Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

RECAP. Hugo de Jonge was niet betrokken bij Sywert-deal, maar hij had wel betrokkenheid

Ja toch nog even

We vatten het even voor u samen. Vorig jaar ontstond er een hoop gedoe over de bepaald ongunstige deal die onze overheid had gesloten met Relief Goods Alliances BV voor de aanschaf van 40 miljoen mondkapjes. Saillant detail was het feit dat Sywert van Lienden mee had geschreven aan het CDA-programma en dat we tegelijkertijd een CDA-minister op Volksgezondheid hadden. Logisch dus, dat aan die CDA-minister werd gevraagd of hij bij die deal was betrokken. "Nee", zei die CDA-minister toen. Twee weken geleden bleek, dat hij wel degelijk bij de deal was betrokken. Toen ontkende de minister dat, en zei hij dat de suggesties die gedaan werden "niet kloppen". Woensdag bleek uit het appverkeer dat De Jonge via zijn opvolger aan de Kamer stuurde, dat hij inderdaad bij die deal betrokken is geweest.

En wat zegt Hugo de Jonge dan?

Letterlijk hè. Letterlijk.

"Ik was niet betrokken bij de deal, maar ik heb wel betrokkenheid gehad."

Alsof we allemaal niet helemaal goed bij ons hoofd zijn. En gisteravond, toen de motie van wantrouwen was weggestemd, sloegen een paar spindokters elkaar ongetwijfeld op de schouders over deze briljante vondst. En dat, terwijl Hugo de Jonge zelf nota bene opriep tot een terugkeer van het vertrouwen in de politiek.

Hoe dan.

En dan mocht vandaag bij de NPO op Radio 1 een aankomend raadslid van D66, die JA-REN-LANG de meest zielloze lulkoekerij over 'debatstijlen' heeft mogen verkopen in allerhande media, nota bene """onpartijdig""" medeorganisator van de debatten van RTL Nieuws, ook nog eens gaan vertellen dat het een keer afgelopen moet zijn met al dat 'SCHANDE'-geroep. Nee. Nee. Nee. Het moet een keer afgelopen zijn met al die SCHANDES. 

Hier is je SCHANDE

Reaguursels

Inloggen

"Ik was niet betrokken bij de deal, maar ik heb wel betrokkenheid gehad."
Hoe poëtisch...

Sans Comique | 08-04-22 | 20:11

Putin was ook niet betrokken bij het drama naast het treinstation vandaag. Wel degene die het mogelijk maakte. Hugo heeft die deal duidelijk aangeslingerd en zijn collega’s wilden hem helpen. Hugo heeft een partijgenoot aan een smak geld geholpen en de burgers met afgekeurde meuk opgezadeld. Dan houdt een man van eer de eer aan zichzelf. Dat hij dat niet doet, is betonrot van het ergste soort. En dat zit dan nu ook nog op Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening. Hoeveel dealtjes gaat hij daar als een echte Orban naar zijn maatjes dirigeren?

HebjeHemweer | 08-04-22 | 19:26

De Jonge is een Houdini met woorden

Dutch_Viscount | 08-04-22 | 18:53

En we blijven tegen elkaar zeggen dat we een democratie hebben. Het lijkt echter eerder een kakistocratie als ik zo kijk naar de ministersploeg.

de Jager59 | 08-04-22 | 18:00

Ja en dat wantrouwen hé, dat heeft Hugo ook zo geraakt want 'een politicus vervult zijn taak naar eer en geweten'. Ik zou lachen als het niet zo triest was.

darmflora | 08-04-22 | 15:21

De Jonge is wat mij betreft een pispaal.

Buckley | 08-04-22 | 14:54

Doe studie rechten.
Dit hele dingetje deed me denken aan medeplegen vs. medeplichtigheid; en medeplichtigheid tot en medeplichtigheid bij.
Conclusie: het is gradaties rot. Maar verrot blijft verrot.

AapjeVanDeFBI | 08-04-22 | 14:46

"Ik heb mij er wel mee bemoeid, maar ik was er niet bij betrokken"
Maar dat is toch precies wat "betrokken" betekend? Dat jij je ergens mee bemoeid.
#puzzelwoordenboek erbij pakt voor een synoniem van "betrokken"

Een soort Bill Clinton: "Ik liet mij wel pijpen, maar er was geen seks"

Osdorpertje | 08-04-22 | 14:38 | 2

Clinton: I did not have sex with my wife.

jansma28542681 | 08-04-22 | 16:25

"It was a massage to lift my anxieties"

Sans Comique | 08-04-22 | 20:20
-weggejorist-
natit | 08-04-22 | 14:37

Liegende minister-president, liegende minister. Fraai stelletje !

Stratum | 08-04-22 | 14:37

De Jonge: Ik was niet aanwezig, maar voelde wel aanwezigheid.

jansma28542681 | 08-04-22 | 14:22 | 2

Ik heb geen snoepje gestolen,alleen maar geproefd.Ik heb P.Omzicht niet genaaid alleen een duw in mijn goede richting gegeven,ik heb mijn prive mail niet gebruikt alleen mijn persoonlijke mail,ik fietste niet door rood maar reed niet door groen,enz enz.

Coolcalmcollected | 08-04-22 | 15:04

@Coolcalmcollected | 08-04-22 | 15:04: Alles naar het grote voorbeeld: "Ik heb daar geen actieve herinnering aan". één corrupte zooi.
En nee, het is makkelijk te zeggen dat we er zelf op stemmen, maar doorgaans stemmen we op een partij, tot zover is er democratie. Maar de zelfbenoemde elite binnen de partij bepaalt wie er wél en wie er niet op de lijst komen. Je ziet het aan Omzicht. Hij sprak niet volgens het partij-boekje, dus werd hem het leven onmogelijk gemaakt. Het maakt zo langzamerhand geen moer uit waar je op stemt.

DanskeRob | 08-04-22 | 15:20

Het ontzettende lulkoek gehalte inderdaad.
"Ik heb alle poorten open gezet, maar de gevangene is zelf ontsnapt."

Kouwe Kees | 08-04-22 | 14:20

Ik was niet betrokken bij de moord maar ik had wel betrokkenheid
Ik heb mensen opgelicht maar ik ben er vandaag mee gestopt

Hugo komt weg met dit soort logica, wij niet denk ik.

SailingDuck | 08-04-22 | 14:01

Hugo valt niets te verwijten zolang de 2e kamer het toestaat. En zoals al jaren staan ze dit toe.

upgent | 08-04-22 | 13:52 | 1

In Den Haag hebben ze een pact, genaamd " het Pluche". En dar pact is steviger dan de NAVO.

upgent | 08-04-22 | 13:55

Wel of niet betrokken bij deze deal in crisis tijd, zal mij jeuken. Maar het gelieg en gedraai is zum kotze

Tonyvanwychen | 08-04-22 | 13:48 | 1

Ja, wat hij verder ooit doet of zegt, er zal altijd een schaduw van leugenachtigheid over heen vallen.

bqbq | 08-04-22 | 13:57

Het bewijs dat het beroep van politicus totaal geen vaardigheden vereist. Ik was betrokken bij deal maar had geen betrokkenheid. Ik wist het antwoord maar ik schreef het niet op, moet je dat proberen bij een examen dan slaag je wel. Nee natuurlijk niet. Je betrapt iemand op heterdaad en die persoon komt er mee weg. Het erge is, iedereen weet dat er geen consequenties aankleven. Vertrouwen in de politiek is laag, ik snap nog steeds niet dat er mensen zijn die gaan stemmen

EmilioEsteves | 08-04-22 | 13:46

Natuurlijk is de toon van het debat veel belangrijker dan de inhoud. De toon moet liever. Respectvoller. Met net zoveel respect als deze zelfde de Jonge toonde naar zijn collega-Kamerleden door met de rug naar hen toe op zijn telefoon te gaan zitten kijken. En alhoewel hij gisteren niet zozeer met zijn rug naar iemand toe zat, heb ik wel gezien dat de telefoon veel belangrijker was voor de Jonge dan het debat. Maar daar hoor je de toon-knuffelaars van D66 dan weer niet over.

Met_baard | 08-04-22 | 13:41 | 2

Door de Toon draag je bij aan de teloorgang van de politiek, heeft niets te maken met de Rutte doctrine waarbij het kabinet de kamer keer op keer in de laars pist, helder.

Wattman | 08-04-22 | 13:59

Door zijn telefoon wordt hem verteld wat te gaan zeggen doork spindoctors en waarschijnlijk rutte.Het kartel heeft zijn ondemocratische zin en tegenrechtstaatelijk optreden gehad,viva nieuwe stijl.

We laten ons zelf blijvend naaien.

Coolcalmcollected | 08-04-22 | 14:35

Okee. Verder dan maar weer met het Lügner- und Horrorkabinett des Herrn Rötte.

J.P.Drapeau | 08-04-22 | 13:38

We zijn nog geen dag verder en dan dit (de bronvermelding ontbreekt helaas, dus met enig voorbehoud): nieuws.nl/algemeen/20220408/de-jonge-... Maar er op vertrouwend dat minister De Jonge dit echt zo gezegd heeft: wat ben je dan een hopeloos arrogante eikel van een vent.

Hetkanverkeren | 08-04-22 | 13:36

Hoezo is politiek niet geil, ze naaien de hele bevolking.

Teluitjewinst | 08-04-22 | 13:35 | 1

Als je het door hebt kan je nog opgewonden raken ook.

Harry.Langezwaal | 08-04-22 | 14:56

Mensen die ervan uitgaan dat anderen net zo dom zijn als zijzelf. Die worden minister.

Cor Netto | 08-04-22 | 13:35 | 1

Hij zit er toch nog? En hij is er (wederom) in gestemd? We leven in een parlementaire democratie, dus wie is er nu dom?

Draak uit Brabant | 08-04-22 | 13:46

Het gebruik van privé telefoonnummers, emailadressen en postadressen door bewindslieden zou per definitie als corruptie aangemerkt moeten worden, met direct ontslag als gevolg, nooit meer een openbare bestuursfunctie en wat mij betreft zelfs geen staatspensioen meer.

Gebruik van officiële adressen en telefoonnummers maakt namelijk controle achteraf mogelijk. De enige rede om privé adressen en telefoonnummers te gebruiken, is om die controle achteraf onmogelijk te maken. Een handig hulpmiddel bij corruptie of het plegen van fraude en dus een zeer ernstig vergrijp voor openbare bewindslieden.

Chuck the plant | 08-04-22 | 13:32

Het zal je vader naar zijn. Hij toont wel betrokkenheid bij je opvoeding maar is niet betrokken bij je opvoeding,

Zemko | 08-04-22 | 13:28 | 1

Het zal je minister maar zijn.

Wattman | 08-04-22 | 13:30

Neem er effe de tijd voor. Maar zeer de moeite waard. Professor Mattias. De Smet over Totalitarisme. En constateer dat de lading alhier inmiddels grotendeels gedekt wordt. Zoals logica vanuit valsheid. Er zijn zat filmpjes van hem te vinden. Hoewel joetroep inmiddels ook al schijnt te kuisen.

squadra | 08-04-22 | 13:25 | 1

Die man is briljant zonder zijn bescheidenheid te verliezen. Ik heb daar veel bewondering voor.

zwenkwieltje | 08-04-22 | 14:30

Hugo was niet betrokken bij de geboorte van zijn kinderen, maar hij heeft wel betrokkenheid gehad.

Wattman | 08-04-22 | 13:23

Als op Wikipedia “narcism” opzoekt, staat er een foto van De Jonge en Rutte bij.

Janneus | 08-04-22 | 13:17 | 3

Nee, een foto van een schilderij van Caravaggio.

Sinterbikske | 08-04-22 | 13:21

Ik stem in de toekomst CDA ! Oh nee, toch maar niet.

Nederlandop1 | 08-04-22 | 13:26

@Nederlandop1 | 08-04-22 | 13:26: Ik stem op de partij die weet welke problemen onze beschaving bedreigen. Tuintegels en stikstof.

Sans Comique | 08-04-22 | 20:27

Theorie: Er komt een parlementaire corona-enquête aan. Een tikkende tijdbom voor het kabinet. Want zou het mooi uitkomen als je dan een van de hoofdrolspelers kan offeren om zo het kabinet te laten zitten, toch? Niet dat ik denk dat Rutte zo’n enquête overleeft, maar het zou een poging waard kunnen zijn.

Komjehiervaker | 08-04-22 | 13:04 | 2

Ze schuiven er wel een consultant tussen die ze 4,5 miljoen stukken geven om door te ploegen.

Janneus | 08-04-22 | 13:12

Probleem is dat informatie die naar voren komt tijdens een parlementaire enquête niet meer gebruikt kan worden om de betrokken personen te vervolgen. Dat moeten we dus niet willen met z'n allen.

Sans Comique | 08-04-22 | 20:29

even wat nieuwe spelregels aan het politieke spelletje toevoege? Kabinet opgestapt/ontslagen? Geen van die lieden mag terugkomen in de kamer, poppetje moet opstappen? Zelfde verhaal.
Gewoon weg uit de politiek als je het een keer verneuqt.

laadpaal | 08-04-22 | 13:03

VVD'er Henk Kamp, die zelf in 2016 over de scheef ging met z'n privé mail, neuzelde vanmorgen op radio 1 over dat de Jonge onder grote druk stond enz.
Nou dan hoop ik niet dat er ooit echt de pleuris (oorlog oid) uitbreekt in Nederland met o.a. de Jonge aan het roer.

Cornelis12 | 08-04-22 | 13:02

Hoe is dit mogelijk? Een beerput wordt geopend, de lijken rollen uit de kast, zit ruim de helft van de kamer met een gasmasker op? Zonder gasmasker moet je toch spontaan kokhalzen!

Gebakschep | 08-04-22 | 13:01

Pfff, t zal allemaal wel. Wat als Hugo dan uiteindelijk word weggestuurd?.... niks, veranderd er helemaal niks.

SoepKip | 08-04-22 | 13:00 | 2

Blijkbaar vind de burger het wel best.

zwenkwieltje | 08-04-22 | 14:28

Zonder Hugo was er geen deal geweest en had iedereen Sywert genegeerd, dat kan niemand ontkennen, het is niet relevant dat hij met de uiteindelijke details er tussenuit is gestapt.

Als Vladimir op de rode knop drukt, is hij ook niet verantwoordelijk voor de radioactieve deeltjes die daarna op eigen houtje hun verdere gang gaan?

een_mike | 08-04-22 | 12:57

Onthoud 1 ding, het ligt niet aan Mark of Hugo, het ligt aan de kiezer.

Teluitjewinst | 08-04-22 | 12:55 | 2

Ja, dat is een waarheid als een koe.

bqbq | 08-04-22 | 14:00

En zo is het.

zwenkwieltje | 08-04-22 | 14:23

Uitspraak van Hugo past in hetzelfde rijtje als Bill Clinton
“I didn’t have sex with Monica Lewinsky, she only gave me a blowjob”

MargauxGrandCru | 08-04-22 | 12:52

Toen ik nog een heel jong Dorusje was zette ik me graag af tegen de "gevestigde orde" ook politiek gezien lag ik altijd dwars. Ik voelde me met name aangetrokken tot de meer "wij het volk" bewegingen. Het meest overigens overigens bij wat we nu de Wilders-achtigen en Fortuynisten noemen. Tot ik op een dag een borreltje zat te nippen met een paar wat oudere mannen. Vol met bravoere liep ik te oreren over hoe mensen zoals Fortuyn eigenlijk de enige redding konden zijn voor Nederland. Allen, 1tje SPer, 1tje van D66, 1tje onverbeterbare PvdA stemmer en als laatste 1 VVDer (zo ging dat vroeger, iedereen kon met elkaar praten en 'common' ground vinden) begonnen te lachen. Ja ja ja zeiden ze, die burgertjes zoals wij die overal over mekkeren en denken dat het maar een luizenbaantje is en dat ze alles gisteren nog konden beter maken zijn leugenaars. Je zal het zien. Zodra ze door populistische te lullen en hun zakken te vullen zullen ze niets meer betekenen dan af en toe wat (f)ophef creëren voor de boosmaker du jour. En dan zit de werkdag erop. Vraag maar eens aan deze "politici" hoe ze het exact gaan doen. Dat hele uit de EU, of grenzen dicht, of woningnood oplossen enzovoort. Weten ze niet. Geen enkele. Sindsdien overweeg ik dan ook alleen maar te stemmen op partijen en personen die aantoonbaar hun werk doen. De kans dat ik voor Omtzigt of van der Staaij stem is derhalve vele malen groter dan dat ik voor 1 van de vele clowns daar (lientje, geertje, wybrentje, baudetje etc.) iedereen die wel voor deze nietsnutten stemt die nooit iets zullen presteren moeten eventjes kijken naar wat er het beste op lijkt en wel wat gaat doen.

Sterkte Hugo. Je bent niet perfect maar je doet wel je best. Soms gaat dat fout.

Theodorus.Goldbach | 08-04-22 | 12:49 | 6

@Bataafje | 08-04-22 | 13:01:

Iemand die herhaaldelijk liegt over wat hij wel of niet gedaan heeft doet sowieso heel veel minder dan alleen "zijn best". Dat is op de kleuterschool niet anders.

Alleen de prestaties van de kabinetten Rutte kunnen met die van een kleuterschool in een achterstandswijk vergeleken worden.

Dandruff | 08-04-22 | 13:34

We don’t want excuses, we want results.

Dus niet die slappe Nederlandse hap, “ik heb mijn best gedaan”, “het was een moeilijke tijd”.
Loonslaventaal.

J.Cash | 08-04-22 | 14:05

Als een paar borrelende conformisten al zoveel invloed op u hebben snap ik ook waarom u zo vatbaar bent voor de overheidspropaganda.

zwenkwieltje | 08-04-22 | 14:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Als Hugo overstapt naar de VVD, dan kan hij een serieuze opvolger voor Rutte zijn.
Arrogant, ambitieus en hij overtreft Rutte nog in het minachten van de Tweede Kamer

der_feldwebel | 08-04-22 | 12:49

Het is hallucinant wat hier gebeurt. Er wordt met taal gegoocheld, op een niveau waar zelfs de meest doorgewinterde SJW'-sujetten of BLM-figuren een puntje aan kunnen zuigen. Het gaat hier over waarheid en leugen, maar aan het eind van de rit ben je de weg kwijt en is de waarheid een leugen geworden en de leugen een waarheid.
Inderdaad, het is een vondst, suggereren dat er een fundamenteel verschil is tussen 'betrokken zijn' en 'betrokkenheid hebben'. Want dat is wat-ie nu zegt, dat dat verschil er wel degelijk is, en dat hij daarom kan claimen dat hij niet gelogen heeft.
Maar aan dit rookgordijn ging een ander rookgordijn vooraf, en daar werd-ie niet of nauwelijks op aangesproken. Hij zei namelijk enige dagen vóór het debat het volgende:
"De verwarring echter die nu is ontstaan ten aanzien van mijn betrokkenheid als toenmalig minister van VWS had niettemin voorkomen kunnen worden door in aanvulling op de beantwoording van de vragen van de Kamer door de toenmalig minister voor Medische Zorg tevens melding te maken van bovengenoemde contacten over dhr. van Lienden. Ik heb daarop onvoldoende toegezien en dat betreur ik. Ook toen ik destijds vragen kreeg van journalisten, was het completer geweest als ik in aanvulling op de antwoorden melding had gemaakt van bovengenoemde contacten."
Er is dus, zo stelt hij hier, verwarring opgetreden vanwege een omissie. Hij heeft niet gelogen, zo meldt hij, nee, hij heeft vergeten om een aanvulling te geven op de antwoorden die hij gaf.
Merk op dat hij hier ook reeds subtiel het woord 'betrokkenheid' invoert. Hij weet dat hij betrokken is geweest, hij weet dat daar ook bewijzen van zijn en dat hij daar dus niet onderuit kan, dus is de strategie om die betrokkenheid dusdanig te herformuleren dat ondanks de bewijslast volgehouden kan worden dat er weliswaar sprake was van betrokkenheid, maar dat hij er niet bij betrokken was. Hoe doe je dat? Door in een eerste stap doodleuk te beweren dat de bewijzen niet aantonen dat hij glashard gelogen heeft, maar dat hij onvolledig is geweest, dat er sprake was van een omissie, dat hij vergeten heeft om aanvullende informatie te geven. Dat heeft-ie ook consequent gedaan in alle interviews tot aan het debat en ook tijdens het debat, beweren dat hij niet volledig is geweest, dat de informatie niet compleet was, en daarmee impliciet beweren dat hij nooit gelogen heeft.
Het tweede rookgordijn, dat van de betrokkenheid, kon nu worden opgetrokken. Natuurlijk was er sprake van betrokkenheid, maar dat was een andere vorm van betrokkenheid dan die welke iedereen veronderstelt, zo werd ons voorgehouden, een soort van betrokkenheid die je wellicht vergeet om te melden maar welke je nooit bewust achter zou houden, want het is een onschuldige vorm van betrokkenheid, iets vluchtigs, iets wat je eventjes, een klein momentje maar, 'hebt', maar niet iets wat aan je kleeft, wat je werkelijk 'bent'.
Het is hallucinant. Als je er andere woorden voor kiest, werkt het ook meteen niet meer.
"Ik was niet aanwezig bij de deal, maar heb wel aanwezigheid gehad."
"Ik was niet verantwoordelijk voor de deal, maar heb wel verantwoordelijkheid gehad."
Hoe verpak ik de leugen, zodat hij klinkt als waarheid. Dat is de nieuwe norm. Het hele volk voelt dat er gelogen wordt, maar kan de vinger er niet op leggen en raakt in verwarring. Het gebrek aan vertrouwen in de politiek wordt gevoed door deze verwarring, door het knagende gevoel bij de neus genomen te worden, bedonderd te worden op een subversieve, slopende wijze. Zo moet de Noord-Koreaan zich voelen, en ook de Rus.

Schoorsteenveger | 08-04-22 | 12:48 | 5

Mooi uiteengezet.
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.

Sjeintje | 08-04-22 | 13:05

Ik was niet betrokken bij het tot stand komen van deze tegel, maar ik voel me wel betrokken.

Kaas de Vies | 08-04-22 | 13:14

En zo is het, goed gezegd @Schoorsteenveger.

Dandruff | 08-04-22 | 13:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Kim De Jonge-Un. Eentonig doof de partij standpunten blijven oplezen.

McCain | 08-04-22 | 12:45

Hahahahaha, Tom is echt klaar met Hugo. Heeft ie al die tijd voor Piet snot zitten wachten....

seasicksteve | 08-04-22 | 12:45

0:45 zo verlaat ik ook wel eens de wc als de avond gezellig begint te worden

area78 | 08-04-22 | 12:44 | 1

Takes one to know one. Dus eensch.

elfenstein | 08-04-22 | 12:46

Ik denk dat Nederland wel zou kunnen zonder een debatinstituut. Kunnen we daar geen motie voor wegbezuinigen over inbrengen?

swuinm71 | 08-04-22 | 12:43

Wat is nu het probleem? We betalen toch gewoon belasting, zodat we daarvan deloitte kunnen betalen om uit te zoeken wat Hugo niet wil vertellen? Dat is toch volkomen normaal?

IndoorexpaT | 08-04-22 | 12:40 | 5

precies: het kabinet, de eerste en tweede kamer zijn in essentie een marktplaats waar je poen kunt verdienen, gratis en makkelijk!
O ja, en voor de vorm doen ze alsof ze betekenisvol zijn voor de mensen die er wonen..... tóch?

nobodiesunmighty | 08-04-22 | 12:49

Heerlijk vinden ze dat om Deloitte met naam te noemen. Een internationale organisatie van consultants met grootte faam en kunnen in huren om de minister te reden.

McCain | 08-04-22 | 12:50

@McCain | 08-04-22 | 12:50: Op mijn werk hebben ze er ook een handje van om een gerenommeerd bureau 'te consulteren'. Maar stel je een achterlijke vraag dan krijg je ook een passend antwoord. Het betekent niets of een dure consultant (maar meestal de stagiair daarvan) iets zegt.

A la snackbar | 08-04-22 | 13:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een onzettende baal hooi is die man toch.

Xaffier | 08-04-22 | 12:40

Over moties van wantrouwen zou anoniem gestemd moeten worden. Dat maakt een einde aan de fractiediscipline waardoor compleet ongeschikte ministers niet weggestuurd kunnen worden.

Trekhaas | 08-04-22 | 12:38 | 2

En dat niet alleen, er zou over alle onderwerpen anoniem moeten worden gestemd.

B. Randnetel | 08-04-22 | 12:41

@B. Randnetel | 08-04-22 | 12:41: Inderdaad!

De mooie man | 08-04-22 | 13:05

De Jonge blijkt hier exact de persoon te zijn zoals ik hem inschatte, een ongelooflijke gladjakker die als een aal door alles heenglipt en enkel aan zn eigen belang denkt.
Kortom, typische maat van rutte..

JDMslut | 08-04-22 | 12:38

Dagelijks word ik eraan herinnerd waarom ik de politiek niet meer vertrouw. Ik verlang naar een revolutie van normale mensen.

Zoelense Hobbyboer | 08-04-22 | 12:36 | 3

Wat voor soort "normale" mensen?

Theodorus.Goldbach | 08-04-22 | 12:38

Die " normale" mensen zou ik wat voorzichtig mee zijn om die aan te zetten tot een revolte. De uitkomst is vaak niet zo tof als je wel gedacht had, in de praktijk blijken de meeste " normale" mensen gefrustreerde freaks die goddank niet in een positie zijn om hun zin door te drukken.

elfenstein | 08-04-22 | 12:41

Goede spindoctor voor Lil Kleine of John de Mol jr.
Ik heb niet de neus van mijn vrouw gebroken, maar ik heb haar wel vol met mijn vuist in haar gezicht geslagen....

Geertje W | 08-04-22 | 12:35

Een pathologisch leugenaar liegt zeer regelmatig, over van alles. Hij - of zij - weet wel dat hij liegt, maar op den duur gaat hij in zijn eigen verhalen geloven. Vaak zijn het heel gedetailleerde, fantasierijke leugens, die ergens te mooi zijn om waar te zijn. Als liegen tot ernstige problemen leidt in de omgang tussen de leugenaar en zijn omgeving is sprake van pathologisch ofwel ziekelijk gedrag

donkieshot | 08-04-22 | 12:33

Weet je wie wel zeer betrokken is en ook zijn betrokkenheid toont?
De consul van de Oekraine. Neemt gewoon 4 (!) vluchtelingen in zijn huis. Check de media hierover. Geweldige man.

RGV42 | 08-04-22 | 12:33 | 1

Nou, wauw hoor. Het zou pas serieus nieuws zijn als een of andere prominente rus dat zou doen.

elfenstein | 08-04-22 | 12:38

Hoe komt het toch dat er maar zo weinig mensen gaan stemmen? Zou het kunnen dat het rechtvaardigheidsgevoel van mensen door de poliziek wordt gekneusd? Gebroken misschien zelfs wel? Alles wordt door dit kabinet rechtgepraat, hoe krom het ook is...

de Jager59 | 08-04-22 | 12:31

Johan Derksen lijkt lijstduwer te worden voor het CDA met een sterke voorkeur voor Hugo, de anders zo kritische Derksen vind Hugo uitstekend en integer.
Beetje sjoemelen hoort er gewoon bij volgens de snor.

likdoorn | 08-04-22 | 12:30 | 3

Ik viel gisteren bijna van mijn stoel van verbazing .
Ik had zelden iemand zo dom horen lullen als Johan Derksen.

leo59 | 08-04-22 | 12:37

Ja die is nogal eigenwijs hè, ondanks dat het zo klaar als een klontje is. Iedereen rond Hugo raadde het af om met Sywert in zee te gaan, na bemoeienis van Hugo werd er toch maar een deal gesloten met Sywertje. Duidelijk toch?

ceriel82 | 08-04-22 | 12:37

Derksen kan samen met Jan Mulder het verzorgingstehuis in.

swuinm71 | 08-04-22 | 12:45

Ik stem alleen nog maar de piano.

Kaas de Vies | 08-04-22 | 12:29

Echt super *dom* dat de Jonge en eerder Rutte
het nodig vinden om te liegen over door hen gemaakte foutjes *bij de aanpak* van belangrijke onderwerpen.
En als die fouten / leugens onthuld worden, gaan ze het initieel ook nog fel ontkennen, en proberen het vervolgens af te zwakken. Ze komen zo extra in de picture als leugenaars.
.
Dit is onnodig schadelijk voor het vertrouwen in de politiek,
en leidt ook de aandacht af van de *onderliggende*, belangrijke issues.
En wij (socials) en de TK happen maar al te graag.
.
In dit geval: Sywert is een oplichtende lul, die maximaal vervolgd moet worden.

hotmint | 08-04-22 | 12:28 | 6

@Sjeintje | 08-04-22 | 12:45:
De kinderen zelf kunnen er natuurlijk niks aan doen daar waar ze geboren worden.
Ze kunnen er wel voor kiezen niet hetzelfde pad te bewandelen.

Sjeintje | 08-04-22 | 12:46

@Sjeintje | 08-04-22 | 12:46:
Goddank dat de meeste kinderen zich in de pubertijd afzetten tegen hun ouders, hugo's koters zouden zomaar eens de meest rechtschapen en eerlijke mensen van Nederland kunnen worden dan.

elfenstein | 08-04-22 | 12:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Je bent ook niet goed bij je hoofd als je ook maar iets hebt geloofd van wat deze leugenaar in de afgelopen twee jaar heeft gezegd....

Nilfisk | 08-04-22 | 12:27

Zo'n 22 jaar geleden had iemand in de VS ook een eigen waarheid. 'I did not have sexual relations with that woman' sprak de man toen met droge ogen. Ik zie overeenkomsten met Hugo's waarheidsbeleving. Beiden zijn ook niet afgezet. Zou Hugo gedacht hebben: "Wat hij deed kan ik ook?'

Een vrije paling | 08-04-22 | 12:27

Het is nu ook weer niet zo erg als frauderen met toeslagen van de belastingdienst.

Reebensteeltje | 08-04-22 | 12:26 | 1

Het is nu ook weer niet zo erg als wanneer u een foutje maakt bij uw belastingaangifte.

zwenkwieltje | 08-04-22 | 14:01

Het lijkt wel opzettelijk drukte om niets, om het maar niet te hoeven hebben over oplossingen voor alles wat werkelijk niet goed gaat.

Harry.Langezwaal | 08-04-22 | 12:24

Straks weer geschokt reageren als er niemand meer komt stemmen.
Het is gajes. Niks meer en niks minder.

Smept | 08-04-22 | 12:21 | 4

Ze maken meer kapot dan ons lief is.

Harry.Langezwaal | 08-04-22 | 12:25
-weggejorist-
marcoplarco | 08-04-22 | 12:46

Straks iedereen weer geschokt als wobben niet meer mag.

zwenkwieltje | 08-04-22 | 14:00
▼ 1 antwoord verborgen

Jongens, Hugootje is vast een lieve jongen en hij doet zijn stinkende best, zegt hij. Het gaat vanaf nu vast crescendo met hem. Jullie moeten hem ook een beetje vertrouwen, hij is ten slotte ook nog eens christelijk hoor!

Eminent | 08-04-22 | 12:20

NPO Radio1-presentator Lammert de Bruin is het er in ieder geval niet mee eens. Zijn dagen bij de staatsomroep zijn mogelijk geteld:
mobile.twitter.com/lammert/status/151...

goedverstaander | 08-04-22 | 12:19

Ze hebben dus 2 dagen aan één stuk zitten mieren en miepen over de vermeende betrokkenheid van Hugo de Jonge bij het 'mondkapjesschandaal'.
Resultaat: een oneliner waar niemand wat aan heeft en verder blijft alles bij het oude.
Da's dus klein bier bij het grote onrecht dat ons de afgelopen jaren is aangedaan.
Compleet hysterische interpretatie van cijfers, tabellen, prognoses en diagrammen dat is waar we in zitten met zowel het virus als het klimaat.
Politieken is panieken en zieken met hockeystickgrafieken.

keestelpro | 08-04-22 | 12:17 | 1

Politiek lijkt tegenwoordig meer op een spelletje wie er met de meeste shit weg kan komen, bonuspunten voor wie dat lukt met een goedgeplaatste oneliner die, als je 'm nuchter zou lezen volslagen lulkoek is.

elfenstein | 08-04-22 | 12:28

Grappig dat de Jonge de shit over zich heen krijgt maar Sywert lekker op z'n Jacht kan zitten. Wat een baas eigenlijk.

HendrikTwat | 08-04-22 | 12:16 | 5

Nou wat een baas. Dat die rotboot maar mag zinken en siewertje over een jaar of twee compleet berooid en met een gat in z'n neusschot bij het uwv terecht mag komen. Bazen zien er anders uit, nul respect voor oplichters en gluiperds.

elfenstein | 08-04-22 | 12:25

Dat jacht ligt in een jachthaven met meer covid miljonairs. Allemaal afpakken.

sjef-van-iekel | 08-04-22 | 12:28

Ja, die zit lekker op zijn jacht omdat de regering geen actie heeft ondernomen om het geld terug te halen. Uw geld.

zwenkwieltje | 08-04-22 | 13:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar feitelijk kunnen we ook hier niks tegen doen. In de Kieswijzer zie ik ook nooit de vraag: Hoe wilt u dat er wordt gedebatteerd?
Moet de tweede kamer worden ingelicht of zijn gemaakte afspraken in achterkamertjes ook voldoende? Bent u voor of tegen transparantie?
Je hebt te kiezen en that's it..

Meneertjehetheertje | 08-04-22 | 12:16

Hugo wilde voor het zingen de kerk uit gaan maar kon z'n kwakje toch net niet ophouden. Wat doet een christen met dat schuldgevoel?

aflaatverkoper | 08-04-22 | 12:15 | 3

Schoenen kopen?

Duwbak_Linda | 08-04-22 | 12:16

Geen druppeltje verspillen is het advies van de r.k. kerk toch?

sjef-van-iekel | 08-04-22 | 12:29

Zijn vader had beter een interruptusje gedaan.

J.Cash | 08-04-22 | 14:09

Krijgt Hugo ook een deel van de 9 miljoen van Sywert? Toch raar al die moeite die Hugo deed.

Ongekend2022 | 08-04-22 | 12:14 | 4

Toch wel een essentiele vraag. Ik denk dat Hugo net nog slim genoeg was om geen actie te ondernemen daartoe toen de commotie over deze deal losbarste.

ChatBot | 08-04-22 | 12:29

@ChatBot | 08-04-22 | 12:29:
Het lijkt een beetje op die rare move van Rutte om de dividendbelasting af te schaffen voor Unilever.

ChatBot | 08-04-22 | 12:30

Die 9 miljoen is klein bier bij de 5 miljard die elders zonder verantwoording zijn weggepist. Daar zal de Jonge vast niet slechter van geworden zijn.

marcoplarco | 08-04-22 | 12:33
▼ 1 antwoord verborgen

Lijdelijke Hugo kan d'r ook allemaal niks an doen, mèh.

Duwbak_Linda | 08-04-22 | 12:14 | 1

Het overkomt hem ook maar. *teiltje vullen doet*

VP732 | 08-04-22 | 12:17

Kreeg laatst wat praterij mee hierover, maar niets dan begrip voor de schoenen was het, tenslotte was het crisis, dat mocht niet tegen hem worden gebruikt......

GKJP | 08-04-22 | 12:13 | 3

Een groot deep van de mensen is hopeloos verloren.

Zeebonkus | 08-04-22 | 12:22

Vorige week iets soortgelijks meegemaakt.

Ving een verhit gesprek op, over FvD en vooral over Baudet.

Persoonlijk vind ik dat hele uilen circus niet te pruimen, maar oké, ik had zin in wat vermaak.

Ik vroeg daarom aan de persoon die net heel luid en duidelijk had verkondigd dat Baudet een heel gevaarlijk mens is en heel gevaarlijke uitspraken heeft gedaan en steeds weer doet om een paar concrete voorbeelden.

Nee, daar kon ze toen (even niet zo snel) op komen , maar het was gewoon zo.

Toen HET journaal (NOS) later als "neutrale bron" voorbij kwam wist ik weer genoeg.

Hopla, weg was ik.

Dr.Mabuse | 08-04-22 | 12:26

@Dr.Mabuse | 08-04-22 | 12:26:

Deed ik altijd als iemand zei dat Trump slecht was. 'Waarom dan?', was genoeg, want dan bleef het stil.

GKJP | 08-04-22 | 12:30

Gisteravond was een schande. Wat een stel natte washandjes zitten er in de kamer. Hoe kunnen die lui dit nog pikken? En dan beweren namens het volk in de kamer te zitten...

4HoogAantWater | 08-04-22 | 12:12

Ik heb steeds meer zin om 'ns goed te gaan pissen.

Daar.

Naar binnen.

Dr.Mabuse | 08-04-22 | 12:10 | 3

Bij jezelf? Interessant. Hoe gaat dat precies?

Meneertjehetheertje | 08-04-22 | 12:12

Outside pissing in, en dan kijken wat dat met de kleur van de schoenen doet.

Harry.Langezwaal | 08-04-22 | 12:28

Eerst een bordje asperges eten.

J.Cash | 08-04-22 | 14:09

Boos kan ik al niet meer worden, dat haalt niets meer uit. Wel verwonder ik mijzelf slechts nog maar. Met name dat politici hier elke keer weer mee wegkomen, en als ze al opstappen, ze er weer zitten na een verkiezing...

Het meest bijzondere zijn dan de kiezers die kennelijk op deze mensen blijven stemmen. Zit er dan iets in de lucht, of heeft een deel van Nederland last van hersenverweking?

Zelf mag ik dan een gemiddelde Nederlander zijn, maar ik snap dat dus niet

Enfin, verwondering alom.

Marvin_NL | 08-04-22 | 12:09 | 5

Mensen hebben verschillende belangen, doelen en waarden in het leven

Roos | 08-04-22 | 12:24

Verwondering, verbazing, verbijstering, ongeloof, schoffering van de Nederlander. U wordt vrolijk in de zeik genomen en u vindt dat geweldig.

de Jager59 | 08-04-22 | 12:35

@de Jager59 | 08-04-22 | 12:35: Geweldig vindt ik dat zéker niet. Maar onze mening doet er al langer niet meer toe. Mij er druk over maken kost mij m'n hart, en daar heb ik geen trek in. Veranderen kan ik het toch niet.

Marvin_NL | 08-04-22 | 16:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Hugo de Jonge leert snel hoe hij met leugens weg kan komen. Hij kijkt de kunst af bij Rutte.

Toos Bevergeil | 08-04-22 | 12:09 | 2

En loopt nu rond in de bouwwereld. Dat wordt me wat. Hopeloos deze politiek.

VP732 | 08-04-22 | 12:16

@VP732 | 08-04-22 | 12:16: De Jonge kan nog aardig onderuit geschoffeld worden door de grotere bouwondernemingen, die hebben decennia meer ervaring met het verkopen van onzin en er geld aan overhouden door de juiste interpretaties van regelgeving en voorstellingen aan te houden, wat dat betreft is Hugo echt een beginner.

Dezenaamhier | 08-04-22 | 12:27

Normaal geen fan van Klaver, maar heb vanochtend toch nog een paar keer teruggekeken hoe hij gehakt van het betoog van Joba maakte. Dat CDA is toch wel zo failliet, die hebben niet lang meer.

amateurrr | 08-04-22 | 12:09 | 3

Ik vond Azarkan eigenlijk ook best goed.

Moet gezegd worden , door mijzelf, niet bepaald een DENK fan.

Dr.Mabuse | 08-04-22 | 12:13

Vergeet Fleur Agema niet, die begon nog net niet met spullen te gooien op die bakkelieten CDA farizeeër die zichzelf al lang niet meer geloofd. Wat een vertoning

Kladderadatsch | 08-04-22 | 12:23

In het licht van het CDA is élke politicus goed.
Man wat een aanfluiting die partij. Ze hebben zelf niet in de gaten dat ze hun fundering al volledig ondergraven hebben en ook met dit gekonkel hun electoraat steeds verder uithollen. Mooie TV om de kiezer over 3 jaar (of hopelijk veel eerder) aan te herinneren.
Het CDA, de partij van de Farizeeërs en tollenaars.

Bakkeleures | 08-04-22 | 12:28

Ik wil weten wie die pakkende zinnetjes verzint voor Rutte en de Jonge. Met zo'n spindoctor kom je overal mee weg, hoe groot de shit ook is. Briljant, echt.

elfenstein | 08-04-22 | 12:08 | 1

Gewoon z’n speechschrijver en spindoctor/assistent, zoals er zoveel rondlopen.

Komjehiervaker | 08-04-22 | 13:06

Doet me denken aan de uitspraak van Rutte 'We zijn voorbij de start, maar we zijn nog niet aan het einde van het begin'.
Politiek is niets zeggen met heel veel woorden en heel veel doen met heel weinig consequenties.

keestelpro | 08-04-22 | 12:06 | 2

Wat Rutte daar zei was een slap aftreksel van wat Churchill zei in 1942 na de 2e slag bij El Alamein.
"Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning."

Basil Fawlty | 08-04-22 | 12:29

@Basil Fawlty | 08-04-22 | 12:29:
Knap ontdekt Basil. Ik vond het al vaak als oorlogstaal klinken al die eindeloze persco's.

keestelpro | 08-04-22 | 12:56

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl