Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dronken doodrijder Rai Vloet weer enorm welkom in selectie Heracles Almelo

Kinderen doodrijden is geen enkel probleem voor Almelose club

Jay Hart werd door Clitheroe FC ontslagen voor batsen met een fan in de dug-out. Telstar ontsloeg Jordie van der Laan voor het stiekem bezoeken van een andere voetbalwedstrijd. KV Oostende ontsloeg doelman Fabrice Ondoa voor het organiseren van een feestje tijdens de lockdown. Telstar (alweer) wees John Weijers de deur omdat hij meedeed aan de Elfstedentocht. Trainer Ron Jans moest onder druk zijn werk neerleggen bij FC Cincinnati omdat hij 'nigger' meezong in een liedje. En Michiel Kramer werd weliswaar niet ontslagen, maar kreeg een disciplinaire straf en een geldboete van Feyenoord voor het eten van een broodje kroket. Dan denkt u waarschijnlijk dat als u een 4-jarig kind doodrijdt nadat u onder invloed achter het stuur kroop, uw voetbalcarrière definitief buitenspel staat. Maar niet bij Heracles hoor, daar wordt u na een korte afkoelperiode weer met open armen ontvangen door de selectie. Daar "laten ze het recht zijn beloop" ondanks dat zelfs uw eigen advocaat toegeeft dat u degene was die achter het stuur zat op het moment dat met een zware klap een kind uit het leven werd gerukt. Maar wees niet bang, want Rai Vloet heeft wel "een dubbel gevoel". Oh, nou in dat geval is het allemaal weer goed voor Heracles. Stelletje laffe doelpalen!
UPDATE: Wij ook altijd met onze grote mond. Wij zeiden dronken, maar het kan ook stoned van de lachgas zijn en dan is het allemaal niet erg natuurlijk... Lutser!

Slappe excuushap

Reaguursels

Inloggen

Hoor alleen ikke ikke ikke, wat een sneuneus.

r.s.jonkman | 11-01-22 | 12:20

vraag me af wat de sponsoren van Heracles ervan vinden dat de club die zij sponsoren, mensen opstelt die onder invloed kinderen doden.

Meester_010 | 11-01-22 | 07:49

Maar goed dat is vanaf heden dus waar Heracles voor staat.

Mazzelstof | 11-01-22 | 06:23

Probleem bij lachgas is de bewijslast. Als hij een moment niet oplette doordat hij bijv iets met de muziek aan het doen was (moment van onachtzaamheid) én lachgas heeft genomen, wat is dan de oorzaak van het ongeval? Misschien was het lachgas al uitgewerkt of had weinig invloed. We letten allemaal wel eens even niet goed op of vallen even in slaap en meestal gaat het goed. Soms gaat het goed fout. Mijn eerste reactie was ook: Tuig achter slot en grendel, maar niemand kent hier de feiten.

dartfrogger | 11-01-22 | 00:45

Dit is dus (betaald) voetbal anno 2022 en dit is dus ook onze jeugd. Tja. Laat maar.

Hoe-nu-verder | 10-01-22 | 23:17

"Dubbel gevoel...." man o' man, je hebt gezopen en wat nog meer en kruipt toch achter het stuur, ramt een familie in hun stationwagen van de A4; 1 zoontje dood, paps en mams en andere kleine kind getraumatiseerd voor het leven; en jij hebt 'een dubbel gevoel" WOW.
Voorwat die aardappel voorzitter van die voetbalknudde-club; shame on you; jullie denken alleen aan geld en totaal niet aan die familie.

Nicolas1954 | 10-01-22 | 22:46

De spreekkoren rekenen wel met hem af...

F. von Zeikhoven | 10-01-22 | 21:36

Jeetje wat zijn jullie allemaal eensgezind. Het zou mij niet verbazen als Heracles maar wat graag van 'm af wil, maar dat moet de club zich wel kunnen veroorloven.

Charles Swietert | 10-01-22 | 21:19

Als het mijn kind was had ie niet lang meer gevoetbald.

motje013 | 10-01-22 | 20:26

Wat doet hij eigenlijk buiten de gevangenis na het doodrijden van een 4-jarig kind? Of zeg ik nu iets heel geks.

Rest In Privacy | 10-01-22 | 20:24 | 4

Nee je zegt het exact goed; van echt 'recht' is totaal geen sprake; die komt er van af met een lullig taakstrafje en een rijontzegging van 2 maandjes; als het mijn zoontje betrof had ik deze 'dubbelgevoel kwakwous' al opgezocht.....

Nicolas1954 | 10-01-22 | 22:48

Hij krijgt een taakstraf kinderen leren voetballen en daarna een biertje of 15 drinken.

kuus | 10-01-22 | 23:28
▼ 1 antwoord verborgen

hondelul.

grapjasz | 10-01-22 | 19:47

Het enige statement wat hij moet maken is in een VVN spotje. Verder is er weinig meer aan de situatie te doen helaas. Enkel dit rijden en drinken veroordelen.

sjef-van-iekel | 10-01-22 | 19:41

Wat voor dubbel gevoel bedoelt hij dan? Spijt dat hij het kind heeft doodgereden maar ook....?

sioux_ | 10-01-22 | 19:19

Dat er drank in het spel was betekent niet meteen dat deze man ook de daadwerkelijke veroorzaker van het ongeval was. Tussen de regels door bij zowel de instanties als de club proeft het een beetje alsof de onder invloed zijnde persoon is aangereden.

Lood om oud ijzer | 10-01-22 | 19:14

"Langzamerhand mijn leven kan oppakken"

Zoiets zeg je toch niet als iets nog geen 2 maanden terug gebeurd is? Hij heeft een iets langere winterstop gehouden dan zijn teamgenoten. De snelle terugkeer en dat het grotendeels over hem zelf gaat geeft mij het gevoel dat het hem weinig boeit.

Burgerzaken | 10-01-22 | 19:07

Zo te zien een """jongere""" met kort lontje en niet teveel hersencellen.

rman | 10-01-22 | 19:04

Zum kotzen, dat Heracles niet beter weet is al triest maar dat Rai er niet zelf voor kiest om een transfer te nemen of een jaar in de luwte en de familie op die manier rust te gunnen zegt genoeg.

Knip | 10-01-22 | 19:02
-weggejorist-
Jafco | 10-01-22 | 18:37

Heracles meneertje vergeet te vertellen dat het vooral het geld is waarom ze tot zo'n beslissing zijn gekomen, een normaal menselijk mens zou zeggen tegen die wannabe mosselman dat ie het maar eerst eens even een jaartje rustig aan moest doen en dat ze na zijn vonnis alles nog eens in overweging zullen nemen.

tsjajaja | 10-01-22 | 18:32

Ik hoor nu al het commentaar in de wedstrijd waar Vloet speelt: " de man die een ingrijpende en emotionele periode achter de rug heeft, maar er nu toch maar gewoon staat" en tijdens het intervieuw na de wedstrijd met betraande ogen zijn hoofd even wegdraait, over wat hem allemaal is overkomen.

johnyl | 10-01-22 | 18:26 | 2

Tuig van de richel en dat bestuur en trainer ook.

loekdeleeuw | 10-01-22 | 18:28

Hebben allemaal een gratis mediatraining genoten.

Acidstain | 10-01-22 | 18:33

Maar goed dat er een lockdown is en daarmee geen publiek.

Blotus | 10-01-22 | 17:34

Hij ziet er ook uit als een Tokkie, dus het verbaast me niets. Heracles moet zich kapot schamen. Verhuur zo'n gast for the time being aan een club in Verwegistan.

brutus68 | 10-01-22 | 17:32 | 3

Ook als je een beetje tegen een tennisballetje kan slaan gelden covid regels niet voor sportmensen,dus sport is een soort van religie.

Simpele Drenth | 10-01-22 | 18:17

@Simpele Drenthe: vlase vergelijking.

KingForADay | 10-01-22 | 18:33

Komt niet uit een tokkienest. Vader Wiljan trainde o.a. NEC en werkte jaren voor PSV. Hij is wel actief voor het CDA. Ray is dikke maatjes met Memphis wiens accent hij maar meteen heeft overgenomen. Klinkt bij een Brabander nog belachelijker.

Tinie | 10-01-22 | 21:11

Als je goed kan voetballen mag je alles maar dan echt ook alles in dit land.

Rest In Privacy | 10-01-22 | 17:27 | 2

Mwoah, dat goed voetballen valt wel mee.

Blok aan je been | 10-01-22 | 17:43

Goed voetballen en Heracles past niet echt bij elkaar

Waakvlam | 10-01-22 | 18:53

Wat een tyfus hond, beetje zielig doen, huilie huilie hoe zwaar hij het heeft na elke zin.

flask | 10-01-22 | 17:26 | 1

Meer inlevingsvermogen was beter idd. Zucht.

zevensprong | 10-01-22 | 17:56

Van lachgas ga je juist weer beter rijden toch? Sowieso ga je harder.

R. Skickr | 10-01-22 | 17:24

Niks nieuws onder de zon, zo ging het destijds immers ook met Kluivert. Rotterdammert1965 stipt het hier beneden al aan, zo lees ik nu.

MickeyGouda | 10-01-22 | 17:20 | 3

Sindsdien heb ik ook een bloedhekel aan Kluivert. Destijds snapte ik niet dat hij weer werd opgesteld.

Roos | 10-01-22 | 17:33

@Roos | 10-01-22 | 17:33:
En dan ook nog zwaaiend met zijn shirt in zijn hand een ererondje rennen toen hij scoorde. Kort nadien beging hij weer een snelheidsovertreding. Hoeveel trappen kun je een familie in rouw nageven?

MickeyGouda | 10-01-22 | 17:37

Marco bakkert kon er ook wat van. Helaas een "technisch mankement"

Portugalisch | 10-01-22 | 22:06

Op 9 september 1995 reed de toen 19-jarige Kluivert een man dood in Amsterdam-Noord.

Heeft zijn carriere anders ook niet in de weg gestaan.
Dus allemaal niet zo verbaasd zijn.

Rotterdammert1965 | 10-01-22 | 17:19 | 2

Ja maar in deze woke tijd is toch alles anders ?

Acidstain | 10-01-22 | 18:35
-weggejorist-
Nicolas1954 | 10-01-22 | 20:22

Naar omstandigheden gaat het redelijk......... de schaamte voorbij.

philia | 10-01-22 | 17:19

Een filmpje doordrenkt van slachtofferschap van de dader. Twee maal even voor de goede orde vermelden dat de slachtoffers ook echt slachtoffers zijn. Vreselijk opgesteld....

DrachiR | 10-01-22 | 17:12

1 dit schorem heeft het maar over "een ongeluk".
Moedwillig met alcohol op gaan rijden, ontneemt elk recht om het over "een ongeluk" te hebben.

2 geen woord over het kind dat hij heeft doodgereden! Geen traan, geen inlevingsvermogen. Ik hoor alleen "ik ik ik .. IK heb het er zo moeilijk mee. IK denk er aan.. IK!

3 die club moet zich kapot schamen!

Mochten de nabestaanden dit lezen... Dit is ondenkbaar, deze tweede klap te moeten verwerken. Ik wens u heel veel kracht toe

Roos | 10-01-22 | 17:10 | 4

@Nuuk | 10-01-22 | 17:20: hier word ik woest van Nuuk! Wat je zegt, hoezo een dubbel gevoel?
Zo'n man zou toch zo gebroken moeten zijn en zich zó schamen, dat hij nooit meer een bal publiekelijk zou willen trappen.
En Heracles... Waarom besluiten tot deze intens domste keuze?

Roos | 10-01-22 | 17:25

We zijn in dit land overgeleverd aan dit soort elementen, Roos. Ook ik wens de ouders van het slachtoffer heel veel sterkte toe met hun niet te verteren verlies.

MickeyGouda | 10-01-22 | 17:26

@MickeyGouda | 10-01-22 | 17:26:
Dat hebben de ouders zeker nodig, het is daarom zo triest dat Heracles dit zo doet. Die club is een vaste waarde in de middenmoot van de eredivisie en daarmee veel op TV met wedstrijden, nieuwtjes enzovoorts. Elke keer dat die ouders Heracles horen worden er wonden opengereten. Vloet ontslaan zou dat kunnen voorkomen.

Nuuk | 10-01-22 | 18:06
▼ 1 antwoord verborgen

'Dit straalt niet goed af op Heracles en zal ze lang blijven achtervolgen'. Die Rai Vloet verdient het om geen nacht van zijn leven meer te slapen. Ik wens hem iedere nacht een nieuwe nachtmerrie waarop hij het ongeluk opnieuw beleefd. Is alleen maar met zichzelf bezig, totaal geen besef van wat die familie de rest van hun leven moet doormaken.

@andere clubs, als Heracles op bezoek komt, beginnen met het uitrollen van een spandoek waarop het slachtoffer met respect wordt herdacht.

Von Bliksum | 10-01-22 | 17:06

Die Robin van Persie heeft ook wat uitgevroten vroeger. Niet zo fraai. Succes stijgt vele marginalen naar het hoofd. Wat mij opvalt is dat die marginalen door veelal geestelijk daklozen bewierookt worden. Voetballers, ‘zangers’, rappers, dj’s, instamutsen etc. etc.

RGV42 | 10-01-22 | 17:04

Kijk, als blanke man meezingen met een lied waar het woord nigger in voorkomt, dat is erg.
Maar als niet blanke een kind doodrijden met drugs ( alcohol of lachgas ), dat is zielig, kon hij niets aan doen, kon hij ook niet voorspellen toen hij in de auto stapte.
Ik vraag me af wat ze bij die voetbalclub doen met een blanke speler die meezingt met een lied waar het woord neger in voorkomt.
Wedden dat die ontslagen wordt?

helaas-nederlander01 | 10-01-22 | 17:00 | 2

Geen jager geen .....

Von Bliksum | 10-01-22 | 17:06

@Von Bliksum | 10-01-22 | 17:06: geen nézjèhr...

Sans Comique | 10-01-22 | 19:30

Kluivert en die operagast gingen ook even door het stof en daarna ook weer door alsof er niks gebeurd was…

vette_shit | 10-01-22 | 16:54 | 4

Is het argument nu dat we daar helemaal niks van hoeven te leren, en dat Vloet nu dus maar gewoon zijn gang moet kunnen gaan omdat Kluivert er 25 jaar geleden ook gewoon mee weg kwam?

Sjors W. | 10-01-22 | 17:03

blog-maartentrompadvocaten.nl/slachtof...

Op de vraag of ze het Kluivert ooit heeft vergeven, blijft het lang stil. “Dat is een moeilijke vraag, heel moeilijk. Ik zou graag ja willen zeggen, maar doordat hij zich nooit in ons heeft verdiept en ik nooit een persoonlijk diep gesprek met hem heb gehad, kan ik dat niet. Het spijt me.”

Quattro Stagioni | 10-01-22 | 17:22

Het was einde maar dan ook echt einde carrière van de operagast. Daar was een documentaire over, die je kan terugkijken. Hij heeft het geweten wat hij had aangericht. Poe.

zevensprong | 10-01-22 | 18:01
▼ 1 antwoord verborgen

Stuit me behoorlijk tegen de borst dat iedereen incl. hijzelf het steeds over een ongeluk heeft. Als je bewust bezopen en/of met lachgas in je mik gaat autorijden en een aanrijding veroorzaakt dan is het een keuze, geen ongeluk. Een ongeluk kun je niks aan doen, hier dus wel.

Capt. Iglo | 10-01-22 | 16:53 | 1

Het was nooit zijn intentie om iemand dood te rijden. Het enige dat hem in dat opzicht verweten kan worden is dat hij werkelijk schijt alles en zijn moer heeft. Maar daar kun je iemand niet voor straffen.

Sans Comique | 10-01-22 | 19:32

Stadion heet Erve Asito…. En het motto van de hoofdsponsor: Staan voor schoon. Gaan voor verbinding.

Raspatat | 10-01-22 | 16:45

Rai pakt eerst een leven af en dan zijn leven op.

Raspatat | 10-01-22 | 16:35
-weggejorist-
Nicolas1954 | 10-01-22 | 16:33 | 1

Vind de reacties vrij mild hieronder..Wat een vuige ego hond dit stuk stront.Alleen maar over zichzelf praten en verder lekker zo snel mogelijk vergeten dit ongelukje.Gaat wel lukken zo te horen.
Zum kotzen dit.

AIRCOOLED-RS | 10-01-22 | 16:32

moet iedereen die een dodelijk ongeluk veroorzaakt ontslagen worden? Of geldt dat alleen voor voetballers en andere publieke figuren?

small_town_dude | 10-01-22 | 16:25 | 2

Op zijn minst kun je uit de publiciteit blijven. Deze dwaas vertelt dat hij zijn leven weer op wil pakken. Bedoelt hij weer lekker voetballen, drinken en rijden?

Raspatat | 10-01-22 | 16:27

Wat denk je zelf,Einstein?

roberto9715 | 10-01-22 | 16:57

Maar de beste man is toch eigenlijk ook een soort van slachtoffer zeg maar...
moet er de rest van zijn leven mee dealen...
Ik vermoed dat Heracles vooral juridisch geen mogelijkheden heeft om onder het contract uit te komen.

zeeman73 | 10-01-22 | 16:22

Als je na het doodrijden van een kind een dubbel gevoel hebt vind je dat er ook een positieve kant aan zit?
Doodrijden onder invloed zou gewoon moord met voorbedachte rade moeten zijn.

Me_Giant | 10-01-22 | 16:22 | 1

Niet bepaald een woordkunstenaar, er gaat geen dag voorbij dat hij niet aan het ongeluk denkt.

nietoftochwel | 10-01-22 | 16:52

Als mijn ouders mij naar een zalencentrum in Amsterdam hadden vernoemd, was ik ook aan de drank geraakt.

Kapitein Sjaak Mus | 10-01-22 | 16:20

Die kan beter zorgen, dat-ie z.s.m. in een buitenlandse competitie komt te spelen, in NL zal-ie niets anders dan “kindermoordenaar” van de tribunes horen schallen.

Lubbberrtt | 10-01-22 | 16:16 | 1

Remgeluiden.

Mr_Natural | 10-01-22 | 16:21

"En Michiel Kramer werd weliswaar niet ontslagen, maar kreeg een disciplinaire straf en een geldboete van Feyenoord voor het eten van een broodje kroket."

Kroketten, een van de hoogtepunten van de Nederlandse cuisine. Serieus, en niet lullig bedoeld. Daar mag iemand geen straf voor krijgen.

Kroketten, ik maak ze graag zelf, er zijn zelfs boeken over geschreven!

Frau_Ferkel | 10-01-22 | 16:15 | 2

Heeft 'meneer Sonneberg' nog een mooi verhaaltje over verteld. Kroketten. Voor de Notabélen.

naglfar | 10-01-22 | 16:56

Was ook totaal absurt om daar een straf voor te geven. De man met ene afgetraind lichaam verbruikt per dag iets van 5000 calorien, alsof je dan van een broodje kroket 335 calorien dan dik wordt.

Rotterdammert1965 | 10-01-22 | 17:23

Ach ja voetbal heeft wel vaker niet veel op met normen en waarden.

Rennieflox | 10-01-22 | 16:12

Dood door schuld in Duitsland max. 5 jaar. Belgie 2 jaar cel.

horsteknots | 10-01-22 | 16:12

(Donker) rood voor Heracles.

Valka | 10-01-22 | 16:12

Waar begint de baard en eindigt de coltrui?
Verder geen greintje zelfreflectie of spijt.

Zuster01 | 10-01-22 | 16:09 | 1

Hulde, GS. Dit soort topics zijn altijd de beste hiero.

Montgomery Burns | 10-01-22 | 16:07

Moet Rai toch even uitleggen, dat 'dubbele gevoel'.
Iets van, heel erg, maar ergens ook wel lekker?

Zeurders | 10-01-22 | 16:04

Vanavond dan maar Riders in the Storm in het stamcafe draaien.

Lafayette | 10-01-22 | 16:04

Wat ies met update? Waar komt dat lachgas nu ineens vandaan?

John McClane | 10-01-22 | 16:01

Mag een doodrijdende timmerman nooit meer timmeren?

jostheboss | 10-01-22 | 16:00 | 8

@Papa Jones | 10-01-22 | 16:04: Geef de Mol nou geen ideeën voor weer een beroerd format.

Muxje | 10-01-22 | 16:04

Ik ben voor zéér hoge gevangenisstraffen bij rijden onder invloed (en nog hogere bij het veroorzaken van een "ongeval"), maar het niet meer mogen uitoefenen van je beroep vind ik dan weer wat willekeurig. Overigens zou ik liefst een straf zien van een jaar of tien, dus bij een voetballer is dat dan sowieso al einde carriere.

John McClane | 10-01-22 | 16:08

@John McClane | 10-01-22 | 16:08: Straffen voor dit soort ernstige voorvallen liggen belachelijk laag! Helaas!

Lievewitteman | 10-01-22 | 17:18
▼ 5 antwoorden verborgen

Hij is de Achilleshiel van de club.

Piet Karbiet | 10-01-22 | 16:00 | 1

Hercules heeft niet meegevochten bij Troje.

Kapitein Sjaak Mus | 10-01-22 | 16:18

De ene speler rijdt door rood,
Een ander heeft een moord op zijn blazoen.
In Almelo is altijd iets te doen…

Mark zit te Dutten | 10-01-22 | 15:59 | 2

ahlmeloooo...

habemuspapam | 10-01-22 | 16:02

ahlmeloooo... hjkkkkjhhghjk

habemuspapam | 10-01-22 | 16:02

Dat wordt een rijontzegging van 2 weken en 40 uur schoffelen. Zucht...

Lievewitteman | 10-01-22 | 15:58

"Overigens zal Vloet gedurende de gerechtelijke procedure niet beschikbaar zijn voor de media."
Of te wel. Ze hebben liever niet dat journalisten vragen aan hem stellen.

Osdorpertje | 10-01-22 | 15:54 | 2

Alsof dat tegen hem zou werken. Als de Nederlandse media vragen zou stellen. Waarschijnlijk is zijn biografie/toneelstuk/tv-serie nog niet af en willen ze wachten met pieken in de media.

Of is die 'top' interviewster/wit-wasserette 'M' nog niet beschikbaar op dit moment. Ik kijk zelf geen tv.

HetLichtInHetZuiden | 10-01-22 | 16:02

Joop v.d. Ende schermt hem af voor de musical over hem.

Prinsemarij | 10-01-22 | 16:08
-weggejorist-
BrutusBosch | 10-01-22 | 15:53 | 2

Schofterige poging om zijn eigen leven weer op te pakken. Hoe krijg je het uit je hersenloze bek. Sociaal gehandicapt figuur. En Heracles Almelo zegt dat het geen gemakkelijke keuze was. Het was dus een keuze. Schaam je.

Raspatat | 10-01-22 | 15:51 | 2

Oh, de keuze was heel gemakkelijk. Het verantwoorden was wat er moeilijk aan was. Kun je ook zien, want dat is mislukt.

Mazzelstof | 10-01-22 | 15:58

Dronken achter het duur kruipen zou mi al als poging tot doodslag bestraft moeten worden

Carlos_I | 10-01-22 | 15:49 | 7

Nee. Het is in de verste verte niet hetzelfde. Met name omdat de intentie ontbreekt, het is dus eerder een poging tot dood door schuld, maar dat bestaat niet. En dat is niet erg, want we hebben er al een aparte categorie voor: rijden onder invloed. Over de strafmaat kunnen we wel praten.

Muxje | 10-01-22 | 15:59

@Muxje | 10-01-22 | 15:59: hij zegt ook niet dat het hetzelfde is toch? Maar zou bestraft moeten worden als...

John McClane | 10-01-22 | 16:09

@John McClane | 10-01-22 | 16:09: Het moet bestraft worden zoals vergelijkbare zaken. Dus zoals mensen die onverantwoorde risico’s nemen, niet zoals mensen die er op uit zijn iemand te doden.

Muxje | 10-01-22 | 16:13
▼ 4 antwoorden verborgen

Als ik de vader van dat jongentje was zou ik ook een dubbel gevoel hebben. Aan de ene kant zou ik fantasieën met een honkbalknuppel a la inglorious bastards hebben. Aan de andere kant zou ik op verjaardagswensen van Henk Krol hopen.

Kaal-dik-en-lelijk | 10-01-22 | 15:47 | 1

“Come on Donny, oblige him…”

Mark zit te Dutten | 10-01-22 | 16:05

Ik zou niet met droge ogen kunnen vertellen dat ik iemand heb doodgereden.

duke_nukem | 10-01-22 | 15:46 | 1

Rai wel.

Raspatat | 10-01-22 | 16:32

OK maar als hij nou schilder was geweest? Had hij dan ineens timmerman moeten worden? Of moet hij zwerver worden in Moskou? Wat zou Rai moeten doen om voldoende te boeten voor zijn misdrijf?

John McClane | 10-01-22 | 15:46 | 11

@Papa Jones | 10-01-22 | 16:00: Voor een leraar is een VOG vereist, voor een voetballer niet.

Slystar | 10-01-22 | 16:13

@Papa Jones | 10-01-22 | 16:00:
Voetballers een voorbeeld functie? Man man man...... ze moeten zeker hun looneisen matigen, wat minder tattoo's nemen. En uiteraard allemaal een elektrische auto rijden. moraal ridder dat je bent.

miko | 10-01-22 | 16:21

@miko | 10-01-22 | 16:21: Salaris heeft er niks mee te maken. Hoe je eruitziet ook niet. Maar qua gedrag hebben ze absoluut een voorbeeldfunctie voor de jeugd.

Gewoon jorissen dus die gast.

Papa Jones | 10-01-22 | 18:30
▼ 8 antwoorden verborgen

Het had zo'n krachtig statement kunnen zijn door hem gewoon wél direct te ontslaan. Een voorbeeld voor alle andere bezopen/gedrogeerde automobilisten.

Wat moet ik nu denken? Dat bezopen achter het stuur zitten en daardoor kinderen doodrijden blijkbaar heel normaal is bij Heracles?

Papa Jones | 10-01-22 | 15:45 | 3

Idd. Toen was vastgesteld dat hij onder invloed achter het stuur heeft gezeten had Heracles meten de enige passende maatregel moeten nemen en gelijk ontslag moeten geven.

Therapietje | 10-01-22 | 15:53

Juist, zijn laffe daad had gevolgen moeten hebben. Ik hoop op vele fluitconcerten als hij aan de bal komt!
-

Bernhard de II | 10-01-22 | 16:09

@Therapietje | 10-01-22 | 15:53:
Juist ja, dat werkgevers bepalen wanneer je te ver gaat e je buiten kunnen pleuren.
Geef ze vooral die macht.jullie zijn echt een stel mongolen.

miko | 10-01-22 | 16:19

Iemand doodrijden onder invloed is altijd zo'n 280 uur schoffelen
en voor een bekend Iemand is die vernedering dubbel straf!!
Overigens kunnen slachtoffer&nabestaanden, na zo'n daad,
in dit huidige 'rechtsprekenden' klimaat, gewoon de typhus krijgen.

De_Middelvinger | 10-01-22 | 15:45 | 1

de max. taakstraf is 240 uur.

horsteknots | 10-01-22 | 15:52

Je dwangneurose om perse (teveel) moeten drinken op een feestje zwaarder laten wegen dan veilige deelname aan het verkeer. Volstrekt asociaal.

Boerhoektvrouw | 10-01-22 | 15:44

Zijn mondkapje hangt onder z'n kin dat hele interview.

Heeft er nou niemand even de moeite genomen om dat te zeggen tegen hem? Dit ziet er niet uit zo.

Dutchbeaurouge | 10-01-22 | 15:44

Hoe fout, dom, egocentrisch, naief, zelfoverschattend, grof nalatig, ofwel schuldig die gozer ook is: zijn beroep is nu eenmaal voetballer. En in het Wetboek van Strafrecht staat nergens dat de veroorzaker van een dodelijk ongeval zijn beroep niet mag uitoefenen zolang je dat zonder rijbewijs kan doen en je niet in bewaring / beperkingen zit.

Het is alleen treurig dat dit soort dombo's eerst iemand moeten doodrijden voordat ze erachter komen dat voetbal maar een zeer irrelevante bijzaak van het leven is.

_pacman_ | 10-01-22 | 15:42 | 1

Met de te beperkte verstandelijke vermogens waarover je moet beschikken om bezopen achter het stuur te gaan zitten in de eerste plaats kun je niet verwachten dat die ooit verder komen dan medelijden met zichzelf.

Mazzelstof | 10-01-22 | 15:56

En nog lafjes naar buitenbrengen dat in eerste instantie ontslag een optie was, maar na het inwinnen van 'externe adviezen' niet meer...

Papa Jones | 10-01-22 | 15:41 | 4

@VanBukkem | 10-01-22 | 15:47: Ja, maar hij gaat ook doodleuk weer spélen voor het eerste.
Ik zou hem dan terugzetten naar het tweede.

En na de veroordeling ontslaan inderdaad.

Papa Jones | 10-01-22 | 15:53

@Papa Jones | 10-01-22 | 15:53:
In elk ander beroep wordt je ook uit gegoede publieke functies gezet.

letopuwzaak | 10-01-22 | 16:08

@Papa Jones | 10-01-22 | 15:53:
Tja. Hem in het eerste laten spelen is misschien inderdaad niet zo'n goed idee. Helemaal niet als er weer met publiek gespeeld wordt. Maar ja aan de andere kant, Heralcles heeft de punten natuurlijk wel keihard nodig. (13e op dit moment)

VanBukkem | 10-01-22 | 16:14
▼ 1 antwoord verborgen

FC Twente haalde Kluivert binnen. Ik verwachtte karma. Week later stadion ingestort. Nog iets later de club zelf. Gerechtigheid.

Normpje | 10-01-22 | 15:38

Misschien kan Rai een mooie tekening maken voor de ouders! Hij pakt het nogal lichtzinnig op namelijk.

Patje | 10-01-22 | 15:38

Hop dat hij straks bij elk balcontact flink uitgejoeld wordt.

Jee-Dee | 10-01-22 | 15:35 | 2

Dat zal 'm leren.

Wilde Slechtdoener | 10-01-22 | 15:36

@Wilde Slechtdoener | 10-01-22 | 15:36: Wie weet.

Jee-Dee | 10-01-22 | 15:55

Kan me niet voorstellen dat hij nog minuten gaat maken voor Heracles. Straf ondergaan en uitvoeren (zal wel een taakstraf worden, boete en een rijontzegging) en dan gauw verkassen naar het buitenland, Rusland?

Mad Max | 10-01-22 | 15:35 | 1

dronken rijden heeft een hele andere waardering. Dat zal wel een paar jaar worden.

AntiZanicz | 10-01-22 | 15:40

En vooral blijven afgeven op de cancel-cultuur...

BootleggersSmurf | 10-01-22 | 15:32 | 3

Bij cancel culture worden mensen omwille arbitraire(maar vooral woke-/blm-/feminazi-)redenen uit hun vak getrapt, zonder 'due process'.

In dit geval is er wel 'due process' én een bekentenis aan een strafbaar feit(enige wat er nog rest is een daadwerkelijke veroordeling/uitspraak), en daarmee per definitie geen 'cancelling'...

ReyNemaattori | 10-01-22 | 16:16

@ReyNemaattori | 10-01-22 | 16:16: Zijn werk heeft niks te maken met de doodslag op dat kind. Due process wil zeggen dat de rechter er een mening over heeft uitgesproken. Cancel cultuur gaat wel degelijk op omdat er nu word geëist dat hij ontslagen wordt.

Ik vind het een lul, een strafbare lul zelfs en welke straf hij ook gaat krijgen is te laag. Dat even voor de duidelijkheid.
Maar wat hier wordt gedaan is een vergelijking trekken over het eten van een kroket en dit drama. Ja maar andere clubs ontslaan voor minder kun je dan zeggen en dan zeg ik: Precies! Andere clubs! Het word anders als de ene speler bij dezelfde club wordt ontslagen voor een minder ernstig iets en de ander niks heeft te vrezen.

Nu wordt er dus geëist dat hij werkeloos moet worden, dat is wel degelijk cancellen van iemand. Het is een andere reden, het is niet JK Rowlings die wordt weggejorist-en-opgerot omdat zij menstruerende mensen vrouwen wil noemen maar de werking is exact hetzelfde.
Ik zie liever dat dit soort zaken wordt gebruikt om dit soort idioten onder het strafrecht te laten vallen en wat dat betreft moet je bij de politiek zijn.
Over politiek gesproken, ook een voorbeeldfunctie en zelfs eredivisie, daar blijf je dus ook gewoon minister van justitie als je een trouwerij hebt en alle regels breekt waar je eerder nog een stevige mening over had toen het anderen betrof en zelfs een strafblad geven toen het nog over anderen ging...

BootleggersSmurf | 10-01-22 | 16:49

Cancel cultuur gaat over mensen uitsluiten vanwege een verkeerde mening.
Niet vanwege het doodrijden van een kind met je zatte kop.
Walgelijke vergelijking

Transgender-Airlines | 10-01-22 | 16:58

“ De club heeft goed gekeken en geluisterd, dat bla bla, erg, maar past prima”……bla.
De lulhannesen.

Normpje | 10-01-22 | 15:31 | 2

Goed geluisterd naar de juristen vooral.

Papa Jones | 10-01-22 | 15:41

Ik zag sponser Heineken op de website. Misschien is het een idee dat kenbaarder te maken. Als die geldkraan dicht gaat...

edit: ken de producenten van lachgas niet.

ILoveFacts | 10-01-22 | 15:51

Zo te horen is hij het slachtoffer, vuile hond.

Jee-Dee | 10-01-22 | 15:30 | 1

Welkom in NL... Mark Rutte is ook hardhandig het slachtoffer geworden van alles (wat hij fout heeft gedaan).

Ommezwaai | 10-01-22 | 15:37

Rai, waar zat je?
Rai: 'zat een kind weggekruist uit het leven, koffie?'

Patje | 10-01-22 | 15:29

Leuk, een echte Autorai. (en die is ook afgeschaft)

Generaal P. | 10-01-22 | 15:29

Een mensenleven lijkt hier minder waard dan in een ander shithole land.
Als mensen doodrijden echt erg was geweest waren de straffen ook wel hoger geweest.

Reebensteeltje | 10-01-22 | 15:29 | 1

Dat komt door het wetboek waar het onder valt.
En ja, van mij mag dronken rijden onder het strafrecht vallen ipv de verkeerswet.

BootleggersSmurf | 10-01-22 | 15:34

Ben af en toe de irritante klootzak geweest die al om half twee 's ochtends de dronken macho typetjes af ging praten van het idee om dronken naar huis te rijden. Maar ik kreeg nooit gelijk. Ze leven ieder nog, en de auto's zijn heel. En dat scheelt dat ik de kots van hun of m'n eigen passagiers zitje hoef te punniken. Maar het zit er hard in gebakken. "Het is leeg op de weg." "Het is al een keer raak geweest dus ik ben dit keer wel voorzichtig." "Ik rij niemand dood, ben je gek of zo?!"

Het is immers gezellig, al die drank. Al dat bekvechten onder de carport. Iedere voorbeeldige wereldverbeteraar die zich weet te distantiëren van alle dronken-dood-rijders, door te besluiten om niet iemand dood te zullen rijden. Willens-en-wetens de auto in moeten. Het is immers zijn besluit, geen liefde of vriendschap kan er nog wat aan doen. En dan in de rechtszaal zijn ze plots wel open voor betere ideeën van ene wild vreemde advocaat.

GeheidEenGeit | 10-01-22 | 15:29

What would you do, if there was a child right in front of you? Gewoon kachellam doorrijden!

Hadena | 10-01-22 | 15:29

"Ray Vloet, moordenaar! Ray Vloet moordenaar". Ik hoor het de supporters van de tegenpartij al scanderen.

Koning Willy | 10-01-22 | 15:29 | 2

Een moordenaar
Een moordenaar
Rai Vloet is gewoon een moordenaar.

Patje | 10-01-22 | 15:37

of de variatie op de Kluivert rant die bij NAC rond ging.
Ray vloet mag ik oversteken ja of nee> Word ik dan niet dood gereden ja of nee?

miko | 10-01-22 | 16:03

Ja maar ja, wat moet je anders met zo'n jongen? Thuis laten zitten in afwachting van de rechtszaak? Neu, ik denk dat je als Heracles zijnde niet op de stoel van de rechter moet gaan zitten. Als Rai gewoon automonteur was ofzo, of glazenwasser, dan hadden we het ook niet raar gevonden dat ie in afwachting van de rechtszaak gewoon weer aan het werk was gegaan. Hee, anders wordt zo'n werkgever er ook nog eens de dupe van. En meneer lekker thuiszitten.

VanBukkem | 10-01-22 | 15:28 | 3

Ik had wel advocaat kunnen worden.

VanBukkem | 10-01-22 | 15:45

De indruk/uitstraling van de beslissing van Heracles is niet best. Je bent als speler van het eerste het visitekaartje van de organisatie, en dat is nu met bloed besmeurd. Je kunt het natuurlijk heel legalistisch beredeneren zoals jij nu beschrijft, maar voor de uitstraling van de club is het funest. Namelijk dat het de club niet uitmaakt wat hun spelers uitvreten. Is er een grens? Cokegebruik, kindermisbruik, moord, terrorisme, gewapende overvallen, is dat ook geen probleem?

Koning Willy | 10-01-22 | 16:15

@Koning Willy | 10-01-22 | 16:15:
Ik ben ook al weer een beetje op mijn redenering teruggekomen. Rai zal sowieso wel nooit meer in het eerste kunnen spelen, zeker niet als er weer publiek bij de wedstrijd mag. Dus eigenlijk heb je niks meer aan zo'n speler als werkgever. Dus eigenlijk zou je hem [180 graden draai] als werkgever gewoon op staande voet moeten/mogen ontslaan. Net zoals zo'n trucker die zijn rijbewijs kwijt is geraakt: huppa, wegwezen!

VanBukkem | 10-01-22 | 16:24

Wat vinden de nabestaanden eigenlijk?

Komjehiervaker | 10-01-22 | 15:28 | 1

Die hebben niet de media connecties van een prof voetballer en worden derhalve niet gehoord.

ReyNemaattori | 10-01-22 | 16:25

Vloet. Arabier?

Normpje | 10-01-22 | 15:27

Ik zie een haatbaard.

Acidstain | 10-01-22 | 15:27

Hij krijgt het nog wel te horen als er weer met publiek wordt gespeeld, waarschijnlijk loopt dat bebaarde ei dan van het veld.

Patje | 10-01-22 | 15:26

Zwart-wit gestreepte pakjes, dan weet je het wel.

Mr_Natural | 10-01-22 | 15:22 | 2

Niet horizontaal, toch aardige poging.

Ashtrey | 10-01-22 | 15:29

en een bal aan de voet.

Prieelvogel | 10-01-22 | 15:58

Met een paar bier op achter het stuur wordt niet zo gewaardeerd. Ik vraag mij wel eens af of er wellicht een boel mensen achter het stuur zitten die een bril hadden moeten hebben. Daarom stel ik voor dat er na een ongeval door de politie standaard een test wordt afgenomen waarbij duidelijk wordt hoe goed/slecht de veroorzaker van het ongeval (eventueel inclusief de bril of lenzen die gedragen werden tijdens het ongeval) kan zien.

Leptob | 10-01-22 | 15:22 | 5

men zou wel meer mogen onderzoeken. Standaard zou ook de telefoon onderzocht moeten worden maar dat is ook al niet standaard.

AntiZanicz | 10-01-22 | 15:39

@Leptob | 10-01-22 | 15:36:
Sjah en dan na 1 keer harder dan 10kmh boven de maximum snelheid gereden te hebben uit je verzekering getrapt worden zoals een collega van me bijna overkwam toen hij z'n moeder, welke in de auto een hartaanval kreeg als een malle naar het ziekenhuis probeerde te krijgen.

normanius | 10-01-22 | 15:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Welkom, welkom in mijn club.

funda | 10-01-22 | 15:22

Neukfout met beperkte intellectuele capaciteiten, teveel geld en een te groot ego.

de IJsman | 10-01-22 | 15:22

Ach, voetbal.....
Lekker interessant.....

Opblaas_boot | 10-01-22 | 15:21

Oh, het gaat over verkeersongelukken en Almelo. Is er iets met de stoplichten aan de hand daar?

Arnold Layne | 10-01-22 | 15:20 | 2

Herman Finkers zei het al.

funda | 10-01-22 | 15:22
-weggejorist en opgerot-
ceriel82 | 10-01-22 | 15:19 | 1

Dus je bent het helemaal eens met Heracles.

Komjehiervaker | 10-01-22 | 15:22

Patrick Kluivert kon toch ook gewoon blijven nadat hij iemand had doodgereden?

Arnold Layne | 10-01-22 | 15:19 | 4

@de Voorzittert | 10-01-22 | 15:29: het slachtoffer kwam uit een parkeervak. Heel normaal in de stad wanneer iedereen zo'n 50km/h rijdt in plaats van 120.

AntiZanicz | 10-01-22 | 15:38

Theo Jansen.

Lorejas | 10-01-22 | 15:41

@de Voorzittert | 10-01-22 | 15:29: Dat Kluivert een week later met 130 kmph door rood licht knalde is eigenlijk ook maar een detail en zegt niets over de verdorven persoonlijkheid van Kluivert destijds?

_pacman_ | 10-01-22 | 15:50
▼ 1 antwoord verborgen

De grootste vraag is natuurlijk waarom Vloet nog gewoon rondrijdt nu? In afwachting van de ongetwijfeld hemeltergende fopstraf straks.

de Voorzittert | 10-01-22 | 15:18 | 4

voor dood door schuld krijg je gewoon behoorlijk straf.

AntiZanicz | 10-01-22 | 15:37

@AntiZanicz | 10-01-22 | 15:37: dood door schuld gaat uit van geen opzet, max 2 jaar Hier worden bewust grote risico's genomen met levens van anderen, jaartje of 5 achter de tralies en een rijontzegging van 10 jaar lijkt me wel op zijn plaats hier.

Incitatus | 10-01-22 | 17:12

@AntiZanicz | 10-01-22 | 15:37:
Jammer dan, maar dit valt onder de wegenverkeerswetgeving dus dit zal hooguit taakstraf + rijontzegging voor bepaalde tijs worden.

darmflora | 10-01-22 | 17:52
▼ 1 antwoord verborgen

Tot op zekere hoogte kan ik Heracles wel begrijpen. De man is nog niet aangeklaagd en/of veroordeeld. Maar aan de andere kant, dader is bekend, alcohol in het bloed ook bekend, dus hoeveel meer heeft men nog nodig?

Goofy Goofball | 10-01-22 | 15:18 | 3

Hij kan gewoon ontslagen worden wegens nadelige invloed op de goede naam van het bedrijf. Dat ze dat niet doen is omdat doelpunten zichzelf niet maken en met doelpunten de boodschappen worden betaald.
De supporters zijn meestal net zo snugger als Rai dus die vinden daar verder niks van.

Bakkeleures | 10-01-22 | 15:23

men zal ook het riante salaris moeten betalen en dan zal men ook wel het rendement er van willen. Ontslag door een werkgever vanwege een misdrijf in privé tijd is ook geen gelopen race. Zie maar hoeveel criminelen er bij de Amsterdamse brandweer zitten waar ze ook nog de boel terroriseren.

AntiZanicz | 10-01-22 | 15:36

Een 'Kluivertje'.

Mr_Natural | 10-01-22 | 15:17 | 6

Kluivert,van persie en marco Bakker zitten aan de bar, zegt van Persie zullen we iemand verkrachten waarop marco Bakker zegt: Laten we iemand dood rijden. Waarop Kluivert zegt: Maakt mij niet uit ik vind allebei leuk.

miko | 10-01-22 | 15:57
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl