Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO: "Teststraten verkopen QR-codes"

Corona Toegang Systeem zo lek als een ministerie

Nou Grapperhaus. Werk aan de winkel. Stuur mystery guests & hulpofficieren van justitie naar de uitgaansgebieden en zuipgoten! Het zit er stampvol met ongeprikte fraudeurs en overige QR-zwendelaars, die hun neppe CTB in de testraten van de GGD hebben geregeld voor een meiertje of drie, en vervolgens weer verpatsen via Snap. Ongeblurde beelden staan op de NPO-server, dus dat wordt een fluitje van een cent. VIER JAAR CEL, allemaal.

Reaguursels

Inloggen

Een fout systeem met fouten, wat een nieuws.

Rest In Privacy | 08-11-21 | 18:50

Alles op slot. Heel simpel.

gozoman | 08-11-21 | 18:07 | 1

Inderdaad een beetje simpel

Happy People | 08-11-21 | 19:22

En Grappenhaus bluffen met 4 jaar cel. Lachwekkend allemaal

B2 | 08-11-21 | 17:23

Burgers die burgers controleren is een lont in een kruidvat.

Remi A. | 08-11-21 | 16:39

Het walgelijkste aan het QR code systeem is dat burgers zoals café- en restauranthouders, sportscholen en zelfs vrijwilligers bij sportverenigingen worden verplicht hun medeburgers te controleren. De overheid wil QR, dan zorgt de overheid maar voor controleurs. Dan ben je er niet met 5000 extra Boa's.
Er wordt nu een systeem opgetuigd dat gelijkenis heeft met de voormalige DDR waar zelfs kinderen hun ouders verraadden.
En de kudde heeft niets in de gaten. Tot het te laat is.

K1100 | 08-11-21 | 16:21

€500?! Sukkels… Mijn code was gratis!!
Het was in 2x10 seconden geregeld. En m’n kans op ziekenhuisopname is ook nog kleiner geworden erdoor.

KritischeKrikker | 08-11-21 | 16:18 | 3

If you buy that, you buy everything.

aliealaaf | 08-11-21 | 16:51

@aliealaaf | 08-11-21 | 16:51:
Wetenschap kan hier geen leugens spinnen hoor. Iedereen is beter af met vaccinatie. Daar mag je inmiddels vanuit gaan. Dat mensen niet willen is iets anders.

geheelvergeter | 08-11-21 | 18:41

Dat dus. En vanwege al die fraudeurs en anti vaxx idioten gaan we over een week of wat weer gewoon op slot. En maar janken met z’n allen, maar voornamelijk de anti vaxx idioten en fraudeurs. Want boehoe wat is het oneerlijk allemaal….

Zucht, als iedereen gewoon effe normaal deed en een prikje haalde zoals je ook in je jeugd een DKTP prikje kreeg dan waren we (in Nederland) al lang uit de ellende.

Bromsmurf | 08-11-21 | 23:33

Het systeem is helemaal niet zo lek, de controle er op wordt niet naar behoren uitgevoerd. Simpel een ID naam naast de telefoon houden die moeten het zelfde zijn. Alleen een QR zegt niks.

Hiesjes | 08-11-21 | 16:16

Gelijk hebben ze, moet de overheid ook maar niet zo incompetent zijn! Dit had je kunnen verwachten, maar in plaats van geld te steken in de oplossingen vooral blijven handhaven op niet werkende maatregelen.

Ach sommige kneusjes kunnen nu aan de als BOA. Geen IQ voor nodig, alleen een fascistische inborst.

TrickMeister90 | 08-11-21 | 16:15

Overvolle gevangenissen dan. Dit is zeker al een jaar aan de hand. Kassa!

Bbb3862 | 08-11-21 | 16:12

En mede hierdoor draag ik het mondkapje niet of nauwelijks ....
Als ik dan, bij toeval, een ongeprikte zou besmetten?
Ja.mer dan... Als je er nieraandoeningen doodgaat ma

lilluke halve hoan | 08-11-21 | 16:04 | 1

Dat ging lekker... laatste zinnen..... Jammer dan.... als je er niet aan doorgaat maakt t je sterker toch?

lilluke halve hoan | 08-11-21 | 16:07

Zouden de antivaxxers doorhebben dat,wanneer ze op de IC terechtkomen ,ze volgespoten worden met zooi waar ze niets van afweten qua samenstelling?

lilluke halve hoan | 08-11-21 | 15:56 | 2

Een heleboel hebben na jaren lang drugs gebruik nu ineens twijfels over wat ze in hun lichaam stoppen.

Hiesjes | 08-11-21 | 16:13

En nog minder over de lange termijn effecten. Gemiddeld laag IQ. Vroeger noemde we dat gewoon dom.

dartfrogger | 08-11-21 | 17:33

Je zult maar bij zulke verraders als Baudet en Engel willen horen! En totaal dom als jij 500 € uitgeeft terwijl die paar prikjes waarmee je redelijk beschermd bent voor niks had kunnen krijgen.

BoerinFrance | 08-11-21 | 15:38 | 2

Die andere is ook heel erg eng. Van Haga ofzo iets. Ik dacht altijd kamerleden zijn geleerde meneren met hoog IQ. Not.

onesizefitsall | 08-11-21 | 15:41

@onesizefitsall | 08-11-21 | 15:41: Nee hoor, je hebt alleen maar genoeg mongolen nodig die een kruisje op het stemformulier zetten bij je naam.

Hiesjes | 08-11-21 | 16:17

Is dat andere lek dan al gedicht? Sloeg nergens op, je kon je aanmelden voor vaccinatie, en vlak voor de prik moest je ineens naar de wc zogenaamd en weg. Maar wel die QR code. En gratis. En wat ik ook hoor: ik ga lekker op vakantie! Met dezelfde modus operandi als in het filmpje,ik hoor dat er namen geboortedata en BSN's enz aan bestaande QR-codes zomaar gekoppeld kunnen worden. Door mensen met thuis pc's (wel ICT opleiding) hoor dit al een maand, oud nieuws dus. En wat ik ook hoor, ze controleren je QR op de luchthaven niet eens (Schiphol, Dalaman) sta de dan met je goeie code uhh gedrag. Dus ja, ik sta hier niet van te kijken, de hele Turkse gemeenschap hier is niet gevaccineerd, maar gaat wel naar Turkije op vakantie, ra ra. Maar nou wordt het leuk, QR op de werkvloer. Als dat is ga ik pas echt lachen. Meer dan de helft waar ik werk is niet gevaccineerd. En thuis werken gaat niet. Je mag pas terug komen als je dan gevaccineerd bent zogenaamd. Nou dan gaat ons bedrijf dus dicht want ik kan niet voor tig man tegelijk werken. -een legaal gevaccineerde-

onesizefitsall | 08-11-21 | 15:33 | 3

Het niveau zal dan wellicht ook niet zo hoog liggen bij jullie op de werkvloer vrees ik.

Gizmo579 | 08-11-21 | 15:44

@Gizmo579 | 08-11-21 | 15:44: Nou dan zal het werk ook wel irrelevant zijn. Of niet toch? Ja toch? He toch?

luistukvreten | 08-11-21 | 16:15

Dus voor een virus dat voor specifieke 'doelgroepen' net iets dodelijker is dan de griep wordt voor veel geld een compleet systeem opgetuigd, maar voor verpleegkundigen is geen geld. Duidelijk waar de prioriteiten liggen.

Geen Haags geld om gezonde voeding te stimuleren, maar wel belastingvoordelen voor de McDonalds van NL. Achtentwintig uur per dag Corona-angst-porno verspreiden, maar zonder Ausweiss niet de ontspannende sportschool in kunnen.
En dan nog met droge ogen beweren dat het heus om de volksgezondheid gaat.
Volksgezondheid is meer dan de afwezigheid van EEN soort virus.

klimgek | 08-11-21 | 15:33 | 1

Je moet het virus ook niet groter maken dan het is. Dat systeem is er voor ons.

luistukvreten | 08-11-21 | 16:16

Roessiese toesjtanden!
Zit je dan voor 15 euro netto of zo beetje te prikken en te kutten. Dan bied iemand je een paar 100 voor een nepqr, nepprik of whatever. Das handig voor de kerstdagen en je nieuwe Eneco gas contract.
Vier ogen principe?

Dima Beeline | 08-11-21 | 15:29

Nee, ga weg met die idioot

Lerp | 08-11-21 | 14:59

Moeten we ons weer klaarmaken voor de milleniumbug of is het de klusjesman?

Shoarmamasutra | 08-11-21 | 15:34

Maurice de Hond. Op elke pagina kan je doneren. Tot voor kort ging dat rechtstreeks naar zijn lopende rekening waar hij boodschappen van doet. Nu even op een tussenrekening. Is een goede vriend van Siewert las ik.

dartfrogger | 08-11-21 | 17:36

Ach ja , de overheid en ICT .
Die huren gewoon een Sywert bedrijf in voor een paar ton en eindigen nog steeds met een ISDN kabeltje van een oude haspel die ze nog ergens hadden liggen . Ton Elias komt daar zijn bed nog wel voor uit .

Castor12 | 08-11-21 | 14:17

Goed bezig boys. Binnenkort dus binnenkort weer thuis met een kratje bier. Jullie zorgen ervoor dat de horeca binnenkort weer dicht gaat.

Ikblijfnietstil | 08-11-21 | 13:38 | 4

#firstworldproblems

Flapoor | 08-11-21 | 13:48

Nee, zij leggen de vinger neer waar het zeer doet.

Remi A. | 08-11-21 | 14:54

@de IJsman | 08-11-21 | 13:47: die kids verkopen zelf die QR-codes

Kosmo | 08-11-21 | 15:07
▼ 1 antwoord verborgen

Lek ICT systeem bij de overheid. Bij een werkend systeem zou ik eerder de wenkbrauwen hebben doen fronsen.

Thaiseladyboy | 08-11-21 | 13:00
-weggejorist-
Reems | 08-11-21 | 12:56
-weggejorist en opgerot-
Spychopaat | 08-11-21 | 12:39 | 11

@de IJsman | 08-11-21 | 13:43: spreek jij je oma altijd met “ je” aan?

dagpauwoog | 08-11-21 | 14:42

Die collectieve pvv tokkies hier luisteren toch niet.

nutsniet | 08-11-21 | 14:47

@Localhero | 08-11-21 | 14:27:

Prikspijt! Waarom zou ik mijn medemens schade willen berokkenen door € 300 voor een illegale replica te betalen, terwijl het origineel gratis wordt verstrekt?

de IJsman | 08-11-21 | 15:00
▼ 8 antwoorden verborgen

Ik vind dit echt schandelijk. En het gemak waarmee vele Reasneuders hier in de panelen dit aanmoedigen of ondersteunen zowaar nog schandelijker. Stelletje debielen.

Jimmydepimmy | 08-11-21 | 12:31 | 9

Een markt is een markt.

luistukvreten | 08-11-21 | 16:21

De overheid ondermijnt zichzelf. Burgerlijke ongehoorzaamheid is in deze helemaal prima!

De Blauwe Baviaan | 08-11-21 | 18:42

@edelfigurant | 08-11-21 | 13:29: Normaal gesproken ben ik redelijk argwanend mbt privacy, dus dat respecteer ik ook bij anderen.
Ik ben niet zo bang voor blijvende maatregelen deze keer. Een v/d redenen dat we hier knipperlicht beleid hebben is dat we snel weer van maatregelen af willen.

DrFibonacci | 08-11-21 | 20:41
▼ 6 antwoorden verborgen

Wel handig om te weten als straks mijn kindjes ‘aan de beurt’ zijn voor een vaccinatie (dat gaat dus echt niet gebeuren). Dan maar even op Insta of Snapchat zoeken.

UpdateAvailable | 08-11-21 | 12:01 | 8

@Shoarmamasutra | 08-11-21 | 12:09: hallo gehersenspoelde. Kinderen lopen geen risico van Covid. Wel van injecties meteen nog steeds niet goedgekeurde substantie.

dagpauwoog | 08-11-21 | 13:00

@dagpauwoog | 08-11-21 | 13:00: als je zelf niet zo gehersenspoeld was wist je dat er al lang goedkeuringen zijn, ook al definitieve.

Shoarmamasutra | 08-11-21 | 14:43

hoeveel vaccinaties hebben je Kids al gehad?..... denk je?

lilluke halve hoan | 08-11-21 | 16:00
▼ 5 antwoorden verborgen

Een ict-systeem van de overheid dat lek is.
Een toegangspas die vervalst kan worden.
Idioten die hun bsn aan criminelen geven en er ook nog voor betalen.
Pubers die stoer doen omdat ze regels omzeilen.
Water is nat.

Selassie | 08-11-21 | 11:57 | 1

Debiel toch, even BSN etc doorgeven aan die boeven en nog flink betalen ook.

Dan hebben die criminelen echt bijna alle info die ze nodig hebben.

sjef-van-iekel | 08-11-21 | 13:27

Ik heb het al in diverse eerder tegels gezegd. Een QR maatschappij werkt fraude in de hand. En hoe strenger de maatregelen hoe creatiever een bepaalde groep die zich niet wil laten vaccineren zal worden. Vooral veel (allochtoonse) jeugd zal niet zo maar gehoorzaam zijn. Kan me daarbij ook voorstellen dat het als gezonde (maar niet gevaxte) puber uitermate cool is om met een werkende nep code overal binnen te komen. En ja, de statistieken tonen dat gezonde pubers eigenlijk maar weinig te vrezen hebben van het virus.

ultraman | 08-11-21 | 11:42 | 3
-weggejorist-
Banaanrepubliek | 08-11-21 | 12:08

@Ultraman : en die gezonde pubers hebben schijt aan hun ouders en grootouders.

Dwaalgast | 08-11-21 | 19:44

@Dwaalgast | 08-11-21 | 19:44: Een beetje zoals hun ouders en grootouders ook altojd schijt aan hun hebben gehad. Zie de afbraak van wat Nederland ooit was. En zijn nu veranderd in bange boomers die de jeugd liever alle vrijheden afpakken dan een weekje met de sleephut te moeten missen. Het is wat.

SmegmaSmeer | 09-11-21 | 06:52

Zolang gevaccineerden zich zonder te laten testen overal naar binnen mogen, maakt het gebruik van valse QR codes echt geen zak uit.

zegmaarwij | 08-11-21 | 11:38 | 2

Juiste conclusie, is gewoon gelegaliseerde deelname aan het besmettingscircus, daarom, stop ermee en tel je knopen, leer leven met 0,000025 echte slachtoffers in dit land.

hagelkruis | 08-11-21 | 11:52

@ultraman | 08-11-21 | 11:50: ja, die clausules zijner. Geen enkele fabrikant van covid vaccins is aansprakelijk. Dat is vorig jaar al uitgebreid in het nieuws geweest.

Vandeanderekant | 08-11-21 | 12:09

Klopt, ze hebben daar een aantal uur tijdsverschil met hier.

RandyBiel | 08-11-21 | 13:27

@ultraman | 08-11-21 | 12:05: oh ik wist niet dat we niet konden klikken en lezen.
Enfin, uit Nederlands onderzoek blijjt dat de de antistoffen na 1 jaar nog voor 90% aanwezig is.

Shoarmamasutra | 08-11-21 | 15:38
▼ 3 antwoorden verborgen

@Grapperhaus. Wat je zaait zul je oogsten. Een volk dat het niet zo nauw neemt met de regels.
Maar feit blijft daarbij dat je wel echt de grootste loser bent als je je niet laat vaccineren maar wel een nep QR haalt. Als je een echte stoere meid (m/v/l/h/b/t/q/i/) bent dan laat je gewoon iedereen weten dat je geen vaccinatie hebt. En dan kan ik zelf de beslissing nemen of ik in jouw buurt wil vertoefen. Doe je dat niet dan ben je in 1 woord: LAF

deministerpresident | 08-11-21 | 11:28 | 6

Vertoefen?

JohanF | 08-11-21 | 18:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Hersens zijn nog niet volgroeid. Kunnen die knulletjes niks aan doen. Verstand komt met de jaren.

swassannuf | 08-11-21 | 11:27 | 1

Angst voor de dood ook. En als je jezelf al met een minieme kans laat gijzelen... Ideaal die vergrijzing, zo makkelijk te sturen die bange oudjes, bang voor de allochtonen, bang voor het donker, bang voor een griepje

SmegmaSmeer | 09-11-21 | 06:54
-weggejorist-
ProfessorWijsraad | 08-11-21 | 11:25

Ben hier echt niet verbaasd over.
Grappie kennelijk wel.
Er is al maanden een "handel" gaande bij de GGD -tijdelijke-werknemers.
Adresgegevens, bsn gegevens, qr codes etc.: alles wordt/werd verhandeld.
En laten we eerlijk zijn: ICT en de Overheid is de slechtste combi die je kunt bedenken.

Maarreh:
welke branche is dadelijk zwaar de l*l?? Juist ja, de horeca.
welke branche jankt dadelijk het hardst?? Juist ja, de horeca (m.n. die de qr-maatregel weigeren uit te voeren)
welke bevolkingsgroep gilt dadelijk moord en brand? Juist ja, de jongeren die zich frequent bedienen van een valse qr.
en wie lopen gillend van de lach met een vette bankrekening weg? Juist ja, degene die nu een valse qr-code verkoopt.

MK27 | 08-11-21 | 11:23 | 3

Ik zou wel de namen en toenamen willen weten van die medewerkers die dit verhandelen. Als ze gvd ook mijn gegevens te grabbel gooien wil ik ze op een plein te schande zetten. Dus kom maar op!!

deministerpresident | 08-11-21 | 11:31

Welnee joh. Van dat geld ben je niet rijk. Degenen die gillend van de lach weglopen zijn de test verkopers. De OMT leden met miljoenen belangen in de test industrie. En De Osterhausjes. Sywert vdL is maar een kleine krabbelaar vergeleken met dat zootje.

dagpauwoog | 08-11-21 | 13:14

€300-€600 voor een werkende QR. Hier zijn een paar mini-Sywert's hun kas goed aan het spekken. Lekker systeem Hugo, en wat een sneue hufters daar in Amsterdam.

Gezellig! | 08-11-21 | 11:23
-weggejorist-
Banaanrepubliek | 08-11-21 | 11:23 | 1

En straks weer vooraan staan om te zeiken over het feit dat de kroegen weer op slot gaan.

Eminent | 08-11-21 | 11:22 | 1

Zal vast wel , maar ik snap de kinders .

Ons hele systeem is verrot man , de beleidsmakers doen allemaal maar wat .
Do as I say verhaal .. eigen schuld dikke bult .

Gelukkig heb ik volle dampende kroegen genoeg meegemaakt, lekker klaar mee .

Ik zit een soort van te genieten , het word alleen maar mooier de komende tijd.

alexanderpechtold | 08-11-21 | 12:37
-weggejorist-
ProfessorWijsraad | 08-11-21 | 11:19 | 1

De enige die hierover verbaasd zijn, zijn degenen die niet in de werkelijkheid/maatschappij staan... dit was aan alle kanten te verwachten

springstuff | 08-11-21 | 11:16

Oei! Een dreigement van Ferd. Dat was die meneer die schijt had aan de regels toen hij zelf ging trouwen, toch? Ok, Ferd.

Hans Kwalzan | 08-11-21 | 11:12 | 5

Vier jaar cel nou nou. Normaal moet je daar in Nederland twee mensen voor vermoorden zonder spijtbetuiging.

Lomo | 08-11-21 | 12:32

@Lomo | 08-11-21 | 12:32:
Nou........ 130 op een lege snelweg, nét buiten de 'Sperrzeit' is minstens even misdadig.

klimgek | 08-11-21 | 15:23
▼ 2 antwoorden verborgen

De overheid doet er zes jaar over om een veilig boekhoudprogramma te integreren. Wat denk je dan van een app die binnen een jaar actief is. Dat zo'n ding werkt?

Dubbelepunthoofd | 08-11-21 | 11:08

Je BSN afgeven... hoeveel golven van blackmail gaan deze lichtbolletjes krijgen?

PaardenliefhebberVet | 08-11-21 | 11:08

Keiharde foei gesprekken dat zal ze leren

thanseeuwen | 08-11-21 | 11:06

Je bent journalist - en geen verlengstuk van de politie. Had toch op zijn minst die kinderen geblurd, dan had je het probleem nog net zo zeer aan de kaak gesteld gehad. Waarom moeten deze kinderen nou hiervoor boeten, terwijl velen niet voor de camera net zo schuldig zijn?

Ofwel, zie je een journalist? Denk dan nog maar eens goed na over wat je zegt. Mogelijk wordt het tegen je gebruikt. Holy shit.

mozaard | 08-11-21 | 11:05 | 7

Dacht ik ook, makkelijk scoren met wat alcohol erin

Relativeren2punt0 | 08-11-21 | 11:17

Maak van journalist hoernalist en je hebt de tegel van de dag.
Hear, hear !

grapo | 08-11-21 | 11:25

Die arme 'kinderen"die vrijwillig voor de camera aan het bluffen zijn dat ze de boel belazeren heb ik niet zo veel medelijden mee.
U wel.

Roadblock | 08-11-21 | 12:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Denken mensen met vaccinatieangst dat je echt ziek word op den duur door vaccinatie?
Overweeg dan ook dat het volk van Isräel zichzelf echt niet zal uitmoorden of zich genetisch zwaar ziek maken door zich steeds opnieuw zich te laten vaccineren tegen corona?
Is al die moeite van het IDF er dan voor niets geweest?
Het zijn de mensen met de meest gewonnen Nobel prijzen en ook nog eens een vooruitstevend volk.
Mocht het echt zo zijn dat je ziek zou worden door vaccinaties dan trokken ze wel eerder aan de bel.
Zo denk ik erover.

steekmug | 08-11-21 | 11:02 | 6

Er is heel veel onenigheid in de medische en wetenschappelijke wereld over de huidige vaccinatie strategie. En dan met name over het vaccineren van jongeren. Want voor hen is covid geen dreiging. Maar er zijn wel wat dingen met het vaccin waar je je voor jongeren nog eens achter het oor moet krabben. En dat krijgt geen aandacht. Er is alleen maar aandacht voor de mensen die of iedereen willen vaccineren of die helemaal antivax zijn. Maar er is ook een andere middenweg. En als je je verdiept in de geschiedenis van de mRNA vaccins, dan vind je die weg vanzelf.

Vandeanderekant | 08-11-21 | 11:31

mischien iets harder nadenken.....

sinecker | 08-11-21 | 12:09
▼ 3 antwoorden verborgen

De grote groep MET QR code denk dat alles weer kan. Lekker bij elkaar zitten en niet snappen hoe dit nou allemaal kan. Ik zeg: gewoon iédereen testen of helemaal kappen met die onzin, want het slaat helemaal nergens meer op.

DeAapUitDeMouw | 08-11-21 | 11:01 | 5

@Naall | 08-11-21 | 11:19: Klopt, dat schrijf ik ook. Denken dat ze alles weer kunnen en niet laten testen.

DeAapUitDeMouw | 08-11-21 | 12:24

@RandyBiel | 08-11-21 | 11:19: Dream on. Zorg is gewoon ontregelt dat is alles en iemand krijgt de schuld. Dan zou gewoon iedereen weer moeten gaan testen anders slaat het nergens op.

DeAapUitDeMouw | 08-11-21 | 12:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Ben ik niet kritisch genoeg? Ik laat mij gewoon prikken, laat mijn QR code zien en doe een mondkapje op waar het verplicht of gevraagd wordt. Geeft rust. Wanneer ik de ongevaccineerden in dit filmpje met hun fake vinkje 3 gratis xtc pillen geef, nemen ze die zonder aarzelen in is mijn verwachting,

Relativeren2punt0 | 08-11-21 | 10:59 | 6

@DeAapUitDeMouw | 08-11-21 | 11:03: testen voor toegang is (vooralsnog) gratis, dus het kost voornamelijk tijd. Bij mij in het dorp is een testlocatie alleen met auto binnen 20 minuten aan te rijden. Met OV is het minimaal 45 minuten tot een uur. Op de fiets zou het zo'n 35 minuten zijn. En dan woon ik dus in de Randstad...

oh no | 08-11-21 | 11:18

@Relativeren2punt0 | 08-11-21 | 11:15: Oh, dus als je je goed voelt, dan ben je niet besmettelijk? Nou, ik voel mij als niet gevaxte ook prima en kan dan toch ook naar binnen? Die QR zegt niks, tenzij jij je ook constant laat testen.

DeAapUitDeMouw | 08-11-21 | 12:27
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Rest In Privacy | 08-11-21 | 10:54 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Geld betalen om eruit te mogen, mooie tijden!

Leibniz | 08-11-21 | 10:52

Uit de cijfers van het Corona dashboard kan ik een profielschats maken van ongevaccineerden:

Ze komen allemaal uit Drenthe, dit kan echter ook te maken hebben dat de rest van de provincies geen cijfers hebben uit bron- en contactonderzoek (hoeveel had dat opschalen gekost?).

Uit die cijfers kun je halen dat de overgrote meerderheid van de mensen Thuis of ergens op Bezoek het virus hebben opgelopen. In de horeca lopen ze het virus in ieder geval nauwelijks op.

Ongevaccineerden moeten ook buitengewoon sociale mensen zijn. Ze gaan blijkbaar massaal op bezoek bij mensen in verpleeghuizen en bij 70+ thuiswonende mensen. Daar zijn de besmettingscijfers exponentieel aan het groeien. Ik vermoed dat de verklaring voor de zorg overbelasting vooral uit de hoek komt van verpleeghuizen en 70+ mensen.

Ongevaccineerden zijn dus blijkbaar erg begaan met het lot van de zwakken en zieken.

Gevaccineerden geven natuurlijk het virus niet door, daarom hoeven ze ook niet getest te worden.

[/sarcasme(?)]

SmurfenSlurfje | 08-11-21 | 10:51 | 1

Drenthe... was dat niet waar alle gelukzoekers die ons land binnenkomen langs moeten voor registratie?

oh no | 08-11-21 | 11:20

Hahahaha. En terecht.

knutsel_ | 08-11-21 | 10:40

Dit krijg je zonder leiderschap en daadkracht. Zwabberbeleid, gedicteerd door de uitzonderingen. Beleidskeuze is geen democratie, daar creëren ze alleen maar ontevreden mensen mee. Mensen hebben behoefte aan leiderschap en duidelijkheid.

Anaal_Geweten | 08-11-21 | 10:36 | 3

Door demissionaire leugenachtige lieden zonder breed draagvlak.
Heeft dat tuig die mensen in Groningen al gecompenseerd voor de scheuren in hun huizen? Toeslagenaffaire al opgelost en gecompenseerd? Stoppen ze met wekelijks liegen? Zolang dat allemaal niet het geval is kunnen ze wel stoppen wegens onvoldoende gezag.

Watching the Wheels | 08-11-21 | 10:49

@Watching the Wheels | 08-11-21 | 10:49: gecompenseerd? Veel Mensen van die oh zo zielige opvangouders zitten met een aantoonbare schade van enkele honderden euro’s maar krijgen 30.000 euro overgemaakt. Dat is pas pervers.

_pacman_ | 08-11-21 | 10:55

@_pacman_ | 08-11-21 | 10:55:
Er zijn ook mensen die hun kind kwijt zijn geraakt, omdat de overheid ze uit de ouderlijke macht ontzegd heeft wegens onvoldoende geld om voor het kind te zorgen wegens een claim van de belastingdienst. Die moesten hun huis verkopen net voordat de huizenprijzen bijna verdubbelden. Die 30.000 euro is alleen maar onvermogen van de overheid, door Rutte bedacht vlak voor de verkiezingen, waarmee hij hoopte dat hij er even vanaf was. Daarvoor zou hij alleen al straf verdienen. Belastinggeld over de balk smijten om z'n herverkiezing veilig te stellen.

Watching the Wheels | 08-11-21 | 10:59

Haha 300 euro betalen voor een illegale code.
De legale code is gewoon gratis.

RandyBiel | 08-11-21 | 10:36 | 7

@oh no | 08-11-21 | 11:22: stomme auto correct. Ik bedoel natuurlijk schijnvrijheid.

oh no | 08-11-21 | 11:23

@oh no | 08-11-21 | 11:23:
Met een illegale code dacht je echte vrijheid te krijgen? Proest.
300 euro betalen om onnodig als fraudeur te boek te komen staan. Dan ben je goed stom.
Benieuwd hoeveel van die idioten we straks weer uit het buitenland moeten ophalen.

RandyBiel | 08-11-21 | 11:51

@RandyBiel | 08-11-21 | 11:02: die code is alleen voor wat europesche landen. De rest van de wereld kan er niks mee...

Ikdoemisschienmee | 08-11-21 | 15:38
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Piet_Derksen | 08-11-21 | 10:32 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Waar gefraudeerd en bedrogen kan worden gebeurt dat. Bijna logisch dat jongeren dat nu ook doen als ze buitengesloten worden na de afgelopen periode. Het mag niet en het is niet ok. Maar helaas hebben we een overheid die er ook een sport van maakt om te liegen, te frauderen en coronaregels enkel voor de bühne na te leven. Niet echt bevorderlijk voor burgerlijke gehoorzaamheid.

Choco Chanel | 08-11-21 | 10:29

Daar heeft Hugo de Jonge ook weer gefaald.

Reebensteeltje | 08-11-21 | 10:28

De QR-code loterij, 100 hoofdprijzen van 1 miljoen, gratis deelname, alleen voor voor gevaccineerden. Ik denk dat de vaccinatiegraad naar 99,5 procent schiet.

Mr_Natural | 08-11-21 | 10:25 | 6

En dan gewoon weer zoals bij de Staatsloterij doen, even een paar miljard loten erbij die niet gekoppeld zijn aan mensen, maar die wel meedoen en als er een prijs op valt ... helaas terug in de pot.

Watching the Wheels | 08-11-21 | 10:54

Beloof geld en principes verdwijnen als sneeuw voor de zon. Briljant plan!

SteilAchterover | 08-11-21 | 10:56

In de US hebben sommige Staten dit geprobeerd. Resultaat was er nauwelijks. Maar goed Nederlanders zijn in sommige opzichten dommer dan Amerikanen. (Zeker als ze denken ergens een Euro meer te kunnen “verdienen”)

Borrom | 08-11-21 | 11:14
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
stipjes | 08-11-21 | 10:25 | 1

Is dat de lokale wietshop? Want met een onzinnige referentie aan een vernietigingskamp kan het met uw spelling weinig te maken hebben.

_pacman_ | 08-11-21 | 10:28

Het spijt mij zeer, maar dit vind ik toch echt verwerpelijk gedrag.
Mijn vader is begin dit jaar helaas overleden door een Corona besmetting en ik kan er met mijn verstand eenvoudigweg niet bij dat dit soort idioten hiermee wegkomen.
Dit voelt als een dikke rochel in mijn gezicht.

Baasman | 08-11-21 | 10:25 | 11

@EthischOnverantwoord | 08-11-21 | 10:55: Ik zeg helemaal niet dat iedereen zich eindeloos moet laten opsluiten, maar wat u blijkbaar niet begrijpt is dat door het gedrag uit bovenstaand filmpje de opsluitingen in de vorm van een lockdown er weer aan zitten te komen.

Er is simpelweg een virus dat zwakkeren (mijn vader inclusief) op de IC laat belanden of ervoor zorgt dat ze overlijden.
Vaccinaties werken. Dat is nu toch langzamerhand wel duidelijk.

Mijn vader was niet gevaccineerd, omdat er toen hij overleed net een start was gemaakt met vaccineren en hij nog niet aan de beurt was.

Neemt niet weg dat ik gewoon het kopen van valse QR codes niet snap terwijl een echte code gewoon gratis is.
Sorry, maar elke dode die voorkomen had kunnen worden is mede toe te schrijven aan de jongeren uit bovenstaand filmpje.

Ik gun niemand hetzelde lot als mijn vader en die van Gizmo579, maar wanneer de vader van een van de jongeren uit het bovenstaande filmpje dit lot ondergaat piepen ze wel anders.

@Gizmo579, gecondoleerd met uw verlies.

Baasman | 08-11-21 | 12:11

@EthischOnverantwoord | 08-11-21 | 10:55: ‘totaal niet gevaarlijk’. Hoe krijg je het uit je strot. Feit dat het voor veel mensen wellicht beperkt of níet zo ingrijpend is, zegt niets over hoe ernstig dit virus is.

Jimmydepimmy | 08-11-21 | 12:35

@Baasman | 08-11-21 | 12:11: Ik zit volledig in jouw kamp, Baasman. Maar bespaar jezelf de energie. Er zitten hier zoveel complete debielen, dat elke vorm van normaal gesprek of discussie kansloos is.

Jimmydepimmy | 08-11-21 | 12:36
▼ 8 antwoorden verborgen

Grapperhaus zal zich hierdoor wel de haren uit z'n kop trekken.

pa_niek | 08-11-21 | 10:22 | 1

Deze fraude neemt men op de koop toe. Als het te grote vormen aanneemt, dan wordt het gewoon weer lockdown. Clubs dicht, horeca dicht, 'omdat ze niet goed handhaven'. Welkom in de QR-maatschappij.

Kosmo | 08-11-21 | 10:38

denk dat mensen uitsluiten erger is.

Spychopaat | 08-11-21 | 10:20 | 6

Mensensen moeten ziek worden 9mdat anderen geen prikje of code willen? Ik denk daar anders over.

Shoarmamasutra | 08-11-21 | 10:25

@Shoarmamasutra | 08-11-21 | 10:25: wat wil je nadat de covid19 "pandemie" ooit eens over is dan gaan doen met bijv de gewone griep? Ook van iedereen verwachten dat ze de vrijwillige griepprik elk jaar nemen? Daar worden sommige gewoon meer ziek door dan wanneer ze op natuurlijke wijze met het griepvirus te maken krijgen.

Denk er nog eens over na of je zelf zo'n toekomst ziet zitten. We hebben voorafgaand aan onszelf volspuiten met chemicaliën een prima functionerend immuunsysteem als mensheid. En ja, dat betekent dat er soms zwakkere komen te overlijden, maar dat hoort bij de natuurlijke cyclus van het leven.

oh no | 08-11-21 | 11:29

@oh no | 08-11-21 | 11:29: ik heb nisk over griep gezegd, dat verzin jij erbij.
Vaccins bevatten geen chemicalien maar manke virussen (jansen/Astra Zeneca) of vetbollen met mrnainstructie (moderna/pfizer)
Het menselijk immuunsysteem werkt niet prima anders vielen er geen doden. Bovendien laat je met een vaccin precies hetzelfde immuunsysteem vast oefenen op een onschadelijke variant

Shoarmamasutra | 08-11-21 | 11:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Kansen zien in de markt, daar inspringen en er geld aan verdienen. VOC-mentaliteit ten top! Dat wilden we toch?

Hans Kwalzan | 08-11-21 | 10:19

300 euro betalen aan vreemden en daarbij je bsn, naam en geboortedatum doorgeven. Nee, laat maar zitten, grote kans dat je gegevens ook nog eens doorverkocht worden.

Sinterbikske | 08-11-21 | 10:17 | 4

@Feynman | 08-11-21 | 10:30: In ieder geval niet je BSN nummer en veel herleidbare gegevens kan je al van social media plukken.

steekmug | 08-11-21 | 10:33
▼ 1 antwoord verborgen

Wat sneu allemaal. Ik ben niet gevaccineerd. Ik kom er overal eerlijk voor uit. En ik draag de gevolgen. Of ik het er wel/niet mee eens ben doet niet ter zake. Ik ga niet de boel neuken. Wat ben ik eigenlijk toch een goed mens.

Leptob | 08-11-21 | 10:17 | 4

door niet gevaccineerd te zijn, draagt de maatschappij de gevolgen, helaas.
Als je tegen het hele QR gezeik bent en tegen vaccineren, dan is het volkomen begrijpelijk dat deze jongeren 'de boel neuken', die willen gewoon lekker feesten/zuipen. Als het echt vrije keuze zou zijn om wel of niet te vaccineren dan was die hele registratie en Testen voor Toegang helemaal niet nodig.

Kosmo | 08-11-21 | 10:31

@sjef-van-iekel | 08-11-21 | 10:19: Geen medisch risico. Ze sturen wel hun BSN, naam en geboortedatum naar een onbekende crimineel natuurlijk.

koeberg | 08-11-21 | 10:35

Eens. Maar nog gekker, ik ben in februari positief getest. Nu geen QR, maar binnenkort wel als de hersteltijd wordt verlengd naar 1 jaar. Bijzonder wel, ik ben bijna ongevaarlijk. En een goed mens.

Vandeanderekant | 08-11-21 | 11:07
▼ 1 antwoord verborgen

In het land met de hoogste vaccinatie-graad gaat het onwijs goed (Portugal). Hier kunnen we dan toch uit concluderen dat vaccineren de uitweg is uit deze ellende?

Randall3.0 | 08-11-21 | 10:16 | 8

Spanje, alles open al al heel lang. Niet veel aan de hand daar. Alles en iedereen zit bij elkaar, loopt door elkaar en zoekt elkaar op. Alle argumenten als "ze leven buiten" is BS, want ze zitten juist veel bij elkaar. Is al bijna een jaar zo. Alleen nog mondkapjes in de winkels.
Zie: www.spanjevandaag.com/28/10/2021/coro...

DeAapUitDeMouw | 08-11-21 | 10:56

@Plaktong | 08-11-21 | 10:49:
Zeker interessant! Nu weet ik wel dat de reden waarom mij een maternale kinkhoest vaccinatie werd aangeboden (tijdens zwangerschap) te danken was aan hoger opgeleide bakfietsmoeders die hun kinderen ineens niet meer lieten vaccineren bij het Rijksvaccinatieprogramma. Dat was duidelijk uitgezocht per gebied en zodoende kwamen er weer uitbraken kinkhoest.

letopuwzaak | 08-11-21 | 10:56

@Plaktong | 08-11-21 | 10:49:
Niet dat de mensen die geen corona vaccinatie willen tegen de rijksvaccinaties zijn. Maar dit was een trend die te duiden was.

letopuwzaak | 08-11-21 | 10:57
▼ 5 antwoorden verborgen

1 woord: ziektenkostenverzekering.

Vandeanderekant | 08-11-21 | 11:08
-weggejorist-
Sander84 | 08-11-21 | 11:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Die gasten in beeld hebben ook het ethisch besef van een wasmand. Triest. Kom maar lekker uitleggen op de IC aan een stervend oma'tje tofferds.

joker3 | 08-11-21 | 10:12 | 2

Laat u zichzelf testen voor u ergens gaat feesten of dineren? Nou ik wel, dus op dat moment ben ik niet besmettelijk maar kan het wel van u krijgen.

Vacuumbom | 08-11-21 | 10:16
-weggejorist-
DeAapUitDeMouw | 08-11-21 | 10:58

Wat een enorme idioten die dit doen (kopers EN verkopers). Het is volledig gratis om een simpel prikkie te halen, waarom dan al dit moeilijk doenerij? Gevolg is dat alles zo weer in lockdown gaat, puur omdat jij NU even wilde feesten ipv een prikkie halen. Wat een totaal debiele luie achterlijke egocentrische domme losers zijn dit (evenals als die antivaxxers en geloofsovertuigers)

richardsp1 | 08-11-21 | 10:12 | 10

@de IJsman | 08-11-21 | 10:20 5G? Dus toch? In dat geval neem ik dus geen prik. Tss, en ik dachtn og wel dat ze veilig waren.

Sjiek | 08-11-21 | 11:18

@Spychopaat | 08-11-21 | 10:17:
"blijf maar lekker slapen zzzzzz"

Iedereen die dat zegt heeft inhoudelijk geen ene moer te melden. Net als de josti's die het over schapen hebben. Gewoon af.

Randall3.0 | 08-11-21 | 11:30

Ik wilde me laten vaccineren, maar dankzij het commentaar van richardsp1 heb ik nu besloten het toch maar niet te doen.

Ron_Paul | 08-11-21 | 12:05
▼ 7 antwoorden verborgen

Waar je vals kan spelen, wordt vals gespeeld.
Ik weet geen onderwerp waar je niet vals kunt spelen.

Schadenfreude | 08-11-21 | 10:11 | 4

@_pacman_ | 08-11-21 | 10:15: Het kost zelfs de ongevaccineerden geld. Maar goed het echte coronanieuws van vandaag zou eigenlijk dit moeten zijn: "Elektronica- en taxibedrijven zijn groot deel van winst kwijt aan belastingschuld"

De ECHTE financiële gevolgen komen er aan!

SmurfenSlurfje | 08-11-21 | 10:22
▼ 1 antwoord verborgen

"Mensen die werken bij de teststraat..." ik ben afgehaakt..

Lievewitteman | 08-11-21 | 10:11

Het gele boekje is dus veiliger.

Pimp my Voortuin | 08-11-21 | 10:11 | 2

Waarom? Nogal makkelijk om daar met een krabbeltje en een nagemaakt stempeltje iets in te frommelen.

* Il Principe * | 08-11-21 | 10:25

Denk je? In minn gele boekje staat mijn naam niet eens.

Shoarmamasutra | 08-11-21 | 10:27

Wie zijn toch al die mensen die handelen in QR-codes?

Deflatiemonster | 08-11-21 | 10:10 | 2

En heb je ook hun nr. toevallig (vraag ik voor een vriend)

Sjiek | 08-11-21 | 11:19

@Sjiek | 08-11-21 | 11:19: even op Telegram gaan en binnen een minuut heb je wel diverse aanbieders gevonden.

oh no | 08-11-21 | 11:33

2:59 "QR systeem zo lek als een mandje".

Die gast zijn mond is ook zo lek als een mandje.

sjef-van-iekel | 08-11-21 | 10:10

Als je de bak vergif ziet die IC-liggers in 2 weken moeten verwerken (zonder buitengewoon resultaat).....
Het is in feite een beetje oorlog en maak gewoon 6 zuurstof-paviljoenen over dit land verdeeld, pechvogels met onderliggende kwalen waren er ook ieder jaar bij de griep waarbij er gemiddeld 200 op de IC lagen tot 2019..... Open het land er leer er mee leven, het leven kan hard zijn, is altijd zo geweest.

hagelkruis | 08-11-21 | 10:09 | 7

Alles heeft minstens twee kanten, meestal nog meer. Ik ben voorstander van uw standpunt, er zijn meer dan genoeg mensen, dus waarom zou je er zuinig op moeten zijn? De andere kant is, dat ik als kwetsbare oudere blij ben met de vaccinatie, want dat verhoogt mijn levenskansen. Iedereen die mijn kansen in gevaar brengt is per definitie mijn vijand. Inderdaad, het is een beetje oorlog.

Aisie | 08-11-21 | 10:33

@Ad Hominem Tu Quoque | 08-11-21 | 10:22: Nou, geef dan het 'goede' voorbeeld, jij en je familie...

First Contact | 08-11-21 | 10:46

Dan gaan we weer gewoon leven en accepteren we dat covid19 een toevoeging is op de corona virus familie die er altijd al is.

Ik ben voor maar dat is natuurlijk niet leuk voor iedereen die zo lekker voordeel behaald uit de huidige situatie.

oh no | 08-11-21 | 11:35
▼ 4 antwoorden verborgen

Al die gevaccineerde huilen steen en been dat die ongevaccineerde de samenleving in gevaar brengen maar als je echt zoveel om de samenleving geeft dan laat je jouw eigen ook preventief testen ook al ben je ingeënt want je kunt het nog altijd oplopen en doorgeven, hypocriet!

Vacuumbom | 08-11-21 | 10:09 | 10

@richardsp1 | 08-11-21 | 10:15: nou dat is zo. Er liggen nagenoeg geen 50 minners op de IC. Zijn zowat enkel oudjes. 44% is geprikt dacht ik te horen bij een debat 2e kamer.

sjef-van-iekel | 08-11-21 | 10:23

Misschien doen ze dat ook wel gewoon.
Bij t minste keel/hoest/smaakdingetje test ik en iedereen die ik ken.

Shoarmamasutra | 08-11-21 | 10:28
▼ 7 antwoorden verborgen

Mensen die zich niet aan de regels houden, dat verwacht je toch niet in Nederland?

Mr_Natural | 08-11-21 | 10:09 | 1

Het lijkt Italië wel.

van Oeffelen | 08-11-21 | 11:07

Ok.. tnx sukkels. Wat denk je nu dat er gebeurt? Kroegen gaan natuurlijk weer dicht dan. Stelletje hedonisten... ikke ikke ikke en de rest kan letterlijk stikken. Goed gedaan! Lachen, gieren, brullen.
@regering: Kunnen jullie dan écht helemaal niets goed organiseren? Hoe moeilijk is het nou om dit goed te doen? En niet alleen met QR-codes. Alles wat jullie aanpakken gaat fout. Dit land gaat he-le-maal kapot omdat er 1 groep is die samen willen leven maar een ander deel van de samenleving trekt zich daar allemaal geen ene fuck van aan en wordt daar door niemand met gezag op aangesproken.

deministerpresident | 08-11-21 | 10:08 | 5

Een belasting- en toeslagen systeem lukte ook al niet. Een QR-code faal is een nieuwe ondergrens.

Deflatiemonster | 08-11-21 | 10:23
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
zhirek | 08-11-21 | 10:08 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Maar wat kost het om van je legale QR-code weer af te komen?

2voor12 | 08-11-21 | 10:08 | 7

@Rjb0301 | 08-11-21 | 10:14: dat hoor ik al vele maanden maar ik heb er geen enkel bewijs voor gezien. Ik verwacht t ook niet. Als een besmetting zelfs je code niet veranderd waarom zou een extra vaccin dat wel doen.

Shoarmamasutra | 08-11-21 | 10:33

@Shoarmamasutra | 08-11-21 | 10:33:
In jouw code zit gewoon je prikdatum verwerkt, net zoals een testcode maar 24 uur geldig is na de test is een prikcode maar een aantal maanden tot een jaar geldig na een prik. Die datum wordt gewoon afgelezen door de sac-app en is een vast gegeven in je QR. Vandaar ook dat je code pas geldt 2 weken na je 2e prik (of 4 weken na Janssen). Jaar om? Geen groen vinkje meer voor jou, tenzij booster. Simpel maar doeltreffend.

Binkoo | 08-11-21 | 10:50

@Rjb0301 | 08-11-21 | 10:14: dat dus, en als je er vroeg bij was en in zeg februari / maart op wintersport wil in Oostenrijk dan kan je zomaar al niet terecht kunnen met je volledige gevacineerd status die ouder is dan 270 dagen.

oh no | 08-11-21 | 11:38
▼ 4 antwoorden verborgen

in combinatie met een id werkt een vaccinatiebewijs ook prima, geen qr voor nodig.

beavis | 08-11-21 | 10:08

Het CDA kan zijn naam beter veranderen in CRDA.

Freezzz | 08-11-21 | 10:07 | 1

Hertstel: QRDA.

Freezzz | 08-11-21 | 10:08

Spijtig te noemen dat dit gebeurt.
Helaas denk de overheid, als ze wat uitgevonden hebben, dat de lemmingen volgzaam zijn.
Helaas moet ik u teleurstellen.
Op alle fronten is er fraude en bedrog.
Niet prikken, goed, gevolgen.
Wel prikken , ook goed, eigen keuze wel of niet afgedwongen.
Deze pandemie heeft veel oorzaken en gevolgen, uitsluiten is een utopie.

Zitvlak | 08-11-21 | 10:07

Als iemand zijn muil moet houden dan is dat Grapperhaus wel. Voordat anderen moeten gaan brommen, mag hij eerst.

Louter Leuter | 08-11-21 | 10:06 | 1

Hij verandert de wet wel weer voor hemzelf wanneer het weer zover komt.

BrutusBosch | 08-11-21 | 10:09

300 Euro. Een prik is goedkoper, want gratis.

koeberg | 08-11-21 | 10:05 | 2

U raakt aan de essentie.

Pimp my Voortuin | 08-11-21 | 10:14

Kosteloos, niet gratis. Wordt betaald via de zorgverzekeringsbelastingen

salonsocialist | 08-11-21 | 10:25

Totdat ze hun vader, oom of oma op hun buik zien liggen. En afgevoerd worden. Dan ineens spreekt het geweten.

Naall | 08-11-21 | 10:03 | 5

Nee hoor dan gaan ze de verplegers en de ambulance uitkafferen.

Shoarmamasutra | 08-11-21 | 10:34

Drogreden, u bent er goed in.

General Dripple | 08-11-21 | 11:18

Daar is ie weer, de emokaart! Helaas voor u, is het risico bij ons niet zo groot. Niet iedereen is zwak, ziek of misselijk. Dus gelieve te stoppen met uw fearporn.

TrickMeister90 | 08-11-21 | 16:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Sommige mensen vinden het spannender om in hun leven zwart te reizen, in plaats van een legaal kaartje te kopen voor het ov. Dit is de 2021-editie van die malligheid. Probleem is dat ze hun soortgenoten besmetten, en veel erger: de zorg overbelasten.

Jos Tiebent | 08-11-21 | 10:03 | 2

Willens en 'wetens' je medemensen besmetten met een gevaarlijk virus kun je zonder al te veel moeite als misdadig beschouwen, ook als het uit dommigheid gebeurt. In dat geval is het niet wetens, maar wel willens. Typerend voor onze tijd is, dat men de gevolgen van eigen keuzes op anderen afwendt.

Aisie | 08-11-21 | 10:17

@Aisie | 08-11-21 | 10:17: het virus is niet gevaarlijk en de kans op besmetting is erg klein.

salonsocialist | 08-11-21 | 10:25

€650 is best veel voor een QR code van Adolf Hitler die je gewoon gratis van het web kunt downloaden.

Osdorpertje | 08-11-21 | 10:03 | 1

Een goeie bevat je naam, want een goede controleur kijkt of de naam in de qr code wel de jouwe is.
Dat gaaat overigens i 90% gevallen mis, ze kijken of hij geldig is, niet of hij van jou is

Shoarmamasutra | 08-11-21 | 10:36

Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen.

Marvin_NL | 08-11-21 | 10:03 | 1

Dat is een geweldige observering! Mogen we die gebruiken, alstublieft? Hij valt in de klasse als die van de beroemde Nederlandse filosoof die zei: 'Elk voordeel hep ze nadeel'. (wijlen Johan Cruijff)

Aisie | 08-11-21 | 10:08

Heb al meerdere berichten in van die Facebook groepen gezien van mensen die illegale QR codes verkopen.

Zuigen kreng ! | 08-11-21 | 10:02 | 5

@Naall | 08-11-21 | 10:05: zo is dat. Schandpaal graag. Als we dan toch bij wo2 termen gaan zitten zoals illuminati, zwartemarkt handelaren werden rijk over de rug van de gewone, goedwillende burger en werden na de oorlog bestraft.

richardsp1 | 08-11-21 | 10:22

@richardsp1 Mijn opa, een Duitser, vocht in Noord-Afrika en Normandië aan de kant van de geallieerden maar goede poging

Illuminati1989 | 08-11-21 | 10:52
▼ 2 antwoorden verborgen

There are three ways to make a living. Be first, be smarter, or cheat.

Derechtselutser | 08-11-21 | 10:01

Kansloos land. Ze hebben in Den Haag werkelijk geen idee. Afwachten, onduidelijke en tegenstrijdige communicatie en dan nog de hordes idioten/facebookvirologen die bij voorbaat overal op tegen zijn. En waarom zit van Dissel nog steeds op zijn positie?

First Contact | 08-11-21 | 10:01 | 3

Van Dissel is gaandeweg een sokpop geworden van de politiek. Dat is de reden dat hij nog op zijn positie zit.
Hij staat waarschijnlijk helemaal niet achter de meeste van deze maatregelen, maar hij is bereid het te verkopen en dus mag hij blijven zitten.

C1O2 | 08-11-21 | 10:08

@C1O2 | 08-11-21 | 10:08: De Jonge ook, bij lastige vragen draait Rutte zijn hoofd snel naar Hugo, zodat hij de klappen kan vangen. Kwaadaardig beleid.

First Contact | 08-11-21 | 10:11

@First Contact | 08-11-21 | 10:11: Het is waar dat Hugo de klappen moet opvangen, maar eigenlijk vind ik hem juist veel enger met zijn maniertjes en zijn arrogante toontje.
Dat kan uiteraard bewuste beeldvorming zijn,

C1O2 | 08-11-21 | 10:22

Leuk, ten koste van anderen feesten en de boel verzieken.

van Oeffelen | 08-11-21 | 10:00

4 jaar gevangenis straf zal wel bij onze rechters 4 uur taakstraf worden

gerrit5042 | 08-11-21 | 10:00 | 1

U bent het woordje “voorwaardelijk” vergeten.

deugallergie | 08-11-21 | 10:03
-weggejorist-
Rest In Privacy | 08-11-21 | 10:00 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Wat verwacht je dan?
Op het begin was iedereen nog braaf en gehoorzaam en had men hetzelfde doel. Nu zijn de doelen/methodes/sturingmechanismen voor de tigste keer inconsistent verandert. En iedereen moet het maar slikken.
En overheid en ambtenaren zelf zijn de enige die alles voor zichzelf er doordrukken. Thuiswerktoeslag, loonsverhoging, thuis 'werken' (lees: betaald vakantie).
Ik begrijp volkomen dat mensen aan zichzelf gaan denken na de zoveelste wandaad van de overheid.

de_beer_van_de_meer | 08-11-21 | 09:59 | 3

Dat dus!

Vacuumbom | 08-11-21 | 10:00

De overheid is inderdaad te beweeglijk in het beleid, dat komt omdat ze teveel de oren laten hangen naar schreeuwers zoals u. Can een overheid mag je verwachten dat ze ook tegen de publieke opinie in de juiste Corona maatregelen nemen, maar niet in NL. Hier hebben op vele thema’s de feitenvrije roepers de macht.

_pacman_ | 08-11-21 | 10:03

@_pacman_ | 08-11-21 | 10:03: Onze bestuurders hebben geen ballen, visie of overtuiging meer. Die zijn bezig met carrière/positie behoud. En dat heeft idd deze gevolgen. Ik zou impopulaire maatregelen tegen weigeraars toejuichen. Kost misschien hier en daar een stem en hier en daar een demonstratie, maar dan gebeurt er tenminste iets. Laten ze dat ook eens doen met energietransitie (hup Kernenergie, weg vogelhakselaars, en weidespiegels.. en ontwikkel waterstof verder). Zo ook met asieleisers en nietwillenintergreren en wokejokers.

richardsp1 | 08-11-21 | 10:26

Voor grote evenement gewoon vaccin+ademtest verplichten

Panos88 | 08-11-21 | 09:58 | 4

Zo'n ademtest zou net wat zijn inderdaad, helaas niet goedgekeurd voor gebruik op grote schaal want zo wordt het testen heel laagdrempelig en voelen mensen de noodzaak van vaccinatie niet meer.

Binkoo | 08-11-21 | 10:02

@weerwolf | 08-11-21 | 10:01: dat is aantoonbaar onjuist en gebaseerd op misinformatie. Zeker aan het papegaaien?

richardsp1 | 08-11-21 | 10:28
▼ 1 antwoord verborgen

Toen ik jong was verkochten ze valse strippenkaarten. Wat voelde je jezelf stoer als je ermee wegkwam.

small_town_dude | 08-11-21 | 09:58 | 1

Of van dat matte plakband er op plakken. Praktisch onzichtbaar.
Kon je na de rit de stempel wegvegen.

Boeloeboe | 08-11-21 | 10:35

Communisme bevordert fraude en corruptie. What else is new.

Ron_Paul | 08-11-21 | 09:58 | 2

ik zou graag een liberale aanpak willen zien: zelf kiezen, alle gevolgen voor jou. (nergens meer toegang tot, incl zorg)

richardsp1 | 08-11-21 | 10:29

@richardsp1 | 08-11-21 | 10:29: Ik betaal graag uit eigen zak. Vrije markt dus mensen met een ongezonde levensstijl zelf voor hun eigen kosten laten opkomen

Ron_Paul | 08-11-21 | 11:54

Gewoon iedereen testen, dat is veel veiliger!

Vacuumbom | 08-11-21 | 09:58

Dus ongevaccineerden worden op elke manier gecriminaliseerd en als ze dan daadwerkelijk de wet overtreden is iedereen opeens geschrokken.

Transgender-Airlines | 08-11-21 | 09:57

Op zich wel absurd dat dit weer compleet lek is.

Proditor | 08-11-21 | 09:57

Dit geeft wel aan hoe gedenigreerd het CDA is: 4 jaar gevangenisstraf voor het kopiëren van een app.

Freezzz | 08-11-21 | 09:54 | 3

degenereerd

Freezzz | 08-11-21 | 09:57

Rij je als dronken pool 2 mensen dood kost dat je 240 dienstverlening

weerwolf | 08-11-21 | 10:02

@weerwolf | 08-11-21 | 10:02: voor verkrachting krijg je nog minder. Zo zie je waar de overheid haar prioriteiten heeft.

salonsocialist | 08-11-21 | 10:28

Gelegenheid maakt de dief. Gajes wat zich hiertoe verlaagd, zowel aanbieder als koper, moeten vervolgd worden voor het in gevaar brengen van de maatschappij. Prima als je geen vaccin neemt of QR-code wil maar draag dan ook de consequenties van je principes.

_pacman_ | 08-11-21 | 09:54

Het verbaast me weinig dat een ongeloofwaardige regering niet in staat is geloofwaardige maatregelen te nemen.

Blauwpetje | 08-11-21 | 09:54

Wel grappig : mensen die denken dat ze het land besturen denken dat ze een volk kunnen slopen. Btw ook grappig ,asieleisers uit veilige landen bevechten nu elkaars bedden. Well played EU !!!

2CVOcean | 08-11-21 | 09:54
-weggejorist-
Transgender-Airlines | 08-11-21 | 09:54 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Dit is toch al sinds het dansen met janssen debacle bekend? Je bent overigens flink getikt als je 300 euro aftikt voor een code om de kroeg in te mogen maar we kunnen gerust dit systeem afschrijven want het werkt dus niet. Een "tijdelijke" maatregel die geen effect heeft zou je per direct moeten loslaten. Mijn verwachting wat Rutte & Co gaan besluiten: Meer en meer en meer QR code toegang in naam der volksgezondheid. Meer geld naar het repareren van die bodemloze QR put. Meer geld naar handhaving. Meer geld naar opsporing van frauderende QR dealers.

Thuinman | 08-11-21 | 09:54 | 2

Misschien kan er nog wat bezuinigd worden op IC-personeel om het benodigde geld bij elkaar te krijgen?

Binkoo | 08-11-21 | 10:05

@Binkoo | 08-11-21 | 10:05: De grootste bezuiniging op IC-personeel komt door IC-personeel dat na anderhalf jaar dweilen met de kraan open zelf opzegt. www.nrc.nl/nieuws/2021/10/26/leeglope... De combinatie tussen eenzijdig zwaar werk, extra moeten rennen omdat de verhouding patiënt / verpleger verhoogd werd samen met de verplichting structureel over te werken, werd te veel. Vooral omdat het einde van de crisis niet in zicht komt. Een uitzichtloze situatie, die je met 1 sollicitatie kunt beëindigen. De zorg loopt leeg.

Feynman | 08-11-21 | 10:26

Hier valt toch niet tegen te vechten? Wat moeten we hier nou mee als samenleving? Zolang we mongoloïde mensen hebben rondlopen die zonder schromen 300 euro voor een neppe QR code neerleggen terwijl ze met een gratis vaccinatie gewoon klaar zijn, wat moet je dan nog? Ik ben echt perplex door dit filmpje. En straks weer alle evenementen verboden en lockdowns en weet ik veel wat. Mijn god wat een armoe.

Do-na-zi | 08-11-21 | 09:52 | 6

@Do-na-zi | 08-11-21 | 10:06: Wat Keetje denkt en hier plempt laat zien dat er nog meer voorlichting moet komen zodat ook de groep waartoe Keetje behoort krijgt uitgelegd dat de werkelijkheid helaas echt heel anders is. Ik hoop echt dat het een keer gaat doordringen in hun breinen.

Tiscali-2 | 08-11-21 | 10:15
▼ 3 antwoorden verborgen

4 jaar cel? Daar kun je iemand voor omleggen hier in Nederland.

koeberg | 08-11-21 | 09:52 | 1

En 8 mensen dronken voor doodrijden.

TheseDays00 | 08-11-21 | 09:54
-weggejorist-
Freezzz | 08-11-21 | 09:52

Die Hugo, die kan echt helemaal niks.

Denkhetnjet | 08-11-21 | 09:51 | 1

Hugo kan vast wel iets, wat precies weet ik niet. Maar wat NIET samengaat is overheid en ICT, dit zien we al jaren. En het falen van dit QR beleid past in dat beeld.

Marvin_NL | 08-11-21 | 09:59

Nou. Dan kunnen al die gevangenissen dus weer open begrijp ik?
Wat. Een. Faal.

marcoplarco | 08-11-21 | 09:51

Niets is waterdicht te maken, behalve als het gaat om het betalen van belastingen dan...

Ommezwaai | 08-11-21 | 09:50

Achterlijk volk. Dit is dus een vd redenen dat we nu weer op zo'n 11 /12 duizend gevallen per dag zitten met 25 doden per dag, en aanstormen op een nieuwe lockdown van enige soort. Grote kans dat de café's als eerste dicht gaan.

Zwizalletju | 08-11-21 | 09:50 | 4

@small_town_dude | 08-11-21 | 09:55: het gaat niet (alleen) om de jongeren. Het gaat om wie ze ziek maken. Jij bent degene die onzin verspreid.
Net als dat mensen zeggen "ik kan niet ziek worden, dus...". KK, het gaat niet om jou. Snap dat dan.

deBoel | 08-11-21 | 09:58

@deBoel | 08-11-21 | 09:58: Lees mijn comment nu nog eens zwitsalhoofd, maar dan goed. Je bevestigt mijn punt.

small_town_dude | 08-11-21 | 10:02

Eens met je! Het wordt eens een keer hoog tijd dat we moeten leven met de dood. Snap dat juist eens een keer @deBoel! Angst is altijd een slechte raadgever

be_careful | 08-11-21 | 10:12
▼ 1 antwoord verborgen

Betalen om je BSN, geboortedatum en andere gegevens aan criminelen te geven.
Om in de kroeg tegen elkaar te kunnen schreeuwen. Volslagen logisch inderdaad.

AdvocatusDiaboli | 08-11-21 | 09:49 | 4

Een zuiver voorbeeld van valsheid in geschrifte in de 21e eeuw, als je het mij vraagt.

de IJsman | 08-11-21 | 09:52

U bent alle lekken bij de GGD alweer vergeten? Die registers liggen al allemaal op straat.

deugallergie | 08-11-21 | 09:58

@deugallergie | 08-11-21 | 09:58:
Dus omdat de GGD een fout maakt mag de rest ook een fout maken? Wat is dat voor kromme redenatie?
Meer iets voor bepaalde types bontkraagjes, die lullen ook zo.

AdvocatusDiaboli | 08-11-21 | 10:03
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb er een dubbel gevoel bij eigenlijk. Enerzijds vind ik het prachtig omdat het QR systeem debiel is en iedereen die opkomt tegen de overheid verdient een applausje.
Anderzijds is duidelijk dat het QR systeem ook zonder fraude een grote faal zal zijn, en dit geeft de overheid een ontsnappingsroute. Die gaan nu beweren dat het systeem prima is, maar dat het alleen strenger moet worden gehandhaafd.

C1O2 | 08-11-21 | 09:49 | 3

deze types begonnen ooit met 'het middel is erger dan de kwaal' als het ging om alle nadelige bijeffecten van lockdowns. Inmiddels betalen ze geld voor een QR code waarbij ze hun hele hebben en houden aan onbekende criminelen geven. De tegenreactie van de regering gaat een aanpassing van het QR beleid zijn, waarbij er toch weer centraal data gekoppeld moet worden om fraude tegen te gaan. lees: uw DigID gaat gekoppeld worden aan uw QR pas. En dan hebben we de poppen aan het dansen.

BBRDWR | 08-11-21 | 09:59

@BBRDWR | 08-11-21 | 09:59: Er onstaat een strijd tussen de overheid en een deel van bevolking. Hoewel de overheid deze strijd is begonnen en mijn sympathie volledig bij dit smaldeel van de bevolking ligt maak ik inderdaad een beetje zorgen over wat de overheid nu als volgende stap gaat verzinnen.

C1O2 | 08-11-21 | 10:06

@C1O2 | 08-11-21 | 10:06: Ja, dat baart mij ook zorgen. Maar het feit dat het merendeel van de 'critici' hun eigen principes kennelijk ook makkelijk verloochend, namelijk zelf ook te kiezen voor een erger middel dan de kwaal, is ook problematisch. De juiste conclusie is denk ik dat dit soort zaken moeilijker is dan vooraf gedacht, vooral als je geen overkoepelende 'waarden' hanteert waar je je eigen gedrag en je eigen functioneren aan toetst. Het wordt gewoon gedicteerd door een grote groep mensen. Dat is geen complot, dat is gewoon een probleem..

BBRDWR | 08-11-21 | 10:22

En straks weer huilie doen als de boel op slot gaat. Wat een losers toch.

Tiscali-2 | 08-11-21 | 09:48 | 1

U bent keurig afgericht. De maatregelen zijn onfeilbaar en alles is de schuld van het gedrag van u en mij.

JJMS | 08-11-21 | 09:54

Ik moest lachen. Ik vind het prima, qr is schijnveiligheid.
Ik heb net een streepje op de kalender gezet om dagen te tellen na een heel weekend in een volle Jaarbeurs. Ben benieuwd.

General Dripple | 08-11-21 | 09:47 | 1

Was het alweer tijd voor de Kamasutra-beurs?

JJMS | 08-11-21 | 09:53

Heb er vannacht nog eens over na liggen denken en ik concludeer het volgende: we krijgen geen nieuwe lockdown. Ze zijn de mensen een beetje bang aan het maken door af en toe ‘lockdown’ te laten vallen maar dat zou betekenen: alles dicht. Dus ook alle plekken waar je nu nog met je QR-code binnenkomt. Nee, het wordt binnenkort gewoon een uitbreiding van de inzet van de QR-code want anders zouden ze moeten toegeven dat die dingen niet naar behoren werken en niet worden ingezet waarvoor gezegd wordt dat ze worden ingezet. Goedgelovige burgers blij want geen lockdown, overheid blij want QR-code zonder wanklank van het overgrote gedeelte van de bevolking verplicht voor ongeveer alles.

JJMS | 08-11-21 | 09:47 | 1

Nee. Het probleem is het volgende. Het ligt aan gedrag. Lees: individuele verantwoordelijkheid van burgers zelf. Als ze erkennen dat de QR pas toch minder effectief is dan gedacht, of dat er toch meer focus en geld beschikbaar moet voor IC capaciteit en ventliatie, dan is dat verantwoordelijkheid van de overheid. En die overheid kenmerkt zich door pijnlijke incompetentie, want alles wat centraal geregeld moet worden gaat mis. ICT, verantwoording van uitgaven, 5MLD iemand? Vaccinatie (too little, too late). En dat willen ze dus nte. Ze willen het bij ons houden, de mense. Want als het dan misgaat kan de Jonge gewoon zeggen dat het aan ons ligt.

BBRDWR | 08-11-21 | 10:01

Criminele jongeren, zonder courage, die hadden we nog niet.
Geweldige kerels, knappe koppen.

Normpje | 08-11-21 | 09:47 | 1

Nou zeg, je hoeft geen knappe kop te zijn om DigiD s te kraken. Vraag het die professor in, was t Nijmegen, maar. Mandje en lek en zo.

nobodiesunmighty | 08-11-21 | 13:57

Ik vraag me af of ze zich realiseren dat dit een redelijk strafblad kan opleveren en het krijgen van een telefoonabonnementje zelfs lastig kan worden. Het vinden van werk waar een Verklaring omtrent gedrag nodig is kunnen vergeten. En dat om nu even een paar honderd piek hier en daar extra binnen te kunnen harken. En kunnen ze hard maken dat er een groot aantal is verkocht via deze router er zelfs een gevangenisstraf aan kan hangen ? Ook al is bij het de eerste veroordeling misschien maar 1,5 jaar brommen met goed gedrag, kun je vervolgens opnieuw beginnen met je studie. Lekker gewerkt pik.

MikeOchslong | 08-11-21 | 09:47 | 1

Als er nu al truukjes worden uitgehaald waardoor ze veel geld kwijt zijn voor een 'valse' QR code, dan zal het (mogelijk, want er is heus wel een provider die ook niet zo nauw kijkt op een dergelijke registratie) niet kunnen krijgen van een telefoonabonnement echt geen prioriteit zijn voor die gasten. Die regelen dat dan wel weer via via, net als die QR code.

OMEGA-ThundeR | 08-11-21 | 10:21

Geen vaccin willen maar wel honderden euro's betalen en NAW + BSN delen met criminelen. Die soort sukkels vragen om longcovid en slachtoffer te worden van identiteitsfraude.

Diederik_Ezel | 08-11-21 | 09:47 | 3

Inderdaad. Deze klanten die geen vertrouwen hebben in de overheid of farmaceutische bedrijven, tonen een opmerkelijk vertrouwen in willekeurige mensen uit een Facebook-groep.

koeberg | 08-11-21 | 10:15

Juist, en niet meer dan verdiend.

Pluisbaard | 08-11-21 | 12:44

@Pluisbaard | 08-11-21 | 12:44: Wat, die honderd euro? Tja... wie criminaliseert? Wat is hier rechtvaardig? Atoombombarderen die hele planeet, iedereen moet gestraft worden want al het onrecht wordt toegelaten, iedereen is verantwoordelijk!

nobodiesunmighty | 08-11-21 | 14:00

Het vervelende is dat mensen die frauderen met het qr-systeem het vaak ook niet zo nauw nemen met de overige maatregelen ter voorkoming van besmetting. Ik ben tegen het qr-systeem, maar als iedereen de afgelopen tijd gewoon de basismaatregelen in acht had genomen dan had het kabinet nu veel minder argumenten gehad om het in te kunnen voeren.

lekgoot | 08-11-21 | 09:47 | 2

Minder argumenten, andere argumenten, u doet alsof het uitmaakt.
Die qr was de bedoeling dus die kwam er hoe dan ook.

General Dripple | 08-11-21 | 09:50

@General Dripple | 08-11-21 | 09:50: ja meneer nostradus met je glazen bol. Geef ook vast de beurskoerzen van volgende week.

Shoarmamasutra | 08-11-21 | 12:05

Schandalig dat zo'n vieze ongevaccineerde zich tussen de gevaccineerden begeeft.
Dadelijk besmet hij er nog een, bah.

Nuchternederland | 08-11-21 | 09:46 | 1

Eenmaal besmet rochelen ze vaak als zwervers

Shoarmamasutra | 08-11-21 | 12:06
-weggejorist-
GwendolynYeager | 08-11-21 | 09:46 | 2

Ik geef gewoon 100 euro aan de ober.

Piet Karbiet | 08-11-21 | 09:45 | 1

Dan heeft ie nog maar € 3900,00 meer nodig als er een sneue BOA zijn zaak komt controleren. Als ie überhaupt nog open mag blijven daarna.
Er is meer aan de hand... en het houdt niet op... niet vanzelf.

keestelpro | 08-11-21 | 10:03

Gewoon overtuigend straffen, diep in de portemonnee grijpen en een strafblad. Kan niet moeilijk zijn de authenticiteit vast te stellen, uiteindelijk liggen er ingevulde formulieren met bsn aan ten grondslag.

P. Breidel | 08-11-21 | 09:45 | 1

Doen ze in Saoudi Arabie en Noord Korea ook. Werkt best wel goed.

nobodiesunmighty | 08-11-21 | 14:01

4 jaar cel, dat lijkt me wel een passende straf voor de criminele ambtenaren van de belastingdienst.

de visser | 08-11-21 | 09:44

Sjef van Oekel: weet je wat, tandarts? Ik geeft jou vier meier en dan berg je die boor weer op. Buiten: tja, het kost wel wat, maar dan ben je er ook weer voor een half jaar van af.

konjodebonjo | 08-11-21 | 09:43 | 1

Ik zie de parallel. Het is van alle tijden... zullen we maar zeggen.

keestelpro | 08-11-21 | 10:00

Je zal maar besmet worden door zo'n loser. Enige optie is keihard aanpakken met gevangenisstraf voor wie rommelt met QR codes.

Diederik_Ezel | 08-11-21 | 09:42 | 5

Je zou maar besmet raken door een besmette gevaccineerde die denkt dat hij niet thuis hoeft te blijven ook al heeft 'ie koorts en een snotneus want gevaccineerd.

Abject | 08-11-21 | 10:07

@ratelaar | 08-11-21 | 09:56: "De ultieme maatregel tegen corona is íedereen thuis opsluiten, de grenzen sluiten en als corona dan niet meer voorkomt in het land, totale controle op de handel en wandel van mensen gaan uitoefenen."

Dat is wat Nieuw Zeeland gedaan heeft. Resultaat: Uitstel van executie. Men komt er nu van terug, want er is geen houden aan.

marcoplarco | 08-11-21 | 10:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit is exact wat Grapperhaus en consorten nodig hebben. Duidelijk bewijs dat ongevaccineerden van kwade wil zijn. Dat gaan ze dus gebruiken om de 2G in te voeren en de ongevaccineerden uit te slauiten van maatschappelijke activiteiten.
Dat. Komt. Wel. Heel. Goed. Uit.

JanVergoor | 08-11-21 | 09:42 | 2

Die 2G gaat er misschien wel komen, maar hoe zou dat uitmaken voor fraude met QR codes?

Diederik_Ezel | 08-11-21 | 09:43

@Diederik_Ezel | 08-11-21 | 09:43:
Dit is de frame die ervoor zorgt dat 2G door de 2e kamer komt.
Daarna blijkt dat vervalste QR codes toch ineens heel makkelijk op vervallen gezet kunnen worden.

JanVergoor | 08-11-21 | 09:44
-weggejorist-
deugallergie | 08-11-21 | 09:41

En ze vinden het gaaf en lache om mee te doen aan het verrijken van criminelen die schijt hebben aan corona in ons land.
En ze spugen de mensen op de IC en SEH recht in hun gezicht.
Maar neem vooral een biertje jongens, lekker brallen en elkaar stoer vinden.

AdvocatusDiaboli | 08-11-21 | 09:41 | 7

@Diederik_Ezel | 08-11-21 | 09:45: Ga fijn tegen de Jonge en consorte blazen, die heeft 1.5 jaar ingezet op repressie inplaats van opbouw van de zorgcapaciteit.

marcoplarco | 08-11-21 | 09:54

@deugallergie | 08-11-21 | 09:52:
Je bent een zorgsysteem aan het saboteren. We proberen corona eronder te krijgen, we willen geen nieuwe lockdown. Dan ga je dit niet doen. Deze leeftijdsgroep kan wel bijdragen aan een snellere verspreiding omdat gevaccineerden korte, minder of niet ziek worden. En op hun beurt besmetten ze hun ouders of iemand in de supermarkt. Dus gaan de besmettingen te snel. En dat is nu precies wat er misgaat. Maar het is vooral schijt hebben anderen en alleen aan je zelf denken.

AdvocatusDiaboli | 08-11-21 | 10:00

@AdvocatusDiaboli | 08-11-21 | 10:00: solidariteit is vooral een iets waar een beroep op wordt gedaan als mensen daar zelf beter van worden. Wat is uw belang? Deze leeftijdsgroep is al ruim 1,5 jaar vergeten, maar die solidariteit zal vanuit uw positie wel minder zwaar wegen omdat u anders in de race zit.

deugallergie | 08-11-21 | 10:13
▼ 4 antwoorden verborgen

Heel goed, met prik kan je het ook nog steeds krijgen en iemand besmette, die qr is gewoon waanzin. Ik sta zelf niet raar te kijken als euro parlementariërs gewoon aandelen hebben in die vaccinaties en door het uitgeven van belastingcentjes aan vaccinaties dut hun privé kapitaaltje groeit.

Vacuumbom | 08-11-21 | 09:40 | 8

@de IJsman | 08-11-21 | 09:45: Je ziet het prima. In de ziekenhuizen is het aandeel niet-gevaccineerden te hoog voor de groepsgrootte dus blijkbaar werken de vaccins. Kan iedereen roepen dat het experimenteel is en weet ik veel wat allemaal maar de effecten zijn duidelijk veel beter dan het op z'n beloop laten.

Bakkeleures | 08-11-21 | 10:24
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat een ultieme sneuheid. Dus het systeem is niet 100% waterdicht. Dat is geen excuus om er misbruik van te maken.

Haal gewoon een prik en piss off.

de IJsman | 08-11-21 | 09:38 | 9

@Harry_Witkamp | 08-11-21 | 09:52:

Dat weet ik niet; ik ben gevaccineerd en heb mij vorige week laten testen toen ik griepachtige klachten ontwikkelde (negatief). Ik zie het probleem niet.

de IJsman | 08-11-21 | 09:54

@de IJsman | 08-11-21 | 09:54:
Aaah, kijk! Iemand die nadenkt en inderdaad oprecht probeert de zorg te ontlasten! Wat fijn dat u zich voor elke gelegenheid test, ook zonder klachten! Op die manier is er inderdaad geen probleem.

Saboteerik | 08-11-21 | 10:35

@Saboteerik | 08-11-21 | 10:35: Precies. En als iedereen (gevaccineerd, ongevaccineerd en hersteld) dat gewoon een half jaar tot een jaar volhoudt komen we er wel vanaf

Harry_Witkamp | 08-11-21 | 10:43
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Wize | 08-11-21 | 09:36 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Zoals de meeste dingen die er gebeuren in dit land heeft de overheid ook dit helemaal zelf veroorzaakt.
Het enige waar ik van baal is dat ik zelf nog niet tegen deze mogelijkheid aangelopen ben. Gebruik vooralsnog die van mijn vrouw, maar dat zullen ze op termijn wel wat beter dicht gaan timmeren (en als we samen gaan werkt het sowieso niet lijkt me).

C1O2 | 08-11-21 | 09:35 | 4

kletsverhaal

AntiZanicz | 08-11-21 | 09:47
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist en opgerot-
Rjb0301 | 08-11-21 | 09:33 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

650 euro willen betalen een criminelen en tegelijkertijd je gegevens en BSN met ze willen delen, maar geen gratis vaccin willen nemen want je weet niet wat er in zit.

Dit land is af, mag ik een nieuw?

De vries, Henk. | 08-11-21 | 09:32 | 9

De vries, Henk. | 08-11-21 | 09:32

je zou ook de conclusie kunnen trekken dat mensen hun BSN en gegevens eerder met criminelen willen delen, dan een vaccinatie door de overheid.

Wize | 08-11-21 | 10:15

George Carlin zei het decennia geleden al:

Think of how stupid the average person is.
And then realize, half of them are stupider than that!

James Lastig | 08-11-21 | 10:16

@Wize | 08-11-21 | 10:15: En tegelijkertijd wel iedere vorm van subsidie, tegemoetkoming, bijstand, uitkering, toeslag accepteren. Lekker hip, kritisch zijn op de overheid maar wel maximaal willen profiteren.

De vries, Henk. | 08-11-21 | 10:43
▼ 6 antwoorden verborgen

Meedoen aan een medisch experiment is out of the question voor mij.
Maar ik heb ook geen zin om te frauderen. Dus ik denk dat ik maar op bezoek ga bij iemand die ceaureauna heeft. Ik zie geen andere legale manier om aan een geldige QR code te komen. (zal ik dus niet doen want hypochonder)
Mark & Hugo: ik had jullie ooit zo hoog in mijn achting. Hoe kunnen jullie zo ontzettend dom en naargeestig zijn?

keestelpro | 08-11-21 | 09:32 | 12

@BrutusBosch | 08-11-21 | 09:58:
Mooi woord 'bugchaser'. Weer wat geleerd!
Zonder gekheid: ik zou nooit opzettelijk mezelf of anderen besmetten maar het beleid zet mensen er juist wel toe aan. Ik heb meerdere berichten op social media gezien waarin mensen contact zoeken met positief geteste personen teneinde zelf ook positief te testen en legaal een QR code te kunnen bemachtigen.
Het beleid snijdt zichzelf daarmee gruwelijk in de vingers.

keestelpro | 08-11-21 | 10:11

@Dr_Johnson | 08-11-21 | 10:02:
Totaal aandeel gevaccineerden in Nederland zit op 68%, ongeveer 12 miljoen mensen dus. Aantal ongevaccineerden rond de 5,4 miljoen. Uiteraard reken ik in deze cijfers de kinderen wel mee, omdat deze óók meegeteld worden in het besmettingsaantal, ziekenhuisopnames en dodental.

Binkoo | 08-11-21 | 10:24

@keestelpro | 08-11-21 | 10:11:
"Ik heb meerdere berichten op social media gezien waarin mensen contact zoeken met positief geteste personen teneinde zelf ook positief te testen en legaal een QR code te kunnen bemachtigen."

O ja? Moet je me toch eens uitleggen hoe dat in z'n werk gaat, want ik ben echt te dom om dit te snappen.

JohanF | 08-11-21 | 12:05
▼ 9 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland