Kamer neemt PVV-motie aan. Keppeltjes voor boa's VERBODEN
Utrechts DENK-novum dat keppeltjes voor gemeentelijke handhavers toestond bruut verstoord door Israëlische lobby
Ja jongens wat is het nou. Is deze motie van Markuszower ineens aangenomen door SP, VVD, SGP, Omtzigt, JA21, BBB, PVV, FvD en Van Haga en nu komen dus alweer duizenden joodse aspirant-handhavers in de VERDRUKKING. Want er wordt over ze gepraat maar niet met ze. De meeste joden hebben al zo weinig en nu wordt ook dit hen nog ontnomen. Waar is het CIDI als je ze nodig hebt ohja die hebben het morgen te druk met Thierry voor een tribunaal zetten. Enfin;
"constaterende dat in een aantal gemeenten een pilot komt waarbij het dragen van een keppeltje door buitengewoon opsporingsambtenaren bij het uniform mogelijk is;
constaterende dat in de Gedragscode lifestyle-neutraliteit, welke voor politieambtenaren geldt, is vastgelegd dat de politieambtenaar zich dient te onthouden van uitingen, toevoegingen en/of versierselen aan het uniform die afbreuk doen aan de neutrale houding;
van mening dat dit onverkort ook geldt voor buitengewoon opsporingsambtenaren, omdat zij ook de overheid representeren in hun optreden bij het handhaven van de geldende regelgeving;
verzoekt de regering, het dragen van een keppeltje door buitengewoon opsporingsambtenaren te verbieden, dan wel anderszins tegen te gaan
en gaat over tot de orde van de dag.
Markuszower
Helder"
Reaguursels
InloggenAlle BOA’s en andere geüniformeerden moeten weer gewoon een hoofddesels als pet, kepi of baret dragen. Probleem opgelost en gaan over tot de orde van de dag
Waarom zo moeilijk, als je je haar niet wilt laten zien of op een andere manier je hoofd wilt bedekken dan zet je gewoon de pet of cap op. Dat is een standaarduitrusting bij het politie- of BOA uniform.
Denk probeert via het toestaan van een keppeltje, het toestaan van kopvodden af te dwingen. Terecht om hier tegen te stemmen, een kopvod staat nou eenmaal voor iets heel anders dan een keppeltje.
Zo zie je maar weet waar het probleem zit in de nl politiek. Die linkse partijen zijn breid om alle kern beginselen van ons land overboord te gooien om zelf te kunnen deugen. Onderdrukking vd vrouw door een geloof is geen probleem zolang het onder het mom vd islam plaats vindt.
De SP heeft toch ook voor gestemd?
heel mooi dat dit aangenomen is. Want dit gaat dadelijk dus ook tellen voor kopvodden, toch???
Joden, de mannen, dragen een keppel tijdens het bidden of bij bezoek aan de synagoge. De charediem dragen continu een keppel en een hoed.
De laatste werken niet bij de boa's en de politie.
Wat is dit voor gezemmel.
Heel goed, godsdienst enzo is een hobby voor in je vrije tijd.
Liever niet op je werk, en *zeker* niet als je een neutrale "regelaar" moet zijn.
De twee nederpatsers die op deze twee foto's staan zijn ook bepaald niet de goede om enig uitstraling ten toon te spreiden. Tjonge, tjonge, onder welke steen hebben ze w en r gevonden? Maar weer gauw terug in het laatje doen.
Vraagje:
-
als er een 'gedragscode lifestyle-neutraliteit' bestaat voor ambtenaren, waarom zou een dergelijke code dan ook niet ingesteld kunnen worden voor kamerleden?
-
Als die nu eens met z'n allen vastleggen om niet met keppeltjes, hoofddoeken, boerka's, kruisjes etc. in de kamer te verschijnen en ook al niet op prinsjesdag met politiek-ludiek bedoelde hoedjes .. zou dat de geloofwaardigheid van de betreffende leden en de waardigheid van het ambt (daar gaat het niet zo heel erg best mee, namelijk) niet behoorlijk ten goede komen?
Fantastisch. Allemaal grijze apparatsjiks.
Het is zo simpel: wat is de betekenis van 'uniform'? Graag gedaan.
Ja, nee, tuurlijk maar het ene uniform is meer uniform dan het andere uniform, of zoiets in ieder geval. Syl al geklaagd dat BOA zo niet een veilige omgeving geboden wordt ?<grijns, grinnik, proest>
Heel mooi. Ik wil helemaal niet weten aan welke religieuze afwijking een BOA eventueel lijdt. Als die religieuze afwijking zo belangrijk is voor de BOA dat iedereen er ongevraagd mee geconfronteerd moet worden dan is de BOA per definitie niet neutraal.
Ach, een afwijking meer of minder.....
Ik ben nog nooit een neutrale boa tegengekomen. Ze zijn veel te veel pro-gemeente.
Een boa/ politieagent zal toch ook geen speldje van Ajax of Feyenoord dragen? Of een vergiet? Geel hesje? Een goedkoop colbertje van H&M net als 2e kamersufkoppen?
Eerst de BOA’s; daarna de parlementsleden, toch?
lol, bewust alleen een keppeltje noemen, de media en gutmensch Nederland niet over de zeik. Als er hoofddoek had gestaan dan was de wereld te klein geweest.
Klik eens op het roze woordje motie, uit het artikel hierboven.
Weer een stapje nader tot de kopdoekfanatiekelingen.
Het gaat om een hoofddoekjes verbod, niet een Keppel verbod.
Rutte op onderste foto: Kijk, hier staat het: Gij zult niet liegen, ziet u wel?
Hahaha geniaal
Natuurlijk wordt die motie aangenomen . De regering is bang dat er veel mocro geweld tegen keppelBoa's in het nieuws komt.
Really?
Duizenden aspirant jeaudse BOAs aspireren eerder een emigratie naar betere oorden.
Is een helm niet veel beter ?
In sommige a̶c̶h̶t̶e̶r̶s̶t̶a̶n̶d̶s̶w̶i̶j̶k̶e̶n̶ ̶k̶r̶a̶c̶h̶t̶w̶i̶j̶k̶e̶n̶ ̶p̶r̶a̶c̶h̶t̶w̶i̶j̶k̶e̶n̶ delen van dit Gave Land soms wel...
Zo'n Etruskische helm, met of zonder paardenhaar?
In alle publieke functies zou iedere uiting van geloof, sektes of andere groeperingen verboden moeten zijn. Of je nu achter een balie zit of in de tweede kamer.
Doei cda, sgp, cu etc?
Hoe zit het nou formeel: de TK die intervenieert in de gemeentelijke politiek? Benieuwd of dit zomaar kan.
Daarnaast is een motie niet meer dan een (vrijblijvende) oproep tot actie.
Ten slotte is het vraag aan wie die oproep is gericht. Ik neem aan dat niet het kabinet aangesproken wordt. Rest de Utrechtse gemeenteraad. Benieuwd of die verplicht zijn om deze motie uit te voeren.
Conclusie: er moet nog heel veel gebeuren, wil deze motie effect hebben.
Aha...'verzoekt de regering'. Nou, dit verzoek wordt door de regering opgevat als een inspanningsverplichting die uiteindelijk niks oplevert.
Dat vraag ik me oog af, @Amsterdamsko.
Boa's Politie, ambtenaren, dienen geen kruisjes, hoofddoekjes of keppeltjes te dragen. Zeg ik als Jood.
Inderdaad, ze vertegenwoordigen de staat als ze in functie zijn. Niet hun eigen overtuiging
Prima idee toch? Alle religieuze tekenen uit het openbare leven maar ook: een kind zonder religie is later vrij van religie. Laten we alle religie uit het openbare leven en zeker uit het kinderhoofd - pure kindermishandeling - u kiest toch ook niet een latere levenspartner voor het kind? Maar wel waar het kind later in gaat geloven door die indoctrinatie in het kinderhoofd. Hoe dan ook, elke religie/ideologie is verwerpelijk zeker als het je leven tot in het absurde beheerst.
De enige religie die er bij de mijne wordt ingegoten is die van mijn voetbalclub. ;)
@Borrom | 14-12-21 | 18:29: houden zo, maar is voetbal niet gewoon gecontroleerd, af en toe gecondoleerd geweld?
Dus ook geen GroenLinks speldjes of badges.
@bergsbeklimmer | 14-12-21 | 18:48:
Politiek kunnen we afschaffen tot een praatgroep(paargroep zo u wilt)-clubje door het bindend referendum toe te passen zoals in Zwitserland en Liechtenstein, bedenk dat in het laatst genoemde land ooit een referendum is gehouden om hun koning af te schaffen...
Mooie postbus 51 campagne. Wij willen een religie-vrije generatie. Voor alle kinderen van 14 jaar en jonger is vanaf nu geen enkele vorm van religie toegestaan.
@BoerKoekoek | 14-12-21 | 18:55: Denken is niet verboden maar het doet precies zeer bij u.
Geen hoofddoekjes meer. Heel verstandig. We willen diversiteit en geen individu-ontkenning via uniformen. Hulde.
Dit noemen ze racisme. Racisme noemen ze rechts. SP is vanaf nu extreem rechts. Anyway, zo hoort links te rollen, niet in het belang van één, maar dat van iederéén.
Benieuwd wanneer dit afgeschoten gaat worden door het Europese hof.
Zelfs in Tel Aviv hebben de agenten geen keppeltje. Nederland kan zo enorm zuigen qua futiliteiten. Uniform is uniform, klaar hoe moeilijk kan het zijn.
Het kan best wel handig zijn als je weet welk geloof de BOA die je aanhoudt aanhangt, welke voetbalclub, seksuele geaardheid, dat verhoogt je kansen om onder een bekeuring uit te komen.
Hoeveel burgemeesters hebben al aangegeven dit niet te zullen gaan handhaven? Hoi Kwalsema
Geen Keppel, jurk en of hoofddoek.. Kruizen ook meteen verbieden aub..
Op zich vind ik als liberaal alles best, maar ik begin te steigeren van vrouwen in uniform: www.youtube.com/watch?v=ffwFXGPRDu4 Mantelpakjes, naadkousen en een brilletje voor de schijn van pienterheid and I'm your man.Maar een uniform? Gatsie!
Madchen in Uniform is toch wel een klassieker.
@thanseeuwen | 14-12-21 | 17:57: 110% Naturals ook. Godt, kon ik maar linken. Michelle Wild kreeg er niet voor niets een AVN award voor!
Dat het verbod op halal / koosjer slachten destijds niet een meerderheid in de eerste kamer haalde is puur aan de Joodse lobby te danken en vervolgens aan een Thieme die afhaakte. Wed vervolgens wel beloond met verkoop van het bedrijf van haar en haar man aan Unilever.
Thieme was liev
Je dient te allen tijde neutraal te zijn. De enige waarvan we dat zeker weten is een in Zwitserland woonachtige reaguurder. Proost, van Oef!
Kaltgestellt heet dat
@dathoujetoch | 14-12-21 | 18:03: Zijn cda is stemde overigens wel tegen. Niet echt verrassend.
Grappig dat de motie in aangenomen, had ik niet verwacht.
Overigens is er een heel eenvoudig maar correct antwoord op gezeur over afwijken van het uniform:
Als jij niet zonder keppeltje/hoofddoek/vergiet op je hoofd kunt functioneren, en dus geen politieagent/boa kunt worden, geef je daarmee expliciet aan dat jij je religie belangrijker vindt dan het ambt dat je wil gaan beoefenen. Je bent daarmee dus uit principe ongeschikt voor het werk.
En tóch vinden de meeste leiders in Europa de sprookjesboeken van duizenden jaren geleden, vol haat en onzinnige beperkingen, belangrijker dan een gezond verstand
@area78 | 14-12-21 | 17:42:
En tóch, ondanks dat belang, geven ze de neutrale uitstraling voor gezaghebbenden de voorkeur. Daar zit 'm het verschil.
repost.
rutte 4 , 4 weken en een motie van wantrouwen en naar de stembus, NL-lol.
Het gaat natuurlijk niet helemaal om het keppeltje of de hoofddoek, maar of wij een politie op straat willen zien die neutraliteit uitstraalt. Bij de politie werken inmiddels genoeg vrouwen met een hoofddoek, alleen deze werken binnen in het politiebureau (denk aan administratief werk ed). Zij zijn niet zichtbaar op straat.
Gelukkig, het gezond verstand heeft - voorlopig althans - gezegevierd. Geloven doe je maar thuis.
Alsof er Joodse handhavers bestaan.
En het kwartje al gevallen?
@NLgaatnaardeklote | 14-12-21 | 17:36: och het is een "grapje", hilarisch
Boa's zijn, net als alle kruipende dieren, niet koosjer.
Wat dacht je van de Mossad? Perfecte handhavers, alleen niet zachtzinnig, wel zeer effectief
U heeft helemaal gelijk. Zie hierrrrr:
-
en.wikipedia.org/wiki/Yamam
Een aangenomen motie van de PVV.
Toe maar.
Dat zal dan het begin van het nieuwe elan zijn?
Ik kan niet wachten tot het KneuzenKabinet IV op het bordes staat te stuntelen.
Het zou al knap zijn als ze daar niet meteen vallen.
De oppositie knaagt altijd aan de randen van een regeerakkoord. Daarom staan er al zoveel windmolens (GL) en heb je een boerka- en nu ook nog een hooddoekjesverbod (PVV). Motivatie: zetelbehoud.
Een peniskoker, mag dat nog wel?
Ja, mits-ie niet te veel stinkt, want dat schijnt nogal een dingetje te zijn!
Alleen als hij niet gebruikt kan worden als wapenstok.
Peniskoker heeft er niets mee te maken. Dat is een beroep op zich.
@KeesBruin | 14-12-21 | 17:34: bij is het een dingetje, bij veel, zo niet de meesten anderen een ding.
En hoofddoekjes en sikh tulbanden zijn dan wel toegestaan?
Overbodige discussie, anders krijg je mijters, puntmutsen, tooien, diademen enzv.
Witte puntmutsen?
@Ray Skak | 14-12-21 | 17:46: vergieten?
Mooi zo! Die keppeltjes zijn net zo religieus uitdragend als de islamitische hoofddoekjes.
Enige juiste beslissing hulde.
Terecht, keppeltjes zijn een symbool van discriminatie, vrouwen mogen ze niet dragen.
Dan vallen beha's daar ook onder?
@goedverstaander | 14-12-21 | 17:31: dat zijn eigenlijk twee keppeltjes aan elkaar.
die worden dan weer onzichtbaar gedragen, onder het uniform. Dan is alles goed.
Ik ken sommige personen waarvan ik denk dat ze man zijn maar die toch een BH dragen, kan dat ook?
@Rdock | 14-12-21 | 17:37: Ik draag ook wel eens een beha. In een tas, als mijn vriendin weer zo'n ding bij de lingeriezaak heeft gekocht. Pakezel dat ik er ben.
Frankrijk zet in deze gewoon de standaard.
In overheidsdienst etaleer je niet je religieuze overtuiging.
Want je moet je houden aan de nationale (godloze) wetgeving.
Duh......
Het kan zo simpel zijn.
Dit land maakt simpele dingen moeilijk en moeilijke dingen simpel.
Hommage à la France, mais pas à tout.
@Rdock | 14-12-21 | 17:41:
-
Article 1 de la Constition de la France:
-
'"La France est une République indivisible, laïque, démocratique et sociale'
-
Da's nog eens wat anders dan de tragische vergissing die ons Artikel 1 is, die gaat over het gelijkheidsbeginsel - en niet over de integriteit van de staat.
@bisbisbis | 14-12-21 | 22:48: Een dergelijke vergissing gaan we in het huidige elan helaas niet goed maken. Ik kan enkel hopen op een annexatie van de lage landen door Frankrijk. Dat zou weer een verlichting betekenen.
www.telegraaf.nl/nieuws/1208180918/me...
Hier maar gewoon een linkje. Kon het verdorie niet geloven.
Goed nieuws is er ook weleens gelukkig!
Nou nou nou, hebben ze weliswaar iets goeds gedaan. Daar in Utrecht dachten ze mensen bij de neus te nemen met het toestaan van de keppel. Het ging natuurlijk om de hoofddoek, en nu maar wachten op de volgende aanval vanuit die hoek.
Precies, maar keppel mag je schrijven, hoofddoek niet. Over joden mag je praten, over islamieten niet.
Nu we het toch over Denk hebben, Nieuwsuur schijnt nepnieuws verspreid te hebben. Azarkan is na zijn positieve test twee maal negatief getest. Er was dus geen enkel gevaar voor besmetting. Foei Nieuwsuur!
Waar leest u dat? Nieuwsgierig.
Nieuwsuur-ster Arjan Noorlander: “Azarkan kiest de klassieke aanval op de journalist. Twee minuten voor Nieuwsuur en na weken gedraai. Het is duidelijk dat hij positief testte. Kom maar op met die negatieve testen dan Farid Azarkan. En ook graag het advies van de GGD dat je je isolatie mocht opheffen.
@goedverstaander | 14-12-21 | 17:30: twitter.com/F_azarkan/status/14704905...
Nee, Azarkan bewéért dat hij daarná twee keer negatief is getest. Maar dat helpt hem niet, want hij verscheen in de Kamer nadat hij positief was getest maar nog vóórdat hij, naar hij nu beweert, tot twee keer toe negatief getest zou zijn. Hij is niet helderziend. Voorts is er bewijs dat ook zijn compaan niet wilde dat de positieve uitslag meteen gemeld zou worden aan de Tweede Kamer, want ze wilden dat hij het debat zou kunnen bijwonen.
@Sinterbikske | 14-12-21 | 17:35: U bent blind van vertrouwen kennelijk of vreselijk naief. Als ik zeg dat de aarde plat is gelooft u dat dan ook ?
@Sinterbikske | 14-12-21 | 17:35: Interessant. Maar het lijkt er op dat hij niet helemaal eerlijk de tijdlijn aanhoudt. Zo snel tweemaal achtereen negatief testen? We gaan het vast zien.
@Schoorsteenveger | 14-12-21 | 17:36: en Goedeverstaander: Hmmm, misschien moet ik hem toch niet op zijn blauwe ogen geloven inderdaad.
Hoeveel aangenomen moties heeft de regering naast zich neergelegd? En straks met Rutte IV: Moties, welke, vergeten, geen actieve herinnering, was onder vorige regering. Gaan boa's met hoofddoek om op keppeltjes controleren, en andersom, hoe werkt dit?
rutte 4 , 4 weken en een motie van wantrouwen en naar de stembus, NLlol.
Ik kom driemaal per week bebloed met een drie meter lang kruis achter me aan zeulend op het werk. Mag dat dan ook niet meer?
U weigert die berg op te gaan. U wordt daar opgevangen, Toe nou, Het hoeft maar één keer hoor.
3 meter!?.... jaja, opscheppert!
@dathoujetoch | 14-12-21 | 17:26: Als ik niet naar die berg kom, komt de berg maar naar mij. Sjezus!
@Kowalski11 | 14-12-21 | 17:27:
Hij is Jesus Christ Superstar.
@goedverstaander | 14-12-21 | 17:28: ah, mohammed?
Crucifiction? yes please!
@Schoorsteenveger | 14-12-21 | 17:31: Ha! Cheers! Nee, zonder gekheid. Naar mijn bescheiden mening moet je je geloof en je werk keurig gescheiden houden. Stel, je wordt als vrouw mishandeld door manlief. Dan komt er een moslima met hoofddoek en een politiepak aan die zegt dat het allemaal wel wat meevalt. Dan geloof je dat natuurlijk niet.
Tuurlijk mag dat, de WSW is vergevingsgezind.
@goedverstaander | 14-12-21 | 17:34: Iek wel
@Kowalski11 | 14-12-21 | 17:27:
Jaren geleden stonden er op het CS in Amsterdam van die gekke christenen met een kruis van een meter of drie. Of de voorbijganger het bliefte om het lijden van Jezus even te ondergaan?
gvs heeft er nog 1, maar de wieltjes zijn eraf.
@Niet_Van_Hier | 14-12-21 | 17:47: Die van mij ligt in een winkelkarretje. Ik ben toch niet gek?
He hugo. Jij ook hier op GS?
en als je je als pinguin wilt verkleden ga je maar naar antartica, ofzoiets ...
Wat een FANTASTISCH nieuws. Ik als "fanatiek" atheist en realist, zag deze niet aankomen. Ik had verwacht in de nabije toekomst, diep te moeten gaan buigen als een gelovige BOA, politieman/vrouw of andere ambtenaar mij zou gaan vertellen, wat de wet is en waarom ik me daar aan moet houden. Ik accepteer niet zomaar instructies of opmerkingen van gelovigen, want gelovigen zijn compleet onbetrouwbaar, en psychotisch. Of niet soms ?
Sinds een maart vorig jaar vind ik dat iedereen, ook ongelovigen dus, “compleet onbetrouwbaar, en psychotisch” zijn.
Maar kom niet aan hoofddoekies
Helemaal prima toch. Een uniform heet niet voor niets uniform.
Maar dan ook geen rare hoofddoeken dragen natuurlijk.
Dat de keppeltjes mochten was ook Trojaans paard... als zij mogen dan wij ook.
Ah. Hoofddoeken mogen wél lees ik nu. Belachelijk. Echt belachelijk. Dit gebeurt dus als je jarenlang geen rem op de immigratie uit vrouwonvriendelijke landen zet.
Straks mogen de vrouwen ook niet meer naar school.
@Baksteenbakker | 14-12-21 | 17:22:
Niet één BOA in Nederland stond te trappelen om zijn werk met een keppeltje op te doen. Al dat onwaarschijnlijke vertoon van joodvriendelijkheid was zo doorzichtig als wat.
Die foto, is Rutte de onderste steen aan het zoeken?
Ze kunnen wetten maken wat ze willen, en verbieden wat ze willen. Maar ik zal altijd -lees áltijd- in welke functie dan ook, als Katholiek een broek dragen met een kruis erin.
Draagt dat niet wat zwaar, zo'n kruis?
Zoals de Taliban zegt: jullie hebben de horloges wij hebben de tijd, zo zegt Kauthar: eventjes geduld en ook de politie en boa’s dragen hoofddoekjes.
Daarbij geholpen door laffe ministers.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Onze politiek neemt een verstandige beslissing! Ga zo door, zou ik zeggen.
Het is een motie. Geen kabinetsbesluit.
Hoogste orgaan in NL is parlement. Kabinet staat daaronder. Moeten deze motie dus uitvoeren.
In theorie…
Het was natuurlijk een vieze gluiperige manier om de hoofddoekjes er doorheen te krijgen. Maar in alle eerlijkheid. Het zal het aan mijn reeth roesten om welk geloof het gaat. Dat doe je maar lekker achter je eigen voordeur. Oprutten met die uitingen van onverdraagzaamheid en onderscheid.
Rasta kapsels? Haile Selassie als reïncarnatie van Jezus.
Dion Graus had indertijd best een punt met zijn caviapolitie: er gaat niets over bodyguards www.youtube.com/watch?v=TAqZb52sgpU Je houdt van je wijfie op je eigen speciale manier, of niet.
Nooit begrepen dat men van alles herdenkt en ondertussen de valse pitbulls massaal los in de tuin laat.
Religie doe je maar achter je voordeur.
Ja, maar de Jehova's dan?
Dat is wat god in Leviticus aan Moses opdroeg. Gewoon normaal doen.
De Jehova’s zijn door mijn broer toegelaten op de koffie. Hij heeft ze helemaal sufgeluld. Wanhopig vluchtten ze weer terug via de voordeur.
@thanseeuwen | 14-12-21 | 17:21: Je broer speelde in een Citroën-reclame.
En dan pak m beet, over zeven dagen is de PVV weer anti-semitisch natuurlijk.
Oh ja, ze kregen toch geheime fondsen uit Joodse USA bron?
En zwarte hoeden met extra brede rand? Mogen die wel?
Ja, maar niet in combinatie met pijpekrullen.
Ach, is een GS grap.
"Motie van de leden Markuszower en Helder over het dragen van een hoofddoek door buitengewoon opsporingsambtenaren verbieden".
Er is helemaal niemand die een keppeltje op wil 'in functie'. Het is in de grote steden bovendien niet 'veilig'.
Het gaat natuurlijk, zoals altijd, om die kutmoslims, die hun kutgeloof altijd en overal willen uitdragen. En Utrecht heeft de hoofddoek voor boa's toegestaan, of zoiets. Hellend vlak. Terwijl er dus kennelijk een heel duidelijke richtlijn schijnt te bestaan:
"de Gedragscode lifestyle-neutraliteit, welke voor politieambtenaren geldt, is vastgelegd dat de politieambtenaar zich dient te onthouden van uitingen, toevoegingen en/of versierselen aan het uniform die afbreuk doen aan de neutrale houding"
Lijkt mij een buitengewoon belangrijke en essentiële gedragscode, die wat mij betreft uitgebreid wordt naar alle ambtenaren die met 'publiek' te maken hebben. Geen hoofddoeken op het gemeentehuis, geen hoofddoeken in 'algemene' ziekenhuizen - weliswaar officieel geen ambtenaren, maar toch - etc.
Waarom kunnen die kutmoslims niet gewoon 'geloven' zoals andere gelovigen: achter de voordeur en in het clubhuis?
Omdat het niet alleen een religie is maar ook een systeem.
Omdat moslims heel veel bijzonderder mensen zijn dan niet-moslim mensen. Moslims mogen zelfs niet-moslim mensen dood maken, eenvoudigweg omdat zij niet een moslim-mens zijn. Zoiets superieurs en verhevens ga je toch niet verstoppen achter de voordeur? Dat draag je uit!
Is net zo iets als waarom kunnen die kut-PVV'ers zich niet gedragen bij een voetbalwedstrijd?
Omdat in de Koran staat dat Moslims het 'Herrenvolk' zijn.
"Waarom kunnen die kutmoslims niet gewoon 'geloven' zoals andere gelovigen: achter de voordeur en in het clubhuis?"
Omdat voor hen "gewoon geloven" ook ummah betekent. Zij geloven in de enig ware God en belijden het enig ware geloof. En iedereen die niet gelooft zoals zij zal branden in de Hel. Dat is letterlijk wat zij tot in het diepst van hun ziel geloven, gewoon omdat hen dat vanaf de eerste dag dat ze geboren zijn is voorgehouden en ingestampt. Die andere gelovigen hebben in feite eenzelfde houding. Vraag het aan willekeurig welke diep gelovige uit de Bible Belt en je krijgt een soortgelijk antwoord. Zij geloven ook in de Enig Ware God, en het is hun God die de seculiere wereld gedoogt, niet omgekeerd. Lees de beginselverklaring van de SGP en besef dat die club echt vindt dat hun God de democratie gedoogt, dus dat God's wetten zoals zij die interpreteren voorafgaan aan alle wereldse wetgeving. Het enige verschil is dat de Gristenen min of meer getemd zijn en zich redelijk koest houden zo lang je hen met rust laat en over niets bevraagt. Maar dat is met het knarsen der tanden. De ressentimentsgevoelens bij die lui zijn hetzelfde als die bij de moslimgemeenschap. Maar die moslims zijn er nog niet aan gewend om zich koest te houden, die hebben nog een grote mond, gesteund door de leiders der moslimlanden en gesteund door allerlei links volk in de westerse wereld die hen als slachtoffer wil zien. Wij zullen moeten volharden in het temmen van dat geloof en zij zullen zich moeten leren schikken.
@Sinterbikske | 14-12-21 | 17:16:
Juist! Langzaam maar zeker zijn wij niet meer met meer. Dit is een doel van hun systeem. Ben er over 30 jaar waarschijnlijk niet meer, maar het zal er niet mooier op worden. We geven er langzaam steeds meer aan toe. Als je rond de 50 bent zoals ik, zie je dat alle vrijheden en meningen steeds meer ingeperkt worden. Op deze manier gaan ze dank aan het slappe beleid toch wel winnen. Helaas.
@Schoorsteenveger | 14-12-21 | 17:27: Altijd ook even de christenen een veeg uit de pan geven, hè Schoorsteenveger.
@Schoorsteenveger | 14-12-21 | 17:27: Hulde, prima verwoord. In een moslimstaat heb je islamitische politiek en leiders (i.e. ayatollahs), islamitisch(e) recht(ers) (sharia), islamitische politie. Oh, en islamitische kerken (moskeeën). Boze tongen beweren dat het geen religie is, maar een systeem, een cultuur. Moeilijk te ontkennen.
@Willibald von Klúúúk | 14-12-21 | 17:50: Inhoud Willibald. Geen vorm.
Die motie (van eind november) is vast een reactie op dit Utrechtse besluit:
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
Het is in allebei de gevallen gek dat het alleen over BOA's gaat, maar blijkbaar vindt dan zowel lokale als landelijke politiek dat het bij de politie sowieso onbespreekbaar is.
Niet zo gek... die BOA's zijn toch een soort van semi mallcops waar niemand zich druk om maakt. Laat die hoofdfoekjes dragen, en als iedereen daar naar een paar weken zonder ernstige incidenten aan gewend is, dan stel je voor om het ook bij de politie toe te staan.
Meerdere steden waren wel degelijk geinteresseerd in dit idee. Nu heeft de landelijke politiek daar een stokje voor gestoken.
Ik ook. Die medaille werd met een roestige spijker in je borst geslagen. Bikkels waren we.
Als ik een joodse boa zou zijn, zou ik het verdommen om nu anoniem onze ghetto's, pardon: krachtwijken, in te gaan.
Er wordt vaak gesproken over die hooffddoek van Kaag, maar wat vinden we eigenlijk van dat keppeltje van Rutte. Ook op het jodendom is het nodige aan te merken qua achterlijkheid en vrouwenonderdrukking. Maar goed, uiteraard geen keppeltje voor overheidsdienaren.
U heeft de motie kennelijk niet gelezen.
Buiten het feit dat u op het verkeerde been bent gezet: Rutte draagt dat keppeltje uit vrije wil. Kaag haar hoofddoek niet.
Heren, het gaat me om het dragen van het keppeltje. Het is een terechte vergelijking van GS.
De vvd kon nog net even mee stemmen voordat ze bij Rutte-4 in de eigen maat gaat lopen met cda, x66 en CU. Beter dan dit wordt het de komende drie jaar niet. Alles is af- en dichtgetimmerd.
Rutte 4? U bedoeld zeker Kaag 1.
@bitterpete | 14-12-21 | 17:29: My bad.
En nu afwachten wat de voorspelbare reactie van mevrouw Halsema zal zijn.
Halalsema.
Zó niet Amsterdams.
Ook geen kruisje om de nek dan, althans niet zichtbaar.
Daar zie ik inderdaad hordes ambtenaren mee lopen ja...
Het dragen van een kippah/keppeltje/yarmulke is niet verplicht volgens de meeste moderne rabbi's, met bepaalde uitzonderingen. Er zijn andere manieren om jezelf met je Joodse identitieit te vereenzelvigen.
Waar zitten die uitzonderingen in, omstandigheden, of rabbi's?
Shtreimel? Jodenhoed?
Marcusover, is dat een soort klaarover, die kleine kindertjes helpt oversteken over een zebrapad?
Je krijgt inderdaad af en toe wel het idee dat hij in een soort kinderdagverblijf werkt. Qua kinderachtigheid doen ze er in ieder geval niks voor onder
Nee, da's Marco.
Is het al op de Joop?
Die zijn nog druk bezig met een petitie om het dragen van witte onderbroeken mogelijk te maken voor alle ambtenaren die buiten hun b(r)oekje willen gaan.
Dan word straks de hoofddoek vast onderdeel van het uniform en voor iedere BOA verplicht.
Dit levert veel vragen op.
Mag een caviakapsel dat ook een duidelijke uiting van een bepaalde achtergrond is dan nog wel?
En mag ik thuis nog wel een theedoek op?
Welke woorden moeten nu verboden worden?
Ik steek de kachel alvast aan, maar moet wel weten welke boeken nu ontaard zijn geworden.
En is een uniform dan niet een uiting van dat je voor de overheid werkt? Kunnen ze dan niet beter gewoon in hun onderbroek over straat gaan?
Moeten nu ook een hoop woningen van breekvrij glas voorzien worden?
Mag je wel een tatoeage van een keppeltje hebben?
Nee.
@Asteroid-B612 | 14-12-21 | 17:06:
En als je het onder de pet houdt?
Alleen op de voorhuid.
Lijkt me prima dat verbod. Zeker als een moslim het voorstelde, dan is de taktiek ‘daar zullen ze wel niet zo’n moeite mee hebben’ en dan is de hoofddoek next.
Dat is ook de enige en echte reden. We zijn gekke Henkie niet
Moet ook, hoofddoek next.
Consequent, dat dan weer wel. Nu het onverdoofde slachten nog en de besnijdenissen, en we komen een eind.
En dan als aller allereerste de meisjesbesnijdenis op vakantie naar Oost-Afrika. Schoften zijn het, cultuur of niet!!
They vandalized my shit ! Half of my dick is missing !
Hopelijk voelt de VVD zich nu wat vrijer met een coalitie accoord. Hoeven ze de D66 niet langer politiek te beffen.
Mooi. Ik persoonlijk vind elk geloof in elke godheid debiel, dus prima dit.
Volgens de Encyclopedia of Gods een studie van Michael Jordan , zijn er wel meer dan 2500 godsbeelden in de wereld welke zou dan de enige echte moeten zijn of is het allemaal flauwekulletjes..
@Smoelensmid | 14-12-21 | 17:13:
De vraag stellen is hem beantwoorden.
@Smoelensmid | 14-12-21 | 17:13: dat is ook exact mijn redenering. Niet iedereen kan gelijk hebben. Dus geen van allen hebben ze gelijk.
Jammer dat dit over de rug van de Joden moet worden uitgespeeld. Maar Allah, ik heb er vrede mee.
Dat is wel zo idd. De keppeltjes zijn een metafoor, ze hebben het eigenljk over hoofddoeken.
Om een islamitische overheersing te bestrijden
zul je tegenwoordig ook eerst in je eigen vlees moeten snijden.
Maar eventuele joodse BOA's wordt verzocht een schietschijf op de rug te tekenen want tja je moet ze er toch uit kunnen vissen.
Goh, maar gaat dit ook gelden voor hoofddoekjes?
Ff de motie lezen.
Nee,.. dat verrijkt het uniform.
Geen hoofddoek dus ook geen keppeltje. Helder.
Eerder omgekeerd, eerst keppeltje verbieden (geen Joodse ambtenaar draagt die sowieso)
en daarna die malle hoofddoeken verbieden
Laten we dat hopen.
Misschien moet het straks van de EU toch. Net als:
www.ad.nl/buitenland/europa-minder-sn...
Voor een zogenaamde vrijheidspartij willen ze wel veel verbieden.
Ze herinneren de regering en burgemeesters aan staand beleid.
Daar lijk je heel even slim te klinken maar eigenlijk is het heel erg kinderachtig.
Daar lijk je heel even slim te klinken maar eigenlijk is het heel erg kinderachtig.
Soms moet je maatregelen nemen die vrijheid juist lijken te beperken om die kostbare vrijheid te waarborgen.
@Whmm | 14-12-21 | 17:00: Nou nee, gewoon een terechte constatering.
Neen, u denkt verkeerd om. Dat is wat voorstanders van vermenging van religie en de staat roepen. Ik ben het zelden met de PVV eens, maar dit soort zaken dien je in een democratie heel duidelijk te scheiden. Anders krijgen we hier straks Iraanse toestanden. Kerk <> Staat.
@goedverstaander | 14-12-21 | 17:48: U neemt aan dat ik tegen dit voorstel ben. Dat ben ik niet. Scheiding kerk en staat is juist goed. Ik constateer gewoon terecht dat de PVV veel meer zaken wil verbieden dan andere partijen.
@Calastir | 14-12-21 | 17:52: Om de vrijheid te beschermen dient alles wat de vrijheid in gevaar brengt inderdaad te worden tegengehouden. C.q. wees intolerant jegens intolerantie.
@Calastir | 14-12-21 | 17:52: Noemt u eens iets dat niet met de tegel van @Omtzigtig | 14-12-21 | 17:54 | gepareerd kan worden.
@goedverstaander | 14-12-21 | 18:00: Le-zen.
Er kantelt iets...
REAGEER OOK