Macron heeft "veel zin ongevaccineerden tot het einde te pesten" met 1G vanaf 15 januari
De toon is gezet voor het eerste landelijke 1G-beleid ter wereld
En 1G betekent daar dus ook echt 1G. Ongeacht hoe recent, een herstelbewijs volstaat ook niet meer, het groene vinkje vervalt vier maanden na de laatste vaccinatie, en valt alleen te herwinnen met een boostershot. Die zeer waarschijnlijk ook weer na een aantal maanden verloopt, alleen is dat termijn nog niet definitief.
Enfin, zoals we dat in Nederland zeggen. Macron heeft er blijkens zijn interview in Le Parisien (betaalmuur) maar wat zin in. "De ongevaccineerden: ik heb veel zin om ze te pesten. En we zullen dit ook tot op het bot blijven doen. Dat, dat is de strategie. (...) Hoe kunnen we dit in de kiem smoren? Door hen nog meer te irriteren. Ik ga ze niet in de gevangenis stoppen of ik ga ze niet met geweld laten inenten. Maar vanaf 15 januari kunnen ongevaccineerden niet meer naar een restaurant, geen koffie meer drinken in een café of naar het theater gaan."
De wetgeving moet officieel nog door het parlement goedgekeurd worden, en Macron denkt blijkbaar dat deze retoriek daaraan bijdraagt. Misschien heeft-ie gelijk. Frankrijk telt nog zo'n 6 miljoen ongevaccineerde loopneuzen. Reacties Zemmour en Le Pen, na de breek.
Ondertussen in het VK zegt Johnson trouwens dat omicron "simpelweg milder" is, en er geen nieuwe maatregelen nodig zijn.
De Oppositie
Social
Social
Social
Reaguursels
InloggenIk weet het niet zeker maar ik dacht juist dat 1G alleen testen betekende, dus niet meer kijken naar vaccinatie (geen zekerheid of diegene besmet is) gewoon dagelijks een test lijkt mij echt wel een prima oplossing. Maar alleen vaccineren en hopen dat er tijdens bezoek horeca of iets dergelijks geen besmetting is dan weer niet. Maar misschien heb ik het mis, en betekend 1G verplicht vaccineren. Eigenlijk boeit het me ook gewoon te weinig
Mooi! Eindelijk een Fransoos met ballen!
Niks met ballen te maken. Wanneer hij ballen had zou hij de vaccinatie verplicht maken.
De gevalletjes Oostenrijk tonen aan dat 2G niet de weg is maar juist het tegenovergestelde. Een valse vorm van vrijheid, het recht om te besmetten. Want dat is het, met 2G kan je worden besmet met corona of je het nu wilt of niet.
Het enige dat helpt is mensen het recht geven om zichzelf te beschermen, een dun lijntje overigens met 2G ik weet het, alleen met het recht om jezelf te beschermen kies je er zelf voor om je in een menigte te begeven en doet een ander (bijv. uw baas of manager) dat niet.
Bescherm de zwakkeren en de 70 plussers en verplicht de vaccinbedrijven tot het maken van een daadwerkelijk effectief en goed vaccin i.p.v. een 3 maanden werkend goedje.
Mensen hebben al het recht zichzelf te beschermen. Daar is volop ingezet met vaccin, boosters, gratis testen en dergelijke.
Dus, of Macron en andere leiders/regeringen maken het vaccin verplicht, of hij laat iedereen de eigen keuze en respecteert deze.
Ik neem aan dat het komende week druk is met demonstranten op t museumplein. Massaal elke foei-dat-mag-niet club demonstreren tegen het institutioneel racistische uitsluitingsbeleid van een bevolkingsgroep door een Europees staatshoofd. Want toen ze in Hongarije en Polen homo’s t leven zuur wilden maken stonden ze ook samen met Femke te boe-roepen.
Ik vermoed dat veel Fransen in dit verkiezingsjaar zullen reageren met 'invisible le typhus'
Nou ja, ik begrijp niet echt wat er mis aan is aan je tegel.
Mijn vriendin vandaag met spoed opgenomen nadat ze letterlijk doodziek is geworden van de (Pfizer)booster, ze zijn helemaal gek geworden.
Afschuwelijk. Beterschap.
Hou aub ons roze weblog op de hoogte
Probeer batch nr te achterhalen. Sterkte !
Fakenews. Komt door chemtrails.
Sterkte voor uw vriendin. Ook ikzelf heb na phizer moeite om de trap op te lopen, niet alleen vanwege de hoge hartslag (165bpm) en het lucht tekort maar ook vanwege de pijn in mijn benen. De dag voor mijn booster liep ik nog 10km in 50 minuten en deed daarna moeiteloos nog 100 burpees erachteraan. Nu ben ik blij dat ik in 50min 100m loop en mezelf op tijd het bed uit kan slepen om naar de wc te kunnen. Maar gelukkig krijgen we van Hugo excuses Ernst nog 3 van die geweldige spuiten om te zorgen dat je niet te erg ziek word.
Ik heb veel zin om ze te pesten , is veel te zacht vertaald.
In het interview met de krant Le Parisien , heeft hij "emmerder" gezegd, afgeleid van "merde"
Beter vertaald , hij wil met de ongevaccineerden fucken.
Een echt Nederlandse vertaling is idd moeilijk !
Vergeet niet dat hij midden in zijn herverkiezingen zit , hij weet dat de meeste ongevaccineerden toch niet op hem stemmen. Te rechts of te links.
De gevaccineerden in FR beginnen ( zoals in NL) een beetje moe te worden van de ongevaccineerden en dus doet hij een grove uitspraak.
Prima die vinger naar ongevaccineerden , maar een beetje jammer de manier waarop. Beetje populistisch en niet presidentieel waard.
Maar veruit de beste keuze om op te stemmen in Frankrijk , ik mag hem wel in zijn buitenlandse politiek en zijn visie ( ja visie!) voor de toekomst.
Hij krijgt dus mijn stem de volgende ronde, yep ben er zo een , met twee paspoorten; NL/FR ,ze zouden net zo goed de Belgische erbij kunnen doen , niet ?
Nou ik deel je mening niet dat hij het goed doet op buitenlandse politiek:
Het laffe Accoord met de Engelse visrechten.
De miljarden flater met de onderzeeërs.
De hopeloze missie in Mali.
Ik vind dat geen succes.
Verders vergeet macron gemakshalve dat hij president is geworden omdat de Fransen niet le pen wilden en daarom op hem stemden
En zelfs dat leverde een marginale winst op.
Verder doet hij vrij weinig opvallends. De hete hangijzers zoals het wijzigen van het pensioen stelsel worden door geschoven .
Macron was ook niet vies van een partij maskers op weg naar Nederland te overbieden en het vliegtuig is inderdaad in Frankrijk gelost. In de zelfde week kondigde hij mooie tijden aan op tv na het opstrijken van Europese covid fondsen, met jawel, Nederlandse pegels
Ik vind macron de meeste tijd onzichtbaar en dan ineens komt hij hard uit de hoek .
Tevens lijkt hij geen flauw benul te hebben van het leven van de Fransen buiten de stad.
Ik mag niet stemmen hier , maar anders kreeg hij mijn stem niet
@deathchant | 05-01-22 | 19:36:
Als hij op bezoek gaat op plekken waar het niet zo lekker loopt , belooft hij gewoon een pleister van een miljoen of wat, waarna iedereen zich afvraagt waar die dan vandaan moeten komen. Ik zal niet zeggen dat het allemaal kommer en kwel is hier, hij heeft in een rap tempo een land wat serieus achter lag op Europa gemoderniseerd.
Maar tevens zegt hij op tv dat we een Renault moeten kopen want die staan op omvallen. Maar dan niet gaan rijden ermee want klimaat!
Want iedereen kan een auto kopen om die binnen te zetten
Beetje populistisch?
Volledig populistisch en nog smeriger dan wat hij zijn rechtse tegenstanders verwijt ivm de roep om strengere migratie wetten.
@deathchant | 05-01-22 | 19:36: Ik ben het met je eens maar denk niet dat de miljarden flater met de onderzeeërs de schuld is van Macron. Bovendien heeft hij dit voor Frankrijk goed gemaakt door de straaljager deal met de UAE van Biden af te snoepen.
Ik zat vroeger wel eens in de bar en dan werd me een drankje aangeboden en dan zei ik:
'Nee, doe maar geld.' Als dom grapje, dus.
Zou dit ook met je boosters kunnen? Dat je de vervangende geldwaarde op je bankrekening kan laten schrijven?
Moet je je voorstellen, hoeveel de regeringen van Nederland en bijna alle landen ter wereld hierin willen steken.
Mijoenen, miljarden, zo uit het niets getoverd.
En het meest belachelijke vind ik dat ik (een zeer klein deeltje) meebetaal aan het op de been houden van al die cafeetjes, restaurants, hotels en andere bedrijven, zoals misschien reisbureaus etc. Ja die ketens zoals Hilton etc. kunnen hun lening/schuld misschien nog terugbetalen, maar die kleine MKB bedrijfjes, denk het niet.
Bedrijven die dit nooit kunnen terugbetalen, dus hierna faillissement aanvragen, en dus nooit terugbetalen.
Te gek voor woorden.
Er staat nog vijf miljard euro aan uitgestelde Belasting open. Van bedrijven die uitstel hebben gekregen. Dat geld is weg en de zaak is failliet. Na vijf jaar vervallen de vorderingen van de belastingdienst.
Ik mag die Macron wel.
Voel je vrij om naar Frankrijk of Canada (Trudeau zei afgelopen dagen iets vergelijkbaars) te verhuizen.
Maar deel even je logica of ontbreekt dat vermogen bij je? Dus door die laatste 10% te sarren lossen we deze pandemie op? Is dat het? Dan hebben we ineens geen problemen meer in het ziekenhuis ofzo? Wat is de logica? Ik zie het echt niet.
Hij jou waarschijnlijk ook wel.
Wat een baas die Macron.
Als t zo’n baas was, had hij vaccinatie gewoon moeten verplichten, en niet deze heksenjacht. Dit is gewoon institutioneel racisme jegens een bevolkingsgroep die zich niet kan verdedigen.
Ik loop nu al 2 jaar met dezelfde broek aan, wanneer gaan de kledingwinkels eindelijk open?
Als je kan reageren, heb je genoeg internet om te bestellen.
Al ben ik het helemaal met je eens dat die lockdown nergens over gaat.
En daar zit mijn grootste probleem. Het de-humaniseren van die niet gevaccineerden, Niet hebben om het waarom ze niet vaccineren. De extreme anti-vaxers krijg je niet mee, net zoals diegene die het doen in verband met hun heilige boekje.
Alhoewel het wel opvalt dat de ze alleen tekeer gaan tegen christenen in de Bible Belt en niet tegen moslims in migranten wijken. Die laatste zijn nog steeds zielig, dom, achtergebleven cultuur, niet geïnformeerd etc. (Eigenlijk beetje racistisch van diegene die dat zeggen) en kijk maar er zijn ook moskeeën die meehelpen.
Maar het zo openlijk uitsluiten en burgers van mensen tot “iets kwaads” maken dat je gewoon mag pesten en kapot mag maken gaat gewoon te ver. Het is een hellend vlak dat al te ver overhelt. Ze donderen al bijna in de diepte waar ze niet meer uit kunnen komen.
En de haat die je nu zaait , haal je echt niet meer snel uit de maatschappij.
Ik denk dat u het wel snapt.
Inderdaad, het lijkt 1936 wel.
Hear hear!!
Vaccineren?
NEIN!
Het verstand zit u gelukkig niet in de weg!
@botbot | 05-01-22 | 17:39: Heb je je booster al gehaald maat?
Mag ik een biertje drinken? Mag ik de supermarkt in?
NEIN !! Eerst een prikje halen.
Ik mag deze houding van Macron wel. We moeten nooit vergeten dat de vaccinatie weigeraars voor een groot deel verantwoordelijk zijn voor alle ellende van de laatste twee jaar. Ook zal ik nooit vergeten dat wij ouderen maar opgesloten
moesten worden in leegstaande vakantiekampen of gewoon maar dood moesten gaan (verlepte Zwagerman)
@neolib | 05-01-22 | 20:09: twee jaar geleden begon de pandemie en waren er nog geen vaccins.
Neolib, er was eerder een staatshoofd die zonder feitelijke onderbouwing van redenen de schuld van alles wat fout liep afspiegelde aan een bepaalde bevolkingsgroep en zijn onderdanen aanmoedigde deze bevolkingsgroep uit te sluiten en op te jagen. Ik vind uw redenatie eng en extreem egoïstisch. Op klein groepje wappies na is merendeel van de ongevaccineerden zelfs alerter en coöperatiever qua Corona maatregelen dan menig driedubbel geklutste dan ook.
Wat een nep Napoleon die Macron. Hup, Naar Elba met dat kereltje.
Ik vind dit niet zo correct, dit zorgt voor een tweedeling met frustraties aan beide kanten. Het is vervelend maar in een maatschappij moeten we uitgaan van het beste van de mens en compromissen sluiten. Niemand wil ziek worden van corona maar net als bij vluchtelingen moeten we luisteren naar het persoonlijke verhaal.
Dus: vertel me je verhaal, waar kom je vandaan, wat heb je meegemaakt en waarom pak je geen vaccinatie? Is het omdat Hugo zo vaak heeft gelogen, omdat je de compleet nieuwe mrna en vectortechnieken niet vertrouwt, omdat Pfizer graag miljarden verdient en in contracten heeft afgesproken niet verantwoordelijk te zijn voor de gevolgen, of mag het niet van je geloof? Constructieve dialogen voeren, discussie, debat, er zijn voor elkaar, de mensen verbinden, liefde, dat is wat belangrijk is, niet uitsluiten.
We discussiëren nu al ruim twintig maanden! Klaar ermee. Vaccinatieplicht en 2G.
Straks zitten we een derde winter in de lockdown. Laat de regering aub gaan REgeren ipv discussiëren
@theo-is-dood | 05-01-22 | 20:10: Geen van beide. Dank u.
@theo-is-dood | 05-01-22 | 20:10: Je hebt nu ruim twee jaar gehad om eens wat anders te lezen dan de bullshit media die je blijkbaar raadpleegt. En nog kom je met vaccinatieplicht. Stel dat de populatie 100 % gevaccineerd zou zijn. Zelfs dan blijft dat virus met zijn opvolgende mutanten rondgaan. Een beetje virulente variant, net zo besmettelijk als Amicron beukt gewoon door alle boosters heen en dan gaan we weer... Dus die laatste weigeraars (waaronder overigens ook herstelden die zeer terecht geen prik willen) blijven pesten heeft geen zin. De weigeraars die oud, ziek, zwak, obese en suikerziek zijn en zich toch niet laten vaccineren zijn uiteraard niet goed snik.
Goed om te weten, mijn vakantiecentjes gaan dit jaar weer niet naar Frankrijk, dat zal m leren die coq de cheval.
Dito.
Bijzonder dat de omicronvariant zich niets aantrekt van de vaccinatiestatus, maar dat het voor de politieke reactie erop afhangt of je in een land in de Eurozone woont.
Eng D66 kereltje die Macron.
Wat een fascistische hufter. Gaat wel over dik 5 miljoen ongevaccineerde Fransen. Die gaan nog steviger hun hakken in het zand zetten. En terecht.
1G = fascisme.
Er zijn 50 miljoen geïnjecteerden, op een populatie van 65 miljoen. Dus er zijn nog 15 miljoen vacinatievrije mensen.
@lekgoot | 05-01-22 | 18:55:
Over welke leeftijden hebben we het hier?
En hoe 'ongevaccineerd' zijn deze mensen?
Een doorlopen C besmetting geeft meer bescherming dan een prik, desondanks moet die prik ook bij hen erin geramd worden, want dat is makkelijker te constateren / administreren.
Verder zijn er mensen die juist door het heilig vaccin enorm ziek worden, hen dus ook maar het normale leven verbannen?
Het middel lijkt het doel te zijn geworden, tunnelvisie ten top.
Dat 2G niet werkt (zie Oostenrijk), en boosters nauwelijks werken (zie Israël) doet niet terzake. 1G gaat ‘m ook niet worden qua bescherming.
Een lockdown... dat helpt;
www.telegraaf.nl/nieuws/964196914/nie...
Niet zeiken nu dat zonder lockdown het er nog meer waren...
@Troyan horse | 05-01-22 | 18:23: allemaal booster gehad? En ineens komt corona weer op?
Macron begrijpt het. Hadden wij maar zo'n kanjer.
Kaag niet goed genoeg? Zeker omdat ze vrouw is ga je schamen.
Verontrustend hoeveel wereldleiders er in het vrije westen zijn die denken dat gewoon in vrijheid leven een privilege van de overheid is die elk moment weggenomen kan worden wanneer dat even beter uitkomt.
Nog verontustender zijn het aantal meelopers die dit maar wat geweldig vinden. Blijkbaar keert men zich liever tegen een buurman die 'ketter' is dan een machthebber die onbekwaam is.
En dat zeg ik als gevaccineerde met booster.
Voor hersenloze is een prikje stoer.
Doodsangst? Doe niet zo aanmatigend. Praat voor jezelf. Ik wil weer terug naar normaal. Vaccinaties helpen daarbij.
@botbot | 05-01-22 | 16:52:
BotBot: Er moet me iets van het hart: Steeds maak je dezelfde fout. Ik wil er toch even iets van zeggen, voor de rest mankeert er niet zoveel aan je grammatica.
Het is: hersenlozen, gevaccineerden,
Of: een hersenloze, een gevaccineerde
Je bent trouwens niet de enige.
@SterF... | 05-01-22 | 16:57: Dus je lichaam laten misbruiken voor valse vrijheden vind je normaal dus...
De dood van de gebroeders Bogdanoff heeft een flinke impact gehad, zo te zien.
Een goede leider probeert zijn volk te verbinden ipv te verdelen. Er valt zoveel kritiek te spuien over recalcintrante volksdelen waar nooit iets over gezegd wordt. Maar nu, nu mogen ineens alle registers worden opengetrokken tegen een recalcitrante volksgroep met instemming van de volksmenners. Goh. Merkwaardig om ineens zo'n openlijke laagstaande afkeer te laten blijken over 15 miljoen onderdanen. Daarom zijn Macron en zijn EU globalisten geen goede leiders maar plurocratische volksmenners in dienst van het grootkapitaal.
Valt mij ook op dat die EU globalisten weinig met democratie ophebben en nog minder met de eigen bevolkingen in wiens dienst ze staan.
Tuurlijk een kat tegen de haren instrijken gaat heel goed werken.
Kijk maar naar de spaanse stierenvechten na het opfokken van de stier gaat hij er rustig bij liggen en geeft zich over.
Komt helemaal goed in frankrijk.
/Sarc. mode uit.
Die dwerg gaat er zo spijt van krijgen..
Stukje uit 2006:
"In banlieues wordt tegenwoordig met vuurwapens geschoten op politiemensen. Dat is een belangrijke nieuwe dimensie'', zegt ook socioloog Sebastian Roché.
"Er zijn banlieues waar de brandweer niet meer zonder politiebescherming de wijk in kan'', zegt vakbondsvoorzitter Lagache. "Agenten in sommige banlieues worden elke dag bekogeld. Die jongeren hebben maar één doel: het molesteren van de politie.''
Nou ben ik geen expert in Franse stokbroodcultuur maar volgens mij gaan dit soort mensen niks aantrekken van de pesterijen van Macron
@area78 | 05-01-22 | 17:29: Die gaan niet zo vaak naar een restaurant buiten de banlieu. Dus het molesteren gaat sowieso door... daar kan de uitspraak van deze enge figuur alleen maar meer olie op het vuur gooien.
De fransen mogen binnenkort naar de stembus, we zullen zien wat er van deze idioot over blijft.
Goede, een hoop woorden voor zoveel domheid.
Voor die andere prikken geldt geen QR-code of iets dergelijks waar je constant geprikt moet worden om de QR-code te verlengen.
Huh, griepprik? Nooit gehad. En die van de gele koorts ook niet. Heb ik zeker gemist dat dat ook verplicht was.
"Je beschermt niet alleen jezelf, maar ook je naasten met vaccins. Dus is het niet meer dan logisch dat iedereen bij kan of zelfs moet dragen. Wil je het niet? Dan heeft dat natuurlijk consequenties."
En jij gaat je bierbuik en bijbehorende onnodige extra vatbaarheid voor corona wegwerken wanneer?
U trekt als Zwitsal een hele grote broek aan met het tegen elkaar uitspelen van bevolkingsgroepen. Maar ik ben de beroerdste ook niet wens u straks veel succes met uw kwartaalbooster en uw VIp toegang tot theater, restaurant en kroeg met gelijkgestemden.
@Jessinator: Dus u wenst een groot deel van de bevolking de dood? Dan rest mij niets anders te zeggen: u bent een naar mens.
Kortom elk vaccine heeft andere ingrediënten, een ander houdbaarheidsdatum en risico's als product, dus de Jomanda factor ervan kan je vergeten. "Je beschermt jezelf en anderen." Alpha, alpha healing hands. Leuke placebo.
Je zult het niet geloven, maar er zijn rumors van vaccins die niet werkten en zelfs van de markt gehaald zijn.
Zelfs citroenen weten intussen, dat je niet een hele planet alle 4-6 maanden kan vaccineren. Logistisch niet mogelijk en kost ook teveel.
Dus je zult moeten leren leven met ongevaccineerden, uiteindelijk namelijk het grootste gedeelte van de mensheid.
Het lijkt wel alsof de vaccin pushers (type Johan Derksen en die enge advocaat), zo verschrikkelijk bang zijn ooit met het Corona virus in aanraking te komen dat ze desnoods elke maand een "prikje" (zoals ze het zelf noemen om vooral duidelijk te maken dat zij er heeelemaal niet bang voor zijn) zouden halen. De retoriek is altijd hetzelfde: je doet het ook voor die ander. maar die ander is gevaccineerd toch ?
De angst zit hem bij de ongevaccineerden die denken dat je ik weet niet wat van dat prikkie krijgt.
Ergens is het best medelijden wekkend, die stumpers geloven alles wat op facebook staat.
@botbot | 05-01-22 | 16:22: Die angst snap ik niet. Als iemand dat denkt, heel veel plezier voor hem. Als iemand denkt dat hij met een prikje helemaal veilig is, ook veel plezier voor hem.
Als je angstig bent, neem je een prikje. Want dan ben je beter beschermd. Als je dat niet bent, neem je dat prikje niet. Want je bent en leeft gezond (hoop ik voor ze).
Als iedereen zegt dat er geen vaccin gehaald moet worden omdat de ander het doet, is dus niemand gevaccineerd.
@botbot | 05-01-22 | 16:22: Knap van u dat u het gedachtengoed van alle ongevaccineerden zo treffend weet te benoemen. Het is nu eenmaal een feit dat alle ongevaccineerden precies hetzelfde denken dankzij FB. Zo heb ik ook best medelijden met al die stumpers die er hun dagtaak van hebben gemaakt om prikken te promoten en denken dat ze de enige en ultieme wijsheid in pacht hebben.
@botbot | 05-01-22 | 16:22:
Denigrerende toon… jammer.
@desmodus | 05-01-22 | 16:26: Je immuunsysteem is als een keuken met een kok. Als je geluk hebt, dan heb je een mooie keuken met een goede kok. Maar als je die kok geen recepten geeft, dan weet die kok niet hoe hij bestellingen moet bereiden van supernieuwe gerechten waar niemand eerder van heeft gehoord. Dus is het noodzakelijk om de kok te trainen en dat is precies wat je met vaccins doet: je geeft je immuunsysteem training om toekomstige aanvaringen met een ziekte het hoofd te kunnen bieden. Daarom gaat jouw vergelijking mank. Vaccins hebben niks met angst te maken. Dat is alleen zo in de ogen van wappies zonder kennis van zaken.
@desmodus | 05-01-22 | 16:26:
Angstig een prikje?
Ik wil mijn ouders niet onnodig besmetten is dat angst?
Ik wil niet thuis komen te lopen met zuurstof aan is dat angst?
Ik wil niet thuis komen met een jarenlange revalidatie in het verschiet is dat angst?
Ik wil niet onnodig in het ziekenhuis belanden is dat angst.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Vroeger noemde men dat voorzorg tegenwoordig noemen de wappenloren dat angst voor een beetje ziek.
@J.Cash | 05-01-22 | 16:34:
Kom op, ze zijn zo flink die kunnen de waarheid heus wel verdragen.
@botbot | 05-01-22 | 16:42: Jij schrijft ' De angst zit hem bij de ongevaccineerden die denken dat je ik weet niet wat van dat prikkie krijgt.'. Die angst snap ik niet.
Je weet toch dat je ondanks de vaccinatie nog steeds besmettelijk bent toch? En dat je nog steeds Covid kunt krijgen? Dat de kans op jouw andere punten onder de 40 jaar amper voorkomen?
En ga toch weg met dat wappiegeneuzel, fijn stigmatiseren. Daar komen we ver mee, kijk maar in de geschiedenis. Ben trouwens netjes 2 keer gevaccineerd, vorige maand covid gehad, dus nog even geen booster voor mij.
@Jessinator | 05-01-22 | 16:37: Maar het 'trainen van je immuunsysteem' van dit vaccin, heeft wel op alle fronten gefaald. Meer het 'deels training van je immuunsysteem voor enkele maanden'.
Daarnaast hebben vaccins alles met angst te maken. Mensen zijn bang een ziekte te krijgen en laten zich daarom vaccineren. Zodra deze angst kleiner wordt, komt er weerstand. Zie de groeiende groep 'antivaxxers' die de laatste jaren ontstaat, dit vooral dankzij de dalende besmettingen van verschillende ziektes (door vaccinaties).
En ga vooral door met stigmatiseren met je 'wappies', daar ligt de oplossing.
@desmodus | 05-01-22 | 16:56:
Alsik kijk naar de geschiedenis is het wel heel erg opvallend dat er 3/4 bij 15% ongevaccineerd op de IC lag.
En dan nog beweren dat vaccineren niet helpt.
Wat moet je dan met die gasten? verstand kan ik ze niet geven.
@botbot ik zeg hier niet dat vaccineren niet helpt, het helpt zeker. Begrijpend lezen is best lastig, maar dat jij je vooroordelen al vast hebt staan is duidelijk.
@desmodus | 05-01-22 | 17:38:
Ok begrijpend lezen.
***En dat je nog steeds Covid kunt krijgen? Dat de kans op jouw andere punten onder de 40 jaar amper voorkomen?***
Waar haalt u die wijsheid vandaan? ik durf rustig te stellen dat u lie.... onwaarheden verteld.
Daaruit kan men concluderen dat u niet weet hoeveel mensen thuis gebruik moeten maken van zuurstof.
@botbot | 05-01-22 | 17:22: Dat klopt, wat je niet hebt kan je ook niet weggeven.
@botbot | 05-01-22 | 16:42:
Je bent dus als de dood voor iets dat jij denkt dat je kan beheersen door een prikje te nemen.
Dat hebben ZE gezegd en na onderzoek zeggen ZE dat je na je derde prik nog beter beschermd bent.
Ben bebieuwd wat jij allemaal kan gaan doen als ZE dat zeggen!!!
Misselijk mannetje lijk je mij met dit gegeven.
@botbot | 05-01-22 | 16:22: En toch vergeet je in al je retoriek dat het nog steeds om onvolledig geteste stoffen gaat. Daarbij komt ook nog eens dat maand na maand de mate van werkzaamheid en duur van werkzaamheid aangepast moet worden. Dus ik begrijp twijfelaars wel en veroordeel ze sowieso niet.
@botbot | 05-01-22 | 16:22: Nature Medicine: “ Risks of myocarditis, pericarditis, and cardiac arrhythmias associated with COVID-19 vaccination or SARS-CoV-2 infection”. Of MDPI Virusses “ Our findings reveal a potential molecular mechanism by which the spike protein might impede adaptive immunity and underscore the potential side effects of full-length spike-based vaccines.”. Is niet echt bepaald Facebook vriend. Overigens zijn de vaccin resistente mutaties in de EU en de USA ook al waargenomen. “ Mechanisms of SARS-CoV-2 Evolution Revealing Vaccine-Resistant Mutations in Europe and America”. Uit de Journal of Physical Chemistry Letters. Levensverzekeringen in Amerika trekken ook aan de bel. 40% meer doden en een verviervoudiging van het aantal claims. Nee komt allemaal goed botbot!
@Mr Moore | 05-01-22 | 20:08: potential , might, potential side effects....... Klinkt erg overtuigend
En die doden in Amerika?
Misschien wel ongevaccineerde Trump aanhangers ?
@neolib | 05-01-22 | 20:53: lol. Als je ergens niet voor openstaat ga ik al zeker niet proberen je te overtuigen. De beste wensen voor 2022 maat, lekker boosteren dit jaar!
Veel Fransen wonen nog steeds in het binnenland. Daar is de vaccinatiegraad het laagst.
In het dorp van mijn schoonmoeder is de dichtsbijzijnde gendarmerie minstens 30 minuten rijden langs bergweggetjes. Denk je nou echt dat een café daar moeilijk gaat doen over een QR code?
Dat leeft, net als hier, enkel in de grote steden. Voor de lockdown in Drente geweest, en nergens is om een QR code gevraagd.
Ben het met Macron eens. Beetje bij beetje de vrijheden van wappies inperken. Had Rutte maar zoveel ballen.
Lees hieronder eens de tegel van drs. Levi samsonov. Want wat je hier plempt is een beste miskleun.
@superb_de_lux | 05-01-22 | 16:09:
Hoera,.. we hebben tussen de duizenden er één gevonden die onze passie preekt.
Ik ben het niet met Macron eens. Als al die gevaccineerden nou niet zo vaak ziek werden dan was er niks aan de hand voor de ongevaccineerden.
Wat denkt u daarmee te bereiken?
@superb_de_lux | 05-01-22 | 16:09: Degene aan wie U refereert kleunt zelf nogal mis.
Je kunt mensen er wel toe dwingen hoor. Dan zijn ze net zo gevaccineerd als u en zitten ze legaal in dezelfde kroeg als u. Wordt gezellig!
Es kijken hoeveel ballen die handhavers daar hebben als ze de banlieus van Marseille, Lyon, Parijs, Dijon, Nice etc in moeten hahaha krijg je gelijk een Ak47 van een 12 jarige in je bakkes
@SilkySteve | 05-01-22 | 18:45: geld alleen voor de mensen buiten banlieu
Ik wil eind februari op vakantie. (Tenerife) Daarom neem ik de booster. Ik geloof er totaal niet in dat dit de oplossing is. Noem het hypocriet, ik wil op vakantie.
Ik zou eind januari richting Frankrijk gaan. Dit is sowieso geen optie meer omdat ik een booster nodig heb die ik in NL niet krijg omdat ik te kort geleden van Corona ben hersteld…. Is dat iets wat ze Kafkaësk noemen??
@HTyftstraaltnouisop, Hypocriet nee hoor. U houdt alleen het systeem in stand. Vergeet niet te testen en een mondkapje op te doen in het vliegtuig, u heeft immers maar 1 booster.
Ga naar de Dominicaanse Republiek. Zelfs geen test vereist.
Beetje zwak van Macron. Trudeau heeft al eens geschreeuwd dat ongevaccineerden "niet moeten denken dat ze ooit nog in een trein of vliegtuig mogen!" en stelde onlangs in een Franstalig interview dat ongevaccineerden ook racistisch en vrouwonvriendelijk zijn. En de Belgische premier De Croo riep al eens "we gaan niet leven met het virus, we gaan leven met de ongevaccineerden!"
Maar de de facto vaccinatieplicht komt er niet voor die schamele 10-15% die geen vaccin wil (of, als we eerlijk zijn, nodig heeft). Het gaat erom de enorme groep gevaccineerden aan het vaccineren te houden. Het invoeren van 1G of 2G gaat alleen gemakkelijker door de grote groep gevaccineerden op te zetten tegen de ongevaccineerden.
Want zelfs 'die hard'-volgelingen van de Staat denken misschien voor of na de booster "mooi geweest", terwijl we volgens Hugo vanaf April weer moeten beginnen aan een nieuwe serie van 3...
This is just how power works, son...
(De Croo: quote moet 'met de gevaccineerden' zijn natuurlijk, red)
hulde
"Je ziet het pas als je het door hebt."
goede observatie.
Genezen is beter dan vaccineren. Alle genezen patiënten vrijstellen van vaccinatie tot het tegendeel is bewezen.
2 x gevaccineerd met Moderna en toch corona gekregen, en genezen... "Maar dat geldt niet als booster meneer. U moet gewoon nog een prik komen halen."
Waar haalt u die wijsheid vandaan?
@botbot | 05-01-22 | 16:00:
Die wijsheid kun je vinden als je je verdiept in internationale publicaties, dus even niet vertrouwd op de eenzijdige kant van het verhaal van het rivm. In het buitenland lopen ze op ons voor! Zie zuid-Afrika, Israël, zweden … lees je terug bij Jan Bonte, of Maurice de Hond.
@Analia von Solmsch | 05-01-22 | 16:15:
Nou ik blijf liever bij het wetenschappelijk bewijs.
Omdat men niet weet hoe zwaar de besmetting geweest is weet men ook niet hoeveel anti stoffen er aangemaakt worden.
Zo simpel is het.
@botbot | 05-01-22 | 16:31: U leest waarschijnlijk uitsluitend zg. wetenschappelijk bewijs van mensen die in uw tunnelvisiestraatje passen, toch?
@ClintOstwald | 05-01-22 | 16:54:
Nee hoor, zit daar maar niet over in.
@botbot | 05-01-22 | 16:31: Als u graag bij het wetenschappelijk bewijs blijft, kunt u aangeven hoeveel sterfgevallen er zijn voorkomen dankzij de invoering van de QR code? En dankzij de invoering van lockdowns?
@ClintOstwald | 05-01-22 | 16:54: Wetenschappelijk bewijs is het enige dat telt. Niet de onzin van 17 miljoen virologen die hier geplempt wordt.
@intrigant | 05-01-22 | 17:29:
Feit is dat bij een lockdown het aantal besmettingen daalt.
En minder besmettingen betekent minder doden.
Hoe moeilijk kan het zijn? zucht.
@botbot | 05-01-22 | 18:01: Zo moeilijk is het niet.
Nederland, met lockdown: ziekenhuisopnames dalen.
coronadashboard.rijksoverheid.nl/land...
UK, zonder echte maatregelen: ziekenhuisopnames stijgen sterk.
coronavirus.data.gov.uk/details/healt...
@Frau_Ferkel | 05-01-22 | 18:19: mooie poging, maar Omanders gaat graag uit van wetenschappelijk bewijs. Dat is dit niet.
@botbot | 05-01-22 | 18:01: mijn vraag was of er wetenschappelijk bewijs voor is dat QR codes en lockdowns zorgen voor minder besmettingen. Volgens mij is dat namelijk zeer omstreden. U presenteert het als een feit, maar zonder onderbouwing. Als er een daling wordt waargenomen in besmettingen wordt dat onmiddellijk toegeschreven aan het geweldige beleid en bij stijging is het een nieuwe variant of het niet conformeren aan het geweldige beleid. Maar er wordt nooit echt bepaald in hoeverre het beleid effectief is, en welk onderdeel dan het meest en welk onderdeel het minst. Zo kan er dus ook nooit een kosten baten analyse worden gemaakt en blijft het paniekvoetbal.
@intrigant | 05-01-22 | 22:52:
Als men de teugels laat vieren neemt het aantal besmettingen toe.
Kan deze man niet gekroond worden? Wat een koning!
In Frankrijk hebben ze een kleurrijke traditie met monarchen. Ik weet niet of Macron daar deel van wil uitmaken. Ook zou de monarchie bij hem weer eindigen, hij heeft verder geen kinderen.
Voor een Fransman deugt die Macron wel. Niet er omheen lullen, zeggen waar het op staat. Zouden meer moeten doen.
Heeft u ook een relatie met een vrouw die qua leeftijd uw moeder had kunnen zijn? Of bent u nog op zoek?
@BrulSpin | 05-01-22 | 15:40:
Vind het erger dat hij zich als een mini Napoleonnetje gedraagt. Omdat zijn totalitaire collectivisme verspreid gaat worden over de EUSSR. Als een schaap over de Champs Elysees is...
@BrulSpin | 05-01-22 | 15:40:
De homo’s díe ik ken, althans onder de vrienden is het een vermoeden, zijn allemaal onder dak bij een hele lange, lelijke of hele oude vrouw.
Voor mij staat het vast, hij is een bender.
Ook dat pisnijdige is een aanwijzing.
We zullen het zien bij de verkiezingen
Macron heeft "veel zin ongevaccineerden tot het einde te pesten"
Wie niet eigenlijk?
Lekkere tegel, joh.
Stel, degenen die denken dat de vaccins meer goed doen dan kwaad (bij gezonde mensen), blijken over een jaar of wat gelijk te hebben gehad. Vind je het dan erg dat ik nul medelijden met jou en andere vaccinzeloten heb?
@Wayfaring stranger | 05-01-22 | 15:42: Argh! Moet zijn: 'meer kwaad doen dan goed'.
@Wayfaring stranger | 05-01-22 | 16:12:
Ik vond het al vreemd haha. Ieder topic over vaccins ontaardt in wappie, ze lezen dat op Facebook etc.
Het toont de ware goedkope aard van het injektievee. Jammer.
Ik niet.
Maar dan wel met z’n allen, want alleen durf je niet. Held.
Volgens mij heeft u ze niet allemaal op een rijtje.
Waarom moeten deze dames/heren verantwoording afleggen voor uitspraken van een Frans politicus?
Hoezo goedpraten? Dit beleid moeten ze per direct in Nederland invoeren.
@el burro in Nederland worden zowel de ongevaccineerden als de gevaccineerden gepest. Nu al.
Iemand die zo z'n volk aanspreekt faalt als leider
Absoluut.
Dat wordt met de spuit de banlieues in. Mij benieuwen.
Dat wordt entertainment.
@J.Cash | 05-01-22 | 16:42:
Ik hoop op wat bodycams.
Égalité, liberté et fraternité... das war einmal
Grote woorden van die Franse kaasgek.... totdat die 6 miljoen ongevaccineerde loopneuzen het zo moe zijn en hem uit zijn elitaire hok komen sleuren en met pek en veren op de Place de la Concorde zetten in Parijs... of misschien nog wel erger... 'the heat is on'.
Die guillotine die ze in 1981 hebben afgeschaft, staat vast nog wel ergens in een museum.
Macron lijkt dezelfde sociale intelligentie te hebben als wijlen Lodewijk de veertiende die het contact met het gewone volk ook totaal kwijt was.
"Ik heb lekker 11 boosterprikken gehad."
"Ha, ik heb er lekker 12."
"Hoezo danals? Waar kon je die 12e halen?"
"Zeg ik lekker niet."
"En het is nog geen eens februari? "
"Nee, ik ben lekker veel beter danals jij."
"Dan ga ik je aangeven, want ik wil ook een 12e booster."
"Mij een zorg, ze accepteren mij nu tóch eerder omdat ik er lekker 1 meer heb."
"Teringzooi...", afdruipende doet...
Even wachten op die reaguurder die van die sketches doet.
@VoltaireJohn | 05-01-22 | 15:20: Wie moet dat zijn, dan?
Misschien is het aankomende boosterabonnement wel een leuk item voor topcaberetier (volgens de msm) en ongevaccineerdenhater Pannenkoek?
@TonAlias | 05-01-22 | 15:21:
FustViking toch?
Macron waant zich inmiddels sterk en gesteund genoeg om het nu dus duidelijk toe te geven. Dat heeft niets met eerlijkheid te maken, maar met arrogantie. Deze strategie waarbij het een staat is toegestaan om welwillend het leven van mensen te zieken om een overtuiging of daad af te dwingen tart elke vezel van een rechtstaat. Zware criminelen worden nog netter behandeld. Vervang vaccinatie door CO2, klimaat, gedwongen anticonceptie, uw organen, bepaalde persoonlijke bezittingen, heel veel producten, roken, suiker, bewegen, bepaalde politieke overtuigingen, bepaalde hobbies, bepaalde eetgewoonten, ga maar door, gooi er ook nog even een woke en cancel sausje over heen. En wie denkt dat dit gechargeerd of overdreven is. Als een Trump, Bolsenaro of een Putin een strategie als deze van de daken had geroepen dan was de deugwereld te klein, maar als de deugelite het stelt dan mag je ervan uitgaan dat dit de norm en modus operandi wordt.
"Quand le gouvernement viole les droits du peuple, l'insurrection est, pour le peuple et pour chaque portion du peuple, le plus sacré des droits et le plus indispensable des devoirs." Gilbert du Motier
Vandaar dat je er ook maar weinig van hebt meegekregen dat Poetin gewoon gezegd had dat hij niet voor vaccinatiedrang of -dwang was. En hier in Nederland hebben we er wél zo een rondlopen.
@TonAlias | 05-01-22 | 15:12: Volgens mij zat/zit het in Rusland iets anders in elkaar.
Ik weet niet of dit nu zo handig is, maar hij durft in ieder geval een duidelijke koers uit te spreken. Ik mag Macron wel.
Weet je wie ook...?
Dit zijn uitspraken die beter passen bij autocraten en niet bij een democratisch gekozen Franse president die oog moet hebben/houden voor de belangen van alle Fransen.
@therealbraindump | 05-01-22 | 15:06:
Ten behoeve van het algemeen belang (meer specifiek: de volksgezondheid) zet Macron in op een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad. Ik ben zelf eigenlijk voor een vaccinatieplicht, maar snap dat dat wettelijk lastig te regelen is (maar niet onmogelijk).
@de IJsman | 05-01-22 | 15:13: uitsluiting, polariseren, een dergelijke toon aanslaan richting een gedeelte van de eigen bevolking, weinig verheffend. Een vaccinatieplicht gaat inderdaad niet werken, rede en overtuigingskracht is nodig, niet dit semi macho gedoe.
@therealbraindump | 05-01-22 | 15:17:
De gehele samenleving wordt al veel te lang benadeeld doordat een verwende, egoïstische en niet al te snuggere minderheid te gepleased en gepamperd wordt. Nu is het een keertje klaar. Gebleken is dat met een beroep op de rede deze groep helaas niet in beweging is te krijgen.
@de IJsman | 05-01-22 | 15:30: juist wanneer het spannend wordt is het van belang dat de pijlers van de democratische rechtsstaat fier overeind blijven. Ook mensen die zich niet willen laten vaccineren hebben rechten. Ik ben zelf twee keer gevaccineerd maar gegeven de impact van omikron weet ik nog niet of ik mij voor een derde keer laat vaccineren.
Deed Samuel Paty ook.
Weet u, er waren in het verleden wel meer staatslieden met een duidelijke koers. Dat liep nooit goed af.
@therealbraindump | 05-01-22 | 15:41:
De rechten van de ongevaccineerden worden meer dan gerespecteerd. Sterker nog, daar zou een vaccinatieplicht niets aan af doen, als daar een goede belangenafweging plaatsvindt en dit op de juiste wijze wordt ingesteld.
@de IJsman | 05-01-22 | 16:13: met deze denkwijze kunt u ook dictatoriale maatregelen rechtvaardigen. De hamvraag is nu juist of er een juiste belangenafweging wordt gemaakt.
@de IJsman | 05-01-22 | 16:13: De belangenafweging is vanuit de politiek op macroniveau, op microniveau (het individu) kan de uitkomst van de afweging totaal anders zijn. Sterker nog, dat is bijna altijd het geval.
@de IJsman | 05-01-22 | 15:30: waarom denk je dat het een groep is?
Die parallelle samenleving, die gaat nog eens heel groot worden.
Ja, zie de film Demolition Man
Als zwitsal moet je gewoon op je woorden letten. De mazzel.
Dus Macron daagt onder andere de booslims uit in z'n land. Die durft.
Hij zal het nog wel merken.
Citaatje:
"Maar vanaf 15 januari kunnen ongevaccineerden niet meer naar een restaurant, geen koffie meer drinken in een café of naar het theater gaan."
- Ongevaccineerden gaan zelden naar een restaurant; te duur, niet halal of niet veganistisch.
- Ongevaccineerden drinken geen koffie in een café, maar munt-thee in een theehuis met foto's van de Al-Masjid al-Haram aan de muur, of groene drab in een vega juice-bar.
- Ongevaccineerden gaan zelden of nooit naar een theater. Dat is óf te duur, óf vertier voor ongelovigen.
Dus: zal het ongevaccineerden aan hun reedt roesten dat ze dat niet meer mogen.
Theater en alleen als je de taal machtig bent, wel zo handig
Lijkt wel of uw aanname is dat ongevaccineerden óf links, óf arm, óf moslim zijn.
Kunt u nog een vierde groep aanmaken waarin ik me ook thuis voel? Opgeleid, rechtsdenkend, pro-vaccinatie (maar dit vaccin nog niet) en vooral iemand die een ander in z'n waarde laat.
@Zoelense Hobbyboer | 05-01-22 | 14:56: "In zijn waarde laat" is te lezen als iemand niet infecteert?
@P. Breidel | 05-01-22 | 15:35: Zucht, want ongevaccineerd is geïnfecteerd? Je loopt nog een aantal maanden achter.
@Zoelense Hobbyboer | 05-01-22 | 14:56:
Niet te veel finesse vragen van deze mensen, je kunt niet te veel eisen.
Ik zou zijn bankrekeningetje wel eens willen vergelijken..
Let op:” Heb ooit kikkerbillen gegeten in een restaurantje in de Provence. Niet zoveel mis mee, smaakten naar kip.
Peter Emile | 05-01-22 | 14:56”.
Ik wed dat de guillotine weer van stal wordt gehaald als Macron zo arrogant elitair blijft oreren .
Volgens mij zag ik Le Pen onlangs in een video dat mes slijpen. Misschien wilde ze de komkommers doorsnijden. Meer weet ik er niet van.
Dit hadden Hugo/Kaag/Rutte ook moeten zeggen voor de 2e kamer verkiezingen in 21. waren we nu wel van ze afgeweest. Net zoals Macron zeker niet in mei 22 herkoszen gaat worden, nog gauw eventjes zijn eigen narcistische willetje doordrukken.
Vind Fransen een geweldig arrogant k*t volk, maar ik denk dat er nog wel wat vuurwerk van ze te verwachten valt. Mogen enkele dappere Romeo's uit Nederland zich helemaal uitleven op de Franse bevolking zoals dit dit weekend ook door Franse romeo's op NL volk werd gedaan.
Is dat zo? Is hier ergens bewijs van te vinden? Van de zomer hadden ze wel wat “oostblokkers “ bij de politie rondlopen om burgers te meppen.
Er wordt vaak een oproep gedaan om met je handen af te blijven van de hulpdiensten. Die Romeo's geven wellicht onbewust een ander signaal.
“Is it just me or is it getting crazier out there” – The Joker
Doe normaal joh. T is er in tijden niet zo rustig geweest als nu.
Prik locatie Leeuwarden meld vandaag capaciteit voor 10.000 prikken maar er lopen slechts 100 mensen binnen op afspraak, dat betekend dat de boosterbereidheid al behoorlijk aflopend is. Even uit de losse pols, op NL niveau, van de 85% gevaccineerden is nu 30% geboosterd. Dat is representatief voor om en nabij 1:4 mensen van de totale bevolking. Als 2G wordt ingevoerd wordt dus 75% van de bevolking onder druk gezet en in tegenstelling tot wat ik vernomen heb zou “85% hun verantwoording nemen”. Er is dus 60% (van de gevaccineerden) die kennelijk niet bereid is om voor die keuze te staan, en dus min of meer gechanteerd is om weer van hun vrijheid te genieten. Dan maak je je wel bij een groot deel van de populatie onpopulair, als je 2G introduceert.
Kabinet houdt ook geen stand in deze jaren (prognose), verder zal er tenminste 1 partij weggevaagd worden (CDA).
@VoltaireJohn | 05-01-22 | 14:44:
Ik voel aankomen dat Rutte IV binnen één jaar valt.
@Peter Emile | 05-01-22 | 14:52: Als de aankomende parlementaire enquête impact heeft wel, anders...
Correct, booster is voor 65+ dus niet voor mij.. ben er klaar mee en velen met mij hoor ik zo om mij heen.. bereidheid is idd heel laag of je moet het dmv chantage.. zit nog to halverwege februari ver weg en kijk tegen die tijd wel over hoe en wat.. voorlopig kan ik nog de wereld rondvliegen met 2 vaccinaties.
2G komt er niet voor de ongevaccineerden, maar om de gevaccineerden aan het vaccineren te houden. De ongevaccineerden zijn de kleine, vaak gekke groep die wordt gebruikt om het erdoor te krijgen.
Pesten is ogen stukschieten? Daar weet Macron namelijk alles van.
C'était ça. Plus jamais en France. Sale enculé.
Ghè … en Eric Zemmour gaat net als Al Capone groots profiteren van deze 'drooglegging'.
Genezen, hetgeen het allerbeste is tegen herbesmetting, wordt dus even overboord gekieperd. Alleen nog de junk die braaf alle prikken per jaar haalt is een vrij man.
Mits je leven met een QR code vrij kan noemen.
Als hij nog een beetje de schijn van "we doen het voor de volksgezondheid" op zou willen houden dan bleef een genezing van Cororna fier overeind staan.
Zelfs dat probeert Macron niet eens meer, alleen maar spuiten om je leven te leiden.
Geen doorgemaakte infectie, geen medicijnen, geen recente test.
Of het nou beter werkt doet niet ter zake, prikken tot in de oneindigheid, dat is de heilige graal.
geld,track and trace... bad pharma of karma, iemand wordt er beter van.
Misschien zijn er nog wel lemmings te vinden die daadwerkelijk dit ophitsende gezwetst van die Macron zien als iets dat om de volksgezondheid gaat. Ben heel benieuwd.
Een gouwe graal wellicht als de boestertjes 50 pop de stuk gaan kosten. Want het gaat om geld. Voorspelbare inkomsten.
De bescherming na genezen te zijn is zeer variabel. De ene is bijzonder goed beschermd, de ander nauwelijks. Vandaar dat men dit na 6 maanden al niet meer als voldoende ziet.
Het is overigens serologisch te testen. Daarvoor moet twee maal bloed worden afgenomen. Die test wordt helaas niet erkend. Ik weet ook niet waarom.
@42 | 05-01-22 | 14:45: Omdat niet de juiste personen daar wat aan verdienen, simpel zat.
Deze uitspraak kost hem het presidentschap. Ik weet één ding van de Fransen: ze houden niet van dictatuur wat betreft hun eten, drinken en manier van leven.
Tot op heden slikken ze alles, valt me tegen. Ik had de Fransen moediger ingeschat
Ze eten slakken, het zijn gewoon lizard people.
@Sinterbikske | 05-01-22 | 14:40: En kikkers.
@knutsel_ | 05-01-22 | 14:42: Die zijn wel lekker, smaken een beetje naar kip, net als hagedissen en leguanen eigenlijk ( recept voor lizard people opzoeken doet).
Fransen stemmen altijd op een president om hem na installatie volledig te vernietigen in de krantjes.
@knutsel_ | 05-01-22 | 14:42:
Heb ooit kikkerbillen gegeten in een restaurantje in de Provence. Niet zoveel mis mee, smaakten naar kip.
@Sinterbikske | 05-01-22 | 14:44:
Leguaan is een Suriname een boomkip.
Macron en Trudeaux. Mijn hemel. Zulke karakters van slechteriken had een science fiction schrijver twintig jaar geleden niet eens kunnen bedenken.
The joker is er niets bij inderdaad.
Bijna 10% van de bevolking jaagt hij tegen zich in het harnas. Dat met naderende verkiezingen weet ik niet of dit heel slim of ontzettend stom is. Net als hier stijgen daar de (omakrom) besmettingen ondanks de maatregelen. We kijken nu in de situatie te zitten dat vaccineren niet per definitie resulteert in minder besmettingen.
@alweer_eenBelg | 05-01-22 | 14:43: U heeft natuurlijk gelijk. En als Belg weet u: wat Macron beslist, is binnen een paar maanden door De Croo beslist.
Volgens mij wordt dit een beetje uit zijn verband gerukt. Ten eerste is de vertaling eerder 'dwarszitten', en daarnaast is het een woordgrapje op de beroemde uitspraak van Jacques Chirac, die ooit in zijn als burgervader van Parijs tegen de toenmalige regering zei: "arretez d'emmerdez les francais". Ofwel stop met het dwarszitten van uw eigen volk. Dus Macron kent zijn klassiekers en wil aangeven dat hij het liefs iedereen gevaccineerd ziet.
U is Macron sympathisant?
@VoltaireJohn | 05-01-22 | 14:33: Nou, dat hoeft toch niet per se? Ben geen Macron-sympathisant, heb nog nooit geroepen dat ongevaccineerden op welke wijze dan ook uitgesloten zouden moeten worden. Maar ik vroeg me ook af of ie het wel echt zo gezegd heeft zoals het nu in de NL pers wordt vertaald.
En dank voor toelichting JFistadtdt. Het blijven natuurlijk ook verkiezingen daar in Frankrijk.
Macron for EU President!!
@VoltaireJohn | 05-01-22 | Ik ben geen uitgesproken voorstander van Macron. Maar zo zonder context iets vrij vertalen is niet zoals het hoort imo.
Het kan overigens zijn dat dit juist tegen Chirac werd gezegd, maar daar laat mijn geheugen me even in de steek. Hij was er iig bij betrokken
Het komt ook van “merde”, maar ik heb Frans alleen als bijvak gehad dus ….
Nog even en Macron gaat de ongevaccineerden tegen hun knie slaan
Zoals die Tirolerts doen?
Ik krijg hier toch ook wel een Paternotte/Sjoerdma gevoel bij…
Paternotte zit al op de avond Mavo om zijn Frans op te halen,
Ja, ongevaccineerden zouden zich beter kunnen laten vaccineren, en ja, ongevaccineerden blijven toch buitenproportioneel voor problemen zorgen: uiteindelijk houden zij - in grote getale - de IC plaatsen langdurig bezet, en dat leidt dan uiteindelijk weer tot 'maatregelen', zoals de huidige lockdown.
Die feiten moeten gezegd kunnen blijven worden, maar om dat nou op de haatdragende manier te doen zoals Macron dat doet....... ik weet het niet, hoor. Dan kun je toch maar beter Rutte en Hugo hebben, lijkt me.
Ook ik kan me af en toe flink ergeren aan die antivaxxers, met name als ze weer hier in Den Haag, of in Amsterdam, gaan 'koffiedrinken'. En ik schreef hier vorige week ook nav het overlijden van Robin Fransman, een 'bewust' ongevaccineerde; namelijk dat je met zo iemand geen medelijden hoeft te hebben.
Dat vind ik op zich nog steeds, maar ook deze Robin Fransman heeft/had natuurlijk 'dierbaren', en daar heb ik dan wel weer medelijden mee. Vandaag schrijft Max Pam in de Volkskrant daar een heel sympathieke, 'medemenselijke' column over. Pam kent de vader van Robin Fransman, en hoewel Pam een tegenstander van de antivaxxers is, is deze column wel een mooi voorbeeld van hoe we ons zouden moeten gedragen/voelen in het besef van andermans verdriet, ongeacht iemands overtuigingen.
@geen_kwijl | 05-01-22 | 14:28:
Ach, flikker een end op.
U doet een aanname dat iedereen die in Amsterdam staat te demonstreren tegen de qr-maatschappij automatisch een "antivaxxer" zou zijn, waarom?
@Binkoo | 05-01-22 | 14:32:
Omdat dat volgens mij redelijk de lading dekt. Of hoe groot was het percentage volledig gevaccineerden en geboosterden dat daar aanwezig was volgens jou ongeveer?
@Dr_Johnson | 05-01-22 | 14:35:
Ik zou het zelf op 50/50 schatten, veel oudere mensen tijdens de demo's en die wisten heus wel dat het voor hen verstandig was om te vaccineren tegen de Deltavariant.
@Binkoo | 05-01-22 | 14:32:
Omdat dat makkelijker is dan genuanceerd zijn. Bovendien is het fijner als je naar een groep kan vingerwijzen ipv naar afzonderlijke leden van die groep die misschien helemaal geen groep is.
Toch maar beter de manier van Rutte ?? Afschalen IC bedden van 2800 naar 1350 en dan ongevaccineerden de schuld geven m.b.v. de Nederlandse media .... ja dat is veel beter.
@Dubbelepunthoofd | 05-01-22 | 14:36:
Ik had het over IC plaatsen, punthoofd.
@Binkoo | 05-01-22 | 14:38:
En dan mij verwijten dat ik aannames doe?
@Rolling_Ronny | 05-01-22 | 14:49:
"Volgens mij is Fransman 1 van de 175 overlijdens in drie seizoenen aan dit virus."
Werkelijk? En over welke drie seizoenen hebben we het hier dan? En waarom wordt er één seizoen weggelaten? Kortom, wat is je bron?
@Dubbelepunthoofd | 05-01-22 | 14:36: En nu even de rekensom eerlijk maken, hoeveel waren dat? En afgezet tegen de periode dat zeg 20% gevaccineerd was?
@Dr_Johnson | 05-01-22 | 14:59: Het zijn er inmiddels 188. Bron; coronadashboard.rijksoverheid.nl/land...
0,9% van alle 20.990 overlijdens zijn mensen <50 jaar.
@Conabonita | 05-01-22 | 15:17:
O, verrek, van de leeftijdscategorie waar Fransman toe behoorde, tussen de 50 - 59. Maar dat werd er niet bij vermeld door Ronny. Overigens, die 188 van jou lees ik ook nergens. Als ik het aantal overledenen van de categorie 50 - 59 (2,3%) uitreken uit de ''Totaal aantal overleden COVID-19-patiënten: 21.029'', kom ik op 483.
Anyway, ik snap niet zo goed meer wat dit eigenlijk waarmee te maken heeft/had. Ronny is inmiddels gejorist, zie ik, dus zijn punt - als hij dat al had - kan ik niet meer nalezen.
Een spuitje wat na een paar maanden zijn werking grotendeels kwijt is, dat is toch geen vaccin? Kan die Macroon niet wachten tot er een wel werkend en uitgebreid onderzocht vaccin beschikbaar is. En tot die tijd de huidige matig werkende ‘vaccin’s’ alleen voor de echte risicogroepen beschikbaar stellen.
Het grote probleem is momenteel dat veel jonge(re) en gezonde mensen het inmiddels wel geloven met 2 prikken en op dit moment geen zin hebben om in de rij te staan voor een booster. Dus ga je prikken maar afdwingen door mensen, zoals Macron zegt, te pesten. Vraag is of of dat uiteindelijk gaat werken.
Vraag is of het enig nut heeft als een algemeen mild verlopende omikronbesmetting tot een mate van immuniteit leidt waar je met een voor eerdere varianten ontwikkeld vaccin niet aan kan tippen. First, do no harm.
"Ik ga ze niet in de gevangenis stoppen of ik ga ze niet met geweld laten inenten, maar...."
Je huivert als je dit leest. Impliciet zegt hij dat hij een dictator wil zijn en in feite altijd een dictator is geweest. Dat enkel de restanten van wat ooit een democratie was hem ervan weerhouden om zich als een Stalin te gaan gedragen.
Hij gaat ze nu niet in de gevangenis gooien enkel en alleen omdat de huidige wetgeving dat niet toelaat en hij gaat ze ook niet met geweld prikken omdat hij daar op dit moment de wettelijke bevoegdheid niet voor heeft. Maar we lezen tussen de regels en tussen de woorden en tussen de letters in dat hij dat zou hebben gedaan als hij daar de ruimte voor had gehad en dat hij het ook meteen zal doen als die ruimte daarvoor gecreëerd zal gaan worden.
Dit is de politicus die zijn ware aard toont, de politicus die niet langer in staat blijkt om zich mooier, democratischer, voor te doen dan hij is.
"La République en marche!"
Hoeveel politici, zo vraag ik mij af, staan er hetzelfde in als hij? Hoeveel dragen er een masker dat, als de sterren voor hen gunstig zouden staan, af zou vallen en de ware aard zou tonen?
Sowieso D’66 en aanhangers.
Je pikt de WEF Young global leaders alumni er zo uit. Ze praten allemaal hetzelfde.
altijd al het idee gehad dat "La République en marche!" eigenlijk staat voor "La République marche!" (De Republiek marcheert)
Alle mainstream politici denken zo in het westen. Hun voorbeeld is de CCP van Chy-na, niet het Amerika van de founding fathers.
De oppositie in Frankrijk houdt voorlopig uitbreiding van g2 nog tegen: de.rt.com/europa/129367-franzosische-...
Dat is een mooi gebouw.
Precies dit drambeleid wordt ook door de EU gehanteerd.
-
Loop je niet in de pas dan geen geld terug uit de subsidie fuik. Niet onze media als de media hanteren, korten op bijlagen.
Verwerpelijk dat je het zo brengt, zeg gewoon waar het op staat.
Bijna 90% van de Fransen die in aanmerking komen voor een prik zijn gevaccineerd (Volkskrant). Hij gaat de resterende 10% dus pesten. Daar zullen veel mensen van kleur bij zitten. Dat zullen Le Pen- en Zemmour-aanhangers ook leuk vinden. Goed gezien Emmanuel!
Het zou zomaar eens kunnen zijn dat Zemmour en Le Pen die laatste weigeraars blijven steunen, ongeacht hun afkomst of hun geloof. Dat ze het nog beter hebben gezien dan Macron, zeg maar.
Zoals ik ergens anders al stelden. We gezonde jongere mensen die zich nog enthousiast aangemeld hadden voor de eerste prikken hebben niet veel zin in een booster of zien het nut er niet van in. Kortom waar nu naar gekeken moet worden is de bereidheid om regelmatig te boosteren.
Ik zou die 90% best ter discussie durven stellen. Die bestaat in NL ook niet. Eerder 70. !0% is namelijk te verwaarlozen en daar maak je je niet zo druk over.
@Dubbelepunthoofd | 05-01-22 | 14:38: Stikt in la France ook nog eens van de valse vaccinatiebewijzen.
Corona ontkennen, dan ben je echt dom. Ik werd voor kerst positief getest en was met de kerst best wel een beetje grieperig. Gelukkig daarna geen klachten meer. Zoals mn vrouw en kinderen dat ook niet hadden.Maar kunnen nu wel met ons groene vinkje op vakantie.
Ik verwacht dat het herstelbewijs, net zoals in Frankrijk straks, overal geweerd gaat worden. Omdat het te gemakkelijk te krijgen is als Omikron echt een snotneus blijkt te zijn. Prikken zul je!
..."best wel een beetje grieperig..." Dit ontken ik. Kan niet.
@Binkoo | 05-01-22 | 14:36: En wat is daar het bezwaar van? Vanaf je geboorte Kinkhoest, Tetanus, Polio, HepatitusB, Pneumanokokken, Bof, Mazelen, Rode hond, HV=papillomavirus geweigerd? Sindsdien heel beperkt gereisd en natuurlijk niet in dienst geweest. Prikken zul je, inderdaad.
Binnenkort ook in dit theater.
Het is nog even wachten tot Hugo 'nu niet en nooit niet' de Jonge weg is, maar als die weg is zullen ze ook hier de duimschroeven verder aandraaien. Laat dat maar aan Kuipers(D'66) over.
Heeft het uiterlijk wel van potentieel tirannetje.
Macron hield de Europese aanschaf van het Oxford vaccin (astra zeneca) tegen, en ook het pfizer vaccin hield hij zo lang mogelijk tegen. Waardoor Nederland en anderen veel te laat begonnen te vaccinere. Dit omdat in een of ander EU verdrag stond dat vaccins inkopen niet meer door souvereine Staten mocht gedaan worden maar een EU aangelegenheid was. Reden dat macron de boel tegenhield was dat er een Frans bedrijf (ben de naam kwijt) ook bezig was met een vaccin en die waren nog niet klaar met de ontwikkeling. Zal intussen wel zo zijn.
Daarom doet UK eigen ding zonder inmenging van de EU.
Dat zal het Sanofi-GSK vaccin zijn. Trials lopen nog als ik het goed heb.
Omacron
Oh-Ma-Cron. Gevaarlijke, totalitaire, autoritaire variant. Waar je dom van wordt als volk bij teveel inname.
hahaha
"Maar vanaf 15 januari kunnen ongevaccineerden niet meer naar een restaurant, geen koffie meer drinken in een café of naar het theater gaan."
Andersom gezegd: gevaccineerden kunnen naar een restaurant, koffie drinken in een café of naar het theater gaan. Geen lockdown, de horeca kan dus open.
Très bien, zou Nederland ook moeten doen.
Slegs vir gevaccineerden.
@Graaf_van_Hogendorp | 05-01-22 | 14:17:
Kauft nicht bei ingeimpften!
@Graaf_van_Hogendorp | 05-01-22 | 14:17: Verschil moet er zijn.
Inderdaad. Ongevaccineerd zijn is -bijna altijd- een keuze.
@djs | 05-01-22 | 14:19: "ingeimpften"
Dat woord ken ik niet.
U bedoelt "Ungeimpfte"?
@Ovideenznvrienden | 05-01-22 | 14:25: De meest recente medische literatuur spreekt U tegen. Maar als U een relevant linkje heeft, waaruit het tegendeel blijkt: posten graag.
@Ovideenznvrienden | 05-01-22 | 14:25: Ja, want zo hou je die griep in stand.
@Frau_Ferkel | 05-01-22 | 14:38: www.demorgen.be/nieuws/aantal-nederla...
@Ovideenznvrienden | 05-01-22 | 15:01: Wat probeert U duidelijk te maken?
@Frau_Ferkel | 05-01-22 | 15:09: Dat ik me inmiddels bedreigd voel door de geprikten. Ze kunnen mij nog steeds besmetten omdat ze niet door hebben dat ze besmet zijn. En gaan vrolijk op ski-vakantie via Duitsland (voor de booster) door naar Oostenrijk. Ondertussen laten ze zich niet testen want zijn toch geprikt.
@Ovideenznvrienden | 05-01-22 | 15:22: "En gaan vrolijk op ski-vakantie via Duitsland (voor de booster) door naar Oostenrijk"
Ja, dat is inderdaad dom volk. De booster werkt pas goed na twee weken.
Uit het artikel: “Die Nederlanders vonden een gat in de wet en benutten dat, terwijl iedereen natuurlijk snapt dat dat juist niet de bedoeling was’’
Wanneer U gevaccineerd bent, dan hoeft U zich niet echt bedreigd te voelen. De kans op complicaties is nog steeds erg klein, ook met Delta of Omikron.
Wanneer U bewust ongevaccineerd bent: selber Schuld.
Oostenrijk, Duitsland, Frankrijk, allemaal landen waar Nderland nog niet in de buurt komt qua XG beleid. Verre van dat, ons kabinet duft op geen enkele wijze onderscheid te maken op basis van vaccinatiestatus. Wat een vrijheid jongens, wat een vrijheid. Maar het komt met een plrijs en die wordt betaald door winkeliers, restauranthouders, zieken met achterstallig ziekenhuisonderhoud en dode Coronalijders. Alles heeft zijn prijs, dus ook die vrijheid voor onze suiker-wappies.
@Szymon | 05-01-22 | 14:26:
Waarheid doet pijn ofniet? Beste,_Landgenoten in deze gewoon gelijk. Hier is het zo slecht nog niet. En dan gelijk hem stumpers. Want dat impliceert u. Gaat u schamen
Het kan altijd erger. Maar dat doet niets af van het feit dat het niet deugt.
@Szymon | 05-01-22 | 14:26:
Goed gezegd! Plus veel van mij.
Duurt dus niet lang meer voordat je dit soort totalitaire onzin in de gehele USSR zult gaan terugzien.
*EUSSR
@plaatjesdraaiert | 05-01-22 | 14:13:
Niet lang meer. lol ze praten allemaal zo alleen niet in de camera's richting het stemvee.
Het vrije westen is een mooie herrinnering. Wat een mooie tijd was dat. Konden we dat nog maar een keer meemaken
@Fijn_dat_je_er_bent | 05-01-22 | 14:18: Mijn jeugd was fantastisch.... geen allochtonen dus geen polarisatie ,heerlijke warme zomers in oost kapelle.... tja.... helaas...
Nou is mijn Frans een beetje roestig geworden, zal eens kijken of ik interview zonder betaalmuur kan vinden. Maar zou het niet zo kunnen zijn dat hij inderdaad heel cynisch reageerde én dat de meeste ongevaccineerden in Parijs e.o. niet per definitie Frans van oorsprong zijn? Want dat is ook een strijd die hij nu aan het voeren is, toch?
Cést possible mon cher !
Macron is een totale debiel, gauw functie elders met z'n haatpraatjes.
Gelijk heeft hij.
Fransozen pesten altijd +1.
De positie van Boris Johnson hangt al een aantal weken aan een zijden draadje, logisch dat hij de boel niet op slot gooit want dan kan hij het qua populaiteit helemaal vergeten.
In delen van de UK loopt het uit de hand. Ziekenhuisopnames meer dan 100% gestegen in een week.
Wanneer U een hartinfarct heeft, dan mag U zelf vervoer naar het ziekenhuis regelen.
@Frau_Ferkel | 05-01-22 | 14:18: Er schijnen inderdaad fors meer hartaanvallen te zijn
@zokanhetookja | 05-01-22 | 14:28: "nee u bent niet goed geïnformeerd"
Ik ben meestal wel goed geinformeerd. U had het ook kunnen zijn.
coronavirus.data.gov.uk/details/healt...
Nou antivaxxers kijk even van wie jullie bijval krijgen: Le Pen en Zemmour. Ja dat zijn wel de mensen waar je graag mee geassocieerd wil worden. Normaliter hebben ze nooit zo'n moeite met het uitsluiten van bepaalde groepen, maar nu opeens niet meer.
Guilt by association, probeer het nog een keer bobje..
Al kreeg ik bijval van Adolf Hitler, Joseph Stalin en Pol Pot, het zal mij aan de reet roesten
Tja, en zo blijven we kinderachting doen naar elkaar. Weet je wie er allemaal vóór vaccinatie zijn en wat voor mooie mensen daar allemaal wel niet tussen zitten? Maar het mooie is, je hebt recht op je eigen mening. Hoe bekrompen en er bij de haren bijgesleept het ook mogen zijn naar mijn mening. Dat je dit soort uitspraken van een president niet onwenselijk vindt, zegt meer over jouw blik op de maatschappij.
Elke politicus wordt groot door het uitsluiten van bepaalde groepen, of dat nu moslims (PVV), arbeiders en boeren (D66 en GL), ongevaccineerden (VVD, CDA) zijn maakt niet uit: mensen zijn op zoek naar een grote groep waarmee je met zijn alle een ander groep kunt afzeiken, of erger.
Jij wil geassocieerd worden met het netwerk van Epstein die grotendeels heel enthousiast zijn op QR maatschappijen en om de 8 weken prikken?
Guilt by association
An association fallacy is an informal inductive fallacy of the hasty-generalization or red-herring type and which asserts, by irrelevant association and often by appeal to emotion, that qualities of one thing are inherently qualities of another.
Het punt dat ik wilde maken is dat dit nu niet bepaald de mensen zijn wiens mening je er bij wil halen om je gelijk te krijgen. Maar dat is mijn mening, he.
Adolf was een nazi.
Adolf was vegetariër.
Dus alle vegetariërs zijn nazi's.
Logisch toch?
Not.
Je vergeet Lenin, Trotski en Mao.
Heb ik netjes mijn prikjes gehaald, krijg ik ineens bijval van Bob.. Een mens zou er spontaan prikspijt van krijgen.
@BobDobalina | 05-01-22 | 14:14:
Dat is niet jouw mening, dat is jouw angst: geassocieerd worden met iemand die maatschappelijk moeilijk ligt.
@IosefTarasov | 05-01-22 | 14:30: ik lig maatschappelijk zelf ook moeilijk
Ik vorm mijn mening niet op basis van wie nog meer wat vindt.
@BobDobalina | 05-01-22 | 14:14: Andersdenkenden... altijd lastig Bob.
@Illuminati1989 | 05-01-22 | 14:11: Als ik bijval zou krijgen van D66 zou ik het niet heel plezierig vinden, dat dan wel weer.
Ik snap hem wel, met een 89-jarige echtgenote in de gevarenzone.
Kwam die Macron niet uit het bankwezen? Hoeveel hebben die geinvesteerd in oa Pfizer?
Mijn buurman wil weten of de Fransen nog van die valmessen hebben.
Ze gebruiken ze al decennia niet meer, en tegen de adel al sinds eeuwen niet meer.
@Graaf_van_Hogendorp | 05-01-22 | 14:07: Jazeker. Een Rothschild bankier.
@Graaf_van_Hogendorp | 05-01-22 | 14:07: Ja, hij werkte voor zakenbank Rothschild, na eerst op het ministerie van Financien te hebben gewerkt. Na een tijd bij Rothschild ging hij weer terug naar de politiek.
Macron of een van zijn collega's heeft al geopperd dat niet gevaccineerden een geldbijdrage moeten gaan geven bij ziekenhuisopname. Aangezien nou de zwaarste gevallen daartoe behoren ben ik voor deze keer eens 100% eens met de Fransen.
Kijk maar uit raar volk.
Vreemde kijk op de wereld heb jij.
Ik begin steeds meer te begrijpen waarom Nederlanders stonden te applaudisseren toen de Duitsers binnenmarcheerden.
We betalen al eigen risico toch.
Goed plan! Motorrijders, rokers, obese mensen, voetballers en mensen die andere dingen doen warbij je in het ziekenhuis terecht kunt komen (autorijden) dus ook! Dat gaat wel het verschil maken.
Roken, alcohol, drugs, fastfood... Ach laat ook maar, het is al zo vaak gezegd en men blijft dit maar herhalen. Beetje dommig is het wel.
Ik denk niet dat de Fransen dit willen. Dat u dit wilt zegt alles over u.
@Opponent | 05-01-22 | 15:16: Dat is bij uw autoverzekering
Die vergelijking mag je niet maken tenzij je een partijpas van PvdA, GL of D66 hebt.
@Graaf_van_Hogendorp | 05-01-22 | 14:06: Telt het ook als je ooit zo'n pasje hebt gehad?
Het is een slechte zaak dat er ooit een WO2 is geweest, daar geen twijfel over mogelijk. Maar het gevolg ervan is dat eigenlijk alles wat er nu wordt doorgevoerd en/of de toestand waar we nu in zitten, de meeste mensen het maar accepteren en over zich heen laten komen. Ik vraag me wel eens af als er géén WO2 was geweest, of mensen anders hadden gereageerd? Wat hebben we eigenlijk geleerd van WO2?
@Wybe Wabes Abbema | 05-01-22 | 14:10:
"Wat hebben we eigenlijk geleerd van WO2?"
Dat mass formation psychosis werkt.
@dihydrogenmonoxide | 05-01-22 | 14:09:
Afhankelijk van de situatie.
Nee, dit is geen toeval.
@Wybe Wabes Abbema | 05-01-22 | 14:10: De 2de WO ligt alweer lang achter ons. En het belang ervan wordt de jeugd op school ook al nauwelijks meer geleerd, uit angst bepaalde bevolkingsgroepen voor het hoofs te stoten.
@Wybe Wabes Abbema | 05-01-22 | 14:10: ik heb mij altijd afgevraagd hoe medemensen loyaal kunnen meewerken aan de meest vreselijke regimes, sinds de coronacrisis heb ik daar in ieder geval een beter inzicht in gekregen. De kortzichtigheid en het zondebok zoeken van sommige lieden, ook hier, beschamend.
Macron heeft zeker een flinke portefeuille aandelen Biontech ed.
En toch… Macron zegt het tenminste, De Jonge doet dit ook maar ontkent het.
Klopt.
Hier hebben we een fopregering.
Ze weten niet ,wat ze niet weten.
Klopt als een bus. Het is sowieso vreemd dat ruim honderd landen hetzelfde plan uitvoeren. Dat Macron (Frankrijk), Ardern (Nieuw Zeeland), Trudeau (Canada), Merkel (Duitsland) etc. allemaal banden hebben met het WEF (Klaus Schwab) is uiteraard allemaal toeval.
@ClintOstwald | 05-01-22 | 14:16: Is gewoon een onbelangrijk praatclubje. Niets bijzonders aan toch? Zelf onze betrouwbare MP wist amper van het bestaan van deze club. Nou, voor mij helemaal prima dan. Niets aan de hand dus en gewoon weer doorlopen aub.
@ClintOstwald | 05-01-22 | 14:16: en toevallig is mevrouw Schwab ook een Rothschild
@GoedGaan | 05-01-22 | 14:26: ja van die onbelangrijke clubjes die jaarlijks op een groot gala prijzen uitreiken aan mensen die amper weten van wie ze nou zo’n prachtige prijs krijgen. Mark Rutte kreeg zo’n prijs in 2019 door Klaus Schwab persoonlijk uitgereikt. Veel mooie woorden kreeg hij van Klaus. Wat een vertoning was dat. Ging ‘onze’ Mark ook nog speechen voor het hooggeëerd publiek.
@Rimfree | 05-01-22 | 14:59: Ik begin onze Mark steeds minder te vertrouwen.
j'emmerde
tu emmerdes
il/elle emmerde
nous emmerdons
vous emmerdez
ils/ellles emmerdent
Iedereen emmert.
Fan van Charles Aznavour?
@TonAlias | 05-01-22 | 14:03: Fred Emmer
@TonAlias | 05-01-22 | 14:03: Emmeren, ook verboden
Ach welnee, koorts/rillerig/hoofdpijn komt wel geregeld voor maar dat heb je ook met de griepprik.
@Papa Jones | 05-01-22 | 14:01: Ga hier toch niet serieus op in. Meneer pretendeert niemand te kennen die ziek is geworden van het virus. Dat is evidente kletspraat.
Dat is ontwenning vanwege de dry januari.
Ken niemand die ook maar een beetje ziek is geworden van het vaccin. Hooguit een beetje pijn in je arm en als je pech hebt wat afweerreacties.
Collega van mij wel, zijn broer ook. Hondsberoerd, voor dagen.
Ok, ik ken alleen mensen die ziek/dood zijn door het virus en niemand die ziek is geworden van het vaccin. En nu?
@BobDobalina | 05-01-22 | 14:03: ik meen het toch echt. Even los van klachten waar je normaal nog mee naar werk zou gaan. Zeg niet dat het virus niets doet. Meer dat in mijn ervaring de mensen de dag na het vaccin zieker zijn dan degenen die positief getest zijn
Ik ken niemand die ersntig ziek werd van het virus of van het vaccin. Het is allemaal.een griepje.
@jeweettochniet | 05-01-22 | 14:06: zelfs dat geloof ik niet. Ken genoeg mensen die een tijd in bed hebben moeten doorbrengen, in het ziekenhuis hebben gelegen en soms maanden later nog last hebben. Ik ken bijna niemand die er de eerste keer, zonder vaccin, nauwelijks last van had. We moeten in wel heel andere bubbels leven willen deze twee werkelijkheden naast elkaar kunnen bestaan.
Tsja, in de main stream media zul je deze verhalen echt niet lezen. De msm doet precies wat ze opgedragen krijgen van hun broodheren. Wie betaalt, bepaalt tenslotte.
@Jazeetie | 05-01-22 | 14:04: Het woord wappies is daarom niet voor niks uitgevonden. Feit is dat je als ongevaccineerde in het ziekenhuis beland omdat je wenst niet gevaccineerd te worden je het personeel daar ook in gevaar brengt door je eigenwijsheid cq domheid.
@BobDobalina | 05-01-22 | 14:09: ik kan je garanderen dat het toch echt zo is. Een goede vriend van mij had de hevige stuiptrekkingen van 3 uur 'snachts tot 9 uur 'sochtends. Probeer er niets mee te suggereren. Ben niet anti vaccin. Ik zou het de risicogroep aanraden. Maar het viel me op dat ik mensen zieker zie worden van het vaccin dan van het virus, terwijl ik daar vrijwel niets over lees
@BobDobalina | 05-01-22 | 14:09: Ik ken een paar mensen die heel ziek zijn geweest van corona, heel veel mensen die er een beetje ziek van werden, en iemand die 5 dagen na iedere prik een beroerte kreeg, maar dat had natuurlijk niets met het vaccin te maken.
@BobDobalina | 05-01-22 | 14:09: Leeftijd en gezondheid, mijn waarde.
Ik kende veel mensen die erg ziek zijn geworden van corona, aan de meesten kan ik het niet meer vragen want inmiddels hebben de meesten een tuin op hun buik.
Stuiptrekkingen? Dat is alleen met dat levende vezwakte virusvaccin wat je in je jeugd kreeg.
Bij coronavaccins is dat een bekend broodje aapverhaal. factchecknederland.afp.com/deze-vrouw...
Zelf ken ik vrijwel alleen milde bijwerkingen. Een kennis een stijve arm, iemand 2 uur hoofdpijn.
Ik ken wel 4 virusdoden, een long covidzelfmoord, en een stuknof 5 long covids en ook een stuk ok 10 die flink ziek waren, maar er wel over heen zijn.
@BobDobalina | 05-01-22 | 14:03: Of hij leeft als kluizenaar
@Shoarmamasutra | 05-01-22 | 14:30: kan je garanderen dat het toch echt zo is. Ben hier niet om mensen bang te maken. Boeit me niet vroeg het me gewoon af. Maar van die ernstige stuiptrekkingen was een gezond persoon van rond de 30 de nacht na zijn booster
C’est ça !
Ook met hem liep het niet goed af. Overdosis lood. Geen vaccin.
@Graaf_van_Hogendorp | 05-01-22 | 13:58:
Ook toen een ophitsende MSM.
@Wattman | 05-01-22 | 14:02:
Door misinformatie om het leven gebracht. Geen Russian trolls dit keer maar orcs van Milieudefensie. Waar is Orwellongren en stichting desinfo?
Liberté, égalité, emmerder!
Ben heel benieuwd naar de evaluatie van al die macho maatregelen.
Ik vermoed dat de balans tussen ellende en effect ver te zoeken is, rapportje zal wel weer snel in een la worden weggestopt.
Hier is het alleen maar ouwehoeren.
Vuurwerkverbod,10 miljoen schade en er werd voor ongeveer 70 miljoen weggeknalt.
Totale lockdown (kom net van een winkelcentrum) maar alleen 1 sportzaak en 1 winkel die spullen (kunst en prullaria ) gesloten.
Er hangen in dat winkelcentrum ook borden met veilig winkelen met mondkapje (heel veel mensen houden zich daar niet aan).
Dus iets verbieden in dit land zijn slechts woorden en mochten ze ooit gaan handhaven dan doen ze dat ergens in de provincie waar er geen risico voor de agent of BOA is.
Macron heeft wel agenten en ook een redelijk leger dus die kan meer afdwingen.
Hier wordt wekelijks een blik ambtenaren opengetrokken maar zorgpersoneel of handhavers ho maar.
l'état, c'est moi!
Met de 14e liep het nog redelijk goed af. Wel veel geld uitgegeven om wat stukjes land van anderen weg te snoepen langs de grenzen en zijn familie op de Spaanse troon te zetten, wat later consequenties had voor de 16e. Daar liep het minder goed mee af.
Après nous, la délunge!
Die usurpator was ook niet lang gelukkig op zijn troontje. En zijn neefje ook niet.
De bitchslap was dus terecht.
Die krijgt hij thuis iedere dag, dus dat doet hem weinig.
de meest veilige vorm van een G is Getest, niet Gevaccineerd.
Of de G van gezond.
Waaromnis dat veilig? Getest kan je een virus nog krijgen. Gevaccineerd of genezen is die kans veel minder. Bij tests is er ook een deel onterecht negatief. Die kunnen vervolgens een hoop mensen besmetten.
@Shoarmamasutra | 05-01-22 | 14:34: "Gevaccineerd of genezen is die kans veel minder"
U kunt daar zeker makkelijk een paar peer reviewd studies van overleggen.......
Dus die 464 mensen op de IC zijn eigenlijk aanstellers?
Aldus Robin Fransman.
@42 | 05-01-22 | 13:51:
Die personen zijn niet 'gemiddeld'. Het grootste deel is te zwaar, oud, of heeft onderliggend lijden.
@42 En hoeveel % is dat op 17, bijna 18 miljoen?
Die milde klachten komen toch juist door dat vaccin, toch…?
@42 | 05-01-22 | 13:51: al dat nu eens bekend wordt gemaakt wie dat zijn (leeftijd, gewicht, onderliggende dingen dan kan een persoon zelf een risico-inschatting maken.
Daarna maximaal aantal bedden voor corona patienten zodat mensen gaan nadenken wat ze doen. En de gevolgen dragen voor hun gedrag.
@Illuminati1989 | 05-01-22 | 13:53:
Het probleem is dat als het CCP virus gierend uit de hand loopt potentieel duizenden tegelijk met de billen omhoog in de ICs zit, waar dus geen capaciteit voor is. Of voor wordt gemaakt overigens. Los van dat ze andere IC gangers wegdrukken met hun billen.
@LuNaTeeQ | 05-01-22 | 13:53: Ook al voor de vaccinaties werd de groep onder de 50 bij elkaar gegooid omdat de cijfers van het CBS anders te herlijden waren naar individuele gevallen.
Ik weet dat je hier sarcastisch bent, maar dit is even ter herinnering voor iedereen die tegen je ingaat.
@lekgoot | 05-01-22 | 13:53: En wat moeten we daar dan mee doen? Als we het land open gooien, worden het er alleen maar meer.
@Doe_Het_Ook_Niet | 05-01-22 | 13:55: Dat is toch al in de eerste maanden al duidelijk geworden dat oude mensen en dikke mensen de meeste risico's lopen, dat beeld is toch niet veranderd??
@42; dus tot in het einde der tijden gezonde mensen vaccineren is dat uw oplossing?
@42 | 05-01-22 | 13:57:
Zorgen dat die groepen zich bewust worden van het belang van vaccinatie.
@42 | 05-01-22 | 13:57:
Niet waarschijnlijk met het omicron variant, als we de verhalen mogen geloven.
@HuzarenSalade | 05-01-22 | 13:54: de meeste sterfgevallen zijn in verpleeghuizen, je weet wel, daar waar de levensverwachting bij binnenkomst een maand of 9 is. De gemiddelde leeftijd van de coronadode ligt op de gemiddelde levensverwachting in NL....
@VolleBak | 05-01-22 | 14:01: Nou ga je wél lekker aan de haal met het begrip 'gemiddelde levensverwachting'. Die geldt vanaf de geboorte.
Als je die leeftijd eenmaal bereikt hebt, ligt jouw gemiddelde levensverwachting veel hoger natuurlijk.
Tenzij een regering alles open wil gooien en doet alsof corona een griepje is.
@Vlasbaard | 05-01-22 | 13:58: Dat is het hele doel van vaccinatie. Gezonde mensen beschermen tegen een ziekte. Op die manier hebben wel diverse ziektes de wereld uit geholpen of zwaar onderdrukt.
@42 | 05-01-22 | 14:06: Ja, die niet muteerden. Of alleen muteerden als gevolg van vaccinatie en dat later weer opgelost kon worden. Corona krijg je nimmer meer de wereld uit. Dat weet Macron, iedereen en z'n moeder en de rest.
@breakingnews | 05-01-22 | 14:13:
Er is inmiddels een tweede definitie van vaccin gekomen. Maar om de 8 weken boosten tegen een steeds muterende virus noem ik een griepprik, geen vaccin.
flauwekul
@breakingnews | 05-01-22 | 14:13: gh.bmj.com/content/6/8/e006810
@Graaf_van_Hogendorp | 05-01-22 | 14:16: Een griepprik is ook een vaccinatie.
@42; ten eerste hoef je geen gezonde mensen te beschermen tegen een griepvirus. Ten tweede is vaccinatie in Nederland altijd een vrijwillige keuze geweest. Lees anders art 11 van de GW nog even.
Wás? Hij is toch niet dood he?
Gekke mensen zeggen soms wel eens iets dat klopt.
@AdvocatusDiaboli | 05-01-22 | 13:56: Misschien moeten we het spreekwoord aanpassen...
Een stilstaande klok heeft ook... 9x per dag gelijk?
"Nu al wil kabinet c02 footprint bij bedrijven."
Als je de cultuur oorlog in Amerika had gevolgd dan had je dit nou paar jaar terug al aan zien komen. Denk dat onze Tjer veel op jijbuis en twatter loert naar culture warriors. Dat hele vervolgingsverhaal heeft hij ook van Gena Carano cum suis.
Ach, zelfs een stilstaande klok heeft twee keer per dag gelijk.
@Rechts door zee | 05-01-22 | 13:59:
Als dit waar is zal de rest ook wel waar zijn wat hij zegt. Alles.
Ok, we gaan in een elkaar bevestigende groep achter Baudet aanlopen en alles wat hij zegt is klopt en is waar. Omdat het Baudet is. Zo werkt dat toch niet.
hij is nog gekker dan toen en hij krijgt geen gelijk. En we wonen niet in Frankrijk.
@Plaque-doctor | 05-01-22 | 14:05: hahaha, boks!
'You will own nothing, and will be happy' volgens de grote vriend van onze premier vanuit Davos.
Pesten. Goed voorbeeld ben je dan. Dat moesten we toch niet ok vinden? Burgerschap enzo?
Een echte EU president. Wat een mannetje.
Maar goed, pesten is meestal leuk voor de pester, totdat die aan komt huilen nadat 'de verkeerde' gepest is en even terug uithaalt.
Sneu. Wat zijn ze daar lekker ver aan het afglijden.
Ja erg sneu id
Kijk hem eens genieten van zijn extra macht, klein mannetje met zijn Napoleoncomplex.
Schijnt een nationaal probleem te zijn daar.
Napoleon had zelf geen napoleon complex en was bovendien niet kleiner dan anderen in die tijd. Hij had wel als voorkeur lijfwachten van grote lengte waardoor hij zelf wat klein leek. Toen was er geen tv of fotografie en zag hij dat zelf niet zo erg.
En bovendien is Macron een voormalige Rotschild-bankier.
Wat een bullshit. Op dit moment maakt het geen hol uit of je wel of niet gevaccineerd bent in NL, alles wat een QRcode vroeg is dicht , en die xode kreeg je ook onhevaccineerd na ziekte of test.
Verder heb ik geen razzias gezien, geen ommuurde wijken, geen treinen naar het oosten en geen kampen.
En dan nog, jood zijn overkomt je, niet gevaccineerd zijn is gewoon een keuze
Waarom zouden we medelijden moeten hebben met anti-vaxxers? Anti-vaxxers besmetten meer anderen en dankzij de anti-vaxxers die extreem oververtegenwoordigd zijn en waren op de ICs, zijn er honderdduizenden medische behandelingen uitgesteld. Weldenkende deel van de samenleving in veel landen is de anti-vaxx facebook virologen aardig zat.
60 procent van de gevaccineerden liggen op de ic, dus hoezo anti-vaxxers oververtegenwoordigd?!
Al 2 maanden staan we op 84 procent.
Dus een paar miljoen mensen weigert.
Dat kan zijn, maar dat neemt niet weg dat ook mensen die je zat bent nog gewoon rechten hebben! En ze de toegang tot de maatschappij ontzeggen lijkt me niet de juiste weg.
#feedthetrol
Weldenkende mensen halen een prikje en lopen er verder niet over te zeiken als andere weldenkende mensen dat niet doen. Weldenkende mensen maken gewoon zelf de overweging en laten zich niet leiden door angstporno, facebook medici of gemanipuleerde cijfers. Weldenkende mensen leven en laten leven.
@Uranus1767 | 05-01-22 | 13:51: 60% van gevaccineerden lig op IC? da's een hoop!
Gevaccineerd en drager kan ook overdragen, hrootste bullshit die je daar nu neer plempt.
En andersom ook, ongevaccineerden met weinig tot geen symptomen is nagenoeg niet besmettelijk.
Stop eens met de term antivaxx, de meeste die jij bedoelt zijn niet tegen vaccineren, maar tegen dit specifieke “vaccin”.
Ah, het EU-promotieteam heeft de weg ook weer weten te vinden.
@geenspam | 05-01-22 | 13:55: 72 % van de bezetting op de ic is gevaccineerd
@Uranus1767 | 05-01-22 | 13:51:
Houesop met die rare getallenspelletjes waarvan je weet dat ze niet kloppen.
U bedoelt vermoedelijk dat 60% van de mensen op de IC gevaccineerd zijn.
Maar het zegt helemaal niets.
Er zijn veel een veel meer mensen die gevaccineerd zijn.
Wat daarvan op de IC komt gaat dan om mensen met extra problemen, zoals daar waar het vaccin niet werkt, alsof ze ongevaccineerd zijn.
En kopt het zelf in: kan 40% van de IC gevallen ongevaccineerd zijn, als ze maar een heel klein deel van de bevolking uitmaken?
Kijk nu uit de stoottroepen van Spartacus zijn nu op volle kracht. Don't look up zouden een hoop reaguurders wel eens kunnen kijken.
@AdvocatusDiaboli | 05-01-22 | 14:01: Reageren op dit soort lieden is compleet zinloos, valt nauwelijks tegen op te praten.
men is niet gevaccineerd vanwege domhied. een anti-vaxxers is ook dom maar ook nog een promotor van dom gedrag.
@AdvocatusDiaboli | 05-01-22 | 14:01: Inmiddels is al zowat 72% van wat er ligt gewoon gevaccineerd hoor. En wat denkt u van de niet gevaccineerde mensen op de IC dan? Die zijn/waren allemaal kerngezond?
Daar wordt niet over gezegd. Het is nu de hele tijd, ja er liggen gevaccineerde mensen op de IC, maar die zijn heel oud, veel te dik of hebben onderliggend lijden. Dat geldt voor 98% van de totale bezetting waarschijnlijk, gevaccineerd of ongevaccineerd. Er is maar 1 gemene deler en dat is dat ze vrijwel allemaal een BMI van 25+ hebben.
@Uranus1767 | 05-01-22 | 13:51: Lees voor het posten je tegel nog even na joh!
@AdvocatusDiaboli | 05-01-22 | 14:01: ahh, is dit de nieuwe verklaring. De 60% gevaccineerden die nu op de ICU liggen, werkt het vaccin niet. Nee, dat is nogal duidelijk dat het vaccin niet werkt. Anders lagen ze er toch niet. Eigenlijk best wel veel, 60% waarbij het vaccin niet werkt.
@Fuck-a-duck | 05-01-22 | 14:21: Denk even na. Er zijn 12.2 miljoen gevaccineerden. 60% daarvan is 7.3 miljoen. Er liggen 464 mensen op de IC, geen 7.3 miljoen.
@Illuminati1989 | 05-01-22 | 13:51: Hear, hear. Sommige hele domme ezels stoten zich steeds aan dezelfde steen.
@AdvocatusDiaboli | 05-01-22 | 14:01: Ook de ongevaccineerden die er liggen liggen er met onderliggende probleem. Dat is al sinds het begin van de pandemie en blijkt duidelijk uit de cijfers van het RIVM.
De werkelijkheid heeft deze discussie allang ingehaald met het verschijnen van omikron (of dit nu natuurlijk is of uit een Chinees lab doet even niet ter zake). Het is voorbij, voorlopig in ieder geval. U kunt weer rustig ademhalen. Alleen moeten de medische wetenschappers en politici nog even aan het idee wennen, want ze hadden een hele andere uitkomst in gedachten.
@LuNaTeeQ | 05-01-22 | 13:57: Hear, hear!
@Uranus1767 | 05-01-22 | 13:51: Jij snapt er geen snars van, 60% van de gevaccineerden liggen op de ic, hoeveel miljoenen zijn dat wel niet?
Wanneer ben je nu weer anti vaxx? Als je de eerste, tweede, derde of zoveelste prik niet neemt? Ik heb 2 prikken gekregen, maar kan dus binnenkort prikken halen puur om een QR te behouden die mij toegang tot bepaalde locaties geeft. En die prikken komen steeds dichter op elkaar. Jouw eigen weerstand gaat zo (ook) achteruit. Zie de eerste week nadat scholen weer open zijn hoeveel kinderen dan "symptomen" hebben omdat ze weer onder elkaar zijn na de ophokplicht. We gaan nu prikken om de verkeerde redenen.
@42 | 05-01-22 | 14:24: 60% op de ICU. Lezen.
Heeft u al een griepprik genomen? Ik vind dat mensen alleen toegang mogen krijgen tot openbare gelegenheden als zij middels een QR code kunnen aantonen dat zij de griepprik hebben ontvangen.
Macron weet dat hij de verkiezingen dit jaar gaat verliezen. Laatste stuiptrekkingen aanzet, hahahaha.
Macron gaat met twee vingers in z'n neus winnen, er is geen enkele serieuze tegenstand.
@geenspam | 05-01-22 | 13:51: Dat is niet wat ik zie van de Franse peilingen. Hij zit op verliezen.
@VoltaireJohn | 05-01-22 | 13:54: Nee hoor, Macron keurig op kop in de Franse peilingen, meerderheid gaat hij in 1ste ronde niet krijgen, in 2e wel.
@geenspam | 05-01-22 | 13:58: en.wikipedia.org/wiki/Opinion_polling...
Waar zit hij aan kop? Het is geen vergelijking met andere kandidaten, maar de mensen accepteren hem niet zo als je zou denken.
@VoltaireJohn | 05-01-22 | 14:01:
We hebben in Amerika gezien dat peilingen niks waard zijn. Hoeveel steun heeft die andere "extreem rechtse" knakker onder de bevolking en durven mensen hun steun in hem uit te spreken momenteel?
@VoltaireJohn | 05-01-22 | 14:01: Je moet hem juist wel met anderen vergelijken, als je de verkiezingen wil voorspellen, want dat is wat er in de verkiezingen ook gebeurt.
In Nederland bijvoorbeeld, als je gaat vragen hoe populair Rutte is als premier dan kom je vast niet boven de 50% tevredenheid, maar in peilingen met alle partijen staat de VVD wel bovenaan.
Trudeau heeft ook weten te winnen door dit soort gedrag te beziggen. Dus ik zou er niet van staan te kijken dat Macron opnieuw gekozen wordt.
@koeberg | 05-01-22 | 14:11: Die mensen stemmen dan ook niet op Rutte, maar op de VVD. Als je zou mogen stemmen op een minister-president, dan had Rutte daar niet gestaan al had de VVD de meeste zetels. Voorbeeld: als dit systeem over een paar jaar tijdens de verkiezingen gebruikt zou worden, dan zit de VVD op eerste plaats, maar zonder minister-president, terwijl Omtzigt wel minister-president zou zijn.
Helaas zit de oppositie niet op dezelfde lijn, waardoor Macron uiteindelijk wel een de minst slechte keus zou kunnen zijn. Mensen kiezen dan zekerheidshalve voor de duivel die ze kennen. De oppositie moet zich zsm verenigen en met een aansprekende presidentskandidaat (niet Le Pen) komen.
@VoltaireJohn | 05-01-22 | 14:01: Even googlen op 'sondage presidentielle' en je hebt er zo een paar te pakken. Gemiddeld staat Macron op bijna 25% en op de tweede plaats Pecresse met ca. 16%.
@geenspam | 05-01-22 | 14:37: Ik heb het net opgezocht, al dan niet via je suggestie. Het probleem is dat de twee kandidaten tegen Macron, beiden hebben 14,5% (voor de tweede ronde). Tja... daar kun je niet veel mee. Als het 1 kandidaat was tegen Macron, dan was Macron uitgespeeld of misschien ook niet. Het wordt afwachten tot mei.
Ik kan er ergens wel waardering voor hebben dat Macron tenminste eerlijk toegeeft dat hij bepaalde groepen mensen wil pesten.
Dat kun je hem toegeven inderdaad.
Net zoals ze het ook in Oostenrijk open en bloot toegeven.
Ergens is het inderdaad te waarderen die transparantie, aan de andere kant moeten we als bevolking van de verschillende Europese landen heel goed achter de oren krabben of dit de richting is die we op willen / moeten gaan...
Een toenemende mate van repressie vanuit onze overheden is nooit en te nimmer goed, want waar eindigd het?!
Wat weerhoudt onze Europese overheden ervan om het vervolgens niet te koppelen aan de gewone griepprik, of laten we zeggen je CO2 footprint...? Want het doel (bijv de Green Deal) heiligt kennelijk steeds meer de middelen en is zeker tot heiliger verklaard dan de democratie.
En dan zit je 'opeens' met een Europese versie van het Chinese social credit systeem. Je weet wel, dat systeem waar onze Europese leiders (en ngo's) flink veel kritiek op uiten richting de Chinezen. Dit lijkt steeds meer enkel voor de bühne te zijn en hun eigen feel good promo momentje en ondertussen gaan ze rustig door met het nemen van de stappen die ons steeds meer dezelfde richting op laat afglijden... hoe hypocriet wil je het hebben!
Eigenlijk is het meer de vraag wanneer de 'bom' hierdoor in Europa gaat barsten en niet of die gaat barsten.
@oh no | 05-01-22 | 14:21: Ha, U had nog een bekeuring openstaan of een belasting achterstand .... sorry uw vinkje werkt niet meer.
Of je het onder fascisme of communisme schaart maakt niet uit. Dit is de dictatuur van de machthebbers die heel hard aan het toenemen is. De klimaatgekkies hebben het steeds over de “hockeystick” in de grafieken. Die blijkt er steeds weer niet te zijn, althans niet in toename temperatuur. Ze kijken verkeerd, kijk naar mate van greep doen naar meer macht door de overheid.
De ismen hoef je niet eens zo te vergelijken met de eerste helft van de vorige eeuw. Fascisme en communisme ontwikkelen zich. Zie bv het communisme van Mao en dat van Xi. Zie het fascisme van Franco en Mussolini, vervolgens wat Pinochet en Videla er van maakten en nu bewegingen als antifa, blm.
Ontwikkeling met de grote gemene deler de toe-eigening van macht.
Vive La République, vive La France!
Meer dan 270,000 Fransen hebben gisteren het geschenk uit Wuhan mogen ontvangen, dan begrijp ik wel dat ome Manu een beetje ongenuanceerd wordt.
Je zou dan verwachten dat hij ongenuanceerde actie neemt tegen de koning van Wuhan.
Ongenuanceert is "ik maak de inenting verplicht voor iedereen". Dat niet doen en iedereen tot een vacinatie treiteren is gewoon niet ok en eerder het kenmerk van een sociopaat.
Wat is een sociopaat?
De antisociale persoonlijkheidsstoornis en in de ICD-10 de dissociale persoonlijkheidsstoornis is een persoonlijkheidsstoornis die wordt gekenmerkt door een patroon van veronachtzaming of schending van de rechten van anderen en door impulsief en antisociaal gedrag.
Je zult nu nog besluiten kinderen te nemen.
@Buffalotom: Ik ben na de booster wel even klaar met vaccineren.
Voor wat betreft die jongeren is dit wel goed voor de langere termijn. Omgaan met tegenslagen is iets wat de afgelopen 30 jaar niet echt nodig was en dat kun je merken aan de halfzachten die nu tussen de 20 en de 40 zijn.
"Grow a pair of balls" en maak er wat van. Hier heb je als het goed is de rest van je leven wat aan.
@pibasso | 05-01-22 | 14:10: "Na de booster, wel even klaar met vaccineren."
Treffender kunt u het niet omschrijven, u bent inderdaad weer heel even klaar met vaccineren. Tot over een maand of vier denk ik.
Het is niet zo dat 1 feb je vinkje vervalt. Op 1 feb wordt ingevoerd dat je minder dan 9 maanden geleden een laatste vaccin moet hebben gehad. Heb je pas net een tweede prik gehad of afgelopen 6 maanden besmet geweest is gewoon een vinkje.
Megalomaan dictatortje, net als die sufferd in Canada.
Gelukkig is Macron geen lid van de woke-inquisitie zoals tante Trudeau.
Hoe ging dat in Zuid Afrika? Toen een substantieel deel van de bevolking werd uitgesloten van een groot aantal maatschappelijke activiteiten? Was dat een succes?
Economisch gezien beter dan dat het nu gaat.
@ChatBot | 05-01-22 | 14:09: dat heeft niet zo zeer te maken met uitsluiten in het verleden, als wel het verplichten van quota van het aantal zwarte mensen op bepaalde posities. Er zijn meer posities dan gekwalificeerde zwarten, dus dan krijg je wat je daar nu hebt zoals CEO's die amper kunnen lezen en schrijven enz.
@ChatBot | 05-01-22 | 14:09:
Blijkbaar was dat toch niet het belangrijkste aspect van de samenleving.
Vacinneren is een gewoon een keuze, je huidskleur niet.
Wat apart. Onder de ongevaccineerden zullen veel anderskokende Fransen tussen zitten. Waarom gilt er niemand moord en brand over rassies?
Dat is en blijft een goed bewaard geheim. Met dank aan de media.
Hugo wil en doet hetzelfde alleen liegt erover.
Kiest u maar.
Als je haat en walging van je eigen bevolking wil ontvangen, moet je het zo doen.
Gaat die haat en walging je van deze maatregelen reden? Het splijten van de samenleving gaat maar door. Door alles heen, relaties, families, werk, alles.
@Atheist-Priest | 05-01-22 | 13:51: Dat bedoel ik.
Mensen tegen elkaar uitspelen is niet bepaald de kerntaak van een regeringsleider of president.
De man is hiermee aantoonbaar erger dan 'weldenkende mensen' doorgaans uitspreken dat Zemmour of Le Pen zou zijn...
Als al die bewijzen straks permanent overal nodig zijn om aan te tonen dat je geen 'gevaar' meer bent dan is het maar zo en doe ik niet meer mee. Probleem is dat iedereen niet meer mee zou moeten doen, maar de meerderheid gaat wel weer schikken ben ik bang.
Ach de enige die er werkelijk beter van worden zijn de pharmaceutische bedrijven hierachter.
Toch hebben veel bewust ongevaccineerden veel leed op hun geweten. En dan heb het over die mensen die niet op de IC hadden hoeven te belanden.
Veel kanker-onderzoeken en operaties diende uitgesteld te worden. Ik heb het helaas van dichtbij moeten meemaken.
Lul niet zo. Ik ben ook niet gevaccineerd maar hou wel mijn afstand. Ik vermijd al maanden plaatsen met veels te veel mensen. Mijn kringen zijn gewoon klein. Ik heb 2x covid gehad in nu 2 jaar tijd, en 2x met een griepje af moeten kopen. Nou poe poe.
@Krachtkoe | 05-01-22 | 13:43:
Ik heb het toch over diegene die op de IC beland zijn, jij toch niet? Waarom voel je je dan aangesproken?
@-Sloppie- | 05-01-22 | 13:44: Mijn vriendin was wel gevaccineerd. 3 dagen koorts, ongesteldheid weg voor ruim 1.5 maand, en opvliegers. Mooi man. Rot lekker op met je vaccin en boosters.
@Krachtkoe | 05-01-22 | 13:43: Je hebt je 3 deugpunten weer binnen hoor.
@Krachtkoe | 05-01-22 | 13:43: Dit is nu precies het probleem. De ziekte bagatelliseren en vol houden dat ze "al genoeg doen". Er geen rekening mee willen houden dat ze verantwoordelijk zijn voor veruit de meeste verspreiding en dus de problemen in de ziekenhuizen en de lockdown.
Psies. Wappies zorgen voor deze lockdown, doden door corona en doden door uitgestelde zorg.
@Zeddegeizot | 05-01-22 | 13:48:
Gaat u ze dat inderdaad maar even zeggen in de Bimre (Bims), Osdorp, Slotervaart, Schilderswijk, Rotterdam zuid, Kanaleneiland en Overvecht. Neem wel een woordenboek mee.
@Krachtkoe | 05-01-22 | 13:43: We kunnen proberen het je uit leggen, maar je gaat het toch niet snappen. En omdat je te dom bent om het te begrijpen, ga jij denken dat de uitleg niet klopt, en dat jij dus gelijk hebt. Dat is precies waarom er 1G komt.
@Graaf_van_Hogendorp | 05-01-22 | 13:52: Neen dank, ik zit hier lekker achter het toetsenbord.
@Zeddegeizot | 05-01-22 | 13:52: Anderen dom noemen, dat is pas intelligentie!
Dit is echt zo'n drogreden. Al zou dat zo zijn, is dat dan een reden om mensen verplichten te vaccineren? Het probleem is niet gevaccineerden of ongevaccineerden. Het probleem is de kapot bezuinigd zorg en het feit dat corona blijkbaar nog steeds een aanslag kan plegen op ons zorgstelsel in ons dure westerse land.
Dat is van de zotte. En dat wordt ook niet beter met lockdowns of boosters. Gooi open die boel, laat de boel lekker ontsporen. Dan hebben we alle zwakken opgeruimd en kan de rest weer door met normaal doen.
@Gurb | 05-01-22 | 14:00: Ik begrijp werkelijk niet hoe mensen het hun strot uit krijgen dat ze liever de ouderen en zwakkeren laten sterven dan dat ze niet op zondag naar de bouwmarkt kunnen gaan. Hoe verschrikkelijk egocentrisch ben je dan?
@VoltaireJohn | 05-01-22 | 13:55: Als het juist is, dan is het slim, en anders is het dom.
@Gurb | 05-01-22 | 14:00: het is inderdaad een goede reden.
@Gurb | 05-01-22 | 14:00: Ben 75 jaar, heb onderliggende ziektes ben 3x geprikt en ben het volkomen met je eens gooi open die terrasjes.
@Gurb | 05-01-22 | 14:00: Precies dit. En geen gejank @42 over ouderen sterven in ruil voor de bouwmarkt. U maakt er zelf een kromme vergelijking van op deze manier. Maar als u het toch wilt, ouderen sterven, bouwmarkten zijn open. Al jarenlang. En nog jarenlang, behalve nu opeens. Nu sterven ouderen nog steeds, alleen zijn de bouwmarkten dicht op dezelfde industrieterreinen als waar verderop de crematoria staan, om de dood wel een beetje uit het zicht te houden. Alles om ons maakbaarheidsdenken te beschermen.
Ik heb het ook van dichtbij meegemaakt. Een half jaar geleden. Mijn vrouw geopereerd, open hart-operatie. En totaal geen drukte op de afdeling, en verplegend personeel zeiden ook dat het allemaal wel meeviel.
@Zeddegeizot | 05-01-22 | 13:48: Vertel me, leg eens uit? Wie is door mij gestorven, en wie heeft geen zorg gehad door mijn toedoen? Ik kwam en kom nog steeds nergens, Zottegeizeit.
Onzin, uit de statistieken blijkt dat overgewicht, een zwakke gezondheid en leeftijd de belangrijkste factoren zijn bij de patiënten op de IC. Uit de statistieken blijkt dat de causaliteit met betrekking tot de vaccinatiestatus vele malen kleiner is. Je verwart correlatie met causaliteit en je laat geen ruimte voor het verkrijgen van antistoffen door het eigen immuunsysteem. De invloed van Corona op de IC bezetting is niet veel groter dan die van andere reguliere griep varianten. Deze belasting had overigens nog minder kunnen zijn als we gewoon gebruik zouden maken van Corona medicijnen, zoals men ook doet in landen zoals Japan, Amerika, enzovoort. Dan heb ik het onder andere over ivermectine, maar er zijn nog meer geneesmiddelen. De ic-capaciteit had overigens gewoon veel groter moeten zijn, net zoals in de landen om ons heen dan hadden we deze situatie niet gehad. Zo zie je maar, men moet nooit een ministerie in de handen van een HBO leraartje leggen. Die Hugo de clown is volledig incompetent gebleken.
@42 | 05-01-22 | 14:11: KameJaJaJippieJieppieJee
@dhr.Koffiedik | 05-01-22 | 15:10: En niet te vergeten, gevolgen Omnicron vallen reuze mee.
Duitsland. Ik had net even contact met een uitbater van een danslokaal. "Ja!, we mogen weer! " "U bent 3 maal geprikt?, "Dan wel graag nog even een pcr test, Dan bent U wilcomme" Ik ben nog steeds een beetje beduusd.. waar gaat dit naar toe?
Waar dit naartoe gaat? Naar 2G incl PCR test :-). In ieder geval in Duitsland.
@Bataafje | 05-01-22 | 14:10: en uiteindelijk naar een Europees systeem dat onze grote leiders naar believen van steeds andere smoesjes voorzien om het ongebreideld uitgeven grote sommen geld te "rechtvaardigen".
Wat een lef om dat te zeggen in het land van Robespierre.
van de moord en doodslag?
Dit is ook mijn mening: www.youtube.com/watch?v=DOZecZwaTQg&a...
Gewoon speciale restaurants, kroegen en openbaar vervoer, etc. voor ongevaccineerden. Misschien een beetje apart maar geheid dat het werkt.
Apartheid?
en u gaat daar werken?
@AntiZanicz | 05-01-22 | 14:12: daar zal genoeg animo voor zijn
Het zal er wel gezelliger worden. 1 onderwerp wordt dáár in ieder geval niet besproken.
Dus de Europese partijgenoot van VVD66 gaat voor 1G en dus voor het afschaffen van natuurlijke immuniteit. Jammer. Het waren mooie honderdduizenden jaren.
REAGEER OOK