AP-journo tegen Bidens woordvoerder over Russische false flag genocide-video: "Waar is je bewijs? Dit is Alex Jones-territorium"
Rook en spiegels
Ja hey waar blijft die door Lockheed Martin aangekondigde Russische false flag genocide-video als voorwendsel om EUROPA binnen te vallen nou? Dat vroeg Associated Press-veteraan @Matt Lee zich ook af, en vroeg Bidens MinBuz-woordvoerder Ned Price bovenstaand bewijs aan te dragen dat Rusland inderdaad een video in scene aan het zetten is waarin Oekraïense soldaten Russische Oekraïeners vermoorden. Price komt niet verder dan citeren uit zijn eigen rapport dat ""We have information indicating Russia also prepositioned a group of operatives to conduct a false flag operation in Eastern Ukraine", so that Matt, to your question, is an action . Waarop Lee antwoordt: "No, that's an action that you say that they have taken, but you have shown no evidence to confirm that. (...) What is the evidence. This is like - crisis actors? Really? This is like Alex Jones territory you’re getting into now. What evidence do you have to support the idea that there is some propaganda film in the making?" Waarop Price in feite terugverwijst naar hetzelfde 'document'. Lelijke politiek!
Nu is "Alex Jones territory" op Bobbejaanland na toevallig wel het leukste territorium ter wereld, dus we snappen Lee's verwijtende toon niet helemaal. Maar kijk, dit weblog staat mijlen ver boven frivoliteiten als geopolitiek. Hier nemen we slechts afstand van een vijfde van alle Nederlanders, we zeggen alleen niet van welke een vijfde. En natuurlijk is Rusland in staat tot zo'n false flag-operatie als voorwendsel voor een invasie. Net als dat Amerika in staat is tot het fabriceren van 'aanwijzingen' voor zo'n false flag, als voorwendsel voor uitbreiding van militaire steun aan en verdere NAVO-achtige incorporatie van Oekraïne. Meer over de vermeende Russische false flag, waarbij naar 'verluidt' zelfs echte lijken gebruikt zouden worden, na de breek.
Overigens blijven we van mening dat Associated Press vernietigd moet worden.
both sides
Hunter Biden be like
Reaguursels
InloggenVerkeerde mailbox gewist? Behoorlijk dom, Charles. Zat er gevoelige informatie in? Informatie die niemand anders mag weten? Gelukkig heeft Apple al je informatie nog. Veilig onder hun beheer.
Waarom horen we hier nooit meer wat over?
www.trouw.nl/nieuws/oekraine-zal-afst...
Sinds 1989 zijn er tal van landen toegevoegd aan de Navo. Misschien dat zelfs de Beste Landgenoten zich enigzins kunnen voorstellen dat het bedreigend overkomt voor de Russen dat de Yankees die overal en altijd graag oorlog voeren boots on the ground hebben gekregen in: Estland, Letland, Litouwen, Polen, Tjechië, Slowakije, Oost-Duitsland, Hongarije, Kroatië, Roemenië, Bulgarije en Slovenië. Maar de Yankees willen meer en daarom voeren ze een "geïntensiveerde" dialoog met Oekraïne en Georgië. Goh, wat zouden ze willen van die landen?
Oeps, vergeet ik Albanië nog te noemen. Is ook opgenomen in de grote familie van de US of A. En Macedonië is bijna zover om geadopteerd te worden door uncle Sam.
als reacties van deze clown bon ton en gangbaar worden hier, en daar begint het steeds meer op te lijken, dan zou ik me als redactie toch zorgen beginnen te maken ..
Vraag je eens af waarom al die landen die je opnoemt geheel vrijwillig lid van de NAVO wilden worden! Zou dat komen omdat
A. Rusland vrienden heeft gemaakt
B. Rusland geen vrienden heeft gemaakt
Wat denk je zelf? Of is het allemaal een sinister complot van de CIA? Heeft de VS alle vrij stemmende burgers van alle nieuwe NAVO landen in de zak?
Democratie is heel bedreigend voor een dictator die het moet hebben van repressie van de oppositie.
@Beste_Landgenoten | 04-02-22 | 23:46: Ik begrijp die landen prima. En gun ze de vrijheid ook. Het is misschien moeilijk voor je, maar ik geef het perspectief van de Russen weer. Voor hen komt het bedreigend over dat een bondgenootschap met verreweg het grootste en agressiefste leger, die van de Usa steeds dichter bij komt. En nu al jaren in Oekraïne de boel aan het opnaaien is.
Zo te zien zijn er alweer speciale afgezanten op GS afgestuurd voor wat oorloghitserij, en omdat iedereen een leugenaar is, op Kaag en Rutte na natuurlijk.
Ja, precies. Net zoals er in Irak massavernietigingswapens waren. Liegebeesten!
Waarom verzamelen pro-Poetin mannetjes zich nou weer op een website waar toevallig ook veel PVV en andere rechtse snuiters rondhangen? Het pakketje kant-en-klare denkbeelden van ze is compleet met anti-klimaat, anti-EU en anti-woke en uiteraard anti-migratie en anti-NPO.
Originele types, waarvan je zo kan uittekenen aan welk standaard pakketje overtuigingen ze zich hebben geconformeerd. Zal wel een sociaal groepsdingetje zijn. Blijf het apart vinden dat kritisch nadenken, waarop ze zich dan zo beroepen, klakkeloos aansluit bij de gangbare overtuiging in die groep. Kritisch waarop? Niet op zichzelf in ieder geval.
En dus vullen zich de plempsels met pro-Poetin verhaaltjes. Biden is natuurlijk de gebeten hond, want Hunter en schaliegas en Poetin is die toffe peer met humor die misschien een beetje bazig is maar verder helemaal oke. Oh ja en de WMD van Irak. Dus alles wat de Amerikanen zeggen (op Trump na) is per definitie een leugen.
Dus als ik het goed begrijp hoor je met kritisch nadenken niet tot een zelfde conclusie te komen als 'de gangbare overtuiging' van die groep? Dat is in z'n algemeenheid best een achterlijke logica.
Nou geldt voor voor 99.9999% van de mensheid dat ze niet kritisch kunnen nadenken en hun mening gewoon via de media toegereikt krijgen, maar dat wil niet perse zeggen dat die mening goed of fout is. Kortom: ik reageer op een dom plempsel.
Ik houd er niet van als die Russen onze burgers uit de lucht schieten en Putin heb ik dus ook geen stijfje voor. Mr de anti-Rusland propaganda die, vooral via de VK en de VS, nu de huiskamers ingeslingerd wordt is moeilijk te negeren.
Beste BL, waarom heb je toch zo'n hekel aan machtige mannen zoals Trump en Poetin. Is het omdat je zelf zo weinig voorstelt en jezelf graag als belangrijk persoon ziet in de spiegel? Wellicht begon het op school al of later omdat niemand je op de juiste waarde kon inschatten. Ik snap die frustraties heel goed. Het leven van alle linkse lulletje rozenwaters gaan meestal niet over de lekker geurende bloemen , maar over de doornen. En dat blijft immers irriteren. En die irritatie blijf je genoegzaam uitventen. Prima toch, heb je eindelijk toch een doel in je leven gevonden.
@Stijl_Loos | 04-02-22 | 20:30:
Dat MH17 geval heb ik ook geen bewijs van gezien en niemand hier. Het is volledig omgeven door propaganda terwijl alle logica gewoon voorschrijft dat het een fout was van één van beide partijen. Er is tenslotte weinig 'oorlogs-winst' aan het neerschieten van een burgervliegtuig. Wanneer het geen fout was, dan is het gedaan om de andere partij te beschuldigen. Een zogenaamde Red Flag operation. Beide partijen zijn hiertoe in staat dus dan weet je nog niks. Wat ik wel weet dat dat vanuit het westen enorm veel propaganda de wereld in geslingerd wordt en dat maakt me argwanend. Alles is blijkbaar de schuld van Putin. Nou fuck it. I ain't buying.
Dat bedoel ik nou. De totale nonsens die verzonnen wordt. Laat ik het zo zeggen, het zijn niet de meest intelligente mensen. Prachtige voorbeelden weer. Bedankt!
Een comment B_L onwaardig….
Ongenuanceerd, generaliserend en kort door de bocht.
Ik heb betere reaguursels gelezen van jou.
@Ruimedenker | 04-02-22 | 21:10: Sometimes he snaps.
Maar RD. Waar moet je beginnen? Het staat zo ver af van de realiteit. Zei woordvoerder Peski het niet aardig? "Als de vos boven op het kippenhok zegt bang te zijn voor de kippen, moet je daar dan naar luisteren?"
@eerlijke joop | 04-02-22 | 20:42: Mwoa, ik vond het vroege rapport van Bellingcat wel redelijk overtuigend. Al zijn hun motieven discutabel.
Tijdje terug zou Sadam binnen een uur als hij dat zou beslissen een WMD op Europa neer kunnen laten vallen.
He's getting away with the WMD's!
Hieronder is enkele malen al de 'weapons of mass destruction' genoemd.
Niks van waar. Iets met stalen pijpen die alleen maar voor slechte doeleinden gebruikt konden worden. Hele verhalen van Colen Powell.
Niks van waar. Uit de duim gezogen. En Nederland ging erin mee. Met "politieke, geen militaire steun". Wat gaat Nederlands positie zijn? Ik zie Rutte al steeds verder voorop lopen in het provoceren.
"Aluminum tubes. Do you have any idea what you can do with aluminum tubes? And we also found some yellow cake."
Zo teleurstellend, maar ook zo voorspelbaar, dat de Yankees om de paar dagen iets suggestiefs richting de media slingeren wat de Russen als kwaadaardig bestempelt. Ze kunnen het niet laten om olie op het vuur te gooien. De NPO neemt het uiteraard direct over. Maar oh, oh, oh, wat willen ze graag een volgend land dat met hun hulp naar de afgrond wordt geholpen. Oorlogzuchtig volkje dat over de hele wereld ellende en verdriet heeft veroorzaakt.
Rusland is geen Irak. Al die Ruslandhaters gaan van een koude kermis terugkomen
IOC voorzitter Bach heeft tijdens de openings speech van de 2022 Olympische Winterspelen gezegd dat de wereldleiders elkaar niet aanvallen zolang de spelen duren. Doorlopen aub en laten we sneeuwballen gaan gooien.. ow nee... geen sneeuw in NL. Alle zit tegen. Snik.
We have information. Welwelwel. Zelfde bron als de chemische wapens van Asad?
Sorry: Sadam.
@vladimirows | 04-02-22 | 16:53: Nee Asad. Wat daar gebruikt is en door welke partij precies blijft onduidelijk. Zeggen verdacht veel senior OPCW inspecteurs ondanks wat hun bazen rapporteerden.
Er was een speciale powerVNer op gezet, Kaag.
@vladimirows | 04-02-22 | 16:53: zou maar oppassen .. nog zo'n misser en je ligt er uit denk ik .. het is hard werken, lange dagen etc maar lucratief want relatief goed betaald .. voor jou 20 anderen ..
Haha lelijk dat Price aan het eind van het filmje Lee zo ongeveer beschuldigd van op Russische hand te zijn, terwijl hij gewoon normale vragen stelt.
Aan de andere kant kan ik de US State Department en de agencies wel begrijpen dat ze niet het achterste van hun tong laten zien, maar noem het dan niet declassified intelligence.
Congratulations!
Geenstijl was favorably mentioned last night during leading talk-show on National Russia1 channel!
Geweldig toch!
ronduit verontrustend als dit waar is .. dieper kun je niet zakken lijkt me.. neem aan dat men zich ter redactie toch eens achter de oren zal krabben ..
Oceanie is in oorlog met Eurazie en Oost-azie zijn de bondgenoten altijd zo geweest behalve als het niet zo was dan was het toch zo en herschrijven we het nieuws.
edit: vervang "en" door ",".
Gewoon dé uitvlucht om de aandacht van hun mislukte corona campagne en het financiële fiasco dat gaat komen te verdoezelen.
Gelukkig werkt Poetin eraan mee. Knap georganiseerd.
Hoe zit het eigenlijk met de uitvoering van het Akkoord van Minsk? Hoor daar eigenlijk niks over, en zo complex zijn die hoofdpunten eigenlijk niet. Wie of wat is daar nu precies het probleem? Het verdrag ligt al sinds 2015 op de plank.
nos.nl/artikel/2018873-wat-staat-er-i...
Van die 8500 aangekondigde militairen zijn er ondertussen slechts 2000 stuks overgebleven, en die waren hoe dan ook al in Duitsland en Polen gestationeerd. Zo kan ie wel weer: een goedkoopje. President Poetin heeft met Xi Jinping www.reuters.com/world/asia-pacific/ex... een 30 jaar durend leveringscontract van aardgas (via de Siberia I & II pijplijnen) ondertekend, dat in Euros betaald wordt. En Duitsland gaat dapper door om zijn laatste kerncentrale te sluiten. Hoe kan je met groenbebrilde ogen zo oliedom zijn? Want wie heeft de gascaroussel in handen voor de komende 30 jaar en wie bepaalt wie wat krijgt? Gazprom en de Russische regering. De VS begint in deze periode door zijn fracking olie en gas heen te raken. Ga daarom maar eens snel definitieve besluiten nemen om kerncentrales in NL te bouwen! Groenlinks mag deze vraag beantwoorden: Moeten alle grutto's en zeearenden door de aanbeden hakselmolens van jullie? Aardig blijft wel het detail dat de gasdeal tussen RU en China in Euros betaald wordt. De wereldeconomie ontdollariseert en de VS moet de eigen schuldenberg afbetalen.
Zeer opmerkelijk van die Euro's. Als ik Putin was, of Xi, zou ik het mooi bij dollars hebben gelaten, of het pond.
Het wordt verteld en wij moeten het maar aannemen dat het ook zo is, maar ze leveren geen bewijs. Daarom ziet ik ook hier. Jullie leveren hier bewijs, dus de opmerkingen zijn geheel terecht en in lijn met deze website.
Erg verhelderend, het lijkt de Covid discussie wel.
Biden en NAVO rommelen Het Westen een militair conflict in.
De wapenindustrie heeft weer een afzetgebied nodig.
Niet alleen Biden, dit is breder in Amerika. Als er iets slecht was aan de regering Trump was dat er m.b.t. de Rusland politiek heel veel haviken die nog in de jaren '70 leefden, rondliepen.
Uiteindelijk zullen alle Trump-haters en Biden-aanbidders gewoon moeten toegeven dat een VS met Trump als president zoveel beter zou zijn.
Alletwee slecht is geen optie zeker bij de trumplovers.
De rechterflank is gelukkiger wat realistischer als links. We zien het elke dag en beleven het elke dag.
@Wiezewalakristalix | 04-02-22 | 15:04:
Alletwee slecht maar Biden is dan wel weer veel slechter.
Het is enkel en alleen aan het gemoedelijke karakter van Trump zelf te wijten dat de relatie met Rusland stabiel was, want die 'adviseurs' die om hem heen zaten qua Rusland politiek, waren net zo eng als de Biden kliek.
Putin ziet hoe de islam heel op haar rug liggen roze en links Europa zich door de Islam laat onderwerpen. Hij denkt, dat kan ik ook. Een slimme redenatie van hem.
Hoef je niet eens zo heel slim voor te zijn, helaas.
We hadden dit hele gezeik in Oekraine al kunnen voorspellen adhv Huntergate.
Toen Guy Verhofstadt en die overleden VVD vetzak op Maidan de massa's zaten op te hitsen kon je dat al uittekenen.
Wie nu wat doet of niet, feit blijft dat Russland een grote troepenmacht aan het formeren is aan de grens met Oekraïne. Dat doen ze niet om daar een feestje te vieren. De NAVO heb ik zoiets nog nooit zien doen.
Dat is het precies. Poetin kletst dat de NAVO hem omsingeld heeft en bedreigt. Alsof de Amerikanen met hun tanks aan de grens staan. Niets is minder waar, er zijn bijna geen buitenlandse troepen in de oost Europese landen. En ook op geen enkele manier offensief of bedreigend. Poetin verzint het, als excuus om zijn beleid door te voeren.
Het punt is dat de Amerikanen weer een inval lijken te willen doen gebasseerd op mogelijk nep bewijs. Dit hebben we nou al vaker meegemaakt, en vrij recentelijk ook.
Een inval? In Oekraïne? Heb je überhaupt het nieuws gevolgd?
@Beste_Landgenoten | 04-02-22 | 14:42: Slechts 6% van de Russische grens grenst aan NAVO landen. Poetin hoeft zich daarom geen zorgen te maken. Doet hij ook niet. iedereen hier weet wel waarom Poetin doet wat hij doet, maar ik weet het niet. Weet wel dat Rusland en China druk bezig zijn met gezamenlijke marine oefeningen.
Uhhh, de Navo heeft in de afgelopen decennia hun grens flink opgeschoven richting de Russische grens. Baltische staten. Roemenië, Bulgarije, Polen etc. En ook nog eens de serven kapot stuk gebombardeerd.
@Graaier | 04-02-22 | 17:18:
De NAVO schuift niet op. Het is geen bezettingsleger. Het is een verdrag, waarmee alleen de strijdkrachten van het land zelf zich aan bepaalde afspraken houden. Feitelijk schuift er dan ook niks op, geen grens en geen soldaat. En de vreemde troepen in die landen zijn op de vingers van een hand te tellen, geheel volgens een afpraak uit 1997.
Het is een beeld dat Poetin schetst, wat meer aangeeft welke vrienden hij heeft verloren dan wie hem bedreigt.
Lol, de ene na de ander gezamenlijk militaire oefening wordt in Oost-Europa en de Baltische gebieden gehouden. Zoals het de laatste 70 jaar al gaat, staan ze bij tijd en wijle tegen over elkaar om hun spierballen te tonen. En daar hebben ze beiden belang bij, want je hebt niets aan een oefening als je niet weet hoe je tegenstander reageert en jij weer een tegenzet kunt doen.....
Het lulverhaal van de Russen dat ze alleen maar troepen op eigen grond verplaatsen vervalt, nu er inmiddels duizenden in Belarus zijn aangekomen voor "oefeningen". De NAVO heeft nauwelijks troepen in de landen die na 1997 lid zijn geworden, zoals Polen, hooguit een symbolisch aantal voor politieke redenen. Een paar duizend opgeteld in heel voormalig Warschau pakt landen. Daar kan Poetin nooit erg angstig van raken.
Ah, dus daarom stuurt de VS momenteel troepen naar polen:
www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/02/02/neder...
Omdat ze geen troepen naar Polen sturen. Ik snap het helemaal.
Uiteraard als reactie. Daarvoor waren ze daar niet of nauwelijks aanwezig. Zoals overigens is overeengekomen met Rusland in 1997!
U zou moeten denken, laat ze gaan de USA heeft zulke overmacht dat met een week de Kwade vernietigd zijn.
Waarom al deze drukte?
Laat lekker gaan.
@enra | 04-02-22 | 14:52: Correct, de VS kan, op dit moment nog steeds, met hun superieure conventionele wapentuig ieder willekeurig land op de aarde binnen een week naar het Stenen Tijdperk bombarderen. Maak daar voor Rusland en China een maand van, maar dan heb je het ook wel gehad.
Gewoon weer het sprookje van de 'preventieparadox' uiteindelijk. Alles wat de overheid doet kan daarmee worden rechtgeluld.
Biden staat er slecht voor. Niks helpt dan zo goed als een oorlog om de neuzen dezelfde kant op te krijgen
U snapt het.
Dit twistgesprek maakt duidelijk in welk een wereld wij leven en ook altijd geleefd hebben.
De grens tussen informatie en desinformatie is niet exact de grens zoals die getrokken wordt door de machtigen die ons zeggen te vertellen wat de stand van zaken is.
De grens tussen informatie en desinformatie is niet exact de grens tussen wat wij als goed en wat wij als slecht ervaren.
De grens tussen informatie en desinformatie is niet exact de grens tussen wat wij graag willen horen en wat we liever niet te horen krijgen.
De grens tussen informatie en desinformatie is niet exact de grens tussen wat ons als waar en wat ons als onwaar verkocht wordt.
De grens tussen informatie en desinformatie is niet exact de grens tussen wat onze vrienden ons vertellen en wat onze vijanden ons mededelen.
Hoed u voor degenen die ons zeggen te willen behoeden voor desinformatie. Het zijn doorgaans de machtigen, degenen die zeggen het goede voor te staan en het slechte te bestrijden, degenen die ons vertellen wat wij graag willen horen, degenen die beweren de waarheid te spreken en vooral degenen die zeggen onze vrienden te zijn en ons willen beschermen tegen een gezamenlijke vrijheid.
Lang verhaal.. maar wat is het dan wel
@SinisterNL | 04-02-22 | 14:38:
Nadenken, SinisterNL, zelf nadenken.
“Flood the zone with shit”
Hoe verkeerde informatie onze democratie overweldigde
Bouw een mist van desinformatie op, die net genoeg wantrouwen produceert om ervoor te zorgen dat het publiek zich nooit rond een coherent verhaal kan mobiliseren.
Het doel is niet om een ideologie of een visie op de toekomst te verkopen; in plaats daarvan is het om mensen ervan te overtuigen dat "de waarheid onkenbaar is" en dat de enige verstandige keuze is om "een sterke leider te volgen". Het resultaat is een staatsbestel dat het steeds meer opgeeft om de waarheid te achterhalen. Mensen zijn verdoofd en gedesoriënteerd en worstelen om te onderscheiden wat echt is in een zee van schuin, nep en feit.
"De Democraten doen er niet toe", zei Bannon in 2018 naar verluidt. "De echte oppositie zijn de media. En de manier om met ze om te gaan, is door de zone met stront te overspoelen.
De Amerikaanse reacties beginnen zo langzamerhand wat hysterische trekjes te krijgen. Hun machteloosheid om Rusland op de knieen te krijgen wordt ze duidelijk.
Er gaat heus nog wel iets gebeuren, maar na de Spelen. Poetin is nu de eregast in China. En hij moet vriendjes blijven met Xi.
@Beste_Landgenoten | 04-02-22 | 14:27: Hij heeft de banden met China net sterker gemaakt door het sluiten van een 30 jarig contract voor de levering van 10 miljard kuub gas per jaar.
Slim. Vrienden met de andere dictator. Samen tegen het westen.
@Beste_Landgenoten | 04-02-22 | 14:37: Dat is wel hun opzet meen ik. Samen willen ze optrekken tegen de uitbreidende NAVO.
Ach nee joh. China wil Taiwan. Zelfde als Rusland met Oekraïne. Ooit gebieden die tot hun rijk behoorden maar nu eigen staten zijn geworden. Daar houden dictators niet van.
@Beste_Landgenoten | 04-02-22 | 14:49: Oekraïne heet gewoon Oekraïne in Rusland hoor. Dat kunnen we van Taiwan en China niet zeggen.
@Beste_Landgenoten | 04-02-22 | 14:49: wat China betreft bedoel ik het AUKUS pact.
Irak was bezig met massavernietigingswapens..
De rest is geschiedenis.
Powel & Blair kregen er rode oortjes van.
Ik wil niet zeggen dat de Russen fris zijn, ik zie ze overal voor aan, maar de Amerikanen zijn ook niet helemaal fris.
Ik ben dol op Amerika, maar heb niet per se een hekel aan de Russen.
Zelfs al zouden Oekraïners Russen te grazen nemen, lijkt mij dat geen reden voor een totale invasie.
Beide partijen zoeken de grens op.
Oekraïne overladen met wapentuig lijkt mij ook geen oplossing, straks worden ze overmoedig, met alle gevolgen van dien.
De kemphanen zouden beter een fles wodka en een fles Bourbon op tafel zetten…
Of Rutte moet met Putin een jointje roken..
Benieuwd wat Erdogan bereikt heeft.
Door Colin Powell is niet voor eeuwig alle Amerikaanse info gelogen. Het helpt niet mee, die PowerPoint van hem, maar het was een incident. Ook alweer bijna 20 jaar geleden
@Beste_Landgenoten | 04-02-22 | 14:25: Een incident waardoor nog steeds het midden oosten in brand staat en waar de halve wereld nog steeds de gevolgen van ondervind, zoals wij hier wekelijks 700 Ter Apelgangers.
Ja, dat was niet handig.
Het Amerikaanse militair industrieel complex wil zeer waarschijnlijk ook geld blijven zien, nu en Irak en Afghanistan zijn afgelopen. Dat is echter niet langer welkom in het huidige Europa. Ik verwijs hierbij naar de jaren 80, waar destijds kernwapens op onze bodem werden geplaatst - En waar ook hevig tegen werd geprotesteerd vanuit de lokale bevolking.
Helaas, is het bovenstaande aannemelijk - Het golf van Tonkin incident (Initiëring van de uitbreiding van Amerikaanse strijdkrachten te Vietnam) blijft tot op de dag van vandaag, min of meer in nevelen gehuld.
@Beste_Landgenoten | 04-02-22 | 14:25:
Klopt helemaal.
Wil er mee zeggen dat de Amerikanen er ook wel eens naast zitten.
Eind van het verhaal ben ik eerder geneigd om achter Amerika te staan, zoals bijna altijd.
Maar dat is niet (meer) vanzelfsprekend.
Net als dat ik in principe achter Israël sta, maar vaak zat m’n twijfels heb over sommige acties.
@Beste_Landgenoten | 04-02-22 | 14:25: "Een incident" is struikelen en je kop koffie laten vallen. Een incident is een papier zo houden dat journalisten per ongeluk kunnen zien dat er wat onfatsoenlijks op staat.
Op grote schaal "bewijs" vervalsen, bij elkaar fotoshoppen en daar de hele fucking wereld over voorliegen en om die leugens vervolgens een oorlog beginnen waar de wereld nu nog de gevolgen van ervaart (IS kon zich vestiging door de puinhopen van de Irak oorlog) is niet "een incident". Dan mag je voorlopig wat beter bewijs bij je beweringen leveren als je weer een oorlog wil starten, al helemaal als dat met een kernmacht is.
Klopt, dat was een bijzonder slechte voorstelling toen van de VS. Voor een onnodige oorlog. Maar qua Oekraïne is toch echt Poetin de druktemaker.
@Beste_Landgenoten | 04-02-22 | 14:40: Dat was inderdaad zo'n bijzonder slechte voorstelling, dat we voortaan net even wat meer bewijs verwachten van de VS.
Geen verkeerd idee. Maar nogmaals, de VS gaat militair niets doen in Oekraïne. Dat is al zo vaak herhaald. Ook door Biden. De VS waarschuwt slechts voor wat Rusland van plan is.
Een kritische journalist. Goh. Die zijn met een lampje te zoeken tegenwoordig.
Onderdeel van Amerikaanse nieuwe strategie die al in een vroeg stadium ontdekte plannen van Rusland openbaar maakt, om de uitvoering ervan te voorkomen.
Ofwel, het heeft nog niet plaats gevonden. Dus is er nog geen bewijs. Ongetwijfeld zal er achter de schermen veel beschikbare info zijn, zoals afgeluisterde gesprekken, via gehackte telefoons en andere digitale sporen. Als Israël Pegasus software kan maken kan de CIA dat ook.
Maar, omdat de bron geheim moet blijven om voor de hand liggende redenen, kan je ook geheel voorspelbaar claimen dat zo'n verhaal verzonnen is. Wat de Russen dan uiteraard ook doen.
Maar de vraag is of het uitmaakt. De uitvoering ervan is nu al voorkomen, door het uit te lekken en zelfs al zou het verzonnen zijn, dan voorkomt het de uitvoering van een dergelijk plan.
Weapons of mass destruction. Met je laatste alinea ben ik het zeker eens.
Natuuuurlijk de Amerikanen vertrouwen in dit soort zaken?????
HH17???
Die jongens 24/7 awac’s in de lucht en leggen alles vast.
Ze verdommen het gewoon om de waarheid te laten zien.
Waarom dan nu een verhaaltje van een filmpje geloven.
Nee dit gaat om macht en geld.
Niks arme Oekraïners of zielige andere miskende. Zal hun aan de broekroesten hoeveel slachtoffers er vallen of wie.
Wordt wakker je staat de wolf in schaapskledij te verdedigen.
Ah ja MH 17. Dat was natuurlijk de CIA. Chemtrails ook.
@Beste_Landgenoten | 04-02-22 | 15:04:
Geen idee, chemtrails?
Wat is dat? Kan je dat eten?
5g in je broekje
Precies dit. Ik snap de kritische vragen van de journalist, maar alles wat je prijsgeeft kan gebruikt worden door de Russen om de bron van de informatie op te sporen dus ik heb ook begrip voor het (matige geformuleerde) antwoord van de woordvoerder.
Zoals de Amerikanen blijkbaar ook de AIVD toegang bij de Russen in 2013 verprutst hebben door te melden dat we meekeken.
tweakers.net/nieuws/134479/aivd-infil...
"en zelfs al zou het verzonnen zijn, dan voorkomt het de uitvoering van een dergelijk plan". Je hebt Goed fake-nieuws en je hebt Slecht fake-nieuws.
als Oekraïne nou even toezegt om geen lid te worden van de NAVO, dan kan iedereen zijn spulletjes weer inpakken en naar huiswaarts keren. Dan kunnen wij ons weer bezig houden met belangrijke zaken.
Daar stopt het natuurlijk niet mee. Iedereen weet dat er over een jaar weer nieuwe eisen zullen zijn. De Krim en Donbass zijn immers nog steeds geannexeerd en daar heeft niemand het meer over. Waarom? Omdat er nu veel meer op tafel ligt.
Jij weet toch ook wel dat het daar niet stopt? Volgend jaar zijn er weer nieuwe eisen waarop onze elite moreel hoog ter paard kan klimmen om even te bepalen wat anderen moeten. In tijden van eigen binnenlands falen en een alom tegenwoordige emo-politiek kun je niets anders verwachten dat ze volgend jaar weer wat anders hebben gevonden om vol op de trom te slaan.
Volgens de Amerikaanse desinformatiediensten
Want Rusland zou Oekraïne nooit aanvallen of zo?
@* Il Principe * | 04-02-22 | 14:20: Want amerika valt nooit landen aan waar wat te halen valt?
@A.I. van Dee | 04-02-22 | 16:01: edit/toevoeging: Door middel van een false flag?
Bakje popcorn erbij? Zoet of zout?
Denk aan Wolfowitz terug (en aan Rumsfeld) en zijn verhaal over de massa vernietigingswapens. ZIjn doctrine gaat nog steeds door, Ook tijdens de Trump adminstration waren deze 'hawks' nog op de achtergrond bezig.
Je ziet het terug in dit scenario, verzin iets lugubers en je hebt een reden om ten strijde te trekken.
Alles voor het imperialisme van Amerika.
Als iemand vraagt "welke bewijzen dan joh" en de ander reageert hortend, stotend, stamelend en roept abstracte termen dan weet je wel hoe laat het is.
Die video is er natuurlijk nog niet. Maar je kunt aanwijzingen hebben dat zoiets het plan is. Dat is niet zo ingewikkeld.
@Beste_Landgenoten | 04-02-22 | 14:22: Yup, en als je die informatie 'declassified' is er geen enkel bezwaar om enig, al is het een flinterdun, bewijsje te tonen. Als het om bronbescherming gaat dan 'declassify' je immers niet.
Het feit dat ze dit zo proberen zegt dat ze hiermee vaak genoeg mee zijn weggekomen. Gelukkig is er een journalist die nu wel zijn werk doet.
Haha, die Ned "It's true because it says so in the, eh, because I say it is, dat weet jij ook want je loopt al wat langer mee" Price. Die had dit zelf net zo min gepikt van de persvoorlieger van de vorige POTUS. Goed dat er bijtertjes als Matt zijn, in Washington dan. Nu nog in Den Haag.
Duiding vanuit meerdere kanten over de crisis. Podcast op de site van BNR: "alles wat je moet weten over de Oekraïnecrisis. Interessante podcast.
Als Rutte kwaad wordt, kan Putin zich beter bergen
Goede Journalist. Doorvragen ipv geindoctrineerd "ja-knikken". Kunnen we die niet uitnodigen voor de traditionele Corona persconferentie?
Biden gaat gewoon verder waar hij tijdens Obama mee bezig was.
Is zijn zoon inmiddels ook weer werkzaam daar?
Noord Syrië gaat ook goed, die pijpleiding moet er komen.
Zou hij het echt doen een oorlog starten zodat Assat ook makkelijk te verwijderen is?
Hij zelf heeft niks te verliezen staat al met beide voeten op zes-voet diepte.
Hoop dat Europeese landen ergens een grens trekken met achter die debiel aan huppelen.
De EU doet vrolijk mee. Want het 4e Duitse rijk moet en zal er komen, en daar hoort Oekraïne ook bij.
@TheEgg | 04-02-22 | 14:07: Dan mag dat 4e Duitse rijk wel een behoorlijk gaan investeren in een leger. Zonder US is Europa gewoon een trekpop van de Poetin.
@Pios | 04-02-22 | 14:08: Duitsland mag geen leger, afgesproken na WO11.
@Pios | 04-02-22 | 14:08:
Duitsland is door VS bezet gebied. Je kan er prima wonen, als je je maar niet met geopolitiek bezighoudt.
Huh? Die Amerikanen zijn er met volledige instemming van de Duitse regering. Er waren ooit 220 Amerikaanse militaire bases, nu nog maar 42.
@Beste_Landgenoten | 04-02-22 | 14:30: Dit was een soort van grapje BL
@gato | 04-02-22 | 14:22: Dan krijgt het beestje een andere naam. Hoe dan ook, als de EU een grote natie wil zijn is er een goed leger met zware wapens nodig dat grenzen en belangen beschermt. Of zoals het nu gaat met een onderbetaald en onderbezet leger. Mag je aan Poetin vragen of hij ons a.u.b. spaart. Of afhankelijk van de US.
Oei. Nou ja, er zijn erbij die dat serieus denken.
@TheEgg | 04-02-22 | 14:07: Where German tanks did fail, German banks will prevail.
@gato | 04-02-22 | 14:22: Das war einmal.
Nep video of nep bericht. Als zo een invasie wordt voorkomen is het doel bereikt.
Rusland neemt wat strategische delen van Oekraïne en de EU kijkt dan toe, spreekt wat grote woorden en dan draait Putin de gaskraan dicht. En dan druipt de EU als een geslagen hondje af. De EU is niets meer.
Gaskraan dichtdraaien zal Poetin (of welke Rus ook) nooit doen. Zou ook ontiegelijk dom zijn.
@Duwbak_Linda | 04-02-22 | 14:06: Waarom? Genoeg andere landen, China, die gas nodig hebben. Rusland heeft de EU niet nodig. EU heeft wel Rusland nodig. Tot zover mij geopolitieke inbreng.
Is nooit iets geweest.
De NATO is niets meer.
@johnvdnl | 04-02-22 | 14:08:
Dan is je betrouwbaarheid als leveringspartner in een keer weg. Gaslevering als drukmiddel heb je slechts eenmalig en tijdelijk plezier van.
Daarnaast betaalt West-Europa goed voor dat gas en op tijd. China betaalt lagere prijs (en pas na leuren).
@johnvdnl | 04-02-22 | 14:08:
Onzin. De EU is met afstand de grootste handelspartner van Rusland. Zowel im- als export.
Iedereen kan tegenwoordig video's deepfaken. Rot toch eens op met al die aanleidingen en fals flag bullshit. Als je een mep wilt uitdelen, man the fuck up, zeg het en geef die mep.
Het werk van Obama moet afgemaakt worden. Eerst een staatsgreep georganiseerd in Oekraïne. (Voordat iemand om bewijs gaat roepen, dat is er, de bekende "Fuck the EU" telefoontap (Victoria Nuland) waarvan de Amerikanen hebben toegegeven dat die echt was).
Nu poging 2. "In het rapport wat wij hebben vrijgegeven" "Waar staat dat rapport dan?" "Ik zeg toch dat we het hebben vrijgegeven?"
Niet eens een fotoshopje à la Collin Powell.
Welk werk precies? Het in laten lijven van Oekraïne door Rusland? Hoe is dat het werk van Obama?
@* Il Principe * | 04-02-22 | 14:08: Oorlog met Rusland in Oekraïne, en de VS die daar als "bevrijders" na afloop wel even helpen met de natuurlijk grondstoffen.
@* Il Principe * | 04-02-22 | 14:08:
De Krim ja ja…
Dat is een legerplaats en een haven. De grootste van Rusland.
Denk je nou echt dat die zomaar in de handen van de yanks komt?
Was wel een leuk ruil middel van die Oekrainsche nazi’s.
@TheEgg | 04-02-22 | 14:10:
Dan zou het logischer zijn om Oekraïne NAVO-bondgenoot te maken. Doen ze niet. Verder domme tegel.
Oekraïne NAVO bondgenoot maken is een rechtstreekse oorlogsverklaring. Dat heeft Rusland al lang duidelijk gemaakt.
En fijn dat je toegeeft geen inhoudelijke argumenten te hebben. Ik negeer je dan verder ook maar.
Maar Rusland mag zelf geen eigen militairen aan haar eigen grens zetten. En de VS/UK etc mogen wel eigen militairen in een ander land dan de eigen aan de grens met Rusland zetten. OK.
Leuk hè? Lijkt net onze zandbak van heeeel vroegah.
@ Zalluf | 04-02-22 | 14:01
Leg eens uit hoe een paar duizend NAVO-militairen verspreid over het hele Oostblok een dreiging zijn voor Rusland?
@* Il Principe * | 04-02-22 | 14:10:
De raketten die ze meenemen?
Gaat ook niet om een paar pakjes met kanonnenvlees.
Het zelfde als 100000 man op eigen grond. Die na een anderhalf jaar pas opgemerkt zijn?
@enra | 04-02-22 | 14:15:
Nee, met een paar raketten kun je geen land innemen.
Je bent er van op de hoogte dat er al flink wat Russisch militair materiaal over de grens is gegaan in Oost-Oekraiene de afgelopen jaren. En ze nu ook aardig wat materiaal over de grens bij Belarus aan het verplaatsen zijn ?
Wie zegt dat? Het is Rusland zelf die als een mocro Respect loopt te eisen en garanties over wat onafhankelijke landen zouden mogen.. of ander mogelijk millitair antwoord.
Charles zal ff de CIA moeten mailen voor een kopie.
Even serieus: wanneer wordt Biden afgezet? Dat kan toch niet lang meer duren.
Biden valt om.
@nobodiesunmighty | 04-02-22 | 14:07:
En wordt dan opgezet.
Waarom dan? De trumpisten lopen nog na te janken maar hebben bij lange na niet genoeg zetels.
Deze maffe complottheorie even terzijde: waar bemoeien die Amerikanen zich in godsnaam mee!?
Heel veel olie en gas in de Donbas regio.
De zoon van Biden zit in de directie van een Amerikaanse investeerder dat daar schaliegas gaat delven. Zie FTM.
@TheEgg | 04-02-22 | 14:04: juust. Zie Belgïe begin 20e eeuw. Die zaten daar.
Langdurige pachtcontracten, Oekraïne is een heel klein beetje VS geworden voor de duur van de pacht.
Dus die nepvideo van Rusland om Oekraine binnen te vallen, da;s dan net zoals de VS die reppen ove WMD's in Irak, toch?
*‘r’ aanreiken doet.*
Ja alleen is er nu geen video. Men spreekt over iets als of het een feit is zonder bewijs. Het leger wordt gemobiliseerd hier door. De reporter vraagt enkel om bewijs. Ten tijde van de WMD’s waren er nog gemanipuleerde foto’s enzo. Nu moet je blijkbaar de woordvoerder maar geloven. Krankzinnig die Biden administratie. Anders dan het ‘we’ll see’ fragment uit de film Charlie Wilson’s war, wat ook nog heel actueel is, hebben we nu meer een Wag the dog scenario. Tussentijdse verkiezingen na de zomer. Peilingen slecht. Als het niet lukt dan zijn de verkiezingen door de Russen beïnvloed. Overigens gaat het Biden niet helpen. De man is zo impopulair. Maar ja, niet Trump. En dat was het belangrijkste.
Ja. En dus evil. Fuck George Bush en waakt u voor Poetin.
5 jaar geleden trok Clinton aan het kortste eind, waar vele van dachten en wilde dat die oorlog met de Russen zou voeren. Daar stak Trump een stokje voor door president te worden.
Blijkbaar moet het van de Dems escaleren voor een hoger doel?
Daar trapt Putin niet in.
Maar welk doel?
@Wijze uit het Oosten | 04-02-22 | 13:56: een fijne nieuwe koude oorlog waarmee de usa de boel weer eens flink kan vastgrijpen en miljarden kan gaan rondpompen. EU onder druk, eindeloos op de eigen drum slaan, niks beter dan een fijne koude oorlog. Wie beter dan de ouderwetse Russen. China vindt men wat lastiger blijkbaar.
@Wijze uit het Oosten | 04-02-22 | 13:56: De ultieme Domdaad?
@P-unit | 04-02-22 | 14:08:
Ah, nu snap ik het. Het innemen van de Krim door Rusland was eigenlijk een false-flag operatie van Obama.
@Wijze uit het Oosten | 04-02-22 | 13:56:
Wat dacht je van, grip krijgen op de grondstoffen van Rusland en het bezit van de transport middelen naar Europa.
Gas en olie, doen ze moord voor en die luitjes draaien wel de kraan dicht, ongeacht wat
@* Il Principe * | 04-02-22 | 14:12: juist, deel van het schaakspel wat toen gaande was. Het verdelen van de Oekraïne. Overigens spelen de Russen dit net zo hard mee. Clinton ging de volgende zetten maken maar daar kwam het niet van. Kan me nog hele dreigende verkiezingstaal herinneren. De hele situatie heeft onder Trump wat stil gelegen maar nu lijkt men het spel weer op te pakken. Voor de Bidens is het een bonus als nordstream 2 dicht gaat en de Duitsers gas via de Oekraïne moeten gaan krijgen. 10% to the big guy. Win win. Lekker oorlogje spelen altijd goed voor de peilingen. Een nieuw ijzeren gordijn en Oekraïne door midden. Krijgt Putin ook zijn deel.
Lachen..... False flag exposed. www.youtube.com/watch?v=kYqcQB0aopY
@* Il Principe * | 04-02-22 | 14:12: u denkt dat Rusland zijn marine basis op gaat geven ook al bouwen ze verderop een nieuwe?
Oekraïne bij de Navo zodat de Navo aan het tuinhek van Putin zijn vloot kan leggen?
@Rotterdammert1965 | 04-02-22 | 16:34: Zelfs als je het argument van de haven buiten beschouwing laat zal Putin/Rusland er nooit over denken dat weg te geven. De relatie die de Krim met Ukraine heeft is dat Stalin ooit eens een lijntje op een kaart tekende.
Crisis actors. Ik weet het niet. Heb online toch wel wat vreemde video's gezien. Met op veel plekken dezelfde mensen als slachtoffer na aanslagen. Las Vegas. Honderden geweersalvo's maar geen kogelinslag te zien. Veel van die filmpjes zijn verwijderd. Wel voldoende bewijs voor fals flags in het verleden. Cuba, Vietnam etc. Anyone?
Wat voor kogelinslag verwacht jij te zien op heftig bewegende beelden om 10u 's avonds?
Als je deze schietpartij als false flag ziet, dan zit je toch heel ver van de realiteit af.
Drugs are bad, M'kay Piet
@usb stok | 04-02-22 | 14:03: Op de live beelden van de dag erna, toen men de witte partytenten en het toneel aan het afbreken was. Daar was niks te zien. En waarom uberhaubt direct het plaats delict afbreken? Maar goed.
@pibasso | 04-02-22 | 14:10: Ik stelde een vraag. Dat mag.
Afijn. Hier 1 link naar een item van ABC News over onbeantwoorde vragen van slachtoffers, over die Las Vegas Shooting: www.youtube.com/watch?v=xW9VTu6s0Tw&a...
Veel onduidelijkheid over de veranderde time lines van de tragedie. Er vielen 59 doden in Las Vegas. Honderden gewonden. Een van de grootste mass shootings in de VS van recente datum. 4 jaar geleden. Hoort u er nog wel iets over? Ik niet.
Rusland slaat gewoon een paar keer zijn beurt over om legers te sparen. Dat deed ik ook altijd met Risk. En daarna alles kaputt machen!
Ja, leuk, je zou me niet aanvallen in Australie had je beloofd.
Ja! En Rusland heeft bij eerdere aanvallen al kaartjes verzameld. Als ze een kanon, paard en mannetje hebben, dan mogen ze nog 10 legers bijplaatsen! Dan zijn de rapen echt gaar...
@Lorejas | 04-02-22 | 13:54: Ja ik geloof niet in dat multipolaire wereldbeeld.
@Lorejas | 04-02-22 | 13:54: Australië verliezen is een 5 jarig Risk verbod. Je bederft het hele spel.
Ze zeggen dat het allemaal volgens the Russian Playbook is. Alsof ze ergens iets buitgemaakt hebben van de Russen. Het lijkt me waarschijnlijker dat het van de CIA is dan dat ze daadwerkelijk iets van de Russen hebben.
Staat Rutte al te oreren dat het een grove schande is, en dat Rusland grote consequenties zal ervaren?
We hebben toch twee brakke vliegtuigjes naar Moldavië of zo gestuurd??
Derhalve doet Putin het nu in z'n broek.
@vliegende knorrepot | 04-02-22 | 14:13: Twee F-35's hebben we gestuurd, die kunnen nog niet eens tegen een beetje blusschuim. Wie meent dat die vliegende Fyra's ook maar iets uit kunnen richten tegen het materieel van de Russen, die heeft echt de verkeerde films gekeken.
Zo kan ik mij nog goed herinneren foto's gezien te hebben van Weapons of Mass Destruction die Saddam Hoessein ergens had rondslingeren. Die foto's rechtvaardigden een geallieerden aanval op Irak wat weer de een voedingsbodem was voor IS. Geen idee wat ik hiermee wil zeggen maar moest er aan denken toen ik dit bericht las.
Ja Co)lin Powell zat daar toen een potje te glunderen, want was 'echt' bewijs.
Nou, ik moest er ook direct aan denken. En dat zegt dus iets over de betrouwbaarheid van de informatie die de VS vrijgeeft, zelfs mét "bewijs".
Biden's Wag the Dog Ukraine script is crumbling www.youtube.com/watch?v=xotPTl8ENOY
Hoe de waard is vertrouwd hij zijn gasten.
Geopolitiek.
Mijn borderline ex is meer te vertrouwen en beter te voorspellen dan dat psychopatenspel.
Jammer dat Collin Powell niet meer leeft. Die had vast wat nuttige tips gehad voor die video.
REAGEER OOK