Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Halsema begint War on Binnenstad-Blowers

Niks preventief fouilleren

Amsterdam stinkt. Is het niet naar huisvuil, hypocrisie en huisjesmelken dan is het wel naar woonbootbewoners met GroenLinks-posters op de patrijspoorten die geverfd tuinhout in hun houtkachel gooien. Ook heel vervelend: de constante giftige fijnstofwietwalm in de binnenring de gehele dag. Wandel het Centraal Station uit, en u wordt gecarpetbombed met een nietsontziend geurbombardement van SOFTDRUGSSTOOK. Uit geheel Europa komt het millennial-tuigh naar Amsterdam omdat ze hier ongebreideld drugs mogen gebruiken. Maar gelukkig gaat Amsterdam vanaf HALF MEI WEER GEWOON NAAR TULPEN RUIKEN, want dan is blowen in de binnenstad verbotenDe handhaving van het blowverbod is in handen van al die agenten en boa's die niet mochten preventief fouilleren op AK-47's en Machetetes. Dus dat komt helemaal goed. Hoera hoor Halsema. Die Tweede Termijn als Burgemeester zit helemaal geramd! 

Reaguursels

Inloggen

Amsterdam heeft te weinig capaciteit voor de enkele mens die in een boerka wil lopen, maar genoeg voor de 'enkele' mensen die blowen. Slinkse Halalsema logica.

Low battery | 10-02-23 | 19:33
-weggejorist-
ruuf | 10-02-23 | 19:12

De Randstad.
Woont niemand voor de lol.

Verderkijkert | 10-02-23 | 18:22

Word dat net zo gehandhaafd als het vuurwerkverbod?
'Geen enkele Rotterdammer heeft een boete gekregen voor het afsteken van vuurwerk tijdens de jaarwisseling.'

RickRD | 10-02-23 | 17:44

Prima. Mijn zusje woont daar. Echt een drama. Slapen met oordoppen, alle ramen dicht, kots van je deur krabben, geen deurbel, na 23:00 uur kun je niet meer de deur uit. Echt kut dat. Schoonvegen die teringzooi. Ga maar in je eigen buurt of land de mongool uitgangen.

Arjan9401 | 10-02-23 | 17:06 | 5

@Sans Comique | 10-02-23 | 17:34: zijn zusje FIFO'd heel de binnenstad schoon.

Spijker83 | 10-02-23 | 21:45

@Nederlandop1 | 10-02-23 | 18:50: Nieuwezijds daar hoor je de ellende van ver aankomen. Maar het voordeel daar ook is dat daar om wille van de Omerta er niet veel criminaliteit

GeheidEenGeit | 11-02-23 | 01:46

@GeheidEenGeit | 11-02-23 | 01:46: -de kans krijgt. Je bent omringt door witwassers en maffia die niet op willen vallen. Als zij op de stoep staan wordt de boel goed in de gaten gehouden. Dealers gaan maar lekker naar voorbij het Damrak.

GeheidEenGeit | 11-02-23 | 01:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Het blijft een stad voor de provincialen.

Joris Beltsin | 10-02-23 | 17:01

Het naleven van het verbod op blowen zal worden gecontroleerd door die grüne polizei
Geen wietlucht meer in de binnenstad maar de penetrante pislucht zal overheersen

van Dam | 10-02-23 | 16:54 | 1

De groene khmer

Spijker83 | 10-02-23 | 21:46

Ok, dus al die boomers van de culturele en politieke voorhoede hebben in de jaren 60-70 vrijuit mogen blowen, sexen, 15 jaar studeren, keet schoppen in hun kraakpanden aan de gracht, etc. etc. Om nu, in hun die kraakpanden die ze voor een prikkie mochten opkopen, te klagen over overlast en via hun vrienden in het stadhuis allerlei verboden in te voeren. De schaamte voorbij

BASinnic | 10-02-23 | 16:26 | 1

Precies dat ja die zure kliek die ze geworden zijn, met hun rubberentegelkleinkinderen en teveel geld en tijd door maximale pensioenregelingen.

Kladderadatsch | 10-02-23 | 18:54

Op de wallen gaan wonen en dan gaan klagen dat het naar wiet stinkt. Tja.

despecialist | 10-02-23 | 15:52 | 3

En zelf daar vroeger als kraker met zo'n ding op je lip rond te hebben gelopen. Maar andere mensen dingen verbieden, very un-dude

Kladderadatsch | 10-02-23 | 16:52

Wat ze gaan leren: die wietlucht verbloemt de pislucht.

Spijker83 | 10-02-23 | 21:47

"Vooral 's nachts zou het grimmig kunnen worden, wat ten koste gaat van de nachtrust van bewoners, de leefbaarheid en veiligheid. Het verbod op gebruik van softdrugs in de openbare ruimte moet de overlast verminderen."

Criminele hangjongeren, cocaïne, ghb, alcohol en de combinatie daarvan zijn denk ik méér bepalend voor de veiligheid dan die suffe blowers.
Maar ja, hoe pak je die aan? Verplicht testjes afnemen op straat? Een blower zie je blowen, dus makkelijker een heterdaadje.

Overigens valt de maatregel mee, want "Als handhavingslijn is afgesproken dat bij overtredingen zoveel mogelijk wordt aangesproken" en geld het alleen op de Wallen.

Zoelense Hobbyboer | 10-02-23 | 15:47

Geen drugs kopen van straat dealers. Wat is het alternatief? Verkoopt de lokale AH ook cocaïne, heroïne en andere drugs? De straatdealer is de aangewezen persoon om je van dat spul te voorzien.

EmilioEsteves | 10-02-23 | 15:47

Dus hash roken mag wel op de wallen?

steekmug | 10-02-23 | 15:47 | 3

Alleen het eten van een spacecake is nog toegestaan begrijp ik

GiorgioBasta | 10-02-23 | 15:57

Met een usb aansteker aansteken svp. Lucifers en gasaanstekers verboten. Zippo = hand eraf.

Kladderadatsch | 10-02-23 | 16:53

Ik blijf er bij dat de Duitsers de verkeerde stad hebben platgegooid.

dooiestruik | 10-02-23 | 15:45 | 1

Dit heeft iemand in een ander topic ook gezegd, en wederom ben ik het daar volledig mee eens

Flapster | 10-02-23 | 21:30

Als handhavingslijn is afgesproken dat bij overtredingen zoveel mogelijk wordt aangesproken, bij herhaling wordt gewaarschuwd en pas bij excessen wordt geverbaliseerd. Waar mogelijk worden gezamenlijke handhavingsacties uitgevoerd."

Dit is zo soft, dit wordt niks.

Jan, Leiden | 10-02-23 | 15:44

Soms als ik 's morgens over het Stationsplein, of het Bijlmerplein of misschien wel het Osdorpplein loop dan zijn er mensen die zonodig op weg naar hun werk moeten blowen. Als jij je werk apenstoned kunt uitvoeren dat heb je wel een baan die ver onder je capaciteiten ligt.
Dus bedenk, die bediende in de winkel of die medewerker achter het loket, die is niet langzaam van begrip, die is gewoon stoned.

Osdorpertje | 10-02-23 | 15:37 | 2

Grappig. Op mijn werk denken ze vaak dat ik een buitenlander ben die de Nederlandse taal niet zo goed beheerst. Omdat ik gefocust, stilzwijgend en een beetje high mijn werkzaamheden verricht.

GiorgioBasta | 10-02-23 | 17:25

Ik zal nooit propageren om onder invloed van wat dan ook naar je werk te gaan. Dat is iets voor je vrije tijd.

Toch ik ben bekend met wiet en kon vroeger na een joint nog prima dingen doen die ik anders ook deed. Het gaf mij iets meer rust in mijn altijd maar nadenkende hoofd en een ontspannen gevoel in t lichaam, het hele lach gebeuren had ik niet echt.
Voor de grap zelfs een IQ test gedaan en die kwam niet lager uit dan nuchter.
Er zijn ook mensen die heel anders reageren op t spul en t beter maar links kunnen laten liggen.
Ik zelf raak het spul al jaren niet meer aan want ik wil nooit meer roken (want slecht voor longen etc).

Maar mijns inziens wordt er door de maatschappij soms te spastisch gereageerd op cannabis (fout, junk bla bla), daar waar dezelfde maatschappij niet zo spastisch reageert op alcohol.

timmey | 10-02-23 | 18:00

Als er op Landelijk niveau afspraken zijn gemaakt om iets wat verboden is te gedogen.
dan is het opnieuw verbieden in tegen de "afspraak' in.
iets strafbaar stellen wat illegaal is maar niet strafbaar omdat de burgemeester het wilt.
Waarom kan dat niet met huisvesting en immigratie. Het kan dus wel (bij onderwerpen die ze zelf willen).

pieterS | 10-02-23 | 15:32

En terecht. Dat hier uberhaupt over wordt gediscussieerd kan alleen in Nederland Narcostaat.

de IJsman | 10-02-23 | 15:23 | 1

Precies! Een dakloze die met een halve liter Schültenbrau in het park zit, die wordt beboet. Want alcoholgebruik in de openbare ruimte is verboden.
Maar het falderappes uit Engeland en Italië moet zich in coma kunnen blowen?

theo-is-dood | 10-02-23 | 19:58

Verboden op de wallen toch? Op rembrandtplein kun je dus nog gerust een snaak opsteken.

SterF... | 10-02-23 | 15:23

Het zou Halsema nog niet eens lukken om haar kinderen te verbieden om te blowen, maar blijkbaar heeft ze de illusie dat ze een blowverbod als burgemeester wel voor elkaar krijgt.

spanarchist | 10-02-23 | 15:04

Het einde van "Pass the Dutchie 'pon the left hand side".

funda | 10-02-23 | 14:50

Bordjes ophangen om niet bij straatdealers te kopen en dan wel de verkooptijden aan banden leggen. Ze weten van gekkigheid niet wat ze met hun geld moeten doen...

ReyNemaattori | 10-02-23 | 14:50 | 1

Straatdealers... gek woord.
Autodelers verkopen auto's, drugsdealers verkopen drugs.
Toch verkopen straatdealers geen straten.

Kapitein Sjaak Mus | 10-02-23 | 15:01

Ik voorspel dat dit verbod net zo goed nageleefd en gehandhaafd zal gaan worden als het vuurwerkverbod met oud en nieuw.

Mark zit te Dutten | 10-02-23 | 14:44 | 2

Straks verwisselen ze de stickies nog met vuurwerk. dat zal ze leren.

funda | 10-02-23 | 14:46

Of als het zwaaien met pistolen door minderjarigen. Of als het illegaal binnendringen van woonboten door minderjarigen.

dathoujetoch | 10-02-23 | 14:51

Heeft de Jamaica de Nederlandse ambassadeur al op het matje geroepen?

funda | 10-02-23 | 14:44 | 1

Nog niet, maar de Amsterdamse sheriff heeft wel extra beveiliging gekregen.

Kapitein Sjaak Mus | 10-02-23 | 14:52

Wat mij betreft cancelen we heel amsterdam. Grote muur er omheen en niemand er meer in of uit.

Hypno2050 | 10-02-23 | 14:36 | 11

Sorry, mijn studie niet afgemaakt.;)

Flapster | 10-02-23 | 16:25
▼ 8 antwoorden verborgen

Geen blowjobs meer op de Amsterdamse wallen.Tis toch wat.

AlexMM50 | 10-02-23 | 14:36

Nooit gedacht dat de partij die voort komt uit de linkse autonomen en de krakersbeweging van de jaren 70 zo restrictief zou worden. Eigenlijk geven ze met terugwerkende kracht toe dat ze verkeerd waren.

Stuffed Human | 10-02-23 | 14:35 | 1

Maar toen zaten ze nog niet aan de kant waar alle geld van anderen binnenrolt.

funda | 10-02-23 | 14:44

Handhaven.
Vroeger had je de wet en had je handhavers van die wet. Duidelijkheid alom: overtrad je de wet, dan kon de handhaver je voor dat vergrijp beboeten of oppakken.
"Zo, meneertje, en wij dachten dus om zomaar...."
De handhaver was een handhaver, geen sociaal werker, hulpverlener, maatje, buurtvader of biechtvader, maar de sterke arm in uniform, streng maar rechtvaardig.
Handhaven.
Dat is nu anders. De wet wordt nauwelijks of niet gerespecteerd en de handhavers moeten tentatief, met vallen en opstaan, proberen uit te vogelen wat ze nog kunnen doen om datgene wat van hogerhand als verboden is gekwalificeerd ook echt te verbieden. Soort van verbieden dan.
"Zou u zo vriendelijk willen zijn om dat niet te doen, in het belang van rust en orde en de veiligheid van uw medemens? Alstublieft?"
En als je dan al bestraft wordt kun je de gang naar de rechter maken die dan al snel vindt dat er tig verzachtende omstandigheden golden en jou eigenlijk weinig of niets te verwijten valt.
Handhaven.
De teloorgang begon ergens in 1966. Kijk naar "Omdat mijn fiets er stond" van Louis van Gasteren, waarin ook nog een jonge Jan Wolkers zich als activist profileerde. Andere tijden waren dat, tijden waarin de gevestigde macht ter discussie kwam door het soort volk dat nu de gevestigde macht is geworden en inmiddels niets anders meer weet dan opnieuw regels en regeltjes in te stellen en te handhaven.
Maar we laten ons dankzij hen niet meer handhaven, en we zijn het dankzij hen verleerd om te luisteren en vertikken het ook om te luisteren.

Schoorsteenveger | 10-02-23 | 14:32

En wat moet De Rest Van Nederland met dit belangwekkende nieuws? Ik had nog geen plannen om naar Amsterdam af te reizen om daar in de binnenstad een toeter aan te steken.

JJMS | 10-02-23 | 14:31

Ik heb na een account van jaren mijn zwitsal te danken aan de vorige keer dat ik hier iets over Halsema neerzette, dus ik hou me even afwezig bij deze.

phantom2 | 10-02-23 | 14:30 | 4

Halsema bestuurt heus niet in haar eentje, ik had overigens een ban wegens een epische rant tegen de vvd. Ik was dan ook wel heel vervelend … terecht.

Analia von Solmsch | 10-02-23 | 15:28

Hij is weg!

Normpje | 10-02-23 | 17:30
▼ 1 antwoord verborgen

Aan de koffieshops verdient Amsterdam geld. Eens raden wat er gaat gebeuren.

TheseDays00 | 10-02-23 | 14:30 | 4

@dathoujetoch | 10-02-23 | 14:47: Nee, daar komen er gewoon meer van: meer BTW voor de staat en OZB, precario, reclame, rioolrecht en andere belastingen voor Amsterdam zelf!

TheseDays00 | 10-02-23 | 15:05

In coffeeshops mag je ook niet meer roken, op je hotelkamer niet en op straat ook al niet. Waar dan wel buiten het crematorium?

brie-de-penis | 10-02-23 | 15:14
▼ 1 antwoord verborgen

Geurloze wiet kweken, is dat nou zo moeilijk?

Mr_Natural | 10-02-23 | 14:29 | 3

Plaats gewoon een grote airco boven de Oudezijds Voorburgwal met een mooie graffiti erop.

Mark Bouwman | 10-02-23 | 14:36

@Mark Bouwman | 10-02-23 | 14:36:
Niet nodig.
Sinds de ramen worden uitgefaseerd zijn er een hoop afzuigers werkloos geworden.
Mooie tweede carrièrekans!

Kapitein Sjaak Mus | 10-02-23 | 14:46

Je kunt er olie van maken, maar voor sommige liefhebbers speelt de smaak ook een rol.

Flibbage | 10-02-23 | 17:44

Groene Khmer wethouder Jorrit Nuijens verklaarde dat de raadsvergaderingen in de Stopera hartstikke saai zijn en dat als hij niet eerst een dikke blow had gerookt dat ze dan niet door te komen zijn.
Dit was voor hij onder invloed van GHB klanten in een café tegenover de Stopera lastig viel en door de politie verwijderd moest worden.

Osdorpertje | 10-02-23 | 14:27

Hehe, Amsterdam is het levende bewijs dat de stelling "De revolutie eet z'n eigen kinderen" klopt als een bus.

zwellevertje | 10-02-23 | 14:27

Het concert van Snoop Dog, 20-3-23 gaat vooralsnog gewoon door.

Ruimedenker | 10-02-23 | 14:26

De ballon van Halsema is na het pleidooi voor het online gebiedsverbod en blowverbod geland in de tuin van het CDA.

Mark Bouwman | 10-02-23 | 14:22

Dit lijkt me een pijnlijkere maatregel.
"De sluitingstijden voor horeca en prostitutie worden ook vervroegd per 1 april. Horecazaken mogen nu op vrijdagen en zaterdagen nog de deuren openhouden tot 03.00 of 04.00 uur; vanaf half mei wordt dat 02.00 uur. Na 01.00 uur mogen cafés geen nieuwe klanten meer binnenlaten. Omdat dit niet werkt als de terrassen nog open zijn, wil Halsema dat de terrassen in de zomermaanden om 01.00 uur sluiten (nu moet dat om 02.00 uur)."
www.parool.nl/amsterdam/historische-i...

Om 2:00 sluitingstijd, om 1:00 deuren al dicht, en dat voor een "wereldstad" als Amsterdam.
De vertrutting viert hoogtij.

Abject | 10-02-23 | 14:21 | 3

Ja, alcohol smaakt alleen 's nachts aangenaam?

dathoujetoch | 10-02-23 | 14:48

@dathoujetoch | 10-02-23 | 14:48: Ik zie het al, aan jou is geen kroegtijger verloren gegaan.
Maar inderdaad, bier drinken kan (bijna) overal.
*plop*
Proost!

Abject | 10-02-23 | 14:54

Wat moet je in vredesnaam na 2.00 uur nog op straat.

de IJsman | 10-02-23 | 15:26

Waarom? Wiet ruikt lekkerder dan Amsterdammers.

Mr_Natural | 10-02-23 | 14:20 | 3

Als je aan een Amsterdammer wilt snuffelen dan moet je naar Lelystad.

Mark Bouwman | 10-02-23 | 14:25

Amsterdammertjes ruiken naar hondenpis, daar moet je ook niet aan snuffelen als je geen hond bent,.

Kapitein Sjaak Mus | 10-02-23 | 15:08

Of je moet van ras el hanout houden

The Green*Machine | 10-02-23 | 15:39

Steek je je jointje toch lekker op op het Damrak.
Tegen de tijd dat ie op is, ben je bij de Wallen.
Symboolpolitiek dus.

Ruimedenker | 10-02-23 | 14:16

Gelukkig hoeft Lee 'Scratch' Perry dit niet meer mee te maken.

small_town_dude | 10-02-23 | 14:16 | 3

@Ruimedenker | 10-02-23 | 14:18: De Melkweg stond altijd blauw van de wietrook als hij optrad. Bij Toots & the Maytals zag je ook nooit een hand voor ogen trouwens.

small_town_dude | 10-02-23 | 14:23

Gregory Isaacs 'cool ruler' helaas ook niet!

wakker worden | 10-02-23 | 14:44

Als ze die blowers nou gelijk fouilleren... Is toch deels dezelfde demografie

Trekhaas | 10-02-23 | 14:15

Maar wat zijn "Machetetes"?

Hoe dan ook, het wordt tijd om mensen lekker te laten blowen. Dat je harddrugs niet wil toelaten is begrijpelijk maar als er 1 manier is om ons Marokkaans tuig een beetje chill te maken is het wel hasjiesj.

Schout-bij-Nacht-J | 10-02-23 | 14:14 | 4

Vind je? Sommige mensen lijken immuun te zijn voor hash. Ze loeren dan nog steeds aggressief om zich heen en sissen: "wat kijk je".

Trekhaas | 10-02-23 | 14:18

Tetes = hoofden in t Frans…
Kapmes, hoofden..
Lugubere vondst.

Ruimedenker | 10-02-23 | 14:20
▼ 1 antwoord verborgen

Hasj ruikt lekkerder dan wiet. Maar wat echt stinkt zijn Kretek-sigaretten. Ruik het nog wel eens in buurten waar veel Molukkers komen.

small_town_dude | 10-02-23 | 14:14 | 4

Zware pijp?

rifraf | 10-02-23 | 14:18

Javaanse Jongens. Wie kent ze nog?

funda | 10-02-23 | 14:47
▼ 1 antwoord verborgen

Wie stoot meer CO2 uit, een stevige blower of een koe?

Mr_Natural | 10-02-23 | 14:12

Blowen is prima maar waarom op straat? Moet je effe laten zien dat je een stoere blowert bent of zo. Ga lekker met een muziekje ergens rustig zitten man.

Die-eikel | 10-02-23 | 14:10 | 1

Liever een blower dan een roker, alleen al om die gore filters overal!

redthehaghue | 10-02-23 | 14:14

Je zal er maar wonen, haha

Do-na-zi | 10-02-23 | 14:09

Het blijft gek dat een plantje verboden kan zijn.

John McClane | 10-02-23 | 14:09

De Wallen: drank, drugs & hoer-vrij gemaakt. Sterk werk Valsema!

_pacman_ | 10-02-23 | 14:08

Is ook smerig, overal die wietlucht. Ik wil dat zelf niet en niet dat mijn kinderen het door iemand anders binnenkrijgen.
Crimineel is dat!

Braco.me | 10-02-23 | 14:08 | 4

Ik vind mensen niet leuk.

Ze stinken, maken veel lawaai of dingen kapot als ze dronken zijn.

Daarom ben ik ergens gaan wonen waar niet teveel mensen zijn.

Zo heb ik geen last van mensen, en hebben mensen ook minder last van mij.

Of je gaat idd aan de Oudezijds Voorburgwal wonen en dan kankeren om de overlast. Raad eens wie er meer kans heeft een vrediger en gelukkiger leven te lijden?

ReyNemaattori | 10-02-23 | 14:44

U neemt uw kinderen altijd mee naar de Wallen?

Kapitein Sjaak Mus | 10-02-23 | 14:48
▼ 1 antwoord verborgen

En wat vindt de nachtburgemeester hiervan?

small_town_dude | 10-02-23 | 14:07

Mag je nog wel blijven snuiven?

dathoujetoch | 10-02-23 | 14:07 | 2

Alleen badzout.

_pacman_ | 10-02-23 | 14:09

En portiekluchtjes.

Flibbage | 10-02-23 | 17:40

Soms heb je van dat krakersvolk dat door de stad loopt en naar zweet en wiet ruikt. Terwijl ze aan de overkant van de straat lopen.
Maar gezien de politieke voorkeur (Groene Khmer komt tenslotte voort uit de kraakbeweging en de communistische beweging) zal het blowverbod wel gelden voor Britten die hier hun vrijgezellenfeest komen vieren.

Osdorpertje | 10-02-23 | 14:07 | 1

Zal mij niet verbazen Osdorpertje, terwijl Britten en Ieren vooral aan de drank zitten. Ik denk dat ze het vooral moeten zoeken bij Amerikanen, Fransen, Italianen en Spanjaarden. Eerste wat ze doen als ze uit CS komen is naar de coffeeshop, veel te sterk spul kopen en daarna een fiets huren waar ze constant vanaf vallen want zo stoned als een garnaal.

Basil Fawlty | 10-02-23 | 14:14

Hoeveel mensen hadden precies geklaagd over overlast? Of is dit weer bedacht door politici die nooit een voet op de wallen, het Damrak of de NZ Kolk zetten?

small_town_dude | 10-02-23 | 14:06

Cheech & Chong hebben dit nieuwsbericht met verbazing gelezen.

Patje | 10-02-23 | 14:04 | 4

Wat voor wiet is dit?
Grotendeels labrador.
Hij heeft al mijn wiet opgegeten en ik loop nu al dagen zijn keutels op te vangen.

Osdorpertje | 10-02-23 | 14:10

Up in smoke.

Mr_Natural | 10-02-23 | 14:10

Ik dacht altijd dat Cheech Chong was en Chong Cheech.

Mr_Natural | 10-02-23 | 14:14
▼ 1 antwoord verborgen

‘The whole world confuse you and you worried and you don't have no time to think. Herb is that thing that'll give you a little time for yourself so you can live...’

Aldus Bob Marley

Nacho_Vidal | 10-02-23 | 14:04

Burgemeester ben je toch tot je er geen zin meer in hebt?

Nuchternederland | 10-02-23 | 14:04 | 1

Of totdat het pluche aan de overkant nog warmer is.

Nacho_Vidal | 10-02-23 | 14:05

Hulde voor deze aanpak.

RGV42 | 10-02-23 | 14:03

Succes met handhaven!
Kuch...

Piggelmee | 10-02-23 | 14:02 | 1

Handhaven is zo niet Amsterdam

Franciscus Borchwerf | 10-02-23 | 14:10

Wat een grap

Baksteenbakker | 10-02-23 | 14:02

Haalt het groen uit groen links

menage | 10-02-23 | 14:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl