Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LOL. Nieuwsuur-repo over (drugs)criminaliteit 020

Auto rijdt door rood, strafrechtadvocaat draagt geen gordel & burgemeester met cocaïne-verleden geeft schuld aan Zuidas en Makelaars

Het was weer genieten gisteravond bij Nieuwsuur in de repo over Mocro-tuig van de richel. Femke Halsema - bekend van wapenbezit in ambstwoningen en de bekentenis dat ze wel eens een snuif Denk-poeder boven de jeugdige kaakklem heeft gedeponeerd - hield weer eens een hartgrondig pleidooi voor meer pliesies en nog meer coaches. En daarbij, de Mocro-maffia mag je ook geen Mocro-maffia noemen, want die Mocro's bestaan vooral uit Keesje en Pietje, Italianen, Antillianen en *schoorvoetend* hier en daar wat Mocro's. Maar die Mocro-kinders kunnen er allemaal niks aan doen op hun snelgeld-scootertjes! Het is allemaal de schuld van snuivende Zuidassers, Funda-tuigh dat de huizenprijzen in Amsterdam richting de zes ton masseert zodat er geen pliesie meer kan wonen & advocaten in dikke Mercedii die de regels aan hun laars lappen. 

Mercedes Vito

Kijk, daar begint het mee. Totale wetteloosheid

Reaguursels

Inloggen

Drugs-test met groen vinkje, voor alle overheidsgebouwen?

W_F | 18-09-21 | 18:45

De strafmaat is gewoon veel te laag dus blijf je dit houden . Doodstraf ben je er het snelst vanaf.

kuus | 18-09-21 | 18:42 | 1

Gewoon vrijgeven al die shit.

Asteroid-B612 | 18-09-21 | 21:52

Oplossing:
Overheid laat productie van cannabis toe en heft accijns.
Overheid produceert cocaine (net als vroeger) en XTC en dit is op recept verkrijgbaar.
Sukkels gebruiken dit dan, Gaan op tijd dood, wat ruimte oplevert en een lagere AOW leeftijd.
De accijns wordt gebruikt voor... ehhh

Jan Lange3373 | 18-09-21 | 18:15 | 1

Het hele onderwijsbudget van de staat Colorado wordt al jaren bekostigd met belasting op wiet.

Asteroid-B612 | 18-09-21 | 21:58

Zijn er in die uithaalbranche ook officiele leerplekken en stageplaatsen?

Ik vraag dat namens een buurjongen.
En zijn zusje voegt er aan toe: wordt er ook een beetje aan inclusiviteit gedaan? Qua man/vrouw, culturele achtergrond, LHBGT etc.

michelpen | 18-09-21 | 18:10 | 1

Sorry, bij het verkeerde artikel geplaatst.

Hoewel ook deze over drugs gaat, beperkt bovenstaand artikel zich vooral tot Halsema cs. Die ons er van willen overtuigen dat het allemaal vooral niets met de import van marrokanen te maken heeft....
die import waar Halsema's GL zich altijd zo hard heeft gemaakt, en nog steeds maakt....

michelpen | 18-09-21 | 18:26

Weer een nieuwe misdaadmode: Ondermijning

“ Het begrip ondermijning krijgt pas echt vleugels bij de publicatie van het boek van Pieter Tops en Jan Tromp (2017). Tops is hoogleraar Bestuurskunde aan de Tilburg University (en voormalig lid van de Raad van Bestuur van de Politieacademie). Tromp is journalist en oud adjunct-hoofdredacteur van de Volkrant. In een aantrekkelijke stijl schetsen ze de opkomst van de drugsindustrie, de Brabantse context daarvan en vooral de culturele tradities waarbinnen deze kan wortelen. Het boek wordt uitgegeven bij een algemene uitgeverij en is een relatieve bestseller. Het begrip begint na deze publicatie aan een gestage opmars in de publieke opinie en krijgt ook politiek momentum. Figuur 1 is een weergave van de trend in het gebruik van het begrip ondermijning via Google Trends.7”
Klik: www.bjutijdschriften.nl/tijdschrift/t...

theo-is-dood | 18-09-21 | 18:08

Het is heel simpel, de drugs handel pak je aan op twee manieren.

1. Keihard campagne voeren tegen gebruik van drugs. Laat schokkende beelden zien wat de drugshandel doet en waarom jij dat stomme pilletje gewoon niet moet nemen.

2. Breng een legaal alternatief op de markt dat door de overheid is gecontroleerd en geproduceerd. Als je dan toch zonnodig niet zonder pilletje kan, dan maar een legale. Kan je in ieder geval nog zeggen dat je de drugsmafia niet steunt.

76435 | 18-09-21 | 15:41 | 2

In een notendop de meest doelmatige aanpak, amen!

deBar | 18-09-21 | 15:58

Verplicht afbeeldingen van MJ zonder neus op drugs verpakkingen.

W_F | 18-09-21 | 18:46

Weski hoort er gewoon bij hoor. Niet voor niets dat Holleeder een advocaat liet vermoorden. Verder laat Hilversum zich graag in met zulk soort figuren. Zie ook talkshow voor het broertje van mussa

Snap_het_ook_niet | 18-09-21 | 15:06

Voor law & order moet je natuurlijk niet bij GL zijn, dus van de burgemeester hebben we niets te verwachten.
Alles wordt gedoogd in Mokum. Zelfs trams rijden door rood en de politie kijkt er naar. Altijd andere prioriteiten.

DrFibonacci | 18-09-21 | 14:57

Het recept van veel van die jongeren: een uitkering voor de vaste lasten en wat zwart werk voor een leuk leven.

Abu Bachouca | 18-09-21 | 14:32

Gewoon alles legaliseren. Wie zich boven de 18 helemaal naar de kloten wil spuiten/slikken/snuiven moet dat lekker zelf weten. Mooie legale handel van maken, belasting en accijnzen heffen, ook nog goed voor de staatskas.

Azijnist | 18-09-21 | 13:56 | 2

Of bij een snuif cocaïne, er een gratis overdosis bij doen. Dan houdt het snel op.

echtpaul | 18-09-21 | 16:26

Het begint vaak al onder de 18. Dus laat ze maar lekker aan de coke, xtc en meth gaan, zolang het maar niet mijn eigen kinderen zijn.

Jackson | 18-09-21 | 19:13

Engeland wilde ooit opium verkopen in China. De chinezen, die de vernietigende kracht van opium kenden zeiden nee. Engeland begon een oorlog en China verloor. Als verliezer moest China Hong Kong aan Engeland afstaan (voor een periode). In Hong Kong was de opiumhandel vrij. De chinezen zijn dit niet vergeten.

Vandaag betreuren het westen het dat Engeland Hong Kong moest verlaten, want China is een dictatuur.

Arachne | 18-09-21 | 13:31 | 2

't wordt betreurd om het verlies, als die Engelsen dit niet gedaan hadden ,was Hong Kong een backwater geweest zoals te rest van China tot midden jaren 90.

ReyNemaattori | 18-09-21 | 14:57

De hele wereld weet al decennia dat Amsterdam voor goede drugs 'the place to be' is. En nu net doen alsof het allemaal zo vreselijk is. De gemiddelde GL stemmer (incl Femke en de kids) staat wekelijks in de rij (tussen de Britten, Belgen, Fransen en Duitsers) bij de koffieshop en maakt de getinte maffia alleen maar machtiger.

derksje | 18-09-21 | 13:07 | 2

Sterker nog, volgens mij wilde halsema af van dat stigma dat Amsterdam draait om sex en drugs... daarmee sloop je ook de halve toeristen sector, je gaat mij nt wijs maken dat buitenlandse jongeren naar Amsterdam komen voor de kades en de architectuur.

ReyNemaattori | 18-09-21 | 14:58

@ReyNemaattori | 18-09-21 | 14:58: Halsema wil communisme. Sex en drugs verbannen en veel geld vragen van de overheid om de stad overeind te houden. Auto's zijn vies..... drugs, hoeren, bezopen tokkies en ranzigheid zijn goed.

derksje | 18-09-21 | 16:15

het blijft vraag en aanbod
coke fabriek weer openen en reguleren.

sinecker | 18-09-21 | 12:57 | 1

Gedogen is een teken van zwakte, dat zei Pim al. Die werd ook maar doodgeschoten door een doorgesnoven linkse betweter.

Johnnie Hansome | 18-09-21 | 13:22

Vrouwe Halsema heeft hier groot gelijk. Daarnaast: de consument is net zo schuldig. Dat hippie-gelul over 'onschuldig gebruik' is complete onzin. Het bloed van Wiersum kleeft ook aan hun handen,

de IJsman | 18-09-21 | 12:54 | 1

Volgens die redenering ben jij dus ook hoofdelijk schuldig aan wat Nederland verkeerd doet of heeft gedaan, immers jij betaald hier gewoon belasting, kiest de mensen die deze fouten maken en profiteert van de fouten uit het verleden.

Is ook precies de denkwijze van BLM... en dat is vaak wel een goede graadmeter of je goed of fout zit in je denk proces.

ReyNemaattori | 18-09-21 | 15:02

Nederland in een inclusief land: met een inteeltig laag IQ kun je voldoende geld verdienen om je hangbankvader en het waggelende tapijt op herenschoenen te onderhouden, terwijl de uitkeringen en toeslagen voor de achtergebleven familie is......

J.Thee.Cohen | 18-09-21 | 12:33 | 1

Hoezo werken? Als jonge crimineel zorg je op tijd voor je wajonguitkering als basis en om aan te tonen bij de rechter en belastingdienst dan je niet van "lucht" (criminaliteit) leeft. Evt. ga je even werken voor een WAO uitkering. Bij de bekende artsen krijg je prachtige verklaringen dat je helaas niet geschikt bent om de handen uit de mouwen te steken. De gemeente vindt het ook prima. Kom je in ieder geval niet langs voor een bijstandsuitkering.

Graaier | 18-09-21 | 12:39

Zoals alles is dit natuurlijk een geldkwestie en stellen van prioriteiten. Je kunt namelijk ook 1000 (?) speciale agenten opleiden die met alles wat ze hebben die cokehandel gaan opdoeken. Maar ja; geld en prioriteiten. Eerste is altijd te weinig want NL en bij de tweede ligt de prioriteit op iftarren en spotters bij fouilleren.

Risingson | 18-09-21 | 12:23 | 1

Tuurlijk als je aan de ene kant geld blijft geven en aan de andere kant alles met de mantel der liefde toedekt (Halsema), dan is het dweilen met de kraan open.

Rdock | 18-09-21 | 12:28

Ze gaan de strijd nooit winnen want het levert gewoon teveel geld op. Mannetjes van 12 die net zoveel verdienen als hun leraar.

Wattman | 18-09-21 | 12:17 | 1

Per week.

Wiezewalakristalix | 18-09-21 | 12:34

Ik heb alleen dit fragment gezien, maar vind Halsema's uitspraken best zinnig. Wat er gezegd wordt over de mocromaffia komt trouwens niet uit haar mond, maar uit die van de advocaat...

Hendrick9999 | 18-09-21 | 12:11 | 4

@Rdock | 18-09-21 | 12:26: dat is ook totaal belachelijk, die hoofdcommissaris had ook direct op moeten stappen na deze motie van wantrouwen tegen zijn mensen

Ruud5 | 18-09-21 | 12:40

Ho, ho, daar kunnen we echt niet aan beginnen. Zelfs al heeft Halsema gelijk, dan nog geeft het geen pas haar dat gelijk ook te geven.

Otto Normal | 18-09-21 | 13:14

@Otto Normal | 18-09-21 | 13:14: Halsema heeft m.i. slechts eenmaal iets slims gedaan en dat is haar kinderen van die gemengde school te halen.

Koning BongoBongo | 18-09-21 | 20:20
▼ 1 antwoord verborgen

Wat is het probleem? Wees blij dat criminele vrijstaat Amsterdam bestaat. Hoort allang niet meer bij Nederland. Stel je voor dat het drugstuig zich over alle provincies gaat verspreiden.
Dat moeten we niet willen met z'n allen.

dijkbewaker | 18-09-21 | 12:01 | 2

Ehm... dat is het eigenlijk al een beetje heel boel veel....

Lorejas | 18-09-21 | 12:14

Het probleem is dat bijna alle financiële middelen daar heen gaan.

Rdock | 18-09-21 | 12:27

De criminaliteit onder Marokkanen en net als de taal- en leerachterstanden het gevolg van de in allerlei opzichten gebrekkige Marokkaanse opvoeding die niet aansluit op de Nederlandse samenleving.
Zolang dat niet onderkend wordt verandert er niets. Behalve dat linkse mensen de schuld aan de samenleving blijven geven.

Hommel | 18-09-21 | 11:56 | 1

In de grote steden van Frankrijk ook allemaal Noordafrikanen in de drugscriminaliteit ,innig verbonden met Islamisten.

drolloman | 18-09-21 | 13:45

Sicario gezien? Stuitende film, maar dat soort crimineel tuig hebben we hier ook. Bad ass cops als Benicio del Toro en Josh Brolin wisten het wel. In Amsterdam de lieve stad stuurt Halsema de toch al zo geketende politie ook nog eens Bij1 waarnemers op hun nek.
Hopeloos. We ain’t seen nothing yet.

Madame Poitiers | 18-09-21 | 11:56 | 2

Sicario=super. Denis villeneuve.

zeeman73 | 18-09-21 | 12:16

Het Parool, 8 maart 2018: "Per dag wordt in Amsterdam gemiddeld een kleine 3,5 kilo cocaïne gebruikt en het slikken van xtc is weer verder toegenomen. Dat blijkt uit analyse van het rioolwater."
In Nieuwsuur werd deze week gezegd dat dat inmiddels op 4 kilo cocaïne per dag ligt (in Amsterdam). Dus wie zijn mede schuldig aan het feit dat Nederland inmiddels een Narcostaat is? Dat zijn dan toch alle gebruikers van drugs?
Net als met alcohol, schijnt drugsgebruik "sociaal geaccepteerd" te zijn. Behalve bij mij dan. Hoe kun je in hemelsnaam deze criminaliteit aanpakken, wanneer er zoveel vraag blijft naar drugs? Met veel te weinig capaciteit bij de Politie en het Openbaar Ministerie. Wat is de oplossing voor dit complexe probleem? Ik zou het echt niet weten.

Dameskonijn | 18-09-21 | 11:53 | 5

In plaats van het beslag nemen alleen onderscheppen en vergiftigen. Dat ook breeduit communiceren.
Daarna zoeken ze het zelf maar uit.

frickY | 18-09-21 | 13:38

Drugs wordt vaak gebruikt als antidepressivum. Oftewel veel mensen zijn doodongelukkig. Dat kan vaak best voorkomen worden cq deze groep kan geholpen worden. Maar ook daar is geen geld voor, met dank aan de 'mensen' die moeite hebben met 'n juist bolletje rood kleuren.
Dat zou al een stukje van het probleem oplossen.

Bogoris-le-Grincheux | 18-09-21 | 13:47

Van elke ton coke die wordt onderschept komen er 10 door. De war on drugs is een loser scenario.

Asteroid-B612 | 18-09-21 | 22:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Waardeloos interview trouwens, de gebruiker komt niet aan bod. En natuurlijk niet, want die Tweebeeke heeft ook een kop alsof daar de nodige chemicalien doorheen zijn gegaan en over Halsema en haar cultuurtje ( wapens en drugs ) zullen we het maar helemaal niet hebben. Schop dat wijf toch eens weg en zet er een een vent met kloten neer, eentje die van aanpakken weet. Eentje die demonstratief zelf elke ochtend voor de Stopera zijn lus tevoorschijn haalt, dat bekertje volpist met een "zo gaan wij dat hier in het vervolg doen"-uitstraling dat meteen de helft van de snuiverij ontslag neemt en versneld emigratieplannen maakt.

Graaisnaaiert | 18-09-21 | 11:50 | 3

Henk Bres?

Zenzeo | 18-09-21 | 11:53

Een bekertje vol pissen? Kunnen we niet beter met QR code’s werken?

Nuuk | 18-09-21 | 12:13

@Nuuk | 18-09-21 | 12:13:
Het gaat om de boodschap: Wij zijn hier schoon en rein van lichaam en geest. En dat kun je niet duidelijk genoeg laten zien.

Graaisnaaiert | 18-09-21 | 12:45

Tot ver in de jaren 1990 en misschien nog wel langer was het ontzettend progressief om te roepen dat een liberaal drugsbeleid ('gedogen') bijdroeg aan minder criminaliteit. Het liberale drugsbeleid (vooral dat van Amsterdam) moest een lichtend voorbeeld zijn voor de rest van Europa.

En de Mocro-maffia, waar slecht grip op te krijgen is want vooral opererend binnen parallele samenlevingen, is nog zo'n progressieve zegen die vooral in Amsterdam opereert en vanuit Amsterdam de boel uitrolt naar de rest van het land zodat het een 'Nederlands probleem' wordt.

Treft het even dat Amsterdam een GL-burgemeester heeft! De juiste vrouw op de juiste plek zullen we maar zeggen om het probleem op genuanceerde wijze te lijf te gaan.

jochum1980 | 18-09-21 | 11:49 | 1

Ieder onderzoek heeft aangetoond dat een repressief beleid alleen meer druggebruik in de hand werkt, en andersom.

Asteroid-B612 | 18-09-21 | 22:06

Zullen we Asd naar overlaten aan ons, the happy grachtengordelbewoners. Dankuwel, en de rest. ..... Hij ploegde voort

dathoujetoch | 18-09-21 | 11:48

Was al blij dat ze vandaag eindelijk die Syrische tandarts hebben gevonden, jammer alleen dat ie volgens het AD al weer vast zit voor oplichting . Naar de Syrische Apotheker word nog gezocht maar iets zegt me dat ie in Amsterdam prima zaken doet .

Castor12 | 18-09-21 | 11:41 | 1

Die heeft nu toch een nachtwinkeltje? De diploma’s zijn niet geldig komen ze nu achter.

J.Cash | 18-09-21 | 11:42

Kijk eens in de winkelstraten van 020. Pandje leeg, zie daar weer een kapper, telefoonhoesjes, kebab, pizza etc. etc winkel. In onze wijk binnen een straal van 1 kilometer vind je 15 kappers; 3 vrijwel naast elkaar. Klanten zie je er zelden. Maar het pandje is bezet, in bezit genomen en gefinancierd door de onderwereld. En het valt kennelijk niemand op.

Broadsquire | 18-09-21 | 11:35 | 2

Nou hartstikke mooi allemaal tevreden klanten met een onzichtbaar strak kapsel. Het is er op papier hartstikke druk.
Ach, Halsema wil en zal het niet zien.

bananabanana | 18-09-21 | 11:42

Dat van die lege winkels zonder klanten wordt nu al jaren geroepen. Maar nog nooit heb ik gelezen over een strafproces of onderzoek waaruit is gebleken dat er zwart c.q. crimineel geld in zo’n winkel wordt witgewassen.

theo-is-dood | 18-09-21 | 17:53

Ze geeft een beschrijving en beschouwing van hetgeen ze ziet gebeuren en wat ze ingefluisterd krijgt.
Ja erg allemaal he Femke. Wij zien het ook allemaal, dus daarover hoef je niet zo interessant te doen. Sterker nog velen zagen het zelfs aankomen.
-
Het meest trieste is dat wat je waarneemt altijd een oorzaak heeft je weet wel een bron. Ze heeft waarschijnlijk wel eens wat geluiden hierover gehoord die ze vervolgens afdeed als xenofoob, racistisch en gelijk wegzette als rechts extremistisch.
Nou Femke nu neem je de gevolgen waar wat al die andere mensen allemaal riepen. Ze hadden dus een punt, ze zagen het inderdaad allemaal aankomen. Nee, ze hoeven daarvoor geen Kaagse Nobelprijs, want het lag allemaal voor de hand.
-
Nu is niet meer terug te draaien of je moet hele drastische maatregelen nemen, maar dat is voor de volgende burgermeester van Amsterdam.
Gewoon een paar commissies inregelen en een paar subsidie potjes regelen, vervolgens weer een paar onnozele GroenLinks maatregelen.

bananabanana | 18-09-21 | 11:23

Onder Halsema is de harde criminaliteit hard omhoog gekomen.

van Oeffelen | 18-09-21 | 11:21 | 5

Iemand met een bewezen drugsverleden maak je a: geen burgemeester van een stad en b: stel je al helemaal niet aan als hoofd van de veiligheidsdriehoek en c: is je bondgenoot niet in de strijd tegen drugs maar een deel van het probleem.

Graaisnaaiert | 18-09-21 | 11:54

@bananabanana | 18-09-21 | 11:24: er zijn al wat zakkenwassersburgemeesters voorgegaan, wat dacht u van Ed van Thijn ('als Gumus eruitmoet zeg ik mijn lifmaatschap van de PVDA op" en natuurlijke de ultieme zakkenwasser Cohen. Dus Halsema staat in een traditie zullen we maar zeggen.

Ruud5 | 18-09-21 | 12:47

@Ruud5 | 18-09-21 | 12:47:
Allemaal knetterlinkse burgemeester al decennialang. En dan nu verbaasd zijn. Ik zeg: verdiende loon. Geniet ervan!

Wachtmaar! | 18-09-21 | 13:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat doet Femke "ik zal niet handhaven" Halsema nog in ons "Je maintiendrai" land? Amsterdam vrijstaat.

Toverkol | 18-09-21 | 11:19

Legaliseer het dan. Nee nu verdwijnt de illegale handel niet als sneeuw voor de zon omdat er zoveel geld in omgaat. Maar het is geen overheidstaak om demense te vertellen wat ze moeten eten, drinken, roken, slikken en snuiven. Kun je bovendien btw op heffen en regels opstellen wat je maar wilt.

Dit schiet niet op. De vraag is enorm, het aanbod ook en er kan veul verdiend worden door lieden van twijfelachtig alloy.

Graaf_van_Hogendorp | 18-09-21 | 11:09 | 6

In Portugal hebben ze een vrij succesvol drugsbeleid gevoerd. Daar hebben ze jaren geleden vooral een ongekende verslaving aan heroïne gehad. De ene drugs is de ander niet, maar het illegale tav productie, vervoer, verkoop is wel hetzelfde. Portugal is Nederland weer niet. Toch goed om daar te kijken wat hielp.

Wat ik er van weet is dat ze het gebruik uit strafrecht gehaald hebben en ook de hulpverlening aan gebruikers stevig opgevoerd en verbeterd hebben, en daarbij preventie dmv voorlichting. Voorstanders van dit model roepen gelijk dat legalisering “dus” de oplossing is. Dat blijkt het nu ook weer niet, want aanbod harddrugs blijkt er nog steeds verboden.

Bij de vraagkant aangrijpen blijkt echter wel te helpen. Ook weer vooral het problematische gebruik, er gaan ook geluiden op dat het totaal aan gebruik juist is toegenomen. Dan is de vraag wat je precies wilt bereiken als het om illegale drugs gaat. Mag er werkelijk niets gebruikt worden? Wil je de ernstige verslaving er uit, maar mag milder gebruik wel? Allemaal opties.

Ik denk dat legalisering van aanbod en productie niet gelijk criminaliteit zal doen afnemen. Die criminelen verdienen waanzinnig veel geld en niet alleen door hun product, maar ook dat er geen belasting betaald hoeft te worden, premies niet, ziekte geld, ondernemingsraden en milieu-eisen. Dat krijg je bij een illegaal bedrijf wel en kost heel veel geld. Ik denk dat de Taghi’s van deze wereld daar niet op zitten te wachten. De illegaliteit op zich is een deel van de winstgevendheid.

Misschien speelt er ook nog verschil tussen gebruikers. Portugal indertijd had heel veel straatarme gebruikers. Cocaïne in Nederland gaat blijkbaar ook veel naar rijke gebruikers. Geeft ook weer een ander uitgangspunt.

Nuuk | 18-09-21 | 12:20

@Toverkol | 18-09-21 | 11:21:
Moorden, verkrachten etc. hebben een duidelijk slachtoffer en dader. Fentanyl slikken of coke snuiven niet als je de hele keten legaliseert.

Graaf_van_Hogendorp | 18-09-21 | 12:24

@Nuuk | 18-09-21 | 12:20: In Zweden hebben, voor prostitutie, het gebruik strafbaar gesteld. De man (merendeel) wordt aangeklaagd en veroordeeld. Er is destijds hard op ingezet. De vrouwen kregen praktisch geen klanten meer en waren toen rijp voor hulpverlening en begeleiding.

Arachne | 18-09-21 | 13:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is tekenend voor de Arabische cultuur. Als er met wat dan ook een mogelijkheid bestaat om te sjoemelen, sjacheren of frauderen, gebeurt dat ook:
- Rijbewijzen die frauduleus bij elkaar worden gerommeld;
- Uitkeringen en toeslagen die onterecht worden geïnd;
- Bezittingen in het thuisland die verborgen worden gehouden;
- Woningen die illegaal worden onderverhuurd;
- "Culturele verenigingen" die in werkelijkheid illegale gokholen zijn;
- Kleine 'supermarkten' (waarvan het ritselt in 020) die dekmantels zijn voor criminele activiteiten;
- Inburgeringscursussen die niet worden gevolgd en toch zogenaamd worden afgerond;
- Subsidies die worden binnengehengeld op grond van leugenachtige informatie;
- enzovoort, enzovoort.

Gesjoemel & gesjacher zit net zo diep in de Arabische cultuur ingebakken als naïeve liefdadigheid in de Nederlandse.

Peter Emile | 18-09-21 | 13:21

@Peter Emile | 18-09-21 | 13:21:
Volgens verschillende bronnen uit de Syrische gemeenschap zijn de voorbeelden nog maar het topje van de ijsberg. Volgens hen laten vluchtelingen zich hier makkelijk voor paaien, ook omdat ze het zorgsysteem in Nederland niet begrijpen. ,,Als ik mensen vraag waarom ze meewerken aan dit soort fraude, zeggen ze: ‘Ik betaal elke maand een premie, dan heb ik toch ook recht op die vergoeding?’”

theo-is-dood | 18-09-21 | 17:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Om je hier nou druk over te maken is ook zowat. Er is geen wil om er wat aan te doen. De politie zal best bezig zijn, maar daar houdt het wel mee op. Het is Amsterdam, een culturele vergaarbak van onderontwikkelde asieleisers, importelingen en groen, woke hippievolk, waar de gemeenteraad zich drukker maakt om straatnaambordjes dan iets waar de paar laatste overgebleven welwillenden wat aan hebben. De landelijke overheid is kapotbezuinigd en is helemaal woke. Amsterdam kent een inteeltbestuurscultuur van baantjes en subsidies voor de meest onnozele dingen. Het is een kwestie van predestineerde onkunde en onwil. Wie nog wat van zijn leven wil maken vertrekke uit Amsterdam, daarna afsteken en af laten drijven.

Frau Merkel | 18-09-21 | 10:59 | 1

Mooi voorbeeld: “ Vergoeding bezoek dierenarts (ADAM-regeling)”

Google maar, in A’dam mag je gratis met je zieke parkiet naar de dierenarts

theo-is-dood | 18-09-21 | 17:59

Zie de lol er ook niet van in.
De volgende dag suïcidaal, een lamme kaak en constant aan de schijt.

Transgender-Airlines | 18-09-21 | 10:44

Drugdealers voorzien in een behoefte van de afnemers, ze verlenen een dienst.

dhrat | 18-09-21 | 10:43

Als buitenlandse drugscriminelen dit interview met Halsema krijgen te zien zullen zij hun werkterrein nog meer naar ons land toe verleggen.
Heerlijk voor ze dat ze hun criminele activiteiten volop kunnen voortzetten in een land waar het werkelijke probleem niet benoemd mag worden

leo59 | 18-09-21 | 10:33 | 1

Ik vrees eigenlijk dat ze al tientallen jaren weten dat de laffe wegkijkbevolking van Amsterdam de ideale omgeving vormt om je criminele organisatie vorm te geven. Zo'n Halsema lult alleen wat abstract en is te bang om het beestje bij de naam te noemen en ziet bij elke concrete actie een onoplosbaar probleem. Hé, zou Halsema misschien zijn aangesteld door de heren handelaren om ervoor te zorgen dat ze ongestoord hun business kunnen uitbouwen?

Graaier | 18-09-21 | 10:46

Toevallig gisteren laat een stukje van de herhaling gezien. Daar sprak zij weer over 'kwetsbare wijken' en "jongeren zonder perspectief`. En ´dus´ moesten eindgebruikers zich daar allemaal eens meer bewust van zijn...

Wat een ergernis weer! Dat de weg van gelijke kansen naar dezelfde resultaten is geplaveid met dezelfde houding, inspanning, taalgebruik, ijver, etc., dát wil er maar niet in bij die lui.
Nooit zal je ze eens horen zeggen dat die jongeren en hun ouders zullen moeten veranderen. Ze zal dus nooit gehoord worden. Door beide partijen niet.

Wering | 18-09-21 | 10:32 | 2

Wij moeten veranderen, niet de import. Dat is al tig jaar de rode lijn van Halsema & Co.

Grachus | 18-09-21 | 10:34

Dat volk ga je niet naar een hoger niveau kunnen tillen. Als ze gelijkheid willen, dan moeten wij ons verlagen naar hun niveau.

Hefbrug | 18-09-21 | 10:46

Wat zegt trouwens die foto van die auto voorbij die verkeerslichten? Net ervoor was het gewoon oranje. Dat zegt het mij.

Leptob | 18-09-21 | 10:30 | 4

@dhrat | 18-09-21 | 10:31: Klopt, en het groene licht is eigenlijk blauw, terwijl het rode licht gewoon paars is. Maar het klopt dat er officieel gesproken wordt over geel, ipv oranje. Volgens mij weet niemand waarom, maar het werkt, want bijna iedereen stopt netjes voor zo'n verkeerslicht.

LV-225 | 18-09-21 | 11:04

Als het stoplicht oranje/geel is dan is het de bedoeling dat je afremt en niet snel even doorrijdt voordat het licht op rood springt.

leo de pejo | 18-09-21 | 11:37

@LV-225 | 18-09-21 | 11:04:
Volgens een agent die mij ooit aansprak na een verkeersovertreding, reed ik door "donker oranje".

Peter Emile | 18-09-21 | 13:25
▼ 1 antwoord verborgen

Antwerpen heeft ook families.

Nederlander1 | 18-09-21 | 10:27

We hebben een politieke klasse die al tientallen jaren losgezongen is van het volk. Meer heeft met de order uit Europa dan vertegenwoordiging van het volk. Priesters van meer immigratie en klimaat.

We leven in een propagandastaat waar we oneindig worden beïnvloedt. Dat die immigranten echt zielig zijn en het klimaat echt belangrijk is.

Een politiek van valse beloftes en bij klachten: "dit hebben julkie zelf gekozen". Ik lees hier vaak op Geenstijl "dit hebben we zelf gekozen"

Nou nee. Vraag om je heen. 80% van Nederland wil dit niet. Een ander geluid komt er alleen niet tussen. Ie hou Baudet kapot wordt gemaakt.

Het is een propagandastaat waar het volk niet achter de knoppen. Dan liever een dictatuur waar we boos kunnen zijn op de leider. IPV van deze vieze manipulatie.

Het zijn vuile boeven.

manner | 18-09-21 | 10:24 | 9

@Bigi Bana Boy | 18-09-21 | 10:33: Dat zie ik niet zo. Vraag om je heen. Is 80% voor meer immigratie en klimaat. Nee. Voor verkiezingen zie je altijd karaktermoord van Wilders/Baudet. En van de 80% volgt het grootste deel de geldende mode. Groenlinks en D66 is mode. Baudet is een lul. Alleen met referenda krijg je eerlijke antwoorden. Daarom durven ze het niet aan.

De huidige popcultuur democratie is een farce.

manner | 18-09-21 | 11:28

@Bigi Bana Boy | 18-09-21 | 10:33: en grappig dat je populistisch zegt. Populistisch komt van Vox Populi. De stem van het volk. De blanke nederlander heeft er genoeg van.

Hoe meer immigratie hoe groter de macht van de socialisten en liberalen. (In mijn ogen meer immigratiefetisjisten en perverselingen) want met klassiek liberalisme heeft de VVD werkelijk niks te maken. En dat socialisme heeft niks meer te maken met de Nederlandse man maar met herverdeling van blanken naar zwarten.

manner | 18-09-21 | 11:33

@manner | 18-09-21 | 11:23: Zet je oogkleppen eens af, behalve door blinde adoratie en/of complottheorieën verward klapvee is er niemand, die Baudet nog serieus neemt. Dat heeft-ie toch echt aan z’n eigen onhandige optredens te danken, hoeven de media geen enkele moeite voor te doen.

Lubbberrtt | 18-09-21 | 13:11
▼ 6 antwoorden verborgen

Zoals Fritz de Vriez al schreef: telkens lees je over dat bepaalde aspecten worden aangekapt. Dan weer de leverancier, of de transporteur.
Mijn insteek: de héle keten. Dus ook de afnemer aanpakken.
Dit mag wat mij betreft ook gaan gelden voor zogenaamde 'soft-drugs'. Het zijn middelen die onherstelbare schade aan kunnen richten.
Horen alcoholen nicotine daar ook niet onder? Jazeker. Alleen heeft onze staat ooit gemeend dat daar makkelijk veel geld aan te verdienen valt (en daarmee dus cru gesteld ook in de handel in verdovende middelen meespeelt).
Nu weet ik ook dat een hoop café bezoekers nu volledig van de bank af stuiteren van enkel de gedachte dat ze nooit meer AlCoHoL of een pEuK zouden mogen (oh, horror!!)... Adem even diep in, diep uit, en vraag uzelf even af of u drie weken zonder zou kunnen overleven. U denkt van niet? Dan zou u eens met een 'verslaafde' moeten gaan praten. Herkenbaar?
En ik kom er dan maar voor uit, ik wordt er doodziek van om telkens weer een kulargument te moeten oplepelen om niet te roken... Waarom ik dan mee naar buiten loop? Omdat die collega ongeveer 10 keer per dag 'even' mag gaan roken, als ik mijn werkgever vraag of ik elke dag 50 minuten extra pauze mag is dat vreemd?
En breek me de bek niet open over drank. Als je met twee ouders bent opgegroeid die beiden behoorlijk innamen, wat af en toe resulteerden in minder leuke situaties... Nee, drank maakt echt meer kapot dan je lief is.
Alternatieven? Jemig, als je dat moet vragen.... Maar goed, ik zou voorstellen: seks. Niks verkeerds aan.

EEnzame SchizofrEEN | 18-09-21 | 10:23 | 4

Alcohol staat op de harddrugs lijst maar is zoals u al aangeeft om economische redenen.. Tabak is geen drugs als in verdovend middel. en staat derhalve op geen van beide lijsten. Softdrugs, (Wiet, Hasj) daarvan is nog niemand ooit overleden aan de gevolgen van het gebruik. Wel aan eigen idiote acties (apen-stoned achter het stuur kruipen of denken dat je kunt vliegen) naar aanleiding van gebruik. Wiet gewoon legaliseren zoals in de US gebeurt, met Hasj kan dat in principe ook.

Dat gezeik om rokende collega's die zogenaamd meer rechten hebben/claimen dan niet rokende collega's. Aperte bullshit, als niet roker kun je toch ook gewoon een aantal keer per dag naar buiten lopen voor een frisse neus. Doet het gros van mijn niet rokende collega's ook en de baas vind het allemaal prima zolang het werk maar op tijd af komt. Daarnaast is de gemiddelde werknemer (roker en niet roker) sowieso hooguit 4 uur per werkdag productief voor de baas.

normanius | 18-09-21 | 10:56

Verslavingsproblematiek heeft niets met de stoffen te maken, 't feit dat je verslaafd kan zijn aan seks, gokken, gamen of social media, welke op geen enkele kunstmatig/chemische wijze een dopaminerush bewerkstelligd, wijst meer in de richting van een coping mechanisme of hechtingsproblemen. Alles in overmaat en op een verkeerde wijze gebruikt kan leiden tot onherstelbare schade.

Het feit dat de staat meent in sommige gevallen wel en in sommige gevallen niet de economische winsten te plukken, bewijst dat de hele war on drugs niet om gezondheid of veiligheid gaat, maar om een gemaakt probleem is of tenminste een keuze. Ze kan er dus ook voor kiezen om diezelfde winsten te behalen over coke, mdma en/of psychedelica door deze te legaliseren, waarmee 80-90% van de funding onder deze kartels wegvalt.

De mens help zichzelf al duizenden zo niet tienduizenden jaren naar de kloten met alcohol, tabak, paddestoelen, cacti, wiet, opiaten... dit is dus geen modern probleem, verslaving bestaat ook al duizenden jaren. Echter omdat er geen natie breed stigma werd gepropageerd door de staat of whoever was in charge en gebruik vaak gegoten was in rituelen of religie, werd er nooit neergekeken op het gebruik van middelen... tot de moderne tijd, waar de rituelen en religie zijn afgebroken en enkel het gebruik bleef.

ReyNemaattori | 18-09-21 | 11:22

@normanius | 18-09-21 | 10:56: Een toenemend deel van die mensen die softdrugs gebruiken, kan er niet goed tegen (reeds aanwezige psychologische klachten of lichamelijke afwijking). Dat leidt tot vreemd gedrag, welk gevolgen heeft voor de omgang met anderen (school, werk, buurt, kennissen) en voor het terechtkomen in een negatieve spiraal.

De idee dat iedereen afgewogen omgaat met drugs, welke dan ook, is een liberale droom.

Arachne | 18-09-21 | 13:24
▼ 1 antwoord verborgen

Vito Shukrula een strafrecht advocaat, gespecialiseerd in drugszaken, die er een iets te dure levensstijl erop nahoudt, een mooi voorbeeld van de onderwereld ontmoet de bovenwereld.
uitspraken.rechtspraak.nl/#zoekverfij...

2_amazing | 18-09-21 | 10:21

14-jarige Marokkaanse uithalers in Rotterdam.

Kun je duizenden euro's per week mee verdienen.

Of vakkenvullen a 3 euro per uur?

Het wordt nog veeeeeel erger.

Daarnaast kunnen Marokkanen hun kinderen niet opvoeden.

Ik walg ervan.

rachid82 | 18-09-21 | 10:16 | 5

Hou op, schei uit.
In 010 praten kinderen (!) van rond de 14, 15 al over hoe ze een paar bankies kunnen krijgen voor het rondbrengen van wat grammetjes... En inderdaad, voornamelijk onder de twee bekendste typen medelanders.
Totaal verknipte wereld.

EEnzame SchizofrEEN | 18-09-21 | 10:26

@EEnzame SchizofrEEN | 18-09-21 | 10:26: Het personeels aanname beleid moet op de schop; meer inclusiviteit. Het is een schande dat Mo van zijn zelfverdiende geld een hipster origineel Prada tasje kan kopen en Floris wordt afgescheept met een nepper uit het Turkse all-in resort. Er moet meer gelijkheid komen!

EEGlivesagain | 18-09-21 | 10:37

Het is inderdaad walgelijk. 3 fokking euro per uur

Mokum Kosher | 18-09-21 | 10:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zou bijna wensen dat Halsema burgemeesteres van onze stad was. Wij hebben een dwaas als opperhoofd, en die denkt ook nog dat ie in een cowboyfilm speelt. Dat doet ie natuurlijk niet, want het is gewoon een VVD-poppetje dat netjes doet wat de partij van hem verlangt. Dat is dus helemaal niks. Altijd een grote waffel op TV of als hij weer ergens een lintje moet doorknippen, maar voorlopig woon ik nog steeds in de meest criminele wijk van de stad, en de omringende wijken raken ook besmet met alles dat god verboden heeft. Vroeger kon je de burgemeester of wethouder nog aanspreken, als ze zaterdagnacht stiekem de nachtclub indoken. Maarja, die zijn hier niet meer. Ze zijn verboden, dus zie je geen notabelen meer. Ondertussen glijdt mijn wijk af tot een behoorlijk dubieus niveau. Onze Kruisstraat is het rovershoofdnest geworden, en iedereen ziet het. Ook de burgemeester, maar die dekt zich elke keer vakkundig in. Het wordt hoog tijd dat we een burgemeester kunnen kiezen. Dat het volk in mijn stad gewoon kunnen kiezen uit een stel echte stadsbewoners die hart voor de stad hebben, ipv een onemanshow op te tuigen, zoals die passant doet, die we nu op de troon hebben zitten.

LV-225 | 18-09-21 | 10:15 | 3

Is het dan bij zo'n verhaal niet handig om dan ook de kern te vermelden: welke stad?

stichpimpelibok | 18-09-21 | 10:25

Eindhoven?

Rimfree | 18-09-21 | 10:38

Bijna Halsema als alternatief wensen, dat klinkt behoorlijk wanhopig.

Lubbberrtt | 18-09-21 | 10:48

Wat een verschrikkelijk stuk onbenul die Halsema. Laat de politie controleren of er "etnisch geprofileerd" wordt (dit is juist om de straatterreur die plaatsvindt vanwege de drugscriminaliteit tegen te gaan in de risicowijken) maar klaagt steen en been over de onbeheersbare drugscriminaliteit in die kutstad Amsterdam. Bovendien is Groen Links altijd al voor het gedoogbeleid geweest als het gaat om drugs. Hypocrisie ten top !

johnyl | 18-09-21 | 10:12 | 1

Als het gaat om concrete actie tegen drugshandelaren, waar ze echt iets aan kan en moet doen als burgermeester van Amsterdam, dan geeft ze niet thuis. Dan gaat ze snel over naar abstracte begrippen. Ten eerste zegt ze dat de dealers komen uit kwetsbare wijken en dat de arme dealers een strafblad krijgen als ze hen oppakt. Dus eerste reactie is niets doen, want de dealers zijn zielig. Maar vervolgens gaat ze met haar vrienden van de NPO wazig lullen over internationale drugshandel, de bovenwereld waar zaken ook niet deugen, het witwassen, de grote organisaties die erachter zitten en uiteraard dat er meer capaciteit aan Amsterdam door de rest van Nederland moet worden gegeven. Kortom, mevrouw Kaakklem lult wat vrijblijvend en er verandert niets. Geen enkele actie of belofte is er uit de woordenbrij te halen.

Graaier | 18-09-21 | 10:30

Zit wel eens te denken de zaak te legaliseren. Dan komen de ratten vanzelf bovendrijven.

Der Schnitzeljäger | 18-09-21 | 10:10 | 1

Helaas zullen die ratten er alleen maar voordeel bij hebben als het gelegaliseerd wordt. 90% van de ingevoerde cocaine wordt over Europa gedistribueerd en zal als een magneet werken op de netwerken die zich nog meer als nu in Nederland gaan vestigen. Legalisering alleen voor de Nederlandse markt zal dus niet helpen. Legalisering zal Nederland tot een narco staat maken, als dat het nu nog niet is overigens. Kijk naar de softdrugs, hoeveel mijoenen zijn er daar niet in verdiend, vanwege het gedoogbeleid. Dat misdaadgeld is geinvesteerd in de cocainehandel en het vastgoed.

johnyl | 18-09-21 | 10:23

En Femke kan niet klagen over het gebrek aan mankracht bij de politie aangezien de politie druk bezig is met de jarenlange cursus "de inherente racist in mijzelf".

Grachus | 18-09-21 | 10:10 | 2

En de overige drie uur per week moet je naar de iftar, als agent.

Malle moer | 18-09-21 | 10:19

Hoeveel agenten (in actieve dienst, dus op straat) kent Amsterdam eigenlijk nog?

EEnzame SchizofrEEN | 18-09-21 | 10:29

De moorden op de kerels ? Dat is ook niet echt lekker inclusief Femke,

aliealaaf | 18-09-21 | 10:09 | 1

Kerels worden vaak vermoord, de wijven verdwijnen meestal.

stekkerinjeoor | 18-09-21 | 10:31

Bekijk het eens van de positieve kant: Nederland is een handelsland en de VOC mentaliteit van deze zogenoemde mocro maffia getuigt van goed integreren. Problemen worden intern adequaat aangepakt en dat er daar wel eens een vergissing wordt gemaakt is treurig, maar fouten zijn menselijk. Er wordt goed ingespeeld op het marktmechanisme van vraag en aanbod en ze hebben vaak prima incasso bureaus die niet oneindig herinneringen sturen.
Komt op mij over dat er sprake is van jaloezie omdat er geïmporteerde medelanders zijn die de hoofdrol spelen ipv de authentieke inwoner.
Het zorgt voor voldoende werkgelegenheid en is prima voor het consumentisme,; zie de net te dure auto's en koopdrang in de PC.
Al met al lovenswaardig hoe goed men zich aanpast aan de Nederlandse normen en waarden icm het toch nog behouden van een stukje eigen identiteit; 11 maanden sodom&gomorra en dan een maandje ontslakken tijdens de Ramadan.

EEGlivesagain | 18-09-21 | 10:09 | 2

Mooi .

alexanderpechtold | 18-09-21 | 10:20

Interessante zienswijze. En je zou, net als bij milieuactiviteiten, de (eind) gebruiker kunnen oppakken en naast het opleggen van lijfstraffen ook de kosten van criminaliteitsbestrijding op hen kunnen verhalen.
Misschien een idee voor een soort CAF team van de belastingdienst?

discriminazie | 18-09-21 | 10:23

Er is werd letterlijk niks gezegd. Meer buurtvaders, meer politie, bla bla bla. O ja, er een moreel beroep doen op gebruikers! Geestelijke armoede.

De Blauwe Baviaan | 18-09-21 | 10:08

Meerendeel van de coke is voor de overslag dat is waar het grote geld is te verdienen. Ze knallen elkaar niet overhoop om met een scooter door oud zuid te rijden maar om zaken te doen met de smokkelaars en het organiseren van de overslag. Het gaat over meloenen niet over duizendjes. Het gaat niet veranderen omdat de corrupte zakken diep zijn en de bovenwereld vuist diep in dit geld zit. Femke, misschien is het handig dat jij en je soortgenoten eens stoppen met vertellen aan gekleurde en islam kindjes dat ze institutioneel kansloos zijn en dat ze nooit iets zullen bereiken. Maak ze geen slachtoffers voor dat hun leven nog maar is begonnen. Het helpt namelijk niet.

P-unit | 18-09-21 | 10:08

When you get nose decay!

J.P.Drapeau | 18-09-21 | 10:18

Mercedii zijn voor taxichauffeurs. De échte huftert rijdt in een Audi.

elfenstein | 18-09-21 | 10:08 | 2

Maar dan wel een splinternieuwe Aldi. Voor de deur van het ouderlijke huis dat een kwart van de waarde van die Marokanen-volkswagen heeft.

EEnzame SchizofrEEN | 18-09-21 | 10:34

Ne touche pas à mon Audi!

Frau Merkel | 18-09-21 | 10:43

Femke heeft geluk dat er geen verkiezing is van de slechtste burgemeester, ze zou meer voorsprong winnen!

Ko Ranzig | 18-09-21 | 10:04

Coke gebruik onder uitkeringstrekkers. Belastinggeldsnuivers. De kamerolifant.

Montgomery Burns | 18-09-21 | 10:01 | 1

Speed is veel goedkoper en gewoon uit Brabant. Lekker in de combi met GHB wat je zelf kan maken. Paar tientjes per week en je bent al klaar.

P-unit | 18-09-21 | 10:10

Er was ooit een partij opgericht die pleitte voor een gekozen burgemeester... Hoe heette die partij ook al weer...

Tha Analyzer | 18-09-21 | 09:58 | 1

D66?

Kaas de Vies | 18-09-21 | 11:33

Don Vito ??

Der Schnitzeljäger | 18-09-21 | 09:57

Was die intelligente coke de aanzet tot rara Femke? Want groen links is een terroristen school die zonder straffen kon opereren.

28 | 18-09-21 | 09:55

Vuistregel. Mensen die door rood rijden hebben per definitie, zonder uitzondering, ook schijt aan andere regels in de samenleving.

Zuurteregelaar | 18-09-21 | 09:52

Herstellen neusschotjes weer uit zichzelf? Ik vraag dit voor een vriend.

FogerRederer | 18-09-21 | 09:51 | 6

@J.Cash | 18-09-21 | 10:22:
Denk daarbij aan het gat van een neusvleugel piercing, is 't feest compleet!
Een soort Monsieur Cannibale......

LoesjeP | 18-09-21 | 10:26

@Kaas de Vies | 18-09-21 | 11:32:
LOL!

LoesjeP | 18-09-21 | 13:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Het wordt tijd dat Halsema een lijn trekt en keuzes gaat maken

hotbrasil | 18-09-21 | 09:50 | 2

Leuk! Een lijn trekt….

PPuk | 18-09-21 | 10:13

Zo wispelturig als een vrouw.

Toverkol | 18-09-21 | 11:23

Dus als Wilders marrokanen niet wenst is het strafbaar, als Halsema bevolkingsgroepen wegzet als accountants en advocaten wegzet als crimineel is er geen probleem?

Malle moer | 18-09-21 | 09:49 | 2

Correct.
Halsema deugt, dus dan mag het.

TeeJee | 18-09-21 | 09:55

Inderdaad alle Marokkanen, accountants en advocaten terugsturen naar Turkije!!!

Xbitt | 18-09-21 | 10:06

'... criminelen huren appartementen. Daar zijn wij één keer achter gekomen, bij toeval, bijna ...'
--Bijna-- bij toeval ergens achter zijn gekomen.
Huh?

Leptob | 18-09-21 | 09:46 | 2

De wegen van Halsema zijn ondoorgrondelijk.

Usumani | 18-09-21 | 09:55

Zo heeft ze ook, bijna, bij toeval, heel per ongeluk, ontdekt dat criminelen ook.... Eten! U leest het goed; ze ETEN!!!!

EEnzame SchizofrEEN | 18-09-21 | 10:36

Tja, ene Geert riep eens dat hij hier minder minder minder van wil en toen vond de rechter dat hij daarvoor veroordeelt moest worden.
Vreemde wereld.

General McAuliffe | 18-09-21 | 09:46 | 2

veroordeeld

Stratum | 18-09-21 | 10:07

Nee, hij vroeg het.

KC45 | 18-09-21 | 10:10

Maar worden bij die nieuwe focus ook weer nieuwe waarnemers aangenomen?

De Pilsvogel | 18-09-21 | 09:46

De bij verre goedkoopste manier om deze criminaliteit in te dammen is stoppen met gebruiken. 4kg cocaïne per dag in Amsterdam alleen wordt er geconsumeerd. Wie snuift dat wie betaalt dat. De Taliban heeft net een fijnmazig netwerk uitgerold over europa en binnenkort komt de crystal meth uit Afghanistan richting onze kant. De grondstof groeit er langs de weg. ,Ca 10% van de Afghaanse bevolking is verslaafd aan dit spul of iets equivalents. In Afghanistan is t vrij verkrijgbaar, een interessant gegeven gezien die 10% zwaar verslaafden.

Schilder58 | 18-09-21 | 09:46 | 6

De Taliban heeft tijdens haar vorig bewind de heroïneteelt en -handel afgeschaft. Dat is volgens kenners van de regio de reden waarom de VS tegen zijn. En de Taliban is ook tegen bacha bazi; volwassen mannen die jongens in de k**t n**ken. De VS tolereerde niet slechts bacha bazi en heroïneteelt en -handel. Het liet haar leger de papavervelden bewaken. De CIA gebruikt haar deel van de opbrengst om operaties te financieren.

Arachne | 18-09-21 | 13:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Het lijkt Groen links wel; alles en iedereen deugt niet, behalve Groen links, logisch ergens, als je geen zicht hebt op de realiteit hoef je alleen maar te lullen totdat het klinkt of je iets hebt opgelost.

Harry.Langezwaal | 18-09-21 | 09:45

We hebben het nog een leer over een dichtgelaste filmprop van manlief waarmee zoonlief zijn puberexces beleefde.

Einde van de Domheid | 18-09-21 | 09:43 | 1

En inbrak op een woonboot. Maar ja, lastige jeugd, zielig he.

dathoujetoch | 18-09-21 | 09:53

Er is al zoveel over gezegd en geschreven en zijn er dikke rapporten beland op het bureau van de 020 burgo's. Al sinds de jaren tachtig wordt er voor gewaarschuwd dat Marokkanen een groot criminaliteitsprobleem zijn.
Keer op keer durven de 020 burgo's hun handen er niet aan te branden. Nu ook deze GL politica met de ambtketen om haar nek.
Nee, op je sokken lekker thee drinken in de moskee of nog meer dubieuze coaches en buurtvaders inschakelen. Dat helpt...

leo de pejo | 18-09-21 | 09:43

Het enige dat echt werkt de hele keten van producent, vervoerder, baas, dealer, loopjongen, gebruiker, faciliteerder integraal aanpakken.

Dat kan door het te legaliseren of de hele keten met voldoende mankracht op te pakken.

Kaas de Vies | 18-09-21 | 09:41 | 5

Legaliseren verergert het probleem. 90% van de via Rotterdam ingevoerde cocaine is bestemd voor de buitenlandse markt. Legalisering zal het nog makkelijker maken om de cocaine vanuit Nederland over Europa en de wereld te verspreiden. Criminele netwerken zullen zich nog meer als nu in Nederland vestigen, gezien de straffen erg laag zullen zijn als de harddrugs gelegaliseerd zijn.

johnyl | 18-09-21 | 10:17

@Red shirt | 18-09-21 | 09:48: Denk het niet want als AH snugger is nemen ze geen mensen aan met een strafblad en zonder VOG..
Hoewel..... ik gok dat er strenger gaat worden gecontroleerd op QR codes voor horecabezoek. Vreemd dat de normale burger eenvoudiger gaat worden uitgesloten dan kruimelboefjes en echte criminelen.

loze stijl | 18-09-21 | 11:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een heerlijke kritische journalistiek van Nieuwsuur toch weer. O wacht, het is Femke Halsema dan hoeft het niet.

Dan maar hierbij: HOE wilt u beter gaan samenwerken tussen als die organisaties mevrouw Halsema, als AVG en (etnisch) profileren dat tegenwerkt?

Waarom mogen gemeenten en regionale rechercheteams niet invallen in een bepaalde straat, laten we zeggen de Amsterdamsetraatweg in Utrecht op het moment dat ze op papier zien dat daar 20 kappers hun bedrijfjes naast elkaar zouden hebben gevestigd?
Iedereen die door die staat rijdt, ziet dat dat niet waar is. Ieder nadenkend mens weet dat 20 kappers naast elkaar niet levensvatbaar zijn.

Maar ja, je mag niet profileren hè. Dus we doen alsof het er niet is, mensen kunnen knarsetandend hun werk niet doen, de burgers vragen zich af waarom die luie ambtenaren hun werk niet doen.

Omdat dat dus niet mag. Mevrouw Halsema, mooie plannen dus, maar u spreekt uzelf zó enorm tegen!

Roos | 18-09-21 | 09:40 | 1

Daarbij mogen organisaties niet (meer) zo makkelijk samenwerken als mevrouw Halsema doet voorkomen. Er moet een doelbinding zijn.
En die is er niet zomaar. Je krijgt Kafkaëske toestanden: je ziet in een staat dat de zaakjes een dekmantel zijn, maar je mag het niet zomaar onderzoeken want dat zou willekeur/ profileren zijn.

Roos | 18-09-21 | 09:57

Nooit wordt op de verantwoordelijkheid van de gebruiker gewezen terwijl die het systeem financiert.

Frits de Vriez | 18-09-21 | 09:38 | 5

@Graaier | 18-09-21 | 09:42: De afgelopen keer dat ik een soortgelijk voorstel als tegel plempte, kreeg ik uiteindelijk kreten als fascist naar mijn hoofd...
Ik ben het roerend eens met u; zowel oorzaak als gevolg aanpakken.

EEnzame SchizofrEEN | 18-09-21 | 10:13

@EEnzame SchizofrEEN | 18-09-21 | 10:13: Fascistofielofoob!

Kaas de Vies | 18-09-21 | 11:29

@Kaas de Vies | 18-09-21 | 11:29: Van u accepteer ik alles, beste kolonel.

EEnzame SchizofrEEN | 18-09-21 | 12:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Zie hier het resultaat van 40 jaar ongebreidelde immigratie.

Of onze straffen te laag zijn ? Nee hoor, hoe kom je daar nou bij ?

Gizmo579 | 18-09-21 | 09:35

Femke sluit omwonenden uit van opening holocaustmonument. Dat is pas inclusief.

dathoujetoch | 18-09-21 | 09:35 | 1

Ik ben ook benieuwd hoe lang dat monument blijft staan.

Acidstain | 18-09-21 | 09:40

Maar dat hele netwerk hebben we toch opgebouwd mede via diversiviteitsgelul?

Kaas de Vies | 18-09-21 | 09:34

Een jaar of tien geleden ging mijn leven even helemaal naar de kloten. Kwam op een chaletpark tussen mensen die alles gebruikten wat er maar verkrijgbaar was. Heb er ook beperkt aan meegedaan. Ik ben eigenlijk wel blij met de kennis die ik heb opgedaan. Hier schijnt ook van alles gemakkelijk verkrijgbaar te zijn. Mocht junior er ooit gebruik van maken dan verwacht en hoop ik het snel te herkennen. Niet om het meteen te verbieden, maar wel om een gesprek aan te kunnen gaan.

Leptob | 18-09-21 | 09:33

In Amsterdam was de NCF (Nederlandse Cocaïne Fabriek) gevestigd, mede aandeelhouders het Koninklijk huis. Later werd er efedrine geproduceerd.

P. Breidel | 18-09-21 | 09:31 | 1

Jep,..zo weinig mensen die weten dat Nederland de grootste Cocaïne producent en leverancier aan oorlogslegers was. Het boek van Conny Braam 'De Handelsreiziger van de Nederlandse Cocaïne fabriek' geeft hier enig inzicht in. Het beste boek over de Nederlandse opium en coca handel is echter naar mijn idee 'wettig Opium' geschreven door Ewald Vanvucht. ISBN 90 6265 1967. Als u die twee boeken gelezen heeft krijgt u mogelijk een nog duidelijker beeld over onze overheid en met name ons koningshuis.

vanDeudekom | 18-09-21 | 10:10

Ik walg van Halsema en alles waar zij voor staat maar om nu fophef te maken over een lijntje wat je ze tig jaar geleden nam. Wie heeft in zijn jonge jaren niet wat met welke drug dan ook geprobeerd?

De Ongematigde | 18-09-21 | 09:30 | 7

@Snoorderlag | 18-09-21 | 09:34: Het is ze niet de maat nemen; het is een kwestie van je afvragen waar we mee bezig zijn; hoe zou het komen dat gebruik van verslavende middelen telkens weer als norm wordt weggezet? Te bizar voor woorden.

EEnzame SchizofrEEN | 18-09-21 | 10:41

Ik niet. Ben ik nu opeens een stomme sukkel?

Mokum Kosher | 18-09-21 | 10:45

@EEnzame SchizofrEEN | 18-09-21 | 10:41: Dat lees je verkeerd, het is niet de norm, maar gebruik is nu ook weer niet zo verschrikkelijk spannend. Laten we nu niet doen of je na het nemen van een lijntje of een pil in het verleden ineens niet meer kan functioneren of een heel slechter mens bent geworden.

@Mokum Kosher | 18-09-21 | 10:45: Ja, en niet opeens.

De Ongematigde | 18-09-21 | 18:25
▼ 4 antwoorden verborgen

Halsema = links = fout ofzo? Toevallig deze reportage gezien en zij zegt hier verstandige dingen.

zxcv | 18-09-21 | 09:30 | 2

Lukraak met beschuldigingen komen en geen oplossingen?

Malle moer | 18-09-21 | 09:32

Zie mijn tegel van 9.40
Mevrouw Halsema zegt goeie dingen. Zeker. Maar ze spreekt zichzelf behoorlijk tegen met huidig beleid!

Roos | 18-09-21 | 09:43

Die auto door rood lijkt toch meer zijn voorganger.
Ze filmen namelijk vanuit zijn auto.

Piet-Kietelaar | 18-09-21 | 09:29

Alle bovengenoemden in het stukje proza van Pritt, laten zien in wat voor een bananendemocratie we leven.
Tel daar de haagse cultclub bij op, dat is de afspiegeling van nederland.
Alle weldenkenden en hardwerkende burgers daar gelaten.
Wat is het toch een zooitje, amsterdam heeft een voorbeeldfunctie, komt niets van terecht!

Zitvlak | 18-09-21 | 09:28 | 2

Amsterdam een voorbeeldfunctie, gaat het wel goed met je?

Frits de Vriez | 18-09-21 | 09:36

@Frits de Vriez | 18-09-21 | 09:36: Amsterdam is juist bij uitstek de ultieme voorbeeldfunctie......
van hoe we onze wereld niet willen hebben. Heel veel problemen zouden verdwijnen als we een grote muur om A'dam zouden heenbouwen en het van Nederland afscheiden.

Grachus | 18-09-21 | 10:25

Als ze er echt iets aan wil doen moet ze eens gaan aanpakken en handhaven.

Maar die twee woorden zijn zo ‘niet Amsterdam’.

Wijze uit het Oosten | 18-09-21 | 09:26

Als drugs zo eenvoudig via internet of telefonisch zijn te bestellen kun je de dealers toch vrij eenvoudig oppakken en lange straffen geven? Volgens Femke heeft dit geen zin en laat ze liever lopen. Het lijkt mij dat je zo een verkeerd signaal afgeeft.

Bad-Karma | 18-09-21 | 09:24 | 1

Kijk Shiny_Flakes op Netflix. En ontdek hoe een 19-jarige puber in één jaar miljonair werd. Met z’n dopewinkeltje.

Maar serieus; al jaren wordt gesproken over de zogenaamde “facilitators”. Dus de makelaars, advocaten en fiscalisten achter de georganiseerde criminaliteit. Lees daarvoor het commentaar van Hoogenboom.
Voor betrokkenheid van die facilitators komt niet of nauwelijks bewijs naar voren. Voorbeeld: het megastrafproces tegen de Godfather van de Brabantse pillenmafia genaamd Martien Reuvers.
Als zij facilitators hadden gehad waren hun verdiende miljoenen weggemoffeld op bankrekeningen in Panama, Belize, Hongkong of andere oorden waar de Nederlandse justitie geen of moeilijk toegang toe heeft.
In plaats daarvan lag het geld begraven onder de woonwagen

theo-is-dood | 18-09-21 | 09:52

Het schijnt dat de VOC hoofdvervoerder was van opium, A'dam is er groot mee geworden.

photto | 18-09-21 | 09:23 | 2

Zie: Wettig Opium: 350 Jaar Nederlandse Opiumhandel in de Indische Archipel - Ewald Vanvugt (1985)

theo-is-dood | 18-09-21 | 09:56

Als je een groot capaciteitsprobleem hebt, dan kan je beter de top van de drugsmaffia aanpakken dan het uitgebreide netwerk daaronder. Maar goed, zo denk ik dan.

yeps | 18-09-21 | 09:22 | 1

Bij een slang moet de kop eraf.

Arachne | 18-09-21 | 13:14

"In Utrecht zitten allemaal families" Is dit Amsterdamse genderneutrale deugtaal?
Zit hier een Utrechtenaar die uitleg kan geven?

Tjoelker | 18-09-21 | 09:22 | 4

@Malle moer | 18-09-21 | 09:35: Zijn die families uit Utrecht familie van die families uit Amsterdam?

Tjoelker | 18-09-21 | 09:59

Een Utrechter bedoelt u.
Met een Utrechtenaar wordt iets anders bedoeld;-)

De families die zij bedoelt, geen idee. We hebben de beruchte familie Nico...ic, kampers die landelijk bekend zijn en de samenleving al heel veel geld heeft gekost en gratis in een villa in De Meern mochten wonen, die vervolgens is uitgewoond.

Maar ik denk niet dat ze die bedoelt. Denk dat ze die familie zelf tot de slachtoffers rekent

Roos | 18-09-21 | 10:05

@Roos | 18-09-21 | 10:05: Toch even als niet Utrechter het verschil opgezocht. oei. Sorry Roos en alle Utrechters.

Tjoelker | 18-09-21 | 12:07
▼ 1 antwoord verborgen

Waar de marokkanen goed in zijn, weten we nu. Vraag is nu waar de afghanen goed in zijn......

J.Thee.Cohen | 18-09-21 | 09:21 | 1

Als de Moedjahedien Russische soldaten te pakken kregen werden ze levend gevild. Ze stikten in hun eigen huid. Ook goedemorgen!

Acidstain | 18-09-21 | 09:37

Ik dacht dat Halsema wel een beetje woker was. 'We richten ons op de kilo's en de KeRelS'. Nou ja zeg. Wel eens gehoord van Naima Jillal? Waarom nou weer alleen mannen weg zetten als drugscriminelen?

Leptob | 18-09-21 | 09:21 | 3

Ze moest toch iets dat een beetje allitereert; zo had zo ook kunnen zeggen dat het om de kilo's en de kutten ging...

EEnzame SchizofrEEN | 18-09-21 | 09:35

Puur seksisme. Ga zo aangifte doen. Oh nee, critical race theory. Zal ook wel voor mannen gelden. Goed. Maar dan neem ik aan dat ze blanke mannen bedoelt, anders is het alsnog racisme.

Malle moer | 18-09-21 | 09:40

Godmother Thea Moear?

Toverkol | 18-09-21 | 11:29

Als ik denk aan hoog opgeleide vrouwen met praktijkervaring dan zie ik dat niet bij die twee vrouwen in dat filmpje hierboven. Die doen maar aan imagebuilding met een hoop verzonnen teksten. Nee, geef mij dan maar een interview met Rinske Leijten en ons aller Caroline van de BBB.

VolgendjaarkrygikAOW | 18-09-21 | 09:21

Je kunt ook gewoon die rommel legaliseren. Iedereen weet dat het slecht voor je is, net als alcohol en marijuana. Scheelt de boeven inkomsten en ons kosten. Mensen die er wel een beetje mee om kunnen gaan hebben hun verzetje en mensen die er niet mee om kunnen of willen gaan zakken er maar lekker in want dat doen zu nu ook al.

Knufter | 18-09-21 | 09:20 | 6

@J-van-de-Bontekoe | 18-09-21 | 09:30: hoezo? Veel toeristen die een legaal lijntje nemen en geld komen brengen. Gezellig toch? Of staan asielzoekers hoger op het lijstje gewenste personen?

Malle moer | 18-09-21 | 09:38

@Malle moer | 18-09-21 | 09:38: errug veel geld komen ze hier niet bringen, want zitten in hostels en budgethotels of botels. Moeten nl geld overhouden voor de wiet. De gemiddelde backpacker komt niet in de buurt van het Amstelhotel.

Toverkol | 18-09-21 | 11:37

Laten we gewoon vrouwenhandel legaliseren. Iedereen weet dat het slecht voor die meiden is, net als alcohol en marijuana. Scheelt de boeven inkomsten en ons kosten. Mensen die er wel een beetje mee om kunnen gaan hebben hun verzetje en mensen die er niet mee om kunnen of willen gaan zakken er maar lekker in want dat doen zu nu ook al.

nobele wilde | 18-09-21 | 15:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is toch ook wel lollig om de totale desintegratie van wat eens ons fraaie Nederland was, mee te maken.

Fred uit Amstelveen5 | 18-09-21 | 09:20 | 1

Het is maar wat je lollig vindt.
Zelf ben ik er niet zo kapot van eerlijk gezegd. Maar het is zeer zeker wél interessant om te zien hoe snel, op welke wijze, met welke intentie en met welke aantallen dit land wordt verkwanseld.
Grotere vraag is dus eigenlijk of we het tij nog kunnen keren. Of we de klok nog terug kunnen draaien van kwart over- naar vijf vóór twaalf.

Sleeter | 18-09-21 | 10:35

Wanneer komt er nu eens een einde aan die snuivende domheid in het bestuur van ons land. Die Halsema... toch te triest voor woorden, met deze slappe hap keldert ons land al 40 jaar naar de krochten van de hel.

hagelkruis | 18-09-21 | 09:15

Vergeleken Suriname is Nederland maar een klein landje. Vannacht 4022 kilo coke in de Rotterdamse haven, in de top 3 van de grootste vondsten ooit. En die container kwam uit Suriname. Wat ik zei, Nederland is nog maar klein, dat halen ze nooit, die 4022 kilo.

VolgendjaarkrygikAOW | 18-09-21 | 09:14 | 2

Dat is niet even een klein bultje.

Cunts-en-kitsch | 18-09-21 | 09:17

Nu Gordon geëmigreerd is naar Dubai zou je verwachten dat de hele coke-markt inelkaar klapt. Die 4022 kilo zijn aardig wat lijntjes.

Xbitt | 18-09-21 | 09:21

Snel wegzappen helpt!

Waar-is-niets | 18-09-21 | 09:13

Ik doe een hardgrondige oproep voor veel meer gevangenissen en heeele lange straffen. Daar zullen de daders niet beter van worden, maar de maatschappij wel.

marcoplarco | 18-09-21 | 09:12 | 4

Eens. Het gaat er niet om of de dader er beter van wordt. Het gaat erom dat de slachtoffers vergelding krijgen.

Voorbeelden ten over van recidivisten. Geldt ook voor TBSers op proefverlof. Die term alleen al.
En dan tijdens proefverlof je bekende die bij de Hema aan het winkelen is doodsteken

Roos | 18-09-21 | 09:24

Ja joh, want dat is ook succesvol gebleken in de verenigde staten. Iedere gebruiker dan maar direct de kogel?

Snoorderlag | 18-09-21 | 09:37
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien wat minder links zijn en wat minder deugen. Daar gaat het al de mist in.

whitechocolateface | 18-09-21 | 09:11

Waarom zou je geen burgemeester, minister of president kunnen worden als je ooit cocaine of andere drugs hebt gebruikt? Ik vind dit erg 'amerikaans' en moreel hypocriet. Als je ooit gebruikt hebt, weet je tenminste waar je het over hebt in dit soort drugsdiscussies.

zeeman73 | 18-09-21 | 09:09 | 7

Dat proberen al die drugscriminelen nou ook, ff weten waar je het over hebt.

Malle moer | 18-09-21 | 09:44

Misschien moeten we een cokeverslaving van 6 maanden verplicht gaan stellen voor overheidspersoneel. Dan weten ze waar ze het over hebben...

Toverkol | 18-09-21 | 11:32

Rob Oudkerk zou dus een betere keus zijn geweest voor burgermeester van Amsterdam.

Arachne | 18-09-21 | 13:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Ze kan beter even kijken naar het gebruik in kraakpanden, theaters en overige culturele vrijplaatsen dan naar de Zuid-As. Haar eigen hardcore achterban zijn ook de hardcore gebruikers.

Grachus | 18-09-21 | 09:09 | 2

Daar wordt ook zeker vlgebruikt, maar voor een kraker is coke wel een beetje duur.

Kicksalot | 18-09-21 | 09:53

@Kicksalot | 18-09-21 | 09:53: idd, krakers zie ik eerder als speed gebruikers. In die zin heeft ze gewoon gelijk, maar mensen die wekelijks coke gebruiken zijn psychisch niet in orde. Die moet je helpen, niet bestraffen.

Trekhaas | 18-09-21 | 10:02

'In Utrecht zitten allemaal families'

Niet? Dat moet een leugen zijn.
Families??

Toetsenbordcomplex | 18-09-21 | 09:07 | 1

Families van Noord-Afrikaanse kleur. Dat weet u, dat weet ik, maar de mainstream media doet net alsof het de familie Jansen en De Vries zijn.

nobele wilde | 18-09-21 | 15:00

Na het ongevraagd roeren in de privacygevoelige pis en poep blijkt dat er in Amsterdam en Rotterdam dagelijks zo'n 40.000 lijntjes worden gesnoven. Dus er is behoefte. Gewoon reguleren. Dan wordt het aantal lijntjes minder want onversneden.
nos.nl/l/2397954

Leptob | 18-09-21 | 09:06 | 2

Of een zero-tolerance beleid. Word je gepakt dan hechten we je neus dicht. Zonder uitzondering.

2voor12 | 18-09-21 | 09:29

NL is een van de allergrootste doorvoerlanden ter wereld. Net als ze dat is voor bijvoorbeeld bloemen. De binnenlandse vraag valt in het niet vergeleken met de internationale handel die plaats vind in en vanuit NL. Dat is de oorzaak. Niet die paar advocaatjes op de Zuidas.

Boeddha18 | 18-09-21 | 09:48

En de schuld van de Rabobank.

Maar dat durft ze niet te benoemen.

Toetsenbordcomplex | 18-09-21 | 09:05 | 1

De schuld van de Rabobank? Waar krijgt die brave Boerenleenbank nou weer de schuld van?

theo-is-dood | 18-09-21 | 09:59

Ze moet toch echt even een keer wat tijd vrijmaken om haar orthodontist te bezoeken. Er zit duidelijk nog een achtergebleven draadje of klemmetje ergens. Voor haar man wellicht ook leuk, dat de kaak iets wijder open kan.

sr69 | 18-09-21 | 09:05 | 1

Lol... ja, doe die man eens een plezier.

Amsterdamsko | 18-09-21 | 09:10

Weet iemand nog een mocro advocaat met banden met de mocro maffia?
Die zou ik eens napluizen dan, als ik het OM was.

Nuchternederland | 18-09-21 | 09:05 | 2

Kuch… Kasem.

Mahatma | 18-09-21 | 09:39

Nee, nee, nee, nee! Het ligt nooit aan de marrokanen!
Accountants en advocaten zijn bijna altijd blanke mannen, die moeten wel schuldig zijn.

Malle moer | 18-09-21 | 09:47

Tis Amstersnuif en daar mag dat alles, wel je parkeergeld van meer als 40 Euro per dag betalen, anders worden ze pissig.

jan huppeldepup | 18-09-21 | 09:05

Als ik Femke hoor draai ik automatisch het volume naar NUL

Drs. D. | 18-09-21 | 09:03 | 2

Dus jij hebt er geen moeite mee naar die kop te kijken?

Foxcave | 18-09-21 | 09:54
-weggejorist-
loekdeleeuw | 18-09-21 | 14:04

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com