Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GOH? Mark Rutte wil wapens leveren aan Oekraïne

Een gewapenizeerd geitenpaadje naar onbetrouwbaar Oligarchië

Misschien kunnen sommigen het zich nog herinneren: op 6 april 2016 was er een referendum in Nederland over het Associatieverdrag van de EU met Oekraïne. Een destijds roemrucht "weblog" (internet 2.0 term voor 'pagina met tekst en plaatjes') had een zomer eerder maar liefst een half miljoen mensen gemobiliseerd om te tekenen voor een raadgevend referendum en op die zonnige voorjaarsdag in 2016 gingen er ruim vier komma twee miljoen kiezers naar de stembus, voldoende voor de opkomstdrempel van 30%. Het leidde tot een klinkende NEEN tegen het associatieverdrag: maar liefst tweederde van het electoraat had er geen trek in. (Volledige GeenPeil-historie onlangs herzien.)

Mark Rutte, de Eeuwige Potentaat van Polderland, moest een list verzinnen: hij was destijds voorzitter van de EU en dat referendum was een stevig stukkie gezichtsverlies op het internationale toneel. Voordat het referendum definitief de nek werd omgedraaid en samen met de rest van de kroonjuwelen van D66 in het massagraf van Hans van Mierlo werd bijgezet, kliederden de juridische ambtenaren van Rutte met hun beruchte zwarte stiften een "inlegvelletje" bij het associatieverdrag, waar de gehele EU z'n hanenpoot onder zette. Dat inlegvelletje, door de premier een "geitenpaadje" genoemd als ware de Man Zonder Eigenschappen een volleerd smokkelaar (en waar 80% tégen was), heette JURIDISCH BINDEND te zijn en bevat onder meer de bewering dat het verdrag "niet leidt tot militaire bijstand aan Oekraïne, ook niet in het conflict met Rusland".

Doorspoelen naar nog geen zeven jaar later: "Het kabinet overweegt Oekraïne wapens te leveren, in strijd met Europese regels."

Blijven wij, zoals altijd & iedere keer & steeds maar weer, achter met het gevleugelde Tweede Motto van GeenStijl (na "Schuld van GeenStijl" en voor "Zou u haar doen?"): WE ZEIDEN HET TOCH.

Social

Reaguursels

Inloggen

Grappig, aan Defensie kunnen geen wapens geleverd worden maar aan Oekraïne wel? Mooi man

Proud Infidel | 12-02-22 | 15:06

Kan iemand mij vertellen WAAROM nl zo heel graag oekraine wil helpen en niet bv Jemen, koerden of weet ik hoeveel landen, bevolkingsgroepen er problemen hebben? Echt ik snap niet waarom met alle geweld Rutte daar in die corrupte zooi hulp wil bieden. Al zou poetin die hele boel innemen. so what? ja rot voor die mensen, maar daar zijn wel veel meer voorbeelden van.

msg2 | 12-02-22 | 10:09 | 2

olie en gas.

stunter | 12-02-22 | 11:16

@stunter | 12-02-22 | 11:16: Verbeter mij als ik het fout heb, maar heeft juist Rusland niet olie en gas? Oekraine heeft volgens mij niet zo veel.

msg2 | 12-02-22 | 12:40
-weggejorist-
Memoria | 12-02-22 | 01:39
-weggejorist-
Limburgse-Harry | 12-02-22 | 00:05 | 3

Putin is op weg om dit te creeeren:
Willem Vermandere- duizenden soldaten.
youtu.be/J6MTbbM0sXY
Hij vergeet dat zijn idee vele duizenden mensen het leven heeft gekost en zal gaan kosten.
wanneer je je kind verliest, voor het idee van een ouwe man...

nobodiesunmighty | 11-02-22 | 23:45 | 5

@Harris Pilton | 12-02-22 | 01:09:

Ukraine zal als het nu mogelijk is zeker zich aansluiten bij de NATO. Dat betekent als het de twee regio's (Dombas en Crimea) wil heroveren en Rusland valt aan kan rekenen op steun vanuit NATO lidstaten. Dat wil Putin voorkomen.

litebyte | 12-02-22 | 01:16

@litebyte | 12-02-22 | 01:16: zo werkt de Navo niet. Handig om te beseffen voor je zo’n opmerking plaatst.

Harris Pilton | 12-02-22 | 01:19

@litebyte | 12-02-22 | 01:16: Dat wil hij voorkomen omdat het dan een oorlog wordt tussen de NAVO en Rusland en bondgenoten. En dat betekent een kernoorlog, voordat je met je ogen kunt knipperen. Hij zegt dat hij weet dat Rusland een oorlog met het grote en agressieve leger van de Yankees gaat verliezen. Dat Rusland kansloos is. Maar voordat Rusland verslagen is zorgen de Russen ervoor dat de Amerikanen ook verliezen en zullen ze hun kernarsenaal een voorwerk laten zien dat de wereld nog nooit gezien heeft. Rusland kapot, dan ook maar de hele wereld kapot. Overigens denk dat de echte confrontatie tussen de oorlogszuchtige Amerikanen en de ambitieuze en machtige Chinezen komen. Over een jaartje of tien zijn de Chinezen er klaar voor.

Graaier | 12-02-22 | 08:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Joh laat Rusland Oekraïne binnen vallen. En stoot gelijk even door naar Amsterdam dan zijn we ook maar klaar met alles wat naar de klote is in dit land.

Flow82 | 11-02-22 | 23:10 | 2
-weggejorist-
Limburgse-Harry | 12-02-22 | 00:38

Gaan in ieder geval die belachelijk hoge belastingen op alcohol en benzine wat naar beneden.

Stijl_Loos | 12-02-22 | 09:12

Welke wapens? Heeft NL nog werkend materieel. Met de slecht onderhouden verouderde troep zullen ze echt een eventuele oorlog niet winnnen. Laat ze die wapens maar aan rusland leveren. Dan heeft Oekraine nog een kans.

janEnrika | 11-02-22 | 21:52 | 2
-weggejorist-
Limburgse-Harry | 12-02-22 | 00:31

Het zal nu wel serieus zijn, het stikt hier ineens weer van de Poetintrollen.

Shoarmamasutra | 11-02-22 | 21:51 | 4
-weggejorist-
Limburgse-Harry | 12-02-22 | 00:33

@panthoseen | 11-02-22 | 22:38: de kant van Rusland kiezen in dd vorige eeuw was dan wel de juiste keuze? Stalin was een grotere massamoordenaar dan Hitler. Dus aub niet doen alsof Rusland nou zo’n lekkere keuze was.

Harris Pilton | 12-02-22 | 01:11

@panthoseen | 11-02-22 | 22:38: er is weinig veranderd sinds de vorige eeuw. Er wordt nu massaal gekozen voor de islam, EU dictatuur en corruptici uit eigen land. Linksom of rechtsom worden we weer een oorlog ingerommeld. Of het nu door de "vrede" stichters van de EU of islam gebeurt, het zal gebeuren.

Ride_On | 12-02-22 | 08:28
▼ 1 antwoord verborgen

En als de shit the fan raakt, dan zijn onze eigen manschappen wapenloos..

Southpark | 11-02-22 | 21:15 | 1

Beter zo, wij vervolgen ze nog 25 jaar na dato op evt. Fouten.

Arendsoogje | 11-02-22 | 21:40

Bij dat referendum ben ik destijds nog bij het stemmentellen in Arnhem geweest (ik woon daar gelukkig niet meer). Zij moesten een een of andere verantwoordelijke bellen of dat wel kon. En het kon. Ik heb daar wel goede herinneringen aan. Waste of time natuurlijk maar toch. Snif snif.

Polycynisch | 11-02-22 | 20:31 | 2

Niks waste of time. Het was heel goed dat ook in NL eens een keer het stemmentellen is gemonitord. Dat houdt de stemmentellers fris en geeft de burger inzicht.

Shoarmamasutra | 11-02-22 | 21:17

@Shoarmamasutra | 11-02-22 | 21:17: Ik bedoel met 'waste of time' dat het geitenpaadje uiteindelijk de baas werd. Verder wel met je eens trouwens.

Polycynisch | 11-02-22 | 21:24

Als er maar een aflandige wind staat in NAVO lidstaat Nederland als de Russen als gelegitimeerd doel Amsterdam nuken.

steekmug | 11-02-22 | 20:24 | 2

Je afnemers nukern is niet erg slim. Omgekeerd je leverancier nuken ook niet trouwens. Zal wel weer uitlopen op een land opdelen, iedereen blij.

W_F | 11-02-22 | 21:23

Of Den Haag for that matter, daarmee zouden ze ons land een dienst doen, mits Omtzigt die dag thuiswerkt.

ReyNemaattori | 11-02-22 | 22:07
-weggejorist-
heppykemper | 11-02-22 | 20:13

De NAVO lidstaten zijn nog altijd voor om als EERST kernwapens tegen mogelijke vijanden in te zetten.
Zij hebben meermaals het No First Use verdrag verworpen,
en.wikipedia.org/wiki/No_first_use#:~....

steekmug | 11-02-22 | 20:13 | 1

Een atoombom op Rusland krijgje er talloze bommetje terug. Dat weten ze

Limburgse-Harry | 12-02-22 | 00:24

Nederland kan momenteel 1 commando met oorlogservaring minder die kant op sturen. En de aangeboden cyberwarfare specialisten zijn niet echt nodig volgens Oekraine, hackers genoeg daar. Dure Spike AT wil Ollongren nog in eigen voorraad houden. Dat wordt dan iets met broodbakmachines en Koopmans pannekoekenmix dan

HetOorAakel | 11-02-22 | 20:07

Wapens genoeg hier. Munitie een stuk minder.

upgent | 11-02-22 | 19:54

.. en eigen kazernes sluiten, dat wil Rutte ook...

Nederlanddraaitdoor | 11-02-22 | 19:45 | 1

Hebben we niet nodig de Amerikanen komen ons weer redden daarna bezetten.

Limburgse-Harry | 12-02-22 | 00:25

Jah!
Dit is nu precies het verschil tussen een *handels*overeenkomst en een *associatie*overeenkomst, die netjes met ruime meerderheid is weggestemd.
.
Ik heb geen zin in dit spelletje blufpoker over dit corruptie land.
En teken die Nord Stream 2 nou ook maar af.
Dan zitten we er volgend jaar ook nog warmpjes bij als het perongeluk echt winter wordt, zonder dat Groningen verder verzakt.
.
(En ja, Putin is en blijft een lul, dat staat vast)

hotmint | 11-02-22 | 19:40 | 2

Maar wij waren 7 jaar geleden allemaal niet goed genoeg in gelezen om een oordeel te kunnen vellen over zo iets complex als een associatie verdrag. Werd gezegd. Nou we wisten het dondersgoed stelletje pipo's in Den Haag. We worden een stukje geopolitieke powerplay van de EU en de Petrodollar in gesleept. WE worden een conflict in gerommeld met zijn allen. Waarvan we wisten dat die zou komen. En waarom dus ook een meerderheid tegen het verdrag was. En ondanks eerdere toezeggingen dus toch zware militaire inmenging. En eerder al veel slachtoffers te betreuren. (MH17) Nordstream 2 zal voorlopig niet af gemaakt mogen worden. Als dat nu wel gebeurt zullen de amerikanen die hoogst waarschijnlijk op de zeebodem mollen. Onder water..."Wij"... ( EU/USA ) zijn zeker zo fout als Putin ( Rusland ) smerige business is het. En het volk is absoluut in staat om zo'n verdrag in te zien voor wat het is. Een verkapte oorlogs verklaring aan Moskou. Verdere uitbreiding van de EU naar het oosten. Naar Olie en gas velden. En een verdere ondermijning van de inkomsten en daarmee soevereiniteit van Rusland. Met precies ditzelfde trucje zijn al eerder grote oorlogen gestart.

Blubberbazooka | 11-02-22 | 23:46
-weggejorist-
Limburgse-Harry | 12-02-22 | 00:28

Ik vraag me trouwens wel eens af hoe het moet voelen als je niets meer bent dan een nuttige idioot voor Poetin.

Ik ga niet eens beweren dat "wij" het goed doen of de betere kant zijn. Maar hoe is het eigenlijk als je helemaal gelooft in de agitprop van Poetin?

Want Poetin geeft geen zak om jou. Hij doet willig en bewust precies wat zijn vak is. Hij is altijd al een KGB-desinformatie agent geweest. Maar jij vertrouwt hem meer dan "ons"?

Serieus?

GrandMechantLoup | 11-02-22 | 19:29 | 9
-weggejorist en opgerot-
Limburgse-Harry | 12-02-22 | 00:34

@heppykemper | 11-02-22 | 20:16: Zie hier de reden waarom het grootste deel van Rusland armoede kent, en alles behalve Moskou en St. Petersburg er verrot en slecht onderhouden bij ligt. Al begint dit ook al in de buitenwijken van deze steden. De gemiddelde Rus kent een bruto salaris van omgerekend ongeveer 500 Euro bruto, per maand.

Nederlandop1 | 12-02-22 | 11:58
▼ 6 antwoorden verborgen

Als Rusland een einde maakt aan het bestaan van Oekraïne kan dat associatieverdrag (met inlegvelletje) ook eindelijk de prullenbak in. Hebben we toch onze zin.

guldenmiddenweg | 11-02-22 | 19:07 | 2

"We"

Je bedoelt de dronkelappen en staatshatende mensen.

De mannen en vrouwen die van ondernemen houden zullen er niet zo blij mee zijn.

Dat is dan ook het arrogante. Denken dat je "het volk" bent. Bah.

GrandMechantLoup | 11-02-22 | 19:18

@GrandMechantLoup | 11-02-22 | 19:18: Ik denk dat u de lading ietwat mist van mijn boodschap en dubbelzinnige tekst en de spiegel die wordt voorgehouden. Iets met stijlfiguren?
'We' is dan ook iets overdrachtelijker te beschouwen.

guldenmiddenweg | 11-02-22 | 19:24

Wat ook in het geheugen schiet is wat de regering destijds over het referendum zei, nadat het was afgeschaft: "Het nationaal raadgevend referendum heeft als tussenstap niet gebracht wat ervan werd verwacht."

Anno 2022 is wel duidelijk waarom niet. Het is lastig voor een volksvertegenwoordiging dat die kan worden teruggefloten. Stel je voor!

ratelaar | 11-02-22 | 18:59

Laat Mark eerst maar eens wapens leveren aan zijn eigen krijgsmacht.

Kopieerapparaat | 11-02-22 | 18:51
-weggejorist-
loser | 11-02-22 | 18:36

Ik ben voorstander van steun aan Oekraïne. Maar ik besef me terdege dat Nederland maar een laf landje is en dat er daarom nooit gaat komen. Nederlanders waren nog te laf in in de vorige eeuw het eigen land te verdedigen. Het terugveroveren van de vrijheid lieten we aan de yanks, de tommie en de canadees over.

panthoseen | 11-02-22 | 18:35 | 7

We hebben een half jaar nodig om twee straaljagers te sturen. O_o terwijl opa Biden een complete carrier group in de middenlandse zee heeft liggen.

Blubberbazooka | 11-02-22 | 23:48

Als je zo voor bent dan ook even melden aan het front he. Ik weet niet welke religie jij aanhangt maar ik leef maar 1x en vertrek dan wel naar neutraal Zwitserland.

Jij vind het “stoer en groots” om dit online te zetten tot je straks zelf kannonenvoer bent in greppel in Polen.

Putin en Biden hebben een paleis te verdedigen jij hooguit een vrijstaande middelwoning. Wees slim en ga niet andermans oorlog voeren.

En nee ik ga Nederland ook niet verdedigen als er oorlog van komt hoezeer ik ook adreline gedreven ben. Maar ik heb geen kinderen en weinig bezittingen op papier en leef maar 1x. Zou stom zijn als ik andermans spullen met mijn leven moet verkopen. Het aloude record waarmee Oranje vertrok in mei 1940 ga ik dan zeker breken.

Inferi0r | 12-02-22 | 11:49
▼ 4 antwoorden verborgen

Jingoism vlak voor de verkiezingen. Doorzichtig campagnestuntje. Bah.

dathoujetoch | 11-02-22 | 18:32

Toch typisch VVD en het kan soms nog veel sneller: binnen 1,5 jaar tijd wijzigde de VVD zijn standpunt 180 graden over het ophalen van IS-terroristen. Onder de VVD van Mark Rutte kan alles. Je vraagt je alleen af waarom mensen op de VVD stemmen als het toch altijd maar weer een verrassing is wat de VVD echt gaat doen.

jochum1980 | 11-02-22 | 18:28 | 1

Die 1,5 jaar is een positieve uitzondering, Rutte draait regelmatig in 1,5 dag 180 graden.

W_F | 11-02-22 | 19:56

Wat voor wapens wil hij dan leveren? Mattenkloppers, keuken-messen, Halloween maskers? Zeg het maar!

Blonde Nel | 11-02-22 | 18:23 | 5

@Nuuk | 11-02-22 | 18:51: Of juist Oekraïne leent wapens uit aan de nederlandse krijgsmacht voor het geval dat de russen binnenvallen.

steekmug | 11-02-22 | 19:48

De keuze voor JSF was niet echt een keuze omdat onze recent geupdate nukes onder passen. Die dingen liggen hier maar met 1 doel en als we ze niet willen gebruiken dan zijn beide weggegooid geld,

W_F | 11-02-22 | 20:06

Malimortieren? Ik zou ze niet hoeven

Shoarmamasutra | 11-02-22 | 21:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Stond er op dat inlegvelletje niet iets over een VERPLICHTING om militaire bijstand te leveren? Dat houdt natuurlijk altijd de optie open om VRIJWILLIG militaire bijstand te leveren. Het is een sluwe, die Rutte.

Tapu | 11-02-22 | 18:19 | 1

Dat inlegvelletje is niet ondertekend door Oekraïne, niet ondertekend door de EU en niet ondertekend door Nederland. Het maakt niet uit of en zo ja wat er in stond.

W_F | 11-02-22 | 20:08

Je doet mijn Oekraïense vrienden geen plezier door wapens te sturen. Dat maakt het aantal slachtoffers alleen maar groter. Militair kan je niks uitrichten tegen Rusland. Het enige wat helpt zijn economische sancties, en zelfs daar hebben onze politici de ballen niet voor.

Nonkel Frituur | 11-02-22 | 18:18 | 9

Dat denken we graag, dat je millitair niks kan uitrichten
Maar Rusland steunt al jaren vrijwel openlijk de rebbellen in Oost Oekraïne met zware wapens en zelfs troepen. Toch zit dat front muurvast en zijn de rebellen al een stukken teruggedrongen.

Shoarmamasutra | 11-02-22 | 21:23

Is natuurlijk niet waar gegeven genoeg materieel en manschappen. De vraag is natuurlijk waar je 1-200k man en bijbehorend materieel vandaan haalt(vooral de kosten ervoor). Iedereen gaat gebukt onder gierende inflatie.

Sowieso valt er niks te winnen voor Rusland, het Oekraïnse leger is makkelijk verslagen, maar de bevolking heeft best wel een haat jegens Russen gegeven de ontberingen die ze door de Soviets hebben moeten doorstaan. Zelfs bij matig verzet zullen de kosten voor de Russen uit de klauwen lopen, dan wordt Oekraine een nieuw Afghanistan voor de Russen, waar ze prima op failliet kunnen gaan.

Zo groot is de Russische economie ook weer niet: Ongeveer even groot als de Benelux, met 10x zoveel mensen en 100x het landoppervlak en natuurlijke resources. Dan ben je eigenlijk gewoon straatarm en moet je misschien eens je prioriteiten verleggen.

ReyNemaattori | 11-02-22 | 22:59
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Nuchternederland | 11-02-22 | 18:13 | 3

Nou, gelukkig maar, anders zou de aanvoer van plofkip uit Oekraïne stagneren!

Rhenium | 11-02-22 | 18:10 | 1

Ja dat zou rampzalig zijn voor een aantal brievenbus bv's in Amsterdam.

W_F | 11-02-22 | 20:11

Even denken....... Zorg kapot bezuinigd en daardoor problemen met covid.
Men verwijst naar advies RIVM en OMT.
Toeslagenaffaire brengt vele gezinnen in grote problemen.
Kabinet probeerde handen schoon te wassen.
Allemaal schuld van ambtenaren.
Nu wapens naar Oekraïne. Wapens van kapot bezuinigde defensie.
Naar wie zal Rutte verwijzen na de ellende hier van?
Ik denk dat het geen slecht idee zou zijn om hem eerst te sturen naar het Oekraïense Kiev . Naar het maidan plein waar eens 2 andere clowns, Verhofstadt en Hans van Baalen, op stonden te brallen.

Mispel | 11-02-22 | 18:08

Heeft iemand een formule om het aantal leugens van Rutte te bepalen? Of gewoon het oneindig teken maar gebruiken?

Lorejas | 11-02-22 | 17:59 | 1

doe maar. Daarna laten we Jezus kijken of het klopt.

nobodiesunmighty | 11-02-22 | 18:23

Defensie is helemaal kapot bezuinigd. En dan nu de laatste restjes materieel naar Oekraine willen sturen?

zxcv | 11-02-22 | 17:53

Nieuw leiderschap en elan...ik zie en voel het...jullie ook?

Den-Pol | 11-02-22 | 17:50

Misschien kunnen we beter eens wat wapens leveren aan ons eigen leger.

straatsurfer | 11-02-22 | 17:48 | 1

Putin heeft er genoeg. Doe maar zo n grote slagkruiser met die raketten, voor de verdediging van het Ijselmeer.

nobodiesunmighty | 11-02-22 | 19:57

Nederland moet weer zonodig de usefull idiot uithangen in opdracht van de VS en de EU. Met een beetje geluk zitten we binnenkort opgescheept met enkele gasloze maanden door onze agitator(s).

Phantomas | 11-02-22 | 17:44 | 4

@NLgaatnaardeklote | 11-02-22 | 17:56:
ik heb zo het vermoeden dat al die bedrijven die daar dikke winst op gaan maken in Nederland zeer weinig belasting betalen. Wellicht vangen we wat doorvoerrechten, en dat was het dan.

Rest In Privacy | 11-02-22 | 17:58

@NLgaatnaardeklote | 11-02-22 | 17:56: Niet vergelijkbaar, als je alle tankers in de wereld gaat inzetten om vloeibaar gas te vervoeren stelt het niks voor wat een week Nordstream 2 kan leveren. En denk dan ook nog eens aan de extra kosten ivm een pijplijn die er nu inmiddels al ligt en dan het ik het nog niet eens aan de milieu kosten, waar de Nldse regering zo begaan mee is.

straatsurfer | 11-02-22 | 18:02

Prima, heb daarvoor al een extra kuub hout weten te sprokkelen van een arme boom die Corrie niet overleeft heeft.

Want als je van Mark & Co. afhankelijk moet zijn, dan kun je maar beter alvast in een kist. Wordt je nog steeds genaaid, maar daar merk je niks meer van.

ReyNemaattori | 11-02-22 | 23:03
▼ 1 antwoord verborgen

En wie of waar vandaan kwam de visie voor regime change in Oekraïne en de inclusie in de Europese en Trans-Atlantische instituten. En waarom zouden bepaalde Nederlandse politici toen krampachtig voorop gelopen hebben. Toch niet omdat ze zelfstandig en creatief deze visie zelf ontwikkelden en samenwerkten met gelijkgezinden? Right! Zo werkt het natuurlijk niet in de wereld. Stemmers stemmen op het idee hetzij sentiment dat ze gegeven is en politici werken met buitenlandse visiedocumenten die elders gecomponeerd worden.

Trouwens de internet 2.0 term voor blog is "pagina met wisselende tekst en plaatjes vol met persoonlijke meningen en minder met pogingen tot een journalistieke of objectieve houding".

GeenAccount | 11-02-22 | 17:41
-weggejorist-
Michaela85 | 11-02-22 | 17:39 | 1

Dit kabinet gaat 25.000.000.000 extra kapotslaan om alle partijwensen te bevredigen, de AOW loskoppelen, en nu ook nog oorlog’s strooigoed uitdelen aan de arme handjes in de Oekraïne. En wij maar 7% meer betalen per maand op alles, hoe lang dulden we dit nog?

g[E]ulden | 11-02-22 | 17:36 | 1

Die 7% komt voor een heel belangrijk deel voort uit de hogere energieprijzen. Die zijn zo hoog door de geopolitiele dreigingen door Poetin

Shoarmamasutra | 11-02-22 | 21:26

Gelul. Een associatieverdrag goedkeuren betekent dat een hobby project van megalomane ambtenaren weer een stap verder is. Wapenleveranties aan Oekraine betekent vrede en stabiliteit. Geen vergelijking.

konjodebonjo | 11-02-22 | 17:35 | 2

Wapenleverantie is het stabiliseren van ideeen van oude mannen.

nobodiesunmighty | 11-02-22 | 18:25

Wapenleveranties betekent vrede en stabililteit ? Een nieuwe koude oorlog zult je bedoelen.

loser | 11-02-22 | 18:40

Wat maakt het uit dat wij ze een miljoen miljard keer ‘pang pang’ geven?

The-loopy-cowboy | 11-02-22 | 17:32 | 1

Juist, die wapens…kan niet meer zijn dan een aantal geluidsopnames met pangpang.

swapper | 11-02-22 | 18:03

Het blijft niet bij die paar oostelijke kilometers, het blijft niet bij Oost-Oekraine, het blijft niet bij de hele Oekraine. Je kunt het uittekenen. Daarnaast, niets doen is geopolitieke zwakte. In hoeverre "wij" bij moeten dragen, sja, "beggars army says pang pang" maar dat het bondgenootschap njet zegt tegen Poetin lijkt me derhalve vrij logisch.

Graaisnaaiert | 11-02-22 | 17:32

Wat was er ook alweer zo democratisch aan een referendum dat bij winst een associatieverdrag, dat al door 27 van de 28 lidstaten was goedgekeurd, af te keuren? Dan ga je toch ook in tegen de verre grote meerderheid in de EU? En dat is dan democratie, een paar stemmers in ons land veto-en dat verdrag?

Ik zag daar de enorme winst voor de democratie niet. Al helemaal niet omdat het niet ging om Oekraine, maar om de EU een voet dwars te zetten. Een "lekker zieken" referendum dus. Geen wonder dat het meteen is afgeschaft.

Beste_Landgenoten | 11-02-22 | 17:31 | 7

Maar jij bent ook een groene communist, je weet het alleen zelf nog niet ! daar zit het probleem ook .

geenhakbar | 11-02-22 | 17:41

@Ruimedenker | 11-02-22 | 17:41:
Zo'n veto systeem is kut natuurlijk. Gigantische hoeveelheid werk, overleg in een klap waardeloos door een stelletje fanatieke maar slecht geinformeerde anti-EU stemmers. Haha wat leuk. Kiekeboe.

Maar inderdaad, je moet er als EU-burger wel in geraadpleegd worden, dat is zo en die stemming op cruciale zaken is belabberd geregeld. Het zou al heel wat beter zijn als iedere EU burger rechstreeks een partij in het EU-parlement kan stemmen en dat dit dan ook de feitelijke macht heeft en niet de Commissie. Die laatste is ongekozen maar bepaalt.

Beste_Landgenoten | 11-02-22 | 17:45

Er zijn een handvol goed te onderbouwen redenen op te noemen om tegen dat debiele verdrag te stemmen. Daarom heb ik dat gedaan.

Asteroid-B612 | 11-02-22 | 18:19
▼ 4 antwoorden verborgen

Het geitenpaadje is dat wij die wapens betaald hebben en de aflevering verzorgen, maar America de codes heeft.

W_F | 11-02-22 | 17:29

Dat inlegvelletje is direct daarna weer terug op de Popla rol gegaan !

Castor12 | 11-02-22 | 17:25

Wat leuk, mijn gemeente was voor!

Beste_Landgenoten | 11-02-22 | 17:24

Druk militair vliegverkeer wapen leveranties van UK en USA naar Polen Hongarije Oekraïne.
te volgen op globe.adsbexchange.com/?icao=ae4af1 (rechtsboven die U aan klikken)

2_amazing | 11-02-22 | 17:24

Ik zie de Nederlandse C-130's al taxiën op Kiev in het jaar 2029, Oekraïense tolken klampen zich vast aan de kleppen van het landingsgestel...
Hebben ze niet zelf nog ergens een nuke liggen uit de tijd van de USSR? De suggestie is vaak voldoende..

Sneerpoets | 11-02-22 | 17:21 | 3

Oekraïnse burgers kunnen gewoon de auto pakken en bij oorl9g hier asiel krijgen. Roofstaat EU weet wel wat ze doet om arbeiders deze kant op te krijgen.

Bataafje | 11-02-22 | 17:35

@Bataafje | 11-02-22 | 17:35: Je moest eens weten hoeveel Afghanen je kan laten werken voor één minimumloon, maar dan moet je je niet in West-Europa afzetten..

Sneerpoets | 11-02-22 | 19:49

Nee, kiev heeft zijn kernbommen ingeleverd inbRusland in ruil voor veiligheidsgaranties door Rusland, de VS, VK en Frankriijk

Shoarmamasutra | 11-02-22 | 21:28

Hou eens op over dat inlegvelletje, er is geen inlegvelletje. Bel alle Europese regeringsleiders (behalve Rutte) en vraag naar het bestaan van dat inlegvelletje. Wanneer er één gevonden is die weet waar het over gaat, erken ik het bestaan ervan.

Zoelense Hobbyboer | 11-02-22 | 17:18
-weggejorist-
2_amazing | 11-02-22 | 17:15 | 2

Ik ben RUTTE-MOE (geeuw)
Hij is een leugenaar 1e klas en het blijft maar doorgaan. Hij legde er een velletje in en loog weer zoals we hem inmiddels kennen.
Dat associatie verdrag met Oekraïne wilden we NIET, remember?
Geen enkele normale Nederlander wil dat wij meedoen met wapens voor Oekraïne.
Dus Mark ga uit de politiek want je bent een groot gevaar voor Nederland.
GA WEG

AnnaJL | 11-02-22 | 17:13 | 3

We hebben geen wapens, Was Rutte even vergeten.

gato | 11-02-22 | 17:17

Hij gaat niet weg ! Het wordt alleen maar meer !

geenhakbar | 11-02-22 | 17:21

Ga weg! Rot op! Precies. Wanneer spreken we af om die kloothufter het torentje uit te jonassen??

JohanF | 11-02-22 | 17:27

En dan altijd weer het eeuwige dilemma....... en nu? Rechter? Opstappen voltallig RutteIV? Wat in godsnaam?

Milovsky | 11-02-22 | 17:06

Moeten ze in Oekraïne nu ook al met onze "wapens" pang pang gaan roepen?

matrixbluepill | 11-02-22 | 17:02 | 9

@TeeJee | 11-02-22 | 17:48: Iemand die het verschil niet kent tussen bruto nationaal product en de begroting kan beter wat minder hoog van de toren blazen. Staat zo dom. Maar ik geef toe, dat valt niet op in deze omgeving.

neolib | 11-02-22 | 20:03

@neolib | 11-02-22 | 20:03:
Ik heb het keurig in mijn tegel staan, dus wellicht moet je gewoon je snaveltje houden. Komt er ook niet zoveel poep uit, knulletje.

Dat stoere gelul van GML slaat namelijk nergens op, want we halen niet eens de NAVO norm. Die zwetskous is net zo'n poseur als Rutte, die denkt mooie sier te maken voor de bühne, maar het is niks meer dan een slappe aalmoes waar Defensie vervolgens geen zak aan heeft, want torenhoge inflatie en oplopende kosten.
Ook DAT staat beschreven in mijn linkje, maar begrijpend lezen is te hoog gegrepen voor amoebes zoals jij en GML.

Echt hoor, van die laag IQ lutsertjes die denken een puntje te scoren. Ga gewoon hamburgers flippen bij de McDonalds, dan doe je tenminste iets nuttigs.

Rest In Privacy | 12-02-22 | 11:30
▼ 6 antwoorden verborgen

Gaat er ook iemand dokken voor die wapens of klassiek gevalletje iedere cent terug van Griekenland? Hoe heette die dikke plofkop ook alweer die dat beloofde. De Jager? Ja, dat was hem.

Pekketrikker | 11-02-22 | 16:54 | 4

Het zal je ontgaan zijn omdat je niet oplet maar Griekenland betaalt gewoon alles terug MET rente.

GrandMechantLoup | 11-02-22 | 17:03

@GrandMechantLoup | 11-02-22 | 17:03:
Hopen we. De terugbetalingen van het derde steunpakket lopen namelijk nog door tot 2066, dus die stelligheid zou ik maar voorzichtig mee zijn.

Rest In Privacy | 11-02-22 | 17:19
▼ 1 antwoord verborgen

Het associatieverdrag staat vrij los van wat er nu gebeurt in Oekraïne. Sterker nog, Poetin doet er alles aan om de EU niet te noemen, een van zijn grootste handelspartners. Hij richt alle pijlen op de NAVO.

Komjehiervaker | 11-02-22 | 16:52
-weggejorist-
A333aan | 11-02-22 | 16:50 | 1

Volgens de EU agitprop, klakkeloos overgenomen door de MSM, heeft diezelfde EU gezorgd voor 70 jaar vrede en vrij verkeer van goederen en personen. Kijk uit het raam en je ziet dat het leugens zijn. Oh, en ik ga graag weer valuta wisselen aan de grens.

Piet Karbiet | 11-02-22 | 16:47 | 4

Sebrenica was vrede? Libië was vrede?

bijna_raak | 11-02-22 | 16:53

@A333aan | 11-02-22 | 16:53: Exact. En kinderen (en ik) vonden het veel leuker om met raar geld in het buitenland te betalen. Het liefst biljetten met veel nullen.

Piet Karbiet | 11-02-22 | 16:59

Nou, dat "vrij verkeer van personen" is ruimschoots waargemaakt! Tienduizenden asielzoekers per jaar.

KeesBruin | 11-02-22 | 17:19
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien kan ie een paar vacuumbommen leveren.

Wim_Kut | 11-02-22 | 16:45 | 1

Daarmee komt de onderste steen boven te liggen

Shoarmamasutra | 11-02-22 | 21:30

Als je als roemruchte, digitale "pagina met tekst en plaatjes" nu te zwaar gaat leunen op Pieter Omtzigt gok je op het verkeerde paard.

fokkewoelf | 11-02-22 | 16:44 | 1

Meneer heeft een kristallen bol? Helaas zijn kamerleden die de hypocrisie van Rutte c.s. benoemen dun gezaaid.

bijna_raak | 11-02-22 | 16:56

Wapens aan Oekraïne zijn te weinig om zich te verdedigen tegen de Russen, maar genoeg om overmoedig te worden en Russen aan te vallen.
Dan hebben de Russen écht reden om Oekraïne binnen te vallen.
Twee knapen hebben ruzie op het schoolplein.
Een beer van een gozerT en een kleine kruimel.
Druk die kruimel een mes in z’n handen en je weet wat er gebeurt.
Wapens leveren aan Kiev is bloed aan je handen.

Ruimedenker | 11-02-22 | 16:43 | 3

De Ukraine is één van de grotere wapen producenten. Niveau China en Turkije, veel knallen voor weinig. Russen moeten oppassen dat ze zich daar niet aan vertillen.

Ray Skak | 11-02-22 | 16:47

Ja ongetwijfeld krijgen ze met wapenleveringen ineens de logistieke ondersteuning om een groot offensief op te zetten tegen een land dat haar op drie fronten omsingelt.

En wat je analogie betreft: laat de gozerT de kruimel maar gewoon doodslaan, of niet? "Sometimes you just have to take a beating".

arashimashou | 11-02-22 | 16:52

Kijk eens wat anders dan RT. Die oekrainers zijn echt niet gek

Shoarmamasutra | 11-02-22 | 21:30

Zelfs de Belgen worden niet zo gekoesterd als onze goede, lieve, betrouwbare en loyale buren de Oekraïners.
Het Nederlandse Volk wil de oorlog tegen de gemene Russen gaarne steunen !
Als de mobiele genderneutrale toiletten geinstalleerd zijn sturen wij het Regenboogbataljon.

funda | 11-02-22 | 16:40 | 8
▼ 5 antwoorden verborgen

Ukraïne zit tjokvol leuke vrouwen (Zeg maar, het tegenovergestelde uit 'Verrijkië' ..). Onze wapens redden hen!! Zo kunt u het ook zien.

Nederlandop1 | 11-02-22 | 16:40 | 7

Niet alles letterlijk nemen vriend!

Ray Skak | 11-02-22 | 17:25

sex bommen.

Asteroid-B612 | 11-02-22 | 18:23

Veel van die oost europese types zien er veel te sletterig en golddiggerig er uit

Shoarmamasutra | 11-02-22 | 21:49
▼ 4 antwoorden verborgen

Oke, rol de guillotine maar naar buiten.

rifraf | 11-02-22 | 16:39

Duitsland wilde alleen wat helmen leveren in dit verhaal en 'wij' al twee van 'onze' mooie nieuwe F-35 vliegtuigjes las ik laatst nog.
Ik hoop in ieder geval niet dat de NL bijdrage moet zijn dat ze daar pang-pang naar elkaar gaan staan roepen.
Waarom weer een wespennest gaan opzoeken daar?!@#@^&%!

der Schweinigel | 11-02-22 | 16:36 | 3

Misschien omdat wespen zich voortplanten en migreren. En wanneer de bijen vluchten voor het geweld van de wespen, waar vluchten ze dan heen? Zou het West Europa zijn?

arashimashou | 11-02-22 | 16:39

Volgens mij zit Mark te azen op een mooi baantje als secretaris-generaal van de NAVO. Net zoals Jaap de Hoop-Scheffer destijds. Moesten we wel een beetje meedoen in de voorste linies daar in die zandbak van Afghanistan, waar we overigens ook niks te zoeken hadden, maar dat hadden we er graag voor over. Jaap is toch maar mooi een paar jaar secretaris-generaal van de NAVO geweest.

VanBukkem | 11-02-22 | 16:56

hou Nederland alsjeblieft weg van dit wespennest waar Biden maar wat graag tegen aan trapt blijkbaar. Jarenlang onder Trump moeten horen hoe we oorlog krijgen noem maar op en nu hoor ik niks. apart weer.

Baksteenbakker | 11-02-22 | 16:33

Mark is aan het lobbyen voor een lucratief baantje bij de NAVO in immer bourgondische Brussel. En dat ie daarvoor en passant onze energievoorziening op het spel zet waardoor wij misschien wel in de kou komen te zitten, hee, dat zal hem worst wezen.
Eigenlijk zouden we hem met pek&veren het land uit moeten jagen. Het misbaksel.

VanBukkem | 11-02-22 | 16:31 | 1

Rutte is een groot fan van Johan de Witt. Die was ook gewoon een van de machtigste mannen vanuit Den Haag.

Alexander des Burgus | 11-02-22 | 17:30

Mijn hemel, is dat referendum alweer 7 jaar geleden?! Heb me kapot lopen flyeren. Was ik toen maar in de crypto gegaan. Of de wapenhandel.

Piet Karbiet | 11-02-22 | 16:30 | 4

Karbiet deed het deze oud en nieuw ook goed hoor! Volgens mij heb je aardig geprofiteerd van het vuurwerk verbod.

Hiram | 11-02-22 | 17:00
▼ 1 antwoord verborgen

Minsk II toepassen. Und fluß waß!

Kameraansteker | 11-02-22 | 16:30

Gisteren nog even de film "munich the edge of war" gekeken. Niet helemaal historisch correct, de werkelijkheid was vele malen naïever. We maken tegenwoordig graag WO2 vergelijkingen dan moeten we de juiste er ook uit pakken. Niemand kan weten welke kaarten welke partij op dit moment heeft en speelt. Alleen de toekomstige geschiedenis zal dit misschien uitwijzen.

flame_me | 11-02-22 | 16:28 | 3

Mogelijk wijst de geschiedenis wel iets uit, maar of dat dan ook zo is gebeurd is nog maar de vraag. Geschiedenis zijn gebeurtenissen uit het verleden waarvan men gezamenlijk is overeen gekomen dat het zo is gebeurd. Afhankelijk van wie je het vraagt en wanneer je het vraagt is er een andere versie van de geschiedenis.

Peerkeoud | 11-02-22 | 16:37

1 troefkaart weten we allemaal van. de verliezende partij in een eventuele oorlog zal via zijn arsenaal kernwapens zo veel mogelijk schade proberen te maken.

Baksteenbakker | 11-02-22 | 16:41

Wat ik in ieder geval heb geleerd is dat pacifisme geen oorlogen voorkomt. Het tegenovergestelde mogelijk wel.

flame_me | 11-02-22 | 16:51

Tijd voor een tag #NietUitMijnNaam . Poetin deugt voor geen cent, maar het lijkt er iets te veel op dat bepaalde krachten in het Westen uit zijn op oorlog.

J.P.Drapeau | 11-02-22 | 16:28

Het MOB complex in Eygelshoven is een paar jaar geleden tot de nok toe gevuld door de Amerikanen. Ik zie nu berichtgeving dat het spul dat daar stond naar het oosten bewogen wordt.

Iets zegt me dat de USA/NAVO deze move al veel eerder bedacht heeft dan dat Poetin een deel van zijn leger nabij de Oekraïne heeft neergezet.

Peerkeoud | 11-02-22 | 16:27 | 1

Die beweging is ook een gevolg van het materieel/ troepen dat ze uit Duitsland hebben getrokken omdat VS en Duitsland wat mot hadden. Nederlandse opslag was hoe dan ook een tijdelijk verhaal totdat de opslag in Polen op orde is.

Andersdenkend | 11-02-22 | 18:32

Die enge eurofiele griezel gaat werkelijk over lijken om z'n superieuren in Davos en Brussel te behagen.

Arnold9638 | 11-02-22 | 16:26 | 1

Een betere bediende dan Rutte kunnen ze zich niet wensen.

Wattman | 11-02-22 | 16:48

En de meeste warmongerers wonen uiteraard in de grote steden waar grotendeels links wordt gestemd. Die volgen gewoon netjes wat de Staatsomroep dicteert.

R.F.Pickering | 11-02-22 | 16:26 | 1
-weggejorist-
swuinm71 | 11-02-22 | 16:27

Wat een bende is het en gaat het nog meer worden. Mag er dit weekend iets langskomen met het andere/tweede (?) motto aub?
"Zou u haar doen" met ophef/rel/boycot en de hele santekraam is beter dan deze ellende.

MondKapper | 11-02-22 | 16:25 | 2

Dat is nou precies wat Rutte en zijn vazallen willen. Even de aandacht afleiden van hun rampzalige beleid. Dan komt deze zaak als geroepen.

Ommezwaai | 11-02-22 | 16:28

@Ommezwaai | 11-02-22 | 16:28:
Ja. Maar het begint op "dagkoersen" te lijken. Vandaag: roep iets over corona om af te leiden van Groningen.. morgen:roep iets over oekraïne om af te leiden van corona wanbeleid... overmorgen: roep iets over stikstof shitregels om af te leiden van corona..
Vermoeiend.

MondKapper | 11-02-22 | 17:11

Oh, we mogen geen wapens leveren?

Kut-EU.

Verder zou ik maar niet zo trots meer zijn op dat hele referendum. Het associatieverdrag met wat nu de FVD is doet je toch echt wel het schaamrood op je kaken krijgen. Het leek zo tof maar het resultaat was einde referendum. Ja, dan mag je jezelf toch echt afvragen wat je hebt gedaan. Voor een lullig handelsverdrag waar je eigenlijk niet voor of tegen was, gewoon om de EU en overheid te trollen... Het kan verkeren.

GrandMechantLoup | 11-02-22 | 16:24 | 22

@GrandMechantLoup | 11-02-22 | 18:05:
Als jij geen (tegen-)argument, geen inhoud, en geen onderbouwing weet te brengen, dan valt er inderdaad niks te discussiëren. Er is je gevraagd om cijfers, om te onderbouwen; er kwam geheel niks.
Zoals elke keer, eigenlijk.

Ik krijg een ontzettend Sophie Hermans gevoel bij je; veel woorden, nul antwoorden.

Rest In Privacy | 11-02-22 | 18:15

@TeeJee | 11-02-22 | 18:15:

Zoals ik al melde. Bij jou is het veel blaat weinig wol. Je doet niet eens je best. Dan heeft enige discussie inderdaad geen zin.

GrandMechantLoup | 11-02-22 | 19:01

@GrandMechantLoup | 11-02-22 | 19:01:
En weer een tegel zonder enig tegen-argument, zonder enige onderbouwing, zonder ook maar iets hard te kunnen maken. Je roept veel, je onderbouwt niks.

Blaataap. Meer ben je niet.

Rest In Privacy | 12-02-22 | 11:34
▼ 19 antwoorden verborgen

Enige wapen dat we hebben is als kanonnenvlees dienen. Als voorbeeld voor de overigen die oorlogje willen spelen met rusland. Het gaat rutte zeker nog niet snel genoeg om ons land de vernieling in te helpen. Dan maar via de russen, zal ie wel denken. Bommetje, klaar.

NerdAlert | 11-02-22 | 16:23

"Volksvertegenwoordiger"... "democratie" ...

Wat is eigenlijk nog het verschil met Poetin? Nou, die is iets eerlijker.

Calastir | 11-02-22 | 16:23 | 1
-weggejorist-
swuinm71 | 11-02-22 | 16:31

Aan dat inlegvelletje heeft Rutte géén actieve herinnering aan. Waarom dan ook? Hij heeft, naar eigen zeggen, géén visie van waar we met het land heen willen, wie wij erbij (en wie niet erbij) willen hebben, en zet zijn pootje bij alle wensjes van zijn vele coalitiegenoten. Tot de volgende formatie.

Louter Leuter | 11-02-22 | 16:22

Welke wapens? Ons leger heeft niks .....
Gaan ze in Oekraine ook pang roepen?
Of slaat Markie ze in voor teveel geld waarschijnlijk en krijgen wij weer een nieuwe belasting?

Therrie | 11-02-22 | 16:20 | 5

@Ommezwaai | 11-02-22 | 16:22: Maar wie zijn nu de oorlogshitsers? Land A wat haar kernwapens heeft opgegeven en niemand is binnengevallen? Of Land B dat tegen alle verdragen in groene mannetjes stuurt en 'rebellen' steunt binnen land A? Om dat te accepteren moet men wel heel veel gewicht geven aan het loze geplapper van wat falende EU-diplomaten.

arashimashou | 11-02-22 | 16:27

Nederland is een van de grotere wapenexporteurs ter wereld. 1 miljard per jaar zijn de schattingen. kan geen linkjes plakken.

voldemort | 11-02-22 | 16:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Levensgevaarlijk die Rutte. Nederland heeft geen moer te zoeken in de Oekraïne. Maar het zal wel iets met gas of zo zijn.

Ommezwaai | 11-02-22 | 16:19 | 2

Mwah meer goedkope arbeiders en goedkope megafabrieken
Winst voor de grote bedrijven
Sinterklaas spelen met ons belastinggeld en pensioenen
Hij is inderdaad levensgevaarlijk
Speelt met heel veel levens die gladde aal

Therrie | 11-02-22 | 16:22

Als er binnenkort een Rus in de tuin staat dan hebben we dat helemaal aan onszelf te danken. Hadden we die eikel maar geen premier moeten maken.

VanBukkem | 11-02-22 | 16:36

Ik heb uit eerste hand vernomen dat de Russen er slechts aan het oefenen zijn.

Zack Hooi | 11-02-22 | 16:19

Mooi, laat maar gebeuren.

Ome_Damiaan | 11-02-22 | 16:19

Wat dan? Rusland maar gewoon Oekraïne binnen laten wandelen? Succes jongens, daar ligt Kiev? Laat die Poetin opflikkeren. Rusland is groot genoeg.

Enter Yeti | 11-02-22 | 16:19 | 2

De Russische beer zal rillend terug zijn hok in kruipen als onze ijzervreters Ollongren en Rutte zich gaan roeren. Bovendien: de EU is ook groot genoeg, wij hebben dat corrupte boevennest niet nodig. Zeker niet nu we een transferunie in zijn gerommeld.

JJMS | 11-02-22 | 16:21

Waarom niet?

Lohengrin | 11-02-22 | 16:41

Knettergek mogen we niet meer zeggen van Vera.. dus dan maar;

cognitief ernstig gemankeerd!

of

Waanzinnig

Misschien kunnen we met elkaar een mooi lijstje alternatieven produceren.

Joffri | 11-02-22 | 16:17 | 2

De handleiding kwijt. Verkeerd verbonden. De knop niet kunnen vinden. Voor het knippen beginnen met scheren. Met dobbelstenen pokeren. Je datalimiet bereikt hebben. De eerste de laatste zijn. Je goudvis kwijt zijn. (Weet ik veel, ik doe maar wat!)

VBO_B_Niveau | 11-02-22 | 16:55

Harde schijf gecrasht/ geformatteerd.
Brein zonder zuurstof.

Andersdenkend | 11-02-22 | 17:27

Na de wapens komen de militairen die uitgezonden moeten worden. Wij hadden niets te zoeken in Afghanistan, Irak, Mali, Somalië, Zuid-Soedan, Kosovo, etc, etc………. Misschien een idee om Rutte, Kaag en Hoekstra uit te zenden. Voor de vrede, zeg maar.

RWrw | 11-02-22 | 16:17 | 2

En na vertrek van de militairen komt er vervolgens een stroom "vluchtelingen" achteraan waar een Fries paard de hik van krijgt.

Ommezwaai | 11-02-22 | 16:21

Ja precies en de blauwhelmen kunnen nog niet eens helpen
Zet hun maar in het veld id

Therrie | 11-02-22 | 16:23

Niet alleen Dhr Rutte is een leugenaar, maar ook de partijen van het vorige en huidige kabinet

Tonyvanwychen | 11-02-22 | 16:17

die vent komt echt overal mee weg...

Dr.Utker | 11-02-22 | 16:17

Het is pas net na vieren maar vandaag maak ik een uitzondering. Ik ga aan mijn lever en BMI werken.

Brabeaulander | 11-02-22 | 16:16

Dat referendum kan ik nu nog steeds over gniffelen.

En de deugbrigade maar lachen dat het toch niet zou lukken..

Niet dat het wat uithaalde.

Wijze uit het Oosten | 11-02-22 | 16:15 | 1

Ik gun u uw gniffel maar ik kan er nog steeds om janken. Wat is de lol dat als je overduidelijk wint je als verliezer door het leven moet. Dat voelt voor mij extra zuur maar het maakt veel duidelijk. Getuige mijn enorme aversie tegen 'machtshebbers'

Pekketrikker | 11-02-22 | 16:22

Het zal niemand verbazen dat destijds, en nog steeds, sujetten zoals Beste_Landgenoten iedereen de huid vol scholden wanneer zij het associatieverdrag zagen als een opmaat naar problemen en/of het inlegvodje als zodanig benoemden.

Niet geheel onverwacht krijgen de critici weer eens gelijk.

Rest In Privacy | 11-02-22 | 16:15 | 3

Poh, wat dacht u van de Koreaanse Slet en Berbaar?

JJMS | 11-02-22 | 16:50

@JJMS | 11-02-22 | 16:50:
Zeker, tegenwoordig hebben we ook nog GML, wat overigens zo een pseudoniem van DKS zou kunnen zijn qua stijl en mening.

De realiteit achterhaalt deze mensen echter continu. Soms moeten we er jaren op wachten, maar dat mag de spreekwoordelijke pret niet drukken.

Rest In Privacy | 11-02-22 | 17:31

Het ging prima, genoeg stemmen en daarna ging alles verkeerd, Rutte legde alles in de la, JR werd ontslagen, Baudet kwam en ging, en nu, waar staan we. In een puinhoop, zonder wapens, in de modder, met laarzen die lekken, 2 vliegtuigen, die zonodig meedoen en uit de lucht vliegen, journalisten met verkeerde beelden, armoe die groter wordt en daarna de herrijzenis van Nederland. Dus alles komt goed, duurt even, maar even doorbijten.

gato | 11-02-22 | 17:34

Erg goed plan we kunnen de Oekraïne niet laten uitroeien door de Russen. Poetin is uit op oorlog en als we niks doen is Oost-Europa straks weer bezet en even vrij als in de USSR tijd. De inwoners verdienen het zichzelf en hun eigen land te verdedigen tegen deze meedogenloze vijand.

Rest In Privacy | 11-02-22 | 16:15 | 15

@graaier: je geeft eigenlijk aan dat Oekraïne niet mag beslissen over haar eigen toekomst omdat Rusland dan boos kan worden of in sneeuwflokjes taal beledigd. Juist die instelling is alle reden Oekraïne gesteund moet worden elk vrij land heeft recht op zijn eigen toekomst vrij van tirannie en onderdrukking door een buurland.

Rest In Privacy | 11-02-22 | 17:06

@Roorda van Eyssinga | 11-02-22 | 17:06:
Oekraïne mag tegenwoordig net zo beslissen over de eigen toekomst als Nederland dat mag.

Rest In Privacy | 11-02-22 | 17:32

@Roorda van Eyssinga | 11-02-22 | 17:06:
Beetje jammer dat Oekraïne geen vrij land is doch in een burgeroorlog verwikkeld is, dit mede veroorzaakt door de €U, herinnert u zich Verhofstadt en van Baalen.
Rutte, geeft ondanks de erbarmelijke toestanden in het eigen leger, graag militair bruikbare goederen weg, zie de Toyota's en andere goederen aan het IS geteisem. Hoogverraad daar we met IS in oorlog waren (F16's).

Hendrikaatje | 11-02-22 | 21:45
▼ 12 antwoorden verborgen

Het worden woke wapens met pink fluffy unicorns dancing on rainbows.

swuinm71 | 11-02-22 | 16:14

Bij alle belangrijke referenda had de meerderheid van het Nederlandse volk het bij het rechte eind. Jammer dat er niet naar ons geluisterd wordt. Vreemd ook in een democratie. Maar ze kwamen er mee weg. Ze komen er mee weg en ze zullen er mee weg blijven komen. Tenzij ......

Pekketrikker | 11-02-22 | 16:13 | 1

Klopt, wat zegt dat over 'onze' opvatting van democratie?

2tribes | 12-02-22 | 15:49

En als je deze feiten vorig jaar benoemd had, was je hier gewoon voor wappie uitgemaakt !

funda | 11-02-22 | 16:13

Hij kan beter een paar diplomaten sturen om de boel te sussen.

Gladiator Fap | 11-02-22 | 16:13

Ik stel als enige eis dat die wapens gebruikt moeten worden binnen een week.

sjef-van-iekel | 11-02-22 | 16:12

Hopelijk wel klimaatneutrale en milieuvriendelijke wapens als katapults van circulair hout of afbreekbare kunststof.
In de uitstootgassen van RPG's zitten namelijk ook veel schadelijke bestanddelen.
Tevens zou er eerst eens goed naar het te vermijden dierenleed gekeken moeten worden.

funda | 11-02-22 | 16:10

ja oke, nu ben ik ook om. Rutte is een leugenaar. Goed artikel van Rossem!

geheelvergeter | 11-02-22 | 16:09 | 2

Nu pas?!?

Louter Leuter | 11-02-22 | 16:17

@Louter Leuter | 11-02-22 | 16:17: politici hebben wat meer bewegingsruimt

geheelvergeter | 11-02-22 | 17:11

Stuur de IS-bruidjes er maar heen. Zij kunnen lekker koken voor het Oekrainse leger en zijn niet bang om in het heetst van de strijd te vertoeven.

Leptob | 11-02-22 | 16:08 | 1

Humus en couscous, lijkt me echt iets voor die rauwdouwers.

Dubbelepunthoofd | 11-02-22 | 16:23

Rutte is een abjecte lakei van de EU. Een man zonder geweten, een ramp voor Nederland.

KeesBruin | 11-02-22 | 16:08 | 4

@ChalinaRosa | 11-02-22 | 16:11: Dat zegt iets over de VVD-stemmers, die uit pure behoudzucht achter Rutte aanlopen. Zo lang ze het idee hebben dat hun bezit en centjes het veiligst zijn, blijven ze op Rutte stemmen. Wat hij ook uitvreet.

KeesBruin | 11-02-22 | 17:23
▼ 1 antwoord verborgen

Als je die kaart ook ziet.
Alleen een paar communistische enclaves (Amsterdam en Gronings platteland) waren voor.

Osdorpertje | 11-02-22 | 16:08

En het volk zag dat het goed was. Rutte is een machiavellist. Zonder enige schroom of schaamte al hetgeen doen en laten wat hem helpt om macht te krijgen, te behouden en uit te bouwen. Maar hij is het probleem niet. Het probleem dat zijn wij.

balustrade | 11-02-22 | 16:07

Tja, dat is het dilemma van iedereen die een iq hoger heeft dat net iets bovengemiddeld is: je leeft van "told you so" naar "told you so".

Ik ben ermee gestopt me er druk over te maken. Weggegaan uit Nederland. Ze zoeken het maar uit. Ik heb twee keer gestemd (tegen grondwet EU en tegen Oekraineverdrag) en heb twee keer bij de meerderheid van stemmen gezeten. En ben twee keer in mijn bek getuft.

Democratie is een lachertje. Je mag kiezen welke koekjes er bij de koffie komen, alle rest van de vergadering is al bekonkeld.

Best wel triest maar het leven gaat door en we bouwen blijmoedig elders verder aan onze toekomst.

Wat is dat hele Oekraine nou voor Nederland? Een landje ergens. Waar maken we ons druk om, wat kan het ons in vredesnaam (letterlijk) schelen? Gas? mweh. Kippenindustrie? Wat is dat hele Oekraine nou? Laat die Russen het lekker hebben. We gaan ons toch ook niet druk maken om een of ander Afikaans of Aziatisch landje? Gewoon stempeltje "ver van ons bed" op plaatsen en de schouders ophalen.

Denk je dat die Oekrainiers zich druk maken als hier de boel naar de klote gaat? Denk je dat ze dan wapens gaan leveren? Geld gaan storten? Nee toch, ja dan?

Knufter | 11-02-22 | 16:07 | 2

Europa is helemaal niet zo groot. Geen enkel Europees land is ver weg ten opzichte van een willekeurig ander Europees land. Al helemaal niet in de 21ste eeuw.

arashimashou | 11-02-22 | 16:19

Nee niemand id

Therrie | 11-02-22 | 16:26

Maffiabaas Poroshenko, "gaskoningin" Tymoshenko, Neo-Nazi-regimenten zoals Bataljon Azov, een heel legertje door de CIA ingevlogen dubieuze Georgiers (zelfs de diepcriminele Saakasjvili) om Oekraiense provincies en ministeries te bemannen... ja jongens, we maken er wel wat moois van, zoals we dat eerder in Libie en Irak al deden!

drs. Levi Samsonov | 11-02-22 | 16:07

Het is niet te filmen wat die Rutte ons allemaal flikt

Baardvansinterklaas | 11-02-22 | 16:07 | 4

@El Rico Grande | 11-02-22 | 16:07: een slapstick.

sjef-van-iekel | 11-02-22 | 16:12

@El Rico Grande | 11-02-22 | 16:07: Maar goed dat Rutte niet op Tinder zit. Hadden we onze eigen Mark Leviev gehad.

FrankVeer | 11-02-22 | 16:13
▼ 1 antwoord verborgen

We zeiden het toch
Ja, is zo.

RickTheDick | 11-02-22 | 16:07

Dat Rutte ook hiermee wegkomt, heeft alles te maken met de uitholling van - onder meer - de VVD. Ministers stemmen voor. De afvaardiging van de regering in de Tweede Kamer zal ook wel voorstemmen. Wie kan die man iets maken? Degene die op de voorzittersstoel van de regering komt te zitten ziet zijn plaats tegenwoordig als de plaats van een alleenheerser. Wie kan hem wat maken? Die suffe parlementariërs van de oppositie? Die kunnen hoog springen, die kunnen laag springen, die kunnen uit hun vel springen. Zolang de vertegenwoordigers van de regering door een hoepel springen verandert er niets.

El Rico Grande | 11-02-22 | 16:06

Het vedrag is toch niet de reden dat we wapens leveren?

Komjehiervaker | 11-02-22 | 16:06 | 3

Als je niet denkt dat je een diepcorrupt derdewereldland economische cadeautjes moet gunnen (ten koste van haar belangrijkste handelspartner Rusland, mind you), dan vind je vermoedelijk ook het leveren van geavanceerde wapens een slecht idee.

drs. Levi Samsonov | 11-02-22 | 16:08

@drs. Levi Samsonov | 11-02-22 | 16:08: dat is geen antwoord op mijn vraag. Het associatieverdrag lijkt mij niet echt van invloed op de huidige gebeurtenissen.

Komjehiervaker | 11-02-22 | 16:44

@Komjehiervaker | 11-02-22 | 16:44: De theorie die hier geopperd wordt is dat het aantrekken van Oekraïne naar de westelijke invloedssfeer een bedreiging zou vormen voor de soevereiniteit van Rusland en dat het Westen de Russische agressie heeft uitgelokt.

Totale onzin als je het mij vraagt, maar dat lijkt de gedachtegang.

arashimashou | 11-02-22 | 17:02

Was nooit voorstander van het associatieverdrag, maar vind wel dat we Oekraïne moeten ondersteunen waar we kunnen. Wapens sturen lijkt me ook meer dan prima. Heb te doen met deze mensen, over hun rug worden er machtsspelletjes gespeeld.

PieterPuk | 11-02-22 | 16:04 | 9

@Knufter | 11-02-22 | 16:11:
En waarom?
Oekraïne is geen NAVO-lid en maakt geen deel uit van de EU,
er is alleen een financieel voordeel voor de USA te halen.

CLoVis | 11-02-22 | 16:19

@CLoVis | 11-02-22 | 16:19:
Waarschijnlijk ook op de een of andere manier voor Nederland. Anders waren die twee hijgerige oorlogshitsers er niet als de kippen bij om de Oekraïne te bezoeken.

Ommezwaai | 11-02-22 | 16:24

De grote(re) landen kunnen makkelijk wapens sturen, want ze produceren die zelf
kwestie van een zekere hoeveelheid meer maken
Hetgene wat wij in huis hebben hebben we gekocht en om het weer aan te vullen moeten we achetraan de rij aansluiten
daarbij is er een grote kans dat er helegaar niets meer wordt aangevuld want een fijne kans om nog wat extra's te bezuinigen

Tobi | 11-02-22 | 17:15
▼ 6 antwoorden verborgen

Kunnen we die ene Taghi-KCT-er niet vast op verkenning sturen naar De Krim.

_pacman_ | 11-02-22 | 16:02

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen