Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Idee. Dozijn AZC-zeppelins boven de Doggersbank

Dat met die ronddobberende cruise-schepen wordt helemaal niks

Het kabinet overweegt asielzoekers tijdelijk in cruiseschepen voor de Nederlandse kust op te vangen. Dat heeft staatssecretaris Van der Burg gezegd na afloop van een spoedoverleg. Het kabinet onderzoekt of dat juridisch en qua veiligheid mogelijk is. (NOS)

Tsja. Je denkt "opgeruimd" staat netjes en je bent ook meteen van al die sensatie-fotografen af die maar blijven documenteren hoe ze daar in Ter Apel te lui zijn om troep in een blauwe container te deponeren. Het gezeik met stoelslapen, paviljoententjes, inderhaast getimmerde tarps, overlast op pendelbussen is ook klaar en no more huilie huilie filmpjes op RTL over mensen die al 12 dagen op straat slapen. 

Maar aan de andere kant. Onze hardwerkende vissermannen kunnen niet uitvaren omdat de diesel te duur is en overal windmolens staan dus waarom geldt dat dan niet voor cruiseschepen?

Komt nog bij: al die makkers die overboord springen danwel de reddingboten laten vieren om vermomd als spitssnuitdolfijn naar Zandvoort of Engeland te ontsnappen, met ALLE GEVOLGEN VAN DIEN.

Hoog tijd om nog een stukje verder om te denken en de door V66 gefinancierde mensensmokkelaars nog rijker te maken. Want "hoe meer asielzoekers hoe beter". Breng ze onder in zeppelins boven de Doggersbank, waar ze de hele dag Lingo kunnen kijken en YouTube-filmpjes over de paprika- en asperge-oogst. Win. Win. Voor de VNO-NCW V66-lobby.

Reaguursels

Inloggen

Asielzoekers opvangen op Loveboats … dan moét het goedkomen, eindelijk.

HeelStijl | 21-07-22 | 19:25

Het is toch veel efficiënter om ze op te vangen in die bootjes waarmee ze aankomen? Hoeven ze niet eens uit te stappen

Happy People | 21-07-22 | 18:32

Ha, het AD heeft het over dobberende asielboten.

LucaBrasi | 21-07-22 | 17:05

Die drijvende schepen geven uiteraard een enorme uitstoot aan CO2, roet en wat al niet meer door alle die stampende dieselaggregaten. Dit is energietechnisch ook een grote ramp, wat bezielt deze volstrekt incompetente regering toch? Er zal ook veel afval overboord geflikkerd worden en het buizenstelsel van de riolering raakt verstopt met troep die er niet in thuis hoort. Grenzen dicht!!!!

donkeyman | 21-07-22 | 15:59

Als we nou alle 'kenniswerkers' van buiten NL thuis laten werken, alle importbruidjes terugsturen en alle internationale studenten naar huis sturen, lost dat een groot deel van het probleem op. Verder een stapel flexwoningen bouwen, ouderen met een groot huis daar heen deporteren, en hup - gezinnen kunnen ook weer wonen.

m@rkus | 21-07-22 | 15:59 | 1
-weggejorist-
Dwaalgast | 21-07-22 | 18:05

NPO EN DPG laten áltijd nét dat ene kindje zien. En niet die massa mannen.

Verderkijkert | 21-07-22 | 14:39

Inclusief Kaboel skydiving experience ?

MoslimMolen | 21-07-22 | 14:32

Ik zou als asielzoeker NL links laten liggen als ik op de Noordzee terecht kom. Vooral als er al 2 liggen te dobberen. Ik vind het slimme PR

De_fluitlokker | 21-07-22 | 13:46

Migratie-expert Leo Lucassen vind het niet zo'n goed idee (hoe kan iemand trouwens zoveel zelfhaat tegen eigen cultuur hebben?) dus het lijkt mij wel goed idee.

Scheiden per land/regio en zodra boot vol zit met afgewezen asielzoekers terugbrengen naar land van afkomst.

klaas24 | 21-07-22 | 13:38
-weggejorist-
Sinterbikske | 21-07-22 | 13:06 | 2

De NOS heeft een heel artikel over het opvangen van vluchtelingen op die boten.
Maar het gaat toch helemaal niet om vluchtelingen maar om asielzoekers?

Braseas | 21-07-22 | 12:55 | 1

Of illegale migranten.

ChalinaRosa | 21-07-22 | 13:19

Boot in de Noordzee voor alle vluchtelingen, klinkt als een ideetje van m'n trucker vriend:

"In Calais decoy-trucks inzetten om gelukszoekers in de fnuiken. Die dan terug te rijden naar Start zonder 20.000 te collecteren."

GeheidEenGeit | 21-07-22 | 12:39

De meeste 'asielzoekers' die in Ter Apel buiten kamperen doen dat uit vrije wil omdat het aanmeldsysteem niet op orde is (wat is er eigenlijk wel op orde in deze enorme clusterfuck?). Ze zijn bang hun plek in de rij voor een interview te verliezen en willen daarom niet naar een crisisopvang, aldus de deskundigen in de talkshows zoals 'Renze'. Als ik zie wat er allemaal in die tenten slaapt (jonge mannen van kleur met waarschijnlijk islamitische achtergrond) dan is het geen probleem om enkele weken in de buitenlucht te kamperen. Dat doen veel Nederlanders voor hun plezier. Bevalt het niet? Probeer het dan eens in een ander land. Het idee om cruiseschepen aan te kopen en daarop 'vluchtelingen' te stallen is een toekomstige ramp. Al die testeronbommen op een kluitje, die niet van boord kunnen als ze dat willen, geen politie aan boord (want "het is geen gevangenis") en het merendeel te lam om rotzooi op te ruimen. Die schepen zijn binnen enkele weken totaal verloederd. Wie dit bedacht heeft, is echt van het padje.

Toos Bevergeil | 21-07-22 | 12:34 | 5

@Veepert | 21-07-22 | 12:47:

Ook dat, als het in een AZC op land al regelmatig knokken en met messen prikken is kun je wel raden hoe dat op zee gaat zijn.

Sterkte COA medewerkers maar ja jullie kiezen zelf ervoor hè..

Wattman | 21-07-22 | 13:00

Analyse "Ramp"is correct. Kolonisten zullen een "Kongsi"vormen. BOA jongens
en meisjes met knuppeltjes maken nul indruk.. De meer, meer, VVD66 zwetser
chartert er drie, Dan in aangewezen havenplaats liggend de inhoud laten
"passagieren".... PS nieuws is world wide bekend , huur er nog maar vijf bij.

Yeoman | 21-07-22 | 13:24

Precies dit. Het begint met rotzooi op de grond gooien. Dan vechtpartijen en asielzoekers die elkaar overboord gooien. De boot in brand steken. Groepsverkrachtingen (lekker zo’n hut waar je niet uit kunt). En dan kunnen de herstelbetalingen van ons belastinggeld weer starten…

Rechtsdraaiend | 21-07-22 | 14:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Geweldig plan toch die cruiseschepen. Eenmaal gevuld met kansloze en hersenloze gelukszoekers koers zetten naar Marokko en als extra attractie een dropping doen? Dat vonden wij in militaire dienst al heel leuk, maar als dat ook nog eens op een warm wit strand gebeurt lijkt me dat een geweldig avontuur.

zorgeloos-type | 21-07-22 | 12:15

Kunnen we gelijk de schietende kansenparels die nu Spanje in de nor zitten mee laten vliegen. De usual suspects afkomstig uit migratieland in Noord-Afrika. Kutland.

RGV42 | 21-07-22 | 12:13

Niemand gaat natuurlijk vrijwillig zo'n boot op.....

grapjasz | 21-07-22 | 12:04 | 1

Nee, dat hadden ze op de Middellandse Zee net gedaan. Voor je het weet wordt je nóg weer geënterd door een Duitse NGO-piraat en zurück verschleppt naar Italië...

F. von Zeikhoven | 21-07-22 | 12:13

Wilders: "Vol = vol!"
VVD: "Dat is onmenselijk."
Asielzoekers: "Yay!"
Wilders: "De VVD wil de grenzen wagenwijd open en zoveel mogelijk omvolking"
Asielzoekers: "VVD! VVD! VVD!"
VVD: "Er is een probleempje met de opvang, dus we gaan asielzoekers op een boot opvangen in de Noordzee."
Wilders: "..."
Asielzoekers: "WTF?"
VVD: "Wij zijn echt heel humaan, ze moeten ergens naartoe dus waarom niet de zee?"
Wilders: "..."
GroenLinks: "Is dit weer een trucje van Rechts?!"
Asielzoekers: "Dude! Niet naar Nederland gaan, ze zetten je op een boot in de Noordzee"
VVD: "Het is maar tijdelijk, we kijken naar andere oplossingen"

Zoiets?

Theodorus.Goldbach | 21-07-22 | 12:02 | 5

Lul maar lekker, maar Wilders is een van de weinigen die met droge ogen kan zeggen geen enkele medeplichtigheid te hebben in deze. Schrijnend hoe VVD'ers zich telkens weer verbaal distantiëren van dit rampbeleid terwijl ze het in volle omvang zelf mogelijk maken, al vele jaren.

Veepert | 21-07-22 | 13:13
▼ 2 antwoorden verborgen

De grenzen dicht dat is de enige oplossing. Wanneer de jeugd en mensen vanaf geboortejaar eind zestig op linkse partijen blijven stemmen…..

van Balen | 21-07-22 | 11:58 | 6

@Wattman | 21-07-22 | 12:16:

Ik zei al eerder er zijn geen simpele oplossingen voor complexe problemen. Mensen die zoals volidioot denken dat een "muur" immigranten tegenhoudt zijn niet bekend met tunnels graven of ladders. Maar veilige, perfecte opvangplekken in de regio met alles erop en eraan. Bestuurd door de EU. Gegarandeerde medische zorg en mogelijkheden om (politiek)asiel aan te vragen, te immigreren of anders. Ja dat valt wel te verkopen denk ik.

Theodorus.Goldbach | 21-07-22 | 12:22

@F. von Zeikhoven | 21-07-22 | 12:18:

De Australische methode bestaat niet. Dat is een fantasietje van ver/extreemrechts gebaseerd op een verhaal van jaren geleden toen Australië bootvluchtelingen terug sleepte naar Indonesië met de boodschap "iedereen is welkom, maar zo komen is te gevaarlijk, dat willen we ten alle tijden voorkomen". Ook het Vluchtelingeneiland is een fabeltje. Oh en je hoeft maar een uurtje door Sydney te lopen om te zien dat het stikt van de immigranten. Chinezen, Indiërs, Afrikanen. En Australië is een eiland. Toch komen ze massaal, en je kan als gecertificeerd bloemschikker eigenlijk al een werkvisum krijgen.

Theodorus.Goldbach | 21-07-22 | 12:27

@Theodorus.Goldbach | 21-07-22 | 12:22:

En gaan de Oost-Europese landen ook vluchtelingen opvangen al doet Polen nu wel veel ?

Gewoon in de regio en nergens anders, Pim Fortuyn wist dat allang.

Wattman | 21-07-22 | 12:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Tijdelijke oplossing, jaja! We zijn zeker het gezegde vergeten 'Niks is zo permanent als een tijdelijke oplossing?'

pukkiepuk | 21-07-22 | 11:34 | 1

Het kwartje van kok was ook tijdelijk, maar we zitten er nog steeds mee

brie-de-penis | 21-07-22 | 13:01

Tjoeki tjoeki

zokanhetookja | 21-07-22 | 11:26 | 1

Je kent je klassiekers.

J.Cash | 21-07-22 | 11:46

Hoeveel bewakers gaan ze wel niet op zo'n schip aanstellen?

Kan me niet voorstellen dat er zich vrijwillig vrouwelijke medewerkers van het COA aanmelden om in zo'n afgesloten omgeving te gaan werken.

chausson61 | 21-07-22 | 11:15

Als Elon Musk nu eens opschiet met Mars zijn er ook mogelijkheden daar, even uitzoeken of het wettelijk kan, opvang op een andere planeet.

Wattman | 21-07-22 | 11:10

Cruiseschepen zijn bovendien de meest vervuilende schepen op aarde. Kost een vermogen om die dingen drijvend te houden met de noodzakelijke faciliteiten.
Ik zeg we geven Schiermonnikoog op een plaatsen ze ALLEMAAL daar. Vervolgens een paar zeemijnen opruimen voor de Oekrainers en meenemen en rond Schiermonnikoog plaatsen. En dan alleen nog af en toe per airdrop voedsel droppen. Alle asielzoekers die weg willen mogen dat maar alleen door middel van een direct ticket naar land van herkomst.

WatZalIkErvanZeggen | 21-07-22 | 11:05 | 5

Dat lijkt mij niet juist. Ik ben vorige week op Schiermonnikoog geweest. Van der Werff - een elegant hotel - is de enige waar je kan logeren. Het hotel stamt af van een Recht -en Raadhuis, anno 1726. In stand wordt gehouden de gelagkamer, eetzaal en lounge. Talloze Nederlanders met een naam van de letteren, wetenschap, politiek en zaken hebben de afgelopen jaren aan de toog in de gelagkamer gestaan en uiteindelijk de trap naar boven beklommen. Dus nee, ik stel dat ze cruise-schepen in de zee, voor Den Haag, gaan leggen.

Thoth | 21-07-22 | 12:19

Gewoon dat Schiphol in zee gaan bouwen. Kunnen er asielzoeker centra omheen komen te staan. Win-win lijkt mij.

klaas24 | 21-07-22 | 13:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat kan je toch niet maken na al die rubberboottrauma’s? Van die barre tochten van het afrikaanse strand tot na de branding waar de Europese hulptroepen ze “redden” om te verschepen naar opvangcentra?

dasechtgeenstijl | 21-07-22 | 11:03

-wegejorist-

gijnsteel666 | 21-07-22 | 11:01

Bij de Palestijnen-vriendjes van de Joop wordt dit idee als zwaar racistisch afgeschilderd. De witte onderbroek van van Jole wordt er per omgaande geel en bruin van…

eerstneukendanpraten | 21-07-22 | 10:43 | 2

Het is bizar daar dat artikel te lezen, Een cruiseschip nota bene, zouden ze zelf wel weten wat dat voor schepen zijn?

toetssteen | 21-07-22 | 10:54

Geweldig idee, inschepen in Rotterrrrdam, cruise op de middellandse zee aanbieden als NL welkomsgeschenk, ontschepen in Libië.

Fark Mutte | 21-07-22 | 10:41
-weggejorist-
eerstneukendanpraten | 21-07-22 | 10:40

Moet lachen om dat 'tijdelijk'. Wie willen ze dat wijs maken ? Hier in het dorp zie ik hele ploegen aan het poetsen en maaien in een oud arbeiderswijkje dat gesloopt zou worden en waar locale bevolking al weggebonjourd is. Zal je woning maar zijn.

Der Schnitzeljäger | 21-07-22 | 10:38

Een kolonie op Mars beginnen vind ik ook wel een optie. Het is daar woestijnachtig dus vertrouwd voor de meesten, alleen minder heet.

matatwork | 21-07-22 | 10:33 | 3

"Tijdelijk", uiteraard !

LucaBrasi | 21-07-22 | 11:04

Ha, een main stream idee ziet ik;)

Wattman | 21-07-22 | 11:11

Is there life on Mars? Yes!

gestoptmetroken | 21-07-22 | 11:15

Zie op de foto wat een typhus zooi die gasten achterlaten.
Welkom in mijn land.

Zitvlak | 21-07-22 | 10:30 | 1

er waren te weinig witte roodharige groenlinks meisjes om de zooi op te ruimen, die besteden nu hun COA vakantiegeld in Gambia

vranac | 21-07-22 | 11:33
-weggejorist-
Fruttert14 | 21-07-22 | 10:29 | 2

Volgende stap boeren met de helft opruimen en de arme drommels voorrang geven als er voedselschaarste ontstaat.
Kaag heeft gelijk we worden allemaal een beetje armer.

likdoorn | 21-07-22 | 10:26 | 2

Behalve Kaag

Proud Infidel | 21-07-22 | 10:33

@Proud Infidel | 21-07-22 | 10:33:
Och, de categorie Kaag zal misschien een weekje minder op vakantie per jaar kunnen maar dat is wel te overleven. Meer medelijden met mensen die als de dood zijn dat hun fiets het begeeft, hun broek slijt of de koelkast ermee ophoudt terwijl ze zich full time kapotwerken tegen het absolute minimum.

Graaisnaaiert | 21-07-22 | 10:47

Ik neem aan afgedankte cruise schepen toch? Mooi rustig terug laten dobberen naar Casablanca of Tanger en op 't strand laten lopen.. Boot mogen ze houden..

Pittzz | 21-07-22 | 10:18

Ik heb het al vaker geopperd, bouw afgeschreven boortorens op zee om tot opvang. Nu staan die dingen toch maar weg te rotten, het is er veilig, ze staan ver uit de kust dus geen geneuzel met "zwemmers", schepen blijven er uit de buurt, eens per week is bevoorrading via een heli prima te doen et voila. Veilig, droog, bed, bad, brood, wat wil je nog meer als asielzoeker?

Graaisnaaiert | 21-07-22 | 10:18 | 8

Hmm, iemand een idee wat zo'n booreiland of cruiseschip kost om te runnen asl het buitengaats ligt. Mensen moeten ook wassen, voedsel moet aangevoerd worden, een catering bedrijf want je gaat niet al dat volk zelf laten koken en wassen. Dat wordt een zooitje. Even een supply boot met proviand laten uitvaren, kassa. Allemaal symptoom bestrijding. We moeten de oorzaak aanpakken, de deur op slot en een asielbeleid invoeren met opvang in de regio. Misschien dat bij dat volk dan ook eindelijk eens het kwartje valt om er geen zooitje van te trappen in hun eigenland zodat ze het ook niet te hoeven ontvluchten. Uitkeringen per direct niet als vanzelfsprekend meer toewijzen. Als je naar Australie wil emigreren moet je ook een hoop geld meenemen om in je onderhoud te kunnen voorzien. We staan gewoon veel te goed bekend als luilekkerland waar je nog steeds van de wieg tot het graf verzorgd word, althans als zgn ontheemde buitenlander dan. Het eigen volk mag in de buidel tasten en krijgt een schop onder het hol als ze klagen.

clockandhammergame | 21-07-22 | 11:07

@Japannert | 21-07-22 | 10:53:
Je kletst onzin. Zolang een Afghaan, een Somalier, een Syrier of wat dan ook beslist dat hij louter en alleen in Nederland veilig is terwijl er 10+ veilig landen tussen vertrekpunt en Nederland liggen en dat uitzetten effectief niet mogelijk is zullen we opvang en immigratie gewoon weer moeten scheiden, zoals het ooit bedoeld is. Heeft niets met crimineel te maken, heeft te maken met baas in eigen land. Ja, het vreet aan de asielindustrie, dat klopt. Het bespaart een hoop overlast en verdienmodellen, er hoeven minder woningen te worden bijgebouwd, belwinkels etc doen minder goede zaken. Jammer dan. De samenleving als geheel knapt er bijzonder van op.
En wie echt wat kan, ons echt wat te bieden heeft, prima, welkom, begin je eigen toko maar of laar dat ondertekende arbeidscontract maar zien. Geen enkele reden dat een normaal opgeleide homofiele Somalier hier geen kapper, verzorgende of medewerker ... kan worden. Is helemaal geen asielprocedure voor nodig.
En dan te bedenken aan hoeveel voorwaarden hoog opgeleiden moeten doen die hier wel willen komen werken, voor wie dat contract al klaar ligt ( heb ze jarenlang geholpen de papieren in orde te maken en dingen met de diensten voor ze te regelen ) en dan toch weer die eenstrepers achter de loketten die moeilijk deden. En dat zijn mensen die ons wel wat te bieden hebben.
Die zielige mensjesverslaafden, echt, ik word er schijtziek van.

Graaisnaaiert | 21-07-22 | 11:16

@Japannert | 21-07-22 | 10:53:

8 miljard mensen waarvan de helft of meer in dikke armoede. Nederland kan ze allemaal opvangen als je sommigen moet geloven.

Wattman | 21-07-22 | 11:16
▼ 5 antwoorden verborgen

Volgens mij kan dat best. Leg die schepen een paar kilometer uit de kust voor anker en klaar. Zoals vroeger de zenderschepen ook deden. Af en toe bevoorraden met een tender en je hebt nergens last van. Hoe meer asielzoekers op zee, hoe beter. Ter Apel leeghalen en op zee ermee. Uiteraard wel op eigen gelegenheid aanmelden in het aanmeldcentrum.

Kopieerapparaat | 21-07-22 | 10:17 | 1

Ja een stel ex Soemalische piraten aan boord dat is echt het geheim van succes ;)

Smoelensmid | 21-07-22 | 12:51

Mij is nooit iets gevraagd naar deze nieuwe buren.... wegwezen!

meneer Q | 21-07-22 | 10:17 | 2

Dat heet democratie, meneer Q. D66 en VVD wenst u een fijne vakantie.

Trasnochador | 21-07-22 | 11:42

Ik heb juist gestemd TEGEN deze nieuwe buren.
Dus ja eens met u... wegwezen!

Mongeaulie waarsguwt | 21-07-22 | 11:47

Heeft James Cameron de filmrechten al gekocht?

gestoptmetroken | 21-07-22 | 10:16

Leg die boten dan bij Scheveningen, da's is toch al niet meer te redden en dan voelen ze zich meteen thuis.

The Green*Machine | 21-07-22 | 10:14 | 2

Kap nâh.
Pleur ze maar in ‘t IJ.

kibbesoeb | 21-07-22 | 11:26

Volgens de VN wonen 2 miljard mensen in een conflictzone, die mensen moeten we dus allemaal asiel kunnen bieden. Graag hoor ik van de VVD hoe meer echt beter is. Opvang in de regio is onmenselijk immers en de grenzen zijn open.

Als iedereen ongeveer 100-120 man opneemt kunnen we dit schaffen.

HerzlichWillkommen | 21-07-22 | 10:13

Lig je in Zandvoort op het strand nu naar de windturbines van de klimaatwappies te kijken komen daar straks de vluchtelingencruiseschepen van de V66 gekkies naast te liggen. Verder gaat het best goed in NL; niemand vindt meer nieuwe woonruimte en we zijn bezig om de boeren uit te roeien. En dan roepen de gekkies en wappies in koor dat we een stikstofprobleem hebben.

Drukvandaag | 21-07-22 | 10:09

Je kan tegen de wil van het volk er mensen in blijven pompen waarvan een groot gedeelte levenslang aan het overheidsinfuus zal blijven hangen .....

Maar ik zal hen NOOIT accepteren .............. en mij kan je NIET dwingen ..............

Dus de toekomst zal problematisch worden zonder dat ik de wil heb om mijn mening te veranderen.
Dat wordt een prettige samenleving ......."and so be it" wat mij betreft.

Men zal oogsten wat men zaait.

Ervaringsdeskundige | 21-07-22 | 10:09 | 3

Diegenen die ze massaal binnenlaten zullen hun ook nooit accepteren in hun villawijken en luxe vakantiebestemmingen. Dat mag het racistische klootjesvolk die hun buurt onherkenbaar in een derdewereldland zien veranderen.

The Green*Machine | 21-07-22 | 10:56

Ook ik vind dat de grenzen dicht moeten, maar asielzoekers zijn de vijand niet.

De vijand is de politieke elite die heult met de multinationals die al maar meer, meer, meer consumenten en loonslaven nodig hebben om de kapitalistische mythe in stand te houden voor hun aandeelhouders.

Japannert | 21-07-22 | 10:59

@Japannert | 21-07-22 | 10:59: En over wereldwijde overbevolking en het tegengaan ervan mag niet worden gesproken. Meer consumenten ben ik met u eens maar eris toch echt een verdacht aantal lieden die een uitkering wel best vinden. En tegen dat laatste en de complete onwil van die lui, daar heeft NL terecht een probleem mee

Slough | 21-07-22 | 13:42

Boten volstoppen met negers komt geheid gezeik van, zie ons (steeds vaker aangepaste) verleden.

Veepert | 21-07-22 | 10:08 | 1

De asielzoekerij is al lang een industrie op zich, net als de slavernij was. Dus dat bootje kan er ook nog wel bij, maakt het plaatje alleen maar compleet.

Boterhoofd | 21-07-22 | 10:14

Misschien een gek idee, maar waarom kunnen we asielzoekers niet inzetten om noodwoningen mee te helpen bouwen? Er zullen veel zijn die zich kapot vervelen.
Wel gereedschap weer netjes inleveren.

AdvocatusDiaboli | 21-07-22 | 10:07 | 4

Ik schat in dat de helft dan gewoon niet komt opdagen en de andere helft meldt zich na een dag ziek met vage klachten.

LucaBrasi | 21-07-22 | 10:09

Ze ruimen hun eigen troep niet eens op in de tuinen van Ter Apel.

J.Cash | 21-07-22 | 10:21

Ja laten we dat doen, dan kunnen gelijk alle veiligheidseisen zoals die over de afgelopen decennia door de Nederlandse bouw werden ingevoerd ook overboord.
Trouwens, als ik nu naar de bouw kijk zie ik dat een behoorlijk aantal persoonlijke beschermingsmiddelen al afgeschaft zijn blijkbaar.

D-Fens_1963 | 21-07-22 | 10:29
▼ 1 antwoord verborgen

Als aanvulling wel even opletten:
'Een ander besluit dat het kabinet heeft genomen is dat het makkelijker wordt gemaakt voor het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) om gebouwen aan te kopen voor huisvesting, ook wanneer die locaties eigenlijk een andere bestemming hebben. Ook de mogelijkheid om asielzoekers op te vangen op meer defensielocaties wordt bekeken.'
Ik voorzie het nog dat die cruiseschepen een afleiding zijn voor deze veel achterbakse en stiekeme zetten! Dus terwijl heel thuisblijvend Nederland zich druk maakt over die roestbakken, wordt achter hun rug om diverse gebouwen (zoals het voormalig zorgcentrum hier achter, of de voormalige kerk in uw wijk) opgekocht en vlot door Roemenen en Polen omgebouwd tot opvang, ondanks het bestemmingsplan.
Verrassing!

EEnzame SchizofrEEN | 21-07-22 | 10:04 | 3

De inspraakavondjes voor de bewoners worden gewoon achteraf geregeld en afgehamerd.

ChatBot | 21-07-22 | 10:09

Stuur een zandzuiger van Boskalis het IIsselmeer op en leg daar een eiland aan van 20km2. zet daar een ontzaggelijke hoeveelheid boogtenten op. Een centrale keuken en waslokatie. en volk aanvoeren in landingsboten van de mariniers. Hebben die gelijk ook wat te doen. De genie van de landmacht kan dan mooi oefenen met het aanleggen van een soort grote legerbasis. Elk battaljon van de landmacht een maandje gestationeerd op dat eiland voor de nodige bewaking en assistentie.

clockandhammergame | 21-07-22 | 11:17

@clockandhammergame | 21-07-22 | 11:17: waarom een eiland? ligt gewoon land onder hoor. Dat meer kan je gewoon leegpompen en er komen genoeg eilanden bovendrijven. (100000 mensen) verdronken toen de zuiderzee het land binnenstroomde. Dus eerst leegpompen en dan weer vol laten lopen.

pieterS | 21-07-22 | 13:43

De Holland-Afrika lijn.
Vol heen leeg terug?

MorgenEenAnder | 21-07-22 | 10:00 | 1

Da's pas neokolonialisme... We brengen u terug deze zomer zomer zomer

Louter Leuter | 21-07-22 | 10:07

Marine heeft ook hele mooie boten die maar staan niets te doen;
breng 1800 asieleisers naar Den Helder.

meneer Q | 21-07-22 | 10:00 | 2

Wil je even je grote mond houden, we hebben al meer dan genoeg van dat volk hier. Ik geloof al zo'n 1200

clockandhammergame | 21-07-22 | 11:18

Precies. Breng ze.maar.naar Amsterdam, dat is toch al stuk.
Weg blijven uit den helder, alsof het nu al zo fraai is hier.

Braseas | 21-07-22 | 11:28

Waar vind je personeel om op zo'n gevaarlijke plek te werken? Te veel hoekjes, gangetjes en plekjes waar je als vrouw niet langs een groep veiligelandiërs kan lopen zonder lastig gevallen te worden. Het is al een ramp in de opvangcentra, helemaal als die knapen niet van boord kunnen.
Bovendien, 3000 mensen op een boot, na 2 weken is de boot vol, en dan?

NaughtiusMaximus | 21-07-22 | 10:00 | 4

Na 1 dag is het al ellende, wc verstopt, hutjes te klein, binnenhutten geen ramen, machinekamer in, waar ze niet mogen komen, eten door de ontbijtzaal, voordringen, gejank van kleine kinderen, die zo overboord kunnen vallen.

gato | 21-07-22 | 10:05

Na twee weken is die boot kompleet uitgewoond en mag de belastingbetaler weer de knip flink trekken. Rottumeroog is een beter idee. Drop dan ook een kist vol machetes af.

Louter Leuter | 21-07-22 | 10:11

Ze weten niet eens wat een loodsboot is of doet Er wordt maar wat in de ruimte geluld door de " boven ons gestelden". Te triest voor woorden die kundigheid daar onder die Haagse Stolp

swassannuf | 21-07-22 | 10:12
▼ 1 antwoord verborgen

Alle gekheid op een stokje, is er nu niemand met verstand en mandaat die zegt en nu stoppen we ?

HaaiBaai | 21-07-22 | 09:58 | 5

Nee, ik denk dat een kleine groep (extreemlinkse?) mandaathebbers de rest heeft gegijzeld en elke actie in deze verhinderd. Ik zelf vermoed dat het een coup is van enkele hoge ambtenaren. De regering laat ze echter gewoon hun gang gaan.

ChatBot | 21-07-22 | 10:07

@ChatBot | 21-07-22 | 10:07: Massa-immigratie is altijd VVD-beleid geweest, in opdracht van hun broodheren, Unilever, Shell etc. Loonslaven en consumenten voor het kapitalisme. Meer, meer, meer.

Japannert | 21-07-22 | 11:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarom moet dat op een cruiseschip en kan het niet op een containerschip met van die containerwoningen?

kleybeuker | 21-07-22 | 09:57 | 1

Zo kwam menigeen immers ook

Louter Leuter | 21-07-22 | 10:12

Je ziet die multiculti samenleving gewoon steeds beter lukken! Blij met het beleid op deze manier. Ik voorspel dat er binnen nu en tien jaar een Waddeneiland gaat worden opgegeven en dat wordt Rottumerplaat. Die is immers alleen bedoeld voor dieren.

Balzakius | 21-07-22 | 09:55

Strontziek wordt je van dat alsmaar binnenhalen val al die kanslozen! Kappen hiermee vol is vol en NL wordt een grote pleurisbende net als bij defensie nu komen die klotenklappers er achter dat we zelf niets meer hebben alles is naar de Oekraïne dit land is totaal kapot.. Met dank aan de EU .. en ons aller oelewapper Mark Rutte en consorten!

aardv@rk | 21-07-22 | 09:55 | 2

Geen wapens om onszelf te verdedigen, geen voedsel om onszelf te voeden, geen huizen om in te wonen, geen gas om ons warm te houden, straks gewoon weer VVD, D'66 stemmen, wie zijn die mensen?

Cassandra | 21-07-22 | 12:01

vliet=vluchten & wijk staat voor toevluchtsoord. Koning wijkt uit naar Griekenland als zijn eigen land in brand staat. Wat zegt dat over onze krijgsheer. Dat hij geen voorbeeld is voor mij.

pieterS | 21-07-22 | 13:52

Waar slaapt Frank M. eigenlijk?

Bouwfraudeur | 21-07-22 | 09:53 | 1

Masmeijer mag gewoon weer hoor.

Harrie-Couvert | 21-07-22 | 10:50

"Zie ginds komt de stoomboot"
Dit gaat hele foute grappen opleveren.

Of veel gedoe. Dat daar geen Anti-VOC-slavernij-van-toen/BLM/KZP-achtige organisatie over valt, over dit cruiseschip-idee, namelijk.

AdvocatusDiaboli | 21-07-22 | 09:52 | 1

Een stoomboot stoot fijnstof uit.
Dat is sowieso verboten!

Kapitein Sjaak Mus | 21-07-22 | 09:56

Het is steeds verbazingwekkend hoe snel de klimaatargumenten ineens niet meer gelden als er zich een crisis voordoet. Je zag het met de kolencentrales en nu weer met asiel. Je zou bijna gaan denken dat klimaat gewoon een drogreden is.

LucaBrasi | 21-07-22 | 09:51 | 2

Sommige mensen kunnen enkel maar in enkelvoudige laatjes van een denkbeeldie kast denken.

Voorbeeld:
- Probleem A? Laatje A gaat open.
- Probleem B? Laatje A gaat weer dicht en laatje B gaat open.
- Probleem C? Laatje B gaat weer dicht en laatje C gaat open.

Echter, als je het echt goed wil doen en je wilt iets aan de problemen A, B en C doen, dan moet je ook de laatjes A, B en C open hebben staan, om zó tot een best mogelijke oplossing te komen. Maar dat is slechts mijn mening.

Rest In Privacy | 21-07-22 | 10:00

@ikhebgeenflauwidee | 21-07-22 | 10:00: Gemiste kans; in plaats van laatjes had u Kastjes moeten schrijven.
Van kastje A, naar kastje B, naar de muur en weer terug.

EEnzame SchizofrEEN | 21-07-22 | 10:07

Onze dak- en thuislozen slapen ook 'gewoon' buiten...

Bouwfraudeur | 21-07-22 | 09:50 | 3

Omdat ze niet terug willen naar Oost-Europa, want daar komt het grootste deel vandaan.

Vula | 21-07-22 | 09:52

Vroeger waren er tenminste badhuizen. Nu ruikt half de stad alsof ze al 3 weken niet gedouched hebben. Is dat ook Omdat ze uit oost europa komen. Of omdat het geen ambtenaren zijn maar ondernemers die kapot gemaakt zijn met een lockdown waar niemand profijt van heeft gehad behalve de aandeelhouders van het groot-kapitaal

pieterS | 21-07-22 | 13:59

Zeg van der Burg ga eens met je hele kabinet bij windkracht 6 ( niks bijzonders)uit de nw hoek op proef overstappen ( springen) van cruiseschip op een tender langszij. Zwemvest om, je kent het wel. Kom daarna je onzalige idee nog eens uiteenzetten.

swassannuf | 21-07-22 | 09:49 | 2

Laat dat nu precies één van de weinige pluspunten van dit plan zijn; enkel bij windstil weer last van die gasten, de rest van de tijd zitten ze op die boot.

EEnzame SchizofrEEN | 21-07-22 | 10:08

Zo had ik het nog niet gezien.

swassannuf | 21-07-22 | 10:15

Staatssecretaris Van der Burg: 'Het blijft dweilen met de kraan open'. Ja, lul, doe daar dan wat aan!

Vula | 21-07-22 | 09:49 | 2

Lul riep een tijdje geleden:
"Hoe meer asielzoekers hoe beter".

meneer Q | 21-07-22 | 10:04

was bedacht door zijn woordvoerder, zelf kan hij niets, behalve napraten ,ja knikken en mee grijnzen

vranac | 21-07-22 | 10:16

Wanneer lazeren we al die Veiligelandiërs er nu eens eindelijk uit? En zéker de overlastgevenden? Ontstaat er ineens capaciteit op heel veel vlakken! Win/win/win situatie, lijkt mij.

Kloof2012 | 21-07-22 | 09:45 | 12

Ja ben het wel met je eens, deze nep-aanvragers verstoppen de procedures voor echte vluchtelingen. Daar moet juridisch toch een sluitende mouw aan te passen zijn dacht ik. Snel afwijzen, snel uitzetten.

Beste_Landgenoten | 21-07-22 | 10:03

@Kloof2012 | 21-07-22 | 09:55: Zou makkelijk kunnen ja, ware het niet dat Nederland niet zo van realpolitik is, Nederland is van de regeltjes, ook op internationaal vlak. Dat het in de praktijk heel anders werkt wil er niet bij ze in. Dat ze die bejaarde naar Marokko hebben gestuurd en laten schofferen spreekt boekdelen over de onmacht en het wensdenken van de bewindslieden.

HerzlichWillkommen | 21-07-22 | 10:05

@HerzlichWillkommen | 21-07-22 | 10:05: En anders komt er wel de één of andere VN-troela vertellen dat we niet moeten zeuren en gewoon moeten opvangen; verzin maar een grond waarop ze wel mogen blijven. En dan schrikt onze regering (ipv haar keihard uit te lachen) en doen we braaf wat gevraagd wordt. Internationale verplichtingen enzo.

Kloof2012 | 21-07-22 | 10:14
▼ 9 antwoorden verborgen

De vluchtelingen die hier al zijn moeten gewoon goed, op een menswaardige manier opgevangen worden.

En dan gewoon een asielstop tot we onze shit op orde hebben, hopelijk over een jaar of 50. Ik snap echt niet dat het overgrote deel van Nederland minder immigratie wil maar de traditionele partijen er niet aan willen terwijl ze er stemmen en leden door verliezen.

Japannert | 21-07-22 | 09:44 | 2

En dan graag een 1000-jarige asielstop.

HogeNood | 21-07-22 | 09:49

Likken naar de EU en VN, die hebben meer baantjes te verdelen.

Kaas de Vies | 21-07-22 | 10:06

Ik denk dat de Afrikaanse en Arabische jongemannen zo'n zwembad, gym en bioscoop wel een tijdje kunnen waarderen, maar als er weinig te klauwen en neuken valt zullen ze toch weer de wal op willen.

Weet u overigens hoeveel vluchtelingen Japan (126 miljoen inwoners) in 2021 opnam? 74. En dat was een record en reden tot een parlementaire discussie over aanscherping van de regels. Met andere woorden: het is een keuze ons te laten overspoelen door tienduizenden gelukszoekers uit de Derde Wereld.

Wie asiel aanvraagt in Japan wordt opgesloten, en uiteindelijk wordt 0,5% erkend en de rest uitgezet. In Duitsland bijvoorbeeld worden ze direct los gelaten, wordt uiteindelijk 50% erkend en bijna alle anderen blijven tot een generaal pardon als illegaal.

drs. Levi Samsonov | 21-07-22 | 09:44 | 17

@Beste_Landgenoten | 21-07-22 | 10:12:
Ik denk dat het tijd wordt om de Tweede Wereldoorlog eens achter ons te laten. Het is bijna 80 jaar geleden.
De Tweede Wereldoorlog is de maat der dingen geworden. Alles, maar dan ook werkelijk ALLES wat op ons pad komt wordt beoordeeld met die “dit nooit weer” gedachte in het achterhoofd. Kritiek hierop wordt gepareerd met labels als fascist of racist. Per saldo is er dus al tientallen jaren over tal van belangrijke onderwerpen geen normale, open discussie mogelijk. Veel van de ellende waar we vandaag de dag mee te maken hebben is dan ook een direct gevolg van dit doorgeslagen “Tweede Wereldoorlog-denken”.

Lefty-Messup | 21-07-22 | 10:32

@Beste_Landgenoten | 21-07-22 | 10:26: Nogmaals, ik haak af.
Een discussie is niet gelijk aan één monoloog met wat jij-bakken.
Dus nogmaals: ik. Haak. Af.

EEnzame SchizofrEEN | 21-07-22 | 11:10
-weggejorist-
pieterS | 21-07-22 | 14:17
▼ 14 antwoorden verborgen

Waar ik mij het meeste zorgen om maakt is de manier hoe het Nederlandse volk hier op reageert, heel veel klagen maar niet ingrijpen.
Zijn we inmiddels al dusdanig gehersensspoeld dat we het wel best vinden allemaal?
Want uiteindelijk zijn het onze kinderen en kleinkinderen die hier zwaar de dupe van zullen zijn.
Interesseert het ons niet in wat voor land we onze kinderen laten opgroeien?
Echt beangstigend.

zoalsikhetzeg | 21-07-22 | 09:43 | 7

Nederlanders zijn alleen geïnteresseerd in Facebook, Netflix en hun volgende vakantie. Het ziet er dus somber uit.

Lefty-Messup | 21-07-22 | 09:52

De vraag stellen is hem beantwoorden. Nederlanders zijn zo antirevolutionair, dat het grenst aan masochisme. Men snijdt liever de linkerpink af dan dat men wordt beticht van racisme. De grootste angst van een Nederlander is om teveel af te wijken van de rest. Vandaar dat men elkaar angstvallig in check houdt, vooral wanneer het verzet tegen de overheid betreft.

ChatBot | 21-07-22 | 09:58

@drs. Levi Samsonov | 21-07-22 | 09:45: het zijn meer de ongeïnteresseerde jongeren die zo denken. Geïndoctrineerd op school en universiteit. De gemiddelde boomer is er al lang klaar mee en stemt PVV, FVD, JA 21 of BBB. in geen geval D66, PvdA of GL.

Dwaalgast | 21-07-22 | 18:37
▼ 4 antwoorden verborgen

Las vandaag "ergens" dat de VVD de afgelopen 10 jaar 100.000 sociale huurwoningen in de verkoop heeft gegooid en dus zelf debet is aan het sociale huurwoning-tekort, zodat asielzoekers en zielige jongeren nu moeten wedijveren om de restjes.

Maar goed, we gaan dus een wedstrijdje houden vandaag over hoe we asielzoekers creatief kunnen wegstoppen op leuke plekjes? Overigens voor wie het nog niet wist: Van de aanvragers uit Marokko krijgt slechts 2% een asielstatus. De vraag is of die procedure niet wat sneller kan, zo ingewikkeld kan het toch niet zijn!

Beste_Landgenoten | 21-07-22 | 09:43 | 12

@theo-is-dood | 21-07-22 | 10:05:
En daar zitten ze in Guyana op te wachten? Misschien is de woonplaats van theo wel heel geschikt, zeggen de Guyanen.

Beste_Landgenoten | 21-07-22 | 10:16

Tsja, de vvd is een vrindjes partij, altijd al geweest trouwens, daar gunnen ze vrindjes en vrindjes van vrindjes een leuke deal. Nu maar afwachten welk vrindje zich meldt met een leuk stukje hotel onroerend goed dat vrindje Van der Burg namens ons voor een leuk prijsje wil overnemen.

vranac | 21-07-22 | 10:22
-weggejorist en opgerot-
Dwaalgast | 21-07-22 | 18:39
▼ 9 antwoorden verborgen

Is het niet zo dat x-aantal mijl van de Nederlandse kust de Nederlandse wetten niet meer gelden? Of ben ik nu abuis?

Rest In Privacy | 21-07-22 | 09:43 | 3

Daarbinnen ook niet, zo lijkt het vaak...

indernaad_datisjuist | 21-07-22 | 09:50

Op een Nederlands schip geldt Nederlandse wetgeving

theo-is-dood | 21-07-22 | 10:06

Als zo'n schip dan een rondje Tanger, Djibouti en Latakia doet en dan weer leeg terugkomt voor een nieuw rondje ben ik voor!!!

Knip | 21-07-22 | 09:42

Dit lijkt mij een prima oplossing voor de kansloze asieleisers uit noord-afrika. Versnel de procedure, zorg ervoor dat je in een week hun aanvraag kan afhandelen. Vaar in die week met het schip richting de territotiale wateren aldaar. Aangekomen zijn de aanvragen afgehandeld en afgewezen. Rubberboot in het water voor de kust van het betreffende land. Afgewezen kandidaten verzamelen in rubberboot. Net buiten territoriale wateren boot richting kust wijzen, motor aan en klaar.

BoerKoekoek | 21-07-22 | 09:41

Het beste plan is om iedereen die een 'vluchteling' op wil vangen dat moet laten doen, maar dan wel in zijn/haar eigen woonruimte, er kan dan eventueel wat overheids geld bij om eten enzo te financieren maar verder ook niks. Op die manier blijkt a.) de echte bereidwilligheid van nederlanders om 'vluchtelingen' op te vangen, b.) worden nederlanders geconfronteerd met wie die vluchtelingen eigenlijk zijn. c.) worden echte vluchtelingen direct geholpen met inburgeren en integreren in nederlandse samenleving, d.) zijn we eindelijk van die ellendige azc's af.

geenspam | 21-07-22 | 09:41 | 6

Zullen we dan ook iedereen die tegen stikstof-maatregelen is opzadelen met een hoop stront voor de deur?

Beste_Landgenoten | 21-07-22 | 09:46

@therealbraindump | 21-07-22 | 09:54:
Ik bedoel natuurlijk: Iedereen die graag de veestapel op huidig peil wil houden neemt een mestvarken in huis. Voor de export!

Beste_Landgenoten | 21-07-22 | 09:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Zou Mark zo ook zijn huishouden regelen? O jee er komt water uit de kraan, snel 500 emers kopen.

Braseas | 21-07-22 | 09:40

Vluchtelingenverdrag opzeggen. Geen enkele naturalisatie meer. Met iedere migrant, zelfs als hij werkt nemen de problemen voor Nederland alleen maar toe. Luister eens naar Jan Latten! De andere kant opkijken helpt niet. Daarnaast is het ook nog eens een demografisch- culturele tijdbom. De vorige import van migranten heeft niets opgelost noch voor Nederland noch voor de thuislanden. Het landsbestuur moet het belang van Nederland en de Nederlanders dienen.!

AlexanderVissers | 21-07-22 | 09:36 | 8

@Beste: en hebben ze daar ooit een echte kans voor gekregen om er toe te doen of is/wordt de bedreiging voor de kartel partijen bewust in de kiem gesmoord ?

Harrie-Couvert | 21-07-22 | 10:56
▼ 5 antwoorden verborgen

Met pek en veren zouden deze lands bestuurders verdreven moeten worden, hoe ze dit land naar de afgrond drijven is misdadig, het land wordt zo zoetjesaan onbewoonbaar.

lanexx | 21-07-22 | 09:35

begint vol eindelijk vol te betekenen?

geenspam | 21-07-22 | 09:35 | 2

Ik vind vol een nutteloos woord. Een land is nooit vol.
Ik heb gewoon geen zin in ze.

HogeNood | 21-07-22 | 09:42

Neen, daarom ook deze cruiseschepen. Doortastende ambtenaren, met creatieve, out of the box ideeën die er voor zorgen dat "we" nog lang niet "vol" zijn.

Houzee ende wir schaffen das!

WasHetMaarMakkelijk | 21-07-22 | 09:43
-weggejorist-
deministerpresident | 21-07-22 | 09:35 | 3

Prima idee die cruiseschepen, kansloze gelijk doorvaren naar Marokko etc. En vlak voor de kust droppen zodat ze zelfstandig terug kunnen zwemmen.

ebonk | 21-07-22 | 09:35

3 cruiseschepen a 1000 personen is 3 weken instroom.....
Goed idee.
Wat gaan we doen voor de 4e week?

Braseas | 21-07-22 | 09:31 | 5

een oude roestige bulkcarrier opkopen die toch naar de sloop zou gaan, flink stapelen, de zee op en hopen op storm....

Jafco | 21-07-22 | 09:40

Dan heeft een hele riedel een huis in Utrecht, dus kan er weer wat bij gepropt worden in de AZCs op het vasteland.

WasHetMaarMakkelijk | 21-07-22 | 09:40

Hoe lang is het varen naar Noord-Afrika?

naglfar | 21-07-22 | 10:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Dan krijg je zo'n soort jungle als ze in Frankrijk hebben bij Calais, maar dan op het water. 2000 van die mensen op elkaar gepropt op een boot waar ze niet vanaf kunnen.
Welke BOA gaat daar de boel in de hand houden ? Lijkt mij een leuk job!

DeAapUitDeMouw | 21-07-22 | 09:30 | 1

Plat laten spuiten door psychiatrisch verpleegkundigen.

HogeNood | 21-07-22 | 09:39

Allemaal gelukzoekers, ze weten dat ze geld krijgen als de IND zijn werk niet op tijd af heeft door de burocratie, heel Europa weet dat gewoon. Stop de instroom en werk aan de uitstroom dan is het te behapstukken.

zilverrug | 21-07-22 | 09:29

Krijgen ze ook een waterfiets?

Ruimedenker | 21-07-22 | 09:29 | 1

Duo-waterfiets

sgaapje | 21-07-22 | 09:30

Ok.
Laten we er even van uitgaan dat dit een prima plan is.
Schip ligt op een geschikte locatie.
Mensen komen aan boord.
Leven daar een poosje.
Alles wel aan boord.

Na enige tijd, een jaar, een kwartaal, een maand en waarschijnlijk al binnen twee weken is zo'n schuit volledig uitgewoond. Moet volledig worden gerenoveerd.
Gaan we dan met de pet rond bij de tijdelijke bewoners?

Kapitein Sjaak Mus | 21-07-22 | 09:28 | 3

Nee, het zijn allemaal apothekers en hoogopgeleide IT'ers.

Boeddha18 | 21-07-22 | 09:32

Nee, die krijgen dan toch versneld woonruimte op het vasteland, voorrang op de eigen betalende bevolking, en een sorry-betaling voor de onmenselijke periode op de boot die we hen hebben aangedaan.

Veepert | 21-07-22 | 09:33

Op een boot zitten ze ook dicht op elkaar, dus dat zal gedoe geven. Je kan er op wachten.
Uiteindelijk zijn dit lapmiddelen en het probleem op zich wordt niet aangepakt. Uiteindelijk moet de instroom gestopt en moet er veel eerder en strenger onderscheid gemaakt tussen vluchtelingen uit oorlogsgebied en mensen die het vast (en helaas) niet heel breed hebben in land van herkomst. Solidariteit met iedereen, is solidariteit met niemand. Dat is wel wat links doet en geeft de problemen die we nu zien met uitgeprocedeerde asielzoekers en allerhande migranten. De kosten liggen bij het gepeupel, dat foei foei foei! Onderbuiks stemt, de baten (wat deug ik toch) liggen bij links en welvarend.

Nuuk | 21-07-22 | 09:39

Als we de AZC's eens ruimen, dat geeft meer ruimte voor nuttige mensen zoals boeren.

Veepert | 21-07-22 | 09:28

Wat zijn de stifstofwaarden van deze schepen?

Kaas de Vies | 21-07-22 | 09:27 | 1

Dat is niet mis want de motoren moeten 24/7 draaien.

J.Cash | 21-07-22 | 09:29

Efficiënt toch. Al die op zee dobberende rubberbootjes kunnen direct aanleggen.

Harrie-Couvert | 21-07-22 | 09:27

Onderzeeboten.

En dan onder water naar Noord Afrika varen en daar weer op het strand afzetten met een VVV-Bon twv 100 euro.

Kaas de Vies | 21-07-22 | 09:27 | 4

vanwaar die VVV-bon?

indernaad_datisjuist | 21-07-22 | 09:32

Nou ben ik wel nieuwsgierig of je met je VVV-bon bij Depannage Zahri, de lokale ANWB, nog leuke uniseks jasjes kan kopen.

EEnzame SchizofrEEN | 21-07-22 | 09:42
▼ 1 antwoord verborgen

Deze situatie is een antwoord op de vraag die je nooit mocht stellen:
Hoeveel asielzoekers kunnen we aan en wat gaan we doen als dat niet meer lukt.

Organisatoren denken : hopelijk zal het mijn tijd wel duren, over vier jaar jobhop ik weer naar een andere functie.

Je kun dit probleem niet oplossen in Nederland. Er komen tussen 2000 en 2050 meer mensen bij in Afrika dan er in heel Europa wonen.

We zitten met alles te kruidenieren en ons eigen huishoudboekje te regelen en denken dan dat het allemaal verder goedkomt. Met energie, Co2, stikstofverbindingen, financieren, boeren, woningen.

Het plaatje in het groot en op de lange termijn schijnt iets moeilijks te zijn. Past niet in het perverse prikkel denken op de hogere handel-niveaus: Dit jaar veel scoren en graaien, de rotzooi daarna is voor iemand anders, de belastingbetaler vooral. Goed voor mij, dus ook voor de rest? Niet altijd, VVD...

AdvocatusDiaboli | 21-07-22 | 09:25

Ze hebben die cruiseschepen al besteld.
'Van der Burg: „We hebben nu in ieder geval gezegd: de schepen gaan gewoon richting Nederland varen. We zijn nog bezig om te kijken waar. Laat ze vast deze kant opkomen, zodat we daar geen tijd mee gaan verliezen.”
'Als een van de opties laat het kabinet daarom onderzoeken of het mogelijk is om cruiseschepen met asielzoekers tijdelijk voor de Nederlandse kust te laten drijven. Van der Burg: „Ook die variant wordt uitgezocht. Of het überhaupt kan. Of het juridisch kan. Of het veiligheidstechnisch kan.” (nrc)

Dat was niet de opdracht aan Van der Burg. Hij had opdracht te onderzoeken of een tijdelijke asielstop juridisch mogelijk was.

'Na aandringen van VVD, JA21 en PVV stelde staatssecretaris Eric van der Burg (Asiel, VVD) bereid te zijn om te onderzoeken of een asielstop mogelijk is. Zelf is hij er geen voorstander van: ,,Ik denk dat een asielstop op die manier niet werkt.” '
´Voor de VVD is het ‘geen taboe’. Kamerlid Ruben Brekelmans denkt dat er maatregelen nodig zijn om de instroom van asielzoekers naar beneden te brengen. ,,Anders is het dweilen met de kraan open.”
www.nederlandsenieuws.com/asielcrisis...

grietmetgroenefiets | 21-07-22 | 09:25 | 3

Haha, Brekelmans denkt dat er maatregelen nodig zijn! Met deze nep bestuurders gaat dit land ten onder, deze watjes met grote ogen gaan ons redden hoor.

lanexx | 21-07-22 | 09:41

Een beetje flink cruiseschip heeft ruimte voor 2000 passagiers.
En de hutten zijn altijd kleine hokjes waar je niet de hele dag in kun zitten, zeker niet met z'n tweeën.
Dus dan ga je zwerven over de boot.
Dat is een middagje wel leuk. Maar ook daar ga je je kapot vervelen.
Er is namelijk geen moer te doen en je ziet steeds hetzelfde.
Het zijn geestdodende drijvende superspread gevangenissen.
Dit is vragen om problemen.

En o ja.
Ruimte 2000 passagiers?
Dat zit in 3 weken vol.
Dus je lost er niets mee op.

AdvocatusDiaboli | 21-07-22 | 09:43

@AdvocatusDiaboli | 21-07-22 | 09:43: Deels heeft u gelijk; die ruimtes zijn zo gemaakt dat de opvarenden gaan rondlopen en hun geld uitgeven. Casino, winkels, barretjes, specialty restaurants... En elke dag een andere aanlegplaats om... weer geld uit te geven!
Valt dus wel mee, hoor.
Alleen zullen deze cruiseschepen géén winkeltjes hebben (op wat snoep en zo na), geen barretjes, geen vertier, geen zwembad.. Dus inderdaad, enkel een drijvend hotel zonder service.. En dat zal al snel tot ellende gaan leiden.

EEnzame SchizofrEEN | 21-07-22 | 10:16

Wat ik niet begrijp: Sinds Oekraïne crisis is er ontzettend veel commentaar op Nederlanders die Oekraïeners opvangen. Dat zijn racisten, noem maar op.

Waarom nemen al die mensen die toen dagelijks op tv en in de krant kritiek hadden, nu niet deze asielzoekers in huis? Waar zijn die mensen gebleven met hart voor alle asielzoekers? Wat zijn ze stil. Wat doet de moslimgemeenschap, die inmiddels toch echt al heel groot is. Kerken vangen mensen op, waar zijn de moskeeën? Wat is het stil. Waar zijn al die mensen die vol kritiek zaten, gebleven? Dit hoeft geen probleem te zijn als al die mensen nu zelf hun huis open stellen.

Bataafje | 21-07-22 | 09:25 | 4

Och heremetiet, kijk uit met wat u vraagt.
Op de vraag hoe veel de landen in het MO opvangen, komen direct de linkse MO-knuffelaars met mooie voorbeelden van hoe heel veel mensen daar lokaal worden opgevangen.
Ja, om daar als slaaf te worden ingezet. Alleen dat stukje laten we liever achterwege.

EEnzame SchizofrEEN | 21-07-22 | 09:47

@EEnzame SchizofrEEN | 21-07-22 | 09:47:
Kijk ff naar Libanon, Jordanie. Miljoenen Syrische vluchtelingen.

Beste_Landgenoten | 21-07-22 | 10:35
-weggejorist-
EEnzame SchizofrEEN | 21-07-22 | 11:18
▼ 1 antwoord verborgen

Dit hele circus loopt een keer vast. Dat kan niet lang meer duren denk ik dan maar de creatieve waanzin van onze bestuurders kent geen grenzen..... wat een idioten.

Blonde Nel | 21-07-22 | 09:24 | 1

Ik zeg, verdubbelen die instroom, hoe eerder het klapt hoe beter.

Groene_pixel_man | 21-07-22 | 09:29

Nederland heeft toch nog wat overzeese provincies? Spuit er eentje bij, en je hebt een .ooie afzetmarkt. Na de A B en C eilanden wordt dit een D eiland. Iets met Dumb, Disorder, Debiel of zo. Lekker genieten onder de Nederlandse zonneklep, zonder dat het echte Nederland er last van heeft.

Jos Tiebent | 21-07-22 | 09:23 | 2

Onze grenzen dicht gooien en bewaken is goedkoper.

NLgaatnaardeklote | 21-07-22 | 09:25

Frans-Guyana

Frans-Guyana is een Franse provincie in Zuid-Amerika. Juridisch gezien een stukje Frankrijk in Zuid-Amerika. Daarom zijn alle mensenrechtenverdragen daar onverkort van toepassing.

theo-is-dood | 21-07-22 | 10:11

Wij blijven ons verbazen over hoe 'mild' hier op gereageerd wordt door gemiddeld Nederland.
Het plan zit zó vol gaten, is zó losgezongen van de realiteit dat iedereen wel kan bedenken dat dit to-taal bezopen is.
Ik las over pendelbootjes omdat het anders op een gevangenis gaat lijken. Het moet wel een beetje menselijk blijven. De industrie is er op tegen want die wil 'ze' het liefst in de samenleving zien. Terwijl die mensen helemaal niet onderdeel willen worden van ónze samenleving, maar die juist wil vervangen. Afijn, we dwalen af.
Die schepen moeten bemand worden. Die vragen ongelofelijk veel onderhoud. Die moeten bevoorraad worden. Die moeten hun afval lozen. Die moeten dag en nacht draaien. Die kan je niet zo maar op willekeurig wat voor plek voor de kust neerflikkeren. Die zijn niet gebouwd op semi-permanente bewoning door parasi.. Excuses, '''''''''''' asiel'''''''''zoekers.
Had ik in de politiek gezeten dan had ik al lang aan de bel gehangen; hier moet haast iemand véél geld aan willen verdienen, ik zou onderzoeken wie contacten heeft met de rederij die die schepen gaat leveren.
Deze zaak stinkt zo erg dat het maar goed is dat het voor de kust blijft en niet aan land komt.

EEnzame SchizofrEEN | 21-07-22 | 09:23 | 5

@Ow-Ja | 21-07-22 | 09:39: "Van gekkigheid weten ze niet meer hoe ze het probleem, dat ze zelf gecreëerd hebben, moeten oplossen."
Ik denk dat daarmee de kern van vrijwel alle hedendaagse politieke en maatschappelijke problemen in 1 zin beschreven zijn. Hulde daarvoor!

discriminazie | 21-07-22 | 09:47

@Ow-Ja | 21-07-22 | 09:39: DIt. En hetzelfde zien we met de stikstof / boeren crisis. Een papieren probleem, bedacht in kantoren, gebaseerd op lariekoek, gevolgd door wetten en regels waardoor, zoals iedereen met wat boerenverstand (die de rekening zal moeten gaan betalen!) al snel doorheeft, ons hele land naar de knoppen wordt geholpen.
Maar ja, we hebben ervoor gestemd...

EEnzame SchizofrEEN | 21-07-22 | 09:50

@EEnzame SchizofrEEN | 21-07-22 | 09:50:
Nee geen papieren probleem, maar een echt probleem dat door toedoen van pappen en nathouden al 15 jaar niet op gevolgen kon rekenen. Maar die shit hits nu de fan.

Beste_Landgenoten | 21-07-22 | 10:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik denk dat de overheid wil dat we allemaal goed in opstand komen, dan kunnen ze ingrijpen, blijvende maatregelen nemen, een beetje zoals in Canada.
Repressie viert dan hoogtij, het programma van het WEF kan nog makkelijker uitgerold worden. Nederland behoort namelijk samen met Canada tot de landen waarvan de MP een 'prijs' heeft gekregen, persoonlijk van K.S.
De persistentie om door te blijven gaan met asielzoekers binnenhalen, kan namelijk niet meer gekoppeld worden aan gezond verstand.

TonAlias | 21-07-22 | 09:22 | 2

Die laatste zin is nogal verontrustend, want oh zo waar.

Usumani | 21-07-22 | 09:30

Er zijn duistere, al dan niet paranormale, krachten aan het werk.

J.Cash | 21-07-22 | 09:33

Wie betaald die cruiseschepen. Ik ben zomaar 1000€ per week kwijt voor een hut.

Ray Skak | 21-07-22 | 09:22 | 3

Daar zitten diverse kosten in verwerkt. U gaat er nu gemakshalve van uit dat die asielzoekers ook de hele dag door gratis mogen eten en drinken, aan dek in de zon kunnen gaan zitten en af en toe met de tender even aan land mo..... Sorry? Dat mogen ze ook?
Wij vrezen dat u en ik voor die kosten mogen opdraaien.

EEnzame SchizofrEEN | 21-07-22 | 09:25

@EEnzame SchizofrEEN | 21-07-22 | 09:25: Ik durf te wedden dat er geen ene een bezem uit de kast haalt om zijn kamer te vegen. Zelfs dát moet nog door een ander gedaan worden. Profiteurs, bijna allemaal.

TonAlias | 21-07-22 | 09:31

@TonAlias | 21-07-22 | 09:31:
Je ziet het toch op de beelden van de buitenslapers.
Ze laten een zooi achter waar de honden geen brood van lusten.

J.Cash | 21-07-22 | 09:34

Met 60% PvdA burgemeesters moet het toch geen probleem zijn een haven te vinden voor die reuzen. Qua grootte komt er waarschijnlijk maar 1 in aanmerking. Maar misschien is den Helder ook wat ? Genoeg hulptroepen bij de hand en niemand boeft zich daar wereldvreemd te voelen . Alhoewel : waar nog wel in Nederland.

strawdog | 21-07-22 | 09:20 | 4

Rotterdam is toch onze nationale doorvoerhaven?
Dat met die tenders wordt niets:
bij het riviercruiseschip in Beverwijk is de pleuris al uitgebroken omdat de beschikbaar gestelde fietsen zijn gesloopt, het eten niet goed is, er te weinig privacy is.

strawdog | 21-07-22 | 09:54

sorry Beverwijk is Zwijndrecht
Oekraïense vluchtelingen leven op ‘mensonterende’ hotelboot: ‘Te weinig eten, intimidatie en stank’

www.ad.nl/binnenland/oekraiense-vluch...

strawdog | 21-07-22 | 10:10

@strawdog | 21-07-22 | 10:10: En dat dan keer 100, voor anker voor de kust, met sporadisch een tender. Nee, hier is goed over nagedacht.
Overigens ligt er naar de Chinese boot / Euromastpark in Rotterdam ook zo'n 'slaapschip', daar is het tot nu toe redelijk stil en rustig.

EEnzame SchizofrEEN | 21-07-22 | 10:19
▼ 1 antwoord verborgen

Zolang een pedante, glimmende VVD-Stas 'Hartelijk welkom en welkom gefeliciteerd met uw verblijfsvergunning, levenslange uitkering en alle andere faciliteiten die door de domme burgers worden opgebracht' blijft uitstralen, zal er nooit een vermindering, laat staan een einde, aan de instroom komen.

gestoptmetroken | 21-07-22 | 09:19

Geen probleem. Ontruim gewoon een stad voor de asielzoekers. Bijvoorbeeld Wassenaar.

HogeNood | 21-07-22 | 09:18 | 1

Hear Hear

likdoorn | 21-07-22 | 09:27

Vol laden en dan een prachtige reis naar de Bermuda driehoek.

likdoorn | 21-07-22 | 09:18

Expeditie Robinson Cruisaway!
Land in ziiiiiicht !!!
En ze kunnen direct aan het werk.
Hutten poetsen, entertainment, animatieteam, casino, machinekamer, dekzwabben.

Ruimedenker | 21-07-22 | 09:17 | 1

Ben bang dat het schip na een paar maanden gewoon naar de sloop kan.

likdoorn | 21-07-22 | 09:22

Drie cruiseschepen dus dat is net genoeg voor de komende drie a vier weken. En daarna?
Dit is niet vol te houden.

2voor12 | 21-07-22 | 09:15 | 2

Aanhangertje erachter.
Of zo’n banaan!
Daar kunnen wel 8 man op.

Ruimedenker | 21-07-22 | 09:18

Ze hebben het ook over een oplossing voor de komende weken. We moeten nog "even", met zijn "allen" de schouders eronder zetten. In het najaar wordt de instroom standaard minder, omdat de "vluchtelingen" dan minder trek hebben om vanuit hun zonnigere oorden door guurder weer naar het beloofde land te "vluchten". Dus...

Wir schaffen das!

En hoe we het volgend "vluchtelingen"seizoen schaffen, dat zien we dan wel weer. Niets is zo opportuun als de politiek en de ambtenarij.

WasHetMaarMakkelijk | 21-07-22 | 09:26

Hoe personen passen er in de mand van een (v)luchtballon? De wind doet de rest.

Leptob | 21-07-22 | 09:14 | 1

Serieus, de ballen uit mijn broek gelachen bij deze tegel.. :)) Mand!

Smoelensmid | 21-07-22 | 09:31

Pure waanzin!! alsof die schepen niet tig keer zoveel stikstof CO2 fijnstof en afval water produceren dan alle boeren bedrijven bij elkaar.. Dit kabinet is de weg helemaal kwijt, nul regie nul beleid en nul visie en ondertussen anderen maar blijven betichten van populisme en niet met oplossingen komen.. www.groundstation.space/a-city-inside...

Smoelensmid | 21-07-22 | 09:14

Kan die van der Burg niet ff echt op vakantie gaan zodat de Nederlanders ook ff rust aan hun kop hebben.

NLgaatnaardeklote | 21-07-22 | 09:14

"Komt nog bij: al die makkers die overboord springen danwel de reddingboten laten vieren om vermomd als spitssnuitdolfijn naar Zandvoort of Engeland te ontsnappen, met ALLE GEVOLGEN VAN DIEN."

Als we nu de Zandvoort-route afsluiten met wat mariniers, zie ik hier nog wel een soort van oplossing opdoemen.

Boeloeboe | 21-07-22 | 09:12 | 1

Zijn Love Boat langdurig voor anker bij de Nederlandse kust, enkel gevuld met gelukzoekers. Ik denk niet dat Captain Stubing daar erg blij van wordt.

Tietmier | 21-07-22 | 09:12 | 2

Zijn bootje maakt daarna nog één tocht, linea recta naar een Indiase sloopwerf.

Niet_Van_Hier | 21-07-22 | 09:18

Doc wel.
Vers haar op de dijk!
Go Doc.

Ruimedenker | 21-07-22 | 09:19

Een schep, een dweil en een emmer, en dan mogen ze hun eigen land maken in de Markerwaard.

Alquest | 21-07-22 | 09:10 | 1

Schiphol sluiten, want het is allemaal heel slecht, voor het milieu (Behalve als Kaag middels de Kaagjet op Luxemburg airport vliegt). Vervolgens, geheel Schiphol ombouwen tot AZC .. Probleem, opgelost !

Nederlandop1 | 21-07-22 | 09:12

'Allah gevolgen van dien' kunnen we wel accepteren, zolang dat maar richting Engeland gebeurt.

Zoelense Hobbyboer | 21-07-22 | 09:08

Mooi plekje zoeken op de stille oceaan

MrFloppy1986 | 21-07-22 | 09:06

Leg die asielcruiseschepen dan 13 mijl uit de kust zodat ze officiëel niet op Nederlands grondgebied zijn. Dat kan later voordelen hebben. Als ze bijvoorbeeld na 3 maanden claimen dat ze hier al langdurig zijn en helemaal geworteld en dat wij ze daarom niet terug mogen sturen. Dat wij dan kunnen zeggen "Sorry, uw asielcruiseschip lag in internationale wateren."

Osdorpertje | 21-07-22 | 09:06 | 5

@discriminazie | 21-07-22 | 09:51:
En als u dat visualiseert?
Lelijkheid en wanbestuur lost je niet op met walgelijkheid..
Hoop wel, en dat kost niets.

Alquest | 21-07-22 | 10:09
▼ 2 antwoorden verborgen

In de asielbusinessindustrie is het al jaren hosanna, die hebben vast wel contacten in de cruiseschepen wereld. Niettemin publiekgeld bestaat niet, er bestaat enkel belastingbetalers geld reken maar dat ze de weg weten. Zucht

william7055 | 21-07-22 | 09:05

Asielzoekers op een cruiseschip laten wonen, wat mij betreft een praktische oplossing, zeker als je de gelukszoekers een klein beetje op het land van oorsprong kan sorteren kan je rustig je motoren warm laten draaien, ‘s nachts het anker lichten en dan zachtjes naar het land van oorsprong varen.

JeanDragage | 21-07-22 | 09:04

Iets met spuigaten. Dat trucje van Utrecht met een maand lang woningen toekennen aan statushouders wordt breed uitgevoerd in de rest van NL.

sjef-van-iekel | 21-07-22 | 09:02 | 1

zo ook in mijn gemeente waar de PvdA burgemeester haar carriere een boost wil geven ten koste van het welzijn van de autochtone bevolking.

vranac | 21-07-22 | 09:08

We noemen ze allemaal Tom.

RickTheDick | 21-07-22 | 09:02

Ik denk dat het geen pas geeft smalend te gaan doen over mensen die op de vlucht zijn of een beter bestaan zoeken. Het gaat erom dat het beleid van geen kanten deugt. Ook op tal van andere vlakken niet. Alle aandacht moet uitgaan naar een nieuwe club aan het roer.

Betweeter | 21-07-22 | 09:01 | 21

@Pontius Vulgaris | 21-07-22 | 10:30:
Ow kijk. Nu komt de aap uit de mouw.
Daar ga ik niet in mee. Succes verder.

J.Cash | 21-07-22 | 10:46

@J.Cash | 21-07-22 | 10:46:
Fijn, dan kunnen we weer verder met een inhoudelijke discussie die wél de realiteit in de gaten houdt. Fijne dag.

Pontius Vulgaris | 21-07-22 | 10:53

@Pontius Vulgaris | 21-07-22 | 10:53:
Toon wat meer respect in een discussie.
Ik neem aan dat je dat in het dagelijkse leven ook doet.

J.Cash | 21-07-22 | 11:54
▼ 18 antwoorden verborgen

Bouw gewoon één groot kamp waar ze allemaal geconcentreerd bij elkaar zitten.

knutsel_ | 21-07-22 | 09:01 | 5

@sjef-van-iekel: Ohh, foei!

Maar nu serieus, in Polen wordt het nog steeds ons probleem, want EU. Dus doe dan maar Oekraïne, ik heb er alle vertouwen in dat Putin zorgt dat die niet bij de EU komen.

Zoelense Hobbyboer | 21-07-22 | 09:16

@sjef-van-iekel | 21-07-22 | 09:06: Polen is een erg prettige samenleving..ze hebben zo hun issues, maar niks onoverkomelijks . Polen houden van hun land en volk.
Wil je ze dit echt aandoen? De kakofonie?

Bataafje | 21-07-22 | 09:34

Hebben we al. Is vol. Heet 020 Zuid-Oost.

BoerKoekoek | 21-07-22 | 09:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Tja... Gemeenten komen in opstand want de 'crisis' is geen crisis maar een structureel probleem. Dus komt dit kabinet met de volgende 'oplossing'.
Ik tel af tot ik weg ben hier. Dit land is stuk en niet mijn land meer.

Boterhoofd | 21-07-22 | 09:01 | 1

"Een probleem kan niet opgelost worden door de denkwijze die het heeft veroorzaakt."

TonAlias | 21-07-22 | 09:03

Wat is het volgende, iedereen verplicht een asielzoeker in huis nemen?
Wanneer stopt deze idioterie een keer.

usb stok | 21-07-22 | 09:00

Dat NOS artikel is van gisteravond rond 21.00u:
"
Het COA meldt dat er vanavond nog zo'n 100 mensen worden verwacht bij het aanmeldcentrum in Ter Apel.
"

Hoe dan? Vanwaar die verwachting? Zijn dat nog de laatste 2 touringcars voor de dag, waarover mensensmokkelaars even een belletje hebben gepleegd: "Houdt de receptie nog even wat langer open, 2 ladingen handel zijn wat vertraagd door files!"

WTF is dit toch voor een waanzin?!

WasHetMaarMakkelijk | 21-07-22 | 08:59 | 7

@Alquest | 21-07-22 | 09:33: Nederland doet niet mee aan deze EU afspraken. En sowieso zou dat maar om een paar honderd man gaan. Deze instroom staat volledig los van EU afspraken.
Is Vladje de Balkan route aan het stimuleren?

Bataafje | 21-07-22 | 09:36

@Alquest | 21-07-22 | 09:33:
Je kunt al aan Denemarken zien dat er geen EU-afspraken zijn. De Denen laten op eigen, strikte voorwaarden asielzoekers met mondjesmaat toe. Geen Brusselse haan die ernaar kraait.

Kameraansteker | 21-07-22 | 10:04

@Kameraansteker, @Bataafje
Ik denk dat ik gecorrigeerd moet gaan staan. Maar toch.. De eu heeft zijn tengels in kampen en libie, Turkije heeft zijn eigen deal. Zodat er maar geen bootjes zinken.
En het is een gestage stroom, zodat er niet teveel druk ontstaat.
Het is het gestage en constante; in mijn optiek is dat redelijk moeilijk zonder systeem.
Ik gebruik teveel woorden voor iemand die ongelijk heeft.

Alquest | 21-07-22 | 10:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Weggegooid geld die cruiseschepen.
Ik las dat ze eraf moeten kunnen anders is het "gevangen houden".
Dat gaat dus gewoon niet werken, hoe willen ze dat doen? 50 pendelbootjes?
Zijn de bedenkers nu echt zo dom?

Braseas | 21-07-22 | 08:59 | 1

Met rubberbootjes hebben ze toch genoeg ervaring zou je zeggen.

J.Cash | 21-07-22 | 09:00

Compleet de weg kwijt.
Iemand in het kabinet al op het ingenieuze idee gekomen om de instroom ietsje te matigen?

de Voorzittert | 21-07-22 | 08:58 | 5

Nee nee, dat zou alleen maar Wilders in de kaart spelen en dat moeten we toch niet willen met zijn allen.

RM666 | 21-07-22 | 10:08

@RM666 | 21-07-22 | 10:08:
Als Wilders nou eens gaat roepen dat er meer asielzoekers zouden moeten komen en de islam gaat aanprijzen, dan lossen we probleem dus op.

aflaatverkoper | 21-07-22 | 10:31

Het is diep triest dat ze nooit de oorzaak, de veel te hoge instroom, aan willen pakken. Verscheur dat vluchtelingenverdrag nu eens snel.

Wattman | 21-07-22 | 11:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Misschien hebben de volgende 'prominenten' wel een oplossing:
De cabaretiers Dolf Jansen en Erik van Muiswinkel, oud-minister Laurens Jan Brinkhorst (D66), oud-Kamerlid Jo Horn (PvdA), journalisten Robert van der Noordaa (de Volkskrant) en Ewout Klei (de Kanttekening) en Trouw-columnist Emine Ugur.

TonAlias | 21-07-22 | 08:57 | 2

Vergeet mart smeets niet met z'n dikke nek.

jansma28542681 | 21-07-22 | 09:04

.. Claudia de Breij, Jan Mulder...

gemeentereiniging | 21-07-22 | 09:10

Het begint zo langzamer hand op een tragi comedie te lijken.
Hoe diep ben je als overheid gezakt als je alleen dit al overweegt.

Nico1000 | 21-07-22 | 08:57

Als je over Zeppelins schrijft, moet je daar niet een foto van een blimp bij zetten.
Beetje precisie graag, GS!

/ nerd mode off

Kapitein Sjaak Mus | 21-07-22 | 08:56

In plaats van voor onze kust laten dobberen gewoon terugvaren naar land van herkomst?

homieguerneville | 21-07-22 | 08:54 | 1

Motorpech in de buurt van Kaap de Goede Hoop.

impy | 21-07-22 | 09:30

Zijn er geen lege olieplatforms?

J.Cash | 21-07-22 | 08:54 | 6

Staat dat oude REM eiland er nog?

homieguerneville | 21-07-22 | 09:32

-Als ze staand plassen er aardig wat op.'
?!?!

HogeNood | 21-07-22 | 09:34
▼ 3 antwoorden verborgen


KRO's Zeppelin.. voor kinderen die nog niet kunnen lezen. Klopt aardig

CB84 | 21-07-22 | 08:54

Ik wacht op berichtgeving dat opvangen op boten niet mogelijk is omdat een groot deel een trauma heeft opgelopen op een boot.

CzMichiel | 21-07-22 | 08:54

Asmielezoekers op zee. Wat kan er fout gaan. Meteen klagen dat ze niet kunnen 'shoppen'. Nou ja voor de middenstand een zegen.

pete1023 | 21-07-22 | 08:53

Geweldig plan! Weet niet of Erik ooit wel eens voor de Hollandsche kust heeft gelegen bij een aanlandige westenwind, krachtje 8? De hele dag de dieselmotoren aan om de stabilzers gaande te houden, de verwarming en de airco. Ook is warm water nodig om de kots op te ruimen van al die landkrabben die op onze kosten hier een mooi bestaan wilen opbouwen.

Jan Lange3373 | 21-07-22 | 08:53 | 2

Je mot ze natuurlijk wel leren om over de side te kotsen.
Aan lij, bij voorkeur.

Kapitein Sjaak Mus | 21-07-22 | 09:00

Wel vullen met waterstof. Meteen klimaatneutraal.

TonAlias | 21-07-22 | 08:52 | 1

Als je een asielzoeker vult met waterstof word het een bom en is het een terrorist. Kan hij/zij meteen vertrekken hoop ik.

Boterhoofd | 21-07-22 | 09:14

Tja, niemand lijkt vooruit te denken, misschien moeten we ondergronds gaan bouwen... of anders iedereen die wacht op IND check naar Suriname sturen... daar hebben ze wat oppervlakte.

martn | 21-07-22 | 08:52

Overweeg dan meteen de maan.

mr_awesome | 21-07-22 | 08:52 | 1

* Alvast Elon Musk bellen doet *

Tietmier | 21-07-22 | 09:15

Aaaa, zeppelins ala Hindenberg!

MondKapper | 21-07-22 | 08:51

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl