Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NCTV: De rechts-extremistische pubers komen!

Maar de jihadisten blijven het grootste gevaar.


Goedendag en welkom bij uw periodieke terrorisme-update (samenvatting en volle pdf). Zodat u weer weet waarom u 's nachts de knip op de deur doet. Vorige keer stonden de coronawappies in de spotlight en deze keer zijn het rechts-extremistische pubers die de nieuwskoppen pakken. De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) heeft een paar honderd Nederlanders van tussen de 12 en 20 jaar die veel tijd doorbrengen op online accelerationistische groepen op het oog. "De aanhangers verheerlijken en rechtvaardigen terroristisch geweld om versneld een rassenoorlog te ontketenen. Hierdoor willen zij chaos creëren in de samenleving waarin het huidige politieke bestel kan worden vervangen door een witte (nationaalsocialistische) etnostaat." Heel gezellig allemaal en goed voor uw paniekkoppen in de media, maar dat neemt niet weg dat de belangrijkste dreiging nog immer van boze hakbars komt. "De jihadistische dreiging tegen Nederland blijft onveranderd in stand en wordt in Nederland nog steeds als de grootste terroristische dreiging beschouwd." Iets dat met een verborgen luisterend oor scherp in de gaten wordt gehouden, al blijft de kans op een eenzame wolf altijd bestaan. Dus gaat u vooral rustig slapen, maar vergeet die knip op de deur niet. 

Reaguursels

Inloggen

Het is een win-win om elke keer op extreem-rechts te concentreren: het risico dat er iets gebeurd uit deze hoek is veel kleiner in vergelijking met extreem links en religieus, dus je hoeft in werkelijkheid niet eens op te treden terwijl je wel een bliksemafleider hebt voor alle woede in de samenleving. Tel uit je winst. Ik zeg hiermee niet dat extreem recht niet verwerpelijk is of niet bestaat. Ik zeg wel dat de dreiging vanuit de andere hoek van het spectrum vele malen groter is, vooral omdat links geweld vrijwel altijd verzachtend beschreven of zelfs gelegitimeerd wordt, iets dat bij rechts sentiment precies andersom is: roep één keer dat je de ongebreidelde immigratie in vraag stelt en je bent meteen een neo-nazi. Roep één keer dat je gedwongen sterilisatie een optie noemt om de planeet te redden en je bent een activistische ziener.

Gladiator Fap | 27-10-21 | 12:40

Zet er eerst maar eens bij volgens wiens definitie die gasten extreem-rechts zouden zijn.

kibbesoeb | 27-10-21 | 11:12 | 3

Ik vermoed dat men de gemiddelde GeenStijl bezoeker bedoeld.

Rohin | 27-10-21 | 11:19

@Rohin | 27-10-21 | 11:19: Durft u op een verjaardag te vertellen dat u regelmatig op GeenStijl zit?

theo-is-dood | 27-10-21 | 12:23

De kogel komt de laatste jaren toch echt van links en islam.
Geweld van extreem rechts is zeer incidenteel. Neemt niet weg dat het allemaal mafketels zijn natuurlijk.

Okami | 27-10-21 | 11:01

Je kunt er de klok op gelijk zetten. Eens in de zoveel tijd moet ons schapenvolk ingepeperd krijgen dat het echte gevaar in de extreemrechtse hoek zit. De aandacht moet kennelijk afgeleid worden van het feit dat ons land ondertussen overspoeld wordt door kudtvolk uit kudtlanden die hier de boel komen verstieren met hun kudtgeloof en kudtmentaliteit. Ziekmakend dit.

Stijlicoon | 27-10-21 | 10:58

O jee, er is weer aandacht voor het "gevaar" van een paar extreemrechtse pubers. Onderwijl laat het Westen zich braaf ondermijnen door waanzinnige wokies, die bezig zijn alle instituties af te breken, de geschiedenis te herschrijven, de taal te vervuilen en met het vestigen van een giftige cancel-cultuur!

Rationa | 27-10-21 | 10:18

Linksom of rechtsom ......
De wereldwijde crisis is komende en onafwendbaar.
De jeugd is banger dan ooit.

poëpjes | 27-10-21 | 09:58


Zelfde sleetse dEUntje op het proper-gander orgel.
Gezichtsboekmoekes en hun piemeldragende evenbeelden zijn de pankikkers.
Lopen een beetje risico lopen om erdoor gespoeld te worden, omdat het bad toch zo lekker warm is, en de liedjes zo mooi galmen tegen de keramiekmuren.

De tussen-generaties zijn de gemanipuleerde klei van de maakbare samenleving.

Grootschalig publiekelijk bekend raken van fenomeen "Fake-news"
is een halve bekentenis voor een serieus weggelachen probleem,
notabene door een fabrikant die het niet heeft uitgevonden maar wel handig kommersjeel heeft benut.
Logisch dat een grote speler de competitie ziet.
Wie denkt dat fake-news fake-news is, die kan je besturen.

Je grootje en je puber trappen er niet in, Grootje weet de mof nog en vindt nog steeds de verdwenen fiets niet.
De Puber ziet de toestand van de natie en de wereld wel, houdt openlijk de muil.
Immers gedachtenmisdaad begaan is gecancelled worden.

Puber hoort aan wat Opaas en Omaas te vertellen hebben, steeds maar weer,
en telt vanaf dan voor twee.

De boomers en de generatie Patat/Friet(niks) zijn beschutter opgegroeid,
en in een overtuiging samen de speeltuin wel even te fixen,
als we maar proberen om zus en zo historische fouten zo accuraat mogelijk te reproduceren, en vooral niet om te zien of dingen degelijk en in recht gegrond zijn.
Of te voorzien dat er met de voorutstrevende speedmars naar vooruitgang eventjes grondig een multivalutair schuldravijn wordt gemist.(Ja)

Wegwerpmaatschappij is dat de polentiek de maatschappij wegwerpt.
resultant, voortplanten is veestapelen.

Demografie: gebeurt.
Geslacht uit louter oerdrift, "long time to come we shall remain a viviparous species breeding at random".
Niet uit enige rationeel afgewogen inschatting van factoren, na op elkaar verliefd te zijn geworden en tòch nog steeds dicht bij elkaar te kunnen wonen.

Stel je voor dat er over 100 jaar nog steeds opaatjes rondlopen, jekkiebah en getsie.

Wegwerppolentiek : Vee fokt niet voldoende en werpsels zijn maatschappelijk kennelijk vegetatatief. snelsnel meermeer electoraat per "verdrag" van der Unie overnemen, en kijk ons een dEUgen jôh.

De protestgeneratie die wel bestaat, èn inclusief is, en dus stokoud en piepjong,
kan in de meatlocker slechts bewegen met een verplicht ausweis op zak.
Of en soja welke kleur we dragen, schijnen of liefhebben is geen factor,
noch onderdeelgelul of schoen- of bandenmaat.

Maai eens tijd, het volk lijkt kwaad.

We zijn niet een uniek sneeuwvlokje vol met schoonheid,
we zijn het al zingend al dansend excrement van ruimtetijd

Werk is al zo toenemend schaars en laagbetaald.

Kopstuk is zelf een buitenbeentje.
"een vrije samenleving, waar ook ruimte is voor radicaal andere meningen. Dat hoort ook bij Nederland.".

Eén zwei indemaat, is wat EU verhaalt.
Taiwan is een land, het waarachtige sjina.

hallevvezool | 27-10-21 | 09:50

Zou het een rassenoorlog worden of een religieuze-oorlog?
Ik sta voor beiden open. Ik kies alleen geen partij tussen huidskleur of God & Allah.
Ik vind ze namelijk allemaal stom. Ik ga wel voor de klimaat-oorlog die nog komen zal. Of de oorlog tegen ongevaccineerden. Lijkt me leuker ofzo.

Omnisofos | 27-10-21 | 09:24 | 1

Juist.

decaliter | 27-10-21 | 09:38

Staat het budget ter discussie?

Harry.Langezwaal | 27-10-21 | 09:19

"Een blanke nationaalsocialistische etnostaat" dream on. Als daar ooit een begin mee wordt gemaakt zul je zien hoe snel de VN - dan opeens wel - een reusachtig en zeer divers leger weet op te stellen en Nederland binnen 5 dagen bezet.

Stachauer1971 | 27-10-21 | 09:05 | 3

Binnen 1 dag.
*pang pang* roepen gaat niet veel helpen.

TeeJee | 27-10-21 | 09:08

"Een blanke nationaalsocialistische etnostaat" De eerste twaalfjarige die dat foutloos uit zijn toetsenbord krijgt, mag van mij een klas overslaan. Verder erg gelachen met dit item bij de diverse journaals. Je zag gewoon de paniek in de ogen van onze nationale terrorismebestrijder toen hij het woord rassenoorlog uitsprak.

Lomo | 27-10-21 | 09:37

Ik heb niks met nationaal-socialisme, maar een blanke etnostaat zie ik dan weer wel zitten. Het klinkt in ieder geval als thuiskomen.

Stijlicoon | 27-10-21 | 11:01

Als je een land bestuurt zoals het hoort dan is er geen polarisatie of extremisme . Maar je je moet wel oog hebben voor de eigen bevolking om het land gezond te houden en je niet alleen focussen op het welzijn van minderheden .

Koning BongoBongo | 27-10-21 | 09:03

Definieer potentiele bedreigingen, dat is de taak van die club.

DeCynischeAmbtenaar | 27-10-21 | 09:01

Bijna vergeten dat de intocht weer voor de deur staat. Natuurlijk moeten we dan weer even extreemrechts er bij halen anders komt die pietendiscussie niet van de grond natuurlijk.

MikeOchslong | 27-10-21 | 08:56

Is dit een bericht van De Speld ofzo? Als het NCTV echt denkt dat dit het grote gevaar is, kunnen we die club beter opheffen.

Pepermakreel | 27-10-21 | 08:44

Goedemorgen gisteren bij verkeerde topic al gereageerd en gejorist. Het hoofd vertelde bij RTL dat het blanke jongeren waren. Later bij NOS waren het witte. Ik denk dat hij een belletje gekregen heeft.

dedwarsligger | 27-10-21 | 08:42

Rechts-extremistische pubers oorlog? Zeker op hun smartphone én onder schooltijd (natuurlijk met het autootje gebracht door ma want regendruppels; slecht voor sneakers en kapotte jeans).
De komkommertijd duurt wel erg lang dit jaar.

Waar-is-niets | 27-10-21 | 08:39

Ik vind het volk dat tussen extreem-rechts en extreem-links in zit, een grotere bedreiging voor dit land dan wat dan ook. Want die laten zich braaf melken door het bedrijfsleven en laten zich naaien door de politici.

m@rkus | 27-10-21 | 08:32

Het extreemlinkse wokegebeuren schiet wereldwijd door het dak ,maar we richten onze pijlen op een paar honderd rechts georienteerde keyboardhelden.

Koning BongoBongo | 27-10-21 | 08:15 | 1

Jep, u weet toch?

Canis.bonus.es | 27-10-21 | 09:16

de nationaal coordinator van bange poeperts schijt in zn broek voor iedereen met een mening anders dan dat wat het nieuws moet indoctrineren.

Balgesjaakt | 27-10-21 | 07:52

Waren inderdaad weer als vanouds veel rechtsextremisten op opsporing verzocht..

DeterioraSequor | 27-10-21 | 07:47 | 1

Daders zwart, slachtoffers altijd blank. Zoals vreemd genoeg in elke aflevering. Over institutioneel racisme gesproken.

K. Westergaard | 27-10-21 | 08:08

Ok. Maar met het hard oprukkende wokisme binnen de instituties en die gekkies van extensiom rebellion maak ik me ook wat zorgen over extreemlinks.. dat terwijl 'het midden' de vingers in de oren stopt en heel hard lalala roept en doorregeert alsof er niets aan de hand is.

JB86 | 27-10-21 | 07:35

Gelukkig hebben we binnenkort een totalitair geautomatiseerd controlesysteem om ggz-cliënten direct op te kunnen sporen. En dat alleen om witwassen tegen te gaan: www.internetconsultatie.nl/verwijzing... Ik ga mijn geld maar in m'n sok bewaren met dit soort plannen.

Alexander des Burgus | 27-10-21 | 07:27

Ja klopt. Identitaire blanke incels vinden het helemaal niet leuk zo'n land vol met alfamannetjes. Iets waar de neanderthaler ook maar mee klaar moest komen.

Maar laten we wel eerlijk zijn. Al dat geneuzel over extreemlinks. Dat zijn irritante idealisten.

Wil je terroristen zien moet je het echt zoeken bij de conservatieven.

Ik drop maar wat namen. Anders Breivik, Brent Tarrant, Dylan Roof, Timothy McVeigh enzovoort.

Ze hangen allemaal een sekte aan die veel vertrouwen heeft in het verleden.

Dan heb je de jihadisten, die zijn het helemaal eens met bovenstaande terroristen.

Links? Het is maar een voetveeg. In tegenstelling tot wat extreemrechts wil geloven waren het de linkse jongens en meisjes die vochten tegen de nazi's.

GrandMechantLoup | 27-10-21 | 07:03 | 5

We weten inmiddels wel hoe commmunisten zoals uzelf over ‘nazi’s’ denken

Canis.bonus.es | 27-10-21 | 09:16

Je hoort wel eens over die "linkse"/"progressieve" selectiviteit en dit is daar een mooi voorbeeld van. Al die moorden gepleegd door extreemrechts en jihadisten? Terrorisme. Alle moorden gepleegd door extreemlinkse groeperingen, zoals de RAF? Maar een voetveeg. Iets "irritants". Datzelfde zal in uw ogen ongetwijfeld, gelet op uw gebruikelijke reacties, gelden voor strafbare feiten gepleegd door deze groeperingen: als het uit (extreem)linkse hoek komt, is het opeens allemaal niet zo erg.

We mogen ons gelukkig prijzen dat dwaallichten zoals u het hier niet voor het zeggen hebben. Uw reacties geven toch vaak een mooi inkijkje in welke kant het hier dan opgaat...

countus | 27-10-21 | 09:18

Ik denk niet dat er onder de geallieerde generaals veel linkse jongens zaten. Echter heb je een verschil tussen mensen die voor vrijheid en democratie staan en idealistische mensen die die vrijheid en democratie graag omverwerpen omdat ze hun totalitaire theoretische wereldbeeldje dan makkelijker kunnen opleggen.

JB86 | 27-10-21 | 11:27
▼ 2 antwoorden verborgen

In de media wordt altijd een vergrootglas op 'extreem rechts' gelegd, omdat het anders te klein is om te zien. De olifant in de kamer wordt terloops toch even benoemd.
Het is weinig meer dan het "ja maar Urk"-argument, geïnstitutionaliseerd wegkijken.

Xukje | 27-10-21 | 05:05 | 2

Mooi gesproken

prutsclown | 27-10-21 | 06:24

Ja! Die gelukszoekers! Mijn hele straat, ja, stad zit er vol mee. Allemaal mensen die niet ongelukkig willen zijn.

m@rkus | 27-10-21 | 08:41

Als je er elke week 600 gelukzoekers binnen trekt, krijg je deze toestanden.

Raetsheer | 27-10-21 | 03:55 | 1

Zijn er 1000

Waakvlam | 27-10-21 | 08:13

De NCTV kan zichzelf een groot plezier doen door zich eens een keer flink in de wang te knijpen. We verkeren namelijk al geruime tijd in een permanente crisis (klimaat, immigratie, pandemie) waardoor er feitelijk geen "huidig politiek bestel" meer bestaat. Het is zonder overleg vervangen door een "rules based" wereld orde waarin dwang vrijwilligheid heeft vervangen.

kindapaas | 27-10-21 | 03:04 | 1

En onze demissionairen zagen dat het goed was.

Veepert | 27-10-21 | 08:08

Geweld de afgelopen 40 jaar, misschien wel de afgelopen 75 jaar (geen zin dit in detail na te zoeken) komt nooit van rechts!
De moord op Pim Fortuyn, Theo van Gogh, niet van rechts. De aanslag op de bijeenkomst van de CD, waarbij de vrouw van Janmaat permanent gehandicapt raakte, niet van rechts.
RaRa de rote armee faction en antifa. Dierenrechten activisten die boerderijen vernielen/bezetten en hokken openzetten.

Geweld komt eigenlijk nooit van rechts. Dus laten we even ons oorlogsmantra achter ons, en concentreer je op de echte reële bedreigingen!

Het brein erachter | 27-10-21 | 02:39

Oh, ik dacht al. Het leek wel alsof bijna alle extremistische dodelijke aanvallen op onschuldige voorbijgangers van de afgelopen 30 jaar vanuit de islam hoek kwamen. Gelukkig was het maar 95%.

SaintNick | 27-10-21 | 02:38 | 5

@Cobarde | 27-10-21 | 07:11: En jij zegt dus dat hij vanwege zijn sympathiseren met de PVV die mensen heeft gedood? Waar haal je die conclusie vandaan ?

Koning BongoBongo | 27-10-21 | 08:13

@Koning BongoBongo | 27-10-21 | 08:13:
Uit zijn NPO onderbuikje.

TeeJee | 27-10-21 | 08:40
▼ 2 antwoorden verborgen

De staatspropaganda is echt niet meer te harden. WAT een flauwekul, seriously?

Masturwasbeert | 27-10-21 | 02:28 | 2

Het zou niet misstaan als satire.

Het brein erachter | 27-10-21 | 02:40

@Het brein erachter | 27-10-21 | 02:40: Je zou bijna de energie verliezen om er überhaupt op te reageren. Hoewel, ik word moe.

Masturwasbeert | 27-10-21 | 03:56

accelerationistisch, leer ik ook weer eens een nieuw woord. Eigenlijk gewoon een ander woord voor schizofreen?

Fijn_dat_je_er_bent | 27-10-21 | 01:42

Hebben ze het hier over de kabinetsleden?

van heinde en verre | 27-10-21 | 01:08

Zelf vind ik zorgwekkend dat extreem links verder radicaliseert. Omdat ze opgehemeld worden door de linkse media blijft dat onder de radar.

thanseeuwen | 27-10-21 | 00:31 | 1

Links schuwt echt geweld, in tegenstelling tot wat appjes, ook niet.
Boerderijen worden vernield, RaRa plaatst bommen bij een ministerie en bij een staatssecretaris thuis (!). Theo van Gogh en Pim Fortuyn omgelegd.
De dreiging van geweld van links is heel groot, maar blijkbaar heeft de nationale coördinator een blinde vlek...

Het brein erachter | 27-10-21 | 02:45

Als extreemrechts een gevaar zou zijn dan zou Rosenmoller al 16 jaar ondergedoken zitten; niet Wilders. Dan zou de voordeur van terroristenvrouwtje Kaag met stront zijn besmeurt; niet die van Baudet. Dan zou Melkert zijn doodgeschoten; niet Fortuyn. Dan zouden "hoogleraren" om een nieuwe ... vragen; niet om een nieuwe Volkert.

Sinds 1970 noemt links iedereen die goelags afwijst een fascist; ook oa Wiegel, Lubbers en Bolkenstein. Politicus Janmaat en wetenschapper Buikhuizen werden zelfs letterlijk kapot gemaakt. Niet door obscure websites, maar door gerespecteerde politici, gesubsidieerde Staatsmedia en 1001 gesubsidieerde akxsiegroepen.
Sinds 2001 wordt ook iedereen die terrorisme en sharia afwijst een fascist genoemd. Opmerkelijk, omdat er volgens mij vele honderden linkse Nederlanders zijn die terrorisme en sharia net zo kwalijk vinden als referenda of oppositiepartijen.

Hoe dan ook, ik trap er niet meer in. Zolang "(extreem) rechtse" demonstraties stelselmatig met links geweld te maken krijgen ipv andersom is links geweld het echte probleem. En gesubsidieerde MSM die raciale haat tegen blanken aanmoedigen zijn per definitie een veel groter probleem dan onbekende websites die het tegenovergestelde doen. We hebben het over enkele honderden volgers tussen de 12 en 20 jaar, begrijp ik?

Tot slot moeten we nog eens naar oorzaak en gevolg kijken. De hele wereld wordt al 1400 jaar overspoeld met islamitisch geweld. Ook NL en andere Westerse landen kregen daar mee te maken dus het is logisch dat dat tot tegenbewegingen leidt. Idem met decennialang importgeweld variërend van inbraken en (vaak zeer gewelddadige) overvallen tot groepsverkrachtingen en vergismoorden. Als de linkse kerk dergelijk geweld bijna half zo fel zou afwijzen als andere meningen dan zou dit land er een stuk beter voor staan. Maar helaas, links vindt niet-bestaand en irrelevant "institutioneel racisme" een veel groter probleem dan duizenden anti-blanke kopschopfilmpjes of racistische moorden op Nederlanders. Het is omdat links dergelijk geweld negeert, stimuleert en zelfs subsidieert dat de tegengeluiden soms net zo fel zijn.

De kraan lekt en links geeft de daaronder liggende plas water de schuld. Maar zo simpel is het niet.

Dandruff | 27-10-21 | 00:09 | 14

Vol in de roos. Nietzsche had het niet scherper kunnen verwoorden. Ga hiermee door!

K. Westergaard | 27-10-21 | 07:59

@K. Westergaard | 27-10-21 | 07:59:
en daarmee bedoel ik dus de post van Dandruff

K. Westergaard | 27-10-21 | 08:00

@cugel | 27-10-21 | 06:42:
Trump vereenzelvigen met Nederlands rechtse politiek; Dom
Brexit vereenzelvigen met Nederlands rechtse politiek; Dom
Klimaatontkenning vereenzelvigen met Nederlands rechtse politiek; Dom
Baudet, de doorgeschoten ego trippert, als boegbeeld aanmerken van rechts; Dom.

Dergelijke simplistische vergelijkingen die helemaal nergens op slaan, want deze hebben allemaal helemaal niks te maken met heuse rechtse denkbeelden en rechts liberalisme, en dat zou dan zogenaamd het ongelijk van rechts aantonen? Alleen al het feit dat je Rutte aanmerkt als 'verstandig' en 'rechts' maakt al dat de rest van je tegel niet meer serieus te nemen is. Rutte en de VVD zijn opportunisten die met elke wind mee waaien, met rechts en liberalisme heeft het niks meer te maken.

Wat een intellectuele armoede en drogredenaties. Scheer je weg zwetskous.

TeeJee | 27-10-21 | 08:43
▼ 11 antwoorden verborgen

Voordeel is wel dat de genoemde leeftijdscategorie vaak gewoonweg nog te stom is om te sch*jten. Maar goed, geluk wil ik nog wel eens met de domme zijn.

Grijskijkert | 26-10-21 | 23:50

Ook bij de nctv geldt: Eigen volk eerst.

janjoker | 26-10-21 | 23:12

De pampers van papa en mama raken op en zij zullen het zelf moeten gaan rooien.

Pa en ma vrolijk vvd66cdapvdagl gestemd laatste jaren waardoor zoonlief nu geen huis, vaste baan, acceptabel salaris kan vinden.

Ik begrijp hen wel dat het tegenvalt en zij weten ook de oorzaak.

Remi A. | 26-10-21 | 23:07 | 2

Niet dat ze met PVV/FvD veel beter af waren geweest, op z'n zachtst gezegd.

Narendra | 26-10-21 | 23:14

Zoonlief ktijgt geen baan en huis omdat hij nergens voor doorgeleerd heeft en zijn hsndjes niet vuil wil maken. Dat zoonlief mislukt ligt aan hemzelf en niet aan de politiek.

bdn01 | 27-10-21 | 00:00

Even wat internationale aanvulling over dit artikel. In het Verenigd Koninkrijk heeft de geheime dienst daar (M15) ongeveer 43.000 mensen onder toezicht als potentieel gevaar voor het land. Waar onder 39.000 Jihadisten. Goh, wat zit daarachter? Wat vreemd? Of niet? Niets met de Islam te makken! Islam is vrede! Toch?

Sarum | 26-10-21 | 23:01 | 2

Als de islam het over vrede heeft, dan wordt bedoeld dat een bepaald gebied met haar inwoners zich aan de islam heeft onderworpen. Niets meer, niets minder. Dat u het weet.

Norbert Tijhuis4442 | 26-10-21 | 23:41

“43.000 mensen onder toezicht “?
Zo’n bewering kan hoogstens bedoeld zijn om jan modaal gerust te stellen. Want stelt u zich eens voor hoeveel mankracht M/V je moet inzetten om die bewering daadwerkelijk te realiseren. Daartoe zou je elk van die 43000 personen 24 uur per dag en zeven dagen per week moeten observeren. Voor één week heb je dan negen teams van twee personen nodig. Alleen voor observatie. Dan nog managers, onderhoudswerk, analisten en ict-diensten

theo-is-dood | 27-10-21 | 00:10

Veel fotomateriaal in de kranten lijkt Antifa te zijn. Zou terecht zijn, vormen een grotere bedreiging.

EG61 | 26-10-21 | 22:52 | 1

antifa is maar een idee.

- Joe Biden

sjef-van-iekel | 26-10-21 | 23:58

de islam bestaat volledig uit ""eenzame wolven."" dat is de strategie. de islamitische opdracht. de opdracht van allah en de profeet vzmh

win | 26-10-21 | 22:51 | 1

Nee, er zijn juist heel veel islamitische netwerken die als kleine biotopen functioneren. Dat is het verschil, rechts-extremisten werden tot voor kort nauwelijks in hun gedachtengoed gesteund door hun directe omgeving.

Panos88 | 27-10-21 | 00:38

Dat viel me ook op, dat nog niet eens tussen de regels door lezen/luisteren. Maar als je wil deugen dan moet je echt op de minst gevaarlijke inhakken anders discriminatie

Mark van Leeuwen | 26-10-21 | 22:45

Dus “tieners” zijn rechts-extremisten, “jongeren” zijn jihadisten en “activisten” zijn links-extremisten. Duidelijk.

Kwakjeszalver | 26-10-21 | 22:39 | 1

Die djihadisten zijn ook rechts. Maar dan de andere rechts

Mark van Leeuwen | 26-10-21 | 22:47

"Versneld ontketenen"? Alsof die rassenoorlog er anders op natuurlijke wijze wat later alsnog zal komen...

sioux_ | 26-10-21 | 22:39

Als puber was ik al extreem rechtshandig.

Schriever | 26-10-21 | 22:37

Men kan/mag mij gerust omschrijven als GroenRechts Individu.
Een org. die overlap kent daaromtrent lijkt evenwel niet bepaald te bestaan, los ervan dat ik helemaal geen clublidmaatschap wens met wat ook.
Wel ken ik 1 Nederlandse filosoof met wiens filosofie ik raakvlakken merkte: ene Ad Verbrugge.
En dan ben ik geeneens van de christelijke. Integendeel.

chicago river | 26-10-21 | 22:23 | 4

@Sjors W. | 26-10-21 | 22:26:
Rutte over GroenRechts ja, Rútte, of all people?
Man, ken amper een politicus die verder van me afstaat, met zn wegwuiverij en zn non-visie.
De omhooggevallen tussenmanager.
Ik háát tussenmanagers.

chicago river | 26-10-21 | 22:32

@chicago river | 26-10-21 | 22:32:
2008, 'Pamflet van een optimist: een pleidooi voor GroenRechts'.

Beschuldig jou verder niet van Ruttiaans gedrag & denkbeelden, zie je al lang genoeg voorbij komen en denk dat je een outstanding GS citizen bent, maar het woord GroenRechts triggert mij dus een beetje. Het is wat besmet.

Sjors W. | 26-10-21 | 22:37

@Sjors W. | 26-10-21 | 22:37:
Ah absoluut. Dacht ook niet aan beschuldigingen o.i.d Sjors, meer dat ik Rutte hooguit als een soort neoliberale Ed Nijpels 2.0 "GroenRechts" zie wezen; puur voor de centen, de stemmen (populistisch) en een eeuwig groeiend-doordenderende economie als motief.
.
'Kga dat vermaledijde pamflet weldegelijk lezen.
Nou benieuwd ook wat onze politieke kwakzalver ervan brouwde 13 (!) jr. terug.

chicago river | 26-10-21 | 22:44
▼ 1 antwoord verborgen

Toch vertrouw ik wel op onze aivd. Ze pakken die snuiters altijd mooi op tijd op. Moeten wel af van flopstraffen. Terrorisme voorbereiden is m.i. minimaal 30 jaar. Uitvoeren altijd levenslang.

TheManiac | 26-10-21 | 22:23 | 1

Van mij mag de straf (of beter: oplossing) voor dit radicale tuig net zo geheim zijn als het opsporingswerk. Niemand die ze mist.

whitechocolateface | 26-10-21 | 22:36

En door met de waan van de dag.

VoltaireJohn | 26-10-21 | 22:23

Alle tijd en aandacht op de deugradio en deugTV voor zogenaamd rechts extermisme (bewijzen?), geen acute dreiging, en in het voorbijgaan iets mompelen over jihad. Ja hoor. Het is wel weer goed zo.

dathoujetoch | 26-10-21 | 22:23

Deze is voor Sylvana Simons: just another Babe in the Woods: https://www.youtube.com/watch?v=QosltX51WA0 White guys. They are truly the worst,

Hetkanverkeren | 26-10-21 | 22:22

We worden allemaal voor de gek gehouden, en het klootjesvolk slikt het allemaal.
Weinig rechts extremisten weer vanavond op opsporing verzocht, maar ja, dat hete hangijzer benoemen we al tientallen jaren niet, allemaal incidenten.

Muissolini | 26-10-21 | 22:21 | 1

Ja dat zijn de offline jongeren bij opsporing verzocht.

Die rechtsradicale jongeren zitten online semi anoniem stoer te doen van achter hun computer bij pa en ma op zolder. Letterlijk dat. Heel misschien hebben ze een airsoft replica waarmee ze op hun kamertje duplopoppetjes omver schieten. Zo gevaarlijk.

sjef-van-iekel | 27-10-21 | 00:03

Grijze Wolven zijn rechts extremistisch
Erdogan is rechts extremistisch
Milli Görüş is rechts extremistisch
Arnoud van Doorn is rechts extremistisch
Hakbars zijn lievvv

rectormagnificus | 26-10-21 | 22:17 | 1

Veel extremistische islamisten zijn inderdaad extreemrechts, behoorlijke overlap ook. Antisemitisme, anti-LHBT, antidemocratie, antivrijheid, enz.

Narendra | 26-10-21 | 22:32

Een woord Nikki Sterkenburg. Oh shit, dat zijn er twee.

hendrikjandetuinman | 26-10-21 | 22:16

De NCTV meldt ook dat er naar verwachting volgend jaar enkele tientallen jihadisten vrijkomen met geweldadig gedachtegoed en ervaring met wapens, explosieven en extreem geweld.
Maar hij kan nog niet zeggen of dat heel gevaarlijk is...
Heel nuttig, zo'n NCTV.

Schmalz | 26-10-21 | 22:16 | 3

Ah. Kan er ook nog wel bij toch. Hopen dat die boys snel een stageplek en woning krijgen.

Lorejas | 26-10-21 | 22:17

Inderdaad, "nuttig", de kabinetten Rutte zagen ze ook al niet aankomen ...

SmurfenSlurfje | 26-10-21 | 22:19

Er komen tig lui per jaar binnen met gevechtstraining en ervaring. Die lopen gewoon rond in NL. U betaald hun woning, eten en zorg.

sjef-van-iekel | 27-10-21 | 00:06

FvD Jugend?

Diederik_Ezel | 26-10-21 | 22:15 | 1

Nee, een hoax.

Muissolini | 26-10-21 | 22:21

Volgens mij komt het echte gevaar toch echt van de UvA met al die sociologen met hun kop vuisdiep in de anus van Marx. Net als Raccoon City is dat het epicentrum van zowat alle sociale ellende die Nederland ten dele valt. En dat onder de noemer van vooruitgang

Dr.Platypus | 26-10-21 | 22:14

Vraag me toch af hoe de rechtse rakkertjes denken een blanke nationaalsocialistische staat op te kunnen zetten als ze de rassenchaos ontketend hebben, want onderhand hebben we genoeg enge mannen met oorlogservaring geimporteerd dat ik niet zo zeker ben dat de overwegen halfzachte hollandse metroman dat gevecht gaat winnen. Goede kans dat als ze dat doen de bidkleedjes in de aanbieding kunnen omdat ze ons juist hebben overgeleverd aan de hakbarretjes.

Gregovic | 26-10-21 | 22:12 | 2

Ik denk dat je te veel vooruitdenkend vermogen verwacht van jongeren die het (neo)nazisme een goed idee vinden.

Denk dat het buiten de Randstad nog wel goed komt, maar een potentiele Slag om Amsterdam loopt voor de witmans niet zo best af, gok ik.

Sjors W. | 26-10-21 | 22:32

@Sjors W. | 26-10-21 | 22:32: Vroeger riepen ze dan de hulp van de Geuzen in. Ik zie parallelen. Dat is de groep die nu als rechts te boek staat

Mark van Leeuwen | 26-10-21 | 22:41

Paar jaar geleden gooiden dronken pubers een bierflesje gevuld met benzine op een grasveld naast een moskee. Werd justitieel afgedaan als een rechts extremistische aanslag met terroristisch karakter. Uitspraak 4 jaar verblijf op de terroristenafdeling in Vught.

Bibop | 26-10-21 | 22:12

Links extremisten blijven toch altijd de usefull idiots van de moslims,
maar door hun schijnheiligheid totaal non betrouwbaar, want altijd de "zieligen"
willen beschermen komt vroeg of laat in conflict met die eerdergenoemde moslims, en dan is gebleken dat links zich schikt naar die moslimstandaard.

TijdelijkOptimist | 26-10-21 | 22:12

Het echte gevaar is het milieu. .

shimanski | 26-10-21 | 22:10

De bijgedachte hier is toch een beetje dat de islam, bekend van tegen vrijheid en westen, wordt gebagatelliseerd of nauwelijks bij ware aard wordt genoemd nu een soort tegenmacht krijgt. Dan lag het in ieder geval aan polletiek en echtgenote media. Die zijn verantwoordelijk voor een vijfde colone, kop in't zand en de bevolking mak houden en onvoldoende informeren.

NiCeY | 26-10-21 | 22:06 | 1

Volgens mij is het nog treuriger. De islamisten zijn gewoon de 2017/18/19 Lewis Hamilton/Mercedes van het terorrisme, als ze meedoen winnen ze. Dus op een bepaald moment ga je uit verveling kijken hoe de middenmoot het doet, puur om het interessant te houden.

Sjors W. | 26-10-21 | 22:42

Links: Rara, aanslag op Janmaat, moord Fortuin, etc. jihadisten: aanslagen in Nice, Brussel, Londen, Charlie Hebdo, Bataclan etc. etc. Maar..... weest u aleen bang voor die rechts extremisten!

Tjatiswat | 26-10-21 | 22:04 | 10

@Narendra | 26-10-21 | 22:23: mee eens dat ze niet links zijn. Progressief en links hebben mi heel weinig met elkaar te maken, maar zijn in de populaire media aan elkaar gekoppeld. Progressieve krachten zijn de voorhoede van het grootkapitaal, juist datgene waar authentiek links tegen strijd. Progressief gedachtengoed ia het laagje goud waarmee een hardcore neolib beleid mee wordt bedekt. Verder eens met het aanhalen door je van rechts-extremisten. Die zijn er, moeten en mogen niet onderschat worden. Maar je bent het toch met me eens dat de aandacht afleiden van een meer bewezen (in Nederland) gevaar enkel om de tere muzelzieltjes te ontzien potsierlijk is?

The-loopy-cowboy | 26-10-21 | 22:37

@The-loopy-cowboy | 26-10-21 | 22:37: Zeker met je eens. Ook wat betreft het progressivisme, dat kun je onderscheiden in oprecht-progressivisme (van oorsprong liberaal, na WOII vooral links) en fake-progressivisme (corporaties die net doen alsof ze een reet geven om mensenrechten, as if).

Narendra | 26-10-21 | 22:50
▼ 7 antwoorden verborgen

De samenvatting van de NCTV ziet er toch wat anders uit dan de NOS berichtgeving doet vermoeden.

impy | 26-10-21 | 22:04

Pardon, maar als dat de quote is van NCTV dan is het NCTV naar mijn mening zelf een racistische terreurgroep.
Alleen het kanker uit de randstad noemt blanke mensen witte mensen. En nu is het NCTV ook besmet mey dat zombievirus

Dr.Platypus | 26-10-21 | 22:04

"NCTV: De rechts-extremistische pubers komen!"

Die zijn er toch al? Dat was toch die FvD Jugend, die ca een jaar geleden in het nieuws waren met hun online antisemitische strapatsen, en die voor de totale neergang van Baudet's partij heeft gezorgd (hoewel FvD in maart van 2 naar 8 zetels is gegaan, de grootste winnaar van de verkiezingen, hebben ze, na de provinciale verkiezingen, op meer dan 20 zetels gestaan).

Dat zijn inderdaad heel 'onfrisse' jongeren, maar gewelddadig zie ik ze niet zo snel worden, net zo min als dat sneue handjevol kaalkoppen dat al jaren met 50, 60 man periodiek demonstratietjes houdt, waarbij dan meestal een veelvoud van 'antifa' tegendemonstranten het geweld entameert.

Dus ja, er zijn inderdaad wat enge rechts-extremisten in Nederland, altijd geweest ook trouwens, maar 'gevaarlijk'?

"De aanhangers verheerlijken en rechtvaardigen terroristisch geweld om versneld een rassenoorlog te ontketenen."

Ja, van dat 'verheerlijken' zullen ze ongetwijfeld hele harde plassertjes krijgen, maar meer dan een natte wensdroom is het echt niet. Voor echt rechts-extremistisch geweld moet je altijd naar de VS, en soms naar voormalig Oost-Duitsland. Daar vind je het wel, niet in Nederland.

"De jihadistische dreiging tegen Nederland blijft onveranderd in stand en wordt in Nederland nog steeds als de grootste terroristische dreiging beschouwd."

Ja, hèhè, no shit, Sherlock, etc. Natuurlijk is dat verreweg het grootste gevaar. Maar wat doen we hier oa? Die potentieel gevaarlijke IS ratten terughalen, die überhaupt totaal niet thuishoren in onze samenleving. En onze buren doen het ook. Gisteren weer zo'n 'terugkeerder' in Duitsland veroordeeld tot 10 jaar gevangenisstraf (eis: levenslang):

"Tien jaar cel voor Duitse IS-bruid die toekeek hoe haar man jezidi-meisje (5) in brandende zon liet uitdrogen
Een Duitse vrouw (30) die in Irak trouwde met een Duits-Iraakse IS-strijder, is maandag in München veroordeeld voor onder meer de gruwelijke dood van een 5-jarig meisje van de veroverde jezidi-gemeenschap, in 2015."

Toch van een wat andere orde dan die 'grappenmakers' van FvD jongerenafdeling lijkt me.

Dr_Johnson | 26-10-21 | 22:02 | 5

@Ivoren Toren | 26-10-21 | 22:14: female privilege. Vrouwen worden per definitie minder bestraft dan mannen voor hetzelfde vergrijp. Maar zeg dit hardop in Amsterdam, en je kop gaat eraf Hehe.

The-loopy-cowboy | 26-10-21 | 22:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Ah, fijn, Nikki Sterkenburg mag nu ook de officiële NCTV publicaties volplempen met haar "wetenschap". Wat vroeger in Vrij Nederland stond gaat nu zo de monitor in.

Vula | 26-10-21 | 22:01

Zijn vast van die sukkels die geloven in omvolking. Haha omvolking hahaha.

RickTheDick | 26-10-21 | 21:57

Dus ook daar is de ambtenarij stevig door '66 geïnfiltreerd.

Levensgevaarlijk, ook al zou Kaag haar partij tot 1 bezem reduceren, dan nog bleef de schaduwmacht enorm.

Abject | 26-10-21 | 21:57 | 1

De PvdA-ambtenaren zijn massaal overgestapt naar Dictatuur66. De wolf heeft de schaapskleren vervangen door een geitenkostuum, maar het is nog gewoon hetzelfde autocratische beest.

Ivoren Toren | 26-10-21 | 22:03

Groot uitpakken, minutenlang zeveren over 12 tot 20jarigen die te veel naar verkeerde liederen luisteren, en terloops het jihadhakbarverhaal, tis weer topjournaille. Tussen Zwolle en Emmen loopt het in de trein de spuigaten uit. Machinisten en NS personeel zit ziek thuis want gekopschopt door veiligelanders. Van de polletiek verwacht ik niks meer, dit land is verrot.

Maggiderin | 26-10-21 | 21:55 | 1

Gewoon laten gaan, een paar jaar ziek blijven en zelf uit laten zoeken.

Wattman | 26-10-21 | 22:04

De jihadistische dreiging blijft de grootste dreiging.
Echter, bij het NOS journaal van 18u ging het hele item over radicalisering enkel over extreemrechts. Alleen een zin vlug op het einde 'de jihadistische dreiging blijft ook van kracht'

U zult extreemrechts door de strot geduwd krijgen en vrezen. Ook al is het van angstige pubers.
Dat we stiekem jihadi's en plofkippen hierheen halen om ons te koppensnellen dat is allemaal pais en vree.

de_beer_van_de_meer | 26-10-21 | 21:55

Anderhalve man en een kaalkop versus een potentieel leger aan jihadisten. Weer een bijzaak die afleidt van de hoofdmoot.

MickeyGouda | 26-10-21 | 21:55 | 1

Precies mijn gedachte. Afleidingsmanoeuvre om maar niet de echte problemen te hoeven aanpakken.

Zupschufter | 26-10-21 | 22:52

Ik zag het vanmiddag op telegraaf.nl, werd nogal groots gekopt, rechtsextremisme scheen nogal erg te zijn, daarna een stukje verder lezen, gaat het om een 200 personen, geschat, die dat soort ideeën aanhangen. Terloops werd nog een vermelding gedaan dat jihadisten nog de grootste dreiging waren, maar de kop zegt het. Toch?

Ik ben er over uit, ik raak binnenkort mijn papieren kwijt daar ik voortdurend opleidingen moet volgen, en 2 november zal er wel bericht komen van hugo, dat je zonder vaccinatiebewijs nergens meer inkomt, ergo, ik verkoop hier wat, en koop elders wat, schrijf me daar in, en klaar.

Denk/hoop ik.

GKJP | 26-10-21 | 21:45 | 3

Ik las vacantiebewijs...

Rest In Privacy | 26-10-21 | 21:50

Ik kan ook dingen dus wellicht kunnen we buiten deze dystopicratie een plan maken.

Joffri | 26-10-21 | 21:54

@Joffri | 26-10-21 | 21:54:

Stel eens wat voor.

kweethetooknietbeter | 26-10-21 | 21:50 |

Verkeerd gelezen.

Ik word wat vergreld in de wereld waarin we nu leven, sorry daarvoor.

Men dwingt mij in een onmogelijke positie, ik zal me moeten laten vaccineren. Toch leuk dat er geen dwang aan te pas kwam.
Doe ik het niet, dan mis ik diverse dingen van mijn kroost bij het opgroeien, voorstellingen, uitvoeringen, enz.

Respect voor ieders keuze, dat heb ik, laat dat ook wederzijds zijn, en laat die misplaatste haat naar mensen die ervoor kiezen zich niet te laten vaccineren varen.

Persoonlijk heb ik niets tegen een vaccin, ware het niet dat ik mijn hele leven al nagenoeg zonder medicatie door het leven wandel. Om mij heen zie ik diverse corona gevallen, allen gevaccineerd, en ik mankeer niets. Zoals de afgelopen 40 jaar ongeveer, afgezien van wat botbreuken, kneuzingen, verbrandingen, scheuren van pezen, en een onophoudelijke hoofdpijn.

Welk gevaar vorm ik voor anderen mensen?

Geen.

Zij voor mij?

Veel.

Ziekenhuizen liggen vol met mensen die niet gevaccineerd zijn? Best. Wat voor mensen?

En zo kan ik nog wel even door gaan, maar ik ga op bed, eerder gezegd, pijn vermoeid.

Geluk allen.

GKJP | 26-10-21 | 22:10

En allemaal hebben ze met elkaar in het gemeen dat ze geen QR-code hebben. Ik zie kansen.

Panos88 | 26-10-21 | 21:45

"Als u naar rechts kijkt..."

Rest In Privacy | 26-10-21 | 21:43 | 1

Ziet u links niet!

LuNaTeeQ | 26-10-21 | 21:55

Was het nou Sid Lukassen met Helene Hendriks, of andersom? Ach, een lolletje op zijn tijd.

Hetkanverkeren | 26-10-21 | 21:43

En ze komen allemaal uit Urk!

Deflatiemonster | 26-10-21 | 21:42

Vindt die coördinator nou zelf ook niet dat ´ie eigenlijk voor lul staat om deze onzin over een door blanke jongeren te ontketenen rassenoorlog te moeten verkondigen. En dan een filmpje erbij van Breivik, een solist pur sang. Armoe.

squadra | 26-10-21 | 21:42

Heb je ook linkse en rechtse moslims?

Mr_Natural | 26-10-21 | 21:41 | 7

Die Couthar zou toch links zijn volgen Yasser... En ook een heel mooi mens, betrokken ook....

Degrelle | 26-10-21 | 22:06

Ja. Erdogan is rechts, net als de regering van Pakistan. Bovendien hebben de machthebbers in Iran en Afghanistan veel ervaring met het bevechten van alles wat riekt naar socialisme of progressivisme. Ik heb daarnaast zómaar het idee dat de emirs, sultans en koningen in de Golfregio niet bepaald communistisch te noemen zijn, op z'n zachtst gezegd.

Gaddafi noemde zichzelf socialist (steunde ook extreemlinkse IRA, ETA, zij het als doel om Europa te ontwrichten), net als Nasser, Arafat, Widodo.. Maar het merendeel van de islamitische leiders is ultraconservatief tot extreemrechts.

Narendra | 26-10-21 | 22:41

@Degrelle | 26-10-21 | 22:06:
-
Een heel mooi mens, en ongetwijfeld ook zeer betrokken. Alleen hebben wij er nog niet heel veel van mogen merken. Die zit daar gewoon als partijstatement.

bisbisbis | 26-10-21 | 22:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Nou ben ik niet zo extreem maar iedereen ziet dat er iets mist aan het gaan is met bepaalde bevolkingsgroepen waarover niet gepraat mag worden op straffe van sociale uitsluiting. Daar kun je van alles van vinden maar het draait er wel op uit dat dat extreem goedpraten van tuig een andere extreme reactie oplevert, niet iedereen pikt het om als fascist neer gezet te worden omdat hij zegt dat het knap irritant begint te worden dat z'n vrouw niet meer met een volgens sommige te kort rokje over straat kan of z'n dochter voor hoer uitgemaakt wordt omdat ze niet valt voor het gesis van een bepaald soort.

K.Zwellever | 26-10-21 | 21:40 | 1

Ja, dat dus.
Prive steek ik mijn mening niet onder stoelen of banken, maar het cirkeltje wordt wel steeds kleiner. Op werk hou ik me in. Het gaat me zeker mijn baan kosten wanneer ik me daar "en plein public" uitspreek. Ik probeer te sturen waar mogelijk zonder mijn verantwoordelijkheden als kostwinner uit het oog te verliezen. Onderwijs hier.

doitdoit | 27-10-21 | 02:57

HAHAHAHAHAHA!!! Rechts-extremistische kaaskoppen die daadwerkelijk iets zouden willen of kunnen doen!? Veeg me op.

Er zijn zeker wel wat kansloze blanke rassenhaters.. maar het grootste gedeelte is lichtgetint en heeft een Islamitische achtergrond.

overVecht | 26-10-21 | 21:39

Buiten dat die 12 tot 20 jarige op school zitten met 'dat andere tuig' geloof ik hier dus echt helemaal 0,0 van. Sluit totaal niet aan met realiteit.

Geen01 | 26-10-21 | 21:39

Bestaat er zoiets als gewoon rechts? Ik hoor altijd alleen maar berichten over populistisch rechts, of extreem rechts, en ultra rechts. Nooit maar dan ook echt nooit wordt een beweging gematig rechts genoemd. Framing ten top. Terwijl een hele grote groep van onze bevolking rechts stemt, en dat zijn echt allemaal geen Adolfjes of Heinrichjes.
Maar gewone mensen die met rust gelaten willen worden en de kost verdienen.

Crankhead | 26-10-21 | 21:38 | 4

U gelooft het vast niet maar zolang is het niet geleden dat D66 werd geduid als gematigd rechts-liberaal. Voor de VVD-ers zonder rode pantalon en parelketting zeg maar. Tegenwoordig is VVD op zijn best te duiden als gematigd links en kunt u dus inderdaad alleen nog op 'extreem-rechts' of 'populistisch rechts' kiezen als u iets anders belieft dan VVD.

_pacman_ | 26-10-21 | 21:52

Jazekerwel.
Gewoon rechts bakt deze tegel, om precies te wezen.
Alhoewel ikzelf "realistisch" prefereer, of "nuchter", maar die laatste... lastig, lastig.
Rechts heeft voor mij op de 1e plaats te maken met;
-zelfbeschikking
-zo min mogelijk overheid(sbemoeizucht)
-isolationisme
-het Individu op een sokkel, contra massa-groepsID (waaronder Gelovigen, m.n. mohammedanen)
-van nature zo miniem mogelijk mensen wenselijk, natuur moet haar werk doen
-geen geloof in maakbare samenlevingen.


En wie dat dan 'gewoon rechts' wilt noemen, ja, prima.
Kleuren en RAL vind ik niet interessant.
Culturen wel. En zeker Achterlijke culturen.
Maar ook superieure culturen imho; zoals daar zijn; Joodse, Japanse, traditioneel N-Amerikaanse mix, WestEuropees-Mediterrane.
Vam Afrikaanse volken weet k te weinig, echter Masai lijkt me absoluut een superieure cultuur te hebben ontwikkeld (ook al wordt ook die met de dag minder in stand gehouden).

chicago river | 26-10-21 | 22:11

Welkom in 2021, of je bent WOKE en links en vind iedereen zielig. Of je hebt een mening en moet die voor je houden anders alleen maar gezeik.

MikeOchslong | 27-10-21 | 08:54
▼ 1 antwoord verborgen

Links extremisten tegen rechts extremisten
Daar zit ik dan te kijken in het midden.
Iemand chips?

Arendsoogje | 26-10-21 | 21:37 | 3

Caught in a crossfire.

Mr_Natural | 26-10-21 | 21:39

Links zijn nooit "extremisten" maar "activisten"!!! Dat klinkt dan alsof men zich inzet voor een goed doel. want ja links=deugen..

JP1973 | 26-10-21 | 21:43

Stel, je MOET kiezen:

- de blanke "extreem rechtsen" nemen de boel over
- de islamieten nemen de boel over

wie moet er winnen?

Knufter | 26-10-21 | 21:36 | 7

Blank extreem rechts is alles rechts van Extreem marxistisch genocidaal links dus die keuze is erg makkelijk gemaakt.

Joffri | 26-10-21 | 21:56

@Wattman | 26-10-21 | 21:42:
Nou, dat is nog maar de vraag. Een bepaalde groep "links-extremisten" heeft in het verleden anders behoorlijk huis gehouden. Islamieten zijn zeker niet altijd beter georganiseerd. Te veel verschillende stromingen, ze slaan elkaar de koppen in.

Gravin v Kippenbouth | 26-10-21 | 22:01

@Gravin v Kippenbouth | 26-10-21 | 22:01:

De Turkse en Marokkaanse gemeenschap zijn ieder afzonderlijk veel closer dan Nederlandse eenlingen samen ooit zullen zijn. Wel heb je een punt dat de groepen binnen de islamisten geen sterke band onderling hebben, integendeel.

Wattman | 26-10-21 | 22:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik zag dat item bij het zesuurjournaal. Die nos-fluim had het over tieners in de leeftijdscategorie tussen 12 en 20.
Dit in tegenstelling tot de categorie tieners tussen de 57 en 83, bijvoorbeeld. En dat is wel tekenend voor het algehele niveau van de nos.
Mijn god wat een mongolen daar.

L. Vis | 26-10-21 | 21:36 | 1

Uw reactie deed mij glimlachen, waarvoor dank.

prins_flip_da_luxe | 26-10-21 | 23:13

Hoeveel dodelijke slachtoffers hebben deze levensgevaarlijke radicaal-extreem-ultra-rechtse jongeren tot nu toe al gemaakt? Zijn het er meer of minder dan hun ook best wel gevaarlijke collega's de moslimterroristen? Rond maar af op hondertallen.

J.P.Drapeau | 26-10-21 | 21:35 | 1

Ja, maar die Breivik dan....
Soms denk ik dat de Halsemas, de Kaags en de rest van de boven ons gestelden heel erg blij zijn met Breivik... dat kunnen ze oneindig blijven gebruiken om wat er werkelijk bestreden zou moeten worden tot ten treure toe te relativeren

Degrelle | 26-10-21 | 22:01

Ik mis totaal en compleet de linkerhoek.... behoorlijk extreem/extremistisch, radicaal en zeer talrijk. Zou dat komen omdat ze ook breed in de politiek vertegenwoordigd zijn, en één van de pijlers in onze Trias politica behoorlijk in die linker hoek zit???

Nederlanddraaitdoor | 26-10-21 | 21:35
-weggejorist-
Piet_Derksen | 26-10-21 | 21:33 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

En dan moet je zien hoe ze dit bij de NPO framen. Daar wordt in de titel gesproken over extreem rechts en gaat het artikel vooral daarover. Slechts in één zin wordt kort vermeld dat jihadisten wel het grootste gevaar blijven. Walgelijke manipulatie voor de zoveelste keer door de NPO.

JP1973 | 26-10-21 | 21:31 | 1

Altijd hetzelfde bij die mede door mij gesponsorde publieke omroep. Het geïndoctrineer blijft doorgaan. De islam moet altijd uit de wind gehouden worden.

Degrelle | 26-10-21 | 21:37

Als je het 20 uur journaal bekeek dan leek het alsof deze groep de grootste dreiging was, zelfs Breivik werd erbij gehaald om duidelijk te maken hoe gevaarlijk ze zijn.

Wattman | 26-10-21 | 21:30

Het valse van dit onderzoek is dat ze doordraaiende reliwappies ook onder extreem rechts plakken.

Haberdoebas | 26-10-21 | 21:29

Niet te vergeten die courante, grote vraag naar een leger aan 'ethical hackers'... dat is een waar mijnenveld, een potentieel bom onder het land, ... Want wat als al die lieden eenmaal opgeleid tot hacker zich niet meer kunnen vinden in de ethiek van hun werkgever? Wolven in schaapskledij, antecendentenonderzoek voorkomt dit niet, suppressie op de werkvloer van de hackers werkt slechts tijdelijk. Het is slechts wachten, wachten tot het moment daar is.

mozaard | 26-10-21 | 21:27

Normaal is de jeugd vrij links maar waarschijnlijk dat het jarenlange woke gedram averechts heeft gewerkt.

yeps | 26-10-21 | 21:27 | 3

De jeugd is anti-autoritair, en de autoriteiten zijn al een hele tijd extreem-links. Zoals Paul Joseph Watson zegt: conservatism is the new counterculture.

Ivoren Toren | 26-10-21 | 21:33

De jeugd ziet idealen als modeaccessoires die volgers trekken voor hun social media kanalen.

Zeurders | 26-10-21 | 21:35

Wat zeurders zegt!

pibasso | 26-10-21 | 22:29

Komt die NCTV nu echt met droge ogen aanzetten met deze boodschap? Een rassenoorlog ontketenen om chaos te creëren waaruit een blanke (niet wit meneer de NCTV) etnostaat ontstaat? Lijkt me een heel haalbaar streven, en hoewel er vast enkele malloten zijn die dit daadwerkelijk nastreven kun je dit toch moeilijk een serieuze bedreiging van Hollandistan noemen.

_pacman_ | 26-10-21 | 21:27 | 1

In sommige opzichten vind ik onze (demissionaire) regering een grotere bedreiging voor de toekomst van Nederland. Ook hun keuzes zorgen voor een tweedeling in de maatschappij.
Als de regering wat meer op had met de burgerij dan zou Wilders niet in de kamer hoeven zitten met zijn partij en dan zouden die uitwassen onder jongeren niet zo makkelijk ontstaan.

Andersdenkend | 26-10-21 | 21:40

Vergeet de links-extremisten niet. Staan ook in dat rapport maar worden slechts even kort genoemd.

elco485 | 26-10-21 | 21:26

Jong geleerd is oud gemarcheerd.

Mr_Natural | 26-10-21 | 21:26

Zou geweld naar ongevaccineerden toe ook een mogelijkheid zijn als gevaccineerden zogenaamd moeten 'boeten' omdat andere mensen zich niet gevaccineerd hebben? Hoe zullen ze dan reageren?

Patje | 26-10-21 | 21:26 | 5

@Degrelle | 26-10-21 | 21:57:
Ah, dat verklaart denk ik wel het verhoogde cocaïnegehalte in het rioolwater. U begon!

Patje | 26-10-21 | 22:07

Men boet omdat de politiek/overheid de regels oplegt niet de ongevaccineerden.
Zoiets als, De poltiek/overheid heeft bepaald dat alleen roodharige personen voortaan boodschappen mogen doen. Er zijn 3000 extra boa's opgeleid die daar toezicht op gaan houden. Bij overtreding wordt de winkel gesloten. De anders gekleurde haar mensen boos op de roodharige en geven hun de schuld dat zij uitgesloten worden.
Het was niet de roodharige die de regel maakt maar de politiek/overheid.
Als men de regels los had gelaten was er niets aan de hand geweest.

jitro | 26-10-21 | 23:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Toch mooi dat links het zo opneemt voor de rechts-extremisten in Kanalen eiland.

marcoplarco | 26-10-21 | 21:24

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com