LIVE - Debat Voorrang Huizen voor Statushouders
Alzo Alzo Alzo
Saluut allen die dit debat gaan kijken op televee, tablet of laptop, Hallo Wim-Lex, Max en God, bij de gratie Ziggo, KPN & T-Mobile, op dit onmogelijke tijdstip enz enz. Debat gaat over initiatiefwetsvoorstel van Kops (PVV), en in politiek Den Haag hebben ze altijd heel veel woorden en hoofdletters nodig om te zeggen: kappen met woningen weggeven aan asielzoekers ipv aan Nederlandse woningzoekenden. Want dat is discriminatie, en dat mag niet. Dus zal het wel verworpen en/of weggestemd worden, want Hugo loopt gigantisch achter met bouwen en daarom wonen uw kinderen (28, 31 & 35) nog jaren thuis.
Reaguursels
InloggenVVD: als jullie niet meegaan in dit standpunt dan gaat mijn volgende stem naar JA21. Helemaal besodemieterd.
Nou, ik kan je op een briefje geven dat ze niet meegaan.
Ik ben al een paar jaar geleden afgehaakt.
Blijf maar dromen.
Eventjes een anecdote uit de oude doos:
Frits Bolkestein zei in de jaren ‘90 vlak voor de verkiezingen dat er 1) opvang in eigen regio en 2) een maximum/quota aan het aantal asielzoekers moest worden gesteld.
Na de verkiezingen zei hij daar niet aan te willen, want ‘dan moeten we verdragen veranderen’.
Bolkestein is een jurist. Hij WIST als jurist zijnde dat je verdragen moet veranderen om dit te bewerkstelligen. Dat weet iedere eerstejaars rechtenstudent namelijk ook.
En nu hebben we dus Rutte.
‘nuff said.
Zag laatst een advertentie. Opvang vluchtelingen, met name Oekraniers.
Bij voorkeur niet-hetero, ethnische achtergrond.
Je mag helemaal niet vragen naar iemands geaardheid laat staan discrimineren op het gegeven dat je geen homo bent.
Het OM discrimineert op afkomst hier.
Ik hoop maar dat er een aantal gemeenten zijn die weigeren mee te werken aan dit gelul en voet bij stuk houden. Wat gaat Hugo de Kwaadaardige Clown dan doen? Het leger inzetten? Er zal een vorm van georganiseerd verzet moeten ontstaan en de gemeenten zijn daar bij uitstek geschikt voor. De Randstad is al verloren dus mijn hoop is gevestigd op de provincie.
Kaf en koren scheiden, zowel in politiek als bestuur en het zal u helder worden. Ook de scheiding van het kaf en het koren Alfreds aan de grens(en) zal verhelderend werken
@Henkie | 31-05-22 | 23:26: Alfreds = foutje
Ik hoop nog altijd dat de gemeente waar ik woon in de Randstad zich gewoon gaat uitroepen tot onafhankelijk land om van het Haagse gelul af te komen... vrees dat ik nog heel lang kan wachten daarop...
@Basil Fawlty | 31-05-22 | 22:30: Naast een veel te grote en grotendeels overbodige collectieve sector is dit land ook bezaaid met corporates en consultants in allerlei soorten en maten. Met dat volk valt inderdaad eveneens geen ‘oorlog’ te winnen. Bij mijn toko’s komen ze niet binnen, zelfs bij een ingewikkelde due diligence hou ik ze zoveel als mogelijk buiten de deur. Ik voel me dus al klein beetje ala le resistance.
Als ik nu mn paspoort verbrandt en asiel aanvraag, krijg ik dan ook een huis? Integreren moet wel lukken denk ik. Taal is ook niet zo’n groot probleem…
Ligt aan de kleurenwaaier die er gebruikt wordt ben ik bang. En welke letter van het genderalfabet ze mogen afvinken.
Allochtoons is best een moeilijke taal hoor. Bij taal moet je zorgen dat je geen Nederlands kent en het weigert te leren en ook niet naar de lessen komt. Dan krijg je meteen statushouderschap. Een huis en uitkering hoort daar natuurlijk bij.
Alleen moet je wel een allochtoons uiterlijk hebben en je paspoort weggooien.
Hoe zit het eigenlijk met volwassen thuis wonende kinderen en uitkeringen/toeslagen?
Er was een tijd geleden toch iets met verzamelinkomen op 1 adres?
Maw laat die kroost maar thuis wonen, scheelt het rijk/gemeente weer geld, overigens ook aan huurtoeslag mocht de kroost toch een sociale woning krijgen.
Ik weet dat dit een tijd geleden ter sprake is geweest maar ik weet niet of dit ooit van de grond is gekomen.
Zeker, toeslagen en dergelijke worden berekend op het inkomen van het huishouden. Niet van het individu.
Wel voor de kosten delers norm, maar niet voor de bijstand.
Hugo de Jonge, z'n tweede ministerschap en ook nu weer het leven van de Nederlander zo zuur mogelijk maken. Heeft die man geen geweten?
Nee.
Erg jammer dat het punt van voorrang verlenen van statushouders op de eigen Nederlandse woningzoekenden niet is besproken bij al die babbelshows vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen. Blijkbaar spelen gemeenten een erg grote rol bij het toekennen van de urgentie terwijl dat blijkbaar helemaal niet hoeft op de manier waarop gemeenten er nu vorm aan geven. Het kwam de politiek waarschijnlijk beter uit daarover maar te zwijgen. Maar eens beginnen met die taakstellingen onder de loep te nemen en gemeenten (wss voornamelijk al die GL-D666-PvdA colleges) geen mogelijkheden meer te bieden het braafste jongetje van de klas uit te hangen door meer te doen dan strikt noodzakelijk ten koste van de eigen Nederlandse inwoners.
Geert Wilders heeft gelijk. Er moet gewoon een finaal einde aan dat hele asielcircus gemaakt worden. Er zitten hier geen asielzoekers en/of oorlogsvluchtelingen.
Als je vlucht omdat je persoonlijk door je regime vervolgd wordt en voor je leven moet vrezen, of omdat je (eventueel met je gezin) uit de bommen en kogelregens wilt zijn, ben je in een buurland, of in ieder geval ''in de regio'' veilig. Als je vanuit dat buurland of vanuit die regio besluit om naar West-Europa en naar Nederland te reizen, is het 'vluchten' gestopt en het 'calculeren' begonnen.
Het is hoog tijd dat we die vluchtelingenverdragen gaan opzeggen. Nederland kan als overbevolkt, klein kutlandje - 17,5 miljoen inwoners, waar bv Denemarken het op een vergelijkbaar landoppervlak doet met maar 5,8 miljoen inwoners - niet tot in het oneindige doorgaan met het 'opnemen' van mensen die zichzelf hier uitnodigen. Er is een plafond aan het 'absorptievermogen' van ons kleine landje, en dat plafond is al jaren geleden bereikt.
Vol = vol, enough = enough.
Zolang de meerderheid van de kiezers op partijen stemt die ons uit de klei getrokken Nederlanders als tweederangs burgers beschouwen gaat dit nooit gebeuren. Maar als deze haat naar ons nog langer voortduurt zal die meerderheid een minderheid worden. Ik kan niet wachten zodat we eindelijk korte metten kunnen maken met al die wetten en verdragen.
@Tiscali-2 | 31-05-22 | 21:17:
Volledig mee eens
Helemaal eens! We moeten stoppen met die asiel waanzin. Dikke vinger ook naar Europa die op ondemocratische wijze alsnog een soort derde rijk probeert te creeëren over de rug van de europeanen heen die daar helemaal niet op zitten te wachten. We moeten zelf kunnen bepalen of we grenzen willen sluiten of niet. Brussel moet zich daar niet mee kunnen bemoeien!! Referendum??
De mensen uit Oekraïne zijn de enige echte vluchtelingen. En je ziet er nu alweer teruggaan om hun land op te bouwen. De rest is, je weet wel, even Joris ontwijken.
Eens, maar waar is dan ook de gezamenlijke oproep van PVV, JA21, FVD, etc om massaal onze stem te laten horen op het Malieveld?!
@Patatter | 31-05-22 | 22:07: inderdaad, ze sturen hun vrouwen en kinderen naar een veilige locatie om zelf tegen de soldaten van een binnenvallend leger te vechten. Die anderen laten vrouw en kinderen achter om ze maar via gezinshereniging hier te krijgen. Stoppen met Afrika en Midden-Oosten binnenlaten lijkt me het enige juiste om onze samenleving leefbaar te kunnen houden nu en voor de komende generaties. Dan hebben we ook gewoon voldoende capaciteit om noodopvang te bieden aan Europeanen die in nood zijn en die weer terug naar eigen land willen zodra de situatie dat toelaat.
amp.nos.nl/artikel/2404377-belgie-zeg...
“Vier maanden: dat is de maximale tijd die een statushouder in België krijgt om zelf een woning te vinden. In tegenstelling tot Nederland moeten vluchtelingen met een verblijfsvergunning zelf op zoek naar een geschikte woonruimte”.
‘Zelf op zoek’.
Tja..
En:
“Als een vluchteling een verblijfsvergunning krijgt in België, kan hij of zij twee maanden, of met verlenging maximaal vier maanden, in het asielzoekerscentrum blijven. Daarna moet een statushouder vertrekken. Woning of niet”.
Vier maanden maximaal dus. Zo regel je ook doorstroming..
Kijk,
Die Belgen hebben gewoon een min of meer werkbare oplossing gevonden voor dit soort problemen, zolang die onzin-verdragen niet definitief zijn afgeschaft.
Wij moeten dus al dat geleuter in de Tweede Kamer aanhoren.
In de wetenschap dat er toch weer niets verandert. In ieder geval niet ten goede van de mensen die hier al jarenlang op een wachtlijst staan voor een sociale huurwoning.
Elk debat gebruikt BIJ1 om xenofobie te noemen als onderliggende motivatie ook al slaat het de plank volkomen mis. Het vervuilt het debat deze kleine one-issue partijen. Daarom kiesdrempel verhogen naar pak hem beet minimaal 10 zetels. D66 doet dit ook in wat meer bedekte termen overigens dus helemaal komen we er niet vanaf. Overigens goed dat niemand op die totale nonsens van die gefrustreerde bitch reageerde.
Therrie | 31-05-22 | 20:33 staat in het NRC van vandaag.
Greet: "Hugo de Jonge is totaal de weg kwijt". Tja, elke avond uit duurzaamheidsoverwegingen een shotje moeten zetten uit de rest- miljoenenvoorraad coronavaccins - don't get high on your own supply.
Het hemd is nader dan de rok.
Duidelijk. Alleen PVV, FVD, BVNL en half JA21 en BBB zijn hier voor, de rest tegen want buitenlanders zijn zielig. Met als voorvrouw alles is de schuld van de Witte man en het Kapitalisme Silly Syl. Die 5e colonne van Fortuyn die zit niet in de Schilderswijk maar in de politiek!
Haha, en de VVD doet ook lekker niet mee al zeggen ze van wel. Ze zijn echt goed, dat moet je ze nageven. Rutte is een goede leermeester, of beter gezegd, de leermeesters van Rutte zijn goed bezig. Hoe lul je alles krom wat recht is voor dummies. Je verwacht ook allang niet meer dat ze nog eens iets verstandigs zeggen of doen, iets wat logisch zou zijn, nodig is. Nop, doen we niet, uit geweaunte, ze kunnen niet eens anders meer.
@elfenstein | 31-05-22 | 20:55:
Inderdaad. Ze zijn voor bouwen en tegen teveel instroom maar wettelijk verplicht! "Onze handen zijn gebonden!" Proest! Wetten die ze zelf hebben aangenomen in 1e en 2e kamer want in coalitie en dus kabinet.
@Basil Fawlty | 31-05-22 | 21:02:
Wie is er hier nou al 12 jaar de regeringspartij, gij of ik?
JA21 wil van 2 walletjes eten?
@elfenstein | 31-05-22 | 21:10:
Exact en dan heilige boon spelen. Man man man.
@Jansen63 | 31-05-22 | 21:35:
Geen fractiediscipline?
@Jansen63 | 31-05-22 | 21:35: helaas lijkt het daar soms wel op. Ze moeten krachtiger optreden en daarbij de samenwerking met de rest van de oppositie niet schuwen. Ze lijken nu enkel teveel constructieve oppositite te willen voeren met het kabinet.
@oh no | 31-05-22 | 23:46:
Nou voor zover iemand nog twijfelt. D66 haat de autochtone bevolking.
Dat is zo klaar als een klontje, compleet lak aan het eigen volk.
Het is een kwestie van tijd tot de haat van de autochtone bevolking tegen VVD66 CDA en CU tot uitbarsting komt. Dit kan m.i. niet zo doorgaan.
Wettelijke taakstelling ? Dus eerst de gemeente zogenaamd vrij laten om zelf te mogen kiezen of ze wel of niet statushouders voorrang geven en dan ineens wettelijke taakstelling om ze toch te dwingen voorrang aan gelukszoekers te geven.
Stop maar eens helemaal met mensen binnen laten totdat de laatste woning die nodig is is opgeleverd.
Allemaal politici die denken dat je statushouders alleen kunt opvangen in sociale huurwoningen...
Laat het rijk zelf maar eens haar eigen panden inzetten en daarna zelf panden opkopen en geschikt maken. Dan ziet het kabinet zelf een keer wat deze massa immigratie kost.
Begin met de leegstaande etages van het tijdelijke parlementsgebouw. Geen douchruimte is geen argument, een eeuw geleden hadden de meeste huizen in Nederland geen badkamer of douche.
Wat is dit nu weer voor een uniform?
Het officiële omvolkingstenue.
Ze heeft het als assistente nog heel leuk gehad in Oostenrijk bij ome Klaus. Die staff die meereist, sodom en gomorra is het op die hotelkamers....
En mevrouw Pad!
Hahaha meneertje Geurts. Die houden we erin.
CDA-meneertje Geurts was bij Van der Plas duidelijk aan de beurt. Lol
Hahaha Liesje heeft Geurts op de kast
Simons had ik effe gemist. maar teruggekeken. Schitterend die dommigheid van die VJ golddigger kapster: "kwetsbaar, trauma, xenofoob, onderbuik, erbarmelijk, veilig, mensonwaardig" Hahaha! Wat een nonsens.
Goed idee voor een live online bierdrinkspel te doen ! Als Simons weer eens staat te orakelen/raaskallen. Telkens wanneer ze de woorden "witte mensen, racisme, diversiteit, xenofobie, islamofobie, fascist/fascisme, slavernij, stigmatiserend, solidariteit, gelijkwaardig, gerechtigheid, BLM" e.d. gebruikt MOET!!!! je een biri opslurpen. Dan zit je na en half uurtje waarschijnlijk al goed in de lorum.
@Asteroid-B612 | 31-05-22 | 21:34:
Inderdaad. Shots boozing! Doe ik met je mee maar dan zijn jij en ik na een half uur behoorlijk in de olie als zij een toespraak houdt. Lol!
Totale zelfkastijding om deze idiote vrouw vrijwillig terug te kijken.
@de directeur | 31-05-22 | 21:53:
"Always read/listen/watch what the other side says."
@Basil Fawlty | 31-05-22 | 21:56: klopt als een zwerende vinger. Maar bij pure dommigheid haak ik toch echt af.
@de directeur | 31-05-22 | 22:07:
Kan ik me voorstellen maar ik ben dan "the canary in the coal mine"
Iemand moet het doen.
Toch heeft Simons meer invloed op het asielbeleid dan Wilders. Wie lacht er dan het hardst?
@Bataafje | 31-05-22 | 22:47:
Jazeker en dat is eng.
Ik kan dat mens niet meer luchten of zien, dus ik neem uw waarneming maar voor kennisgeving aan.
Kan haar verhaal trouwens inmiddels wel dromen.
Wat zij zegt is louter voor eigen parochie. Die zijn nu weer blij. Zodat Syl straks weer hun stemmetjes kan binnenharken. Mooi verdienmodel voor iemand die een sociaal-economisch radicaal links programma uitdraagt terwijl ze haar hele pre-politieke carrière schaamteloos haar zakken heeft zitten vullen. Dus niet integer (wie nog wel in de Tweede Kamer?)/serieus te nemen.
De echte domme mensen zijn de kiezers die decennialang op partijen (zoals de PvdA) hebben gestemd, die deze ellende heeft gefaciliteerd en gefêteerd, en dat al die tijd niet hebben ingezien/willen inzien.
Nu kunnen hun kinderen en/of kleinkinderen dus geen sociale huurwoning meer krijgen.
Tja..
Hoe los je het probleem op? Net als een lek in een boot. Eerst dicht je het lek en dan dan ga je hozen.
Inderdaad jammer dat we geen constitutioneel hof hebben.
En het is pure discriminatie van Nederlanders D66, niets anders.
'ze konden zich niet eerder inschrijven op de wachtlijst'
Aah. De nieuwe van Rammstein.
Dikke tieten?
Helaas krijgen tienduizenden mensen hun salaris via de asielindustrie.
Gaat dus niet meer weg. De lobby is te krachtig.
Laat al die tienduizenden belanghebbenden bij de asielindustrie dan hun huis beschikbaar stellen en zelf op een stoel in een AZC gaan zitten. En niet voor even, maar voor altijd.
@Leffe Blonde | 31-05-22 | 20:28:
Een kliko-tinyhouse mag ook. Als ze maar tot het wijze besluit komen ontslag te nemen en groenteboer te worden.
Xenofobe onderbuik? Ik dacht het niet, Syl. Dat heet realisme.
Ik kijk naar de zwarte woke juf, die lachend de school wordt uitgeschopt in het derde seizoen van De Luizenmoeder?
Syl komt helaas alleen niet met een betere oplossing.
Eigen volk laatst geldt blijkbaar niet als discriminatie. Hier wordt een gevaarlijke woede gekweekt.
Laat het maar zo snel mogelijk tot een uitbarsting komen
@Jansen63 | 31-05-22 | 20:21:
Mijn idee. Dit gezever schiet niet op maar zodra er gezinnetjes op straat staan, in de kou en de zoveelste kanseparel slaat zijn slag kon het wel eens totaal middeleeuws uit de klauwen gieren. Dat is iets wat bijvoorbeeld Syllie niet helemaal snapt, zoals groengekkies ook niet snappen dat ze met hun idiote plannetjes eenieder die nog maar iets van sympathie voor ze had afhaakt en er een gloeiende hekel aan krijgt. Er moet nu iets gebeuren, dit wetsvoorstel is een onderdeel van de oplossing, dus doen en wel nu. De partijen die hier tegen zijn stellen hun eigen idioterie boven het grondrecht op wonen en zijn daarmee in feite staatsgevaarlijk, ze hebben niet het beste voor met het Nederlandse volk. En dn mag je volgens mij als bevolking legaal in opstand komen.
@Jansen63 | 31-05-22 | 20:21: Liever eerder dan later.
Silly Sil vergeet dat het grote deel van haar electoraat en hun kinderen zelf ook zo lang op die sociale huurwoning moet wachten, en dat aan nieuwkomers voorbij ziet gaan. Geef ze de tijd en ook zij stemmen PVV.
@Abject | 31-05-22 | 20:36: het electoraat van BIJ1 bestaat voor groot deel uit blank universitair Nederlands.
Wat vindt Sylvana Simons hiervan?
Wat Denkt u zelluf?
Wij zijn xenofoob!
Wij zijn racistisch!
Wij zijn mensonterend!
Zij weet het beter. Maar een oplossing hoorde ik haar niet aandragen, of heb ik dat gemist?
Ik krijg het benauwd van het luisteren naar deze dhr Bisschop (SGP). Haal adem, meneer!
Als mensen een voorstander zijn voor de opvang van nog meer asielzoekers, dan stel ik voor dat ze hun eigen woning ter beschikking stellen. Zo simpel is het.
Willen ze dat niet? Dan gaat hun deugplan niet door.
Idem voor de statushouders die geen woning kunnen krijgen. Als je die statushouders zo zielig vindt, dan neem je er toch zelf eentje in huis?
Wat je nu ziet is dat bepaalde personen graag willen deugen, maar de maatschappij draait er ongewild voor op.
Syl gaat ze persoonlijk allemaal opnemen... of niet?
Ik stop maar met kijken, ik wordt misselijk als ik ze hoor praten en m'n eten van net komt weer omhoog. En toen ik dat besloot bedacht ik me een tierende Rutte een dag of wat geleden: waarom kijken mensen geen TK debatten meer? Omdat Rutte gepest wordt volgens hemzelf. Nee, het komt dus omdat mensen misselijk worden van het gezever dat jullie uitslaan om problemen "op te lossen"
VVD: we gaan het probleem oplossen door heel snel huizen te bouwen en flexwoningen te maken, waar je zo 10 tot 15 jaar zou kunnen wonen.
EHHHHH WAT? Waarom zijn die "flexwoningen" die volgens jullie volwaardige woningen zijn waar je zo 10 tot 15 jaar kan wonen niet gebouwd voor de Nederlanders die al 15 jaar op de fucking wachtlijst staan?
Oftewel, de migranten krijgen *weer* voorrang, nu niet linksom, maar rechtsom, en aangezien er verder geen huizen gebouwd mogen worden vanwege stikstof, staat de Nederlander weer met zijn pik in zijn hand te wachten.
OF het is gewoon lulkoek, en er gaan evenveel huizen voor de migranten gebouwd worden als voor de Nederlander: 0. En dan blijven ze gewoon voorrang krijgen.
Dus linkom of rechtsom blijft de Nederlander met zijn pik in zijn hand en een dikke middelvinger in zijn kont weer achter het net vissen. *Daarom* kijken mensen geen debatten meer. Omdat ze het gevoel hebben (terecht) dat ze genaaid worden. En daar hebben mensen geen zin in. Worden ze misselijk van.
Een AZC is bedoelt om vluchtelingen te huisvesten totdat over hun asielaanvraag een beslissing is genomen. De beslissing kan zijn dat een vluchteling terug naar land van herkomst moet op dat een vluchteling een verblijfsstatus krijgt. In beide gevallen zal een vluchteling het AZC moeten verlaten. Gebeurt dat niet, bijvoorbeeld wegens woningtekort, dan is er geen doorstroming zodat er geen plaats is voor nieuwe vluchtelingen. Daarnaast hebben ook jongeren en volwassenen die gaan scheiden een huis nodig. Deze groepen staan naast elkaar. Het probleem is de regeringen Rutte die, omdat ze niet afdoende om zijn gegaan met de stikstofcrisis, een bouwstop hebben afgekondigd. We kennen de PVV weer wanneer ze buitenlanders de schuld geven van het woningtekort terwijl de echt schuldige in het torentje is te vinden. Stop met stemmen op de VVD of PVV: laat die rechtse egoïsten links liggen.
Je vergeet de linkse NIMBY egoïsten.
Goed advies, kneiterlinks bestuur heeft in Amsterdam ook zo ontzettend goed uitgepakt.
Het is het prima dat de PVV ageert tegen het voornemen dat een statushouder voorrang krijgt op iemand die wel belasting betaalt en al jaren op een wachtlijst staat. Is het voor een statushouder vervelender om langer op een klein kamertje met gedeelde voorzieningen te wonen dan voor een Nederlander?
@Sinaslolly | 31-05-22 | 20:14: er is iig geen AZC in Amsterdam. Ook nooit geweest. Als men nu is begint met een AZC voor 2.000 man in Amsterda?
Amsterdam haalt de taakstelling ook nooit. En vestigt dus niet genoeg statushouders.
Er zijn meer dan genoeg plekken in Amsterdam voor huisvesting. Start daar.
Buitenlanders zijn ook de schuld van het grote woning tekort. Als er 50000 in een jaar binnenkomen, dan heb je direct tienduizenden woningen nodig. Als de bevolking alleen maar door eigen aanwas zou groeien dan heb je diezelfde woningen nodig maar dan uitgesmeerd over minimaal 20 jaar. Kinderen gaan niet direct n de geboorte het huis uit, toch?
Maar haal ieder jaar een provinciestad aan “migranten” binnen en je hebt ieder jaar weer opnieuw tienduizenden huizen nodig. Zo moeilijk is dat sommetje niet hoor
Zonder instroom geen woningnood.
Wilders geeft de buitenlanders niet "de schuld van het woningtekekort".
Hij geeft - terecht - aan dat het bespottelijk is dat die mensen voorrang krijgen boven Nederlanders die 10 - 15 jaar, of soms nog langer op een woning moeten wachten. De woningnood is een probleem dat al tientallen jaren speelt. Dat is op zich niet de schuld van de statushouders of anderen die worden voorgetrokken, maar zij dragen er wel toe bij. Het feit DAT ze worden voorgetrokken is op geen enkel manier te verdedigen en fundamenteel onrechtvaardig. Maar dit is wat de Nederlandse politieke en globalistische elite, de EU voorop WILLEN.
Stem daarom juist WEL op een populistische partij.
@Eagle0511 | 31-05-22 | 20:20: Moeilijk he, begrijpend lezen.
@Red shirt
Oorzaak- gevolg. Blijft moeilijk voor jou.
PVV is een logisch gevolg.
Moeilijk hé, om niet de PVV erbij te betrekken.
PVV zat nooit in de regering, PVV zorgde nooit voor een bouwstop, PVV heeft nooit een oorlog veroorzaakt etc etc.
D66 is wél verantwoordelijk voor beleid, samen met VVD.
Waarom D66 niet noemen, Red?
Bovendien zijn het niet allemaal vluchtelingen in de AZC’s, het zijn ook en soms vooral goudzoekers uit veilige landen.
Beetje op blijven letten svp.
@Bataafje | 31-05-22 | 20:18: Kun je nagaan. De stad is al te klein als er drie windmolens worden geplaatst.
@Bataafje | 31-05-22 | 20:18: Um, dat klopt niet. Van de website van de gemente 020 : "Amsterdam vangt 180 asielzoekers zonder slaapplek met spoed op... De noodopvang van de in totaal 360 asielzoekers was nodig omdat er voor deze mensen vanaf dinsdag 19 april geen slaapplek meer is in Ter Apel... Normaal gesproken vangt Amsterdam asielzoekers en statushouders op in het AZC aan de Willinklaan. Sinds eind vorig jaar zijn er ruim 1.000 extra opvangplekken bijgekomen in het A&O hostel in Amsterdam Zuidoost en het Stayokay hostel in het centrum." In het AD staat dat "het COA de verantwoordelijkheid voor de begeleiding en het beheer" heeft, en dat betekent dus dat e.e.a. wordt bekostigd met belastingpoet. Verder spreekt men geheel in Halsema-jargon over "nieuwe Amsterdammers". (Het waren Afghanen !)
@Ruimedenker | 31-05-22 | 20:36: Zoals u hierboven heeft kunnen lezen gaat het over een initiatiefwetsvoorstel van de PVV.
@Bataafje: hoe vaak blijf je die leugens nog plempen over Amsterdam? Wel degelijk Azc's geweest. Ookmeer heeft een grote gestaan etc etc. Ik heb je keer op keer linkjes gegeven. Blinde Amsterdam haat, groffe leugens.
@Lorejas | 31-05-22 | 20:51:
Opvang toch van keer op keer afgewezen asielzoekers in Buitenveldert. Want zo zielig.
@ Basil: keer op keer dat lulverhaal. 500 man voor 10-15 jaar in nieuwe wijk Houthavens zal hem ook ontgaan zijn.
@Lorejas | 31-05-22 | 21:05:
Indeed. De "ongedocumenteerden" (mensen die dus eigenlijk moeten oprotten omdat ze ieder asielverzoek hebben verloren van de staat) volgens Lenin in de Stopera.
“ Een AZC is bedoelt om vluchtelingen te huisvesten totdat over hun asielaanvraag een beslissing is genomen”.
Laten we het, zolang die beslissing niet is genomen, over ‘migranten’ hebben.
“ De beslissing kan zijn dat een vluchteling terug naar land van herkomst moet..”
Helaas gaat niet iedereen weg, en blijven sommigen net zo lang traineren totdat ze ALSNOG een verblijfsvergunning krijgen (‘We Are Here’). Genoeg ‘successen’: Generaal pardon, Kindpardon, Lily & Hovik (& moeder), Mauro et cetera.
“ Het probleem is de regeringen Rutte die, omdat ze niet afdoende om zijn gegaan met de stikstofcrisis, een bouwstop hebben afgekondigd”.
Nee,
Niet ‘HET’ probleem.
Slecht een klein druppeltje op de gloeiende plaat.
Denkt u dat een huis bouwen zo snel gaat? Enig idee hoeveel tijd dat vergt van begin (idee) tot eind? Dat stikstof l@lverhaal is slechts van recentere datum.
En denkt u dat alles pas begon bij het stikstofprobleem? Woningnood kennen we al DECENNIA. Er-is-altijd-schaarste-in-Nederland.
Simpel rekensommetje: teveel mensen van ‘buiten’ die allemaal woonruimte nodig hebben om in Nederland te wonen gaat automatisch ten koste van de oorspronkelijke bevolking die ook woonruimte zoekt.
Juist omdat het zo simpel te bevatten is, spinnen de partijen alles wat de PVV op dit vlak zegt als discriminatie. Maak de boodschapper ongeloofwaardig, dan neemt men de boodschap niet meer serieus.
Trucje werkt toevallig ook al decennia.
Links (PvdA) heeft deze k@lerezooi laten ontstaan. DAAR zit uw ‘schuldige’!
Voor onze Greet, ik kan geen Limburgs: www.youtube.com/watch?v=Zx1_6F-nCaw Nul spijt. Helmond ain't no Nashville.
Ik word zo gigantisch bekaf van die eeuwige racismekaart .manmanman
We gaan gewoon door tot de meest onleefbare beaullieu's . Zieltjes redden daar waar mensen in de straat schijten. En slapen in tenten, onder viaducten. En dan nog.
Nu al hoor op bankjes in rotterdam zuid,viaducten etc
Oostblokkers waarvan contract is verlopen etc etc
Hahaha 'a beau lieu' betekend in het Frans zoiets als 'een mooie omgeving' of 'een leuke plaats'. Maar ik denk dat Horsteknots dit niet bedoelde.
@Red shirt | 31-05-22 | 20:16: fuk, ga ik scheef op de spelling. Sorry. Misschien ook wel Freudiaans.
Ouderen, jongeren en buitenlanders op 1 flexlocatie. VVD staat zo dicht bij het volk.
Zou je met de huidige stand van de bouwkunst ook wat comfortabelere plaggenhutten kunnen bouwen? Die waren voor onze overovergrootouders ook goed genoeg. Maar dan niet bij ziekte of werkloosheid er uit geslagen worden door de K.M.
Dat voorstel van de Groot is ronduit slecht, we hebben al een tekort aan metselaars, loodgieters, elektriciens etc. Als we vervolgens' tijdelijke woningen gaan bouwen is er helemaal geen ruimte weer voor echte woningbouw.....
Met andere woorden eigenlijk zegt hij dat hij toch wil dat 'statushouders' voorrang krijgen.
Heel veel bouwen.. maar het milieu dan?!
@BakkerHenk | 31-05-22 | 20:05: Daar wil ik het niet eens over hebben, die 'stikstof' crisis.
Alleen zijn verwachting van een tijdelijke woning is een beetje kort door de bocht. Na de watersnoodramp in 1953 zijn er in verschillende plaatsen zogenaamde geschenkwoningen gebouwd, 800 stuks. Bouwpakketten van houten huizen uit Noorwegen, Zweden, Oostenrijk, Denemarken, Finland en Frankrijk. Voor tijdelijk.
Ze staan er nu nog en worden nog allemaal bewoond.
Laten we vanaf nu de statushouders alleen nog in de rijke plaatsen en wijken neerzetten.Eens zien hoelang het duurt voordat deze groep actie gaat ondernemen.
Precies! Als die windmolens er niet komen, dan kunnen ze er wel statushouders kwijt.
Waarom geen leuk huisje in Rwanda? Of een ander, leuk veilig land in opkomst in Afrika. Of is dat niet goed genoeg?
Te warm.
@Met_baard | 31-05-22 | 20:03:
Laat u die ‘w’ maar weg hoor. Daar gaat het namelijk ‘vluchtelingen’ in werkelijkheid om.
Om nog even terug te komen op wat Marcel Gelauff nu gaat doen: heb me laten vertellen dat hij directeur wordt van het Divi-Dovi-Festival op het Bos en Lommerplein in nieuw-west, waar we ieder jaar met z'n allen vieren hoe stom oude witte mannen eigenlijk wel niet zijn.
Ja leuk. Nou helemaal niet. Herkent u dit?
Ik stel voor uw familieleden niet serieus te nemen.
De overheid werkt haat & nijd in de hand.
Er is steeds minder draagvlak en toch gaan ze door met dit scheve beleid.
Onze eigen jongeren kunnen geen kant op, staan 12 tot 15 jaar, soms langer, in de rij voor een betaalbare woning.
Is niet uit te leggen, is oneerlijk, onrechtvaardig.
En dan te bedenken dat de ouders van die wachtende jongeren de rekening betalen voor al die mensen die voorrang Nemen.
En die stoelendans in Ter Apel is in scène gezet.
Net als dat nieuws uit Frankrijk, dat ziekenhuizen gaan sluiten wegens personeelsgebrek.
Wat kan ons Frankrijk nou schelen?
Niets, maar hun nieuws sluit lekker aan op onze actualiteiten.
In scène gezet, ik trap er niet in.
Oprechte solidariteit is wederkerig, rechten en plichten dienen proportioneel te zijn. Deze principes zijn de regeringspartijen vergeten.
Ruim, je vernauwd jonguh. Hou je goed!
@hotseknots: Fraai!
@horsteknots | 31-05-22 | 19:59:
Leg ‘s beter uit, knots..
Ben ik te emotioneel?
Draagvlak? Er is geen draagvlak voor dit. Nooit geweest. Dat is een politieke/NPO/MSM term om er iets doorheen te drukken. want is eigenlijk een pijnpunt.
Maar volgens de VVD zijn tiny houses of "flex locaties" de oplossing. Hij zei het echt: "flex locatie" Muwahaha! De nieuwe armoede.
Niet de grens dicht maar een "flex locatie". Maw je accepteert de "influx" om het bij newspeak te houden.
Is het niet zo triest dan moet je er om lachen.
@Basil Fawlty | 31-05-22 | 20:06:
Zodra iets maar lang genoeg “flex” blijft, ontlenen mensen daar hun rechten aan en dan zal “flex” permanent of vast worden.
@Ruimedenker | 31-05-22 | 20:13:
Inderdaad.
Frankrijk heeft personeel ontslagen die geen covid injecties wilden
Tekort aan personeel hebben ze zelf veroorzaakt
Juistem, dit dus.
Als er een Fries, Limbo, Drent of Brabo op een stoel zit na 15 jaar wachten? Niet interessant. Maar die "statushouders" of asielzoeker! Die zijn pas zielig en moeten rapkes een huis krijgen. In en in triest. En die mafkees met die spuuglelijke schoenen gaat dat zo meteen zonder schroom verdedigen. Want "wettelijk verplicht". Alsof dat in beton is gegoten. Blijkbaar wel want deze motie wordt helaas weggestemd.
Dat is inderdaad erg triest.
@letopuwzaak | 31-05-22 | 20:23: De Afghanen komen weer: https://www.nrc.nl/nieuws/2022/05/31/herstel-de-hulprelatie-met-afghanistan-ondanks-de-taliban-a4130379 Ik kan het helaas niet openen
Het kan maar is niet erg waarschijnlijk.
Gegeven de ijzeren partijdiscipline en het feit dat Nederland geen volksvertegenwoordigers kent maar partijvertegenwoordigers is dit debat volstrekt zinloos, de uitkomst staat bij voorbaat vast. De regeringspartijen hebben besloten dat statushouders meer rechten hebben dat Nederlanders en daar moet u het mee doen. En als u dit niet begrijpt bent u een rascist en een facist.
En bovendien gaat u de belasting betalen waarmee dit gefinancierd wordt.
Vooral dat laatste is een puntje. Als je jaar in, jaar uit met beleid de autochtone bevolking discrimineert, kweek je vanzelf fascisten.
Soms is het gewoon goed om eventjes officieel vastgelegd te krijgen wie waar staat. Kunnen ze het later niet meer ontkennen (een aanverwanten; hebben het "nicht gewusst" en/of "nooit gezegd want nooit gevraagd" etc.) Want die ouders en die 30+ers gaat het (en gaan elkaar) uiteindelijk toch behoorlijk de keel uithangen, en dan weten ze waar ze op moeten stemmen.
Ik ben een ouderwetse nazi, een taalnazi om precies te zijn. Hierdoor zie ik me genoodzaakt je te corrigeren naar racist en fascist.
De echte racisten en fascisten zijn De Jonge, Rutte en consorten juist vanwege het achterstellen van de eigen bevolking
Ze zouden partijdiciplince ook gewoon illegaal moeten maken. JE stemt op een persoon. Niet op een partij. Het kan zo zijn dan iemand in grote lijnen, of voor mij part volledig denkt zoals zijn partij, maar dan komt het. Je stemt op een persoon, vervolgens wordt er wat koehandel bedreven en is de mening van die persoon, of zelfs van die partij, afgezwakt in ingeruild voor de mening van een partij waar je het helemaal niet mee eens hoeft te zijn. Maar dankzij de partijdicipline is het een grote dikke middelvinger in je reet en heb je het er maar mee te doen.
@Thies | 31-05-22 | 19:58: ik was inderdaad even te snel Thies ;), en de spellingscontrole hielp ook niet echt mee.
@peterdh | 31-05-22 | 19:59: het lijkt mij ook afgrijselijk om zo'n partijtijger te zijn en te moeten stemmen tegen je eigen principes. Ik zou daar totaal ongeschikt voor zijn.
Typerend dat dit debat niet te volgen is op Politiek24 NPO Politiek en Nieuws
Ja zowel de voorrangsregel zelf als het niet uitzenden van dit soort debatten waarvan de uitkomsten zulke grote gevolgen hebben voor het leven van velen zou je kunnen typeren als onderdeel van en/of stukjes omvolking. Zo werkt het. Regelmatig wordt hier de vraag gesteld waarom we dit laten gebeuren, wel omdat volgens de overheid en de MSM de uitkomst alleen maar meer, meer, meer kan zijn. En met voorang dus. We worden erin gerommeld. Dag in dag uit.
Ah, toneelgezelschap De Tweede Kamer heeft weer een optreden.
De tijd van ongeinteresseerd wegkijken is hopelijk voorgoed voorbij.
Ik zit geïnteresseerd te kijken maar of dat veel helpt?
Mwoa, hugo de jonge zit als verantwoordlijke voor dit beleid van de Nederlander naaien ten behoeve van gelukszoekers, gewoon nog steeds ongeinterreseerd op zijn telefoon weg te kijken daar in vak K.
De hele linkerflank op '66 na is afwezig dus ja, zelfs dat hebben ze er niet eens meer voor over om de schijn in stand te houden dat we in een gezonde democratie leven.
Een mix in de wijken? LOL
Nou, dan is het tijd dat we de volgende groepen statushouders bij dhr Geurts in de wijk plaatsen. Kan hij ervan genieten hoe dit heerlijk mixt. (en zien hoe snel zijn buurt verislamiseert)
Zo'n EU paspoort maakt je dus nog geen statushouder. Helder.
Ik zeg, meer, meer.. stoelen voor statusfraudeurs
Artikel 1 van onze grondwet "Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld."
Voorrang is uitgesloten. Er is een wachtlijst voor sociale huurwoningen, voor iedereen. Dat het rijk het AZC leeg wil hebben is onvoldoende voor een urgentieverklaring. Het is geen tentenkamp zonder sanitaire voorzieningen ofzo. Er zijn zat schrijnendere gevallen die al tien jaar wachten op een woning. Die bijvoorbeeld het gezin waarin ze geboren zijn willen verlaten om zelf een gezin te beginnen. Een grondrecht volgens internationale verdragen.
Artikel 22 lid 2 van onze grondwet: "Bevordering van voldoende WOONGELENHEID is voorwerp van zorg der overheid." www.denederlandsegrondwet.nl/id/vkugb...
Artikel 8 lid 1 van EVRM: "Een ieder heeft recht op respect voor zijn privé leven, zijn familie- en gezinsleven, zijn WONING en zijn correspondentie." wetten.overheid.nl/BWBV0001000/2010-0...
Artikel 25 lid 1 van UDHR: "Everyone has the right to a standard of living adequate for the health and well-being of himself and of his family, including food, clothing, HOUSING and medical care and necessary social services, and the right to security in the event of unemployment, sickness, disability, widowhood, old age or other lack of livelihood in circumstances beyond his control." www.un.org/en/about-us/universal-decl...
Artikel 11 lid 1 van ICESCR: "The States Parties to the present Covenant recognize the right of everyone to an adequate standard of living for himself and his family, including adequate food, clothing and HOUSING, and to the continuous improvement of living conditions. The States Parties will take appropriate steps to ensure the realization of this right, recognizing to this effect the essential importance of international co-operation based on free consent." www.ohchr.org/en/instruments-mechanis...
Drie internationale verdragen die volgens onze eigen grondwet, boven onze grondwet gaan. Waarom gaan politici wel rennen voor klimaat, stikstof en asielzoekers, en niet voor onze eigen bevolking?! "Geen woning, geen Kroning." Dit probleem heeft het complete vorstendom van Beatrix mogen overleven. Mede doordat dit probleem niet ergens in de afgelopen driekwart eeuw is aangepakt, ontstaat er nu een ethisch dilemma wie die laatste betaalbare woning mag.
Waarom gebeurt er niets voor onze eigen burgers in vechtscheidingen, zwangere vrouwen die nog op zolder bij hun ouders wonen of andere mensen die in de meest schrijnende situaties op een woning wachten?!? Waarom blijft het stil als de kiezer dakloos is, maar springen politici wel in het gelid op het moment dat er een vreemdeling een nachtje geen onderdak heeft?!? Denkt ons kabinet dat ze alleen een hotelletje runnen?!?
Waarom komt Hugootje pas in actie als een asielzoeker op een stoel slaapt?!
Als U of uw voorgangers tijdig hadden geacteerd, dan was voorrang onnodig.
IJdele Hugo komt pas in actie nadat zijn schoenpoetser vertrokken is en de cameraman (m/v) op het punt staat te draaien.
Niet doen dus?
Het antwoord op alle vragen: het is de politiek, een veelkoppig monster dat er genoegen in schept om met al die koppen in de hand die hem voedt (de belastingbetaler) te bijten.
Wat een totale onzin kraamt die geurts uit
Het geeft een absoluut machteloos gevoel om dit soort vuilnis te zien staan achter het spreek tafeltje.
@deja_view | 31-05-22 | 19:34: Eerst stellen we voor gemeenten te dwingen meer "statushouders" een woning te geven en dan komt er een ander voorstel en dan kan dat niet want we moeten gemeenten zelf de ruimte geven om keuzes te maken. Wie trapt hier nog in?
Je moet als overheid de gemeenten wel coherente opdrachten geven. Als je enerzijds een gemeente verplicht een x-aantal vergunninghouders op te nemen en tegelijkertijd die gemeente verbiedt voorrang te verlenen aan de vergunninghouders bij toekenning van sociale huurwoningen, dan gaat zo'n gemeente ook de armen omhoog gooien: "Wat willen jullie nou van ons!?"
Kansloos maar als het straks helemaal/totaal de spuitgaten uit loopt kun je iig de partijen aanwijzen die er voor de zoveelste keer niets aan wilden doen.
De politiek heeft geen geheugen wat dat betreft.
Dat zie je nu wel bij de toeslagenaffaire. Degenen die het stelsel hebben opgetuigd, staan nu het hardst aan de zijlijn schande te roepen.
En wat ga je daar dan aan hebben? Juist. Niks.
@Roos | 31-05-22 | 19:24: U bedoelt het kabinet Balkenende 2? www.parlement.com/id/vhnnmt7jpazy/kab... Daar zaten in... heel verrassend dezelfde partijen die nu regeren. Die roepen niet zo hard aan de zijlijn.
@Roos | 31-05-22 | 19:24: Een van de initiatiefnemers van die onzalige wet was mevrouw Hamers en die heeft al een paar mooie baantjes toebedeeld gekregen.
@Here's Freddy | 31-05-22 | 19:57: Zekers maar het kabinet Balkenende 2 heeft de wet in behandeling genomen en door de tweede en eerste kamer geloodst. Dit om de geprivatiseerde kinderopvang toch betaalbaar te houden.
Op termijn wordt het sowieso vechten. Het is nog de vraag wie er begint.
Dat is inderdaad, hoe vreemd ook, nog maar de vraag. Je zou zeggen dat de Nederlander die op straat moet slapen omdat hij op zijn 35e nog bij zijn ouders zat die toen overleden zijnof naar het verpleeghuis moesten, de Nederlander die zich scheel betaald aan belasting maar daar niets meer voor terug krijgt omdat alles compleet weggegeven wordt aan migranten. Je zou zeggen dat die beginnen. Maar het wrange is, dat je ook niet moet uitsluiten dat het de migranten zijn die beginnen omdat ze namelijk vinden dat ze nog niet genoeg hebben gehad.
Ik denk dat een bepaalde groep al is begonnen. Alleen niet openlijk uiteraard.
@peterdh | 31-05-22 | 19:31: Precies dit. Grote kans dat het hele circus zich vooral gaat keren tegen de mensen die het het beste met ze voor hebben. Het zal niet voor het eerst zijn, zo’n plotwending.
Veel strengere selectieprocedure of opvang in de regio, graag.
Australisch model++. Kun je niet in eigen levensonderhoud voorzien, dan kom je er niet in. Raak je je baan kwijt binnen 7 jaar en kun je niet in eigen onderhoud voorzien, terug naar land van herkomst. De eerste 7 jaar geen aanspraak op wat voor voorziening dan ook, met uitzondering van spoedeisende hulp waarbij er gevaar voor leven is. Maar geen dingen als GGZ, als je dat nodig hebt, kun je niet werken, hoppa terug naar eigen land.
En opvang in de regio ook met terugwerkende kracht, en al helemaal voor gezinshereniging of na huwelijk. Wil jij trouwen met iemand uit zuid ethopie, dat kan. In zuid Ethopie. Niet meer dat zwakzinnige beleid van: als je trouwt mag je ze hier heen halen. Da's een compleet idiote regel omdat dat uiteraard fraude in de hand werkt (een moskee waar een vrouw te huur is voor een maand huwelijk. Jaja. )
Verder met terugwerkende kracht net zoals GB. Ben je hier de afgelopen 5 jaar gekomen, dan mag je in Rwanda verder.
@peterdh | 31-05-22 | 19:38: Er is werk genoeg, zoveel zelfs dat we ze uit het buitenland moeten gaan halen, en dat polen al geen capaciteit meer heeft om werkenden te leveren. Geen werk is geen vergunning om te blijven, (en ook voor de werkloze nederlanders) geen werk, geen riant huis, maar een flatje met balkon met een stevig hekje waar je goed aan kan hangen.
@brie-de-penis | 31-05-22 | 19:49:
"r is werk genoeg, zoveel zelfs dat we ze uit het buitenland moeten gaan halen,"
Kun je mij dan vertellen waarom het grootste gedeelte van de marokkanen die hier komen, de etheopiers die hier komen, de ... die hier komen, na jaren en jaren nog steeds in de bijstand zitten? Er is werk genoeg. Ok Weet je hoe dat in Australie gaat?
Je moet een werkcontract hebben voordat je binnen komt. Klaar.
Vinden we dat niet haalbaar? Ok je hebt 3 maanden om een baan te zoeken (da's even lang als de WW periode). In die tijd *moet* je in *eigen* onderhoud kunnen voorzien. Moet ook aantoonbaar zijn. Minimaal 5000 euro op je bankrekening. En geen enkele aanspraak op welke voorziening dan ook. Binnen 3 maanden geen baan, er is immers werk ZAT volgens jou, dan *onherroeplijk* terug naar land van herkomst. Geen procedure, geen rechter, geen advocaat, niks. Je tekent hier gewoon voor op dag 1 dat je binnen komt. Klaar.
@brie-de-penis | 31-05-22 | 19:49:
Vergeet niet dat er in 2015/2017 nog zo ongeveer 245 reacties op één zorgvacature kwamen vanwege bezuinigingen. Dus dit is een relatief begrip.
Die CDA-er Geurtsen is gewoon dom genant. Oorzaak-gevolg. CDA-er komt niet verder dan gevolg en verwijt de PVV dat ze geen oplossing hebben. Lol!
Sorry, Geurts is zijn naam. Maar nog steeds een CDA nitwit.
Geurtsen moet de wet volgen, maar hij is te beroerd om de wet aan te passen.
Hij laat dus gewoon ons nederlanders in de stront zakken.
FVD-er gooit die CDA-er een pro asielzoekers motie voor de voeten waar CDA voor was en kamervoorzitter D66 Vera'tje helpt die CDA-er want volgens haar heeft dit niks met dit debat te maken dus mag er niet worden bijgehaald.
Huh? Motie van PVV is een gevolg van die oudere motie.
Mijn god, wat zijn die mensen, Geurts en Bergkamp dom of gewoon ter kwader trouw?
Ah, het eeuwige "de PVV heeft geen oplossingen".
Sowieso heeft de PVV die wel, maar belangrijker, de PVV benoemt.
Maarja, als je de problemen niet benoemt dan hoef je geen oplossingen te hebben en kun je de ander gratuite beschuldigen van het ontbreken van oplossingen wanneer problemen wel benoemd worden.
Wat een clusterfuck ook, die vaderlandse politiek. En wat hebben de meeste van mijn landgenoten toch gigantisch oogkleppen, een selectief geheugen en stompzinnig kuddegedrag...
Ah! Laatste zin van Geurts is alleszeggend.
"Ik ben door mijn fractie geadviseerd om tegen te stemmen."
Okay nitwit. Weten we meteen dat je geen eigen mening hebt.
Wat is er nieuw?
@WasHetMaarMakkelijk | 31-05-22 | 19:37:
Benoemen is fout! De toon van het debat. Daar gaat het om!
Dit debat zit behoorlijk onder de radar, niet sexy op een dinsdagavond, maar is zo belangrijk. Dank voor GS dat ze daar een topic over hebben gemaakt.
@Basil Fawlty | 31-05-22 | 19:42:
De toon ja, huuuu, de toon...
Ja, ze willen ook weer Afghanen ophalen, zei Piri
Serieus? Welke dan? En op welke grond? En waar moeten die dan wonen?
Wat is dit voor beleid?
Pffff
Au!
Die FvD-er met die spuuglok heeft voor de afwisseling gewoon gelijk. Het hele linkse blok ex-D66 is afwezig bij dit debat en 2e kamer tv doet ze voor de afwisseling een plezier en toont de lege stoelen. D66 doet daarna een poging en begint te janken over volle asielzoekerscentra. Natuurlijk moet die dame policor zijn en standaard anti-FvD. Oorzaak en gevolg zijn nogal moeilijk bij D66 (zoals verwacht).
Twee derde van alle sociale huurwoningen in Adam worden vergeven op sociale urgentie...drie maal raden wie daarvan het leeuwendeel van uit maakt. Plus naast statushouders bijna alleen maar mensen van elders die wrgens urgente reden ( dakloosheid, kinderen, medische) ook via urgentie een woning wegkapen. Al deze zaken gebeurt al jarenlang. Er is een hele industrie die ook mensen hier naar toe leidt; hulpverlening, advocaten, landgenoten, steunpunt dit, steunpunt dat...veel wordt ook onder de pet gehouden.
Jij dacht dat dat nog urgentie redenen waren? Ik ken moeders (in de omgeving) die hun kind niet kunnen verzorgen omdat ze geen huurwoning kunnen krijgen. Papa kan de koopwoning betalen en blijft daar met kinderen. Tijden veranderen, hoor.
@letopuwzaak | 31-05-22 | 19:29: Klopt. Het sociale wijkteam zegt kortweg: zoek het maar uit. Geen urgentie, ook niet als er kinderen in het spel zijn.
@Papa Jones | 31-05-22 | 19:53:
Ja, mensen die dit denken zijn echt ouderwets of hebben zich echt niet goed ingelezen.
Hoe zou het toch komen dat de PVV nog nooit iets bereikt heeft de afgelopen 16 jaar.
Is dat relevant voor het topic?
Simpel. Een meerderheid van de politieke partijen vindt het geen enkel probleem dat statushouders de vrijkomende sociale huurwoningen inpikken, sterker nog, het wordt gefaciliteerd.
Dankzij cordon sanitaire-slimpies die zichzelf heel slim vinden.
Wat heb jij bereikt met al jouw opmerkingen hier?
Omdat ze zich op veel punten irrationeel opstellen. Bijvoorbeeld door vandaag vóór het voorstel te stemmen om via aandelenaakoop nog eens 270 miljoen in de bodemloze KLM-put te dumpen. Uw en mijn belastinggeld.
Zonder tegengeluid van Wilders zouden een heleboel beslissingen die haaks staan op het belang van de Nederlandse bevolking geruisloos worden afgehamerd. Dat noem ik niet niets.
De zin begint met Hoe maar het is geen vraag. Je hoeft dus niet te antwoorden.
Nou omdat de rest een kartel vormt misschien
Het hele linkerspectrum van de kamer is gewoon niet gekomen. Die geven dus duidelijk aan dat ze hun achterste afvegen met de rechten van het Nederlandse volk.
Er zitten een stuk of 8 mensen in de bankjes nu. Zegt toch wel iets in zijn algemeenheid over alle parlementariërs over hun prioriteiten.
Gewoon een snipperdag in laten leveren.
Hup Geert!
Allieshhhh Gratieshhhhh land
Volledige verzorging tot het graf: J-A-C-K-P-O-T
Alleen voor een selectief gezelschap hè.
Het is trouwens niet alleen Hugo die achterloopt. Grootste probleem is die totaal imbeciele opvang van gelukszoekers uit de godganse wereld, waaraan alle ethische of morele noodzaak ontbreekt.
Verder kan Hugo niks, dat is wel duidelijk geworden.
Heeft-ie al pantoffels?
Dat merk heeft (nog) geen pantoffels. Wel slippers.
@MK27 | 31-05-22 | 19:08: Voor € 150 heb je d'r een paar...
www.hugoboss.com/nl/instappantoffel-v...
@Ichneumonidae | 31-05-22 | 19:10: Hugo draagt toch floris van bommel ?
Enfin, voor mijn part draagt-ie verbandschoenen en een pyama en zit-ie kwijlend in een stoel...
Het simpele feit dat hierover überhaupt gedebatteerd moet worden toont aan hoe diep dit land is gezonken en hoe weinig respect er is voor de Nederlandse burger.
Echt, hè. Het boeit ze niet eens in Den Haag. Alleen geïnteresseerd in het buitenland.
Je raakt precies het punt.
Rutte zie ik zo vertrekken naar Europa. Hem ging het ook nooit om de Nederlanders. Hij zal het vast goed spinnen met "EU heeft mij nodig. In Europa kan ik voor meer mensen meer betekenen".
@helodia | 31-05-22 | 19:51:
Kinderloosheid is een pré voor mensen die de wet dienen en een groot nadeel daar waar het gaat om bestuurders. Rutte heeft geen notie van wat zijn vier kabinetten hebben aangericht voor de volgende generaties.
debatje voor de bühne en regeringspartijen gaan akkoord.
Klinkt goed. Zal wel nergens op uit lopen.
Ja maar laten we de PVV (Wilders) niet in de kaart spelen!
Voorstel verworpen.
Ik speelde de PVV al 14 jaar in de kaart, deden dat er maar meer.
Ik geloof niet meer in een goede toekomst voor Nederlanders. Erg deprimerend allemaal
D66 heeft voor u nog een voltooid leven wetje in de la liggen, ze kunnen niet wachten om het door de kamers te krijgen...
@BadPatNL | 31-05-22 | 18:58: Maar zij zelf zullen het ook meemaken. Oogsten wat je zaait hè.
Wat is er mis met opvang in de regio?
Met het geld dat één zo'n snuiter ons hier kost kun je er daar een stuk of tien helpen. Ook nog eens een stuk eerlijker, want niet iedereen heeft genoeg geld om zich naar Europa te laten smokkelen.
Is ook veel ethischer, en ook ethischer naar de eigen bevolking.
Zijn de ja-knikkers en regeringsstutters al in de zaal?
Dan kan je als volksvertegenwoordiger beter gewoon naar huis gaan.
Voorstel PVV?
Verworpen.
Weet je nu al.
Laat het hele zaakje maar klappen hier in dit ooit fijne land.
De afwezige woningvoorraad is slechts 1 van de vele redenen waarom het onverstandig is de ongebreidelde import van eeuwig afhankelijke economische asieleisers te blijven faciliteren.
Grrrrrrr. Stop deze boosaardige waanzin.
Prima voorstel.
Antwoord van de Kamer: Nope.
Nee. Goh. Stel je eens voor. De belastingbetaler zou eens krijgen waar hij aan meebetaalt.
Terwijl je dat ook kunt geven aan een Afghaan. Of Syriër. Of Eritreëer. Die maar liefst 3 maanden in het land is. Keer op keer. Jaar naar jaar.
Gewoon belasting betalen en niet zo privileged doen.
Maar dan al die gasten per wet ook plaatsen bij VVD en D66 stemmers. Geen genade.
Vergeet Claudia de Brei niet
99% van de bevolking is tegen.. wanneer luisteren ze eens naar ons.. Oja, NOOIT
Natuurlijk luisteren ze wel, je dient alleen wel op die ene partij te stemmen. Die ja.
Heeft u dat de afgelopen 15 jaar wel eens gedaan?
Functie elders en weer door…
Het belangrijkste argument hoor je nooit, en dat is geld. Een asielzoeker in ter Apel kost vele malen meer dan in een huurhuis. Nu de hamvraag, is dit ethisch?
@Astroturfer | 31-05-22 | 20:28:
Heeft u daar cijfers van die uw stelling onderbouwen?
REAGEER OOK