Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

The Voice-regisseur Martijn N. is een zak hooi

Flapdrol

Kijk dan toch eens, wat een prachtig toeval. Helemaal links televisieregisseur Martijn Nieman, die wel érg veel gelijkenissen vertoont met Martijn N., de Voice-regisseur over wie VIJFTIEN vrouwen melding hebben gemaakt van handtastelijkheden en ongewenst gedrag, en in het midden Sander Vahle. De ex van Linda de Mol voordat Jeroen Rietbergen de ex van Linda de Mol werd: incestueus kliekje, iemand? 

Martijn N. heeft in de aanloop naar BOOS zijn sociale inboedel van het internet gedamagecontrolled, DIE Martijn N., die staat toch met klapper van een JANKINTERVIEW in het AD. Ja hij is te amicaal maar wat is nou eigenlijk het probleem. Jongens jongens wat is die gozer een wandelende zak poep met een omhulsel. Eigenlijk is het toch allemaal vooral de schuld van de vrouwen, hun mensenkennis en hun beoordelingsvermogen. Want: een jongetje of meisje pak je toch gewoon vast voor een beauty shot? "Het grappige is dat twaalf jaar geleden niemand dit raar vond." En: "Ik heb al twintig jaar een mooie vrouw." En: "Nu bekijken we alles met het vergrootglas van 2022 en is alles zo krampachtig." Over de opmerkingen: "Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad." Over de knuffels: "Ik kan er boos om worden als mensen daar van alles achter zoeken." En: "Dit is zo'n teleurstelling."

Duidelijk toch? De hele wereld ziet het verkeerd. Martijn is geen spookrijder, hij is gewoon ouderwets. ALLE anderen zitten met hun benepen tijdsgeest (namelijk die van 2022) op de verkeerde kant van de snelweg. Martijn is geen roofdier, Martijn is gewoon amicaal. En het mooie is: hij meent het vermoedelijk ook nog. Hij denkt het echt. Deze gozer heeft zo lang rondgehangen op de bavianenrots, dat hij het allemaal niet meer ziet. Vijftien meldingen, een aangifte, nog meer vrouwen die overwegen aangifte te doen en deze goedpraatsessie uit de hel: dan ben je niet amicaal, dan ben je gewoon een lul.

Reaguursels

Inloggen

Wat ik hoe dan ook niet snap is dat mannen in dergelijke posities met "high traffic" van vrouwelijk schoon überhaupt dergelijk pushy gedrag nodig zouden hebben om af en toe eens een leuke date te regelen.

RichardBandler | 25-01-22 | 17:12

Ik heb ruim 20 jaar in het hoger onderwijs gewerkt en nogal wat verleidingspogingen van vrouwelijke studenten weerstaan. Waaronder niet alleen van die, die probeerden van een 5,3 een 5,5 te maken (5,4 kwam bij mij niet voor omdat ik die nog eens nakeek en er dan een 5,5 of een 5,3 van maakte). Gewoon uit principe niet.
Maar over hoe ik me in dergelijke situaties zou hebben gedragen als ik een artiest met veel vrouwelijk fans zou zijn geweest, daar ben ik niet zo zeker van.
Ik vermoed overigens dat mijn zelfbeheersing grotendeels te danken was aan een ietwat ondergemiddelde voortplantingsdrang en de invloed van literatuur waarin zelfcontrole over driften en romantische (platonische) liefde als ideaal werden neergezet.

WirMachenMusik | 25-01-22 | 15:08 | 3

Mensen vergeten vaak dat vrouwen ook echte mensen zijn, met echte menselijke eigenschappen zoals echte seksuele verlangens. En popsterren staan bovengemiddeld hoog op het verlanglijstje.
Bovendien is seksualieit voor veel vrouwen ook een troefkaart waarmee ze veel gedaan kunnen krijgen. Een carriere in de muziek bijvoorbeeld.

Dandruff | 25-01-22 | 15:22

Hahaha, muziekleraar zeker?
Nou das bij mij nou nog nooit opgekomen, bedelen of verleiden vanswegens een onvoldoende voor Muzik ;-)

D-Fens_1963 | 25-01-22 | 15:57

Gasten op die foto zou ik als man ook voor uit de buurt blijven. Irritante masculiene ventjes die hun vuisten als een goed argument zien.

WodieBlumensind | 25-01-22 | 15:02 | 1

Wat heb jij dan voor een Calimerocomplex?

D-Fens_1963 | 25-01-22 | 15:59

Heb het idee dat er hieronder diverse reaguurders (trollen) de hele affaire bewust proberen te downplayen. Komen uit hetzelfde nest als die minkukels daar bij TVOH vermoed ik.

Cor Zakov | 25-01-22 | 14:35 | 1

Trollen zijn degenen met mening, maar zonder argumenten.
Ik heb hier echter nog geen goede argumenten tegen de rechtstaat gezien, en ook jij geeft niet inhoudelijk aan waarom die moet worden afgeschaft.

Ook voor jou ter lering ende vermaeck een stukje woke-rechtsspraak. Iedereen die de heksenjager tegenspreekt is een heks. www.youtube.com/watch?v=fYJZqJezjz4

Dandruff | 25-01-22 | 15:13

Ria Lubbers noemde Ruud 'erg lichamelijk ingesteld'.

Dooiemus | 25-01-22 | 13:40

Ik heb die uitzending van Boos bekeken. Getuigenissen van absoluut grensoverschrijdend machtsmisbruik - wat me ook weer niks verbaasde van dat wereldje - die ik zeker geloof. Alleen 1 getuigenis deed me de wenkbrauwen fronsen, snap niet dat ze die hebben opgenomen in de uitzending. Ik begrijp nu dat ik mijn wenkbrauwen niet mag fronsen om individuele gevallen omdat ik anders niet deug/hypocriet ben, dus het is waarschijnlijk verstandiger om de bek te houden. Opvallend wel dat de reaguurders en bloggers die hier het meest over kwarktassen en domme snollen tikten nu over elkaar buitelen met verklaringen hoe geschokt ze zijn. Wat een tijden.

kapoerewiet | 25-01-22 | 12:53 | 3

Ik vind mijn voorgevel 'kwarktassen' noemen van heel andere aard van mijn kwarktassen vastgrijpen, hoor.

Dooiemus | 25-01-22 | 13:43

van = dan

Dooiemus | 25-01-22 | 13:43

@Dooiemus | 25-01-22 | 13:43: ik ook, maar vergis je niet, woorden zijn sterk genoeg om een dergelijk klimaat te scheppen. Ervaring genoeg mee. Blijf bij boter op het hoofd.

kapoerewiet | 25-01-22 | 14:00

Martijn N is idd een flapdrol, maar schuivende panelen zijn ook lastig. Al denk ik dat zijn gedrag 10 jaar geleden ook toen al dubieus was.

rederijker | 25-01-22 | 12:44

Martijn Nieman is een gore laffe klootzak.
Je gore poten niet thuis kunnen houden met je oversekste gedrag en nu ontkennen en jezelf niet herkennen in de verhalen??
Wat ben je een ongelooflijke looser.
Nee meneertje, ga eens goed nadenken en kijk eens goed in de spiegel. Je bent heel laf en ook nog ziek in de kop

AnnaJL | 25-01-22 | 11:18 | 6

@AnnaJL | 25-01-22 | 13:35:

Geen medestander van Martijn maar een aanhanger van de rechtstaat.

Je stelt dat iedereen die om concreet bewijs vraagt medeplichtig is. Ter leering ende vermaeck een stukje Blackadder. www.youtube.com/watch?v=fYJZqJezjz4

Overigens ging het er tijdens de echte heksenprocessen niet zo extreem achterlijk aan toe als dit satirische fragment suggereert. En zelfs dit overdreven fragment haalt het niet bij de idioterie die de linkse woke-brigade aanbeveelt. Gelukkig maar.
Stel dat heksenjagers jouw "lynchmob tegenspreken = schuld bekennen" principe destijds actief hadden toegepast. Dan had er nu geen Europeaan meer geleefd.

Dandruff | 25-01-22 | 14:42

@kapoerewiet | 25-01-22 | 15:33:

Bedankt. En gelukkig is het niet alleen kommer en kwel, het snuffelen in oude Blackadder fragmenten maakt veel goed.

Dandruff | 25-01-22 | 17:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Eeeey, kappen met die f*****g onzin nou!
Op m’n werk maak ik wel eens het geintje; als we niet uitkijken worden we over 10 aangeklaagd omdat we op een olieraffinaderij gewerkt hebben/werken……

D-Fens_1963 | 25-01-22 | 11:07 | 1

Eens.

HeervdB1 | 25-01-22 | 12:18

Als twee individuen een koppeltje willen worden zullen er hoe dan ook grenzen overschreden moeten worden.

poppelepee | 25-01-22 | 10:58

Toen ik eerder aandacht vroeg voor de soms regelrecht tenenkrommende , denigrerende en volop ongemakkelijke seksueel getinte opmerkingen over en betreffende vrouwen hier geplaatst werd mij verzekerd dat het echt allemaal reuze meeviel / meevalt en dat het onschuldig en leuk bedoeld is.

Een broodnodige uitlaatklep. Teveel vertrutting. Geintje. Moet kunnen. En zo.

De kwetsende tegels worden toch vanzelf weggejorist werd me verzekerd.

Die uitlaatklep, daar kan ik deels echt wel in mee gaan , zeer zeker inzake de topics gewijd aan de politiek correcte en multiculti onzin.

Daar steun ik GS ook volop en graag in : nooit mainstream worden!

Maar wat mij betreft heeft moeite hebben met sommig taalgebruik en bepaalde opmerkingen richting en over vrouwen , ook hier, geheel niets met preutsheid en / of vertrutting te maken maar is het gewoon een kwestie van fatsoen.

Hetzelfde fatsoen dat bij de hoofdrolspelers (die vele stappen verder gingen en zijn gegaan) in deze zaak / zaken niet te vinden is.

"Ik zou haar doen" , "Wie zou haar doen?", "Lekkere kamelentenen" typen of het hebben over "Een dom lelijk wijf" en de (grootte van) de tieten benoemen en benadrukken bij een topic over of bij een foto van een politica.

Wat verschilt dat met opmerkingen gemaakt door de mannen waar velen van ons terecht onze bedenkingen bij hebben?

Hoe zouden de bewuste reaguurders die nu deze mannen terecht de maat nemen reageren als het hun eigen vriendin, vrouw , dochter etc. betrof?

Geintje? Moet kunnen?

Dat de kwetsende tegels toch vanzelf / snel worden weggejorist is een conclusie waar ik het helaas niet eens mee kan zijn.

Dr.Mabuse | 25-01-22 | 10:57 | 9

Ik zie als vrouw zijnde echt het probleem niet als mannen zich bedienen van termen als kwarktassen, domme hoeren of god mag weten wat voor benamingen men voor borsten, billen, vagina's en de vrouw in het algemeen gebruikt. Het wordt een ander verhaal als men dat in het echte leven tegen mij persoonlijk of tegen een andere vrouw gaat doen. Ik snap vrouwen die vallen over bijvoorbeeld de Haagse 'Bikini-lijn', de tram die naar het strand gaat. Als een man een foto van zichzelf plaatst roep ik ook wel eens 'ik zou hem doen, en jij?' Ik denk echt dat mijn leven daardoor leuker - en gemakkelijker - is dan dat van jou, maar ik kan me natuurlijk vergissen.

Dooiemus | 25-01-22 | 13:57

@Dooiemus | 25-01-22 | 13:57: ik denk dat je echt enorm veel veronderstelt en slecht leest. Zie mijn overige tegels. Ben juist helemaal niet van de heksenjacht. Ik ruik echter wat hypocrisie bij dit topic, vandaar.

kapoerewiet | 25-01-22 | 14:03

@dooiemus Een man die in een tegel een vrouw een domme hoer noemt (niet grappig) is ok, een tram naar het strand ' bikinilijn' noemen (grappig) niet... Raar.

Knitty | 25-01-22 | 14:16
▼ 6 antwoorden verborgen

Blijf op je werk gewoon met je fikken van andere mensen af. Het is zo simpel.

Ivoren Toren | 25-01-22 | 10:55

Ik heb eens op een buitenschoolse opvang gewerkt. Daar mochten docenten en vrijwilligers op een gegeven moment geen kinderen meer optillen.

Hondt | 25-01-22 | 10:54 | 2

Andersom wel? Dat zou pas discriminatie zijn.

Cor Netto | 25-01-22 | 11:02

Maf toch eigenlijk.

Dr. Worstenbroodje | 25-01-22 | 11:04

Educate your sons

thanseeuwen | 25-01-22 | 10:43

Er zijn geen daders meer alleen slachtoffers. Zoiets?

spamzuiger | 25-01-22 | 10:30 | 1

Mwoh. Straks zelfs geen slachtoffers meer maar rest ons alleen nog "goed het gesprek aangaan".

Lorejas | 25-01-22 | 10:47

Merkwaardig stuk van Mosterd. ‘Iedereen rijdt aan de verkeerde kant van de weg’ gaat immers altijd op als GS een punt maakt dat haaks staat op waar de door de NPO gehersenspoelde meute voor gestemd heeft?
Vreselijk hysterische tijden waarin twijfel en grijsgebieden niet eens meer worden overwogen om mensen te cancelen. Ik zat als vrouw ook een beetje te knipperen met mijn ogen bij sommige momenten in die uitzending en de sturende manier van vragen. Laat dit over aan een rechter (maar die zal niet meer onbevangen recht kunnen spreken nu).

kapoerewiet | 25-01-22 | 10:26 | 2

We mogen Ali B pas een amorele machtswellustige gladjanus vinden die kwetsbare meisjes inpakt en misbruikt als de rechter dat heeft besloten? Helder! Sue me.

Wiebenick | 25-01-22 | 11:41

@Wiebenick | 25-01-22 | 11:41:

Of als er ander *echt* bewijs is waar de rechter om onduidelijke redenen niet naar kijkt.

Maar je snapt toch hopelijk wel waarom "trial by twitter" jaren na dato geen reden is voor een heksenjacht?
Als het contact destijds ongewenst was had ze destijds nee moeten zeggen, of destijds naar de politie moeten stappen.

Dandruff | 25-01-22 | 11:59

Youtube - Alle Mannen Moeten Dood

Een vrouwvriendelijk lied.

"Alle mannen moeten dood
Nu zou je zeggen: "alle mannen?"
Ja, dat zie ik groot
Alle mannen, alle mannen moeten dood

Er is op heel de wereld niets zo treurig als een man
Een korte broek met witte benen, en met zwarte sokken aan
Een man is heel z'n droevig leven maar op één ding uit
Dat er iets van hem in iets van iemand anders spuit

Alle mannen moeten dood
Katholiek of protestant, mohammedaan of jood
Alle mannen moeten dood

Qua gevoelens komt een man niet verder dan een kind van vier
Op intellectueel gebied is het een pantoffeldier
Maar al is ie nog zo lui voor één ding heeft ie altijd tijd
Dat er iets van hem in iets van iemand anders glijdt

Alle mannen moeten dood
Met een geweer, met cyaankali, of met een pijp lood
Alle mannen moeten dood

Stuk voor stuk zijn alle mannen stukken onbenul
Dol op voetbal, Belgisch bier, en oeverloos gelul
Maar al is ie nog zo'n grote sul, om één ding wordt ie kwaad
Als iets van hem eens niet in iets van iemand anders gaat

Alle mannen moeten dood
Da's waar, behalve ik
Want al is de doorsnee man een lul
Ik ben een leuke pik"

tekst : Jeroen van Merwijk

AdvocatusDiaboli | 25-01-22 | 10:17 | 3

Geen probleem. Wordt geregeld.

nobodiesunmighty | 25-01-22 | 10:26

Jeroen heeft het goede voorbeeld gegeven.

gestoptmetroken | 25-01-22 | 10:35

Bij de eerste regel dacht ik al: dit is een "van Merwijkje". Was een Geniale songwriter...

Spartaan1888 | 25-01-22 | 10:44

Is er eigenlijk al iemand veroordeeld?
Niet door twitter maar door een heuse rechter?

We zijn met zijn allen al veel woker dan we denken.
Om met t-shirt held Che Guevara te spreken; "waarom tijd verspillen aan een proces als je iemand dood kan schieten". Dat laatste is nog niet aan de orde maar ik zou er ook niet heel raar van opkijken als dit schandalen daar een keer toe leidt.

Dandruff | 25-01-22 | 10:17 | 5

@Dandruff | 25-01-22 | 14:35: Vrijheid van meningsuiting is een groot goed in een rechtsstaat, derhalve mag ene J. Rowling haar mening vrijuit verkondigen en iedereen mag daar vervolgens even vrijelijk wat van vinden, ieder op zijne/hare dan wel genderneutrale wijze.

Wiebenick | 25-01-22 | 17:29

@Wiebenick | 25-01-22 | 17:29:

Je mist om diverse redenen de point.

Ten eerste wordt Rowling juist *NIET* om haar mening aangevallen. Zij wordt aangevallen om een mening die zij nooit gehad heeft. Maar de woke-brigades zijn te lui en te laf om op te zoeken wat zij *wel* heeft gezegd.
Dat bedoel ik met het overboord gooien van de rede.

Ten tweede wordt Rowling niet zozeer bekritiseerd om een mening die zij *NIET* heeft. Zij wordt ontslagen; geboycot op het jubileum van haar eigen creatie; Rowling en haar gezin worden bedreigd en hun NAW gegevens worden op internet verspreid.

Om een mening die zij *niet* heeft.
Een mening die juridisch trouwens 100% legaal is.
Maar zij en haar gezin worden zwaarder gestraft dan menig kinderpooier (in GB nogal een probleem).
Dag rede, dag rechtstaat.

Dandruff | 25-01-22 | 20:32

@Dandruff | 25-01-22 | 20:32: Zij heeft kanttekeningen gezet bij de heersende "woke" ideologie, en dat is wel degelijk een mening. Vervolgens steekt er een storm van verontwaardiging op, niet bijzonder verrassend, en mevrouw vangt veel wind. Zo gaan die dingen, ook in een rechtsstaat. Die, net als deze mevrouw en haar gezin, volgens mij nog behoorlijk recht staat en ook de rede is niet plotsklaps weggewaaid. Leuk is anders natuurlijk, maar that's life.

Wiebenick | 25-01-22 | 21:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja, mooi hoor allemaal. Maar pak nu eens dat straat gajes aan, wat loopt te sissen, schelden en dreigen. Maar dat zal wel niet gebeuren ,denk ik zomaar..

streknek | 25-01-22 | 10:13

Van alle tijden, ik schopte 22 jaar geleden al een uitzendkracht in de hoek wegens dit soort (en nog erger) gedrag tegen mijn vrouwelijke collega's, 10 jaar later was hij de manager van mijn chef maar durfde me nog nooit recht aan te kijken, hij wist dat ik het wist, gewoon in de hoek schoppen, werkt altijd, niet toegeven en geen intimiderende s*** accepteren, niet tegen vrouwen en/of mannen.

onesolution | 25-01-22 | 10:09 | 4

Helemaal mee eens, iedereen begrijpt het verschil wat wel en wat niet kan. Ook u destijds. Al die verhalen; "er kan niets meer" , als je dat onderscheid niet meer kan maken is er iets duidelijk mis.

johnyl | 25-01-22 | 10:37

@johnyl | 25-01-22 | 10:37:

Als iedereen het verschil weet tussen wat wel en wat niet kan, waarom wisten die dames dat destijds dan niet?

Niemand pleit hier voor het recht op aanranding. Verstandige mensen waarschuwen wel dat via twitter verspreide "hervonden herinneringen" van een aanraking 2 jaar geleden onvoldoende zijn voor een heksenjacht.

Dandruff | 25-01-22 | 11:06

@zwellevertje | 25-01-22 | 10:21:
Nouja het zal niet helpen met de geboortecijfers, bedoel, het risico is nu wel groot dat je ineens allemaal beschuldigingen om de oren krijgt, dan kan je je beter afzijdig houden. Maar ja dan worden we ingehaald door allerlei andere groeperingen, maar niemand boeit het.

Kale dodo | 25-01-22 | 11:14
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien verlangt Martijn Nieman ook terug naar de tijd waarin hij zo lekker vrijpostig kon zijn: "[...] waarin Tim Hofman lekker vrijpostig doet in een tijd dat je dat nog gewoon kon doen (godverdomme wat missen we die tijd)",

Festen | 25-01-22 | 10:02

Engerd.

Cor Zakov | 25-01-22 | 09:51

Opmerkelijk: het gaat uitsluitend om witte hetero mannen met enige macht of invloed, in takken van sport waar inzicht in bestaat. Het vrouwbeeld van de gemiddelde Nederturk of de gemiddelde Afghaanse koopgootrondhanger wordt uiteraard niet aan de kaak gesteld, de winkelstraat terriseren is natuurlijk geen ‘ machtsverhouding’. Moet je per morgenavond eens in de eerste de beste homo- of lesbobar voorbij komen, moet je tóch eens kijken of er daar ook zo krampachtig, benepen, kleinzielig en ‘ Victoriaans’ aan toe gaat ( ik hoop ten zeerste van niet). Typisch Nederlands: met veel bombarie pakken wat je pakken kunt, flink uit iedere proportie laten blazen door de media, en de de omvang van een veel akeliger probleem - dat al jarenlang zichtbaar is in de winkelcentra van grote steden en de kelderboxen van de Bijlmer - links laten liggen. En vervolgens met al je gejank en gejammer met een goedkope vlucht naar Ibiza gaan om daar een weekje lang de beest uit te hangen. Wanneer is het hier eens voorbij met de ‘veramerikanisering’ van de moraal? Want alleen in burgerlijke witte Amerikaanse kringen, in Zweden en bij de BBC is dit verder een issue. Of dacht u dat de Fransen inmiddels flauw vallen als er weer eens een burgemeester of minister op een scooter wordt aangetroffen met een veel jongere partijmedewerkster? ( of is daar geen sprake van machtsverhoudingen?) Of dat je in Italië of Spanje die leuke acteerbaan krijgt zonder hanky-panky? Voor excessen hebben wij in dit land uitstekende wetgeving. En de uitstekendheid van die wetgeving is juist daar om heksenprocessen en volksgerichten te voorkomen. Het veroordelen, cancellen en uitwissen van mensen voordat überhaupt duidelijk is wat er precies aan de hand was begint griezelige vormen aan te nemen. De WET. Alleen en uitsluitend de wet. Niet de Telegraaf, niet Ingrid van Engelshoven, niet Nijman, niet ‘M’ , niet buurvrouw Truus of je tante.

bisbisbis | 25-01-22 | 09:46 | 7

Eens.
Anders kunnen we maar beter allemaal met een dwangbuis om in een hoekje gaan zitten.
Bij excessen hebben we de wet.

Nuchternederland | 25-01-22 | 10:53

Nee. Zie Ali B.

Ivoren Toren | 25-01-22 | 10:57

Precies! Onze gevoelens, gedachten en meningen over eventuele ranzige ervaringen bij de Voice zijn van geen enkel belang. Laten we een cordon van zwijgen leggen rondom meisjes (en jongens?) die met deze verhalen komen, totdat de rechter heeft gesproken, en geen minuut eerder. Dat zal ze leren.

Wiebenick | 25-01-22 | 12:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Tsja, sommige vrouwen vallen nu eenmaal op foute mannen. Waarom toch steeds die gespeelde verontwaardiging als dat vervolgens ook publiekelijk bekend wordt?

* Il Principe * | 25-01-22 | 09:37 | 5

@Beste_Landgenoten | 25-01-22 | 09:42:
Dat hebben we je nooit verteld, Landgenoot, maar we hebben in het dorp een speciaal X66-alert via de app gelanceerd. Komt er een foutstemmer aan, krijg je tijdig een waarschuwing en kunnen we ruimschoots op tijd wegduiken voordat ze beginnen met sociaal wenselijk gezwatel.

Graaisnaaiert | 25-01-22 | 09:55

@Graaisnaaiert | 25-01-22 | 09:55 Ehehe.

Ashtrey | 25-01-22 | 10:00
▼ 2 antwoorden verborgen

IK wil eerst weten wat de beschuldigingen zijn. Als dat namelijk in de orde is van "wat heb je een geil broekje aan" zeg ik hou nou eens op met dat gezeik. Ik zou het nooit zeggen, maar moet je daarvoor helemaal kapot? Nee.

TheBigKirth | 25-01-22 | 09:37 | 2

Onwillekeurig denk ik dan toch ook aan zijn ex-vrouw Linda: Zou die Jeroen in bed ook zo'n ondeugend baasje zijn geweest en wat vond Linda daarvan?

Beste_Landgenoten | 25-01-22 | 09:45

@Beste_Landgenoten | 25-01-22 | 09:45:
Jimmy Savile schuwde seks in een oogkas van een lijk niet.
Waarom zou Jeroen anders zijn als het lijk al naast hem ligt?

gestoptmetroken | 25-01-22 | 10:41

Beetje over de top GS. Stel je voor dat D66 gaat voorschrijven hoe iemand zich in het dagelijks leven correct dient te gedragen. The horror ..

ChatBot | 25-01-22 | 09:26 | 2

Heee wat een goed idee!
Ik zal het meteen doorgeven..

Beste_Landgenoten | 25-01-22 | 09:28

Het gaat hier over dat huilie-huilie-interview.

Schoorsteenveger | 25-01-22 | 09:36

Wat een enge gasten op deze foto. 6 billige champagne en flashlight helpt niet echt waarschijnlijk

Auchie | 25-01-22 | 09:25 | 1

ik dacht dat hans van willigenburg was herrezen

drastic | 25-01-22 | 10:13

Maar heeft ie ook een enorme lul? Ik wil eigenlijk gewoon alle dickpicks van de heren even op een rijtje. Misschien kunnen we er een leuk quizje van maken.

John McClane | 25-01-22 | 09:24 | 3
-weggejorist-
Greenlivesmatters | 25-01-22 | 09:42

@Greenlivesmatters | 25-01-22 | 09:42: waarin drie meiden van Holland in stoelen blind kiezen voor een sex partner op basis van een dick pick en pas de man zien als ze hun stoel laten draaien.

P-unit | 25-01-22 | 10:29

Heeft die rechter nou twee borstimplantaten in zijn konen?

Spartaan1888 | 25-01-22 | 09:24 | 1

Ja

zokanhetookja | 25-01-22 | 10:39

Waar was deze mevrouw toen het sisverbod in 020 geen doorgang kreeg ?

De Amsterdamse Mandy Sleijpen organiseert aankomende zaterdag een manifestatie tegen seksueel geweld op de Dam. "Ik wil de slachtoffers laten weten dat ze niet alleen zijn." Een van de sprekers die zaterdag zal aansluiten, is cabaretière Karin Bloemen.

Cornelis12 | 25-01-22 | 09:22 | 2

Zij is een echt slachtoffer van een zedenmisdrijf. Ik hoop dat zij ook niet zoveel op heeft met vrouwen die zich wat aangedaan voelen na een kneepje in de bil. (Wat uiteraard ook niet oke is en zeker niet op werk, maar je begrijpt wat ik bedoel).

letopuwzaak | 25-01-22 | 09:35

The usual suspects.

Schoorsteenveger | 25-01-22 | 09:35

By the way, heeft iemand al iets gehoord over Jeroen Pauw? Die had toch ook een aardige reputatie...

Stijlicoon | 25-01-22 | 09:21 | 4

Loretta was geen 15..

lirft | 25-01-22 | 09:23

Ander verhaal: was geliefd bij vrouwen.

Jan, Leiden | 25-01-22 | 09:33

@Jan, Leiden | 25-01-22 | 09:33: Wie zegt dat de heren in kwestie dat ook niet zijn? En dus niet beter weten dat ze altijd aandacht krijgen?

Nuchternederland | 25-01-22 | 10:55
▼ 1 antwoord verborgen

Ik (man) wordt zo vaak aangeraakt. Niet alleen door familie en vrienden, maar ook door vrouwelijke collega's (en een enkele man). En niet eens omdat ik nou zo aantrekkelijk ben, maar gewoon omdat ze me een aardige vent vinden (of 'wa bende toch een lekker jong' zoals de dames op kantoor het zeggen). Word ik daar altijd blij van? Zelden! Soms is het zelfs ronduit ongemakkelijk. Toch voel ik niet de minste behoefte om naar welk loket dan ook te stappen.

Stijlicoon | 25-01-22 | 09:20 | 4

Gewoon afwachten tot het nog iets ongemakkelijker wordt. Dat het nét over die grens gaat en het nét niet meer prettig aanvoelt maar nog steeds niet zoveel is dat je zegt "ik word aangerand". En dat dan elke dag weer.

Schoorsteenveger | 25-01-22 | 09:34

Ik raad je aan te zeggen dat je weet hoe appetijtelijk je bent, maar dat je al dat geknuffel niet prettig vindt. Het is bij jou niet bedreigend of intimiderend, maar als je het niet wil mag je er best wat van zeggen.

letopuwzaak | 25-01-22 | 09:39

Ik weet wat je bedoelt, maar vergeet niet dat het voor een man minder bedreigend over komt dan voor een vrouw. Denk ik.

Nuchternederland | 25-01-22 | 10:57
▼ 1 antwoord verborgen

Dat interview in het AD ga ik niet lezen. Zit achter de betaalmuur. De foto van die drie mannen is niet flatteus.

Rest In Privacy | 25-01-22 | 09:20

Ali B als verkrachter (verdacht van) trekt deze handtastelijke mannen nog dieper het ravijn in.
Niet dat dit erg is!

MargauxGrandCru | 25-01-22 | 09:19

Oh wat erg
Straf alle mannen

RickTheDick | 25-01-22 | 09:19

Ik vind helemaal goed. Niet om de persoon want die ken ik niet maar we zitten kennelijk met een maatschappelijk probleem opgezadeld dat het een cultuur is dat "wij" mannen nog wel eens iets te makkelijk ons boekje te buiten gaan tegen vrouwen. Dus laat maar komen en laat er maar gedragsspecialisten op los.
Elke "ff knuffelaar" of elk "amicaal" figuur dat hierdoor gaat denken, "ehm, kut, ja, dit zou ik toch niet moeten doen, ik dacht alleen maar en ik wilde alleen maar en ik heb nooit bedoeld om..." is pure winst. En ook dat het voor m.n. wat onzekerder vrouwen in afhankelijke posities duidelijk wordt dat het heel normaal is om "hey, wat doe je nou? Handen thuis, gek" te zeggen in plaats van te denken, durf ik dat wel, bedoelt hij het wel zo, lag het ook niet een beetje aan mezelf. Het antwoord is nee, het lag niet aan jezelf. Wij mannen zijn niet zo goed in het lezen van hints maar dat is geen excuus om ongevraagd aan je te zitten. Wij kunnen ook gewoon vragen of je het goed vind dat...

Graaisnaaiert | 25-01-22 | 09:18 | 6

@Roos | 25-01-22 | 09:48:
Dat zou je denk ik per situatie moeten aanvoelen maar je kunt ook beginnen om je empathie verbaal uit te drukken. "Jeetje joh, gaat het wel?" Zoiets. Als iemand echt op breken staat dan merk je het wel of hij/zij er behoefte aan heeft maar om iemand die al erdoorheen zit ongevraagd een arm om de schouder te leggen kan ook net tegenovergesteld werken. Maar het blijft moeilijk omdat het per persoon en situatie kan verschillen. alleen is een troostende arm nog iets anders dan van daaruit gaan lopen voelen en strelen.

Graaisnaaiert | 25-01-22 | 10:06

@Graaisnaaiert | 25-01-22 | 10:06: ben het met je eens hoor.
In films en pulpseries voor jongeren zie je echter dat die momenten vaak worden aangegrepen om verder te gaan.
Dus de invoelende klasgenoot gaat troosten en zo ontstaat vanuit kwetsbaarheid een romantisch vervolg

Roos | 25-01-22 | 10:13

Dat kan. Goed punt. Maar ik vind dat adagium "het ligt niet aan de vrouwen" erg vreemd. Ik las ergens ook een vrouw die dat schreef en twee zinnen later "het ligt aan het werkklimaat". Dat was ik volledig met haar eens. Maar dan is dat niet consistent, want de vrouwen zijn OOK onderdeel van het werkklimaat.

Overbodig, maar kennelijk noodzakelijk, om altijd aan te geven dat ongewenst gedrag niet voor niets ongewenst is. Maar als mannen kennelijk zo slecht zijn in hints en signalen opvangen en vertalen, mag je dan -nogmaals: geen verwijt- dan ook van vrouwen vragen ook bewust te maken van de signalen die ze uitsturen?

Dit is een gevoelig onderwerp, maar kijk eens het interview van Jordan Peterson met zo'n gast van VICE. Welke regels meoten er gelden op de werkvloer? Hele valide, goede punten... We weten het niet.

BBRDWR | 25-01-22 | 11:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Wow, maar ergens heeft ie wel een punt toch? 15 vrouwen zijn wel veel, maar een hand op de schouders? Een knuffel? Heb je die showbizz wel eens gezien? Het is een grote kleffe orgie. Ik vind het ook wel de taak van een regisseur om strontnerveuze kandidaatjes gerust te stellen. Een hand op de schouder, bemoedigend klopje, is toch niet fout? Natuurlijk als het verder gaat dan dat is het een ander verhaal, dan wordt het al snel seksueel, maar is dat hier gebeurd?

Persoonlijk vind ik het nogal bagetalliserend naar de vrouwen die daadwerkelijk aangerand zijn door dergelijk tuig om nu ook onschuldige aanrakingen onder grensoverschrijdend gedrag te scharen. Dat is wat mij betreft echt niet dezelfde categorie.

Deze mening zal wel niet de gangbare zijn en wellicht dat deze meneer ook een ongelofelijke lul was die zijn poten niet thuis kon houden, maar als klopt wat hij zegt. Is hij dan fout geweest? Oprechte vraag. Natuurlijk kan het heel goed zijn dat het niet klopt wat hij zegt, maar stel dat?..

BBRDWR | 25-01-22 | 09:17 | 2

Exact.

TheBigKirth | 25-01-22 | 09:37

"Een oud-collega van Martijn, die werkte bij de redactie van Superkids, besloot ook een boekje over hem open te doen. ,,Ze vertelt dat ze op een avond na de opnames ineens onverwachts een hand onder haar trui voelde glijden. Martijn maakte met zijn hand haar BH los en liep daarna lachend naar zijn auto”.

Heeeeel normaal.

James St John Smythe | 25-01-22 | 10:39
-weggejorist-
Greenlivesmatters | 25-01-22 | 09:13

Hmmm, op Wikipedia is de aangemaakte pagina over Martijn gedeeltelijk gecensureerd. o.a ene moderator genaamd Fred Lambert is er mee bezig. Is normaal gesproken geïnteresseerd in heemkunde en zuidoost Brabant. Tja

Cornelis12 | 25-01-22 | 09:13

Kerels van rond de vijftig moet gewoon met hun gore klauwen van grietjes die makkelijk hun dochter kon zijn afblijven, zo simpel is het. Geen enkele reden voor de huilies alles maar weer op dat leipe woke te gooien. Sterker nog, dat leipe woke moet weg uit onze samenleving en dat helpt niet als geyle mannetjes hun geyle tengels niet thuis kunnen houden en vervolgens als daar problemen door ontstaan het op die afschuwelijke woke cultuur te schuiven, dat is nogal contra productief.

zwellevertje | 25-01-22 | 09:12 | 4

@AdvocatusDiaboli | 25-01-22 | 09:24: "als het goed is..." het is gvd de afgelopen dagen wel gebleken dat het NIET goed is, hou dus onderhand eens op met het slachtoffer uithangen, zo moeilijk is het allemaal niet, wat snapt u niet aan het woord "machtsverhouding"? Oh, en dat wijf van Macron is gewoon een pedo die ze toendertijd de bak in hadden moeten gooien.

zwellevertje | 25-01-22 | 10:11

@zwellevertje | 25-01-22 | 10:11:
Je snapt em niet. Het gaat niet om het leeftijdsverschil. Dat is helemaal niet relevant. Het gaat om mensen zelf laten kiezen wat ze willen.

Als een jonge man met een oudere man wil gaan
als een jonge man met een oudere vrouw wil gaan
als een jonge vrouw met een oudere vrouw wil gaan
als een jonge vrouw met een oudere man wil gaan

moeten ze dat lekker zelf weten. Daar ga jij helemaal niet over.

AdvocatusDiaboli | 25-01-22 | 10:25
▼ 1 antwoord verborgen

Enerzijds is het zeker een groot probleem dat er figuren rondlopen die vooral bezig zijn uit te zoeken welke kandidaat ze kunnen binnenhengelen voor een potje sex met leeftijdsverschil.
Maar een puntje waar die meneer wel gelijk in heeft is dat de moraal verandert. Vroeger zongen we gezellig mee met Ernst Jans met “Belle Hélène “. Dat ging toch echt over een meisje die nog lang geen zeventien was en toen ze het bed ingelokt was er echt nog als een kind uit zag. Het was een lied maar niemand had er problemen mee. Laat staan het lied van Bruce Springsteen “I am on fire”. Vroeger kon dat, nu onacceptabel. In de voice gaat het even niet om liedjes, maar om mensen die erg knuffelig zijn en daarna de uitbreidingskaart spelen. Alsnog viespeuken dus en die hebben geen recht op het argument van de veranderende moraal.

Tapioca pudding | 25-01-22 | 09:09 | 5

"Maar een puntje waar die meneer wel gelijk in heeft is dat de moraal verandert."
Als hij dat zo scherp ziet, dan is het een raadsel dat hij volhardt in zijn o, zo amicale gedrag waarvan, zoals hij zelf weet te melden, ook zijn collega's zeiden van "zou je dat nou wel doen?".

Schoorsteenveger | 25-01-22 | 09:19

Ik vind je afsluitende zin wel mooi.

letopuwzaak | 25-01-22 | 09:27

young girl union gap

pete1023 | 25-01-22 | 12:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Die Sander Vahle is fout. T-shirt onder een overhemd. Fout. Verkrachting van outfit. Z’n riem zit los in de broek. Dus verdacht. Gescheiden van Linda de Mol. Dus er eerst wel mee getrouwd geweest. Dan hoor je opgesloten te worden.

Normpje | 25-01-22 | 09:09

Nee is nee en ja is ja! Alles daartussen is één groot spanningsveld.

EEGlivesagain | 25-01-22 | 09:08

Typisch excuus van dit soort sexuele roofdieren: "ach, een beetje aanraken moet toch kunnen" en "volgens mij vond ze het niet erg" of er is helemaal niks gebeurd" en "ze wilde het zelf" Vrouwen (en mannen) overigens ook, voelen echt wel het verschil in de intentie van een aanraking en gedrag. En de dader weet en kent dat verschil ook. Dus geen jankverhalen aub.

johnyl | 25-01-22 | 09:06

Dat tv-wereldje trekt een soort mannen én vrouwen aan, waardoor die soort er oververtegenwoordigd is.
Net zoals je dat bij bankiers en advocaten op de Zuidas ziet.

Die figuren vinden het onderling normaal om een ander te gebruiken of gebruikt te worden. Opportunisten, alfa-mannetjes, narcisten, borderliners... Alleen snappen ze niet dat hun bubbel-gedrag niet voor iedereen geldt en daar gaat het mis.

Zo'n regisseur die het hebben van een "knappe" vrouw min of meer als reden opgeeft dat zijn gedrag dus (?) niet sexueel overschrijdend is, kun je gelijkstellen met het niveau holbewoner.

Jammer dat dit soort mensen het verpest en er nu voor iedereen een normverschuiving dreigt te komen.
Hoe ver gaat het? Een kind in de klas dat huilt omdat zijn huisdier is overleden met een docent ernaast die geen arm meer om het kind mag slaan?

Roos | 25-01-22 | 09:05 | 14

@Robin Hood | 25-01-22 | 09:17:
Precies voor dit soort toestanden vrees ik nu ook eerlijk gezegd. En daarmee een verkilling van onze maatschappij. En iemand die totaal onschuldig een stempel krijgt.

Jan, Leiden | 25-01-22 | 09:43

Ik heb in 2011 clown Bassie voor m'n camera gehad. Hij poseerde na een optreden met iedereen die maar wilde voor een foto. Een moeder vroeg of haar dochter op schoot bij Bassie mocht, en toen heeft hij in heel duidelijke bewoordingen uitgelegd dat hij zoiets nooit (meer) zal doen, vanwege de ellende die hij daarmee (toen al) in het verleden heeft gehad. Maar de grenzen zijn zoek, helaas.

Zupschufter | 25-01-22 | 09:45

@Roos | 25-01-22 | 09:41:
Wat erg voor die man. En wat een gemene en vileine vrouw.
Dan is je echt wat aangedaan... arme man. En daargaat ook je referentie. Ik zie mannen nog wel aangiften doen wegens smaad.

letopuwzaak | 25-01-22 | 09:59
▼ 11 antwoorden verborgen

Had ik dus gewoon 12 jaar lang enorm amicaal kunnen zijn met allerlei mooie jonge vrouwen zonder dat het strafbaar was! Krijg er meteen enorme fomo van.

Beste_Landgenoten | 25-01-22 | 09:04

"Ik heb al twintig jaar een mooie vrouw."

Benieuwd hoe zo'n vrouw er uit ziet.

Cornelis12 | 25-01-22 | 09:03 | 5

Valt het je ook op hoe vaak dit soort figuren het over "ik" hebben? Linda de Mol ook. Ik ik ik...

Roos | 25-01-22 | 09:06

Misschien wil zij wel niet bepoteld worden. Raakt haar haar van in de war.

Sierstrip | 25-01-22 | 09:40

Ja fascinerend hoe hij met zo’n argument die hij als ondersteunend ziet eigenlijk onderstreept hoe fout zijn redenaties zijn.

Moresnetunited | 25-01-22 | 09:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een opluchting voor al die meiden en vrouwen dat ze na dit vlammende betoog van Mosterd komend weekend eindelijk naar de kroeg kunnen zonder te worden bepoteld en besist door hitsige gasten die er in recordtijd 15 pils en een pil in hebben liggen.

Schulzie | 25-01-22 | 09:02

Aan de ene kant zie ik dat de metoo heksenjacht met veroordelingen op basis van verdenkingen plaatsvinden maar aan de andere kant zijn 15 meldingen wel erg veel. Dan moet er haast wel een kern van waarheid in zitten.

Mahatma | 25-01-22 | 09:02 | 3

Als men vind dat een arm om de schouder het al waard is om een melding te doen dan gaan we nog heel wat meldingen meemaken.

2voor12 | 25-01-22 | 09:05

Wat ik zie is iemand die een vlucht naar voren probeert te maken. "Jij beweert dat ik handtastelijk was, ik beweer dat ik niet meer dan amicaal probeerde te zijn. Eens kijken wie er wint." Waarom anders een interview nog vóórdat het officieek bekend is geworden dat het over jou gaat, die meldingen en die aangifte.

Schoorsteenveger | 25-01-22 | 09:13

@2voor12 | 25-01-22 | 09:05:
Nou, het moet toch wel een ietsjepietsje meer zijn geweest dan dat.
"Mijn editors zeiden nog: 'Martijn, jij bent altijd zo lekker bezig met die kandidaten, ben je niet bang dat iemand dat verkeerd opvat?'

Schoorsteenveger | 25-01-22 | 09:15

Nu zou het artikel waarde hebben als omschreven werd waar die regisseur de grens heeft overschreden, met welke niet toegestane aanrakingen of wanneer sprake was van niet gewenste sex. Zelf beweert die regisseur alleen mensen bij schouders te hebben aangeraakt om kandidaten over de zenuwen te helpen. Wanneer we in dat geval zouden spreken van ongewenste intimiteit, mag een mens dan een ander mens nog aanraken? Denk ook eens aan een hand op een knie? Mag dat dan ook al nu niet meer? Binnenkant bovenbeen is uiteraard wel zeer ongewenst, snapt iedereen toch? Maar dat mensen in het sociale verkeer elkaar helemaal niet mogen aanraken, wat een kille bedoeling?
Eerst wil ik nu dus feitelijk weten op welke wijze deze regisseur over de schreef is gegaan voordat ik daar een oordeel over zou kunnen vellen. En dan nog is het aan de rechter.
Verder zouden we raar genoeg voor een wet moeten omschrijven wat nog wel is toegestaan en wat niet, anders kan straks een schouderklop of een troostende hug ook niet meer?

Jan, Leiden | 25-01-22 | 09:01 | 12

@Duwbak_Linda | 25-01-22 | 09:22:
Jazeker, dat vind ik dan ook niet ok op intieme plekken zoals omschreven, een achterwerk zie ik als intieme zone en bij een minderjarige kan het al helemaal niet, al niet zonder toestemming bij een volwassene. Maar mijn vrees is dat we iets gaan creëeren waarbij je al een ander nergens meer durft aan te raken.

Jan, Leiden | 25-01-22 | 09:28

@Jan, Leiden | 25-01-22 | 09:28:
Ik doe het gewoon niet tijdens mijn werk, ook niet bij collega's.
En meer vrijheid leidt vaak tot meer regels. Dat is wel grappig om te zien. Alternatief is alles weer scheiden.

Duwbak_Linda | 25-01-22 | 09:41

@Duwbak_Linda | 25-01-22 | 09:41:
Nee, bij collega's niet nee. Maar kinderen die ik geruime tijd kende troosten om wat dan wat voor verdriet ook heb ik altijd gedaan. En dat zijn nu gelukkig warme en fijne persoonlijkheden geworden!

Maar ik vrees straks wel voor een koelkastenmaarschappij in de toekomst, maar dat zoeken ze maar met elkaar uit dan, niet meer mijn zorg.

Jan, Leiden | 25-01-22 | 09:48
▼ 9 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Rooie_dakhaas | 25-01-22 | 09:01

Weet u wie ook een zak hooi is?

Geil Kippetje | 25-01-22 | 08:56 | 2

Die gast met z'n enorme lul?

keestelpro | 25-01-22 | 09:01
-weggejorist-
CHOKKO | 25-01-22 | 09:42

Zaterdag manifestatie tegen seksueel geweld in Amsterdam. Dat zal dan wel over de witte, oudere Nederlandse man gaan. Over wie anders?

Normpje | 25-01-22 | 08:55 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Maar wie is die wenkbrauw op rechts dan?

FogerRederer | 25-01-22 | 08:54 | 1

Ali B

Degrelle | 25-01-22 | 09:27

Lekker belangrijk allemaal.

Atheist-Priest | 25-01-22 | 08:54
-weggejorist-
Grifverkeerd | 25-01-22 | 08:51 | 1

Bruine schoenen, zwarte broek. Martijn kent geen beschaving. Zoveel is wel duidelijk.

Duwbak_Linda | 25-01-22 | 08:51

Ik heb het nog nooit een probleem gevonden vriendschappelijk met vrouwen om te gaan en ja daar hoort ook gearmd over straat gaan, even de armen om elkaar heen, een kus op de wang bij begroeting. In een tijd waarin je elkaar een stoot met de elleboog schijnt te moeten geven is dat natuurlijk uit den boze.

Het rare is dat de meest frivole, sexy geklede, zwaar opgemaakte, gebotoxte of gefacelifte vrouwen, alle drie voor mij geen knapperds maar afknappers, daar nu, samen met Mosterd, plotseling een probleem mee hebben.

Mannen, er zijn momenten dat zelfs wij niet aan seks denken, er lopen al genoeg mensen met steriele kleding en meerdere maskers rond. De evolutie vindt geen voortgang als alle mannen bij elke vrouw 1m, 1,5 m of 2 m, afhankelijk van het land, afstand houden en vice versa.

bergsbeklimmer | 25-01-22 | 08:51

Nou mag die engerd van een Hofman misschien een (ex) vriendje van Geenstijl zijn, maar als je niets hebt ga er dan niet iets van proberen te maken.

Baytep | 25-01-22 | 08:50

Met deze benadering is dus elke vrouw een slachtoffer en elke man een dader? Waar kennen we dit ook alweer van? Misschien moeten we met z’n allen weet een beetje weerbaarder worden. Een man die z’n arm om een vrouw heen slaat of een foute opmerking maakt is geen verkrachter. Zo simpel is het.

Mr Dixit | 25-01-22 | 08:48

Weg met mannen en hun piemols.

Duwbak_Linda | 25-01-22 | 08:48 | 1

Leve de vrouwen en hun vagina's

Degrelle | 25-01-22 | 09:26

Wat u nu zult gaan zien gebeuren is dat de media het narratief gaat verdraaien. Keer op keer blijken de zich volgens hunzelf boven ons gestelde, de gutmensch, de gevestigde orde, de media, the show biz. U weet wel, dat een kleine enge ons kent ons groepje. Die dus, vallen telkens weer door de mand met dit soort schandalen.

En wat gaan ze nu dus in de media doen, ze gaan doen waar ze het beste in zijn, projecteren. Het is dadelijk niet meer een probleem in hun enge clubje, maar het zijn “de mannen”. Bij voorkeur de blanke mannen, maar Ali B heeft dat wat moeilijk gemaakt.

Je gaat nu steeds meer artikelen zien waarbij men los gaat in welke kringen dit gebeurd maar hoe het komt dat “mannen” dit soort dingen doen.

DerUnterMensch | 25-01-22 | 08:48

Prima maar dan wel zo dat vrouwen ook stoppen met het misbruiken van hun voorkomen en charmes om zaken gedaan te krijgen die ze rationeel gezien anders niet zouden krijgen. De weegschaal gaat nu wel heel erg één kant op.

2voor12 | 25-01-22 | 08:47

Maar wat heeft hij precies gedaan waarom hij nu voor wandelende zak poep wordt uitgemaakt?

zuurtjeregen | 25-01-22 | 08:45 | 1

Altijd weer die details. Pure victim blaming waar u aan doet.

ChristianV | 25-01-22 | 08:46

All sex is rape!

BobDobalina | 25-01-22 | 08:44

Ik zie de kansen voor vrouwen om de top te bereiken met zienderogen verkleinen.

kleybeuker | 25-01-22 | 08:44 | 3

wat zijn zienderogen?

Neetochzeker | 25-01-22 | 09:02

Dat is precies de reden dat ze nu allerlei wettelijke maatregelen doordrukken die verplichte percentages bepalen.
Mannen zijn de jagers en de vrouwen kunnen kiezen, daar zal niets aan veranderen, enige verschil is dat de man nu moet gaan werken met botte rubberen pijlpunten.
Trouwens, vrouwen hebben sowieso een zeer dubbele moraal die bepaald wordt door het uiterlijk van de man die hen benadert.

BekiekUtMoar | 25-01-22 | 09:12

Die metafoor van een spookrijder is goed gevonden maar dan zijn er bij TVOH wel erg veel spookrijders. Misschien moeten we naar het Engelse model.

keestelpro | 25-01-22 | 08:44

Ik begrijp nooit dat iedereen (of iig al die slachtoffers) zo enorm opkijken tegen 'iedereen van de televisie'. Ik vind dat hele teeveeland sneue incestueuze bezigheden in de marge van de maatschappij. Kan komen omdat ik geen TV heb.

geheelvergeter | 25-01-22 | 08:42

Als zijn woorden, zoals dit artikel stelt, oprecht zijn, dan is er niets mis mee, mits het in overeenstemming is met zijn toenaderingen. En dat laatste is nu juist waar dit artikel van Mosterd natuurlijk wél over had moeten gaan, maar hier worden stuk voor stuk plausibel klinkende argumenten genoemd. Iets met genderongelijkheid die nooit gelijk zal worden omdat ze nu eenmaal verschillend zijn: mannen van Mars vs vrouwen van Venus.

mozaard | 25-01-22 | 08:41 | 1

Het plausibele argument dat hij een mooie vrouw heeft? Want mannen met mooie vrouwen zouden zoiets nooit doen.

Moresnetunited | 25-01-22 | 09:59

Ja Mannen™ u heeft het verbruid. De personen die baren zijn boos op u, c'est ca, en u dient ter verantwoording te worden geroepen: www.at5.nl/artikelen/213229/zaterdag-...

Had u maar de vent van Linda geen dickpics moeten laten versturen, Marco niet aan de konten van minderjarige meisjes moeten laten friemelen en Ali B zulke afgrijselijke rijmpjes door de beat moeten laten uitkramen dat menig oor werd verkracht.

Ps vrijgezelle Mannen™ hebben tot 2024 om te daten blijkbaar: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/seks...

Daarnaast dient de partner voor de copulatie een registratie formulier in te vullen. Hier een instructiefilm hoe dat werkt: www.youtube.com/watch?v=FdSFnZYA4m8

Graaf_van_Hogendorp | 25-01-22 | 08:38 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Meneer heeft al twintig jaar een mooie vrouw. Na al die jaren nog nooit verder gekomen dan de buitenkant. Morgen moet Sjonnie Wurgcontract op komen draven bij onze kersverse staatssecretaris van Cultuur (interessante vrouw!). "Zeg meneer De Mol, ik heb hier uw zendmachtiging voor mij liggen".

Hetkanverkeren | 25-01-22 | 08:37

Ik weet dat je mensen niet op hun uiterlijk niet mag be- veroordelen maar in dit geval is het wel heel verleidelijk. Wat een engerd(s).

Prutser | 25-01-22 | 08:35

15 mensen gemeld, 0 aangiftes, persoonlijk en profesioneel maar vast compleet naar de klote geholpen en GeenStijl is niet te beroerd om even een heel groot handje te helpen. Bravo hoor, erg woke van de roze brigade. Bah.

Wiezewalakristalix | 25-01-22 | 08:34 | 2

@mozaard | 25-01-22 | 08:46: heb het artikel gelezen. Volgens mij is de doofpot hier door de belanghebbenden met succes gehanteerd. Een tip voor John de Mol.

Degrelle | 25-01-22 | 09:24

Martijn Nieman heeft gewoon een punt: anno 2022 zit iedereen in de janktrein en het AD is de machinist (dat is dan wel weer geinig qua plek waar hij zelf zijn interview geeft). Het hoeft niet eens waar te zijn; aandacht gegarandeerd. Martijn heeft wel de pech dat zijn collega’s Jeroen en Ali de boel wat vertyft hebben. Die ongelukkige petsjes van Marco zullen verder wel loslopen.

de Voorzittert | 25-01-22 | 08:34 | 1

Het is natuurlijk wel in 2021 en eerder gebeurd allemaal.

Met_baard | 25-01-22 | 09:04

Dat was vroeger al. Of je een stalker/engerd was dat liep samen met of je knap was of er een beetje onbeholpen bij liep. Jongens die hetzelfde gedrag vertoonden maar wel het uiterlijk mee hadden, dat was dan flirten ofzo.

Deze generatie heeft het inmiddels tot volwassenen geschopt en zie hier het resultaat.

Anaal_Geweten | 25-01-22 | 08:34

Er is iets raars met dat wereldje.
Het gaat te amicaal en te zorgeloos.
Misschien door teveel poen.

AdvocatusDiaboli | 25-01-22 | 08:33 | 1

Ooit op een theateracademie rondgelopen? In dergelijke werelden gaat het per definitie 'raar' en 'te amicaal'. Iedereen is er super-expressief en iedereen omhelst elkander alsof ze al eeuwenlang elkaars hartsvriendinnen zijn. Moet je niets achter zoeken, tenzij je je zo gedraagt en niet uit die wereld komt.

mozaard | 25-01-22 | 08:49

Maar wie is die Botoxlul op rechts?

redthehaghue | 25-01-22 | 08:32 | 1

Dat is BafJan-Henk, visagist van de sterretjes.

Sinterbikske | 25-01-22 | 08:34

Die dames van TVOH zullen na afloop wel een duckface hebben gehad van dat ze iedereen die goed was voor hun carriere moesten pijpen.
De regisseur, de orkestleider, de coach, Ali B., Marco B., de man van het licht en de man van het geluid.

Osdorpertje | 25-01-22 | 08:32 | 1

Allemaal mannen, alsof je als vrouw niet de boom mic kunt bedienen

Met_baard | 25-01-22 | 09:03

30 jaar geleden, ja,ja, als je een meisje probeerde te zoenen en ze was er niet van gediend, dan kreeg je een douw en dat was dat . Niet vreselijk gaan schelden van "hoer" of wat al niet meer, en zeker niet gaan slaan, maar gewoon je verlies pakken, lachen als een boer met kiespijn en door. Dat zouden meer "culturen " moeten doen.

streknek | 25-01-22 | 08:32

Ouwe snoepert

dasechtgeenstijl | 25-01-22 | 08:30

Geenstijl is wel erg gebrand op het aan de schandpaal nagelen van deze mannen. Tot nu lijkt bewezen dat Jeroen Rietbergen (ongevraagd) dickpics stuurde en graag flirtte. Dat maakt hem in mijn ogen een viespeuk en dumpbaar. De rest wacht ik af.

janjoker | 25-01-22 | 08:30

En wie is die meest rechtse dan?

knutsel_ | 25-01-22 | 08:29 | 1

Waarschijnlijk Martijn N. , die stemt al jaren FvD.

Zoontzettendklaarmee | 25-01-22 | 08:39

Ik weet het allemaal niet meer. Een van mijn vrienden is ook bijzonder amicaal. Hij slaat bijvoorbeeld soms zo een arm om iemand heen. Ongeacht mannen of vrouwen. Hele vriendelijke aardige vent. Ja, zoiets zou zomaar verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden. Van mij hoeft dat ook niet altijd. Maar er zit niks verkeerds in hem (voor zover ik weet dan).

Leptob | 25-01-22 | 08:26 | 4

Wacht nou eerst het oordeel van de rechter over uw vriend maar eens af, voordat u gaat oordelen! Dat advies las ik hieronder al diverse malen, dus het zal wel waar zijn.....

KeesBruin | 25-01-22 | 08:29

Gewoon geen bier meer geven.

knutsel_ | 25-01-22 | 08:30

We moeten nu gaan nog voorzichter gaan inschatten hoe een benadering mogelijkerwijs door iemand kan worden geïnterpreteerd.
Het wordt er niet gezelliger op .
Met dank aan die klojo's die grenzen van iemand anders negeren.

AdvocatusDiaboli | 25-01-22 | 08:46
▼ 1 antwoord verborgen

Kleine correctie op de laatste zin van het artikel: laten we zeggen dat Martijn N. gewoon een amicale lul is. Die kwalificatie dekt alles in één keer.

KeesBruin | 25-01-22 | 08:24

Zullen we eerst eens het gerechtelijk onderzoek afwachten voor we massaal jury, rechter en beul gaan uithangen?

Robin Hood | 25-01-22 | 08:24 | 10

@Mijn GS nick magnie | 25-01-22 | 08:51: Precies dat is in mijn ogen het probleem van het rechtssysteem. Als je wat strafbaars hebt gedaan moet je daarvoor worden veroordeeld en bestraft. Een straf zou daarbij niet afhankelijk moeten zijn van de advocaat die je je kan veroorloven. Dat leidt er in de praktijk vooral toe dat slachtoffers nog meer een trap na krijgen.

Von Bliksum | 25-01-22 | 08:58

@ChristianV | 25-01-22 | 08:49: Het zat per definitie niet goed in die TVOH-setting, dus zo slim was ie nou ook weer niet.

Robin Hood | 25-01-22 | 09:03

@Mijn GS nick magnie | 25-01-22 | 08:51: Eens. Maar je mag in deze panelen kennelijk niet meer om onafhankelijk onderzoek & oordeel vragen voor iemand en masse & en plein publique veroordeeld wordt.

Robin Hood | 25-01-22 | 09:04
▼ 7 antwoorden verborgen

Tsja, we slaan ook wel een beetje door met z'n allen, niet? Schuldig tot het tegendeel bewezen is.

SoepKip | 25-01-22 | 08:23 | 1

We kunnen ook de heksen hamer nemen en heks door misbruiker vervangen. In de gevangenpoort staan nog de beschreven tools en klaar. Heksenproces is nu misbruikerproces.

Zatkniss | 25-01-22 | 08:28

Is dat die Martijn van die stichting?

pibasso | 25-01-22 | 08:23 | 1

Nee, die was kaal, met een bril op, geloof ik.

KeesBruin | 25-01-22 | 08:26

Naast dat er nog geen rechter aan te pas is gekomen weten we over deze Martijn zelfs inhoudelijk niet waarvan hij beschuldigd wordt.

Geenstijl is Woke.

ChristianV | 25-01-22 | 08:22

Heeft die kerel nu een hondenriem om?

JohnLocke | 25-01-22 | 08:21

Je mag ook niks meer tegenwoordig. Twintig jaar geleden had een collega een prachtige foto gemaakt van zijn kleuterklas ,naakt na een zwempartij op het plein met z'n allen nagenietend met een ijsje op de bankjes. O, iedereen vond het prachtig!. Na jaren op de wand gehangen te hebben, kwam een van de ouders met een klacht. De foto bleek aanstootgevend. Toen werd er heel anders tegen de naaktfoto aangekeken. Ik vrees voor alle kunst met een bloot tintje. Islamisering? Of gewoon geen goede smaak.

antonconstandse | 25-01-22 | 08:20 | 3

Een paar jaar geleden mochten vrouwen hier nog niet stemmen en zwarten in Amerika niet voorin de bus zitten. Was dat ook beter?

Ja_hoor | 25-01-22 | 08:35

Over smaak valt te twisten, de islam kijkt daar minder genuanceerd tegenaan.
Ongeveer 25 jaar geleden drong de preutsheid het Nederlandse leven binnen; in de kleedkamer gingen de jongens steeds vaker met hun onderbroek aan onder de douche. Inderdaad, dit kwam uit de islamitische hoek.
Nu vond deze schizofreen dit niet zo erg, schuchter als hij is, maar vond het wel heel vreemd (en ook wel wat viezig).
Ik zie het als een pendel; jaren van totale vrijheid, niet aanstellen, lekker alles bepotelen en laten wapperen in de wind, gevolgd door jaren met islam en woke mensen.

EEnzame SchizofrEEN | 25-01-22 | 08:37

@EEnzame SchizofrEEN | 25-01-22 | 08:37: Alles is cyclisch

ChristianV | 25-01-22 | 09:31

Maar als je een lelijke vrouw hebt, dan mag je pas echt los in het kippenhok.

Deflatiemonster | 25-01-22 | 08:20

Tja, hij probeert misschien - in zijn hoofd - zijn huwelijk nog te redden, zoiets? Voordat de getuigenissen echt gaan komen,

konjodebonjo | 25-01-22 | 08:20

Hij heeft wel groot gelijk door te stellen dat de wereld doorslaat.

Voor de rest ken ik de man niet, en zal ik nooit of te nimmer ook maar een cent uitgeven om het oppervlakkige vodje van het AD te gaan lezen dus kan ik inhoudelijk geen verdere reactie geven.

Maya de Blij | 25-01-22 | 08:20 | 2

Twee jaar gelden opgezegd en pas nu, na het lezen van dit topic, denken we 'Jammer, dat we niet veel eerder hebben opgezegd'.

EEnzame SchizofrEEN | 25-01-22 | 08:38

Als je op een gegeven moment 46 bent dan zitten 21-jarigen niet meer op fysiek contact met je te wachten. Ja maar 20 jaar geleden kon het wel, ja toen was jezelf 26 zak, dat is wat er fout gaat in het hoofd van Martijn.

Incitatus | 25-01-22 | 08:42

En toch heeft deze proleet ook een punt dat we allemaal wat aan het doorschieten zijn qua hypersensitiviteit. Iedereen lijkt wel continue gekwetst, beledigd, gediscrimineerd, uitgesloten en aangerand.

_pacman_ | 25-01-22 | 08:20 | 3

Precies. Als je niet zielig bent hoor je er niet bij! Zo triest. Er heeft nog geen rechter naar gekeken, maar een aantal carrières is reeds voorgoed voorbij; schuldig of niet.

Robin Hood | 25-01-22 | 08:26

Geldt niet alleen voor dit onderwerp, je kan tegenwoordig niks meer zeggen of er is wel iemand heer erg overdreven gekwetst. Feit blijft dat je van een ander afblijft als die dat niet wil.

Swaffelkaffert | 25-01-22 | 08:27

Dat we allemaal wat aan het doorschieten zijn, daar mag meneer best wel een beetje gelijk in hebben. Maar het gaat even over hem, en er zijn er vijftien die wat over hem te melden hebben. Als het er één was, of twee waren, drie, vier, en dan duidelijk in het kielzog van anderen, dan zou je nog kunnen zeggen "soit, het zal wel meevallen, zand erover'. Maar het zijn er vijftien die zich onafhankelijk van elkaar (althans zo begrijp ik dat) gemeld hebben, en er ligt één aangifte. Da's toch een beetje veel als je dat weg wilt praten met "ach, doe niet zo moeilijk, hij is gewoon een beetje amicaal".

Schoorsteenveger | 25-01-22 | 09:03

Ik heb al een tijd te weinig seks. Bij welk TV programma kan ik me nu nog opgeven?

hangtiet met knoop | 25-01-22 | 08:19 | 3

De Slimste Mens ?

Montgomery Burns | 25-01-22 | 08:21

Bestaat het TV programma Achter Slot En Grendel nog?
Als u weet op de afdeling zedendelicten te geraken kunt u nog ouderwets onheus bejegend worden.

keestelpro | 25-01-22 | 08:41

Daar zijn apps voor, heb je zo allerlei "friends with benefits".

Met_baard | 25-01-22 | 08:55

Waarom een foto van die andere mensen potsierlijk op de frontpage erbij. Onnodig.

Wiezewalakristalix | 25-01-22 | 08:18 | 1

Die linker heeft wel mooi een prijs gewonnen.

keestelpro | 25-01-22 | 08:38

Wat een laffe totaal lul is het ook...

Ezra070 | 25-01-22 | 08:18

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online Casino | Online Casino | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen