Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Onderzoek! "Een vijfde van de Nederlanders vindt Poetin best tof"

Blijkt uit dit onderzoek.

Nou, dan nemen wij in de sterkst mogelijke bewoordingen afstand van een vijfde van de Nederlanders. Want Putin is een anti-democraat. En misschien wel het allerergste: anti-NAVO. Wij de Nederlanders respecteren enkel en alleen democraten want wij STAAN ergens voor. We hebben waarden, normen, we zijn open, weten wie we zijn. Wij de Nederlanders "kijken vooruit naar de toekomst"*. Putin kijkt achteruit naar het verleden. "En laat ik nu maar alles zeggen. We hebben hier een vijfde colonne. Van mensen die dit land naar de verdommenis willen brengen. En daar ga ik niet voor!"

Hij is ook nog eens niet grappig

"Give me back my pen"

Reaguursels

Inloggen

'a fringe minority with unacceptable views'

Morgenstern064 | 04-02-22 | 14:00

Voor wie op zoek is naar de 20% : zie hieronder en boven. Zwitsal logo is ere lid van de Putin 20

geenjagergeenneeger | 04-02-22 | 12:23

Putins versie van blueberry hill is niet onaardig.

etwaboy | 04-02-22 | 08:11

Het kind niet met het badwater weggooien.

Weliswaar is er hier in Nederland veel mis (massa-immigratie, deugers die op landelijke tv met hun deugend gezeik kunnen wegkomen, multiculturele ellende en de ‘weg-met-ons’ mentaliteit bij sommige ‘elitaire’ bestuurders, politici en ander met belastinggeld gefinancierd kutvolk), maar iemand als Poetin die het land met z’n maatjes leeg rooft (‘Panama Papers’), vrijheid van meningsuiting steeds verder beknot, de rechtstaat ondermijnt, de democratie de nek omdraait en zichzelf door een wetsverandering weer een x-tal termijnen als (‘eeuwige’) president aan de macht houdt, is gewoon een ramp voor Rusland.

Indien je zo’n lul werkelijk als voorbeeld voor Nederland zou zien, dan moet je je beter inlezen (tip: geen RT als ‘nieuwsbron’ serieus nemen) en je hoofd eens goed laten nakijken.

Kompromat | 04-02-22 | 02:57 | 3

Bedoelde je een 4e kabinet met dezelfde vriendjes nadat Eutte 3 was gevallen, uitsluiting van de 2e grootste gekozen politieke partij, politici die een appartement kado krijgen zonder consequenties, het afschaffen van een referendum met terugwerkende kracht, de EU grondwet doordrukken met een inlegvelletje, staatstelevisie die allleen de kabinetsboorschap verkondigt, etc…. Ja zo gaat dat in Nederland. Oh wacht…

Rechtsdraaiend | 04-02-22 | 07:30

hoeft niet. Meeste "machthebbers" zijn sociopaten. Sympathiek, en vriendelijk, charmant. Ze zijn blij met je en vinden jou een fijne gast.
Daarna ben je dood.

nobodiesunmighty | 04-02-22 | 08:43

Het Kremlin en Brussel, lood om oud ijzer wmbt.

Joffri | 04-02-22 | 09:08

Alles beter dan zo'n uilskuiken als Rutte, maar Vladimir slaat inderdaad weer een beetje dóór in het hebben van een mening

borderlijntje | 04-02-22 | 00:19

Putin is een schavuit en de NAVO zijn belhamels. Beiden klootviolen die het alleen maar om macht te doen is, en werkelijk geen zak om het welbevinden van hun burgers geven.

Allemaal | 04-02-22 | 00:18
-weggejorist-
litebyte | 03-02-22 | 22:28

Gewoon weer koud oorlogje voeren door de VS op Europees grondgebied, om de president “sterk” te laten lijken voor de verkiezingen. Krijgt Biden ook een mooie campagne donatie van de wapenlobby die hier miljarden aan verdienen. En wij zijn als NATO-lid de klos, want onze jongens mogen straks met Amerikaanse kernbommen uit Volkel rond gaan vliegen. Dat heeft onze laffe regering namelijk vastgelegd volgens een teruggevonden notitie van de tweede kamer.

Rechtsdraaiend | 03-02-22 | 22:14 | 5

Ja joh. Al die duizenden journalisten in ons land een de honderd duizenden in het westen, werkzaam bij duizenden media bedrijven, lopen allemaal aan de leiband van Soros. Nee, dan is dat ene staatsbedrijf uit Rusland, RT, uiteraard een veel betrouwbaarder bron van nieuws.

Beste_Landgenoten | 04-02-22 | 08:30

@Beste_Landgenoten | 04-02-22 | 08:30: Die boodschap komt niet over. 20% nuttige idioten (Die bovendien agressief raken zodra de pet / tinfoil hat / me bontkraag sit verkeert iets anders leest dan hem / haar bevalt - Waarbij men uiteraard vergeet dat dergelijke kritiek in een land als Rusland of China, uberhaupt niet is toegestaan ..).

Een term: Active measures.
en.wikipedia.org/wiki/Active_measures...

En natuurlijk, hier in het westen is ook niet alles, pais en vree. Maar .. Het is hier nog altijd beter / minder corrupt dan in dit soort landen.

Nederlandop1 | 04-02-22 | 10:45

@Beste_Landgenoten | 04-02-22 | 08:30:

Lol, nee. Ze lopen geheel vrijwillig netjes met hun 'peers' in de maat.

Wat nog veel erger is. Betaald worden door Soros is corrupt, maar hebzucht begrijp ik nog. De zelfhypnose die de activistische deuger toepast om zijn ideologie te rechtvaardigen heb ik nooit kunnen bevatten.

quantumcollider | 04-02-22 | 11:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik vind Russen prettiger, cultureler, europeser en beleefder dan de meeste Amerikanen met hun schreeuwerige cultuur, vetzucht en cultivatie van nitwitisme.
Maar Poetin heeft alle media laten kopen met gasopbrengsten, vervolgt homos alsof t pedos zijn, helpt vooral vrienden. Perst gasvelden van shell af. Valt buurlandem bnnen. Heeft een enorm paleis. Een woordvoerder met een horlige tig keer zijn salaris . Gemanipuleerde verkiezingen. Tegenstanders die telkens ongelukken, gif of straffen krijgen.
Hoe kan je nu voor zo'n man zijn?

Shoarmamasutra | 03-02-22 | 22:13 | 5

Voor hem zijn, of een zakelijke relatie willen. Ikzelf ben niet ''voor'' hem. Tuurlijk is het een boef. Maar die selectieve verontwaardiging, daar zet ik toch vraagtekens bij. WK in Qatar boycotten we ook niet, om iets te noemen.

Rest In Privacy | 03-02-22 | 23:54

Simpel, ik zou als woordvoerder ook zo'n horloge willen. Hoe hou je anders de deadlines in de gaten? Duh

borderlijntje | 04-02-22 | 00:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik vind Poetin even leuk als Rutte en Timmermans, hoor ik nu ook bij de 20%

geen_kwijl | 03-02-22 | 22:12

Oekraïne heeft kernwapens ingeleverd om zelfstandig te blijven en die afspraak is gemaakt met US en Rusland. De US en de Nato komen die afspraak na en Rusland is op oorlogspad. We moeten alle vorm van communicatie, en handel etc. stoppen met Rusland. Beter te dure LNG van de US dan investeren in de vernietiging van een vrij Europa door Rusland.

Rest In Privacy | 03-02-22 | 22:06 | 3

Er is afgesproken maar niet vastgelegd dat de NATO niet naar het oosten zou uitbreiden.

Een land waar ruim 20% van de bevolking Russsisch en Russisch spreekt zou een prima bufferzone zijn... daarnaast heeft Putin ook niet het eeuwige leven... Je had nog even geduld moeten hebben als EU-drammers, nu gaat het lande na Putin zijn bewind vrijwel zeker richting de VS.

litebyte | 03-02-22 | 22:52

Het Budapest akkoord welke nu door Rusland voor de 2e keer geschonden dreigt te worden en waar andere ondertekenaars nu wel hun afspraken, bescherming aan Oekraine bieden, na proberen te komen

devil13 | 03-02-22 | 23:03

Jou hou toch op met je "beloofd". Alsof een uitspraak gedaan terwijl Rusland op zijn gat lag, op een meeting ergens ooit gedaan in 1990, een bindende afspraak is…! Hou je eerst eens aan wat op papier staat met een handtekening eronder. Zoals over die kernwapens. En die "belofte" werd gedaan over oost Duitsland. Daar zouden geen NAVO troepen komen. Na de Duitse hereniging verviel uiteraard die eis.

Kijk het is best lullig als je het gevoel hebt dat je bedonderd bent door de NAVO. Maar het is toch echt Calimero gejank, zeker uit de mond van Poetin die zich zelf geen reet aantrekt van internationaal recht of door hem zelf ondertekende verdragen en oorlogen begint wanneer hem dat uitkomt. Bijzonder weinig recht van spreken.

Dan nog is het een mooi verhaal, dat de NAVO hem bedreigt. Hij vergeet dat hij zelf lid wilde worden in 2007, expliciet werd uitgenodigd zelfs door de NAVO voor een partnerschap. Uiteindelijk verwierp hij dat zelf. Waarschijnlijk omdat hem een kunstmatige vijand beter uitkwam. Om zijn volk bang mee te maken, zoals nu. Mooi om te zien dat de lokale sufferds in dat verhaal tuinen. Zelfs hier. Je zou echt beter kunnen weten.

Beste_Landgenoten | 03-02-22 | 23:17

Mensen die Rusland het grote kwaad vinden, moeten stoppen met (Amerikaanse-actie) films kijken. Trump wint? Schuld van Putin. Canadese vrijheids convoy? Inmenging van Rusland (vandaag op het nieuws) Wat een grap.
Het aanwijzen van een bad-guy is een afleiding van het echte kwaad en diens toedoen.

Ben_Hur | 03-02-22 | 22:04
-weggejorist-
Lievewitteman | 03-02-22 | 22:03

Als je kijkt naar de verstandhouding tussen Rusland en de VS sinds de Koude Oorlog zijn de Russen altijd een beetje slecht bejegend. Na de val van de muur is gezegd dat ze het voormalige Oostblok met rust zouden laten. 30 jaar later zijn ze Navo lid en EU lid. Rusland trekt nu een grens. Rusland is niet zo lief maar de VS en EU spelen ook vieze spelletjes.

EmilioEsteves | 03-02-22 | 21:29 | 7

@nancystjago | 03-02-22 | 21:50: niemand kon zich aan het einde van de koude oorlog een scenario van vijandelijkheden tussen oost en west indenken?

Ir. Wilhelmus | 03-02-22 | 21:57

@Ir. Wilhelmus | 03-02-22 | 21:57: Het gaat niet om vijandelijkheden. Uiteindelijk hebben een aantal landen gekozen voor perspectief. En dat ligt in de democratische invloedssfeer veel hoger dan in de Russische invloedssfeer. En daarom kozen landen het meest optimale model: onze invloedssfeer. Hoe kan je dat rond 1990 indenken?

nancystjago | 03-02-22 | 22:27
-weggejorist-
Shoarmamasutra | 03-02-22 | 22:50
▼ 4 antwoorden verborgen

Tijdens de westerse oorlog tegen Syrië heeft hij toch echt veel punten gescoord. Ik vind het sowieso interessant dat een machthebber ook direct het land bestuurd ipv veilig in de schaduw.

Dattis-Natoer | 03-02-22 | 21:15 | 2

Door die martelende alevietenvoortrekkende hond Assad te steunen? Die heeft werkelijk echt maar 1 voordeel en dat is dat hij IS niet is.

Shoarmamasutra | 03-02-22 | 22:06

Ik begrijp uw instresse, maar die kunt u alleen in een vrij westers hebben in Rusland hadden ze u al lang ondervraagd als u het zelfde over democratie had geschreven....

Rest In Privacy | 03-02-22 | 22:08

Ik ben neutraal, hoor je dan ook bij die 20%? Ik heb vooral een hekel aan de EU en het gezeik van het westen in het buitenland waar we niks te zoeken hebben.

ikworstelengadouchen | 03-02-22 | 20:58

Ik denk dat ik bij die 1/5 de hoor. Niet omdat hij nou zo geweldig is, maar omdat die leiders van ons nog minder geweldig zijn.

Hadena | 03-02-22 | 20:56

Verschillende historische figuren maar één hond luisterde naar de naam Blondi.

Beste_Landgenoten | 03-02-22 | 21:02

En ja Martin Gaus. Ook zo knap.

Beste_Landgenoten | 03-02-22 | 21:03
▼ 3 antwoorden verborgen

En het blijft nog steeds een beetje spannend. Poetin vindt het nooit een probleem zijn eigen burgers op te blazen om een oorlog te beginnen. Zo begon het ook met bomaanslagen die werden toegeschreven aan Tjetsjeense terroristen. Het grappige is dat de FSB werd betrapt met het plaatsen van explosieven in flats. Met een smoes van " oefening" werd dat afgedaan. Kuch kuch. En jij ook weer kan het interessant worden.
BBC News - Ukraine tensions: US alleges Russian plot to fake invasion pretext
www.bbc.co.uk/news/world-europe-60248...

Beste_Landgenoten | 03-02-22 | 20:54 | 2
-weggejorist-
entredeuxverres | 03-02-22 | 21:27

Je hoeft niet ver terug. Girkin en zijn Spetznaz overvielen stadhuizen en politiekantoren in Oekraïne, zogenaamd als ontevreden burgers. Dat gaven ze later overigens vol trots toe. Het is allemaal geen geheim of zo.

Beste_Landgenoten | 03-02-22 | 21:36

Poetin is echt geen lieverdje, maar hij is wel het type leider dat een groot land nodig heeft. Het land is zo groot en heeft zoveel bevolkingsgroepen dat dat nodig is. China doet hetzelfde. Ik denk ook serieus dat als je een afspraak maakt met Poetin c.s. dat betrouwbaarder is dan met menig westers leider. Gas, duikboten, vliegtuigen (zowel civiel als militair), handelstarieven, ik noem er een paar.

Dr.Utker | 03-02-22 | 20:52 | 5

Ja sinds Trump is dat wat minder geworden. Nou eh, Australië? Of eh, Canada? Zuid Afrika? Of eh, Indonesië?

Beste_Landgenoten | 03-02-22 | 21:04

@Beste_Landgenoten | 03-02-22 | 21:04: "Sinds Trump". Wat moet het toch heerlijk zijn om, zoals in die goedgelovige oude tijden, een duivelsfiguur te hebben wie je werkelijk élk onheil in de schoenen kunt schuiven. Dadelijk schrijf je nog dat ie in die vier jaartjes corona heeft uitgevonden en de oorlog in Vietnam is begonnen.

kapoerewiet | 03-02-22 | 21:28

Trump? Nee die had last van hielspoor. Door een bevriende arts vastgesteld. Dus hij hoefde niet te dienen in Vietnam. De patriot.

Beste_Landgenoten | 03-02-22 | 21:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Sjonge jonge jullie half gare video player is echt half gaar zeg... Werkt voor geen meter

Glentalloch | 03-02-22 | 20:39 | 1

dat knopje is ook altijd zo klein

Ir. Wilhelmus | 03-02-22 | 21:56

Aparte manier van lopen heeft Poetin.
Hij maakt zich wat breder door zijn bewegingen of zoiets.

AdvocatusDiaboli | 03-02-22 | 20:38 | 1

Het gerucht ging een tijdje dat het een spionnenloopje was. De rechterarm zwaait niet, die blijft bij de heup. Klaar om te schieten.
www.theguardian.com/world/video/2015/...

Beste_Landgenoten | 03-02-22 | 20:58

Gebrek aan sterk leiderschap en een beetje nationalisme hier. Russen zijn het gewend te lijden.... sneeuwvlokjes hier

grrrommm | 03-02-22 | 20:30

Putin zou niet vijf plofkippen terughalen.

Der Schnitzeljäger | 03-02-22 | 20:15 | 1

Ja maar wij hebben een democratie dus wij ook niet zou je denken. De meerderheid van de Nederlanders wil niet dat men ze terughaalt en toch gebeurt het.

Wat is dan die democratie eigenlijk waard ?

Wattman | 03-02-22 | 20:21
-weggejorist en opgerot-
melkmelk | 03-02-22 | 20:14 | 2

Sorry, not-sorry, Poetin vertegenwoordigt een onbetwist ondemocratische leiderschapsstijl maar ik vind zijn grappen -hoe (male) locker-room ook- bij tijd en wijle geestiger en zelfs soms relativerender dan de veilige, grijze stoffige pogingen van humor van onze leider(s). (En ja ik weet: Wie zijn grappen afkeurt is morgen zn baan kwijt ; however: wie in ons democratisch bestel niet meewaait krijgt ook functie elders)

HarmFS | 03-02-22 | 20:04

Putin of Biden, tja dan is Putin best wel gaaf.

polletjepiekhaar | 03-02-22 | 19:58

Ik vindt Putin zeer zeker niet 'tof', maar ik kan mij wel voorstellen wat zijn gedachtegang is. Kijk je op de landkaart dan zie je dat het meest oostelijke puntje van de Oekraïne reeds 200 km voorbij Moskou ligt, kortom, als de Oekraïne onverhoopt toch Navo lid wordt is Moskou binnen een dag in een tangbeweging veroverd in geval van een conflict. En aangezien de laatste herinnering mbt oorlogvoering aan Europa voor de Russen bestaat ruim twintig miljoen doden en een verwoest land kan ik mij voorstellen dat Putin er voor wil zorgen dat Rusland niet weer tactisch klem komt te staan. Want wat volgt op Oekraine? Georgië, Moldavië , Armenië navo lid? De USA en Europa zouden het andersom ook niet pikken als ze in de zelfde situatie terecht kwamen.
Wat niet wil zeggen dat ik voor Rusland ben, zeer zeker niet, maar ik probeer mij ook eens voor te stellen hoe de tegenstander denkt

me163komet | 03-02-22 | 19:57 | 5

@Mijn GS nick magnie | 03-02-22 | 20:28: Ja.. die Amerikanen.. eerst in Turkye kernrakketten bij de voordeur van de russen plaatsen en dan pissig worden dat de russen, diezelfde dingen in Cuba wilden plaatsen..

tek | 03-02-22 | 20:41

Eh.. afspraak bij vrijkomen oostblok was het de deal dat de NATO niet zou opschuiven na het oosten... Heeft de Nato zich niet aan gehouden...
En met betrekking tot de Krim, deze heeft in het verleden nooit tot Oekraine behoord. Het was dat Chroetsjov (Oekrainer van oorsprong) tijdens zijn leiderschap dit gebiedsdeel bij Oekraine heeft laten trekken (soort kadootje).. er wonen daar ook meer russen...
Ik ben niet pro Putin... maar niet alle waarheden worden altijd verteld

tek | 03-02-22 | 20:46

Maar mag een ander land, dat vindt dat een stukje grond vroeger van hem was, dat zonder meer terugpakken? Als we dat in Europa gingen doen....

Beste_Landgenoten | 03-02-22 | 21:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Weten jullie nog die grap over Russische hackers.
"Vorige week spraken een aantal IT-deskundigen nog het vermoeden uit dat Russische hackers achter de aanval zaten. Ze zouden wraak willen nemen op Nederland omdat de AIVD betrokken was bij het aantonen van de Russische manipulatie van de Amerikaanse verkiezingen."
Was uiteindelijk een 18 jarig snotjong uit Nederland

area78 | 03-02-22 | 19:55 | 3

Als er 1 "land" is dat verkiezingen van andere landen manipuleert dan is het wel de USA.

A.I. van Dee | 03-02-22 | 20:19

@A.I. van Dee | 03-02-22 | 20:19: Ah ja, Amerika doet het, dus dan mag Rusland het ook. Goed argument.

Vechter | 03-02-22 | 20:31

@A.I. van Dee | 03-02-22 | 20:19:

Turkije ook.

gaffelbaard | 03-02-22 | 20:35

Van een Russische FB pagina: "Hee Sara, ik hoor net dat jullie slapen in aparte kamers. Hoe doen jullie het(/HET)?" "Nou, als Chaim iets wil, dan fluit hij." "En..... als jij iets wil....?" "Nou, dan vraag ik: "Chaim, heb jij gefloten?""

Eeuwig..Op..Vakantie | 03-02-22 | 19:51 | 5

@gaffelbaard | 03-02-22 | 20:14: U heeft kennelijk geen notie van hoeveel Russen er zijn met een Joodse herkomst. Zelfs van Vladimir Vladimirovitsj (vanwege zijn flitsend gevoel voor humor) bestaan er verdenkingen dat hij Joodse voorouders heeft, net als Lenin, Trotsky, Brodsky, Arkadi Raikin (de komiek die tijdens de meest communistisch 'correcte' (dat lijkt duivels veel op D66/Groenlinks/VVD) tijden de spijker op zijn kop sloeg voor het aangezicht van de hele Sovjet bevolking) en nog veel meer. Daarom moet bij elk anti-Russisch sentiment gepeild worden of het niet ten diepste een anti-Joods sentiment is.

Eeuwig..Op..Vakantie | 03-02-22 | 21:17

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 03-02-22 | 21:17:
Er is een verschil tussen herkomst van een naam en herkomst van een persoon. Ik heb het over het eerste, jij over het laatste en in de foute veronderstelling dat dat hetzelfde is.

gaffelbaard | 04-02-22 | 08:09
▼ 2 antwoorden verborgen

De vijfde colonne in Nederland is al heel lang aanwezig.
Na de Mammoetwet is het linkse gedachtengoed er goed ingepompt op school.
Men heeft geen idee hoe de afgelopen honderd jaar de lieve Russen bij hun buren tekeer zijn gegaan.
Putin zijn nieuwe paleis van een miljard is bijna klaar maar de soldaat aan grens mag van 380 euro leven,wat een gave man!

polderaar | 03-02-22 | 19:47 | 5

@Mijn GS nick magnie | 03-02-22 | 20:30: Graag feiten, geen emotionele uitbarstingen (Zoals je vriendje, gisteravond).

Nederlandop1 | 03-02-22 | 20:44

@Graaier | 03-02-22 | 20:26:
Niks nep aan aannemers uit Estland hebben eraan gewerkt is hier uitgebreid op tv geweest.
Het palies staat op naam van een olicharg, zo dom is Putin niet.

polderaar | 03-02-22 | 20:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Poetin en het westen verschillen van mening over de volgende democratische beslissingen:

Oekraine mag als soeverein en democratisch land kiezen voor het westen/NATO.

De bewoners van de Krim mogen democratisch kiezen of ze bij Rusland horen of bij Oekraine.

Als je een democraat bent, ben je voor beide stellingen. Als je geen democraat bent dan kies je de stelling die jou geopolitiek beter uitkomt, net zoals Poetin zelf dat doet.

geerdt | 03-02-22 | 19:42 | 5

Gekozen, na een militaire inname. Op het formulier bestond niet de keuze "terug naar Oekraïene". Dus ja, dat was echt een fair referendum.

Beste_Landgenoten | 03-02-22 | 21:00

@Beste_Landgenoten | 03-02-22 | 21:00: Ok, je hangt dus alles op aan dat ene referendum uit 2014, waarvan de uitslag door invloed van zakenpartners VS en Europa achteraf niet erkend werd.
De Krim was lang daarvóór ook al een autonome republiek, en nog verder terug in de geschiedenis ook. Maar daar schrijf je niks over. Ssssssssst.
En je schrijft ook niet over dat de Krim bewoners in twee eerdere referendums ook al hun stem uitbrachten voor meer autonomie en niet bij de Ukraine willen horen. Sssst.
Propaganda heeft je laten geloven dat de bevolking van de Krim geen recht op zelfbeschikking heeft.

Terwijl jij denkt dat je opkomt voor de rechten van het Krimvolk (not!), zijn er heel andere spelers bezig vat te krijgen op o.a. de economie en handel, en het gas.
Mijn Beste, er is gewoon bewust ingespeeld op je ethos. De VS en EU willen dat jij denkt dat het om mensenrechten gaat. En als trouwe volger van de VS en gehoorzame onderdaan van de EU doe je dat dan ook.

gaffelbaard | 04-02-22 | 08:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Alsof GeenStijl nog ook maar één dag zou kunnen bestaan onder Poetin. Alsof niet alle redacteuren al waren opgepakt, vervolgd als "buitenlandse agenten", of waren vergiftigd, vermoord gevangen gezet.

Beste_Landgenoten | 03-02-22 | 19:37 | 13

@Beste_Landgenoten | 03-02-22 | 20:03:

We hebben hier 17, 18 partijen en toch al jaren dezelfde kliek die regeert. Eigenlijk hebben we hier dus ook maar 1 partij als je een beetje abstraheert.

Bindend correctief referendum maar het mag niet over het allerbelangrijkste gaan namelijk internationale verdragen. Wat een fopspeen.

Wattman | 03-02-22 | 20:11

Waarschijnlijk wel. Maar er zijn meer landen waar dat zou gebeuren. En waar we toch handel mee drijven. En waar we niet telkens zo hysterisch over tekeergaan.

Rest In Privacy | 03-02-22 | 20:57

Toch stemmen mensen geheel vrijwillig op die partijen en het staat je volkomen vrij je zegje te doen als nieuwe partij. Dat jij verdrietig bent dat Geert zichzelf telkens buitenspel zet begrijp ik best. Je hebt dus nog steeds geen enkel idee wat de verschillen zijn met Rusland.

Maar ga eens een jaartje of vijf in Rusland wonen. Als Rus, zonder Nederlands paspoort want zoals expats als Wierd Duk daar kunnen leven is niet representatief.

Beste_Landgenoten | 03-02-22 | 21:09
▼ 10 antwoorden verborgen

Wat ik denk dat mensen in hem kunnen waarderen is dat hij voor zijn land opkomt, niets heeft met globalisering en buitenlandse inmenging en nostalgie koestert voor de Sovjet-Unie en het Russische Rijk, het Russische volk, een land met aanzien en macht een volk met een rijke cultuur.

AlexanderVissers | 03-02-22 | 19:29 | 16

Sowieso is het homo huwelijk er verboden. Het sluit aan bij de zeer conservatieve denkwijze van de gemiddelde Rus. Dat kan uiteraard, maar ga nou niet doen alsof de Moskouse hone-scene representatief is voor Rusland. Dat is het echt niet.

Beste_Landgenoten | 03-02-22 | 21:29

Ook in Alkmaar kan je als homo rustig over straat. In Rusland moet je op het platteland echt uitkijken. Als homo.

Beste_Landgenoten | 03-02-22 | 23:21
▼ 13 antwoorden verborgen

Die politiek incorrecte moppen zijn echt een verademing.
Stel je voor dat Rutte eens normaal zou doen en zo'n grap zou maken.
Alle kakkelkippenpraatshows zouden over elkaar heen buitelen van ontzetting, wekenlang.
Claudia de Breij zou, onbedaarlijk huilend, statements op Twitter, Insta en zelfs op Facebook zetten. Wekenlang.
Heerlijk lijkt me dat.

entredeuxverres | 03-02-22 | 19:18 | 2

Nirvana. Echt

Ben Adam | 03-02-22 | 20:01

Ze zenden geregeld stukken Claudia de Brei uit op de Russische Tv om onze cultuur zwart te maken

Shoarmamasutra | 04-02-22 | 11:18

Dvd/PVV stemmers niet verbazend.

* Il Principe * | 03-02-22 | 19:15

Met een 80% infantiele bevolking is dat nog niet eens een hele slechte score.

devil13 | 03-02-22 | 19:15

De enige echte James Bond.

Sinaslolly | 03-02-22 | 19:15

Hup Poetin, Hup. Laat de beer niet in ze hempie staan.

Duwbak_Linda | 03-02-22 | 19:14

Oude KGB'er, de goede oude tijd!

pane | 03-02-22 | 19:08

Rusland is niet woke, dus automatisch slecht.

Rest In Privacy | 03-02-22 | 19:07 | 1

Dat zegt Poetin ook. Dat iedereen aan de heaumeau gaat leiden als je hem niet steunt.

Shoarmamasutra | 03-02-22 | 22:56

En hoe zit het met het slavernijverleden van Rusland?

Mr_Natural | 03-02-22 | 19:05 | 1

Meer lijfeigenen dan slaven en de grote Russische held Poesjkin was een man van kleur van adel en met voorouders uit Kameroen.

AlexanderVissers | 03-02-22 | 19:21

Putin is anti-woke. Alleen al daarvoor krijgt hij punten.

Vandeanderekant | 03-02-22 | 19:05

Groot land, veel slimme mensen, veel ruimte, veel delfstoffen, veel mogelijkheden.
Het had een heel welvarend land kunnen zijn.
Maar op een een of andere manier lukt het ze niet.
Daar moet Poetin toch ook iets mee te maken hebben.

AdvocatusDiaboli | 03-02-22 | 19:05 | 8

@Beste_Landgenoten | 03-02-22 | 19:39: The Economist noemde dit in de jaren 70 "the Dutch disease". Want Nederland was ook rijk aan gas en daardoor werd de rest van de economie niet ontwikkeld. Maar het werd allemaal opgemaakt ten bate van linkse hobbies. "Verjubelen" noemde men dat. De Noren hebben dat slimmer gedaan, die hebben hun gas- en oliebaten geïnvesteerd, waardoor het land met 4 miljoen inwoners veel rijker is dan Nederland.

Mijn GS nick magnie | 03-02-22 | 20:42

Ja Moskou. Maar kijk eens in een doorsnee provincie plaatsje. Pure armoe. Het is een totaal mislukt land, als je weet wat het had kunnen zijn. De verstikkende corrupte bende verhindert dat de welvaart groeit en een middenklasse van ondernemers kan ontstaan. Alles stikt er in de bureaucratie. Heel jammer. Het is een mooi land met enorme maar onbenutte mogelijkheden.

Beste_Landgenoten | 03-02-22 | 21:22

@AdvocatusDiaboli | 03-02-22 | 20:42: https://www.youtube.com/c/JonnyTickle Jonny Tickle is al enkele jaren bezig om alle uithoeken van de Russische federatie te bezoeken. Hij stelt zich ten doel alle republieken en 'oblasti' (departementen) te bezoeken en op video te publiceren. U mag uw vooroordelen houden, maar het is toch veel aangenamer om je ogen te gebruiken?

Eeuwig..Op..Vakantie | 03-02-22 | 21:32
▼ 5 antwoorden verborgen

80 procent van reaguurders is 20 procent vanNederlanders?

Santtulainen | 03-02-22 | 19:02 | 4
-weggejorist-
entredeuxverres | 03-02-22 | 19:45

Ja onder Nationalistisch rechts is Poetin betrekkelijm populair. Hang naar autoritairisme, vijand van mijn vriend is mijn vriend, in de propaganda trappen etc.

Maar je ziet bij dit soort onderwerpen ook altijd ineens reaguurders die anders niet zo vaak posten en het Nederlands niet perfect beheersen. Gebruiken ze ineens engelse of duitse thermen.

Shoarmamasutra | 03-02-22 | 23:00
▼ 1 antwoord verborgen

Vladimir Poetin is een briljante leider. Russen hebben nu eenmaal een voorliefde voor autocraten. Of ze nu tsaar, secretaris-generaal, president of premier zijn.

Vergeet ook niet dat de NAVO en de EU, de Russen tot op het bot vernederd hebben na de val van de UdSSR door rücksichtslos uit te breiden naar het Oosten. Russen hebben een goed geheugen, een enorme trots en kunnen ook nog eens bijzonder goed schaken.

Dit loopt allemaal met een sisser af (behoudens wat soldaten/burgers in het oosten van de Oekraïne). En dat MH17 verhaal moeten we ook maar vergeten. Dat was een noodlottig foutje van een BUK bemanning. Zie voor een vergelijkbare fuck up Iran Air vlucht 655.

balustrade | 03-02-22 | 19:01 | 5

@Beste_Landgenoten | 03-02-22 | 19:42: Tuurlijk willen ze dat.
Gratis geld en kunt straffeloos maar wat aan rotzooien.
Net als al die afrikanen graag naar west europa komen voor gratis geld en huis en niet hoeven werken.
Wij zijn gek.

Kritiek caster | 03-02-22 | 20:02

@Beste_Landgenoten | 03-02-22 | 19:42:
Die landen hebben boter op hun hoofd. Net als hier in mei 1945 was iedereen bij het verzet.
Al die figuren waren lid van de partij.
Elk land had zijn eigen onderdrukkers. Nu wijzen ze allemaal naar rusland terwijl de oostduitsers het ergst waren.
Jij lult lekker vanuit je geïndoctrineerde roze bril.

Rest In Privacy | 03-02-22 | 20:20

Wat heeft dat te maken met het feit dat alle ex Sovjet landen zo snel mogelijk weg wilden van Rusland? Zonder enige uitzondering. Op Belarus na.

Beste_Landgenoten | 03-02-22 | 21:26
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Pieter Breydel | 03-02-22 | 18:57

Make Russia Bol'shoy Again.

Mr_Natural | 03-02-22 | 18:55
-weggejorist-
_pacman_ | 03-02-22 | 18:55 | 2

Ik sprak Halbe Zijlstra laatst en die was er niet gerust op.

Plaktong | 03-02-22 | 18:52

De gemiddelde Iwan heeft het in 100 jaar niet zo goed gehad. plenty aardappels/wodka en een bontmuts op je knar.. naar onze verwende maatstaven natuurlijk bittere armoe... en geen Vrijheid om op de buis eindeloos allerlei bullshit te spuiten..

grapjasz | 03-02-22 | 18:52

De gehele westerse MSM is er keigoed in geslaagd Putin als evil mofo af te schilderen. De waarheid echter is anders, heel anders. Tuurlijk is het geen lieverdje maar voorlopig is hij degene die WW3 aan het voorkomen is. Luister eens naar zijn interviews met Oliver Stone, of verdiep je eens wat verder dan wat de nos zegt.

Knettergekkert | 03-02-22 | 18:50 | 11

Maar, prima hoor, ik doe wel even mee.
Verplaats je in de eerste plaats eens in een leider van een (groot/machtig) land dat ziet dat de NAVO steeds verder oprukt naar jouw landsgrenzen (middels list en bedrog, denk terug aan de verkiezing van Porosjenko / inmenging VS) om daar bases te plaatsen om zogenaamd te verdedigen tegen dreiging. Welke dreiging?
Als we het dan toch over de NAVO hebben; wie heeft er in het huidig geopolitiek klimaat nog baat bij deze organisatie? De VS, bijna als enige.
Dan MH17. 1 vraag; wie heeft er baat bij? Putin? Tuurlijk niet. Het Militair Industrieel Complex in de VS? Die wel.
En zo kunnen we wel een avondje vullen. Liefst met een pilsje erbij want ik hou het graag gezellig.
Eerlijk, de propaganda nu, is machtiger dan ooit. / Follow the money...

Knettergekkert | 03-02-22 | 20:44

@Knettergekkert | 03-02-22 | 20:26: De McCain van de 1-2-3 frites? Of John McCain? Die laatste is al enige tijd niet meer onder ons.

Mijn GS nick magnie | 03-02-22 | 20:46
▼ 8 antwoorden verborgen

Ach bij Poetin weet je tenminste waar je aan toe bent. Onze democratische leiders hier doen alsof we in een democratie leven... zolang je hun agenda volgt. Maar ondertussen drukken ze hun eigen agenda en die van Brussel er ondemocratisch door. Dus ja wat is nu toch beter...

Waargaathetheen | 03-02-22 | 18:45 | 6

Bij Poetin weet je juist nooit waar je aan toe bent. Als ondernemer in Rusland moet je ver uit zijn buurt blijven. Kom je op zijn turf, dan heb je opeens een vervolging aan je broek, wegens "belastingfraude" of zoiets. En dan ben je de sigaar. Je maakt geen kans. Hij runt het land als een maffiabaas.

Beste_Landgenoten | 03-02-22 | 19:56

@tis_wat | 03-02-22 | 19:46:
Ik denk dat je geen idee hebt waar je het over hebt. Dat jij hier gewoon op GS kunt neergooien wat je wilt is in Rusland ondenkbaar. Alleen al omdat GS nooit zou mogen bestaan.

Circlont6A | 03-02-22 | 19:59
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Sliptong | 03-02-22 | 18:43

Komt overheen met het percentage zwakzinnigen.

Komjehiervaker | 03-02-22 | 18:39 | 1

Ik kan het weten.

Komjehiervaker | 03-02-22 | 18:39

Het zal vast een prima kerel zijn voor een avond verhalen vertellen.. Of je dezelfde vrijheid ontvangt als onder Rutte is twijfelachtig.

Pios | 03-02-22 | 18:37 | 3

*scant qr code om een frikandel speciaal te halen*

Terra | 03-02-22 | 19:02

@Terra | 03-02-22 | 19:02: in Rusland is er al lang vaccinatieplicht voor allerlei contactberoepen als taxichauffeurs

Shoarmamasutra | 03-02-22 | 21:54

@Shoarmamasutra | 03-02-22 | 21:54:
Interessant, persoonlijk denk ik dat we ondanks onze politici de vaccinatie plicht buiten de deur hebben weten te houden.

Terra | 04-02-22 | 01:19

Misschien moeten Kuzu en Ellemeet zich eens verdiepen in de Armeense genocide.

likdoorn | 03-02-22 | 18:35 | 2

Die zijn gepleegd door het Ottomaanse rijk en dat is opgeheven. Geen Turkije. *Gratis deauddoener uit Turkse hoek*

Sliptong | 03-02-22 | 18:46

Of in het lot van de aan Turken verwante Krimtataren. Historisch lang deel van Turkse rijken geweest

Shoarmamasutra | 03-02-22 | 21:55

Putin is tuig. Vrije pers de nek omgedraaid, aanslagen op politieke rivalen, landje pik: het is Sovjet Unie all over again. Inclusief nieuwe koude oorlog omdat hij moet verbloemen hoe slecht het gaat met Rusland (economisch e.d.), door een gemeenschappelijke vijand van het Russische volk te creëren. Want dan denkt dat volk, dat geen toegang meer heeft tot vrije pers, dat ze een sterke man nodig hebben. Rechtstreeks uit het basisboek voor dictators. Alsof de NAVO ooit Rusland zou binnenvallen.
En nu zitten we hier dus met idioten die blaten 'dat het hier een schijndemocratie is' terwijl ze over drie jaar weer mogen stemmen. En denken dat Putin daar een alternatief voor is.

Hommel | 03-02-22 | 18:32 | 9

Ik heb het niet over gevaar. Ik heb het erover dat Putin een lul is. En dat China niet pluis is weet iedereen hier wel, Captain Obvious.

Hommel | 03-02-22 | 19:20

@Hommel | 03-02-22 | 19:20:
Je hebt gelijk. Het is veel belangrijker om Poetin een lul te vinden dan dat je kijkt waar het gevaar echt vandaan komt. Gevaar is niet jouw probleem.
Meelopen en beamen is waar je het druk mee hebt.
Het ga je goed ouwe snurker.

entredeuxverres | 03-02-22 | 20:35

Dit dus. Amen.

Shoarmamasutra | 03-02-22 | 21:55
▼ 6 antwoorden verborgen

Hij mag antidemocraat zijn maar onze leiders profileren zich pro democraat, terwijl ze beetje bij beetje onze vrijheid inperken. Dus distantieert linke-soep zich van de uitspraak van de heren van GeenStijl.

Linke Soep | 03-02-22 | 18:19 | 2

Wie stemde er ook alweer op 'onze leiders', en wie mag dat over een jaar of drie weer doen?

Hommel | 03-02-22 | 18:26

@Hommel | 03-02-22 | 18:26: Op wie heb jij gestemd? Ik op sokpop nummer 3. Jij lijkt me wel een sokpop nummer 6 type.

IslamPislam | 03-02-22 | 18:54

Zouden ze het ook tof vinden als hier op dezelfde manier met oppositie wordt omgegaan? O nee, ze denken dat dat al zo is. Tof!

JTKDM | 03-02-22 | 18:18 | 1

Hier hebben we kadaverdiscipline om de oppositie kalt te stellen.

likdoorn | 03-02-22 | 18:45
-weggejorist-
_kees_ | 03-02-22 | 18:18 | 1

haha hier is iemand in de anti poetin propaganda getrapt. Beter een anti-democraat dan een schijn-democraat. En die + voor de bemoeizuchtige zelfverklaarde "wereldpolitie" van een NAVO kan al helemaal een Russische kont kussen.

Balgesjaakt | 03-02-22 | 18:16 | 3

Gesproken als een echte clueless idioot. Terug naar school met jou, leren onderscheid maken tussen onzin en zin.

Homer P. Simpson | 03-02-22 | 18:18

@Homer P. Simpson | 03-02-22 | 18:18: En staatsinrichting.

Hommel | 03-02-22 | 18:27

@Homer P. Simpson | 03-02-22 | 18:18: In Rusland durven ze dat tenminste opvoedingskampen te noemen. Hier doen ze alsof je echt wat zinnigs leert.

Balgesjaakt | 03-02-22 | 19:37

Stuur dhr. Amerongen er eens heen zou ik zeggen.

nieuwe_Deen | 03-02-22 | 18:16

Terwijl Putin helemaal niks heeft tegen ons. Hij komt uit de stad die eeuwen hele goede handelscontacten had met vooral steden rond de Zuiderzee. Zijn voetbalcluppie werd kampioen dankzij Haagse Dick. Zijn dochter woonde jarenlang in een riant penthouse in Voorschoten. En is hij dan nog minder deugdzaam dan de familie Zorregueta of Van Oranje Nassau? Waarden, normen...

squadra | 03-02-22 | 18:12 | 4

@Homer P. Simpson | 03-02-22 | 18:22: Ze massaal uit een vliegtuig flikkeren werkt ook goed.
Iets met Argentinie of zo.

likdoorn | 03-02-22 | 18:39
-weggejorist-
comrade22 | 03-02-22 | 18:40

Terwijl we toch eeuwenoude vorstelijke banden hebben, huwelijkse zelfs.
'Anna Paulowna, grootvorstin van Rusland, behorend tot het huis Romanov, was als echtgenote van koning Willem II van 1840 tot 1849 koningin der Nederlanden en groothertogin van Luxemburg.'

Mr_Natural | 03-02-22 | 19:02
▼ 1 antwoord verborgen

Laat het feest maar beginnen, dan hebben we het maar gehad.
Ik word nu al 63 jaar bang gemaakt, want Russen zijn slecht.

Maar ik ben het zat en loop zo over.
Als ik de mensen zie, vind ik ze geweldig.

bigstone | 03-02-22 | 18:10 | 4

@C1O2 | 03-02-22 | 18:12: eens. Fijne mensen en heel mooi en rijk land vol cultuurschatten en doorleefde geschiedenis.
Ik ben geen fan van Putin, wel van het land. Maar ja, ben ook geen fan van Rutte, Michel of Von der Leyen. Het positieve aan Putin is wel dat hij niets verbloemen, wat Europese leiders zo goed kunnen. Die naaien je waar je bijstaat met een grote glimlach op hun gezicht terwijl ze poeslief tegen je doen. Bij Putin weet je iig dat je genaaid wordt, die verbloemt het niet. Dat kan zijn charme hebben.

Bataafje | 03-02-22 | 18:21

Ik werk al sinds jaar en dag nauw samen met collega’s uit Rusland en tot een jaar of 4 geleden verbeterde het bestaan van de Russen ieder jaar. Poetin was enorm populair en bracht daadwerkelijk positieve veranderingen aan. Maar sinds de economische sancties na de oorlog in de Donbas gaat het hard achteruit. Er valt economisch niet meer zoveel te sanctioneren en we weten uit de geschiedenis dat als een land of volk geen enkel uitzicht op verbetering heeft dat het rare dingen kan gaan doen. Er is geen enkel volk dat zo goed kan lijden als de Russen.

Plaktong | 03-02-22 | 18:48
-weggejorist-
tek | 03-02-22 | 20:51
▼ 1 antwoord verborgen

Sjoerd Sjoerdsma wil dat Putin naar hem luistert en niet andersom.

Denkt dat op te lossen met nog meer de geldstromen af te knijpen, gasprijs zal voorlopig nog wel hoog blijven met dit soort plannen.

PVDA Kate Piri gooit er nog een schepje bovenop.

Wattman | 03-02-22 | 18:07 | 1

Nordstream 2 moet gewoon snel open. En wat pvda of d66 ervan vindt, daar kun je toch niet naar luisteren.

ChalinaRosa | 03-02-22 | 19:01

Denk dat @Spartacus binnenkort een kopje thee aangeboden wordt door de FSB.

geenspam | 03-02-22 | 18:04 | 1

Hoef je wel nooit meer naar de kapper, dat scheelt!

Headshrinker | 03-02-22 | 18:14

Er is geen enkele wereldleider 'tof'. Het zijn allemaal engerds. De enige mensen die wereldleider willen worden zijn engerds.
Poetin vind ik niet veel enger dan de meeste anderen. Alleen in sommige landen is een beter systeem om de boel enigszins onder controle te houden.

C1O2 | 03-02-22 | 18:03 | 4

@Homer P. Simpson | 03-02-22 | 18:23:Het is het beste wat we hebben, maar uitsluitend zolang we de democratische waarden ook hooghouden. Dankzij corona neigt het meer en meer naar een dictatuur van de meerderheid en dan ben je altijd een verkiezing verwijderd van ellende.
Dan kan je bijna beter een dictatuur hebben want dan weet je in ieder geval voor de lange termijn waar je aan toe bent.

C1O2 | 03-02-22 | 18:30

@Homer P. Simpson | 03-02-22 | 18:23: Dan is het wel heel erg oppassen geblazen nu want onze instituties werken niet meer naar behoren.

ChalinaRosa | 03-02-22 | 19:03

Inderdaad

Therrie | 03-02-22 | 19:31
▼ 1 antwoord verborgen

Wat is een Oekraïne mij waard? Niet veel.

sjef-van-iekel | 03-02-22 | 18:02 | 2

Oh en die 20% putinlovers zijn dan vooral Turken denk ik.

sjef-van-iekel | 03-02-22 | 18:04

Daarna komen Estland, Letland en Litouwen aan de beurt (Navo landen); gaat lekker zo met appeasement. Nooit appeasement toelaten. Poetin is alleen gevoelig voor een draai om zijn oren en die krijgt ie.

nancystjago | 03-02-22 | 22:02
-weggejorist-
_kees_ | 03-02-22 | 18:00 | 1

Het zou misschien wel eens goed zijn als Putin het hier een paar jaar voor het zeggen zou hebben.

tsjajaja | 03-02-22 | 17:58 | 3

Niet echt. Je kijkt er snel overheen.

van Oeffelen | 03-02-22 | 18:00

Loopt de staatsschuld nóg verder op.
Duur spul hoor, dat polonium.

Kapitein Sjaak Mus | 03-02-22 | 18:07

@Kapitein Sjaak Mus | 03-02-22 | 18:07: Over duur gesproken, onze huidige regenten gaan de staatsschuld laten exploderen. Alleen vergeten ze dat je een schuld altijd terug moet betalen, of in geld of door nog slaafser te worden aan Brussel.
Ik heb liever Putin dan dat ouwe seniele haantje uit Amerika, die demente kneus is veel linker.

tsjajaja | 03-02-22 | 23:34

maar wat vindt GS eigenlijk van Rutte?
En hoe hier met de democratie omgegaan wordt?
oekraine inlegvelletje, Brussel referendum 2005 (meen ik) ,regeerakkoorden waar de kiezer geen invloed op heeft enz enz.
Ja het is hier beduidend beter in NL dan in Rusland, nog wel. Maar als we zo door gaan over 20 jaar niet meer.
Dan heeft de overheid evenveel grip op uw privacy en gedrag als de Russische overheid op de Russen. Alleen zit NL dan vol met van alles dat niets bijdraagt, en de rest kaalvreet.

Nuchternederland | 03-02-22 | 17:56 | 2

Whataboutism. De koning onder de dooddoeners.

Phreack | 03-02-22 | 17:58

@Phreack | 03-02-22 | 17:58: Absoluut niet.
Het is een duiding van waarom een vijfde van NL Putin niet meteen afserveert. Omdat wij zelf iets aan het roer hebben staan wat niemand meer pruimt.

Nuchternederland | 03-02-22 | 18:00

Poetin is niet tof.

Maar Oekraine mag ie hebben van me.
Zelfde slag volk. Ik zie het probleem niet zo.
Of je nu door de Rus of de Oekrainer gebeten wordt, zeg maar.

Nonik Neem | 03-02-22 | 17:53

Rob Jetten krijgt acuut 10 cm ontsluiting als hij Poetin ziet…

eerstneukendanpraten | 03-02-22 | 17:50 | 5

@Homer P. Simpson | 03-02-22 | 18:28: alsjeblieft, er komt al genoeg shit uit.

Shoarmamasutra | 04-02-22 | 11:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Wij maken ons druk als Koning Willy een steigertje laat bouwen bij zijn vakantiehuis, mannetje Poet-in laat een paleis van 1,3 miljard bouwen aan de Zwarte zee, háhaha!!

Zenzeo | 03-02-22 | 17:48 | 6

@Kapitein Sjaak Mus | 03-02-22 | 18:11:
Goed, maxima mag mij voor straf álle hoeken van de ridderzaal laten zien. Willy moet dan toekijken vanuit zijn troon met zijn kroontje op.

SterF... | 03-02-22 | 18:14

@Kapitein Sjaak Mus | 03-02-22 | 17:58: Gooi jij maar eens een waxinelichtje, dan merk je wel wat voor mensen hier zitten.

T.R.U.M.P. | 03-02-22 | 18:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Het KGB-loopje met de rechterhand altijd strak bij het pistool raakt hij nooit meer kwijt.

Zuurteregelaar | 03-02-22 | 17:47 | 2

Zit er nog steeds in ja.

Wattman | 03-02-22 | 17:49

Volgens mij komt het door te veel judoën: arm functioneert niet meer.

Zenzeo | 03-02-22 | 17:50

wanneer komt Putin ons bevrijden....

SpookJohn | 03-02-22 | 17:47 | 5

Hopelijk maak je een grapje. Zo niet, dan heb ik het met je te doen.

Homer P. Simpson | 03-02-22 | 18:29

@T.R.U.M.P. | 03-02-22 | 18:28: Zoek eerst de betekenis van "fascisme maar eens op voordat je iets neerplempt, lampie.
Verder: Coekwaus (met een "C")

Homer P. Simpson | 03-02-22 | 18:30

@Homer P. Simpson | 03-02-22 | 18:30:
Ach, jij weet het, uiteraard. Je afkomst is duidelijk.

ZZP-er | 03-02-22 | 19:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Griezel met een theatrale persoonlijkheidsstoornis. Klein onooglijk mannetje met tieten dat zich gedraagt als een übermacho. Zijn minderwaardigheidscomplex omtrent zijn lengte en rare lijf compenseert hij met spierballengedrag. Zelfs erdogan is groter.

wijsvinger | 03-02-22 | 17:44 | 2

Het ging over Poetin, niet over Mark Rutte.

Kopieerapparaat | 03-02-22 | 17:56

@Kopieerapparaat | 03-02-22 | 17:56: Het zijn allemaal übergoden, lickamelijk gezien. Putin is in ieder geval nog een black-belt, denk dat Rutte niet verder komt dan een potje Canasta.

Homer P. Simpson | 03-02-22 | 18:31

De overgrootopa van Karin Ollongren werkte aan het hof van de laatste Tsaar. Na de revolutie van 1917 alles kwijtgeraakt. Gevlucht naar Zweden of Finland. Daar is zij nog zeer gefrusteerd over. Echt logisch om zo iemand minister van Defensie te maken in deze tijden.

Piet Karbiet | 03-02-22 | 17:42 | 1

Die revolutie was wel terecht. Net als in veel andere landen.

ZZP-er | 03-02-22 | 19:10

Putin, die Belaruslul, Erdo, die Noord Koreaanse lul, die Chinese lul en die Iraanse lul: ongezien de tyfus. De wereld zou beter af zijn zonder al die kleine frustees die vanwege hun geringe lengte zich als kleine hondjes groot maken.

darmflora | 03-02-22 | 17:42 | 2

Vergeet die hollandsche lul niet, Rutte

CleaudeSacke | 03-02-22 | 17:50

Toch grappig dat de meeste Putin-vriendjes tevens de meest verwende huilebalken zijn als er een beroep wordt gedaan op hun solidariteit, want gRoNdRecHte!1!!

de IJsman | 03-02-22 | 17:41 | 5

@SterF... | 03-02-22 | 17:54: Aha!
Nou nee.
Niemand wil hier Putin aan de macht.
Neemt niet weg dat Putin wel opkomt voor Rusland, daar waar Rutte dat niet doet en alles weggeeft.

Nuchternederland | 03-02-22 | 17:58

@Nuchternederland | 03-02-22 | 17:58: Putin komt NIET op voor Rusland, maar wil terug naar de situatie van voor 1989. Hij heeft alles wat het land bezit weggegeven aan zijn vriendjes en laat de gewone Rus zonder scrupules kreperen. De enige reden dat hij nu op de tam-tam aan het rammen is, is omdat zijn populariteit enorm daalt wegens voorgenoemde kreperende Russen die niet meer op hem willen stemmen. Tegenstanders doodschieten / vergiftigen / opsluiten begint zelfs de meest overtuigde Putin ondertussen ook wel op te vallen en dus moet er een oorlog gestart worden om het "ethnisch Russische Oekraiënse broedervolk" te bevrijden en de NAVO terug te dringen, daarbij categorisch negerend dat Rusland zelf 20 jaar geleden zelf ook bij de NAVO wilde en slechts door toedoen van Putin zelf een draai daarvanaf gemaakt heeft.
De man is zeer, zeer slecht voor Rusland en het zou me niet verbazen als hij eindigt hangend aan een touw op het Rode plein, net als de Tsaren voor hem. Als het Russische volk doorkrijgt wat voor vent het echt is, zijn ze echt niet te stoppen. zie de 2e wereldoorlog en de Russische revolutie: Stoppen gewoon echt niet voordat ze hebben afgerekend met het probleem.

Homer P. Simpson | 03-02-22 | 18:40

Ja als je zo makkelijk de inbreuk accepteert op essentiële rechten van een andersdenkende minderheid moet je niet op hun solidariteit rekenen als jouw essentiële rechten bedreigd worden door iemand als Poetin. Of bedoelde je dat niet?

president osama | 03-02-22 | 23:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Goh, ik kan me er wel in vinden, Poetin vind ik best tof. De weeïge Europese progressieve tijdsgeest maakt me een beetje kriebelig. Het hypermoralisme en de constante staat van verontwaardiging om het zoveelste schandaal. Dat beschouw ik als pijnlijk naïef, vooral omdat je daarmee je eigen vermogen tot kwaad, duister ontkent, en de mogelijkheid tot grootsheid en échte vooruitgang smoort.
De afgelopen tijd is het steeds vaker zichtbaar: de meest getalenteerde mensen veroorzaken de grootste schandalen en de middelmatige progressieve havermelkmuil krijst dan om het hardst: Cancelen! Dat is hypocriet tot op het bot. we zijn mens dus per definitie imperfect. Voor een boom om tot de hemel te rijken moeten de wortels tot de hel rijken. Ergo, ik heb meer vertrouwen in mensen die schaamteloos zichzelf durven zijn ipv die hypocriete kleffe ‘nOrMeN eN wAaRdEn’ roepers. Die verbergen vaak de meeste skeletten in de kast.
Het meeste respect heb ik voor mensen die een set intrinsieke normen en waarden hebben en zich daaraan houden, in tegenstelling tot de holle vaten die meehuilen met de wolven in het bos en de heersende tijdsgeest mee- papegaaien, dat opportunisme.

De SGP heeft mijn stem komende gemeenteraad, die is hier op het eiland de grootste en staat ergens voor. Landelijk voel ik sympathie voor JA21, PVV, BBB, BVNL, een van die partijen kan op mijn stem rekenen komende PS en landelijke verkiezingen. Je leest het: ik ben de domrechtse 1/5de colonne.

ratelaar | 03-02-22 | 17:40 | 4

Ik heb het altijd een raar argument gevonden; de SGP is wel oké, want die staan ergens voor....
Vergeet je dan dat die staan voor een middeleeuwse samenleving met onderdrukte vrouwen, geen enkele keus op gebied van medisch-ethische kwesties, alle homos terug in de kast en dat alles gebaseerd op een sprookjesboek?

SterF... | 03-02-22 | 17:58

U vergeet het ironieteken
Ik dacht, ik zeg het even, voordat men u verkeerd begrijpt.

Kapitein Sjaak Mus | 03-02-22 | 18:01

Op ons eiland is door al die import de vvd de grootste, over welk eiland gaat dit?

ademende aarde | 03-02-22 | 18:19
▼ 1 antwoord verborgen

Zou Poetin ook jihadisten repatrieren?

Als ik een terrorist was en ik zou door Rusland gerepartieerd worden dan zou ik zeggen, nee, laat mij maar in dit modderkamp.

En dat is het verschil in Nederland. Dat we nu jihadisten hebben die blij zijn gerepatrieerd te worden, ipv daar bang voor te zijn.

En democratisch... ach... dat is het hier ook niet.

Knufter | 03-02-22 | 17:39

Instituut ClingenNAVO.
Wiens brood men eet diens woord men spreekt.
Vladimir Putin speelt Seven Nation Army op de piano
www.youtube.com/watch?v=C3Privg2CcM

pjotr nicknaamtov | 03-02-22 | 17:37

Tsja, ook ik heb minder last van Poetin dan van Rutte en die anderen in Den Haag en Brussel.

Peerkeoud | 03-02-22 | 17:37

Politiek Verdeeld!! En water is nat

pane | 03-02-22 | 17:37 | 2

Moet het niet zijn: water is nad?

JohanF | 03-02-22 | 18:08

Ben zelf ook atleet.

RickTheDick | 03-02-22 | 17:35 | 2

Michael van Gerwen ook.

goedverstaander | 03-02-22 | 17:37

Op de mat met ballen?

Normpje | 03-02-22 | 17:52

Czaar Peter was 2 meter. Wist ik niet.

Piet Karbiet | 03-02-22 | 17:35

Als Poetin zich niet langer laat schofferen door idioten uit de EU kan ik er heel veel begrip voor opbrengen.
Bij Rutte heb ik heel andere gevoelens, meer een onbetrouwbare leugenaar.

likdoorn | 03-02-22 | 17:35

(De voorzitter van de Poetin fanclub hiero,)
Ik denk niet alleen dat meneer Poetin het beste is wat Rusland in deze tijden kan overkomen, ik denk ook nog eens dat meneer Poetin populairder is bij zijn eigen bevolking dan onze eigen Rutte hier bij ons. Ik weet het eigenlijk wel zeker.

VanBukkem | 03-02-22 | 17:34 | 2

15% van de bevolking heeft veel vertrouwen in onze nieuwe regering.

Piet Karbiet | 03-02-22 | 17:37

En o wee als meneer Poetin besluit om er nog eens een termijn aan vast te plakken, dan spreken we er allemaal schande van, dan roepen we allemaal in koor dat het een machtswellusteling is en dat macht corrumpeert. Maar als Mark Rutte precies hetzelfde doet dan vinden we dat blijkbaar de nromaalste zaak van de wereld.
Nee als er 1 iemand is die aantoont dat acht corrumpeert dan is het onze eigen Mark Rutte wel. Daar is zelfs een doctrine naar vernoemd.

VanBukkem | 03-02-22 | 17:47

Lijkt me goede aanleiding voor een poll:
A) Rutte
B) Putin
C) Hugo
U moet kiezen.

TheOtherWhiteMeat | 03-02-22 | 17:33 | 4

B. Hands down.

Plaque-doctor | 03-02-22 | 17:42

B. Al is Hugo een stuk communistischer en is Rutte's teflonlaag veel dikker...

GWBA | 03-02-22 | 17:51

Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge.

TheEgg | 03-02-22 | 18:31
▼ 1 antwoord verborgen

Zo blijkt maar weer dat 20% van de bevolking niet in staat is tot enige intellectuele prestatie hoe dan ook. Had ik al gezegd dat mijn vrouw Russisch is en wij deels in Moscow wonen? Putin is een moordenaar, een dief en een dictator. Hij is charmant en je kunt met hem lachen, en dat is het enige positieve wat ik over de man kan zeggen.

Red shirt | 03-02-22 | 17:33 | 14

@van Oeffelen | 03-02-22 | 18:03:
Nou en? U heeft toch ook een superdeluxe huis dat uitkijkt over een meer?

VanBukkem | 03-02-22 | 18:22
▼ 11 antwoorden verborgen

Putin heeft zelfs zonder verkiezingsfraudes nog een groter electoraal mandaat dan een gemiddeld Europees leider, en zeker meer dan Von der Leyen.

Lafayette | 03-02-22 | 17:31

Hijo de Putin

de euro middenweg | 03-02-22 | 17:31

"Want Putin is een anti-democraat."
Nee, die luitjes die wij hier hebben zitten zijn lekker democratisch. Democratisch alleen wanneer het uitkomt ja.

"We hebben waarden, normen" Ja? Wat deed Rutte dan in Oekraïne? Er zijn afspraken gemaakt in het verleden m.b.t. neutrale gebieden. Daar is het Westen mee akkoord gegaan en die afspraken worden nu constant geschonden en met moddervoeten getreden. Dat heeft Poetin tot nu toe bij ons niet gedaan. Onder de streep is Poetin op dat gebied zelfs beter te vertrouwen dan de EU of Rutte/Kaag

Kopieerapparaat | 03-02-22 | 17:30

Dan val ik dus onder de een vijfde deel Nederlanders.
Poetin is uiteraard een anti-democraat net als Rutte en de rest van de pluche plakkers. En als Europa democratisch word mag je me wakker maken.
Tjeerd wat een onzin stukje dit.

Arendsoogje | 03-02-22 | 17:30

Een laffe opgeblazen dwerg. MH17, niet eens willen meewerken. Egotripper. Gelukkig zijn al zijn rekeningen buiten Rusland geblokkeerd.

van Oeffelen | 03-02-22 | 17:30 | 4

Behalve die in Zwitserland dan. Daar laten ze allerhande gespuis toe :)

goedverstaander | 03-02-22 | 17:35

China daarentegen met Xi als grote leider is natuurlijk prima okay. Dan kijken we gewoon even weg als het te pijnlijk wordt. Ik praat niets goeds, maar Het Westen is hypocriet en decadent, en dat weten ze zowel in Rusland als China.

Lafayette | 03-02-22 | 18:30
▼ 1 antwoord verborgen

Dankzij RT kan ik wel live beelden zien van grote demonstraties in de EU. Zonder commentaar. Daar hoef ik bij de NOS niet om te komen.

Piet Karbiet | 03-02-22 | 17:29

Russen zijn prima mensen en zij hebben Putin gekozen.

ZZP-er | 03-02-22 | 17:28 | 2

Er valt niet zo gek veel te kiezen behalve Putin. De rest wordt gevangen gezet.

matatwork | 03-02-22 | 17:40

Het is natuurlijk een grote schurk. Maar wel een heel beheerste schurk die niet impulsief domme dingen doet.

Het is helemaal niet zeker dat het beter wordt als Putin er niet meer zit.

Wattman | 03-02-22 | 17:25 | 4

@Kopieerapparaat | 03-02-22 | 17:34:

Hoe je het ook wendt of keert het is relatief vredig onder Putin, kan veel erger. Dus zolang hij geen gekke dingen doet lekker laten zitten.

Wattman | 03-02-22 | 17:50

@Wattman | 03-02-22 | 17:50: dat kunnen we eenvoudig bewerkstelligen. Gewoon opdonderen uit Oekraïne. We hebben daar niks te zoeken. Dan heb je totaal geen last van Poetin.

Kopieerapparaat | 03-02-22 | 18:03

Hij is redelijk open en eerlijk over het feit dat hij een schurk is. Dat is beter dan die achterbakse aartsleugenaars hier die zogenaamd geheugenverlies hebben.

Peerkeoud | 03-02-22 | 19:15
▼ 1 antwoord verborgen

Wie had je daar dan willen hebben? Zhirinovsky?

dugo | 03-02-22 | 17:24

Vond niet ook een aanzienlijk deel van onze Turkse medelanders de Sharia best tof?

Diederik_Ezel | 03-02-22 | 17:22 | 2

Zeven op de tien vind de sharia belangrijker dan de Nederlandse wetten, als ik me dat goed herinner.

goedverstaander | 03-02-22 | 17:25

Ik vind het een hele gevaarlijke, maar ook intelligente man. Onze eigen leiders zijn minder intelligent en minder gevaarlijk, hoewel ze op dat laatste gebied wel erg hun best doen.

Trekhaas | 03-02-22 | 17:22 | 1

Het is gevaarlijk voor een land wanneer de instituties op instorten staan. En dat is hier aan de hand in het land van normen en waarden en de fantastische leider Rutte.

ChalinaRosa | 03-02-22 | 17:33

Liever een dictator die er voor uitkomt dan zo'n achterbakse gluiperd met 2 tongen die het ene in Brussel zegt en het andere in Den Haag en over beiden liegt voor de camera's van het NOS journaal.

Osdorpertje | 03-02-22 | 17:20 | 3

Duidelijk, nog nooit in de buurt geweest van een land met een strict regime anders zou je wel wat anders wensen.

miko | 03-02-22 | 17:26
-weggejorist-
Verbale_Aantijgert | 03-02-22 | 17:19 | 2

Jezus, 80 procent dus niet voor Putin. Dat is opmerkelijk.

Pekketrikker | 03-02-22 | 17:19

Kan iemand dat referendum zich nog herinneren in Nederland over de Oekraïne?

korenslager | 03-02-22 | 17:18 | 1

Zeker. Heb me kapot geflyerd.

Piet Karbiet | 03-02-22 | 17:32

Want dit is een democratie?

korenslager | 03-02-22 | 17:18 | 1

Wij zijn inderdaad een democratie want ons koningshuis is ...
Ah, ik zie wat je bedoelt.

Boeloeboe | 03-02-22 | 17:29

Zoals Poetin zou zeggen: het is niet aan ons om de leider van een ander complex land tof of niet tof te vinden. Hij heeft veel mensen in eigen lang overtuigd dat -ie betrouwbaarder is dan de rest van het politieke zooitje. En misschien wel waar. Lastig te zeggen. Land is beter dan het was voordat hij verscheen. Misschien was het nog beter gegaan met iemand anders. Maar Russen willen wel een sterk uitziende leider. En er is in tegenstelling tot populaire opinie niet zo'n eenheid. Er zijn facties die je moet binden. Poetin is een echte verbindingsman in Rusland. Dat is zijn talent. Daarom laten ze hem zitten, zo lang mogelijk. Misschien is zijn kloon al oud genoeg om in de spotlights te treden. Wat Poetin ook niet genetisch verwant aan Stalin, in het geheim?

GeenAccount | 03-02-22 | 17:17 | 2

De Russische Rutte, zegmaar?

Trekhaas | 03-02-22 | 17:23

superduperadmin was een keer een paar dagen in het Okura hotel te Amsterdam. Wie kom ik tegen toen ik buiten stond te paffen? De halve KGB + Poetin. Kort daarvoor werd mij al verzocht mij te verplaatsen (vermoedelijk door een AIVD-er) - begreep al niet waarom. Poetin verscheen vanuit een stoet van geblindeerde autos voor een etentje met wim-lex. Dit was ook meteen de laatste keer dat Poetin in Nederland was (2013 - Ruslandjaar). Is dat mijn schuld? Je weet het niet!

En in tegenstelling tot Halbe Zijlstra is dit verhaal wel waar.

superduperadmin | 03-02-22 | 17:17 | 4

@gato | 03-02-22 | 17:30: Achterlijk volk daar dus. Waarom zou je dat in godsnaam doen. Als Poetin hier in het dorp rondliep, is hij zelfs van harte welkom voor een warm bakkie leut. Ik spreek helaas geen Russisch

Kopieerapparaat | 03-02-22 | 17:43
▼ 1 antwoord verborgen

Oordeel niet over andere mensenrassen/Russen. Honden geven de voorkeur aan andere staatsvormen dan katten.

HogeNood | 03-02-22 | 17:16

Je vindt de Poetin-fans bij types die zeggen dat het hier "nog veel erger" is dan in Rusland, met de dictatuur. En bij hen die niks op hebben met echte democratie en het prima vinden als 1 man alles regelt. Vrijheden inleveren? Dat is niet erg, zo lang het maar de vrijheden van een ander zijn.

Je vindt ze ook bij types die denken dat hij "ballen" heeft. Wat zich vertaalt in: Hij hoeft nooit te overleggen, hij doet gewoon wat hij wil. Dezelfde types die zich niet afvragen waarom hij niet hoeft te overleggen, of ooit een compromis hoeft te sluiten. Types die de EU zien als kwebbelaars, want ja, 27 staten, die wel eens van mening verschillen.

Het aparte is dat diezelfde types niets moeten hebben van een centraal geleide EU, die wel "ballen" zou hebben, die wel een sterk leger zou hebben en ook iets minder vrijheden zou kennen (misschien), zoals Rusland.

Beste_Landgenoten | 03-02-22 | 17:16 | 7

Ik ben zeker geen fan van Poetin maar als je je even verplaatst in de Russische visie op de wereld is zijn beleid logisch, rationeel en consistent. 3 woorden die in Nederland uit het woordenboek geschrapt zijn. Onze premier gedraagt zich evenzeer dictatoriaal maar doet dat onder een hypocriete, democratische dekmantel. Het feit dat ik, als overtuigd democraat, meer waardering op kan brengen voor iemand als Poetin dan voor Rutte zegt veel over de staat van Nederland.

MarkiesDeBalzaque | 03-02-22 | 17:31

Zal ik mij dan maar even persoonlijk aangesproken voelen i.v.m. jouw opmerking over 'types die denken dat hij "ballen" heeft'? Want even hieronder had ik het ook over de ballen van Poetin. Ik vind dat iedereen die het op durft te nemen tegen Amerika ballen heeft. Dat staat totaal los van mijn mening over die personen.

Leptob | 03-02-22 | 17:31

Sinds wanneer is de EU een democratie?

president osama | 03-02-22 | 23:21
▼ 4 antwoorden verborgen

niets mis met conservatisme en nationalisme. Logisch dat mensen met een conservatief beeld niet dezelfde opvattingen delen als mensen die heel links georiënteerd zijn.

motje013 | 03-02-22 | 17:15

Ik wordt nooit blij van een dictator.
Dus van Poetin wordt ik niet blij.

Schadenfreude | 03-02-22 | 17:13 | 2

word

Kameraansteker | 03-02-22 | 17:16

Ik vind Putin net iets toffer dan dat gajes in Brussel.... opinions are like assholes.

Jimmy Mc Clure | 03-02-22 | 17:13 | 2

You can like them but can't lick them?

mghammer | 03-02-22 | 17:20

You can't touch it..

Jimmy Mc Clure | 03-02-22 | 18:26

Trudeau Erdogan Macron en Biden Dat zijn pas de echte enge gasten.

zoalsikhetzeg | 03-02-22 | 17:13 | 4

@miko | 03-02-22 | 17:23: waarom helemaal reizen naar Rusland? Probeer het gewoon eens in Amsterdam

yeps | 03-02-22 | 17:27

@miko | 03-02-22 | 17:23: Sorry hoor maar die gevoelens heb ik niet. Maar alleen hierom is die Trudeau een geweldige vent. want voor de rest is het een gevaarlijke gek.

zoalsikhetzeg | 03-02-22 | 17:42

Biden heeft pas ballen, al weet hij ze zelf niet meer te hangen.

Kopieerapparaat | 03-02-22 | 17:47
▼ 1 antwoord verborgen

De rattigheid straalt van Putin af. Een kontlikker die zijn tijd beide. Ondertussen zijn zwakkere broeders elimineerde en nu de though guy uit hangt. Opdondertje die zijn kleine statuur moet verbergen met hoge hakken, net Prince.

miko | 03-02-22 | 17:12

Hij kan wel beter paardrijden dan ik.

Kameraansteker | 03-02-22 | 17:12

Oeh, hij kon het echt niet langer aanzien hè. Mooi dat aaitje nog even over de zere plek.

Kameraansteker | 03-02-22 | 17:14

Die dierenbeul, is dat niet meneer Türkmenbaşy? Die vent spoort ook voor geen meter.

VanBukkem | 03-02-22 | 17:43

"Want Putin is een anti-democraat."
Juist, en daarom is de oranje pipo ook niet tof...

hotmint | 03-02-22 | 17:11

Mij is niks gevraagd

Producent | 03-02-22 | 17:10 | 1

Mij ook al niet…

Wijze uit het Oosten | 03-02-22 | 17:53

Ja, hij is anti democraat en ja, hij is een dictator. Maar ik begrijp doorgaans wel waarom hij de dingen doet die hij doet. Dat kan ik van sidderaal Rutte niet zeggen.

MarkiesDeBalzaque | 03-02-22 | 17:10 | 2

Follow the money en je snapt Rutte.

Schadenfreude | 03-02-22 | 17:11

Precies, Markies.

gato | 03-02-22 | 17:12

Ik ken Poetin niet. Dus ik vind niet zo heel veel van Poetin. Ik zou hem graag beter leren kennen. Ik vind wel dat hij ballen heeft. Dus Poetin, bij deze, kom eens een keer een avondje bankhangen in huize Leptob. Gaan we samen relativeren. Dat is de beste manier om mensen te leren kennen. Om te weten of en hoe ze relativeren.

Leptob | 03-02-22 | 17:09 | 5

Mag ik dan ook komen? Ik vind Putin wel een goede leider voor Rusland.

ChalinaRosa | 03-02-22 | 17:28

@miko | 03-02-22 | 17:18: Heeft met hoeveelheid spierweefsel te maken. Een lange maar vervette, weke, slappe man van 1.85 zoals b.v. Rutte wordt veel sneller dronken dan een kleine gespierde man zoals b.v. Poetin. Spieren bevatten veel meer water dan vet waardoor de alcohol soort van verdund wordt tijdens het drinken.

entredeuxverres | 03-02-22 | 17:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Vind hem ook wel tof.

gato | 03-02-22 | 17:09 | 1

Net Maduro van Venezuela zeker?

miko | 03-02-22 | 17:30

"want wij STAAN ergens voor. We hebben waarden, normen". Ik moest lachen.

Kameraansteker | 03-02-22 | 17:09

Maar in de link staat "Een vijfde van de Nederlanders kan prima leven met de conservatieve waarden en nationale trots zoals die momenteel worden uitgedragen door Vladimir Poetin." En dat is dus wat hij uitdraagt. Ik hoor weer bij een 1/5 minderheid.
De link mensuh, de link!

MondKapper | 03-02-22 | 17:08

Ik kan niet oordelen over Poetin, ken die hele man niet, nooit ontmoet dus kan niet oordelen. Enige wat ik over deze man weet komt uit de media en politiek, en die ken ik wel, daarom vertrouw ik ze ook niet.

Statix | 03-02-22 | 17:08

Hij is wel grappig.

aliealaaf | 03-02-22 | 17:08

Die mensen weten niet waar ze over praten. Kijk hier eens naar. https://rumble.com/vtrvnl--20220.html

Red shirt | 03-02-22 | 17:08 | 1

Ja, leuk, daar gaan we even voor zitten. Een uur en drie kwartier videomateriaal van het Russische ministerie van Waarheid.

goedverstaander | 03-02-22 | 17:10

Eenzelfde 1 op de 5 vindt de maatregelen tegen covid nutteloos.

Anymethyl | 03-02-22 | 17:07 | 1

Kijkt u even naar de poll op deze pagina.

goedverstaander | 03-02-22 | 17:12

Tuurlijk. Een vijfde stemt ook op autocratisch uitgedaagde Nederlandse politici. Overlap ongeveer 100%.

Beste_Landgenoten | 03-02-22 | 17:05 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik mag mn ook wat meer dan Rutte.

U-boot | 03-02-22 | 17:05 | 3

Bij Poetin weet je dat je genaaid wordt, en ook hoe. Bij Rutte weet je ook dat je genaaid wordt, je weet alleen nog niet hoe.

goedverstaander | 03-02-22 | 17:08

Sterker nog, het merendeel van de Trump-stemmers wordt een beetje gruizig van Vlad.

Ad Hominem | 03-02-22 | 17:05 | 1

Niet raar toch? We hebben het in beide gevallen over het type "ongelukkige (meestal) man" die aangetrokken wordt door radicale bestuurders die hun ongeluk adresseren en claimen er iets aan te willen doen. In beide gevallen willen ze ook terug naar het verleden en negeren ze daarom de waarheden van vandaag met elk mogelijk rationeel of irrationeel argument. Alles om maar niet te hoeven accepteren dat hun gelievde verleden niet meer terug komt. Als een roker die negeert dat je daar longkanker van krijgt en op een vreselijke manier dood aan gaat.

Homer P. Simpson | 03-02-22 | 18:47

Tja, 1 op de 5 vinden Erdogan vast ook een toffe peer

m.fucker | 03-02-22 | 17:02 | 6

Ruim 70% van de Nederlandse Turken heeft op Erdogan gestemd in 2018. Als ze niet in Nederland hadden gewoond was dat percentage vast lager geweest.

goedverstaander | 03-02-22 | 17:06

Het is jaren geleden dat ik een peer at.

VoltaireJohn | 03-02-22 | 17:18

Ik vind Erdogan ook best fijn: Hij gaat de inflatie te lijf met renteverlagingen en schopt iedereen er uit die wat anders wil. De man is minimaal net zo "slim" als Trump en gaat de rest van de wereld demonstreren dat het absoluut niet denkbeeldig is dat een machtig leider compleet koekwaus is en z'n land compleet naar de klote kan helpen. Zal ze doen nadenken volgende keer, als ze gaan stemmen: lesson learned...

Homer P. Simpson | 03-02-22 | 18:50
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online Casino | Online Casino | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen