Rijkswaterstaat: "Werk morgen thuis. Boeren"
Woensdag Verkeersinfarctdag
Landgenoten. Mocht u woensdag (25 graden, zon) de blote benen van Carola van HR danwel de gebruinde torso van Michiel (Sales) in het echt willen aanschouwen dan moet u daar wel wat voor overhebben. Oponthoud, omleidingen, files, opstoppingen in het midden en oosten van het land door optoerende trekkers. Maar ook de Het Westen kan de sjaak zijn als wat rogue veehouders en akkerbouwers (en dat zijn er nogal wat) bij Hoevelaken rechtsaf gaan. Rijkswaterstaat adviseert daarom WERK THUIS en bekijk Carola maar weer op de Zoom.
Indien je de mogelijkheid hebt, doe je er goed aan om morgen thuis te werken. Ga je wel de weg op en kom je onderweg landbouwvoertuigen tegen? Wees extra alert, houd rekening met snelheidsverschillen en pas de rijstijl hierop aan: houd afstand en minder snelheid.
Social
Reaguursels
InloggenDe sector die het hardst heeft geïnvesteerd en voor de hoogste reductie heeft gezorgd, wordt het hardste gestraft. Terwijl Nederland tijdens Covid massaal de auto is ingedoken en er gigantisch veel wordt gevlogen én de meeste vervuiling vanuit Duitsland Nederland inhaalt. Maar nee, de boeren moeten het van onze elite vergelden, want dit is niet hun verdienmodel. Groente uit Afrika, iemand?
Tja als je wilt bouwen heb je grond nodig om óp te bouwen. En boeren hebben grond.
Landbouwgrond is gemakkelijk om te zetten in bouwgrond. Bestemmingsplan wijzigen en klaar.
Heeft allemaal niet zoveel met stikstof te maken als je het mij vraagt. Dat is slechts de stok om de boeren van hun grond te ontdoen.
'66 heeft op hun congres 'unaniem' besloten dat de stikstofplannen moeten doorgaan. Tenzij er een windmolen bij hun in de buurt komt natuurlijk. Die horen niet in een stad. Die horen daar, waar nu nog die vervelende boeren wonen.
Doodzonde dat de boeren niet massaal met de trekkers naar Den Haag gaan. Ze hadden Rutte & Co flink asn het zweten kunnen maken.
Demonstreren in Stroe zal nauwelijks indruk maken op de Haagse kaasstolp. Integendeel, vrees ik.
Volgens mij komt dat omdat de politie gaat handhaven als men met de tractoren de snelweg op komt.
In CDA en VVD is het intern paniek. CDA gaat worden gedecimeerd bij de komende Provinciale Staten-verkiezingen. Bij de VVD is 51% van de leden tégen de aangekondigde maatregelen.
En bij GS is 99% team Boer
@theo-is-dood | 21-06-22 | 20:36: Ik weet niet als FDF morgen al in actie komt maar zij gaan het nog leuk maken.
www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/binn...
Juist niet, want dit laat veel meer gematigde boeren toe.. en centraal, dus nog meer boeren.. met de trekker wil je niet naar den haag.
Worden ze overal tegengehouden in Den Haag, legertrucks als barricade.
Maar er gaat nog veel meer actie komen dan alleen morgen.
Is overigens al bekend welke politici gaan spreken op de boerendemonstratie? Behalve de BBB?
Meestal is Geert ook wel van de partij
Het gemak waarmee het Kabinet de boeren én vissers wegzet als de veroorzakers van levensbedreigende gevaren, is verwerpelijk. Dat de boeren in de tegenaanval gaan, omdat de democratie door met name de VVD en D66 is vermoord, snap ik ook. Alleen sluiten deze tractor boeren met hun acties de deur naar overleg. Want het Kabinet zal onmiddelijk met een: "Zo gaan wij in dit land niet met elkaar om.", de hele boerenstand tot 'ondemocratisch agressief' verklaren en daarmee weer munitie krijgen om de misselijkmakende plannen door te zetten.
Ik begrijp heel goed dat een bepaalde groep landbouwers gaat protesteren tegen nieuw beleid. Het gaat immers om je inkomen en gezin.
Wat ik niet begrijp is de totale heilig verklaring van een sector die ook verantwoordelijk is voor overbemesting, watervervuiling en overmatig subsidiegebruik.
Dat stikstofverhaal deugt wellicht niet. Maar de weg die de industriële productie van varkens en kippen is ingeslagen is een doodlopende weg.
Uhh we hebben het toch over stikstof voornamelijk uit ammoniak en halveren/kleinere veestapel. Heb jij het over landbouwers, volgens mij hebben die minder last van de plannen
Dan moeten ze het daar over hebben. Door alles op de stikstofruimte te gooien is het nu tot een keuze tussen bouwen en boeren gemaakt. En als ze meer biologische boeren willen dan mogen ze wel vasthouden aan het landbouwareaal dat er nu is; voor biologisch boeren is meer grond nodig.
Dat stikstofverhaal deugt inderdaad niet, stop de tijd. Het is een verzonnen probleem, gebaseerd op stropoppen en suggestieve rekenmodellen. Goed om dat middels een luid protest kenbaar te maken.
@kroel | 21-06-22 | 20:26:
www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2015/36/schaa...
“ De laatste zeven jaar schommelt het aantal varkens in Nederland steevast tussen de 12 en de 12,5 miljoen. De meeste varkens per hectare zijn te vinden in de regio Zuidoost-Brabant. De gemeente Venray is de plek met de meeste varkens binnen haar grenzen. In die gemeente huizen bijna 622 duizend varkens. Per hectare worden er zo’n 71 gehouden.”
@theo-is-dood | 21-06-22 | 20:38: het stikstofbeleid heeft betrekking op het gehele land, niet alleen op de uitwassen in de Peel of de Gelderse vallei. U bent duidelijk van de diertjes, niets mis mee, maar voer de discussie daarover en vervuil deze niet met de stikstofdiscussie, grotendeels een bureaucratisch geconstrueerd probleem.
@therealbraindump | 21-06-22 | 20:43:
U heeft gelijk. En ik zie een voorzichtige consensus als het gaat om de uitwassen van de intensieve veehouderij.
@theo-is-dood | 21-06-22 | 20:47: eensch, maar voer de discussie daar dan over en niet over boeren die melkkoeien houden bijvoorbeeld. Deze hele stikstofdiscussie dreigt net zoals met de coronamaatregelen uiterst giftig te worden.
Inderdaad oppassen, met de huidige maximumsnelheid kan je op de snelweg zomaar ingehaald worden door een trekker.
Bij het wegjagen van land- en tuinbouw over de grens jaag je ook de productie en transport van de voedingsmiddelen de grens over. Denk dat ze in Oost Europa blij zijn met de fabrieken van Aardappelpuree tot Zuivelproducten . Goedkope chauffeurs voor vrachttransport hebben ze daar ook zat.
Wordt het allemaal nog weer duurder. Dat vrachttransport wordt nog eens onbetaalbaar.
Misschien wel een goed idee om het werk naar Polen te brengen. In plaats van 220.000 Polen naar Nederland halen voor slecht betaalde arbeid.
nl.m.wikipedia.org/wiki/Polen_in_Nede...
@theo-is-dood | 21-06-22 | 20:07: feitenvrij en wereldvreemd wat roepen, u weet niet waarover u praat. In de voedingsmiddelen industrie wordt juist goed verdiend en daar werken amper Polen.
@therealbraindump | 21-06-22 | 20:37:
Goed betaald? De Polen, Slowaken, Hongaren en Bulgaren in de slachthuizen verdienen tussen de €1700 en €2400 per maand. Bruto!
Dat vindt u goed betaald?
Dat zijn inkomens waarbij je nog steeds recht hebt op de Zorgtoeslag. Waarbij dus nog steeds de belastingbetaler de facto moet bijpassen
@theo-is-dood | 21-06-22 | 20:43: aardappelpuree en zuivelfabrieken, pfff, vermoeiend hoor, u blijft maar hangen in uw eigen afkeer van de vleesindustrie. En dan nog een basale economielesje voor u, wanneer de agrarische sector verdwijnt uit Nederland neemt onze verdiencapaciteit af. Waar gaan wij dan op bezuinigen Theo? Veel mensen in de publieke sector denken dat geld aan bomen groeit maar dat is helaas niet zo. Keuzes hebben consequenties, ook economische.
@theo-is-dood | 21-06-22
20:43:
ik merk wel dat uw kennis wat betreft de verdiensten van de de gewone man/vrouw in Nederland totaal wereldvreemd is. U behoort tot de grootverdieners vermoedelijk.
Ik zit even te wachten op de volgende googleresultaten van Theo is dood
Nu ik niet,zal zo maar een ddr66 ‘ er kunnen zijn,laat theo morgen naar de demonstratie komen en het nog eens heel goed uitleggen aan de boeren.
Theo kan goed rekenen,als hij nu eens uitrekent wat de kosten van zijn voer zou zijn zonder subsidie,dan kan hij het verschil aan een goed schenken,bijv.de boederijwinkel.
Er zitten ook veel Theo's in de tweede kamer hoor, niets van cijfers en verhoudingen begrijpen en blind ideologieën volgen. Een evergreen van Jesse Klaver www.youtube.com/watch?v=4X0vnHX0iEQ
De helft van de tijd wordt het buitenland er aan de haren bijgesleept ook nog eens.
Of dingen die 40 jaar geleden actueel waren
T.i.d is een lege huls
@deathchant | 21-06-22 | 18:27:
Inhoudelijk?
@theo-is-dood | 21-06-22 | 18:53:
Ja laten we het eens over de inhoud hebben. In plaats van ze krijgen steun en dat is stom
@deathchant | 21-06-22 | 19:42:
De laatste zeven jaar schommelt het aantal varkens in Nederland steevast tussen de 12 en de 12,5 miljoen. De meeste varkens per hectare zijn te vinden in de regio Zuidoost-Brabant. De gemeente Venray is de plek met de meeste varkens binnen haar grenzen. In die gemeente huizen bijna 622 duizend varkens. Per hectare worden er zo’n 71 gehouden.
@theo-is-dood | 21-06-22 | 20:44:
Ok ik.neem deze cijfers van u aan
En nu ?
Ik heb u eerder laten weten niet fan te zijn van de intensieve veehouderij in die streek en ook waarom niet
Zulke cijfers presenteren kun je die over bloempotten, electrische auto s
En vuilnisbakken
“ Brede weersverzekering land- en tuinbouwers
Met een brede weersverzekering kunt u zich als land- of tuinbouwer met een open teelt (bv. fruit, akkerbouw, …) bij een private verzekeraar verzekeren tegen schade aan gewassen door extreme en ongunstige weersomstandigheden. Een erkende brede weersverzekering dekt minstens de weersfenomenen storm, hagel, vorst, ijs, regenval en droogte. Heeft uw verzekerde teelt schade geleden, dan kunt u bij de verzekeringsmaatschappij aankloppen voor een schadevergoeding.
Vanaf 2020 betaalt de Vlaamse overheid een premiesubsidie uit als u een erkende brede weersverzekering afsluit.”
Dezelfde subsidie bestaat ook in Nederland. Zie website RVO.
Een boer krijgt dus subsidie voor zijn slecht-weer verzekering. Ik denk dat strandtenten en campinguitbaters dat ook graag willen.
Wil je vreten of wil je in een tentje slapen?
Meneer , u komt elke keer weer op de proppen.met verontwaardiging , over een subsidie of toeslag die de boeren genieten.
Het wordt een beetje eentonig.
Kijk, de consument wil niks betalen voor z'n voer. Alles is al zo duur . De groothandel strijkt de marge op , en de supermarkt ook
Voorbeeld : een boer krijgt 3(!) Cent voor een broccoli, die moet dan perfect zijn en de batch homogeen, elke broccoli die niet lukt , vreet de marge op van de tien die er omheen staan.
Dus ze moeten allemaal lukken. Dan krijg je dus dat gelazer met kunstmest en spuit middelen. Een boer is geen sadist die met duivels genoegen gaat spuiten of strooien , u en ik willen dat , omdat we het wel best vinden dat de tussenhandel er met de winst vandoor gaat.
Deze weer verzekering was vroeger vanuit de staat geregeld, die heeft zijn handen ervan af getrokken en het bij de markt neergelegd, daar werd het natuurlijk niet goedkoper van.
Dus de staat lapt bij. Uiteindelijk is de belasting betaler goed koper uit , want er hoeft nog maar een deel door de staat betaald te worden.
Dus u gaat weer eens onderuit
Zeg Theo, kijk nog even nog het reaguursel hieronder en dan kun zelfs jij zien dat Nederlandse boeren relatief weinig subsidie krijgen. Dat jij de discussie nu verlegt naar de legitimiteit is een zwaktebod.
Alles is te verzekeren,het hangt alleen van de premie af.goede zaak voor de agrariër.beter dan de subsidie voor de milieu onvriendelijke elektrische wagens,waarbij sommige grondstoffen door wel hele jonge mensen worden gedolven.deze subsidie zal vast geen ddr66 subsidie zijn.
Maar … de Staat, dat zijn wij, de belastingbetalers. Dus linksom of rechtsom betalen de producenten en wij de rekening.
Zo he, 8 tegels bij een onderwerp die of kant noch wal raken of verkeerd geïnterpreteerd zijn, en dat alles om een domme punt te maken dat u tegen boeren bent. Chapeau chapeau chapeau, wilt u nu een sticker?
" Ontwerprisico Projectontwikkelaars Voor Het Eerst Verzekerbaar
Rotterdam, 25 oktober 2006 - Verzekeringsmakelaar Aon Nederland biedt per 1 oktober met de Excedent Ontwerpaansprakelijkheidverzekering (XOV) de eerste verzekering die het excedent ontwerprisico voor projectontwikkelaars afdekt. Deze oplossing biedt projectontwikkelaars de mogelijkheid om risico's zoals schade door constructeurs- of ontwerpfouten af te dekken. Tot op heden was geen enkele verzekeringsmaatschappij bereid zo'n dekking te bieden.
Naast projectontwikkelaars kan deze verzekering ook worden afgesloten door andere opdrachtgevers zoals woningcorporaties, gemeenten, scholen, ziekenhuizen, vastgoedbedrijven en institutionele beleggers. "
Mesen die slecht werk afleveren kunnen zich daar tegenwoordig voor verzekeren.
@grietmetgroenefiets | 21-06-22 | 18:35:
Die projectontwikkelaar krijgt GEEN subsidies voor de verzekeringspremies
De landbouw wel
Morgen een dagje niets. Ik overweeg het om een bakkie te gaan doen in Barneveld. Ik fiets wel een stukkie, dan kom je overal langs of overheen
“ INTERVIEWHOOGLERAAR VIOLETTE GEISSEN
Wat doet landbouwgif met onze gezondheid? ‘Veel vragen zijn nog nooit onderzocht’
[...]
‘Wij hebben een inventarisatie gedaan in tien Europese landen: op 83 procent van de landbouwgrond zaten resten van pesticiden in de bodem. In de meeste bodemmonsters vonden we cocktails van soms wel meer dan tien bestrijdingsmiddelen. In Nederland hebben we veel DDT aangetroffen, een middel dat al sinds 1973 verboden is. Het zit nog steeds in de grond. Restanten van pesticiden stapelen zich op in de bodem.
[...]
Maar we weten weinig van de effecten van cocktails van bestrijdingsmiddelen op de gezondheid. In Frankrijk is onderzoek gedaan naar parkinson, dat erkend wordt als een beroepsziekte bij wijnboeren. Dat wordt in verband gebracht met het gebruik van insecticiden die het zenuwstelsel aantasten. “
Het gaat over stikstof. Even bij de les blijven.
@amateurrr | 21-06-22 | 17:52:
Nee, het gaat over het praktisch heilig verklaren van een bepaalde beroepsgroep. En daar valt best het een en ander op af te dingen.
Keurig knip en plakwerk. Daarom zijn die middelen ook al sinds Methusalem verboden. Vraag van mijn kant: Wat slikt u voor medicatie? Hoeveel alcohol drinkt u?
@prutsclown | 21-06-22 | 17:58:
Anders gezegd: Waarom mag een plant geen medicatie en de mens wel?
" Ondanks afspraken is het aantal pesticiden op fruit enorm toegenomen
Het gebruik van giftige stoffen op fruit is de afgelopen negen jaar met 53 procent gestegen, blijkt uit een analyse van 97.170 monsters, concludeert Pesticide Action Network (PAN) Europe in een nieuwe studie die gisteren is verschenen. Zo’n 29 procent van al het in Europa aangeplante fruit blijkt zulke stoffen te bevatten. Dat is in tegenspraak met de bewering van de Europese Commissie dat boeren minder spuiten.'
[...]
'Vooral fruit uit België, Ierland, Frankrijk, Italië en Duitsland bevat vaak zulke bestrijdingsmiddelen, waarbij België met 34 procent koploper is. Omdat groenten iets minder vatbaar zijn voor plagen, is de situatie daar minder dramatisch, maar de trend is wel dezelfde. "
Misschien ietsje meer groenten en fruit van eigen bodem eten?
@Theo, als we dan toch lekker out of the box boeren negatief aan het framen zijn…. uw streven is een soort van Zimbabwe aan de Noordzee ofzo?
Ultieme stikstofactie: zeggen dat je met 30.000 man naar Barneveld komt en dan allemaal thuis blijven. Alle scholen zijn reeds gesloten morgen.
“ Landbouwvrijstelling
De landbouwvrijstelling is een fiscale regeling waarbij de waardeverandering van de grond wordt vrijgesteld van de winst tot de waarde in het economisch verkeer bij voortgezet agrarisch gebruik (WEVAB). Voorwaarde hierbij is dat de ondernemer deze grond gebruikt bij de uitoefening van het eigen landbouwbedrijf. Waardevermeerdering door verandering aan de grond door aanleg van drainage (interne oorzaak) of bestemmingswijziging (waarde boven de WEVAB) valt niet onder de landbouwvrijstelling. Daarbij is de landbouwvrijstelling een objectieve vrijstelling, wat betekent dat de winsten niet belast zijn, maar verliezen ook niet aftrekbaar.”
Zelfs in fiscale zin worden de boeren in de watten gelegd. Een gemiddelde MKB-onderneming heeft een dergelijke vrijstelling niet
Democratie is niet wat een kleine groep mensen wil of wat anbtenaren willen, wat bestuurders willen. Democratie is wat de bevolking wil. Ons kabinet en ambtenaren apparaat is geen afspiegeling van wat de kiezer wil maar een de wil van een kleine groep machtswellustelingen die op gezag van de EU en een paar klimaatdrammers hun zin doordrijven .
Bent u lekker aan het bashen? Ik wacht met smart op de volgende tegel. Voor deze tegel: Verdiept u even in het doel van fiscale voordeel, om nog een volgende generatie boeren te hebben (lees: bedrijfsovername)
" Ontwikkelaars rekenen op half miljard door bouwen in het groen
Projectontwikkelaars lobbyen bij de Tweede Kamer voor grootschalige woningbouw op vier locaties in het groen, omdat zij daar zelf de meeste grond in handen hebben. Als zij toestemming krijgen voor woningbouw op die plekken, stijgt de waarde van de grond met bijna een half miljard euro. Dat blijkt uit onderzoek van Platform Investico en Follow The Money voor Trouw, De Groene Amsterdammer, De Stentor en het Leidsch Dagblad."
De landbouwlobby wordt blijkbaar nu verdrongen door de bouwlobby.
@prutsclown | 21-06-22 | 17:56:
Dat argument (bedrijfsovername tussen generaties) geldt voor elk familiebedrijf.
Wat ik met dit voorbeeld wil zeggen is dat er op allerlei terreinen speciale regelingen zijn voor de landbouwsector.
Als die klerelijers nou eens een manier vinden om de regering dwars te zitten in plaats van iedereen die gewoon naar zijn 9-5 wil komen om brood op de plank te krijgen. Ga lekker op het malieveld staan, bezet het binnenhof, stort dat klote vijvertje vol. Kan mij niet rotten, maar laat mij gewoon naar mijn werk/huis komen.
Als JIJ het maar goed hebt, klinkt net als links Nederland, deugen, totdat je er zelf last van hebt, dan is het niet meer leuk.
Waar komt dat brood op de plank vandaan, uit de fabriek ?
Hoe deed je dat dan toen er nog Croma was?
ook schelden? Of thuiswerken?
Ikke ikke ikke. Lease zelf een trekker ofzo en doe mee met staken. Hoe meer aansluiten des te beter. Die zogenaamde klimaatmars probeerde ook indruk te maken door 101 clubjes te verzamelen tot 1 mars.
Tot dat jou baantje niet meer hoeft, dan ligt het vast anders. In de file staan heet solidariteit. Ik toeter en zwaai vrolijk als ik hen tegen kom. Wordt gewaardeerd
Met het brommertje door het bos dus.
Prima, Marco!
Hup Boer!!
Houd het hoofd koel, ga niet te ver, doe geen domme dingen, dan staat 80% van Nederland achter je.
Wellicht is stikstof een probleem, de hysterische, onbetaalbare aanpak wordt een véél groter probleem.
Hup Harm !!
Die 80% die morgen in de file diezelfde boeren staat te vervloeken?
Als wij van deze ellende afkomen door alle boeren dan maar naar het oostblok te verhuizen, prima. Gaan ze daar maar lekker files veroorzaken die elke jan modaal raakt. Pleur lekker op.
@Aatje | 21-06-22 | 17:25:
Ach Aatje, dan betaal je toch lekker €35mld en krijg je troep uit Oekraïne, die binnenkort onbetaalbaar wordt.
Wees trots dat jij bij die 20% hoort, al begrijp je zelf niet helemaal waarom.
@Ruimedenker | 21-06-22 | 17:32: Aatje zijn voer komt niet van de boer, maar uit de supermarkt.
@Aatje | 21-06-22 | 17:25: De meeste Jannen snapen het wel. Wie is 'wij' eigenlijk? Volgens mij sta je nogal alleen
Dus Aatje , jij trekt de portemonnee wanneer ze jou bijdrage komen halen om dit alles te financieren zonder er iets voor terug te krijgen , sterker nog daarna mag je nog meer betalen voor die lui die daar komen te wonen.
“ EU-landbouwsubsidies per land
In 2019, werd €38,2 miljard gespendeerd aan rechtstreekse betalingen aan boeren en €13,8 miljard aan plattelandsontwikkeling. Een bijkomende €2,4 miljard ondersteunde de markt voor landbouwproducten.”
Link: www.europarl.europa.eu/news/nl/headli...
En het BNP van de EU is ongeveer 13.500 miljard Euro. In perspectief 0,4% wordt dus gespendeerd aan bovenstaande posten.
Da's totaal EU. Nederland krijgt daarvan minder dan 1 miljard. Tel uit je winst.
@Schmalz | 21-06-22 | 17:36: Even opgezocht in die link, zelfs nog veel minder, tussen de 100 mln en 499 mln.
Voor een land met zoveel productie en innovatie, is dat juist weer erg weinig.
he shit, halen we T-i-d zijn stemmingmakerij onderuit. Sorry hoor.
@Schmalz | 21-06-22 | 17:36: deze subsidies stellen helemaal niets voor wanneer je dit vergelijkt met de SDE subsidies bijvoorbeeld, maar daar hoor je d66 natuurlijk niet over.
@Nuchternederland | 21-06-22 | 17:40:
www.rvo.nl/onderwerpen/glb
“ Als landbouwer krijgt u te maken met het Gemeenschappelijk landbouwbeleid (GLB). Een belangrijk doel van het GLB is uw inkomen aanvullen. Dat doen we met subsidies en die noemen we de directe betalingen.”
Krijgt een dakdekker of stukadoor ook inkomenssubsidie?
@Nuchternederland | 21-06-22 | 17:40: weer even in perspectief, 500 mln. subsidies op een bnp van NL 800.000 mln. = 0,0625%, verwaarloosbaar dus. Graag gedaan Theo!
@theo-is-dood | 21-06-22 | 17:47: Dus, nu ook u door mede GS reaguurders tot het inzicht bent gekomen dat Nederlandse boeren helemaal niet zoveel subsidies ontvangen verlegt u de discussie naar de legitimiteit. Erg zwak Theo.
Theo: onkostendeclaraties, aftrekposten, hypotheekrenteaftrek ,
50%tegemoetkoming in zijn pensioenregeling .
" Staatscourant 13 mei 2022: Artikel 4. Aard van de projecten
De minister kan met inachtneming van deze regeling en onder het voorbehoud, bedoeld in artikel 63
van de Verordening gemeenschappelijke bepalingen, subsidie verlenen ten behoeve van projecten
zonder winstoogmerk op het gebied van:
a. het versterken en ontwikkelen van alle aspecten van het gemeenschappelijk Europees asielstelsel,
met inbegrip van de externe dimensie ervan om bij te dragen aan het bewerkstelligen van een
toekomstbestendige migratieketen, nader uitgewerkt in bijlagen A en B, behorende bij deze
regeling;
b. het versterken van de economische positie van Nederland door het realiseren van een aantrekkelijk vestigingsklimaat voor kennismigranten en werkgevers, nader uitgewerkt in bijlage C,
behorende bij deze regeling;
c. het leveren van een bijdrage aan het maatschappelijke doel van inburgering, te weten alle
inburgeringsplichtigen doen snel en volwaardig mee in de Nederlandse maatschappij, nader
uitgewerkt in bijlage D, behorende bij deze regeling; "
Er zijn nogal wat werkgevers die door de overheid financieel worden geholpen, zonder winstoogmerk natuurlijk.
Subsidies houden voedsel betaalbaar.
Team D66, de boeren voeren een achterhoedegevecht.
Voor jou een Vinex in de tuin.
@Ruimedenker | 21-06-22 | 17:25: Beter een AZC in de tuin.
Door die arme mensen continue van hot naar her te verplaatsen krijgen ze alleen maar meer stress.
Dus plaats allen nieuwe AZC's in de gebieden waar het minste stikstofneerslag is. Daar is tenminste nog bouwruimte.
Thuiswerken?
Stamp die fuckin' trekkers van plaatsen waar ze niets te zoeken hebben....
Er ligt een regeer akoord dus?
HANDHAAF NOU EENS!
Den minderheidsregeerakkoord.
Van een regering die totaal los is van de bevolking. De kiezers dus .
Als er dit jaar verkiezingen zouden zijn hadden ze het lef niet gehad.
Kan dit niet op een andere manier? Geen nieuwe vergunningen meer verstrekken, ook niet bij opvolging van het bedrijf oid.? Dan sterft het 'probleem' langzaam uit. Of moet het echt dit jaar allemaal geregeld zijn? Terwijl we er 60 jaar over gedaan hebben het probleem te creeren...
Bier, Chips, F5 tijdens het werk
probleem voor de boeren is dat ze niet meer mogen thuiswerken...
Deden ze maar wat minder:
“ Nederland is koploper stikstofuitstoot in Europa. Per hectare stoten we ongeveer vier keer zo veel uit dan het EU-gemiddelde. De landbouw zorgt voor 61 procent van de Nederlandse stikstofuitstoot. De overheid wil daarom de hoeveelheid stikstof terugdringen.”
@theo-is-dood | 21-06-22 | 17:56: Niet terugdringen maar verplaatsen.
Thuiswerken dus, top.
Breekpunt! Nieuwe verkiezingen.
Zojuist in de 2e kamer!!! Omdat het kabinet absoluut wilt vasthouden aan de Europese 50/50 stelsel zullen de burgers meer voor energie moeten gaan betalen, om de energieprijs in Italië te doen dalen!
Ongelooflijk!!
En daarna ivm het tekort aan gas in Duitsland de kraan in Groningen langer openhouden...
Italie krijgt geen gas meer uit Rusland?
Nederland is een straatengel en een thuisduivel!
Nederlandse burgers moeten meer voor energie gaan betalen zodat de Italiaanse burger minder hoeft te betalen.
Woorden zijn echt uitgesproken in de Plenaire zaal.
Bedoel je niet de 'fit for 55' waar Barry Madlener mee kwam?
www.consilium.europa.eu/nl/policies/g...
@upgent | 21-06-22 | 17:12:
Je moet er wat voor over hebben om het allang failliete Italië kunstmatig in leven te houden.
Zojuist in de Regeling van werkzaamheden in ons parlement:
Omtzigt vraagt naar de verschillen in de versies van de stikstofplaatjes met al die kleurtjes. Hij wil weten hoe dat precies zit.
Reactie van D66 onbenul Tjeerd de Jong: "Ach maak je niet druk, het zijn maar plaatjes.".
Je zal maar boer zijn en met je gezin al nachten wakker liggen van zo'n plaatje omdat je boerderij in een ongunstige kleur ligt. Ach het is maar een plaatje.
Het illustreert wel hoe "zorgvuldig" dit stikstofbeleid wordt uitgerold.
En smijt er maar 25 miljard tegen aan. Het is maar een bedrag bij een plaatje.
Ongelooflijk.
Het kost 25 Miljard.
Maar dan heb je gelukkig ook niks...
Tjeerde ge Groot zult u vast bedoelen.
Kijk, ik zou zo'n agrarische sector, die jaarlijks € 100 miljard(!) aan export betekent voor Nederland, te vriend houden...... maar wie ben ik?
En wat kost zo'n dagje file veroorzaken voor de nederlandse economie? Het dalen van de mogelijkheid om te bouwen vanwege alle uitstoot en de bedrijvigheid die daar bijhoort? maar wie ben ik?
Het probleem is dat in die berekening nooit de externe en maatschappelijke kosten worden betrokken. Vervuiling van het grondwater door overbemesting en landbouwgif, het platkappen van oerwouden voor de aanbouw van soja als veevoer, stankoverlast en dierenleed.
En heeft u al eens uitgerekend wat de sector aan subsidies ontvangt?
@theo-is-dood | 21-06-22 | 17:30: Bereken ook even wat er uitgegeven wordt aan subsidies voor milieu onzin (biomassacentrales bv) en ga je in een hoekje zitten schamen.
@Aatje | 21-06-22 | 17:27: Goeie vraag
@theo-is-dood | 21-06-22 | 17:30: zoals precies de stikstof problemen op de boer worden gegooid, zonder de externe invloeden mee te nemen.
Er is eigenlijk wel consensus. Dat een derde van de depositie aan komt wapperen van uit het buitenland.
Daarnaast zorgt de export van producten. Voor het exporteren van opgenomen stikstof in die producten, dit laten we gemakshalve ook ter zijde.
Ik geloof niet dat wij het eens zullen worden. En dat is ook niet erg
Maar als je zo drastisch gast ingrijpen in een sector die aan de basis heeft gestaan van welvaart, cultuur en tradities, dan moet je eerlijk zijn
Ze willen de grond , en die k#tboeren staan in de weg.die hele stikstof shizzle is gewoon het middel, de grond en bouwen daarop het doel
Ik woon in Eersel, en werk in Eindhoven. Ook maar thuis blijven??
Ik heb tijdens de transportacties op de A67 6 uur in de file gestaan...
@Ing. eslapen | 21-06-22 | 16:57:
-
'Transport - acties' kunnen per definitie nooit leiden tot stilstand.
Ik zit / lig ziek thuis met een Zweepslag.
Dus vermaak mij goed in mij tuintje op zuid.
No File.
No Stress...
Zweepslag. Was het lekker?
Klein zeer tegenover destructief wanbeleid. Vrijwel iedereen staat terecht achter de boeren, dat stemt hoopvol.
Dit geloof je toch zelf niet zeker ? Laat die gifspuiters lekker opdoeken waarom moet Nederland nr 2 landbouwexporteur zijn ? No farmers no food laat me niet lachen ons grondwater volpompen met gif zodat ze in afrika uien kunnen eten. Dat kan niet op onze postzegel
In Schubbetekutteveen misschien. Daarbuiten niet.
@Diederik_Ezel | 21-06-22 | 16:29:
Lekker in die bubbel blijven. Als zelfs de meerderheid in de achterban van 3 vd 4 coalitiepartijen het anders wil zien denk ik toch echt dat de anti-boeren in de minderheid zijn.
@timtim57 | 21-06-22 | 16:29:
No Farmers
No Food.
Hoe denk je anders dan al die veganisten aan hun duivenvoer komen. Of ze halen het lekker makkelijk uit ons eigen land of men laat het met een enorme CO2 voetprint uit Verweggistan over vliegen naar hunnie ecologisch verantwoorde maaltijd salade...
@Nodeloos Kwetsend | 21-06-22 | 16:46: dat kunnen we ook makkelijk met minder dan de helft van alle boeren, als de voormannen al staan te brullen dat ze never nooit biologisch zullen gaan boeren! Hoezo niet? Iedereen bestrijdingsmiddelen laten eten en verbaasd zijn dat we allemaal kanker krijgen.
@timtim57 | 21-06-22 | 16:29: even een mogelijk wat domme vraag, maar: hoe komt u aan uw eten? Waar haalt u het vandaan?
Ben wel benieuwd eigenlijk, vanwege uw opmerking over "die gifspuiters". Roept bij mij een vraag op over iets als "ter zake deskundigheid".
@Nodeloos Kwetsend | 21-06-22 | 16:46: Zonder boeren kan je prima aan voedsel komen. Je importeert het gewoon uit Oekraïne. Dat kan gewoon niet mis gaan.
@timtim57 | 21-06-22 | 16:50:
Je hebt geen enkel benul van economie he?
@timtim57 | 21-06-22 | 16:50:
Denk je nu echt dat de KFC, de MC of we dan ook minder kip of vlees gaan verkopen omdat Nederland stopt met de boeren die dat leveren. Nope is het antwoord.
Ze halen het ergens anders dus de stikstof of wat dan ook voor uitstoot blijft minimaal hetzelfde alleen niet hier...
@timtim57 | 21-06-22 | 16:29: exporteur is wat anders dan producent. NL staat zo hoog op uw suggestief lijstje vanwege Rotterdam, als doorvoerhaven.
@timtim57 | 21-06-22 | 16:50: Wat ze op uw boontjes in Kenia of Marokko spuiten is helemaal niet te controleren.
@NLgaatnaardeklote | 21-06-22 | 17:05:
Jawel hoor. De grootwinkelbedrijven zien daarop streng toe
@theo-is-dood | 21-06-22 | 17:31:
Dit is pertinente kolder.
@theo-is-dood | 21-06-22 | 17:31: terwijl u zelf post dat er teveel spuit residu in fruit wordt gevonden
Zouden de klimaatmeisjes de Urgendasubsidievreters en Extinction Rebellion helden morgen ook komen discussiëren met de boeren? Ik hoor allerlei mensen hier de acties veroordelen maar als ER het verkeer blokkeert hoor ik ze niet.
Ik zie een mooie taak voor de Sex zusjes.
Maar net als in de aflevering, Naakt voor de klas
Mooi dat het lekker weer wordt, dat gun ik ze. Eerst demonstreren en dan afsluiten met een lekkere bbq voor iedereen. Ik ga er vanuit dat ze dat weer tot in de puntjes geregeld hebben.
Hopelijk ziet de transportsector de dreiging van het gedeeltelijk verlies van banen binnen hun sector ook in en helpen ze een handje. Of blijven de slaven van de weg weer langs de zijlijn staan tot ze in de gaten hebben dat ze ook genaaid worden.
Ze worden genaaid door de boeren, die hun broodwinning weer in het honderd gooien met al die stakingen en extra files.
@Aatje | 21-06-22 | 17:28: Lees begrijpend lezen Aatje. ER wordt duidelijk uitgelegd waarom jou reactie bullshit is. En ik zit in het transport.
@Aatje | 21-06-22 | 17:28:
heeft u enig idee hoeveel werk de transportsector wel heeft vanuit land tuin en akkerbouw?.
Met het vervoer van de eindproducten ?
Als je de basis voor de eindproducten hier weghaalt verdwijnt vanzelf ook de productie van de voedingsmiddelen naar het buitenland. Of denkt u dat de landen waar de producten verbouwt, geteelt, gekweekt of gefokt worden de kansen tot het produceren n en vervoeren van gereed product laten lopen?
Kleuters, met hun gedram
Ga er morgen en tussen staan en maak uw mening kenbaar.
Mensen die opkomen voor de bestaanszekerheid van hun beroepsgroep zijn drammende kleuters? U moet wel ambtenaar of werkloos zijn.
@strawdog | 21-06-22 | 16:16:
Super!
@amateurrr | 21-06-22 | 16:26:
Al sedert Mansholt hangt de Europese boer aan de subsidietiet. Laten daar eens mee stoppen
@theo-is-dood | 21-06-22 | 17:32: Weet je de reden ook waarom ze aan die tiet hangen?
Omdat ze om de 5 jaar wel een ander beleid moeten nastreven.
Een ingreep wat vaak miljoenen kost omdat de hele boel weer aangepast moet worden.
Verder levert het enorm veel geld op, maar dat snap jij niet.
@theo-is-dood | 21-06-22 | 17:32:
Omdat Mansholt zo nodig richting schaalvergroting en industrialisering naar Amerikaans model wilde, voor de kleine boertjes was geen plaats meer. Dat was niet de keuze van de boer, ook al claimde Mansholt zelf boer te zijn.
Net zoals die mensen die de hele tijd roepen dat ze gediscrimineerd worden, leraren die roepen dat de werkdruk te hoog is, de FNV en CNV die maar blijven roepen dat het werk niet goed is voor de mensen en ga zo maar door, ik denk dat als je dit onder gedram schaart er misschien 10% in nederland is die niet dramt. U zou ook beginnen te drammen als het werk onmogelijk gemaakt wordt en dan niet eens een sociaal plan krijgt aangeboden.
Leuk die 25 miljard, maar never nooit genoeg om de boeren uit te kopen. Een boerderij inclusief bijbehorende zaken als machines kost al snel 2 miljoen, dan kun je er hooguit 12.500 uitkopen. Dat is nog geen kwart van het totale aantal. Succes met het halveren van die veestapel en al die andere stoere woorden die D66 niet waar kan maken.
Het is eigenlijk een schande dat we het hier over uitkopen hebben. Voor een groot deel zijn die zaken die je noemt allang door de overheid betaald, nationaal danwel met EU fondsen. Een grote gesubsidieerde bende. Een gemiddeld windmolenpark of onbegrijpelijk theatergezelschap is er niets bij.
@nietzomoeilijk | 21-06-22 | 16:13:
Uw grijsgedraaide plaatje blijf een beetje hangen en komt nogal wereldvreemd over. Bepaalde zaken worden gesubsidieerd om een minimumprijs te kunnen hanteren (met name zuivelindustrie) maar een groot deel van de boeren valt daar buiten. Door de dalende prijs vanwege toenemende onderhandelingskracht van consortia en supermarkten, en het moeten nemen van hoge leningen bij de bank voor nieuwe machines en verbeteringen aan de faciliteiten (al dan niet milieu-gerelateerd) zijn boeren gedwongen tot schaalvergroting. Ga eens met een boer praten, dan kom je er al snel achter dat de praktijk weerbarstig is en dat er meer is dan de simplistische onzin die u nu op eentonige wijze uitkraamt.
@amateurrr | 21-06-22 | 16:23: Het punt van de verstikkende (Europese en landelijke) subsidies kan niet vaak genoeg herhaald worden. Totdat deze sector op eigen benen kan staan en dat kan ie alleen in afgeslankte vorm. Het is klinklare onzin dat het vooral de zuivelindustrie is die rijkelijk gesubsidieerd wordt. Ja, de zuivelindustrie spant de kroon (het gemiddelde netto loon van een zuivelboer bestaat voor tweederde uit subsidies), maar de subsidiekraan staat in alle agrarische (deel)sectoren wijd open. Over de gehele breedte bestaat ruim 12% van de omzet van de sector uit subsidies; daarbij kunnen dan nog allerhande toeslagen en bepaalde ondernemersvrijstellingen worden verrekend. Nederland is ruimhartig meegegaan in een parallelle economie die Frankrijk ooit aanzwengelde en verworden is tot EU subsidiemachine. De subsidies die agrarische bedrijven ontvangen om te kunnen voldoen aan milieu-eisen en andere overheidsmandaten beslaan slechts een klein deel van het geheel. Het overgrote deel zijn pure prijsgaranties en inkomenszekerheden. Boeren zijn nauwelijks nog ondernemers. Ambtenaren zijn het. Verwende, agressieve ambtenaren.
@nietzomoeilijk | 21-06-22 | 16:50: En o ja, dat eeuwige gezanik over die onderhandelingpositie ten opzichte van supermarkt- en andere consortia. Wat wil je nou, marktwerking afschaffen? Al dat protesterende tuig dan maar in een kolchoze aan de slag zetten? Wederom een bewijs dat het helemaal geen ondernemers zijn, ze helemaal geen ondernemersrisico willen nemen, zich afhankelijk maken van overheidssteun en verder alleen maar janken als ze hun zin niet krijgen. Omscholen die hap.
@nietzomoeilijk | 21-06-22 | 16:50:
Je kletst ook maar een eind weg zonder kennis he?
@nietzomoeilijk | 21-06-22 | 16:50:
De klepel dus niet kunnen vinden.
Nergens stel ik dat overige deelsectoren geen subsidie ontvangen. Echter verhoudingsgewijs is het vooral de veeteelt waar de subsidies naar toe gaan, bepaalt op EU niveau. De subsidiekaart op alle boeren betrekken is dan ook lachwekkend.
Zoals u al aangeeft is het de EU die dit beleid heeft opgezet om prijsgaranties af te kunnen dwingen. Dit hebben de opkopende partijen zoals FrieslandCampina of Ahold heel goed in het snotje en drijven op basis hiervan de prijs naar beneden. De meeste boeren in Nederland zien deze EU subsidie dan ook liever vandaag nog verdwijnen, niet in de laatste plaats door alle administratieve rompslomp die dit met zich meebrengt. Leuk schermen met die 12%, maar follow the money om te zien waar het blijft.
U moet uw peilen op het subsidiebeleid van de EU of de onderhandelingskracht van de supermarkten en handelsconsortia richten. Niet op de individuele boer op basis van extreme voorbeelden.
@nietzomoeilijk | 21-06-22 | 16:54:
De zoveelste drogreden. Ik kan dit niet meer serieus nemen. Succes met de blinde rancune.
@amateurrr | 21-06-22 | 17:11: Ik zeg ook niet dat je zegt dat andere sectoren dan de veeteelt geen subsidies ontvangen. Je legt me woorden in de mond. Ik geef alleen maar aan dat de focus die jij legt op veeteelt onterecht is en dat je daarmee de subsidies in andere deelsectoren bagatelliseert. Ook ik geef aan dat de veeteelt de kroon spant, ik sluit mijn ogen alleen niet voor de vele honderden miljoenen die ook naar andere sectoren vloeien. Geen sector in Nederland wordt zo stevig gesubsidieerd, geen enkele. En de rechtvaardiging die jij daarvoor aanvoert is prijsgarantie. Waarom? In welke sector zie je zo’n steun om maar een prijsgarantie te kunnen geven omdat men het anders wel eens zou kunnen afleggen tegen (buitenlandse) concurrentie?
@amateurrr | 21-06-22 | 17:12: Mensen die niet in de landbouwtak werken snappen dat niet. Die wonen in gestapelde huisjes met een gemeenschappelijke voordeur. Laat maar....
@amateurrr | 21-06-22 | 17:12: Hoezo drogredenering? Leg dan eens uit waarom boeren bescherming zouden verdienen tegen supermarkten en andere consortia? Waarom niet gewoon de markt haar werk laten doen? Enlighten me. Er is hier maar een groep met blinde rancune en dat zijn die lompe boeren. Het is ongehoord hoe dat volk besluiten van een democratisch gekozen volksvertegenwoordiging probeert ongedaan te maken met geweld. Als het voetbalhoolihans zijn. Is de wereld te klein, als het de cultuursector betreft moeten ze hun alternatieve bek houden en de leningen aan KLM zijn het volk een doorn in het oog, maar als een set doorgedraaide agressieve boeren hun zin niet krijgt is dat oké. Onbegrijpelijk dat velen deze drammers zo omarmen (met kulargument over voedselveiligheid en folkloristische uitingen als zou de boer bij Nederland horen).
@tis_wat | 21-06-22 | 17:39: Leg ‘t eens uit dan, denker. En dan vergelijken we daarna hoe jij woont met hoe ik woon. Weltrusten.
@ZZP-er | 21-06-22 | 16:58: Deel je kennis eens. Klopt de 12% die ik noem niet? Kloppen de export- en importbedrijven die ik noem niet? Ik leer graag iedere dag bij, te beginnen met jouw grote inhoudelijke kennis. Bring it on, ZZP-er (ook zo’n kutgroep trouwens; zichzelf ondernemer noemen en dan een CAO wensen en steun van de overheid vragen, het woord ondernemersrisico niet kennen - laat die uitleg maar zitten, daar valt niets van te verwachten).
@nietzomoeilijk | 21-06-22 | 17:47:
Weet jij zelf eigenlijk wel hoe een boerenbedrijf economisch draait?
@nietzomoeilijk | 21-06-22 | 17:44:
Zeg maar hoe jij dan woont. Ben benieuwd.
@nietzomoeilijk | 21-06-22 | 17:47:
Wat is een kutgroep?
@ZZP-er | 21-06-22 | 18:06: Wellicht verbazingwekkend, maar mijn vader is een boerenzoon, het bedrijf zit nog steeds in de familie en een groot deel van de ooms, neven en nichten zitten in de intensieve veehouderij. Natuurlijk zie en hoor ik van hen het reilen en zeilen van het boerenbedrijf. Heb ik ooit een boerenbedrijf gedraaid? Nee, maar ik ken de verhalen van behoorlijk dichtbij.
@ZZP-er | 21-06-22 | 18:08: Diametraal aan jouw aanname.
@ZZP-er | 21-06-22 | 18:09: ZZP-ers die zeiken dat ze te weinig bescherming hebben en zoiets als een CAO willen, aangemoedigd door Mei Li Vos die niet begrijpt dat ZZP-ere ondernemers zijn en dus bewust kiezen voor ondernemersrisico, een CAO dient ter bescherming van werknemers en dat ZZP-ers dat nu precies niet zijn.
@ZZP-er | 21-06-22 | 18:08: diametraal aan tis-wats aanname.
Gewoon al hun rekeningen blokkeren. Dan houden ze eel op met protesteren. Maar ja, wel klote voor onze vrijheid.
Dan kunnen ze jouw rekening ook blokkeren sufferd.
en doar kom'n ze allomoal weer an. HAYEE HAYOooooo
Het dom volk dat nog steeds denkt dat aardappelen uit de aardappelfabriek komt.
Was het maar waar. Waren we eindelijk van dat tuig af.
En dat geholpen door de STER op NPO.
"Papa waar komt het eten vandaan?"
" Ehhh van Crisp"
De boeren hebben gemaaid gras binnen gehaald. Er wordt regen verwacht (onweer) dus de gierputten zijn weer leeggemaakt, met een grote op get land uitgespoten, dat is de vierde keer dit jaar, je ruikt het al van verre, Landluft. In Nederland zou de omgeving waar ik woon vast Natura 2000 genoemd worden, beboste bergen op loopafstand. Stikstof? Gooi der maar strunt op. Stikstof? 80% van de lucht bestaat uit stikstof, maar nu even een beetje meer. Ik heb nog geen boom horen klagen, de naaldbomen hebben gebloeid, twee weken lang gele auto´s, terrasmeubelen, zelfs je laptop zit na een half uurtje onder, Natura 2022, de Sparrenappels hangen lichtgroen in de bomen.
Een regering Rutte krijgt de bevolking die het verdient, volgzaam en gelaten wachtend wat er nu weer over haar heen komt.
Helaas dringt het nog steeds niet tot de domme botte koppen in Den Haag door dat ze met een desastreus beleid qua "stikstof" bezig zijn. Gebaseerd op een serie complete flauwekul aannames en dwalingen.
Er gaat 25 miljard weggesmeten worden voor een niet bestaand probleem en de boeren moeten het als eerste bezuren. We zitten opgescheept met een stel randdebielen van de 1e orde die de knop maar niet om kunnen zetten.
Volkomen juist dat de boeren gaan demonstreren. En dit stukje overlast kan er ook nog wel bij.
'Flauwekul aannames', 'dwalingen', '25 miljard weggesmeten'... kunt u ook aangeven waar dit allemaal uit blijkt?
Die boeren hebben door de jaren heen al veel meer dan 25 miljard subsidie gehad. Ik ben het niet eens met de stikstofaanpak van het kabinet, maar als dat een stok kan zijn om die sector eindelijk eens op de schop te nemen, dan juich ik dat van harte toe.
@nietzomoeilijk | 21-06-22 | 16:04:
Met een stok iets op de schop nemen? Zelden zo een creatieve samenvoeging van spreekwoorden gezien.
@Red shirt | 21-06-22 | 16:03: Al vele malen gedaan. Maar hier is Ronald Plasterk die weer eens het zelfde riedelje houdt , afgelopen vrijdag imgur.com/a/tn8yYRe Lees ook Rozendaal in EW Magazine. Allebei onverdachte figuren die wél die knop hebben kunnen omzetten bij deze waanzin i.t.t. de mafkezen in ons kabinet.
@amateurrr | 21-06-22 | 16:13: Ja mooi he? Die stok om te slaan en al die rieken om de hele boel op de schop te nemen, nemen ze morgen waarschijnlijk allemaal mee en dan hoop ik dat de ME er nog een paar mooie contaminaties tegenaan gooit om dit tuig mores te leren.
Gederfde inkomsten..? Kan ik een factuur naar de boeren sturen? Das dan 750 euro en dankjewel hé..
Nee die moet je naar de VVD en D66 sturen.
Als we die 25 miljard niet uitgeven bespaart u bijna 1400 euro uitgaande van 18 miljoen inwoners. Dus in werkelijkheid is het een veelvoud. Dus niet zeuren.
MSM heeft er zin in, lekker de boer demoniseren.
Doen ze dat niet zelf dan? Land platleggen, puien rammen met shovels, kinderen intimideren, dreigen met fysiek geweld, zichzelf in de holocaust plaatsen? Daar zijn toch helemaal geen MSM voor nodig?
De boeren hebben eea vooral aan zichzelf te danken. Bv mensen thuis opzoeken is not done.
Inderdaad
@Diederik_Ezel | 21-06-22 | 15:56: Dat zal ik onthouden voor de volgende keer als D66 voor de verkiezingen de huizen langs gaat.
* Honkbalknuppel alvast klaar zet *
@Diederik_Ezel | 21-06-22 | 15:56:
Zeg dat maar tegen de deurwaarder of campagnevoerende politici. Not done roepen is een misplaatst fatsoensverzoek voor moraalridderende boomers.
@amateurrr | 21-06-22 | 16:00: ja ja, bij dat stinkvolk en dan heb ik het over de boomers en niet de boeren gaat alles om de beeldvorming. Die blijven maar al te graag weg van de feiten.
@amateurrr | 21-06-22 | 15:58: Ik doel op het interview in de Volkskrant met de hoofdlul van die boerenpummels die er blijk van gaf geen moeite te hebben met intimidatie van kinderen - pussy's, zo zei hij.
@amateurrr | 21-06-22 | 15:58: makkelijk he, de staatssecretaris staat met dr bakkes op de foto die "wel ff" voor het foto momentje gaat "praten", maar als de sector vraagt om een gesprek "staat het beleid" en is er niets meer mogelijk. Hoezo dat gelul dan over "in gesprek gaan", de sector is nooit uitgenodigd bij de klimaattafels, waren ook nooit welkom. En mbt de natura 200, iedereen met beetje verstand zag dit al wel weer aankomen. Aangelegde droge heide gebieden als natuur aanmerken.. echt wat een farce.
Maar heu, inhoudelijke kennis is niet nodig voor de functies in den Haag.
@nietzomoeilijk | 21-06-22 | 16:19:
Lees de stellingname in uw eerste tegel nog even terug.
@amateurrr | 21-06-22 | 15:58:
Ja dat was echt goedkope propaganda van deze minister.
Hup boeren!
Pindakaas komt van pindaboeren in Afrika.
Die boeren hebben wel een uniek profiel. Ze combineren het fanatisme van de voetbalhooligan, inclusief geweld en dreigementen, met de bedelarij van de subsidieslurpende cultuurgekkie. De boer, echt een verbindend type.
Het is de VVD echt om de stikstof te doen hoor.
De bouwlobby wacht slechts passief af.
twitter.com/_investico/status/1539141...
www.platform-investico.nl/artikel/ont...
Ja natuurlijk, alleen schaapjes die nog in de verhaaltjes van de coalitie geloven weten dit niet.
12ft.io/proxy?q=https%3A%2F%2Fwww.tro...
Is het voorstelbaar dat de boeren(opstand) bewust is gecreërd om de aandacht af te leiden van het volledige falen van de boven-ons gestelden ter kanalisatie van de frustratie van de burger met zijn/haar/het's dagelijkse meervoudige confrontaties met de bak ellende die rutte c.s. over hen/ons uitstorten? Never waist a good (nitrogen) crisis? #jesuisBoer aussi.
Ik dacht eerder dat het proefballonnetje over het binnenhalen van Franse kansenjongeren was opgelaten om de aandacht af te leiden van deze kwestie...
Wel denk ik dat de aankondiging bewust begon met maatregelen tegen de boeren, waarbij de maatregelen voor de rest van de burgers en de industrie nog even in een gesloten envelop achter de hand worden gehouden. Kunnen de boeren even uitrazen terwijl de plannen nog niet definitief zijn, en hou je nog wat ruimte om te manouvreren. En kan je dus later triomfantelijk die envelop open trekken en zeggen: "Zie je wel! De rest moet ook pijn lijden". Ze hebben met Schiphol al een voorschotje genomen. En eventueel kunnen ze later wat van te voren ingecalculeerde verzachtingen aan de boeren geven alsof ze naar hun grieven geluisterd hebben.
Zeg wat je wil van deze regering, ze weten hoe ze plannen aan de man moeten brengen.
Zat ik ook al aan te denken. Of de boeren ietwat tegemoet komen, maar dan de benzineprijs naar €5 de liter ofzo.
Ze zijn wel zo slim geweest om Defensie medewerkers een vette loonsverhoging te geven. Tevens een welgemeend excuus aan de Srebreniza veteranen met PTSS. Je weet maar nooit als dd vlam in de pan slaat.
@Muxje | 21-06-22 | 15:50: Goede analyse! U bent kennelijk bekend met de strategiën van deze bestuurders. Het zou mooi zijn als we een onafhankelijk omroepbestel hadden waarbinnen dit soort analyses konden worden gedeeld met de gemiddelde burger die, zonder het zelf te weten, als kikker in de spreekwoordelijke kookpan is gegooid. Maar ja, ook dat hebben rutte c.s. (en diens voorgangers) sinds de grote mars door de instituties al lang in hun strategie onmogelijk gemaakt met o.a. de staatsomroep, andere niet langer kritische media en verkettering van andersdenkenden (eg. "wappies'). Ik ben bang dat het eerst nog erger moet worden alvorens de wal het schip gaat keren. Helaas zitten rutte c.s. tegen die tijd in Brussel (of New York of waar dan ook zo'n neoliberale congsi zich heeft gevestigd). Mais, #jesuisBoer !
Ik denk niet dat het afleiding is. Vergeet niet dat het CDA kapot aan het gaan is hieraan. Wat Muxje zegt, ze zouden liever hebben dat iets anders de aandacht hier van afleidt.
Rijke boeren willen nog rijker worden en de simpele zielen steunen hun ook nog.
Boeren zijn simpele zielen. De agrarindustrielen halen er hun voordeel uit...
Ja zo rijk dat hun hebben en houden verpand is aan de Rabobank dankzij alle voorgaande regels vanuit de overheid. Maar blijf vooral de fabels van D66 en VVD geloven.
Weer iemand die nog nooit een boer van dichtbij heeft gezien. Lekker in je randstedelijke bubbeltje blijven en op je rammelende onderbuik vertrouwen, daarmee kom je er wel.
Och jee, een socialist. Die stinkend rijke PVDA socialist betaald uit belasting gelden Timmermans heeft jouw steun in het vernietigen van het hart werkende boerenbestand. Gekke lui die linksen. Niet te peilen.
Wel kut dat ik ing. voor m'n naam heb als boer en als nog als simpele ziel wordt afgestempeld. (Gaat morgen Opel mantha en Nike air max kopen. )
@prutsclown | 21-06-22 | 16:30: Hebben ze die Nike's dan in hoouten uitvoering?
In onze open samenleving met onze debatcultuur, waar u mag zeggen wat u denkt, maar we doen toch wat we zelf willen.
Ik hoop dat alle beroepsgroepen met groot materieel zich gaan aansluiten. En ook de beroepsgroepen zonder groot materieel. Leg het land maar helemaal plat. Jaag dat tuig maar uit het Binnenhof.
het punt is dat er op dit moment geen enkele partij fatsoenlijke punten heeft. dus gewoon blijven roeien met de riemen die je hebt!
en zo is het. *Guillotine zoeken doet
@spekpater | 21-06-22 | 15:49: ssst...
www.youtube.com/watch?v=YkEDl16YDQs
Je wordt steeds leuker.
@Gappie333 | 21-06-22 | 15:48:
Wat een onzin. Als je zo blijft denken verandert er nooit iets. Met deze beperkte retoriek blijven we dus met partijen als VVD, D66 en CDA zitten.
@amateurrr | 21-06-22 | 16:04: zolang er alleen een racistisch alternatief is helaas wel.
@Gappie333 | 21-06-22 | 16:07:
Ach kom nou, zo racistisch is Sylvana toch niet?
@amateurrr | 21-06-22 | 16:17: true... die krijgt volgende ronde mijn stem
Goed tegen de uitstoot van CO2, dus allemaal thuiswerken, vrij boeren in Nederland. Maarreh, 25miljard zodat paarse heide niet weggedrukt wordt door gras en brandnetels, vind ik een dure grap. First world problems, zijn no problems, wat mij betreft.
3xniks
Paarse heide die hier in Nederland is gekomen door het onttrekken van voedingsstoffen en omplaggen in de middeleeuwen.
Als we Nederland willen zoals het oorspronkelijk was moeten we beginnen met oerbossen planten.
Boeren werken altijd al thuis.
Misschien gewoon maar gaan gieren op het Binnenhof, dan ligt de stikstof in de stad. :)
Dus Segers' burgeroorlog gaat morgen beginnen? Thuisblijven dan maar inderdaad. Ik ben benieuwd of en hoe ze gaan handhaven als de snelweg weer vol trekkers staat.
Ik kan lopend naar mijn werk zonder een tractor tegen te komen.
Tot je een klap krijgt van een boer met een hark.
Ach, het is morgen weer boerendramdag. OK, thuiswerken dus. Waar haalt zo’n boer de tijd vandaan om weer autootjes te pesten?
Die tijd maakt de boer omdat hem huis, kinderen en grond wordt ontnomen. Maar blijf rustig denken dat het hun gaat om autootje te pesten. Niet uw beste commentaar hier...
Omdat hij /zij de rest van de 365 dagen p/j gewoon doorwerkt ipv 4 resort vliegvakanties p/j in te plannen?
Ja, dan kun je best een dagje loos wezen en je zoon, dochter, vrouw, neef of buur boer de honneurs laten waarnemen.
Maar zo denkt een Azijnist natuurlijk niet.
Met een kop azijn achter de PC beetje gamen, beetje ranten, beetje online bitcoins kopen, weer wat ranten op vanalles en iedereen. En anderen virtueel maar de maat nemen.
Jij moest je schamen.
*Shame!* *Klingeling* *Shame!* *Klingeling*
@Linke Soep | 21-06-22 | 15:39: er wordt niks ontnomen, gewoon aanpassen.
@Linke Soep | 21-06-22 | 15:39: niet ontnomen. door mismanagement staan ze nu onder water. als ze slimmere keuzes hadden gemaakt was er wellicht niets aan de hand. ze zijn zelf zo koppig. Wellicht met een uitzondering daargelaten.
@Gappie333 | 21-06-22 | 15:49: Velen hebben investeringen gedaan om aan de belachelijke eisen van de overheid te voldoen om vergunningen te verkrijgen. Diezelfde overheid die maar met het beleid blijft zwabberen en om de zoveel tijd de regeltjes veranderd. De keuzes die ze gemaakt hebben zijn op aandringen geweest van de overheid.
Als jij dat mismanagement noemt, heb je daar helemaal gelijk in. Maar dat is géén mismanagement van de boer.
@nerazuri | 21-06-22 | 15:45:
Wat betekent onteigenen in uw woordenboek dan?
@naglfar | 21-06-22 | 15:57: Don't feed the trolls
Leuk hoor, morgenavond mooie beelden van stoere John Deere files, verder veranderd er geen ene ruk en is het zonde van alle tijd.
Poh das mien merk!
Terreurboertjes.
Ga snel naar je moestuintje!
Anders heb je vanavond geen eten.
Ex had twee maanden geleden rijbewijs laten vernieuwen. 'KIJK! Ik heb nu ook tractorrijbewijs!' Ik weet wel dat je dat er sinds een tijdje bij krijgt maar had niet verwacht dat dat ook voor vrouwen zou gelden.
Kijk, jij hebt dus een trekkerrijbewijs.
Ex?
Neem een dagje vrij, trek uw beste boerenkiel aan van de laatste carnaval en ga lekker met die boerendochters brommers kieken op het Malieveld.
Ja, ga jij lekker naar het Malieveld.
@Ivoren Toren | 21-06-22 | 15:35:
Dat Stroe licht helemaal bij Barneveld.
Voor een stel kippen ga ik daar echt niet naar toe.
Een land weet niet wat het mist. Weet niet wat het mist. Als de boer er niet meer is.
Weet het land pas wat het mist.
Het land weet pas wat het mist als het niet meer stinkt naar mest.
De meeste zijn al onteigend, wonen danwel in een gettodorp of zijn op basis van hun voorouderschap inmiddels naar europa geëmigreerd.
De meeste boerderijen worden daar nu " succesvol" geëxploiteerd door de voormalige arbeiders (NoT).
over een paar jaar slaan ook in Zuid-Afrika de kapitaalvluchters hun slag en kunnen we hen toevoegen aan de ontvangers van ontwikkelingshulp. Vooral wij zullen dan als Nederland moeten boeten voor onze koloniale overheersing.
Wat een gotspe. Beter weet je dat dit niet zomaar uit de koker van Rijkswaterstraat komt (die zal het aan hun reeDt roesten wat en hoeveel opstoppingen er wezen). Welnee, dit is RWS ingefluisterd door de RVD en het pliesieapparaat icm Kabinet. Die zien de bui al hangen..
En terecht! #team Boeren (ja, mét hoofdletter)
Rijkswaterstraat = Rijkswaterstaat.
Vind het zelf wel een toffe typo.
-"En waar woont U?"
-"Oh, k drijf op een boot, op de Rijkswaterstraat."
Zo is het en dat is alleen maar omdat Mark Rutte en andere hoge heren bloed willen drinken van Turkmeense kinderlijkjes die in Bodegraven begraven liggen en Bill Gates het coronavaccin aan Willem Engel heeft gegeven. Of zoiets.
Kei- en keihard handhaven. Het moet toch niet zo kunnen zijn dat een beroepsgroep die toevallig dikke trekkers heeft, de hele teringzooi kunnen remmen? Dan kunnen we straks allemaal wel een trekker voor de deur neerzetten voor het geval we onze zin niet krijgen.
Er valt gerust wat te zeggen voor de inhoudelijke standpunten en daar moet een knappe discussie over gevoerd worden, maar de overheid moet de partijpolitieke gevolgen nu wel aan de kant gaan zetten en de veiligheid en doorstroom van de gehele samenleving gaan waarborgen. Van de zotten dat er zo gebogen wordt.
Daarbij vind ik ook een versnelde invoering van kentekenplaten op trekkers, zodat we dit soort grappen direct in de portemonnee van de boeren kunnen verhalen. Hit them where it hurts most.
Jan, ben jij dit? Of een andere ambtenaar?
Een knappe discussie op inhoud, met de Haagse kliek?
Droom verder.
"en daar moet een knappe discussie over gevoerd worden"
LOL
"Hit them where it hurts most"
Dat doet dit kabinet al, of is dat u ontgaan?
U heeft een computer? Dan zou u kunnen hacken.
Prachtige argumenten allemaal! Dank! Ik kan helaas niet inhoudelijk reageren, anders had ik het direct gedaan!
Ja prima morgen thuis werken. Maar vandaag is het Nationale Toplessdag aldus de Tele.
Verdorie, ik lig niet op het strand.
Je suis boer!
Ja mooi leg het verkeer maar plat en zorg maar dat de super geen spotgoedkope bloemkolen meer heeft, geen nieuwe aardappels voor een prikkie, geen eieren, kippedijtjes of paprika's, melk of waspeentjes, geen kaas, geen biefstuk, geen sudderlappen voor oma's draadjesvlees, geen brood.
Dan eten ze maar vegacake van de Marqt nietwaar?
Alleen de vuil voor de 90Mrd die over de grens gaat moeten wij niet slikken. Industrieboeren net zo erg als Tata Steel.
Guus blief maar thuus want de trekkers gaan weer rijden
De burgers mutt'n 'kneveld en de glans mot van 't land
Guus blief maar thuus want d'r gebeuren rare ding'n
Wie bennen toch die mensen Guus wat is er aan de hand
Mooi!
Traantje wegpinken doet
Die adviezen van Rijkswaterstaat in het berichtje op twitter...
Ik ga ze niet opruien, maar hou die arme mensen ook niet tegen. Wat een troep in ons mooie Nederlandje.
Heb van dat boeren protest bij mijn woonplaats niet zo'n last,
daar komt stikstof zo over de A3 de Nederlandse fantoom problematiek binnen.
Zal de tanende populariteit van de boeren bij het grote publiek vast goed doen.
Tanend? Kaag is populairder geworden zeker met het stikstof beleid op aannames en verkeerde metingen.
Ik zie in mijn omgeving het begrip voor de boeren juist groeien.
Boeren zijn nog steeds mateloos populair op het platteland/ heuvelland. Verse eitjes groente & vlees.
Ze worden door sommigen pas gemist als er geen eten meer te krijgen is in de supermarkt.
@Andersdenkend | 21-06-22 | 15:13: Boeren produceren m.n. voor het buitenland, en NL blijft met de shit zitten. Zou zo onderhand toch wel bekend moeten zijn.
Vreemd. In mijn omgeving juist andersom. Maar ik verkeer in kringen waar het coronabeleid ook met ongeloof en verontwaardiging werd ontvangen. Dus de overheid stond er al niet goed op.
@Diederik_Ezel | 21-06-22 | 15:17: maar zonder export geen inkomsten.
Ik identificeer mijzelf als het grote publiek en ik ben kamp boeren.
@Diederik_Ezel | 21-06-22 | 15:17: Dat Rusland en Oekraïne dan ook maar eens graan alleen voor binnenlandse consumptie gaan produceren. Export, bah!
@Diederik_Ezel | 21-06-22 | 15:17: OK laten we dan alleen voor Nederland produceren. Echter dan stoppen we ook per direct met het importeren van voedsel. Geen advocado's en papaja's meer. Geen koffiebonen, sinasappels en mandarijen. En laten we dan ook maar meteen met de glastuinbouw stoppen vanwege de gascrisis.
@Sinterbikske | 21-06-22 | 15:29: Moet ik u nou echt het verschil tussen NL en Oekraïne gaan uitleggen?
@Diederik_Ezel | 21-06-22 | 15:31: ja
@Diederik_Ezel | 21-06-22 | 15:17: Per minuut sterven er 11 mensen door honger en ondervoeding. Is toch juist goed dat NL zoveel produceert. Onze grond is daar goed voor.
@Diederik_Ezel | 21-06-22 | 15:17: En Diederik, wat schaft vanavond de pot. Haricots verts uit Kenya?
@Ing. eslapen | 21-06-22 | 15:29: Rob Easyjetten vindt het prima. Die vliegt gewoon naar Thailand als hij een kokosnoot wil. Laat het plebs maar aardappelen eten.
@NLgaatnaardeklote | 21-06-22 | 15:37: Waarschijnlijk bananen van een plantage in midden-Amerika waar oerwoud voor gekapt is.
@Ivoren Toren | 21-06-22 | 15:38: Ik gun Rob Easyjetten vele uren op Schiphol toe
Tanende populariteit zie ik vooral bij D66. Ga zo door nog een jaar of drie.
@Tjatiswat | 21-06-22 | 15:23: zal zo zijn. Trek van die inkomsten de maatschappelijke schade die de boeren veroorzaken en de subsidies waarvan diezelfde boeren gebruik maken eens af. Die export bestaat overigens voornamelijk uit vlees en snijbloemen. Wat dat vlees betreft en de vleesverwerkende industrie: GeenStijl heeft regelmatig aandacht besteed aan de manier waarop het er in de slachthuizen aan toe gaat. De boeren die demonstreren zijn voornamelijk veeboeren, de boeren waar kutjekarnemelk Caroline van der Plas voor opkomt zijn ook voornamelijk veeboeren. Kijk voor de aardigheid eens na hoeveel subsidies er door de vleesboeren en de vleesverwerkende industrie wordt binnengeharkt, óók vanuit de EU. En nee, de klimaatcrisis is geen onzin.
Ik ben boer en heb het liefst geen subsidie. Dat is alleen bedoeld om de prijs van voedsel betaalbaar te houden. Mij helpt het niks, het werkt alleen maar kostprijs verhogend door alle domme voorschriften en administratieve rompslomp die eraan hangt. Niet aanvragen is dom want prijst je uit de markt. Systeem van subsidies wordt door Europa in de lucht gehouden, wat mij betreft meteen afschaffen en belasting verlagen
Dat ze deze acties nog maar veel meer gaan doen. Laat al die luie Nederlanders ook maar wens pijn voelen. Belachelijk dat de boeren weer het bokje zijn in de maatregelen. Zeg boeren weet je wat een goed idee is, alles wat je produceert rechtstreeks verhandelen naar het buitenland en niets meer leveren aan Nederland. Misschien dat Den Haag dan eens inziet wat de gevolgen zijn van de boeren wegjagen.
Misschien moet je nog eens gaan bekijken hoe het op dit moment werkt haha
O jee, maar dan moeten wij groenten en vlees gaan importeren, oh wacht....
De boeren gooien het nu vooral op: wij wat minder pijn, de rest (en Schiphol!) wat meer. Niet mee eens, dus ben even niet Team Boer. Eerst maar eens een discussie over de totale pijn en de noodzaak ervan, waarbij het gelul over afspraken, verdragen en Natura2000 aan het eind van die discussie plaast vindt, niet aan het begin als dooddoener ("we moeten wel").
Wat de demonstrerende boeren produceren gaat al voornamelijk naar het buitenland en wordt dik gesubsidieerd geproduceerd.
Maar goed dat defensie z'n hardware heeft weggegeven aan Oekraïne. Die verpestten het de vorige keer een beetje met hun lorries.
Sorry. Lorries: vrachtwagens, trucks.
Camions!
mogen de mensen die deze boeren uitbuiten ook thuis werken of worden deze nog afgebeuld door deze moderne slavendrijvers/boeren?
je wordt met de tegel zieliger.
Hahahaha.
Komiek.
@Loodje | 21-06-22 | 15:09: www.rtlnieuws.nl/economie/business/ar...
ik bedenk het niet hoor. Zeer sociaal van de boeren dit
@Gappie333 | 21-06-22 | 15:13: o sorry dat had ik nog niet gelezen. Vreselijk!
"Het is niet meteen in strafrechtelijke zin 'uitbuiting' wanneer werknemers een uurtje te veel werken waar ze niet voor worden betaald. Ze kunnen wel een boete krijgen voor 'slecht werkgeverschap' of 'ernstige benadeling'. Maar uiteindelijk zijn veel seizoensarbeiders toch tevreden omdat ze zelf vinden dat ze met dat extra uurtje werk nog steeds een prima salaris overhouden.""
@Gappie333 | 21-06-22 | 15:13: het zijn niet de boeren en tuinders die hun personeel uitbuiten. Dat zijn de louche uitzendbureaus, vaak in handen van medelanders.
@Tjatiswat | 21-06-22 | 15:25: dat snap ik. maar Als je weet dat je mensen inhuurt die uitgebuit worden... dan ben je zelf ook schuldig aan het in stand houden van het systeem...
Je bedoelt de supermarktketens? Die afknijpprijzen voor producten willen? Of de moderne slavenarbeid in distributiecentra zoals bol.com
@Tjatiswat | 21-06-22 | 15:25: en die boeren weten van niets? Gelooft u het zelf? Personeel wordt uitgebuit, vee op een beroerde manier geslacht en de boer weet van niets? Hou toch op.
Ah dus opeens mag je met een trekker de snelweg op? Interessant. Dus bij teveel tegenstand wordt de handhaving opgeschort. Ook interessant.
Valt onder grondrecht demonstreren.
Zou toch raar zijn als ze nu wel gingen handhaven? We willen toch geen ongelijkheid?
U bent bekend met de BLM demonstratie in Amsterdam? Daar waar Halsema stond te pronken temidden van het echte geteisem en er niet werd gehandhaafd omdat dat wel eens uit de hand kon lopen.
Was u toen ook zo verbaasd over het gebrek aan handhaving?
Als de politie langzaam mag rijden, waarom de boeren dan niet?
Als ze veel gas geven met ingedrukte koppeling en luid toeteren mag dat, liefst met gehuurde tractor natuurlijk.
@Andersdenkend | 21-06-22 | 15:10: Hun dede het ook hoor
Van mij mogen ze.
Morgen allemaal bejaarden met een 45km autootje voor die trekkers aan.
En thuis kun je ook nog een screenshot maken van Carola van HR. Win win.
En hup boeren.
Hmm komt ze dan met haar benen in beeld ?
Een beetje jammer dat ze dit keer niet naar Den Haag komen. Zal wel met de brandstofkosten te maken hebben.
Geteisem
Rijkswaterstaat?
@WasHetMaarMakkelijk | 21-06-22 | 15:05:
Nee, onze betrouwbare, betrokken en vooral deskundige overheid natuurlijk.
Racistjes? Wie?
Interne soulsearching?
In algemeen beschaafd Nederlands bedoelt u wat?
Betaald d66-troll vh 13e garnituur?
Een ouderwetse Putin-Versteher.
Zijn BLM en Antifa weer bezig?
Gooi het land maar plat. Doet het kabinet ook.
Mijn zegen hebben jullie.
Dit dus.
Mijn zegen ook.
Idem.
Idem dito
Idem
Eensch!
Idem
Hup team boeren!
* tussen ouwe carnavalmeuk boerekiel & zakdoek zoeken doet *
Mijn zegen hebben ze. Kliekje uit een ander tijdperk met een andere mores. Fight for your right.
Mooi, dat scheelt weer 500 euro aan benzine.
Voor dat kleine stukje kan je beter gaan fietsen!
die boeren rijden 1 op 3 en zijn wel flink wat kwijt, ook vreemd dat ze midden in de zomer zomaar een dag kunnen missen. Duidelijk dat het wel mee valt op de boerderie.
@AntiZanicz | 21-06-22 | 15:30: geen zaaitijd, geen maaitijd, geen oogsttijd dus niet al te druk.
Koe-boeren melken op tijd (als de robot daar al niet voor zorgt) en gaan daarna op toer. eind van de dag weer thuis om te melken.
Verder zullen de meeste boerenbedrijven zich best een dagje kunnen redden zonder boer. Daarnaast is er altijd wel een knecht die de honneurs op de boerderie even waar kan nemen.
@AntiZanicz | 21-06-22 | 15:30: Groete boeren - geld zat. Kijk naar de huizen en hoe ze hun rijkdom proberen te verstoppen. En de stomme kleine boer die door de industrieboer uitgeperst wordt doet lekker mee.
@naglfar | 21-06-22 | 15:47: Het is wel maaitijd
REAGEER OOK