Keiharde aanval VVD op Pvda/GL in De T. KEIHARD uitgelachen door Hardwerkende Nederlander...
...en Sywert
Nog ff een beetje schaatsen en heel hard stoken in bibberkoud februari, en dan is het alweer Maart Verkiezingsmaand! En als er verkiezingen zijn dan gaan ze bij de VVD in de weken ervoor altijd hele "rechtse" dingen roepen over immigratie, belastingen, hypotheken, autorijden en gehaktballen. Vroeger deden de liberalen dat altijd heel grappig via De Telegraaf - we herinneren ons nog de schitterende MARX RUTTE CHOCOLADELETTERS (2012). Maar toen werd De Telegraaf voor een fooitje verpatst aan het Vlaamse Subsidiehuis (D66), en sindsdien heeft het iets potsierlijks, die campagnejournalistiek van de Basisweg. Het hilarische interview met die Ongebakken Deegsliert Rutte en die Gecremeerde Coquille Schippers is... zeg maar gewoon gênant.
Social
Jups. Omhoog
Social
Reaguursels
InloggenVolgens peilingen zouden PvdA en GL groter worden dan de VVD. Maar wat dan nog? Het punt is helemaal niet wie de grootste partij gaat worden. Om door te kunnen regering zijn PvdA en GL sowieso nodig. Die beoogde tweestrijd is dus alleen maar om stemmen weg te kapen bij BBB/PVV/JA21. Al gaat dat denk ik niet meer lukken, daarvoor heeft de VVD veel te weinig aan rechts Nederland geleverd. VVD heeft zich al lang uitgeleverd aan links.
De enigen die de regering Rutte in het zadel willen houden zijn PvdA/GL. Dus als men VVD stemt krijg je PvdA en GL er gratis bij. Wil je geen PvdA/GL in een regering, dan moet je zeker niet op de VVD stemmen.
Opdat wij niet vergeten:
Skippers, die Mark op zeker gaat opvolgen, heeft al tientallen jaren moeite met de waarheid. Ze vond misschien haar hele leven bier und bitterballen wel belangrijker dan de waarheid.
Of het zo erg is als bij 'de selectieve vergeter en waarheid-verdoezelaar'. Als bij de creator van tig crisissen', weet ik niet.
Maar ze hield de waarheid verborgen over haar werkgever DSM dat in de financiële problemen kwam door het DSM-pensioenfonds. Daardoor weten de gepensioneerden van het concern niet dat hun lage pensioenen mede veroorzaakt zijn door lage afdrachten van DSM aan het pensioenfonds. Schippers besloot wetens en willens de werknemers en gepensioneerden onwetend te laten dat DSM opzettelijk tekorten in het pensioenfonds had veroorzaakt. Uit onderzoek door NRC blijkt ook dat voormalig DSM-topman Feike Sijbesma in 2016 als enige van heel DSM een extra storting van 2,2 miljoen euro in zijn pensioenpot ontving. Gewone werknemers kregen zo'n extra storting niet.
- Misschien nog wel veel erger: Door haar beleid als minister op Gezondheid, lopen enorm veel (misschien wel eerder duizend dan honderden) mensen op straat die ernstige psychische problemen hebben, zwerven, drugsgebruiken voor de ogen van onze kinderen, overlast verzorgen, voor zichzelf ook een kut leven hebben en tot ik wil niet weten wat in staat zijn. Zij bezuinigde namelijk enorm op de geestelijke gezondheid. Ondanks meermalen te zijn gewaarschuwd tegen bovenstaande triestigheid.
Ook was haar man decennia zéér fanatiek lobbyist van de verfoeilijke tabaksindustrie.
Ach, ze had ongetwijfeld nog meer typische VVD-streken, maar ik wil me op zaterdagavond (zeker niet) in die muts verdiepen.
^Gezellige avond!
VVD is zelf de linkse donderwolk...
Pvda/GL zijn de extreem linkse bliksemschichten...
Goh, zijn er misschien verkiezingen in aantocht?
Zodra de provinciale staten verkiezingen zijn geweest loopt de VVD weer aan de linkse leiband.
Bedenk wel mensen, dat de statenleden van de provinciale staten de senatoren in de eerste Kamer kiezen die weer het recht hebben om de bedenksels van de tweede kamer tegen te houden.
Dus ergo, als u van dit kabinet af wil ga dan stemmen op de partij die u belangrijk vindt.
Welke straf krijgt RUTTE voor zijn leugens, die welbeschouwd toch ook best opruiend zijn ?
Gaat deze man misschien ook preventief opgepakt worden?
@Henkie | 28-01-23 | 17:24: Het erge is eigenlijk nog, dat dit Pinocchio gedrag (Zo luidt een bijnaam als ik mij niet vergist) overslaat op andere overheids diensten, en in de praktijk dus de Raad voor de Rechtspraak, achterliggende advocatenkantoren, en bijkomende al dan niet malafide deurwaarder bedrijven. Zie bv. de Toeslagen affaire. Zo worden we vanuit het buitenland aangemerkt als 'flawed democracy'. En bedankt.
Met Schippers het schip in gaan lijkt reëel - Een politicus voor rijken. Na de verkiezingen ligt de 'nieuwe asielcrisis' volgens de NOS immers alweer in het verschiet. Alsof we al niet genoeg hebben gedaan. Rutte heeft de wil er niet voor, hard in te grijpen.
Vanwaar toch de voorkeur voor de nogal populistisch aanstellerige naam Kérolain? Waarom ook niet gewoon (op zijn boers) Carolientje? Zou zo in de tekst van o.a. de geweldige popgroepen Normaal, Jovink, Mannenkoor Het Karrenspoor (al ken ik maar 1 hit) en Bokers (from Salland) kunnen sluipen.
Jazeker schreeuwde ik ook 'De boer dat is de keerl' mee vrogger. En zou dat nog doen. Maar zou 'van der melkPlas' zelf nooit hoeven werken op haar boerderij?
Hoeveel tijd kost het ook om af en aan naar Het Binnenhof te trekkeren?
Waarom zijn veel mensen en instanties eigenlijk bang voor het voertuig?
Natuurlijk veel sympathie voor déze wél altijd klagende ondernemers die toch vaak al miljonair zijn voor hun veertigste en als ze het hele spul erven, al vanaf dat moment.
BBB maar hoe wil jij dan dat NL wordt ingericht? Vraag me altijd af wat het alternatief is. In dit geval in het kader van de Ruimtelijke Ordening.
Denk je dat veruit de meeste boeren redelijk tevreden zijn, ok behalve de fopmaatregelen van dit kabinet. Ze kunnen ook altijd nog kiezen voor boeren in het buitenland. Wat al velen deden (ken er 3 waaronder een VVD-Senator).
Boeren kunnen voor zeer riante sommen geld worden uitgekocht. Zeker als het door ons betaalde RWS een Schiphol de rechten opkopen!
En dat gejank over geen opvolger:
Velen hebben al geen opvolger die wil vooral wil produceren (vaak door intensieve dier-terreur) voor het buitenland.
Hoe zit het eigenlijk met de opvolging van een slager of een bakker, die door o.a. corona, inflatie en energiecrisis moeten sluiten?
En met de zorg voor andere kleine ondernemers als ZZP-ers?
Moeten die ook wat harder schreeuwen en naar het Malieveld gaan?
Heeft geen zin zolang ze zonder iets als, voor sommigen, afschrikwekkende trekkers komen.
Heb trouwens helemaal geen belang bij deze ondernemers.
Behalve dat ik bij hen koop , maar ik hoor hun vakgebied niet in de gezegdes:
- Als de Boeren niet meer klagen en de pastoors niet meer vragen, dan nadert het einde der dagen.
Vrees dat deze overigens niet opgaat: Boeren klagen altijd. Maar het minst in februari… (Die maand heeft de minste dagen)
Gelezen: Boeren klagen over droogte, maar zijn zelf de belangrijkste boosdoener. Ze willen water te snel afvoeren in het voorjaar en pompen het op als er schaarste is in de zomer. ‘Verdroging is het gevolg van onze behoefte om nummer twee in de wereld te blijven in landbouwexport.
En nog wat interessante meningen:
- Onze landbouw exporteerde nog nooit zoveel. We moeten dan wel duurzamer werken. De veestapel drastisch inkrimpen en de stikstofuitstoot aanpakken. Het is van belang dat we een geloofwaardig proces in gang zetten. Duurzaamheidsinnovaties kosten tijd. Maar we moeten wel die kant op. (Econoom Krijn Poppe.)
- Boeren Twee boeren en een bunzing, wat zijn dat? Stinkers! (Willem Keizer)
- Boerenstaking Maar lieve boeren: als jullie vandaag , dwars door alle regels en hekken rijden, hoe willen jullie de burger ervan overtuigen dat jullie je überhaupt aan de milieuregels in jullie eigen bedrijf houden? (Leoni Jansen)
Wat levert jouw steun aan de boeren eigenlijk op?
Had je ook Boerenpartij gestemd als je destijds al stemgerechtigd was? Veel te veel vragen ok. Dan wil ik jullie in elk geval aan bevelen om op 15 maart tenminste te stemmen voor Provincie en Waterschap. Beiden inmiddels nogal politiek geladen.
Stemmen: Al was het maar omdat de provincie de pot verdeelt. Jouw provincie. En omdat schoon water, dijken genoeg water nogal belangrijk zijn in ons mooie land. Mijn mening en vermoeden: zéker als je dicht bij de Hollandsche kust woont... Maar dat kan ook jaloezie mijnerzijds zijn, want daar wou ik ook wel een 2e huis hebben - Droomt hij hardop -
Het gaat de kiezer bij de verkiezingen niet alleen om de provincie of de boeren maar om het totale kabinetsbeleid. En aangezien dit kabinet er een integraal zooitje van heeft gemaakt en daarbij de boeren, burgers en buitenlui een dikke middelvinger heeft getoond zal dat de keuze van de meeste mensen bepalen. Zo werkt dat nu eenmaal.
In hetzelfde artikel in de telebelg staat ook dat Rutte niet over rechts willen regeren. Bij wie komen Mark en Edith dan uit in de Eerste Kamer? Juist, PvdA en GroenLinks.
Angstige verkiezingsretoriek en bar slechte beeldvorming door de conservatieven aangevoerd door de (nep-Christelijke) conservatieven. VVD-light die al maanden in angst zitten voor de BBB en de door hen (ook al op onchristelijke gronden) gedumpte Omtzigt. Tekst van TeleTroepToeTerT zeker.
Met een IQ van een flensje weet je nog dat wolken over drijven.
Verwacht eerder een progressief klimaat.
De termen 'links en rechts' zijn immers multi-interpretabel.
Net als een 'wolk'. Een wolkje past zelfs in een koffiekopje.
Alle crisissen in mooi-Nederland zijn veroorzaakt door de conservatieven en mogen hopelijk worden opgelost door de progressieven. Er mag tenminste (hopelijk) worden bijgedragen aan een oplossing.
Ik denk dat ik dit keer lekker expres BBB, JA21 of PVV ga stemmen. Strategisch stemmend gezien, zijn die 3 ook de beste alternatieven als je het pluchekartel vwb zetelaantal wil decimeren. Ik ben zo klaar met de tirannie, de vele integriteitsschandalen en de leugendoctrine van Rutte & co. En met de polarisatie, het steunen van terrorisme en ongelijkheidspolitiek, en de discriminatie van eigen volk door de linkse wolk.
En dus gaat mijn stem niet naar de coalitie of de linkse wolk bij de komende verkiezingen.
Gewoon om de coalitiepartijen en de linkse wolk een keertje terug te treiteren. En omdat het alternatief het onmogelijk slechter kan doen dan zijzelf.
Rutte V! Machiavelli zou trots zijn , de leerling die de meester inhaalt
De VVD doet net alsof het een strijd is tussen rechts en links maar dat klopt niet. Het is een strijd tussen ultralinks en links. De VVD is namelijk zelf links.
Rutte gooit zelf de eerste steen in het water en beklaagd zich over de rimpelingen.
Je bent erin gestonken. De VVD polariseert de bevolking. En jij tuint met beide ogen open erin.
Trouwens, D66 en de linkse wolk zijn hetzelfde. Die polariseren ook. Ze willen alleen maar dat je het met hún eens bent, en de rest háát! Zo denken ze hun stemmen te winnen.
Er wordt steeds meer de nadruk gelegd op logistieke problemen die de massa-immigratie veroorzaakt: Woningtekort, tekort aan opvangplaatsen, enzovoort. Terwijl wordt weggekeken van een veel groter gevaar: verloedering van de samenleving. Door de influx van ongeletterdheid, domheid, primitief bijgeloof, macho-gedrag en andere typische Derde Wereld-kenmerken zoals frauduleus gedrag, cliëntelisme, corruptie, en last but not least de alarmerend groeiende invloed van de meest naargeestige, meest agressieve, meest intolerante, meest vrouwvijandige en meest regressieve totalitaire doctrine ter wereld die zich vermomt als religie: de islam.
Nog zo'n vijftien jaar, schat ik, en Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, en Utrecht zijn gemuteerd in islamitische steden.
De hoofddoek, die islamitische vrouwenverstop-lap is dan het 'hoofd'-onderdeel van de inmiddels normaal geworden, afgedwongen en daardoor geaccepteerde, moslimse vlaggenparade in onze steden.
De klok is nú al niet meer terug te draaien, zelfs al zou er een (volstrekt fictieve) regering komen met Wilders als premier.
Dat van die 15 jaar riepen ze 20 jaar geleden ook al maar valt in praktijk reuze mee.
Ow dan is het goed, dan gaan we gewoon nog 20 jaar zo door.
Ik denk dat je er niet ver naast zit. Zeker niet wat betreft je opmerking:
"typische Derde Wereld-kenmerken zoals frauduleus gedrag, cliëntelisme, corruptie, en last but not least de alarmerend groeiende invloed van de meest naargeestige, meest agressieve, meest intolerante, meest vrouwvijandige en meest regressieve totalitaire doctrine ter wereld die zich vermomt als religie: de islam".
In Rotterdam bijvoorbeeld is dit inmiddels een dagelijks aanschouwbaar proces.
"Terwijl wordt weggekeken van een veel groter gevaar: verloedering van de samenleving. "
Omdat iedereen die dat onderwerp wil bespreken, gelijk wordt beschuldigd van racisme, islamofobie, haat zaaien en opruiing. Kort gezegd:uit angst voor de racismekaart.
Onomkeerbare verloedering, hoe zijn we daar langzaam toch geraakt.
Gelukkig is er voor de rechtse kiezer met JA21 eindelijk een fatsoenlijk alternatief voor de VVD.
Eerdmans gaat blind bij elke kruisje tekenen wat Rutte/Kaag opdragen. Ze schuiven gezellig aan bij het Kartel.
Het is duidelijk verkiezingstijd. In De T van 28-01 waarschuwen de heer Rutte en mevrouw Schippers voor het gevaar van links. De pyromaan, die waarschuwt voor brandgevaar….Denken zij nu echt dat de kiezer niet heeft gezien hoe de VVD de afgelopen jaren de hielen van links heeft gelikt? De asielcrisis is, heel verdacht, in het interview niet benoemd. Denken de heer Rutte en mevrouw Schippers nu echt dat het de kiezer is ontgaan hoe de VVD in het asielprobleem steeds de wensen van links/D`66 heeft uitgevoerd? Het hele interview is doorzichtige verkiezingsretoriek. Voor een ander beleid, zeker als het om beheersing van de asielinstroom gaat, zijn andere partijen nodig dan de nu al 12 jaar regerende VVD. Mene mene, tekel upharsin (gewogen en te licht bevonden)
Het artikel is op schoolkrant niveau, maar dat past ook uitstekend bij een premier die als een kleuter een foto laat maken terwijl hij aan de telefoon hangt van Biden.
De klucht naar voren.
De vlucht naar de toren.
Niks dan lucht tussen de oren.
@anja | 28-01-23 | 14:25: hazelnoot brein, dat is bij deze pathologische leugenaar zeker het geval !
Als ik kon: nu wegwezen uit
ons landje. Jammer…
Kan niet wachten tot heks Kaag (weer) een platform krijgt in aanloop naar de verkiezingen.
Een tafel, bedoelt u?
Kan helaas niet bij het artikel in de T, maar kennelijk heeft Rutte dus de aanval ingezet op de combinatie GL/PvdA. Wat zal de strategische gedachte daarachter zijn? Het kan zijn dat hij hoopt er een tweestrijd van te maken, net als bij de kamerverkiezingen van 2012. Door te wijzen op het gevaar van een linkse meerderheid proberen kiezers van de rechterflank te lokken die om dat scenario te voorkomen dan in godsnaam maar VVD stemmen ipv op PVV, JA21 etc.
De teloorgang van het CDA ten gunste van BBB zal hij ook niet zien zitten, maar daar valt weinig meer aan te doen denk ik.
Teloorgang van cda doet hem niks, daar is hij zelf schuld aan. D666 zit volgens de peilingen in zwaar weer en hoeft hij niets aan te doen. Truc is om gl/pvda aan te vallen waardoor hij zelf meer stemmen krijgt en anderzijds de weglopers van d666 naar gl/pvda te duwen als tegenhanger van ruttek*t.
"Maandag 10 september 2012, 13:22
Aangepast dinsdag 11 september 2012, 13:03
Rutte en Samsom: de slag om het Torentje
Vanavond in Nieuwsuur Politiek gaan VVD-leider Mark Rutte en PvdA-voorman Diederik Samsom met elkaar in debat. Ze debatteren over de economie, de multiculturele samenleving én leiderschap. De twee lijken samen uit te gaan maken wie zich de volgende premier van Nederland mag noemen."
Het klonk al zo bekend.. VVD tegen de PvdA, daarna vormden ze saampjes een kabinet...
Hahaha eerst hebben we zogenaamde de nieuwkomende tandartsen nodig op de arbeidsmarkt, en dan moeten alle billenvegers en putjescheppers op een kluitje bij Arnhem gaan wonen je wordt toch verneukt waar je bij staat;) twitter.com/JanLatten/status/16027295...
Ook een hele nieuwe stad voor een kwart miljoen mensen gaat niet werken. Het is gewoon allemaal teveel. Er zijn fabrieken die prefab huizen kunnen afleveren en er zal best de kennis zijn om alles logistiek te regelen, maar het gaat miet werken. Er moeten ook winkels in die stad komen en een ziekenhuis en huisartsen en scholen en parken en er moet een afvalwaterzuivering gebouwd worden. Zelfs al zou je op een weiland beginnen en je zou alle materialen hebben dan nog zijn er de werklui niet.
Maar die kun je dan weer uit de voorsteden van Parijs halen, las ik laatst.
Ondertussen begin ik wel te geloven dat Rutte niet uit is op een baantje in Brussel. Vijf jaar geleden had hij die gemakkelijk kunnen krijgen, maar hij raakt ver over zijn uiterste houdbaarheidsdatum en dat moet ook internationaal opvallen. Bij zijn laatste aftreden waren de Duitse media ronduit cynisch en negatief over hem en de Nederlandse politiek, terwijl ze normaal gesproken best lief zijn tegen hun kleine broertje.
Rutte heeft al een nieuw baantje... bij het WEF. Die zijn machtiger dan Brussel.
Hij gaat wel langs bij de echte machthebbers zoals Biden en macron. Ik gok dat hij toch echt een sollicitatie rondje aan het doen ze is voor een VN of NAVO functie of een nieuw anti Rusland/China orgaan
Lezen de arme paupers die op de PvdA en GL stemmen ooit de Telegraaf? Een advertorial van de VVD in een door de doelgroep ongelezen medium en dan hier aandacht aan geven.
Mooi hè, ophef maken.
Eens hoor. Negeren die incompetente liegende vvd prutsers...
Ik lees al een tijdje geen artikelen meer die over de slechtste premier van nederland ooit gaat.
Ook gaat de tv accuut op een andere zender als zijn liegende rotkop in beeld komt.
Verkiezingen komen dus de vvd gaat populistisch doen. En de meeste mensen gaan er weer intrappen.
Oef die zag de VVD niet aankomen als een boomerang terug in the face twitter.com/lientje1967/status/161910...
Is ze aan het flirten met Geert?
@NLgaatnaardeklote | 28-01-23 | 11:49: Ze is een vrouw die hard to get speelt toch? ;)
1. Ik ben nog nooit ergens voor weggelopen
@MinPres
.
2. En hoe kan ik weglopen als u me nog nooit benaderd hebt om “proberen tot zaken te komen”
3. Coalitie stemt bijna alle voorstellen weg van BBB en andere oppositie
4. Als u fouten zoekt, gebruik dan spiegel en geen verrekijker
twitter.com/lientje1967/status/161911...
Meer, meer, meer absurdisme.
Alles wat gepasseerd is, is de leidende partij van de coalitie zomaar overkomen.
De toekomstige plannen van een wellicht toekomstig marge-partijtje: daar moet je voor vrezen. Flikker toch op, jongens.
Beul: "Pas op, de kok heeft een mes, niet te vertrouwen!"
En die kok heeft ook een mes, meneer met dubbelhandige hakbijl, dat klopt.
'De hardwerkende Nederlander,' weer zo'n loze VVD kreet die duizend maal herhaald wordt.
Zijn die er volgens u niet?
@toetssteen | 28-01-23 | 11:45: Zeker wel en die worden het hardst aangepakt door de VVD.
@toetssteen | 28-01-23 | 11:45:
Ik vermoed dat hij bedoelt dat de gemiddelde vvd-er een hardwerkende Nederlander niet kan herkennen, een begrip waar men de bevolking mee aan kan spreken, meer niet.
Rutte doet het weer! En vele vele duizenden trappen er weer in of willen niet anders, over ezels gesproken. Het kan en gaat verkeren.
mis ik iets? onder VVD beleid lijken de lasten naar recordhoogte gestegen te zijn..
De VVD kan niets. VVD'ers zijn egoïstische hufters. Maak het land kapot, zolang zij er maar geen last van hebben. Maar ja, hetzelfde kan je zeggen van GroenLinks, D66.. Eigenlijk van alle Nederlandse partijen. Maar de VVD spant de kroon.
Denkt u van dit: www.businessinsider.nl/gasruzie-neder...
@toetssteen | 28-01-23 | 11:49: Duitsland Italie overal gaat het tegen afbraakprijzen naar toe , een gotspe. net als deze "sanctie".. mishtalk.com/economics/hoot-of-the-da...
Hahahaha... hadden we maar het WEF aan de macht: nog meer dezelfde mensen die de macht hebben en niets kunnen.
Absurdisme is de realiteit. En probeer de realiteit maar es te sanctioneren.
Ik vraag me af als je die mensen allemaal in 1 keer wegdoet in 0.003 seconden en dan een maand later gaat kijken of de wereld nog z'n gangetje gaat.
Joop den Uyl. Ahum. Ik heb daar nog een actieve herinnering aan, middels een zaaltje in Nijmegen in 1986 waar, een gepassioneerde lijsttrekker een warm pleidooi hield voor idealisme en ideeën. Wel is waar de verkeerde ideeën, maar toch.
De VVD, en kennelijk de mensen die er op stemmen, hebben geen ideeën laat staan dat ze zich leiden door idealisme. Want daarvoor heb je namelijk idealen nodig. Het liberalisme van zelfverklaarde liberalen als bv. een Gajentaan is in gewoon Nederlands niksisme.
Mij maakt het niet uit wie in het kabinet zit, maar iemand moet de groeiende kosten omlaag krijgen in dit land. Loonsverhoging is niet de oplossing.
Belastingverlaging wel alle ambtenaren die zich bezighouden met beleid, diversiteit, racisme en andere hobbies eruit dan alle managers en adviseurs onder het vergrootglas. Buurtzorg principes, alle subsidies onder het vergrootglas, belasting vrijstelling van Oranjes afschaffen.
Ben het met u eens dat extreme loonsverhogingen niet de oplossing bieden. Bovendien worden salarisverhogingen over het algemeen weer afgenomen door een overheid die de belastingen vervolgens verhoogt. Maar onder Rutte werden de lasten veel meer verhoogd dan de salarisverhogingen konden bijbenen.
@bijna_raak | 28-01-23 | 11:55: Eens.
Alles wordt door de werkende inwoners van dit land betaald, ook de subsidie welke royaal aan enkele grote bedrijven wordt uitgegeven. Ook het energie plafond!
Wie worden er eindelijk eens wakker !
Van de VVD moeten we bang zijn voor Joop den Uyl. Nou is die man 35 jaar geleden overleden, en ik weet ook niet waar ik precies bang voor moet zijn. Onder Den Uyl had Nederland géén massale moslimimmigratie, wél een krijgsmacht, nauwelijks staatsschuld, kon een éénverdiener een huis kopen, kwam níet een kwart van de leerlingen als analfabeet van school. Echt vréselijk!
Willem Drees, Joop den Uyl en Ruud Lubbers waren de beste MP van na de oorlog. Alleen hadden Den Uyl en Lubbers nooit aan hun laatste termijn moeten beginnen. Mark Rutte is meer een gewiekste manager die vooral grote dossiers laat liggen.
@Red shirt | 28-01-23 | 11:18: Mark had ook een prima start. Misschien is de conclusie wel dat we premiers na 2 regeringen moeten laten opstappen?
@Muxje | 28-01-23 | 11:20: Daar zou ik niet tegen zijn.
@Muxje | 28-01-23 | 11:20: Ik roep het al jaren, premier ben je voor maximaal 2 termijnen, langer gaat mis.
@Red shirt | 28-01-23 | 11:18:
Het helpt wel aardig als je de aardgasbaten gewoon lekker rechtstreeks je budget in laat lopen, dan valt die uitgavengroei wat minder op.
Ik weet dat deze drie ook te maken hebben gehad met crisissen en moeilijke periodes, dus ik serveer ze niet af, maar ik vind wel dat ze voordeel hebben gehad van een jongere bevolking, algemene wekvaartsgroei in de westerse wereld, lage uitgavestandaarden om mee te beginnen, en een gasbel waar zorgvuldiger mee omgesprongen had moeten worden. Geen EU om mee te dealen helpt ook om de toegang tot je vrij schappelijke en dure sociaal systeem te beperken.
Geen intentie om Rutte te verdedigen, want de crisissen waar ik hem op afreken zijn veelal van eigen hand. Maar ik houd niet van de mythevorming rond vroegah.
@Red shirt | 28-01-23 | 11:18:
Den Uyl?!? Twee dingen goed begrijpen. Den Uyl was vol van zichzelf, en zijn partij ook.
Hij is omgeluld door werkgevers om de textielindustrie te behouden... Nee om de lonen te drukken, dat hij daar is ingetrapt net als Polen evenzeer om de lonen te drukken. Houdt investeringen tegen bv de automatische aspergesteker.
@Sjors W. | 28-01-23 | 11:51: Het was juist Hans Wiegel, by far de slechtste minister BZ, die met de aardgasbaten alles wegmasseerde.
@Red shirt | 28-01-23 | 11:18: De PvdA van Joop den Uyl stond destijds voor de gewone man, de arbeider, en dat was hard nodig. Toen kwam het moment dat de partij hun achterban uit het oog verloor en de gevolgen zijn bekend: nog slechts een enkele zetels over. En de voormalige kiezers zitten nu bij de PVV.
@Red shirt | 28-01-23 | 12:20: wat een onzin. De mogelijkheid om de aardgasbaten weg te pissen is onder Zijlstra gelegd, kabinet Beel of De Quay.
Wiegel was 15 jaar later. Plus: als min BZ kun je niet zo veel als de PM en MinFin niet mee doen.
Het komt lachwekkend over dit interview. Maar vergeet niet dat de meerderheid van de T lezers over niet meer dan een handjevol hersencellen beschikken. Dus die lezen dit nu en denken: 'Hullie hebbuh gelijk!". En het potloodje gaat gewoon weer naar lijst VVD. Omdat ze niet beter weten. Goeie campagmezet dus dit. Wij moeten toch echt zelf de mensen wakker schudden.. en niet via de reaguurpanelen, maar in real life. Verzamel de troepen.
doet naar de a12 gaan
Rutte probeert hetzelfde foefje voor de zoveelste keer. Wat roepen over de hardwerkende Nederlander en de hoge belastingdruk (waar 'ie zelf veel aan bijdroeg). Wetende dat zijn populariteit fors is gedaald Edith Schippers er nog bijslepen, zo'n beetje de enige VVD-er met nog wat statuur omdat de rest allemaal tassendragers zijn. Maar aan alles komt een eind, ook aan het feit dat het klootjesvolk er opnieuw intuint. Wat na het tijdperk Rutte wel eens kan overblijven van die volkspartij is, net als het land zelf na vier kabinetten Rutte, een enorme puinzooi.
Dit is weer zo’n doorgestoken kaart: in de achterkamertjes is bekokstoofd dat er een tweestrijd moet ontstaan tussen GLPVDA en VVD66. Intussen steunt het oude paarse blok elkaar door dik en dun, en aldus blijft de Eerste Kamer netjes getemd.
Precies. Tijdens verkiezingen net doen alsof dit nog een democratie is. Maar ondertussen alles bekokstoven en onderling uitwisselen.
Ik snap iets niet: waarom wordt er hier in de panelen geklaagd dat VVD te links is, terwijl iedere opportunistische hersenruft van de communistische SP hier met groot applaus wordt ontvangen?
Noem dan eens zo'n hersenruft van de SP die hier met groot applaus is ontvangen?
SP is er ten minste eerlijk over dat ze kneiterlinks zijn.
De VVD is niet te links.
Ze (is dit persoonlijk voornaamwoord correct eigenlijk?) heult met links om rechts buiten te sluiten.
En dat terwijl in mijn optiek de "Nederlandse ruggengraat" juist door een hardwerkende, belastingbetalende,zwijgende (centrum)rechtse meerderheid gevormd wordt.
En "opportunistische hersenruften van de communistische SP"?
Ik applaudisseer alleen voor de SP als Lilian weer eens een lekker strak jurkje aan heeft.
Want de VVD doet na de verkiezingen altijd wat ze beloofd? Is dat misschien een antwoord?
@Sieg Hein | 28-01-23 | 11:00:
Misschien omdat de SP eerlijk is wat ze doen en laten,
omdat vooral Renkse Leijten een zeer goed kamerlid is, van dat niveau heeft de VVD er geen.
Vooropgesteld dat ik absoluut niets met het communisme, noch wat met het socialisme heb. Bij de SP weet ik waarmee ik te maken heb, en kan hun standpunten voorspellen. Dat is een voordeel van het hebben van een ideologie en die ook uitdragen. De vvd is wat dat betreft een complete aanfluiting geworden. Voor een visie moet je naar de opticien (dixit Rutte).
Veel SP leden komen bij mij integer over .i.t.t. de applausmachine figuranten van de VVD. Daarnaast moet je natuurlijk nooit stemmen op een partij die alles wat van buiten komt boven de Nederlander, zijn belang en zijn wensen stelt.
Edith Schippers. Dat is gewoon de tabakslobby.
Op z'n minst stinkt het wat deze mevrouw deed/doet www.nrc.nl/nieuws/2023/01/19/de-verdw...
Schippers is hoofdzakelijk haar eigen lobby. Een opportunistische egoïst pur sang.
Het is een potsierlijke vertoning van de VVD en de Telegraaf. Maar wat is het alternatief voor de VVD zolang Omtzigt geen volwaardige partij heeft qua bemensing? De FvD is alleen voor gekken en wereldvreemde rechtsfilosofiestudenten, de PVV wil alleen maar achterover leunen in de oppositie omdat ze weten dat als ze moeten regeren ze toch vuile handen krijgen, BBB is een one trick pony met die nep boerin met haar halve waarheden of toch Ja21 maar ook die partij zal nog een realititeit check moeten laten gaan over hun standpunten. Moeilijk, moeilijk...
Zolang Omtzigt geen volwaardige partij heeft stem jij toch gewoon op het CDA.
U hebt volkomen gelijk! BBB slaat ook nog geen deuk in een pakje boter alhoewel de meeste boeren er wel op zullen stemmen. En JA21 is de enige hoopgevende partij voor rechtse idealisten, maar ik hoor en zie ze niet bijzonder veel. Partij programma lijkt wel oké maar de marketing afdeling kan veel beter.
Dit is precies ook mijn probleem. Het alternatief voor de VVD is er eigenlijk niet.
@Amsterdamsko | 28-01-23 | 10:57: Als u in een slechte situatie zit is praktisch alles beter dan blijven zitten in het bekende. De vraag is dus hoe slecht uw situatie is. Persoonlijk heb ik geleerd dat ik beter kan gokken op een willekeurige andere situatie, omdat blijven hangen altijd de slechtste keuze is. De nieuwe en onbekende situatie is misschien ook niet ideaal, maar die biedt in elk geval de mogelijkheid om verder te groeien.
@Amsterdamsko | 28-01-23 | 10:57: geef Ja21 het voordeel van de twijfel. Ze tonen zich constructief en hebben tot nu toe relletjes en schandalen zoals bij FVD weten te vermijden.
@Amsterdamsko | 28-01-23 | 10:57: Flikker toch op joh. Er is ook gewoon een tijd voor Prutte en co geweest hoor. Net zo goed dat er een tijd na deze club charlatans zal zijn.
Ik ga op Renske of Pieter stemmen. Gewoon omdat zij zich zichtbaar druk maken over misstanden. Vergeleken met de rest lijken zij nog een beetje op mensen, en dat is voor mij tegenwoordig al voldoende, want ideologisch ben ik het vrijwel met niemand eens. Ik vind namelijk dat je een links-rechtse hybride politiek moet voeren. Je kunt er niet alleen maar staan voor jouw parochie, want dan valt de maatschappij uiteindelijk uit elkaar. Maar dat is wel wat er de laatste twee decennia is gebeurd. Ieder voor het grote gelijk en het eigenbelang, ten koste van de ander. Want die is fout en denkt verkeerd. Zoiets.
@VBO_B_Niveau | 28-01-23 | 11:38: Die doen niet mee, het zijn provinciale verkiezingen. Je kunt wel SP stemmen, als je Renske een hart onder de riem wil steken.
Het is allemaal niet zo moeilijk. Elke partij anders dan de kartelpartijen is altijd beter.
De meeste hoogopgeleide jongvolwassenen die ik in mijn werk tegenkomen werken graag 4 dagen in de week, zeker wanneer ze een jong gezin hebben. Er is meer in het leven dan werk. Uit onderzoeken blijkt dat de kwaliteit van het werk na ongeveer 40 uur hard achteruit gaat. Het herstellen van fouten kost zoveel dat de eventuele winst uit dat harde werken in de praktijk niet bestaat. Mensen die zich een slag in de rondte werken zijn niet zo slim en moeten we zeker niet als rolmodel koesteren. De 'hardwerkende Nederlander' is een beetje een domme, ongeletterde sukkel.
Ben het al voor de tweede keer vandaag met u eens. Het kan verkeren.
Ligt eraan of je in loondienst bent of (eigen) baas. 70 a 80 uur kan in dat laatste geval prima. Misschien ook wel onderzoek gehouden onder sneeuwvlokjes?
Ik weet niet of de kwaliteit van werk na 40 uur achteruit gaat, maar overwerken hoort er in sommige sectoren gewoon bij en het is helemaal geen ramp als bepaalde klusjes slordig worden afgewerkt omdat er haast bij is.
U bent zelf ook een hoogopgeleide loonslaaf? Tja dan snap ik het wel.
@JJMS | 28-01-23 | 10:44: Dat komt omdat u verstandig bent. Mensen kunnen om verschillende redenen verschillende opvattingen hebben: achtergrond, persoonlijke leefomstandigheden, karakter enz. Maar een verstandig mens zal altijd openstaan voor een afwijkende mening en redelijkheid herkennen wanneer deze zich aandient.
@Red shirt,
Praat vooral voor jezelf.
Ik walg van dedain voor de ongeletterde hardwerkende Nederlander, dit ruikt zo naar D66 dat ik er onpasselijk van wordt. De hardwerkende praktisch opgeleide Nederlander houdt dit land draaiende, niet de academici van de -ogie studies in hun gender praatgroepjes.
Hard werken is niet perse hetzelfde als lang werken.
Het walgen van succesvolle mensen (die er hard voor willen en moeten werken) is ZO rabiaat links alsof het uit een tekstboek links zijn komt. Red Shirt is zo n voorbeeld. Brrrrrrrrr.....
@Red shirt | 28-01-23 | 10:59: Jij moet maar gewoon verhuizen naar Rusland en nooit meer reaguren. Dat doe je toch ook allen maar om de boel op te hitsen. En dat is (in alle redelijkheid) mijn mening.
@Kowalski11 | 28-01-23 | 11:09:
Eens, maar hier wordt natuurlijk verwezen naar (mogelijk niet eens bestaande) foponderzoeken die het linkse 'luiheid loont' evangelie uitdragen. Vermoedelijk gebaseerd op enquêtes, zonder controlegroepen en zonder statistisch feitenmateriaal. Dus zonder controleerbare en meetbare gegevens over productiviteit, foutmarge, etc.
Dat is natuurlijk onzin. Iemand die 10 uur ipv 8 uur per dag werkt zal vrijwel altijd nog steeds scherp en productief genoeg zijn. Anders sturen ze hem wel naar huis. En als je zes of zeven dagen 8 uur werkt zit je ook boven de 40 uur, met voldoende slaap.
Jouw tegel hierboven heb je blijkbaar geschreven na meer dan 40 uur gewerkt te hebben.
Omhoog gevallen kleuter.
@D-Fens_1963 | 28-01-23 | 11:18: Ik kan niet naar Rusland verhuizen, daar wonen we al.
@Red shirt | 28-01-23 | 10:59: Vlij jezelf niet..
@Slough | 28-01-23 | 11:16: jouw Nick doet me denken aan een gedicht uit WO2: come friendly bombes and fall on Slough, it is not fit for humans now. Niets persoonlijks natuurlijk en met je eens aangaande de tegel over red.
@Slough | 28-01-23 | 11:16: Ik walg helemaal niet van succesvolle mensen, integendeel. Mijn betoog is dat iemand niet langer dan 8 uur gefocust met hetzelfde werk bezig kan zijn. Ik heb 's avonds ook mijn activiteiten die werkgerelateerd zijn. Alleen is mijn focus dan anders. Ik heb dan meetings, ik reis of lees vakliteratuur.
@Slough | 28-01-23 | 11:16: Het gaat er meer om de verheerlijking van de "hardwerkende Nederlander" terwijl iemand die chronisch overwerkt vaak niet geschikt is voor zijn functie. Het rendement van een mederwerker die goed in balans is met zichzelf, zijn werk en zijn prive is vele malen hoger. Dat is geen mening maar een objectief feit. Mensen die stoer doen en brallen hoe lang ze wel niet werken hebben hun zaakjes niet op orde.
@Red shirt | 28-01-23 | 12:37:
Een "objectief feit" dat door geen enkel serieus onderzoek aannemelijk gemaakt wordt. Zoals om 11:19 uur al uitgelegd; een enquête onder 10 of 12 vrije tijds coaches is geen onderzoek.
@Dandruff | 28-01-23 | 12:48:
Sorry, maar rechts is voor Orban en Orban is voor Poetin: geeft dat je niet te denken?
On topic: Hoe lang werken denk jij dat wenselijk is: 50, 60 of 80 uur? Op een gegeven moment krijgt Red shirt gelijk en kost het meer tijd om de fouten te herstellen die je maakt dan dat het voordeel oplevert.
Toen ik nog optimistisch dacht medicijnen te gaan studeren werd ons ook verteld dat werkweken van 80 uur voorkwamen, waarop ik vroeg of die dan niet gesplitst konden worden in twee van 40 uur. Ik weet het antwoord niet meer, maar je wilt geen overwerkte chirurg hebben: iedere kleine fout kan desastreuze gevolgen hebben.
@cugel | 28-01-23 | 13:48:
Tja en links demonstreert hand in hand met isis en hamas, geeft ze prime time zendtijd op TV. Geeft dat niet te denken?
On topic, hoeveel werktijd iemand aan kan wisselt heel erg per persoon. En zal ook nog beïnvloed worden door (in de loop der tijd wisselende) persoonlijke omstandigheden. Ik reageerde vooral op het nepnieuws dat hier serieus onderzoek naar geweest is. Dat is er niet, vandaar dat hij geen bron wil geven.
Rutte heeft groot gelijk: de bedreiging zijn al die partijen rechts van de VVD. Om die de wind uit de zeilen te nemen moet je kennelijk de kretologie van extreem rechts overnemen.
Ik raad iedereen die zich zorgen maakt over (extreem) rechtse onderwerpen als immigratie, woke, etc etc etc aan om te stoppen met het lezen van rechtse websites. Net zoals extreem links moet stoppen met het lezen van extreem linkse websites. Lees de MSM, dan krijg je een gebalanceerd beeld en verdwijnt die permanente boosheid. Veel beter voor je gemoedsrust en daardoor je leven. Doe je misschien af en toe iets nuttigs.
Hoe is immigratie een extreem-rechts onderwerp?
De MSM is ultra links, wordt eens wakker aub.
@JJMS | 28-01-23 | 10:43:
Meneer Cugel moet hier wel sarcastisch zijn, gezien het advies de MSM te raadplegen voor een helder beeld van de wereld.
Ik herlees "Immigratie en Kapitaal" nog eens uit 1983, van de SP.
Voor meneer Cugel: Rutte is een hard-core socialist in een net pak; als je zelf extreem bent dan ligt de normaal gevoelsmatig ook al op extreme afstand.
Als je alleen de MSM volgt denk je nog steeds dat we in een gaaf land wonen.
Een hoofdredacteur van het AD die als beleid heeft om de nadruk te leggen op wat er wel goed gaat.
Journalisten die slecht nieuws niet brengen om mensen in slaap te sussen.
@JJMS | 28-01-23 | 10:43: Niet. U moet eens teruglezen hoe kritisch Jan Marijnissen van de SP was, nog voor Fortuin, op het binnenlaten van de destijdse migranten die hij zag als bedreigende concurrentie voor allochtone werknemers, band dat deze tege elkaar uitgespeelt werden.
@JJMS | 28-01-23 | 10:43:
Punt 1: extreem staat tussen haakjes: iedereen die zich rechts noemt lijkt immigratie als een groot probleem te zien, hoewel de USA er groot door is geworden.
China komt nu in de problemen omdat ze een verouderende bevolking heeft.
Punt 2: ik zie er niet veel over bij (extreem) linkse partijen:
"De Partij voor de Dieren is de enige partij die niet de kortetermijnbelangen van de mens, maar de belangen van de hele planeet en ál haar bewoners voorop stelt."
Maar mensen zijn tribale wezens: rijke mensen waren niet blij met de roep om gelijke verdeling van de rijkdommen en dus stookten ze het vuurtje van de vreemdelingenhaat om de armen op te zetten tegen iets anders. En dat werkt: de klassieke linkse idealen zijn verdwenen en iedereen maakt zich druk over Eritreeërs die zich niet willen aanpassen.
Die dikke trut van BBB (foei, cugel! No fatshaming) zei pas geleden nog dat al die partijen rechts van de VVD eigenlijk economisch links zijn: voilà: precies gedemonstreerd wat ik hier beweer.
@Red shirt | 28-01-23 | 11:10: Over ongeletterd gesproken. Hoeveel spellingfouten kan ik maken in 4 regels? Vuile recalcitrante hitser.
@D-Fens_1963 | 28-01-23 | 11:21: Nou nou... zo erg is het ook weer niet. Ik spreek hoofdzakelijk Engels, Frans en Russisch. Er zijn dagen dat ik enkel in een winkel wat Nederlands spreek. Het is mij ook opgevallen dat mijn Nederlands hierdoor achteruit gaat. Maar wanneer ik de NL taal weer vaker gebruik gaat ook de grammaticale kwaliteit weer omhoog.
@cugel | 28-01-23 | 11:15: Dus "de armen" zijn speelbal van "de rijken". Ze zijn voorbestemd om "vreemdelingen te haten". Weer wat geleerd!
@Jafco | 28-01-23 | 11:30:
Goede kritiek! Maar ondanks die 18 miljoen komen wij, net als GB en Duitsland, arbeidskrachten tekort. En er is veel werk dat Nederlanders niet willen doen: slachterijen en op het land werken. Arbeidsmigranten uit een vergelijkbare cultuur als de onze zijn dan te verkiezen, maar ondanks dat Oost Europa nu bij de EU zit is dat kennelijk nog niet voldoende.
@Monkey Cabbage | 28-01-23 | 11:02
noemde een publicatie die ik nog eens heb opgezocht:
"Tegelijkertijd met de Centrumpartij van Hans Janmaat demoniseerde de SP in de jaren tachtig arbeidsmigranten, de zogenoemde “treinladingen met profiteurs” (Tiny Kox, Lekker Fris, november 1992). In de partijnota Gastarbeid en Kapitaal werden “mohammedanen” weggezet als “nomaden en woestijrovers”, afgebrand als zijnde onbeschaafd (eetgewoontes, hygiëne), slaafs (naar de werkgevers toe), en de islam was een “middeleeuwse achterlijkheid”, met “een gedragspatroon, dat de originele achterlijkheid halsstarrig in stand houdt” en “een Fremdkörper in onze samenleving”.
Daarna werd het de SP verboden enkele 1 Mei-vieringen bij te wonen in 1983, en werd de partij door links Nederland beschuldigd van “cryptofascisme”. De Waarheid kopte op 27 april 1983: Een ‘Socialistische’ Partij op jacht naar Janmaat-stemmers. De Anne Frank Stichting brandmerkte de SP als een racistische partij, en leden stapten op."
Een interessante tekst. Daaruit blijkt toch dat links tegen vreemdelingenhaat is en voor internationale solidariteit van de bezitlozen. Maar mijn punt is dus dat het rechts, waar ze normaal voor de rijken zijn, prima uitkomt dat de armen tegen elkaar worden opgezet. En het werkt. Ik kwam op GS omdat ik gewoon niks in de islam zag en hier mocht je dat bediscussiëren terwijl mijn uitgebreide zorgvuldig opgestelde teksten bij Anja Meulenbelt zonder pardon werden verwijderd.
DAAROM IS GS ZO GOED: HIER MAG JE VERSCHILLENDE MENINGEN HEBBEN ((sorry voor de capslock maar ik dacht: het moet toch maar eens gezegd).
@Rdock | 28-01-23 | 10:56:
De MSM heten main stream omdat ze juist een centrum positie innemen.
@RM666 | 28-01-23 | 10:58:
Verstandig!
@Veepert | 28-01-23 | 10:59:
Ik moest googelen wat dat was, maar mijn moeder van 101 doet geen enkel beroep op de staat, maar betaalt wel belasting. Als ik niet in Ierland ben kook ik voor haar en doe de boodschappen.
@Monkey Cabbage heeft gelijk: iedereen beschouwt zichzelf als normaal en ziet anderen als extreem. Als je dus Rutte als links ziet betekent dat gewoon dat je zelf extreem rechts bent.
@Scepticus | 28-01-23 | 11:03:
Als ik al onder een (graf)steen zou liggen zou ik hier niet meer reaguren: moet wel lekker rustig zijn.
@Wattman | 28-01-23 | 11:07
Ogen dichtdoen is nooit goed, maar dat doen de MSM ook niet, maar vertrouwen, optimisme en positiviteit heb je inderdaad meer aan dan schelden. En we hebben GS om mensen bij de les te houden.
@Red shirt heeft altijd echt goede tegels. Bedankt.
@Wiebenick | 28-01-23 | 11:51:
Een beetje overdreven geformuleerd.
We komen geen arbeidskrachten te kort, we hebben te weinig mensen die (willen) werken. Dat is totaal iets anders.
De indoctrinatie van staatswege werpt zijn vruchten af, zo bewijst Cugel.
Bij mij gaat het om vertrouwen en mijn stem gaat dus naar iemand bij wie ik zou durven schuilen als het oorlog is. Er zijn ondanks de deplorabele staat van onze politieke 'leiders' op dit moment toch nog een aantal mensen die aan die voorwaarden voldoen dus ik moet er nog wel even over nadenken. Ik kan wel zeggen dat er geen VVD, D66, CDA, CU, PvdA/GL wordt gestemd..
Bij Renske wil ik wel schuilen.
verbieden om meer winst uit te keren dan je aan loonomzet hebt gedraaid. (divident is leuk), Maar een bedrijf als Eneco, 100 miljoen winst per jaar. over 10 jaar had een reserve moeten hebben van een miljard (door het elk jaar uitkeren van die zogenaamde "winst" is er geen reserve om deze "te hoge" prijs op te vangen en berekenen ze de dagprijzen door. Maar dat die al sinds augustus aan het dalen zijn (+4 maanden), dat zien we niet terug want Jij hebt wel dynamisch contract als het stijgt. Maar als het daalt... dan wordt er al gesproken of dynamische contracten niet vaste contracten moeten zijn want ze hebben hun gas zo duur ingekocht en zijn bang dat je naar de concurent gaat die goedkoper is. (kapitalisme samen met politiek) is graaien graaien en nog meer graaien. (maar die hoeren in davos), die zijn gelukkig al betaald.
Bij Budget Energie (van de schandalen, ook Eneco) wordt wel degelijk iedere maand de prijs aangepast en zijn de nieuwe tarieven niet overdreven idioot: 43ct/kWh en 149,5ct/m3 - evengoed nog wel boven het 'plafond'.
Er zijn niet zoveel hardwerkende Nederlanders meer. Ja, dat kun je gepikeerd doen tegen mij en je beledigd voelen, of gewoon even héél eerlijk naar jezelf kijken. De generatie van mijn Opa, die met hun blote handen de fundering van de afsluitdijk hebben gelegd, dat waren hardwerkende Nederlanders. Zit je op kantoor? Je belt veel, je lult veel en je zult inderdaad weleens hoofdpijn hebben van alle dossiers en zaken die jouw aandacht vereisen, maar hard werken? Echt? Van zonsopgang tot zonsondergang? Zo moe dat jij je overall niet meer uit krijgt? Echt? Serieus? Ja joh? Als je op de VVD stemt, houdt dan gewoon je bek over hard werken en ga lekker verder met parasiteren op mensen die wél hard werken. Knuppel. Mislukt middensegment. Middelmatige manager. Als ik ergens de pest aan heb, dan is het wel aan gesjeesde eikeltjes die oprecht vinden dat zij hard werken, terwijl ze in werkelijkheid nog nooit het koude zweet op hun rug hebben gevoeld van het werken. Ik heb Poolse meisjes op hun werk in elkaar zien zakken omdat ze vijf dagen op rij in een koelcel werkten terwijl ze stonden te rillen van de griep, en dan kwam er vroeg of laat zo'n ''hardwerkende'' vadsige bureaustoelplakker (Meestal óf CDA óf VVD stemmert!) van één of ander vaag uitzendbureautje langs om die meisjes te vertellen dat hun dienstverband erop zat. Met tranen in de ogen teruggestuurd naar Polen. Hardwerkende Nederlanders. Hou op joh. Ik kom niet meer bij.
Is wel zo.
Geheel mee eens
Ik kan het beamen, ik was jaren zo'n niets toevoegende middle manager, het was ook wel een stille overeenkomst met de directieleden, die hadden liever niet van doen met het plebs op de werkvloer, dus mocht het middle management blijven ondanks wat collega's en ik deden nauwelijks wat toevoegde, op papier wel, maar in de praktijk nauwelijks. Eenmaal aan de schaamte voorbij was het wel lekker om elke maand een flink bedrag opzij te zetten en de ruime leasebak die op de oprit stond te blinken. Was het leuk werken: ja en nee! Maar ik kon op deze manier genoeg bijeenharken om eerder te stoppen met werken en dat heb ik gedaan. En dan is het geluk met de domme: door samenloop van ontwikkelingen kon ik ook nog met een bovengemiddelde VSO vertrekken.
@Fark Mutte | 28-01-23 | 10:49: Even voor de duidelijkheid: Ik neem het jou persoonlijk niet kwalijk, want jij doet net als iedereen ook maar gewoon wat je kunt om jezelf te handhaven in deze wereld, een wereld die óók jij niet hebt bedacht, maar waar ik mij echt kapot aan irriteer is dat iedereen het wel best vind om op deze manier met werkende mensen om te gaan. Gooi daar dit soort holle verkiezingsretoriek overheen en dan heb ik gewoon echt even een emmer nodig. Dus ik druk mezelf graag zo bot, zo grof en zo laatdunkend mogelijk uit over al die lui die mij en vele anderen al die jaren als stront - en soms nog minder dan stront - behandeld hebben, in de ijdele hoop dat iemand zich het een héél klein beetje aantrekt! Iedereen is uiteindelijk maar een mens hoor, of je nu veel of weinig centjes in je portemonnee hebt zitten.
Jammer dat dit soort gevallen nooit in de schijnwerpers komen, je zal maar directeur, manager of dergelijke van zo 'n kut bedrijf bedrijf zijn.
In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik vroeger eens gewerkt op een rijncruiseboot. Op de kapitein, stuurman, kok en hofmeester na, bestond het lager personeel uit louter Oostblokkiërs. Ik was getuige van uitbuiting. Keihard ploeteren en zonder commentaar. Gewoon zielig. Maar wat kunnen die aanpoten zeg….respect.
@Fark Mutte | 28-01-23 | 10:49: Bah. Daar heb ik zeer veel minachting voor. Aan het parasiteren was jij, niks meer, niks minder. Soort Rutte, eigenlijk.
Van die grafieken moeten eigenlijk posters gemaakt worden, uitdelen om ze over elk vvd-affiche heen te plakken.
Goed idee. Maak er werk van!
Ik vraag mij af, Rutte had nog iets van een gun-factor aan het begin van zijn periode as PM maar deze Schippers..... daar wordt je toch niet koud of warm van, die is seriously un-cool, heeft de gunfactor van een ijskast, de aaibaarheid van een schrobber...... nee, dat kan toch niks worden? Hoe blind en doof moet je zijn om daar iets in te zien?
Erg populair binnen de VVD (en groot deel van de potentiële kiezers). En dat al heel erg lang.
@Komjehiervaker | 28-01-23 | 10:24: nooit iets van meegekregen dat ES populair is. Op basis van wat dan?
Rutte voelt aan dat de leugens over streng immigratibeleid uitgewerkt zijn en gooit het over een andere leugen boeg, helemaal niet doorzichtig...
VVD de partij van de super leugenaars.
Zie ze eens zitten die Rutte en Schippers. Bonnie en Clyde.
Jut en Jul. Wat en Halfwat.
15 maart, stem vooral de coalitie weg. Wat een hilarisch interview, met een ouderwetse gebroken plaat over links en PVV.
Ja bijzonder. Het zou een lofzang voor Links moeten zijn.
De VVD is zo ver opgeschoven. Zij zijn onderhand linkser dan
GL en de PvdA bij elkaar.
Man wat een treurnis.
Rutte zou de hardwerkende Nederlander niet herkennen als hij er door zou worden aangereden. Wat een walgelijke propaganda. Vertel gewoon eerlijk dat je als VVD je ziel aan de duivel (lees D666)verkocht hebt. Overigens geen woord in het hele artikel over het feit dat de VVD het Kagisme heeft omarmt en D666 wanbeleid aan het voeren is.
Trap er niet in. Het enige gevaar voor de VVD is BBB. GroenLinks en PvdA zijn stilzwijgende, karakterloze coalitiepartners die zichzelf van kabouterpartijen opblazen tot nog enige proportie. Ze willen zo graag meespelen in het centrum van de macht. Als de VVD de BBB als gevaar zou identificeren dan zou dit in haar eigen gezicht exploderen.
Ja21 is een veel grotere dreiging.
@Blonde Nel | 28-01-23 | 10:35: Op basis van wat?
Werd vanmorgen wakker, badend in het zweet, met de zo bekende grijns van Rutte voor mijn neus. De nachtmerrie: Schippers had 'het stokje overgenomen' en de verkiezingen verkloot wat extra glans gaf aan de herinnering aan het 'Rutte-bewind'...
Kan het beeld niet uit mijn hoofd krijgen.
zelfs de grijns is geveinsd.
Aangezien de meeste landgenoten aan geheugenverlies lijden, dom of totaal ongeïnteresseerd zijn zal de VVD wel weer als grootste partij uit de bus rollen. We roepen het zelf over ons af helaas.
"de hardwerkende Nederlander". Eén van de meest, steeds maar al jaren herhaalde kreten. Zegt genoeg over de partij en over de kiezer.
Deze overheid zal hoe dan ook alle verworven rechten afnemen. Alle maatregelpakketten, ingrepen, hervormingen en bezuinigingen staan voor de komende decennia al vast.
De burger weigert te vatten dat het 20e eeuwse droomleven voorbij is door de eigen overheid. Wat wilde de 20e eeuwse midden- en lagere klasse: het comfortabele leven zoals de bovenlaag dat had in de jaren 20 en 30. Mooi huisje, radio, cv, koelkast, goede opleiding, goede baan, bioscoopje af en toe, warm water, grote luie stoel, krant, koffie. En genoeg salaris en dekkende verzekeringen om niet krom te liggen van de zorgen en tegenslag.
Na WO2 hadden we een overheid die dit faciliteerde, wijs geworden van twee wereldoorlogen en de kwellingen van totalitaire denkbeelden.
CVVD66A en partners hebben geen boodschap aan de voor hen overbodige luxe die wij daardoor hebben. Het was ons nooit echt gegund bij een groot deel van de bovenlaag in dit land. Vergis je niet. Het kan dan wel zo zijn dat ngo's en multintionals een verbijsterende machtsgreep hebben gedaan na de oliecrises, maar de Heren van de Hoge Hoeden hebben er schaterlachend de poorten voor open gezet.
Het gepreek van Rutte over 'linkse belastingen' is enkel gericht aan zijn werkelijke achterban: de Hoge Hoeden club die in aantal nog steeds vrij fors is in dit land. Wat hij zegt is: "Ze motte d'r verder op achteruit, dat klootjesvolk, en met ons blijft dat gaande tot aan het gaatje, rakkers."
Maak je geen illusies dat Rutte goed met ons belastinggeld omgaat.
Zó eens. Dat volledig losgezogen zijn van wat goed is voor dit land, belooft rampzaligheid.
Klopt, de politiek is ronduit kwaadaardig geworden. Het zoet is alleen bedoeld voor de elite. De rest kan de rambam krijgen. Er moet een grote onderlaag worden gecreëerd van elkaar concurrerende groepjes die elkaar naar het leven staan voor de kruimels. Verdeel en heers. En we trappen er gewoon in.
De Nederlander is in slaap gesust. Een comfortabel leventje, veilig, warm. Het is stapsgewijs gegaan. Bij de minste tegenslag kijkt de Nederlander naar de overheid. Help mij!
@JJMS | 28-01-23 | 10:18: En de overheid doet ook net alsof ze een oplossing hebben. Want vanuit dat imago kunnen ze verder manipuleren.
'Rutte zegt dat er geen asielcrisis is dus dan is dat zo. Ik stem daarom weer op de VVD!' Zo gaat dat.
Klopt, het is een asielramp.
@Kowalski11 | 28-01-23 | 10:01: En er is ook een lichtend pad inzake de vermeende CO2-problematiek. Zonne-en windenergie en biomassa zijn dé oplossing, kernenergie roepen we want scoort maar doen we niet en u moet in elektrische auto’s. En aan e warmtepomp, die bakken stroom kost die heel duur wordt.
Hebben we wel een idee wie er beter van wordt, van dit beleid?
U heeft u laten wijsmaken ‘uw kinderen’.
Hahahahahahaha.
Try again.
@Zomaarwat | 28-01-23 | 10:04: Wie verkopen die ellende inclusief de peperdure energie? Díé worden er beter van. Russen zegt u? Arabieren? Fossiele industrie? Lokale zakkenvullertjes die warmtepompjes verkopen? U gaat door naar de volgende ronde!
Vraag ronde 2: maar waarom dan toch?
@Zomaarwat | 28-01-23 | 10:08: U zegt dat dat niet rationeel te verklaren is? Mwah. Misschien goede richting. U zegt dat als je de competenties en belangen op persoonsniveau beziet en groepsprocessen in acht neemt en het gebrekkige mediafunctioneren en de leugenachtigheid die mensen doorgaans siert, dat we dan in e buurt komen. Tsja, en dus?
Dus zitten we met uitkomsten van groepsprocessen, heel wat anders dan democratische processen, en het menselijke deugen en eigen belang dat hirvoor zorgt?
Idealisme resp. geloof? Maar nu zeg ik het voor vrees ik.
Alles bij elkaar!
Bingo!
U gaat door naar ronde 3. Voor een andere keer.
Ach, daar is de 'hardwerkende Nederlander' weer. Welnu, in het geval van Mark Rutte hebben we kunnen zien waar al dat 'harde werken' door een Nederlander toe leidt: een land in vollédige crisis.
Rutte weet niet meer wat er twee weken geleden is gebeurd maar hij weet nog wel hoe slecht Den Uyl voor het land was? Ik ruik onzin.
Bovendien, Den Uyl was er voor de arbeiders. De huidige PvdA-politici zijn binnengelopen grachtengordeldieren die nog nooit een loonslaaf van dichtbij hebben gezien.
Den Uyl was vooral voor een reusachtige overheid en heel veel uitkeringen.
@Après toi | 28-01-23 | 09:52: Net zoiets als Rutte dus.
@Après toi | 28-01-23 | 09:52:
Iets wat Rutte toch maar mooi voor elkaar heeft gekregen?
@Après toi | 28-01-23 | 09:52: Den Uyl was vooral een naoorlogse 'emancipatie' politicus. Dat de PvdA op een gegeven moment doorschoot (hoogste IB schijf 72%, in Zweden was dat 101% trouwens) hoorde daar een beetje bij. Met Den Uyl werd ook de sociaal democratie ter aarde besteld. Kok en kornuiten waren technocraten die het op zich niet eens zo slecht bedoelden, maar Kok was niet heel links meer - hij zette hooguit nog eens bloemetje bij of het graf van Den Uyl. Wat daarna voorbij komt marcheren zijn vooral carrière politici. Met 'links' heeft dat helemaal niets meer te maken.
Geert is economisch gezien een halve communist. Dus kiezer, denk aan je centjes.
Welnee. Dat is wederom zo'n Rutte-leugentje.
Onder uw Grote Roerganger gaan alle lijntjes in grafieken die moeten dalen steil omhoog en de lijntjes die moeten stijgen kelderen. Leest u wel eens het topic of blijft u gewoon uw mantra’s opdreunen omdat u het ook allemaal niet meer kunt bijbenen?
Leuk geprobeerd, maar bij Geert houden we een heleboel centjes over voor onszelf ipv dat het allemaal in asiel- en klimaat projectjes verdwijnt.
Dat extreem linkse ligt de vvd wel, aldus de praktijk.
Wat zou jij mij aanraden en waarom?
Bent u familie van Pechtold?
VVD is links-populistisch.
Dus Rutte sluit partijen weer uit, is overigens voor de PS helemaal niet belangrijk. In 2025 is Rutte pleiten en Schippers is vrij om samen te werken met wie ze wilt want dat uitsluiten was van Rutte.
Ja, wat moeten we nog meer zeggen over dit doortrapte duo.
"Ongebakken Deegsliert en Gecremeerde Coquille" maakt het helemaal af.
Prachtig geformuleerd.
Zolang ze maar geen gecremeerde kroket worden genoemd uiteraard.
Als ja 21 samen met bbb een blok gaat vormen ?
Het zou de geloofwaardigheid van JA21 wel ten goede komen.
Onder en sinds Rutte (4) bent u 1 dag per werkweek minder waard geworden.
En op magische wijze zijn ze straks toch weer de grootste...
Schippers liet zich als (ex) minister van Volksgezondheid fêteren door de tabakslobby. www.trouw.nl/nieuws/tabakslobby-op-sc... . GS heeft ook een geschiedenis met de (anti)rooklobby. www.geenstijl.nl/1398/opgepast_dichte...
Ik zie kansen voor beide partijen. Doe er je voordeel mee!
Als je als partij zoals de VVD, met haar desastreuze track record, met zo'n verhaal komt ga je er van uit dat de kiezers achterlijke gladiolen zijn. Heb langzamerhand het vermoeden dat dit ook zo is en dat er weer massaal gestemd gaat worden op de kartel partijen en de VVD de grootste blijft. We verdienen dan niet beter......
Stem verstandig in maart en daarna.
En zo worden provinciale verkiezingen weer tot een landelijke verkiezing gemaakt.
De Eerste Kamer wordt gekozen door Provinciale staten, dus dat is ook landelijk.
Erg belangrijke verkiezing!
Zijn het ook want 1e Kamer....
Aan die provincies heb je ook niet zo gek veel. Terecht dat de nadruk ligt op de 1e Kamer.
Ach het nut. Nutteloos. Zin? Zinloos, Kans, Kansloos, Hoop> Hopeloos, Waarde Waardeloos. Bekijken we het vanuit Het Nedddrlands, Hebben we veel loosjes erbij gekregen. Provincies bepalen beleid. geven *jouw geld). aan overheden om te Soeperdisidieen.(gratis geld). dat is waar al die mensen van leven. (stop met geld geven voor onnodige zaken. Eerste&2e kamers kunnen naar huis, Koning naar Griekenland En onze leider is Lasagna, Van de ECB, Banken en aandeelhouders.. Die bepalen de uitslag.
Beurt verbeurd, zou ik zeggen.
VVD heeft de kans gehad de rechtse lijn op de kaart te zetten.
De afgelopen jaren is gekozen voor opportunistisch links beleid.
Nu worden de negatieve effecten ervan in de peilingen geconstateerd en wordt het ouderwetse rechtse VVD-verhaal, de Rita Verdonk-lijn, uit de kast gehaald en afgestoft.
A little too late, luidt het gezegde.
Ik beraad me nog wat strategisch slim is te stemmen. Tips + motivatie zijn welkom!
BBB of Ja21.
@Blonde Nel | 28-01-23 | 09:31: dank je Nel... waarom die partijen en PVV niet?
Gewoon PVV.
Komt bij mij ook uit de stemwijzer.
@ Opa Jones. Stemwijzers doe ik niet aan, wordt PVV.
@Roos | 28-01-23 | 09:35: Ik weet niet of het strategisch slim is, maar voor mij de PVV. Vanwege het asiel- en klimaatbeleid. En wat voor mij heel zwaar weegt is dat de PVV dierenmishandeling harder wil aanpakken met zwaardere sancties en straffen.
Rood, BBB of Ja21 want op PVV stemmen heeft even geen zin. Veel respect voor hun maar door cordon sanitair krijgen zijn ze te geïsoleerd. Als BBB en Ja21 goot genoe zijn lukt het misschien de kartel partijen te breken en is er ruimte voor een brede coalitie.
@Ichneumonidae | 28-01-23 | 09:41: Voor deze keer heb je mijn zegen, zoon.
@Kowalski11 | 28-01-23 | 09:46: Ik heb twee kabinetten strategisch gestemd, en kijk nu eens...
@Papa Jones | 28-01-23 | 09:48: Jaha, dat heb je mooi verpest.
@Papa Jones | 28-01-23 | 09:38: PVV omdat wij vaak eenzelfde kijk delen?
Het maakt niet uit wat je stemt, zolang het maar niet op een kartelpartij is. Het belangrijkste is de macht van het Kartel te breken. Zorgen dat de structuur van wederkerig machtsdeling, de uitruil van kartelbelangen, de vaststaande lijntjes die er lopen tussen politiek en NPO gebroken en niet gebruikt kunnen worden etc.
Jaaa, verkiezingstijd !!
Als die ongewassen werkweigerende klimaatdrammers vanmiddag gewoon diréct van de A12 geveegd worden door de Haagse driehoek, dan stem ik misschien wel VVD in maart!
Misschien dan hè.
Tja, campagne journalistiek, daar heeft de Telegraaf een lange traditie van.. Niks bijzonders.
Tactisch probeert Rutte een tweestrijd met ‘links’ teweeg te brengen, zoals hij al eerder succesvol wist te doen. Ik denk alleen dat hij het tijdsgewricht tegen zich heeft, de uitdaging voor zijn partij zit op de populistische rechterflank - en die trek je niet naar je toe door op links te gaan hakken. Voor GroenLinks en PvdA kan dit wel goed uitpakken, omdat hun potentiële achterban misschien wel meer naar ze toetrekt als de grote, boze VVD de pijlen op hen richt.
Nee, de VVD heeft het zichzelf erg moeilijk gemaakt door aan de ene kant een serieuze regeringspartij te zijn, maar aan de andere kant elke mate van visie heeft verworpen en met slechts populaire oneliners de boze, witte man aan zich probeerde te binnen. Dat laatste lukt niet, want die inhoudsloze benadering vind je bij tal van splinterpartijtjes ook, waarom zou je dan op de VVD stemmen?
Je kunt zeggen wat je wil maar mijn vriendin heeft geen top baantje, maar laatste 3 jaar wel 300 euro erbij gekregen netto door belasting verlagingen
Ze is er dus op achteruit gegaan, gezien de inflatie van de afgelopen 3 jaar?
Jij kunt dus niet goed rekenen...........
Vestzak-broekzak. Loonbelasting versus andere belastingen.
Lijkt mij sterk. De grootste stijging is waarschijnlijk te wijten aan een bruto (cao?) salarisverhoging.
en huurtoeslag, Zorgtoeslag, Bijzondere bijstand voor een nieuwe wasmachine?. Die raakt ze allemaal kwijt, *3600 huurtoesalg *1000 zorgtoeslag en die gratis vloer... Allemaal kwijt voor 3600, De staat verdiendt dus aan je helpen aan een bestaansminimum. De echte klootzakken (bedrijven). Vinden het wel fijn om je vriendin onder bestaansminimum uit te betalen. (de (R)overheid springt toch wel bij.
@Zoontzettendklaarmee | 28-01-23 | 09:40: CAO detailhandel is echt de meest laag betaalde
En op voorhand JA21 weer uitsluiten. Ik mag toch hopen dat elke weldenkende traditionele vvd stemmer overstapt om op z’n minst een punt te maken naar die holle retoriek van die weglach-kneus en z’n club met sukkels.
Is de stemwijzerfuik op al weer opgezet?
Laat je niet misleiden door niemand. Stem op de partij die het dichtst bij je eigen opvattingen ligt en die dat ook al jarenlang in de Kamer en stemgedrag bij moties uitdraagt.
Colin.Fart
Inderdaad!! Kijk naar stemgedrag bij moties en bepaal dan uw keuze. Doe ik altijd.
Ik heb zojuist ChatGPT benaderd, maar die heeft geen zin om Nederland te leiden. Dit neemt niet weg dat je Nederland best door AI kan laten regeren.
Het is vast veel goedkoper.
De Jostiband zou het nog beter doen. En gezelliger.
De SP is rechtser dan de VVD.
Begin er in ieder wel steeds meer sympathie voor te krijgen en ik ben nota bene een liberale kapitalistenlul.
@Joris Beltsin | 28-01-23 | 09:19:
De partij zit goed in elkaar ja.
nl.pinterest.com/pin/3778802249777035...
Peppi en Kokkie, Buurman en Buurman, Bassie en Adriaan, Johnny en Rijk, The Mounties, Abbott and Costello, Snip en Snap;
ik deze deze duo’s 100 keer, wat zeg ik, überhaupt serieuzer dan dit complete faalduo. Wat een frarce. Echt zum Kotzen. Dus een hele dikke barf.
Volgens mij horen deze verkiezingen niet over belastingen te gaan.
De belasting is al vrij hoog in dit land.
Niet echt boeiend meer.
Deze en aankomend TK verkiezingen kunnen eigenlijk alleen nog maar over migratie gaan.
Alle pijnlijke onderwerpen hangen namelijk samen met de massale import van mensen.
Ik zou er graag een stukje welvaart voor inleveren om dit land leefbaar te houden.
Dus, steek dat belasting-argument maar in je reedt.
Naast die krankzinnige import van kanslozen kun je gelijk denken aan de stikstofonzin en het klimaatgewauwel.
Alleen al op die dossiers zijn miljarden te besparen.
Het mooie is juist dat je er een stukje welvaart bij zou krijgen.
Maar ik snap je punt zeker.
@Ride_On | 28-01-23 | 09:21:
Met een stukje welvaart inleveren, bedoel ik dat de economie een beetje zal moeten krimpen door personeelsgebrek.
Jammer dan.
Dan maar geen economische groei.
Klein beetje krimp, uitkeringstrekkers aan het werk zetten.
Deur op slot, huisjes bouwen voor de mensen die nu binnen zijn.
Boer en natuur sparen en de steden leefbaar houden/maken.
Tis genoeg zo.
Je zou toch hopen dat de Provinciale Statenverkiezingen gaan over zaken die de provincie aangaat… Of is dat een gekke gedachte?
@Komjehiervaker | 28-01-23 | 09:30: Ja. De makke is dat het ook getrapte verkiezingen zijn voor de Eerste Kamer. Dat had nooit mogen worden uitgevonden.
@goedverstaander | 28-01-23 | 09:33: Dat is inderdaad de crux. De Eerste Kamer is politiek gezien veel belangrijker, dus richt je daar je stem op. (Doe ik ook, maar zonde is het wel)
Moet u dit staatje zien. Belasting in welvarend Singapore. Low tax kan dus echt wel.
@toetssteen | 28-01-23 | 09:41: Toch ben ik een belastingvluchteling uit Singapore. Volkomen uitgekleed werd ik. Nu ik in Monaco woon zie ik dat het ook anders kan.
Die Schippers heeft toch alles verprutst bij DSM? En nu wordt ze weer de politiek in geslingerd.
U ziet dat verkeerd. Die heeft daar geleerd hoe je geld weg kan halen bij de gewone man/vrouw/iets. Dat is een goede leering geweest gezien de trend doorgezet moet worden.
Paar portretjes in de kranten en op TV over hoe krachtig en geïnspireerd deze mevrouw is en de gemiddelde kiezer vindt het allemaal weer prima.
Het exclusieve interview dat je wist dat zou komen
Het is heel simpel; de politieke ideeën die deze binnenlandse problemen veroorzaakt hebben kunnen niet meerde zelfde organisaties zijn die ze gaan oplossen. Na de val van Rutte 3 en alle grote woorden die toen uitgesproken zijn, moddert Rutte 4 als van ouds gewoon door.... Ik hoop dat CDA D66 CU en VVD nooit meer een coalitie mogen vormen. Voor CU maak ik vreemd genoeg een uitzondering als het in combinatie is zonder ëén van de huidige drie. Einde van het tijdperk dat wereld vreemde huichelaars het land besturen nadert!
Alles goed Gertjan?
We moeten het ook niet groter maken dan het is. Den Haag verwordt steeds meer tot een willekeurige verzameling van 225 handophouders, of het nu om het stemmen of het opstrijken van de vergoeding gaat. De grote beslissingen worden in Brussel genomen door de Europese commissie, een kongsi van ongekozen Timmerfransen en aanverwanten. De zaken waar men in Den Haag nog wel verantwoordelijk voor is maar aan de lopende band verprutst, worden over de schuttingen richting provincies en gemeenten gekieperd, uiteraard vergezeld van bezuinigingen. Zo blijft er voor de 'machthebbers' in beide kamers niet veel over om zich druk over te maken.
Hebben we daar eigenlijk ooit voor mogen kiezen, die transfer van soevereiniteit naar de EU? Heb ik denk ik gemist.
@Ride_On | 28-01-23 | 09:24: Er is weinig democratisch aan de EU. De macht ligt bij de ongekozen leden van de Europese Comissie, van het kaliber Timmerfrans dus. De gekozen vertegenwoordigers van het Europese Parlement hebben vrijwel niets te zeggen. Daar zijn vriend en vijand het wel over eens.
@Ride_On | 28-01-23 | 09:24:
Nee.
Wel een raadgevend referendum erover, in 2005.
Nederland en Frankrijk stemden tegen.
Ik sprak iemand gister die vol overtuiging zei op Rutte de VVD te stemmen. Ik met argumenten komen. Hard lachen en wat anderen aantikken met: ‘kijk nou wat die mafkees zegt!!’… het bleef bij de anderen wat stil. Tot ik vroeg wat zij vonden. De eerste zei:’nahja… hij heeft op zich wel een punt en onder Rutte ook al zolang en nog altijd zowat het meest welvarende… en’ … ik heb hoofdschuddend de ruimte verlaten terwijl ik de groep op de achtergrond door hoorde bevestigen van elkaar.
Mooi toch, mensen die anders naar dingen kijken dan jijzelf?
Enfin. Het bleef nog lange tijd onrustig in de kantine van de sociale werkvoorziening.
Ons land is op alle mogelijke manieren verziekt geraakt door Rutte, Kaag, VVD en D66 stemmers en dan toch denken dat het niet zo slecht is. Nee, goegemeente, ons land had onzettend veel beter kunnen zijn zonder Rutte, Kaag, VVD en D66 stemmers. Daar zit het grote verdriet.
@goedverstaander | 28-01-23 | 09:14:
Lol! Zowat goed. Het was een tweede klas coupe van de trein naar Amsterdam.
@Komjehiervaker | 28-01-23 | 09:12:
Anders kijken hou ik van. Maar in het land van de blinde.
Heb ik wel eens in de kroeg met zo'n popi Jopi maar ik geef dan geen argumenten ik vraag dan om zijn gedachten te onderbouwen met argumenten.
@NLgaatnaardeklote | 28-01-23 | 09:32:
Hmmm. Dat moet ik ook maar eens proberen.
@goedverstaander | 28-01-23 | 09:14: Kneus, Sociale werkvoorziening is loonslaaf tegen uitkering. Geen zeggenschap, geen wetenschap. Maar gewoon doen wat wij zeggen. (maar niet doen wat wij doen). Prima politiek spul die teamleiders daar.
Maar gelukkig gaan Geert en Thierry ons redden. Snel uit de EU want dat is goed voor onze economie hoor.
Slechter dan we er nu voor staan kan bijna niet, dus kom maar op met die Nexit!
@redthehaghue | 28-01-23 | 09:07: Prima idee voor een land dat vrijwel exclusief leeft van (landbouw)export en doorvoer. Echt. Ik kan niet wachten.
Weer de baas in eigen huis worden en beslissen over ons geld bedoelt u? Nee, dat moeten we vooral niet willen.
Toen de EU niet bestond was de economie ook goed.
Met een salaris kon een gezin normaal rondkomen, een huis kopen, een auto kopen en met vakantie gaan.
En nu? Met twee salarissen komen de meesten amper rond.
@Bigi Bana Boy | 28-01-23 | 09:09: Handel bestaat omdat beide partijen daar voordeel bij hebben. Dat voordeel valt ineens weg?
NL uit de EU, ach, totaal ondenkbaar.
Voor de rest spreekt de PVV mij nog het meest aan, al was het maar omdat fakedossiers fakedossiers blijven, ook al noem je het anders.
@goedverstaander | 28-01-23 | 09:12: Vraag het de Britten.
@goedverstaander | 28-01-23 | 09:12: Ja. Als wij uit de EU stappen moet wij, willen we handel drijven, nog altijd aan hun regels voldoen - alleen zonder invloed op die regels. Daar komt Engeland nu ook achter, en Zwitserland weet al decennia dat het zo werkt: tekenen bij het kruisje.
@goedverstaander | 28-01-23 | 09:10: Ons geld, en ik neem aan dat je de gulden bedoelt, is nooit iets anders geweest dan een 100% kloon van de D-mark. Voor een exporterend land als Nederland is een eigen munt, economische zelfmoord. Kijk, ik erger mij ook regelmatig aan de EU maar per saldo zijn we knettergek, om met Geert te spreken, als we ooit serieus overwegen eruit te stappen. Het is een irrationeel sentiment in te denken dat we daar beter van worden.
@Bigi Bana Boy | 28-01-23 | 09:13: Waarom zou dat zijn, denkt u? Toch niet omdat Brussel van de Brexit een economisch bloedbad wil maken om andere landen in de EU te houden? Zelfs niet als dit nadelige gevolgen voor EU-landen heeft? Het zal toch niet?
@Komjehiervaker | 28-01-23 | 09:15:
Er zijn toch wel zaken anders hoor, denk eens aan het Britse consumentenrecht als voorbeeld.
Het is natuurlijk logisch dat je afspraken maakt als je handel wilt drijven, dat is een mondiaal gegeven, niet alleen des EU’s.
@Komjehiervaker | 28-01-23 | 09:15: nu hebben we ook geen invloed op die regels, of ben je zo naief om te denken van wel?
@Bigi Bana Boy | 28-01-23 | 09:17: Het gaat helemaal niet om de gulden. Het gaat om de macht van Brussel en die wil ze behouden. Je ziet het pas als je het door hebt.
@goedverstaander | 28-01-23 | 09:20: Van Hanegem?
@J.Cash | 28-01-23 | 09:11: Nederland is sinds 1958 lid van de EU. En tot dik in de jaren 70 hadden gewone werknemers het nog helemaal niet zo goed. Je betoog klopt niet.
@Bigi Bana Boy | 28-01-23 | 09:23:
De EU is in 1993 opgericht dacht ik.
@Komjehiervaker | 28-01-23 | 09:15: eigenlijk een soort dictatuur dus, die EU.
Binnen de (E)EG was er overigens prima handel volgens mij. Het is niet alles of niets. Waarom zou je niet én zelf kunnen bepalen wie je land binnen komt én tegelijkertijd aardappelen verkopen aan Duitsland?
@J.Cash | 28-01-23 | 09:18: Zoals elke handelspartner ervaart is de EU een keihard blok. Onze interne markt bereik je alleen als je je conformeert aan de EU-regels. Dat maakt Europa juist zo sterk, kleine landjes als Engeland, Zwitserland of (hopelijk nooit) kunnen maar 1 ding: hopen dat hun hun belang niet al te veel schaadt.
@nick666 | 28-01-23 | 09:20: Ach ja, als je dat gelooft - kan je maar beter BBB of Haga stemmen o.i.d.
@Ride_On | 28-01-23 | 09:30: Een keihard handelsblok, wat zeer voordelig is voor degenen die er deel van uitmaken.
@Komjehiervaker | 28-01-23 | 09:36: volgens mij heeft niemand problemen met een handelsblok. Het is juist een (woke) politiek blok geworden.
@Komjehiervaker | 28-01-23 | 09:36: De hersenspoelmachime van de EU levert goed werk af, zo lees ik.
@goedverstaander | 28-01-23 | 09:43: snurk.
Ik begrijp nooit zo goed waarom zo weinigen inzien dat de EU vooral één grote neo-liberale club is. Al die rampzalige privatiseringen zijn vooral afgedwongen door de EU. Ik zie zelf oprecht het ‘linkse’ karakter van de EU eigenlijk niet zo.
@Bigi Bana Boy | 28-01-23 | 10:30: Lol, de Woke NGO's hebben een zeer uitgebreid lobby netwerk bij èn in de diverse EU geledingen. De EU is het verbijsterende amalgaam tussen multinationals en NGO dram organisaties. Burgers geaggregeerd in bevolkingen hebben geen enkele invloed (meer) in de EU.
Kun je van die grote commerciële mediabedrijven nog wel onafhankelijke journalistiek verwachten? Dit is natuurlijk ingekochte reclameruimte, wat wegleest als een interview.
Ik wil graag iemand met visie, stippen op horizonten enzo, iemand die werkelijk het beste met Nederlanders voor heeft, een eerlijke, bescheiden en vriendelijke man die ook hard kan zijn tegen criminelen en gespuis.
Geert. Er is geen betere!
MNGA.
Mark Rutte heeft ook wel echt enorme mazzel net partijleider te zijn terwijl ze op links 10 jaar lang de ene nitwit na de andere weten te kiezen. De PvdA die zichzelf opheft, GroenLinks met een ongemakkelijke mavostudent aan het roer, de SP die nog steeds gereanimeerd wordt na het vertrek van Jan Marijnissen.
En op rechts hoef je alleen maar geduld te hebben en de boel implodeert of kan je vrij gemakkelijk cordon sanitairen.
De VVD truc werkt elke keer weer. Dus nu ook. Nog even en de NPO en onderschat niet: de anp-bulletins werken weer op volle toeren. Alles voor het kartel, iedereen een baantje, iedereen blij.
Ook de T gelooft Rutte en de VVD allang niet meer, dat is aan de vragen en toon van het artikel wel te zien. Enige wat duidelijk wordt: Rutte zet alvast een hek neer aan de rechterkant, want met JA21, BBB en PVV doen we geen zaken. En zo wordt de helft vd Nederlandse kiezers straks weer in de bek gespuugd. Kom maar door met die asielinstroom, alles gaat goed in dit gave land!
Met de BBB kun je een Nexit vergeten. Boeren weten dondersgoed waar hun geld vandaan komt.
@Bigi Bana Boy | 28-01-23 | 09:11:
Hij heeft het toch niet over een Nexit. Is dat weer je woord van de dag?
Een Nexit is niet noodzakelijk, karakter en ruggengraat. Kijk naar Denemarken, ook in de EU maar niet volgestampt met gelukszoekers op elektrische gestolen stepjes of electrische fietsen.
@J.Cash | 28-01-23 | 09:13: Precies. Wel lid blijven van de EU maar gewoon meer verzet tonen en voor je belangen opkomen. De Polen en Hongaren doen dat ook. Mij lijkt dat de beste weg. Beter dan helemaal de EU uitstappen.
@Bigi Bana Boy | 28-01-23 | 09:26:
Ik wil Polen en Hongarije niet vergelijken met Denenmarken..
Die komen over als profiteurs, wat de Denen niet doen.
@Bigi Bana Boy | 28-01-23 | 09:26: Je moet ook niet helemaal uit de EU te stappen. Alleen uit de delen die na de EG er bij zijn gekomen.
Het valt inderdaad wel heel erg op, die VVD verkiezingsmodus - met name hun zogenaamde harde standpunt over immigratie. De vraag is of het gaat helpen, maar ook wat we in godsnaam voor beleid gaan zien na de verkiezingen.
PvdA en GroenLinks zijn op sterven na dood. Jammer dat er zoveel idioten de gemakzuchtige tirades op links napraten terwijl rechtse partijen dit land naar de Filistijnen helpen.
Dit kabinet rechts noemen is idioot.
En de fusie GLvdA is blijkbaar heel levensvatbaar.
Zó levensvatbaar dat Edith Rutte “keihard” uithaalt naar deze linkse wolk.
@Ruimedenker | 28-01-23 | 09:01:
Het is een rechts kabinet, er zijn nog nooit zoveel handouts gegeven aan bedrijven als onder dit en het vorige kabinet. Op kosten van de burger natuurlijk.
@* Il Principe * | 28-01-23 | 09:16:
Je kijkt alleen naar geld.
@Ruimedenker | 28-01-23 | 09:22:
Dat is wat de vvd drijft, dus ja, dat is wel handig als je de vvd wil begrijpen.
Als je de termen links en rechts wilt gebruiken is het economisch beleid onder Rutte zeker rechts te noemen. Maatschappelijk echter kneiterlinks. Ik heb liever gematigd rechts en rechts en vooral meer nationaal georiënteerd. Nou ja, lekker blijven dromen.
Pvda en GroenLinks = windmolens en migranten
@zokanhetookja | 28-01-23 | 09:52: een beetje net zo als vvd66 dus. Lijkt wel een soort kartel. Van partijen of zo.
Massa immigratie is niet rechts, evenmin als wokeness en doorgeslagen klimaat hysterie. Daarnaast kun je hogere belastingen, de opheffing van soevereiniteit en de Nederlandse identiteit ook moeilijk in rechtse schoenen schuiven. Juist daaraan gaat NL langzaam kapot (boiling frog principle).
Dat er daarnaast ook heus wel iets mis is met doorgeschoten privatisering en graaierij (niet uitsluitend bij bedrijven hoor) doet er niets aan af.
Het grote liegen is weer begonnen.
www.youtube.com/watch?v=koR62kHpJ3g
een half uurtje Omtzigt. de moeite waard!
Net als in Amerika zouden onze overheidsuitgaven een harde grens moeten hebben, desnoods goed vastgelegd in de grondwet. Bijvoorbeeld op maximaal 33% bnp. Politieke partijen houden de vrijheid om de belastingdruk lager te houden, maar niet hoger.
Bij de weg, wat doet die Sywert daar? Ineens in genade aangenomen? Onderdeel van het complot? Is die stijgende lijn in zijn overgetikt statistiekje niet zijn winst ten nadele van een gezond Nederland?
Twee zielen.....
Een ijdele poging het CDA te redden.
Sneu, maar hondsbrutaal ook.
@Ruimedenker | 28-01-23 | 09:03: Hij was bij het CDA weggetrapt.
Is dat lijntje de bankrekening van sywert na de mondkapjes deal? Zegt helemaal niks dit.
De VVD is vooral groot omdat links zo dood als een pier is. Te woke, te weinig opkomen voor de portemonnee van de gewone man, te makkelijk met migratie, enzovoort. En de VVD blijft groot omdat al die rechtse splinterpartijen te extreem zijn. Middle of the road armoe. Beproefde taktiek, bang maken voor links, want zelf 0 visie.
De Groene Khmer en de PvdA voeren kleine toneelstukjes op in de Tweede Kamer door zogenaamd tegen Ruttes beleid te zijn.
In de Tweede Kamer heeft Rutte de stemmen van de Groene Khmer en de PvdA niet nodig omdat het kabinet al een meederheid heeft.
In de Eerste Kamer steunen de Groene Khmer en de PvdA altijd zodat de aangenomen voorstellen uit de Tweede Kamer in de Eerste Kamer worden goedgekeurd.
In de Televaag een beetje kritiek op elkaar hebben om de achterban om de tuin te leiden maar elkaar in werkelijkheid onvoorwaardelijk blijven steunen.
Ga er maar van uit dat de VVD de samenwerking met de Groene Khmer voor na de verkiezingen al heeft voorbereid.
Ben benieuwd of GLPvdA stand houden in de 1e kamer wat betreft de salderingsregeling, peilingen laatst lieten zien dat de coalitie partijen zelfs met hun er bij geen meerderheid zouden hebben. Als dat zo is heeft GLPvdA slim positie gekozen.
Tuurlijk, groene Khmer, Cda, Vvd, Zelfs BBB Allemaal zitten ze er maar voor 1 doel. (de onkostenvergoeding). Niet voor het belang van de burgers. 112 miljard export en mensen die droog brood vreten. Dat is het land van aandeelhouders en een fatsoenlijke koning had ingegrepen. Het niet ingrijpen terwijl je eigen volk lijdt. dan ben je geen koning (en de vergoeding die daar bij hoort) waardig.
Laten we maar beginnen met ene Balkenende, weet u nog?
Na het zuur komt het zoet.
Nou, dat hebben we geweten. Toen kwam Rutte. Het zuur van Balkenende en het kwartje van Kok zijn er niks bij. Belastingverhogingen, accijnsverhogingen, verboden, crisis, crisis en nog eens crisis. Tijdelijke crisisheffing van 'nog steeds' 15 miljard per jaar en daar hebben ze nog meer belastingverhogingen en accijnzen aan toegevoegd. Mijn advies, stem de Libertaire Partij, Piratenpartij of BBB. De overige partijen breken Nederland vakkundig af. Stem iets anders als deze 3 en u krijgt Rutte 666.
GS zou als redelijk onafhankelijke partij een kieswijzer moeten maken die partijen rankschik op verwachte koopkracht. En dan niet alleen voor de gemiddelde Nederlander met 1.62 kind, 0.4 huurwoning en 0.6 koopwoning, 1.8 zonnepaneel en 0.8 auto. Echte situaties, gezinnen met kinderen, alleenstaanden die zelf voor hun pensioen sparen, ZZP-ers, ondernemers, gepensioneerden in diverse situaties, etc.
@W_F | 28-01-23 | 09:03: En met wat toelichting. Je kunt de asielcrisis niet te lijf vanuit de EU noch de groene gekte, zonder opzeggen van verdragen. Welke partijen zijn daartoe bereid. De rest is obligaat gel*l.
GVVDAC66 + Omtzigt = Brussel.
Gewoon schaamteloos.
Wat wen toneelstuk, echt om te kotsen.
Eerst 2 jaar flirten met de 2 oppositie partijen en nu verkiezingen eraan kome hoor deze leugens weer
En wat doet Schippers daar? Dat ze zich maar bemoeit met de pensioenen van Sabic.
Niemand neemt die man toch nog serieus met zijn “ferme taal”. Glas plas was.
Het wordt tijd dat Nederland daad bij het woord voegt en de VVD buitenspel zet. Die partij stort ons van de ene in de andere crisis.
Meer belasting, grotere overheid, alles en z’n moer controleren.
Crisis na crisis.
Rutte is dé linkse wolk.
Ik lees die T. maar dit soort verplichte propaganda sla ik over.
Wat een gotspe.
Of het nu die salderingsregeling is waar men uit opportunistische overwegingen geen afstand van kan nemen en geen stuk over de onrechtaardigheid ervan in welke krant okk want lezertjes en geen ruggegraat is het ook zo met dit soort propaganda. De krant en haar journalille bewijst hun totale ovrbodigheid. En dat zegt weer iets over d staat van onze ‘democratie’.
Het treurige is dat als PvdA/GL de kans zou krijgen het daadwerkelijk allemaal nog veel communistischer zou worden hier. Dat gezegd hebbende moet je wel een enorme plaat voor je beschaafd rechtse harses hebben als je VVD nog overweegt.
Vvd probeert hiermee gewoon stemmers van BBB weg te kapen, trap er maar niet in!
Ik heb al 10 jaar geen papieren krant meer gelezen.
Denk maar niet dat u nu een lintje krijgt.
Hij is er ook digitaal, ouwe reus.
Het FD is anders best een leuke krant.
@Colin.Fart | 28-01-23 | 09:14: Nou, die zijn ook zo links als de spreekwoordelijke u weetwel. ‘Leuk’ is niet helemaal wat ik denk als ik het FD lees. Tenenkrommend maar wel doorspekt met wat nieuws dat je anders mist.
@Zomaarwat | 28-01-23 | 09:53: En die is er ook digitaal. Voor het milieu. LOL. Die bergen papier die niet meer in de weg liggen, dát is ook wel lekker van een digitale krant,
@Colin.Fart | 28-01-23 | 09:14: En die is er ook digitaal. Voor het milieu. Die bergen papier die niet meer in de weg liggen, dát is ook wel lekker van een digitale krant,
@Zomaarwat | 28-01-23 | 09:56: Fijn is dat, eerst inloggen zodat ze je kunnen tracken, en dan die gegevens weer verkopen aan beleidsmakers zodat ze kunnen zien waar de volgende leugen over moet/mag gaan.
De vvd en de Groene Khmer hebben voor elk probleem maar één en dezelfde oplossing: belastingen verhogen, heffing zus en zo en accijnzen. Wat ze vervolgens met dat geld gaan doen vertellen ze er nooit bij.
Vooral: framen, collectiviseren en vrijheid ontnemen. Kosten zoveel mogelijk bij individuelen leggen tenzij je je ermee kunt profileren als ‘sociale’ partij. Dat laatste zorgt voor hogere belastingen. Maar aan beiden gaan we kapot. Ieder op zich en samen, zoals nu, gaat het nóg sneller.
Collectiviseren moet je aan de hang naar OV denken maar ook aan het onaarschijnlijk pushen van zonnepanelen en elektrische auto’s. Financieel en met geboden en verboden dwingen ze je in een collectief verordeneerd keurslijf.
Een volledig geïsoleerde woning vol zonnepanelen en een warmtepomp en een elektrische auto voor de deur. Dat dat onbetaalbaar en economisch waanzin is, daar komen de mensen de komende decennia wel achter.
En de groene omwenteling is ook gecollectiviseerd via die klimaatpanels waarin men bedacht wind, biomassa en zon boven kernenergie te verkiezen. Kernenergie heeft als pre voor de macht dat het collectief is maar als contra dat het een bron is die maar blijft geven. Je kunt er mensen niet mee knevelen. Er niet over zeuren. Het kevert geen problemen op waarmee de politiek kan manipuleren. Daarom is men tegen. Het is een echte oplossing. Dus no way dat men dat massaal gaat invoeren hier. Ook de vvd niet.
@Zomaarwat | 28-01-23 | 08:46: je kunt niet binnen 10 jaar van gas naar stroom. Probeer eerst maar zoveel mogelijk steenkool door gas te vervangen. Dat halveert co2 al.
@Nichtsneues | 28-01-23 | 09:00: En ‘stroom’ is ook op zich geen bron van energie maar slechts een manier om energie ter beschikking te stellen. Hóé we aan die stroom komen is dan de vraag. Kerncentrales met stip op 1. Gascentrales for the time being en kolen ook zolang we geen alternatief hebben.
Maar onze klojo’s in Den Haag hebben verdragen getekend en worden zelfs door een postcodeloterijdramclubje als Urgenda de rechtszaal uitgejaagd mit Befehl onmiddellijk allerlei rare sprongen te maken,
Naast de stikstoframp, die Nederland, d.w.z. de idioten in Den Haag 100% zélf hebben veroorzaakt en de asielramp, dito.
Wat een puinhopen.
En vele Nederlanders trappen er weer in.
Rutte: stem niet op een partij die exact hetzelfde is als de vvd.
Is PvdA/GL nu vvd 2.0 of zijn Rutte en zijn rovers nu PvdA/GL 2.0? Om aan al die verwarring een eind te maken kunnen die drie beter fuseren. En weet je wat? Doe die luchtfietserspartij van Kaag er ook meteen bij. En de kan-niks partij van Hugo.
Ooit werd die Basisweg de Gemeente T. genoemd. Vol met vastgeroeste lieden die daar hun pensioen dachten te halen. Hoi Sjuul !
De Rutte partij, de Rutte coalitiepartijen zijn slecht voor Nederland.
Het nummer van de onheilige alliantie is: 222234166. Wie de code breekt ziet de gezichten van de beesten.
2+2-2-2+3+4-1= 666
@Cunts-en-kitsch | 28-01-23 | 08:42:
Heb jij wel eens een voldoende gehad voor rekenen?
Zo´n actie van de VVD bewijst eens te meer dat ze de intelligentie en het geheugen van hun electoraat zeer laag inschatten. Vermoedelijk hebben ze gelijk.
De verkiezingstijd is afgetrapt toen de Rutte coalitie leden over elkaar heen buitelden om de lease tanks te kopen en weg te geven aan Oekraïne. Wat een clowns.
Om VVD-er Schippers hangt ook weer een minder frisse geur:
nos.nl/artikel/2461524-edith-schipper...
Vorige week schreef NRC dat Schippers een intern document achterhield, waaruit zou blijken dat het bedrijf zelf verantwoordelijk zou zijn voor een flinke daling van de dekkingsgraad van het pensioenfonds.
Om Schippers hangt een enorme walm van sigarettenrook.
Zogenaamd aanvalletje doen (ze kunmnen og wat van de Russen leren), maar achter de schermen deals, afspraken, overleg waarbij gen camera's zijn en fractieoverleg, hoe te stemmen in de Eerste Kamer. Volkomen gefaked en ongeloofaardig interview, met niet één kritische vraag.
Winkeliers, horeca en andere ondernemers hebben allemaal veel last van onze nieuwe buren, maar blijven vvd stemmen. Onbegrijpelijk toch?
Net verzonnen …VVD66 .. haha
Jij bent ook echt echt de eerste daarmee.
10 more years!
Stem Joost mag het weten.
Marx Rutte hangt de staatsman uit maar hij is inmiddels vierdehands autoverkoper.
Er worden nu net zoveel nieuwe auto’s verkocht als in 1967. We hebben dankzij Ruttes VVD belastingen en regels een bovengemiddeld oud en slechter wagenpark. Typerend voor Nederland. Rutte en Kaag mollen alles.
Behalve dan hun eigen cariërre
Ja maar de wegen zijn erg goed, de beste van de wereld, we zijn ook een rijk en welvarend land met de beste zorg van de wereld.
Ik kom wel eens op de “heden” website. Gewoon potsierlijk hoe Jan met de pet alles gelooft.
@J.Cash | 28-01-23 | 08:24:
Wij hebben het goed! Jij mag niet klagen.
@J.Cash | 28-01-23 | 08:24:
*jou belasting omhoog gooien doet en Cash betalen graag
@Flightless bird | 28-01-23 | 08:33:
Cash is king.
Er wordt een niet-bestaande tegenstelling opgevoerd. Op de grotere dossiers staan vvd en PvdA/GL aan exact dezelfde kant. Nu doet rubberMark alsof de stemmer tussen die twee moet kiezen. De verstandige kiezer stemt op geen van beiden.
Die stemt Geert namelijk :)
Zo is het en niet anders.
Herinneren we ons dezelfde truc toen het een zogenaamde tweestrijd tussen VVD en PvdA was ?
Ze werden beide de grootste 2 en gingen samen regeren..
Stem Geert.
“Ja ik wil!”
Geen enkele kritische vraag. Beste Telegraaf dit is gewoon een betaalde advertentie vermomd als een interview.
De T had eens bij Schippers kunnen doorvragen: "U was erbij toen bij DSM de pensioenen minder waard werden maar u deed niets, informeerde niemand en bleef op uw handen zitten. Nu neemt u de PvdA de maat over een greep uit de portemonnee doen. Hoe vindt u zelf dat het gaat?"
@Bakkeleures | 28-01-23 | 08:26: En u was erbij toen schepen vol pfaf uit Belgie naar Nederland ging.
@gato | 28-01-23 | 09:13: Die ex-keepert met zijn tokkiefamilie in Nederland? God sta ons bij.
Brussel doetvoor de verkiezingen leuke toezeggingen.
Na de verkiezingen kan dat toch weer niet.
Iedereen trapt er weer in.
Dan maar SGP..
Ja, dat is idd een goed alternatief geworden. Het super christelijke deel is voor mij iets minder te pruimen maar veel beter dan die D66 religie die voor wetenschap door moet gaan en het woke gedoe van deze VVD-D66 regering
Je kunt er prima afspraken mee maken. Veel beter dan met die huichelaars van de CU bijvoorbeeld.
@Graaisnaaiert | 28-01-23 | 13:22: Dank u voor deze observatie.
Den Uyl deed rare dingen, echter, het begrotingstekort explodeerde pas goed in de CDA-VVD regering met Van Agt en Wiegel. Toen was het CDA bijna 10x zo groot als nu. De PvdA won de verkiezingen (54 zetels?) maar had te veel niet onderhandelbare standpunten.
Zorg dat de PVV een neeeeuuuuuuussssslengte voor komt, dan zijn we van een boel van deze problemen af.
Een Greet reset?
Mensen, doe het nu een keer, we moeten van die kliek af.
@Piggelmee | 28-01-23 | 08:12:
Ik moest gniffelen!
De gemiddelde kiezer heeft een geheugen van 14 dagen, dus dit gaat werken.
Helaasch, klopt.
Zoiets als het geheugen van rutte zeg maar.
Maar hier vraag ik me toch echt af: vvd stemmers, wie zijn toch die mensen??
Overigens ben ik van mening dat Nederland weer een Republiek moet worden.
@vliegende knorrepot | 28-01-23 | 08:30: Dat zijn die mensen die ingezien hebben dat er met klimaatretoriek immens veel geld is te verdienen.
We gaan herhalen vlak voor de verkiezingen.
Wat zou het grappig zijn als pinokkio daadwerkelijk aan zijn woord gehouden zou worden..
3 week geleden waren het nog de beste holmaatjes, want ja de pensioenpot moest opgebroken, PvdG maar wat blij met al die aandacht stemt gauw in met de grootste diefstal van de laatste 3 millenia..
Taak volbracht, ja en nu opzouten
Ik denk het lastig is om je plannen door te drukken als je 1/3e van het kabinet bent.
@dasechtgeenstijl | 28-01-23 | 08:48:
D666 lukt het aardig.
En heel Nederland trapt er weer in
Rutte vind ik dan ook een volksmenner. Een dictator, prof Tak noemde Nederland al een fluwelen dictatuur in de jaren 90
Wat is ookalweeer het verschil tussen VVD en groenlinks?
De naam van de lijsttrekker?
Vvd stuurt het belastinggeld naar de bedrijven waar hun leden de dienst uitmaken.
De één heeft er een pyjama van, en de andere is er één.
@* Il Principe * | 28-01-23 | 08:52: ehm… waar komt dat geld eigenlijk vandaan?
Gaat hij weer ruzie maken met Greet of is jOOst deze keer aan de beurt?
JA wordt de grootste bedreiging van de VVD.
Welnee joh. Nog een partijtje in isolatie erbij.
Tuurlijk Joh, de hoeveelste partij van Joost is dit nu al? Die gast is de definitie van een plucheplakker. Zijn huidige partij is alleen zo groot omdat het een afsplitsing is van FvD, niet omdat Eerdmans iets kan.
JA is een clowns partij met die Eerdmans en zijn rechtse praatjes terwijl hij niet eens weet wat werken is.
Rutte verwijst naar de periode Den Uijl. En hoe zag het onder Den Uijl eruit?
Onder Den Uijl spendeerden we 4% van ons BNP aan Defensie.
Wie is Den Uyl? Bij de zogenaamde “de slimste mens” wordt hij nu al niet meer herkend.
haha, VVD zit nu 25 jaar in de kabinetten. Alles wat er nu mis is is toch vooral aan VVD en hoofdpartner van vroeger CDA te wijten. Er is maar zeer weinig linksch beleid geweest en dat was hartstikke solide. Mindef Vredeling kocht 200 F16s. Daar heb je wat aan, solide inkomsten en gebalanceerde uitgaven. Grappig is dat de monachie door een linksche rakker gered werd toen een rechtse rakker pr Bernhard (ontrouwe rokkenjager, bluffer) de boel flink verkloot had.
Stem Geert.
Rutte is vlak voor de verkiezingen rechts en daarna weer D66’er in VVD-kleren.
En de telegrof doet er fanatiek aan mee. Normaal altijd van de gekwetsten praatjes van de burgers die hun eigen problemen niet aan kunnen maar nu even van de dappere gewaande zakenlieden.
@AntiZanicz | 28-01-23 | 11:09:
Telegraaf, WNL zijn allemaal verlengstukken van de VVD. Wouter de Winter vaak quasi-kritisch maar als Rutte soms serieus in de problemen zit gaat hij pal voor Rutte staan.
REAGEER OOK