Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jeugdzorg-ambtenaar stuurt dreigbrief aan toeslagouder op nieuw werkadres

Pogingen tot nuance pakken verkeerd uit

Peter Pannekoek maakte STAATSONTVOERINGEN tot trending topic in het lexicon van het toeslagenleed. Dat schoot bij ene Stijn Verbruggen in het verkeerde keelgat en die klom op z'n werkwandje om zijn c.v. als jeugdzorgwoordvoerder een flink stuk langer te maken met een enorm huilie-huilie-verhaal over hoe 1115 uit huis geplaatste kinderen van ouders die ten onrechte door de Staat kapot zijn gemaakt niet zomaar terug naar huis kunnen en dat het allemaal heel ingewikkeld ligt en met privacy en dossiers en zo en dat ze heus wel hun best doen om kinderen die überhaupt nooit weggehaald hadden moeten zijn op te sporen, maar die ouders zijn ook geen lieverdjes. Voor wie nog steeds twijfelt of Jeugdzorg een mensenslopende vernielmachine vol vingerwijzende bemoeimoeders (m/v) is: Ja, mensenslopende vernielmachine vol vingerwijzende bemoeimoeders (m/v). En om zeker te weten dat gedupeerde moeder Janet Ramesar daar ook nog eens aan herinnerd werd, wilde Stijn Verbruggen haar ook nog even per post benaderen op haar nieuwe werk met een brief in een envelop met het Jeugdzorg-logo d'r op.

Social

Nog zo'n bemoeimoeder die de schuld elders legt

Social

Reaguursels

Inloggen

Bij jeugdzorg werken toch wel de meta-politica vrouwen van D66, GL en PvdA.

ratelaar | 09-04-22 | 07:28

Deze gast heeft blijkbaar echt geen benul van wat zijn jeugdzorg voor schade aanricht. 100% beroepsblind. Bij jeugdzorg is het net zo slecht gesteld als bij de belastingdienst. Tot op het bot gaat het daar om het in stand houden van het rotte systeem. Kinderen en ouders worden veracht.

RWrw | 09-04-22 | 06:33

En jullie geloven echt dat dit toevallig is?

Rest In Privacy | 08-04-22 | 23:47

OMG met drie uitroeptekens. Die Stijn Verbruggen heeft geeneens door hoe extreem fout hij is met het sturen van een jeugdzorgbrief naar een werkadres. Wat een ongelofelijke nono. Waarom heeft deze vent in godsnaam een goed betaalde baan i.p.v. bij de plantsoenendienst te werken?

Grachus | 08-04-22 | 23:34 | 2

Jij denkt dat je bij de plantsoendienst niet goed verdiend? Haha.

sLinksAmsterdam | 09-04-22 | 07:42

Ik wil van dit soort organisaties en iedereen die er werkt af. Het is talentloos volk zonder enige toegevoegde waarde.

Stijlicoon | 08-04-22 | 23:27 | 1

"Jeugdzorg" doet meer kwaad dan goed. Ik wens het niemand toe dat ze verplicht worden om met "jeugdzorg" te moeten werken. Je leven wordt een hel en iedereen is uiteindelijk slechter af. Nu ja, behalve natuurlijk de jeugdzorg medewerker. Die glimt dat hij weer "geholpen" heeft en zijn 'nobele' aard heeft kunnen tonen.

Grachus | 08-04-22 | 23:37
-weggejorist-
KristaKnibbe | 08-04-22 | 23:21 | 2

Je hebt kaf en koren. Het koren werkt in het bedrijfsleven en het kaf wordt gedumpt bij Jeugdzorg omdat het UWV ze ook aan de straatstenen niet kwijt kan. Stelletje losers.

Nivelleermarionet | 08-04-22 | 23:09 | 1

U slaat ern station over: het kaf gaat in de politiek en de regeringe en het kaf daarvan van gaat naar Jeugdzorg.

Bull-Sunnyboy | 08-04-22 | 23:39

Sommige mensen lopen dermate op hun tenen, zowel financieel als mentaal en weet ik veel allemaal , dat ze 1 tegenvaller al niet meer op kunnen vangen. Dan kun je wel zeggen dat er 'meer dan 1 vinkje' aan de hand moet zijn, maar er zullen er genoeg zijn die door de belastingdienst over het randje geduwd zijn

Pierke Smulders | 08-04-22 | 23:04

Als kind heb ik een aantal jaren in de jeugdzorg molen gezeten. Ook uit huis geplaatst (de redenen die mij verteld warenleken logisch maar of dat de echte redenen waren weet ik niet) maar

Super Grover | 08-04-22 | 22:31 | 3

(Iets te ijverig met verzenden.) ik had altijd het gevoel dat noch de ouders,noch de kinderen gehoord worden. En beide dragen een stigma mee van "oh je zat in een internaat, dan was je wel extreem..." vul maar in. Ma werd met grote regelmaat bestookt door die club. 30 jaar later merk je nog steeds wat het met je heeft gedaan

Super Grover | 08-04-22 | 22:34

@Super Grover | 08-04-22 | 22:34:
Ik heb hierover ook wat geschreven. Kan niet oordelen over jouw situatie, maar wellicht had je met begeleiding aan huis nog thuis kunnen blijven ondanks dat het moeilijk was. Laat je niet stigmatiseren, de tijdsgeest was heel anders. Probeer zo evenwichtig mogelijk te worden.

letopuwzaak | 08-04-22 | 22:52

Als 12 jarige ben ik uit huis geplaatst door de Raad voor de kinderbecherming vanwege onhandelbaar. Het was een gouden greep. Ik werd opgevangen in een internaat door allerliefste mensen die het beste met mij voor hadden en mij rust en stabiliteit gaven. Samen met al die getormenteerde lotgenoten een geweldige tijd gehad. En natuurlijk de zaak op stelten gezet waar de volwasennen begrip voor toonde en wisten te reguleren. Dat was blijkbaar een andere tijd dan nu aan de orde is.

aflaatverkoper | 09-04-22 | 01:24

Ik ken die naam, dacht ik nog. En dat klopt. Stijn is ook betrokken bij de PvdA fractie in Nijmegen. Verklaart het een en ander, aan burgerhaat.

Sjors W. | 08-04-22 | 22:30 | 1

Andere mensen-haat bedoel je.

Grachus | 08-04-22 | 23:38

Het is een groot drama maar wat ook een drama is: waar is de barman? Hopelijk is hij niet ontvoerd door de staat.

Brabeaulander | 08-04-22 | 22:19
-weggejorist-
Dr_Johnson | 08-04-22 | 22:13 | 1

Verbuggen is gewoon een enorme lul. Wat is dat toch voor een type volk dat dit soort functies met alle liefde vervult? Beetje hetzelfde soort dat in WW2 als kampbewaarder werkte.

De gehele Nederlandse overheid zou op de schop moeten. Incapabel gajes zonder een greintje empathie. Ja-knikkende buklaven die nergens zijn zonder procedures of lijstjes. Omhoog likkende en omlaag schoppende, burger hatende trollen die het nooit of te nimmer zouden redden in de private sector, waar gewoon gewerkt moet worden.

ViagraFalls | 08-04-22 | 22:10 | 4

@theo-is-dood | 08-04-22 | 22:29: Zijn dit de toeslagouders? Degene die ik op TV zie, voldoen totaal niet aan dit beeld. Best toevallig dat dit standpunt aansluit bij de opmerkingen van Pinokkio, maar dat mag. Verder ben ik t wel eens met het standpunt, dat niet zomaar iedereen recht op een kind heeft.

vladimirows | 08-04-22 | 22:45

@theo-is-dood | 08-04-22 | 22:29: Hoorde dat het bij Jeugdzorg zo erg is, dat zelfs ereen eruit stapt, omdat ze het niet meer kan aanzien wat ze flikken daar. Als ergens een onderzoek naar moet komen is het jeugdzorg. Die vrouw kan er niet meer van slapen, vooral voor de mensen die niet zo goed hun woordje kunnen doen, daardoor zelfs onbekwaam worden verklaard, dus ke kind kwijt, zelf een plaatje opgeplakt, de rechter luistert alleen naar jeugdzorg, dus advocaten kunnen niets meer weerleggen en geven het zelfs op. Zo erg , alleen om geld , een kind kost 10.000 euro, om ieder aan het vreten te houden, dit is nog aan de lage kant.

gato | 08-04-22 | 22:58
▼ 1 antwoord verborgen

Nou, deze mevrouw Sjenett spoort voor geen ene meter. Je gaat dit soort privé zaken toch niet op een publiek kanaal zetten.

Zwizalletju | 08-04-22 | 22:09 | 3

Het allergoedkoopste effectbejag

theo-is-dood | 08-04-22 | 22:10

Achter gesloten deuren vreet jeugdzorg je op. De enige kans op een mogelijkheid tot een fair fight is en plein publique.

Robin Hood | 08-04-22 | 22:30

Van Mevrouw is het echt geen charmante actie. Stijn had echter vanuit zijn functie, medewerker jeugdzorg, beter moeten weten en dat je dit soort zaken niet in de openbaarheid via twitter met privéaccount beantwoordt. Zelfs al zoekt mevrouw zelf de aandacht, reageer niet met een privéaccountje want das niet professioneel

Yor_Kok | 08-04-22 | 22:39

Ik woon deels in Rusland, Nederland en Frankrijk. Mijn jongste zoon is tien jaar oud. Omdat mijn zoon nergens woont heb ik constant met Bureau Jeugdzorg te maken. Tuig van de riggel is het. Ik ben meerdere keren vanuit het buitenland in komen vliegen terwijl niemand aanwezig was. Abfuhren und abfknallen.

Red shirt | 08-04-22 | 22:01 | 13

@Red shirt | 08-04-22 | 22:32:
Hij is dan toch woonachtig en schoolgaand in Nederland? En ingeschreven. Dus jullie kunnen alleen in de vakanties naar jullie andere huizen neem ik aan. Vanwege zijn school/leerplicht.

letopuwzaak | 08-04-22 | 22:48

1/3 jaar in Rusland/Nederland/Frankrijk is minder dan 180 dagen per jaar in een land wonen, dus in geen enkel land belasting betalen. Helemaal legaal maar om de een of andere reden hebben ambtenaren moeite om zich die oplossing voor te stellen.

W_F | 09-04-22 | 00:38

En waar zit je die iverige 5 dagen dan? In het vliegtuig?

Happy People | 09-04-22 | 06:15
▼ 10 antwoorden verborgen

Kom op zeg, je gaat me niet vertellen dat Jeugdzorg weet waar iemand pas een week werkt, dat adres moet ze toch echt zelf hebben opgegeven als correspondentieadres. Dan rijst de vraag; "Wat is de reden dat ze geen huisadres heeft opgegeven?" En van een overheidsinstantie verwaxchten om correspondentie via social media te delen... zucht..

Sneerpoets | 08-04-22 | 21:59 | 1

“ Je had me trouwens ook even kunnen bellen of via Linkedin kunnen berichten ipv”

Sjenett is niet bijster slim. Officiële correspondentie gaat niet via LinkedIn.
Kortom dit is dom en goedkoop effectbejag

theo-is-dood | 08-04-22 | 22:01

peter poffertje,van het naoorlogse verzet

einstein brain | 08-04-22 | 21:57

Ik heb gisteren het programma Jojanneke en de jeugdzorgtapes zitten bekijken.... Ik ben toch niet snel onthutst, maar wat je daar zag was schrijnend. Kinderen die niks fout hadden gedaan bij gebrek aan plaats maar in de jeugdgevangenis onder gevangenisregime werden geplaatst, maanden in isolatie, met gevolg compleet gesloopte kinderen die slechter uit een hulpverleningstraject kwamen dan ze er in gingen en totaal ontspoorden tot euthanasie wegens emotionele schade aan toe.
En dat in een van de rijkste landen ter wereld. Schandalig!

me163komet | 08-04-22 | 21:56 | 1

Yep.
Kan hier gewoon.

Bataafje | 08-04-22 | 22:12

Verbruggen functie elders.

TonAlias | 08-04-22 | 21:53

Verbruggen: "Ik verkeerde in de veronderstelling dat je politiek actief was (ipv werk)."

Met andere woorden: je kan of politiek actief zijn of werken. Maar waar krijgen al die politici dan voor betaald?

Anomiemus | 08-04-22 | 21:51 | 1

Alsof jeugdzorg brieven naar iemands politieke "werk" sturen wel acceptabel is.

W_F | 09-04-22 | 00:42

Gewoon kunnen doen wat je wil ongeacht het leed.
Consequenties zijn er niet, die verdwijnen in de ambtelijke molen
Ons systeem is helemaal stuk!

polletjepiekhaar | 08-04-22 | 21:49

Wil best geloven dat er ouders bij zullen zitten waar meer aan de hand zal zijn geweest dan alleen de schuldenproblematiek door die kindertoeslagenaffaire, maar geloof echt nooit dat dit ook voor de meerderheid zal gelden van die ouders specifiek m.b.t. deze affaire.

Jan, Leiden | 08-04-22 | 21:47
-weggejorist-
reservebelgië | 08-04-22 | 21:35 | 23
▼ 23 antwoorden verborgen

Kosten van een jeugd werker is 30 000 per cliënt per jaar voor de gemeente. Daar moeten ze 5 contactuurtjes voor hebben. Ze mogen zelf bepalen of de zorg nog nodig is. Er zijn hier door natuurlijk weinig kinderen die zelfstandig genezen van de jeugdzorg voor hun 18e. Het is geen industrie die zichzelf zal opheffen

PipoClownde | 08-04-22 | 21:33 | 3

Schuldhulpverlening idem dito. De één zijn ellende is de ander zijn dikbelegde boterham.

Spring Bruissteen | 08-04-22 | 21:40

@Spring Bruissteen | 08-04-22 | 21:40:
“ Schuldhulpverlening”
Prachtig woord. Schuldhulpverlening, wat houdt dat nou toch in?
Hoeveel mensen werken in die hulpverlenersindustrie?

theo-is-dood | 08-04-22 | 22:05

Juist. Goed gezien. Ga maar eens na wat historisch met "zorg" industrieen gebeurd: vele lagen goed bedoelde knuffelbeertjes rapporten met wetenschappelijke en bestuurlijke vaagtaal verbloemen de onkunde van het bestuur om het doel van al dit: zorg dat het kind adequaat volwassen wordt, is een middel is geworden om bankrekeningen te spekken. Een kind in de shit is een bussinessmodel! hou ze in de shit! en de ouders erbij graag! adnex bussinessmodel II. Money!
heej.... dr is toch niks mis mee met geld verdienen?! *clack.... cynisme uit

nobodiesunmighty | 08-04-22 | 22:07

Wees geen Stijn.

Spring Bruissteen | 08-04-22 | 21:32

Let even heel goed op welk beeld hier geschetst wordt. Ik ken meerdere mensen die werken bij bijvoorbeeld een veilig thuis en laat een ding duidelijk zijn; veel kinderen worden gewoon weer naar huis gestuurd als ze zelf de mond niet opendoen, ookal is er een sterk vermoeden dat. Papa en mama volledig doorgesnoven? Jammer geen bewijs.

Een uithuisplaatsing vind dus ook niet plaats enkel omdat papa en mama de rekeningen niet kunnen betalen. Zomaar ieder kind naar huis sturen, dat gaat pas schrijnend zijn.

Anaal_Geweten | 08-04-22 | 21:18 | 3

Stierenpeop! Van de zijlijn een uithuisplaatsing zien gebeuren omdat ouders door een arts werden verdacht van mishandellng. (kind met gebroken bot)
Kind werd van top tot teen door de röntgenmachine gehaald om vooral bewijs te kunnen vinden, vervolgens uit huis gehaald.
Na heel veel 'extra opinions' die uit eigen zak betaald moesten worden kwam bovendrijven dat m'neer de arts wellicht een beetje uit de heup had geschoten en dat het volslagen onwaarschijnlijk was dat de ouders het kind iets aangedaan zouden hebben.
Lange adem: kind terug, getraumatiseerd etc.
Jeugzorg zijn een stel triggerhappy idioten die per definitie uitgaan van kwaad. Fout volk!

DatInternetDingetje | 08-04-22 | 21:31

@DatInternetDingetje | 08-04-22 | 21:31: leuk zo'n anekdote. Typisch onderbuiker reactie. Er zijn een veelvoud aan kinderen in NL die onterecht niet gered worden van hun vreselijke ouders dan andersom. Iets met false positives en false negatives.

Quantum Suicide | 08-04-22 | 21:37

@Quantum Suicide | 08-04-22 | 21:37: Jij zou het liefst zonder bewijs, op basis van vermoedens, kinderen bij hun ouders weghalen?

R. Skickr | 08-04-22 | 21:49

"Ik verkeerde in de veronderstelling dat je politiek actief was (ipv werk(." De heer Verbruggen lijkt een tikkeltje bevooroordeeld.

MickeyGouda | 08-04-22 | 21:17 | 2

Die Verbruggen is niet helemaal goed bij zijn hoofd.

Rennieflox | 08-04-22 | 21:26

Volgens andere reaguurders is Stijn Verbruggen betrokken bij PvdA fractie in Nijmegen, dus denkt hij dat iedereen in politiek geïnteresseerd is.

W_F | 09-04-22 | 00:49

Politiek actief… dat zijn Rutte en de Jonge toch ook?

antfukker | 08-04-22 | 21:14 | 1

Niet wat betreft herinneren.

R. Skickr | 08-04-22 | 21:16

Is totaal tegennatuurlijk om kinderen bij hun ouders weg te roven. In heel enkele gevallen hij misbruik of fysieke mishandeling kan het misschien niet anders. Maar op deze grote schaal klopt het niet. Ik zou er niet aan mee kunnen werken. Maar waarschijnlijk zijn de Stijntjes van deze wereld ervan overtuigd dat het wel heel normaal is.

R. Skickr | 08-04-22 | 21:13 | 10

@letopuwzaak | 08-04-22 | 21:35:
Overigens neem ik het niet op voor de ouders en ik realiseer me dat emotionele verwaarlozing ook verwaarlozing is. En ouders echt onveilig en schadelijk kunnen zijn, op verschillende niveaus.

letopuwzaak | 08-04-22 | 21:43

@Quantum Suicide | 08-04-22 | 21:41:
Ik heb me niet voldoende erop ingelezen om er echt inhoudelijk wat over te zeggen. Ik reageerde ook vooral op wat je zei over die leraren. Hopelijk zal er gebeuren wat het beste is voor de kinderen, elk in hun eigen situatie. Hoe dan ook een verdrietige zaak wanneer kinderen ontheemd en onthecht raken. (Onthecht ook eventueel door verwaarlozing dus).

letopuwzaak | 08-04-22 | 21:47
▼ 7 antwoorden verborgen

Stijn wil ook graag een zee container met wouten voor zijn deur a la Hugo en de Joodse gemeenschap in Amsterdam Buitenveldert.

ralph78 | 08-04-22 | 21:11

Ik wil best hier wat van vinden als ik alle feiten weet.

TheBigKirth | 08-04-22 | 21:11

Stijn Verbruggen, Coördinator Public Affairs at Jeugdzorg Nederland.

Public Affairs is een mix van belangenbehartiging, stakeholder- en reputatiemanagement. Het is een strategisch middel waarmee organisaties inspelen op ontwikkelingen, kansen en bedreigingen die voortkomen uit politiek-maatschappelijke veranderingen, publieke meningsvorming en politieke besluitvorming.

Zijn verhaal lijkt in eerste instantie best genuanceerd maar daar is hij voor aangenomen dus.

Wattman | 08-04-22 | 21:10 | 1

Dank zij hem heeft jeugdzorg weinig reputatie meer te managen.

W_F | 09-04-22 | 00:52

Als je gemeenschapsgeld nodig hebt om kinderen te nemen / onderhouden neem dan geen kind. Voorkomt dit soort problemen namelijk.

R.F.Pickering | 08-04-22 | 21:00 | 1

Gemeenschapsgeld is nogal relatief denk je niet..??

neonreclame | 08-04-22 | 21:06

Je zou die bril toch voor minder zelf uit het torentje trekken.

Asylum | 08-04-22 | 20:57

Dit is gewoon walgelijk.
En dan nog 'sorry, zo was het niet bedoeld'. Dit is echt het resultaat van 10 jaar Rutte. Geen enkel moreel besef of sowieso gezond verstand.
Je gaat als ambtenaar toch geen brieven naar iemands werk sturen?! Ontslag. Meteen. Dit is zo fout.

Bataafje | 08-04-22 | 20:57

Zo af en toe verbaast het me dat er nog zo weinig geweld tegen ambtenaren is.

* Il Principe * | 08-04-22 | 20:52 | 1

Misschien omdat we er inmiddels zoveel (teveel) hebben

MargauxGrandCru | 08-04-22 | 21:19

1 x met Raad van Kinderbescherming te maken gehad, want rechtzaak om verblijfplaats van mijn zoon. Ze passen rapportages aan zo het hun uitkomt en liegen glashard in de rechtzaal. Je gunt het niemand om met die club of jeugdzorg te maken te krijgen.

General Dripple | 08-04-22 | 20:51 | 3

Via mijn werk krijg ik nog wel eens met jeugdzorg te maken. Er zitten echt ook goede mensen tussen, maar helaas ook heel veel bureaucratische types die vooral in hun ivoren toren zitten en inderdaad konkelen en draaien om rapporten zodanig te krijgen dat he5 “klopt”.
Ook liegen, inderdaad ook in de rechtszaal. We hebben wel eens een klacht ingediend wegens in rapporten onze woorden verdraaien.

Het is te veel om te negeren.

Nuuk | 08-04-22 | 20:58

Klopt, ze liegen en houden zich niet aan de regeltjes.

Mr_Pikibelly | 08-04-22 | 21:07

@Nuuk | 08-04-22 | 20:58:
Heel herkenbaar. Ook in mijn naaste omgeving veel netwerkpartners van jeugdinstellingen. En ik heb hetzelfde gevoel erbij. De pareltjes zijn met een lampje te zoeken.

letopuwzaak | 08-04-22 | 21:38

Ik kan best begrijpen dat situaties ingewikkeld kunnen zijn en kinderen niet allemaal zonder enige begeleiding o.i.d. per direct weer naar huis kunnen worden gestuurd alsof er nooit iets is gebeurd. Maar ja, net zoals de belastingdienst blijkbaar de tijd niet heeft om even de toeslagenshit snel af te handelen, zal jeugdzorg ook vast de tijd niet hebben om dit z.s.m. af te handelen. Ik vraag mij trouwens af of alle bezuinigingen onder Rutte hier mee te maken hebben. De overheid heeft nog nooit bekend gestaan om flexibiliteit.

Leptob | 08-04-22 | 20:47 | 1

Er gaat miljoenen naar jeugdzorg, te weinig geld is nooit het probleem bij ambtenaren, de verdeling ervan wel.

voldemort | 08-04-22 | 22:19

Ze was natuurlijk door toedoen van de Belastingdienst haar huis kwijt, daarom gaat de post naar haar werk

de visser | 08-04-22 | 20:46

zal heus wel waar zijn dat er meer oorzaken zijn, maar die meerdere oorzaken zijn dan wel in eerste instantie begonnen door de belastingdienst. Die ouders zijn helemaal door de mangel gehaald en in een neerwaartse spiraal terecht gekomen.

Stijlloser_from_NL | 08-04-22 | 20:45 | 1

Het laatste wat je wilt doen is het de "paupers" moeilijk maken..

Niet omdat ze het niet menen, niet omdat ze niet lief zijn, niet omdat ze het hun kinderen onmogelijk willen maken, maar simpelweg omdat ze het niet begrijpen..!!

Bijna vanzelfsprekend wordt er misbruik van gemaakt... Door gasten die dan wel weer weten hoe het in elkaar steekt..!!

En daar zijn ouders dan weer de dupe van....

neonreclame | 08-04-22 | 20:50

Dat ging over het gizn van 'the russian' Die voortdurend riep dat Rusland zo geweldig was

miko | 08-04-22 | 20:59

Stijn Verbruggen is af. Wat een incompetente staatsmongool. We hebben een naam nu, nog vele namen te gaan..

PeterMills | 08-04-22 | 20:38 | 1

Incompetent? Kwaadaardig. Zelfs als je iemands adres niet hebt, wat ik me bij Jeugdzorg moeilijk voor kan stellen, bel je eerst om te vragen waar de brief naartoe moet.

Bataafje | 08-04-22 | 20:58

"kinderen die überhaupt nooit weggehaald hadden moeten zijn"

Ja, als we het zó feitenvrij gaan verwoorden, dwz elke onveilige thuissituatie negeren, veroorzaakt door iets anders dan een schuld aan de belastingdienst, dan houdt elke discussie op natuurlijk.

Tot straks in het café!

Papa Jones | 08-04-22 | 20:36 | 1

Zit wel even in formule cafe, kijk staks wel in andere cafe, neem vast een biertje.

gato | 08-04-22 | 23:27

De enige juiste oplossing, stoppen met al die toeslagen rotzooi. Armoede subsidie.

deja_view | 08-04-22 | 20:34 | 6

@Stijlloser_from_NL | 08-04-22 | 20:48:
Mwoah, eerder vrij opvang van het eerste kind. Daarna kleine bedragen vragen.
In plaats van een enorm apparaat op te zetten wat amper te controleren valt.

miko | 08-04-22 | 20:55

Maak van kinderbijslag eens kinderbelasting.

R.F.Pickering | 08-04-22 | 21:05

@Spie | 08-04-22 | 20:52:

Wat heb je aan een economische crisis als er niks te halen valt....

neonreclame | 08-04-22 | 21:09
▼ 3 antwoorden verborgen

Incompetent of opzet? Wat een droeftoeter die man

Rechtsdraaiend | 08-04-22 | 20:33 | 3

Bij incompetentie, moet zijn werk worden afgenomen.

BrutusBosch | 08-04-22 | 20:49

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl