Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"HET ZIJN GEWOON STAATSONTVOERINGEN"

Nieuw woord. Op de Staatsomroep!

Komediant Peter Pannekoek is dan wel wereldberoemd in Nederland geworden met zijn oudejaars-lulpraatjes over drukknopjes bij zebrapaden waar je wel of niet op moet drukken maar die Pannekoek zegt soms ook zinnige dingen. Gisteravond zelfs, op de Staatsomroep nota bene. Van die 1115 uit huis geplaatste kinderen is er nog geen 1 terug bij de ouders. En er is nog steeds geen toeslagenambtenaar ook maar berispt, en ontvoerder Rutte zit er ook nog steeds en ontvoerder Lodewijk Asscher heeft ook weer een baan. Als wij agenten in Overschie waren dan wisten wij het wel.

Social

Reaguursels

Inloggen

Asscher wel de enige politicus, die een integere conclusie heeft getrokken. De rest oreert wat over een nieuwe bestuurscultuur, en kloot rustig verder raak.

WaltKowalski | 25-03-22 | 19:34

Pannenkoek heeft groot gelijk. Het interesseert niemand. Laat die kinderen maar rotten. VVD, PvdA, CDA, D66: ze hebben allemaal kilo’s boter op hun kop. Wie zijn toch die mensen die daarop stemmen?

RWrw | 25-03-22 | 14:32

Zou het, heel misschien, kunnen dat een (groot) deel van die uithuisplaatsingen terecht zijn en de kinderen juist beschermen?

Kloof2012 | 25-03-22 | 13:33 | 4

@TussenReggeDinkel | 25-03-22 | 13:59: Redelijke zorg en opvoeding is niet één op één te koppelen aan geld; weinig geld is geen reden tot uithuisplaatsing. Een onveilige situatie kan dat wel zijn, bijvoorbeeld. We weten niets, werkelijk NIETS over de echte redenen van uithuisplaatsing en dat is maar goed ook. Dat is zeer persoonlijk en vertrouwelijk.

Kloof2012 | 25-03-22 | 14:26

@Kloof2012 | 25-03-22 | 14:26:
Dat is wel degelijk te koppelen aan geld. Wel of niet in aanmerking komen voor een woning, voor een uitkering, gekort worden, beslaglegging; allemaal te herleiden naar geld, en daarmee een direct gevolg van een belastingdienst die een gezin financieel tot op het bot heeft leeg gewrongen.
Geld is hetgeen wat er voor kan zorgen dat een kind niet als 'verwaarloosd' wordt aangemerkt, want voldoende voeding en kleding vallen daar onder. Voor Jeugdzorg is ruzie tussen ouders en/of ziekte van ouders ook genoeg reden voor een uithuisplaatsing; staat op hun eigen website.
De zorgen over geld leiden tot ruzies, echtscheidingen en zelfs gevallen van zelfmoord. De eindeloze frustraties en stress, door een overheids'dienst' die liegt, bedriegt, en discrimineert.

We weten misschien niets van de redenen, maar geld heeft er zonder meer mee te maken, en dat de toeslagenaffaire een directe link heeft met deze gevallen heeft de overheid zelf al toegegeven.

Rest In Privacy | 25-03-22 | 14:37

Nee. De toeslagenaffaire houdt één op één verband met deze uithuisplaatsingen en het feit dat er nog niet één kind terug is, zegt eigenlijk alles. Zelf al zitten er terechte uithuisplaatsingen bij, dan nog is het volstrekt ongeloofwaardig dat het in geen van die 1115 gevallen tot een terugplaatsing heeft kunnen komen.

Stijlicoon | 25-03-22 | 15:58
▼ 1 antwoord verborgen

Waar geen wil is, is geen weg.

Zeurders | 25-03-22 | 12:32

Is het niet bij wet verboden om een criminele organisatie te financieren? (Blauwe envelop vast door de shredder doet)

Meuntjes | 25-03-22 | 11:40

Met de uitspraak over de correctheid van de kindertoeslag affaire kun je dus als ouders aangifte doen tegen onterechte ontneming van je kinderen.
Een rechter kan dan volgens mij niet anders dan besluiten terugdraaien en de kinderen weer terug laten plaatsen bij de ouders.
Ik neem aan dat advocaten die op dit moment bezig zijn (geweest) met het aanvechten van de manier waarop de toeslagen zijn afgehandeld ook dit kindervraagstuk kunnen oppakken.

Johanvb | 25-03-22 | 11:36 | 5

@Zoelense Hobbyboer | 25-03-22 | 11:50: De rechter moet eens naar het kind en de ouders kijken. Wat kan ik me hier kwaad om maken. Kinderen horen bij de ouders, blijf eraf.

gato | 25-03-22 | 13:41

Die D66 rechters kijken wel uit...

miknic | 25-03-22 | 14:23

@gato: Dat ben ik in principe met u eens, maar we hebben het hier wel over een langere periode.

Stel bijvoorbeeld dat zeven jaar geleden een kind op zeer jonge leeftijd (zeg 1 tot 3 jaar) volledig onterecht is weggehaald bij de ouders en is ondergebracht in een pleeggezin.

Dan moet een rechter nu een oordelen over een kind dat inmiddels 7 tot 9 jaar is en volledig is geïntegreerd in het nieuwe gezin.

Het is goed dat dan gekeken wordt naar wat op dat moment het beste is voor het kind en minder naar de genoegdoening van de ouders. Dan kan het zijn dat het kind blijft wonen in het pleeggezin.

Voor de ouders natuurlijk vreselijk, want eerste krijg je een rechter die je kind afpakjesdagt en na de hel die je hebt doorstaan, een rechter die je kind niet terug geeft.
Ik neem aan dat er in zo'n geval wel iets van een omgangsregeling wordt opgesteld.

Zoelense Hobbyboer | 25-03-22 | 14:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Zo is het, maar het gros van de Nederlanders wil dit gezien hun stemgedrag.

GroetenVanUrk | 25-03-22 | 11:34

Die kinderen in de ellende hebben soms 15 verschillende "hulp"-verleners die allemaal bureaucratische zooi moeten registreren.
Verder zijn die 1000 kinderen een VET verdienmodel, U moest eens weten wat die "per stuk" op jaarbasis kosten, talloze "hulp"-"zorg"burootjes spekken zich onverantwoordelijk.

zonnedauw | 25-03-22 | 11:32 | 1

Precies, Jeugdzorg, Safe kinderbescherming, gratis advocaten, hou ermee op. Ze doen alleen maar de boel rekken en denken dat ze de wijsheid in pacht hebben. Alle kinderen terug, ook bij scheiding.

gato | 25-03-22 | 13:44

Staatsontvoeringen. Ja dat past inderdaad exact bij een dictatuur die onze regering democratie durft te noemen. De schoften. Om te kotsen wat een land.

Botte Hork | 25-03-22 | 11:31

Ik ben al jarenlang van het idee afgestapt dat Nederland een democratische rechtstaat is. Het maakt zoveel zaken beter verklaarbaar.

Tapu | 25-03-22 | 11:25 | 1

inderdaad de twee grote denkfouten die men in NeDDRland kan maken. 1. NeDDRland is al lang niet meer een democratisch rechtstaat. 2. NeDDRland is allang geen democratie meer.
Nb. in Noord Korea en Rusland mag men ook stemmen..... dat zegt dus helemaal niets over het democratisch gehalte van een land.

Dutch_Viscount | 25-03-22 | 13:47

En jij Randy, wat wil jij later worden? Adviseur verkeerslichten juf!

JJMS | 25-03-22 | 11:22

Dit is dus allemaal begonnen omdat een stel ambtenaren een heel brak toeslagen systeem hadden opgezet waar geen controle vooraf werd ingebouwd en waar men daarna heel verbaasd ging kijken dat er bij de aanvragers een aantal figuren bijzaten die onterecht of te veel geld gingen claimen. En dan helemaal willekeurig los gaan op iedereen die een mogelijke foutje in zijn aanvraag had zitten of een rare achternaam.
Wie is hier nu schuldig? Je kunt blijven wijzen naar die groep fraudeurs maar eigenlijk zijn de ambtenaren de ware misdadigers. Het is immers uw zuurverdiende geld.
Sterker nog, ze zien graag die brave kutburgers het verschuldigde bedrag overmaken zonder gezeur. Weg van de minste weerstand. Zelfde reden dat ze ook hopen dat de gedupeerden het opgeven na al die signalen dat er tegenin gaan geen zin heeft. Kind weg, jammer hoor. Jarenlange schulden, gewoon betalen ook al is het niet uw schuld maar dat van een eikel van een ambtenaar. Scheiding, zoek maar een ander huis, oh wacht.
Zijn wij er om de overheid te dienen of is het toch andersom? Lastig hoor.

Deflatiemonster | 25-03-22 | 11:08 | 5

@Gelly P. Sprite | 25-03-22 | 11:19: Pieter Omtzigt stond aan de wieg van het Toeslagenstelsel

Roos | 25-03-22 | 11:26

Als je niet weet waar je het over hebt, kun je beter je mond houden, Deflatiemonster. Het systeem van “Eerst uitbetalen en later controleren” is bedacht door de Tweede Kamer. Er vele, vele malen gewaarschuwd, dat dit tot problemen zou leiden. Maar daar werd niet naar geluisterd (o.a. ook niet door de veelgeprezen P. Omtzigt, grootste pleitbezorger van dit gedrocht). Toen de Bulgarenfraude aan het licht kwam, moest er ineens streng gecontroleerd worden van diezelfde Tweede Kamer. Daarbij hebben enkele topambtenaren dit zeer serieus genomen en zijn daarin doorgeslagen (vaak gesteund door rechters). De verantwoordelijke politici keken daarbij even de andere kant op. Misschien een tip om eens te kijken naar de conclusies van de Kamercommissie die dit onderzocht heeft. Dan sla je misschien minder onzin uit.

The_Black_Knight | 25-03-22 | 12:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Teveel diversiteit schat ik.

squadra | 25-03-22 | 10:48

Nou Peter P is ook wakker geworden..

keensteyl | 25-03-22 | 10:46 | 8
-weggejorist-
Meneertjehetheertje | 25-03-22 | 11:18

@keensteyl | 25-03-22 | 11:21:
Als zwitsal gaan oreren over 'mensen zoals jij', en dan nog iets roepen over 'je moeder'.

Mag ik je alvast adviseren om even rap boven dat 12-jaar-oud niveau uit te stijgen? Dat verlengt de levensduur van je net aangemaakte account.

Rest In Privacy | 25-03-22 | 14:43
▼ 5 antwoorden verborgen

En deze kinderen zijn alleen uit huis geplaatst vanwege (al dan niet werkelijke) fraude door hun ouders? Er speelde niks anders? Het zou natuurlijk jammer zijn als koters die daarnaast structureel verwaarloosd werden, teruggeplaatst zouden worden door dit soort hijgerige berichtgeving.

Bulloch | 25-03-22 | 10:46 | 11

Vooruit, nog een nabrander dan: er zijn toch tienduizenden slachtoffers van de toeslagenaffaire? Als kinderen vrijwel alleen maar wegens de toeslagenaffaire uit huis zijn geplaatst, wat Pannekoek beweert, dan zouden het er veel meer moeten zijn. Logica en virtue signalling gaan wel vaker niet zo lekker samen, dat blijkt wel weer.

Bulloch | 25-03-22 | 14:55

@Bulloch | 25-03-22 | 14:55:

Inderdaad. De berichtgeving kan genuanceerder. Maar om te voorkomen dat zaken in de doofpot dreigen te geraken is het van de andere kant ook weer heel goed dat GeenStijl en Pannenkoeken nog even de vinger op de gevoelige plek leggen. Want anders zijn we dadelijk weer een jaar verder en hebben de verantwoordelijken alweer promotie gemaakt ofzo. Je weet wel. Fijn weekend

Meneertjehetheertje | 25-03-22 | 15:48
▼ 8 antwoorden verborgen

Geenstijl... Zet alsjeblieft een teller op de homepage... dit gaat om enorm leed... dit gaat om kinderen...

Jootjejo | 25-03-22 | 10:44 | 2

Tuurlijk duik er boven op. totdat we weer een volgend SCHANDAAL door een BN'er gepresenteerd krijgen.. Lekker achter de meute aan hobbelen. Ik wou dat ik jou was.

keensteyl | 25-03-22 | 10:47

Het is hier geen Facebook. Ga daar je verdriet uiten. Met je teller.

Lorejas | 25-03-22 | 10:49

En dit zijn nog maar alleen de mensen die niet het netwerk hadden om het geld bij elkaar te krijgen. Jeugdzorg en Leger des heils zijn ook instanties die door de staat betaald worden, het is heel wat makkelijker om tegen een zorgmoeder in te gaan dan tegen de belastingdienst/gemeente of incasso bureau dus die leggen de druk ook niet waar het fout gaat of zullen een signaal geven.
Het leger des heils en jeugdzorg heeft zijn verantwoordelijkheid ook verwaarloost en zou onderzocht moeten worden.
Het is begonnen met het ondermijnen van de rechtspositie, als iedereen gewoon recht op een advocaat had dan was dit niet gebeurd. De meest simpele oplossing zou zijn om een paar onafhankelijke advocaten vanuit het buitenland toe te wijzen aan de gezinnen en de processen over te doen. Ook buitenlandse rechters zouden de zaak moeten behandelen. Tot nu toe blijft het bij traineren.

PipoClownde | 25-03-22 | 10:39 | 2

Sinds wanneer heb je in Nederland geen recht op gesubsidieerde rechtsbijstand als je weinig inkomen hebt???

theo-is-dood | 25-03-22 | 10:41

Reactie Rutte: "Inderdaad, een en ander is niet vlekkeloos verlopen en wij zijn hard bezig om deze fouten te voorkomen in de toekomst en daarom is het zeer te prijzen dat dit leed naar boven is gekomen" "Wat u zelf kunt doen? Nou uhh bijvoorbeeld nieuwe kinderen maken, tezamen slaan we ons er doorheen!"

Patje | 25-03-22 | 10:38 | 1

Gaaf land.

Spring Bruissteen | 25-03-22 | 10:58

Het probleem hierbij is volgens mij dat die kinderen uit huis zijn geplaatst omdat ze thuis niet meer veilig waren of hun ontwikkeling ernstig werd geschaad. Het is natuurlijk verschrikkelijk dat de oorzaak hiervan mede is ontstaan door een overheid die burger kapot heeft gemaakt, maar het betekent niet dat die kinderen zomaar terug kunnen in dat vernietigde gezin. Het belang van het kind staat voorop, niet het herstel van de door de overheid gemaakte fouten. Natuurlijk moet de staat alles op alles zetten om terugkeer mogelijk te maken, maar ik ben bang dat sommige gezinnen zo beschadigd zijn dat het niet in het belang van het kind is dit te doen. Schreeuwen dat ze allemaal terug moeten, lijkt mij emotioneel gedweil. Daarbij zal voor een deel gelden dat de toeslagaffaire een rol speelde, maar niet de hoofdoorzaak van de uithuisplaatsing is.

Komjehiervaker | 25-03-22 | 10:34 | 2

Laat GS eerst eens een rechtstreeks verband aantonen tussen “slachtoffer” zijn van de Toeslagaffaire en het uithuisplaatsen van kinderen.
Met 1.115 uithuisplaatsingen moet het toch mogelijk zijn om tenminste één ouder te spreken c. q. interviewen die slachtoffer is.

theo-is-dood | 25-03-22 | 10:39

@theo-is-dood | 25-03-22 | 10:39: Van die 1115 uithuisplaatsingen heeft de overheid zelf al aangegeven dat er een verband is met de Toeslagenaffaire. Hoeft GS dus niet zelf te doen.

Dlareg | 25-03-22 | 10:50

Misselijkmakend.

Ben Adam | 25-03-22 | 10:33

Ik denk toch dat het iets genuanceerder ligt. De Raad van de Kinderbescherming en de Kinderrechter besluiren tot uithuisplaatsing van kinderen die seksueel worden misbruikt, ondervoed, verwaarloosd worden etc.. kortom hier speelt niet alleen het feit of er wel of niet toeslagen zijn toegekend of niet. Er zijn vele gezinnen die onder het bestaansniveau functioneren, waarbij kinderen niet uit huis worden geplaatst.

johnyl | 25-03-22 | 10:33 | 1

Niet 1 .

Ben Adam | 25-03-22 | 10:34

Probleem hier is dat als Bureau Jeugdzorg niet ingrijpt en er gebeurt wat dan is het niet goed, maar als ze wel ingrijpen dan schreeuwt ook iedereen moord en brand. Aan de ouders ligt het volgens de ouders zelf nooit.

Keutels | 25-03-22 | 10:31

We kunnen wel afgeven op de VVD, maar vergeet niet die totale nietskunners van D66 die met hun staatssecretarissen op die afdeling er totaal niets van bakken. En dat zou dan voor het voetvolk het alternatief voor de VVD moeten zijn....

Ome_BW | 25-03-22 | 10:30

Het is gewoon kinderroof/kinderontvoering. We hebben het gewoon over 40 bussen met kinderen, dit is gewoon 1 van de ergste gebeurtenissen die in Nederland heeft plaatsgevonden en nog zit diezelfde MP op zijn post.

Johandebom | 25-03-22 | 10:29 | 1

40 bussen, da's een behoorlijke schoolreis.

Cor Netto | 25-03-22 | 17:20

De broer van Petert was vroeger trainer van Ajax.

Patje | 25-03-22 | 10:28

Misschien een gekke vraag, maar kan het niet zijn dat die kinderen om andere redenen uit huis zijn geplaatst? Naar mijn weten is het feit dat je schulden hebt namelijk geen reden voor de kinderbescherming om een kind bij de ouders weg te halen. Er moet dan meer spelen. Het lijkt mij eerder zo dat de ouders die fouten hebben gemaakt bij hun aangifte (want dat is wel het geval, ook al kan de fout klein zijn) ook andere problemen hebben. Ik denk dat er nu te hard geschreeuwd wordt dat dit een groot schandaal is, zonder dat men weet waarom elk kind nu precies uit huis is geplaatst.

JRShield | 25-03-22 | 10:27

Vond het gesprek tussen Baas P(annekoek) en Lange Frans heel goed ook.

ikworstelengadouchen | 25-03-22 | 10:24

Ik ken niet alle dossiers maar wel een paar via mijn partner. Er zijn situaties dat hereniging ook niet wenselijk is kan ik melden. Hoe sommige ouders met kinderen omgaan wil je niet geloven. Ik hoor de meest verschrikkelijke verhalen. Dus in elk geval voor sommige kinderen maar beter dat ze bij papa en mama wegblijven. Ik kan mijn oren soms niet geloven. Een fokverbod zou er moeten komen voor sommige stellen.

Giotto | 25-03-22 | 10:24 | 3

Er was toch die casus in Almere waarbij de kinderen uit huis zijn geplaatst omdat de ex-partner was neergeschoten voor het huis?

Keutels | 25-03-22 | 10:26

Precies, als je hoort waarom sommige kinderen uit huis geplaatst worden, daar lusten de honden geen brood van.

JRShield | 25-03-22 | 10:28

Beide partners geen werk, geen geld, hij een uitkering en schulden, beide geen vaste / geschikte verblijfplaats.

Zij werd na een jaar relatie onverwacht zwanger en dan toch een kind willen.

Want kort samengevat "de staat betaalt wel".

En dat ooit ,van je eigen zwager die je al een tijd niet meer had gezien / wilde zien , moeten aanhoren.

Geloof me, dan ga je echt door de grond.

Zoveel gebrek aan schaamte, intelligentie en zelfinzicht in 2 mensen gevat.

Na de abortus (gelukkig) ging de relatie na een paar maanden alweer uit.

Opluchting achteraf.

Maar inderdaad : "Een fokverbod zou er moeten komen voor sommige stellen."

Dr.Mabuse | 25-03-22 | 10:45

Eén van de grootste schandvlekken op het blazoen van de Nederlandse politiek. En Pannekoek heeft gelijk, het lijkt niemand ene fuck te kunnen schelen. Hoe kun je nou met goed fatsoen op de VVD blijven stemmen? Of zijn mensen gewoon te achterlijk om te snappen wat het toeslagen schandaal precies is? "Ongekend leed" werd het genoemd, toch? Hoe veel meer moet je dan nog weten? Totale waanzin waar onder aan de streep iedere verantwoordelijke zonder kleerscheuren van wegloopt. Te goor voor woorden.

Do-na-zi | 25-03-22 | 10:21

Wat dat stoplichtknopje betreft: ik weet dat ik in mijn jongere jaren diep in de nacht en totaal afgebierd buiten tegen van alles en nog wat heb aan staan pissen. Zo'n stoplichtknopje kan zomaar ooit een doel zijn geweest om te raken.

Leptob | 25-03-22 | 10:21

Ik sprak iemand die werkt met o.a. deze groep uithuis geplaatste kinderen.

Dat is zo'n baan waar je van ellende binnen 2 jaar weg bent zo sneu. Die persoon had geen collega's in het team die er lang werkten. De senior medewerker werkte er nog geen 3 jaar.

Maar bij die uithuis geplaatsten zaten echt veel toeslagaffaire kindjes. Dat viel gewoon op.

Overheid heeft te weinig gedaan om de schade te beperken.

Ik baalde in 2012 al dat de afrekening van de zorgtoeslag van 2009, 2010 en 2011 kwam en dat we 200 en 1000 euro ofzo terug moesten betalen.

Toen had ik al door dat die toeslagen eigenlijk heel raar zijn en de administratie helemaal gaar.

Kan mij voorstellen als er dan na 3 jaar een afrekening komt waar even 50.000 tot 100.000 terugbetaald moet worden en er allemaal lui over de vloer komen dat het niet zo'n positieve vibe geeft op de geestelijke gesteldheid.

Wel goed dat de overheid wat aan die miljardenfraude deed maar de daders die er het meest van geprofiteerd hebben zijn niet gepakt. Die zijn met tonnen of zelfs miljoenen naar hun thuisland gevlucht.

Verander dat suffe toeslagensysteem.

sjef-van-iekel | 25-03-22 | 10:19 | 5

@4HoogAantWater | 25-03-22 | 10:29: ik doelde meer op 3 jaar lang 1000 a 2000 per maand overmaken.

Ze wisten dat in sommige wijken een de fraude de spuigaten uitliep. Hadden ze kunnen weten, en ze hadden niet 3 jaar lang moeten wachten met de definitieve beschikking in die wijken.

sjef-van-iekel | 25-03-22 | 10:47

@theo-is-dood | 25-03-22 | 10:51: haha. Ja dat kan niet. Diskriminatie, zeker weten.

10 controleurs extra ad EUR 50.000 per jaar had een hoop elende (both sides) bespaard gebleven.

Dan zouden die controleurs maar zo'n 1000 a 1500 beoordelingen per jaar (minder dan 7 per werkdag) gedaan hoeven te hebben. Vele miljoenen niet uitbetaald worden etc etc.

sjef-van-iekel | 25-03-22 | 11:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat ouders geen wraak hebben genomen is te prijzen. Het zal je maar overkomen.

Patje | 25-03-22 | 10:17 | 4

Ja het wachten is op een verwarde vader of moeder die een auto door de voorpui van de belastingdienst rijdt!

Kaal-dik-en-lelijk | 25-03-22 | 10:22
▼ 1 antwoord verborgen

Allemaal weer onterecht natuurlijk. Overheid kudt enzo. Ik geloof het allemaal niet zo. Ik ken twee mensen die 70k (fucking 70k) aan kinderopvangtoeslag hebben ontvangen terwijl hun kinderen niet eens naar de kinderopvang gingen. Hadden ze recht op, dachten ze. Zat ook een of ander duister adviseurtje tussen die nog wat opstreek. En nu moord en brand schreeuwen, want discriminaaasie.

Ik zou graag het hele verhaal eens willen horen, ook van een paar ambtenaren. Maar ja, die kunnen niets zeggen, want privacy.

Lerp | 25-03-22 | 10:17 | 3

Er is gewoon veel fraude gepleegd ja. En er zijn veel sukkels ingetrapt. En dat waren vooral nieuwere Nederlanders.

Maar om nu een bijstandsmoeder te slopen dat is wel sneu.

We leven ook niet meer in een Nederland waarbij de overheid ter goeder trouw een systeem kan optuigen dat 3 jaar (en langer zelfs) lang heel veel gratis geld geeft en erop kan vertrouwen dat wanneer onterecht, dat het terug komt. En dat komt door nieuwe Nederlanders die uit onwetenheid of geldzucht lopen te klootviolen.

sjef-van-iekel | 25-03-22 | 10:24

— Het Openbaar Ministerie heeft gisteren in de rechtbank Utrecht geëist dat een bedrag van bijna 1,5 miljoen euro wordt afgepakt van drie broers die eerder werden veroordeeld voor zorgfraude. De rechter legde de mannen in 2019 gevangenisstraffen op. Het OM kondigde toen een ontnemingsvordering aan. [...]
De missie van ontneming is volgens de officier “misdaad mag niet lonen”. Hij vond op zitting dat “het maatschappelijk onaanvaardbaar dat veroordeelden voor zorgfraude, criminele organisatie, witwassen en zulk soort misdrijven, nadat zij hun gevangenisstraf hebben uitgezeten, vervolgens in een of ander exotisch oord, in dit geval bijvoorbeeld in de buurt van de Turkse kust, kunnen genieten van hun vermogen dat zij met die criminele activiteiten hebben vergaard. [...]
. Dat het voordeel bij de drie broers terecht is gekomen is naar de visie van de officier onder andere op te maken uit de geldstromen en uit WhatsApp berichten waaruit blijkt dat de gelden zijn geïnvesteerd in een appartementencomplex in Turkije waar alle broers aanspraak op maken. Een van de broers schrijf dat al er een lift in zit de bovenste verdieping van hem is. —
utrecht.nieuws.nl/misdaad/78515/ander...

theo-is-dood | 25-03-22 | 10:49

Er zitten genoeg rotte appels tussen. Dat neemt niet weg dat bewezen is dat veel mensen door de overheid in de shit zijn gekomen. Dat de overheid zoveel geld terugvorderd zonder onderbouwing is natuurlijk al raar.
Maar hier gaat het vooral over het feit dat er ook nog steeds geen zak gerepareerd is. Of het nou om geld of uit huis geplaatste kinderen gaat.
Plus het feit dat er nog niemand voor veroordeeld is. Sterker nog, de belastingdienst doet net of haar neus bloedt en dat ze ook alleen maar uitvoerder is. Dat vind ik te makkelijk

Gurb | 25-03-22 | 11:10

Gisteren in het nieuws dat de belastingdienst 3 jaar nodig heeft om hun ICT systemen aan te passen. Is er iets wat de overheid wel kan?

henkiedeboer | 25-03-22 | 10:16 | 3

U leeg plukken?

Zitvlak | 25-03-22 | 11:19

Rechtspraak misleiden

Kroondop | 25-03-22 | 12:18

Nog niet 1 kind weer naar de ouders is wel schandalig. Van de andere kant kan ik mij ook voorstellen dat niet van de een op de andere dag kinderen naar de ouders kunnen worden terug gestuurd alsof er nooit iets is gebeurd. Wellicht vergt dat soms ook wat tijd. Wat begeleiding of zoiets. Voor veel ouders zijn de (financiele) problemen ook nog niet opgelost. Moeilijk.

Leptob | 25-03-22 | 10:15

Voorzover het hier al over gaat, gaat het vooral over het feit dat het onterecht zou zijn.
Wat mij betreft zou het moeten gaan over het feit dat de overheid deze mogelijkheid uberhaupt heeft.

C1O2 | 25-03-22 | 10:15

Pannekoek is van de betere en scherpe humor. Niets mis mee. Uit de school van Freek de Jonge en Dolf Jansen, waar hij veel van geleerd heeft.

AntiZanicz | 25-03-22 | 10:15 | 1

Om nu Dolf Jansen als iemand met scherpe humor neer te zetten maakt uw bijdrage niet heel geloofwaardig.

The_Black_Knight | 25-03-22 | 12:11

Ik begrijp werkelijk niet dat er niet iemand zich heeft verhangen vanwege deze walgelijke situatie. Als ik er verantwoordelijk zou zijn zou ik me de ogen uit de kop schamen, maar kennelijk voelt niemand zich verantwoordelijk. 1115 kinderlevens, waarvan een groot deel onterecht uit huis zijn geplaatst... daar kun je als normaal mens toch niet mee leven?

Dooiemus | 25-03-22 | 10:14 | 1

Minimaal 1 persoon heeft zelfmood gepleegd, dat direct aan de belastingdienst te koppelen is.

Kroondop | 25-03-22 | 12:17

Dat van die niet-werkende drukknopjes hebben ze vanuit de overheid handig en op tijd weten te ontkrachten. "onderzoek" my medium white ass..
Trap. Er. Niet. In.

NiCeY | 25-03-22 | 10:14

Belastingen zijn Staatsafpersingen.

Kaas de Vies | 25-03-22 | 10:14 | 1

Zo, een doorgeleerde econoom.

dartfrogger | 25-03-22 | 11:00

Die kinderen zijn niet, of zeker niet alleen, door de Toeslagenaffaire uit huis geplaatst. Een aaneenschakeling van doffe ellende binnen die gezinnen is daar in bijna alle gevallen de oorzaak van.

Dat de overheid zich niet bepaald oplossingsgericht heeft opgesteld doet niets af aan dit feit.

_pacman_ | 25-03-22 | 10:13 | 9

@-Sloppie- | 25-03-22 | 10:18:
Viel die onder de 1115 kinderen? Is dat in alle gevallen zo? Weet je niet heh?
Nul bewijs dus.

@_pacman_ | 25-03-22 | 10:20
En jij hebt je natuurlijk in de materie verdiept?
Gut nou, ik zou zeggen, bewijs je stelling eens.

Rest In Privacy | 25-03-22 | 10:20
-weggejorist-
-Sloppie- | 25-03-22 | 10:42
▼ 6 antwoorden verborgen

Jeugdzorg is ,, om het maar netjes te zeggen ,, thuigh.
Hun wil is wet en daar wijken ze niet vanaf.
Maken regelmatig verkeerde beslissingen.
Als je jeugdzorg er op aanspreekt, krijg je gelijk een stempel.
Schandalig .

Zitvlak | 25-03-22 | 10:12 | 1

Klopt.

gato | 25-03-22 | 13:52

Wel een heel grappige reactie bij dat stoplichtknopjes verhaal, die ik graag jat:
"Ik geloof er niets van. Ze scannen onze vingerafdrukken met die knoppen!!!"

TheOtherWhiteMeat | 25-03-22 | 10:10 | 1

Ja, en hoe meer sociale credits, hoe eerder je groen krijgt.

Harry.Langezwaal | 25-03-22 | 10:13

toch maar doctor pannekoek dan. of misschien professor

adriaans | 25-03-22 | 10:10

Wie noemt zijn kind nou Pannekoek?

R. Skickr | 25-03-22 | 10:09 | 3

Erger nog, ze noemden hem ook Peter. Dat kan toch niet in de tijd van de Hope's en ABCDE's

adriaans | 25-03-22 | 10:12

Suzette.

Kameraansteker | 25-03-22 | 10:13

Je wordt geboren als poffertje.

Mr_Natural | 25-03-22 | 10:18

Eerlijk is eerlijk: wel een outside the box-manier om geen kinderopvangtoeslag te hoeven betalen.

Voorts ligt het probleem net wat genuanceerder, maar dat weet meneer Pannekoek ook wel.

JohnLocke | 25-03-22 | 10:08 | 1

Wat is er genuanceerd aan onterecht genaaid worden door de belastingdienst, gecriminaliseerd worden, en als dan blijkt dat in de meeste vallen alle besluiten onterecht waren.... nog steeds je kind niet terug krijgen?

Kom, leg mij die nuance eens uit.

Rest In Privacy | 25-03-22 | 10:14

Vol in de roos. En dat voor een Pannekoek.

Rollins | 25-03-22 | 10:07
-weggejorist-
-Sloppie- | 25-03-22 | 10:06 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist-
KwakzalverPro | 25-03-22 | 10:05 | 1

En toch stemt iedereen straks weer braaf op dezelfde kliek.

De NL-er klaagt graag, maar wil niet echt iets veranderen. Dat mag best het geluk kosten van ruim elf honderd kinderen, ouders, grootouders e.d.

James Lastig | 25-03-22 | 10:03 | 1

Ja, want PVV is extreem rechts en racist en facist.

Boeddha18 | 25-03-22 | 13:13

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen