Enorme drukte op Rotterdam-Centraal
Iedereen wil koffie drinken met Alpi!
26 Augustus 2022 (07:54)
Mocht u zich na het zien van de ANP-foto's afvragen: lezen die Rotterdammers geen nieuws? Informeren die Rotterdammers zich niet even voor ze op reis gaan? Zijn het allemaal apestonede bautenlanders? WIE ZIJN DIE MENSEN? Het is al een dikke week bekend dat er GESTAAKT wordt op het spoor. Welnu. Het komt allemaal hierdoor. Sterkte Alpi. Suiker en melk aub.
Social
Goede reis iedereen!
Social
Reaguursels
InloggenLOL. Dus die Française zat enkele minuten later in de trein met haar vriend hun bezoek aan Nederland nog eens na te bespreken. "Goh, wat een aardig en vriendelijk volk. En zo beleefd". Niet wetende dat haar achterste hoofdonderwerp is op Nederland's populairste blog.
Heel die looneis waar hebben we het over.
500 euro 1 malige uitkering en 100 euro bruto per maand erbij.
En dat voor een beroep van conducteur om dagelijks uitgescholden, bespuugd en geslagen te worden.
Om nog maar te zwijgen als er een springer voor de trein beland waar dan de conducteur mag gaan kijken.
Als het alleen in het Nederlands wordt verkondigd kom je niet ver meer mee in Rotjeknor.
mooie billen, dat dan weer wel
Rotterdam arbeidersstad?
Pleurt effe gauw op.
Niet lullen, maar poetsen! Wc's in Ter Apel genoeg die nog gedaan moeten worden....
Niet meer en steeds minder. De echte arbeiders zijn een uitsterven ras.
Zit al vanaf 10u in verschillende bussen. Ff checken hoe het met CoVid gaat.
Dat is best een oké reetje, artikel verder niet gelezen
Grappig hoe de persoon in het midden inderdaad moeiteloos de focus krijgt, terwijl er op het plaatje vanalles te zien is....
Mooie billen die
Beige broek bedoeld u?
Dat is spoor 1. Ze staan te wachten op de trein naar Parijs, die rijdt gewoon.
Die juffrouw heeft een fraai achterwerk.
@robot. De fotograaf heeft gelukkig een vunzige geest.
Nee. de bilaanzet zit nogal laag en dat geeft de indruk dat ze wat 'hangen'.
Opdat wij niet vergeten !
@wijsvinger | 26-08-22 | 11:16: Jouw vinger wijst nogal hoog.
Dat geeft de indruk dat je nogal een zeikerd bent.
Mooie billen trouwens… Heb toch even ingezoomd. Moet ik nu in therapie?
Dan gaat het druk worden daar.
Je zou bijna denken dat gezien de exclusiviteit van het volk op de foto deze niet in Rotjeknor genomen is.
Ik zie alleen een conducteur als hij/zij de deuren sluit. Vervolgens spoedt deze zich naar een lege machinistencabine of naar een stoel in de eerste klasse. Nooit meer enige controle. Echt heel hard werken.
Èen keer een conducteur meegemaakt van zuidelijk/oostelijk mediterrane afkomst, een jaar of 30, beetje vadsig en glibberig, zoals de meesten. Type Alptekin of zo. Hij vroeg aan iedereen het plaatsbewijs, behalve aan vrouwen onder de 30. De smeerlap.
@wijsvinger | 26-08-22 | 11:13:
Dat is dus waar personeelstekorten toe leiden. Dat ze dat soort lui er niet uittrappen.
Ik wacht al jaren op perron 9¾ maar daar schijnt altijd te worden gestaakt.
Zoals u het personeel weet te verdelen weet mijn werkgever dat ook.
We krijgen al jaren praktisch niks meer voor elkaar bij de CAO onderhandelingen.
@D-Fens_1963 | 26-08-22 | 11:03:
Ga dan staken. Kijken of ze nog steeds zo bijdehand doen met de huidige personeelstekorten.
Zit ik dan met mn abonnement
Overweg een oude off the road motor te kopen,irts uit jaren 80. En dan voor de ritten die ik nu met de trein maak. Met de trein is pure horror. Kan t niet meer.
Ja een mooie XT500, of een XL500.
Blijven rijden.
Wil ik ook. Vrijheid. Die ouwe Spanjolen en Italos zijn prachtig. Maar ik overweeg een nieuwe retro. Ben geen toptechneut...
@J.Cash | 26-08-22 | 10:25: precies zoiets inderdaad, de classics, had vroeger een xtz 600 tenere, wil nu iets simpelers, hoeft niet hard, als ik maar niet meer in de trein zit!
@squadra | 26-08-22 | 10:30: moto guzzi!
@j.cash. xt 500 is top. Ooit gehad, spijt van wegdoen.
@Aleon | 26-08-22 | 11:18:
Ik heb de XT250 gehad. Ook goed maar ik had al snel spijt niet de 500 te hebben gekocht.
Ik ben één keer met de trein naar Amsterdam geweest, naar de Firato. De trein reed op tijd en was niet zo vol. En als je weet wat de Firato was dan begrijp je ook dat er alleen blanken in de trein zaten. Dat is namelijk heel erg lang geleden. Tegenwoordig is dat heel anders. Geen spruitjeslucht meer in de coupé. Zo blij dat ik auto rij.
De Firato… Met Chriet Titulaer!
Ha! Eindelijk een lotgenoot!
De tijden van Erres Aristona Grundig en helemaal bovenaan Nakamichi ;)
@Nivelleermarionet | 26-08-22 | 10:12: Eén Wondere Wereld was dat.
@Montresor | 26-08-22 | 10:10: Ik heb nog wat gadgets van ¨Het huis van de toekomst¨. Ook zo een Chriet project. Leuke herinnering.
Toen mocht je nog roken in de trein en had je een asbak in de leuning.
Plus veel!
Iedereen moet inleveren maar het NS personeel gaat staken. De omzet van de NS schiet omlaag en wie draaien uiteindelijk op voor de kosten, alle netto belastingbetalende werkenden! Staken is zo niet meer van deze tijd. Alsof personeel bij de NS nu nog wordt uitgebuit? Betere arbeidsvoorwaarden dan bij de NS, dan moet je goed zoeken. Dus ga svp weer aan het werk.
Misschien moet NS wat meer d66 spreadsheet managers eruit gooien. De conducteurs verdienen lof.
@rdock. NS heeft eerste half jaar 65 miljoen winst gemaakt.
Rdrock. Herstel en excuus. NS heeft geen 65 mio winst gemaakt.
Gezien het loon en overige goede arbeidsvoorwaarden dat die NS-ers krijgen laat ik de koffie graag aan mij voorbij gaan.
Als je kijkt naar de ontwikkeling van de economie ten opzichte van de koopkracht, dan is het logischer dat alle lonen omhoog gaan en arbeidsvoorwaarden verbeterd worden. Je moet er alleen wel zeg voor zorgen, anderen kunnen niet voor jou staken.
Spoorwegpolitie terug.
Dikke billen, 5 reeten!! Fotograaf heeft er oog voor....
Fotograaf weet heel goed waar hij z'n camera op moet focussen. Mooie scherptediepte in deze plaat.
@elfenstein | 26-08-22 | 09:51: Ja! Nu zie ik het ook...
Wie weet kom k idd even een bakkie doen met Alpi en zijn stakers. Niet dat k last heb van spoorwegloze treinen want k was niet van plan zo'n blauw-gele deur in te stappen vandaag. En al helemaal niet vw. de absurde treinprijzen.
En NS zwartrijden is een lastig verhaal.
.
Maar hee, een bakkie doen op het stationsplein /hoek van de Haaiebek, altijd gezellig.
Je komt nog eens iemand tegen. Markante figuren, met nog markantere verhalen, daar op die bankjes. Ja.
Ach, vrije martkwerking enzo, dan gaan die werknemers toch gewoon naar de concurrent?
Ha...!!!
De moeite die toen gedaan is om de concurrentie weg te houden...!!
@neonreclame | 26-08-22 | 09:42:
Oftewel: Marktwerking is een illusie, de NS moest ineens winst gaan maken, lukte niet, bakken geld erachteraan waar een heel leger managers zich aan tegoed heeft gedaan, personeel allemaal op minimumloon en lachen maarrrrr. Bijkomend voordeel: Mark kan het afdoen met een mooie oneliner, "dat laten we aan de markt over" en gaat over tot de wanorde van de dag.
@elfenstein | 26-08-22 | 09:53:
Ik vraag me echt af wanneer dit gedoe ophoudt...
Ben bang dat ik het niet mee maak,( en ik geef mezelf nog twintig jaar..)
Drama is het....
Het Nederlandse OV is al jaren niet openbaar meer. De prijzen zijn vele malen hoger als bijvoorbeeld in Spanje. Een retourtje Amsterdam vanuit mijn woonplaats kost 55 euro! Voor 1 persoon. Met de trein reizen omdat dit goedkoper zou zijn gaat dus zelfs met de huidige benzine en pan parkeertarieven al niet meer op! Laat staan als je met een heel gezien met de trein zou moeten reizen. En ja dat is zonder kortingskaarten, maar als je maar een enkele keer per jaar de trein gebruikt heb je die ook niet.
Kortingskaarten en godweet wat voor bull nog meer is een prima manier om mij uit die gele rups te houden. OV hoort zo goedkoop mogelijk te zijn voor iedereen, altijd. Het is goddomme geen supermarkt met bonusaanbiedingen waar je eerst door een stapeltje spaarzegeltjes heenmoet om je reis te kunnen bekostigen, als je aan al die gein niet meedoet en voor de verandering eens met de trein zou willen (geen idee wie dat zou willen maargoed) wordt je tot op het bot genaaid door dat niet zo heel erg Openbare Vervoer. Je moet eerst al een soort van expert worden in alle mogelijke voordeelkaartjes, spaaracties, bonnetjesgelul en abbotriestigheid voor je bij de werkelijke prijs van een kaartje komt. Rot op, ga weg, doen we niet.
Maar dan woon je neem ik aan in Limburg of zo?! 55 euro!
In BE is het ook niet snel of goedkoop. Antwerpen-Luik, 130 km= ruim 1,5 uur en 38 euro voor retour. Met de wagen een uur en 15 minuten, en gratis want tank-kaart van de zaak (zoals ontzettend veel mensen in BE).
@drs. Levi Samsonov | 26-08-22 | 09:42: Niet gratis, kostenloos voor u. Da's iets wezenlijks anders.
@drs. Levi Samsonov | 26-08-22 | 09:42:
Dan is de trein toch goedkoper (even uw rare opmerking over de zakelijke pas niet serieus nemend)?
260 Kilometer x €0,4170 (zakelijke km vergoeding dit jaar) is dik €108,00.
Zie hier het verschil met Nederland.
@J.Cash | 26-08-22 | 10:01: Klopt, je hebt gelijk. Maar voor mij als individu is het dus wel goedkoper om met de auto te gaan. Dat geldt voor veel mensen hier - ik meen een derde van de wagens in BE is lease. Vanwege de hoge inkomstenbelasting hebben veel mensen - zelfs mensen die nauwelijks/niet verplaatsen een creditcard om te tanken van de zaak.
@_pacman_ | 26-08-22 | 09:49: Ha, idd, en eigenlijk is dat mechanisme in BE ook wel ongezond. Ik ken mensen die vanuit Luik, Gent en Antwerpen naar hartje Brussel gaan met de wagen 'want kostenloos voor mezelf'.
@drs. Levi Samsonov | 26-08-22 | 10:14:
Dat weet ik wel, ik heb een bedrijf in Vlaanderen en ik ken ook de mentaliteit van de gemiddelde Belgische werknemer. Het zijn trouwens geen creditcards, behalve eventueel die zwarte van MAES, waar je mee kunt tanken en wat eten.
De hoge inkomstenbelasting kan je baas compenseren met forfaitaire dag vergoedingen, heb je daar wel eens naar gekeken? € 18,84 per dag belastingvrij. Dan je cheques natuurlijk.
Het is wat, personeel in België, ongelooflijk wat een regeltjes.
Als je vandaag met de trein gaat, spoor je niet.
dat komt door al die dwarsliggers
Als je je zaakjes op de rails hebt rijd je gewoon een auto.
Ze zijn in de overgang.
Alle seinen staan op rood.
Goeie bibs!
Ik dacht al, ben ik de enigste?
OF is het bips? Maar is wel zo.
@Verderkijkert | 26-08-22 | 09:48: Of is het Enige.
@Uw Verzekeringsadvis | 26-08-22 | 09:55: Pas op, dat mag niet van Hortsie. Dat heet Semantiek. En dan gaat ie nare opmerkingen maken over zwitsal enzo.
@Verderkijkert | 26-08-22 | 09:48: 1) (1894) (ook: bibs) (inf.) billen; achterste. Mogelijk een verkorting van bibbers. Vooral in het spraakgebruik van ouders en kinderen en ziekenhuispersoneel. Voor achterste zijn er talrijke syn. in de volkstaal, vaak eufemistisch maar vaak ook plat: achterdoos*; achterfaçade*; achterkasteel*; achterkeuken*; achterkoets*; batterij*; brits*; broodkorf*; derrière*; doos*; eierkorf*; fundament*; inktpot*; keskedie* enz.
Iemand die mij uitnodigt 'een bakkie' te komen doen, kan van mij gelijk opdonderen. Dat platte gezeik, manmanman.
Waar moet het heen met onze beschaving? Ik vraag het u af.
ok, een bakje doen
Het doet mij altijd denken aan Rob & Nico van Eigen Huis & Tuin
Een coupje dan? Of het eufemistische “glaasje prik”?
@hotbrasil | 26-08-22 | 09:28:
Ja een bakje kofje.
Ik word ziek van 'een koffietje doen'. Wie heeft dat ooit bedacht, een 'koffietje'?
@FrankVeer | 26-08-22 | 10:29:
Het kan nog erger hoor. Een bakkie pleur.
Daarom zeg ik ook altijd nee tegen de overbuurvrouw.
@squadra | 26-08-22 | 10:42: Ja, het ligt dan ook niet aan haar bakkie maar aan haar bekkie.
Las van de week een interview met hem. Dacht dat hij n.a.v. dat nu wel bij het UWV zou zitten. Maar dat durfde de NS niet aan met een kader lid van het CNV. Gooi die zooi maar plat. Het uitknijpen van werkend Nederland moet maar eens afgelopen zijn.
Als het allemaal zo verschrikkelijk erg is, dat OV, dan ga je toch met de auto/fiets/benenwagen ? Armoedzaaier !
Alptekin maakt er een gezellig uitje van en kleineert daarmee de zaak van de stakers. Jezelf daarnaast in een #howtomakethisaboutme rol tweeten maakt dat ook niet echt beter. In een notedop het hele probleem van links Nederland anno 2022.
Alptekin is een opruier. Heel veel over zichzelf.
Dat is toch die shampoo tegen haaruitval?
Ik vermijd de NS al vele jaren als de pest. Ze doen maar.
Een kopje oploskoffie met zoetjes en koffiecreamer graag.
Uit solidariteit met de stakers laat ik vandaag m'n auto in de parkeergarage.
Tot morgenmiddag 14:00 uur.
Of dat helpt, weet ik niet. Dat is tegenwoordig trouwens van geen belang, zolang je het maar goed bedoelt.
Ik ga even mijn profielfoto aanpassen naar een afbeelding van een trein, zo terug.
Actieleider: Alle steun is welkom!
Wie steunt de reiziger??
De reiziger in spe steunt. En wacht geduldig af.
@Glasgow Argus | 26-08-22 | 09:19:
Zo zijn wij Nederlanders. Rustig afwachten.
Maar daarmee zijn de problemen van de consument niet verholpen.
Zoek het maar uit!
Het wordt pas echt lastig als boeren de snelwegen gaan blokkeren.
Dat zal zo snel niet gebeuren. Toch ?
Mijn auto staakt nooit....
Klop het maar af. Er komt een dag....
@Risingson | 26-08-22 | 09:12: Met al die spionage software die de EU er nu verplicht in laat jongen, kunnen ze straks gewoon op knopdruk zeggen: Nee, u rijdt vanaf nu alleen nog maar op oneven dagen.
Hoeft niet.. ze kunnen je electrische auto straks gewoon uitzetten en er is niets wat jij daar tegen kan doen !
@Risingson | 26-08-22 | 09:12:
Dat je de Anwb belt?
Er was een tijd dat ik driftig zou reaguren over de bezigheden van vakbonden inclusief stakingen. Echter dat voel ik niet meer zo. De arbeider heeft beperkte middelen om te onderhandelen en eenheid is macht. De geldschieter is meer toebedeeld, niet alleen binnen Nederland maar over grenzen heen. De gebied gebonden machinist staat bij voorbaat tien punten achter tegen het globale geld.
Bovendien is het niet zo dat de treinen om de week stil staan vanwege stakingen, nee ze gaan gewoon door ook met personeelstekort, Chinese virussen en constante guerrillaoorlog van veiligelanders.
Tot slot is het goed om het systeem regelmatig een klap te geven. Aanvoerketens dicht, Schiphol overbelast, openbare orde weg, verwarming uit, treinen stil. Weerbaarheid kun je leren.
Een rechtsmens komt tot inkeer? Kijk, dat lees ik nou graag.
@* Il Principe * | 26-08-22 | 09:21: Vakbonden zijn een relikwiek uit de vorige eeuw. FNV in het bijzonder heeft bij herhaling laten zien zich enkel te bekommeren om de 55+ in hun klantenbestand ten koste van de jongere leden. Geleidelijk komen die daar achter en keren de bonden terecht de rug toe. Met zulke vertegenwoordigers heb je geen beroerde werkgevers meer nodig.
@_pacman_ | 26-08-22 | 09:25:
Je hebt niet helemaal ongelijk, zelf heb ik in 2016 mijn lidmaatschap opgezegd vanwege dat punt. Maar vakbonden zijn simpelweg noodzakelijk om te voorkomen dat uiteindelijk 80 procent van het volk op minimumloon leeft met wurgcontracten.
@_pacman_ | 26-08-22 | 09:25: ik denk niet dat een vakbond an sich achterhaald is. Ik denk wel dat je in Nederland er niet zo heel veel aan hebt, omdat ze geïncorporeerd in het systeem zijn. FNV is daar het grootste voorbeeld van, die zijn met van alles bezig, lekker woke, maar echt opkomen voor hun leden? Mwah. Terwijl het nu gouden tijden voor vakbonden zouden moeten zijn.
Ik ben zelf lid van een vakbond, maar bij FNV weggegaan. Ik wil een vakbond die opkomt voor werknemersbelangen. Niet dat woke gezeik.
@_pacman_ | 26-08-22 | 09:25: Vakbonden zijn idd bij lange na niet meer wat ze geweest zijn. Iemand heeft heel slim de SER uitgevonden en nu zit men braaf te polderen. Ze zijn onderdeel van het establishment en brullen alleen nog om lidmaatschapspoen binnen te harken.
Aan de andere kant zijn ze nog wel steeds zinvol. Als je op een politieke partij stemt omdat je denkt dat die voor je opkomen, vergis je je vaag ernstiger dan wanneer je op een vakbond vertrouwd. Dus geheel wegschuiven zou ik ze niet.
NS maakt verlies door afname van aantal reizigers post covid, staken gaat vast helpen gezien de beroerde financiële situatie, maar succes met de staking!
De financiële situatie bij NS is nog nooit in orde geweest.
Ze stonden 500 miljoen in de min, en staan dat nu in de plus vanwege financiële steun van 1 miljard. Ze kunnen wel wat missem voor het personeel.
Dat zijn een paar strakke billen..
Eerste wat me opviel inderdaad. Goede billen.
Haha, dat viel mij ook als eerste op
Ik heb net ingezoomd.
Met mijn vingers gleed ik over de foto.
(Om in te kunnen zoomen)
Complimenten voor de dame in kwestie.
Geen slipje.
Het is een transpersoon, weet ik toevallig.
Dat is een corrigerende onderbroek.
Staking. FNV. PVDA. Zijn de jaren 80 terug?
Nee, PvdA is woke en nu komt er niemand meer voor de werkenden op.
Er zijn blijkbaar ook mensen voor wie het te koud is wat korts te dragen.
Sommige mensen staat dat goed.
Misschien last van een kortslip.
Die dame met die lange grijze broek mag wel met mij meerijden.
Ik sta over 15 minuten aan de Weena met m'n gloednieuwe anti midlife crisis Maserati.
Uitkijken naar iemand met een Stella dus?
@Lorejas | 26-08-22 | 09:03: nee, Stella doet thuis het huishouden
Ik ken hem, dat is Harold, transitie is nog niet voltooid. Tegen de haren op zijn benen is niet op te scheren, vandaar die lange broek.
De RandstadRail staakt niet. Alleen de NS.
Hard day, yes, it has been a hard day
Yes, it has been a hard day, yes, it has
Er is minder diversiteit op Rotterdam CS dan in een willekeurig reclameblok op TV.
Hoax!
't Is nog vroeg hè
Hett is nog vakantie. Sowieso zag Nederland er de afgelopen weken uit alsof je in de jaren '80 was aanbeland.
HIj is trots bla bla in de arbeidersstad bla bla
Ga dan arbeiden man in plaats van staken.
Ja en voor een hongerloon en slechte tijden. Tuurljk joh.
De havenstaking van '46 en '47 stonden anders bekend om hun geweldadige karakter.
Ik snap deze staking niet helemaal. Maak het reizen gewoon gratis, dan raak je het bedrijf zonder het volk te raken.
Inderdaad. Ga bijvoorbeeld ern fag weigeren om vervoersbewijzen te controleren. Dan heb je de sympathie van de reizigers.
@hatsikidee | 26-08-22 | 09:03: ern fag = een dag.
Excuses
Dat kan niet zomaar met die kudtpoortjes. Of bedoel je dat ze die open zouden moeten zetten?
Dat helpt inderdaad als het een loonsverhoging is die je wil
@Leyrann | 26-08-22 | 09:06: lijkt me een goed idee
"Gratis, dan raak je het bedrijf zonder het volk te raken." Nonsens, de rekening komt altijd bij " het volk"
@Zwizalletju | 26-08-22 | 09:15: Onder de streep wel, maar in de tussentijd raak je al die managers hun kpis en dat doet zeer voor de bonusronde.
Dat is al ooit eerder verboden door de rechter. Daarnaast benadeel je dan de mensen met een abonnement.
Weet je wie er ook altijd met de trein reisde?
Kim Jong-un?
Bonifatius?
Trijntje Oosterhuis
Mevrouw Oosterhuis?
Guus meeuwis
@laurentius | 26-08-22 | 08:54: Ik neem aan dat de man van Trijntje regelmatig de Trijn nam?... Dus bijna goed.
Vladimir Iljitsj Lenin?
Joden, zigeuners en politiek gevangenen In de oorlog. Onvrijwillig.
James Bond
Winnetou?
Pipi Langkous?
Treinmachinist?
Dezelfde die ze op tijd liet rijden?
Thomas, the little steam engine?
Een gepantserde trein of niet?
Albert Hammond?
Agatha Christie?
Gustav!
Ik zou het niet weten.
nl.m.wikipedia.org/wiki/Jannes_van_de...
Duh...;!!
Bettie Balhaus.
@neonreclame | 26-08-22 | 09:10: Dat was nog eens een figuur! Veel te vroeg gaan hemelen....
@Roos | 26-08-22 | 09:12:
Heerlijke verwarde man....
Kom Natural, laat ons niet langer in spanning!
Jouw moeder en vader?
Mr_Natural, geef antwoord, anders bel ik de politie.
De gepensioneerde conducteur natuurlijk.
De machtige arm van Alptekin.
Hoeveel procent van de mederwerkers is het eens met de staking vraag ik me af.
De vakbonden zijn tegenwoordig ondervertegenwoordigd, maar roepen wel een staking uit.
En Alpi ken ik niet.
NS kan ook gewoon ervoor zorgen om tijdens stakingen images.app.goo.gl/UzAFGnRzhuBnGT2c7 beschikbaar te stellen.
Kedeng Kedeng met de troostmeisjes.
Wie heeft die foto gemaakt?
Weet je waar het ook erg druk is? Die mensen lezen het nieuws ook niet.
Klopt, want ze zijn druk bezig met het reizen of werk.
Ja, maar die kunnen niet lezen. Anders wordt je geen apotheker.
OV in Nederland zuigt.
Das gvd een lekkere kont
Inderdaad een prettig gezicht
Sorry hoor, maar die rode rugzak en die rode korte broek zijn geen gezicht.
Jamaar die verticale strepen kleden wel heel erg af, dat wist Obelix al!
Yep... Viel op...
Ben zelf meer een benen man .. of borsten....
Ik dacht ook dat daar het artikel over zou gaan. Helaas.
@Linke Soep | 26-08-22 | 08:50: Zeker, maar de voorkant is ook niet onbelangrijk. Ik hou nog even een slag om de arm maar die billen scheppen idd hoge verwachtingen.
Ik heb echt 0 begrip voor die stakers, ze krijgen 8% in 2,5 jaar ofzo. Dat is best ok. Als je dan nog actie moet voeren doe dan iets waar mensen minder last van hebben. Het spoor is tijdens de vakantie al aardig ontregeld geweest vanwege onderhoud.
U bent zo iemand die bij 50% korting denkt: Dat is goedkoop!
Ga eens een dagje, of liever in de avond 'kaartjes knippen', ik snap überhaupt niet dat ze daar nog volk voor vinden.
Maar als directie van de NS mag je er een tyfhusbende van maken, zonder consequenties schijnbaar. Onderhoud van spoor is van ProRail, dus uw reaguursel raakt kant nog wal.
Ohw, en hier een lijstje wat die lutsers 'verdienen', scrol vooral even door naar de pensioenen en variabel loon...
@redthehaghue | 26-08-22 | 08:51:
www.nsjaarverslag.nl/jaarverslag-2021...
@redthehaghue | 26-08-22 | 08:51: Is het zo'n tiefusbende? Volgens mij is de NS een goede werkgever, draait het Nederlandse spoornetwerk best prima en wordt er winst gemaakt. Weinig reden tot klagen volgens mij. Er kunnen altijd dingen beter, uiteraard. Maar volgens mij hebben NS werknemers echt weinig reden tot klagen.
@BBRDWR | 26-08-22 | 08:53: mwah. Ik krijg niet de indruk dat de gestegen kosten voor het spoorvervoer bij het NS personeel terechtgekomen is. Die baten zijn lekker afgevloeid richting de staat. Daarbij heeft het personeel wel te kampen met de gevolgen van een al maar asocialer reizigerspubliek en enorme personeelstekorten. Tel daarbij de rampzalige inflatiecijfers op en ik snap wel dat ze niet afgescheept willen worden met 2.5x een loonsverhoging van 3.1%
@BBRDWR | 26-08-22 | 08:53: Langzaam maar zeker zijn er, net zoals er in sommige steden no-go zones zijn, no-go trajecten.
"Jeugdigen" die er een tiefusbende van maken, conducteurs zonder enige rugdekking die zoiets hebben: Ik doe niets meer, want in je eentje wordt je gewoon op je bek geslagen (of erger).
Maar ja: De NS heeft nu al weer de 2e directeur uit de politieke baantjesmolen (lees: totaal incompetent) en al de zoveelste uit het professionele "bestuurders" circuit. Volk wat een trein nog niet zou herkennen als ze er door geraakt worden nadat hun privé chauffeur ze op de spoorwegovergang heeft laten staan.
@TheEgg | 26-08-22 | 09:13: Hoezo is de NS directie verantwoordelijk voor die 'jeugdigen'? Daarvoor is toch politie en justitie? Dat is handhaving van de openbare orde? Of moeten er NS knokploegen komen?
@BBRDWR | 26-08-22 | 08:53: Ze missen de erkenning voor hun werk, een aai over de bol heb ik begrepen. Het is allemaal technocratisch geworden. Ze voelen zich inwisselbare werknemers. Ik kan mij daar wel wat bij voorstellen. Heb zelf ervaren bij mijn laatste werkgever dat de top steeds meer technocratisch werd uit oogpunt van efficiëntie, verantwoordelijkheden werden van de werkvloer weg genomen en ondergebracht bij een nieuwe tussenlaag technocraten. Zonder verantwoordelijkheid ben je enkel een nummer. Evengoed zag men dat velen ontslag namen en hebben het beleid toen iets terug gedraaid. Maar hetzelfde werd het nooit meer. Gestaakt werd er nooit. Ze trokken gewoon aan hun stutten.
@Enter Yeti | 26-08-22 | 09:05: 8% in 2,5 jaar is echt niet niks. Maar goed, als ze er 3x 10% van maken, dan weten we zeker dat treinreizen onbetaalbaar wordt. En dat verandert niks aan de aso's en personeelstekorten hoor.
Met een inflatie van 10% ga je er met 8,5% in 2,5 jaar flink op achteruit.
Personeelstekort betekent overigens dat je niet genoeg betaalt.
@BBRDWR | 26-08-22 | 09:17: Vroeger was er spoor politie. Wegbezuinigd. Als er nu iets is in de trein, moet de conducteur de gewone politie bellen, en hopen dat die tijd hebben.
Ja, dat is de verantwoordelijkheid van de directie.
Overigens, een heel enkele keer wordt zo'n knokploeg ingezet: Man of 6 van de wat bredere persuasie, steekvesten. En dan de hele trein doorkammen. Dat werkt. Doe dat met regelmaat, en het gesodemieter houdt vanzelf op. Nu is de pakkans eens in de tien jaar.
Maar goed, dat zijn allemaal politieke/directie keuzes. Net als dat gesodemieter met die poortjes: Die zijn alleen hinderlijk voor de betalende reiziger. Het stopt geen enkele zwartrijder, maar was een mooi excuus om verder op kaartcontrole te bezuinigen. Met als gevolg meer zwartrijders.
En doordat we zwartrijders al jaren met hun gezeik weg laten komen, hebben ze nu een gevoel van entitlement (weet even geen goed NL woord voor). Dus als ze nu gecontroleerd worden, gaan ze op de vuist. En omdat dat tuig er mee weg komt, zitten ze tegenwoordig met hele groepen in de trein, de conducteur heeft geen schijn van kans.
Je kunt er wat aan doen, maar dat kost geld. Keuze van de directie.
@JanVergoor | 26-08-22 | 09:24: Iedereen gaat er met dergelijke inflatie op achteruit... Besef dat goed.
@TheEgg | 26-08-22 | 09:30: Kortom, er is te weinig politie om dit soort tuig aan te pakken. Overigens kan ik me niet voorstellen dat die poortjes niet werken tegen zwartrijders... Zeker niet ten opzichte van de oude situatie waarbij iedereen in kon stappen. Maar goed, zelfs als het wel allemaal geregeld was, was er wat te zeiken. Alles om te bitchen op mensen die 300K verdienen. Want dan kun je het nooit goed doen... Want dan was er wel wat anders wat niet goed is. Sorry, ben ik cynisch over...
@NLgaatnaardeklote | 26-08-22 | 08:50: Als je eerste dag begint met een cursus "omgaan met agressie" moet er toch een lichtje gaan branden.
REAGEER OOK