. Dus moet NL zich ofwel niets van de rechter aantrekken ofwel de EU negeren. Een uitzonderingspositie is bijvoorbeeld denkbaar, dat doen de Denen ook. Uit de EU is een andere optie.

Wat geen optie is, is doen alsof er geen stikstofprobleem is want de rechter, en daarmee de letter van de wet, bepalen expliciet dat er wél een stikstofprobleem is. Hoe je het dus ook wendt of keert, de regering kán niet anders dan accepteren dat er een stikstofprobleem is en daar na handelen. De enige ruimte zit dan nog in het 'hoe' te handelen. De discussie over wel of geen stokstofprobleem is een gepasseerd station.

blikjegrolsch | 11-03-23 | 14:02
▼ 19 antwoorden verborgen

Wedden dat de boeren wel met hun trekkers naar Den Haag mogen komen om te protesteren als Geert MP is?

Mr_Natural | 11-03-23 | 11:35 | 1

Dat is dus nooit.

KeesBruin | 11-03-23 | 11:37

De NPO zal wel net zo reageren als bij de bestorming van het Surinaams parlement: Die mensen zijn nu eenmaal enorm wanhopig en boos, want alles is zo duur, de slechte zorg, corrupte politiek en er is hoge inflati... oh, wacht.

Piet Karbiet | 11-03-23 | 11:30 | 1

Scherp

Kladderadatsch | 11-03-23 | 11:38
-weggejorist-
dathoujetoch | 11-03-23 | 11:26 | 12
▼ 12 antwoorden verborgen

Ik volg de stikstofdiscussie nu al een tijdje, maar ik begrijp nog steeds niet hoe het uitkopen van boeren zodat daar AZC’s geplaatst kunnen gaan worden de natuur helpt. Kan iemand hier dat uitleggen?

Sieg Hein | 11-03-23 | 11:25 | 15

Nee.

Mokum Kosher | 11-03-23 | 12:04

Precies ook mijn vraag. Luister alleen al niet die Tjeerd de Groot, alle boeren weg ten gunste van het CETA verdrag, ons voedsel importeren, goed voor de EU en de D66 globale utopie!
De man werd gisteren finaal uitgelachen.

lanexx | 11-03-23 | 13:04
▼ 12 antwoorden verborgen

wat doet die blonde complotwappie van FvD nou bij de boeren? Enne.. hup hup hup boeren!! Laat ze een poepie ruiken daar. Woning tekort? Komt niet door te weinig woningen, maar door teveel mensen. Waar komt dat teveel vandaan? Door voortplanting zeg je? Nee dus, dan zou de bevolking afnemen en woning overschot ontstaan... nee, het is inderdaad migratie. Laten we dat stoppen, dan hebben we geen woning tekort, geen zorg te kort, geen energietekort, geen criminaliteitsprobleem.. echt.. .het begint allemaal bij mensen die hier helemaal niet horen/willen zijn maar wel alle gratisch willen

richardsp1 | 11-03-23 | 11:24 | 3

Al 30 jaar lang dit soort racisme in Nederland, het houdt ook maar niet op. Bend over buddy

Kladderadatsch | 11-03-23 | 11:37

Al 30 jaar lang idioten aanhoren die telkens wanneer massa-migratie aan de kaak wordt gesteld, beginnen te blêren over racisme.

ploppy | 11-03-23 | 12:00

Juffie Vlaar mag zich toch verheugen in de nodige aandacht uit conversatieve kringen aan de andere kant van de oceaan. She's on the radar. Ze komt spontaan over, weet zich in conversaties prima te redden in het Engels (gebruikt een beetje popie jargon, maar stukken beter dan het stone coal English van onze MinPres), en ja, het oog wil ook wat. Niet dat ik het persoonlijk nou zo met haar eens ben, ofzo maar dat terzijde.

Asteroid-B612 | 11-03-23 | 13:41
▼ 1 antwoord verborgen

De dag is helemaal af met die opmerking van Jennifer Hofman die overweegt zich bij het terroristische extinct rebellion aan te sluiten: “ik (IK, ik, ik, ik ) vind dat vliegen bij het leven hoort”. Dit staat voor het verwende progressief Nederland. Zij vinden iets, en zo is het dus. Lekker shoppen in de Supermarqt van de Superieure Idealen.

Nuuk | 11-03-23 | 11:22 | 1
-weggejorist-
Goed Volk Kijkt Weg | 11-03-23 | 11:37

Alle agrarische miljonairs verzamelen!

wapster | 11-03-23 | 11:21 | 3

Het lezen en kunnen interpreteren van cijfers geeft rijkdom aan het bestaan en voorkomt domme opmerkingen.

donkieshot | 11-03-23 | 11:31
-weggejorist-
DatInternetDingetje | 11-03-23 | 11:39

Hup Boeren. Hup Eva. Laat dat rotte linkse marxistische tuig de tyfus maar krijgen. Alsof Stalin en Co niet genoeg boertjes hebben gepest. Toch wel een favoriete bezigheid van die achterlijke linkstypes, je eigen voedselvoorziening om zeep helpen. Deed Pol Pot ook niet zoiets? Stelletje ideologische idioten.

Zwezerik | 11-03-23 | 11:20

Eva, die had toch een leerstoel aan de universiteit van Leningrad?

Charles Swietert | 11-03-23 | 11:20

Allons enfants de la Patrie,
le jour de gloire est arrivé!
Contre nous de la tyrannie
L’étendard sanglant est levé.
L’étendard sanglant est levé!
Entendez-vous dans les campagnes
Mugir ces féroces soldats?
Ils viennent jusque dans vos bras
Égorger vos fils, vos compagnes!

Refrein:
Aux armes, citoyens,
Formez vos bataillons.
Marchons! Marchons!
Qu’un sang impur
Abreuve nos sillons

De Laureaat | 11-03-23 | 11:15 | 4

Komen de gele hesjes ook?

Ichneumonidae | 11-03-23 | 11:21

@dathoujetoch | 11-03-23 | 11:19: Toendertijd waren het ook boeren, vissers en arbeiders die om dezelfde redenen als nu, naar Parijs trokken.

De Laureaat | 11-03-23 | 11:51

@De Laureaat | 11-03-23 | 11:51: Vast niet in tientallen.

halfvolle glas | 11-03-23 | 12:01
▼ 1 antwoord verborgen

Bij Eva Vlaar gaat het vooral over Eva Vlaar.

Haartjes gewassen, geföhnd, krultang voor een slag. Dik in de make-up. Camera vooral op zichzelf gericht.
En dan ENGELS gaan praten.
We hebben het over boeren. Nederlandse boeren.

Tenenkrommend dit, en ik ben zelfs pro -boer.

Roos | 11-03-23 | 11:14 | 21

@Ichneumonidae | 11-03-23 | 11:49: wat is de doelstelling? Dan kunnen we kijken of 'het' (we hebben het nog steeds over een jonge vrouw op een trekker die 'look at them' roept, toch?) werkt. Maar jij hebt idd een punt; maakt niet uit welke kleur de kat heeft zolang ze maar muizen vangt. (Deng Xiaoping, geloof ik, maar zou iemand anders gezegd kunnen hebben)

anja | 11-03-23 | 12:26

Dat Engels praten doet ze niet voor de Nederlandse media, want die zullen haar ongetwijfeld toch negeren, maar is hoogstwaarschijnlijk bedoeld voor een aantal conservatieve Amerikaanse websites. De onvermijdelijke Calvinistische "jij vindt jezelf zeker heel wat met je Enge;s praten, doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg" respons is in dit geval niet terecht. Waar ze wel de spijker falikant misslaat slaat is met het slaken van kreten als "we're going to show them who's boss !".. Overheid zegt gewoon : Challenge accepted, en in geval de hele toestand op 1 of andere manier kompleet uit de klauw mocht lopen, wat niet te hopen is, dan zetten ze gewoon snipers op de daken, zetten de hele omgeving hermetisch af, niemand erin, niemand eruit, en laten de boel 3 dagen sudderen zodat iedereen lekker honger heeft en slaaptekort, waarna iedereen binnen de bewuste perimiter wordt gearresteerd. Want zo werken dit soort dingen.

Asteroid-B612 | 11-03-23 | 13:48
▼ 18 antwoorden verborgen

Veel reaguurders zitten op hun zolderkamertje digitaal te schreeuwen om minder boeren, meer infrastructuur, beetje meer "natuur" en heel veel grond/huizen voor asielzoekers.

Patje | 11-03-23 | 11:13 | 8

Beste Landgenoten is weg gejorist. Misschien Red Shirt?

Zaadstaaf | 11-03-23 | 11:35

Of er zijn gewoon mensen die geen sympathie voor beide extremistische flanken van het politieke spectrum hebben.

de IJsman | 11-03-23 | 11:38

Driewerf dom vind ik dat.

ChalinaRosa | 11-03-23 | 15:19
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik droom altijd van een heden Johan de Witt tafereel, of is dat niet aardig.
Ik vraag dit voor een overbuurman diens neef.

Datzullenwenogweleen | 11-03-23 | 11:13 | 3

Goede daad indertijd van Johan de Witt om de Oranjes er uit te wippen. Of bedoelde u de moord op De Witt in 1672, mede in medeweten met de Oranjes.

dathoujetoch | 11-03-23 | 11:23

@dathoujetoch | 11-03-23 | 11:23:
Helaas voor u het laatste, maar de daad, daar gaat het om, niet wie en waarom, weetjetoch

Datzullenwenogweleen | 11-03-23 | 11:42

Dit duo-protest biedt ook een aardige mogelijkheid voor vergelijkend onderzoek, wie wordt het hardst aangepakt, links of rechts?
We gaan het zien.

KeesBruin | 11-03-23 | 11:13

En morgen bij Buitenhof weer een 'deskundige' die stelt dat het blokkeren van een snelweg als demonstratiemiddel volgens het EHRM toelaatbaar is. Zonder enige vragen van de journalist. Het eindoordeel van het Hof was echter dat de blokkade van snelwegen niet onder het demonstratierecht valt en dat de Litouwse overheid terecht de actievoerende boeren heeft vervolgd.

Piet Karbiet | 11-03-23 | 11:12

De koers is overduidelijk, nu al, rij maar rond in de noordelijke provincies of de polder, alle landbouwgrond moet plaats maken voor windmolens, zonneparken en huizen/acz's. En dat allemaal om de natuur te beschermen!!! Trap er niet in mensen, stem dat tuig weg.

First Contact | 11-03-23 | 11:12

Al dat zinloze boegeroep en gedemonstreer.... pak eens door en pleeg een staatsgreep.

Karel Kruizenruiker | 11-03-23 | 11:11

Hoe moeilijk om die voertuigen thuis te laten. Ik zou al die trekkers in beslag nemen en op kosten van de eigenaar tot schroot verwerken - en vervolgens de eigenaren op 20 km van het dichtsbijzijnde treinstation met een flinke prent in de zak langs de weg zetten.

de IJsman | 11-03-23 | 11:11 | 7
▼ 4 antwoorden verborgen

En Rutte zag dat het goed was. Levert hem zonder ook maar iets te hoeven doen een paar zetels op. En die blonde Bimbo maakt straks meer kapot dan Caroline kan opbouwen.

osolemio | 11-03-23 | 11:08

Kijkt u niet verder dan de staat van dienst van de burgemeester van Den Haag en dit is inderdaad een opzetje om de belangrijkste oppositiebeweging in diskrediet te brengen bij het bange smaldeel binnen het stemvee.

Overigens staat het nu bij mij vast: het wordt BBB. Ik heb flinke twijfels, maar er moet wat veranderen. Desnoods ten koste van een zoveelste politieke teleurstelling.

Hetkanverkeren | 11-03-23 | 11:08 | 3

Inderdaad, 15 maart BBB stemmen doet!

Nico1000 | 11-03-23 | 11:10

Precies! BBB en PVV. De rest? Weg ermee.

DanskeRob | 11-03-23 | 11:15

@DanskeRob | 11-03-23 | 11:15: Dat zou betekenen dat de PVV kleur moet gaan bekennen. Ik help het je hopen. Serieus.

Hetkanverkeren | 11-03-23 | 11:28

Go boeren!

Booo genderneutrale veganisten van XR!

Eduardo- | 11-03-23 | 11:08

De knuppelfetisjisten staan al een poosje droog dus het wordt vast ongezellig. Hup boeren!

Joffri | 11-03-23 | 11:06

Ik krijg agressieve neigingen van dat triomfantelijke snuitje van Eva Vlaar. Dom wicht.

oldandwise | 11-03-23 | 11:04 | 12

@Kaas de Vies | 11-03-23 | 11:54:

Nee maar hij begon!

JJMS | 11-03-23 | 12:01

ik vind leuk snuitje, kijk er liever naar dan rob jetten.

Joffri | 11-03-23 | 12:10
▼ 9 antwoorden verborgen

Straks even een boerenomelet maken voor op de bammetjes.

impy | 11-03-23 | 11:04 | 1

Lekker, vooral met een plakje verse scharrelboer!

Kapitein Sjaak Mus | 11-03-23 | 11:15

Boeren zijn dom en kortzichtig. Klimaatlui zijn hysterisch en niet coöperatief.

TanteJuut | 11-03-23 | 11:02 | 6

@KeesBruin | 11-03-23 | 11:11: Lange ,wijdlopige tegels die beginnen met 'in de periode van het interbellum, cultuurverandering, sociale desintegratie bla bla....' kunnen mij nooit zo boeien. Etaleren van analytische vaardigheden met onnodige achtergrondinformatie om indruk te maken op het plebs. Daarom KISS en 'het moet simpel maar niet simpeler' als uitgangspunt. Lijkt mijn tegel trouwens overdadig in deze broek?

TanteJuut | 11-03-23 | 11:24

@TanteJuut | 11-03-23 | 11:24: Véééél te lang dit tegeltje! Hou het simpel, zou ik willen aanbevelen.
(Niet dat ik mij daar ooit aan houd, ik ben nogal breedsprakig.......)

KeesBruin | 11-03-23 | 11:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Hup boeren! Ik neem melk, eieren en rund vandaag. Uiteraard niet uit de megastallen of batterijen, maar gewoon verantwoord. Hup boeren!!!

TheManiac | 11-03-23 | 10:59 | 7

@JJMS | 11-03-23 | 11:29: Hahaha, Dank voor deze briljante toevoeging. Mijn lach van de dag weer gehad.

DanskeRob | 11-03-23 | 11:42
▼ 4 antwoorden verborgen

Broodje Sprinkhaan 7,95 in het Zuiderpark. Dat gaan die boeren écht niet betalen. Dat wordt rellen vrees ik.

Dubbelepunthoofd | 11-03-23 | 10:57 | 4

Snackkar de Vrijheid daarentegen ziet de omzet vandaag door het dak gaan, al die tofuknagers die stiekem effe een broodje speklap gaan scoren als hun blauwharige medewezen druk is met de lijmpot openprutsen.

elfenstein | 11-03-23 | 11:17

@elfenstein | 11-03-23 | 11:17: ik zie ze helemaal voor me -goedgemutst, blauwharig, en al knagend aan de lijmpot om 'm open te krijgen.

anja | 11-03-23 | 11:56

@anja | 11-03-23 | 11:56:
Ik heb ze gezien, de blauwhaartjes op een festival, in de rij voor die ene snacktent die wél broodjes bal verkocht. Die was de volgende dag verdwenen, in één dag uitverkocht en de andere vegavreetbusjes vonden de concurrentie niet zo leuk, ongelijk speelveld enzo. Hypocriet als de neten.

elfenstein | 11-03-23 | 12:10
▼ 1 antwoord verborgen

FvD, een partij van licht-fascistische studentikoze types, is toch wel heel ongeloofwaardig als vertegenwoordiger van de belangen van boeren.

Zeurders | 11-03-23 | 10:57 | 5

@Wattman | 11-03-23 | 11:09: Dat deze types vooral eigenbelang hoog in het vaandel hebben geloof ik dan weer ongezien.

Zeurders | 11-03-23 | 11:22

Ben het eens met je negatieve kijk op FvD. Vertegenwoordigers van de boeren zijn ze natuurlijk niet, maar steun voor de boeren past wel goed in Baudets streven naar behoud van het eigene.
Henk Otten en Theo Hiddema zijn trouwens boerenzonen, maar die hebben de Renaissancevloot allang verlaten.

J.P.Drapeau | 11-03-23 | 11:46

@Wattman | 11-03-23 | 11:09:
Die hebben Clarkson's Farm zitten kijken. Goed initiatief overigens maar laat ze het wel even goed juridisch regelen, dat vage gepruts moeten ze niet doen.

elfenstein | 11-03-23 | 12:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is toch wat op dat Twitter, een en al haat en venijn.

J.Cash | 11-03-23 | 10:56

Duitse waterkanonnen in Nederland.
Hebben we dan niks zelf?

laurentius | 11-03-23 | 10:51 | 5

Zijn stuk

civilian | 11-03-23 | 10:53

Ik begrijp van mensen die nog een auto kunnen / moeten rijden, dat het CJIB een goedlopende organisatie is.

EEnzame SchizofrEEN | 11-03-23 | 10:55

Duitse waterkanonnen is niet erg als ze in iedergeval minstens de H-kruizen overplakken doen.

jan huppeldepup | 11-03-23 | 10:56
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Lepo | 11-03-23 | 10:51 | 1

Die legervoertuigen maar meteen afgeven aan het Oekraïense leger en wat als Eva nou een oud besje was van 85 jaar?

Acidstain | 11-03-23 | 10:49 | 2
-weggejorist-
Zeurders | 11-03-23 | 11:23

Weet Eefje wel dat carnaval in Oeteldonk al afgelopen is?

Ruimedenker | 11-03-23 | 10:49

Eva staat model voor de boeren. Sigrid staat model voor de stikstofterreur. Dat zegt eigenlijk alles.

Michaela85 | 11-03-23 | 10:48 | 7

Nou lekgoot. Siegrid is een beetje raar. Maar dommig is ze niet

Happy People | 11-03-23 | 11:14

@Happy People | 11-03-23 | 11:14: Huh, dat is nieuw van dat dommig.

NLgaatnaardeklote | 11-03-23 | 11:27
▼ 4 antwoorden verborgen

En dat wijf van XR maar roeptoeteren dat de organisatie geweldloos is.
Zonder tegenspraak van de dienstdoende presentatrices van Op1.

Wanneer krijgt BNNVARA een boete van de NPO voor onjourmalisieke benadering van hun gasten?

Nonik Neem | 11-03-23 | 10:48 | 1

Zag het, een goede journalist had gevraagd waarom Hannah Prins dan deel zou nemen aan een bijeenkomst waar de vraag of geweld geoorloofd is centraal stond.

'Is vreedzaam protest wel genoeg, of zou het gebruik van geweld, dan wel tegen objecten, dan wel tegen personen, heroverwogen moeten worden? Zo ja, welke prijs zijn we allemaal bereid op persoonlijk niveau te betalen voor onze inzet voor klimaatrechtvaardigheid? Zijn wij bereid om drie tot vijftien jaar in de gevangenis te belanden als gevolg van klimaatactivisme?’

Wattman | 11-03-23 | 12:01

Lijkt me vrij vermoeiend dat demonstreren.

#Teamluiebank.

Lorejas | 11-03-23 | 10:48 | 2

Lekker dagje uit maken ze er van.

J.Cash | 11-03-23 | 10:57

De bank..? Veel te ver weg. #Teambed.

anja | 11-03-23 | 11:59

Rotterdamse container verhuurder nu met logo en telefoonnummer in het nieuws. Heeft ons leger zelfs geen lege containers meer?

W_F | 11-03-23 | 10:48 | 6

Ook het leger wordt door de vvd aan marktwerking over gelaten. Uitbesteden, inhuren, leasen, managen...

WasHetMaarMakkelijk | 11-03-23 | 11:05

Don't be gentle it's a Rental!

elfenstein | 11-03-23 | 11:18

De eigen containers staan in Oekraïne naast de ypr,'s en overig materieel

Z-E-U-S | 11-03-23 | 15:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Lekker op de trekker met Eva. En na het protest ook nog ff lekker brommers kieken

Fijn_dat_je_er_bent | 11-03-23 | 10:48

Zeer productieve in harmonie met de natuur levende mensen eruit, niet-productieven in betonnen blokken erin...

Maar we doen het voor de natuur...

Go boeren!

_Roy_ | 11-03-23 | 10:48 | 1

Ach ja, veel mensen kun je alles verkopen. Uit luiigheid zijn ze nog te beroerd om een simpel rekensommetje te doen. Verstedelijking verziekt de natuur met factor x.

donkieshot | 11-03-23 | 11:28

De ene boer is de andere niet. Bij de grootvervuilers past eerder het beeld van een industriële bedrijfsvoering dan van een zwoegende agrariër met hart voor zijn land. Waarom moet Nederland het vlees produceren voor de halve wereld. Neem dan in de EU-wetgeving op dat je bij inkoop van vlees en melk ook verplicht bent om de bijbehorende stront en pies aan te schaffen.

lekgoot | 11-03-23 | 10:48 | 10

Waarom moet Nederland vlees van over de gehele wereld importeren denkt u??
Om dat de Nederlanders blijkbaar behoefte hebben aan Argentijns, Iers, Uruguay, Noord Amerika, Australië, Duitsland, rundvlees.
Kijk ff anders op sligro punt en el waar het vlees vandaan komt.

VW, alles ist vorbei | 11-03-23 | 11:11

@VW, alles ist vorbei | 11-03-23 | 11:11:
In de prijs van dat buitenlandse vlees zijn ook niet alle (of vrijwel geen) milieukosten verrekend. En waarvoor dienen die 12 miljoen varkens in Nederland?

lekgoot | 11-03-23 | 11:25
▼ 7 antwoorden verborgen

Go go go Eva ! Zij had laatst een scherpe reactie op de linkse vaderlandse media nadat Harriet Duurvoort haar in de VK een "arisch prinsesje" had genoemd. Waarom word ik nooit gewoon als een vrouw betiteld? vroeg zij zich af.

Piet Karbiet | 11-03-23 | 10:44 | 4

Harriet heeft het maar moeilijk met haar (eigen) huidskleur.

J.P.Drapeau | 11-03-23 | 11:11

Meer, meer, meer arische prinsesjes!

kibbesoeb | 11-03-23 | 11:18

Team Arische prinsesjes

Sieg Hein | 11-03-23 | 11:23
▼ 1 antwoord verborgen

Als boerenkind sta ik zelf wat ambivalent in de hele situatie.

Er bestaat een idyllisch beeld van een boerderij. U kent de kinderprenten wel... Een gemengd bedrijf waar koeien, wat varkens en een paar kippen en een haan, misschien zelfs schapen/geiten, een hond en een kat vrolijk rondhuppelen.
Maar dat was grootvaders' tijd.

De boeren die overblijven, of overgebleven zijn, zijn managers; geautomatiseerd, gerobotiseerd en laaf van de Rabobank. Als de buurman een nieuwe trekker heeft, wil de ander dat ook. Als een moderne landbouwer momenteel zijn bezit zou verkopen, dan is dit vaak een nul-operatie i.v.m. leningen bij de Boerenleenbank (Rabobank).

En het moet groter, steeds groter. Hogere productie; aan de hand van metingen (halsband) wordt nagegaan of een koe bijvoorbeeld meer of minder supplementen nodig heeft in de vorm van krachtvoer.

Men heeft, niet nader te benoemen, Oost-Europeanen in dienst die *wel* werken. En de 'boer' houd alles netjes bij vanachter zijn pc.

Vroeger slachtten men zelf, tegenwoordig is het ver weg gedreven tussenschakel die, zelfs naar het buitenland, wordt uitbesteed, want goedkoper. In eigen land zijn zij die in een slachtfabriek werken vaak buitenlanders uit de toch wat brutere volkeren, want de eigen inheemse bevolking kan geen druppel bloed zien, maar prikt wel graag een hapje vlees weg, liefst zo betaalbaar (lees goedkoop) mogelijk.

En zo zijn we de cirkel rond. Want het draait om geld. Dierenwelzijn is een optie, maar wie betaald dat?

Hevvlan Demuru | 11-03-23 | 10:44 | 17

@minderweter | 11-03-23 | 11:13: Heb je een punt ja. Alle levende wezens zijn evolutionair gezien broeders van elkaar. Ergens is er wel een gemeenschappelijke voorouder.
Maar ja, je mot wat he.

Ichneumonidae | 11-03-23 | 11:18
▼ 14 antwoorden verborgen

De logica om boeren weg te pesten…..
Afhankelijk van het buitenland zijn voor voedsel. Goed plan of stoppen wij met eten en gaat alles straks chemisch door een rietje?

penis-aqua-rosA | 11-03-23 | 10:43 | 4

Het verhaal is dat Wageningen universiteit voor sorteert om kennisinstituut voor kunstmatig geproduceerd vlees te worden.
Zo ook de oproep van de nieuwe directeur dat we het vlees gebruik moeten halveren, aldus de predikant voor eigen parochie.
Multinationals gaan de fabrieken bouwen en exploiteren, geen boer meer nodig.

VW, alles ist vorbei | 11-03-23 | 11:18

@VW, alles ist vorbei | 11-03-23 | 11:18:
Kweekvlees gaat m ook niet worden net als al dat vega vlees wat nu in de schappen ligt. Er moet zoveel suiker, zout en andere troep aan toegevoegd worden om het eetbaar te krijgen.

normanius | 11-03-23 | 11:29
▼ 1 antwoord verborgen

Er zijn in NL ongeveer 100 mln kippen. Lijkt me wel geestig om een paar honderdduizend kippen in Den Haag te dumpen. Kunnen ze lekker rondscharrelen in de buitenlucht en zien de stadsbewoners ook eens een echte kip.
Lijkt me win-win.

Ichneumonidae | 11-03-23 | 10:40 | 6

Waar waar? Vooral de bruine zijn gemakkelijk te vangen.
Ondersteboven vasthouden en twee slagen om de nek.
Plukken maar. En goed afspoelen daarna liefst met azijn.

J.Cash | 11-03-23 | 11:05

@jan huppeldepup | 11-03-23 | 11:01: Beetje verantwoord loslaten, in het centrum of zo. Daar rijden niet zo gek veel auto's.
Plus, Broeder Kip let heus wel een beetje op het verkeer.

Ichneumonidae | 11-03-23 | 11:11

Jaaa schattig!! En dan overal eitjes rapen! Lekker verse eieren..

anja | 11-03-23 | 12:06
▼ 3 antwoorden verborgen

En we hebben beeld.
(Gelùid ken betâh ùit)

... watch?v=rKREVERdkuw

Slystar | 11-03-23 | 10:38

Het probleem met belangengroepen zoals die van de boeren is dat ze altijd alleen voor eigen parochie preken. Het gaat ze alleen om het voortbestaan van hun eigen bedrijf. Ik begrijp dat uiteraard, maar stoor mij wel aan de manier waarop ze alle problemen van tafel vegen. Alles is onzin in hun ogen. Boeren zijn daar overigens niet uniek in maar ergelijk is dat gedrag wel.

Bigi Bana Boy | 11-03-23 | 10:37 | 7

Niet "alles is onzin". Dat beweren de boeren helemaal niet.
Verder getuigt het gewoon van gezond verstand om echt alles wat de laatste kabinetten hebben verzonnen, te wantrouwen.

Bootvisser | 11-03-23 | 11:01

Het gaat ook om de motieven waarom het gebeurt. Die zijn in min of mindere mate hypocriet. Als Schiphol via een anonieme koper kan opkopen werkt dat niet mee aan de geloofwaardigheid van de plannen van Dom66 en links.

J.Cash | 11-03-23 | 11:09

@UnderTheDevil | 11-03-23 | 10:54: Dat begrijp ik, maar AL die groepen shoppen selectief in de feiten. Natuurlijk doen ze dat, maar het vraagt om kritische luisteraars die niet alles wat die linkse danwel rechtse blerbekken staan te schreeuwen in Den Haag op dit moment.

Bigi Bana Boy | 11-03-23 | 12:58
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik ben blij dat ik mezelf al flo van defensie heb gegeven, dat was een weigering dienstbevel geworden.. ik heb van allerlei gedachtes bij inzet van defensie tegen bevolking die in protest bij elkaar komt.. was defensie er niet om juist die vrijheid te waarborgen?

hoffrevisited | 11-03-23 | 10:36 | 7

@hoffrevisited | 11-03-23 | 10:56:
Het weigeren van een dienstbevel wegens een eenvoudig steunverzoek door de civiele autoriteiten. Daarom ben jij nu een NuKuBu en ik niet.

der_feldwebel | 11-03-23 | 11:10
▼ 4 antwoorden verborgen

Industriële landbouw heeft gezorgd voor giftige bodem en water.
Heeel lang geleden had je nog sloten die waren gevuld met waterplanten salamanders en stekelbaarsjes.

meneer Q | 11-03-23 | 10:35 | 13

Vergeet drugafval lozingen die hebben op een positieve manier bij gedragen aan de water kwaliteit, aan de bodemverontreiniging, medicijn resten, industrieël afval, medicijn resten wat in het water komt.
Voelt het lekker om boeren overal de schuld van te geven??

VW, alles ist vorbei | 11-03-23 | 11:24

@happen_maar | 11-03-23 | 10:45:
Gezwets,
er is al heel weinig meer mogelijk op het gebied van bestrijdingsmiddelen, en het wordt jaarlijks minder.
Waar je vroeger met een keer spuiten klaar was, blijf je nu bezig, met een slechter resultaat.
Er zal links of rechtsom wat in de winkelschappen moeten komen liggen, het zal door iemand verzorgd moeten worden.

VW, alles ist vorbei | 11-03-23 | 11:27
▼ 10 antwoorden verborgen

Weet je wie ook een pathologische hekel had aan boeren?
Tip: google op 'dekoelakisatie'.

J.P.Drapeau | 11-03-23 | 10:35 | 7

@Bigi Bana Boy | 11-03-23 | 10:55: en niet voor rede vatbaar is wel een redelijk argument? Kom kom Bigi.

therealbraindump | 11-03-23 | 11:10

@Bigi Bana Boy | 11-03-23 | 10:39:
Ja met de havermelkmentaliteit kom je gewoon niet ver als agrariër. Dus verfijning moet je er niet zoeken qua attitude, ze zijn wel degelijk opgeleid zijn.

J.Cash | 11-03-23 | 11:13

@therealbraindump | 11-03-23 | 11:10: Tip: lees ‘de graanrepubliek’. Serieus. Super interessant leesvoer als je wilt weten hoe die wereld in elkaar steekt/stak.

Bigi Bana Boy | 11-03-23 | 12:55
▼ 4 antwoorden verborgen

Hup Boeren!

mountain_saint | 11-03-23 | 10:35

Lekker spookrijden met Eva!

happen_maar | 11-03-23 | 10:35

Eva is een usefull idiot.

JJMS | 11-03-23 | 10:33 | 5

@Dr. Blechtrummel | 11-03-23 | 10:36:
.toidi llufesu nee si avE

UnderTheDevil | 11-03-23 | 10:46

Eva is heel veel, maar volgens mij weet ze prima wat ze doet. It's all about Eva, zelfde aandachtsjunk als haar ex.

2tribes | 11-03-23 | 10:52

@JJMS | 11-03-23 | 10:41: Lol nog steeds niet het besef dat "useful" met 1 L word geschreven, ben je dan dom.

HankHill | 11-03-23 | 11:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Feit is, dat boeren een reden hebben om te protesteren.
XR feitelijk niet. Er wordt keihard gewerkt aan de verandering.
De kinderen van XR houden eigenlijk wat pretprotesten, want feitelijk is er niks om over te janken.
Energietransitie is in volle gang.

Ruimedenker | 11-03-23 | 10:33 | 2

XR is niveau examenstunt 6 VWO.

De_fluitlokker | 11-03-23 | 10:43

Ik rem niet voor demonstranten

Mr. Rotop | 11-03-23 | 10:32 | 4

Wedden van wel?

Patje | 11-03-23 | 10:37

Als ik een tank zou hebben ook niet. Maar m’n kleine autootje kan niet veel hebben

ikworstelengadouchen | 11-03-23 | 10:40

Als je maar voor kippen remt. Of voor reaguurders die eitjes van kippen rapen. Zie ook de tegeltjesdraad verderop.

anja | 11-03-23 | 12:10
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zou even snel een bospadje pakken met Eva.. zeg Eef, heb je wel eens een boertje aan zijn lul gekloven? Wacht even, ik zet het trekkerstoeltje even in de harde stand.. Best groot zo,n cabine, veel posities mogelijk.. Veel demo plezier daar, ik bekijk het wel van een 2000 kilometer afstand het is niet anders.
* ongewenst gedrag mogelijkheid uitschakelen doet*

broervandenhollander | 11-03-23 | 10:32 | 7

U was ooit verslaggever bij NOS sport?

Acidstain | 11-03-23 | 10:57

Er staat nog misbruikfuncties open bij de politie...

HankHill | 11-03-23 | 11:01

Wat zegt je vrouw ervan dat je zulke praatjes hebt?

De_fluitlokker | 11-03-23 | 11:13
▼ 4 antwoorden verborgen

Een kat in het nauw maakt rare sprongen , inmiddels zijn er bussen vol boeren onderweg je hebt geen trekker nodig on een statement te maken

witchmaster | 11-03-23 | 10:30

Ga eens weg met Angelsaksisch gelul. Spreek gewoon boers met je aandachtshoerderij.

FogerRederer | 11-03-23 | 10:30 | 2

Misschien wist je het nog niet maar we leven in 'the global village'; op diverse plekken op deze planeet kijken mensen met grote ogen wat er in Nederland gebeurt met onze boeren. Want dit dreigt ook in een aantal andere landen te gebeuren. En ja, Engels -zo heet die taal- is momenteel de voertaal van de communicatie via het internet.
En, ik ben helemaal geen 'Eva-dweper' maar ik denk dat het heel nuttig is dat zij ook het buitenland een beetje voorlicht.

Aristotalloss | 11-03-23 | 11:01

@Aristotalloss | 11-03-23 | 11:01:
Zo is dat. Heeft ze het buitenland al verteld dat de toestand van de pers en de omroepen in Nederland geen haar beter is dan in Hongarije?

J.P.Drapeau | 11-03-23 | 11:24

Groot gemis van het bbb opperhoofd.
De xr liefjes zou ik netjes pepperen als ze op de a12 rondhuppelen.
Tevens de kosten van de a 12 operatie verhalen op de deugmeisjes en jommes.
Bier en chips vandaag bij de Den Haag gebeurtenissen.

Zitvlak | 11-03-23 | 10:29 | 2

ergens beeld?
Omroep West heeft in zoverre beelden dat er een meneer achter zijn presenteertafel zit.

drastic | 11-03-23 | 10:35

Spuit al die boeren weer terug naar hun boerderij met dat waterkanon!

KritischeKrikker | 11-03-23 | 10:29 | 3

Stoere ambtenarentaal.

Zomaarwat | 11-03-23 | 10:31

U vergeet er een paar, de a 12 klootviolen.

Zitvlak | 11-03-23 | 10:32

Interessant wel dat iedereen er vanuit gaat dat die waterkanonnen voor de boeren zijn. Elders in Den Haag zijn een stel georganiseerde terroristen van plan een snelweg te blokkeren, maar dat wist u denk ik wel.

elfenstein | 11-03-23 | 10:40

Weet je wie op gelijksoortige wijze aan de macht is gekomen? Breng je tegenstanders in diskrediet en sla dan toe want je hebt een democratisch mandaat gekregen. Ik neem nog een bakkie. Fijne dag allemaal.

Zemko | 11-03-23 | 10:28 | 1

Rutte?

dathoujetoch | 11-03-23 | 10:32

Eva is en blijft toch een lekkere chick.

Paaldanseres | 11-03-23 | 10:28 | 1

Als je op barbiepoppen valt, ja.

UnderTheDevil | 11-03-23 | 10:41

Is er al gericht geschoten op vreedzaam protesterende boeren?

At_Dawn_They_Sleep | 11-03-23 | 10:28

Deze dag zal dus de geschiedenis ingaan als de Slag tegen de Boeren, die de definitieve uitroeiing van de boerenstand onder de energieke leiding van D66 inluidde.
Maar er is hoop. I&O heeft een prognose voor de komende verkiezingen gegeven en voorspelt voor de Eerste Kamer (tel maar even mee) PvdA/GroenLinks 14 + VVD 10 + D66 5 + CDA 3 + Volt 2 + ChristenUnie 2 = 36 zetels voor het partijkartel en dus 39 zetels voor andere partijen, waaronder 13 voor BBB. Dat betekent dat het partijkartel zijn meerderheid kwijt is, dus misschien is de afslachting van de boeren nog tegen te houden.

MAD1950 | 11-03-23 | 10:27 | 3

De dieren en de bejaarden kartellen vrolijk mee, mag jezelf geen illusies. En anders worden de onafhankelijken wel gepaaid met een dode mus. Nee, er gaat echt niets veranderen.

Graaisnaaiert | 11-03-23 | 10:37

Ik lach me helemaal een rolberoerte als de BBB uitkomt op 14 en de PleurvandeA/Groenlichten blijven steken op 13. Twee tegen één en dan nog verliezen.

elfenstein | 11-03-23 | 10:42

De term ‘Russen’ voor smerissen is actueler dan ooit.

Hup boeren!

Zomaarwat | 11-03-23 | 10:27

Eva can you hear me? Over…

laurentius | 11-03-23 | 10:26

Ik wens zowel de demontranten van het platteland als de XR demonstranten een prettige en vreedzame demonstratie toe.

BakkerHenk | 11-03-23 | 10:25

Sterkte. De staat houdt niet van machtsvertoon van 'het volk'.

Patje | 11-03-23 | 10:24 | 4

De staat kan naar de pomp lopen

RickTheDick | 11-03-23 | 10:47
▼ 1 antwoord verborgen

Ik geloof dat ik vandaag even wat anders ga doen dan mij te ergeren over een krampachtige falende roverheid en media.

Louter Leuter | 11-03-23 | 10:24

Er is afgelopen tijd veel gekonkeld op NPO dat de boeren te zacht zijn behandeld bij eerdere demo’s, daar gaat vandaag verandering in komen want daadkracht tonen gebeurd alleen vlak voor verkiezingen. Vraag maar aan de Turkse minister voor familiezaken een paar jaar geleden.

_pacman_ | 11-03-23 | 10:22 | 2

Oog om oog, tand om tand is mijn nieuwe religie.

Zomaarwat | 11-03-23 | 10:29

De popo had geen methodes om aso boeren met trekkers weg te krijgen. Nu wel. DUs net als anderen zullen ze gewoon aangepakt worden.

AntiZanicz | 11-03-23 | 11:08

Is er al ergens een live stream?

Shortganger | 11-03-23 | 10:22

De gemeente heeft allen trekkers _in_ Den Haag verboden. Of de boeren met de brommer of met de trekker die kant op rijden, daar heeft die gemeente niets over te zeggen. Gewoon allemaal netjes parkeren net voordat je de gemeente Den Haag in rijd.

W_F | 11-03-23 | 10:20 | 3

Houden de Romeo's zich ook aan de regels?

dathoujetoch | 11-03-23 | 10:22
-weggejorist-
der_feldwebel | 11-03-23 | 10:28
-weggejorist-
Xaffier | 11-03-23 | 10:32

In Den Haag vreest men verstoring van de openbare orde.
Terwijl het juist Den Haag is waar men vrijwel dagelijks alle orde verstoort en maar wat in de rondte klooit.
Dat lijkt me voorbij de ironie.

Ichneumonidae | 11-03-23 | 10:17 | 1

Gewoon gelul om die hersenloze clowns van defensie zonder gezichtsverlies te mobiliseren.

HankHill | 11-03-23 | 10:19

Boeren zullen kapot worden gebeukt en XR mag ongestoord losgaan.

D66 marionetten zagen dat het goed was.

HankHill | 11-03-23 | 10:17 | 2

Met die natte prut op de weg heeft XR weinig om aan vast te plakken. Waarschijnlijk komen ze met dit weer niet voor 15:00 hun bed uit.

W_F | 11-03-23 | 10:22

Tot nu toe is het anders exact andersom geweest.

Bigi Bana Boy | 11-03-23 | 10:40

Maar geen IS demonstratie?

Einde van de Domheid | 11-03-23 | 10:16

Chaos om chaos te bestrijden, zo kan het natuurlijk ook..
Zelden zo'n krampachtige reactie op een demonstratie gezien..

NL = Compleet van het padje, ik wil weg hier

AldNuut | 11-03-23 | 10:16 | 2

Nederland 2023.

zwartzondersuiker | 11-03-23 | 10:22

Misschien kun huisruilen met een Afrikaan of iemand uit Afghanistan?

Hersenletsel | 11-03-23 | 10:36

Hadden we nou Richard maar als burgervader, dan was het vermoedelijk allemaal soepeltjes verlopen.

dathoujetoch | 11-03-23 | 10:16 | 3

Dan hadden ze zich op de A10 vast gelijmd, daar hebben ze sowieso steun van het regime.

ikworstelengadouchen | 11-03-23 | 10:16

Daarom moest Richard kaltgestelt worden.

Astroturfer | 11-03-23 | 10:49

Zeker net als BOnkers die in één dag vrede zal maken door uit te verkopen.

Richard hoort in de bak, en burgemeester wordt je door benoeming en dat zit er voor hem nooti in.

AntiZanicz | 11-03-23 | 11:07

Is Carice al gespot?

UnderTheDevil | 11-03-23 | 10:15

Bleib zu Hause

RickTheDick | 11-03-23 | 10:14

Bij die Eva zou ik wel wat stikstof af kunnen zetten.

SterF... | 11-03-23 | 10:14 | 7

Eva Ivana moet weer even profiteren met haar uiterlijk om wat media licht te krijgen om zo het bekende merk te cultiveren.

AntiZanicz | 11-03-23 | 11:06

@AntiZanicz | 11-03-23 | 11:06: U moet het uiteraard hebben van uw weloverwogen tegels, altijd tjokvol feiten en nimmer op de vorm.
*verveeld gapen doet*

goedverstaander | 11-03-23 | 11:15

@goedverstaander | 11-03-23 | 11:15: fijn, een trouwe lezer die de waarde ziet. Feitelijke informatie en duiding zijn belangrijk voor iedereen.

AntiZanicz | 11-03-23 | 11:38
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik zou die waterspuit gelíj́k op de A12 zetten, zodra de eerste klimaatwappies zich vastlijmen. Ik had politiecommandant moeten worden!

Papa Jones | 11-03-23 | 10:14 | 4

Het hoogste EU hof heeft bepaald dat wegblokkades zijn toegestaan. XR weet dit, helaas laten boeren zich nog steeds de les lezen. Ze maken afspraken, dan kan de gemeente handhaven omdat de afspraken geschonden worden. MAAK GEEN AFSPRAKEN EN DOE WAAR JE RECHT OP HEBT !!!

Astroturfer | 11-03-23 | 10:48

@Astroturfer | 11-03-23 | 10:48: gelul, zo wordt wel andermans weekend in Den Haag vergald. Het is net alsof het voetballen is. Ook zo fijn voor de buurt.

AntiZanicz | 11-03-23 | 11:40
▼ 1 antwoord verborgen

Ik denk dat ik eens gezellig dagje Den Haag ga doen.

Kaas de Vies | 11-03-23 | 10:14

Zijn dat die containers van luchtmobiel die ze gebruiken om niet bestaande helicopters te simuleren.

Reageerdur | 11-03-23 | 10:13 | 2

Neen dit zijn simpele zee containers, gebruik je paasei eens.

Xaffier | 11-03-23 | 10:29

ach wat snedig, er is een aanzienlijke vloot aan Chinooks. voor procedure en routine oefening kun je makkelijk wat anders gebruiken. We hadden eigenlijk altijd oefengewonden, vreemd he

AntiZanicz | 11-03-23 | 11:05

*Hooivorken verkopen doet…*

Wijze uit het Oosten | 11-03-23 | 10:12 | 1

Drie stuks graag.

marcoplarco | 11-03-23 | 13:17

Hup boeren, Boe XR.

ikworstelengadouchen | 11-03-23 | 10:11 | 5

Goed plan Anti. Laten we de boeren naar landen sturen waar minder regels gelden voor milieu/dierenwelzijn zodat BV Nederland inkomsten mist.

Cadaver | 11-03-23 | 11:33

@Francine Fishpaw | 11-03-23 | 11:33: daar kan men voor zichzelf zorgen. daar bent u ook voor. Wij hoeven ons land niet te laten uitwonen door de boerenom hen een leuk subsidie inkomen te geven.

AntiZanicz | 11-03-23 | 11:37
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl