Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Asielinstroom Week 38. TWAALFHONDERD (1200)

Steeds. Maar. Weer.

Social

Goedemiddag. We beschouwen de politiek in het algemeen nog even door. Want bij de VVD en D66 kunnen ze wel roepen dat ze er van alles "uitgesleept" hebben tijdens Het Debat van Het Jaar. Ondertussen zijn er in 1 week alweer 1200 asielinstromiërs het land binnen gesleept. Weet u wel hoeveel dat is, 1200? Dat is de hele Gestelse Buurt in Den Bosch, dat is de complete Kom Empel in Empel, dat is Abbenbroek in de Nissewaard, Daarlerveen bij Hellendoorn, dat is De Wouwse Plantage bij Roosendaal, Lopikerkapel in de provincie Utrecht, Echteld in de Betuwe, het mooie Nes op Ameland, Glimmen in Groningen, Broeksterwoude in Friesland.  Hee wat gek opeens. De asielopvang is vol. Hoe kan dat nou? Zeg stapelbed.com.... Hebben jullie ze ook in 4-hoog?

Reaguursels

Inloggen

Toen Nederland er in 1945 kapotgeschoten bijlag en duizenden en nog eens duizenden mensen -vaak in lompen gehuld en zonder have of goed - de wijk namen naar het buitenland klaagden de ontvangende landen ook niet.

van Oeffelen | 28-09-21 | 11:05 | 2

mooi vergelijk. Marokko en Algerije zijn volgens mij niet echt kapot geschoten. wel wakker blijven hè!

Miesmol | 28-09-21 | 12:55

@Miesmol | 28-09-21 | 12:55:
Zelf bij de les blijven hoor, ze zijn allemaal uit hun remslaap op de vluchtelingenstroom gesprongen die we zelf gecreëerd hebben.

faraday | 28-09-21 | 14:09

Dit zijn bruto getallen, wat zijn de netto getallen?

van Oeffelen | 28-09-21 | 11:04

Voordat de Golfoorlog begon waren er geen vluchtelingen. Wat met zaait oogst men. Jij neemt mijn eten drinken af en bombardeert mijn huis. Tja dan kom ik bij u wonen. Simpel toch.

faraday | 27-09-21 | 23:24 | 2

Vluchtelingen zijn er al véél langer. Denk maar aan de Tamils van Sri Lanka. Een heel klein stukje verder ligt Tamil Nadu, de deelstaat van India waar ze dezelfde taal spreken, maar ze kwamen helemaal naar Nederland.
Nu speelt Afghanistan, niet bepaald een land dat kapot gebombardeerd is. Maar wel miljarden steun heeft gekregen om zich te verzetten tegen de Taliban.
Het feit is dat er heel veel mensen in de wereld naar Nederland willen komen. Oorlog en ander gevaar zijn slechts een aanleiding om hier toegelaten te worden.

Peter_K | 28-09-21 | 00:45

@Peter_K | 28-09-21 | 00:45:
De vernietiging van Afghanistan, Irak, Libië en Syrië veroorzaakte een golf van vluchtelingen (moslims uiteraard) die in heel Europa tot politieke instabiliteit leidde.
We kunnen toch geen vragen stellen en beantwoorden waarom we die landen aanvallen en zo gedurende de laatste twee decennia miljoenen gelukszoekers veroorzaken of wat raar toch dat er zoveel wraak beluste vluchtelingen zijn.
Dan heb je het over de essentie, die rotte muur en bijgevolg een uitgemaakte zaak en case closed.
Dat kan dan niet de bedoeling zijn en kissebissen we gewoon wat verder over de kleur van het behang, de waan van de dag, want the Show must go on.

faraday | 28-09-21 | 08:33

24 touringcars vol met asieleisers. Tjemig, toen wij vroeger met de middelbare school op reis gingen kregen we bij lange na geen 24 bussen gevuld …,

En dit was nog excl de Afghanen ? Dufug … hoelang gaat dit nog goed ?

Gizmo579 | 27-09-21 | 20:37


"[2007] rondde het vorige kabinet-Balkenende een studie af naar kustuitbreiding tussen Hoek van Holland en Scheveningen. Dat project is vooralsnog te duur, zo oordeelden toenmalig minister Winsemius (VROM, VVD) en staatssecretaris Schultz van Haegen (Verkeer en Waterstaat, VVD). De kustuitbreiding zou financieel haalbaar zijn door er woningen te bouwen. Volgens een woordvoerder van het ministerie van VROM zou de kustuitbreiding echter pas klaar zijn als de vraag naar woningen in de Randstad over z’n hoogtepunt heen is." Hahahaha.

dugo | 27-09-21 | 20:29

Nog maar eens.. die 1200.. hoe.. komen die binnen? wie organiseert dat.. als ik met 1200 ergens binnen wil vallen.. moet ik zien zo,n groep bij elkaar zien te krijgen..( communicatie ) of komen ze per stuk binnen.. is er ergens een halte met een opstapplaats in europa.? met de bus? vliegtuig ? ( lijkt me onmogelijk, want tegenwoordig kom je zonder heilige code nergens meer binnen ) lopend ? als een soort avondvierdaagse.. aankomst in Ter Apel ? staan daar inmiddels toren flats ?
Is daar een hydraulische pers om het er allemaal in te proppen ? hoe wat waar.. ?

broervandenhollander | 27-09-21 | 20:05 | 1

Wellicht hebben we hier te maken met 'hervestiging' of 'herplaatsing' aantal '1st aanvragen' zou dus theoretisch gewoon nul kunnen zijn, want die is dus al in een ander land gedaan.

naglfar | 27-09-21 | 21:01

Rutte moet beveiligd worden, lekker blijven importeren hoor! Is toch niet te geloven dit.

Gaat het niet dan? | 27-09-21 | 19:48 | 1

Het rare is dat juist de grootste knuffelaars slachtoffer worden van de door hen opgehemelde multiculturele samenleving.

Peter R de Vries, Rutte.

Wattman | 27-09-21 | 19:54

Wanneer komt de opstand?

Roetveegje | 27-09-21 | 19:38 | 2

Z.s.m. Hoop ik.

Gaat het niet dan? | 27-09-21 | 19:48

Niet, nooit.

NeedIsaymore? | 27-09-21 | 20:58

Tijd dat iedere VVD'er een "statushouder" in huis neemt. Het dumpen in sociale woningen moet afgelopen zijn.

HenkyPanky | 27-09-21 | 19:33

Alleen tijdelijke verblijfsvergunningen verstrekken.

Rang | 27-09-21 | 19:31

Hameren. Nog een klap na. Weer kunnen niet genoeg zeggen dat het genoeg is.

Normpje | 27-09-21 | 19:24

Ik zou ook wel eens willen weten welk fout links figuur hier toestemming voor heeft gegeven en nu staat toe te kijken. Want ik heb het idee dat dit figuur nu buiten beeld blijft.
Of was het toch Rutte? Maar als deze het niet was, wie is hiermee akoord gegaan? Welke naam kleeft er aan de teloorgang van Nederland...

appeltjesgroeneweide | 27-09-21 | 19:22 | 4

Rutte, knecht van de EU.

Pietie | 27-09-21 | 20:24

@Aisie | 27-09-21 | 19:33: Ik zit eigenlijk meer te denken aan een of andere ambtenaar die geen nee heeft gezegd toen iemand zei dat 1200 ook oke was. Wie was die persoon die 1200 voorstelde? Wie was de persoon die oke zei.

PS jeugdzondes zij een ieder vergeven. Ooit stemde ik VVD en een enkele keer D66. Tot GS mij opvoedde.

appeltjesgroeneweide | 27-09-21 | 20:38

@Pietie | 27-09-21 | 20:24: En alle voorgaande premiers terug tot en met den Uyl. Echter onder Kok en Balkenende ging het pas echt mis en nu onder Rutte is alles zo'n beetje in overdrive gegaan.

BadPatNL | 27-09-21 | 21:46
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vrees dat het nog erger gaat worden nu dat Duitsland zichzelf verder heeft afgeschaft door de SPD in het zadel te helpen. Het is een aflopende zaak in Duitsland en door verdere politieke druk uit dat land zal de asielimport alleen maar toenemen. Wir schaffen das!

stiffy | 27-09-21 | 19:01 | 1

West Europa wordt op den duur een dystopie.

Wattman | 27-09-21 | 19:07

ze zoeken het maar uit in NL duur niet lang meer dan zit je zelf achter de tralies voor de ramen net als in Mexico

out-of-de-box | 27-09-21 | 18:57

De verzorgingsstaat kun je inmiddels vaarwel zeggen. Dat is een uitgebalanceerd systeem van mensen die er aan toe bijdragen via belastingen en premies en de mensen die er gebruik van maken. daar zijn simpele berekeningen voor. Een ongecontroleerde toevloed van mensen die daar gebruik van maken en nauwelijks aan bijdragen schoppen dat evenwicht in de war. Begin maar met heel veel sparen….!

Magmacarta | 27-09-21 | 18:50 | 3

Lastig met 0 % rente.

Cassandra | 27-09-21 | 20:10

@Cassandra | 27-09-21 | 20:10: En 3 tot 5% inflatie per jaar boven op de negatieve rente, en op alle oplopende verplichte vaste lasten. Maar hey, we zijn nu toch zo blij met die QR code "vrijheid", we kiezen er zelf voor en keuzes hebben nu eenmaal consequenties...

BadPatNL | 27-09-21 | 21:50

Nauwelijks aan bijdragen, zeg maar gewoon niets. Dat dekt de lading wel zo'n beetje.

clockandhammergame | 28-09-21 | 07:45
-weggejorist-
bigstone | 27-09-21 | 18:47

Zo Zo 109 van de 112 woningen gaan in dit land naar statushouders. Nederlanders wachten wel 12 jaar op een woning. Geen probleem toch als statushouders gewoon voorgaan?

ofarim | 27-09-21 | 18:46

Ja ja, elke dag vegen duizenden gelukszoekers hun reet af met pleepapier betaald door ons allen. Fijne gedachte toch.

Gaat het niet dan? | 27-09-21 | 18:32
-weggejorist-
Tesla-Tokkie | 27-09-21 | 18:32 | 1

Op Dumpert word je tegenwoordig Weggejorist als je dit soort dingen benoemt. Wat een links bolwerk is dat geworden zeg.

miknic | 27-09-21 | 18:30

Je zou al die getallen elke week eens bij elkaar op moeten tellen. Dan rijzen je haren je pas goed te berge.

Sans Comique | 27-09-21 | 18:17 | 1

Was het maar waar. Ik ben kaal.

Aisie | 27-09-21 | 18:23

Vroeger werd mij verteld; Als we allemaal iets opschuiven, kan iedereen erbij...Nu willen mijn kinderen ondertussen graag de deur uitschuiven naar een kleine starterswoning en mijn senioren ouders willen hun veel te grote eengezinswoning uitschuiven. Maar er valt niet zo veel te schuiven...

MagnificentRon | 27-09-21 | 18:11 | 1

Schuiven doen we toch wel. Belastingpenningen.

Here's Freddy | 27-09-21 | 18:21

Wat ze je niet vertellen: Het COA stuurt statushouders naar verschillende gemeentes en die gemeentes moeten dan binnen een bepaalde tijd een woning regelen. De gemeente eist dan van de woningcorporaties dat ze de vrijgekomen woningen als EERSTE toewijzen aan statushouders. Wat overblijft komt dan online te staan, zodat je erop kan reageren.

En hier komt de grap: De mensen die reageren zijn vrijwel allemaal urgenten, dus je maakt alleen kans als een urgente de woning weigert en jij op plek 2 staat. En wie zijn die urgenten? Dat zijn GGZ-patiënten die zelfstandig mogen wonen, ex-gedetineerden, ex-verslaafden, jongeren die uit een instelling komen, tienermoeders etc.

Oftewel: Als nutteloos persoon krijg je in Nederland alles toegeworpen, ten koste van de mensen die wel iets bijdragen aan de maatschappij.

Hefbrug | 27-09-21 | 18:08 | 5

Een voorbeeld uit de praktijk. Eentje maar. Wajonger met ernstige stoornissen die NIET zelfstandig kan functioneren en tóch steeds opnieuw een woning krijgt omdat die al rap transformeert in een puinzooi. Hij krijgt het dan benauwd en wil wat anders. Geen probleem. Hulp snelt toe van alle kanten, wisselende zorgbureautjes die zijn (royale) PGB beheren huren mensen in, zodat het hele circus door kan draaien. Niemand heeft overzicht, iedereen beheert zijn eigen toko. Kwaliteit en resultaat van zorg worden niet gecontroleerd. Jarenlang kookles aan huis zonder enig resultaat.. wast zich niet.. eetstoornis.., de lijst is lang. Deze 50er vormt door zijn impulsiviteit en gebrek aan inzicht in de gevolgen van zijn gedrag een realistisch gevaar voor zichzelf en anderen. Hulpverleners gaan stoïcijns mee met elke gril die in zijn verwarde hoofd opkomt. U vraagt, wij draaien. Meneer heeft op deze manier al tonnen hulpgeld weg gepist al is hij zich daar totaal niet van bewust, hij neemt het er gewoon van en niemand legt hem een strobreed in de weg. Waarom zouden ze ook? Het is hun verdienmodel. De zorgbureautjes schieten niet voor niets als paddenstoelen uit de grond. Over perverse prikkel gesproken...

Wiebenick | 27-09-21 | 19:32

@Wiebenick: keuzes hebben nu eenmaal consequenties, die zal je moeten aanvaarden, niet zeuren want jij hebt zelf voor deze overheid en het systeem waar ze mee werken gekozen.

BadPatNL | 27-09-21 | 20:28

En als zo'n woning van een statushouder naar X jaar terugkomt op de markt. Kun je de volledige woning strippen en saneren. In de tijd dat ik voor het COA werkte (als ZZP-er), was er een bedrijf wat dagelijks de woningen leegtrok, en vervolgens met hogedruk-stoomreinigers tot op de laatste kier kon ontsmetten. Wat een zwijnenstal.

Ik ben in woningen geweest waar ik echt kotsend naar buiten ben gekomen. (en ik ben wat gewend, maar de geur van rottend <insert wollig dier>vlees + went nooit)

muggetje | 28-09-21 | 09:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit potentiele stemvee van sociaal bewogen doch clientelistische partijen gaat er idirect voor zorgen dat sociale vangnetten voor autochtone Nederlanders gaan verdwijnen. Zeg ook maar dag naar je pensioen.
Een directe interventie sluit ik ook niet uit, al dan niet gepromoot door de grootste toekomstige partij van Nederland, het MDA-, het Moslim Democratisch Appel.

Wassila | 27-09-21 | 18:06

Volgens mij moeten we wat basisaannames van onszelf aanpassen.

Bijvoorbeeld dat er niks mis is met discrimineren buiten onze eigen 'club'. Laten we vooral eerst menselijk zijn naar Nederlanders en de rest van de wereld komt tweede... Wanneer je dit niet doet is dit een makkelijk te misbruiken eigenschap, en dat zie je ook in de wereld. Bepaalde religieuze overtuigingen produceren meer fok- en stemvee bij de vleet.

Want dit is niet houdbaar, voor iedere vluchteling die je helpt ontstaan er 10 nieuwe. Volgens mij kunnen we ons veel beter committeren aan alleen nog vluchtelingen te helpen die uit onze buurlanden komen.

Anoniemtje | 27-09-21 | 18:03 | 2

Als voetbalvereniging zorg je voor velden voor je voetballers. De hockeyers mogen er pas op als alle voetbalwedstrijden gedaan zijn. Logisch.

ZoekEenVrijeNick | 27-09-21 | 19:07

Op de eerste plaats zorgen voor jezelf en je volk en hier trots op zijn heeft inderdaad niets met discriminatie van doen. Het lijkt wel of elke cultuur een belangrijk iets is, en die van ons een zonde.

Veepert | 27-09-21 | 19:33

Dit beleid is al jaren geleden afgesproken in de achterkamertjes in Brussel. Ik dacht een tijd geleden gelezen te hebben dat Brussel en/of beleidsmakers vinden dat we zeker 25 miljoen inwoners hier kunnen hebben. Zou daar een wob- verzoek over ingediend gaan worden dan weet ik zeker, net zoals gebeurd is met de toeslagenaffaire, dat de meeste pagina's zwartgelakt zijn.

meneer Q | 27-09-21 | 18:01

youtu.be/hK7vnO3XpTU
Helmut Schmidt over een groot deel van de vluchtelingen.
Moge de vrede van Allah en alle andere Goden die onze geschiedenis kent, met u zijn. Moge u geemancipeerd leven en respect voor het goede hebben en niet goedaardig cynisch worden, aangezien dat intern verscheurend kan werken.
Piees.
En rode wijn.

nobodiesunmighty | 27-09-21 | 17:50

Grappig wel dat hier in de panelen vaak iets te lezen valt in de trend van “tot het te laat is”. Lieve reaguurders, het was 10 jaar geleden al te laat. Kijk eens naar hoeveel werkenden er zijn per pensioengerechtigde. Kijk eens naar de samenstelling van kleuterklassen. Loop voor de grap eens door de randstad hand in hand met iemand van hetzelfde geslacht. Fiets eens door het pittoreske Woensel. Loop eens bij het UWV binnen. Probeer eens een huis te kopen. Neen, dit is niet meer vijf voor twaalf, maar compleet de volgende dag.

opblaasschaap | 27-09-21 | 17:37 | 4

Kijk eens bij de huisartsen en de wachtruimtes in de ziekenhuizen en GGD's.

meneer Q | 27-09-21 | 17:51

Tijdens het zandzakken stapelen onlangs in Limburg dacht ik weer even in een blank land te wonen.

Veepert | 27-09-21 | 18:08

Teveel mensen hebben het nog te goed. Domme egoisten die niet begrijpen dat vroeg of laat ook zij de pineut zijn en de hele hele zure vruchten zullen gaan plukken. Al dan niet hun nakomelingen. He maar wat the fuck je leeft nu toch.

DrachiR | 27-09-21 | 18:56
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb me net eens een beetje verdiept in de energieprijzen en dan met name de gasprijs. Zojuist een nieuw contract af moeten sluiten tegen een veel hoger tarief. Ik ben benieuwd hoe al die nieuwe instroom hun energieprijzen gaan betalen ....

Piet_Derksen | 27-09-21 | 17:34 | 2

Dat betaald u natuurlijk.

omwenteling | 27-09-21 | 17:39

Die betalen gewoon niet. Net zo min als voor het water en de gemeentelijke belastingen. Deze mensen komen uit landen/culturen waar dit domweg niet zo gaat. Die belanden in een overgeorganiseerde en geburocratiseerde samenleving waarvan ze de taal niet beheersen (als ze al lezen kunnen). Gevolg: even burocratische incassobureau's en uiteindelijk wsnp of schuldhulpverlening. En het geld dat ze niet uitgaven ? Verdwenen naar diezelfde landen waarvan ze kwamen.

LucaBrasi | 27-09-21 | 18:17

Met het verdrag van Dublin in het achterhoofd vraag ik me sowieso af hoe al die gelukzoekers in godsnaam hier asiel kunnen aanvragen. Over land kunnen ze niet gekomen zijn want dan zijn ze door veilige andere landen gereisd waar ze dan asiel hadden moeten vragen. Via Schiphol dan? Dat moet dan toch makkelijk te stoppen zijn?
Die asielwaanzin is compleet uit de hand gelopen en onze verzorgingsstaat wordt binnen een generatie opgevreten door een sprinkhanenplaag uit Afrika. De politiek moet een keus maken. Of we willen een verzorgingsstaat maar dan kun je daar alleen gebruik van maken als je er iets aan hebt bijgedragen of we stoppen met de verzorgingsstaat maar dan wil ik ook geen belasting er meer voor betalen. Dan word iedereen verantwoordelijk voor zichzelf. Moet je kijken hoe snel het over is met die achterlijke aantallen "vluchtelingen". Dan wordt Nederland ineens een stuk minder interessant...

JP1973 | 27-09-21 | 17:33 | 2

Of worden ze worden bewust hier naar toe gehaald en afgeleverd bij de van te voren afgesproken adressen. En opeens zijn er 1200 asielzoekers. Zullen ze over een maand ofzo het aantal nog eens opvoeren? Niemand die er wat van zegt.

jitro | 27-09-21 | 17:49

Jan van der Beek heeft hierover een prachtig onderzoek gedaan, maarja die werd meteen geframed als racist. Niemand wil deze mening horen, ook al is hij waar....

echtepleb | 27-09-21 | 18:05

Worden er ook iedere week 1200 nieuwe huizen opgeleverd? Er worden in ieder geval wel wekelijks 1200 nieuwe Miele’s afgeleverd.

Mark zit te Dutten | 27-09-21 | 17:29

We worden op grote schaal gekoloniseerd en de partijen die de touwtjes in handen hebben doen er helemaal niets aan. Dit gebeurt allemaal onder het motto: "Weg Met Ons!"

donkeyman | 27-09-21 | 17:22 | 1

Dit is beleid, ze weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn.

meneer Q | 27-09-21 | 18:04

1200 in 1 week. Hoelang denkt de VV(d) dit vol te houden ?.
Alles wordt duurder en dan gaat men dat ook nog lekker belasten en natuurlijk compenseren voor de minima. Werkende Nederlanders zijn tot pakezels verworden. Vooral ezels gezien de laatste politieke peilingen. Ik begrijp het niet meer. Hoe is het mogelijk dat zoveel Nederlanders tegen hun eigen belang stemmen ?.

Dzjengis-Somebody | 27-09-21 | 17:15

Vol, voller, volst.. wanneer is de grens bereikt?

Tietmier | 27-09-21 | 17:11 | 1

1950. Koningin Juliana zei het toen al in de troonrede...

EEnzame SchizofrEEN | 27-09-21 | 17:15

In werkelijkheid is het allemaal ongelooflijk simpel. En ook nog eens makkelijker, eerlijker en rechtvaardiger voor iedereen: www.ewmagazine.nl/opinie/achtergrond/...
Een motie, waarin gevraagd wordt eens na te denken over de werkwijze van Denemarken heeft het niet gehaald. Nadenken. Doen we niet.

Poesmobiel | 27-09-21 | 17:06 | 2

Die had het wel gehaald toch ? Ja21?

Robbie038 | 27-09-21 | 18:10

@Robbie038 | 27-09-21 | 18:10: Ah! Klopt hoor, je hebt gelijk. In maart is er een motie verworpen, de laatste heeft het wél gehaald. Hoera! En dankjewel.

Poesmobiel | 27-09-21 | 18:23

Zum kotzen; met afstand NL's grootste milieuprobleem.

metagod | 27-09-21 | 17:05

Volgens Rutte is dit een leugen.
Wat zegt dat over Rutte...

Nuchternederland | 27-09-21 | 17:04 | 1

Rutte ondervindt nu aan den lijve de verrijking die een multiculturele samenleving met zich meebrengt.

Bedreigd worden de Mocro's.

Wattman | 27-09-21 | 19:24

4 hoog stapelbed voor de autochtoon!

Acidstain | 27-09-21 | 17:02

1200 afegrond naar beneden. Dus meer 1500, zo rollen ze in den haag.

brawler | 27-09-21 | 16:59 | 1

Keer 5 vanwege familie hereniging? Lage inschatting want we hanteren natuurlijk wel definitie ‘directe familie’ van land herkomst... dus incluis opa en oma’s. Jonge, lachwekkend. Reken maar op 200k tot 250k als gevolg toestroom 2021. Plek genoeg

feiten_en _cijfers | 27-09-21 | 17:31

Hou maar op.
Elke week komen er gewoon veel te veel binnen.
Hier op GS weten we het nu wel. We zijn echter roepende in de woestijn. Onze stemmen zijn schor, onze kelen droog en rauw. Onze bloeddruk reikt tot ongekende hoogtes, de frustratie bereikt een toppunt.
Wat heeft het nog voor zin? De ware verantwoordelijke, en dat zijn niet alleen die paar lapswansen die in het pluche kleven als zachte kauwgum, maar óók die vele inwoners in Nederland met stemrecht, vinden het prima.
Zij horen ons niet, ze lezen het hier niet, ze zien de ellende niet, ze ruiken de geur van de rot in de maatschappij niet.
Hier elke week weer verontwaardigd aantallen noemen en deze vergelijken? De daders lachen zich de ballen uit de broek voor 'dat kleine, roze blogje' en 'die paar rare snuiters' die er frequenteren.
Wat dan? Tja, laten we Joris ter dienst zijn er het beschaafd houden, maar vrijwel alle manieren om dit op een nette, veilige en legale manier aan de grote klok te hangen en/of de verantwoordelijken ter verantwoording roepen, zijn vakkundig van de burger afgenomen. Wat rest zijn (zinloze) petities, handtekening acties, stille tochtjes en een boze brief naar een ministerie waar het direct in de vuilnisbak gaat óf in de map 'nader onderzoeken op mogelijke terroristische intenties' bij de NCTB. Ben je lekker mee.
Kortom, ik ben benieuwd en de babbelbox vraagt u:'weet u een manier om de daders van deze ellende tot de orde te roepen?'

EEnzame SchizofrEEN | 27-09-21 | 16:57 | 4

En deel je het artikel op Social media, dan krijgen "vrienden" het niet eens te zien in hun overzicht. Word al automatisch weggefilterd.

miknic | 27-09-21 | 17:16

Wellicht is niet iedereen het mij u eens? Of heeft u de wijsheid in pacht?

Red shirt | 27-09-21 | 17:31

@Red shirt | 27-09-21 | 17:31: U blijkbaar altijd.
Kom eens met een inhoudelijk antwoord op de vraag die ik stel.

EEnzame SchizofrEEN | 27-09-21 | 18:12
▼ 1 antwoord verborgen

Je moet kijken naar de kleuterscholen, dan weet je waar je staat over twee generaties.

Caesar.is.Keizer | 27-09-21 | 16:52 | 6

Vreselijk ja.
Ik vind het zo vreemd dat politici bij de R-waarde van corona heel goed lijken te snappen hoe gevaarlijk exponentiële functies kunnen werken, maar bij demografie zijn ze ineens selectief blind.

Wat met ook geregeld opvalt, is dat anderskokenden vaak gemakkelijk even 4 kinderen nemen.

Vage_eddie | 27-09-21 | 17:08

@Acidstain | 27-09-21 | 17:03: Reken daar nou niet op.
Een jong familielid volgt nu een opleiding voor verpleging; daar zit nu ook het gepeupel dat verzorgende wil worden, bij. En laat ik u direct uit de droom helpen; die gaan u niet verzorgen.

EEnzame SchizofrEEN | 27-09-21 | 17:18

Dan ben ik allang dood. En na veertig jaar waarschuwen heb ik zoiets van u zoekt het allemaal maar lekker uit.

Zapata10 | 27-09-21 | 17:41
▼ 3 antwoorden verborgen

We mochten willen dat ze in stapelbedjes werden opgevangen.
Vanaf het moment dat een asielzoeker status heeft is Nederland verplicht om binnen 3 maanden een sociale huurwoning cadeau te doen.
Terwijl er in Nederland een woningnood heerst.

Osdorpertje | 27-09-21 | 16:51

komt dat volk nu allemaal gewoon op schiphol aan? ja dus, Lijkt me dus eenvoudig te stoppen. Geen visum geen vliegtuig. Zal wel weer te simpel zijn.

rampelaar | 27-09-21 | 16:51 | 2

Met bussen uit Duitsland en België. Dus daar hup in de bus, snel nog even de papieren in de vullisbak!

EEnzame SchizofrEEN | 27-09-21 | 16:58

@EEnzame SchizofrEEN | 27-09-21 | 16:58: En dan met name die groene Flix bussen.

maxrelax | 27-09-21 | 17:13

Binnen een vloek en een zucht zijn ook deze mensen weer allemaal ‘geworteld’. En Nederlanders geworden.
De wortels van boeren die generaties lang aan een bestaan hebben gebouwd, of mensen die hier al eeuwenlang hun wortels hebben liggen, maar de komende 13 jaar geen woning kunnen krijgen, die kunnen de vinkentering krijgen met hun wortels. Mensen die hun buurt onherkenbaar zien veranderen en van wie de wortels steeds losser gaan zitten doen er ook niet toe. Al die wortels zijn blijkbaar niet echt.

Poesmobiel | 27-09-21 | 16:48

Iedere week weer gaan mn nekharen omhoog als je het aantal leest. Echt ook onwaarschijnlijk dat je deze getallen alleen op geenstijl leest. En de rest van de media het links laat liggen cq nooit vermeld. Denk dan ook dat 80% van het volk (helaas) geen idee heeft wat er wekelijks binnen huppeld.

jan druif | 27-09-21 | 16:46 | 1

1200 per week valt wel mee. Met een breed kabinet Kaag zal het aantal verveelvoudigen en krijgt elke Geboren Kaagkop een verplicht quotum thuisbezorgd via DHL.

Pleegzuster B | 27-09-21 | 16:59

Weet u hoeveel dat is, 1200 per week?
Ja.
Dat is een stad ter grootte van Amsterdam elke 13 jaar.

Maar laten we die olifant in de kamer maar niet benoemen.

TheEgg | 27-09-21 | 16:46 | 1
-weggejorist-
Acidstain | 27-09-21 | 17:00

Wellicht iets voor Claudia de Breij haar volgende boek. Gesprekken met asielzoekers. Pagina per asielzoeker. Heeft ze in één week tijd 1200 pagina's te pakken.

Bibop | 27-09-21 | 16:44 | 2

Heb je dat soort wijven wel eens tegen asielzoekers horen praten? Alsof ze tegen kleine kinderen praten. Zo denigrerend.

Zwezerik | 27-09-21 | 16:48

@Zwezerik | 27-09-21 | 16:48: Heb je de blikken van die asielzoekers wel eens gezien als dat soort wijven er tegenaan lult?
Alsof ze ieder moment haar de strot willen doorsnijden óf alsof ze denken dat die vrouw heel snel haar grote mond moet houden en nodig door haar eigenaar in elkaar moet worden getimmerd.

EEnzame SchizofrEEN | 27-09-21 | 17:00

Dit zal blijven doorgaan zolang de basis van het asielbeleid niet structureel veranderd. Momenteel leidt een asiel aanvraag ofwel tot een status hetgeen resulteert in permanent verblijf en uitkering ofwel tot eindeloos procederen met hetzelfde resultaat.
Het beleid zou moeten worden gericht op tijdelijke opvang; men verblijft in een gesloten opvangcentrum zolang het land van herkomst onveilig is en daarna ga je terug. De opvang locaties zijn gesloten en men krijgt daar onderdak, voedsel, kleding en basis medische zorg. Nooit recht op het Nederlanderschap (ook niet als er in het opvangcentrum kinderen worden geboren) en geen uitzicht op permanent verblijf.
Denk dat het aantal asielaanvragen gelijk met 95 % daalt.
Overigens kan er zonder wetswijziging al direct een enorme afname worden bereikt door simpelweg eens de wetten toe te passen; bijvoorbeeld het verdrag van Lissabon eens op te volgen.

Franker | 27-09-21 | 16:41 | 1

Wordt een wakker, dit is beleid, al twintig jaar hoor ik dit soort oplossingen. Het probleem bij de top is niet dat ze het niet kunnen stoppen, maar dat ze het niet willen stoppen. We zijn gewoon geannexeerd, het is al een verloren zaak.

Caesar.is.Keizer | 27-09-21 | 16:54

Woningtekort, al dan niet door stikstofbudget.
Wachtlijsten in ziekenhuizen, met onbetaalbare zorgpremies.
Stijgende energieprijzen, mede door "we moeten minder CO2 gaan uitstoten".
Stijgende brandstofprijzen, stijgende voedselprijzen.
Alle basisbehoeften komen toenemend onder druk te staan en we krijgen allemaal keer op keer te horen dat "we" minder dit en minder dat moeten doen.
Maar hee, 1200 per week erbij moet kunnen. Natuurlijk krijgt het allemaal recht op zorg en woning. Dan betalen we gewoon nog maar een paar tientjes per maand meer.

Vage_eddie | 27-09-21 | 16:40 | 4

@2voor12 | 27-09-21 | 16:42:
Een sociaal vangnet is heel mooi zolang het werkt.
En het werkt alleen als je als volk cohesie ervaart en van daaruit ook een zeker verantwoordelijkheidsgevoel voor je medeburgers hebt.
Als er teveel mensen bijkomen die het gewoon "handig" vinden, maar nooit zijn opgegroeid met de prikkel iets terug te willen geven aan onze maatschappij, dan loopt de boel vroeger of later stuk op het aantal netto ontvangers en krijg je een complete desintegratie van het systeem wat we kennen.
Solidariteitsgevoel is de lijm in elke samenleving en is wat ons ervan weerhoudt om egoïstische beesten te worden.
Maar in dit tempo wordt dat solidariteitsgevoel in rap tempo kapot gemaakt. Onbegrijpelijk dat men blind is voor die schade.
Die valt op geen enkele manier goed meetbaar uit te drukken en daarom wordt er net gedaan alsof hij niet bestaat.
Tot het te laat is.

Vage_eddie | 27-09-21 | 16:58

Dit gaat pas veranderen wanneer de Rutte's, Kaag's, Hoekstra's, etc. er zelf last van gaan krijgen. Dat duurt nog even.
Maar troost je: wanneer (niet als) de Euro in elkaar klapt vanwege hoge inflatie (2023 is mooi 100 jaar na 1923) heb je kans dat er wat verandert.
En dan niet klagen wanneer het volk dan weer een echte Hitler kiest of wanneer de Taliban dan ook hier orde op zaken komen stellen.

discriminazie | 27-09-21 | 17:25
▼ 1 antwoord verborgen

Ik denk hetzelfde als vorige week maar dat ga ik niet typen.
Toen stond er ineens -weggejorist- i.p.v. mijn reaguursel.

Brabeaulander | 27-09-21 | 16:39

De tweet van Wilders is misleidend. Je weet bij zo'n tweet meteen al dat het stinkt. De tweet suggereert dat bijna alle woningen naar statushouders gingen. Dat is uiteraard gelul. Niks 109 van de 112. Lees maar:

zoetermeer.incijfers.nl/dashboard/zoe...

Er zijn in totaal 19.700 sociale huurwoningen in Zoetermeer. Er waren in Q4 van vorig jaar 224 nieuwe sociale verhuringen. In 2018, 1029 en de eerste helft van 2020 waren er 109 toekenningen aan statushouders. Als ieder kwartaal 224 woningen worden verhuurd, is dat in totaal (4 + 4 + 2) * 224 = 2240 nieuwe verhuringen.

109 / 2240 x 100% = 4.8%

Ofwel, 4.8% van de nieuw verhuurde woningen gaat naar statushouders, niet 109 van de 112. Je kunt ook zeggen: 19 van de 20 woningen gaan naar brave hollanders.

Beste_Landgenoten | 27-09-21 | 16:38 | 14

@Asteroid-B612 | 27-09-21 | 16:48:

Nee. Dat staat niet in de wet. Dat is een gemeentelijke beslissing. Een gemeente wordt geacht om haar inwoners te helpen waar kan en mogelijk. Statushouders hebben geen voordelen hierin. Ze vallen in het clubje: (ex)GGZers, bajesklanten, daklozen enzovoort.

GrandMechantLoup | 27-09-21 | 16:57

@Diederik_Ezel | 27-09-21 | 16:44:

"Denemarken vangt asielzoekers in Rwanda op en wil naar 0 asielzoekers in eigen land."

Ja, dat opvangen in Ruanda oid wilde Denemarken heel graag. Maar gebeurt dat in de praktijk dan ook al? Heb ik niets over gelezen. En naar 0 asielzoekers, ze hebben er inderdaad veel en veel minder dan wij, maar op 0 zitten ze volgens mij nog echt niet.

Niettemin, als eea Denemarken gaat lukken, dan moeten wij maar eens een serieus samenwerkingsverband met ze aangaan. Samen sta je sterker, en 0 asielzoekers voor Nederland lijkt mij een soort Utopia.

Dr_Johnson | 27-09-21 | 17:52

@GrandMechantLoup | 27-09-21 | 16:57:

Ik dacht dat statushouders nog steeds een 'urgentieverklaring' kregen, waarmee ze konden voorpiepen op Nederlanders die al jaren op een huis wachten. Of is die 'voorrang' inmiddels eraf gegaan? Sommige politici wilden er wel vanaf, maar is het ook al gerealiseerd?

Dr_Johnson | 27-09-21 | 17:54
▼ 11 antwoorden verborgen

Nou en? We hebben toch huizen zat?

Stijlicoon | 27-09-21 | 16:37 | 1

Inderdaad.
We moeten gewoon even die asociale ouderen de doorstroom in jagen.
Hoe durven ze. Een leven lang hard gewerkt om hun hypotheek af te lossen, en dan voor de dood nog een aantal jaar willen genieten in een eigen huisje wanneer de kinderen weg zijn.

Vage_eddie | 27-09-21 | 17:09

Begrijp het niet, al die brullers dat we wereldburgers zijn. Er staan tientallen flats leeg in China. Nieuwe flats worden daar zelfs tegen de vlakte gegooid. Kunnen prima statushouders in. Zijn ze ook dichter bij huis voor als ze op vakantie gaan.

Rotterdammert1965 | 27-09-21 | 16:36 | 1

Die Chinezen hoeven alleen maar achterover te leunen en te kijken hoe het Westen zichzelf dooddeugt.

Vage_eddie | 27-09-21 | 17:01

Van die 1200 zijn er toch 1175 Afghaanse tolk? Die hebben we zelf opgehaald, dus daar mag je niet over zeuren.

Schadenfreude | 27-09-21 | 16:32 | 1

Ze spreken inderdaad alle 1175 vloeiend Afghaans.

Acidstain | 27-09-21 | 16:35

Snap hem niet.
Zonder coronapas of test mag je er niet in.

rein9576 | 27-09-21 | 16:32 | 1

Corona is nog het minste waar je je zorgen om moet maken met die aantallen.
Over een tijdje zijn ziektes als TBC gewoon weer terug van weggeweest.

Vage_eddie | 27-09-21 | 16:45

1200 spotters per week drukt het loon van de gemiddelde spotter. Zo'n spottersmarkt stort op een gegeven moment compleet in.

Bibop | 27-09-21 | 16:31

Ik vermoed dat er zomaar een boel verbouwingsaanvragen van deugende BN-ers binnen kunnen komen. Allemaal een uit- of een opbouw om 1 of meerdere 'ínstromiërs' te kunnen huisvesten. Pakken we er ook direct een stukje verduurzaming bij. Als je gaat deugen moet je het tenslotte wel duurzaam doen.

Note2myself: daar zit een mooi tv-format in, John de Mol bellen.

Von Bliksum | 27-09-21 | 16:31

Ik snap er geen sikkepit van. Vlak nadat Kabul viel, zijn er inderdaad dacht ik iets van 1600 Afghanen geëvacueerd, in de zin van naar Nederland gevlogen.

Maar daarna, toen de laatste Amerikaan daar vertrokken was, zijn die vluchten toch gestopt? Je leest nu toch al weken paniekberichten over hoe het moet met lieden die nog dáár zitten en niet teruggehaald kunnen worden?

Dan zou je toch verwachten dat de 'instroom' terug zakt naar het oude, 'normale' niveau van 700/800 per week? Maar toch waren het er vorige week en de week daarvoor 1200. Hoe kan dat dan?

Dr_Johnson | 27-09-21 | 16:29 | 4

Overigens, die tweet hierboven van Jeremy Mooiman, dat er de afgelopen drie jaar of zo 112 nieuwe sociale huurwoningen zijn bijgebouwd, en er 109 naar statushouders gingen? Je moet denk ik eerst weten hoeveel sociale huurwoningen er in totaal in Zoetermeer zijn, maar het lijkt me al haast een soort grof schandaaltje.

Dr_Johnson | 27-09-21 | 16:34

@Dr_Johnson | 27-09-21 | 16:34: Nee, dat hoef je niet te weten. Als je wachtlijsten hebt en die wil oplossen, kan dat alleen door voor meer huizen te zorgen (of mensen van die lijst te wieberen). Als je dan netto voor 3 huizen zorgt, dan schiet dat niet op. Dan maakt het verder niet uit of je 2, 2000 of een miljoen huizen beheert.

TheEgg | 27-09-21 | 16:57

ik denk dat dit het gevolg is van de vele 10 tallen vliegtuigen vol met vluchtelingen (zonder de juiste papieren) die gedumpt zijn in de landen rondom afghanistan en ene mvr kaag die voordat ze opstapte nog een trip naar die landen heeft gemaakt.. om in eu termen te blijven. de zogenaamde verdeelsleutel?

ko uit groningen | 27-09-21 | 17:01
▼ 1 antwoord verborgen

Nadat ik me eerst nog boos kon maken over dit volslagen bezopen omvolkingsbeleid bemerk ik de laatste tijd steeds meer een groeiende onverschilligheid naar de maatschappij toe in mijzelf. Jongeren die geen huis kunnen vinden maar wel van mening zijn dat 1200 migranten per week prima is? Die arme ondernemers die steen en been klagen over geen personeel kunnen krijgen, maar geen fatsoenlijk loon willen betalen, of iemand ouder dan 45 jaar in dienst willen nemen? De domme meute die alles wat uit Brussel gedicteerd wel prima vindt, ook al moet men daar een Godsvermogen voor gaan betalen? Zoek het maar lekker uit. Ik heb een dak boven mijn hoofd en werk waarmee ik mezelf net kan bedruipen. Alle kartelpartijen stemmers mogen in de stront zakken en mogen niet meer klagen. Nergens over. Ik blijf uiteraard wel PVV stemmen.

Toos Bevergeil | 27-09-21 | 16:28 | 12

Dat gevoel heb ik nou ook... bekijk het maar. Jongeren die geen huis of kamer kunnen krijgen?? Het zal me worst wezen.
Nederland kiest hiervoor!

meneer Q | 27-09-21 | 18:18

@Zapata10 | 27-09-21 | 16:44:
Dat pensioen wordt in de toekomst flink fiscaal afgeroomd om de instroom te kunnen blijven betalen. Reken je maar niet rijk.

meneer Q | 27-09-21 | 18:22
▼ 9 antwoorden verborgen

Volgens het cbs (cijfers 2020) houden ca 385 mensen per week met een NL achtergrond het voor gezien in ons gave land. De meesten gaan naar België en Duitsland, maar het VK wint duidelijk terrein. Rutte zag dat het goed was. NL-ers eruit, kansenparels erin.
www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/dashbo....

Kopieerapparaat | 27-09-21 | 16:25 | 6

@Wattman | 27-09-21 | 16:32: Yep, maar belasting en pensioenafdracht wordt niet meer in Nederland gedaan. Wat denkt u dat dit voor de achterblijvers inhoud? Voor elke werkende zitten er ieder ochtend 5 op de achterbank om ook die mondjes te voeden.

Rotterdammert1965 | 27-09-21 | 16:34

@Rotterdammert1965 | 27-09-21 | 16:34:

Je betaalt vaak gewoon inkomstenbelasting in Nederland, zeker als je recht hebt op hypotheekrenteaftrek Ook je pensioen afdracht gaat gewoon door als je in Nederland blijft werken.

Wattman | 27-09-21 | 16:38

@Wattman | 27-09-21 | 16:38: Het groeiende aantal vertrekkers naar het VK zie je niet meer terug. Een deel blijft misschien in de grensstreek, maar dat is maar een gering deel.

Kopieerapparaat | 27-09-21 | 16:49
▼ 3 antwoorden verborgen

Opzouten !

johnyl | 27-09-21 | 16:23 | 2

Duidelijke onderbouwing ook.

Kopieerapparaat | 27-09-21 | 16:50

@Kopieerapparaat | 27-09-21 | 16:50:
Want ja, zonder die onderbouwing snapt Kopieerapparaat natuurlijk niet waarom +1200 in een week weleens een probleem zou kunnen zijn.
Maar dat ligt dan natuurlijk niet aan Kopieerapparaat en derhalve is iedereen op deze site Kopieerapparaat een uitvoerige onderbouwing verschuldigd, ook als deze meermaals stukgetrapte open deuren moet omvatten,.

Waarom vind je het trouwens geen duidelijke onderbouwing?
Dat lees ik namelijk weer nergens terug...

Vage_eddie | 27-09-21 | 17:03

Bouw goedkope Sovjet-flats, zonder enige luxe.
Geef enkel voedselbonnen en sluit ze uit van medische zorg en onderwijs (dat laatste is hoe dan ook zinloos). Dan wordt Nederland ineens een stuk minder aantrekkelijk voor dat tuig.

En voor degenen die hiet al zitten: hef op elke betaling naar het thuisfront een belasting van 50%. Maak Nederland nèt zo onaantrekkelijk voor de nieuwkomers als voor de autochtone bevolking!

McPhart | 27-09-21 | 16:22 | 2

"Maak Nederland nèt zo onaantrekkelijk voor de nieuwkomers als voor de autochtone bevolking!"
Haha, inderdaad!
Je zou ze een week na aankomst al lastig moeten gaan vallen met brieven over energietarieven, onbegrijpelijke plannen over "vergroening" van hun woning, met bijbehorende wurgconstructies met enerzijds sancties en prijsstijgingen en anderzijds subsidies en toeslagen.
Eens kijken of de Miele dan nog lekkerder draait dan de tobbe thuis.

Vage_eddie | 27-09-21 | 16:49

Deze tegel wil ik even besteden om een vraag te stellen waar wellicht iemand hier een antwoord op heeft.

Waarom precies moeten wij een hoop mensen opvangen (lees inburgeren voor zo ver dat gaat dan) wanneer er ergens de pleuris uitbreekt. Er is gezeik dus hoppa naar West Europa is wel een beetje doorgeslagen.

Baksteenbakker | 27-09-21 | 16:22 | 3

verdienmodel voor een hele keten betrokkenen, industrie op zich.

UpdateAvailable | 27-09-21 | 16:25

Omdat een lobby op en duur een eigen organisme, met eigen behoeftes wordt.
Wat begon als oprechte beweging ter begunstiging van wat humaniteit her en der, is verworden tot een aanbod leverend organisme dat continu voeding nodig heeft om zichzelf in leven te houden. Als je het hebt over uit de hand gelopen hobbies; dit is er een.

Vage_eddie | 27-09-21 | 16:53

Het begint mij steeds minder te interesseren.
Dit is wat het nederlandse volk schijnbaar wil.
Ik trek mijn eigen plan, en houd enkel nog rekening met mijzelf

Het leven is zwaar | 27-09-21 | 16:17 | 6

Ja, heb ik na de laatste verkiezingen ook besloten. Men WIL niet anders. Asiel-deugen, Klimaat-deugen, Eu-deugen, Grote overheid. Ik begrijp niets meer van de Nederlanders. Dus moet ik ook afstand nemen.

helodia | 27-09-21 | 16:32

Het is in en in triest maar wel waar. Vroeghe was ik tots op dit landje nu schaam ik me ervoor. Het zal mijn tijd nog wel uitdienen. Visieloze deugdebielen, omschrijft het NL volk best goed.

rampelaar | 27-09-21 | 17:01

Je bent niet de enige die zo denkt.

meneer Q | 27-09-21 | 18:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Mark en Wimpie hebben er een klerebende van gemaakt.

hallevvezool | 27-09-21 | 16:16

Hoe zijn ze hier gekomen eigenlijk? Vliegtuig kom je toch ook niet zomaar meer in. Of hebben ze in Afrika ook op iedere 30 min een priklocatie?
Bang voor een opleving van mazelen, pokken of DTP of de introductie van Ebola bv is dan weer niemand van die angsthazen.

Wachtmaar! | 27-09-21 | 16:16

Hoeveel 1ste aanvragen betreft het hier? Hoeveel herhaalde aanvragen? Hoeveel asielaanvragen van personen die wél hun eigen broek op kunnen houden? Hoeveel gezinsherenigingen van gezinnen die door de staat moeten worden onderhouden?
En waar moeten al deze mensen dan wonen?
vragen, vragen...

naglfar | 27-09-21 | 16:16 | 2

het zijn asielvragen, dus zeker geen lui die hun eigen broek kunnen ophouden.
Degenen die dat wel kunnen die komen óf rechtstreeks binnen (EU-migranten) óf via bedrijven die expats inhuren.

UpdateAvailable | 27-09-21 | 16:28

@UpdateAvailable | 27-09-21 | 16:28: Dei kans achtte ik ook al klein. Zeg maar die ene gelukte asielzoeker die wel een baan heeft en daarom een itempje krijgt in een NPO-actualiteitenprogramma.

naglfar | 27-09-21 | 16:42

Het energieverbruik van de Westerling is te hoog en zal moeten afnemen per hoofd anders kun je die milieu doelen nooit halen. Maar dan wel complete volkeren importeren. Wat wil de overheid nou?

Deflatiemonster | 27-09-21 | 16:14

Als het mag wil ik graag een voorbeeldje geven uit mijn eigen regio. Daar is twintig jaar geleden al besloten om het grootste deel van de sociale huurwoningen in de verkoop te doen, en zijn er in de tussentijd weinig tot geen woningen in deze categorie voor teruggekomen. Er wordt al twintig jaar verteld dat er geen geld is, geen ruimte, niet in het groen bouwen, en in de laatste jaren is daar dan ook nog de verhuurdersheffing en het stikstofverhaal bijgekomen. Maar! Wat schetst mijn verbazing? Er is nu een projectontwikkelaar die met een mooi verhaal op de voorpagina's staat joh! Die wil namelijk graag 2500 woningen naast ons stadje bouwen, met allerlei voorzieningen, maar dus niet voor Nederlandse jongens en meiden, maar voor voornamelijk Poolse uitzendkrachten. Dus voor mij en honderdduizenden anderen is er zogenaamd geen werk, geen ruimte en hangt er teveel stikstof in de lucht, maar voor een paar duizend goedkope arbeidskrachten uit het buitenland is er ineens wél van alles mogelijk? Gelukkig is de gemeente het er niet zo mee eens geloof ik, maar het is mij wel pijnlijk duidelijk waar de prioriteiten van sommige Nederlanders liggen. Liever niet hun eigen volk aan een baan helpen tegen een vrij normaal en bescheiden salaris, maar wel huizen willen bouwen voor goedkopere arbeidskrachten uit het buitenland? Ook is het dus nog steeds zo dat asielzoekers nog steeds voorrang krijgen op sociale huurwoningen in deze regio, ook al wordt er gezegd van niet. Een Syriër die mij vroeg waar hij heen moest liet mij namelijk een papiertje zien met een adres er op. Hij had die woning toegewezen gekregen. Ik wacht al twintig jaar. Ligt niet aan mij hoor. Ligt echt aan jullie. (Jullie = degenen die zich aangesproken voelen!)

VBO_B_Niveau | 27-09-21 | 16:12 | 13

@ger1306 | 27-09-21 | 16:30: Ik kan zien dat jij wél ervaring hebt met je Poolse collega's. Ik zie hetzelfde hoor. En werken kunnen ze ook al niet.

VBO_B_Niveau | 27-09-21 | 16:38

Nog een opmerking : " graag 2500 woningen naast ons stadje bouwen, met allerlei voorzieningen, maar dus niet voor Nederlandse jongens en meiden, maar voor voornamelijk Poolse uitzendkrachten. Dus voor mij en honderdduizenden anderen is er zogenaamd geen werk. " u bent dus werkeloos en woont nog bij moeder thuis ??

Zwizalletju | 27-09-21 | 16:43
▼ 10 antwoorden verborgen

Buitenlanders eerst. De kruimels voor de Nederlanders. Dat is dus officieel beleid.

jochum1980 | 27-09-21 | 16:08

"Nou we zijn een rijk land en kunnen best wel wat mensen opvangen"
"Jij bent welkom, welkom in mijn land"
"Hoe zou jij het vinden als je huis en haard moet achterlaten?"
vervolgens:
..."Ga je ook mee naar het woonprotest in Amsterdam?"
Ik kan eigenlijk niets meer dan heel hard lachen om dit soort lui.
Janken dat ze geen huis kunnen krijgen. Nou dat is dus omdat je vindt dat iedereen maar hier mag komen wonen en de EU zo onwijs gaaf is.

Ik woon in een goede buurt. Supermarkten op loopafstand, auto voor de deur. Bepaalde "banlieus" hoef ik me dus nooit te vertonen en hou het tot een minimum aan/geen interactie met bepaalde groepen. Misschien alvast wat extra sparen om de buurt in een gated community te veranderen te zijner tijd.

benbenieuwd2021 | 27-09-21 | 16:08 | 2

Wie heeft er tijd voor dat soort ongein? Ik moet gewoon werken hoor, ik heb echt geen tijd voor een woonprotest in Amsterdam - niet dat ik daar wil zijn...

Anoniemtje | 27-09-21 | 16:17

Dat protest was op zondag ofzo toch? Moet je dan ook werken?

Lorejas | 27-09-21 | 16:29

Weer 1200 spotters

Opblaas_boot | 27-09-21 | 16:07 | 2

Spot er maar mee.

J.Cash | 27-09-21 | 16:09

Hier gaan we weer. Nee, er zijn geen 12 honderd mensen met een gloednieuwe Miele, 10,000 euro om hun huis in te richten, en 'onze' huizen bezetten.

Die arme lui liggen allemaal op britsen in asielzoekerscentra te wachten op een beetje menselijkheid. (disclaimer: er zitten een paar rotte appels tussen)

Maar goed, laten we het eens over de problemen hebben.

We hebben te weinig huizen.
We hebben teveel ouderen.
we hebben te weinig arbeidskracht.
We hebben teveel steuntrekkers.
We hebben arbeidsmigranten nodig
Waarom kunnen we vluchtelingen niet alvast laten gaan werken zodra ze binnen komen?
Iedereen kan cement mixen toch?
Dan nog eventjes onze boerenproductie dempen. We zijn het op 1 na grootste exportland van landbouwproducten na Amerika. Dat kan best minder.
Dan huizen bouwen voor al onze starters, al onze verloren zielen en daar passen best nog wel wat asielzoekers tussen die goede intenties hebben.

Nu welke partij gaat dit regelen?

GrandMechantLoup | 27-09-21 | 16:07 | 12

@GrandMechantLoup | 27-09-21 | 16:34: nou. daar ben ik het dan weer wel mee eens, die AOW en kinderbijslag
bevolkingsgroei is wat wel wel kunnen en moeten stoppen. Het is een piramidespel. Nu door de zure appel van scheve opbouw bijten, voorkomt dat hetzelfde over 100 jaar gebeurt met veel meer medelanders. Eeuwige groei is een utopie, en ontkennen van de werkelijkheid

Dr.Utker | 27-09-21 | 17:06

@Opblaas_boot | 27-09-21 | 16:14:

Humaniteit is gewoon een ander woord voor menselijkheid.

In ieder geval is het een verliezend spel, want de mensen die vanuit de ogen van menselijkheid iets nodig hebben reproduceren als bacterien.

Help er 1, en er zijn 10 nieuwe gekomen die daarna hulp nodig hebben.

Het is een gebed zonder einde.

Menselijk naar onszelf zou zijn om hier mee op te houden, het werkt niet en het is onszelf tot enorme last.

Anoniemtje | 27-09-21 | 17:56

@GrandMechantLoup | 27-09-21 | 16:34:

Wat dacht je voor alleen kinderbijslag op basis van discrminatie? De aanwas in Nederland komt overigens vooral door migratie...

Anoniemtje | 27-09-21 | 17:58
▼ 9 antwoorden verborgen

Over een jaar of 30 lopen we allemaal in een jurk en zijn we verplicht te geloven in een sprookjesgod.

JodokusDraadnagel | 27-09-21 | 16:06 | 4

Niet zo aanstellen @J.Cash

VanBukkem | 27-09-21 | 16:44

Nee we lopen in een jurk omdat we niet weten wat een man of een vrouw is, we blijven geloven in het sprookjesboek van de liberale democratie en zijn verplicht aan te nemen dat het beleid van deze maand het beste beleid is en het niet tegengesproken mag worden omdat je anders een ketter bent. Zien jullie nog steeds niet dat er een inversie geweest is? Die moslims zijn geen probleem straks, als die een probleem dreigen te worden halen ze weer andere naar binnen.

Caesar.is.Keizer | 27-09-21 | 17:01

Optimist.
Je moet maar hopen dat lopen nog gaat wanneer de zorg onbetaalbaar is geworden.

Vage_eddie | 27-09-21 | 17:05
▼ 1 antwoord verborgen

Is er nou echt niemand, buiten Greet, in politiek Den Haag die bij zichzelf denkt ‘1200 per week, dat kan toch niet goed blijven gaan?’

Wijze uit het Oosten | 27-09-21 | 16:04 | 3

Greet denkt aan de nederlanders, de rest is blijkbaar te dom om te poepen, dus denken ze alleen met de uitgezette partijstrategie mee (en zichzelf). Denk/praat je niet mee, dan kan je wieberen (hoi, Mona). Greet heeft een groot voordeel t.o.v. alle andere partijen, de PVV heeft maar 1 lid, Greet himself.

Penus Decoratus | 27-09-21 | 16:21

@Penus Decoratus | 27-09-21 | 16:21: Greet heeft naar verluidt ook maar 1 lid

Glasgow Argus | 27-09-21 | 16:31

@Glasgow Argus | 27-09-21 | 16:31: Zou niet best zijn als het er meer zijn.

EEnzame SchizofrEEN | 27-09-21 | 17:14

En de VVD weer twee zetels erbij. Het lijkt wel of de instroom ook direct stemrecht heeft. Hoe groter de puinhoop hoe groter de VVD. Verder doe ik natuurlijk het zwijgen ertoe over deze rampzalige immigratie anders ik rasies en populist.

Zapata10 | 27-09-21 | 16:03 | 2

Wat maakt het nog uit. Termen als racist, wappie en populist zijn ondertussen geuzenamen geworden.

GoedGaan | 27-09-21 | 16:07

Hoe onzekerder de tijden, hoe meer mensen zich vastklampen aan wat ze kennen: in dit geval de VVD met premier Rutte. Voor veel (bange) mensen is Mark Rutte de enige zekerheid in deze bange dagen.

VanBukkem | 27-09-21 | 16:12

Ligt het aan mij of zien we een licht stijgende lijn? Van 400 vorig jaar om deze tijd naar huppa 1200 deze week. Alsof het niks is.
"Je bent weeeelkom in mijn laaaand."

VanBukkem | 27-09-21 | 16:02 | 6

Ik heb het opgegeven. Ik heb zoiets van laat het dan maar gebeuren ook. Een meerderheid van de NL bevolking wil dit blijkbaar (of is te stom om het te snappen.)
Na mij de zondvloed.

VanBukkem | 27-09-21 | 16:09

@VanBukkem | 27-09-21 | 16:09:
We gaan het ook nooit meer stoppen, want grondstoffen zijn belangrijker dan mensen. Zelfs een burgeroorlog zal ze niet stoppen. Hopen ze waarschijnlijk zelfs op.

Wachtmaar! | 27-09-21 | 16:38

Volgens mij komt dit direct door het feit dat er nu niemand politiek verantwoordelijk is te houden. Het kabinet is demissionair en de verkiezingspraatjes zijn al geweest...

Vage_eddie | 27-09-21 | 17:06
▼ 3 antwoorden verborgen

En we staan erbij en kijken er naar....

Zwezerik | 27-09-21 | 16:02 | 2

Filmtip : Bac Nord (netflix) over de ghettos in Marseille.

Pietie | 27-09-21 | 16:21

Bedankt voor de tip! Vorig jaar nog doorheen gereden. Net film gezien. Doffe ellende.

Quattro Stagioni | 27-09-21 | 23:28

Komen ze vliegen, of komen ze lopend die walkie tolkie?
“Over en sluiten”.

Ruimedenker | 27-09-21 | 16:01

Gelukkig wel 3 woningen erbij voor de inboorlingen, tijd voor een feessie!

LoesjeP | 27-09-21 | 16:00

In Amerika zijn 2 bordercontrol agents die gewoon hun werk deden, dus mensen bij grens tegen houden, op non actief gezet. Maar er is geen complot gaande ofzo.

nutsniet | 27-09-21 | 16:00 | 1

Het kunnen maken en uitvoeren van beleid is compleet gegijzeld door beeldvorming. Weiger je een vluchteling, dan ben je een racist.
Het grappige is dat de lui die dat het hardst roepen vaak tegen het communisme aanschurken. Dus er moeten ook nog genoeg centjes zijn voor collectieve verzekering, huursubsidie, kU(dt)Nst!, etc.
Zodra je daar aan komt ben je namelijk weer een gore kapitalist.
Dat je niet best of both worlds kan hebben en niet EN alles in de uitverkoop kan gooien aan buitenlanders EN niet alles zomaar kan bekostigen binnenlands, is ze vreemd.

Er is maar één manier om die hardnekkige beeldvorming de nek om te draaien, en dat is ervoor zorgen dat alle idealistische weldoeners het ook krapper krijgen. Edoch acht ik ze dan alsnog in staat om dan enkel de rol van investeerders en grootkapitaal aan te wijzen.

Vage_eddie | 27-09-21 | 17:14

Het schijnt toch niet zo erg te zijn als altijd bij GS beweerd wordt want de vvd heeft er gewoon weer een zetel bij. Het is iets van iemand die in een spuitende tuinslang kijkt en roept om de kraan vlug dicht te draaien.

jan huppeldepup | 27-09-21 | 15:58 | 3

Wanneer de gemeenteraadsverkiezingen eraan komen gaat de VVD weer traditie getrouw roepen dat we een strenger migratiebeleid moeten gaan uitvoeren. Na de verkiezingen hoor je ze daar niet meer over.

Xbitt | 27-09-21 | 16:01

heeft veel te maken met de media die overwegend links is en dit soort wanstaltige zaken nooit in hun krant zullen zetten. Ergo: mensen worden simpel gehouden en stemmen op dit figuur.

appeltjesgroeneweide | 27-09-21 | 16:01

@Xbitt | 27-09-21 | 16:01: Daarom ook: vraag wat ze in de afgelopen periode op dat gebied concreet en aantoonbaar hebben bereikt. Hoeveel afgewezen asielzoekers zijn er daadwerkelijk uitgereisd? Hoeveel uitgeprocedeerden zijn er via de uitzetcentra in Rotterdam en Soesterberg daadwerkelijk teruggestuurd naar hun land van herkomst?
DAAR gaat het om, niet om al die mooie plannen!

Spie | 27-09-21 | 16:11

Schandalig en onbegrijpelijk in het dichtst bevolkte land op het Europese continent.

J.P.Drapeau | 27-09-21 | 15:56 | 1

Vreemd eigenlijk.
Als ik 1100ml melk in een kom van 1L wil gieten, krijg ik te horen dat ie vol is. Zeg je zoiets over +1200 vluchtelingen in een klein land, ben je ineens racist.

Vage_eddie | 27-09-21 | 17:17

Er komt een moment dat diegenen hier met enig geld en enige hersencapaciteit hun spulletjes verkopen en de Caraïben, of zoiets, op gaan zoeken.
En dan?

J-van-de-Bontekoe | 27-09-21 | 15:55 | 1

Die mensen genieten dan van ene heerlijke oude dag.
Nog 10 jaar en dan ben ik ook weg.

Rotterdammert1965 | 27-09-21 | 16:45

Hoe spreek je dat nou uit? Is het nou een strak [twaalF honderd] of [twaalUF honderd]? Of is dat laatste dialect?

Leptob | 27-09-21 | 15:55 | 2

Het komt oorspronkelijk van twa-lîf (twee-blad), dus twalef heeft goede papieren.

J.P.Drapeau | 27-09-21 | 15:59

'Outkiering' is hoe je het goed uitspreekt.

Baksteenbakker | 27-09-21 | 16:01

11000 wachten er op een woning... Holy fuck en we komen al woningen tekort. Valt hier nog tegenop te bouwen??

Lompelul | 27-09-21 | 15:55 | 3

Nee dus.

J-van-de-Bontekoe | 27-09-21 | 15:56

Jawel. De hele Randstad volbouwen. Hier en daar nog een klein parkje en klaar is het.

Pietie | 27-09-21 | 16:12

Natuurlijk valt hier tegenop te bouwen.
Ze gaan deze +1200 gewoon gebruiken om een soort extra urgentie te verlenen aan het wegbonjouren van de boeren.
Waarom een noodstop maken wanneer je ook gewoon het hek eruit kan rammen? Bah

Vage_eddie | 27-09-21 | 17:19

Dat is in 10 jaar een stad groter als heel Rotterdam erbij. HEEL ROTTERDAM.

enkelereisretour | 27-09-21 | 15:55 | 1

Zaten we al niet jaarlijks op een stad ter grote van Den Helder of zo?

J-van-de-Bontekoe | 27-09-21 | 15:57

Wanneer stopt dit nu eens?

VP732 | 27-09-21 | 15:53 | 4

@VP732 | 27-09-21 | 16:10: DOE dat dan ook, stelletje kutlandgenoten! Hoe vaak wil je nog bedrogen worden door leugenachtige politici? Ik heb al sinds zijn benoeming tot politiek leider in 1982 niet meer op de VVD gestemd omdat een blionde toen al kon zien, dat hij uit een heel ander hout was gesneden dan zijn voorganger, Hans Wiegel. De man is absoluut geen liberaal, eerder een socialist en heeft zelfs geen flauw benul van wat 'liberaal' inhoudt.

Spie | 27-09-21 | 16:17

@Spie | 27-09-21 | 16:17: Helemaal eens. Echter is dit niet hoe de kartel stemmer in elkaar steekt. Het mantra van de kartel stemmer is "Het is nou eenmaal zo, het is wat het is, het is niet anders, je doet er niks aan." Het directe gevolg is dat het zo blijft en er ook inderdaad niks aan gedaan wordt.

maxrelax | 27-09-21 | 17:20
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom MELDEN @Op1, @jinek en dergelijke hier nooit iets over?

Verderkijkert | 27-09-21 | 15:53 | 2

linkse kliek

vokfeez | 27-09-21 | 15:59

Verdienmodel. Die hebben genoeg poet geharkt om dadelijk de pleitvaart te nemen naar 1 of ander tropisch oord.

Rotterdammert1965 | 27-09-21 | 16:47

Mijn vader zou zeggen :”Gooi ze in een “sheltertje”.
Dat was een groene dikke legertent zonder grondzeil.
In Groningen is plek zat voor een mooie camping.

J.Cash | 27-09-21 | 15:53 | 2

Waarom nou weer bij ons?
Den Haag laat ze binnen, daar graag ook de problemen laten.

Opblaas_boot | 27-09-21 | 16:06

Ik begrijp gewoon niet dat deze waanzin maar gewoon door mag gaan en stop eens met het woord asielzoekers. Als een land geen fatsoenlijk immigratiebeleid heeft is het een beestenbende.
Rutte, stop met lachen en ga eens voor Nederland zorgen, we zitten al aan de sociale afgrond, schaam U.

hagelkruis | 27-09-21 | 15:52 | 1

Hahahaha, aldus Rutte.

J.Cash | 27-09-21 | 15:55

Wanneer moeten wij blanken negatieve families gaan maken?

Kaas de Vies | 27-09-21 | 15:52 | 4

@GoedGaan | 27-09-21 | 16:10:
Oh gelukkig! Dat wist ik niet! Ik ben blank! Hoezee! Wat een verademing na al dat krampachtige gedoe.

Nivelleermarionet | 27-09-21 | 16:40

@GoedGaan | 27-09-21 | 16:10:
Ik houd het ook bij de enige juiste kleuren. Blank en bruin. De rest die met wit en zwart aan komt zetten is kleurenblind.

helodia | 27-09-21 | 16:40
▼ 1 antwoord verborgen

Net zoveel als in Denemarken IN EEN JAAR. Maar de Tweede Kamer heeft al besloten om NIET te bestuderen hoe die Denen dat toch flikken.

JP Balkenbrij | 27-09-21 | 15:51 | 5

@Ad Hominem Tu Quoque | 27-09-21 | 15:58:
En dat per week zelfs….
Moslims zorgen echt goed voor elkaar.
Beter dan die racisten in Europa…. Kuch.. hatsjiegratisgeld..

Ruimedenker | 27-09-21 | 16:03

@Ruimedenker | 27-09-21 | 15:52:

35% van de inwoners van Saoedi-Arabië (zo schrijf je dat in het Nederlands) zijn van buitenlandse afkomst. Het leeuwendeel zijn miljoenen vluchtelingen uit o.a. Myanmar, Syrië, Palestina en Irak.

GrandMechantLoup | 27-09-21 | 16:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat zijn 4 torenflats van 12 hoog per week dus.

namur62 | 27-09-21 | 15:50 | 1

Liever gaan ze werken met 1 grot van 48 diep.

Vage_eddie | 27-09-21 | 17:21

Meer meer meer... popcorn time

feiten_en _cijfers | 27-09-21 | 15:49

Meteen aan het werk zeten in de bouw. Meest eerlijke manier om huizentekort op te lossen.

geheelvergeter | 27-09-21 | 15:49 | 3

Ze komen hier voor het gratis geld, niets meer en niets minder.

hagelkruis | 27-09-21 | 15:53

Waarom zou je gaan werken als je sowieso al pak-m-beet 1000 euro in de maand krijgt, plus een gratis huis plus een Miele. 1000 Euro in de maand, dat is meer dan een gemiddeld jaarloon in Eritrea. En een blik witte bonen in tomatensaus kost bijna niks bij de Aldi. Hee, wat wil een mens nog meer?

VanBukkem | 27-09-21 | 16:07

Heeft u de kwaliteit gezien in die landen? Is nu al moeilijk enig gekwalificeerd personeel te vinden voor de bouw. Een huis bouwen vereist vakkennis.

Rotterdammert1965 | 27-09-21 | 16:49

Belangrijk filmpje wel van Wilders. Dit weekend nog aangehaald bij een deuger. Toen die de cijfers hoorde bond die toch wel in, er zat blijkbaar toch wel een kern van waarheid in.

SailingDuck | 27-09-21 | 15:49 | 4

@appeltjesgroeneweide | 27-09-21 | 15:59: Zo'n familie heb ik ook. Het is diep treurig. Koste wat het kost willen ze stemmen op partijen die wegkijken. En altijd moeten de daders een nieuwe kans krijgen, want ze hebben het vast en zeker slecht gehad in hun jeugd.

helodia | 27-09-21 | 16:45

@helodia | 27-09-21 | 16:45: U dus ook. Weet u, ik zou het op moeten geven. Ook hier in deze burelen. Maar als iets is waar je je altijd hard voor moet maken dan is het de toekomst van je land. En dan met name vanwege de toekomst van je kinderen en diens kinderen. Maar ik verwijt het vooral de media. Er hoeft maar 1 keer in de Volskrant of NRC te staan dat Rutte tegenwoordig 1200 mensen per week importeert en het is afgelopen met de VVD en godbetere D66. Dan worden ze wakker omdat hij enige bron van informatie (linkse kranten en linkse NPO) hen dit verteld. Zo droevig dit.

appeltjesgroeneweide | 27-09-21 | 18:00

@helodia | 27-09-21 | 16:45: Een keer in een jeugdgevangenis op educatief bezoek geweest. Veel jongeren zitten daar inderdaad omdat ze een slechte jeugd hebben gehad. Maar wat de medewerkers daar zeiden: er zijn nog meer jongeren met een slechte jeugd die wel uit de bajes blijven. Deze lui moeten straf krijgen, maar je kunt mensen niet afschrijven op hun 16e, dus ook 2e kans.

Incitatus | 27-09-21 | 18:22
▼ 1 antwoord verborgen

Ik snap dat Rutte beveiligd moet worden.

de euro middenweg | 27-09-21 | 15:49 | 3

Ze zullen toch niet alle 1200 terroristen zijn?

J-van-de-Bontekoe | 27-09-21 | 15:58

@jan huppeldepup | 27-09-21 | 16:01: Discriminatie! Alsof homo's geen terrorist mogen zijn. :-)

antagonist | 27-09-21 | 16:46

1200 splijtzwammen erbij.

Madame Poitiers | 27-09-21 | 15:49

dat ze binnen komen is een feit, maar gaan er niet ook een paar terug? Zo niet, waarom niet?

vokfeez | 27-09-21 | 15:48 | 3

De landen van herkomst werken actief mee aan het dumpen van hun uitschot en zwervers.

Madame Poitiers | 27-09-21 | 15:50

Omdat ze het te druk met formeren hebben.

jochum1980 | 27-09-21 | 15:56

Deze landen hebben een balans post ‘buitenlandse deviezen’ en die houden ze graag in stand.

Astroturfer | 27-09-21 | 20:41

Blijven niet allemaal plakken hoor, veel gaat Zurück.

Hoolicool75 | 27-09-21 | 15:47 | 3

Ja, op vakantie.

impy | 27-09-21 | 15:51

Omdat ze hun zwembroek vergeten zijn?

Ruimedenker | 27-09-21 | 15:53

@Ruimedenker | 27-09-21 | 15:53:
Om even een envelopje cash te brengen, met instructies voor het nareizen, en een kaartje met de gegevens van een goede advocaat en wat instanties.

Vage_eddie | 27-09-21 | 17:22

Steeds.Maar.Meer. ...!

Patrick-Haemers | 27-09-21 | 15:46

Schandalig. Een mislukte minpres met zijn mislukte importbeleid

appeltjesgroeneweide | 27-09-21 | 15:46 | 1

Zou hij zich realiseren dat dit ook meer Mocro Mafia oplevert.

Astroturfer | 27-09-21 | 20:40

Sjezus, 1200 is het nieuwe 500?

pibasso | 27-09-21 | 15:45 | 1

Nou inderdaad zeg.
Snapt niemand in Den Haag dat je hier niet tegenaan kunt bouwen? Laat staan tegenaan integreren?

sioux_ | 27-09-21 | 19:44

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com