Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wolf at hert

Mmmmm lekker lekker lekker een hert (en een vogel)

Social

Dat is pech! Hert weg. Je ziet 'm daar zo liggen met z'n uitgeholde reet. Zielig hoor! Maar nee mensen. Zo ies natoerrrrrrrr. Die wolf komt hier ook maar lekker aangewandeld en hij heeft trek. Hij heeft net zo veel recht om hier te zijn als die laffe schapen, die slome herten en die in semi-gevangenschap levende moeflonschijtbeesten op de Hoge Veluwe. Je land is wel erg sneu als een hert aan de top van de voedselketen staat. Hup wolf! Vreten!

Wát zegt Gerda nou?

Social

Reaguursels

Inloggen

Dat ontbindende lijk, stoot toch stikstof uit neem ik aan?
Dan gaat de natuur toch kapot enzo?
Was het niet zo dat 1 drol van een hond al meer stikstof gaf dan de natuur aankon, dus hoe zit het dan met die lijken.......

anoniem98765 | 15-08-22 | 19:39 | 1

Binnen twee dagen is dat kadaver door de wilde zwijnen en vossen opgegeten

theo-is-dood | 15-08-22 | 19:54

Laat een paar wolven los in dat afgezette hertenen paardenreservaat in Flevoland, was het toch, hoe heet dat ook alweer...

F. von Zeikhoven | 15-08-22 | 18:51

Dr'uit met die wolven. Wimlex ff vragen om te helpen.

HijgentHert | 15-08-22 | 18:35

— Boy, 9, killed and another horrifically injured as WOLF pounces on lads swimming in river
WARNING: GRAPHIC CONTENT The boys, which included a third child who escaped unhurt, had been swimming in a river when the wolf attacked, killing one boy and causing horrendous injuries to another—

www.mirror.co.uk/news/world-news/boy-...

Via YouTube: SCARE WOLF: One Boy Dead And Other Horrifically Bitten In Terrifying Attack

m.youtube.com/watch?v=2myQ7fppTuo

theo-is-dood | 15-08-22 | 18:34 | 6

@lekgoot | 15-08-22 | 18:49:
Dat klopt. Er overlijden ook wel eens mensen aan hondenbeten.
Wat ik wil laten zien is dat het wel degelijk voorkomt dat een wolf een mens aanvalt.
U vindt overigens op YouTube ook filmpjes uit Duitsland (Niedersachsen) waarin een wolf toch wel angstig dicht in de buurt van mensen komt. En zich ook moeilijk laat verjagen.

m.youtube.com/watch?v=JTX6TnOgZbc

Zo te zien een nieuwsgierig jong beest. Maar als jouw kinderen daar spelen ...

theo-is-dood | 15-08-22 | 19:09

@lekgoot | 15-08-22 | 18:49:
Inmiddels is er een therapie die de wespenallergie opheft. Dus heeft u een hevige reactie na een wespensteek, weet dat de volgende steek een heftigere reactie geeft. Ga naar de huisarts en laat je doorverwijzen. Kost een jaar maar dan ben je er van af.

Alquest | 15-08-22 | 19:12

@theo-is-dood | 15-08-22 | 19:09: bij onze oosterburen loopt/liep ook een onderzoek naar 'wolven' die een kruising zijn, een hybride, tussen honden en wolven en daardoor niet een natuurlijke angst hebben voor mensen. Juist deze beesten kunnen een groot gevaar vormen.

therealbraindump | 15-08-22 | 19:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Lik me reetje.

Alquest | 15-08-22 | 18:31 | 1

Menukaart: openreerug

KlaagGraag | 15-08-22 | 18:35

Die wolf weet wel wat lekker is

Mark van Leeuwen | 15-08-22 | 18:10

Je kan deze Tweet niet bekijken omdat de eigenaar van het account heeft beperkt wie zijn of haar Tweets kan bekijken.

Fi-Bu-Bla | 15-08-22 | 17:54

Ik zag vanochtend twee fazantachtigen wegvliegen uit het hoge gras. Zelfde bouw, maar leek een maatje kleiner als een echte fazant die vrij groot konden zijn. Zag even later de boosdoener, een jagende kat. Voor mij het teken om ‘zoek kat’ te zeggen en een aanwijzing te geven. Even later zat de kat in de toppen van de boom, hoger dan nodig was.

Op een dijk van 400m langs een natuurgebied kwamen drie katten het gras uitgelopen en kozen eieren voor hun geld. In dat veld zitten dus grotere vogels en leeuwerikken.
Als we wat aan de natuur willen doen, dan moet er iets worden gedaan aan de kattenpopulatie. Een belletje verplicht om zou al veel lees schelen, al zijn broedende vogels aan de grond alsnog kansloos.

Dr.Platypus | 15-08-22 | 17:44 | 7

@Dr.Platypus | 15-08-22 | 18:46:
Precies, bodembroeders als patrijs, fazant, wilde eend en kievit worden massaal opgevreten door loslopende huiskatten en verwilderde katten.

Maar hoeveel links je plaatst naar wetenschappelijke onderzoek, hoeveel citaten uit rapporten je hier plempt, het maakt niet uit.
Want, poezen zijn Liev. Mijn lieve poes doet dat niet. En jullie zijn alLeMAal HaTerZs!!!

Klik: www.tilburguniversity.edu/nl/magazine...

theo-is-dood | 15-08-22 | 19:22

Patrijzen lijkt me zeer sterk; zijn er bijna niet meer. Eerder fazantenhennen.

austinhealey | 15-08-22 | 21:27
▼ 4 antwoorden verborgen

Grote vraag is natuurlijk: Waar bleef de dierenambulance?

Dr. Worstenbroodje | 15-08-22 | 17:44

Brian May mocht ooit spreken tijdens een debat over de dassenjacht en hij stelde (heel terecht denk ik) dat je, wat je er verder ook van mag vinden, het gewoon niet in een beschaafd land thuis hoort. Het feit dat je jezelf beschaafd noemt houdt in dat je zegt dat je boven je meest basale primitieve instincten kunt uitstijgen en daarmee controle en dus verantwoordelijkheid op je neemt. En dat betekent dat je dieren niet willens en wetens laat creperen, ook niet onder het mom van 'natuur' waar we in Nederland toch al niks van hebben. Zonder wolven hebben de beesten hier weer een gruwelijke manier van sterven minder (voor wat dat waard is, maar zonder wolven opgroeien is wel zo prettig omdat je niet de hele dag over je schouders hoeft te kijken. Afijn dat weet je zelf), en het is niet zo dat het voortbestaan van de wolf afhangt van hun vestiging hier.

Sans Comique | 15-08-22 | 17:39 | 2

Ik heb altijd de ijdele hoop er een tegen te komen en vertrouwen uit te stralen naar dat beest toe. Maar ik heb wel altijd een flinke stok/tak bij me, voor het geval dat

Mark van Leeuwen | 15-08-22 | 17:59

Heeft u bedacht hoe een hert of ree sterft als er geen wolf hem of haar opvreet. Op een gegeven moment zijn tanden en kiezen zodanig afgesleten dat de voedingstoestand minder wordt. Parasieten als longworm en leverbot slaan toe. Het beest wordt zwakker en wordt verdreven naar een steeds kleiner territorium. Waardoor de voeding nog minder wordt en de gezondheid nog slechter. Komt dan de winter dan heeft het dier te weinig vetreserves opgebouwd. Moet ik het plaatje verder tekenen?

theo-is-dood | 15-08-22 | 20:06

Hoeveel CO2 schijnt zo'n beest eigenlijk uit?

Vosfox | 15-08-22 | 17:12 | 1

Methaan, wat dacht je van methaan...

Sans Comique | 15-08-22 | 17:39

Tijd voor Scandinavische tijden:

Rondzwervende walrus Freya gedood door Noorse autoriteiten

De wolf zijn laatste uur is geslagen.

KlaagGraag | 15-08-22 | 17:05 | 2

Ja, omdat andere mensen haar lastig vielen. Rare redenatie, als je het mij vraagt. Maar dat doe je niet.

Sans Comique | 15-08-22 | 17:40

@Sans Comique | 15-08-22 | 17:40: Freya 1x laten happen naar de mensen die te dichtbij komen, zal ze leren.

KlaagGraag | 15-08-22 | 18:37

Ja maak er maar grapjes over. Maar wie ruimt de wolvenpoep op?

mundusvultdecipi | 15-08-22 | 17:02

Straks ligt daar een peutertje dat aan het zicht van de ouders is ontsnapt. Da's toch best een akelig gezicht.

Papa Jones | 15-08-22 | 16:36 | 10
-weggejorist-
KlaagGraag | 15-08-22 | 18:39

@KlaagGraag | 15-08-22 | 18:39:
-
Laatst is de de gek van Tiengemeten
door een dolle hond gebeten
De gek herstelde van de beet;
het was de hond die overleed.
-
John o' Mill.

bisbisbis | 15-08-22 | 21:21
▼ 7 antwoorden verborgen

Gerda zegt niks meer... ze heeft snel haar accountje geblokkeerd voor die böse baussenwelt!

DatInternetDingetje | 15-08-22 | 16:24 | 2

En zo gaat dat met de creepy natuurfreaks, bedreigingen alom, de mens telt inderdaad niet mee. Alles voor de romantisering, de droom van een wolf in de bossen in een land met teveel mensen en te weinig leefruimte. Afschieten dat ongewenste spul.

Rdock | 15-08-22 | 16:28

@Rdock | 15-08-22 | 16:28:
Wat zei Gerda nu? Ik ben nieuwschierig, juist vanwege het afschermen van haar account.

Nuuk | 15-08-22 | 17:10

Er is een groep mensen die alles romantiseert, en het daarmee oké vinden dat wij hier de wolf toelaten. Voor deze groep is de mens wellicht ondergeschikt. Wacht maar totdat de wolf kinderen opeet, denk hierbij aan Roodkapje.

Rdock | 15-08-22 | 16:16 | 6

Kaas de Wal.
Vet lol.

jufrouw theelepeltje | 15-08-22 | 16:48

@John McClane | 15-08-22 | 16:21: En dan nog leeft de Wolf lang genoeg om in de put te verzuipen. Er was eens...

Sans Comique | 15-08-22 | 17:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Van de week op het strand riep iemand opeens: 'Wolf!', maar dat bleek een Duitser die zijn zoontje riep. Helaas had het zoontje toen al een schot hagel te pakken.

Mr_Natural | 15-08-22 | 16:14 | 5

Das war Peter und der wolf.

Prieelvogel | 15-08-22 | 16:23

@Rdock | 15-08-22 | 16:18: nee hoor duitsers zijn al lang van de lijst beschermde diersoorten gehaald

BoerKoekoek | 15-08-22 | 16:35

@Arie_Sperger | 15-08-22 | 16:20: Om ons te overheersen hoeven de Duitsers niet meer binnen te vallen. Door ons stemgedrag is Nederland al enige tijd geleden overgeleverd aan de Moffen. By proxy. maar toch.

Sans Comique | 15-08-22 | 17:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Wolven en honden zijn familie van elkaar, maar zeehonden en zeewolven niet, verwarrend toch?

Mr_Natural | 15-08-22 | 16:12 | 7

Vleerhonden en vleermuizen zijn wél familie van elkaar maar muizen en honden niet. Wat dacht je daar van?

Sans Comique | 15-08-22 | 17:08

Maar zeekomkommers zijn toch zeker wel familie van de gewone komkommers, net als zeeëgels en egels?

Lijkvocht | 15-08-22 | 17:10

@Lijkvocht | 15-08-22 | 17:10: Nee, dat is appels en peren vergelijken. Oh die zijn ook familie van elkaar. Dus ja, het antwoord is ja, denk ik.

Sans Comique | 15-08-22 | 17:45
▼ 4 antwoorden verborgen

Nee ik begrijp de angst voor De Wolf volledig in een land vol Volgzame Schaapjes

Arie_Sperger | 15-08-22 | 16:09 | 3

John de Wolf did nothing wrong.

Graaf_van_Hogendorp | 15-08-22 | 16:17

Een griep veroorzaakt méér doden inderdaad.

Papa Jones | 15-08-22 | 16:37

@Papa Jones | 15-08-22 | 16:37: En meer angst. Ten minste, tegenwoordig.

Sans Comique | 15-08-22 | 17:10

Nee ik begrijp de angst voor De Wolf volledig in een land vol Volgzame Schaapjes

Arie_Sperger | 15-08-22 | 16:09 | 1

Dubbelpost sorry Joris!

Arie_Sperger | 15-08-22 | 16:14

Waar is Lupus Lupus gebleven?

austinhealey | 15-08-22 | 16:07 | 1

Een onbekende ziekte gekregen misschien.

funda | 15-08-22 | 16:10

De buurvrouw gaat 6 weken op vakantie.
Iemand gooit overdag gooit haar kat op straat.
Geen levende vogel meer te vinden in de buurt.
Is dat niet gewoon hetzelfde?

MorgenEenAnder | 15-08-22 | 16:06 | 5

Tijd voor de herinvoering van de kattenmepper!

Rdock | 15-08-22 | 16:33

Nee.

Een hert is groter dan een peutertje.

En een kat eet geen peutertje.

Papa Jones | 15-08-22 | 16:38

Je kan die kat beter even de weg naar de slagerij bij brengen. Zij doen wij het tenslotte ook

Mark van Leeuwen | 15-08-22 | 18:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat is er vast zo een die in bambi pak hooi over het hek bij de Oostvaardersplassen aan het gooien was.
Dat is nou natuur alleen de sterken overleven en de zwakken zijn wolvenvoer.

Als het zo door gaat komt de gier misschien wel weer terug, alle vogel liefhebbers zullen daar wel blij van worden.

threebees | 15-08-22 | 16:06 | 1

De Oostvaardersplassen is meer een park, de dieren kunnen er niet weg hebben geen natuurlijke vijanden, dus dan zal men iets aan beheer moeten gaan doen. Of bijvoeren of het aantal verminderen.

voldemort | 15-08-22 | 16:53

Ik denk er aan is op de veluwe een vakantie huisje te huren, kan de kleine meid leuk buiten spelen. Heeft iemans daar al ervaring opgedaan.

jan huppeldepup | 15-08-22 | 16:05 | 4

Heeft ze een rood mutsje toevallig?

seasicksteve | 15-08-22 | 16:17

@seasicksteve. Nee, een Brazilian strip.

Kaal-dik-en-lelijk | 15-08-22 | 16:23
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
DontLookWhenIP | 15-08-22 | 16:03

Wolven eten niet uitsluitend om te overleven. Ze nemen uit elke Bambi 1 of 2 hapjes. Seriemoordenaars zijn het. Pitbulls in het kwadraat. Ze doden voor het plezier. Je kan dat natuur noemen, maar niet iedere soort is nuttig of gewenst.
Wat mij betreft eindigt iedere wolf in de frikandellen.

Nonkel Frituur | 15-08-22 | 16:02 | 11

@Nonkel het gaat hier om zwervende wolven die een territorium proberen te veroveren. In die fase is het instinct om alles dood te maken. Vossen hanteren diezelfde techniek. Nadat het territorium is afgevlagd, dat wil zeggen piketpaaltjes slaan door te pissen langs de randen van het gebied komt de volgende fase. Opbouwen van een roedel. Die varieert van 20 tot 40 dieren. In deze fase worden ze gevaarlijk voor wandelaars want ze kunnen alles aanvallen. Ik voorspel dat over een jaar of 2 dat gaat gebeuren hier in ons aangeharkte park.

austinhealey | 15-08-22 | 17:48

Nuttig of gewenst zijn menselijke waarden. Het gaat om ‘functioneel’, in het hier en nu. Ik ben even functioneel als een regenworm.

Alquest | 15-08-22 | 18:37

Wat u plezier noemt kennen we als ‘feeding frency’, bekend bij haaien en piranha’s. Dit gebeurt bij een overdaad aan voedsel. Bij haaien als ze bijvoorbeeld op een dode walvis stuiten. Krokodillen hebben het bij de Grote Trek.
Zeldzame gebeurtenissen dus, die optimaal benut moeten worden. Een kudde schapen is niet natuurlijk. Het is wel zielig maar daar heeft een roofdier niets mee. Voor beren, leeuwen, tijgers, krokodillen en hondachtigen is alles wat beweegt eten. Id est.

Alquest | 15-08-22 | 18:55
▼ 8 antwoorden verborgen

In Ter Apel zit zeker nog een heel roedel grijzebaardwolven op een verblaifsgoenink te wachten... Preventief uitzetten dan maar, terug naar hun natuurlijkr 'habitat' lijkt me in dit geval dan wel het meest menselijk en wenselijk...

HAL 9000 | 15-08-22 | 16:01

Pieter Beens, freelancejournalist, zal ook wel een standpunt hebben inzake de stikstofproblematiek, waarin het er ook om gaat wat nou natuur is en wat niet. Ik ben erg nieuwsgierig naar dat standpunt. Is bijvoorbeeld De Peel, een afgegraven stuk hoogveengebied, dus een door menselijk ingrijpen zwaar verschraald stuk grond, nou natuur of juist niet? Zelde vraag kun je stellen inzake de Oostvaardersplassen. Het kan zo zijn dat het een geliefde plekje is geworden voor trekvogels en zo, maar het gebied is door menselijk ingrijpen ontstaan en wordt door menselijk ingrijpen met kunst en vliegwerk in stand gehouden.
Een wolf die een hert aanvreet, en meneer de journalist vindt dat het er op de Veluwe niet veiliger op wordt.
Tijdens een bezoek aan de Beekse Bergen moet je ook in je auto blijven zitten, Pieter. En doe alsjeblief een lange broek aan als je een boswandeling wilt gaan maken, want oei, al die teken tegenwoordig. En pas een beetje op met bijen en wespen ook als je per se buiten wilt ontbijten met jam of honing of een glaasje jus d'orange. Het is zo gevaarlijk!

Schoorsteenveger | 15-08-22 | 16:01 | 5

@Kaal-dik-en-lelijk | 15-08-22 | 16:26:
Ik denk inderdaad dat de kans dat je als zevenjarige gepakt wordt door iemand met proefverlof groter is dan de kans dat je door een wolf wordt gegrepen.

Schoorsteenveger | 15-08-22 | 16:29

Dus een hert kan beter een rijbewijs gaan halen.

Uw Verzekeringsadvis | 15-08-22 | 16:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zie helemaal geen foto van een vogel dus ik zeg: fake news.

Sinterbikske | 15-08-22 | 16:00

Als je op 200 meter van een natuurgebied in een vakantiehuisje zit ben je gewoon een stikstofterrorist en moet je verder je bek houden heb ik geleerd de afgelopen tijd.

Sinterbikske | 15-08-22 | 15:58

Van dat kadaver kan Boy Bensdorp nog wel fijne herten puree maken.

Kaal-dik-en-lelijk | 15-08-22 | 15:57 | 4

Wat leftovers uit restaurant "De gek geworden bever" erbij, jammie!!

Kaal-dik-en-lelijk | 15-08-22 | 16:02

Lol @ prieelvogel.

Kaal-dik-en-lelijk | 15-08-22 | 16:11
▼ 1 antwoord verborgen

Dat hert was duidelijk het hoofdgerecht. Maar was die vogel nou het voorgerecht of het toetje?

Klaas_de_Waal | 15-08-22 | 15:56 | 1

Dat ligt aan de vogel. Een kwartel is meestal voorgerecht. Duivensoep ook.

Frau_Ferkel | 15-08-22 | 15:59

Geef die wolf een bonuskaart, kan 'ie naar de appie...

Porta | 15-08-22 | 15:55

Dat de wolf het weet:
«Sollte ich eines Tages einen Wolf bei meiner Herde entdecken, hole ich die Flinte aus dem Auto»: Der Konflikt zwischen Mensch und Raubtier erreicht das Unterland
www.nzz.ch/zuerich/schaefer-wollen-ke...

Basil Fawlty | 15-08-22 | 15:55 | 6

@Frau_Ferkel | 15-08-22 | 16:09: Ik ben ooit in Indonesië geweest, en heb daar saté besteld bij een karretje in de straat (Surabaya). Geen idee, misschien was het hond of wolf, maar ik weet wel dat dat het lekkerste sateetje was dat ik ooit gegeten heb. Het zat hem vooral ook in het gekruide vlees, de satésaus is op zich hier ook goed te bereiden. Maar het was de combi die het hem deed.

MusicMaster | 15-08-22 | 22:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat een gezeur over een wolf, terwijl in de huizen terrariums staan met gif - en wurgslangen, schorpioenen, gifspinnen etc...

johnyl | 15-08-22 | 15:53

Een nieuwe wolfsschanze op de Veluwe. We leven in barre tijden.

wijsvinger | 15-08-22 | 15:51

Van die types die alleen van natuur houden wanneer het om bloemetjes en bijtjes gaat.

Baksteenbakker | 15-08-22 | 15:51

Hopelijk komt er een studie die herontdekt dat IJsselmeer en Noordzee vroeger vol zaten met krokodillen en piranha's.

funda | 15-08-22 | 15:50 | 5

@funda | 15-08-22 | 16:08: Is de maashagedis ook goed?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mosasaurus

Frau_Ferkel | 15-08-22 | 16:12

@Frau_Ferkel | 15-08-22 | 16:01: Heb als verwoed sportvisser menigmaal gevist in de Zuigerplas in Lelystad.. Daar zitten nog genoeg schildpadden. Heb er in de loop der tijden tientallen aan de haak geslagen en echt niet alleen van die hele kleintjes. Gevolg van terrarium leegkieperen in de plas. Zoals altijd, het begint met één of twee en voor je het weet zit de sloot vol. Zo zal het met de wolven ook gaan. Deze dieren moet je gelijk afschieten want over een paar jaar zit die veluwe er vol mee.

Sjakie | 15-08-22 | 17:55

@Sjakie | 15-08-22 | 17:55: Ik heb altijd begrepen dat wolven weer vertrekken op het moment dat er voor hun bijna niets meer te eten is...

HAL 9000 | 15-08-22 | 18:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Het kan ook John de Wolf zijn geweest die honger had en de dichtsbijzijnde McDonalds niet kon vinden.

BoerKoekoek | 15-08-22 | 15:48 | 2

Of "Chef" van Van Echelpoel.

funda | 15-08-22 | 15:52

Die laatste knakker, Kruijsbeek is niet helemaal flex.

'Waarom moet een schaap of hert dat er zelf niet voor heeft kunnen kiezen om in Nederland te leven zo nodig maar lijden voor de terugkeer van de wolf?'

Hij zegt het echt. Zal wel de rubberentegelgeneratie zijn.

Keutels | 15-08-22 | 15:47 | 1

Maar hoe zit dat dan met die vogel? Die had duidelijk wel een keuze maar bleef toch ook in Nederland.

Klaas_de_Waal | 15-08-22 | 15:59

Zo'n lone wolf doet helemaal niks. Pakt easy prey. Ik pak ook wel eens een schaap (heb tijdje in het Midden-Oosten gewoond en wilde wat assimileren).
Roedels heb je hier niet. Mensen zijn nooit het slachtoffer.
Ben er wel voor om in elk Natura2000 gebied een paar honderd wolven uit te zetten. Die beesten, geloof het of niet, leven hoofdzakelijk van stikstof.

Hoe milieu- en diervriendelijk wil je het hebben?

Ichneumonidae | 15-08-22 | 15:42 | 4

@Is dit nog nieuws? | 15-08-22 | 15:47: Zijn ook gewoon ratten. Was ooit op een van de Canarische eilanden waar men een kattenplaag had. Die katten gingen elkaar te lijf. De helft liep zonder staart of oren rond.
Opruimen die meuk. Vogels zag je er al bijna niet meer.
In het Midden-Oosten zie je toch voornamelijk schapen. Deze worden naar lokaal gebruik homo sapiens genoemd.
Waarom, dat weet ik ook niet.

Ichneumonidae | 15-08-22 | 15:58
▼ 1 antwoord verborgen

Nou niet direct de wolf de schuld geven. Het kan altijd nog door iets anders zijn gedaan.
https://projectparanormaal.nl/animal-mutilation-een-aanhoudend-fenomeen/

hero_of_heaven | 15-08-22 | 15:42 | 1

de wolf is ook niet schuldig. De schuldigen zijn diegenen die de wolven hier hebben losgelaten

WillemWordtWakker | 15-08-22 | 17:48

Mensen pakt de wolf niet. Wel hondeneigenaren want die ruiken prooi/hond.Dus hou jezelf aan de lijn.

Ambiorix | 15-08-22 | 15:42

Ik denk dat WimLex hier wel iets tegen gaat doen. Stel je voor dat er in het najaar niets meer over is om op te jagen. Kan niet hè.

rustzacht6 | 15-08-22 | 15:41

Je kunt erop wachten tot er een keer een dronken tiener, na een schoolfeest o.i.d., 's nachts naar huis fietst, valt en door een groep wolven voor een prooi wordt aangezien.

EenGoedBegin | 15-08-22 | 15:41 | 6

Mooi. Genoeg dronken tieners in dit land. Eentje meer of minder mist niemand.

BoerKoekoek | 15-08-22 | 15:47

Twee onbevestigende bronnen, wooptiedo.. Wanneer ga je iets over tekens posten dan?

Ins0mnia | 15-08-22 | 16:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Bij mijn in de Vogelaarwijk zijn het vooral Grijze Wolven op twee pootjes wat hier rondloopt.

Graaf_van_Hogendorp | 15-08-22 | 15:38 | 1

'Geen wolf zo grijs of er zit wel een rood plekje aan.'

funda | 15-08-22 | 15:39

Natuurbeheer zoals de mens dat niet kan.

Fark Mutte | 15-08-22 | 15:37

I'm mr. Wolf. I solve problems.

Ichneumonidae | 15-08-22 | 15:36 | 3

"Just because you ARE a character doesn't mean you HAVE character."

Keutels | 15-08-22 | 15:49

I understood that reference.

Graaf_van_Hogendorp | 15-08-22 | 16:19

Er is maar een manier, om wolven in Nederland een goed en permanent verblijf te geven.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Taxidermie

Frau_Ferkel | 15-08-22 | 15:35 | 1

Ja. in Artis.

Sjakie | 15-08-22 | 17:59

Hebben de 7 geitjes al gereageerd?

laurentius | 15-08-22 | 15:34 | 2

Of de 3 biggetjes?

Keutels | 15-08-22 | 15:50

Ik heb van Peter ook nog geen commentaar gezien.

naglfar | 15-08-22 | 16:32

Snapt die wolf nou niet dat we hier een stikstofcrisis hebben? Heb de argumenten er nog eens op nagelezen maar het beestje heeft hier geen schijn van kans, kan hier niet overleven.

Stonecity | 15-08-22 | 15:34

Wolven eten toch graag meisjes met een hoofddoekje? Of geldt dat alleen voor rode doekjes, of is het allemaal een sprookje?

Jemoesteensweten | 15-08-22 | 15:34 | 1

lol

Is dit nog nieuws? | 15-08-22 | 15:43

In het kader van diversiteit worden nu olifanten uitgezet om de wolvencrisis te bestrijden.

funda | 15-08-22 | 15:33

Wat is de toegevoegde waarde van de wolf in Nederland? Het op peil houden van de wildstand? Daar hebben we toch een koning voor, of wil die niet langer werken voor zijn (overvloedige) geld?

vladimirows | 15-08-22 | 15:32 | 1

Door jagers als de wolf verspreidt een grazer als een hert zich veel beter waardoor stukken land minder (snel) kaalgevreten worden. Ook goed voor de reproductie van herten, bij minder gemakkelijk leven volgt minder nageslacht.

_pacman_ | 15-08-22 | 15:34

In de buurt van druk bezochte bosjes kan het ook een reetkever zijn geweest.

Sarcastica | 15-08-22 | 15:30

Het is gewoon asociaal primitief gedrag. We leven niet meer in de oertijd.
Wij mensen staan trouwens aan de top van de voedselketen maar wij gaan ook niet als een stel primaten op de hoge Veluwe een wild zwijn stropen.
Als die wolf honger heeft gaat ie maar netjes naar de supermarkt.
shop-cdn-m.mediazs.com/bilder/wolf/of...

keestelpro | 15-08-22 | 15:30 | 1

Jonguh, die wolven vergeten altijd hun pincode. Staan ze een halfuur bij de kassa te huilen en jij maar wachten. Moeten we dat willen? En echt, nooit hebben ze cash.

Ichneumonidae | 15-08-22 | 15:45

Het lijkt me niet meer van deze tijd dat de wolf zoveel vlees eet.

Het brein erachter | 15-08-22 | 15:29 | 2

Lijkt me een prachtige taak voor de vegetarische slager.

wijsvinger | 15-08-22 | 15:45

@wijsvinger | 15-08-22 | 15:45: Owner attempts to demonstrate dog is vegetarian by choice.
https://www.youtube.com/watch?v=eG2IPRr--nM

Frau_Ferkel | 15-08-22 | 15:51

Kennis der natuur was niet mijn sterkste vak op school en daarom de vraag: hoe vangt een wolf een vogel?

Amsterdamsko | 15-08-22 | 15:29 | 3

Met een lokroep

laurentius | 15-08-22 | 15:32

Gaat achter een bosje liggen en doet het geluid van een regenworm na.

Kapitein Sjaak Mus | 15-08-22 | 15:33

@Kapitein Sjaak Mus | 15-08-22 | 15:33: Hahaha! Een mus kan het weten.

Dr. Worstenbroodje | 15-08-22 | 17:41

Een waakstruisvogel schijnt te helpen. Die hebben om mij niet helemaal duidelijke redenen een schijthekel aan wolven en tra

Lijkvocht | 15-08-22 | 15:28 | 6

@Analia von Solmsch | 15-08-22 | 17:07: Neen: Bor de wolf

Dr. Worstenbroodje | 15-08-22 | 17:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Als er in dat vakantiepark meisjes met rode hoofddoekjes gaan rondlopen en oma meenemen is het sprookje compleet....

Willy | 15-08-22 | 15:27

Die wolf heeft tenminste nog lekker gevreten. De marter die de bougiekabel van mijn auto (dus niet de bougiekabel van de auto van mijn schoonvader want ik heb geen schoonvader meer) had doorgebeten, dat was pas echt een kansloze vandaal. Zinloze criminaliteit. Dat doen wolven dus niet.

Leptob | 15-08-22 | 15:27 | 2

Dat was vast een Extinction Rebellion Marter.

funda | 15-08-22 | 15:34

Als ie daarbij zou zijn overleden, is het dan een Marterlaar?

naglfar | 15-08-22 | 15:37

Niet alle wolven over één kam scheren, hoor!
Er zijn ook prima wolven.
Ik noem bijvoorbeeld een Bor en een John.
Wolfje is een twijfelgeval. Een braverik die zijn eigen vader verlinkt, moet je altijd in de gaten houden!

Kapitein Sjaak Mus | 15-08-22 | 15:27

Wat is dit voor een zeikbericht, een paar jaar geleden zaten we te janken dat we arme hertjes, paardjes, en andere gespuis moeten afschieten. NU hebben we een oplossend diertje rond wandelen, krijg je jank berichten dat wolf wolfdingen doet.

Ins0mnia | 15-08-22 | 15:26

Pieter Beens is crybaby die lekker in zijn vinexwijk moet blijven.

BobDobalina | 15-08-22 | 15:26 | 2

Wel een neuzelaar ja. Wolven vallen nooit aan (met roedels wel ja, maar die heb je hier niet) en als er een keer eentje moeilijk doet klim je in een boom.
Het gerucht gaat dat wolven niet van die beste boomklimmers zijn.
Die Pieter heeft ws nog nooit een boom gezien, zal wel een boomer zijn.

Ichneumonidae | 15-08-22 | 15:50

@Ichneumonidae | 15-08-22 | 15:50:
Het is ook aan te bevelen om bij een wandeling over het Kootwijker Zand een boom mee te nemen.

Kapitein Sjaak Mus | 15-08-22 | 16:08

Kruijsbeek’s baard daar word ik nat van, qua objectification van de man, dus nu maar weer on topic: waarom mogen de jagers de wildstand wel beheren door kilo’s lood af te vuren, we missen juist grote predatoren in NL.
Of is kruisbaard, pardon, Kruijsbeek zelf jager of zo?

Analia von Solmsch | 15-08-22 | 15:21 | 5

@Kapitein Sjaak Mus | 15-08-22 | 15:31: Vissen met lood mag ook al niet meer.
Zolang U niet probeert, om met Uw schietlood een wolf dood te gooien, zie ik geen problemen.

Frau_Ferkel | 15-08-22 | 15:37

@Frau_Ferkel | 15-08-22 | 15:37: Vissen met een pistool doet toch bijna niemand meer. Handgranaten zijn zekerder en veiliger in het gebruik.

funda | 15-08-22 | 15:44

@funda | 15-08-22 | 15:44:
Geeft toch nog wel een hoop rommel, met die scherven, en zo.
"When in doubt, C-4"

(Jamie Hyneman)

Kapitein Sjaak Mus | 15-08-22 | 15:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Een "wolvenaanmeldcentrum" geen idee? Anders blijven ze maar binnen stromen en ongeneerd de (ongveraagde) ruimte innemen die eigenlijk niet van hun/hen is ...

We moeten het allemaal wel een beetje reguleren hier in de bv NL anders zijn we straks overgeleverd aan de wolven

Het Licht | 15-08-22 | 15:21 | 1

Een aanmeldcentrum in Ter Weksel, lijkt me.
Dan blijft het aantal wolven in NL tenminste laag, ongeveer nul.

Lu_Tze | 15-08-22 | 15:27

De wolf is banger voor de mens dan andersom, met goed recht. Verder schijt aan die boeren, koop maar een fatsoenlijk hekwerk.

Neuth | 15-08-22 | 15:20 | 1

Betaal jij dat hek?
Oh nee.. wacht..
Simpele ziel.

Is dit nog nieuws? | 15-08-22 | 15:41

Zo'n wolf heeft honger, is niet welkom in een restaurant en gaat dan zelf wat te snaaien zoeken.
Wat zou je zelf doen. Dat beest heeft groot gelijk.

Ichneumonidae | 15-08-22 | 15:19 | 3

Eigenlijk schuilt de wolf in eenieder van ons.

funda | 15-08-22 | 15:46

@Kapitein Sjaak Mus | 15-08-22 | 15:56: Exactamente, capitan.

funda | 15-08-22 | 16:05

Over een tijdje zijn de overschotten aan everzwijnen op de Veluwe op en dan zoekt de flink uitgedijde wolvenpopulatie massaal andere locaties.

Wekkertje | 15-08-22 | 15:19

Ik zou dolgraag eens een wolf willen zien.
Door mijn 5-25x56 scope, dat wel.

Frau_Ferkel | 15-08-22 | 15:18 | 1

.300 pcr laden doet.

BoerKoekoek | 15-08-22 | 16:39

Er lopen meer dan 250.000 reeen rond in Nederland. En niet achter wildroosters - gewoon overal. En die dingen hebben nul natuurlijk vijanden (behalve dan, nu, de wolf).

konjodebonjo | 15-08-22 | 15:18 | 1

En de automobiel (op 2 of meer wielen desnoods).
Voor de 2-wieligen is een aanvaring met een hert overigens geen pretje, weet ik uit ervaring. Geen ontwijken aan.

Lu_Tze | 15-08-22 | 15:29

Enne, hoe vaak is een wolf nu al met een mens in aanraking gekomen?

SinisterNL | 15-08-22 | 15:18 | 10

Eeuwen fanatiek jagen en uitroeien heeft de wolf erg schuw gemaakt, nu leren we de wolf weer langzaam dat mensen volstrekt ongevaarlijk zijn, Dus over een paar jaar zien we een wolf aan een baby'tje oppeuzelen, en komt er een ambtelijke werkgroep 'Oplossen wolfsprobleem'. Jetten wil vast wel voorzitter worden.

Festen | 15-08-22 | 15:40
▼ 7 antwoorden verborgen

Mensen weten toch maar bitter weinig van de natuur. Even bijpraten, dus.
Wolven eten het liefst biggetjes, maar behelpen zich bij gebrek aan beter met grutjes met stroop.
Commentaar desgevraagd: "Bah, bah en nog eens bah!".

Kapitein Sjaak Mus | 15-08-22 | 15:18 | 7

@Kapitein Sjaak Mus | 15-08-22 | 15:22: En broer konijn!

Frau_Ferkel | 15-08-22 | 15:24

@Analia von Solmsch | 15-08-22 | 15:24:
Grote geesten...

Kapitein Sjaak Mus | 15-08-22 | 15:28
-weggejorist-
zetje01 | 15-08-22 | 15:42
▼ 4 antwoorden verborgen

Koolmeesje in de dakgoot, spitsmuisje achter de regenton, Panter en Noortje aan de top van de voedselketen, veel meer natuur kan de Nederlander niet meer aan.

Blauwpetje | 15-08-22 | 15:17

Wolven zijn net bepaalde jongeren.....

pibasso | 15-08-22 | 15:17

Die 2 wolven kregen een paar jongen en die ook... en nu zijn er meer wolven.
Incest bende. Onnatuurlijk. Afknallen.

Is dit nog nieuws? | 15-08-22 | 15:15 | 1

Bovendien komen kleuter-etende wolven uit hetzelfde boek als Zwarte Piet, dus racistisch.

funda | 15-08-22 | 15:37

De ernstige waanvoorstellingen zijn meer te vinden bij de mensen die denken dat een aangeharkt park met fluffy beestjes natuur is. Het 19e eeuwse ideaal van een romantische natuur. We zouden ondertussen toch beter moeten weten. Zelf als het over ons zelf gaat.

Vandeanderekant | 15-08-22 | 15:15

Katten zijn leuk jah..!!1!!

Oprotten met die kudt vogels.....

neonreclame | 15-08-22 | 15:13

Beekse Bergen is aan het uitbreiden?

upgent | 15-08-22 | 15:12

Tekentafelnatuur van linkse stadsmensen.

Duwbak_Linda | 15-08-22 | 15:11

Als je ziet hoe de mensen, wereldwijd ,elkaar afslachten voor geld is dit peanuts.Beesten moorden om te eten mensen voor 1000 andere redenen.

ruuf | 15-08-22 | 15:10 | 6

@toetssteen | 15-08-22 | 15:16: Die wil de vos bewaren voor later, doen ze in de natuur ook. Probleem is dat de vos in een kippenhok opeens veel te veel heeft en vaak gestoord wordt voor hij het kan wegslepen en verstoppen voor toekomstige honger. En ja, ze hebben mijn kippen ook al eens te grazen genomen, dus ik weet wat het is.

Blauwpetje | 15-08-22 | 15:21

De moderne wolf gebruikt een Hellfire Missile.

funda | 15-08-22 | 15:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Toch altijd weer leuk en vooral als de voorstanders verwijzen naar loslopende honden. In percentages uitgedrukt denk ik toch dat de Wolf er slechter uitkomt als het gaat over het aantal incidenten tov het aantal aanwezige wolven.

bobby33 | 15-08-22 | 15:09 | 4

Nope. De wolf is mensenschuw, de hond niet. Dat zegt je eigenlijk alles al.

Theodorus.Goldbach | 15-08-22 | 15:16

@Is dit nog nieuws? | 15-08-22 | 15:18: Ach, de kleintjes durven ze wel aan.
Troika hier, troika daar.

funda | 15-08-22 | 15:41
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Humsico | 15-08-22 | 15:09 | 2

Nog altijd veiliger dan grote delen van de Randstad.

Deflatiemonster | 15-08-22 | 15:08 | 2

Daar hebben ze grijze wolven

Vandeanderekant | 15-08-22 | 15:11

Als de herten op zijn kunnen we kleine Igor, Pjotr, Natasja en Sonja wel voor de wolven gooien. Oekraïners en Polen genoeg in Nederland.

Bigi Bana Boy | 15-08-22 | 15:07 | 5

Zonder op te vallen overleg ik met mijn vrouw,
wie moet er aan geloven, toe bedenk eens gauw.

zetje01 | 15-08-22 | 15:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Alles moeten wijken voor zgn. natuur, tot en met onze boeren. Zie je een keer echte natuur in actie is het weer niet goed.

Cerberus | 15-08-22 | 15:07

"In het weiland van mijn schoonvader" wat is hier precies de toegevoegde waarde van?

Opco Engering. | 15-08-22 | 15:06 | 5

Evenveel als 'Elspeet', of hoe dat gehucht ook mag heten.

Jos Tiebent | 15-08-22 | 15:09

De wereld is van iedereen toch? Dus het weiland van de schoonvader is ook het weiland van de wolf. Simpel.

Vandeanderekant | 15-08-22 | 15:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Hier zijn in het voorjaar twee reekalfjes doodgebeten, door een loslopende herdershond. Ik ben team wolf en hoop dat ze ook een voorkeur ontwikkelen voor loslopende honden en katten, hup lupus, hup.

Blauwpetje | 15-08-22 | 15:06 | 1

Is natuur.

Is dit nog nieuws? | 15-08-22 | 15:10

Kennelijk zijn alleen vegetarische wolven leuk.

Baron_von_Rijswijck | 15-08-22 | 15:05

Is een reet lekker om te eten?

steekmug | 15-08-22 | 15:05 | 3

Zolang je om de bilspleet heen knaagt die is voor de anushaar knabbelaar ;)

Smoelensmid | 15-08-22 | 15:13

Dat moet je vragen aan Dimitri.

UnderTheDevil | 15-08-22 | 15:28

Makkelijkste manier om een karkas open te bijten is bij de zachte huid van de anus. Vandaar. Honden zijn ook dol op ingewanden, zo krijgen ze extra vitamintjes mee, spierweefsel staat op plaats twee.

Analia von Solmsch | 15-08-22 | 15:29

Die wolven moeten eigenlijk eerst naar Ter Apel.

laurentius | 15-08-22 | 15:04 | 3

Wie zegt dat het een wolf is die het hert uitgewoond heeft?

Jos Tiebent | 15-08-22 | 15:06

@Jos; nee, het was een sprinkhaan, nou goed...

ploppy | 15-08-22 | 15:09

Het schijnt een goed teken te zijn als de wolven overgaan op het jagen op wild, en het veel makkelijker te vangen vee met rust laat. Overigens veroorzaken loslopende (dus tokkie)honden nog de meeste slachtoffers onder schapen e.d.

lekgoot | 15-08-22 | 15:04 | 1

Bedankt voor je whatabautistische opmerking

pendajo | 15-08-22 | 16:59

Liep laatst een hert/ree rond met een ongeboren jong uit haar door een wolf open gereten buik hangend.
Met de groeten van Natuurmonumenten de enige echte wolvenvrienden, heel vreemd die NM lui.

Uw Verzekeringsadvis | 15-08-22 | 15:04 | 8

@Uw Verzekeringsadvis | 15-08-22 | 15:13:
zo zie je maar, de mens gedraagt zich barbaarser dan de wolf. Alleen insecten overtreffen de menselijke wreedheid.

lekgoot | 15-08-22 | 16:30

Ach nee, weer iemand die dieren vergelijkt met mensen. Een hert wordt aangevallen en loopt met het jong eruit rond, wat errug.
Dat is de natuur schat. Een wolf valt een ander dier aan en als die er tijdens de aanval vandoor kan gaan, kan dat er zo uitzien. Het is geen mens he, het is een hert. Dat is nogal een verschil. Als je bent opgegroeid in een stad dan komt dit misschien koud op je over maar ik zie hier regelmatig stukken van dieren langs of op de weg liggen en het zou niet het eerste konijntje zijn dat als een rijpe kers onder mijn banden uiteen spat.

Bakkeleures | 15-08-22 | 16:40
-weggejorist-
pendajo | 15-08-22 | 16:47
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik denk dat we op de kleine NL oppervlakte moeten leren leven met een beperkt aantal wolven. We hebben ons land ingericht als een park, prima maar de natuur is sterker en daar is de top predator. Nu dan ook deze maar -gecontroleerd- in de voorstelling mee nemen.

Tosk | 15-08-22 | 15:03

Die roedel kan er ook nog wel bij…

de bier | 15-08-22 | 15:02

De wolf is ook natuur. Je hebt het niet voor het uitkiezen.

Kabouteraap | 15-08-22 | 15:01

Wolven in de dierentuin.
Wat kost het wolven in het wild beleid per wolf?

Is dit nog nieuws? | 15-08-22 | 15:01

Nederland is te vol voor echte natuur.

Dandruff | 15-08-22 | 15:01 | 3

De echte natuur vindt er wel wat op, heeft al een tijdje ervaring.

Vandeanderekant | 15-08-22 | 15:07

Echte natuur. Net zo iets als echte boter.

forecastle | 15-08-22 | 15:51

Wat is on-echte natuur dan volgens jou?

Bakkeleures | 15-08-22 | 16:20

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen