Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Grafiek van de Dag: Energiebelasting in Nederland

De een z'n energiearmoede is de ander z'n gratis geld

Social

Weet je wat het voordeel is van een woningmarkt waarin niet iedereen een eigen huis meer kan verkrijgen? Dan hoef je het ook niet te verwarmen! Lekker thuis wonen bij paps en mams tot je 35e kost je hooguit wat meer kost & inwoning, maar verder zul je niet snel energiearmoede krijgen. Weet je, we slaan 'm nog eens om en noemen de TORENWINDMOLENHOGE energiekosten in Dit Land, dat nog steeds heel gaaf is en lief bovendien, een thuiswonerspremie. Zo maak je van energiearmoede een investeringskans! Zo werkt dat in een gaaf land, waar niks aan de hand is, en lief bovendien. Nog een gratis tip nu we toch bezig zijn: als we wat vaker naast elkaar gaan staan, "letterlijk", dan krijg je het ook vanzelf warmer! (Niet té dichtbij, we willen geen DPG-toestanden.) Terzijde: De hoogste benzineprijs die we tot dusver in de mail kregen, was 2 euro en 29 cent. Gaaf. Meer energieprijzen & belastingverschillen hierrr.

Social

Reaguursels

Inloggen

Ik zit hier in de kou omdat anders de aarde 2 graden opwarmt.

echtpaul | 22-02-22 | 17:37

* naar Spanje verhuizen doet *

gozoman | 22-02-22 | 14:10

We betaling meer en meer belasting omdat die overheden van knoflooklanden het zelf niet innen bij hun volk. Vervolgens handje ophouden in Brussel en wij maar schuiven en hun rekeningen betalen. Dit land is krankzinnig.

DrachiR | 22-02-22 | 10:57 | 1

Waarom niet? Hier klaagt men niet en blijft gewoon op de partijen stemmen die het weggeven.

EenGoedBegin | 22-02-22 | 12:01

Je ziet wel waar de overheid belastingcenten vandaan trekt. Van levensonderhoud. Next year is het water weer duurder. stelletje oplichters. Allemaal.

Krachtkoe | 22-02-22 | 09:57 | 1

Een beetje pek en veren kan best motiverend werken voor de doven en blinden. Men hoeft dit niet negatief te duiden, je noemt het een gave en lieve manier van communiceren.

donkieshot | 22-02-22 | 10:49

Meer betalen = goed voor het klimaat.

Hoe dát precies werkt?

Nou, meer belasting betalen = meer inkomsten voor de fiscus. En de fiscus, dié kan dan weer, met Uw geld, subsidies en kortingen geven zodat er een financiële prikkel gecreëerd kan worden.

Met die subsidies kan men bijvoorbeeld biomassa "rendabel" maken. En zoals iedereen weet is biomassa keigoed voor de planeet. Ook kunnen er windmolens mee geplaatst worden. Ook zo'n klimaattópper. Tegelijk kan er met dat geld dan subsidie (of belastingkorting, het is hetzelfde) op elektrisch rijden worden gegeven. Dus als je dan je 100% elektrische Seat Cupra de sporen geeft, of je Tesla in 'insane mode' zet, of de stempel van je hybride Volvo met 408PK eens lekker diep indrukt; je voelt je toch Goed of niet dan? Keigoed voor het klimaat. Van 0 naar 100 in 2,8 seconden, geheel gesubsidieerd door de NL'se belastingbetaler. Wie wil het niet.

Dan kan men ook nog, en dat vind ik echt super-supergoed voor het klimaat, met dat geïnde geld korting geven op grootverbruikers van fossiele brandstoffen. Kijk dat zit zo; als je weinig verbruikt dan ben je héél slecht voor het klimaat, dat snapt iedereen. Toch? En als je heel erg veel verbruikt, dan ben je Goed voor het klimaat. Dus krijg je belastingkorting.

De logica is niet voor iedereen te volgen, dat begrijpt de regering wel. Maar ja, dat komt omdat iedereen te dom is om te snappen wat de logica is.

Dutchbeaurouge | 22-02-22 | 09:18 | 1

Zelfs met een soepsiedie kan ik geen nieuwe Seat Cupra betalen. Uberhaupt nieuw rijden. Krijg je als je van paycheck naar paycheck leeft.

Snertjong | 22-02-22 | 10:16

Één Europa? Hoe is het mogelijk? Je moet wel erg gek zijn als je denkt dat dit mogelijk is met het huidige systeem in Brussel waar ze nog niet eens het maandelijkse gezeur en miljoenen euro's kostende en vervuilende totaal nodeloze verhuizing tussen Brussel en Straatsburg kan oplossen

sers1 | 22-02-22 | 09:00

Jah, nogal logisch dat we zoveel belasting betalen over aardgas, de overheid is nu al die verzakte woningen in Groningen (hihi, dat rijmt) aan het vernieuwen... toch?

Sneerpoets | 22-02-22 | 07:23 | 2

Zeker. En dan gaan ze de problemen bij justitie en politie oplossen, bij jeugdzorg orde op zaken stellen, het lerarentekort structureel aanpakken en de zorg ontlasten.

anja | 22-02-22 | 08:02

En vluchten boeken om alle niet-statushouders die hier uitvreten en potverteren terug te vliegen.

Ray Skak | 22-02-22 | 08:18

Ik snap het niet, we stemden tegen Europa, zitten er toch in, maar toch weer niet? Waar is nou de eenheid?

Willemse | 22-02-22 | 07:22 | 1

We stemden ook tegen de Oekraïne, maar worden straks mooi een oorlog ingerommeld, waarvan Rutte zei, dat wij er nooit aan mee zouden doen.

Leffe Blonde | 22-02-22 | 14:33

De hoogste energiebelasting - maar straks geen gas of licht. Terwijl wij vrolijk aardgas leveren aan Duitsland en Italië voor een fractie van de prijs die wij ervoor betalen en terwijl wij bovenop ruim 800 miljard kuub gas wonen ( laat u niets wijsmaken door ambtelijke ‘ reken’ methodes over ‘ winbaarheid’)

bisbisbis | 22-02-22 | 06:29 | 3

Het gaat historisch gezien nog een grotere WTF worden. Italië betaald ca de helft aan belastingen op aardgas. Waar je nog zelden wat over hoort was toen bluto nog ergens in een verrekijker zat Nederland voor een besloot onder druk van de NAVO absurt goedkoop aardgas te leveren aan de grappaslurpers. Italië stond op het punt om grootschalig gas in te kopen bij de Russen.

www.businessinsider.nl/gasruzie-neder...
nos.nl/nieuwsuur/artikel/2021401-het-...

Bluto Blutarsky | 22-02-22 | 06:43

@Bluto Blutarsky | 22-02-22 | 06:43:
-
Die Luns heeft ons serieus geld gekost, ik weet het...

bisbisbis | 22-02-22 | 07:06

"maar straks geen gas of licht". Zeker wel, alleen extreem duur. Maar of dat dan beter is...

Vunzigheid | 22-02-22 | 07:34

Heb ik lekker effe de Nederlandse overheid tuk, sinds 2008 stook ik al houtkachel. Het schommelde door de jaren een beetje, maar afgelopen jaar had ik maar 310m3 gas verbruikt. Ik stook gratis wegwerppallets. Ik heb een timeline met foto's gemaakt van m'n pallethout zagen op kachelformaat. U ziet mij eerst een schoorsteen metselen door het pannendak heen. (Ja dat zit zo, ik ben in mijn jeugd opgegroeid in Suriname, voor ons is zoiets geen probleem. Al die Hollanders moeten er steeds een deskundige bij). Daarna ga ik hout kloven, dat was niks. Toen ging ik over op gratis wegwerppallets. U ziet een zooi pallets, maar dat is voor twee huizen, mijn residentie in Frankrijk heeft ook hout nodig. Dus wat u ziet, de helft daarvan gaat in mijn Nederlandse kachel en de andere helft in mijn Franse kachel. Maar genieten zo jôh! En ik heb cijfers. Per jaar 13,5 kuub op kachelformaat gezaagd wegwerp pallethout nodig. Dat is per jaar zes hele dagen van 8 uur hout halen, zagen en tassen. De rest doet de vrouw.

Hier is die timeline in foto's flic.kr/s/aHskGf9wq6

VolgendjaarkrygikAOW | 22-02-22 | 01:09 | 4

Begrijp ik goed dat u een zootje Nederlands pallets meeneemt naar Frankrijk om daar op te stoken?

theo-is-dood | 22-02-22 | 06:36

Eigen hout eerst.
Maar even serieus - zeer mooi huis en indrukwekkende verzameling Holz vor der Hütte, maar de rode koffiepot steelt de show, superschattig!

anja | 22-02-22 | 08:08

zozo, dat heeft u netjes voor elkaar. Duimpje omhoog

Uncle Melon | 22-02-22 | 12:49
▼ 1 antwoord verborgen

Doe lul gaat zo lang door totdat m iemand letterlijk van zijn stoel trekt...
Anders zal hij niet stoppen die arrogante smile van z'n bakkes te halen..
Iets fatsoenlijke kan ik het niet zeggen.

Troyan horse | 21-02-22 | 23:47

Ooit één Kamerlid van Eén Pot Nat Nederland zich uit horen spreken tegen die idiote prijzen aan de pomp? Ooit?

wapster | 21-02-22 | 23:45

Nederland is een belastingparadijs, voor de overheid dan hé.

Schipperke | 21-02-22 | 23:29

Die mensen leven zo buiten de realiteit. Stik toch in je stof!

NACademicus | 21-02-22 | 23:26

De NL belastingen = onvrijwillige crowdfunding tbv van alles en nog wat dat niet ten goede komt aan diegenen die het geld uit de portemonnee gestolen wordt:
Geld doorgesluisd naar EU, migranten, Zuidelijke landen, klimaatwaanzin etc.

De finale eindbaas | 21-02-22 | 23:05 | 5

@* Il Principe * | 21-02-22 | 23:06: Zit wat in. Hoe je het ook noemt, het is onrecht. Puur onrecht wat de Nederlandse bevolking wordt aangedaan.

WhiteShark | 21-02-22 | 23:16

@Wattman | 21-02-22 | 23:09:

Ik snap dat spreekwoord "links lullen rechts vullen" alleen nooit zo. De grootste graaiers zijn traditioneel links, en niet alleen in Westerse landen. Elk socialistisch experiment werkt naar een kastestelsel waarin de partijtop zichzelf onbeperkt verrijkt.

Dandruff | 22-02-22 | 08:54

@WhiteShark | 21-02-22 | 23:16:

Nee, zit niks in. Het zijn linkse hobby's die ons door links beleid worden opgelegd. Dat al dan niet op subsidie drijvende bedrijven daar aan verdienen ligt aan het beleid, niet aan die bedrijven.

Dandruff | 22-02-22 | 08:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Schofterig gewoon. Ik moet binnenkort overstappen, mijn termijnbedrag zou bij een grote energieleverancier bijna 400 euro per maand worden en dat terwijl ik zonnepanelen heb en meer opbreng dan ik afneem. Schandalig dit. En dat voor 1700 kuub gas en ongeveer 2300 kw elektra.

Gravin v Kippenbouth | 21-02-22 | 22:59 | 6

@Gravin v Kippenbouth | 21-02-22 | 23:45:
-
Dream on. Daarbij gaat de overheid op zoek naar nieuwe mogelijkheden om u geld af te persen. En drie maal raden wie straks stevig gaan betalen voor hun EIGEN energie? Simpel: degenen die dachten dat ze zich konden onttrekken aan de energie die van buitenaf geleverd wordt en waar de staat op kan verdienen. Eerst was u ‘schoon’ en ‘ groen’ bezig, straks bent u een profiteur en krijgt u verplicht last van ‘zonnepaneelschaamte’. Mark my words; de Staat der Nederlanden zal ALTIJD een draai weten te geven aan de dingen zodanig dat u ‘ weggezet’ en dus belast kunt worden.

bisbisbis | 22-02-22 | 06:38

Accu kopen waar je energie in opslaat, dat wordt dan s'nachts verbruikt.

Flapuitx2 | 22-02-22 | 07:24

@bisbisbis | 22-02-22 | 06:38: Haal je ze dan toch gewoon weer weg. Die zonnepanelen liggen er alleen maar voor je eigen poeplap, niet om geld voor de staat te genereren.

Gravin, wel eens aan hele fijne split units gedacht. In de zomer lekker koelen en in de winter lekker verwarmen. Met overcapaciteit stukken goedkoper dan stoken op gas, of nog erger stadswarmte.

Peerkeoud | 22-02-22 | 08:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Ja jongens, die corona toeslagen moeten toch weer terugverdiend worden.

Harrie-Couvert | 21-02-22 | 22:57

Na het opsouperen van ons gas en de opbrengst daarvan is er nog maar 1 valide oplossing. We vallen Rusland aan, annexeren ze en pakken hun gas af. Mark zegt alleen maar dat we een lief land zijn om Vlad zand in de ogen te strooien.

Pekketrikker | 21-02-22 | 22:56

S C H A N D A L I G !!!!!!! We worden gewoon beroofd met open ogen, ik kan niet anders concluderen gezien deze grafiek. En niet alleen hiermee, in alles moeten we de hoofdprijs betalen. Salaris gehalveerd met de euro maar de prijzen verdubbeld, gek he dat ik nu meer maand over houd dan geld in tegenstelling tot de guldentijd.

dubbelicious | 21-02-22 | 22:55 | 2

Precies hetzelfde met benzine. Betaal je €60, krijg je voor €20 brandstof.

Waar je ook vrijwel niets over hoort is dat de belasting op aardgas en benzine uiteindelijk zal leiden tot belasting op andere zaken.

Het Plan:

1) Benzine-auto's verbieden. Consumenten verplichten veel duurdere auto's aan te schaffen.
2) Aardgas verbieden. De gemiddelde woningeigenaar opzadelen met €20.000-30.000 om de woning daarvoor klaar te maken.

Als troost vertel je mensen dat ze daarna van de belasting op benzine en aardgas af zijn. Je laat ook huurders maar geloven dat de huurbaas die extra kosten nimmer zal doorberekenen.

Een paar jaar later komt de overheid er "opeens" achter dat de belastinginkomsten op aardgas en benzine zijn weggevallen en ze gaan hard aan het werk om dit gat met 'nieuwe' belastingen te dichten.

Een snuggere journalist komt er via een WOB-aanvraag dan achter dat de datum op de 'nieuwe' belastingplannen ergens in 2015 is...

Anomiemus | 22-02-22 | 02:14

@Anomiemus | 22-02-22 | 02:14: voor de helft van de Nederlanders in een sociale huurwoning en huurtoeslag maakt het niks uit. Wat een warmtepomp of zonnepanelen nu kosten of opbrengen. Effectief gaan ze toch niet méér betalen.
Dat doen de netto-betalers immers.

theo-is-dood | 22-02-22 | 06:41

Binnenkort geldt er weer een thuiswerkadvies voor ambtenaren. Niet vanwege Corona maar omdat mensen verhaal gaan halen bij de ministeries waar met de grootste minachting en onkunde destructief beleid wordt ontwikkeld en uitgevoerd onder leiding de Volkspartij voor Dedain 66.

Mickdestok | 21-02-22 | 22:52

Stook sinds 10 jaar mijn cv installatie op -afval- hout, 13 radiatoren, 2 douches en een warmwatercircuit. Kosten totaal 30-40 euro per maand.

Verderkijker | 21-02-22 | 22:50 | 1

Doet mijn over buurman ook die heeft een transport bedrijf en weet zijn oude pallets goed her te gebruiken..;)

Smoelensmid | 21-02-22 | 23:19

Thuiswonen wordt belast in 3-2-1 ...

Vesta | 21-02-22 | 22:50 | 1

Ik ga in een tentje wonen want mijn huis en andere kosten zijn mij te duur geworden.

dubbelicious | 21-02-22 | 22:56

Waar een klein land groot in kan zijn.

de euro middenweg | 21-02-22 | 22:38

Dit is nu de nieuwe bestuurscultuur van de VVD en D66

Tonyvanwychen | 21-02-22 | 22:38

@ Eddy Terstal; nee, dan worden ze allemaal een door het leven getekende kunstschilder en worden ze royal onderhouden door de één of andere subside....

Bierum | 21-02-22 | 22:31 | 1

Sarcasme, ik zou het eens opzoeken in het woordenboek

JohnKarma | 21-02-22 | 23:23

Zit eraan te denken om een sauna te plaatsen, geen idee hoeveel dat verbruikt eigenlijk.

small_town_dude | 21-02-22 | 22:25 | 5

Vergeet je vergunning niet. Voor sauna en zonnekamelen.

Pekketrikker | 21-02-22 | 22:44

Doen... heb em buiten staan, stoken op hout.

Verderkijker | 21-02-22 | 22:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Hihi, grafiek is *ex* btw, dus de btw gaat nog eens lekker over de belasting heen!
Tel uit je winst, en geen haan die er naar kraait …

Analia von Solmsch | 21-02-22 | 22:21 | 3

Als het rutte uitkomt kijkt hij naar de omringende landen,als het gaat om ons te naaien dan rept hij er niet over.De klimaatgekte en immigratie waanzin wordt op deze wijze uit onze portomanaie getrokken.woekeraars zijn het.

Coolcalmcollected | 21-02-22 | 22:27

Ja, stom stemmen heeft consequenties…

Spie | 21-02-22 | 22:31

Voorspelling, het Nederlandse volk wat altijd zo braaf ja en amen zegt gaat dit op enig moment, wat niet ver ligt, niet meer pikken.

De staatsboefjes hebben wel genoeg gepikt van ons nu.

Wattman | 21-02-22 | 22:20 | 3

Nou hier heerst wel de mentaliteit als de buurman protesteert hoef ik het niet te doen.

U-boot | 21-02-22 | 22:36

@U-boot | 21-02-22 | 22:36:

Er gaan nu veel mensen met een energie-inflatie van 87% en een supermarkteten-inflatie van rond de 15%, 2 basisbehoeften waar je niet zonder kunt, totaal niet meer rondkomen.

Mensen die echt niets meer te verliezen hebben, dat is niet het type burger waar de politiek onbevreesd voor zou moeten zijn.

Een Kaag die de 60 miljard uitgetrokken voor stikstof (en klimaat) belangrijker vindt dan de mensen warmte en eten geven.

Mijn boerenverstand zegt dat dat een zeer onverstandige keuze van onze nieuwe minfin is.

Wattman | 21-02-22 | 22:52

@Wattman | 21-02-22 | 22:52:

Mijn dringend advies aan Kaag is: Heroverweeg deze ijskoude houding tegenover je minder bedeelde landgenoten zeer spoedig.

Wattman | 21-02-22 | 22:59

Energiebelasting babyboom aanstaande en het is al zo druk in ons land. Nu ja ik ga even wat energie opwekken en stoom afblazen. Op naar de buurvrouw.

Pekketrikker | 21-02-22 | 22:19

Auto en energie zijn de melkkoeien van de overheid.

Mahatma | 21-02-22 | 22:19 | 1

De eerlijke en oprechte bonte melkkoe moet ook weg van de overheid omdat ze te veel schijten. Dat is helemaal niet lief. Daarnaast is dat niet ver- maar ontbindend. Gaaf land.

Pekketrikker | 21-02-22 | 22:27

We halveren de belastingdruk en geven de regering de opdracht om ons land en ons goed te verzorgen. Regel het maar. Kan je dat niet, dan donder je op.

John McClane | 21-02-22 | 22:18 | 3

Halveren is al te lastig. Gewoon weg met alle BTW en weg alle accijnzen.
Beleid mag met het resterende belastinggeld - zonder bijlenen - gevoerd worden.

funda | 21-02-22 | 22:20

@funda | 21-02-22 | 22:20: Heel makelijk: alle subsidies en aftrekposten afschaffen, flattax invoeren (met belastingvrije voet ter hoogte van het sociaal minimum) van 15% of vooruit 20%. Zaak geregeld en werken is weer lonend geworden.

Spie | 21-02-22 | 22:43

Gelukkig zijn we wel een lief land.

Knufter | 21-02-22 | 22:16

Degene die het uitgeeft, bepaalt ook het budget. Dan krijg je dus dit. Stel je zegt tegen je vrouw: hoeveel wil je hebben voor je kledingbudget? Zeg het maar, en ik regel het geld. Dan gaat ze niet zeggen, oh doe maar 25 per maand, ik shop wel bij de Zeeman.

John McClane | 21-02-22 | 22:14 | 6

@small_town_dude | 21-02-22 | 22:21: bij mij ook, al mijn geld is van ons, al haar geld van haar. Maar het verschil met de overheid is: op is op.

John McClane | 21-02-22 | 22:34

@van Oeffelen | 21-02-22 | 22:15: hoezo? Nieuwsgierigheid begint hinderlijk te worden.

dathoujetoch | 21-02-22 | 22:42

Ha ha, bestaan die types dan nog, mijn vrouw kan via haar mobiel, horloge, bankpas en creditcard kopen waar ze zin in heeft niks mee te beginnen. Waarom niet omdat ze ook kan zien wat er op de andere dan de betaalrekening staat.

Uw Verzekeringsadvis | 21-02-22 | 23:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Hahaha

Ik moest lachen. Belasting. Ex BTW.

Knufter | 21-02-22 | 22:13

Voor degenen die feitelijke data zoeken, er is een wereldwijd luchtkwaliteits meetnet waar je real-time en historisch kunt zien waar de lucht vervuild is, en waarmee. Linkje plaatsen mag ik niet maar op aqicn dot org slash map slash europe kan je de resultaten nu en tot jaren terug bekijken.

In Nederland is de kwaliteit goed tot uitstekend. Al jaren. Stikstofwaarden zijn diepgroen, geen enkel probleem. De enige relevante vervuiling is ultra-fijnstof, op plekken waar je dat kunt verwachten (Tata steel, Rotterdam). Het hele stikstof'probleem' is larie. Zeg ik niet. Zeggen de sensors waar het RIVM mee meet.

marcoplarco | 21-02-22 | 22:11 | 11

@Basil Fawlty | 21-02-22 | 22:21: Ik vergat de https ervoor te kopieren, scusi.

funda | 21-02-22 | 22:28

Hmm, de mensen die in de Kleppenren in Best wonen hebben wel heel erg veel pech, volgens de meetapparatuur in hun straat. Allemaal binnenkort hartstikke dood vanwege gevaarlijk hoge concentraties. En dat in een woonstraat in Best, waar het niet beter kan.

Peerkeoud | 22-02-22 | 08:46
▼ 8 antwoorden verborgen

Rutteland, kudtland.
Belast nuttige burgers maar kapot of jaag ze het land uit. En massaal kansloze, het Westen hatend inteeltvolk importeren.

Hoeveel had Japan er ook alweer geïmporteerd vorig jaar? 12?
De kranten staan ook vol met hoe asociaal chauvinistisch Japanners zijn. O nee… niet ‘wit’.

Nostra da Mus | 21-02-22 | 22:09

Ik vraag mij nou serieus af: Wat als we nou het volgende zouden doen:
1) We stoppen alle immigratie;
2) We laten het stikstof-probleem voor wat het is (dan maar meer bos en minder veen- en heide, bos koelt ook het klimaat);
3) We stappen af van het idee dat wij met minder CO2-uitstoot het wereldklimaat gaan redden;
4) We doen aan klimaatadaptatie waar mogelijk.
Hoe zouden we er dan financieel voor staan?

Expert Homo | 21-02-22 | 22:08

“ EU kent relatief hoge belastingdruk
Ten opzichte van landen met een vergelijkbaar welvaartsniveau zijn de belastingen en sociale premies in de EU naar verhouding hoog. Zo bedroeg de belasting- en premiedruk in de Verenigde Staten in 2010 zo’n 25 procent van het bbp, in Australië was dat 26 procent en in Japan 28 procent. Vergeleken met 1995 is de gemiddelde druk in de EU bovendien nauwelijks afgenomen, terwijl deze in de VS en Australië wel duidelijk verminderd is. In Japan is de gemiddelde druk iets toegenomen”

MargauxGrandCru | 21-02-22 | 22:06

Ik heb op de wintersport een groot aantal Nederlanders gevraagd, maar van energie armoede had nog niemand ooit gehoord.. :)

Smoelensmid | 21-02-22 | 22:05 | 4

Kachel aan en raam open hier. Yolo

Joffri | 21-02-22 | 22:09

Op wintersport is het in de hotels en appartementen altijd 25 graden, terwijl iedereen het grootste deel van de dag buiten is. Als ik terugkom na het skien zet ik eerst altijd de balkondeuren en ramen open. Bedoel je dat met energie-armoede?

small_town_dude | 21-02-22 | 22:30

Wintersport een beetje voor paupertjes, beweren zij die het kunnen weten.

dathoujetoch | 21-02-22 | 22:44
▼ 1 antwoord verborgen

En nog steeds werkt het trucje met het klimaat: Nog steeds denken veel mensen dat de opwarming voor 99% wordt veroorzaakt door de extra CO2. Stel dat eens andersom: Alle andere dingen die al 1000-en jaren en nu recent door de mens het klimaat beïnvloeden doen dat voor maar 1%? Alle bebouwing (in een stad is het vaak 2 graden warmer dan in een bos), infrastructuur, ontbossing, alle dingen die het klimaat indirect (verandering veroorzaakt verandering) en dergelijken bij elkaar? Het is krankzinnig ongeloofwaardig, maar hoe vaak ik dit soort dingen ook uitleg, ik wordt altijd alleen maar als wappie weggezet.

Expert Homo | 21-02-22 | 22:01 | 9

Ja omdat er inhoudelijk geen snars van klopt spaar ik je nog met de vervoeging ook in je volgende reactie staat er een. Al het gegoochel met percentages en dingen in verband brengen klopt voor geen meter, alle andere zaken die je opnoemt zoals stedenbouw opwarmen ontbossing en infrastructuur zijn ook direct fossiele energie gerelateerd, zonder olie kolen en gas was er geen welvaarts groei de afgelopen eeuw alles is gebaseerd op verbranding en daar moeten we nu juist vanaf voordat we ons zelf de nek gaan omdraaien.

Smoelensmid | 21-02-22 | 23:34

@Smoelensmid | 21-02-22 | 23:34: Nou kom eens met argumentatie dan dat bebouwing de aarde niet verwarmt? Een groen bosachtige gebied verdampt water, wat zorgt voor wolken, wat zonlicht weerkaatst.
Het zorgt er ook voor dat het 's avonds minder warmte van de aarde af kan stralen. Onze zwarte geasfalteerde wegen absorberen ook een behoorlijke hoeveelheid energie en houden dit ook vast, stralen dit niet 's nachts de ruimte in, maar geven dit langzaam af aan de atmosfeer.

Er speelt zo veel meer in het klimaat dan slechts CO2 en de hoeveelheid hiervan. Toen er meer CO2 in de atmosfeer zat, was onze planeet groener en waren er amper tot geen woestijnen. Zo hoog is het momenteel niet als je maar ver genoeg de geschiedenis in terug kijkt, maar ja, er is arbritraire grens gesteld, anders is het argument niets waard natuurlijk.

Nederland was vroeger moeras/bos, is nauwelijks nog wat van over.

Of waarom zou het bv niet uitmaken dat we onze rivieren met een paar graden opgewarmt de Noord-zee in laten stromen? Dat water dat nu heel strak 1 bepaalde route door ons land volgt, i.p.v. over het halve land?

Als straks door al het gekloot met onze planeet die El Nino er mee ophoud, hebben we hier een enorm probleem als we onze planeet niet gaan opwarmen :) Nederland ligt namelijk veel te 'hoog' voor het milde klimaat dat we hier nu hebben, mede mogelijk gemaakt door oceaanstromingen die warmte vanaf de evenaar onze kant op sturen.

Het klimaatgezeik is momenteel 1 groot financieel spel, geld uit de zakken van burgers schudden en dit centreren bij een kleine groep mensen. En alles wordt uit de kast gehaald om dat mogelijk te maken.

De enige reden dat we hier zo'n beetje de schoonste lucht, riveren en zeeëen van de bewoonde wereld hebben, is omdat we als volk relatief welvarend zijn. Die welvarendheid neemt al 20 jaar af en is de laatste jaren een afgrond in aan het donderen.

Zodra het overgrote deel van het volk hier straks ook armoedig is, zal niemand zich nog een flikker aantrekken van dat klimaat en zijn we verder van huis.

Maar laten we allemaal lekker de huidige route blijven volgen. Zo komen we er wel op de lange termijn.

Shadowzz | 22-02-22 | 00:34

@Shadowzz | 22-02-22 | 00:34: ".. hier straks ook armoedig is, zal niemand zich nog.." Inderdaad, klimaat, dierenrechten, subsidies voor allerlei "luxe" instanties vervallen om de broek op te houden. Mensen houden de hand op de knip, economie stort in etc. etc. Je houdt dan een soort islamitische staat over, waar niks ontwikkeld wordt, mensen van dag tot dag leven, kinderen werpen en bidden tot één of andere messias ons komt ophalen naar een betere plek..

Sneerpoets | 22-02-22 | 07:40
▼ 6 antwoorden verborgen

Hoe gaaf men het allemaal nog vindt, zien we wel weer bij de volgende verkiezingen als de VVD de overwinning weer op komt halen, want het is toch zo'n sympathieke man met zijn appeltje, gewoon op de fiets voor hetzelfde verkeerslicht als Albert van de groenvoorziening. Dat zijn de criteria waar het om gaat anno 2022

Kopieerapparaat | 21-02-22 | 22:00 | 4

@Kopieerapparaat
Inderdaad. Onder het door mij zeer gehate (protestants/calvinistisch) motto: "Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg." krijgt hij gewoon tussen de 20 a 30 zetels.

Basil Fawlty | 21-02-22 | 22:30

@Basil Fawlty | 21-02-22 | 22:30: oh die haat deel ik zeker. De mensen die dat schreeuwen eindigen ook altijd met datgene waar ze mee zijn begonnen. Die doen niks, durven niks en zijn altijd op zoek naar "hun grote leider" die ze alles voorkauwd, omdat ze zelf geen keuzes durven te maken. Ze komen vaak ook niet verder. Ze zijn "gewoon" in loondienst. Wel zo vertrouwd en gemakkelijk.

Kopieerapparaat | 21-02-22 | 22:39

@Kopieerapparaat | 21-02-22 | 22:39:
"Couch potatoes" en inderdaad met die mensen valt ook niet mooi te discussieren want ze berusten in alles en dat al vanaf hun jeugd. D'r zit geen pit in.

Basil Fawlty | 21-02-22 | 22:54
▼ 1 antwoord verborgen

Hier worden we op alles kapodtstukdoodbelast. Wat me opvalt aan dit grafiekje is Italië. Graag achtergrond/duiding.

Joffri | 21-02-22 | 22:00 | 5

@HoniSoit | 21-02-22 | 22:09: Ok maar het punt is juist dat zij een relatief hoge belastingdruk hebben op energie en dat vind ik, juist in lijn met wat je zegt, verrassend.

Joffri | 21-02-22 | 22:12

Wanneer hebben die itakkers nou eigenlijk verwarming nodig ???

robbie103 | 21-02-22 | 23:00

@robbie103 | 21-02-22 | 23:00: Weet jij hoe koud het in Italië kan worden? Blijkbaar niet. Zoek het eens op zou ik willen voorstellen. Leer je nog wat.

Peerkeoud | 22-02-22 | 08:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Weet je wat het voordeel is van een woningmarkt waarin men vlot 1 miljoen voor een fucking rijtjes huis in 020 betaald is? Dat die paar rotcenten extra voor je gas daar tegenover ook in het niets vallen tegenover dat soort prijzen, het maakt blijkbaar allemaal niet meer uit, zolang je maar kunt wonen in het "beste land ter wereld".

zwellevertje | 21-02-22 | 22:00

Waarom zou Nederland toch een belastingparadijs genoemd worden?

Cor Netto | 21-02-22 | 21:59 | 2

Dat is wel een sterke. Hulde.

funda | 21-02-22 | 22:07

Box 3 is het antwoord.
Van werken wordt je niet rijk.

Analia von Solmsch | 21-02-22 | 22:09

Ja jeetje stelletje zeikstralen, die 700 nieuwe apothekers, en zuid Europese landen, en en subsidie klimaatclubjes moeten wel ergens van betaald worden. Dit is misschien niet wat we stemmen maar wel hebben gekregen. Zolang er niet wekenlang geprotesteerd gaat worden, De msm een beetje wakker wordt blijft dit nog wel een tijdje doorgaan. Niet zo zeiken. Bukken zal je.

Briver | 21-02-22 | 21:58 | 3

oke, en dan is er wekenlang protest geweest, en dan?

wat gaat de overheid nog kunnen doen dan? op zijn best kunnen alle nieuwe geweigerd worden aan de grens ofzo? en zelfs dat gaat het m vast niet meer worden...

Rest In Privacy | 21-02-22 | 21:59

@Anoniemtje | 21-02-22 | 21:59: Mensen met een dubbel paspoort kunnen we zonder mensenrechten te schenden gewoon het land uit trappen op weg naar het land van hun andere paspoort.
Dat is al een mooi begin, soort 3 strikes your out systeem in combinatie met zelf je riem op kunnen houden. Kom je te vaak in aanraking met justitie als multi-paspoortiër, weg ons paspoort. De eerste 10 of 20 jaar dat je hier woont, geen aanspraak kunnen maken op uitkeringen of andere sociale vangnetten zet ook behoorlijk wat zolen aan de dijk.

Probeer bv als Europeaan eens naar de VS te migreren :) Die zetten je vrolijk op een vliegtuig hoor als je werkloos een kostenpost zit te wezen.

Ik ben me al voor de lange termijn aan het voorbereiden Nederland te verlaten, helaas ben ik nog jong genoeg om de ondergang van het westen mee te mogen maken. Als er niet binnen enkele jaren een koerscorrectie uitgevoerd wordt, hebben we op de midden-lange termijn echt een gigantisch probleem.

Shadowzz | 22-02-22 | 00:41

Het antwoord van de Nederlandse overheid op wekenlange stakingen kunt u ongeveer devineren uit de ‘ lessons learned’ van de COVID-ellende: A: alle ambtenaren krijgen op de 23e van iedere maand keurig hun salaris op hun bankrekening bijgeschreven - B: bij tekorten worden ambtenaren tot ‘ bijzondere groep’ gebombardeerd, die door z’n bijzondere status wél in aanmerking komt voor voedsel, brandstof, fietsenplannen, etcetera. C: en degenen die op legitieme wijze hun zorgen uiten, spuiten wij van het Museumplein af, hetgeen niet geheel toevallig wordt utgevoerd door ambtenaren die niet te lijden hebben onder een vorm van crisis. En zo creeërt de Nederlandse overheid haar eigen bestaansrecht, in haar eigen overheidsbubbel, met de inzet van methoden waar middeleeuwse roofbaronnen jaloers op zouden zijn.

bisbisbis | 22-02-22 | 07:00

Je zou toch bijna een verlengsnoer uitrollen naar België. Hoe doen die dat toch onze zuiderburen?

Jan van Haerlem | 21-02-22 | 21:56 | 2

Import van Franse en NL-se elektriciteit, en wat kerncentrales die op hun laatste benen lopen.

_pacman_ | 21-02-22 | 21:59

Gewoon een nieuw land creëren om zo de belastingdruk wat te drukken.

Alexander des Burgus | 21-02-22 | 22:03

Alles in Nederland is duurder dan elders, die sociale heilstaat is zo failliet als wat

laadpaal | 21-02-22 | 21:55 | 5

@funda | 21-02-22 | 22:12:
Het kan niet slechter … kom maar op! Of noem één goed besluit van rutte, dan geef ik je gelijk.

Analia von Solmsch | 21-02-22 | 22:16

@Analia von Solmsch | 21-02-22 | 22:16:
De Turkse minister van Bandgaren en Naaizaken het land uitzetten in 2017.
Maar goed, dat kon ook doorgestoken kaart zijn zo vlak voor de verkiezingen.

funda | 21-02-22 | 22:24

@funda | 21-02-22 | 22:24: Daar noemt u meteen de enige persoon die is uitgezet de laatste jaren. Ironisch genoeg wilde die niet eens blijven. Misschien was dat de oorzaak wel.

Pekketrikker | 21-02-22 | 22:41
▼ 2 antwoorden verborgen

In 2020 leefden ruim 900.000 mensen in een huishouden onder de lage-inkomensgrens, wie 376.000 al ten minste vier jaar achtereen.
www.armoedefonds.nl/armoede-in-nederl...
Sodeju. Meer dan ik dacht. Veel meer.

Kameraansteker | 21-02-22 | 21:55 | 6

Vergeet even niet dat de armoedegrens de afgelopen jaren een paar keer bijgesteld is en er 'magisch' ook elke keer minder armoedzaaiers in ons land zijn zodra dat gebeurt.
De bewindvoerders schieten als paddestoelen uit de grond, vele gemeenten kunnen de schuldsanering nauwelijks aan (wachttijd daarvoor is ondertussen ruim een jaar?!?!?!), de voedselbanken hebben alsmaar oplopende wachtrijen.

Maar officieel (dankzij het constant aanpassen van de armoedegrens) neemt de armoede af hoor...

Shadowzz | 22-02-22 | 00:45
▼ 3 antwoorden verborgen

"Thuiswonerspremie" klopt niet. Moet zijn "thuiswonersbelasting". Want door thuis te wonen ontzegt u drie vluchtelingen gratis kost en inwoning bij uw ouders.

Nivelleermarionet | 21-02-22 | 21:55 | 1

Lol jij kan zo meedoen met de mannen in Den Haag.
Je ziet het pas als je het ziet.

Rohin | 21-02-22 | 22:11

En onderhand zijn boodschappen nog steeds zo'n 40% duurder dan in Duitsland, ook die die in Nederland worden geproduceerd....

En, waar houdt het plebs zich in dit land momenteel vooral mee bezig? Wat speelt er op twitter?

Expert Homo | 21-02-22 | 21:53 | 3

Bizar.

In Nederland geteelde en geëxporteerde tomaten in Duitsland lekkerder, rijper en smaakvoller.

Voor de helft van het geld.

Wijze uit het Oosten | 21-02-22 | 22:08
-weggejorist-
-Sloppie- | 21-02-22 | 22:09

@-Sloppie- | 21-02-22 | 22:09: Bron: Mijzelf. Ik woon in Enschede en koop *niets* in Nederland zelf. Ga er zelf maar eens kijken.

Expert Homo | 22-02-22 | 02:33

Achja, door de een zijn energiearmoede krijg ik.nu geld van de energieleverancier in plaats van andersom. Daarnaast rij ik door de overheid gesubsidieerd elektrisch, dus ook gratis. Heeft wat investering gekost maar oprit moment lach ik me kapot, mijn koopkracht gaat perfect. En die was al niet slecht.

bulk | 21-02-22 | 21:53 | 1

Fijn, mensen met een groot empatisch vermogen!

Als_je_me_nou | 22-02-22 | 00:52

Nog een paar maanden en ik kan mijn single malt whisky beter op gaan stoken.

Hiram | 21-02-22 | 21:53 | 1

Opdrinken,

Blijf je ook warm!

Wijze uit het Oosten | 21-02-22 | 22:03

Zaten wij niet op een aardgasbel? En verkwanselden het aan de Italianen, en de NUKUBU mocht extra dokken?

Louter Leuter | 21-02-22 | 21:51 | 4

Ja, wat betalen de Italianen eigenlijk voor ons gas? Maar wanneer dat antwoord moet komen van de Rekenkamer die onze gasvoorraad ook zo goed hebben bijgehouden dan ......!

old shaterhand | 21-02-22 | 22:08
▼ 1 antwoord verborgen

Is beleid. De “liberale” en “progressieve” wokies willen dat er minder geconsumeerd gaat worden. Dus alle prijzen moeten omhoog om dat voor elkaar te krijgen. En al dAt opgehaalde belastinggeld wordt alleen maar aan de eigen dromen, consultants en ambtenaren besteed. De wokies zorgen wel goed voor elkaar.

Snap_het_ook_niet | 21-02-22 | 21:50 | 1

Armoede, de nieuwe rijkdom.

nobodiesunmighty | 21-02-22 | 22:00

Maar we krijgen er ook vijf keer zoveel voor terug...

MOEHAHAHAHAHA!

litebyte | 21-02-22 | 21:49

Kees de Lange en Fred Udo over energiebelasting. Fred Udo heeft gestudeerd en is gepromoveerd in de kernfysica aan de Universiteit van Amsterdam. Als senior onderzoeker heeft hij gewerkt aan grote experimenten opgesteld bij de versnellers van CERN. Daarnaast was hij buitengewoon hoogleraar experimentele elementaire deeltjes fysica aan de Vrije Universiteit van Brussel. Na zijn pensionering heeft hij gewerkt aan kritische analyses van windenergie.
Klik: youtu.be/22PaKnp08Ts

theo-is-dood | 21-02-22 | 21:48 | 2

Ja, met zo'n cv heb je vooral niet met... cv's (althans op gas.)

litebyte | 21-02-22 | 21:50

Leuk.

Kaas de Vies | 21-02-22 | 21:50

Tegemoetkoming energie kosten eest nog een spoedwetje..

niv01 | 21-02-22 | 21:47 | 3

En dat vergt dan ok weer een uitvoeringsinstantie. Lekker geld rondpompen, is ook zo goed bevallen met de kinderopvangtoeslagen. Niet gewoon de energiebelasting verlagen natuurlijk.

Gen. Maximus | 21-02-22 | 21:50

@Gen. Maximus | 21-02-22 | 21:50: Wat voor de hand ligt doen, brengt geen extra geld op voor de ambtenaren.

Lesc | 21-02-22 | 22:17

@Lesc | 21-02-22 | 22:17: Het nivelleren moet op de één of andere duistere manier toch gewoon doorgaan. Met moeilijke modelletjes die alleen Omtzigt mogelijk nog enigszins kan volgen draait men de Nederlandse burger al snel een rad voor de ogen.

Peerkeoud | 22-02-22 | 09:04

De beste investering die ik heb gedaan is een paar goede sloffen kopen. De verwarming staat hier trouwens amper aan omdat ik "bang" ben voor een totaal debiele eindejaarsafrekening. We mogen van geluk spreken dat we geen koude winter hebben gehad.

Brabeaulander | 21-02-22 | 21:45 | 3

Wellicht had je je tarief vast moeten zetten van de zomer?

ReyNemaattori | 21-02-22 | 21:50

@ReyNemaattori | 21-02-22 | 21:50: Mijn contract liep eind augustus af en het nieuwe contract zou honderden euro's duurder zijn. Ik dacht ik wacht even tot het een beetje bijtrekt, had ik beter niet kunnen doen.

Brabeaulander | 21-02-22 | 21:55

Dit land…

Verderkijkert | 21-02-22 | 21:45

Belastingen vallen wel mee in NL volgens sommige reaguurders. Werd er vorige week nog op gewezen.

sjef-van-iekel | 21-02-22 | 21:44 | 4

@Louter Leuter | 21-02-22 | 21:54:
Hoho, zolang we maar met respect met elkaar omgaan. #samen

funda | 21-02-22 | 22:03

De belastingen zijn inderdaad heel laag. Als je een grootbedrijf bent in ieder geval.

* Il Principe * | 21-02-22 | 22:35
▼ 1 antwoord verborgen

Weet je wie er ook niet voor hun gas hoefden te betalen?

ZoekEenVrijeNick | 21-02-22 | 21:43 | 1

Cowboys die de hele dag bonen aten?

funda | 21-02-22 | 21:53

Tankte zojuist in Brecht, dat rare Vlaanderen

<Euro95 SP20 €1,67/l. Thuis om de hoek €2,04/l
Het verhaal klopt wel

Rest In Privacy | 21-02-22 | 21:43

Overigens is de hele Belgische bepotelpers alleen maar bezig met oorlog want de Russen komen en dus heeft Rutte geen centje pijn over dit onderwerp.
Benieuwd wanneer hij weer stoere taal gaat uitslaan.

Zapata10 | 21-02-22 | 21:42 | 1

Ze zien nu kans om hun hele Me-too viespeukerij onder het tapijt te stoppen, de viespeuken.

smdyasc | 21-02-22 | 21:46

Binnenkort word het tijd om mijn noodstroom Diesel aggregaat maar weer eens te starten in de avonduren. Loopt uitstekend op Belgische rode diesel.

Het leven is zwaar | 21-02-22 | 21:41 | 8

@ReyNemaattori | 21-02-22 | 21:53: Ach welnee, slimme boilers tegenwoordig 400 Euro. Zonnepanelen voor een gemiddeld huishouden? Na aftrek subsidie kom je met 3000 Euro al heel ver. Er stoken heel veel mensen overigens voor 360 Euro per maand en wel meer ook.

Zapata10 | 21-02-22 | 21:57

Houtgas generator.. want die belgische mazout is ook niet meer zo betere koop..
Net na de oorlog reden er velen mee rond.. en niet zo heel erg moeilijk te maken..
Enige probleem in Nederland is dat als je een takje opraapt, je al als stroper aangemerkt word..

broervandenhollander | 21-02-22 | 22:10
▼ 5 antwoorden verborgen

Waar is het misgegaan? Of wanneer?

davidhasseltoff | 21-02-22 | 21:41 | 7

@Louter Leuter | 21-02-22 | 21:55: ho ho, ik zeg niet dat Verdonk goed was.

Enkel dat daar de legacy van Rutte begon, wat achteraf de onderdoorgang van NL zal blijken te zijn.

Rohin | 21-02-22 | 22:19
▼ 4 antwoorden verborgen

Het zal me benieuwen overigens hoe vaak we die lachende leugenaar bij talkshows gaan zien de aankomende weken en welke halfzachte vragen hij dan weer krijgt.

Zapata10 | 21-02-22 | 21:40 | 2

Met bord op schoot Jinek kijken morgen.

Rohin | 21-02-22 | 21:44

Belastingdruk is enorm in Nederland. Dat komt door de dure hobby's van Den Haag.

upgent | 21-02-22 | 21:40 | 5

@drs.Nee | 21-02-22 | 21:42:
De Euro is een politieke munt en die blijft bestaan zolang Brussel en Duitsland dat willen. Nee niet Frankrijk, De Fransen hebben wel een grote mond maar het is toch echt Duitsland die de grootste vinger in de pap heeft en zolang die hysterisch pro-EU blijven zal er niks veranderen, zeker de komende 4 jaar niet met de huidige door links gedomineerde coalitie. Vergeet niet de conversie koers DEM-Euro was 2:1. Zij waren toen al de baas en zijn het nog steeds.

Basil Fawlty | 21-02-22 | 22:12

Nederland is een belastingparadijs voor grote bedrijven, daarom moet jan l*l meer betalen.

* Il Principe * | 21-02-22 | 22:32

@* Il Principe * | 21-02-22 | 22:32:
Nou nee. Zonder die bedrijven kan nederland zich nog steeds zelf bedruipen. Problemen zijn de te grote collectieve sector, uitkeringen en toeslagen circus.

Basil Fawlty | 21-02-22 | 23:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Leuk die BTW eraf, Noorwegen heeft zojuist aangekondigd dat de netbeheerder zo gruwelijk veel geld verdiend dat ze zeggen Noren hoeven geen Netbeheer meer te betalen de rest van het jaar. We verdienen genoeg aan de export naar VK, NL en DE. Is gelijk je energierekening 40-50% lager. Dat zijn pas maatregelen. Bron: e24.no/olje-og-energi/i/z73bmw/statne...

SlijkhuiS | 21-02-22 | 21:38 | 10

@broervandenhollander | 21-02-22 | 22:14:
En die gekweekte zalm wordt gevoerd met voedsel waarin een kleurstof zit zodat hij van binnen mooi rose is. Kleurstof is overigens niet schadelijk maar natuurlijk wel de boel verneuken.

Basil Fawlty | 21-02-22 | 22:23
▼ 7 antwoorden verborgen

Zonder al die belastingen, kunnen die wekelijkse 800 nieuwelingen niet betaald worden.. Dus mensen doorploeteren totdat u erbij neervalt.. Wanneer u 65 bent is er niets meer van het ooit zo mooie landje over. Denk maar niet dat u dan een rooie cent krijgt van diezelfde nieuwelingen.

miknic | 21-02-22 | 21:37 | 4

"We hebben die mensen hard nodig. Zij gaan onze pensioenen betalen."

Asteroid-B612 | 21-02-22 | 21:53

@Asteroid-B612 | 21-02-22 | 21:53: O ja, wie van die uitkeringtrekkers gaat er werken als ik met pensioen ben? Ik denk dat ze, tegen de tijd dat het geld hier op is gewoon verder trekken naar een nieuw luilekkerland. Hebben ze afgekeken van die sprinkhanen in noord Afrika. En "wij" trappen er in.
17 Miljard kosten die parasieten ons elk jaar, en dat bedrag wordt alleen maar hoger. Elk jaar weer.

Peerkeoud | 22-02-22 | 09:15
▼ 1 antwoord verborgen

Het meest bizarre nog, is dat er de-facto maximaal belasting wordt geheven om de Groningers maximaal onder de grond te stoppen.

smdyasc | 21-02-22 | 21:36

Zonder die dure energie belasting trek je de mensen natuurlijk nooit over de streep om veel geld uit te geven aan een warmtepomp.

Osdorpertje | 21-02-22 | 21:34

Ik stond op het punt te gaan douchen, maar dat kan best wachten tot morgen.
Ga toch niet naar kantoor. De reiskostenvergoeding is stopgezet vanwege covid en de benzine is onbetaalbaar.

C1O2 | 21-02-22 | 21:34 | 2

Krijgt, u net als ik, geen royale thuiswerk vergoeding van maarliefst 2,56 Eur per dag?

Lochos | 21-02-22 | 22:32

@Lochos | 21-02-22 | 22:32: Bofkont. Hier slechts € 2,- per dag, maar dan moet je wel de hele dag thuis hebben gewerkt en niet even 5 minuten op kantoor zijn geweest.

Peerkeoud | 22-02-22 | 09:17

Samen tegen de Burger!!
Stem VVD, CDA of D'66.

Schadenfreude | 21-02-22 | 21:34 | 1

En CU natuurlijk, want die meloenen partij maakt het ook mogelijk.

Peerkeoud | 22-02-22 | 09:17

De meerderheid wilt dit.
Verhuis naar het buitenland als het beleid je niet bevalt, want het gaat enkel nog veel en veel erger worden de komende jaren.

Rohin | 21-02-22 | 21:33 | 2

Alweer?

Kaas de Vies | 21-02-22 | 21:34

Nog steeds.

Ik probeer er berusting in te vinden met de gedachte dat men dit beleid graag wilt. Meer migranten, meer belasting, meer verboden, etc.

Daar lijkt de gemiddelde Nederlander gelukkig van te worden. Want je red er namelijk wel de hele wereld mee ofzo.

Rohin | 21-02-22 | 21:38

Betalen paps en mams niet voor hun gas dan?

Vunzigheid | 21-02-22 | 21:33

We kunnen ook massaal onze gas rekening niet meer betalen.. Willen ze heel Nederland afsluiten? Boycotten die bloedmuggen

Crematorium-de-Asbak | 21-02-22 | 21:32 | 2

Dat willen ze inderdaad.

C1O2 | 21-02-22 | 21:36

Kun je niet overstappen op resomeren? Scheelt ook weer in de CO2-uitstoot.

funda | 21-02-22 | 22:34

Alles is duur in NL in vergelijking met het buitenland. Alles.

Nou ja, misschien alleen XTC niet maar daar ben ik niet zo in thuis.

_pacman_ | 21-02-22 | 21:32 | 6

@_pacman_ | 21-02-22 | 21:44:Dat weet ik. Wil slechts duidelijk maken dat bijv een zorgverzekering in sommige buitenlanden behoorlijk duurder is. Niet altijd is het gras bij de buurman groener.

theo-is-dood | 21-02-22 | 21:55

@theo-is-dood | 21-02-22 | 21:55: Nee inderdaad, pas verhoogd naar 67 euro per maand, private verzekering Spanje.. ga je krijgen boven de 60..

broervandenhollander | 21-02-22 | 22:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Ook op electriciteit zal de belasting enorm gaan stijgen. Misgelopen inkomsten van benzine accijnzen door electrische auto's moeten vroeg of laat worden verrekend.

Leptob | 21-02-22 | 21:32 | 2

Zal gaan stijgen? Is al buitenproportioneel gestegen toen niemand het nog interesseerde omdat de kale kWh prijs daalde.

_pacman_ | 21-02-22 | 21:33

Er komt een tolsysteem. Maar dat wordt plaats- en tijdsonafhankelijk.

theo-is-dood | 21-02-22 | 21:42

Gelukkig laat madam Kaag het land in de kou staan, zo vernoemd ik. Komt er verlaging van de energietaksen, of helemaal niets, of alleen voor die oh zo zielige bedrijven, hoe zit het,

dathoujetoch | 21-02-22 | 21:31 | 2

Kakmadam kaag zorgt er wel voor dat ze er financiël zelf zo warmpjes bij zit dat zij geen enkele last heeft van de onbetaalbare energieprijzen, zo sluw is dat plo liefje wel.

me163komet | 21-02-22 | 21:43

Huh verlaging voor bedrijven?
Factuur Jan 21: € 18000,-
Factuur Jan 22. € 57000,-
Welke verlaging?
U begrijpt dat deze kostenstijging toch wel bij “jullie” terecht komt?

MargauxGrandCru | 21-02-22 | 22:00

Dus een gemiddelde Nederlander/gezin betaalt ruim 550 euro p/j aan energiebelasting over het aardgasverbruik en de BTW komt daar ook nog een keer overheen... , dit kabinet moet zich nog maar een keer goed achter de oren krabben of zij de prioriteiten wel goed op orde hebben. Straks nog een mega inflatie eroverheen, dat wordt een rocky ride.

therealbraindump | 21-02-22 | 21:29 | 7

@therealbraindump | 21-02-22 | 21:42: de formatie duurde zo lang omdat dit politiek gezien beter uit kwam.

Denk eens na.. we hebben exact dezelfde coalitie.

Rohin | 21-02-22 | 21:47
▼ 4 antwoorden verborgen

Voor wie nog gelooft in invloed, de gasrekening kan afgerekend worden op woensdag 16 maart.

smdyasc | 21-02-22 | 21:26 | 4

Als u op de lokale fvd fractie stemt wordt alles spontaan kei goedkoop?

Vunzigheid | 21-02-22 | 21:34

@Vunzigheid | 21-02-22 | 21:34: Maar natuurlijk, als alle onterechte belastingen worden afgeschaft, dan dalen de energiekosten en de rest, dat kan natuurlijk ook goedkoper, minder overheid, minder klimaatwaanzin, minder landbouwhaat, minder industriehaat, minder immigratie, minder EU.

smdyasc | 21-02-22 | 21:43
▼ 1 antwoord verborgen

De coalitie is met een meerderheid herkozen. De meerderheid is kennelijk tevreden met de coalitie.

thanseeuwen | 21-02-22 | 21:26 | 7

Zat mensen in mijn omgeving en op het werk die idolaat zijn van Kaag. Ze schijnt het super goed te doen. Door haar is er weer fatsoen in de kamer, ofzo. En ze durft tenminste grenzen te stellen.

Moedeloos wordt je ervan, maar je verandert ze toch niet van mening joh. Zonde van je tijd, want zij hebben het fatsoen aan hun zijde.

Rohin | 21-02-22 | 21:42

@Rohin | 21-02-22 | 21:42:

Weet je wat fatsoen is ? Arme Nederlanders niet letterlijk in de kou laten zitten als minister van financiën.

Wellicht was de fakkelman wel profetisch in overdrachtelijke zin.

Wattman | 21-02-22 | 22:34

@Wattman | 21-02-22 | 22:34: je hoeft mij niet te overtuigen. Ik wil er alleen mee zeggen dat ik het somber in zie en het echt geen gegeven is dat nieuwe verkiezingen een andere uitslag gaan geven.

Rohin | 21-02-22 | 23:38
▼ 4 antwoorden verborgen

Als Oekraïne tegen blijft spartelen, wordt alles nog duurder. Ze zouden net zo'n lief land moeten worden als Nederland.

guldenmiddenweg | 21-02-22 | 21:25

Poetin en Xi zijn engerds. Maar Rob Jetten is voor de gemiddelde Nederlander vele malen enger.

C1O2 | 21-02-22 | 21:25

Blijkt maar weer eens waar de kleuren van onze vlag voor staan.
Rood van de boosheid op de roverheid
Wit van de angst op de roverheid
Blauw van het betalen aan de roverheid

captain-caveman | 21-02-22 | 21:24 | 3

Spijker.
Kop.
Raak.

Wijze uit het Oosten | 21-02-22 | 21:55

Da's een oudje. Voor de volledigheid even afmaken. De Amerikaan die vroeg aan een NL-er waar de kleuren van de vlag voor staan, zei daarop. "Dat hebben wij ook, alleen zien wij daar nog sterretjes bij." Volgens mij heb ik die ooit gehoord in de Dik voor Mekaar show van meneer de Groot.

NerdAlert | 21-02-22 | 22:44

@NerdAlert | 21-02-22 | 22:44: Klopt maar is nog steeds van toepassing. wij hebben wel een oranje wimpel om ons zelf op te hangen.

captain-caveman | 22-02-22 | 00:26

Gaaf en lief land. Vanavond bij Jinek. Super.

Fervent | 21-02-22 | 21:23 | 3

Concurrentie van Lubach, meen ik, op Staatszender1.

dathoujetoch | 21-02-22 | 21:35

@dathoujetoch | 21-02-22 | 21:35:
De vooraf geschreven, grappen voorlezende D66 propaganda machine?
# links lullen, rechts vullen.

Labtechnieker | 21-02-22 | 23:22

Ik betaal me blauw aan gaskosten. Ik ga de crematie kosten ook met 100% verhogen.. Moet wel mijn Porsche kunnen blijven rijden hë

Crematorium-de-Asbak | 21-02-22 | 21:23 | 1

Hier cremeeren wij met elektriek. Gloei draadje en een 9 volt blokje. Duurt wel wat langer dan u gewent bent.

Lochos | 21-02-22 | 22:27

Mooi hè, privatisering.

Is dit nog nieuws? | 21-02-22 | 21:22 | 4

Oh ja, de belasting wordt inderdaad door privé-bedrijven geïnt.

Leyrann | 21-02-22 | 21:24

Mooi he, VVD? Laat het volk maar bloeden voor de lui met geld..

DeWeerman | 21-02-22 | 21:26

Niet opgelet bij economie?

zuurtjeregen | 21-02-22 | 21:35
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland