Kijk. De slavernijtoekomst van @ericvanderburg
Een uurloon van 2 euro. Hiep hiep hoezee, voor het AZC
Weet u ook weer waarom ze bij de VVD niet echt wat doen aan de asielinstroom. Die raketgeleerden, apothekers, microbiologen en registeraccountants uit Syrië, Afghanistan en de rest van Shitholië gaan allemaal het geblindeerde busje in om te buffelen voor een uurloontje van twee a drie euro. Champignons plukken, containers uithalen, AirBnB's van GroenLinksers schoonmaken, koffers van D66'ers in vliegtuigen naar Bali proppen. En dat allemaal voor € 2,- per uur, in een land waar het minimumloon sinds kort op 14 euri staat. Hoe heerlijk VVD dit weer. Met je hypocriete harses op de Cariben de verhalen over Tula aanhoren, en in eigen land de zweep erover halen. Pure Ombudspolitiek! Maandag weer 700 asielinstromers erbij. Tel uit de winst!
Ook een idee voor die cruiseschepen...
Reaguursels
InloggenGoed idee, morgen maar eens langsrijden bij het dichtstbijzijnde AZC, ik zoek nog een schoonmaker.
Vrijwel ongelimiteerd mensen binnenlaten omdat "het moet van Brussel", opvangplaatsen afdwingen ondanks dat het volk het helemaal niet wil en voor de rest zal het ze een rotzorg zijn. Het kartel ten voeten uit.
Het volk? U bedoelt de 11% die op de PVV stemt? Ik zal u vertellen dat de meeste mensen een goed functionerend, humaan asielbeleid wilt. En hou eens op met 'gekartel'. Er bestaat geen 'kartel', dat is onzinpraat van circus Baudetti. NL heeft een parlementaire democratie waarbinnen coalities worden samengesteld, dat is geen kartel.
@Red shirt | 04-02-23 | 20:03: Ik ben het eens qua complot- en karteltheorieën, maar om jouw sprookjespraat over een goedwerkende democratie moet ik toch echt lachen. Zoals we allemaal echt wel weten is dat op papier mooier dan het in de praktijk werkt.
@Red shirt | 04-02-23 | 20:03: Dat een democratisch verkozen partij buiten wordt gesloten door gevestigde partijen berust zeker op een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
@Red shirt | 04-02-23 | 20:03:
"U bedoelt de 11% die op de PVV stemt? Ik zal u vertellen dat de meeste mensen een goed functionerend, humaan asielbeleid wilt.''
De werkelijkheid ligt toch een tikje anders:
"Het beeld dat Nederlanders in groten getale voorstanders zouden zijn van een ruimhartig asielbeleid klopt niet. Meer dan 70 procent van de Nederlanders vindt dat de overheid niet te genereus moet zijn bij het toekennen van een verblijfsvergunning.
Dit blijkt uit een studie van het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP) in vijftien Europese landen.''
Stond in EW op 18 januari 2016. Ik denk niet dat die percentages in 7 jaar 'gunstiger' zijn geworden. De meeste mensen willen vooral dat er veel minder asielzoekers hier binnen komen.
Ethiopia is an emerging country, the land of opportunity , en toch je melden bij ter Apel.. geloof jij er nog wat van... www.youtube.com/watch?v=JRZd1xzY7o0
In Duitsland steeds meer protesten:
www.ndr.de/nachrichten/mecklenburg-vo...
Voll ist voll!
Hoezo, de vrije markt lost toch altijd alles op?
Beter voor iedereen.
Hebben we geleerd op school.
Of heb je daar een gezonde vrije markt voor nodig.
En wat is dat dan precies.
Hallo, VVD?
Ja, je moet nu even ergens iets van gaan vinden voor een keer.
Het kapitalisme overleeft altijd, maar het heeft staatsregulering nodig.
Wat is er precies "vrije markt" aan de talloze miljarden belastinggeld die naar de asielindustrie verdwijnen?
"En dat allemaal voor € 2,- per uur": nieuwrechts is het nieuwe links.
Zeiden ze al niet iets over het NationaalSOCIALISME: inderdaad, nationaal, dat maakt het dus toch rechts.
Ze noemden zich socialisten maar waren ze dat ook?
autoritair,
antiparlementair,
antiliberaal,
tegen economisch liberalisme,
tegen vrijheid van meningsuiting,
anti-marxistische elementen,
racistische pseudowetenschap,
anti-intellectueel (mensen die af en toe een boekje lezen)
twijfel aan de rede,
geloof in mythen,
vereren van hiërarchie,
vereren van discipline,
vereren van leiderschap,
verheerlijken van geweld.
Natuurlijk zijn alles socialisten het daar mee eens.
Not.
Veel te simpel dit.
@AdvocatusDiaboli | 04-02-23 | 18:10:
Ik ben het helemaal met je eens. Het is rechts dat €2/uur belachelijk vindt en daarmee een linkse rol op zich neemt, maar de 14 punten die je noemt zetten het in een andere politieke hoek.
De VVD gaat er keihard tegen optreden.
Hoi Dilan!
Dat volk en werken? Daar kan ik me niets bij voorstellen.
Waarschijnlijk is 2 euro genoeg.
In het park bij mij in het dorp doen die krullenbollen uit ‘Thiopenbeek’ massaal dealen.
Is dat inclusief loonbelasting.
Ja twee euro loonbelasting en twee euro voor de koppelbaas uhhh uitzendbureau.
Uiteraard, wij kennen onze medelanders niet anders dan als trouwe belastingafdragers.
@Cor Netto,
Met hier alles gratis,en in thuisland wat onroerende goederen,door u bij elkaar gewerkt.
Rutte: "Willen jullie meer, of minder, minimumloon? Minder, minder, minder! Dan gaan we dat regelen."
Rottige VVD en D66 stemmers. Het tuig wat deze import mogelijk heeft gemaakt
En als je papa of mama godbetere VVD of D66 stemt: altijd -1
Papa & mama? Is dit een site voor kindjes???
Dit is toch de EO jongeren pagina?
Kindjes hebben we in NL niet meer. Het is: kids. Of Mohammeds en Fatima's.
Zijn jullie de roeispanen vergeten op de tekening van het cruiseschip? Degenen met een hut aan de buitenkant hebben dit keer pech, patrijspoort open en roeien maar. 'Attentie roeiers! De kapitein wil graag gaan waterskieën!'
Uitzendbureau COA, flexibel en het allergoedkoopst. En zó liev.
De verrijking gaat door! NS gaat alle reizigers op station Maarheeze (NB) controleren op een kaartje, aldus de NOS. De permanente toegangscontrole wordt ingevoerd omdat asielzoekers van het nabijgelegen azc in Budel nog altijd overlast *zouden* veroorzaken.
Alles om ze maar niet te hoeven op pakken, op te sluiten en vervolgens te repatriëren naar waar ze horen.
Hypocriet en onzinnig is het.
Qui bono?
Minimumloon sinds kort op 14 euri? Dus de postbezorgers van Post.nl verdienen met hun 12 euri minder dan het minimumloon. Hoe kan dat?
Omdat het 11,16 is en geen 14
14 euro is obv voltijd
Volgens de burgermeester is er niks aan de hand dus gewoon doorlopen mensen
“Pure ombudspolitiek!”, hahaha. Puntje erbij redactie!
Het is een alliantie van VVD66, voor goedkope arbeidskrachten, en de PvdA/GL voor de stemmen. De maatschappelijke kosten zijn voor de rest van Nederland.
En schaarste aan huizen/zorg/infrastructuur/enzovoort creëren zodat ook daar flink geld in kan worden verdiend.
En dan durven ze kritiek te hebben op Quatar.
Qatar bedoel ik.
@JamesYounger | 04-02-23 | 14:01: ik snap jouw verwarring. Ze quaken daar nogal.
2 euro? Staking in 3.. 2.. 1..
0...?
-16423 ..
"Mensenhandel" Lekkere kop weer. Dit is geen mensenhandel, maar werkverschaffing en het enige probleem is dat het naar de illegaliteit is gedrongen.
Ik snap niet dat niemand het heeft over het feit dat zo'n heel AZC vol zit met mensen die niets mogen doen. Een beetje uitzichtloos opgehokt.. Mooi dat het COA bezig is met wasmachines en bedden, maar eindeloos wachten terwijl je niets te doen hebt en jezelf niet nuttig kunt maken is ook een vorm van nalatigheid.
Organiseer vanuit de overheid dat goedkope arbeid nuttig mag worden ingezet, desnoods in branches die nu naar lage-lonen landen worden verplaatst.
Ik denk dat dat komt omdat iedereen focust op de oorzaak waarom die AZC's volzitten. Begrijpelijk, alle andere crises komen daaruit voort.
De overheid zal zich aan eigen wetten moeten houden. Door dit soort arbeid te faciliteren, zoals u voorstelt, wordt voorbij gegaan aan zaken als minimumloon, arbeidstijdenregels, etc. Bovendien creëert men zo een valse concurrentie. Want het blijft dan natuurlijk niet bij arbeid die nu naar lage-lonen landen verdwijnt.
Valt valt voor te zeggen, als alternatief voor "er maar bij hangen". Of zijn de regels zo complex geworden dat de keuze tot inertie wordt vergemakkelijkt, voor degenen die kunnen kiezen voor deze mensen?
Uh.... daar komt ie: "een mens heeft recht op werk, en werk heeft recht op een mens!"
(ja, een garnaal heeft recht op werk en werk heeft recht op een garnaal klinkt op zich ook wel aardig)
Goed voorstel van iemand met arbeidsmoraal, mijn vraag is of die lieden wel komen om te werken of is ze de geweldige sociale voorzieningen in ons land ze ter ore gekomen.
Yes!!!!! Ik ga een feestpoederuithalerij starten met inleen COA-People.
Als je goed bent in zakkenrollerij heb ik ook werk voor je.
Waar zijn al die anti-slavernij brullers nu?
"Eigen volk eerst" is een maatschappelijke norm die ook in andere culturen voorkomt.
@gaffelbaard | 04-02-23 | 13:58:
Bij ieder volk, eigenlijk.
Tsja, kent u dit: heel hard roepen om de aandacht van iets anders af te leiden. Juist ja!
Wat een onzinnige vergelijking. Deze mensen komen geheel uit vrije wil hierheen en hebben er geen probleem mee om voor dat tarief te werken. Op ieder moment dat zij dat willen kunnen ze er zonder consequenties, mits zelf niets op de kerfstok, mee stoppen. Zowel met dat werken als met het hier zijn.
De SP zou eens uit haar deugkramp moeten komen, valt een hoop te winnen hier.
De klassieke arbeid&inkomens-politiek gaat weer helemaal terugkomen van weggemoffeld geweest.
Eensch. Ben geen SP-er maar de PvdA gaat dat nooit niet doen. Te druk met gender, klimaat en racisme.
Ook eens. De SP gaat ten onder aan het ontbreken van een helder migratiestandpunt. Als je links bent kun je blijkbaar niet duidelijk zijn.
Geouwehoer altijd over die slaafinken. Er zijn meer dan genoeg balletjes afgehakt onder de Barbarijse slavenhandel. Daar mogen we alleen van het tuig niet over spreken. Dat is trouwens hetzelfde teringtuig wat er nogal problemen mee heeft om slavernij de definiëren zodra het om niet-blanken gaat. Deze ideologische witmensen zijn niet helemaal goed bij hun kokosnoot. Daarom hebben we ook zoveel problemen in dit land. Maar onze blanke racistische hoogopgeleide medemens is niet in staat om mensen, waarvan ze denken dat die minderwaardig zijn, te veroordelen. En al helemaal niet voor slavernij. Deze nogal raar denkende ideologische medemens is er nog altijd van overtuigd dat zij beter zijn dan een ander en daarom mogen ze anderen, die in hun ogen minder zijn, niet veroordelen. Behalve als ze blank zijn, dan mag het wel en dat doen ze dan ook met een sadistisch genot. Nog niet zo lang geleden, met al die vaccinaties en QR-code dingesen kon je mooi zien met wat voor een mensen je werkelijk te maken hebt. Dat zijn we nog niet vergeten hoor!
In Marokko is de slavernij pas in 1925 afgeschaft. Gaan ze dat over 2 jaar groots vieren? En krijgen wij dan herstelbetalingen voor al die tot slaaf gemaakt zeelieden? Om hen vrij te krijgen kon je in Nederlandse kerken geld doneren.
@Piet Karbiet | 04-02-23 | 13:47: heehee! Idee!
@Piet Karbiet | 04-02-23 | 13:47:
Het zal uitdraaien op medeplichtigheid van de Nederlandse kerken, vermoed ik zo.
@funda | 04-02-23 | 14:04: Net zoiets doms als de vraag waarom de NS destijds joden vervoerden. Als ze het niet deden werden ze waarschijnlijk ter dood veroordeeld.
@Slough | 04-02-23 | 14:19: De Nationaal Socialisten veroordeelden zichzelf niet ter dood.
Eric heeft gelijk dat hij naast zijn Sisyfusarbeid een beetje bijbeunt.
Die geblindeerde busjes zijn voor de rondtrekkende zakkenrollers.
Die maken geen kans in de asielprocedure maar door asiel aan te vragen hebben ze toch maandenlang onderdak.
En al die maanden gaan ze steeds op een andere plek in Nederland zakken rollen.
Het COA weet dat ook wel, maar het is hun verdienmodel om zo veel mogelijk mensen op te vangen. Inclusief rondtrekkende zakkenrollers die de asielprocedure misbruiken.
Dat weten bijna alle Nederlanders, behalve demense die het beleid moeten maken en uitvoeren. Die denken dat ze vol gas deugen door zogenaamde "vluchtelingen" onderdak te bieden. In werkelijkheid komt 90% hier niet heen als zijnde vluchteling.
Euh, bij ons op de carpool(buiten het dorp, naast de snelweg) is door mijn man zo'n busje gespot. Kwamen ze uit in getale met plastic AH tasjes.
Dit is buitengebied. Wat kwamen deze dan doen?
Naar de huidige maatstaven in de economy klasse, zou een ligplek in de buikschip 1e klas zijn. In een vliegtuig zit je nog compacter op elkaar en heb je alleen een zitplek zonder fatsoenlijke beenruimte.
Ik is wel om te huilen als je zo’n schip indeling ziet. Wat een barbaren waren het toch.
En op die Italiaanse galerijen moest je nog hard roeien ook.
Het roeiersbestand was destijds wel erg divers, dus dat was beter.
Italiaanse *galeien
@funda | 04-02-23 | 13:43: kreeg je daar wel goed te eten en was er op zijn tijd vertier? Ziet er uit als een geslaagd multiculti project. Kan Nederland nog wat van leren.
@nobodiesunmighty | 04-02-23 | 14:06:
Er waren zelfs galeislaven die vrijgekocht werden en later als geaccepteerd burger een zeer succesvolle carriere als zakenman of wagenrenner hadden.
Het eten was matig.
De schip?
Schat in dat er werkende Nederlanders zijn die minder dan 2 euro per uur overhouden van hun uurloon na het betalen van gemeentelijke belastingen, energie en zorgkosten.
Daarom is het toeslagencircus ook opgericht. Gemeentelijke belasting daar kun je kwijtschelding voor aanvragen. Dat is werkverschaffing voor tientallen ambtenaren.
De logische verklaring dat je überhaupt een busje vol krijgt met 'vrijwillig' werkende asielzoekers voor een werkelijk kutloon is simpel: Er staat nog een rekening open en het onderpand is het kluitje familie dat nog over moet komen. Alsof iedereen meteen het geld voorhanden heeft om aan de mensensmokkelaars te betalen, dacht het niet. Pay up, motherfucker.
Soms denk je wel eens, wie zijn die mensen, die dat niet doorhebben?
Ah nee. U heb gelijk hoor. Dan is het goed. Nog even, en u trekt de bekende racismekaart en gaat met vertellen dat moderne slavenhandelaren oppakken en vervolgen racistisch/discriminerend en islamofoob/xenofoob is.
Ik ga wat anders doen. Staat los van jouw logische verklaring. Welke ook niet fout is, wel dat iedereen de andere kant op kijkt en politie/overheid te weinig inzet op de bestrijding van moderne slavernij.
@Wiebenick | 04-02-23 | 13:35:
Goeie organisatie om (tijdelijk) bij in dienst te zijn, dichtgetimmerde contracten met geheimhoudingsplicht. En de brieven met mededeling betalingsachterstand zijn super subtiel waarschijnlijk. En fijn om van tevoren te horen wat er gebeurt als je je recalcitrant opstelt.
Binnenkort in de top drie werkgevers van Nederland, haha.
@gaffelbaard | 04-02-23 | 13:54:
Huh? Is gewoon een nuchtere constatering hoe je die lui in een busje krijgt om te 'werken'. Wil je het niet zien, prima. Wil je daarbij concluderen dat ik daar een bepaalde politieke mening etaleer, ook prima (doe ik niet). Jouw reaguurdersaccount, jouw leven.
@Kouwe Kees | 04-02-23 | 13:59:
Nee, heb ik niet gezegd/zo bedoeld. Misschien dat het wel zo overkwam. Ik dacht dat ik dat in de laatste alinea voldoende uitgelegd had, maar op deze plek dan maar nog een keer en sorry?
Ze zijn ook actief in Amsterdam.
Ik zie de getintiërs bij mij om de hoek bij de nachtopvang stilstaan met hun peperdure drugsbolides, en dan laten ze illegalen instappen.
Dat is vast om hun broeders naar de bollenvelden te rijden voor een dagje uit (zeggen ze bij die open inrichting annex GroenLinkse gemeenteraad Amsterdam).
Noteer kentekennummers en geef ze door. Bij mijn tegel hier ergens onder heb ik links gezet van waar/bij wie je dat kan doen.
@gaffelbaard | 04-02-23 | 13:22: Zou geen kwaad kunnen - maar zou het helpen? Er lag hier laatst een illegaal op een matras voor mijn deur, knetterstoned of stomdronken, die agressief werd. Politie erbij, maar die wilden hem alleen naar de volgende straat sturen. Pas toen hij ook de politie aanviel, werd hij gearresteerd. Alleen liep hij vast later weer los rond. Wat kan de politie nog doen?
@Madame Poitiers | 04-02-23 | 13:39: vluchtje met Poch airlines regelen?
@Madame Poitiers | 04-02-23 | 13:39:
Misschien omdat de politie geen prioriteit geeft aan zwervende illegalen? Maar ja, helaas geven ze ook niet zo veel prioriteit aan de bestrijding van slavernij.
Ik denk dat dat de schuld is van 4 kabinetten Rutte. Net als het leger, is ook de politie helemaal kapot bezuinigd, waardoor de pakkans en laag zijn en criminelen vrij ongestoord kunnen doen wat ze willen en er mee weg komen.
Er zitten naast raketgeleerden, apothekers en microbiologen ook flink wat chirurgen tussen die handig zijn met het mes.
Ken mensen die al een tijdje op zoek zijn naar de kerel die dit door. Zijn alias is Turan Iskandarov. Propt een busje vol en gaat bouwplaatsen af om onverzekerd de boel te beunhazen.
Maar doet de politie er iets aan? Matig. Alleen een heterdaadje is interessant, eerst koffie. En zodra die gasten van een dak af vallen is de gedupeerde klant de sjaak.
Welke regio hebben we het over? Welke bouwbedrijven? Heb je een kenteken nr? Werkt hij voor een uitzendbureau?
Weet dat de politie niet de enige is bij wie je dit kan melden.
Verder heb je wel gelijk hoor. Er wordt m.i. veel te weinig ingezet op het bestrijden van moderne slavernij.
@gaffelbaard | 04-02-23 | 13:26:Heb die chirurg van mij ontslagen. Kon niet eens goed metselen.
Doen ze ook met oeigoeren in Rotterdam
@gaffelbaard | 04-02-23 | 13:26: Voor zo ver ik de klaag verhalen aanhoorde was het een kerel met Turks uiterlijk van tegen de 50, die ergens rond Rotterdam woonde. Belabberd Nederlands, zwarte BMW. Er is een beetje over hem te vinden op Google. Ging van land naar land om fraude te plegen. Hier in Nederland is dat natuurlijk veel te makkelijk dus die types komen allemaal hier heen voor de zachte behandeling. Maar deze Turan Isayev / Iskandarov die laat andere aannemers de val nemen voor hem. Zulke gasten verdwijnen uiteindelijk zelf in een busje. Maar m'n maatje in het cafe krijgt nog een leuk centje van hem als hij 'm kan vinden.
@Pleegzuster B | 04-02-23 | 13:29:
Waarom deed je überhaupt mee aan moderne slavernij?
Doe geen zaken met slavenhandelaren!
@GeheidEenGeit | 04-02-23 | 13:46:
Maar deze Turan Isayev / Iskandarov die laat andere aannemers de val nemen voor hem.
Zo van, dat hij werknemers regelt voor de onderaannemers en als ze gepakt worden met een controle, dan is de rekening voor die onderaannemer?
Ja, dat is een bekende truc in de bouwwereld.
Spijker kop @Pritt!
Wij werden werden benaderd met de volgende vraag. Hou u vast. Dit speelt zich af in Lyon Fr, waar wij deels wonen.
Een vrouw, van Russische komaf is illegaal in Lyon. Ze heeft een relatie met een Ukrainse man waarmee ze beweert getrouwd te zijn. Ik vraag het me af en het lijkt mij onmogelijk dat dit huwelijk in Fr is gesloten. De Ukraïnse man verblijft met een visum in Lyon. De relatie is uiterst slecht en de vrouw klaagt dat haar man teveel zuipt en haar slaat. Ondertussen is er uit deze relatie een kind geboren maar noch de vrouw noch de man hebben dit kind aangegeven.
De vraag aan ons was wat de vrouw het beste kon doen.
Allemaal terug graag.
Sommige mensen hebben het bijzondere talent om van hun leven de grootst mogelijke puinbak te maken.
En wat was nou het antwoord?
@Joris Beltsin | 04-02-23 | 13:09: Er is nog geen antwoord. Dit is de actuele situatie. Ik verwacht dat moeder en kind uitgezet worden naar Rusland. Er is voor een vrouw geen enkele reden om uit Rusland te vluchten. De speciale operatie is geen dreiging voor een moeder met een baby.
Red shirt | 04-02-23 | 13:06,
Zij ( Marie Antoinette ) en hij ( Lodewijk XVI ) die de guillotine gingen ontmoeten ?!
Ik denk dat je moet ophouden met vragen wat zij kan doen, maar dat je zelf actie moet onder nemen.
Als dat kind niet is aan gegeven, huiselijk geweld, alcoholisme in het gezin..... In NL kan ik dan een melding maken bij politie en vreemdelingendienst, Comensa en AMK/kinderbescherming.
Waar je de dame en haar kind zelf mee kan helpen, is een plek waar ze naar toe kan vluchten samen met haar kind. Anders loopt ze risico dat ze haar kind ook nog kwijt raakt, dus kan ze beter samen met haar kind uit deze situatie vluchten i.p.v. afwachten tot ze aan de deur staan.
@Red shirt | 04-02-23 | 13:13: Dan kan ze toch terug naar Rusland? Ondanks alles is het nog steeds mogelijk om daar te leven, dat doen er zoveel. En ze zal niet voor militaire dienst worden opgeroepen.
Tjee Shirt, huis in Nederland, huis in Moskou, huis in Lyon. En jij bent toch socialist of wat voor doorgaat? Knap.
@gatij | 04-02-23 | 13:47: Ze kunnen wel terug naar rusland, maar niet met het vliegtuig. Als ze om een paspoort vragen zijn ze de lul en moet het kind aangegeven worden. Dat wordt dan een paar uur in de auto met een man die je niet moet.
@Kwakjeszalver | 04-02-23 | 15:18: ja vroeg me dat ook al af .In België ook ergens toch?
@Kwakjeszalver | 04-02-23 | 15:18: Wie heeft u verteld dat ik een 'socialist of wat daar voor doorgaat' ben?
@Red shirt | 04-02-23 | 16:44: Er lijkt geen andere conclusie mogelijk te zijn als men jouw reaguursels leest.
Het leefgeld moet ook omhoog!. De arme drommels hebben immers geen geld voor drugs en ze hebben al zoveel psychische schade.
Ik zou wel eens willen weten WIE deze mensenhandelaren zijn.
Hoe communiceren ze met de asylante aspirant-slaven? Hebben ze bij de AZC poort het contact gelegd, of al tijdens de vlucht naar NL in e.o.a. telegram-groep?
Hoe zit het met de geruchten over verdwenen minderjarige asylanten? Worden kentekennummers genoteerd en door gegeven aan de politie?
In welke sectoren werken deze mensen? Worden die bedrijven gecontroleerd? Waarom volgt de arbeidsinspectie niet, in een samen met politie en vreemdelingendienst geplande actie, die busjes en pakken ze de slavenhandelaar en slavenkoper niet gelijk op?
Waarom kunnen voor mensenhandel veroordeelde zelfstandigen na hun straf, gewoon wéér een onderneming starten? Waarom krijgen die mensen geen beroepsverbod, d.w.z. dat je je een X aantal jaren niet bij de KvK in mag schrijven.
Ik kan hier zó boos om worden! Helemaal wanneer iemand mij weer eens de les wil lezen over Zwarte Piet en koloniale slavernij (altijd in die combinatie, gek genoeg). Ik ken nml persoonlijk een paar slachtoffers. Die groep mensen lezen "witte mensen", zoals zij ons noemen, graag de les over slavernij, over voorouders dit, details over slavernij van vroeger daar, hun opa die ooit slaaf was zus, en (alsof ik nog nooit op school heb gezeten) een koloniale geschiedenisles over mijn eigen land daar.
Nou, ik laat ze altijd rustig uit praten hoor. Dat hebben die mensen nodig, en is beter als je het gesprek niet wil laten escaleren. Maar ik heb daarna ook wel eens aan die mensen gevraagd wat ze weten over moderne slavernij. En dat is heel weinig. Ik heb dat ook gevraagd aan blanke autochtone NLers, en ook dan was het heel weinig.
Ik heb wel eens gevraagd of ze weten dat loverboy praktijken onder moderne slavernij wallen. Het antwoord was dat die meisjes niet goed bij hun hoofd zouden zijn en het zelf zouden willen.
Ik heb ook wel eens gevraagd of ze zo'n (moderne) slavenhandelaar zouden aangeven bij de politie, als een kennis of vriend van ze dat zou doen en ze het zouden weten. Het antwoord was nee, want "Je verraadt je vrienden niet".
Ik heb ook wel eens gevraagd of ze weten dat ook blanke mensen vroeger tot slaaf gemaakt en dat er ook nu nog blanke slaven bestaan, moderne slaven. De reactie was dat dat een leugen was en ik in een complottheorie zou geloven. Blanke mensen weten het vaak wel, maar dan blijft het gesprek hangen bij de "Barbarijse slavenhandel" van eeuwen geleden en ontbreekt het besef dat er ook anno 2023 blanke slaven bestaan nogal.
Ik heb ook wel eens gevraagd of ze een moderne slaaf zouden herkennen. Ik kreeg geen antwoord.
Er is dus nog een hoop werk te doen op dit gebied.
Meer bewustwording van dat het bestaat en hoe je die praktijken herkent en bij wie je het (anoniem) kan aangeven zou al helpen.
Informatie over hoe je contact met een slachtoffer kan maken en hoe je die kan helpen, zou ook helpen.
Meer inzet van politie, zodat deze slavenhandelaren veroordeeld kunnen worden helpt ook.
Tot slot, het is ook nodig dat iedereen ophoudt met het wij-zij en zwart-wit denken als het aankomt op het onderwerp slavernij, omdat slavernij iets is dat iedereen kan overkomen.
Zouden zomaar dezelfde mensen kunnen zijn die ze naar Nederland brachten.
Mooie tegel!
@Osiris | 04-02-23 | 13:01: eens.
Voor meer info:
Mensenhandel
www.comensha.nl/onze-helpdesk/
Loverboys
www.politie.nl/onderwerpen/loverboys....
Arbeidsuitbuiting is ook mensenhandel
www.om.nl/onderwerpen/arbeidsuitbuiti...
Ik raad iedereen aan de column van Piet Emmer over slavernij te lezen, op Wynia's week. De schellen vallen van je ogen.
@antonconstandse | 04-02-23 | 13:11: https://www.wyniasweek.nl/tweede-kamer-maakt-historische-hutspot-van-racisme-en-slavernij/
Een hoop terechte vragen maar ondertussen wordt er zoveel werk vanuit Den Haag richting gemeentes afgeschoven dat ze alle tijd en geld kwijt zijn om huisvesting te regelen. Perverse toestand.
@antonconstandse | 04-02-23 | 13:11:
Gelezen. Kuzu: de huidige activisten zijn niet blank, de evolutionisten waren dat wel. Het is duidelijk dat Kuzu de stemmen van niet-blanke kiesgerechtigden van BIJ en, PvdA,/GL wil weg kapen. En verder is de turks-nationalistische Kuzu de Turkse slavernijgeschiedenis aan het witwassen, want t.t.v. de koloniale slavernij behoorden zo'n beetje alle slavenmarkten langs de Middellandse Zee-kust tot het Ottomaanse rijk, of: van die 600.000 werd een groot deel verkocht op Ottomaanse slavenmarkten. Ik denk dat Kuzu dat zegt, omdat ook de Turken nu wel beginnen aan te voelen dat ook zij excuses zullen moeten gaan geven en mee zullen moeten betalen aan de herstelbetalingen voor hun aandeel in de koloniale slavernij.
@Piet Karbiet | 04-02-23 | 13:23:
Thnx voor de link.
Over het monument onderaan het artikel..
Wist u dat er in heel NL er niet één (1!) monument is dat de blanke slavernij/Barbarijse slavenhandel herinnert?
Er is ook geen monument voor de slachtoffers van moderne slavernij.
Over 6 jaar dien(de) ik met pensioen te gaan ( 40 onregelmatige dienstjaren ).
Heb er gewoon even bijna 10 jaar erbij gekregen ( hoezo contractbreuk ?! ).
In deze, daar ben ik niet de enige in, wie is er dan nu de slaaf?!
Portugal roept mij, thx Arthur.
U.
En dat lijkt me een geseling.
En zo zijn er velen, die kunnen geen kant op. We hadden het mooi.
@GKJP | 04-02-23 | 13:00,
Wij zijn geknecht.
Even snel rekenen verteld me dat u ongeveer 60-61 jaar bent, begonnen 20-jarige leeftijd. Dat u het vervolgens mooi genoeg vindt kan ik goed begrijpen. Maar bedoelt u nu dat u vanaf nu 6 +10 jaar extra = 16 jaar extra zou moeten werken? Dan bent u 76 jaar, dat lijkt me sterk.
Overigens, nog niet zolang geleden bestond er zoiets als 'pensioenbreuk', een door het CDA en VVD gefaciliteerde diefstal, een dwangmiddel om werknemers van een werkgever afhankelijk te maken. Werkte iemand 20 jaar bij eenzelfde werkgever en veranderde hij van baan, dan verloor hij zijn pensioenopbouw.
Heel dat systeem deugd van geen kant.. op mijn 15e stond ik op de ladder als glazenwasser.. daarna kwam het het leerlingstelsel.. dus technisch beroep gekozen, waar ik verder niet zoveel spijt van heb gehad.. met 17.. het meest kloterige installatie werk op doorwerkprojecten in de winter buiten.. dik onder nul ( hallo aquadelta bruinisse ) daarna maar weer braaf bijgeleerd en scholing.. met 20 lekker in de luxe kar en werk waar je echt bij na moest denken.
Kreeg ik een mailtje van het Pmt .. over het opgebouwde pensioen.. waar ik nog een paar jaartjes op moet wachten, maar dit terzijde.
Vanaf 25 jaar ga je pas opbouwen.. heel dat pensioen gebeuren: fuk joe en your family..
Heb er dus zelf maar voor gezorgd..
@broervandenhollander | 04-02-23 | 14:03:
Idem hier, vanaf 45 jaar dag minder gaan werken, wegens eigenwijsheid.
Afhankelijkheid is een straf.
@broervandenhollander | 04-02-23 | 14:03: Voorheen begon je inderdaad met je 25e met pensioenopbouw. Er werden dan ook geen premies op je salaris ingehouden.
Ik herken dat BC. Dat is een van mijn jongste broers ook overkomen. Ik merk dat niet iedereen begrijpt wat je bedoelt, maar ook ik kan niet in detail treden want mijn broer ‘zit niet te wachten op mijn openbaringen over zijn privéleven'. Hij is, net als ik opgegroeid ‘in armoede’, hij is niet verwend en kan met weinig geld toe. Hij hield het werken niet meer vol (longproblemen), heeft precies uitgerekend wat hij voor zijn levensonderhoud nodig zou hebben en is uiteindelijk op eigen kosten eerder gestopt (en heeft dus ook nooit gebruik gemaakt van ziektewet of wat dan ook). Maar eerlijk is het niet. Een vorm van contractbreuk was het bij hem en is het ook bij jou. Kun je in Portugal goedkoop gaan leven en eerder stoppen?
Het gaat velen maar om 1 ding.
Lekker deugen aan de buitenkant
Ik hoef ze hier niet, misschien is deze vorm van uitbuiting net dat laatste zetje om toch uit eigen initiatief terug te gaan.
Wellicht zijn die busjes van de Dienst Terugkeer & Vertrek van de IND. Dat ze mensen ophalen voor een nachtvlucht naar veilige landen.
*verder dromen doet*
Ja tuurlijk, de IND zet ze af op de carpool bij ons.
Mogen ze zelf naar het vliegveld lopen met hun plastic tasjes.
*droomt mee*
Hoi Piet, hoe was uw natte nachtmerrie?
Na die 200 miljoenen-pot voor 'ons' slavernijverleden, ons slavernijverleden-museum, en alle privileges die zelfverklaarde nakomelingen van slaven uit het verleden hebben geabsorbeerd vind ik dat er nu echt eens gepraat moet gaan worden over afschaffing van de werkelijk onbeschaamde exploitatie van belastingbetalers die geen enkel slavernijverleden hebben.
Waarom zou je gaan werken? Eenmaal een verblijfsvergunning en een ingericht huis is het goed toeven hier.
En de kaaskop betaald ondertussen bijna 5 euro voor een zakje raspkaas.
Zo is het. Daarna op je gemak je oriënteren op een zwart bijbaantje,
Die dozendouwers uit Damascus moeten niet zo zeuren.
Niemand heeft ze gedwongen naar Nederland te komen.
Realativeren is mijn ogen een groot goed.
" zonder de slavernij was ik nooit zo goede basketballer geweest ".
Was getekend.
Shaquille O'Neal.
Dat heet met 2 voeten op de grond. En in het hier en nu leven.
www.nporadio1.nl/uitzendingen/de-nieu...
Zolang de VVD de wantoestanden in en rond AZC's niet alleen ongemoeid laat maar zelfs bewust aanwakkerd, om zo de publieke opinie te beïnvloeden, kijk ik nergens meer van op.
Zijn wij niet allen tot slaaf gemaakten van het kapitalistische apparaat?
Dat hangt er vanaf of je de slavendrijver bent of de slaaf, bevrijd jezelf!
Slaaf van eigen brein.
Ach en wee.
@Smoelensmid | 04-02-23 | 12:44:
Is een vorm van American Dream. Besef u wel dat niet iedereen het geluk, de mogelijkheid of simpelweg de capaciteit heeft om dat te realiseren.
Gisteren op radio1 VARA om 13:30 een heerlijk rant tegen de VVD inzake wat de VVD al jaren roept en al jaren doet. Het terugluisteren waard. Super.
Afgelopen donderdag weer een 'raar' artikel in de Volkskrant over de uitkeringsafhankelijkheid van asielzoekers/statushouders:
"Hoe kan het dat erkende vluchtelingen dan vaak jarenlang in de bijstand zitten? Voormalig Triodos-bankman Raphaël Nouwen zocht het uit. 'Het is bureaucratische discriminatie.''
Nou zijn er voor asielzoekers die in de procedure zitten, inderdaad allerlei beperkingen mbt werken; lijkt me ook logisch, want we weten nog niet of zo iemand een verblijfsvergunning krijgt, en 'mag' blijven. Maar mbt statushouders: die mogen 'gewoon' werken, maar zitten voor het overgrote deel in de bijstand. Dat komt m.i. hooguit voor een heel klein deel door 'bureaucratische discriminatie'; verreweg de meeste derdewereldlanders beschikken niet over vaardigheden waarmee ze in een high-tech diensten- en kenniseconomie als de Nederlandse snel aan een baan komen. Ook al wordt er weer heel policor geschreven:
"De mensen die het azc in en uit lopen zwaaien geregeld. 'Een arts uit Syrië', verduidelijkt Nouwen dan. Of: 'Die gaat een traineeship doen bij een financiële instelling.'
Dat zijn toch grote uitzonderingen? Maar ''wij'' moeten weer geloven dat er allemaal 'hoogopgeleide' asielzoekers hier binnen komen, al die apothekers uit Aleppo die niet bleken te bestaan. En waarom lukt het de statushouders niet om aan het werk te gaan?
"Als mensen eenmaal een verblijfsvergunning hebben, verwachten we dat ze meteen aan het werk gaan. Terwijl dat de slechtst denkbare periode is om een baan te zoeken. Ze moeten dan ook al inburgeren. Het gezin komt naar Nederland. Vaak zijn ze druk met het opknappen van een huis. Daardoor zie je toch dat mensen meteen in de bijstand belanden. En als ze daar eenmaal in zitten, is het lastig ze eruit te krijgen.''
Je ziet het: zodra de verblijfsvergunning gescoord is, hebben die mensen het gewoon veel te druk met allerlei andere zaken om er ook nog eens bij te werken. I don't buy that shit. Veel beter is het om finaal te stoppen met die asielverlening door de EU af te grendelen voor lieden die zichzelf hier uitnodigen. Zelfs Kustaw Bessems vindt 'hekken op de buitengrenzen' geen slecht idee meer:
"Zo gek zijn hekken aan de rand van Europa nou ook weer niet''
is de titel van zijn column in de VK vandaag. Maar het gekke is dan wel weer dat hij eea op policor wijze afzwakt, want we 'moeten' natuurlijk 'echte' asielzoekers ruimhartig blijven toelaten:
"Je moet dus alles op alles zetten, wil je zo ruimhartig mogelijk blijven. Dan kan het niet dat er, zoals afgelopen jaar, 330 duizend illegale migranten binnenkomen. Dan kan het ook niet dat slechts 20 procent van de uitgeprocedeerde asielzoekers wordt uitgezet.''
Nee, het streven moet zijn: 0 illegale landverhuizers. De EU, althans West-Europa, en Nederland, kunnen deze tsunami's niet aan, ondanks allerlei mooipraterij van lieden als Raphaël Nouwen.
Leugens. Ik zie om mij heen vele voorbeelden van statushouders die niets liever doen dan de hele dag in en om hun keuken rond te hangen, zijn de godganse dag eten aan het bereiden. Hun normen verschillen hemelsbreed van die van ons: hebben ze een dak boven hun hoofd en zijn de koelkast en keukenkastjes gevuld, dan vinden ze het verder wel best. Gaan ze écht geen moeite doen om 'uit de uitkering te komen'.
@Zenzeo | 04-02-23 | 12:47:
Nou ja, dat bedoel ik dus. Er wordt in dat VK artikel weer een veel te rooskleurig beeld geschetst. Het gaat altijd alleen maar over dat verwaarloosbare handjevol statushouders dat er wél in slaagt hier zijn eigen broek op te houden.
Als je dan terug denkt aan die Vietnamese bootvluchtelingen die hier naar toe kwamen jaren geleden.
Allemaal dankbaar en binnen no time aan het werk.
@Dr_Johnson | 04-02-23 | 12:50:
Los van het feit dat;
- er nogal wat luie bankzitters hierheen komen;
- werkwillenden vaak laag of niet opgeleid zijn;
- en al snel van COA cs horen dat werken in NL niet loont;
- etc.
Dan nog. Stel er meldt zich een Syrische arts, een èchte, dus geen vervalste papieren zoals de meeste Syrische "artsen". Maar hij spreekt alleen Arabisch en wat steenkolen-Engels. Hoe kan die dan communiceren met Nederlandse patiënten die geen Arabisch spreken? Plus dat Nederlands steenkolen-Engels heel anders is dan Arabisch steenkolen-Engels. Bij zoiets belangrijks als gezondheid is het essentieel dat zowel arts als patiënt elkaar begrijpen.
Zelfs in een supermarkt wordt van personeel verwacht dat ze met hun klanten kunnen communiceren. Dat werkgevers het liefst zoeken naar *geschikt* personeel is geen discriminatie. Het is zelfs de basis voor een goed functionerende samenleving.
@Dandruff | 04-02-23 | 13:12:
Vandaar dus dat er zoveel linea recta naar de bijstand gaan bij de uitreiking van hun verblijfsvergunning: de meesten missen allerlei vaardigheden om hier een baan - een echte, geen gesubsidieerd gedoe - te bemachtigen.
@pejoar | 04-02-23 | 12:58: en ook terug toen het mogelijk was
Maar waren er veel minder en geplaatst in thuis situatie
Hadden er twee in de klas
Rustige jongens die nooit klaagden id
@Dandruff | 04-02-23 | 13:12:
Had gisteren een ziekenhuis dagje. Dokter Neurologie een mooie blonde Bulgaarse dame. Kwam zeer professioneel over en twijfel ook niet over haar capaciteiten. Maar toch voel je in de communicatie een zoektocht naar elkaar. Zij sprak zeer behoorlijk Vlaams maar met hoe zeg je dat, een ietwat Duitse/Oost-Europese insteek.
Dan merk je toch dat in zulke gevallen de communicatie wat moeizamer verloopt en toch wat meer tijd vergt. In andere werkgebieden in de havens en op bouwplaatsen bijvoorbeeld gaat dat toch wat makkelijker dan in gevalletje arts-patiënt.
@reservebelgië | 04-02-23 | 13:59: Nee, zo'n arts heeft meer sociale vaardigheden dan de havenarbeider om te begrijpen dat hij/zij niet elke nuance begrijpt.
@Grachus | 04-02-23 | 17:19:
Zonder meer waar.
Maar wat ik bedoel te zeggen, in een rechttoe-rechtaan werkomgeving is een basiscommunicatie ruim voldoende.
Als er op een dieper/hoger niveau gewerkt wordt, word de intensiteit van de communicatie op een andere manier op de proef gesteld.
En dan drijft toch wat sneller boven dat communicatie best wel een uitdaging kan zijn.
De hele dag je kapot vervelen of twee tientjes pakken. Dat is 100 euro zakgeld per week. Mooi toch.
Kan ook gaan met schulden die ze de mensen handelaars nog terug moeten betalen
Huh? Gouden handel kennelijk. Bij mij in de buurt liggen 2 asielschepen, eentje in Velsen en 1 bij de Coentunnel. 2x 1000 potentiële winstpakkers. Ik ga vanmiddag even poolshoogte nemen.
Zet gelijk die generator uit, dan worden ze wakker.
Wordt het trouwens, in het kader van het verwijderen van symbolen van slavernij, geen tijd om de maanden juli en augustus van naam te veranderen?
lekgoot | 04-02-23 | 12:32,
Surrie en Mohamddus.
De symbolen van moderne slavernij hangen nog steeds in de winkels, gisteren zag ik nog in een groot winkel centrum in Beek kinderkleding hangen voor een euro! Dat moet voor die prijs onder erbarmelijke omstandigheden in een sweatshop genaaid zijn, de prijs van katoen de stiksels de arbeidsloon het transport in een zeecontainer het inklaren distribueren prijzen en afrekenen en de btw er nog vanaf en je je weet slavernij bestaat, heet nu gewoon neokoloniaal consumeren;)
@Smoelensmid | 04-02-23 | 12:48:
Klopt. En wrang genoeg zijn het de mensen die hier aan de onderkant van de samenleving staan die noodgedwongen dit soort kleding kopen.
@Smoelensmid | 04-02-23 | 12:48:
Ja smid, maar de mensen willen geen wollen trui van William Lockie kopen of een paar C&J schoenen.
Goedkoop, drie keer dragen en weg er mee.
@lekgoot | 04-02-23 | 13:05:
Prijsdumping zegt helemaal niks over de kostprijs natuurlijk. Dat is bij kleding vrijwel altijd vanwege het feit dat mensen aan de bovenkant ineens iets anders hipper of modieuzer vinden. Er is is geen relatie tussen arbeidsomstandigheden en consumentenprijs. Da's een marketingsprookje met genoeg suckers in the game.
@Joris Beltsin | 04-02-23 | 13:18:
Dat is inderdaad waar.
Enorme winstmarges bij die vooral nieuwe idiote Italiaanse merken. Troep, je plakt er een etiket op, zet een paar influencers aan het werk en kassa.
Ik ga gewoon de olifant in deze kamer benoemen.
Als je blank bent en je werkt hard voor weinig centen, dan ben je geen slaaf
Ben je zwart en je bent de baas over diezelfde blanke Mensen, dan ben je geen slavendrijver.
Maar andersom is alles fout.... of goed.
Beiden zijn fout.
Wat een achterlijke zooi waar wij allen nu in leven.
Maar die kinderen van nu, die pikken dit allemaal op ( mijn Hemel, dat belooft nog wat ).
Solyent Green komt veel sneller dichterbij dan men denkt.
Soylent Green is van alle tijden, van mensen naar planten naar dieren naar mensen, een perfect circulair systeem.
Oja: eet smakelijk alvast.
Solent Green is daar ook een vegetarische variant van? Zo iets als een vegaburger, maar dan anders. En is Solent Green halal?
Ja maar dr valt niet met die kinderen te praten
En ze zijn zo gehersenspoeld
Staan in pricipe allemaal achter groen links
En d66 probeert ze nu te lokken met een ton
Dat flexwerk en 0 uren contracten gaat ze opbreken
Geen vak leren ook
Hang een paar camera’s op. Hebben we meteen wat leuks om naar te kijken. Wel zonder reclame graag.
Waar gebeurd: de moeder van mijn kinderen heeft jaren 'zwart' gepoetst bij een alleraardigste PvdA wethouder van werk, armoedebestrijding enzshit. Moet er nog steeds om lachen.
Waar gebeurd: Medio 1985 te Den Haag wordt het partijkantoor van de PVDA gerenoveerd en verbouwd, zwart, door de grootste zetbaas van Den Haag e.o.
Herkenbaar. Ga eens kijken in in PvdA dorp Broek in Waterland. Daar heb je zelfs gezinnen met meerdere 'au pairs' uit de Filipijnen. 1 voor de kinderen, 1 voor de was en 1 voor de honden.
Handhaving…
Zo niet Nederlands…
Dan kun je beter uithaler worden
Is dit land nu overal de grip op van alles aan het verliezen of lijkt dit maar zo?
Ja echt... hoe moeilijk kan het zijn voor het AZC om dit te signaleren en voor de politie om de uitbuiters op te pakken. Dit is gewoon onwil.
Het hele land verpaupert omdat de staat bepaalde groepen criminelen weigert aan te pakken.
Al een decennium lang. Zolang Rutte de lakens uitdeelt dus eigenlijk.
Zolang chaos meer opbrengt dan orde zie ik het niet snel veranderen.
@Trekhaas | 04-02-23 | 12:31:
Nou... onlangs heeft politie wel vlak over grens veel springstof en miljoenen aan contant geld en criminelen opgepakt die er o.a. achterlaten. Ook steeds meer drugslabs worden opgerold. Aan de politie ligt her niet. Heb wel mijn twijfels aan vervolgtraject: witwaspraktijken, er is volgens mij gigantisch veel aan vastgoed uit crimineel geld te onteigenen, hoop daar resultaten te gaan zien hopelijk nog!
@funda | 04-02-23 | 13:08:
Orde herstellen, denk niet dat het onder Rutte nog gebeurt. Hoewel een voorzichtig begin lijkt gemaakt is het nog wel wat dweilen met kraan open. Hoewel ik wel geregeld goede geluiden hoor over samenwerking Duitsland en Nederland met politie en oppakken van plofkrakers en zo.
@Jan, Leiden | 04-02-23 | 13:38:
Maar dat is precies het probleem Jan: overal goede geluiden, verbeterpunten en groene economische scheuten.
Wat kopen we precies voor al die beloften, beleidsvoornemens en hoop?
Steeds minder en minder.
@Jan, Leiden | 04-02-23 | 13:34: Toch heb ik het gevoel dat de politie pas werk maakt van plofkrakers sinds ze in Duitsland aan de slag zijn gegaan. In de 10 jaar of zo dat dit in Nederland speelt is er volgens mij weinig gebeurt. Behalve het verwijderen van pinautomaten dan. De makkelijkste weg.
@Trekhaas | 04-02-23 | 13:58:
Ja, denk dat die Duitse politie er snel bij was toen er bij hen plofkraken plaatsvonden waardoor het zeker dankzij hen in een stroomversnelling is geraakt. Tja, de Nederlandse politie is altijd nog teveel tijd kwijt met uren orde handhaven en heeft te weinig tijd om te rechercheren? Of Duitsland stelt betere prioriteiten, kan ook nog!
@funda | 04-02-23 | 13:50:
Zie mijn reactie aan Trekhaas van 20:48. Mogelijk hebben we dit zoals hij aangeeft vooral te danken aan Duitse politie vermoeden we.
Amerikaanse praktijken. Zo even langs knallen, de tuin moet hoognodig een beurt hebben.. Zit bij die 2 euro ook de terugreis? Anders wordt het wel duur...
Kom je na twee uurtjes kijken hoe de tuin er bij staat, kijk je naar een grote zandbak, met kameel en al..
Die mensen in het AZC worden onderhouden door de staat.
Ze gaan vrijwillig mee. Ze hoeven niet.
Het is niet zo dat ze met dat loon hun bestaan moeten bekostigen. Het is een soort zakgeld. Eigen keus.
Vrijwillig in de prostitutie.... zou het?
Sure, maar de werkgevers betalen geen premies, geen belasting en concurreren oneerlijk met mensen die hun werknemers wel netjes betalen.
Of het is afbetalen van de overtocht aan de Nederlandse tak van de mensenhandel en wandel. Je overzeese familie als onderpand / duwtje in de rug.
Nee dat gaat met intimideren,dreigen en breken van slachtoffer
@Trekhaas | 04-02-23 | 12:36: Correct, dat is het hufterige deel eraan, niet dat de hier binnengewandelde lui voor een klein bedrag gaan werken.
Dus we kunnen ze daar eigenlijk zeau afhalen he?
Mmm.. Effe denken.
Een asielzoeker en werken? Het schoonmaken van hun eigen vluchtelingenkamp en/of AZC-strontput vinden ze al ver beneden hun stand.
Daar krijgen ze ook geen twee euro voor.
Bij de les blijven.
In mijn ogen is dit heel simpel.
Elk welnadenkend Mens veracht slavernij.
Vergeet niet, zij verkochten elkander na een stammenstrijd.
Wie heeft dan de slavernij uitgevonden ?!
Maar in Amerika en het EU zitten bepaalde sukkels op hoge posities, die vinden gewoon dat " Jan Klaasen en Katrien " even een rekening voor ruim 150 jaar geleden gaan betalen.
Idioten heeft men overal, maar als zij op een machtspositie zitten, dan krijgt men pure ellende.
Wie kent nu niet de verhalen van Opa en Oma ?!
Hoe hard zij dienden te werken voor een habbekrats.
Alleen de Elite van weleer die hadden slaven en niet het " klootjesvolk " van toen.
En toch gaan wij ( datzelfde klootjesvolk ) betalen voor die lapzwansen ( dat zijn zij, poen, poen en nog eens poen ) van nu..... betalen en nog een keer betalen, keer op keer.
Het is te hypocriet voor woorden en de geschiedschrijving dient in mijn ogen in deze aangepast te worden.
80% van de Nederlandse bevolking destijds waren slaaf.
Geen cent hadden zij te makken.
Er zijn gelukkig zat oudere Surinamers en Antillianen die er ook zo over denken. Excuses van de koning? Nee, de daders leven allang niet meer.
@Piet Karbiet | 04-02-23 | 12:28,
Klopt.
Zij schamen zich ook voor die nitwit Simons.
Dat is al heel lang zo. Van nabij meegemaakt in de jaren negentig dat mensen uit asielzoekercentra o.a. Arnhem Zuid, opgehaald werden om ´s nachts en in de weekeinden vrachtwagens en containers te lossen in bijv. Deventer. En dat was geen incident maar gangbare praktijk door de jaren heen. Niks nieuws dus en weer ophef om de ophef.
De asielzoekers gebruikten het geld om a) hun reisagent af te betalen en b) om geld naar huis te sturen. De COA voorzag ze van onderdak, eten en medische, juridische en sociale voorziening.
Dat er zulke oneerlijke mensen zijn op de wereld......
Iedereen die champignons eet is hier schuldig aan!
Tuurlijk, de homo's hebben het weer gedaan.
Volgens mij werken daar binnenkort ook alleen maar goedbetaalde IT specialisten;) eandt.theiet.org/content/articles/202...
En ik maar denken dat zwart werken werd aangepakt via de foute werkgever (economisch delict)Al die controleurs hoeven maar op 1 plaats te posten (AZC) en de busjes te volgen. De zwartwerker, de koppelbaas en de woeker werkgever zijn van alle tijden. Alleen de opsporing is blijkbaar wegbezuinigd.
Dit inderdaad. We constateren een probleem, we weten hoe het probleem eruit ziet, we gaan los in de media en in debat en ..... de busjes rijden door.
Hoe freaking simpel om een stel in een val te lokken, fysiek moeten ze toch echt van A naar B.
Zometeen komen ze er bij het AD nog achter dat pooiers zich ophouden rond centra voor kwetsbare vrouwen.
Ik ben geen pooier!
Ja dus:
www.omroepbrabant.nl/nieuws/4226162/m...
Italiaanse toestanden. Daar werken Lampedusiërs voor twee tientjes per dag voor de maffia in de landbouw.
In de jaren '90 struikelde je hier over de illegale naaiateliers. Dat gebeurde bijna in het openbaar. Allochtone vrouwen de werden uitgebuit voor de C&A's en V&D's. Daar is tegen opgetreden en verdwenen. Weet iemand welke politicus dan regelde? Ik mis hem/haar.
VVD verzet zich niet tegen de migrantenstroom, omdat dit de moderne slaven zijn die werken voor VVD kapitalisten die ver van achterstandswijken wonen en hun zakken vullen.
Juist
Als die Pool zelfe arbo voorwaarden heeft
Goed behandeld wordt en niet in een hok op matras met hoop anderen wordt gegooid is hier niets mis mee
Maar alles gaat via vage uitzendburo's
En ze worden zo uitgebuit echt misselijk
Binnenkort een stuk in het AD, over hoe tiny wages steeds populairder worden.
Dat die Asielstroom wekelijks gewoon prima geaccepteerd wordt zegt eigenlijk alles over dit land. De zwijgende meerderheid ondergaat de versnelde islamisering vrij gemoedelijk. Murw gedeugd door 50 jaar NPO.
Accepteren is een groot woord. Je hebt toch geen invloed. Nul, niets, nakkes, nada. Kunt stemmen wat je wilt, er verandert helemaal niets. Kijk maar naar die gladde paling van een premier van de partij van Law & Order, hoe hij kronkelt en ontwijkt, alles om dit probleem maar niet aan te pakken. Gymnasiumlinks, de couranten en NPO beschuldigen je de hele dag, iedere dag preventief van faksisme. Geen beginnen aan.
@Duwbak_Linda | 04-02-23 | 12:13: Nul invloed, maar wel; dank voor uw stem op Hugo!
@Sjeintje | 04-02-23 | 12:16:
Ik durf de stelling wel aan dat onze democratie niet meer naar behoren functioneert sinds die extra bestuurslaag uit de EU als een blusdeken over ons prachtige huis van Thorbecke ligt.
@Duwbak_Linda | 04-02-23 | 12:18:
Mooi gevonden, "blusdeken". Ik heb zelf namelijk wel eens het idee dat het door u genoemde huis in brand staat.
Verder geheel eens met uw stelling trouwens, waarbij ik wel denk dat de boven ons gestelden het goedkeurend hebben toegelaten.
@Osiris | 04-02-23 | 12:47:
Een blusdeken ontneemt zuurstof bij de brandhaard zodat deze uitdooft (hep BHV gehad). Het is echter de vraag of het zinvol is een omgeving te verstikken waar geen brand woedt.
De EU is ook preventief, nie wieder en zo. Prima, maar het lijkt een beetje doorgeschoten. De vraag die voorligt is: volksvertegenwoordiging of doorgeefluik? Geen zuurstof, geen democratie. Geen democratie, geen zuurstof.
Hier in Dordrecht komt een AZC voor 500 man op een afgelegen industrieterrein. Bewoners in de buurt zijn er niet zo blij mee.
Maar de wethouder denkt dat dit heel positief uit kan pakken voor de bewoners: het OV zal erop vooruitgaan.
En omdat hij het volle vertrouwen er in heeft, gaat hij er zelf tussen wonen. O wacht...
Zolang ze maar niet in het historisch centrum komen.
Ja, want anders wordt het centrum geschiedenis
@hotbrasil | 04-02-23 | 12:26: Dat is het al, want de plaatselijke politiek heeft vakkundig middenstand en commercie grotendeels uit het centrum verdreven. De tientallen leegstaande winkels worden met alternativo-galeries opgeleukt als de laatste phone-winkels verdwenen zijn.
Niet grenzen sluiten maar controleren.En je haalt echt het tuig wat hier niets te zoeken heeft er zo uit.En terugsturen aangezien de voorgaande landen dat ook gedaan hebben richting ons.Dus naïeve politici opzouten.
Dat was de truc vanaf het begin: mensen die gewoon de bestaande grenscontroles wilden behouden meteen wegzetten als domme 'dichte grenzen-fans'.
De media pikten het op en sindsdien denken weinigen daar nog over.
Lollig van enige betrokkenheid van politieke partijen is niets gebleken. Uitbuiten is wel echt iets van christelijke partijen, VVD laat de mensen ook graag voor weinig werken.
Het CDA is al minimaal 20 jaar niet Christelijk meer, zo het het ooit geweest is. De CU is diep socialistisch. In interviews wordt God of Jezus zelden genoemd, slechts een aantal strategisch uitgezochte bijbelverzen waar veelal de context met opzet is weggelaten.
De uitbuiting (minimaal afgelopen 50 jaar) is neoliberalisme (tony blair, bill clinton) en neoconservatisme (george bush sr en jr., reagan). Neoliberaal is de opvolger van socialisme/sociaaldemocratisch; neoconservatief is gebaseerd op trotskisme (volgers van Trotski, die van Rusland/USSR naar de VS waren getrokken).
Kenmerken: permanente revolutie, permanente oorlog (war on terror), alles zien door de internationale (geen naties) lens, afbraak van bestaande rechten en structuren zodat de mensen afhankelijk worden van een almachtige overheid.
@Arachne | 04-02-23 | 14:18:
Zeer zinnige beschouwing.
In mijn ogen is het post-communistische Rusland een voorbeeld van de machtsgreep van de trotskisten. Onder Gorbachov, maar vooral onder Jeltsin heeft een kleine groep die men oligarchen is gaan noemen de economische macht gegrepen en met een machtig staatsapparaat op de achtergrond een macaber machtsspel voeren. Zowel onderling, tegen elkaar en tegen krachten van buitenaf.
Wat denk ik ook een niet onaanzienlijke rol speelt bij de huidige situatie in Oekraïne.
En ja, CU heeft alleen een christelijk sausje. Die club is een beetje gekaapt door figuren uit de EVP die de samenwerking met PSP en CPN toch wat tever vonden gaan. Daar zaten nogal wat lieden met een zeer radicale inslag. Maar als je meisje Ansje nog herinnert? Te soft, maar de gevolgen zijn redelijk radicaal. CU ten voeten uit. Soort meloenen.
Wat let men om daar gewoon 24/7 een politiebusje te laten patrouilleren? Die asielcrisis kost al genoeg, die paar FTE maakt dan ook geen klap meer uit.
Omdat het al zo moeilijk is om politiemensen te vinden, of leraren voor zwarte scholen. Allemaal rassies.
Ik neem aan dat al die tandartsen ruimschoots aan het werk zijn in een praktijk? En met praktijk bedoel ik geen massagesalon met vrolijk einde.
Hoeveel massagesalons met Veiligelandiërs (man, 20-35) kent u dan? Dat is meer de oriëntaalse hoek en daar hebben we toch 0 last van al met al.
Nou massage is altijd mogelijk hoor.. gelukkig komt er altijd een einde aan de behandeling;) www.nbcnews.com/id/wbna5327027
Alleen een hele grote conservatieve reset kan dit land nog redden.
Het doet even pijn maar dan gewoon weer terug naar de tijden "toen geluk heel gewoon was".
Die conservatieve reset komt eraan. Het heet "islam".
Met elektrische busjes mag ik hopen?!
'Wat verdient een militair? Het salaris voor een militair begint bij € 1019,39 per maand voor een soldaat 3e klasse, dit is de laagste functie voor starters.'
€ 2310 is het laagste salaris bij Defensie dacht ik.
@goedverstaander | 04-02-23 | 12:07:
www.nationaleberoepengids.nl/militair...
@Mr_Natural | 04-02-23 | 12:08: ambtenarensalaris.nl/salarisschalen-d...
@goedverstaander | 04-02-23 | 12:11:
Ja, nou weet ik het ook niet meer.
Da's meer een aanwezigheidspremie. Krijg je ook nog gratis eten, kamperen, sporten, airsoften en zo bij.
Geblindeerde busjes controleren, hoe moeilijk kan het zijn?
Gewoon verbieden. Duh.
Dan ga je er vanuit dat we dit willen oplossen in Nederland. Maar even voor jouw info……. dat willen ‘we’ helemaal niet!
Wat was dat ook alweer over die VOC-mentaliteit?
Maar deze kregen wij allen hiervoor terug.
Enige vorm van sarcasme is mij niet vreemd.
How One Man Won The Space Race For America
Hoe zit het dan met deze Mensen ?!
Joodse mensen en krijgsgevangen van weleer die de Heer Von Braun door zijn toekomstige plan hebben geleden.
www.youtube.com/watch?v=SiH-ZTUJ0II
En met wat hulp van Walt Disney. youtu.be/8zcU85O82XE
2 a 3 euro, schoon?
Na dat zijn iets schoon hebben gemaakt wel.
Er zijn nog vacatures.
Totdat ze zelf even op 't toilet moeten die ze net hebben schoonmgemaakt...
De voc.
Dat waren nog eens tijden..
REAGEER OOK