Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reaguursels

Inloggen

Misschien moeten we het als blanke mannen maar gewoon omarmen en zo snel mogelijk de sharia invoeren. Dan zijn we in ieder geval verlost van Kaag.

HoogToontje | 20-02-23 | 19:42

Nederlandse schapen blijven maar voor stemmen. Je oogst wat je zaait.

inCol | 20-02-23 | 19:00

Weer een incident wat onder het kopje overig in de statistieken terecht komt. Eigenlijk vinden we een vermoorde asielzoeker het vermelden dus niet waard.

Lompelul | 20-02-23 | 18:11

Wegstemmen en vervolgens figuren als Kaag voor de rechter brengen wegens ernstige taakverwaarlozing. Dit is toch volkomen gestoord?
Wat mankeert dat mens? Ik ben die import echt kotsbeu. Overal duikt het op en kruipt het in. Mijn dochter van twintig wil graag met haar vriend gaan samenwonen. Sorry mevrouw maar duurt zeker nog 8 jaar...
Met dank aan Kaag met 'r ziekelijke deugmentaliteit.. Voel me al jaren niet meer thuis in de plaats waar ik ben geboren. Ik heb geen behoefte aan Syriërs, Eritreeërs, Ghanezen, Afghanen als buren. Heb poosje in het vreemdelingenrecht gewerkt. Al die zielige oorlogsverhalen zijn voor een groot deel bullshit. Het gros dat zich hier heeft aangemeld had nooit een vergunning mogen krijgen. Voor arbeidsmigranten geldt wat mij betreft dat als er hier industrie is die hoofdzakelijk op arbeidsmigratie draait (bijv. tuinbouw) er of meer loon moet worden betaald zodat ook Nederlanders dit werk willen doen en er normaal van kunnen leven of dat deze industrie hier haar langste tijd heeft gehad..

JP1973 | 20-02-23 | 17:17 | 1

Uw verhaal komt zeer bekend voor. Kinderen wonen to dr 34e thuis, Somaliers komen binnen en worden ingericht, kinderwagen erbij en noem maar op. Ik ben heel hard aan het sparen om over een paar jaar weg te kunnen van hier.

Waakvlam | 20-02-23 | 17:32

De wil van VVD en CDA om de migratie te beperken is volgens D66-leider Sigrid Kaag een ‘onuitvoerbare wens’.

Aangezien zij de touwtjes in handen heeft waar Rutte aan danst gaat het niet stoppen bij 1 dode door een asielzoeker want ze zullen binnen blijven stromen.

Wattman | 20-02-23 | 16:30 | 2

De 'wil van de vvd' als politieke leus is sowieso altijd al een leugen geweest.

funda | 20-02-23 | 17:38

@funda | 20-02-23 | 17:38:

Rutte wil maar 1 ding en dat is minister president spelen en tussen de wereldleiders staan. Daarvoor offert hij alles op, zelfs de leefbaarheid en veiligheid van Nederland door netjes te doen wat madam Kaag wenst.

Wattman | 20-02-23 | 17:58

Als het global warming verhaal klopt, dan momen er nog veel meer vluchtelingen. De global warming zal volgens voorspellingen onevenredig zwaar toeslaan in armste delen van Afrika en van Azie. En dan vooral daar waar de bevolking nog sterk groeit. Maw het is echt een structureel probleem wat vraagt om structurele oplossingen om de controle (!) op de instroom te herkrijgen. Dat vraagt om veel politieke moed.

Tijgerdrop888 | 20-02-23 | 16:23 | 1

Maar goed dat wij dan inmiddels overstroomd zijn.....

JP1973 | 20-02-23 | 17:02

Ik ben scheidsrechter in het amateurvoetbal en fluit iedere zondag mijn wedstrijden in de 3e en 4e klasse. Problemen met louter "Dirk en Kees" zijn er niet of nauwelijks. De problemen komen pas als Ali of Mo meedoen en ook niet bij allen,, maar 50-60% is een potentiele tijdbom. Iedere beslissing in nadeel van hen of hun ploeg wordt aangevochten (hoe duidelijk ook), zuigen, provoceren, dreigen, uitmaken voor racist, alles komt voorbij. Het is al jaren mijn hobby, mijn lust en mijn leven, maar het wordt er steeds minder leuk op. Deze mensen kennen geen grenzen, vinden anders uitziend volk vuilnis en accepteren al helemaal geen gezag van hen. Ik ben niet bang uitgevallen, sanctioneer zoals ik dat bij ieder ander zou doen en dat brengt gewoon risico's met zich mee, tot het opwachten buiten het sportpark aan toe. Dankzij mensen die de hond aan het uitlaten waren was er snel politie aanwezig, maar de hobby wordt steeds minder leuk op deze manier. En waarom dit gedrag? Ik zou God (of Allah) op m'n blote knieën danken als ik van een kut land naar een vrij land zou mogen met alle mogelijkheden van dien. Maar dat zit er niet in, want de haat overheerst.

Waakvlam | 20-02-23 | 15:19 | 7

@HoniSoit | 20-02-23 | 16:35: stoppen voelt voor mij als weglopen en het toegeven aan min volk en dat weiger ik. Maar dank allen voor uw bezorgdheid.

Waakvlam | 20-02-23 | 16:43

Daarom is er altijd oorlog in het MO, het zit nu eenmaal in hun aard. Het gratis geld wat hier wordt uitgedeeld is te aantrekkelijk.

lanexx | 20-02-23 | 17:57

In tegenstelling tot die Somaliër, kun jij niet vluchten naar een ander land, tenzij je vermogend bent.

Grachus | 20-02-23 | 23:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Maar wanneer is een incident een incident als het structureel cultureel is? Volgens mij houd dat geen steek

Maggiderin | 20-02-23 | 14:56

Elke aanmelder kost de Staat -ons dus- minimaal 40.000 € per jaar. Dus aan de ene kant komt er te veel binnen en aan de andere kant gaat er veel te veel uit.

Maggiesfarm | 20-02-23 | 14:43

"Hoeveel mensen wonen nu in Nederland?
1 7 8 3 5 3 7 9
Realtime prognosemaandag 20 februari 2023
13:37:55 GMT +01:00Bron: CBS"

Ergens in de tweede helft van afgelopen november werd de 17,8 miljoen aangetikt. In dit tempo verwacht ik dat de 17,9 miljoen ergens in juli bereikt wordt. Misschien al veel eerder, als in het voorjaar die 700 asielinstromers per week weer omhoog schieten naar 1200 per week, of richting 1500 per week.

Dit asielcircus moet stoppen.

Dr_Johnson | 20-02-23 | 13:43 | 7

@Ndranghitiari | 20-02-23 | 14:02: hoe is niet moeilijk daarvoor heeft u hier al vele alternatieven zien langskomen. Waar het aan ontbreekt is politieke wil. VVD (vd Burg) zegt hoe meer asieleisers hoe beter en verder naar links wordt het nog erger.

Sieg Hein | 20-02-23 | 14:21

@ebonk | 20-02-23 | 16:06: Zolang mensen opzettelijk dom blijven roepen dat op ieder grasveldje nog wel een woontoren past zal dat niet erkend worden.

funda | 20-02-23 | 17:40
▼ 4 antwoorden verborgen

Wanneer op de NOS?

hetmoetdanmaar | 20-02-23 | 13:40 | 2

Gisteravond. Werd netjes vermeld. Was ook wel erg moeilijk om in de doofpot te stoppen…

Geertje W | 20-02-23 | 13:47

Vorige week ook een onderwerp over agressie in de trein en permanente controle te... Maarheeze. Verder geen enkele duiding. Behoeft hier verder geen uitleg maar licht de kijker volledig voor graag NOS. Het negeren valt zo op, maar kan ze niets schelen, witwassers.

DeEchteWaarheid | 20-02-23 | 16:23

Dat hoog opgeleide apothekers uit Aleppo dat doen hé, je snapt het niet.

kapt.Jerkoff | 20-02-23 | 13:30 | 3

Ik begrijp dat Taghi nog een paar vacatures heeft uitstaan voor pillendraaiers.

Zeurders | 20-02-23 | 13:36

@Zeurders | 20-02-23 | 13:36:

Dat is Bolle Jos. Kijk uit met valse beschuldigingen anders worden de zuiderlingen boos op je.

Schout-bij-Nacht-J | 20-02-23 | 13:41

Dit was een laag opgeleide apotheker.

Waakvlam | 20-02-23 | 15:09

De instroom bedraagt 101 kandidaatjes minder dan geprognisticeerd.
De blik op straat werkt toch al benauwend, kijk naar buiten via vele machines.
niet alleen maar een aangebakken kudtfoontje met een twatter popi-jopi poll.
niet alleen blijven plakken op het doffe feestboek.
Actief nieuws inwinnen , via opensoors technologies.

Windows zijn ramen tsjilpte de pinkwin, en de wereld was gezien en bekeken.
De mensen worden gedanst. De dokter was ook weer vernietigend op de buis.

Verkiezings van defacto uitgeschakeld Nederlandje..
150 vragen extra, goed dat de man z'n best nog doet, maar het theater is circus.
Me rienne va plus.

hallevvezool | 20-02-23 | 13:23 | 1

Kunt u dat nog eens herhalen, maar dan gewoon in het Nederlands?

Lefty-Messup | 20-02-23 | 13:32

CBS : In 2021 was de werkloosheid onder personen met een Nederlandse achtergrond 3,3 procent. Van de personen met een westerse migratieachtergrond was 5,5 procent van de beroepsbevolking werkloos, in de groep met een niet-westerse migratieachtergrond was de werkloosheid 8,6 procent.

Maggiesfarm | 20-02-23 | 12:59 | 6

Voor gasten met een IQ onder de 85 zijn gewoon geen banen. Het gemiddelde IQ in Afrika is gewoon niet hoger. (geen waardeoordeel maar een constatering) Dus, return to sender!

Maximus Cesar | 20-02-23 | 13:37

@Maximus Cesar | 20-02-23 | 13:37: Klopt. Onder de 85 ben je in Nederland licht verstandelijk beperkt. Vandaar ook vaak de 'ontoerekeningsvatbaar' diagnose bij de misdrijven door deze 'doelgroep'. Eea wordt altijd keurig weggestopt in de bijlagen van de SCP onderzoeken.

bomenduwer | 20-02-23 | 13:42

@small_town_dude | 20-02-23 | 13:23:

Japanners worden gewoon gezien als Westers volgens ons. Ik weet het is moeilijk. Ik wist het ook niet. Iemand zei dit laatst hier, ik ging het opzoeken en ja. Japanners worden gezien als westers.

Schout-bij-Nacht-J | 20-02-23 | 13:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Hekken zijn erg handig om ongewenst volk eruit te houden.
Vraag je man maar eens naar de hekken in Israel, zeer effectief.

Bochel | 20-02-23 | 12:53 | 3

Oh ja. Werkt prima. Perfect. Er zijn derhalve ook geen problemen

/S

Schout-bij-Nacht-J | 20-02-23 | 12:57

@Schout-bij-Nacht-J | 20-02-23 | 12:57: Een confrontatie is niet meteen een probleem.

Die confrontaties vinden anders binnen Israël plaats.

En trouwens, problemen zullen er altijd zijn. Dus waar reageer ik eigenlijk op. Hekken werken. Je krijgt dan andere, betere problemen. Zo, dat dus.

Zomaarwat | 20-02-23 | 13:01

@Schout-bij-Nacht-J | 20-02-23 | 12:57: Flauw om te suggereren dat er geen problemen meer zouden zijn, maar het is wel duidelijk dat het aantal Pallie-aanslagen op random burgers drastisch is gedaald sinds het plaatsen van het hek.
Eerlijk gezegd zijn het die domme agressieve Palestijnen die de Israelische hardliners aan een meerderheid hebben geholpen om dit soort maatregelen in te kunnen voeren.

Zeurders | 20-02-23 | 13:25

Asielzoekers die mensen doodsteken, winkels leeg stelen en vrouwen aanranden: nobody cares. Een nitwit staat met een fakkel een Minister op te wachten: het land is te klein, iedereen buitelt over elkaar heen met veroordelingen want dat gaat toch echt te ver hoor.

Do-na-zi | 20-02-23 | 12:53 | 6

Ben je verbaasd dat de huidige overheid/coalitie geen zak om jou als burger geeft? Alleen zij zijn belangrijk, wij mogen verkracht, vermoord en bestolen worden van de Staatsmedia/overheid. En mevrouw Kaag geeft geen barst om ons, jeweetwel die mensen waar zij boven staat.
Nee, helaas is de enige op je kan vertrouwen, als je je in een soortgelijke situatie bevind zoals hierboven beschreven, ik jezelf en alleen jij.

Sjeintje | 20-02-23 | 14:02

Fakkeloptochten binnenkort ook verboden.

ebonk | 20-02-23 | 16:11

"het land is te klein, iedereen buitelt over elkaar heen met veroordelingen want dat gaat toch echt te ver hoor."
Als je met "iedereen" de media en rijklinks op twitter bedoelt dan wel ja.

Barre_de_k | 20-02-23 | 16:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik snap die cijfers niet, het waren er toch 1000 tot 1200 de eerste 3 weken? of ben ik nou gek. Los van het feit dat dit voor de correctie is want Optellen: de Van den Burg-rekenmethode = 700 + 700 + 700 + 700 gewoon 6357.
Enfin, Hardenberg ligt vlak bij Duitsland; misdragen is ze gewoon de grens overzetten lijkt me. En als de Pruis er ook niet van gediend is drukt die ze maar door naar de Pool. Kunnen die ze inzetten om de loopgraven tegen Poetin te versterken, zijn ze nog nuttig ook.

Graaisnaaiert | 20-02-23 | 12:53 | 3

* ongeveer, gemiddeld. Dan kun je alle cijfers verklaren.

small_town_dude | 20-02-23 | 13:24

Ze zijn waarschijnlijk ook via Duitsland binnengekomen en hadden dus daar (of al eeder) conform Dublin akkoord asiel moeten aanvragen. Snap daarom niet dat ze sowieso niet de grens over worden geflikkerd.

bomenduwer | 20-02-23 | 13:56

Het aso-AZC in Hoogeveen is relatief dichtbij. Groot kans dat de persoon in kwestie nu daar bivakkeert.

BakkerHenk | 20-02-23 | 18:15

699 lijkt me wat al te doorzichtige codetaal voor d66. Gewoon een stemadvies van de IND dus

Flandrien | 20-02-23 | 12:52

D66 is toch een moderne partij? Staat vooraan met ICT, innovatie etc. Kaag bedoelt natuurlijk te zeggen: hekken zijn ouderwets en minder effectief. We willen Frontex met drones, de modernste maritime surveillance.
maar waarom zegt ze dat dan niet?

J.Hendrikse | 20-02-23 | 12:51 | 4

@Schout-bij-Nacht-J | 20-02-23 | 12:55: D66'ers zijn doorgaans helemaal niet goed opgeleid. Het overgrote deel heeft een nepstudie als 'rechten' , 'communicatiewetenschappen' en meer van dat soort studies. De D66'er is gemiddeld gesproken intellectueel zeer lui en daardoor beperkt. En dat de D66' er 'de rest' niet wil vergeten is zo'n beetje de grootste gotspe die ooit op deze site gedebiteerd is. De D66'er schijt op iedereen die niet tot zijn clubje behoort.

Grachus | 20-02-23 | 14:02

@Grachus | 20-02-23 | 14:02:
Dit dus. D66 is: brallende blauwe clownspakken en bruine puntschoenen met meer centjes dan ze verdienen, zero diepgang en intellectuele bagage, neppe sociale bewogenheid ('inclusief' alleen voor het eigen clubje) en de retorica van een reclame slogan. De vrouwelijke variant is wat meer divers, maar niet minder verschrikkelijk.

2tribes | 20-02-23 | 19:26
▼ 1 antwoord verborgen

Als we de dienstplicht na de verkiezingen activeren, dan hebben we een vreemdelingenlegioen zo vol.

Jan de Vries | 20-02-23 | 12:48 | 5

@Zenzeo | 20-02-23 | 12:56: Ik moet ze niet aan mijn bed. Geen denken aan, niemand wil ze in hun huis, waarom dan aan je bed.

gato | 20-02-23 | 13:41

@Zenzeo | 20-02-23 | 12:56: doe maar bij jouw moedertje, maar bij mijn moeder komt dat tuig niet aan het bed staan.

Grachus | 20-02-23 | 14:03

Uitstekend idee. Alle onrendabelen verplicht in dienst en dan uitzenden naar Afrika om daar daadwerkelijk aan de opbouw van landen bezig te gaan.

clockandhammergame | 20-02-23 | 14:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Allemaal onze schuld ... niet die van hem ... iedereen verdient een 2e kans .... etcetc

Even D'66 rechtsgang een plasje over laten doen en alles komt goed.

Ervaringsdeskundige | 20-02-23 | 12:47

Dit land wil geen hekken! Geen hekken voor mensen, dat is.
Diezelfde mensen willen wel hekken om schapen en ander vee om die tegen de wolf te beschermen, want de wolf is lief en moet alle ruimte krijgen.
Dat andere dieren, zoals bijvoorbeeld de doodsbange reeën, dan geen kant meer op kunnen wordt niet aan gedacht.
Maar ja, dat kun je ook niet verwachten van mensen die in hun hele leven misschien tweemaal buiten de Randstad zijn geweest. Zo ver kom je met een bakfiets nou eenmaal niet.

goedverstaander | 20-02-23 | 12:44 | 1

En met het vliegtuig vlieg je er hoog overheen.

Zenzeo | 20-02-23 | 12:56

Een volk dat voor Korannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen.
Dan dooft het Licht.

Mongeaulie waarsguwt | 20-02-23 | 12:43

De kosmopolitische elite in west Europa en met name in Nederland vindt al jaren dat Europa te blank is en cultureel te eenzijdig is samengesteld. Ook te xenofoob en inherent rascistisch. Het idee dat Europa diverser moet worden samengesteld is al decennia oud. Op dit ogenblik is het verdrag van Marakech het beleidsinstrument wat als hefboom gebruikt wordt om de instroom niet te belemmeren. Daarnaast is de haat tegen de blanke Nederlander inmiddels ook een drijfveer. Dat we geweldige spanningen tegemoet gaan met name op het gebied van wonen ziet iedereen op deze site. Maar ook een stevig rechts blok in de eerste kamer zal weinig helpen. Links Nederland ziet een andere demografische samenstelling van ons land inmiddels als een geloof. En heeft veel aanhang in het ambtenarenapparaat.

ExitTrajectum | 20-02-23 | 12:42 | 5

@Schout-bij-Nacht-J | 20-02-23 | 12:48: waarom geeft u niet gewoon toe een voorstander te zijn van immigratie? Uw bijdragen aan deze discussie laten echt geen anderen conclusie toe!

ExitTrajectum | 20-02-23 | 13:25

@ExitTrajectum | 20-02-23 | 13:25:

Ik ben vooral een voorstander van emigratie. Niet alleen oudere Turken en Marokkanen die hun oude dag prima in hun thuisland kunnen verslijten met hun AOW maar ook vooral van mensen zoals jij. Waarom ga je niet weg?

Schout-bij-Nacht-J | 20-02-23 | 13:38

@Schout-bij-Nacht-J | 20-02-23 | 13:38: om types zoals u het vuur na aan de schenen te blijven leggen. Linkse intolerante nederlanders die een nieuwe maatschappij willen met alleen gelijkgestemden. Die confrontatie komt echt we!

ExitTrajectum | 20-02-23 | 13:48
▼ 2 antwoorden verborgen

In dit tempo staat de teller over ongeveer 12 jaar op 0.

Mr_Natural | 20-02-23 | 12:39

Zolang het geen personeel of omwonenden zijn.
Weer een mond minder te voeden.

Bochel | 20-02-23 | 12:38

Ik bedoel dit trouwens niet zozeer als directe kritiek. Maar ik bedoel het wel als kritiek. Ik vind het te gemakkelijk en best een beetje lui om de "meldingen" of beter gezegd de "wijzigingen" van het IND te melden, elke week weer, die altijd elke week als indicatie en schatting worden gegeven door de overheid.

Het is een knip/plak werkje waar niemand vrolijk van wordt, en het snijdt ook niet het echte probleem aan. Juist van GeenStijl verwacht ik namelijk dat we het eens gaan hebben over de problemen. Het probleem is niet "wir schaffen das" het is niet eens het wanstaltige VVD beleid als het gaat om asielzoekers.

In Amerika hebben ze recentelijk een onderzoek gemaakt. Veel mensen hadden te klagen. Heel boos. Heel heel heel heel boos. Wilde geen kutbaantjes meer doen en hard werken. Boos.

Weet je wie wel alle baantjes wilde doen? Immigranten. En dat was altijd al zo.

Misschien moeten we ze niet opvangen en therapie geven maar gewoon aan het werk zetten. Een hondenplantsoen kuisen, vuilnisbakken legen gewoon sociale dienstplicht. Wie is daar tegen?

Want Ali en Mohammed uit Afrika kwamen hier niet om voor 50 euro per week hondenpoep op te ruimen, nee. Maar de welwillende immigrant wel. En die hebben we wel nodig.

Schout-bij-Nacht-J | 20-02-23 | 12:38 | 19

@neonreclame | 20-02-23 | 12:50: Ik werk zelf bij een afvalophaal bedrijf.
De meeste werknemers zijn inderdaad blank. Heb een keer 1 verdwaalde marekkaan gezien maar die was na 2 dagen weg, vond het werk te vies.

De Let | 20-02-23 | 13:03

@De Let | 20-02-23 | 13:03:

Het gaat me niet zozeer of de mensen werken voor hun centen of niet...

neonreclame | 20-02-23 | 13:05
▼ 16 antwoorden verborgen

Dat van heibel bij die AZC's, dat móét van de laatste tijd zijn.

Vroeger werd mij door (lokale) politici bezworen dat er geen extra overlast door AZC's was.

Wanneer is dat veranderd?

Zomaarwat | 20-02-23 | 12:37 | 3

Toen het taboe op het melden van overlast door asielzoekers verbroken was.

Zenzeo | 20-02-23 | 12:49

@Zenzeo | 20-02-23 | 12:49: Dus iedereen wist het, politie, justitie, ambtenaren en politici en dus ook de media, maar men koos ervoor ons voor te liegen? Ik sta echt perplex. Keihard gelogen. Welke bizarre en gevaarlijke levensovertuiging doet dat met mensen?

Zomaarwat | 20-02-23 | 12:57

Je ziet hoe de politie het nog steeds onder de pet wil houden door overdreven neutraal te berichten. En dat doen ze structureel zo.

Wattman | 20-02-23 | 17:40

We worden wereldkampioen in het wegkijken, hup Holland hup!

Zeurders | 20-02-23 | 12:37

Een beschaafd land heeft geen hekken, volgens Kaag.

Dat een land zonder hekken niet lang meer een beschaving heeft, ontgaat haar daarbij.

Glasgow Argus | 20-02-23 | 12:37 | 10

De beschaafde steden van oudsher hadden allemaal een hele grote stadsmuur, is dus al zo oud als de weg naar Rpme.

Mad Max | 20-02-23 | 13:43

@Zeurders | 20-02-23 | 12:53: Die was volgens mij bedoeld om de noordgrens van het Rijk aan te geven. Die hield de Germaanse en andere stammen niet tegen.

Zenzeo | 20-02-23 | 13:43

@Zenzeo | 20-02-23 | 13:43: Die was bedoeld tegen 'de Schotten'.

Daarom hadden alle Romeinse plaatsen en legerkampen hun eigen muur. Alle beschaafde steden in de oudheiden later.

Je zou de muur dus eigenlijk als het symbool van de beschaving kunnen zien.

funda | 20-02-23 | 14:49
▼ 7 antwoorden verborgen

Die zg veiligelanders - in de regel Marokkanen, Algerijnen, en nog een paar Albaniërs, dacht ik - moet je meteen in de reguliere gevangenis gooien, zodra ze zich hier misdragen. 'Mag' dat niet, dan maak je maar snel een soort 'noodwetgeving' dat het wel mag. En gaat 'Brussel' ons standjes geven dat het niet mag, dan verwijzen we naar die stoffige stinklanden die weigeren hun eigen tuig terug te nemen; dan moet Brussel maar eens echt de financiële duimschroeven aandraaien bij die schurkenstaatjes, net zo lang tot ze gaan meewerken.

Voor de rest: hekken op alle landsbuitengrenzen en pushbackbeleid op de zeegrenzen. De tsunami's klaplopers moeten gestopt worden.

Dr_Johnson | 20-02-23 | 12:35 | 1

Waarom wachten totdat ze zich gaan misdragen?

Mongeaulie waarsguwt | 20-02-23 | 12:40

Kaag is groot geworden met onoplosbare conflicten in het MO. Zij vindt dit ongetwijfeld collateral damage. Maar wij kunnen kiezen of wij een dergelijke import van conflicten wel over hebben voor hooggestemde opvattingen van een groep gristenen en progressieven.

J.Hendrikse | 20-02-23 | 12:34 | 1

Ik wil mijn aluhoedje best even van Aarde afhalen, maar als Kaag met een moslim is getrouwd, is zij een moslim. Haar kinderen zijn moslims. Haar man is moslim.

Worden we niet gewoon belazerd? Of moet ik mijn verdenkingen beter en wijzer niet uitspreken?

Zomaarwat | 20-02-23 | 13:09

Ik was net even op de onvolprezen allochtonenmeter aan het grasduinen. Dan kom je er al snel achter dat er voor Kaag en consortii nog werk aan de winkel is, het is zeker nog niet gedaan. Voorbeeldje: postcode 1102 in het zonovergoten Amsterdam:
www.allochtonenmeter.nl/?postcode=1102...

goedverstaander | 20-02-23 | 12:33

Jongeren sparen niet meer voor hun uitzet.

small_town_dude | 20-02-23 | 12:33

… en waarom vinden wij het nu toch zo gek, dat Marokko die Riffijnse dorpsinteelt niet terug wil nemen? Geef ze eens ongelijk…

bisbisbis | 20-02-23 | 12:30

In de film Zwartboek is er een scene waarin een huis opgeblazen wordt. Daarvoor is indertijd een huis gebruikt aan de Jachthuisweg in Hardenberg, niet ver van het huidige AZC vandaan. Ik geef het u mee, wil verder niets insinueren.

JJMS | 20-02-23 | 12:28

Ook zo prettig dat GroenLinks en de PvdA het zo goed doen in de peilingen! Wie zijn toch die mensen die op die partijen stemmen?

Tjatiswat | 20-02-23 | 12:27 | 1

Mensen die een schijthekel aan hun medeburgers hebben en iedere binnenwandelende exoot als hun 'vriend voor het leven' beschouwen. Voor de bühne dan, want liever hebbende ook niets met die exoot te maken, tenzij er een foto oid genomen moet worden. Overigens geldt exact hetzelfde voor de D66'er. Die drie partijen doen op dit vlak niet voor elkaar onder.

Grachus | 20-02-23 | 14:42

Een incident is iets wat incidenteel gebeurt. Meer zeg ik niet. Ik denk dat jullie het wel snappen zo.

VBO_B_Niveau | 20-02-23 | 12:26 | 5

Het tegenovergestelde van incidenteel is structureel.
Men zou dus niet moeten spreken over incident maar over... ja wat eigenlijk?
Wat is het tegenovergestelde woord van incident?

keestelpro | 20-02-23 | 12:44
▼ 2 antwoorden verborgen

.... dan dooft het licht" .
Kaag werd gisteren nog bijgelicht. Paternotte gisteren in Buitenhof, vandaag bij Sven : "boycott de extreem/ultra/rechtse partijen die tegen immigratie zijn.

Kortom al sinds een jaar of 20 zorgt de elitaire politiek voor ernstige disrupties in de samenleving. D66 is de exponent daarvan...

Maggiesfarm | 20-02-23 | 12:25 | 3

Omdat de RutteVVD naar links is geschoven en Kaag uit de linkervleugel komt is D66 nog meer naar links geschoven. Er is daardoor een enorme ruimte voor een serieuze partij net rechts van het midden.

Rennieflox | 20-02-23 | 12:30

Zei die Paternotte dat echt??? Dat D66 wordt met de dag enger. Deze lieden zijn helemaal verdwaald in hun absolutistische heilsideologie.

Grachus | 20-02-23 | 14:53

@Grachus | 20-02-23 | 14:53:
Die Paternotte is echt een eng baasje inderdaad, bloedfanatiek ook tegen alles wat niet door de globalisme mal past.

2tribes | 20-02-23 | 19:39

Het is wel een verrijking, vroeger had je dit soort incidenten niet.

small_town_dude | 20-02-23 | 12:23 | 5

@tis_wat | 20-02-23 | 12:37: Je voordeur is nu net zo veilig als je achterdeur. Of dat een vooruitgang is of een achteruitgang, moet ik even over nadenken.

Misschien wel allebei.

Zomaarwat | 20-02-23 | 12:47

Er mag wat mij betreft wel wat meer diversiteit in de gebruikte wapens komen.
Die steekmessen en schietpistolen hebben we nu wel gezien.
Schroevendraaiers, autobumpers en machetes rukken weliswaar op in de top 10,
maar de Hollandse gezapigheid blijft toch regeren, schijnt het.

funda | 20-02-23 | 12:54

@zomaarwat
Het zijn iig uitgangen.

swassannuf | 20-02-23 | 13:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik weet denk ik wel waarom er niks zal veranderen. De wereld verandert en als zelfs Zwarte Piet al racisme is, dan durft zeker niemand ook maar iets te zeggen over de instroom. Nou ja, misschien wel iets zeggen over de instroom, maar het lost het probleem niet op. De problemen in de wereld verdwijnen er ook niet door, dus dit kan oneindig door blijven gaan.

Het enige waar ik met alle crisissen die we hebben in Nederland (woning, milieu, bevolkingsgroei, enz) op hoop is dat er iemand met visie op staat en durft te zeggen dat we niet altijd groei moeten willen hebben in Nederland. Een visie om de groei te stoppen op allerlei gebieden en een balans te vinden.

Wybe Wabes Abbema | 20-02-23 | 12:23 | 1

Economische groei is belangrijker dan onze toekomst, of die van de jeugd. We importeren liever mensen die blijkbaar staan te popelen om onze ondergang te bewerkstelligen, dan dat we accepteren dat een krimpende bevolking ook een krimpende economie betekent. Maar ja, als de bevolking krimpt, en dus ook de economie, gaan wij er dan per capita ook daadwerkelijk op achteruit of behouden wij dezelfde mate van welvaart? Veiligheid is namelijk ook wel iets waard..

VBO_B_Niveau | 20-02-23 | 12:35

En dan nu de waterstanden van Pritt. Ter Apel: plus 699. Vlissingen: ….

Tiscali-2 | 20-02-23 | 12:22

Gelukkig wil D66/ Kaag de deur wagenwijd openhouden. Dit gaat helemaal goed komen. Gelukkig zijn er binnenkort verkiezingen...........

Blonde Nel | 20-02-23 | 12:22

Ongeveer 700. Kunnen er dus ook 1000 zijn.

JJMS | 20-02-23 | 12:21

"Hoeven we eindelijk geen 3 euro per uur meer te betalen aan het personeel, er zijn er genoeg die het voor 2 euro per uur willen doen."

funda | 20-02-23 | 12:20 | 4

@Nuchternederland | 20-02-23 | 12:25: Somaliërs zitten nog steeds in de opstart fase. Die krijgen uitkeringen en die gaan richting de familie in thuisland zodat zij de armen daar voor zich kunnen laten werken. In bijv. thuiszorg of interieur verzorging. Maar sommige Somaliërs hier pakken gesubsidieerd werk aan. Langzaam komt er een cultuur tot stand van individualisme en meer westerse waarden. Zoals materialisme en seculier gedachtegoed. Het kost wat tijd, geld, en gemeenschappelijke voorzieningen, maar we helpen ze er echt mee. En daarvoor terug krijgen we een extra diverse werkvloer en mooie statistiek over hoeveel vluchtelingen we al opgenomen hebben.

GeheidEenGeit | 20-02-23 | 12:33
▼ 1 antwoord verborgen

Er was ook een Prins Carnaval die een steekincident had.

Mr_Natural | 20-02-23 | 12:19 | 1

Ja, en als dat gebeurt is altijd het verplegend personeel de klos.

Kapitein Sjaak Mus | 20-02-23 | 13:03

Mag hij nu blijven?
Ja

RickTheDick | 20-02-23 | 12:18

Het zou de heer Pritt best eens een keertje sieren als hij het probleem echt gaat benoemen. We worden namelijk niet zo zeer opgescheept met problematische asielzoekers die enig recht hebben op asiel maar vooral met criminelen.

En we hebben daar geen antwoord op en dat weten deze criminelen. Je kan bakkeleien over de "instroom" maar dat zijn niet het aantal personen, het gaat niet eens om vluchtelingen maar gewoon om wat het IND meldt qua van alles en nog wat.

Men staart zich blind op buitenlanders en vergeet wat het echte probleem is. Dat zijn criminele bendes. Van kleine criminelen die als "asielzoeker" 50 of 60 euro per week pakken en de rest stelen en roven.

Het zou al een hint moeten zijn voor het gemiddelde intellect dat als men praat over openbare dronkenschap en drugsgebruik en het lastig vallen van vrouwen dat we het niet hebben over nette moslims of christenen uit Syrië.

We hebben het over tuig uit Afrika. En zolang wij hier op GeenStijl mist gaan strooien over het werkelijke probleem, namelijk het tuig uit Noord-Afrika, gaat er niets veranderen. 700 eerste aanvragen plus tweede aanvragen plus herplaatsingen plus weet ik wat maakt geen verschil en we missen het punt. We worden overlopen door criminelen uit Afrika. Marokkanen, Algerijnen en Nigerianen. Nee, noem mij geen racist. Ik zeg waar het op staat.

Schout-bij-Nacht-J | 20-02-23 | 12:17 | 7

Die lui die mensen als Geert Wilders, Hirsi Ali en Lale Gul bedreigen, zijn dat dan de “nette” moslims?

Ride_On | 20-02-23 | 12:30

@Nuchternederland | 20-02-23 | 12:22:

Nee, we worden opgescheept. En als jij denkt dat je grenzen kan sluiten met een muur dan ben je de laatste 30 jaar niet nuchter geweest.

Schout-bij-Nacht-J | 20-02-23 | 12:42

'Nette' moslims? Wat zijn dát nu weer?

Zomaarwat | 20-02-23 | 12:43
▼ 4 antwoorden verborgen

699. Yes! Het neemt af! De cijfers bewijzen het! Dank Rutte.

funda | 20-02-23 | 12:17 | 4

@thanseeuwen | 20-02-23 | 12:23: Heeft dat ook iets met de feminisering of everything te maken?

Erover praten, graag!

Ingrijpen? Bah, nee, wat dan? Eng!

Zomaarwat | 20-02-23 | 12:45

Omdat ze mekaar doodsteken ja, oh well...

Lompelul | 20-02-23 | 18:18
▼ 1 antwoord verborgen

Tijd om de South Stream Pipeline op te blazen.

keestelpro | 20-02-23 | 12:16

Alles om de lonen laag te houden voor de eigen arbeiders en mislukt het krijgen van werk, dan betaald de belastingbetaler.

Jesaja | 20-02-23 | 12:15

Volgens D66 en de rest van het linkse gebeuren is het percentage asielzoekers maar "een klein percentage van de immigratie"..... Doe er uw voordeel mee zou ik zeggen.

Ommezwaai | 20-02-23 | 12:15

Iets in mij zegt dat de hoogte van de instroom over week 7 (700) bij de rijksoverheid al geruime tijd bekend was. Ik denk zelfs dat de wekelijkse persberichten tot aan de komende zomer al zijn voorbereid.

goedverstaander | 20-02-23 | 12:14 | 1

Degene die het aantal in het bericht telkens moet aanpassen werkt niet op maandagen dus jah..

J.Dokstijl | 20-02-23 | 12:25

1200, is dat dan ook ongeveer 700?

Sinclair | 20-02-23 | 12:12 | 3

Gezien de huidige staat van het onderwijs is dat best mogelijk. "Veel nullen."

funda | 20-02-23 | 12:23

Daarom staat er 'ongeveer';
dat is altijd juist,
het ligt er gewoon aan hoe groot je de marges maakt.

CLoVis | 20-02-23 | 12:33

En dan te bedenken dat D66 de verkiezingen in gaat met de slagzin:
"En Nu Voorhuid!"

Conan de Rabarber | 20-02-23 | 12:11 | 1

Als de kop er af is zal het allemaal wel meevallen met dat enthousiaste instromen.

Dezenaamhier | 20-02-23 | 12:52

Exit only !

Jimmy Mc Clure | 20-02-23 | 12:10

Stille tocht met fakkels?

NLgaatnaardeklote | 20-02-23 | 12:10

Ruzie over een gender-inclusief toilet denk ik.

small_town_dude | 20-02-23 | 12:09

Dit ziet er uit als een geregisseerde migratiestroom.
Wanneer gaat de journalistiek eens onderzoek doen naar de drijvende kracht achter deze asielindustrie? Met als onderzoeksthema: 'waar eindigt mensenhandel en waar begint liefdadigheid?'

keestelpro | 20-02-23 | 12:07 | 2

748 want er moet er natuurlijk eentje de rotzooi opruimen.

MK27 | 20-02-23 | 12:09

Niet de NPO, niet een journalist van de grote kranten. De Telegraaf is zowat de enige kandidaat hiervoor.

small_town_dude | 20-02-23 | 12:11

Goed bezig Hardenberg, nog 749 te gaan.

nog zoveel te doen | 20-02-23 | 12:07

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl