Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kerstcadeau voor Rutte: 80% TEGEN inlegvelletje

vrolijkpeilman1068.jpg Eerste Kerstdag. Cadeautje onder de boom: " Drie kwart van de mensen die tijdens het referendum tegen het verdrag tussen de Europese Unie en Oekraïne stemden, vinden dat het akkoord ook met de extra bijlage niet ondertekend moet worden." Zeggen wij niet, dat zeggen de Finnen: "Dat blijkt uit een representatieve peiling van NU.nl onder 1.097 panelleden die eerder ook al hun mening gaven over het Oekraïne-referendum." Jammer MinPres, demense denken voor zichzelf en ze trappen er niet in. Driekwart begrijpt dat door het Memootje van Mark geen letter verandert aan het vermaledijde associatieverdrag - en dat de vvd dus op geen enkele manier 'recht doet aan de tegenstemmer' met het lege inlegvelletje. Opgeteld bij het kinderachtige kaatsspelletje in de Kamer van eerder deze week (moetzien video) stijgt er toch een behoorlijke geur van FAAL op uit het juridisch waardeloze achterkamertjes-antwoord van de premier. Onze kerstwens is dat de vvd er maar veel pijn van mag lijden aan het kruis van het kiezersbedrog. Amen.

Reaguursels

Inloggen

vandaag = vanwege

Appsole | 27-12-16 | 04:29

-weggejorist-

Appsole | 27-12-16 | 04:27

Wederom verneukt door die rat Nederlanders!
Hoelang gaat dit maar door.!
Deze rat viert ook kerstmis denk ik?

Mathma | 26-12-16 | 13:36

Inlegvelletje en tekenen bij het kruisje. Ik kan er niets anders van maken dan inlegkruisje.

Boy Cot | 26-12-16 | 09:43

Je moest eens weten hoeveel totale en klinkklare onzin er vertelt wordt over de EU en hoeveel mensen dat klakkeloos overnemen en daarom gaan zeuren of niet bestaande problemen waardoor de echte problemen met de EU ondersneeuwen en nog steeds niet opgelost worden.

Neem dit Oekraïne geneuzel. Het gaat gewoon nergens om. Echt niet. Er is geen reaguurder die negatief of benadeeld wordt door dit verdrag. Het is zeuren om te zeuren. Terecht dus dat Rutte de uitkomst van het referendum negeert.
De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 13:22

Goh.. vertel eens?

MathiasRots | 26-12-16 | 01:10

@Nick da Prick | 25-12-16 | 22:47

En dat van die top 5 rijkste landen ter wereld klopt ook niet.

cheops | 26-12-16 | 00:06

@Nick da Prick | 25-12-16 | 22:47

Je zit er naast. Volgens het bronartikel; " Ook onder alle ondervraagden is er geen meerderheid (47 procent) die het verdrag nu goedkeurt."

cheops | 25-12-16 | 23:58

@Tha Man | 25-12-16 | 10:16: Nee. Alleen nieuws dat ie op een legoblokje is gaan staan, trekt het nog een beetje in verhouding.

pietvanvliet | 25-12-16 | 23:14

-weggejorist-

Nick da Prick | 25-12-16 | 22:47

Rutte is niet zo goed in zelf denken. Hij kan prachtig opdrachtjes uitvoeren. Hij mist alleen de reflectie om te controleren of zijn opdrachtjes wel in het belang van Nederland zijn. Dat is jammer, want nu heeft hij zijn talent gebruikt om een heel slecht verdrag door te drukken. Het goede nieuws is dat dit verdrag een nieuwe nagel aan de doodskist van de EU is, en dat de EU nu misschien nog eerder in elkaar dondert.

PeterSimons | 25-12-16 | 22:27

Kunnen we niet met zijn allen aangifte doen tegen Rutte?

garnaalboef1979 | 25-12-16 | 21:34

Helpt niks. Rutte veegt zijn reet af met democratie. Democratie en kiezers zijn alleen maar vreselijk onhandig. Dus moet voor hen beslist worden zonder dat ze kunnen of mogen denken. Want het volk moet tenslotte dom gehouden worden.

Patatter | 25-12-16 | 17:43

Paar weken terug in het nieuws: 9 miljard euro daar al door de plee gespoeld. Onderzoeken wijzen uit dat het het meest corrupte land is. Maar ja, de politici in hun glazen torentje wanen zich heer en meester van ons en zijn veel hoogstaander en hebben dus altijd gelijk en mogen liegen en bedriegen omdat ze zo goed zijn. Echt wel. Het ergste is dat ze zelf echt geloven dat ze echt goed bezig zijn. Ze zijn totaal losgeslagen van hun verbinding met het volk.

Patatter | 25-12-16 | 17:37

MadBioScientist | 25-12-16 | 15:20

Wij hebben zat zeggenschap in tegenstelling tot IJsland, Noorwegen en Zwitserland. Als wij een regeltje niet willen dan kunnen we daar over mee beslissen. Dat kan dus niet als je uit de EU gaat. En die regeltjes zijn een moetje want als je als Nederlandse kussen fabrikant of kaasboer niet aan de regels voldoet kan je jouw handel niet kwijt bij de buren. Kortom het is allemaal best lastig hoor. Daarom is het zonder een degelijk Nexit-plan met alle kosten en baten onbespreekbaar om te vertrekken.

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 15:29

McMarx | 25-12-16 | 15:04

Dat niet alleen maar Nederland heeft na Luxemburg en Ierland het hoogste BNP per capita van de hele EU. We zijn dus letterlijk zo rijk dat we de armen gewoon gratis voedsel kunnen geven naast een uitkering en subsidies en vrijstellingen etc.

En jij vrij verkeer van goederen en personen en diverse andere afspraken hebben daar heel veel mee te maken.

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 15:23

Ja iedereen heeft hun eigen gebiedje, maar met een politieke unie krijgt men daar zeggenschap over wat er op gebiedje gebeurd. En inderdaad economisch gezien zijn er veel voordelen aan de EU, maar het kon en kan ook anders. Het is de afweging die men moet maken. Soervereiniteit vs $$. Waarvan het laatste alleen over gespeculeerd kan worden.

MadBioScientist | 25-12-16 | 15:20

-weggejorist-

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 15:19

Tee Of Cup | 25-12-16 | 15:02

Dat is onzin. De EU moet zichzelf hervormen en daar kan Rutte vrij weinig aan doen. Dus zo'n belofte zou onzin zijn. Verder zijn er vaste afspraken over onze bijdragen aan de EU, grof gezegd betalen we een percentage van onze jaaromzet per jaar. Niet meer niet minder. Je weet, als de zoveelste dus niet waar je het over hebt en verder lieg je.

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 15:18

@De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 13:46
"Ja moet je nagaan hoe goed het hier is. In tien jaar tijd krijgen meer en meer armere mensen gratis voedsel."

Hij is leuk!

Rest In Privacy | 25-12-16 | 15:04

De Koreaanse Slet:

De burger heeft wel degelijk in meerderheid voor Minder Eu gekozen. Lees de toenmalige Vvd en PvdA programma's er maar op na.

Ze beloofden minder geld naar Eu, een efficiëntere Eu etc.

Dat de gekozen politici het tegenovergestelde hebben uitgevoerd is het Kiezersbedrog waar iedereen het over heeft.

Tee Of Cup | 25-12-16 | 15:02

Brou Is Back | 25-12-16 | 14:43

Dat bepalen de Oekraïners toch zelf? Als zij liever zaken met ons willen doen dan mag dat toch... Dat bepaal jij niet, Rutte niet en zeker Poetin niet. Wat gaan we nou krijgen zeg. Bek vol van democratie en vervolgens wil meneertje gaan bepalen voor anderen wat het beste voor hun is. Raar figuur.

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 15:01

MadBioScientist | 25-12-16 | 14:36

Voorbeeldje trouwens. Je kan wel handel drijven met Oekraïne zonder associatieverdrag maar als jouw Oekraïnse handelspartners je willen naaien dan ben je de lul. Met de afspraken die er nu liggen is dat niet meer zo. Ik ken zat mensen die dolgraag eenzelfde verdrag met Rusland zouden willen omdat je daar wel zaken kon doen maar je nooit zeker was of en wanneer je jouw geld zou krijgen.

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 14:51

MadBioScientist | 25-12-16 | 14:36

Mogelijk ja. Maar het is nu eenmaal wenselijker om goede politieke afspraken te hebben. We doen dit niet voor de lol hoor. Nederland doet dit omdat het het beste is voor ons land.

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 14:48

nog een paar jaar dan is ons kerstfeest niet langer toegestaan omdat het gristelijk rasisties is

coolgen | 25-12-16 | 14:46

MadBioScientist | 25-12-16 | 14:29

Vrijwel iedereen leeft toch in zijn eigen gebied? Ik zie het probleem niet. Komt nog bij dat men vroeger ook van hot naar her kon vertrekken maar dat de meesten liever thuis bleven. Behalve als er voedselschaarste was dan vertrok het hele volk naar elders. Maar die tijden zijn voorbij.

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 14:45

Welke letter van het woord NEE begrijpt Markie nou niet? Of stonden er bij het referendum ook de keuzes "JA MITS" en "NEE TENZIJ"? Ik kan me er niets van herinneren. Het was JA (tekenen) of NEE (niet tekenen) en dat laatste heb ik aangekruist.
.
Mark, nog één keer: ik wil geen enkele overeenkomst tussen de EU en een door-en-door corrupt boevennest! En wat we van ze moeten willen kopen is ook minimaal, want als de kwaliteit niet door corruptie is aangetast dan is het wel giftig vanwege decennia-lange fall-out van Tsjernobyl dat toevallig in dat land ligt.
.
Als buffer hebben we de Ukraïne ook echt niet nodig hoor, want Vlad's raketjes laten zich er echt niet door stoppen, dus stop je geopolitieke gewauwel. Laat de Ukraine gewoon aan Poetin, dan is die ook blij en wordt 'ie misschien niet boos; gewoon hetzelfde doen als wat je zo goed doet met de Islam: pappen en nathouden. Waarom kan dat nu opeens weer niet?

Brou Is Back | 25-12-16 | 14:43

Soevereiniteit, democratie en macht bij het volk van de natiestaat vind ik valide genoeg. Het kan anders, handel zonder politieke unie is volledig mogelijk.

MadBioScientist | 25-12-16 | 14:36

@Parel van het Zuiden | 25-12-16 | 11:17
*Mee doet, maar dan met schoenen gooit*

Rest In Privacy | 25-12-16 | 14:34

Het verschil zit hem wel dat dit Zwitsers de keuze hebben om EU reguleringen over te nemen en sinds ze goed werkende referenda hebben kan het volk zich er goed over uitspreken. Dus ja het gaat top daar, het volk heeft beslissingsrecht over de koers van het land.

MadBioScientist | 25-12-16 | 14:33

-weggejorist-

klinkklaar | 25-12-16 | 14:31

MadBioScientist | 25-12-16 | 14:23

Als je tegen de EU bent dan moet je met valide argumenten komen die hout snijden. Je kan niet Nexit brullen en verder geen solide plan hebben om zoiets ingrijpends te implementeren. Als het anders kon dan zou ik voor een Nexit zijn maar zoals het er nu voorstaat gaat het ons alleen maar op alle fronten kosten. Zoveel zelfs dat we kopje onder kunnen gaan als de Duitsers en Fransen lastig gaan doen.

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 14:29

Dat weet ik niet zo zeer, neem België. Twee culturen in 1 land die een andere taal spreken en het duurt ze een jaar om een kabinet te maken. De wallonen en de vlamen zijn ook niet bepaald gecharmeerd van elkaar heb ik gemerkt toen ik daar een jaartje gewoond hebt. Veel oost Europese landen zijn nog veel geloviger dan west Europese landen. Zuid Europese landen onderschrijven een heel andere arbeidsethos. Ja in NL zijn er andere culturen die botsen maar op kleine schaal gaat dat. Met de EU vermenigvuldig je het probleem.

MadBioScientist | 25-12-16 | 14:29

BA.Justice | 25-12-16 | 14:11

Zwitserland is volwaardig Schengen lid en neemt 90% van de EU regulering 1:1 over. Het nadeel is dat ze wel betalen aan de EU maar geen inspraak hebben.

Een van de redenen dat het zo goed met Zwitserland gaat is dat ze volledig geïntegreerd zijn in de Europese markt inclusief vrij verkeer van personen en goederen. Zelfs de Zwitserse Frank was gekoppeld aan de euro.

M.a.w. Je weet weer niet waar je het over hebt.

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 14:24

In de brexit lag eigenlijk hetzelfde punt aan de grondslag van het debat; wil je wat economische groei inleveren (waarschijnlijk) voor meer soevereiniteit in je land. De alsmaar door denderende trein van de EU zal vroeg of laat zijn eindpunt van federale staat halen. De Britten kozen voor uitstappen nu het nog kan. Daar kan je geen kritiek op hebben. Het is niet goed of fout om een verenigd politiek Europa te willen, het is een keuze. Het is wel fout om niet in te zien dat dit het eindpunt is en mensen die hier tegen zijn weg te zetten als dom.

MadBioScientist | 25-12-16 | 14:23

MadBioScientist | 25-12-16 | 14:08

Zweden is EU lid en Zwitserland de facto ook. Verder is het in ons belang als Europeanen om een zo sterk mogelijke economische en politieke unie te hebben om een vuist te maken tegen o.a. de Verenigde Staten, Japan, China, Rusland, India etc. Dat hoef je niet te snappen maar het is wel zo. Een federaal Europa is geen slecht idee. Verder maakt de EU zich juist hard voor de culturele identiteit en erfgoed van niet alleen lidstaten maar ook voor etnische minderheden in die lidstaten.

Het gaat per slot van rekening hier al eeuwen prima tussen de Hollanders en Limburgers en Friezen. Elk land bestaat uit tientallen verschillende volkeren met vaak een eigen taal/dialect en een linga franca. Je maakt weet van een mug een olifant.

Maak je liever zorgen over al die Afrikanen die hier niet passen. Met de gemiddelde Oekraïner zal je het prima kunnen vinden.

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 14:18

@De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 14:04
Het gaat ook zo slecht met die Zwitsers hoor. Wat is daar het nadeel van behalve van wat extra handelsverdragen en bv eigen grenscontroles.

BA.Justice | 25-12-16 | 14:11

BA.Justice | 25-12-16 | 14:07

Ja dat of misschien kan je de bron lezen...

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 14:09

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 13:36
Maar ook als Oekraïne wel z'n zaakjes op orde heeft over 10 jaar zullen mensen er niet op zitten te wachten de EU nog verder uit te breiden. Wat je er ook van vind de EU gaat alleen werken door richting een federale staat te manoeuvreren. Een aardig handje pro-EU mensjes in het parlement onderschrijft dit ook. Sommige zitten niet te wachten op dit en dan moet je elke actie aangrijpen om Europees imperialisme een halt toe te roepen. Overigens denk ik dat de niet EU gelieerde Europese landen het best doen eg Zweden en Zwitserland. Handel is goed hoor, een federale staat liever niet, cultureel veel te verschillend.

MadBioScientist | 25-12-16 | 14:08

@De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 13:45
'M.a.w. ze hebben al 20 milard terug betaald en moeten nog 13 milard terug betalen.

Ja en dan moet ik zelf gaan uitzoeken dat het PER JAAR was. Ok I stand corrected.

Misschien moet je je feiten eens duidelijker neerpennen.

BA.Justice | 25-12-16 | 14:07

XaleX_2 | 25-12-16 | 13:49

Fijne kerstdagen.

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 14:07

@De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 14:00
Heb ik gedaan en ik begrijp nu dat je hier alleen bent om te trollen, want kan me niet voorstellen dat iemand echt zo -weggejorist- is.

Ik ben weg.
Fijne kerst voor de rest.

cheops | 25-12-16 | 14:07

DKS
Omdat jij het altijd beter weet en het zelfs met keiharde getallen en feiten nooit eens bent:
Een heel kutte kerst voor je
(En idd, ik bedoel 'Fijne Kerst', en.... get a life!)

pennestront | 25-12-16 | 14:07

gnor | 25-12-16 | 13:49

Zoals ik al zei. De 'argumenten' waren al onzinnig maar Rutte heeft het er toch maar eventjes duidelijk bij gezet. Well played Mr. Rutte, well played....

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 14:07

BA.Justice | 25-12-16 | 14:00

De EU draagt weldegelijk bij aan onze steeds groter wordende welvaart. De EU is dan ook niets meer dan steeds intensievere samenwerking tussen lidstaten en geassocieerde landen en ja dat legt ons geen windeieren. Dat is geen mening dat zijn de feiten. Waarom denk je dat de Britten zo balen? Ze moeten alles gaan heronderhandelen. En krijgen waarschijnlijk een 'Zwitserland' pakket. Wat is daar het voordeel aan?

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 14:04

cheops | 25-12-16 | 13:49

Ook jij kan dus niet begrijpend lezen. Geen wonder dat je zo in de war bent en niets snapt. Probeer het nog eens.

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 14:00

@De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 13:36
Het succes van de W-Europese samenleving toeschrijven aan de EU? Aan Brussel? Ik schatte je toch hoger in. Alsof de reeds opgebouwde infrastructuur door de EG (voorheen de EEG), de toenmalige handelsverdragen er niets mee te maken hebben.

De heren in Brussel are standing on shoulders of giants.

Ik begrijp niet waarom u nu Wilders er bij haalt. Beargumenteert u dat eens?

BA.Justice | 25-12-16 | 14:00

Dat dacht ik bij de vorige verkiezing ook, maar wist werkelijk niet wat ik zag.
VVD groot en dan de PVDA zoveel stemmen, ik dacht, hier is gefraudeerd, dit kan niet.
Daarom heb ik helemaal geen vertrouwen meer in stemmen, ga toch allemaal PPV of Roos of de rest stemmen. Zo gaan we naar de klote.

gatito | 25-12-16 | 13:57

@De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 12:00 Rutte heeft wel de (leugenachtige) tegenargumenten laten opnemen in het verdrag en is dus derhalve tegemoed (gnor-lees moet)gekomen, voor zover mogelijk, aan de zeiksnorren in dit land. /Het verdrag= het verdrag. De bijlage toiletpapier dat juridisch geen reedt voorstelt. U stelt dat Rutte iets IN het verdrag heeft laten opnemen. Zat u er bij toen dat gebeurde en kunt u die tekst openbaar maken? Les gehad van Rutte en Halve zool? Zeiksnol.>

gnor | 25-12-16 | 13:49

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 13:46
Ja ik draai de zaken om, het is goed me jou!

Anyways, ik ga beginnen met het verplichte kerstfeest. Fijne dagen aan iedereen :)

XaleX_2 | 25-12-16 | 13:49

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 13:39
Weer fout? Jij denkt echt dat Griekenland nog maar 13 miljard schuld heeft en dat Griekenland deze ellende ook had gehad als ze niet de boel besodemieterd hadden om bij de EU te komen.

Over feiteloos gewauwel gesproken.

cheops | 25-12-16 | 13:49

XaleX_2 | 25-12-16 | 13:36

Ja moet je nagaan hoe goed het hier is. In tien jaar tijd krijgen meer en meer armere mensen gratis voedsel. Je draait de zaken weer eens om.

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 13:46

Toch zie ik een waanzinnig grote hoeveelheid stemmers die zich inhouden en straks pvv gaan kleuren.De ruwheid mag dan wel niet zichtbaar zijn maar democratie gaat medogenloos zijn als het vat overloopt.
10 procent is elitair. 40 procent is weggevaagd middelklas waarvan de helft het nog niet doorheeft dat ze minder overhouden dan in de bijstand en de rest is zogenaamd marginaal.
Reken zelf uit waar het naar toe gaat.
Als de onderklasse massaal gaat stemmen gaan we wat beleven.

Vliegendtapijtje | 25-12-16 | 13:45

BA.Justice

Dat jij niet begrijpend kan lezen. Probeer het nog eens.

Wacht ik leg het uit. Griekenland moest dit jaar zo'n 35 miljard terug betalen. Ten tijden van het gelinkte artikel hadden ze al 20 miljard terug betaald en stond er dus nog zo'n 13 miljard open.

Had jij trouwens geen permaban aan je broek Bad Ass Justice?

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 13:45

@De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 13:27
13 miljard nog maar? Ik lees hier toch wat anders. 228 miljard totaal geleend.
www.europa-nu.nl/id/vk9kklnilzzs/nieuw...

Wat klopt hier niet DSK?

BA.Justice | 25-12-16 | 13:41

cheops | 25-12-16 | 13:25

Weer fout. Dat het kut is in Griekenland is omdat de Grieken de boel hebben belazert. Dankzij de EU zijn ze niet failliet want het had nog veel erger gekund.

Heb je nog meer feitenloos gewauwel voor me vandaag?

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 13:39

Tja niet iedereen heeft het goed maar zelfs werklozen hebben het nergens beter.
De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 13:31
Nee joh, we hebben slechts 160 voedselbanken in NL, 10 jaar geleden hadden we er 1.

XaleX_2 | 25-12-16 | 13:36

BA.Justice | 25-12-16 | 13:31

Waarom? Beargumenteer dat eens. Ons BNP stijgt bijna elk jaar met enkele procentpunten en de afspraken die middels de EU met tientallen landen hebben leggen ons geen windeieren. Dat zijn toch echt keiharde feiten. Vandaar ook dat m.u.v. oetlul populistje Wilders alle partijen in meer of mindere mate pro-EU zijn. Dat doen ze echt niet om burgertje te pesten maar omdat het op heel veel, zo niet alle fronten beter is voor ons land.

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 13:36

Rutte heeft zichzelf vermaakt tot het vleesgeworden aanhangsel van dit kabinet.

Sqbar | 25-12-16 | 13:31

XaleX_2 | 25-12-16 | 13:27

Tja niet iedereen heeft het goed maar zelfs werklozen hebben het nergens beter.

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 13:31

@De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 13:15
'De feiten zijn dat de EU / geassocieerde landen (op en den duur) en zeker Nederland de beste plekjes ter wereld zijn om te leven.'

U koppelt het succes van W-Europa aan de EU, U stelt in feite dat de EU en de Euro dit allemaal bewerkstelligt heeft. U schrijft mooi maar er klopt niet veel van.

BA.Justice | 25-12-16 | 13:31

XaleX_2 | 25-12-16 | 13:27

Tja niet iedereen heeft het goed maar zelfs werklozen hebben het nergens beter.

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 13:29

cheops | 25-12-16 | 13:19

Je kan toch Google gebruiken? Nee dat kan je kennelijk niet. Afgelopen jaar hebben de Grieken al miljard euro terug moeten betalen. Met pijn en moeite dat dan weer wel.

http://ig.ft.com/sites/2015/greek-debt-monitor/

M.a.w. ze hebben al 20 milard terug betaald en moeten nog 13 milard terug betalen.

https://www.google.sk/search?q=greece+repayment+schedule&oq=greece+repa&aqs=chrome.1.69i57j0l3.5144j0j4&client=tablet-android-lenovo&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 13:27

Qua alles, rijkdom, gezondheidszorg, luxe, vrijheid etc.etc.etc. en dat de meeste mensen dat graag zo willen houden.
De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 13:15
Doe toch niet zo naïef, je lijkt wel een NPO spreekbuis. Als je even de laatste 10 jaar erbij pakt dan is het redelijk evident dat die vrijheid, gezondheidszorg, rijkdom en al je 'etc' juist steeds verder worden beperkt voor het volk, behalve als je in de juiste kringen en klasse bevindt.

XaleX_2 | 25-12-16 | 13:27

cheops | 25-12-16 | 13:19

Je kan toch Google gebruiken? Nee dat kan je kennelijk niet. Afgelopen juni en juli hebben de Grieken tien miljard euro terug moeten betalen. Met pijn en moeite dat dan weer wel.

https://www.google.sk/search?q=greece+repayment+schedule&oq=greece+repa&aqs=chrome.1.69i57j0l3.5144j0j4&client=tablet-android-lenovo&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 13:26


De feiten blijven toch staan hoor beste necrose. De feiten zijn dat de EU / geassocieerde landen (op en den duur) en zeker Nederland de beste plekjes ter wereld zijn om te leven. Qua alles, rijkdom, gezondheidszorg, luxe, vrijheid etc.etc.etc. en dat de meeste mensen dat graag zo willen houden.
De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 13:15

Dat is niet de verdienste van de EU.
Dat het in Griekenland kut is om te wonen is wel vanwege de EU

cheops | 25-12-16 | 13:25

Ik ga in maart ook maar een juridisch bindende verklaring aan mijn stembiljet vastnieten.

GOEM | 25-12-16 | 13:24

knutsel | 25-12-16 | 13:06

Het is juist andersom teveel mensen weten te weinig over hoe ze voordelen hebben met de duizenden afspraken die we middels de EU hebben. Dat is deels de schuld van de NPO die als staatszender weldegelijk verantwoordelijkheid heeft om de burgers goed voor te lichten.

Je moest eens weten hoeveel totale en klinkklare onzin er vertelt wordt over de EU en hoeveel mensen dat klakkeloos overnemen en daarom gaan zeuren of niet bestaande problemen waardoor de echte problemen met de EU ondersneeuwen en nog steeds niet opgelost worden.

Neem dit Oekraïne geneuzel. Het gaat gewoon nergens om. Echt niet. Er is geen reaguurder die negatief of benadeeld wordt door dit verdrag. Het is zeuren om te zeuren. Terecht dus dat Rutte de uitkomst van het referendum negeert.

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 13:22

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 13:15
Wanneer krijgen we die Griekse 'lening' terug?

cheops | 25-12-16 | 13:19

@De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 12:44
Vermeld ook even je zware anti Rusland fixatie van je. Verhelderd een hoop.

BA.Justice | 25-12-16 | 13:19

necrosis | 25-12-16 | 13:00

Tja jij denkt dat leningen en investeringen donaties zijn. Dat zegt eigenlijk alles al. Face it je snapt/weet te weinig over dit soort onderwerpen om serieus te nemen. Je mag dan wel heel tof doen vanachter je peeceetje maar de realiteit blijft dat je maar wat dommig feitenloos uit je nek kletst. Dat kan je goed zien aan je reacties. Geen inhoud een beetje schelden of bagatelliseren en zelfs ad hominem ridiculiseren.

De feiten blijven toch staan hoor beste necrose. De feiten zijn dat de EU / geassocieerde landen (op en den duur) en zeker Nederland de beste plekjes ter wereld zijn om te leven. Qua alles, rijkdom, gezondheidszorg, luxe, vrijheid etc.etc.etc. en dat de meeste mensen dat graag zo willen houden.

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 13:15

necrosis | 25-12-16 | 12:50
Wat drommel, u informeert mij over uw deplorabele kennis van zaken.
Wat joop hier mee te maken heeft is mij een raadsel.

botbot | 25-12-16 | 13:11

@De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 12:57 Ik was eigenlijk niet van plan om vandaag over politiek te praten maar je haalt gewoon het bloed onder de nagels vandaan.

Waarom denk je dat mensen niets negatiefs denken over de EU? Wellicht omdat de gehele NPO en aanverwante media constant alleen maar positief berichten?

knutsel | 25-12-16 | 13:06

@De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 12:46
Na het toesturen van een paar honderd miljard Euro?
*hahahahaha*

necrosis | 25-12-16 | 13:00

necrosis | 25-12-16 | 12:46

Jij kiest anti-EU om onduidelijke redenen. De rest van Nederland stemt uitgesproken pro-EU of het maakt ze niet uit. Het blijft verbazingwekkend dat je dat niet snapt (wil snappen). Accepteer toch gewoon dat jij en de meesten hier m.b.t. de EU een absolute minderheid zijn in Nederland. Waarom? Omdat Grosso Modo de gemiddelde Nederlander voordeel heeft of weinig tot niets negatiefs merkt van de EU. Dat is ook niet zo vreemd omdat de EU in realiteit het beste voor heeft met de burger en voorak werkgevers/ ondernemers. De uitvoering is alles behalve subliem te noemen maar de intenties zijn op de lange termijn in eenieders voordeel. Ook die van jou. Je bent diep gezonken als je denkt dat onze leiders hier in het westen het slecht met ons voor hebben.

Hoe ik dat weet? Het is nergens ter wereld beter vertoeven. In alle westerse landen is het prima leven al decennia.

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 12:57

@botbot | 25-12-16 | 12:26
Waar haal jij je informatie?
Van Joop?
De heilige Francisco van Jole wiens mening nimmer in twijfel mag worden getrokken?
*lacht ballen uit broek*

necrosis | 25-12-16 | 12:50

MadBioScientist | 25-12-16 | 12:26

M.a.w. als Oekraïne ooit lid wordt zal dat niet voor 2030 zijn en tegen die tijd zal het een bloeiende en westerse economie moeten zijn. Een beetje zoals Polen.

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 12:46

@De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 12:20
We kiezen geen pro-EU.
We stemmen op volksvertegenwoordigers die (eenmaal op het pluche) hun eigen agenda trekken.
En daar kan je als 'kutburger' geen ene reet aan doen.
Gewoon bek houden en belasting betalen.
Overigens hebben alle kabinetten van BakEllende en Rutte I voortijdig de handdoek in de ring moeten gooien.
En dat laatste was NIET de schuld van Wilders, mocht je dat ter panelen willen brengen.

necrosis | 25-12-16 | 12:46

Iedereen tegen ,behalve een paar senielen in de eerste kamer bij het CDA die het erdoor rammen , kan het CDA zeggen ,wij waren er als politieke partij in de tweede kamer op tegen ,maar konden er niks aan doen dat de eerste kamer voor stemden . Mensen , we worden genaaid door Rutten en de Christenen .

fleurtje | 25-12-16 | 12:45

MadBioScientist | 25-12-16 | 12:26

Dat is dus niet zo. Als Oekraïne überhaupt aanvraag tot lidmaatschap wil doen zal dat pas ergens in 2025 zijn, volgens de beste schattingen althans, de reden hiervoor is dat Oekraïne bij lange na niet 'ready' is om zelfs maar aspirant lid te worden. Tegen de tijd dat ze dat wel zijn zijn tevens vrijwel alle zinnige argumenten tegen een lidmaatschap verdwenen.

Voor de duidelijkheid ik ben voor het associatieverdrag maar fervent tegenstander van lidmaatschap in de huidige situatie. Dit met hele solide argumenten.

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 12:44

De actie van het inlegvelletje is onvergeeflijk.

Gooi Rutte stemmers uit je kennissen- en vriendenkring. Ben je werkgever, werk ze weg. Wie Rutte nu nog steunt, is anti-democraat.

gaffelbaard | 25-12-16 | 12:27

necrosis | 25-12-16 | 12:19
Dat doet niet terzake.
Veder is het inmiddels wel vast komen te staan dat u eenzijdig en onvoldoende geïnformeerd bent.

botbot | 25-12-16 | 12:26

@De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 12:05
Je kan net zoveel gaten prikken ik de voor argumenten als tegen argumenten. Feit blijft dat dit verdrag een eerste stap is voor EU uitbreiding met Oekraïne, nee er ligt niks juridisch vast, maar het is wel de eerste steen. Een groot deel van de mensen ziet dit niet zitten en wilt een halt toe roepen aan de EU. Om dan te zeggen dat mensen er geen kut van snappen is een beetje kort door de bocht, beiden kampen hadden hun drogredenen. En dat het een lage opkomst was, pech. Democratie is voor de mensen die participeren, niet voor de thuis blijvers.

MadBioScientist | 25-12-16 | 12:26

IkWilOokWatZeggen | 25-12-16 | 12:07

Als je niet eens weer dat je pro-EU stemt zou je eigenlijk niet mogen stemmen. Je draait de boel weer om. Jij bent de minderheid. Jij bent niet representatief voor de mening van het volk en dat is maar goed ook.

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 12:22

XaleX_2 | 25-12-16 | 12:11

Elke vier jaar (als het goed is) kiezen we volksvertegenwoordigers en een regering. Elke keer weer kiezen we pro-EU. Al is de gehele Nederlandse delegatie in het EP anti-EU dan leidt dit nog niet tot een Nexit de verkiezingen die er toe doen zijn tweede kamer en eerste kamer. Het enige wat een lage opkomst voor de EP verklaard is dat mensen het niet zo heel belangrijk vinden wie daar namens ons zitten. Je draait de boel weer om dus. Accepteer nu eens dat jij en de jouwen slechts een marginaal onderdeeltje zijn van Nederland en de ruime meerderheid het niet met jullie eens is. Ook dat is democratie.

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 12:20

@botbot | 25-12-16 | 12:03
Oekraïne kan ongezien en ongenadig de typhus achter hun corrupte oogballen krijgen.
Overigens haal ik mijn kip bij een pluimveehouder in de buurt.

necrosis | 25-12-16 | 12:19

Een minderheid kwam opdagen en het was raadgevend en dus niet bindend. M.a.w. meer dan genoeg ruimte om het te negeren.
De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 12:05
Je besef hopelijk wel dat bij de EP verkiezingen de opkomst vrijwel hetzelfde is. Je erkent hiermee dus dat het hele EU gedrocht geen bestaansrecht heeft.

XaleX_2 | 25-12-16 | 12:11

@De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 11:52

Wat een drogredenen maar weer. Alsof mensen primair een partij kiezen omwille van hun eu standpunt. De overgrote meerderheid doet dat niet. En niemand is het 100% eens met de partij waarop hij stemt. Bovendien valt er qua pro en anti eu niet zo heel veel te kiezen zonder een vieze smaak aan over te houden.

Die percentages van jou zijn dus puur fictief

IkWilOokWatZeggen | 25-12-16 | 12:07

necrosis | 25-12-16 | 11:57

Een minderheid kwam opdagen en het was raadgevend en dus niet bindend. M.a.w. meer dan genoeg ruimte om het te negeren. Je kan niet en mag niet een land besturen op basis van de hersenscheten van een zooitje aan wal staande stuurlui die er 1.)de ballen van snappen 2.) niet representatief zijn voor de wens van de meerderheid.

Ik snap niet dat je zo krom kan denken dat je niet snapt dat de meerderheid het prima vind en dat het tevens raadgevend was.

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 12:05

necrosis | 25-12-16 | 11:55
U moet uw mening niet op één artikel baseren van een bron die u welgevallig is.
Al u plofkip wil eten moet bij KFC of Mac. zijn.
Als de Oekraïne aangesloten is zullen zij aan de EU normen moeten voldoen en zal de plofkip wat export betreft tot het verleden behoren.

botbot | 25-12-16 | 12:03

Tee Of Cup | 25-12-16 | 11:52

Mijn conclusie is wel correct. Te weten de marginale tegenpartij stemmers kan je en moet je met gemak negeren. Rutte heeft wel de (leugenachtige) tegenargumenten laten opnemen in het verdrag en is dus derhalve tegemoed gekomen, voor zover mogelijk, aan de zeiksnorren in dit land. Je kan niet een jaar mekkeren over oorlog met de Russen, corruptie, toetreding tot de EU en ander gebazel en dan als dit contractueel wordt opgenomen in het verdrag alsnog doormekkeren. Dat is als een kleuter die mekkert om een reep chocolade en als hij/zij een bonbon krijgt loopt te janken dat het de verkeerde chocolade is. Het is reinste kleutergedrag. Flikker toch op. Je wilde een raadgevend referendum en de uitkomst was 'dank je voor je advies maar we gaan toch door met het verdrag maar hebben je bezwaren gehoord'. Punt. Dat was het. Op naar de volgende uitdaging zooitje kleuters. Man up.

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 12:00

Server hickup.

XaleX_2 | 25-12-16 | 11:59

-weggejorist-

XaleX_2 | 25-12-16 | 11:59

Rutte en de andere EU Lemmingen in de Kamer voeren gewoon de opdracht van hogerhand uit, net als met het verdrag van Lissabon destijds. De bazen van de EU (Bilderberg) hebben een plan en niets zal daarvoor wijken. Of juist wel eigenlijk, het volk en individuele landen moeten voor dat plan wijken.

XaleX_2 | 25-12-16 | 11:59

@De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 11:54
Anyway, het referendum was geldig en de meerderheid zei NEE.
Zie daar maar eens een speld tussen te krijgen.

necrosis | 25-12-16 | 11:57

necrosis | 25-12-16 | 11:52

Nee hoor. Er is altijd en was altijd een percentage van de bevolking dat altijd tegen is en nooit tevreden. Dat is zo'n 20% van het volk. Dat blijkt dus wederom te kloppen.

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 11:54

Tee Of Cup | 25-12-16 | 11:46

Wat je ook niet schijnt te begrijpen is dat de ruime meerderheid van de stemgerechtigden stemt VOOR partijen die openlijk EU-gezind zijn. De ruime meerderheid. Niet een krappe meerderheid. Een ruime meerderheid.

Zelfs als Wilders alle zetels behaald zoals die in de peilingen worden aangegeven stemt nog steeds ruim 75% pro-EU.

Hoe durf je met je minderheidje van 25% jezelf als 'het volk' neer te zetten?

Het is schandalig hoe internetriddertjes zichzelf neerzetten als de spreekbuis van de Nederlander. Je bent niets meer en niets minder dan onderdeel van het klagende 'het is nooit goed' zeurvolk wat toch nooit tevreden is of ooit was. De losers van het land zeg maar.

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 11:52

D K S: je conclusie is niet correct, de conclusie is dat de bewering van Rutte dat hij tegemoetkomt aan de Nee stem dus aantoinbaar onjuist is.

De werkelijkheid is bij Rutte in de 80% van de gevallen hij onjuistheden uitkraamt.

Ook is gebleken dat zijn fysiek smalle schoudertjes zijn eigen beloften niet konden dragen. Vanaf maart kan hij aansluiten bij het praatgroepje van Samson....

Tee Of Cup | 25-12-16 | 11:52

@De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 11:44
Als je zo blijft doorredeneren, blijkt heel Nederland straks achter het verdrag met Oekraïne te staan.
Geloof je het zelf?
En zelfs voor jou de beste wensen voor 2017.

necrosis | 25-12-16 | 11:52

necrosis | 25-12-16 | 11:42
Je kunt wel van alles bij halen het feit blijft dat het nee kamp tanende is.
Waar ik wel van schrik dat u als fervent tegenstander klaarblijkelijk ook niet juist geïnformeerd bent.
Het geval plofkippen is allang naar het rijk der fabelen verwezen.

botbot | 25-12-16 | 11:51

En de tegenstanders van 'n referendum zeggen altijd, dat 'n referendum zich niet verhoudt tot vertegenwoordigende democratie.
Bij vertegenwoordigende democratie is 't tegenover de burger, 'u mag één keer per vier jaar stemmen, en voor de rest moet u ons als vertegenwoordigers maar aan de gang laten gaan zoals wij 't willen'.
En bij referenda is 't ineens, dat op 'n bepaald onderwerp de burger zou mogen uitmaken, 'wat er besloten wordt'.
En dan doen die jongens en meisjes in de politiek net alsof dát niet te combineren is, met hoe het parlement in de 2e kamer tot besluiten moet komen bij haar werk tegenover de regering.
Maar er is écht 'n goede combinatie mogelijk tussen het gekozen parlement als vertegenwoordigende wetgever die de uitvoerende macht van de regering heeft te controleren.
Dat zodra ergens 'n referendum over gehouden is, dat dan dát %-percentage beslissend wordt voor hoe daarna het parlement alsnog over zo'n onderwerp kan beslissen.
Voorbeeldje.
De denkbeeldige wet op strafbaarstelling van illegalen wordt verbonden aan een referendum.
Uitslag: 60% van de bevolking stemt vóór.
Dan moet het parlement dat volgen, óf met minimaal 60% verwerpen.
Bij een uitslag van 70% van de bevolking vóór, kan het parlement die uitslag volgen, óf met minimaal 70% verwerpen.
Bij een uitslag van 40% van de bevolking vóór, kan het parlement die uitslag volgen, of al met 40% verwerpen.
Het enige waar de vertegenwoordigende parlementsleden aan moeten wennen is, dat bij een referendum de bevolking bepaalt, met welk meerderheidsbesluit, of zelfs met welk minderheidsbesluit, een kwestie geregeld wordt.
De volksvertegenwoordigers kunnen de uitspraak van de bevolking dus overrulen, maar bij een stevige meerderheid van de bevolking tégen, zullen diezelfde parlementariërs dus ook zo'n stevig percentage bij elkaar moeten krijgen, om toch te kunnen bepalen, 'wat zij beter weten dan de bevolking'.
Met 'n referendum moeten 'wij' in Nederland af van de gedachte dat de helft plus één al genoeg is om te beslissen over hoe 't gaat. Het 50%-percentage is niet heilig, maar flexibel zodra 'n bevolking zich ergens heel specifiek over uitspreekt.
En ook dat is logisch, en verdedigbaar, en regeerbaar.
De coalities kunnen nog steeds hun regeringsmeerderheid op basis van verkiezingen gesmeed worden. Alles blijft hetzelfde. Dus ook de bekende regeerbaarheid van Nederland bij onsympathieke maatregelen. Alleen, áls er 'n referendum is, én de bevolking is 'dwars door alle partijen heen ergens verdeeld van mening over', dat dán daarover vooraf in 'n regeerakkoord geen kabinet kan worden gesmeed, 'want via 'n referendum kan immers blijken, dat er meer meerderheid in 't parlement nodig is, dan op dat moment al voorzienbaar'.
Het hangt er maar vanaf, of de politieke partijen wel 'echt' de band met de kiezer willen, of liever 'n gefrustreerde bevolking die afhaakt, zodat 'zij' de dienst kunnen uitmaken in saaie vergaderingen en in besloten achterkamertjes.
En wat blijkt, de traditionele politieke partijen willen 't liefst géén invloed van de burgers bij 'hun' werk.
Dáár wringt de schoen. En niet bij het schijnargument van de anti-referendum-partijen, 'dat 'n referendum eigenlijk niet te combineren is met vertegenwoordigende democratie, omdat er dan niet meer te regeren zou zijn (bij moeilijke besluiten)'.

Der Paulie | 25-12-16 | 11:49

Wat ik niet begrijp:

Waarom maximaliseert Rutte met zijn de gedragingen de wens dat de kiezer alsnog een Nexit eist !

Er zijn meerdere dubbele agenda's !

Tee Of Cup | 25-12-16 | 11:46

Begrijp ik nu goed dat nog maar en slechts 46.5% van de mensen die naar de stembus gingen nog tegen het verdrag zijn? En dit wordt met jubelstemming verwelkomd door de GeenPeilers? Jongens toch... het begint echt sneu te worden.

De Koreaanse Slet | 25-12-16 | 11:44

@botbot | 25-12-16 | 11:34
Heeft Oekraïne al getekend?
Want die wilde wel degelijk meer geld, EU lidmaatschap en weet ik wat nog meer.
Guess what: plofkippen kunnen we ook elders kopen, en chocolade uit Zwitserland is ook niet verkeerd.
We hebben dat failliete kut-Oekraïne helemaal niet nodig!

necrosis | 25-12-16 | 11:42

Mijn kerstwens 2016:En voor alle jaren daarna , Twee op geschiedenis afgestudeerden de plek in de vaderlandsche geschiedenis laten innemen.
Balkenende en Rutte hebben beiden het Nederlandsche volk verraden en het wordt dus tijd voor een nationale dag van verraad .
Tot in de lengte der dagen een datum (die van Mark) waarop foto,s en onderwerp ( Oekraine nee=nee , Lissabon EU )door straten en dorpen gedragen worden om te bespugen en te beschimpen.
Je wilde geschiedenis schrijven , nou Mark en Jan peter, jullie gaan de andere geschiedenis ervaren.
Ook op de namen van deze mensen zouden eigenlijk een verbod ter verspreiding moeten komen.
Misschien een idee GS ? Laat Mark en Jan peter met een Nationale verradersdag ieder jaar herdacht worden.
Maar dan ook een echte nationale dag graag ,liefst met arbeidsvrijstelling voor alle werkenden.
Tot in de eeuwigheid , verradersdag.
Verder wens ik iedereen vrede; die menselijkheid als karaktertrek herkent bij zichzelf en anderen.
De dood aan alle extremisten ,en aanverwante geloven.
Verradersdag 2017 , opstart net voor Maart 2017 ,maar doen??

medelmo | 25-12-16 | 11:41

@tipo | 25-12-16 | 10:29
Waarom zou Rutte iemand zalig Kerstfeest toewensen? Het lijkt hem strategisch gezien beter om andersgelovigen zoals Christenen te negeren.

Nivelleermarionet | 25-12-16 | 11:36

necrosis | 25-12-16 | 11:12
Wat zullen we nu hebben?
Het staat er toch, een kwart van de nee stemmers gaan akkoord met het inlegvelletje.
Men kan dan toch niet beweren dat het verzet groeit.
Integendeel het nee kamp krimpt.
En als dit zo is(wat ik amper geloven kan)heeft Rutte het goed gedaan anders zouden ze er geen genoegen mee nemen.
Mijn mening doet er niet toe het is de confrontatie van de keiharde feiten.

botbot | 25-12-16 | 11:34

Bij voorkeur naar een land met hele brede stranden, maar zonder zee.
@pennestront | 25-12-16 | 11:28

Je kan me wegdragen, ik lig in de kramp van het lachen.

necrosis | 25-12-16 | 11:32

BlitzFlicker
Wij hebben tenminste de moeite genomen ergens tegenin te gaan. En met -onverwacht, ook door jou blijkbaar- succes. Begrijpelijk dat je je in je policorrecte onaantastbaarheid voelt aangevallen. Wen er maar vast aan.
Of emigreer. Bij voorkeur naar een land met hele brede stranden, maar zonder zee.

pennestront | 25-12-16 | 11:28

@necrosis | 25-12-16 | 11:21
Ik heb gestemd op mijn volksvertegenwoordiger en die heeft netjes gestemd voor het Oekraïneverdrag, zoals ik dat ook wilde. I.t.t het referendum was zijn stem wel bindend en daarmee wel relevant.

Ik heb dus gestemd, ik doe mee aan beslissingen en het lijkt erop dat de beslissingen ook naar mijn wens zijn. Daar heb ik Geenpeil dus niet voor nodig.

BlitzFlicker | 25-12-16 | 11:28

@MarcS | 25-12-16 | 11:21
Kansloze discussie?
Waar heb ik precies ongelijk?

necrosis | 25-12-16 | 11:25

Zelfs op 1e Kerstdag zit dit referendum Geen Stijl nog als een graat in de keel. Ik heb destijds NEE gestemd, in feite niet tegen het flut-verdrag zelf, maar tegen de arrogantie van de politici in Brussel met hun uitbreidingsdwang. Samen met de uitslag van verkiezingen in diverse landen mag je hopen dat dit uiteindelijk ook tot "Brussel" doordringt. Inhoudelijk vind ik het nu wel goed, maar mijn moeite zit in de geloofwaardigheid van de partijen die gezegd hebben de uitslag hoe dan ook te respecteren. Verder kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat een aantal organisatoren (Dijkgraaf, Baudet en Roos) het referendum misbruikt hebben om zelf publiciteit te genereren, zodat dit wellicht zou kunnen helpen bij een politieke carrière. Maar misschien is de Kerstgedachte bij mij nog niet geheel aanwezig. Hoe dan ook een ieder fijne Kerstdagen (of Feestdagen) gewenst.

Mannes | 25-12-16 | 11:25

@Apollo | 25-12-16 | 10:50
Wilde Rukke even helpen. Die kan wel wat hulp gebruiken.

Rest In Privacy | 25-12-16 | 11:22

Mijn kerstboodschap aan familie en vrienden had meer inhoud en was meer gemeend dan het laffe kladje van Rutte en cs. Niet best dus.

cucaracha | 25-12-16 | 11:22

@necrosis | 25-12-16 | 11:07 - kansloze discussie. Tenzij je de strijd op hun manier voert. Referendum was binair, ja/nee. EU verkiezing was op partijen/mensen. Uiteindelijk zijn daardoor de pro EU stemmers een veel kleinere groep, aangezien maar een deel van de stemmers gekozen heeft voor manneke X. Maar oh oh wat is me dat legitiem zeg.

MarcS | 25-12-16 | 11:21

@BlitzFlicker | 25-12-16 | 11:10
Als je niet gestemd hebt, moet je je muil houden.
Niet stemmen = niet meedoen aan beslissingen.
Duidelijk?

necrosis | 25-12-16 | 11:21

eerstneukendanpraten | 25-12-16 | 11:12
Dat ben ik niet en die "islamofacisten" (?) van u ken ik niet. Dit account is ook aanzienlijk ouder dan het hele Joop-verhaal en Geenpeil-ellende bij elkaar genomen.

BlitzFlicker | 25-12-16 | 11:19

Uitslag tot stand gekomen volgens de regels.
.
En vervolgens komen de politiekcorrecte zwijnen onder hun rotsen vandaan om de regels te breken want de uitslag zint hen niet.
.
Ondermijning van de democratische rechtstaat. Ooit hadden we daar middelen voor.
.
Maar op de keper beschouwd. Wat is het toch een meelijwekkend triest volk, die politiekcorrecten. Niet eens de minachting en hoon waard die zulks een kinderachtig gedrag oproept. Minderwaardig volk.
.
Jankerts bij de knikkerpot.
.
Bah, bah...
.
*spuugt op de grond*

Parel van het Zuiden | 25-12-16 | 11:17

Dit zit, hulde aan de heer Omtzigt!!

equal to condell | 25-12-16 | 11:17

@Carpe@diem | 25-12-16 | 11:01
@Lewis Lewinsky | 25-12-16 | 11:04
Wat is het nou? Wel of niet? Of maar een beetje?

Raad_maar_raak! | 25-12-16 | 11:13

Zowel het referendum als rutte's inlegvelletje zijn reetvegend.

pennestront | 25-12-16 | 11:12

BlitzFlicker | 25-12-16 | 10:52


Volgens mij kunnen wij u ook regelmatig vinden op het platform van de islamofacisten van de Joop en bedient u zich van de nick "blitskikker". Doe van Jole de groeten van mij en tevens ongezien de tyfus en allemaal de moeder...

eerstneukendanpraten | 25-12-16 | 11:12

@botbot | 25-12-16 | 11:03
Nee, je leest het niet goed, of je interpreteert het niet goed.
Je lijkt Rutte wel die een 'ja' ziet waar een dikke 'NEE' staat.

necrosis | 25-12-16 | 11:12

@necrosis | 25-12-16 | 11:00
Natuurlijk heb ik net als de meerderheid van Nederland niet gestemd omdat het een onzinnig en geld verspillend referendum was. Dat is mijn democratisch recht, zoals het ook het democratisch recht van Geenpeil was om deze hele farce toch te willen beginnen.

Aan het einde van de dag is maar een handjevol kiezers op komen dagen, hoeft Rutte er vrij weinig mee te doen - behalve een memo te schrijven - en heeft Geenpeil er nog een flinke dobber aan om dit verlies te gaan verkopen.

Prima, en terugkomende op het vorige punt: zelfs 37% is dus al meer dan wat er bij het referendum kwam aanzetten. Kun je nagaan..

BlitzFlicker | 25-12-16 | 11:10

Het spiet mie donders maar ik hoef die hele Mark Rutte niet meer als hij onze NEE negeert. Dan maakt het mij niet meer uit dat hij straks moet buigen voor Sylvana Simons. Trouwens grappig hoe de NPO Syl en DENK zo in het nieuws zetten om de aandacht af te leiden van het gesukkel van de elite partijen.

Ikbeneenzelfbouwer | 25-12-16 | 11:09

Zit niet te zeiken met je Rutte.
Het event van vandaag is Koningin Willy met zijn kerstvredespeptalk: "Landgenoten,....." Kan niet wachten, spannund!! *oranje slingers ophangen doet*

Pedronegro | 25-12-16 | 11:08

Zalig Kerstfeest.

maar toch | 25-12-16 | 11:07

@BlitzFlicker | 25-12-16 | 11:00
Opkomst Geenpeil: 32%
Opkomst EP : 37%
Verschil: bijna niets, dus wat is je punt?
Nog even los van het feit dat als in maart maar 32% naar de stembus gaat en ruim 60% op Wilders stemt, dit gewoon een geldige uitslag is.
Wat betreft 'in het water vallen': hopelijk kan je zwemmen.....

necrosis | 25-12-16 | 11:07

@BlitzFlicker | 25-12-16 | 11:00
37 Procent is amper meer. En als je dan rekening houd met het feit dat het referendum bewust is tegengewerkt door het massaal weglaten van stembureaus kan je gerust zeggen dat het referendum meer leefde onder de bevolking dan de EU.

sinar2 | 25-12-16 | 11:04

80% of 3/4, wat is het nou??

Hemmenaar7 | 25-12-16 | 11:04

@Raad_maar_raak! | 25-12-16 | 10:32
Natuurlijk. Alle verdragen zijn opzegbaar.

Lewis Lewinsky | 25-12-16 | 11:04

Ik zit hier op het toilet het kerstavonddiner te processen, maarreh, ik heb het met een extra inlegvelletje geprobeerd, het blijft nog steeds poep wat eruit komt.

Zalig kerstfeest mensen

Cuyahoga | 25-12-16 | 11:03

Lees ik dit goed, drie kwart van de nee stemmers is tegen.
Dat betekend dus dat het nee kamp tanende is.
Dat zou maar zo kunnen betekenen dat Rutte zijn werk goed gedaan heeft.
Ik kan het amper geloven.

botbot | 25-12-16 | 11:03

Hebben mensen nu echt niet door dat de frase "dit verdrag zal niet leiden tot EU-lidmaatschap Oekraïne" totaal nietszeggend is?

Als over een jaar of twee de Oekraïne EU-lid wordt (want dat gaat uiteraard gewoon gebeuren), dan wordt daar gewoon een nieuw verdragje voor geschreven. En dus kan men de handen in onschuld wassen: "nee hoor, het is niet dít verdrag maar dát verdrag waardoor ze lid worden.".

Ja, dank je de koekoek...

a9b2b1 | 25-12-16 | 11:02

Raad_maar_raak! | 25-12-16 | 10:32
Getekend bij het kruisje is getekend bij het kruisje.Je kunt een gekochte auto ook de volgende dag niet meer terugbrengen en volledig je geld terug krijgen.

Carpe@diem | 25-12-16 | 11:01

@BlitzFlicker | 25-12-16 | 10:52
*Trekt Blitzflicker aan oren*
Het minimum qua opkomstpercentage was 30% (gehaald)
Ruim 60% van de stemmers waren TEGEN het associatieverdrag, een ruime meerderheid.
Laat me raden, jij hebt niet gestemd om te voorkomen dat die 30% opkomst gehaald werd?
Overigens kwamen er bij de EP verkiezingen ook maar anderhalve man en een paardenkop opdagen en DIE uitslag werd WEL gerespecteerd.
Dus ga je even in een hoekje zitten schamen!

necrosis | 25-12-16 | 11:00

Rutte had, om nog enige geloofwaardigheid over te houden het akkoord niet moeten ondertekenen en af moeten treden. De VVD had om nog enige geloofwaardigheid over te houden Rutte moeten dwingen het akkoord niet te ondertekenen of zo nodig moeten dwingen om af te treden. Er zijn na de 2e wereldoorlog 6 kabinetten door de VVD naar huis gestuurd. Waarschijnlijk had de VVD toen nog leiders met ballen i.p.v. dit laffe zooitje wegkijkers.

Boy Cot | 25-12-16 | 11:00

@sinar2 | 25-12-16 | 10:56
Bij de EU-verkiezingen van 2014 kwamen er meer mensen opdagen dan bij het referendum? Ik ben bang dat uw punt een beetje in het water valt.

BlitzFlicker | 25-12-16 | 11:00

Pieter Omtzigt had tot nu toe vooral voorkeurstemmen van boeren uit het noord-oosten. Als hij nu een eigen partij opricht dan is hij goed voor enkele zetels. Maar wie zou hij kunnen vinden als nummers twee, drie en vier van Lijst Onderste Steen, Omtzigt LOS?

doedeljantje | 25-12-16 | 11:00

Iedereen weet dat ze de kluit belazeren. Maar dat weerhoud de kamerleden er niet van om gewoon toe te stemmen. Waarheid is geen voorbehoud voor goedkeuring.

Het komt er op neer dat een groot aan leden van de eerste en tweede kamer, straks, zeer weloverwogen gaat instemmen met een besluit, waarvan zij weten dat het een lege huls is. Dat is georganiseerde kiezersbedrog.

Zij mogen zichzelf voorliegen dat zij het juiste doen. Maar waar houdt dat op? Waar liggen hun grenzen in de strijd om macht?

Statler en Waldorf | 25-12-16 | 10:59

Voor ons als reaguurders is het belangrijk door te blijven hakken tegen de elite. De strijd is taai, maar wordt ten alle tijden door ons gewonnen:
Het.Volk.Wint.Altijd!
Zie het als een enorm dikke boom en jij, met een minuscuul bijltje, hebt de taak hem om te hakken. Lijkt hopeloos, maar consequent doorhakken doet de boom omvallen. Dat consequente doorhakken zet andere eigenaars van kleine bijltjes aan tot hulp.
Dat hakken maakt ook rasbangerikken, zoals rutte, pechtold en meer policorruptelingen BANG.
En hoe banger, hoe beter.
Want nogmaals:
Het.Volk.Wint.Altijd!
Bedenk ook dat iedereen, inclusief oorlogsvluchtelingen, wordt geslachtofferd voor het eigenbelang van deze onbetrouwbare policors, die VEINZEN in het landsbelang te handelen.
Helaas handelt en liegt men slechts in het belang van eigen cv en eigen portemonnee.
De tijden van de repressie door policors is bijna voorbij.
3/2017
De maand waarna alles veranderde en waarin bleek dat:
Het.Volk.Altijd.Wint!

pennestront | 25-12-16 | 10:59

Zoals ergens boven beschreven, heel mooi bloot gelegd... fijne kerst voor jullie..

kat-de-kat | 25-12-16 | 10:58

Flicker | 25-12-16 | 10:52
Er zou geen drempel voor een geldigheid van een referendum moeten zijn. Er mogen best meer referendums komen. Je kiest eenmaal in de vier jaar voor een partij in de 2e kamer, maar vervolgens houden die zich niet aan de verkiezingsbeloften, want compromissen. Dan is een referendum een mooie handrem voor de kiezer. En als er maar weinig opkomen dan is dat helemaal niet erg, want de rest zal er geen interesse in hebben. En dan dus niet blijven zeuren over dat percentage.

Gele Beer | 25-12-16 | 10:58

@BlitzFlicker | 25-12-16 | 10:52
En dan na te gaan dat de opkomst voor EU-verkiezingen nog lager is. Heeft dus ook geen enkele democratische zeggenschap volgens jou.

sinar2 | 25-12-16 | 10:56

Haha, 80% van de anderhalve man en een paardenkop die op kwam dagen voor dat referendum. Dat weer gebaseerd op een "internet-achtige peiling". Ja, daar gaat dus nul democratische zeggenschap vanuit en gelukkig maar.

BlitzFlicker | 25-12-16 | 10:52

Binnenkort begint het geschetter en gekoketteer weer met de "economische vooruitgang" onder het kabinet plucheklevers2.0.
EenVandaag, toch niet de grootste criticaster van het boeven-kabinet, wist te melden dat sinds 2008 het aantal mensen levend onder de armoedegrens was gestegen van 480.000 naar 1,2 miljoen. Een stijging van 40%. In 2002 werd de eerste voedselbank opgericht. Nu zijn er 66.
Intussen laat Pvda luchtfietser Asscher de apothekers en artsen uit Aleppo een participatieverklaring tekenen. En de PvdA krabt zich op de kop hoe dat toch wel kan die virtuele leegloop ... lol

daytripper | 25-12-16 | 10:52

@Butchijo | 25-12-16 | 10:49
Dat velletje interesseert ze niet want heeft geen enkele rechtsgeldigheid. Het is puur een zoethoudertje om het nederlandse volk te belazeren.

sinar2 | 25-12-16 | 10:51

Het valt me sowieso op dat Rutten en ook Asscher momenteel als geslepen vossen de passie preken over alle problemen waar je ze al die tijd niet of nauwelijks over gehoord hebt.
Burger, pas op je kippen.

Conan de Rabarber | 25-12-16 | 10:51

@ McMarx | 25-12-16 | 10:45
80% van de nee-stemmers is uiteindelijk dus net een minderheid.
*Iedereen een slapeloze kerst gewenst*
Mijn vriendin stemde ja en is nu tegen, wat is je punt?

Apollo | 25-12-16 | 10:50

@Butchijo | 25-12-16 | 10:49
Wat legt daar in het inlegveld?

Lewis Lewinsky | 25-12-16 | 10:50

@gnor | 25-12-16 | 10:41
Liegen, draaien, huichelen, misleiden en weglachen. Zo kennen we Rutte weer.

Rest In Privacy | 25-12-16 | 10:49

Wat hierbij belangrijk is is hoe andere landen tegen dat inlegveld aankijken. Het zou mooi zijn als iemand (een krant) dat eens uitzoekt.

Butchijo | 25-12-16 | 10:49

AD doet ook nog even een duit in het zakje:
www.ad.nl/nieuws/driekwart-nee-stemmer...
Nee = Nee, Rutte, zelfs met inlegvelletje.
Om maar met de woorden van Nannabel te spreken: Nee.ga.weg!

necrosis | 25-12-16 | 10:47

@Statler en Waldorf | 25-12-16 | 10:41
Daarom zijn ze ook zo voor de EU. Ze zien hun eigen macht en invloed afbrokkelen en zien in de dictatoriale EU de uitweg om zo alsnog de touwtjes in handen te blijven houden.

sinar2 | 25-12-16 | 10:46

Als jullie het goed vinden ga ik de " moetzien" video ff overslaan, want maagzuur e.d.

daytripper | 25-12-16 | 10:45

80% van de nee-stemmers is uiteindelijk dus net een minderheid.
*Iedereen een slapeloze kerst gewenst*

Rest In Privacy | 25-12-16 | 10:45

Rutte rekent op de apathie van de gemiddelde kiezer en de afhankelijkheid van de gemiddelde politicus.
Dat zijn de troeven in zijn hand.

Het engagement wat de Geenstijlreaguurder heeft zou Nederland kunnen veranderen. Echter jarenlang links gedram en vooroordelen plaatsen elk initiatief in verdachte hoek. Daarom hebben veel mensen een reflex gekregen om niets te steunen wat uit rechtsgure hoek komt. (waarbij de duiding rechtsguur wordt gezien uit links perspectief, een reflex op zichzelf).

Niet voor niets is het bindend-referendum uit het programma van Groenlinks gestemd. Zij hebben dit jaar al drie maal ervaren dat heel veel mensen er totaal andere ideeën op na houden dan hun partijtje. Een situatie waarbij een meerderheid beslissingen kan nemen die lijnrecht tegenover hun gedachten over de inrichting van onze toekomst staat, willen zij hiermee voorkomen. Ook voor hen geldt dat de democratie slechts een middel is tot een bepaald doel, en geen doel op zich.

Je ziet de anti-democratische reflex overal. In columns die pleiten voor een kiesdrempel, In politieke debatten, waarbij referenda als een onduidelijk instrument worden betiteld, maar ook in politieke besluiten zoals bij D66, PvdA en Groenlinks. Allemaal willen zij af, van meer inspraak door de burger.

De argumenten gaan over de mogelijk onbestuurbaarheid van Nederland, maar men bedoeld eigenlijk dat men ondanks de geleide media, ondanks gerichte scholing, ondanks moreel-economische uitsluiting van andersdenkenden zie dat een groeiende groep kiezers niet meer gelooft in de politieke vergezichten en belofte van de toekomst.

Het gaat om een ordinaire poging om de macht te behouden in de handen van een kleine leidende elite.

Men is bang voor het volk.

Statler en Waldorf | 25-12-16 | 10:41

Zie o.a. www.tref.eu/nl/overzicht/162-de-VVD/40... Interviewer Pim van Galen wilde de premier prettige feestdagen wensen maar daar wilde de VVD-leider niets van weten. “Ik wens mensen fijne Kerstdagen en een gelukkig en gezond nieuwjaar.”Maar klopt dat wel? Kijk de clip helemaal uit.https://www.youtube.com/watch?v=woelYu3_nPY Ik wens iedereen op GS trouwens een gelukkig Kerstfeest en een gezond 2017.

gnor | 25-12-16 | 10:41

@pennestront | 25-12-16 | 10:33
Ik vraag me alleen af waar de piek zit.....
*gnehehehe*

necrosis | 25-12-16 | 10:37

Het is niet dat inlegvelletje van 0,0 waarde, het is vooral het een 3/4 jaar volwassen burgers, Menschen in dit 'democratische' land in de wacht zetten alvorens ze recht in het gezicht uit te lachen en grijnzend met een snoepvelletje terug het EUhok te zetten.. vervolgens in een glazen hok voor 25,00 wat pubers uit bed praten maakt deze 'betaalde dienstverlener' niet meer dan een .. vul zelf maar verder in.

17 maart, een Wilders aan top, ze (gevestigde orde)hebben het 100% aan zichzelf te danken.. en snel een NEXIT!!

fikkieblijf! | 25-12-16 | 10:36

@pennestront | 25-12-16 | 10:33
LOL

*zalig kersfeest iedereen*

Lewis Lewinsky | 25-12-16 | 10:35

@sinar2 | 25-12-16 | 10:31
Rutte heeft wel balletjes, ze zijn echter nog steeds niet ingedaald.
En ook van mij de beste wensen voor alle reaguurders, ook de trolletjes en zwitsals.

necrosis | 25-12-16 | 10:35

Het enige in huize rutte met ballen is zijn kerstboom.

pennestront | 25-12-16 | 10:33

@rechtsdwalendeautist | 25-12-16 | 10:18 www.elsevier.nl/buitenland/achtergrond/2... tie-verzieken-422321 Nauwere militaire samenwerking tussen Nederland en Amerika leidt tot frustratie in Moskou. Rusland beweert dat Nederland ‘expres’ hun relatie op het spel zet, maar Bert Koenders (PvdA) zegt de kritiek niet te snappen. Na het einde van de Koude Oorlog verlieten de Amerikanen het logistieke steunpunt in Eygelshoven(Zuid-Limburg), maar sinds afgelopen week dient het weer als opslagplaats van tanks, pantserwagens en ander oorlogstuig.Minister Bert Koenders van Buitenlandse Zaken (PvdA) noemt de Russische kritiek ‘niet erg sterk’ en ‘inhoudelijk onbegrijpelijk’. Er worden geen wapens aan de grens met Rusland geplaatst, zei hij. ‘Het is geen agressieve daad, maar een defensieve daad.’ =Of het nu agressief of defensief is, het is een daad dus actie.Het is dus deels juist wat Koenders nu stelt: er worden geen wapens aan de grens met Rusland geplaatst. Ze staan er al.

gnor | 25-12-16 | 10:33

Kan het volgende kabinet het verdrag alsnog intrekken eigenlijk? Weet iemand dat?

Raad_maar_raak! | 25-12-16 | 10:32

Als hij ballen had gehad had hij meteen moeten zeggen dat hij de uitslag van het referendum naast zich neer zou leggen. Dan zou ik nog enige waardering op hebben kunnen brengen.
Maar dit is van een treurigheid die ongekend is.

sinar2 | 25-12-16 | 10:31

Rutte heeft niemand een fijne kerst gewenst. Dat zegt genoeg.

tipo | 25-12-16 | 10:29

Een erg slecht en amateuristisch toneelstuk, die volksvertegenwoordiging.

Muggenmepper | 25-12-16 | 10:29

Ach ik dacht vandaag, laat ik de Volkskrant eens lezen. Misschien wat positief fake nieuws voor de kerst. Maar Sommer legde eerst haarfijn uit waarom een groeiende groep niet anders meer kan, dan stemmen op Wilders. Vervolgens een must read over Nederturken. Jonge mannen - hier geboren - die Nederland zo intens haten, dat ze ervan dromen het land in brand te steken. En wij maken ons druk om iets dat bewezen diende te worden en inmiddels is bewezen. Een liegende premier, een draaiende foppositie en een algeheel gebrek aan democratie.
Prettige kerstdagen allen.

atheïstisch stemvee | 25-12-16 | 10:27

En voor de religieus klutslozen:
Een Fijne jihad.

pennestront | 25-12-16 | 10:27

MH 17.
Oekraïne verdrag.
De verschrote oorlogsgraven in de Java zee.
Allemaal weggelachen.
Wat een dweil.

gentle giant | 25-12-16 | 10:27

Verder voor iedereen een Fijn Kerstfeest!
Gemeend!

pennestront | 25-12-16 | 10:26

De verschrikkelijk bange slappe liegende lul gaat zó enorm gestraft worden op:
3/2017
Als hij zijn best verder een beetje doet mag hij in het kabinet Wilders I.
Als koffiejuffrouw that is.
Liegende pindakaasmannetjes:
Minder
Minder
Minder

pennestront | 25-12-16 | 10:25

Handelen met Oekraïne deden we altijd al, weinig, maar we deden het. En dat 'weinig' heeft een reden, want wat valt er nu helemaal voor fatsoenlijks te halen daar?
Maar nu moet er een associatieverdrag komen voor de handel. Dat is dus meteen al verdacht om voornoemd feit; er was al handel. Dus dan duik ik in de tekst van dat verdrag (zou u ook moeten doen kereltje Pechtold) en dan zie je ineens allerlei andere plannen naar voren komen. En die vragen vooral veel geld. Van ons. Voor hen. Om hun corruptie terug te dringen, om hen voor te bereiden op EU lidmaatschap, om hen militair bij te staan.
Ik begrijp niet dat er mensen voor dit verdrag kunnen zijn. Laat ze eerst op eigen kosten orde op zaken stellen en als dat lukt kunnen we zonder verdragen altijd meer gaan handelen, maar laat dat lekker aan de markt over.
Doei Rutte, mijn stem gaat straks naar iemand met een rechte rug.

Gele Beer | 25-12-16 | 10:25

Ach Rutte, ga toch je nagels lakken man.

Ommezwaai | 25-12-16 | 10:24

Die rendieren ... Welkom terug Bandirah!!1!!11

Ashtrey | 25-12-16 | 10:22

GS... tegen maart een grote actie houden om de VVD-leugens nogmaals aan de kiezers uit te leggen.
Fijne Kerstdagen iedereen.

meneer Q | 25-12-16 | 10:22

Niks meer aan te doen, er is genoeg blootgelegd, hopen dat de kiezers het bedrog niet vergeten.

Anyway, zalig kerstfeest iedereen.

knutsel | 25-12-16 | 10:18

ad melkert | 25-12-16 | 10:16
een mogelijke WOIII?

rechtsdwalendeautist | 25-12-16 | 10:18

Amen inderdaad en een genoegelijke winterstolconsumeersessie allen.

brughslurph | 25-12-16 | 10:17

Het Rutte niet om die mensen. Het gaat Rutte om VVD-kiezers. En die hebben en masse hun bolle kop in het zand. En de MSM maken er straks een Asscher-Rutte spektakel van en door Asscher wordt tie niet op dit nep-memootje aangesproken.

de Voorzittert | 25-12-16 | 10:17

Laat Rutte gaar soppen in zijn eigen braaksel. De grootste stille verraders zijn natuurlijk GL (wat een ontmaskering van deze voormalige pacifistische partij), D66 en bovenal het oorverdovend stille PvdA. Dit zijn de handlangers van het grootkapitaal, de dienaren van het keiharde kapitalisme. En waarom: het eigen verdienmodel van deze "politici" staat bij elke beslissing centraal en de vervreemding van de achterban die helemaal niet meegezogen wil worden in het verhaal van corruptie en een mogelijke WOIII.

ad melkert | 25-12-16 | 10:16

Het mooiste cadeau voor kerst zou het vallen van het kabinet zijn. Gewoon, voor de vorm. Liefst aangevuld met het nieuws dat Rutte vanochtend héél erg hard zijn kleine teen heeft gestoten.

Rest In Privacy | 25-12-16 | 10:16

Vereniging voor Vernietiging van Democratie

Vogelbeest | 25-12-16 | 10:14

Amen

Southpark | 25-12-16 | 10:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken