Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Omvolkingsplicht voor Nederlandse gemeenten

VVD-asielstas gaat Verplaatsing Bevolking regelen

Staatssecretaris en mensensmokkelaar Eric van der Burg van de mensensmokkelpartij VVD heeft iets nieuws bedacht. Nederlandse gemeenten VERPLICHTEN om naar Nederland gesmokkelde mensen op te nemen. De nieuwe "dwangwet" die regelt dat in iedere gemeente een Smokkel Hub komt waar gesmokkelde mensen ondergebracht kunnen worden, moet per 1 januari 2023 ingaan. Eric van der Burg is groot bewonderaar van mensensmokkelaars, vaak Albanees gespuis dat mensen voor 5000 euro pp achterin gore dieselbusjes propt en ze dan aflevert in Ter Apel of een maisveld naar keuze. Tot groot financieel plezier van de mensensmokkeltoeleveringsbedrijven Miele en AEG (wasmachines), Princess (magnetrons), LC (televisies), VDL (pendelbussen) Bouwbedrijf VVD66 (flexwoningen) en UWV (uitkeringen). En u? U kunt de tiefus krijgen.
UPDATE PERSALARM: Kabinet wil gemeenten verplichten mee te werken aan opvang asielzoekers, na zomer wetsvoorstel

Reaguursels

Inloggen

Misselijke man

apek00l | 08-07-22 | 19:46
-weggejorist-
J.Thee.Cohen | 08-07-22 | 19:24

Ik ben een voorstander van de bevolking geven wat ze willen. Plaats al die Ter Apelaars maar lekker in wijken waar VVD de grootste aanhang heeft.

Maar dan zul je zien dat die VVD-stemmers uiteraard gaan protesteren tegen de komst van asielzoekers in hun eigen woonomgeving en precies weten hoe ze dit juridisch voor elkaar kunnen krijgen.

Het gevolg is dat andere wijken ermee opgescheept gaan worden, want de gemeente is verplicht om die asielzoekers ergens te plaatsen. Ik kan je nu al vertellen dat iemand als Eric van der Burg in een roomblanke omgeving woont waar geen enkele asielzoeker te bekennen is.

Argo182 | 08-07-22 | 18:59

Walgelijk. Waarom ?

MeppieRocks | 08-07-22 | 18:51

Als deze regering strakjes valt, of dat nou komt door hunzelf of doordat de burgers wel schavotten gaan bouwen op het binnenhof... Kunnen alle nu doorgedrukte wetten dan nog makkelijk teruggedraaid worden? Als in per direct?

peterdh | 08-07-22 | 18:37

Citaat:
Dat er een nieuwe wet komt "betekent niet dat in iedere gemeente een asielzoekerscentrum zal komen", zegt de staatssecretaris. "Want je hebt niet gelijk 344 azc's nodig. Het kan ook zijn dat gemeenten op een andere manier een bijdrage leveren. Dat kan in ondersteuning zijn, of in geld."
Het woordje GELIJK. Man oh man..... dus die komen er toch...
En GELD. Dus WOZ omhoog, voorzieningen omlaag, allemaal om heel Afrika op te vangen in een van de kleinste landen ter wereld.
Om ons te vervangen.

Jan Lange3373 | 08-07-22 | 18:28 | 2

Zo waar. En mensen zien dit niet. Die denken "het zal wel loslopen". Ze kunnen de rekeningen niet meer betalen, maar keer op keer buigen ze dieper voorover om nog een keer, maar dan nog harder, in hun reet genaait te worden. Ik vind het echt verbazingwekkend en zeer teleurstellend om te zien.

peterdh | 08-07-22 | 18:38

De prognose is dat de bevolking van Afrika zal stijgen van 1 miljard nu naar 3-4 miljard in het jaar 2100. Dat betekent dat Afrika deze eeuw 2 miljard migranten kan exporteren en aan het einde evengoed een grotere bevolking kan hebben dan nu.

DutchLion33 | 08-07-22 | 19:22

Het aantal migratieontkenners is honderden malen groter dan bijvoorbeeld het aantal klimaatontkenners......... Wat een wedstrijd mensen !!

J.Thee.Cohen | 08-07-22 | 18:18

Integreren onder dwang werkt dus. Nu ook nog in de andere richting.

W_F | 08-07-22 | 17:08

Wat ik oprecht niet begrijp is waarom Nederland in verhouding zoveel asielzoekers opvangt terwijl de capaciteit er niet is. Hoe zit dat met andere landen?

Wensbaar Denken | 08-07-22 | 15:28 | 4

@Red shirt | 08-07-22 | 15:37: Leer lezen:
"Hoe zit dat met andere landen?"

LD69 | 08-07-22 | 16:15

Lol@LD: het is en blijft hopeloos met die RS.

Lorejas | 08-07-22 | 16:36

Het arme Libanon vangt één miljoen Syriërs op, op een eigen bevolking van 4,3 miljoen

theo-is-dood | 08-07-22 | 17:58
▼ 1 antwoord verborgen

Zou pas leuk worden als de asieleisers direct te werk worden gesteld bij bijv. Miele of AEG. Kunnen ze hun eigen spulletjes in elkaar schroeven.
Eens kijken wat er dan nog te lachen valt.
Nu kunnen ze meerdere jaren op hun luie bips blijven zitten onder het mom, we willen maar we mogen niet.

Southpark | 08-07-22 | 15:25 | 1

Je bedoeld dat we de asielcentra gaan gebruiken om de asielzoekers te concentreren op 1 plek waarbij we ze verplicht te werk kunnen stellen? Zet dan wel nog even een paar tenten neer zodat ze niet op een stoel in de regen hoeven te slapen. Beetje meer het kampeer idee zegmaar, dan hebben we een soort van asielzoekersconcentratie-kampen. En dan kan Miele ze aan het werk zetten in de fabriek. Zoiets?

peterdh | 08-07-22 | 18:34

Ach eric van der Burg,, baantjesjager puur sang.. eerst bij het aidsfonds zwaaien met een regenboogvlag fotootje, om vervolgens zodra hij staatsecretaris was geworden a la minute alle regenboogvlaggen in ter apel te verbieden..

j.cohen | 08-07-22 | 15:25

Wat de meeste mensen in NL niet willen wordt door dit kabinet door de strot gedrukt. Volledig lak aan de NL-inwoners.

Prof.Dr.Mr.Ir.Z | 08-07-22 | 15:16

Zouden ze daar nog enig besef hebben wat het verdrag can Dublin eigenlijk inhoudt?

Justin_Case | 08-07-22 | 14:59 | 2

Daar zouden eens Kamervragen over moeten worden gesteld. Want volgens “Dublin” moet een asielaanvraag worden gedaan in het land van EERSTE aankomst.

Het Dublinakkoord is een dode letter

theo-is-dood | 08-07-22 | 15:03

@theo-is-dood | 08-07-22 | 15:03: dat dus! En nog verwonderlijker, geen énkele politicus stelt hier vragen over. Geeft te denken.

Justin_Case | 08-07-22 | 18:11

Hoogste tijd om bulldozers aan te schaffen

Ram_Ram | 08-07-22 | 14:42

Onnozele hals met lichte grijns VVDBurg meermeer migranten beseft niet
dat nav z'n beleid juist golven kolonisten besluiten te volksverhuizen want:
een zachte conflict vermijdende bevolking , er worden huizen gebouwd
of een hut op luxe schip.. Ze geven geld (meer dan je ooit verdiende)
en familie mag ook overkomen..,

Yeoman | 08-07-22 | 14:04 | 1
-weggejorist-
Jan Lange3373 | 08-07-22 | 18:36

Volksvijand #1

apek00l | 08-07-22 | 13:58
-weggejorist-
copywriter | 08-07-22 | 13:31

Het is vrijwel onmogelijk om te vertrouwen op een overheid die vooral opvalt door inefficiëntie en desastreus gedrag.

donkieshot | 08-07-22 | 13:25 | 3

Ze zijn anders wel efficient in het desastreuze gedrag?

BadPatNL | 08-07-22 | 13:56

@BadPatNL | 08-07-22 | 13:56: Efficiëntie zonder de intentie. Je schaamt je toch kapot voor dat stelletje onnozelen.

donkieshot | 08-07-22 | 14:39

@donkieshot | 08-07-22 | 14:39: De schaamte heeft hier al plaats gemaakt voor een diepe afkeer.

Ik zal niet in herhalingen vallen...

Maar redelijk wat dossiers, in handen van de overheid, hebben mij in de laatste 3 jaren van een brave belastingbetalende burger omgevormd tot een argwanende en van de overheid afgekeerde boze blanke man.

BadPatNL | 08-07-22 | 15:03

Wat is er nou zo moeilijk aan die asielkwestie?
Waarom zijn er aanmeldcentra voor asielzoekers in Nederland en niet aan de grenzen van EU met niet EU landen waar ze via binnenkomen? Asielzoekers daar ingeschreven worden, geregistreerd (naam, DNA en vingerafdrukken) en dan aan een Europees land worden toegewezen. In het toegewezen land volgt men de procedures om een verblijfsvergunning te krijgen. Lukt het niet, weg uit Europa! Geen mogelijkheid om elders procedure te doen dan in het toegewezen land. Asielzoeker die niet bij de Europese grens zich heeft aangemeld persona non-grata van de EU maken (uitzondering mense die met een vliegtuig gekomen zijn)

R.j.deVries | 08-07-22 | 13:08 | 6

Boze tongen beweren dat Italië met opzet bootmigranten NIET in Italië registreert als ze in Lampedusa of Sicilië aan land komen.
Op die wijze kunnen de asieltoeristen ongestoord doorreizen naar Germoney. Zonder dat Duitsland dus een zogenaamde “Dublinclaim” kan indienen.
Op YouTube vindt u uitleg daarover. Zie ook “Defend Europe “

theo-is-dood | 08-07-22 | 14:39

Eurofieltjes rule, door ruilhandel hebben wij nu hun regels opgelegd gekregen. NL is uitverkocht, de Euro is de laatste dagen reeds gecrashed, politiek is het een toren van babel. Het tij kan gekeerd worden, maar niet door de fluwelen handschoen.

donkieshot | 08-07-22 | 14:43

Veel EU landen schrijven migranten gewoon opnieuw in, zonder eerst de EU vingerafdrukken database te checken.

W_F | 08-07-22 | 17:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Twee opties, 1 wil je een bijdrage leveren aan onze maatschappij? Gaat u verder naar start. 2 u komt hier om te teren op onze belastingcenten? Ga direct naar de gevangenis

van Balen | 08-07-22 | 13:01 | 1

Een bijdrage? Volgens mij kunnen wij die zelf ook wel leveren.

Casus Lou | 08-07-22 | 13:06

Immigratie is naast een winstgevende business ook hét politieke middel om tegenstanders zwart te maken en salonfähig te zijn waardoor je nog die miljoenen 50 plussers als kiezers kan verleiden. Zodra die er niet meer zijn of de wind is gedraaid draaien de vvd en de rest ook en gaan de grenzen dicht. Zo simpel is politiek. Helaas doen BBB en JA21 er ook aan mee zij het wat gematigder.

Tiscali-2 | 08-07-22 | 12:49 | 4

@likdoorn | 08-07-22 | 13:43: Dat klopt. De meeste PVV-stemmers hebben maar een beetje verstand. Mensen met volledig verstand weten beter.

Red shirt | 08-07-22 | 15:00

@Red shirt | 08-07-22 | 15:00: Bent u dat? Licht ons bij, oh grote ziener.

Wiebenick | 08-07-22 | 15:18
▼ 1 antwoord verborgen

"Tegen 2030 kunnen er 18 tot 20 procent minder operaties worden uitgevoerd door personeelstekorten.

Er zijn op dit moment al 6750 vacatures in de zorg.
De enige andere oplossing is eigenlijk personeel uit het buitenland halen, maar daar zijn geen woningen voor."
www.welingelichtekringen.nl/gezond/34...
Goh Mark,geen huizen ,hoe zou dit nou kunnen.,Werkwilligen kunnen het land niet binnen om onze problemen op te lossen omdat het asielhek openstaat.

chausson61 | 08-07-22 | 12:41 | 8

@plamoen | 08-07-22 | 13:03: Alleen gaan de bezuinigingen niet komen, zoals overal in de dienstverlenende sectoren worden er nog steeds genoeg managers geworven, alleen het uitvoerende personeel is een uitstervend ras.

In de zorg gaan er steeds er meer loonkosten gemaakt worden met meer koppies op kantoor, ipv handjes aan het bed.

En dit zien we eigenlijk nu al goed in de zorgsector:, Een alsmaar stijgende financiële last, terwijl de wachtlijsten er niet korter op worden.

BadPatNL | 08-07-22 | 14:07

Als ik in een ziekenhuis kom, is daar het percentage niet-westerse allochtonen (mohammedanen) als patient niet evenredig met het bevolkings percentage. Maar vele malen hoger, lijkt wel 50% of meer te zijn. Onder het ziekenhuis personeel daarentegen is deze groep bijna niet te zien.

Hei-kneuter | 08-07-22 | 14:19

Gelukkig komen er tig medicijnmannen naar Nederland!

P47Thunderbolt | 08-07-22 | 15:37
▼ 5 antwoorden verborgen

“ Er kan ook bijvoorbeeld gevraagd worden om opvang te bieden aan minderjarige alleenstaande asielzoekers of andere specifieke groepen. "

Bedoelt ie misschien hoeren?

Nonik Neem | 08-07-22 | 12:41

Kan iemand een onderzoek doen naar Eric van der Burg en zijn beweegredenen achter die uitspraken en dat beleid? Dit is geen menslievendheid meer, hier moet iets achter zitten waar hij of iemand aan wie hij gelieerd is beter van wordt.

phantom2 | 08-07-22 | 12:23 | 3

Opdracht van hogerhand (Kaag), waarschijnlijk. Die is de echte premier, Rutte mag als handpop doen alsof.

bqbq | 08-07-22 | 13:46

Dan meteen Gert Jan meloenen slikker even tegen het licht houden.

likdoorn | 08-07-22 | 13:47

Geen onderzoek nodig! Het is Mark Rutte die overal in het kabinet de touwtjes in handen heeft, hij is degene die dit beleid laat uitvoeren.

Hij heeft er in 12 jaar Rutte voor gezorgd dat er in het kabinet alleen nog maar dossiervreemde knipscharen zitten, in de volksvertegenwoordiging zitten er in de coalitie van VVD66CDACU alleen nog maar ja knikkende stemmachines, die 100% met de fractiediscipline en altijd met het kabinet mee stemmen.

We noemen het politieke bestel in Nederland dan nog een parlementaire democratie, in de praktijk is Nederland gegijzeld door één enkele man, en dat is "De beste staatsman sinds Willem Drees", die de wet overtreed wanneer het politiek zo even uitkomt...

BadPatNL | 08-07-22 | 14:16

We gaan de stikstofproblematiek aanpakken, door massaal immigranten te importeren.

thanseeuwen | 08-07-22 | 12:06

Geen mens met het verstand op de juiste plek vind dit een goed idee, je kunt geen delen van dit land ontwrichten omwille van je deugkneuzen instelling. Doe eens een Boris Johnson samen met de tasjes uitdeler.

donkieshot | 08-07-22 | 12:06
-weggejorist-
I left on time.. | 08-07-22 | 12:03 | 3

Je moet maar denken: waarom zouden we er een lange lijdensweg van maken.

Hoe sneller Nederland naar de kloten is (een soort ego-euthanasie) hoe minder mensen weten hoe het ooit is geweest en nooit meer zo zal worden.....

J.Thee.Cohen | 08-07-22 | 11:59 | 3

M'n geboortehuis in de binnenstad van Groningen (anno 1620) is al sinds 2015 finaal naar de klootn. Het kwam - samen met de buurpanden - door een speling van het lot in de klauwn van de Kroon Vastgoed terecht, die de panden door een roedel Polen met de grond gelijk liet maken en er als de wiedeweerga een studentenflat neerplempte. Maar niet, nadat de grond zodanig verstoord werd dat fatsoenlijk archeologisch onderzoek niet meer mogelijk was. Gemeente, zo links als de neten, stond erbij en keek er naar. De Kroon, onthoud die naam mensen. Hem wordt geen strobreed in de weg gelegd. Buigt allen voor de koning van Groningen en Google Visserstraat 31. Zie hoe het eens was. Nu het nog kan.

Wiebenick | 08-07-22 | 12:26

@Wiebenick | 08-07-22 | 12:26: Even gekeken, en wat een verschil... Ik kan mij voorstellen dat zo'n geboorteplek die is uitgewist, een "beetje" wrang aan doet voelen!

Als buitenstaander zonder die persoonlijke gevoelens er naast, heb ik dan wel hier in de stad panden minder goed gelukt zien worden.

Ik herken het wel, ook hier in de stad zijn bijzonder mooie panden gesloopt en zijn er moderne panden voor terug gekomen zonder ziel, al zien ze er soms redelijk uit, een stuk geschiedenis is uitgewist.

Hier in mijn buitenwijk hebben ze boerderijen gesloopt, en vanuit deze hoger gelegen plekken is het gebied opnieuw gecultiveerd nadat de Romeinen dit vanuit dezelfde plekken een paar honderd jaar eerder al hadden gedaan.

De gemeente had het bestemmingsplan van 1e - Agrarisch 2e - Archeologisch al veranderd naar 1e - Wonen 2e - recreatie, en wat denk je? Binnen een week zijn de boerderijen verdwenen en in de tweede week werden de eerste palen al geslagen...

Afspraken over onderzoek waren wel degelijk gemaakt, alleen de vastgoedontwikkelaar heeft zich er niet aan gehouden en heeft toen alsnog het werk voor 2 weken moeten staken.

Uiteindelijk is er nog wel iets van onderzoek gedaan maar er is ook definitief een stuk geschiedenis verloren gegaan omdat er geen grondig onderzoek meer mogelijk was.

En ook hier waren er mensen vanuit de gemeente die, al zijn het alleen maar sterke en er dik op liggende vermoedens, links/rechtsom banden hadden met de betreffende ontwikkelaar.

BadPatNL | 08-07-22 | 14:57

@BadPatNL | 08-07-22 | 14:57:

Bedankt voor uw reactie, het doet me goed. Ik hield zielsveel van dat huis. Het leefde en ademde geschiedenis, er waarde zelfs een spook(je) rond die het op deurkrukken gemunt had. I kid you not.

Het stemt mij treurig dat deze gang van zaken bepaald geen uitzondering is.

Wiebenick | 08-07-22 | 15:39

En vrolijk laten we de kraan openstaan,
terwijl de verdiepingen er onder aan het overstromen zijn.
NEE, genoeg zo, zeggen blijkt erg moeilijk.

hotmint | 08-07-22 | 11:29
-weggejorist-
meneer Q | 08-07-22 | 11:23 | 1

Gisteren op tv dat in Roemenië o.a. de graanoogsten verdorren van de droogte. Hier pompen we het land vol met andermans overbevolking. In Europa is er oorlog (Oekraïne), en daar waar in Europa nog ruimte is voor graanproductie staat de boer op een dorre akker. Reactie overheid: hier met je geld en rechten, in ruil voor explosieve prijsstijgingen en toenemende etnische onrust.
Er juichen d'r net zo hard om onze sociaalmaatschappelijke ondergang als groepen Chinezen om de aanslag op Abe. En met deze overheid hebben ze de wind mee kracht 10 Beaufort.

zeurmachine | 08-07-22 | 11:13 | 2

Ze greet reset...

More_Bazz | 08-07-22 | 11:40

Ze fourth industrial revolution.

KillerK | 08-07-22 | 11:55

Ik begin mij toch echt af te vragen of hier geen methodiek achter zit; sleep zo veel mogelijk economische migranten Nederland in om zo een probleem te creëren. Ook de huidige coalitie heeft ondertussen wel door dat zij niet meer populair zijn en bij een eventuele val van het kabinet of na de volgende verkiezingen wel eens niet meer terug zouden kunnen komen. Dan is het handig om de opvolgende regering vast voor blok te zetten met onoplosbare problemen als overlopende azc's en een continue stroom immigranten, en die vooral van veel rechten voorzien.
Mocht de PVV, FVD of BBB dan eventueel in de regering komen dan heb je een stok om mee te slaan in de trant van 'zie je wel, jullie bakken er ook niks van'.

me163komet | 08-07-22 | 11:12 | 2

Goed punt, maar waarom doet bv de vvd en het cda dit? Ze weten dat ze afgestraft gaan worden en hard ook. Dezelfde vraag geldt voor Wopke, waarom ga je lijnrecht tegen je eigen partij in? Betaald iets of iemand hem hiervoor? Waarom zou je dat anders doen?

Jansen63 | 08-07-22 | 12:15

"Ik begin mij toch echt af te vragen of hier geen methodiek achter zit; sleep zo veel mogelijk economische migranten Nederland in om zo een probleem te creëren.''

Nee, er zit geen 'methodiek' achter. De politiek 'sleept' niet actief zo veel mogelijk economische migranten Nederland binnen.

Al die klaplopers nodigen zichzelf hier uit, laten zich voor veel geld illegaal helemaal naar Nederland smokkelen. Hier aangekomen vragen ze asiel aan. En Nederland houdt zich heel braaf aan de 'verdragen' en gaat onderzoeken - de IND doet dat - of die aanspraak op onze asielwetgeving terecht is. De asielzoeker moet dan aantonen dat hij/zij 'gevaar' loopt in 'eige' land; dat lopen ze natuurlijk zelden of nooit, en daarom verzinnen ze allemaal een 'narratief' - vroeger werd dat wel 'vluchtverhaal' genoemd, maar een betere benaming zou zijn 'lulverhaal' - om de IND te overtuigen dat ze in eige land in levensgevaar verkeerden.

Maar je moet van dat beoordelen helemaal af: je moet de 'verdragen' eenzijdig opzeggen (want aangepast aan de huidige situatie worden ze toch nooit), de wereld - de derde met name - duidelijk maken dat Nederland géén asiel meer verleent, dat het niet meer mogelijk is om op de bonnefooi hierheen te komen met het plan je hier voorgoed te vestigen, en lieden die dan toch nog, 'ongedocumenteerd', binnen sneaken, vastzetten in de gevangenis tot het moment van uitzetting. Als die aanpak zich eenmaal heeft rondgezongen in de 'landen van herkomst', zal er vanzelf minder animo zijn om naar Nederland te reizen.

Dr_Johnson | 08-07-22 | 12:33

Even over die locatie in de noordoostpolder, woont die vader van Sophie Hermans daar niet? Die gaat er dus niet komen.

keizeradmiraal4 | 08-07-22 | 11:10 | 1

Mocht dit zo zijn, dan zullen daar wel vragen over komen.

me163komet | 08-07-22 | 11:19

"Geld is echt niet het probleem" hoor ik van de Burg nu zeggen. (toevallig is de herhaling nu op NPO politiek)

Hoezo is geld niet het probleem ?? Als er iets voor de armste Nederlanders gedaan moet worden die niet meer kunnen rondkomen met de hoge inflatie/gasprijs is er geen geld voor.

Anti-overheidssentimenten nemen toe, ik vraag me af hoe dat nou zou komen..

Wattman | 08-07-22 | 11:08 | 1

Precies: eigen volk laatst.

ZoekEenVrijeNick | 08-07-22 | 12:21

Van der Burg zegt dat een aantal gemeenten "buitengewoon goed helpen", maar wijst erop dat ongeveer de helft van de gemeenten niet meewerkt om de asielcrisis op te lossen.
Maar wat doet de landelijke overheid zelf om deze crisis op te lossen?

Cookieman | 08-07-22 | 11:00 | 1

Niets. Die gooien -zoals de laatste jaren gebruikelijk- de stront over de schutting bij provincies en gemeenten.

Lefty-Messup | 08-07-22 | 11:13

Als Van Der Burg de uitspraak "hoe meer asielzoekers, hoe beter" heeft gedaan, kan hij dan niet eventjes uitleggen waarom hij dat vindt ? Of heb ik dat gemist ?

Asteroid-B612 | 08-07-22 | 10:59 | 2

Nee dat kan hij niet uitleggen. Maar als je een als VVD-er vermomde GoenLinkser bent hoef je niks uit te leggen. Zie Rutte.

Dandruff | 08-07-22 | 11:22

Rutte staat aan het hoofd van een organisatie waar Taghi zijn vingers nog bij kan aflikken. Er is iets heel boosaardigs gaande.

Phantomas | 08-07-22 | 10:58 | 2

Je strooit ook even met een understatement. Rutte acteert op niveau Poetin.

Dr.Platypus | 08-07-22 | 11:00

Bij Taghi is wie praat die slaapt bij Rutte is dat een functie elders.

likdoorn | 08-07-22 | 13:52

Rutte positief over EU-lidmaatschap Albanië: ‘Corruptie? Nederland is ook niet perfect’

Haha, de grapjas met zijn vaasje en Albanese maffia. Och laat het zaakje ook maar zo snel mogelijk klappen ook, meer meer meer asielzoekers. Nou dan gaat de VVD dat regelen.

Wattman | 08-07-22 | 10:51 | 4

De Albanese onderwereld heeft de hele Engelse coke handel in handen. Zelfs de Mexicaanse cartels vinden het heftige gasten, omdat ze ook je hele familie afmaken als ze nog geld van je krijgen, aldus een reportage van Vice. Klinkt allemaal erg gezellig. Moeten we vooral bij de EU halen. Je weet dat dat ALLEEN MAAR mis kan gaan.

Asteroid-B612 | 08-07-22 | 11:19
▼ 1 antwoord verborgen

Prima Eric. Ga lekker je gang.

VBO_B_Niveau | 08-07-22 | 10:44

Deze kwestie inzake gedoogde mensenhandel blijft toch wel de meest opmerkelijke van onze tijd. Het is geen eigen belang want deze asielzoekers zullen de ondergang van Nederland bespoedigen, inclusief van D66/GL/VVD. Hoeveel Afri-Arabieren delen überhaupt een mening met de luidruchtigste pro-asiel partijen? Juist ja, geen enkele. Abortus? Milieu beschermen? Vrouwenrechten? Werken? Respect voor iedereen ongeacht religie? Lol.

Dat het kabinet ermee doorgaat komt door de illusie dat ze iets goed doen en de afstand tussen politiek en zorgen van het klootjesvolk. Vanuit het torentje, Brussel en Davos ziet de wereld er heel wat anders uit. En wat maakt zo'n parallelle samenleving jou nou uit als je geen enkele binding hebt met een land. Het zal niet de eerste keer in de historie zijn dat een naïeve elite z'n eigen verlies bezegeld.

HerzlichWillkommen | 08-07-22 | 10:41 | 8

@Beste_Landgenoten | 08-07-22 | 10:49: Kom eens met een oplossing voor het asielprobleem dan " Beste Landgenoten"! Want ik neem aan dat je het toch wel met me eens bent dat dit zo niet veel langer meer is uit te houden? 1100 asielzoekers per week erbij en kinderen van 35 jaar die nog thuis wonen omdat er geen woning te krijgen is? Straks 20 miljoen inwoners op een heel klein stukje aarde plus de gezinshereniging die er nog bij komt? De criminaliteit van de asielzoekers die de pan uit rijst? Hoe vind je zelf dat het gaat?

Waakvlam | 08-07-22 | 12:22

Er moet natuurlijk wat aan gebeuren, dat is duidelijk. We kunnen nooit de hele wereld opvangen en natuurlijk zit er een deel bij dat puur afkomt op onze goede welvaart. Dus ik zeg, maak de opvang tijdelijk, in alle gevallen, totdat de situatie ooit weer veilig wordt. Of tenzij gebleken is dat de asielzoeker zichzelf kan redden zonder uitkeringen. Alleen dan een permanent verblijf aanbieden. Maar toch, de manier waarop hier alle vluchtelingen over één kam worden geschoren vind ik onterecht. Het zijn ook mensen die niet beter of slechter zijn dan jij. Het verschil is in hoofdzaak dat jij het geluk had dat je wiegje in dit fantastische land stond in plaats van Afghanistan.

Beste_Landgenoten | 08-07-22 | 12:40

@Beste_Landgenoten | 08-07-22 | 12:40: Goeie genade, wat een kulargument. We kunnen niet ongelimiteerd mensen van minder fantastische landen opnemen. Of ze nu goed zijn of slecht, of wij een fantastisch land hebben of niet, dat gaat gewoon niet. Kap nou es met die emotionele chantage. Ben je dom of zo?

Wiebenick | 08-07-22 | 12:57
▼ 5 antwoorden verborgen

De interessante hamvraag is niet of je een complotdenker bent, wanneer je een omvolkingspatroon meent waar te nemen in al dit gedoe. De interessante hamvraag is of omvolking, gewild of ongewild, daadwerkelijk plaatsvindt. Het resultaat is namelijk hetzelfde.

Gladiator Fap | 08-07-22 | 10:34 | 10

@Dandruff | 08-07-22 | 11:28: En dat terwijl de tegenstanders van referenda altijd op de proppen komen met de absurde redenatie dat gekozen volksvertegenwoordigers alles weten over alles en "de gewone mensen" het allemaal niet snappen.
Persoonlijk ben ik er inmiddels van overtuigd dat er opzet in het spel is. Omvolking is real. Niet zozeer in de zin dat de blanke Europeanen per se moeten verdwijnen, maar wel dat er een globalistische agenda is die prevaleert boven andere belangen. Geen grenzen, geen nationale staten meer, zoveel mogelijk mensen uit andere windstreken importeren, enz. Nederland zet als braafste jongetje van de klas natuurlijk zijn beste beentje voor. Dat zien we nu dus gebeuren.

Asteroid-B612 | 08-07-22 | 12:32

@copywriter | 08-07-22 | 11:39:

Artikel 44. Opzegging
3 voor: Artikel 44. Opzegging van: Artikel 44. Opzegging van: Artikel 44. Opzegging van: Artikel 44. Opzegging Artikel 44. Opzegging Artikel 44. Opzegging
1 Elke Verdragsluitende Partij mag dit Verdrag te allen tijde opzeggen door middel van een tot de Secretaris-Generaal van de Verenigde Naties gerichte kennisgeving.

wetten.overheid.nl/BWBV0001002/1956-0...

theo-is-dood | 08-07-22 | 14:47
▼ 7 antwoorden verborgen

Staatsvijand #1

apek00l | 08-07-22 | 10:31

Bloemendaal, Blaricum, Wassenaar, Laren hier komen jullie nieuwe buren.

Wees er lief tegen want 100% te danken aan je eigen verrotte VVD.

Wattman | 08-07-22 | 10:31 | 8

Het afval wordt gedumpt op plaatsen waar weinig mensen wonen, de kleine dorpjes, en waar weinig georganiseerd verzet is.

Zoelense Hobbyboer | 08-07-22 | 10:59

@RocketMan | 08-07-22 | 10:49: Sommige van die mensen groeien ook gewoon door hoor, en die worden ook gewoon projectontwikkelaar, vastgoedondernemer, filiaalhouder, bankier of advocaat. Dus ja, die kopen daar straks ook gewoon een woning. En in Blaricum staat ook gewoon een Moskee hoor..

VBO_B_Niveau | 08-07-22 | 11:02

Ik kom een enkele keer in Wassenaar, maar daar wonen ze in een vakantiepark. Goed gekleed, mobiele telefoon paraat en in de rij bij de pinautomaat.

Cassandra | 08-07-22 | 14:25
▼ 5 antwoorden verborgen

En bij dit soort praktijken komen ze dan met uitgestreken smoelwerk aan de interruptiemicrofoon vragen wat er met "omvolking" wordt bedoeld, om twee zinnen later deze schurkenstaat met zijn censuur en zijn demonstranten neerknuppelende en beschietende politiehordes een "springlevende democratie" te noemen. En als je dan toch alles en nog wat als "niet meer van deze tijd" betiteld, waarom geldt dat dan niet voor dit alles ontwrichtende asielbeleid.

Geïrriteerde Ed | 08-07-22 | 10:24 | 1

Nou Ed, niet zo geïrriteerd.

Beste_Landgenoten | 08-07-22 | 10:48

Elke keer als je denkt dat het Nederlandse 'asielbeleid' niet faillieter kan, dan blijkt dat het altijd nog weer een tandje faillieter kan (sorry voor het wat kromme Nederlands, hoewel, de vergrotende trap van failliet is toch gewoon faillieter? Maar misschien is een vergrotende trap wel niet logisch: failliet is gewoon failliet, je kunt dat niet 'nog meer' zijn, net zo min als je 'enigszins' zwanger kunt zijn. Of zo).

Men weet ven gekkigheid niet meer waar de tsunami's klaplopers te laten, en probeert nu wanhopig ze over heel Nederland uit te smeren. Voor de rest neemt men geen enkele 'echte' maatregel:

"mensensmokkelaars, vaak Albanees gespuis dat mensen voor 5000 euro pp achterin gore dieselbusjes propt en ze dan aflevert in Ter Apel of een maisveld naar keuze.''

Waarom die busjes niet meteen confisqueren en de chauffeurs - Albanees of anderszins - arresteren en aanklagen voor mensensmokkel? Jarenlang lees je mbt de illegale immigratie dat de mensensmokkelaars - de lekke bootjes leveranciers; de handelaren in vrachtwagen/bus plaatsen - aangepakt moeten worden. En nu kán Nederland mensensmokkelaars aanpakken, maar blijft op zijn handen zitten, en probeert alleen als dolle meer 'opvangcapaciteit' te organiseren.

Volslagen gekkenhuis.

Dr_Johnson | 08-07-22 | 10:23 | 5

Failliet, failietteder, failliettedest. Gebruik in een zin: het Nederlandse asielbeleid is het failliettedest van Europa.

The-loopy-cowboy | 08-07-22 | 10:45

De marechaussee treedt wel degelijk op. Als er bij Hazeldonk een Albanese chauffeur wordt gecontroleerd die 30 zwemvesten in zijn auto heeft, dan wordt deze meteen aangehouden op verdenking van mensensmokkel.

Echter, de capaciteit van opsporingsdiensten en rechtbanken is zwaar onvoldoende om massale criminaliteit aan te pakken.

theo-is-dood | 08-07-22 | 14:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Claus is zeer tevreden met Rutte de laatste weken, zeer tevreden. En nee, niet Santa Claus.

Mr Moore | 08-07-22 | 10:23 | 3

Prins Claus?

small_town_dude | 08-07-22 | 10:42

Claus Barbie?

Phantomas | 08-07-22 | 11:05

Klaus Allofs

Waakvlam | 08-07-22 | 12:25

Welnu, kan me niet heugen da'k ooit politiek of religie tussen mij en een vriendschap, goede kennis of goede relatie heb laten komen.
Echter, k proef, k voél aan mn (vuur)water dat er een omslagpunt in deze om het hoekje loopt te loeren. En dat wíl k niet.

chicago river | 08-07-22 | 10:15 | 1

Ik leg de grens bij het goedpraten van misstanden.

Wiebenick | 08-07-22 | 10:21

Was vorige week na vier jaar afwezigheid een tijdje op Texel. Ook daar is de omvolking inmiddels in volle gang bezig. Mijn God, de kopvodden waren niet meer te tellen…

eerstneukendanpraten | 08-07-22 | 10:15 | 4

Ik geloof dit niet, dit verzin je ter plekke.

small_town_dude | 08-07-22 | 10:43

Alleen op de Friese Waddeneilanden is de kans klein dat je ze tegenkomt.

klaas24 | 08-07-22 | 11:43
▼ 1 antwoord verborgen

Eric van der Burg is een VV(d)-er en denkt als zodanig.
Hoe meer asielplebs hoe goedkoper de arbeid, des te meer centjes er overblijven voor de gemiddelde VV(d)-er, zoals Eric van der Burg. Een echte VV(d)-er, zoals Eric van der Burg, betaald ook zo weinig mogelijk belasting. Dat is allang
" verdwenen " , via de zuid-as, naar een belasting paradijs. De kosten voor de asielplebs kan een echte VV(d)-er zoals Eric van der Burg afwentelen op die weinigen die nog echt werken voor hun geld. Een win win situatie voor Eric van der Burg en alle ander VV(d)-ers.

Dzjengis-Somebody | 08-07-22 | 10:12 | 1

Arbeid? Moeten ze wel willen werken natuurlijk en het merendeel komt niet naar Nederland om te werken maar voor die gratis voorzieningen. Die categorie moet je ook zo snel mogelijk retour afzender sturen.

klaas24 | 08-07-22 | 11:46

Gelukkig heb ik niet gekozen voor vvd ddr66 met de verkiezingen.
Het blijft een godspe dat de club die moest aftreden en opnieuw de scepter gaat zwaaien.
Van den Burg mag wat mij betreft met pek en veren door de stad getrokken worden.
Het lekken van de kraan blijft een feit, emmers eronder en niet repareren.

Zitvlak | 08-07-22 | 10:04 | 4

"Gelukkig heb ik niet gekozen voor vvd ddr66".....
Beter had je(we) dat wel gedaan, nu zit je(we) met de oneindige frustratie.

D-Fens_1963 | 08-07-22 | 10:12
▼ 1 antwoord verborgen

Zowel Denemarken als Engeland zijn bezig met de opvang van asielzoekers tijdens de asielprocedure in derde landen. Een juridisch probleem daarbij is dat asielzoekers recht hebben op juridische bijstand en rechtsbescherming. Volgens het EVRM en het VN Vluchtelingenverdrag van 1951. Daar kan eenieder over denken wat ie wil, dat is de juridische werkelijkheid.

Hoe kun je nu toch - tijdens de asielprocedure- asielzoekers opvangen in een derde land? Waar genoeg plaats is?
Welnu; Frans-Guyana

Frans-Guyana is een Frans overzees departement aan de noordkust van Zuid-Amerika. Het is het grootste gebied van de Europese Unie buiten Europa. Het grenst in het westen aan Suriname. (Wikipedia)

Juridisch gezien is Frans-Guyana een stukje Frankrijk in Zuid-Amerika. Je betaalt er bijvoorbeeld met Euro‘s. Het Franse Vreemdelingenlegioen heeft er een basis.

Omdat Frans-Guyana dus een stukje EU is, is de rechtsbescherming van EVRM en VN Vluchtelingenverdrag onverkort van toepassing.

Waarom komt PVV/FvD/JA21 niet met een initiatief-wetsvoorstel om opvang in Frans-Guyana mogelijk te maken ?

theo-is-dood | 08-07-22 | 10:03 | 9

Kartel-elite torpeteerd alles wat van de PVV komt.

meneer Q | 08-07-22 | 10:58

Suriname? Hebben we toch ook banden mee. Wonen maar 600.000 mensen en het is 4 a 5 keer groter dan Nederland.

klaas24 | 08-07-22 | 11:48

@klaas24 | 08-07-22 | 11:48:
Let nou eens op! In Suriname geldt het EVRM niet!
Een rechter zal nooit toelaten dat een asielzoeker wordt overgebracht naar een land waar het EVRM niet geldt. Het gaat om de rechtsbescherming waar een asielzoeker recht op heeft die door EVRM en VN Vluchtelingenverdrag wordt gegarandeerd

theo-is-dood | 08-07-22 | 14:54
▼ 6 antwoorden verborgen

Nijmegen lijkt me een uitgewezen mooi gebied voor een AZC of 14. Zetten we Bruls op dieet, kan iedereen eten. Win-win!

Hans Kwalzan | 08-07-22 | 10:01

Weet je wie er nog meer arme Afrikanen in erbarmelijke bootjes van Afrika naar de beschaafde wereld vervoerde? En wat konden die ongeschoolde Afrikanen in dit nieuwe land? Helemaal niets behalve voor zeer weinig geld illegale kutklussen opknappen waar de VVD/D66/WIC te vergeven voor zijn. Ih ja, en we stoppen ze in nauwelijks leefbare huizen… gelukkig hebben we net een slavernij museum opgericht en vieren we keti koti

geen_kwijl | 08-07-22 | 09:59 | 1

Het leggen van verbanden is een uitstervende vaardigheid. Tegenwoordig laat men alle wonden etteren en hoopt er maar het beste van.

Wiebenick | 08-07-22 | 10:32

Ome Bis roeptoetert het pas een jaartje of tien: er gaat onteigend en gevorderd worden. Met name de doelgroep ouder echtpaar, stevig huis, pensioen, kinderen het huis uit, hypotheek afbetaald, tuintje voor/ tuintje achter, autootje/ campertje voor de deur moet héls gaan oppassen. Eerst worden ze door gemeentes ‘verleid’ om op te tiefen ( lees: voor een bedrag beneden de marktwaarde moeten ze hun huis uit), maar het kan ook goedkoper: op een kwade dag, na aanschrijving, staat er een gemeenteambtenaar voor de deur met een zevenkoppige Syrische familie. En die mogen voortaan bij het oudere echtpaar in huis wonen. Voor alle zekerheid staat er bij de ‘overdracht’ ook nog een politiewagentje met een oudere, ervaren brigadier er in ergens op de achtergrond. Het oudere echtpaar mag verkassen naar de logeerkamer, want daar is nog een badkamer. Oh ja: ze krijgen een heuse vergoeding van de gemeente. En een boekje. Waarin wordt uitgelegd wat de omgangsregels met islamieten zijn, hoe je ‘ aangeraden’ wordt om tijdens gebedstijden op je logeerkamer te blijven en wat je moet doen als je op de gang een gehoofddoekte jongedochter van de familie tegen komt. En voor wie denkt dat het allemaal zo’n vaart niet zal lopen: think again.
-
Ze komen het halen, waar het is.

bisbisbis | 08-07-22 | 09:59 | 2

Mijn moeder woont in haar eentje in een woning met 4 slaapkamers. Daar kunnen makkelijk 2 gezinnen in. Laat ze er maar niet achter komen.

small_town_dude | 08-07-22 | 10:02

Eric v/ der Burg en de voltallige VVD, mét in hun slipstream Demonen66 en Groentuffers zijn de neus;
-Krankjorem
-Compleet van het pad af
-Waanzinnig (in de échte betekenis)
-Sadistisch
-Kierewiet
-Geklapt door de molen
-gekke henkie, malle eppie, leipe loetje
-maar bovenal zijn zij: te zót voor woorden.

chicago river | 08-07-22 | 09:58 | 1

En kwaadaardig.

meneer Q | 08-07-22 | 11:02

Hoe moeilijk is het nou?
We willen die mensen niet. Ga terug en blijf weg.

Kluitje | 08-07-22 | 09:58

Wat werd er nou van de week hierover gezegd? Dat je, als je extra ruimte in je huis hebt, asielzoekers moet opnemen?

hotbrasil | 08-07-22 | 09:57

Zucht. Door heel veel verstandige mensen is voor de laatste verkiezingen gewaarschuwd dat een stem op vvd of cda dit teweeg zou brengen.... Hopelijk is nu eindelijk elke vvd/cda stemmer wakker geschud. En blijven ze wakker t/m de volgende 1e kamer en 2e kamer verkiezingen.
En hierbij een wanhopige oproep aan Omtzigt: begin eigen partij, trek het cda leeg, en trigger daarmee nieuwe verkiezingen. Please.

hatsikidee | 08-07-22 | 09:54 | 3

dan wordt het weer een partij met 10-15 zetels. Uiteindelijk is er dan nooit meer een simpele coalitie mogelijk omdat er minimaal 7 partijen nodig zijn.
Ik denk eerder dat er grotere blokken moeten komen. Zoals in UK of US, Conservative, of Labour, of LibDem, of Groen. Klaar.

small_town_dude | 08-07-22 | 09:59

Helaas, Omtzigt gaat de oplossing niet zijn. Hij is een uitstekend 2e Kamer lid. Maar ook hij kan niet een partij oprichten en de problemen aanpakken. Simpelweg omdat ook zijn partij vol aangevallen zal worden door het kartel en de media. Zolang hij parlementslid is wordt hij voor nu gedoogd, maar zo gauw hij een partij begint wordt de aanval geopend en wordt alles, maar dan ook alles uit de kast getrokken om hem, of zijn partijgenoten, in een kwaad daglicht te plaatsen. Dat is hoe het nu werkt.

Vandeanderekant | 08-07-22 | 10:01

Het CDA leegtrekken is niet de sleutel van het VVD slot op dit land.

D-Fens_1963 | 08-07-22 | 10:05

Kan ik een klacht indienen bij de reclame code commissie?
Voor het voeren van een misleidende naam.
Iets met vrijheid en democratie.

MorgenEenAnder | 08-07-22 | 09:53
-weggejorist-
HetOorAakel | 08-07-22 | 09:52 | 3

De beste vrijetijdsbesteding van deze statushouders is om ze iedere dag in het Vondelpark te laten chillen.
De voornaamste taak van deze Stas is om de asielzoekers zover mogelijk weg van de roomblanke linkse compounds te houden.

Haberdoebas | 08-07-22 | 09:49 | 2

Hier lopen/liepen ze iedere dag heen en weer naar de Be Fit.
Nu ze echter het fietsen ontdekt hebben; deze week al 2 keer een gestolen fiets van familie Fens moeten terughalen.

D-Fens_1963 | 08-07-22 | 09:57

@D-Fens_1963 | 08-07-22 | 09:57: Hier gaan ze elke avond handballen over een net, al laten de ijselijke oerkreten anders vermoeden. Hun koters (veel) fietsen krijsend en joelend rond. Geen probleem, gooi ik gewoon de ramen dicht. De helletocht door gansch Europa zal zeer, zéér traumatisch geweest zijn.

Wiebenick | 08-07-22 | 10:48

We hebben een A,
we hebben een G,
we hebben een E,
we hebben een N,
we hebben een D,
we hebben een A,
we hebben een 20,
we hebben een 30.
Hi ha, Agenda2030!

Rest In Privacy | 08-07-22 | 09:47

Doe Madurodam ook mee? Daar zijn veel staanplaatsen.

Giotto | 08-07-22 | 09:46

Ja, want als er ongeveer 10 boeren stoppen is dat al genoeg grond voor uw doorzonwoningkje hoor. Loei maar rustig verder.

jo jo ! | 08-07-22 | 09:45 | 1

Wat als je er eens allemaal tiny houses op zet. Ik bedoel, als je niks bezit, heb je ook niet zo veel ruimte nodig. Hooguit een bed om op te slapen en bord om er de dagverse sprinkhanen van te nuttigen.

Rest In Privacy | 08-07-22 | 09:51

Overigens die uitspraak: hoe meer asielzoekers hoe beter.

Meer meer meer instabiliteit, rechteloosheid en gewapende conflicten in de wereld is dus goed, of zo?

de visser | 08-07-22 | 09:43

Uiteindelijk worden de gemeentes met dit probleem opgezadeld ook financieel.
Zo worden de boeren om de desbetreffende gemeentes uitgekocht om woningen voor deze gelukzoekers te bouwen , uiteraard met urgentie , want zielig.

Scheermes | 08-07-22 | 09:42 | 3

En van uw geld, hè.

de visser | 08-07-22 | 09:44

Ja , want Nederlanders moeten niet zo klagen.

Scheermes | 08-07-22 | 09:47

Uiteraard. Want het rijk heeft alleen maar geld over voor Italië, klimaat, boeren kapot maken en heel erg veelmknderzoek. Om hun corrupte netwerk draaiend te houden
Ps ding is dat dit wel zal door groen-links/PvdA geeist zal zijn om de begroting door de eerste kamer te krijgen. Dus ga stemmen bij de provinciale Staten verkiezingen om ook hun macht te breken.

Snap_het_ook_niet | 08-07-22 | 10:02

"U kunt de tiefus krijgen."

Ah, gelukkig! Ik dacht even dat ik overgeslagen zou worden en NIKS zou krijgen...

Rest In Privacy | 08-07-22 | 09:40 | 2

Haja! Een gegeven paard niét in de bek kijken.

chicago river | 08-07-22 | 09:41

Lol

Bataafje | 08-07-22 | 09:56

En weer zal mijn stem naar de PVV gaan. Ik ben al zoooo lang klaar met de regeringspartijen en bankzitters. Ik zeg: land platleggen tot ze echt opstappen en wegwezen. Daarna tijd om op te schonen binnen provincies, gemeentes, rechtbanken, scholen en media. Oprotten met deze achterlijk kliek van zelfingenomen wens- en maakdenkers. Deze mensen die Nederland weggooien omdat ze het niet waarderen. Weg er mee.
Boeren doe je ding!! Ik steun jullie

richardsp1 | 08-07-22 | 09:39 | 9

@RS: PVV niets. VVD66 staat op negatieve resultaten. Das ook wat.

Lorejas | 08-07-22 | 10:16

@Red shirt | 08-07-22 | 09:55:
De VVD rechts houden…..
Hahahaha

J-van-de-Bontekoe | 08-07-22 | 10:56

@Red shirt | 08-07-22 | 09:55: VVD bestaat helemaal niet meer, is overgenomen door D66.

NLgaatnaardeklote | 08-07-22 | 10:59
▼ 6 antwoorden verborgen

Het hele idee stinkt om zoveel migranten op te nemen ter doele van vergrijzing. Maar toen ik in Polen was stimuleert men daar koppels met "liefdesdagen" oftewel je krijgt overal waar je gaat een roos in handen gedrukt. Het idee is dat stelletjes kinderen gaan stichten en zo de poolse identiteit ook behouden. Wat ze in NL doen is eigenlijk nederlanders meer en meer verdrukken door migratie op te voeren tot wel 30 tot 60k immigranten per jaar, en vooral de laatste tijd dit in een extreem hard tempo aan het gaan is.

Men staat niet stil bij de gevolgen, hoe Nederland eruit ziet over tien jaar. Of 20 jaar. Want al die status houders mogen ook nog eens vrouw, broer, zus, kinderen en achterneefjes op kosten van de overheid naar NL halen. En zo gaat het heel erg hard.

De hele sleutel is jaren terug al weggegeven van NL en de soevereiniteit naar brussel. Ergo we hebben niks meer te zeggen. Allerlei groepen komen te boven drijven die mandaat lijken te hebben zoals bepaling van boeren in NL. Nergens hadden wij ooit inspraak, of de enige inspraak die we hadden was terug in 2005. Toen stemde Nederland, Frankrijk voor een volle nee, maar werd later het verdrag van lissabon of weet ik het er toch door gedrukt.

Als men nu niet opstaat, en dan bedoel ik richting acties van boeren maar dan ook op andere fronten, dan zal het nooit meer goedkomen. Hoeveel meer van hetzelfde wil je nog hebben?

Ik woon reeds in het buitenland. Ze gingen hier vol slaags toen de brandstofprijs 2 euro bereikte. Overheid trok gelijk de keutel wat Accijns heet terug en verlaagde het tot een acceptabel niveau weer. Dat moeten mensen doen. De overheid wijzen waar ze horen.

Krachtkoe | 08-07-22 | 09:39 | 3

De denkfout bij deze mensen ligt bij de gedachte dat er altijd groei moet zijn. Maar groei, wakkert meer vraag aan.

richardsp1 | 08-07-22 | 09:41

Turkije heeft wet die max 20% buitenlanders per wijk toestaat. meer dan dat? Verkoop je huis maar buitenlander.

pete1023 | 08-07-22 | 09:52

We hebben genoeg te zeggen, maar doen het niet.
Andere EU landen laten zich echt wel horen in Brussel. Zweden en Oostenrijk hebben aangegeven amper nog asielzoekers op te vangen, want al genoeg gedaan.

Nederland heeft òf een zwak bestuur òf dit is duidelijk beleid. Maar gebruik niet de EU als excuus, want dat is het niet.

Bataafje | 08-07-22 | 10:01

Theoretisch gezien zou ik er ook wel een paar kunnen opvangen. Woon in veuls te groot huis eigenlijk voor anderhalf persoon.

Leptob | 08-07-22 | 09:39 | 2

en in twente is nog ruumte zat

Hapselaar | 08-07-22 | 09:47

Anderhalf? Vertel...

indernaad_datisjuist | 08-07-22 | 09:58

Ongeremde omvolking vanaf 1 jan 2023, maar de beoogde invoeringsdatum van het schrappen van btw op groente en fruit ligt ergens in 2024.

Wederom kan de autochtone burger de tyfus krijgen.

HankHill | 08-07-22 | 09:38

In twee weken tijd net zoveel stikstofvluchtelingen hier als in Denemarken in een jaar. En Australië zijn we al vergeten. Daadwerkelijke vluchtelingen opvangen in de regio plz.

SIogra | 08-07-22 | 09:38

NOS: staatssecretaris Van der Burg:

"Want je hebt niet gelijk 344 azc's nodig"

niet gelijk nodig?

nodig?

wauw

huh!? | 08-07-22 | 09:38 | 2

"Het kan ook zijn dat gemeenten op een andere manier een bijdrage leveren. Dat kan in ondersteuning zijn, of in geld."

geld?

gemeenten moeten geld geven voor azc's in een andere gemeente?

volgens mij zijn ze helemaal maar dan ook helemaal kierewiet

huh!? | 08-07-22 | 09:40

@huh!? | 08-07-22 | 09:40: Die gemeenten zijn er al, kleine gemeenten kunnen de boel afkopen bij grotere in hun provincie.

klaas24 | 08-07-22 | 11:52

Ehm Redactie volgens mij bedoelen jullie LG televisies. Van LC televisies heb ik nog nooit gehoord.

Verder: "Van der Burg zegt dat een aantal gemeenten "buitengewoon goed helpen", maar wijst erop dat ongeveer de helft van de gemeenten niet meewerkt om de asielcrisis op te lossen."

Ik heb altijd begrepen dat statushouders simpelweg niet doorstromen naar een woning en in het AZC of zelfs de daklozenopvang komen te zitten. Daarnaast hebben we geen adequaat antwoord op (Noord) Afrikaanse gelukszoekers. Het lijkt me verstandiger dat de Staatsecretaris daar eerst mee aan de slag gaat. Ik begreep dat we zo'n 40.000 woningzoekenden hebben in Nederland waaronder ook een bult statushouders, mensen die hier dus terecht asiel hebben aangevraagd, dat is niet zo best. En dat niet alleen mijn zusje heeft haar man na 22 jaar de deur uitgeschopt. Nou ja, in theorie, want hij kan geen andere woning vinden dus slaapt met enige regelmaat nog "thuis" op de bank. Dit is allemaal niet best overheid.

Theodorus.Goldbach | 08-07-22 | 09:38 | 4

"ongeveer de helft van de gemeenten niet meewerkt om de asielcrisis op te lossen."
Wat een nare zin is dit. Wat hij eigenlijk bedoelt is dat de helft van de gemeenten zijn oplossing niet ziet zitten.
En aangezien zijn oplossing bestaat uit 'onbeperkt blijven huisvesten' hebben die gemeentes groot gelijk. Dat is namelijk helemaal geen oplossing.
Tijdens corona snapten ze het wel, extra bedden kunnen nodig zijn maar zijn niet de oplossing aangezien die extra bedden ook gewoon weer vol raken. Dat geldt nu exact hetzelfde.
Gezien het potentieel van 1 miljard kanslozen die hier heen willen komen gaan die 1000 plekken die je Schiermonnikoog door de strot gaat duwen geen flikker uitmaken.

C1O2 | 08-07-22 | 09:43

40.000 woningzoekenden? Dat is minimaal het tienvoudige, gaat echt richting de half miljoen. Alleen dan reken je ook de niet-statushouders mee: mensen die door woningnood nog gedwongen samenwonen met hun ouders, met hun ex-partner, op een camping, of in een kamertje waar een pandjesbaas 900 euro voor rekent.

Edit: Die had je al meegerekend? Doe maar maal tien dus.

Papa Jones | 08-07-22 | 09:52
▼ 1 antwoord verborgen

Mensen zoals van der Burg maar ook Rutte, Kaag, Paternotte, Sjoerd...... uhh eigenlijk heel D66 en nog wat van dat volk wonen normaal in woongroepen onder begeleiding, hebben dagbestedingen en maken uitjes. Dit zijn lieve mensen en is absoluut niets mis mee maar die laat je niet een land besturen.

Kanvanalleszijn | 08-07-22 | 09:36 | 3

Het zou maar zo kunnen dat het land er juist beter op werd dankzij hun kijk op het leven.

Rest In Privacy | 08-07-22 | 09:43

Ja maar deze variant is helaas toch echt van de meer kwaadaardige soort en hoort eerder in een gesloten woongroep naar mijn idee.

2tribes | 08-07-22 | 11:08

Kunnen de gemeentebelastingen weer omhoog.

impy | 08-07-22 | 09:36
-weggejorist en opgerot-
DanskeRob | 08-07-22 | 09:33 | 6

Uitheemse gebruiken googlen doet...

g[E]ulden | 08-07-22 | 10:06

@Theodorus.Goldbach | 08-07-22 | 09:39: de meisjes op de grootstedelijke vmbo’s krijgen er wel mee te maken. En op veel andere plekken. Is dat dan niet naar?

Vandeanderekant | 08-07-22 | 10:09

Nou nou, op het randje deze

Arietjuh | 08-07-22 | 10:09
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik ben voor verplichting, te beginen in Bloemendaal, Aerdenhout, Baarn, en dorpen en steden met grote villawijken. Daar is ruimte zat!

De Treinende Rechter | 08-07-22 | 09:32 | 8

Je kunt mensen die hun vermogen vanuit het niets hebben opgebouwd met heel hard werken niet ook nog eens opzadelen met asieleiserlocaties?

HomoBorealis | 08-07-22 | 10:09

Groot gelijk, daar zitten tenminste mensen die korte banden hebben met de VVD.

Wattman | 08-07-22 | 10:45

@chicago river | 08-07-22 | 09:48: nee hoor ik woon zelf in zo'n wijk en ik weet wat voor krachten er vrijkomen als er iets wordt voorgesteld die hun rust zou kunnen verstoren.

De Treinende Rechter | 08-07-22 | 16:35
▼ 5 antwoorden verborgen

Dikke middelvinger aan alle burgers die dachten dat een stem op een lokale partij de Arabische hordes buiten het dorp kon houden. Je krijgt ze gewoon door je strot geduwd.

C1O2 | 08-07-22 | 09:32 | 1

Precies dat. En dus het failliet van de lokale politiek én lokale partijen. 1-0 voor het kartel.

Vandeanderekant | 08-07-22 | 09:39

Je kunt erop wachten dat de eerste huurders de tent uitgeschopt worden naar een kleiner hok zodat in hun woning een gezin gelukszoekers kan worden ondergebracht.

Der Schnitzeljäger | 08-07-22 | 09:30

@Pritt. Het UWV doet wel uitkeringen maar niet de bijstandsuitkeringen waar 70% van de azieligheidseisers levenslang van afhankelijk is. Dat geld komt bij de gemeentes vandaan.

de visser | 08-07-22 | 09:30 | 1

Volgens mij doet ie het expres. :)

knutsel_ | 08-07-22 | 09:34

Voor die sukkels in Den Haag is dit het juiste moment om die plannen er doorheen te jagen. De meeste Nederlanders zijn op dit moment bezig financieel hun hooft boven water te houden. De strop wordt steeds strakker aangetrokken , we dreigen met z'n allen te bezwijken onder de belastingdruk en explosieve inflatie.

Scheermes | 08-07-22 | 09:28 | 4

Hooft is hoofd

Scheermes | 08-07-22 | 09:30
-weggejorist-
Scheermes | 08-07-22 | 09:31
-weggejorist-
HogeNood | 08-07-22 | 09:33
▼ 1 antwoord verborgen

En maar doorgaan, kap nou eens! Nederland is overvol, ten dele kapotstukvol.

VP732 | 08-07-22 | 09:27

Geef de bedreigde boeren het recht om flexwoningen te laten zetten. Hebben ze ze een leuke activiteit en inkomen en het bestrijdt het woningtekort. Zonnepanelen en elektrische fietsen, beerput is er ook. Ruimte zat op het platteland.

Dr. Worstenbroodje | 08-07-22 | 09:26 | 1

Met 1000++ per week kun je blijven bouwen tot je een ons weegt. De politiek is een rupsje nooitgenoeg die maar geen harde noten wil kraken. De zachte heelmeesters en hun stinkende wonden. Als je gaat bouwen voor 1000 per week schroeft de politiek de import op naar 2000.

Der Schnitzeljäger | 08-07-22 | 09:32

En wanneer wordt het verplicht voor gemeenten om mijn kinderen te huisvesten?

Selassie | 08-07-22 | 09:26 | 1

Die plicht komt binnen een jaar of tien. Maar dan wel gehuisvest in een centrale overheidslocatie naast een AZC.

C1O2 | 08-07-22 | 09:27

Ik weet niet wie de casting van dit kabinet gedaan heeft, maar dat is bij deze stas volstrekt verkeerd gegaan. Die olijke uitstraling past niet bij zijn boodschappen. Of het is een bewuste streek van regisseur Rutte die ons allemaal lachend in de bek schijt.

rman | 08-07-22 | 09:24 | 4

Het schijnt pure onkunde te zijn en er is totaal geen sprake van opzet. Mocht er wel sprake van opzet zijn dan zijn er geen actieve herinneringen.

Egerius | 08-07-22 | 09:34

De cast van Stranger Things zou het nog beter kunnen.

SIogra | 08-07-22 | 09:43
▼ 1 antwoord verborgen

En ik altijd maar denken dat het binnenhalen van zieligerds een typisch linkse hobby is maar in de praktijk is de VVD een veel grotere voorstander dan de SP.

matatwork | 08-07-22 | 09:24 | 5

Goedkope arbeidskrachten? daarom zitten er zoveel in de bijstand wachtend op de juiste baan.

dedwarsligger | 08-07-22 | 09:34
▼ 2 antwoorden verborgen

De uitspraken zijn van mei 2017. Ben benieuwd of hij, en dus VVD, dat nog zo ziet. Het staat haaks op het verkiezingsprogramma maar dat wordt uit zicht gehouden. Het verkiezingsprogramma is er alleen om eens per vier jaar zetels te ronselen, daarna gaat alles weer gewoon verder.

Ericpo | 08-07-22 | 09:22

Verontrustend nieuws

Google op: Quest-onderzoek: in 1 op de 4 relaties wordt amper nog gesekst

(Nog steeds Zwitsal dus kan niet linken)

MargauxGrandCru | 08-07-22 | 09:21 | 3

Amper nog? Dat gaat al jaren op. Maar ik heb een schat van een buuv.

Maggiderin | 08-07-22 | 09:29

“De frequentie lijkt niet doorslaggevend voor het rapportcijfer dat mensen hun relatie geven. Dat cijfer is voor alle leeftijdsgroepen vrijwel gelijk en staat gemiddeld op een 8,1, blijkt uit het onderzoek.”
Aldus het artikel. Onderzoek mmv UU en Radboud.

Dr. Worstenbroodje | 08-07-22 | 09:35

@Dr. Worstenbroodje | 08-07-22 | 09:35: "Honger maakt rauwe bonen zoet"

Boterhoofd | 08-07-22 | 09:38

Wat kun je als normale Nederlandse burger hier nou aan doen?
Voelt aardig machteloos zo. Alsof heel langzaam de grond onder je voeten verdwijnt. En waarom? Ik snap echt niet waarom men die kraan niet aan het knijpen is. Halveer die uitkeringen ofzo. Pak punten uit het Deens model. Doe wat!

pane | 08-07-22 | 09:20 | 4

Wat je er aan kan doen is stemmen met de voeten: emigreren. Als ik dertig jaar jonger was zou ik het serieus overwegen.

matatwork | 08-07-22 | 09:27

@matatwork | 08-07-22 | 09:27: Ik ben niet zo piepjong meer, maar heb net een huis met grond in Hongarije gekocht. Kost geen drol, klein dorp midden in het bos, vriendelijke mensen en véél minder gezeik. En voor pensioen geldt bruto = netto. In vrijwel elk dorp wonen hier wel een aantal Hollanders, allemaal als God in Frankrijk.

hell-no | 08-07-22 | 09:32

Punten uit het Deens model?

Racist! vuile bruinhemd!

huh!? | 08-07-22 | 09:45
▼ 1 antwoord verborgen

Kan die lachende kop niet zien ,wat een verschrikkelijke man

gato | 08-07-22 | 09:20 | 2

gato | 08-07-22 | 09:20,
Beste gato,
Mijn devies is, uitprinten, aan de muur hangen en dartpijlen of tomaten erop gooien.

Bad - Casey | 08-07-22 | 09:23

@Bad - Casey | 08-07-22 | 09:23:
Beste Bad-Casey

gato zegt toch duidelijk: hij kan het niet meer zien

huh!? | 08-07-22 | 09:46

Ondertussen in Heemstede,

In de 22 noodwoningen aan de Sportparklaan komen geen Oekraïense vluchtelingen wat de bedoeling was en waar de omwonenden akkoord mee waren gegaan, maar statushouders uit aanmeldcentrum Ter Apel. Heemstede speelt daarmee in op een appel dat door het Rijk op gemeenten is gedaan om de doorstroming te bevorderen.

Cornelis12 | 08-07-22 | 09:20 | 4

Kunnen we niet terugstromen naar Afrika?

MargauxGrandCru | 08-07-22 | 09:23

Ja, bij mij pal naast de deur. Wij zijn uitgenodigd om op 12 juli op locatie aanwezig te zijn met burgemeester en wethouders. We mogen dan zien hoe de noodwoning en huiskamerunit er van binnen uit ziet. Nog maar 4 nachtjes slapen.

MarioKab | 08-07-22 | 09:28

Kijk eens aan! Dat wordt nog leuk, met voetbalvelden, tennisbanen enz op steenworp afstand. Die gaan in ieder geval niet lopen klieren op de Binnenweg (proest). 22 noodwoningen is vast nog maar het begin. Ruimte zat om er nog een heel stel bij te zetten. Man, man, man.

Overmar | 08-07-22 | 12:54
▼ 1 antwoord verborgen

Heel veel sterkte gewenst aan de buschauffeur.

small_town_dude | 08-07-22 | 09:18 | 2

sorry was bedoeld bij bericht van @VolgendjaarkrygikAOW uit Oosterhout.

small_town_dude | 08-07-22 | 09:19

Nou, ook veel sterkte gewenst aan de toekomstige buschauffeurs op de route waar die nieuwe AZC's komen te liggen. Juiste draadje dus.

TonAlias | 08-07-22 | 09:21

Een Nederlandse overheid die criminelen (smokkelaars) die stinkend rijk worden en handelen in menselijke ellende geen strobreed in de weg legt. Een Nederlandse overheid die er voor zorgt dat Nederland aantrekkelijk is om naar toe te komen, waardoor mensen verdrinken in de Middellandse Zee of onderweg sterven. Een Nederlandse overheid haar eigen inwoners opzadelt met criminaliteit, psychotische asielzoekers, en overlastplegers. Een Nederlandse overheid die torenhoge kosten moet maken voor de opvang van het belastinggeld van haar eigen inwoners. Een Nederlandse overheid die asielzoekers voorrang geeft bij huisvesting. Een Nederlandse overheid die medeplichtig is aan de criminele mensensmokkel en bloed aan haar handen heeft en een tweedeling in de maatschappij bevordert en schuldig is aan een groeiende ontevredenheid en de voedingsbodem zal vormen voor wanorde, burgerlijke ongehoorzaamheid en mogelijk opstand.

johnyl | 08-07-22 | 09:18

Mijn ex, daar heb ik nog soms contact mee.
En die kwam met voorbodes aan, daar moest ik een beetje om lachen.
Dit is er 1 van, het WEF ( had er eerst nooit van gehoord, ok, een beetje, maar ik nam dit niet serieus ).
Welnu, ik begin er nu serieus over te twijfelen ?!
Waarom ?!
Ik houd van logica en als logica mij gaat ontvallen, dan ga ik verder nadenken.
Deze gasten acteren in mijn ogen op een zeer onlogische manier.
En nu denk ik inmiddels, " deze ( zoals bovenstaande ) gasten zijn idd wel met heel andere plannen bezig ?! ".

Bad - Casey | 08-07-22 | 09:17 | 8

@Bad - Casey | 08-07-22 | 09:25: Ah, OK. Ik was net wakker.

matatwork | 08-07-22 | 09:28

@matatwork | 08-07-22 | 09:28,
Maakt niet uit, ik moet nog naar bed ( nachtdienst gedraaid ).
Maar uiteindelijk zitten wij beiden nog in onze halve slaap.

Bad - Casey | 08-07-22 | 09:39

Misschien moet u het meer als een godsdienstwaanzin benaderen, Met die enge totaal gestoorde Schwab ale een soort hoge priester die onder invloed allerlei waanzin uitspettert. Het heeft ook wel iets van scientology. Een stelsel van geloofsovertuigingen en daaraan gekoppelde handelingen. Die kunnen gevaarlijk ver gaan. Ik zie ook overeenkomsten met het nazisme. Bijvoorbeeld de drieklank
ein volk ein reich ein führer kun je zo vervangen door building back better. Verdiept u vanuit dit uitgangspunt zich en met uw logische inslag in de materie en u zult tot alarmerende conclusies komen. Hoe logisch is geloof?

squadra | 08-07-22 | 09:59
▼ 5 antwoorden verborgen

We kunnen een maximum aan stikstof per m2 berekenen van het hele land.

Dit is niet mogelijk voor asielzoekers.
Wat is het maximum per m2?

Lekker selectief weer overheid met je natura 2000 geneuzel.

Kaas de Vies | 08-07-22 | 09:16 | 2

Asielzoekers is ook natuur

Kijk maar naar het Afrikaanse beest van 2 weken terug, puur natuur

huh!? | 08-07-22 | 09:48

Als ze een "doe alsof je thuis bent" regel hebben, pleuren ze een zandbak naast het AZC. Heb je toch een beetje natuur.

frankyw | 08-07-22 | 10:03

Ah, weer een lekker stukje. Omvolking. Knal hem er maar in! Joepie.

Beste_Landgenoten | 08-07-22 | 09:15 | 10

@Boterhoofd | 08-07-22 | 09:27,
Daar heeft u gelijk in, het is idd subjectief.
Maar het is nog steeds wel mijn mening.
En dat mogen wij hier allen ( hoe verschillend ook ) met elkaar delen.

Bad - Casey | 08-07-22 | 09:43
-weggejorist-
SIogra | 08-07-22 | 09:48

Involving is een samenzwering theorie. Dat "ze" er bewust opuit zijn u te vervangen door arme sloebers die uw dochters willen aanranden.

Beste_Landgenoten | 08-07-22 | 10:35
▼ 7 antwoorden verborgen

Over 10 jaar is Nederland erger dan de wijk Molenbeek in Brussel. Wijken voor de rijken met hekken en politie en de rest zoekt het maar uit. theculturetrip.com/europe/belgium/art...

Zemko | 08-07-22 | 09:15 | 1

Ja, en in Brussel is het dan nog maar een wijk. Over 10 jaar is Nederland 1 wijk van Europa met dezelfde soort inwoners.

TonAlias | 08-07-22 | 09:18

Zelfs in het beperkte denkvermogen van de gemiddelde VVD-er moet toch eens de vraag opborrelen..... zitten we niet aan onze maximale capaciteit om asielzoekers op te vangen.

Karel Kruizenruiker | 08-07-22 | 09:15

Wist nooit dat zoveel mensen zelfvernietiging als wens hebben. Weten dat alles kapot gaat, maar toch vvD66 stemmen en vinden dat Geert ‘raar haar’ heeft.

Normpje | 08-07-22 | 09:14

En maar door gaan met zoveel mogelijk mensen kwaad maken. Zo gaan we de problemen echt wel oplossen.

cugel | 08-07-22 | 09:13

Aanwezige vluchtelingen vormen een magneet voor nieuwe vluchtelingen. Familie, vrienden en collega's vinden hier een landingspunt. Ze worden voorzien van informatie over hoe ze hun vlucht en asielaanvraag moeten aanpakken. Ergo: hoe meer vluchtelingen we toelaten des te meer er zullen volgen.

Abu Bachouca | 08-07-22 | 09:13

Als ze zo graag meer inwoners willen geef dan autochtone bevolking een neukpremie dan komen er vanzelf meer.

MargauxGrandCru | 08-07-22 | 09:12 | 2

Eigenlijk doe ik dat gewoon gratis.... maar geld toe is ook okay.

horsteknots | 08-07-22 | 09:16

U bedoelt de kinderbijslag?
Bedacht door die Duitse toeristen zo’n tachtig jaar geleden ?

J-van-de-Bontekoe | 08-07-22 | 09:16

Ik zit zo langzamerhand op het punt dat ik niet langer bereid ben om nog bij te dragen aan een systeem dat tot doel lijkt te hebben de Nederlandse samenleving volledig te ontmantelen. Waarom zou ik in godsnaam 2/3 van mijn inkomsten afdragen aan een overheid die zich ronduit vijandig opstelt naar juist de mensen aan wie ze hun bestaansrecht ontlenen?

MarkiesDeBalzaque | 08-07-22 | 09:11 | 4

Ik ben daar vorig jaar mee gestopt. Werk alleen nog maar zwart. Krijg ook geen uitkering. Maar er blijft nu wel veel over. Maar dit land is nog stiukker dan stuk dus ik ga na de zomer mijn heil weer in het buitenland zoeken. Ik ruil met degenen die hier naar toe vlichten. In Afrika kun je een mooi leven leiden als je slim de toeristen weet te trekken. Omgekeerde migratie zeg maar.

deministerpresident | 08-07-22 | 09:18

@deministerpresident | 08-07-22 | 09:18:
Ik denk dat veel meer mensen die kant op gaan, ik snap het in ieder geval wel. De overheid is in Nederland verworden tot een moderne slavenhouderij. Het enige verschil met vroeger is dat de zweep is omgeruild voor een blauwe envelop.

MarkiesDeBalzaque | 08-07-22 | 09:25
▼ 1 antwoord verborgen

Waar ik niet bij kan is dat veel politici totaal niet aanvoelen wat er onder de bevolking leeft. Voor mij is de hele asiel- en migratiepolitiek samen te vatten in één enkele stelling en dat is dat er geen draagvlak meer voor is. Als je dat als uitgangspunt neemt, dan kun je verder alle specifieke deelproblemen vergeten. De bevolking wil dit niet meer. Daar kun je van alles van vinden maar zo zijn de feiten. Ik zelf geloof niet in het overtuigen van de onwillige bevolking en ik meen daarom dat de politiek met vuur speelt. Ga vooral zo door en aanschouw hoe Nederland straks populistische charlatans aan de macht helpt. En dan zijn we helemaal in de aap gelogeerd. Ik geloof niet zo in een omvolkingstheorie of iets dergelijks maar denk dat het probleem eerder is dat politici gewoon niet weten hoe ze deze instroom kunnen beperken. Het is pure machteloosheid wat je ziet. En dat nu al vier decennia lang.

Bigi Bana Boy | 08-07-22 | 09:11 | 7

Daarom moest het referendum de nek omgedraaid worden.

likdoorn | 08-07-22 | 09:17

@knutsel_ | 08-07-22 | 09:14: Neuh. Ik heb er wat boeken over gelezen (o.a. The strange death of Europe) en het is pure onmacht en onkunde. Het is ze gewoon overkomen en ze hebben geen idee hoe ze het moeten stoppen.

Bigi Bana Boy | 08-07-22 | 09:22

@Bigi Bana Boy | 08-07-22 | 09:22: dat ben ik deels met u eens. Maar er is ook onwil om naar bepaalde oplossingrichtingen te kijken en onwil om met bepaalde mensen te praten. En daardoor wordt de kloof tussen de gevestigde orde en de ‘populisten’ steeds groter. Er had in het verleden ook begrip getoond kunnen worden voor de andersdenkenden. Zeker als je zelf geen idee hebt hoe je de rotzooi opruimt.
Daarnaast is er ook een obsessie voor steeds meer controle en dwang. In heel Europa. En dat is wellicht geboren uit onmacht, maar zeker erg verontrustend.

Vandeanderekant | 08-07-22 | 09:34
▼ 4 antwoorden verborgen

Die man heeft toch echt iets kapot in zijn hersenpan, kijk ook hoe hij voldaan kijkend altijd debatten voert.

NLgaatnaardeklote | 08-07-22 | 09:11 | 3

Viel mij ook op. Dat superieure en hautaine lachje van die man. Misschien is dat gewoon hoe hij is hoor en zit er verder niks achter, maar het is mij ook opgevallen. Die zelfvoldane hooghartige en spottende blik.

Bigi Bana Boy | 08-07-22 | 09:13

@Bigi Bana Boy | 08-07-22 | 09:13:
vond het altijd al een gluiperd

Hapselaar | 08-07-22 | 09:32

Mensen die altijd lachen zijn nep. En nep is verkeerd.

SIogra | 08-07-22 | 09:51

Het kabinet van dit "gave land" hè... Dat doet het gewoon, een mes op de keel zetten van de gemeente die wel voor de burger staan.

Linke Soep | 08-07-22 | 09:10
-weggejorist-
VolgendjaarkrygikAOW | 08-07-22 | 09:09 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Crisis nummer zoveel van Rutte.

jufrouw theelepeltje | 08-07-22 | 09:09 | 1

Ze WILLEN crises. Ze kunnen nergens anders gebruik van maken om wetten uit 1852 te kunnen gebruiken om de eigen burgers te koeioneren.
Asiel, klimaat, CO2, gas, brandstof, levensonderhoud, en wat nog meer van crises er zijn gecreeerd om zaken er door te jassen. Duimen dik ligt het erboven op.

TonAlias | 08-07-22 | 09:12

Er is toch wel wat misgegaan in je leven als je op de VVD stemt.

usb stok | 08-07-22 | 09:09

Wij worden geregeerd door een criminele organisatie!

[x]-Ongeschikt | 08-07-22 | 09:09

Dus gemeenteverkiezingen en provinciale staten zijn ook volledig overbodig geworden. Want provincie voert regels landelijk regime uit en gemeentes worden aan steeds meer dwang blootgesteld. Zo rekent het kartel af met de opkomst van lokale partijen. En trekt macht naar zich toe.

Vandeanderekant | 08-07-22 | 09:09

In dit land is de toon van het debat verreweg het belangrijkste van alles. De rest is peanuts en kan rustig wachten.

U-boot | 08-07-22 | 09:08

Dit is voor de gelukzoekers juist een uitnodiging om NOG sneller en met nog meer naar Nederland te komen.

Er is maar één methode op het probleem op te lossen, GRENZEN DICHT.

jufrouw theelepeltje | 08-07-22 | 09:08 | 1

En #Nexit.

knutsel_ | 08-07-22 | 09:10

Het is altijd het zelfde met deze regering. Ze benoemen iets tot crisis en gooien het dan over de schutting naar de gemeenten en provincies die het dan mogen (=moeten) oplossen. competente schoften zijn het.

Polycynisch | 08-07-22 | 09:08 | 1

Precies, zet lekker alle asielzoekers in rijksgebouwen (defensie) en laat een ieder die het niet wil met rust verder

huh!? | 08-07-22 | 09:54
-weggejorist-
TonAlias | 08-07-22 | 09:06 | 1

Mij is verteld op school dat door de PvdA ik nooit meer problemen zou hebben; Nederland zou een paradijs worden. Wie kan ik bij het oor pakken?

Normpje | 08-07-22 | 09:05 | 11

@TonAlias | 08-07-22 | 09:07: Dat is inderdaad het grote probleem. De universiteiten zijn linkse broeinesten. In het klimaatveranderingsverhaal zie je dat ook terug. Heel veel ‘wetenschappers’ steunen de klimaatveranderingstheorieën, dus dan moeten ze wel waar zijn. Het tegendeel is echter het geval. Deze ‘wetenschappers’ zijn tientallen jaren blootgesteld aan deze propaganda en zijn het na gaan praten. Mochten ze onderweg zelf na zijn gaan denken en tot een andere conclusie zijn gekomen worden ze naar de uitgang gedirigeerd. Doet me altijd een beetje denken aan het kind, dat in de 2e Wereldoorlog z’n ouders had aangegeven bij de Duitsers, omdat ze onderduikers in huis hadden. Hij had op school geleerd, dat de nazi’s het beste voorhadden met de mensen en hij wilde z’n ouders (die dat niet begrepen) helpen.

Michaela85 | 08-07-22 | 09:35
▼ 8 antwoorden verborgen

De VVD mensen, de VVD. Vergeet het niet! De huichelarij van de VVD.

thekolere | 08-07-22 | 09:05 | 1

En de nieuwe bestuurscultuur van D66

Ericpo | 08-07-22 | 09:15

Waarom kopen we niet een deel van Afrika? Dan bouwen we daar huizen en geven we ze daar de uitkering. Besparen we hier ruimte en zijn we waarschijnlijk ook nog goedkoper uit.

Dr. Pown3rt | 08-07-22 | 09:04 | 5

@likdoorn | 08-07-22 | 09:12: Ze nemen het bedrijf niet over, ze bezetten het land, dan vertrekt de eigenaar noodgedwongen maar uit zichzelf (de regering kan dan volhouden dat ze de boer niet weg hebben 'gestuurd') ,ze verkopen het vee en de gewassen, daarna verkopen ze de machines en dan gaan ze naar de volgende boerderij.

small_town_dude | 08-07-22 | 09:26

Bouwen we daar een spiegeltjes- en kralenfabriek. Iedereen blij.

Jos Tiebent | 08-07-22 | 09:47

Omdat er genoeg EU grondgebied is dat daar op lijkt? Frans Guyana e.d., eerst dat gebruiken lijkt mij?

huh!? | 08-07-22 | 09:56
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Leptob | 08-07-22 | 09:04 | 1

Die sukkels van de VVD denken nog serieus dat ze goedkope arbeidskrachten aan het importeren zijn. Niets is minder waar, ze zijn bijzonder duur voor de Nederlandse samenleving, arbeid komt het bij een groot deel nooit van, en als bonus krijg je nog wat middeleeuwse cultuur mee die de samenleving grondig verziekt.

Zeurders | 08-07-22 | 09:04 | 3

Welnee, die zitten middels COA en IND vuistdiep in de asielindustrie. Verdienmodelletje meneer.

UpdateAvailable | 08-07-22 | 09:14

Was laatst bij de KFC

bedienden bij de kassa's spraken noch Engels noch Nederlands

Er was een klein blond scandinavisch meisje die ik voor liet (ik moest mijn bon nog zoeken), even later liep ze weg. Paar minuten later kwam ze met haar vader:
"Whats the problem?"

Schaam mij zo erg voor dit land, heb persoonlijk maar excuses gemaakt en gezegd dat ik dit voorval mee zal nemen in mijn klacht (er waren meer problemen buiten de taal)

Voor de liefhebbers: KFC Gorinchem

Amersfoort is altijd erg goed, Veenendaal gaat ook wel

huh!? | 08-07-22 | 09:59

"Want je hebt niet gelijk 344 azc's nodig." Nee, maar geef het een paar jaar en dan ben je daar wel. Dan hebben we waarschijnlijk ook onze eerste echte sloppenwijken.

Rennieflox | 08-07-22 | 09:03 | 4

U woont kennelijk buiten de Randstad?

UpdateAvailable | 08-07-22 | 09:14

ooit een Amerikaanse collega die in Nederland kwam horen vertellen dat hij verbaasd was dat hij zoveel armoede zag hier. Toen we vroegen waar die dat dan gezien had bleek dat hij in de trein in Noord-Holland langs allemaal volkstuintjes en een camping was gereden. De echte sloppenwijken staan hier verticaal, zo'n 20 verdiepingen ellende, in Amerika zouden die mensen in een trailer park wonen.

small_town_dude | 08-07-22 | 09:15

@small_town_dude | 08-07-22 | 09:15: hahaha, die Yanks toch. Ik ben in het zuiden van Amerika, waar bijna niemand uit Nederland heengaat met vakantie in Georgia en South Carolina, echt bizar veel armoe tegen gekomen. Niet geasfalteerde wegen (zandweggetjes) en mensen die met boodschappen naast de fiets lopen, met nergens in een straal van kilometers huizen of caravans. Soms zag je er ergens 1 staan. Blijkt het gewoon bewoont te zijn. Dan mogen wij nog wel even door-omvolken.

pibasso | 08-07-22 | 09:36
▼ 1 antwoord verborgen

Nederland bouwrijp maken voor massale immigratie werkt verstikkend.

Kaas de Vies | 08-07-22 | 09:03 | 1

Daar heb je de stikstofdeken.

Milton_Styx | 08-07-22 | 09:31

Deze nieuwkomers gaan allemaal een positieve bijdrage leveren.

Slough | 08-07-22 | 09:03 | 3

In veel statistieken wel.

Kaas de Vies | 08-07-22 | 09:03

Vandaar een schrikbarend tekort aan personeel. Zeker driekwart van de asieleisers gaat nooit aan het werk.

Ommezwaai | 08-07-22 | 09:05

@Ommezwaai | 08-07-22 | 09:05: die gaan ook nooit een woning kopen. Want dan moeten ze alles zelf betalen 30 jaar lang.

sjef-van-iekel | 08-07-22 | 09:08

Ik vraag me altijd af waarom bij dergelijke wetten nooit wordt gesproken over een maximum?
"1 miljoen, 2 miljoen, 10 miljoen, en dan stoppen we ermee" zul je ze nooit horen zeggen.

TonAlias | 08-07-22 | 09:02 | 3

Nee dan zou je moeten handhaven. Behalve de politie met 16 jarige boerenzonen, zou je dat niet moeten willen.

Louter Leuter | 08-07-22 | 09:04

"Internationale afspraken waar niet aan te ontkomen is".

UpdateAvailable | 08-07-22 | 09:15

1000 per jaar lijkt me een nobel streven.

small_town_dude | 08-07-22 | 09:56

“We leven in een vrij land”, zei ik vroeger tegen mijn kinderen.

laurentius | 08-07-22 | 09:02 | 2

Leefden dus...

Louter Leuter | 08-07-22 | 09:04

Da's toevallig. Dat kregen de kinderen in Somalië en Eritrea vroeger ook te horen over Nederland.

keestelpro | 08-07-22 | 09:19

Een minister staat in dienst van het volk… De hoeveelheid dwang, drang en leugens past hier niet bij. Ze moeten net als Boris Johnson misschien eens opkrassen.
Er zijn nog maar 2 mogelijkheden imo: Ze zijn totaal incompetent en moeten weg… of ze hebben een duistere agenda om het land moedwillig kapot te maken en moeten dus weg. Zeg t maar…

Goed-hardt | 08-07-22 | 09:01 | 1

Ik ga voor het laatste.

likdoorn | 08-07-22 | 09:09

Prima..... maar wat zijn nu zijn argumenten?

Kaas de Vies | 08-07-22 | 09:01 | 1

Huh?
Argumenten?
Sinds wanneer zijn die nodig?

J-van-de-Bontekoe | 08-07-22 | 09:12

Boeren kapotmaken om stikstof producenten te importeren en levenslang te verzorgen....

Hendrikaatje | 08-07-22 | 09:01 | 2

En CO2

Dr. Pown3rt | 08-07-22 | 09:02

Het bouwen van huizen voor asielzoekers leidt gelukkig nooit tot extra uitstoot van stikstof en CO2.

Festen | 08-07-22 | 09:06

Dat van die dictatuur wordt nu wel duidelijk.

Ommezwaai | 08-07-22 | 09:01 | 1

Van doctrine naar dictatuur is maar een heel klein stapje, een paar letters.

likdoorn | 08-07-22 | 09:07

Durft niemand de optie ‘ instroom stopzetten’ voor te stellen? De lafbekken.

laurentius | 08-07-22 | 09:00 | 2

Deze regering doet niet aan opties. Zij bepalen, zonder inspraak of consultatie. Vraag maar aan de boeren.

Muxje | 08-07-22 | 09:05

Gert Jan Seegers beroept zich op barmhartigheid, en z'n volgelingen nemen dat zonder enige twijfel aan.

likdoorn | 08-07-22 | 09:06

Nog niet zolang geleden zei de zelfde v.d Burg dat er nooit sprake zou zijn van dwang.
Gisteren Yezilgus er zullen geen delen van woningen geconfisqueerd worden voor het huisvesten van vluchtelingen.
Wie zet er zijn geld nog op uitspraken en beloftes van Rutte 4.

likdoorn | 08-07-22 | 09:00 | 5


Epidemie-crisis en stikstof-crisis laten al zien dat het heel ver kan gaan allemaal.

Woningcrisis wordt uitgeroepen en weg is uw en mijn prive.

Misschien uw en mijn woning zelfs weg.

sjef-van-iekel | 08-07-22 | 09:07

“Wie zet er zijn geld nog op uitspraken en beloftes van Rutte 4.”
Of Rutte 1, 2 en 3 dus.

J-van-de-Bontekoe | 08-07-22 | 09:10

@J-van-de-Bontekoe | 08-07-22 | 09:10:

Stellige ontkenningen van de kabinetten Rutte blijken steevast een betrouwbare voorspellende waarde te hebben.

Daar kun je vanop aan.

Milton_Styx | 08-07-22 | 09:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Oh, dan is diesel ineens wel weer OK.

John McClane | 08-07-22 | 08:59

LG, Lucky Goldstar...

Louter Leuter | 08-07-22 | 08:59 | 1

Dat is lang geleden dat die naam nog voluit op een monitor te vinden was.

Stennislav Heibel | 08-07-22 | 17:39

Hoezo dwing je gemeentes om asielzoekers op te vangen? Hoezo dwing je die Noord-Afrikaanse schurkenstaten niet om hun huig terug te nemen? Dit probleem bestaat louter doordat 15 jaar pappend, nathoudend en vooruitschuivend beleid van de VVD nu eindelijk keihard uitmondt in een pletora aan crises. Mark Rutte de allerslechtste premier die Nederland ooit gehad heeft.

Enter Yeti | 08-07-22 | 08:59 | 5

@Kaas de Vies | 08-07-22 | 09:02:
En wat kan die Rutte dan?
Behalve als HR manager, want met poppetjes kan hij prima schuiven.
Of opofferen.
Maar iets echt constructiefs kan ik me niet echt herinneren.

J-van-de-Bontekoe | 08-07-22 | 09:09

= industrie. teveel mensen die hier hun goed belegde boterham in verdienen.

UpdateAvailable | 08-07-22 | 09:18

@J-van-de-Bontekoe | 08-07-22 | 09:09:
Toneelspelen en pertinente onwaarheden verkondigen, daar is ie een meester in. Oh ja, mensen zaken beloven die hij nooit waar kan maken.

Ommezwaai | 08-07-22 | 09:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Emigreren, geen andere optie meer.
Jammer dat de fiscus je wel eerst wil kaalplukken.
#kudtland

Nuchternederland | 08-07-22 | 08:58 | 10

@J-van-de-Bontekoe | 08-07-22 | 09:35: Ik begreep laatst dat je erg moet uitkijken daar dat als je een huis koopt dat het wel een echte deal is, er schijnt daar nogal mee gerommeld te worden. Hoe het precies zat weet ik niet meer. Voor de rest wel mooi wonen, maar wij hebben toch maar voor Azie gekozen.

UpdateAvailable | 08-07-22 | 10:31

@UpdateAvailable | 08-07-22 | 10:31:
Bedankt.
Ik ga me uiteraard nog serieus verdiepen. En wil wel in Europa blijven.
Tevens mooi vakantieadresje voor de (vele) kinderen hè.
Veel geluk in Azie in ieder geval.

J-van-de-Bontekoe | 08-07-22 | 10:51

Hoezo, wil de fiscus je eerst kaalplukken? Onzin! Je kunt gewoon je huis verkopen, je geld meenemen en verhuizen binnen de EU. Geen probleem.
Overal zelfde regels hoor. De notarisgang in Spanje is zeer transparant, geen gerommel.
En ik kan het weten, ik woon al jaren in Spanje.
Het is indrukwekkend hoeveel Nederlanders hier naar toe komen. Zijn het vaak allemaal zat. De betonmolens draaien gedurig en je kunt vaak je huis laten bouwen/aanpassen naar eigen inzicht.

Hojo24 | 08-07-22 | 11:30
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik sta hier niet van te kijken. Waar ik wel van sta te kijken is hoe snel dit land naar de klote geholpen wordt.

Stijlicoon | 08-07-22 | 08:57 | 1

En NL maar die meneer met een fakkel voor de deur van Kaag veroordelen. Nou weet je, ik ben om,. De personen die tegen dit soort personen opstaan zijn in mijn optiek vanaf nu de verzetshelden van toen. Dit is niet waarvoor de overheis bestaat, dit is machtmisbruik.

Smeggel | 08-07-22 | 09:12

Weet je wie ook de tyfus kan krijgen?

Jos Tiebent | 08-07-22 | 08:56 | 3

De Jonge?
Hij is vatbaar voor een virusje blijkbaar.

Nuchternederland | 08-07-22 | 08:58

Toevallig weet ik dat ja. En ook nog ongezien.

Usumani | 08-07-22 | 09:01

Mijn schoonmoeder. Ongezien achter de oogkas.

Loodje | 08-07-22 | 09:03

Nu de boeren plaats moeten maken is er genoeg bouwgrond...

Nodeloos Kwetsend | 08-07-22 | 08:56 | 4

@Angiolo | 08-07-22 | 09:00: ondertussen kan het zijn dat een deel van uw woning aangewezen word om de tussentijd te overbruggen.

likdoorn | 08-07-22 | 09:02

ik weet nog een paar jaar geleden dat de minister van integratie van de vvd zij ,dat heel europa een grote kasbar moest gaan worden toen wist ik genoeg toen ben ik op een andere partij gaan stemmen . wat houd de nederlanders toch tegen om dat ook de doen . het lijk wel of ze het lekker vinden om helemaal uit geknepen de worden, door deze bandieten .elke vier jaar stemmen maar toch weer op de partijen stemmen die de nederlanders kapot maken hoe dom kun je wezen .

dewittereus | 08-07-22 | 20:33
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl