Brussel nu al boos op & bang voor Elon Musk
Vrije meningen! Op internet! DOODENG!
Social
Uitgerekend in de week dat Elon Musk een deal maakt om Twitter over te nemen en het platform transparant & open source te maken om meer ruimte aan free speech te geven, heeft Brussel de Digital Services Act aangenomen. Dat is EUrwelliaanse neospraak voor INTERNET KILLSWITCH. Op papier is het bedoeld om de macht van Big Tech aan banden te leggen en dat is op zich goed want Big Tech is zorgwekkend groot, zorgwekkend ondemocratisch en vooral zorgwekkend dichtgetikt links. In de praktijk vertrouwen we Brussel nog minder dan Zuckerberg (weet u nog, die hot mic tussen hem & Merkel over het te voeren censuurbeleid?) en het feit dat emailcrimineel Hillary C. als een van de eersten staat te juichen bij de Digital SloopServices Act, moet iedereen op zich genoeg vertellen over het gevaar van internetregulerende EU-wetgeving (ook een gevaar voor uw privéchats trouwens).
Met die twee dagen oude nieuwe meningenwet in de hand, staat eurocommissaris Thierry Breton (Franse elitaire zevenvinker met een kop als een ouwe lesbiënne) nu al bestraffend richting Elon Musk te wapperen: "Be it cars or social media, any company operating in Europe needs to comply with our rules – regardless of their shareholding. Mr Musk knows this well", twitterde hij op dreigende toon tegen de Marsmiljardair die - het kan niet genoeg benadrukt worden - ALLEEN MAAR GEZEGD HEEFT DAT HIJ VRIJHEID VAN MENINGSUITING WIL VERGROTEN OP TWITTER. Nog een bewijs dat de linksprogressieve elites doodsbang zijn voor het vrije woord, uw vrije mening en mensen die hun ideologie en idealen uitdagen met, nou ja, afwijkende opvattingen. Ja, er zijn veel gekken, aluhoedjes en domme scheldschreeuwers op internet, maar NEE, laat je niet & nooit wijsmaken dat de Europese Unie je daar tegen zal beschermen met wetten die de VvMU aan banden kunnen leggen met enge noodknoppen. De Europese Unie is en blijft een parasitair project van bange mensen die elke dag vrezen dat iemand hun ijsjes en hun eisjes komt afpakken. Gelukkig mogen we dat nog zeggen, maar: voor hoe lang nog?
PleurT op, ouwe Franse pot
Social
Jup. En de rest is grotendeels in staatshanden
Social
Reaguursels
InloggenAls Trump iets tweette, de reacties eronder waren niet mals. Tot doodsbedreigingen toe.
Heb je hem nooit over horen huilen.
'mensen' die sowieso spreken over Europa terwijl ze namens de EU spreken zijn sowieso al halve nEUzi's... halve, hele bedoel ik.
Dat stomme Duitse wijf wil ook een knop op internet.
Nazi's, jazeker.
Het lijkt wel een willekeurige ochtendshow na Trumps verkiezingsoverwinning of Obama's Nobelprijs; er is nog niets gebeurd, maar de hele wereld schiet in zware emotie.
Dat viel mij gisteren ook al op bij de npo. Zij laten zich wel kennen.
EU sorteert begrijp ik nu alvast voor op een soort dictatoriaal Chinese censuur met de Digital Services Act? Nee, Wim-Lex, je wil niet eindigen als Poetin, maar ook niet als een Eurocratische communistische Koreaanse of Chinese republiek waar alleen nog linksvolk de boventoon voert?
Dus de EU gaat alle 40.000 Starlink satellieten uit de lucht schieten om Twitter uit te zetten? Ik kan niet wachten tot de EU een flink ruimtevaart budget krijgt, of gaan ze Russische of SpaceX raketten gebruiken om Starlink neer te halen? De EU moet nog maar een nachtje slapen over deze wetgeving.
Als Soros het had gekocht had er geen EU kraai naar gekraand.
Nee, want die staat aan hun kant.
Soros en degenen die hem financieren kopen geen lullige platforms maar hele landen tegelijk.
Soros. Bestaat die wel echt?
Het valt me op dat twitter niet meer verlangt dat ik inlog als ik verder naar beneden scroll - voorbij de reacties. Toeval?
Bij mij nog wel. Maar daarna kan ik wel het inlogscherm wegklikken.
@W_F | 27-04-22 | 14:51:
Misschien heeft het te maken met de ernst (in twitters ogen) van je browsegeschiedenis op twitter. Waarschijnlijk heb ik in het verleden net iets minder 'slechte' twitteraars bekeken dan jij.
Three days before locking in his purchase of the platform, Musk blasted out an unflattering photograph of Bill Gates, and next to it, an illustration of a pregnant man. “in case u need to lose a boner fast,” Time’s 2021 Person of the Year told his more than 80 million followers. Musk believed Gates was shorting Tesla’s stock, and this was his response. It got over 165,000 retweets and 1.3 million likes. That’s a man who understands what Twitter truly is.
From 2017 to 2021, the White House was occupied by what was, in effect, a Twitter account with a cardiovascular system, and the whole world bore the consequences.
But far too often, that’s what Twitter does. Twitter rewards decent people for acting indecently. The mechanism by which this happens is no mystery. Engagement follows slashing ripostes and bold statements and vicious dunks. “I’m frustrated that Bill Gates would bet against Tesla, a company aligned with his values,” is a lame tweet. “Bill Gates = boner killer” is a viral hit. The easiest way to rack up points is to worsen the discourse.
Men is even vergeten wat voor een lul Musk is en hoe hij al jaren met de SEC overhoop ligt voor zijn koersmanipulerende tweets over Tesla. Als iemand de verantwoordelijkheid over een medium als twitter niet aankan, is het Musk wel.
@BobDobalina | 27-04-22 | 14:18: Zou ie dan toch een linkse rakker zijn?
Beetje humor, prima. Dat is wat deugkneuzen missen.
Zou wel netjes zijn als je erbij vermeld had dit stukje van Ezra Klein uit de NY Times geplakt is. Ezra Klein is nou niet bepaald iemand die bekend staat, de affaire Yglesias indachtig, als toonbeeld van 'decency' op Twitter.
@BobDobalina | 27-04-22 | 14:18: Wel eens wat verloren op Tesla, BTC of Doge zeker? Wie kan dat nou niet aan? BobDobalul?
@Mazzelstof | 27-04-22 | 14:50: Sorry, meestal geef ik de link, but i could not be bothered this time. Overigens heeft hij verder wel gelijk dat twitter leidt tot ruzie: alleen als je je tweet zo agressief mogelijk maakt krijg je aandacht. Een reactie die fatsoenlijk en afgewogen is krijgt dat niet.
@D-Fens_1963 | 27-04-22 | 14:58: Ik moet zeggen dat ik de reacties van BobDobalina zeer waardeer, het lijkt me niet dat hij reageert omdat zijn aandelen minder waard zijn geworden.
@cugel | 27-04-22 | 14:58: Dat de competitie om aandacht een perverse prikkel is onderschrijf ik. Maar wat Ezra daar beschrijft is een (soort van) argument tegen sociale media of alleen tegen Musk als het argument tegen de vrijheid van meningsuiting is als recht van alle gebruikers. Het gedrag dat hij beschrijft heeft hij namelijk helemaal uit eigen beweging op hemzelf van toepassing laten zijn.
Joshua Potash geeft 10 voorbeelden op twitter waar megalomane Musk zijn macht gebruikte om iemand de mond te snoeren. Erg ironisch dat hij zich nu opwerpt als hoeder van het vrije woord.
Maar gelukkig hebben we voor Breton in tegenstelling tot Musk gestemd! Oh wacht!
Alleen in de EU laten we ons wapen van vrije meningsuiting tegen onszelf gebruiken door mogendheden als China en Rusland. Eindelijk komt er nu tegengas in de vorm van een wet vanuit de EU, en dan gaan we nog steeds lopen te janken over de zgn vrijheid van meningsuiting?? Iedereen mag nog steeds zijn zegje doen zoland het geen bewezen onzin (misinformatie) is en geen oproep tot geweld.
"bewezen onzin" daar bevind je je al op een "slippery slope". Wie bewijst dat? Oproep tot geweld staat buiten kijf.
“Iedereen mag nog steeds zijn zegje doen”. Zolang het maar wel het juiste woke zegje is. Je kunt nu al op je klompen aanvoelen dat de EU gaat bepalen wat misinformatie is en wat niet.
Je mag rustig roepen dat mannen kinderen kunnen baren (bewezen onzin) en je komt er prima mee weg, of dat de Islam een religie van vrede is (bewezen onzin). Niet alle bewezen onzin is blijkbaar een probleem en dan is de vraag, wie bepaald wat onzin is? Het grotere gevaar is dat de EU qua geloofwaardigheid en betrouwbaarheid China en Rusland achterna gaat, ongekozen autocraten die het beste met het volk voorhebben.
“Bewezen onzin”…. U heeft vrijheid van meningsuiting dus niet begrepen. Er zijn helaas heel wat mensen op de “brandstapel” terecht gekomen voor “bewezen onzin” en in veel landen is dat helaas nog steeds de praktijk. De grens zou lauter en alleen moeten liggen bij het toepassen van fysiek geweld. De door de rechter bewezen dader, opdrachtgever (bijv bij een oproep tot geweld) en medeplichtigen worden daarvoor bestraft.
Altijd dat argument. Bewezen onzin, iedereen weet wat dat is. De vraag is moet je zo ver gaan dat je ook kwaadaardig bedoelde nepinformatie moet toelaten? En ja, er zijn heus heel veel verstandige mensen op deze wereld die prima kunnen inschatten wat voor berichten dat zijn.
@Beste_Landgenoten | 27-04-22 | 16:59: Het gevaar is, wie bepaalt wat nepnieuws is? Waarom worden religies dan die volgens mij bewezen onzin zijn beschermd door de grondwet?
@Beste_Landgenoten | 27-04-22 | 16:59: Probleem is dat iedere informatie die hun flauwekul "narratief" in twijfel trekt of bestrijdt, per definitie wordt afgedaan als "fake news", met de onvermijdelijke roep tot modereren en controleren tot gevolg.
"geen bewezen onzin"
Er zijn ook zaken gecensureerd die juist waar blijken te zijn;
- Lab leak theory
- Hunter Biden laptop
- Verspreiding door aerosolen
- het lage risico van verspreiding van corona via oppervlakken.
etc.etc.
Juist bewezen onzin de andere kant op mag wel worden verspreid.
- Russian collusion
- Hunter Bidens laptop zou russische desinformatie zijn
etc.etc.
Jij ziet de vrijheid van meningsuiting als een zwakte. Je hebt het over een zogenaamde vrijheid van meningsuiting. Je zou het moeten zien als een van onze sterke punten.
Moge de guru ook nog even Facebook kopen. De achterklep van een Tesla zien te openen. De aangeschafte sociale media netjes inladen, achter het stuur plaatsnemen om daarna zichzelf met een herbruikbare kruisraket af te schieten richting Mars.
Te veel gekrenkte zieltjes met kleine ego’s op deze aardkloot. Waarheid of niet dat doet er gewoon niet toe. Creëer een beetje eelt op je ziel aub
Dat zal lastig gaan naar mijn mening. De jongvolwassenen van tegenwoordig zijn tot hun 20e/25e helemaal afgeschermd van tegenslag door papa en mama en ze zijn jaren lang wijs gemaakt dat ze speciaal zijn.
Art. 10 EVRM– Vrijheid van meningsuiting
1. Een ieder heeft recht op vrijheid van meningsuiting. Dit recht omvat de vrijheid een mening te koesteren en de vrijheid om inlichtingen of denkbeelden te ontvangen of te verstrekken, zonder inmenging van enig openbaar gezag en ongeacht grenzen. Dit artikel belet Staten niet radio- omroep-, en bioscoop- of televisieondernemingen te onderwerpen aan een systeem van vergunningen.
2. Daar de uitoefening van deze vrijheden plichten en verantwoordelijkheden met zich brengt, kan zij worden onderworpen aan bepaalde formaliteiten, voorwaarden, beperkingen of sancties, die bij de wet zijn voorzien en die in een democratische samenleving noodzakelijk (proportioneel en subsidiair) zijn in het belang van de nationale veiligheid, territoriale integriteit of openbare veiligheid, het voorkomen van wanordelijkheden en strafbare feiten, de bescherming van de gezondheid of de goede zeden, de bescherming van de goede naam of de rechten van anderen, om de verspreiding van vertrouwelijke mededelingen te voorkomen of om het gezag en de onpartijdigheid van de rechterlijke macht te waarborgen.
Lees lid 2 maar eens goed door en vraag je af of de VVMU inderdaad wordt geschonden door de DSA (formeel niet eens mogelijk omdat unierecht moet voldoen aan het EVRM).
Technocraat!
Interessant dat je dit deelt, maar mijn conclusie na lezen lid is een andere dan wat je wilt. Voor mij is het namelijk meer een bevestiging dat de EU versie van VvMU geen echte VvMU is, meer een VvMU-light.
Als voorbeeld de term 'bescherming van gezondheid', waarmee Corona discussies de kop in zijn gedrukt (met mijn ratio-pet op vind ik die ant-vaxxers debielen, maar met mijn VvMU-pet op vond ik het prima dat ze hun mening verkondigden).
Leuk. Heeft Rusland of Noord Korea dezelfde soort bepalingen? Vooral 2 i.d.d. leuk. En proportioneel, subsidiair... mooie begrippen. Vooral als een parlement niet meer goed kan functioneren om velerlei redenen (zoals in China.... Nederland?).
Bij klachten over schending van het EVRM kun je uiteindelijk terecht bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens. Dat is GEEN EU-orgaan. Meerdere Europese landen die geen lid van de EU zijn, zijn lid van het EVRM. De EU bepaalt dus de grenzen niet, dat doet een rechtsprekend orgaan met onafhankelijke rechters dat decennia geleden al door Europa is ingesteld.
@BobDobalina | 27-04-22 | 14:08: Hecht jij nog waarde aan het Europese Hof? Dan zit daar bij jou de fout.
@BobDobalina | 27-04-22 | 14:08: Het is gek om het Europees Hof erbij te halen in een draadje over de DSA, want het grootste probleem (in mijn ogen) is dat het juist niet het Europees Hof maar YouTube en TickTok en ja Elon Musk worden die verantwoordelijk worden voor het verwijderen van materiaal waarvan die bedrijven denken dat het niet aan de wet voldoet.
@TheOtherWhiteMeat | 27-04-22 | 14:14: Het gaat erom dat YT, Tiktok en Musk bij lokale rechters, maar uiteindelijk ook bij het EHRM, en waarschijnlijk ook bij het EU HvJ, kunnen klagen als ze menen dat de VVMU ontoelaatbaar wordt geschonden. Er is dus rechtelijke toetsing.
Daar staan zoveel redenen genoemd om de VvMU onderuit te schoffelen, dat dat geen probleem moet zijn.
@BobDobalina | 27-04-22 | 14:21:
Lekker neutraal, die EU rechtbanken.
@BobDobalina | 27-04-22 | 14:08:
EVRM, ja dat wordt plat gelopen door Turkije. Alles wat ze niet aanstaat gaan ze zeiken en wij weten allebei, Turkije is een baken van democratie... zucht.
De beleggers in Tesla staan terecht wat minder hard te juichen.
Want?
Musk, president?
Wat hij nu allemaal kan doen is toch veel leuker? Maar wie weet, over een paar jaar
Interessante gedachte
De kritiek en angst voor het eenvoudige standpunt van Dhr. Musk zegt veel over de doelen en werkwijzen van diegenen die deze mritiek leveren, in het bijzonder van machthebbende organisaties, overheden en politici.
Zo is het, oude tactiek: klein bonnetje droppen (rumoer veroorzaken), afstand nemen en kijken wie er als eerste op afvliegen. In het geval van Musk versus de onverbetelijke wereldverbeteraars, even opletten wie er het hardste janken, die hebben nl. het grootste belang.
Werd hier eigenlijk reeds prima uiteengezet:
www.geenstijl.nl/5164744/de-overname-...
Je begint je zo langzamerhand af te vragen waarom de EU zo 'eensgezind' tegen Poetin optreedt...
Musk past helemaal in het rijtje Voltaire, M Luther King, Loesje.
www.loesje.nl/wp-content/uploads/2013...
Hoe is het toch mogelijk dat sommigen hem daarvoor nu wil cancellen?
‘Links-progressief’ is Kaag; hautain, geen kritiek/tegenspraak, wegkijkend van foute vrienden, beknopt wereldbeeld, ver van de werkelijkheid en waarheid. D66-stemmers zeg maar.
Over alles mogen zeggen; gaan we Johan Derksen en z’n maten nog slopen? Tijd voor, zin an!
Letterlijk slopen dan hè, dat mag.
Anders is het oproepen tot sloopgeweld en dat mag dan weer niet.
Lastig.
VVMU:
Je moet alles kunnen zeggen, maar niet alles willen zeggen.
Kwestie van fatsoen.
Helemaal eens.
Probleem is dat wappies een mening en feiten niet kunnen onderscheiden. Die worden dus constant gejorist wanneer ze onjuiste info plempen. En vervolgens jammeren ze dat hun 'mening' gejorist wordt, en klagen ze heel sneu over de VVMU.
Precies dat.
@Papa Jones | 27-04-22 | 13:39: Of nou ja, probléém... het is helemaal geen probleem natuurlijk, slechts een feit...
@Papa Jones | 27-04-22 | 13:39: Het niet kunnen onderscheiden van juiste en onjuiste informatie is niet het exclusieve domein van wappies. Waar het misgaat is bij onwil en onvermogen meningen bij te stellen aan de hand van nieuwe en/ of betere informatie. Dat is iets wat ieder van ons aangaat, want dat is heel normaal menselijk gedrag. Nooit is er een garantie voor betere, meer accurate meningen door discussie. Kwalijker dan dat, er is ook geen enkele garantie te geven dat degene die het censureren doet ook de partij is die feitelijk correct is.
Waar wel een garantie voor te geven is, is dat helemaal niemand ergens ooit werd overtuigd door te worden gecensureerd.
@Papa Jones | 27-04-22 | 13:42:
maar moeten zij daarvoor gejorist worden? Is het niet beter dat die onjuiste informatie weerlegd wordt door middel van een tegenreactie? Voor mij ligt het verwijderingscriterium enkel bij opruiing of haatzaaien.
Dat was het argument van Balkenende toen Theo van Gogh werd afgeslacht.
@lekgoot | 27-04-22 | 14:23: Nee, tegenreactie heeft geen zin. Nepnieuws wordt met een doel verspreid.
@Mazzelstof | 27-04-22 | 14:19: De bron die het nepnieuws verspreidt is hardnekkig. Denk bijvoorbeeld ook aan oplichters die geld aftroggelen via één of ander 'geniaal' concept. Uiteindelijk worden die vaak wel veroordeeld, maar dan hebben ze al veel slachtoffers gemaakt.
@Papa Jones | 27-04-22 | 15:08: en wie bepaalt eigenlijk dat iets nepnieuws is?
@Papa Jones | 27-04-22 | 15:15: Die oplichters die veel geld aftroggelen klinkt mij net als de EU in de oren.
@Papa Jones | 27-04-22 | 15:15: Die zijn er zeker. En je gaat het niet voorkomen met censuur. En trouwens heb je ook kwakzalvers die werkelijk menen dat ze een speciale gave hebben en oprecht menen goed te doen. De wereld is chaotisch en grijs. Verreweg de meeste mensen op deze planeet geloven in nonsens. Bekeken over de geschiedenis van onze soort hebben vrijwel alle exemplaren die ooit hebben bestaan hun hele leven heilig overtuig geweest van volstrekt ridicule flauwekul. Wat maakt dat we ons de arrogantie kunnen veroorloven dat wij en wij alleen aan dat lot zijn ontsnapt?
Welnu dat kunnen we proberen te beargumenteren dat we geen idioten zijn. De kosten daarvan zijn dan dat we kunnen falen om twee redenen en slagen om één.
In de jaren 60 en 70 moest alles gezegd kunnen worden. Dat was de mening Links en Liberaal. De heilige huisjes moeten niet slechts omver, ze moesten worden vernietigd. En dat deed Links met o.a grove taal, scheldpartijen en drammen. Wie protesteerde was een wappie, een schijnheilige, een behoudende. Fatsoen was achterhaald. Links gebruikte WO2 en Auschwitz als wapen. Want anders dan...... De vrijheid van meningsuiting, pluriformiteit van de pers. Deze operatie werd betaald door de belastingbetaler. De informatie werd beheerst (geschreven pers, televisie).
In de jaren 80 had Links en Liberaal zichzelf tot in de haarvaten van de maatschappij ingebed en toen werd de gebruikte methode bij het oud vuil gezet. Men ging over op een nieuwe werkwijze. Wij Links zijn nu de regerende klasse en Wij Links bepalen hoe u mag praten, denken en leven. Feitelijk de werkwijze van een dictatuur. U mag stemmen, u heeft de keuze uit een aantal kranten, u kunt kiezen uit een aantal omroepen. Wij Links hebben alles van de wieg tot het graf voor u geregeld, dus nu zoet zijn en luisteren.
*Fatsoen is het voldoen aan de geldende normen en waarden.
Normen en waarden veranderen met de tijd*
De landen waar Twitter geblokkeerd is.
China, Iran, Myanmar, North Korea, Russia, Turkmenistan, and Uzbekistan.
Daar hoort de EU natuurlijk ook tussen te staan.
Haha, super.
het mooie is dat de EU straks kansloos is tegen Musk. Musk beheerst straks alles. Hij kan zelfs internet aanbieden via zijn satellieten. Dus Musk tegenwerken via internetproviders zal ook niet werken. Het lijkt wel een script van een James Bond film.
Ook al draait de EU het internet nog niet dicht, doe mij maar alvast een abonnement op zijn internet.
Had China niet van die raketten die satellieten kunnen vernietigen? Misschien kan de EU daar een aantal van bestellen. Kan zij meteen de great firewall in de deal opnemen.
Blijkbaar vinden ze dat er een gevaarlijk grote groep gevaarlijk domme en gevaarlijk manipuleerbare groep wappies en elkaaropnaaiers zijn.
Nog los van trollen en intriganten die het gewoon leuk vinden mensen in doelwitten te veranderen.
Ze zijn er helaas wel.
Iets vinden is iets anders dan feiten.
Daarbij zullen er altijd ongure figuren zijn, op beide kanten. Get over it.
Ze zijn zelfde grootste opnaaiers en die rol willen ze niet kwijt.
Genieten hoor, al die mensen waarbij nu het slipje in de knoop zit, voor het "redden" platform waar ze graag hun slipjes in de knoop wrijven. :-p
Musk koopt Twitter, zegt dat ie de vrijheid van meningsuiting wil vergroten. Reactie EU: Haal het niet in je hoofd om tegen onze regels in te gaan.
Nexit graag.
EU moet zijn bakkes houden, klinkt als een jaloers gedrocht, welke big tech hebben hier met hun regeltjes zoals de cookie schermpjes voor elke site?
Typefout
De VVMU is niet absoluut. Als sinds het bestaan van dit grondrecht zijn er inbreuken mogelijk, bijvoorbeeld het verbieden van oproepen tot geweld, genocide of discriminatie. Ik weet nog dat veel reaguurders begonnen te piepen over het het blokkeren van de Russische Staatsomroep. Als je ziet wat voor berichten daar voorbij komen, zoals de oproep om Oekraine en haar inwoners van de kaart te vegen, zijn dit volstrekt verboden uitingen die nooit door de VVMU kunnen worden gedekt. Het blokkeren van deze kanalen is dan ook een plicht van iedere democratische rechtstaat.
Verder zal de DSA zal gewoon moeten voldoen aan de uitzonderingsclausules van art. 10 van het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens. Er is dus ook formeel geen enkele schending van de VVMU. Maar goed, er lopen hier zo goed als geen juristen rond, maar iedereen heeft kennelijk wel verstand van de VVMU. Volg eens een college grondrechten zal ik zeggen en misschien leert u nog wat.
Dat teststraten en medewerkers van de GGD geterroriseerd werden door idioten, opgehitst door via fb en twitter nepnieuws verspreide idioten als Baudet en Engel, is toch wel een dingetje.
Al roepen de Russen me 1000 keer op om Oekraïners te vermoorden, dan zal ik het nog niet doen. De EU is absoluut niet de beschermer van Vrijheid van Meningsuiting, nog van onze belangen. Het is een zootje ondemocratische bureaucraten, die bang zijn voor hun hachje en de DSA is niks anders dan een stok voor het geval dat. Die stok is tegen ons bedoeld, niet voor ons.
@Blauwpetje | 27-04-22 | 13:58: " Al roepen de Russen me 1000 keer op om Oekraïners te vermoorden, dan zal ik het nog niet doen. " - leuk voor je, maar dat maakt een dergelijke uiting nog niet legaal.
"een plicht van iedere democratische rechtstaat".....
Laat me niet lachen man.
Het zou een plicht in iedere democratische rechtstaat moeten zijn om conform de verkiezingsuitslag de grootste partijen een regering te laten vormen.
Wat een onzin. Volgens uw beredenering moet een ouderwetse cowboyfilm dus verboden worden omdat de cowboys schreeuwen dat ze de roodhuiden gaan vermoorden?
@BobDobalina | 27-04-22 | 14:05:
Oproepen om Wilders te vermoorden mag dan weer wel?
Hypocriet!
Twitter is al een open riool, begrijpelijk dat Europese leiders het enigszins hygiënisch willen houden.
Heb jij die 'Europese leiders' gekozen?
Ik wil ook wel eens wat.
Ook in een dicht riool stroomt gewoon stront hoor.
Ik heb het democratische Europese Parlement gekozen.
@thanseeuwen | 27-04-22 | 13:29: Nep-democratisch Europees Parlement.
Oh jee, twitter vrij. Komen dan ook de statelijke actoren die verkiezingen beïnvloeden weer terug? Bij de vorige verkiezingen stond een rus voor de deur die mij dwong op D66 te stemmen. Nee Kasja, doe iets!
Kan me er wel wat bij voorstellen. Die hele EU was er überhaupt nooit gekomen als de media wat kritische geluiden had laten horen.
Als ze willen dat ik m'n bek moet houden wil ik zwijggeld, een tiny house en 3 keer per dag iets te eten (vegetarisch).
Da's zo geregeld: neem een fakkel of waxinelichtje...
GS stelt deze week terecht dat voor een behoorlijk functionerende vrijheid en democratie vvmu nodig is, én vrije nieuwsgaring/vrije pers. Alleen dan kan een open en vrije discussie worden gevoerd, en kunnen kiezers op behoorlijke wijze hun mening vormen.
Tegelijk is het daarvoor nodig om kinderen op school al te leren om zelf na te denken, informatie te verzamelen en te beoordelen, etc.
Inmiddels worden kinderen al in het primair onderwijs opgezadeld met o.a. klimaatalarmisme en wokegedoe, en worden op de socials disclaimers en blokkades ingezet m.b.t. allerlei berichten die een mainstreamnarratief ter discussie stellen.
Dit zal tegelijk de angst zijn van Brussel en allerlei gevestigde partijen; als we kinderen (weer) gaan leren om zelf te denken en informatie te zoeken, vinden en beoordelen, komen allerlei verhalen die Brussel en andere gevestigde partijen uitdragen ter discussie te staan. Haha. En het ging net zo lekker.
Zelfstandig denkende mensen zijn het grootste kennis -en culturele kapitaal dat we hebben. Dat indoctrineren op scholen en via media is inderdaad een verschrikking. Het valt mij bv ook op dat in gewoon entertainment dit al ingevoegd wordt, laatst bij dat per seconde wijzer iets over enorme toename van bosbranden op de wereld. Dat is dus wappieschap. Wetenschappelijke bronnen zeggen dat die toename er niet is. We dat mensen er meer mee te maken hebben want ja, heel erg veel mensen meer en dat blijft nog wel zo door gaan.
De haat die Musk oproept is veelzeggend. In zijn tweet zie ik alleen dat hij binnen de grenzen van wetten VVMU wil. EU/links progressief wil dat niet. Die willen juist buiten de wet om een soort religieus schuldgevoel en zelfcensuur er in rammen.
Ik vind het een hele mooie duidelijke tweet van Elon.
Maar helaas voor hem, en voor ons, klopt hij niet. Het idee dat we al stemmers hebben bepaald hoe betuttelend de Europese wetgeving is echt onzin, daar is eigenlijk geen relatie met ons stemgedrag te vinden.
Als je in de VS geld doneert aan de Democraten betekent dat nog niet dat je links bent. Genoeg rechtse lieden die geen moer meer te maken willen hebben met die idioten uit de GOP. Kennelijk lopen er binnen GS nog veel mensen rond die de republikeinen na de 4 jaren van schandalen, corruptie, bijna staatsgreep en warme banden met Putin nog steeds een warm hart toedragen en iedereen die daar niet blij van wordt "dichtgetikt links" noemen (over tendentieus en ongefundeerd gesproken). We hebben verder gezien waar nepnieuws toe kan leiden in deze wereld. Coronawappies, FvD-stemmers en nu "maar de Nato is begonnen"-roepers. Allemaal geen probleem in tijden van vrede. Nu we informeel in oorlog zijn met Rusland en landverraders als Orban en Le Pen nog steeds idioot veel stemmen trekken is het tijd om wat te gaan doen aan de verdere verspreiding van haat en leugens. Als de EU morgen zou aankondigen dat ze fundamentalistische moslim haatzaaijerij op internet gaat verbieden heeft niemand daar een probleem mee, terwijl je dan net zo goed kan roepen "maar vrijheid van godsdienst". Er is geen plaats voor intolerant en haatzaaiend gedachtengoed. Zeker nu er steeds meer bewijzen opduiken van Putins bewuste strategie om door middel van valse info Westerse samenlevingen tegen elkaar op te stoken en mensen als Wilders waarschijnlijk gewoon op zijn loonlijst stonden, is de DSA een welkome regeling. En verder is de DSA is een ontzettend mooi voorbeeld van waar Europa leidend in kan zijn.
Zo, dat lucht op he.
Fuck man, jij weet dingen!
Zolang je zelf maar dingen kunt blijven roepen over personen die jou niet aanstaan.
Dan is het goed toch?
Roepen dat Wilders “waarschijnlijk” op de loonlijst stond van de Russen is geen nepnieuws hè
Da’s gewoon een valse aanname.
En jij moet natuurlijk gewoon kunnen roepen over Orban en Le Pen wat je maar kwijt wilt, want dat doet de reguliere pers ook, dus dan mag het.
Jij hebt Twitter niet eens nodig om vals te spelen.
@Montgomery Burns | 27-04-22 | 13:23: er lopen hier in de panelen een paar verstandige mensen rond en ik ben altijd verbaasd over de reacties die sommige goede tegels krijgen op het moment dat ze tegen het gedachtegoed van dom rechts in gaan. Je kunt sommige mensen gewoon niet met ratio benaderen. Juist die mensen, waar u vrees ik ook toe behoort, moet je in bescherming nemen tegen ophitsers. Ze zijn inderdaad te dom om zelf na te denken.
Jouw tegel geeft precies aan waar het mis zit tussen de oren. In blinde angst (jezelf dan wel
door media aangepraat) het vrije woord willen verbieden door het te koppelen aan allerlei vervelde gebeurtenissen of groeperingen. Precies het gedrag dat foute regimes zo typeert en gebruiken als middel om de mond te snoeren en het volk dat het nog toejuicht ook. Laat de anderen toch lekker roepen man en wees eens wat minder angstig als je geluid hoort wat je niet aanstaat.
Okay I'll bite: Waar is dat bewijs dat Wilders op de loonlijst van Poetin staat?
@Ruimedenker | 27-04-22 | 13:25: aangezien mijn gedachtegoed steeds minder hier wordt gewaardeerd kan ik geen linkjes meer plaatsen, maar de weigering van de PVV om inzage te geven in de partijfinanciering in combinatie met het bezoek van Wilders in 2018 aan Rusland (met foto in de Duma met opgeprikt vriendschapsspeldje "from Russia with love"- zoek maar op) en het feit dat PVV tegen de motie van BBB stemde om het vermogen van de Putinkliek in Nederland in kaart te brengen, doet mij dit vermoeden. Ik zag waarschijnlijk omdat ik het niet kan bewijzen maar ik vind dit sterke aanwijzingen.
@BobDobalina | 27-04-22 | 13:32:
En ik vind dat je dat moet kunnen zeggen.
Twitter/ vvmu zijn natuurlijk veel groter dan een voorbeeld over Wilders of Orban.
Maar het is lastig te definiëren wanneer iets kwetsend is of haatzaaiend.
Dat is heel persoonlijk.
Ik denk dat afspraken over fatsoen goed te maken zijn.
@Ruimedenker | 27-04-22 | 13:25:
Eens.
Het is totaal niet onderbouwd nepnieuws wat er in bovenstaande tegel wordt gesteld.
Kijken we naar “vriendjes van de Russen zijn” dan is dat decennia lang, denk vanaf de jaren 60, gedaan door links. Groen Links en voorgangers, pvda, D66 zijn met niets anders bezig geweest dan uithollen van de NAVO, de Amerikanen verdacht maken en het dienen van Russische belangen.
Zie hier een voorbeeldje van de motie Sjoerdsma uit maart 2014.
www.parlementairemonitor.nl/9353000/1...
Dat was nog geen 3 weken na de inname van De Krim door de Russen.
De tegenstemmen kwamen van CDA, VVD en PVV.
@Isditandersgenoeg | 27-04-22 | 13:28: lees mijn andere tegel hierboven: het vrije woord wordt helemaal niet verboden. De DSA voert in principe uit wat nu al lang mogelijk is. Het daadwerkelijk blokkeren van strafbare uitingen. (Zo levert bijv. het opzettelijk verspreiden van nepnieuws al snel laster/smaad op en is dus verboden en zo zijn er nog wel meer wetsartikelen te bedenken die worden overtreden door het nepnieuws over corona, door de gemiddelde Qanonuitingen en door Russiche propaganda).
Wat zou er mis moeten zijn met het aan de dag leggen van een zekere mate van intolerantie ten aanzien van bepaalde individuen en/of groeperingen? Wat zou er mís moeten zijn met mensen die hun eigen interpretatie aan nieuws al-dan-niet publiekelijk ten beste geven? Zolang als wij andersdenken in dit land de hersens niet inslaan of hun boeken verbranden? Het toelaten en zelfs stimuleren van gedachtengoed dat afwijkt van het gemiddelde dat de grote massa geacht wordt aan te houden kan zeer gezond zijn voor een samenleving. Dat houdt de zaak scherp, MET NAME ten aanzien van overheden die menen zich macht te mogen toe-eigenen. Laat overheden hun bestaan maar waar maken. Laat politici en bestuurders de legitimiteit van hun acties maar voortdurend onderbouwen.
@bisbisbis | 27-04-22 | 13:55: niets en dat wordt ook niet aangepakt. Het is een natuurlijk heel makkelijk om de DSA aan te vallen door te claimen dat de DSA alleen nog maar een mening toelaat. Ja natuurlijk ben je daar tegen, maar die claim is nergens op gebaseerd. Goedkope retoriek is het.
@Ruimedenker | 27-04-22 | 13:38: Zoals het woord blank niet gebruiken omdat Sylvana S. zich dan gekwetst en onveilig voelt?
"Er is geen plaats voor intolerant en haatzaaiend gedachtengoed" ....
Ga je nu ook al proberen de gedachten van mensen te bepalen?
@BobDobalina
In de VS doneer je aan beide zijden. Spread betting noemt men dat.
Heb je megekregen dat Orban de Hongaarse verkiezingen onlangs gewonnen heeft met 54,3 % van de stemmen ? Hoezo is die man een "landverrader" ?
@BobDobalina | 27-04-22 | 13:41: Toen ik voor de eerste keer dacht op een Qanon text gestuit te zijn, bleek ik achteraf een officieel WEF document te hebben gelezen.
In de VS is er maar EEN partij met twee afdelingen. Zoiets als Unilever met 4 merken wasmiddel. Want de VS is een westerse democratie (officieel is het een republiek met een grondwet) met kiesrecht. De uit het kiesrecht voortvloeiende verkiezingen zijn een bron van inkomsten uit en sturing van het stemvolk.
De GOP heeft geen warme banden met Rusland en Putin. Beide partijen hebben zichzelf ingebed in de Oekraïne, de speeltuin van de VS particraten sinds 2014.
Niet alleen Hunter Biden, ook de stiefzoon van John Kerry, de zoon van Nancy Pelosi, de zoon van Mitt Romney. Allemaal de snuit diep in de trog.
"bewijzen opduiken van Putins bewuste strategie om door middel van valse info Westerse samenlevingen tegen elkaar op te stoken"
De VS heeft aangegeven dat ze vanaf de invasie propaganda en valse informatie hebben verstrekt. Ze spendeert 22 miljoen aan anti rusland propaganda in de Oekraïne.
Het is al heel lang duidelijk waar de loyaliteit van Wilders ligt. En die ligt niet bij Rusland of Poetin.
De term nepnieuws of fake news wordt ruim rond gestrooid; in bijna alle gevallen door zij, die een andere mening/opinie/voorkeur hebben. Geen enkele journalist is onbevoordeeld, de meeste hebben een agenda. Ook de fact checkers zijn bevoordeeld.
De gevestigde media, inclusief social media, is propaganda.
Propaganda, PR, reclame, agendering, programmering.
Maar op 4 mei klinken weer de woorden, dat het hebben van een stroming/partij/ideologie zo gevaarlijk is.
PS: NATO is inderdaad begonnen. NATO had moeten worden opgeheven, na de ontbinding van het Warschaupact. Europa had een eigen samenwerkingsverband moeten oprichten.
The first NATO Secretary General, Lord Ismay, stated the organization's goal was "to keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down".
De eerste secretaris-generaal van de NAVO, Lord Ismay, verklaarde dat het doel van de organisatie was "de Russen buiten te houden, de Amerikanen binnen en de Duitsers onder(drukt)".
In Amerika ook, de maskers vallen af bij het kartel. De eenzijdige controle van het narratief krijgt zo mogelijk een flinke duw. Benieuwd of wetgeving die socials wel als publicist verantwoordelijk gaan houden er nu wel doorheen gejast gaat worden. Want dat is het probleem, je bent of voor het vrije woord binnen de wet en alleen een doorgeefluik, wat Twitter de laatste vier jaar duidelijk niet is, of je bent verantwoordelijk, zoals een krant of tv voor alles wat je doorgeeft. Met alle gevolgen van dien. De socials hebben het zo weten te draaien dat ze geen van beiden hoeven te zijn. Een soort vrijstaat van censuur en sturen van politiek narratief. En dat is nu voorbij voor Twitter. Musk is een held voor het vrije woord.
Vrijheid van meningsuiting gaat helaas niet meer... En terecht overigens... En ga is fatsoenlijke autootjes verkopen..
Volgens mijn kunne we die Musk er best bij hebbe..!
Duidelijker kan zijn tweet niet zijn.
Intussen wordt vergeten dat het meeste fake-news van de EU komt.
En die malle club gaat dan lopen zeiken?
Tja, zo laten al die 'wereld verbeteraars' zich lekker in de kaart kijken zeg. Het laat maar weer eens zeer duidelijk zien dat al deze schreeuwerds (van links) geen fatsoenlijke argumenten hebben die standhouden in een debat. Het is allemaal emotie emotie emotie zonder feitelijke basis.
Yup. Once you go woke .. you go broke ..
Heeft iemand voor die Breton gestemd ? Ik niet. Maar, met zo'n grote mond m.b.t. het vrije woord, wordt het wellicht tijd voor een welverdiend pensioen voor Dhr. Breton ...
Ik vind het nog steeds een goeie actie van de enige Musketier. De meeste andere social media platforms zijn in handen van woke. Het steekt natuurlijk dat twitter merendeels hoogopgeleiden trekt en die zijn moeilijker te brainwashen.
Nou als ik daar zo rondkijk zijn die al gebrainwasht..
Wat een kolder. Als je je verdiept in de psychologie van de mens zal je erachter komen dat iedereen gestuurd wordt, is het niet door politiek, is het wel door media, de maatschappij of conspiracy idioten als Engel. Er bestaan geen 'hoogopgeleiden'. Iedereen op de wereld is laagopgeleid. Simpelweg omdat 99% niet geleerd wordt hoe je moet nadenken. Alleen van wetenschappers zou je zeggen dat ze continu nieuwe kennis aan het vergaren zijn, maar dan nog vaak alleen in hun vakgebied, dus onder aan de streep..... Wie ken jij dan die zichzelf na zijn studie nog onderwijst met nieuwe kennis. De rest is niet meer dan een spaak in een wiel geworden. Vastgeketend aan schulden, hypotheken en verwachtingen van een maatschappij die dicteert hoe ze moeten leven. Een enkele uitzonder daargelaten.
@sLinksAmsterdam | 27-04-22 | 13:08: Ikzelf en al mijn collega's. Wij zijn met dingen bezig die nog niet bestonden toen ik op de universiteit zat. Elke paar jaar compleet nieuwe set boeken, programma's en cursussen nodig. Geen uitzondering, en wij zitten niet op facebook, instagram, tiktok, maar wel op twitter.
Hup Musk!
Iedereen een eigen mening is een fase in het evolutieproces. Dat wordt er z.s.m. uitgefokt.
Dat probeert de evolutie al heel lang, tot dusver zonder succes.
Ik herinner mij nog goed dat er indertijd van die vrijdenkers waren die dachten "ga weg met je boom, ik trek de savanne in".
Trouwens, daarvoor schijnen er al individualisten geweest te zijn die niets van dat modieuze "aan land kruipen" moesten hebben en hun eigen plan trokken door lekker in zee te blijven.
U heeft een objectieve kijk op de evolutie Dan moet u God zijn.
Met echte vrijheid van meningsuiting en een echte onafhankelijke pers was het nooit zo ver gekomen met omvolking.
De DSA is een prachtig stukje wetgeving. De dagen van het wilde westen op internet zijn eindelijk voorbij.
Da's toch juist mooi, het Wilde Westen? Niemand is verplicht ergens naar te kijken. Zelf kijk ik vaak Westerns, moet dat ook verboden worden of zo?
Terug naar de laatste ijstijd? Zoiets?
@Ichneumonidae | 27-04-22 | 13:04:
Ja, want cowboys en indianen zijn rascistisch.
Diep in iedere socialist zit een dictatortje die schreeuwt om eruit te mogen.
Die Bezos heeft toch laatst ook een grote krant of mediabedrijf gekocht? Dat moet Musk ook doen. Hij zou CNN erbij moeten kopen.
Washington Post.
@VoltaireJohn | 27-04-22 | 12:58: Dat bedoel ik. En CNN is tegenwoordig geen drie knikkers waard, er kijkt geen hond naar.
Maar bedoelt Breton ook echt iets, of zijn het alleen insinuerende verdachtmakingen zonder bewijs. Is Breton voorstander dan dus van fake news?
Dat gejank gaat me steeds meer storen. Musk heeft, letterlijk, nog niets gedaan waar die chronisch aangevallenen een aanleiding zouden moeten zien om te bibberen als een chihuahua. In tegendeel
Ze waren pas tevreden geweest als ie een groot hek om Twitter had gezet. Had van mij gemogen hoor, maar dan wèl al die deugneuzen bìnnen het hek. Dan blijf ik lekker buiten.
Ik heb een grotere angst voor de EU machtsgeilheid dan een sociaal media platform.
Met alle respect, maar misschien moeten we ons eens ontdoen van politici. Heb je ooit een politicus een groot wereldprobleem zien oplossen? Ik niet. Waarvoor hebben we die gasten eigenlijk. Ze zijn geen studenten van landbouw, oceanografie ze weten niets van de factoren die de wereld besturen.
Zelfs Plato riep al dat democratie uiteindelijk naar despotisme zal leiden. En wat ik zie in mijn korte leven, leidt het inderdaad naar despotisme.
Dank aan Musk voor de volksstammen wokerati's die huilend en krijsend doelloos over straat strompelen.
Zo beinvloeden zij de lieve vrede zoekenden, en hebben ze politieke invloed.
Doe toch niet altijd zo dramatisch. Alsof iedereen bang is voor free speech. Kijk eens een middag op Gab. De bagger, de rotzooi, dat is de keerzijde van free speech. En ja hoor je mag alles zeggen, maar het punt is ook, het heeft effect. Sommige mensen zijn extreem gevoelig voor bizarre bagger en wees eens heel eerlijk, GeenStijl zonder Joris, dat is ook een tamelijk kort leven beschoren.
Hoezo? Als mensen echte diarree plaatsen kan je het ook gewoon negeren. Je hoeft er niet perse iets van de vinden of er op te reageren of je emoties de loop laten gaan op wat anderen roepen.
Die ‘sommige mensen’ behelst een kleinere minderheid. En zijn dus geen valide aanleiding voor staatscensuur.
Van bagger en rotzooi heb je zonder enige twijfel wel verstand, zeker als oorlogscorrespondent.
Laat me toch niet lachen man.
Je kan ook niet naar Gab gaan. Dan heb je ook geen last van de in jouw ogen "keerzijde" van free speech.
Hahaha Einstein.
@Beste_Landgenoten | 27-04-22 | 13:11: Goeie comeback.... maar serieus, in plaats van een middagje Gab of GS, gewoon een middagje werken ofzo? Ik roep maar wat.
De op één na grootste aandeelhouder van Twitter is al jarenlang de Saoedische prins Alwaleed bin Talal.
Saoedi-Arabië staat nu niet bepaald bekend als een open samenleving waarin ze vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel hebben. Integendeel.
www.bbc.com/news/newsbeat-34474798
Daar hoor je niemand over.
Maar ja, islam...
Niks islam, de prins is gelijkgeschakeld met Blackstone die andere grootaandeelhouder. Religie is slechts opium voor het proletariaat, het gaat om de doekoe en hoe je dat kan blijven genereren bij overheden door verkiezingen te beïnvloeden.
Dus dat. En deze prins sympathiseert met islamitisch gedachtengoed, financiert menig akademisch "Middle Eastern Center" in de VS, die vervolgens islamisten en islam-apologeten van de ergste soort inhuren. Voorts was deze towelhead klootzak degene die de stad New York na de 9/11 aanslagen een dikke zak geld aanbood met bepaalde voorwaarden (die door toenmalig burgemeester Giuliani terecht werden verworpen).
Quote: If people want less free speech, they will ask government to pass laws to that effect.
Het punt is, ik heb de EU helemaal om niks gevraagd. In een democratie zou bijv. iemand als Timmermans daar ook niet aanwezig moeten zijn, in ieder geval niet op die positie.
Ik zie zo voor me dat Timmermans als vertegenwoordiger van ontwikkelingshulp in Ethiopië z'n dikke pens een grote, glimmende Jeep uitrolt om even over de bolletjes van de kinderen met hongerbuikjes te aaien.
Het ware gezicht van EU, interessant doen met EUvsDisinfo maar ondertussen hele websites censureren in plaats van tegenargumenten geven met hun vlaggenschip van EUvsDisinfo.
Niet zo paniekerig. Er wordt geen website gesloten tenzij de rommel zo extreem is dat het raakt aan haat zaaien en oproepen tot geweld.
@Beste_Landgenoten | 27-04-22 | 12:49: Zoals RT.com?
@UpdateAvailable | 27-04-22 | 12:54: idd maar de staats media mag er uit selecteren maar wij mogen er geen kennis van nemen. Disinfo; De nieuwe pastoor die ons dom houdt. Sommige landgenoten bevalt dat prima.
Maar dat mag je allemaal gewoon schrijven.
Je laten afleiden door wat Musk zegt over vrijheid van meningsuiting, dat is pas naief.
Hij zegt bv ook dat hij iedereen gaat authenticeren. Lijkt me goed dat er toezicht is op wat er met onze persoonlijke data gebeurt en dat de macht van de grote techbedrijven ingeperkt wordt.
Hij heeft met Starlink misschien wel de enige isp met een echte globale dekking.
Facebook, Amazon, Musk, Microsoft, ze zijn allemaal aan het uitzoeken hoe ze mensen in de toekomst volledig afhankelijk kunnen maken.
@fail | 27-04-22 | 12:42:
De metaverse? Nee ook dat zal niet slagen want je krijgt oa Chy-na nooit mee met dat soort systemen (want die willen hun eigen censuur behouden).
Dus alleen toegang met naam en toenaam?
Dan ga ik van Twitter af, zowaar mijn naam Mus is!
@Graaf_van_Hogendorp | 27-04-22 | 12:45: wellicht eindigt het met meerdere grote platformen. Elk met z'n eigen tunnelvisie, eventueel zullen landen hun bevolking dwingen op een bepaald platform te gaan? Wie zal het zeggen.
Punt is dat er iets groots aan de gang is en dat wij ons laten afleiden door dagelijkse #ophef
@fail | 27-04-22 | 12:42:
Elon Musk en WEF. Staat gewoon op internet.
Ben bang dat GeenStijl bovenaan de delete-lijst komt te staan.
Joris is heel actief, zal wel meevallen. De gouden tijden van de roze terror sjokweplok is al lang voorbij. Dat het nog een bastion van VvMU lijkt komt omdat in verNederland de rest van de MSM zowat in handen is van de Belgen die in dienst staan van de EUSSR die de meninkjes bepalen van de talking heads.
@Graaf_van_Hogendorp | 27-04-22 | 12:38:
Inderdaad op Twitter wordt je minder snel gejorist dan hier.
Dit zegt genoeg toch?
Links is bang dat ze hun machtspositie verliezen.
Het linksgedachtengif is de reden achter de vele bans.
Zij bepalen wat hun welgevalt en de rest moet zijn mond houden.
Denk jij anders dan links het blieft word je verbannen van Twitter.
@-Sloppie- | 27-04-22 | 12:39: Leest u het topic van Van Rossem van gisteravond er nog eens op na. Mocht u nog vragen hebben, en die heeft u als u de kunst van begrijpend lezen niet verstaat, mag u hier terug komen om die te stellen.
Welke machtspositie heeft links dan?
@-Sloppie- | 27-04-22 | 12:39: "Er zijn gewoon wetten en regels die Twitter zelf opstelt....." En laat dat nu net datgene zijn wat de EU wil overrulen met hun eigen wetten, bang als ze zijn voor het vrije woord.
@-Sloppie- | 27-04-22 | 12:39: De dubbele moraal is het probleem. Ik heb wel eens een post gerapporteerd waarin werd beweerd dat witte mensen geen publieke functies mogen bekleden en allemaal ontslagen dienen te worden. Volgens Twitter was dat niet racistisch. Een foto van zwarte Piet is dat volgens hen echter wel.
Ik zie wel iets in een systeem waarbij Twitter zelf geen enkele restrictie oplegt. Wanneer iemand strafbare zaken post, moet de gerechtelijke macht dat oplossen. Dat kan natuurlijk alleen als de identiteit van mensen ook bij Twitter bekend is.
Het wordt wel interessant om te zien hoe ze dit gaan implementeren, gezien de enorme verschillen in wetgeving tussen landen. Werkt Twitter straks mee aan de vervolging van mensen in China wanneer ze iets negatiefs over de CCP posten?
@-Sloppie- | 27-04-22 | 13:07: Nee, het zou een dubbele moraal zijn als we beiden hetzelfde zouden zeggen, maar jij wel en ik niet gejorist werd, en laat dit nu net iets zijn waar GS zich niet schuldig aan maakt.
Hulde. Ik ga mijn zeisjes poetsen.
"If people want less free speech, they will ask government to pass laws to that effect."
Het volk wil zoveel mogelijk rechten en zo weinig mogelijk plichten.
En waar dat conflicteert gaan mensen mopperen.
Ja het is niet voor niets dat de neo libs, socialisten, marxisten, communisten en globalisten zonder ideologie nu beginnen te mauwen en op open riool twatter in grote volumes zout produceren. Het establishment was heel dichtbij om de status quo van voor het interwebz (beschikbaar voor het proletariaat) te verkrijgen door informatiestromen te kanaliseren en stroomlijnen. Bijna alle gen x big tech miljoenairs en miljardairs waren op 1 lijn met de globalisten en hun WEF junta. Maar helaas Elon dreigt nu roet in het eten te gooien door nog 1 mainline big tech platform open te houden voor andere meninkjes dan die goedgekeurd door de Sieg Kaagjes van deze wereld.
Verwacht maar meer roep om aanpassing section 230 in 'murica en DSA in de EUSSR komende periode. Wat echt zou helpen is dat demense stoppen met neo lib, neo con (in Amerika) en socialisme (in EUropa) zouden stemmen. Dan hoef je geen hele zeewateren aan zout te produceren omdat iemand een tech platform koopt die geen absolute censuur belooft.
Als mensen stoppen met zich tot in het bizarre te identificeren met links of rechts of Trump of Biden of Liberals of Republikeinen of een geloof of een voetbalclub, en gewoon lekker vrijdenkers worden met een eigen idee over iets en dan eens rustag gaan kijken waar ze dan uitkomen, zou ook schelen.
Moet je wel een beetje moeite voor doen.
Boekje lezen. Docu kijken. Podcastje luisteren. Beetje verdiepen.
Heb je daar geen zin an, kun je je ook onthouden van stemming.
@AdvocatusDiaboli | 27-04-22 | 12:38:
Het is menselijke aard om in clanverband te denken. Individualisme is een heel nieuw concept voor ons mensaap soort, want dat was niet hoe we het hebben overleefd voor de neolithische revo.
Het probleem is dat een zeer beperkt klein groepje multi miljardair families en individuen willen bepalen wat 8 miljard mensapen denken en zelfs hoe ze moeten leven. Dat moet doorbroken worden maar dat zal lastig gaan vanwege verregaande globalisme en 24/7 non stop Agenda 2030 propaganda. Maar het kan als er maar nog een kanaal bestaat waar iedereen andere inzichten kan geven.
Ghe. WEF junta. Kan Maxima wel charmeren.
@Graaf_van_Hogendorp | 27-04-22 | 12:42:
" Dat moet doorbroken worden " .. door een multimiljardair?
@RandyBiel
Ja waarom zou dat niet kunnen?
@Graaf_van_Hogendorp | 27-04-22 | 12:42:
" in clanverband"
Dat is de ellende inderdaad.
Mensen nemen dan de mening van de clan over in plaats van zelf na te blijven denken en een individu te zijn.
De verkeerde volgorde.
En dat je ook hardop kan twijfelen aan iets zonder de kerk uitgeschopt te worden.
kletspraat, meningen zijn vrij. Leugens en propaganda niet. Bonkers blijft lekker buiten met zijn 30.000 leugens in vier jaar tijd.
@AntiZanicz | 27-04-22 | 13:18: Bonkers? Heb je dat nou helemaal zelf verzonnen? Prestatie van formaat, hou dat niveau vast man!
@Ichneumonidae | 27-04-22 | 13:28: AZ is een oude man/vrouw, meer kun je niet van maken.
@AntiZanicz | 27-04-22 | 13:18: Om dezelfde reden blijven MSM ook bij steeds meer mensen lekker buiten en sterven de kijkers en lezers letterlijk uit. Geen wonder, het zit daar vol met leugens en propaganda van AntiZanicz achtigen.
@AntiZanicz | 27-04-22 | 13:18: Leugens en propaganda? Sinds wanneer is dat verboden? Ik mag best tegen jou liegen. Pas als ik jou rechtstreekse toerekenbare schade berokken of je probeer op te lichten, overtreed ik de wet.
God, straks gaat Musk ook nog TikTok overnemen. Mijn favoriete webstek.
Hoewel, ze zijn daar naar mijn idee iets minder van de censuur en de wokiewokie-gedachte.
Tik Tokkie is van de communisten in Peking.
@Graaf_van_Hogendorp | 27-04-22 | 12:34: Merk je weinig van. Mogelijk willen de Chinezen die handel niet verkopen, dat zou kunnen.
@-Sloppie- | 27-04-22 | 12:36: Iets minder. Dat is wat ik zei. Nou ja, het is een vermoeden. Ik krijg nogal eens tiktoks doorgestuurd van m'n zoontje, met alle comments daarbij. Die zijn soms buitengewoon grof, racistisch, anti-woke etc.
M'n beeld is mogelijk wat gekleurd.
@Ichneumonidae | 27-04-22 | 12:39:
Misschien zoonlief vragen om iets over de CCP te zeggen, kijken wat er gebeurt? Namelijk dat ze apenballen zuigen? Ben ook benieuwd.
@Graaf_van_Hogendorp | 27-04-22 | 12:46: Hij zou met zijn zoontje moeten ravotten, maar ja, vervelend, narcistisch, gescheiden, nu krijgt hij alleen nog wat appjes en wil ons vooral laten merken dat zijn zoontje óók een duiveltje is.
chinees, die zitten wat minder met racistische praat. Ze doen het zelf allemaal. Hier geldt gewoon de Nederlandse wet en we mogen rekenen op spoedige handhaving.
@Normpje | 27-04-22 | 13:15: Dank voor je tips! Wil jij m'n nieuwe vriend worden? Lijkt me enigjes.
@Graaf_van_Hogendorp | 27-04-22 | 12:34:
-
Nope. Van Byte Dance (Zhang Yiming). En die moeten na in 2018 stilgelegd te zijn door de censor noodgedwongen meegaan in de officiële lijn van de Chinese overheid. Daarom is de Chinese uitgave (Douyin) totaal gescheiden van wat u hier als TikTok te zien krijgt. U mag hier helemaal apeshit gaan over de Grote Roerganger, zolang als ze het in China maar niet kunnen zien.
"needs to comply with our rules" ..... dat je het even weet. Leuk al die eigen meningen maar NIET in Europa. Dat doen we niet.
Er zijn landen in Europa die niet tot de EU behoren. Erbuiten ook. Allemaal bereikbaar met een VPN.
daar gaat het helemaal niet over. Men dient te voldoen aan de wet. En gelukkig is er net wat nieuwe wetgeving die uitgevers verantwoordelijk maakt voor de inhoud. Ongemodereerd publiceren is straks wel afgelopen.
Musk wil zelf geen anonieme schrijvers meer en de gebruikers gewoon laten dokken. Dat zouden meer uitgevers moeten doen. Dan is zo driekwart weg bij Facebook of instagram
@Colin.Fart | 27-04-22 | 13:05: nou en. dan geldt de wet nog steeds.
@AntiZanicz | 27-04-22 | 13:15: "Ongemodereerd publiceren".... censuur dus
@AntiZanicz | 27-04-22 | 13:15:
“Ongemodereerd publiceren is straks wel afgelopen.”
Mooi man, de ReichsKulturkammer is weer terug begrijp ik.
Past ook wel bij een vierde rijk.
@J-van-de-Bontekoe | 27-04-22 | 13:56: een uitgever maakt zelf wel uit wat hij publiceert. shrijvers hebben geen recht op publicatie. Begin je eigen uitgeverij.
@AntiZanicz | 27-04-22 | 14:05:
Mmm….
Deze reactie raakt kant nog wal he.
@AntiZanicz | 27-04-22 | 14:05:
Nou heeft Musk dus besloten dat bijna alles mag.
www.briefjevanjan.nl/aan-frans-timmer...
Jan heeft het perfect omschreven.
Ik snap alleen even niet waarom dat aan Timmerfrans gericht is?
@nieuwe_Deen | 27-04-22 | 12:34:
Omdat die ook de kop van een ouwe pot heeft?
@nieuwe_Deen | 27-04-22 | 12:34: Timmerfrans wil aan de macht blijven. En dat kan niet als we alles te weten kunnen komen.
Elon heeft een veel groter ijsje dan Frans en dat steekt.
Tis te hopen dattie nog wat geld over heeft voor rechtszaken.
Twitter en facebook hebben die censuur ingesteld omdat zij verantwoordelijk zijn voor wat daar gedropt word. Door een ruime censuur toe te passen proberen ze daarmee de narigheid van zich af te houden.
Nee. Door ruime censuur te beloven houden ze inderdaad politici van hun rug af die DSAtjes willen. Maar vooral zodat zij hun investeerders helpen om verkiezingen te beïnvloeden. En daarmee profiteren ze van, want schatplichtige politici zullen er alles aan doen om de monopolies te houden en te versterken door oa DSAtjes voor te stellen en de concurrentie te beperken. Het is een zelfvoedend circulair systeem wat doorbroken moet worden maar helaas snappen velen niet wat er gebeurt.
Gelul ze zijn niet verantwoordelijk buiten de basale wetgeving die er is. Ze worden niet beoordeeld als een krant of een tv zender. Dit hebben ze goed voor elkaar. Wetgeving die onder trump voorgesteld werd om dit te reguleren heeft het toen niet gehaald. Dit is het hele punt. Ze zijn selectief, nu komt er een gelijk speelveld en dat ziet men dus niet zitten. Wie zijn er nu de anti Democraten en dictators. Wordt veel duidelijk.
@hanohano | 27-04-22 | 13:26: smiley!
REAGEER OOK