Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Kamer stribbelt mee in QR-debat

Nou lui, daar gaan we

De plannen van dit kabinet voor een QR-samenleving zijn de afgelopen tijd al vakkundig in de week gelegd, uitgelekt, en vervolgens aan het volk van Nederland medegedeeld middels een persconferentie. Klein detail: de maatregel moet nog worden goedgekeurd door de gekozen volksvertegenwoordiging. Maar ja. We hebben gisteravond kunnen zien hoe dualistisch onze Kamer in elkaar steekt, dus wij verwachten een hoop geblaf, maar weinig gebijt tijdens de hoofdelijke stemming aan het einde van dit debat. Het maakt niet uit dat burgemeesters de maatregelen niet willen handhaven, QR-codes in de praktijk vrijwel nergens correct worden toegepast en dat cijfermatige onderbouwing van de opschalingsplannen op de IC ontbreekt. De Kamer gaat tekenen bij het vinkje. Of, of, of? U volgt het allemaal na breek.  
UPDATE 11u48: Duurt lang! Nog steeds discussie over Tata Steel. U kunt ondertussen terecht bij onze voorbeschouwing, onder de livestream.
UPDATE 12u10: We zijn begonnen. 
UPDATE 18u57: Debat geschorst! #TeamNee mag nog enige hoop koesteren wegens kritische houding bij onder meer GroenLinks. Maar wat gaat de PvdA doen? Hoe dan ook gaat het debat pas verder na de stemming over de motie van afkeuring tegen Sigrid Kaag en Ank Bijleveld. 

Stijlloze voorbeschouwing

Reaguursels

Inloggen

Onbeschofheid ten top wanneer Baudet zijn tweede termijn gebruikt. Niet dat Baudet ook maar iets zinnigs toe te voegen had. Alleen als je als minister letterlijk en figuurlijk iemand de rug toekeert heb je gewoon geen greintje fatsoen in je donder. Want zodra die dame van Volt er staat draait hij zijn stoel bij.

Harvey2Face | 16-09-21 | 21:28

! De Jonge neemt in zijn bijdrage al een voorschot op bredere inzetbaarheid coronapas indien nodig in het komende seizoen.
Breder? Ik vertrouw dit helemaal niet. Die plicht gaat er komen en de controlemaatschappij zal eenvoudig verder uitgerold kunnen worden. Paternotte hoorde het aan en glom als een hondelul on de maneschijn.

Krijgtheenenweer | 16-09-21 | 19:03 | 5

@many-more | 16-09-21 | 19:11: op nu punt NL staat een interessant artikel over positief geteste gevaccineerden. Deze update wordt niet doorgevoerd in het QR paspoort.
Zij kunnen dus legaal verspreiden.
Het gaat niet om vaccineren, het gaat om de invoering van een QR paspoort en vaccinatie is het middel tot dat doel. Vaccinatie is niet het doel

Opblaas_boot | 16-09-21 | 22:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Gelukkig kan je met ‘cvb’ en corona nog overal naar binnen, want dat aanpassen lukt helaas niet. Bij hoeveel incompetentie haken vvd-stemmers eigenlijk af?

De Blauwe Baviaan | 16-09-21 | 19:02

Gewoon stoppen met deze waanzin.
De zwaarste pandemie duurt gemiddeld maximaal 4 maanden.
Hoe zit het met het ebola pasje ?

Het leven is zwaar | 16-09-21 | 18:57 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Hoor ik nou goed dat de regering nu ook geld wil zien als je je wil laten testen?

gaffelbaard | 16-09-21 | 18:46 | 1

Ja, dat hangt al een tijdje, tot nu toe nog steeds uitgesteld, maar het blijft hangen.

photto | 16-09-21 | 18:57

Lachen man die verplichting van het tonen van een coronabewijs in welke vorm dan ook in de horeca.
Ben afgelopen weekend in Bergen op Zoom geweest en heb ontbeten in het hotel, gegeten in diverse restaurants voor lunch en diner en diverse terrassen bezocht voor enkele biertjes. Had nergens een reservering en de 1,5 meter heb ik niets van gemerkt.
Vanaf 25 september a.s. Voor alles nodig.
Ja, sprake van een echte versoepeling.
Wie houdt wie nu eigenlijk voor de gek.

Jooperishoop | 16-09-21 | 18:41 | 2

Goede tegel.

gaffelbaard | 16-09-21 | 18:46

Vandaag met de vrouw op stap geweest, lekker uit eten en geen corona-gekloot, en we krijgen versoepelingen straks? Die wappies gaan nog gelijk krijgen... niet dat ik dit niet wist hoor, heb nog even van VRIJHEID genoten

BL!ZZ | 16-09-21 | 19:05

Voor mij de verkeerde partij, maar soit, Lisa Westerveld is echt wel lekker.

rustzacht6 | 16-09-21 | 17:59

Naar buiten brengen op een gestructureerde manier..... Lekken via de pers is inderdaad de gestrucureerde manier. Waarom nu pas een debat, nadat de persco en het lekken heeft plaatsgevonden?

biernootjesships | 16-09-21 | 17:52 | 1

Gestructureerde.... (sorry 1e post hier op GS)

biernootjesships | 16-09-21 | 17:54

Bent u al eens getest? Ja? Dan heeft u een mail gekregen met deze tekst:
"Als u een DigiD heeft, ontvangt u een e-mail wanneer de uitslag bekend is. Via www.coronatest.nl kunt u uw uitslag bekijken. "


Dus, een print of schermafdruk van de uitslag via coronatest.nl moet voldoende zijn voor toegang.

Maar nee. Toch niet. U moet en zal aan de coronacheck-app.

Zien mensen nu waarom die app-dwang niet klopt? En leidt tot discriminatie en vaccinatie drang of -dwang?


Rutte kan mij de pot op. Die app komt niet op mijn telefoon. Dan maar geen toegang.

gaffelbaard | 16-09-21 | 17:49 | 5

@Mr Moore | 16-09-21 | 18:19:
Via die site coronatest.nl krijg je wel je testuitslag te zien. En, ja, dat kan je uitprinten. Maar ... geen QR code hoor.

Dus..... Dan zit je op het terras. Komt de ober langs om te scannen. Zit jij daar met je printje van de uitslag. Zonder QR code. Zal je zien dat er een heleboel gezeik en gezeur ontstaat omdat jij wel een printje met een negatieve uitslag hebt, maar hij je niet kan scannen omdat je geen QR code hebt. Dus, helaas, wat jij schrijft klopt ook niet.
Nee, die app is geen verplichting. Gelukkig nog niet, maar dat komt ook nog wel. Wel een voorwaarde voor toegang. Zelfs ook al ben je getest/gevaccineerd/hersteld en dus aan alle voorwaarden voldoet. Je moet en zal die app moeten gebruiken.

Kijk, en daar trek IK dus een grens. Dan maar geen toegang.

gaffelbaard | 16-09-21 | 18:44

@ClintOstwald | 16-09-21 | 18:18:
Mijn reden om niet die app te willen gebruiken, heeft niets te maken met een van de door genoemde argumenten. Of jij verstandig bent of welke nieuwsbronnen jij leest ook niet.

gaffelbaard | 16-09-21 | 18:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Daar brak net mijn klomp... over salarissen in de zorgsector kan het kabinet geen uitspraak over doen want demissionair. Maar huppakee 6 miljard ivm C02 geen probleem joh.

Louter Leuter | 16-09-21 | 17:40 | 1

Ik vind dat we moeten opschalen van de Rutte doctrine naar het Rutte paradigma. Dit is gewoon het nieuwe normaal.

Mr Moore | 16-09-21 | 18:21

Waarom maakt die vrouw van VOLT zich druk of Rutte nog wel het vertrouwen geniet van het volk? Waar is Dassen? Die was wel kundig gisteren

Harvey2Face | 16-09-21 | 17:35

Een paar etnische vraagstukken.. Alsof je je kaarten schud.

Zoutklontje | 16-09-21 | 17:28

Het is wel duidelijk dat er maximaal 2 termijnen moet komen aan het premierschap.

De Blauwe Baviaan | 16-09-21 | 16:54 | 1

Die smeerlap van een Rutte wil de Nederlander koste wat het kost aangelijnd houden.

jansma28542681 | 16-09-21 | 17:20

Zonder Rijbewijs moet ik 2 uur reizen voor een testbewijs om hier in mijn dorp naar het café te kunnen.

En dat noemt Rutte vervolgens geen 'Drang'.

Dit land is kapotstuk en als ze dit doorzetten zijn ze een burger kwijt.

swuinm71 | 16-09-21 | 16:52

Geluid?

Opblaas_boot | 16-09-21 | 16:41

Weet je wat trouwens nog vreemder is aan dit hele verhaal? Dat die hele kleuterklas zich niet realiseert dat ze de boel complex en onwerkbaar maken juist door zoveel van hun eigen wensen er in op te nemen..

starbuck280 | 16-09-21 | 16:41

Kan iemand die lui daar in de 2e hut ff zeggen dat de audio nog uit staat?

normanius | 16-09-21 | 16:41 | 1

Kneuzen, al de tweede keer ...

Harvey2Face | 16-09-21 | 16:42

Beetje lullen over zo'n QR code leidt mooi de aandacht af van het falen in Afghanistan van de minister van Defensie en de minister van Buitenlandse Zaken.
En volgende week hebben we weer nieuwe problemen en dan zijn we deze alweer vergeten.

Osdorpertje | 16-09-21 | 16:36 | 2

Misschien juist andersom.

VP732 | 16-09-21 | 16:55

Ik ben benieuwd of die hautaine Kaag ook aftreedt als de motie van afkeuring via hoofdelijke stemming (dank BBB) wordt aangenomen.

ClintOstwald | 16-09-21 | 18:20

Gezien het andere topic; Wat vind de CU van het corona paspoort?

starbuck280 | 16-09-21 | 16:04

Haha, hugo kijkt naar die borden en denkt waarschijnlijk: ‘huh, heb ik dat allemaal uitgekraamd?’.

De Blauwe Baviaan | 16-09-21 | 15:53

“De Kwetsbaar Gemaakten” waar mevrouw SS het overheeft, waren dat eerst dappere strijders, reuzen en krijgers? Maar zijn door die slechte witte mannen tot kwetsbare minkukels gemaakt?

Lochos | 16-09-21 | 15:52 | 1

Viel me ook op. Het klopt ook exact. Door SS worden kleine groepen mensen kwetsbaar verklaard zodat zij ze kan verdedigen.

The-loopy-cowboy | 16-09-21 | 16:25

Die arme Sylvana denkt dat je Corona kan uitroeien. Ze zal ook vast ook van mening zijn dat je de klimaatverandering kan 'tegenhouden'.

Cannabooze | 16-09-21 | 15:52 | 1

Net als Jetten die denkt dat we in ademnood komen door de stikstof.

Merkwaardeloos | 16-09-21 | 15:56

Slavina heeft het liefst iedereen aan de ketting.

Merkwaardeloos | 16-09-21 | 15:48

Die marmot op La moeilijke bril d'r tronnie, is die wel op duurzame wijze geschoten?

normanius | 16-09-21 | 15:48 | 1

Wie is dat?

Merkwaardeloos | 16-09-21 | 15:49

Grachtengordelgeleuter, leuke term van BBB

heavydigit | 16-09-21 | 15:43 | 1

Ik vind die term inderdaad een blijvertje.

starbuck280 | 16-09-21 | 15:49

Haantje spreekt zichzelf ook wel erg tegen. Ze stelt dat met de invoering van de coronapas, mensen die medisch gezien niet gevaccineerd kunnen worden, weer veiliger op pad kunnen. Maar gevaccineerden worden niet getest en kunnen dus die groep toch juist besmetten dan?

Fackzinasi | 16-09-21 | 15:40 | 1

en aangezien ze minder tot geen symptomen hebben...

starbuck280 | 16-09-21 | 15:41

Kuzu maakt er een mooie show van. Hij heeft wel gelijk.

Merkwaardeloos | 16-09-21 | 15:35 | 2

De kamervoorzitter vindt het niet goed en noemt het volkomen onterecht een demonstratie. Zijn de volksvertegenwoordigers nu al niet meer vrij om hun standpunt op een zelf gekozen manier duidelijk te maken? Nog even en deze stropop gaat de bijdragen vooraf goedkeuren conform de Ruttedoctrine.

Schmalz | 16-09-21 | 15:50

De huidige Kamervoorzitter was eigenlijk de derde en dus laatste keus, na Martin Bosma en Arib, maar werd toch gekozen na een schimmig achterkamertjesdeal tussen de VVD en D'66. Maar het begint inderdaad wel op te vallen dat ze de kritische leden van de Kamer op coronagebied (Wilders, Kuzu, Baudet etc.) te vaak de mond snoert.

ClintOstwald | 16-09-21 | 18:26

Huh... Een D666-er die debateert???

Louter Leuter | 16-09-21 | 15:35

Doet ie goed, Kuzu. Hij weet dat er een hond en een paardenkop naar dit debat kijkt. Door deze actie zal ie uitgebreide aandacht krijgen op internet en tv.

Sinterbikske | 16-09-21 | 15:35

De Kamer wordt steeds meer een kleuterklasje met grote leesbare letters en geen moeilijke woorden... hele diepe zucht.

Louter Leuter | 16-09-21 | 15:33 | 3

Wat je van de borden vindt, hij is keihard en helder als kristal, die Kuzu.
Want de borden tonen hun eigen woorden waar ze mee om de oren worden geslagen. Wat ze ook zeggen nu, er hoeft maar naar de borden gewezen te worden.

Harvey2Face | 16-09-21 | 15:36

Is meer bedoeld voor het NOS nieuws publiek straks.

Merkwaardeloos | 16-09-21 | 15:37


7.3 with respect to ensuring a high vaccine uptake:

7.3.1 ensure that citizens are informed that the vaccination is not mandatory and that no one is under political, social or other pressure to be vaccinated if they do not wish to do so;

7.3.2 ensure that no one is discriminated against for not having been vaccinated, due to possible health risks or not wanting to be vaccinated;

www.geenstijl.nl/5157945/we-zijn-geen...

gaffelbaard | 16-09-21 | 15:30

Goed verhaal van die Pouw V.

Merkwaardeloos | 16-09-21 | 15:23

Volt is tegen de verwachting kritischer op het kabinet dan ik had verwacht. Ah, toch voor coronapas. Laat maar, wat een mongolen.

De Blauwe Baviaan | 16-09-21 | 15:18 | 1

hahaha

Merkwaardeloos | 16-09-21 | 15:39

Shit... Helemaal niet bij stilgestaan...
Baudet zei het zo juist en is waar, nu ik een QR weigeraar ben, ben ik toegetreden tot het kamp van de wappies....

Mooie boel...

Harvey2Face | 16-09-21 | 15:14 | 8

Lekker gevoel he? verketterd te worden om een onwelgevallige mening? Want zo tikken de fascisten. Je kan erom lachen, maar dan ga je lachend ten onder. Uiteindelijk gaat het nooit genoeg zijn voor de extreem linkse kliek.

Gladiator Fap | 16-09-21 | 16:12

@Gladiator Fap | 16-09-21 | 16:12:
Sinds de corona angst heeft een deel van de niet linkse kliek deze onhebbelijkheid van demoniseren van andersdenkenden overgenomen.
Zijn door de mand gevallen in mijn ogen...

Merkwaardeloos | 16-09-21 | 16:19

@Merkwaardeloos | 16-09-21 | 16:19: Door de mand gevallen? Ik denk eerder dat ze het spuugzat waren en nu denken "wil je verdeling? prima, dan krijg je verdeling!" Dat het een slechte ontwikkeling is moge duidelijk zijn, op deze manier ontstaan dus ideologische conflicten.

Gladiator Fap | 16-09-21 | 16:37
▼ 5 antwoorden verborgen

Baudet is de waanzin inmiddels voorbij. 'De overheid eist totale controle via de QR-code.' Begon best aardig, maar hoe is FvD zo afgegleden? Gebrek aan weerwoord?

ArthurS | 16-09-21 | 15:09 | 7

Zolang niet iedereen getest wordt als voorwaarde voor een toegang, zijn die toegangsbeperkingen waanzin en doen niets om wie dan ook ergens tegen te beschermen.

ReyNemaattori | 16-09-21 | 15:59

@ReyNemaattori | 16-09-21 | 15:59:
Opa van Dissel beweerde gisteren bij de briefing het tegenovergestelde.
Een geteste is potentieel gevaarlijker dan een gevaccineerde.
Die spuiten moéten erin. Watvoor lulkoek je er ook voor moet verkopen.

Merkwaardeloos | 16-09-21 | 16:23
▼ 4 antwoorden verborgen

@ChristenUnie doe het enige juiste, steun de motie van afkeuring tegen Kaag.

HankHill | 16-09-21 | 15:08 | 3

zou leuk zijn ja, en ook eens tijd dat de CU begon met terugvechten. Maar ja, die andere wang he.

starbuck280 | 16-09-21 | 15:13

Waarom geen motie van wantrouwen?

gaffelbaard | 16-09-21 | 15:31

@gaffelbaard | 16-09-21 | 15:31: Een motie van wantrouwen betekent dat je geen vertrouwen meer hebt in de bewindspersoon zelf. Een motie van afkeuring betekent dat je het gevoerde (Afghanistan)beleid afkeurt en heeft dus in beginsel geen betrekking op wel of geen vertrouwen in een bewindspersoon (maar het kan natuurlijk altijd wel een rol spelen).

ClintOstwald | 16-09-21 | 19:19

Nou gaan we het krijgen...

Merkwaardeloos | 16-09-21 | 15:05 | 2

Ha ja. Zijn taalgebruik heeft wel wat. Interuptie in 3, 2, 1..

heavydigit | 16-09-21 | 15:07

Bill Gate... Bingó..

photto | 16-09-21 | 15:16

Er komt zelfs een tijd dat je niet eens meer naar buiten mag zonder QR (scanner in voordeur).

*duit in paniekzakje*

funda | 16-09-21 | 14:59 | 1

Je hoeft je fapdromen niet hier te delen hoor. Te pervers.

BrulSpin | 16-09-21 | 15:16

Waarom een taboe op het belonen voor een prik? Geef een 1/2 schaap per prik en je hebt een deel van je doelgroep te pakken.

De Blauwe Baviaan | 16-09-21 | 14:56 | 2

Ik weet een snellere.
Geen toegang tot moskee indien geen QR code.

Roadblock | 16-09-21 | 14:58

Kuiken blijft een leuke dame, goed dat de PvdA zo langzamerhand zich ook verzet tegen de huidige maatregelen.

photto | 16-09-21 | 14:53 | 1

Ze gaa er uiteindelijk wel mee akkoord hoor.

klaas24 | 16-09-21 | 15:08

Heb wat moeite me te concentreren op het verhaal van Lisa Westerveld..

jaja | 16-09-21 | 14:53 | 2

Ze heeft wel 2 goede pluspunten.

CarelJan7937 | 16-09-21 | 14:55

"De tirannie van de meerderheid".. aldus GroenLinks. Weg met de democratie!

BakkerHenk | 16-09-21 | 14:52 | 1

Die zien al langer brood in een tirannie van hun minderheid. Begrijpelijk.

funda | 16-09-21 | 15:00

Die demissionaire taartpunt van d66 houdt zich nu schuil in een achterkamertje

stipjes | 16-09-21 | 14:50

Van Dissel: "In slechtste geval 400 IC-bedden bezet door coronapatiënten in december." Echt waar, in het slechtste geval. Als dat het allerslechtste scenario is, waarom hebben we het überhaupt nog over maatregelen hier. Gooi open die boel.

Thuinman | 16-09-21 | 14:35 | 1

Voor een ontwikkelingsland als NL is dat veul hoor!

Merkwaardeloos | 16-09-21 | 14:49

Een week of wat geleden was het nog 2 miljoen.

SailingDuck | 16-09-21 | 15:01

Hangt er vanaf of je de kinderen onder de 12 jaar meetelt. Dat zijn er sowieso al 2.1 miljoen.
Ga je er dan vanuit dat die 1.8 er niet bij horen dan zit je al op 3.9 miljoen niet gevaccineerden en dat vind ik wel heel veel eigenlijk. Dus aangezien ze er met de registratie ook regelmatig een puinhoop van maakten ga ik er maar vanuit dat die 1.8 miljoen niet klopt.

klaas24 | 16-09-21 | 15:08
▼ 1 antwoord verborgen

De zorgcapaciteit is door Rutte 1-2-3 afgebroken tot een riskant niveau. En nu stort de boel langzaam verder in.
Hoe kleiner de zorgcapaciteit, hoe meer rare noodgrepen er nodig zijn om de "zorg te ontlasten". En al die noodgrepen kosten bakken met geld dat je dus beter had kunnen investeren in wat ruimer zittende zorgcapaciteit.
Maar Rutte en zijn muppets hadden geen economie in het pakket.

Schmalz | 16-09-21 | 14:19

Er zijn ondernemers die nu al volle bak willen draaien met QR code. Maar dat mag niet, want dat gaat pas op 25 september in en tot die tijd gelden de huidige maatregelen en de 1,5 m nog. Doe je het toch dan grijpt de politie in en krijg je een boete (Zie theater in Haarlem)

Er zijn echter ook horeca ondernemers die niets zien in de QR maatschappij en na 25 september de huidige regels en de 1,5 m willen handhaven als dat voor hun en hun klanten beter uitvoerbaar is. Maar nee dat mag ook weer niet. Na 25 september moet en zal iedereen aan de QR code. Dan zijn de huidige maatregelen en de 1,5 m (die op dit moment prima werken) opeens volstrekt ontoereikend geworden om deze pandemie nog het hoofd te kunnen bieden. De ondernemers die daar aan vast willen houden krijgen dan opeens een boete.

Wie dit snapt mag het uitleggen…
Waarom beide maatregelen niet naast elkaar laten bestaan en de vrije markt werking zijn ding laten doen? De ene ondernemer kiest voor 1,5m en geen QR gedoe, maar wel wat minder gasten in je zijn zaak. De ander kiest wel voor de QR code en een volle zaak, maar moet dan in ruil daarvoor de controle freak uit gaan hangen…

Mark zit te Dutten | 16-09-21 | 14:09 | 6

De maatregelen slaan helemaal nergens op, want een QR-code zegt namelijk niets over enige besmettelijkheid van de persoon in kwestie. Ga dan, zoals in Qatar met lichaamswarmtemeters bij de deur staan of zo. Maar er wordt goedschiks of kwaadschiks gewoon een door de WHO en WEF verordonneerde plandemic agenda afgedraaid, dus je ertegen verzetten heeft sowieso weinig zin. Het huidige scenario is reeds door vele paragnosten voorspelt en staat zelfs in de bijbel. Een schrale troost is dat uiteindelijk alles goed komt, maar dat velen van ons dat helaas niet meer mee zullen maken.

ClintOstwald | 16-09-21 | 15:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik mis de optie voor bedrijven (horeca) om zelf al dan niet voor verplichting te kiezen en dan de klant een keuze te bieden. De interactie die dan in de 'rode vinkjes maatschappij' ontstaat is er toch al in de gangbare samenleving.

nsfl | 16-09-21 | 14:08 | 1

Maar dan dwing je de mensen niet tot het nemen van een prik.

klaas24 | 16-09-21 | 15:16

Half uurtje lunchen, ook zo lekker Nederlands. Iedereen zijn broodtrommel mee?

De Blauwe Baviaan | 16-09-21 | 14:08

Natuurlijk gaat dat werken in Nederland,QR staat voor Quick Respons,uitgevonden bij Toyota om razendsnel codes te lezen.
Met dat trage bestuurszooitje hier gaat dat gewoon niets worden.

De Profundus | 16-09-21 | 14:04

Kunnen we een overzichtskaartje krijgen hoe dit in de rest van Europa zit. In 3 van de 3 landen waar ik in ieder geval dit jaar geweest ben was een corona check app gewoon al gangbaar(met name in horeca) . Wel grote verschillen, bij sommige alleen bij het binnen zitten en bij andere ook op de buiten terrassen. Zijn wij het enige land wat zo'n probleem maakt van de QR- app of zijn er meer?

zeertegendradig | 16-09-21 | 14:04 | 13

@bullent | 16-09-21 | 14:33: Werd eerder vanmiddag genoemd in het debat in de tweede kamer. Had geen zin om het te fact-checken.

koeberg | 16-09-21 | 14:53

@zeertegendradig | 16-09-21 | 14:39: ja, ik beredeneer vanuit het vrijheid en welzijn van een individueel persoon inderdaad en dat zou wat mij betreft altijd de basis moeten zijn. De totalitaire gedachte dat een kleine groep ego's ongehinderd iedereen zomaar vrijheidsbeperkende maatregelen kan opleggen, vanwege "mogelijk" gevaar (lees: angstscenario), ben ik niet zo van. Krijg ik enge gedachten bij. Onze vrijheden hebben we niet gratis gekregen en het heeft heel wat levens gekost om de huidige balans te vinden tussen alle ego's die er hier rondlopen. Om deze balans aan vrijheden vanuit "mogelijk" gevaar even overboord te gooien, want echt maar tijdelijk en anders gaat dit keer de mensheid er (anders dan al die 1001 eerdere onheil voorspellingen) echt aan volgens "de experts", zie ik niet zo zitten. Mensen zijn van nature uit op invloed en zijn ook niet zo van invloed teruggeven, als u begrijpt wat ik bedoel. Wetenschappelijke of de zogenaamde onafhankelijke expert onderbouwingen beschouwen als absolute waarheid gaat u helaas ook niet redden, daar zorgen beleidsmakers wel voor. U moest eens weten wat in het verleden allemaal "wetenschappelijk" is onderbouwd als richting voor heel fout beleid.

Isditandersgenoeg | 16-09-21 | 16:18

@Isditandersgenoeg | 16-09-21 | 16:18: Er is geen absolute waarheid, er is alleen de meest waarschijnlijke waarheid. En die is, al naar gelang de omstandigheden, steeds aan verandering onderhevig. Er zijn hierop vele uitzonderingen, zo staat wel vast dat je morsdood bent als je van een torenflat springt. Voor veel mensen is dat ingewikkeld.

Wiebenick | 16-09-21 | 16:40
▼ 10 antwoorden verborgen

Wat is die Paternotte toch een cry-baby: maar de IC's, waar al tijden geen verandering in plaats vindt. Maar de ziekenhuizen, waar blijkt dat het bevoegd personeel alleen maar afneemt. Waar D'66 een actieve rol heeft gespeeld in de vermindering van IC's en personeel...

ItsOutThere | 16-09-21 | 14:02 | 1

Tja, X66. Synoniem voor afbraak met een politiek correct, quasi intelligent en moreel verheven sausje.

heavydigit | 16-09-21 | 14:51

'Door de pomp' - kent u die uitdrukking?'

bisbisbis | 16-09-21 | 14:02

"Testen om te pesten". Dat is een sterke.

Merkwaardeloos | 16-09-21 | 13:59 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

2018 puilden de ic’s uit tijdens de griepgolf. Zero fucks were given. Sterker nog, er zijn zelfs minder ic-verpleegkundigen dan pre-corona. Ik ga die checkapp niet gebruiken. Ik hou het geld wel in mijn zak.

De Blauwe Baviaan | 16-09-21 | 13:57 | 3

Misschien een screenshotje van een QR code tonen. Toch wrs niemand die zin heeft om er serieus op te gaan controleren

Fijn_dat_je_er_bent | 16-09-21 | 14:06

Ik heb een uitgeprinte screenshot van een Iphone10, werkt ook prima.

funda | 16-09-21 | 14:19

De zorg kan geeneens een griepgolf aan, maar dat mag niet te hard gezegd worden. Pluk de vruchten van de bezuinigingen in het onderwijs, zorg en veiligheid. 100% kutland.

De Blauwe Baviaan | 16-09-21 | 13:54 | 3

Benoem jij dan gelijk even de hoofdreden van al die misère? Je weet wel, de olifant in de kamer. Want ik durf het ook niet (ben voor minder weggejorist).

Wayfaring stranger | 16-09-21 | 14:20

@Wayfaring stranger | 16-09-21 | 14:20: Mijn inziens is de ongezonde levensstijl van mensen de grootste oorzaak. Binnen de groepen die sociaal economisch lager zitten, zitten meer ongezonde mensen, dus ook bij migrantengroepen. Als deze dan ook nog eens uit religieus oogpunt geen vaccinatie nemen, dan heb je eigenlijk een dubbelrisico. Besef ook dat het fantastische Nederlands zorgstelsel minder ic-bedden heeft per hoofd van de bevolking dan een land als bv Colombia. Wij hebben dan weer wel veel meer managers en andere niksnutten. Zal wel meevallen met Joris toch?

De Blauwe Baviaan | 16-09-21 | 14:38

@De Blauwe Baviaan | 16-09-21 | 14:38:
Ja, want u benoemt het gewoon niet.
De meerderheid van de allochtonen verdomt het om zich te laten vaccineren: "Want onvruchtbaar, Mossad chip", en meer van die imbecielige redenen waar onze in Djinns gelovende mede-nederlanders met de Islamideologie om bekend staan.
Duidelijker bewijs dat wij de middeleeuwen geimporteerd hebben bestaat er niet.
Een grote groep subcultuur zal er nu voor zorgen, dat er altijd sluimerende covidhaarden in de samenleving blijven.
Dit bedoelde u toch?

Roadblock | 16-09-21 | 15:06

Nee, je bent hiermee niet opeens vrij als je gevaccineerd bent, je moet nu ook je kinderen vaccineren en je bent verplicht je overal te identificeren. Veel mensen noemen dit een achteruitgang t.o.v. 1,5 meter regel. Nu kun je op een terras zitten maar straks opeens niet als je je kinderen wil meenemen. En ook de invoering in 1 week wat dus niet voldoende is voor 2 prikafspraken + 2 weken voordat het werkt, ben je 35 dagen verder. Op z'n MINST hadden ze dit 2 maanden van te voren moeten aankondigen.

een_mike | 16-09-21 | 13:52 | 1

't Zijn allemaal manipulatieve mindgames. Bij een vooraankondiging zijn mensen instaat het nog een week uit te stellen en dat zal net de tijd zijn die het duurt dat het urgentie-gevoel verdwijnt. Nu wil men geen dag in het café mislopen want straks valt die valse griet voor de eerste de beste jaknikker.

nsfl | 16-09-21 | 14:46

Het gaat om antistoffen en getrainde T-cellen Joba Dabba Doooo. het echte spul werkt nog altijd beter dan een vaccinatie (mijn 2e 5 maanden geleden gehad... ik moet het nu van mijn T-cellen hebben). Die fascinatie op vaccinatie begrijp ik niet.

Louter Leuter | 16-09-21 | 13:51

cda mevrouw vraagt solidariteit. Je moet je medemens beschermen. Domme mevrouw, het vaccin beschermt de persoon die het vaccin neemt. Als ik mij vaccineer leeft u niet langer. Beetje zoals bij uw profeet, als je zijn mattie wordt mag u naar zijn paradijs, niet anderen.

hetgingperongeluk | 16-09-21 | 13:51 | 1

Mervrouw splinterpartij CDA is gewoon gesensibiliseerd door Wopke Hoeksta. Je mag niet zelf nadenken bij partij discipline.

bullent | 16-09-21 | 13:55

Bla bla bla bla bla. Gewoon gaan prikken. Niks aan de hand.
Moest wel lachen dat er gister ineens dubbel zoveel geprikt werd dan voorheen.Eerst een grote muil opzetten, maar als je de kroeg niet meer in komt wel ineens gaan.

swassannuf | 16-09-21 | 13:50 | 4

poeh poeh 6000 mensen per dag meer. Op 1.8 miljoen ongevaccineerden. Leuk altijd dat tekstueel gegoochel met percentages. Ben blij dat je moest lachen.

En het lijkt mij daarnaast een volledig logisch gevolg. Deze mensen gaan nu tegen hun zin in een ongewenste substantie in hun lichaam laten spuiten omdat hen een normale deelname aan het sociale leven onmogelijk wordt gemaakt. Het zullen veelal tieners zijn die anders niet meer spontaan met hun vrienden of vriendinnen een bioscoopje kunnen pakken.
Kinderen die even veel risico lopen op bijwerkingen van het vaccin als op ernstig ziekteverloop van een covid infectie. Kinderen die als een soort menselijk schild worden gebruikt om de zwakkeren in de samenleving te beschermen.
Ik wens deze nieuwe generatie veel wijsheid toe als zij in de toekomst zelf aan de bestuurlijke knoppen mogen zitten. Hopelijk nemen zij de herinnering aan dit treurige beleid mee als er tegen die tijd weer eens moeilijke keuzes gemaakt moeten worden en kiezen ze dan voor de jeugd in plaats voor Jaap, Mark en Hugo die tegen die tijd in een luxe zorgboerderij zitten.

Plaktong | 16-09-21 | 14:08
-weggejorist-
swassannuf | 17-09-21 | 05:02
▼ 1 antwoord verborgen

Joba Dabba Doooo... Nog een splinterpartijtje aan het woord.

Louter Leuter | 16-09-21 | 13:47

Net zoals gisteren plas glas was. Wat een hoop incapabelen idioten zitten daar weer.

bullent | 16-09-21 | 13:46

De letters QR zijn een afkorting van Quick Response ("snel antwoord").
Start de hoofdelijke stemming. Rest is ruis.

Nederlander1 | 16-09-21 | 13:45

Wilders snapt het.

culture_vulture | 16-09-21 | 13:45 | 1

en dient Paternotte van goede repliek bij de interruptie van Paternotte.

Fedde71 | 16-09-21 | 13:46

Toevallig een paar horecaondernemers gesproken vandaag, en geen van hen is van plan te gaan controleren op de QR code.
Ik wens de BOA's veel sterkte.

VanBukkem | 16-09-21 | 13:45 | 5

Overal waar ze hem vragen maak ik rechtsomkeert.

1977 | 16-09-21 | 13:52

@1977 | 16-09-21 | 13:52: om nooit meer terug te komen. Net zoals mijn grootouders nooit meer zaken deden bij ondernemers die heulden met de duitsers

1977 | 16-09-21 | 13:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus de schoonmoeder van Paternotte woont samen met haar vriendin in Denemarken. Wat relevant. Toch een klein deugpuntje mee geplakt. Heel goed.

Lochos | 16-09-21 | 13:44 | 6

Wat wilde Paternotte daar nou weer mee onderstrepen? of kon hij het niet bij de inhoudelijke inhoud houden?

Graaisnaaiert | 16-09-21 | 14:14

Dan moet tie es bellen met zn schoonmoeder. Denemarken is toch dat land wat tot zinnen is gekomen en waar alles nu gewoon los is? En de migratie ook wat beter is geregeld toch?

heavydigit | 16-09-21 | 14:55

@Graaisnaaiert | 16-09-21 | 14:14: Vermoedelijk wil hij hier onderstrepen dat hij een lesbienne in de familie heeft, en daarmee ongelooflijk dichtbij de LHTBI "Community" zit. En dus dat d66 een echte gay partij is. Vermoedelijk.

Lochos | 16-09-21 | 14:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Geert is keihard tegen de Qr toegang.
Dan gaat die dus door.

Merkwaardeloos | 16-09-21 | 13:42

Volgens mij hebben die experts van het rivm er vaker naast heeft gezeten, dan dat ze gelijk hebben gehad. Corona komt niet naar Nederland, wij zijn voorbereid, 100.000 besmettingen per dag met Deltavariant, de lijst is eindeloos. Ik heb niks tegen vaccinatie, maar die Bas is knettergek.

De Blauwe Baviaan | 16-09-21 | 13:38 | 5

@Louter Leuter | 16-09-21 | 13:44: dat wel, geloof ik.

raskol | 16-09-21 | 13:46
▼ 2 antwoorden verborgen

BBB word bruut onderbroken.

Het leven is zwaar | 16-09-21 | 13:37

Wat een verschrikkelijk eng mannentje is die Paternotte toch. Met zijn doemsecenario's van dat OMT, waarvan er geen één uitkomt. Kan deze vent niet heel snel opdonderen naar zijn geliefde EU.

Rutte-naar-P.I.Vught | 16-09-21 | 13:35 | 6
-weggejorist-
Mverwoond | 16-09-21 | 14:03

Paternotte heeft het erg met zichzelf getroffen en heeft sowieso geen enkele empathie voor welke motieven van ongevaccineerden dan ook. Iemand met een negatieve uitstraling.

ClintOstwald | 16-09-21 | 19:23
▼ 3 antwoorden verborgen

De zorg kapot bezuinigd op de zorg komen 80.000 tekort er is geen een die nog op de ic zou willen werken te lagen beloning het probleem is niet de zorg maar 11 jaar rutte die de boel heeft kapot heeft gemaakt

witchmaster | 16-09-21 | 13:33 | 1

Is wel zo. Het gedoogkabinet met de PVV ontplofte er zelfs om. Omdat Rutte en Verhage (CDA) toen nog verder op de zorg wilden bezuinigen. Wilders wilde dat niet en liep weg uit het overleg.

gaffelbaard | 16-09-21 | 13:41

Hahaha Deed Wilders nou zijn rechterarm omhoog toen hij het over de Duitsers had?

Harvey2Face | 16-09-21 | 13:33

Goedzo Geert.

Merkwaardeloos | 16-09-21 | 13:30

Snel serologische test aan de G van genezen toevoegen zodat je (wel aangetoond) na 180 dagen op basis van je antistoffen gewoon mee mag doen. Als je genoeg antistoffen hebt doordat je besmet bent geweest dan is natuurlijke immuniteit toch veel beter dan daarnaast je laten vaccineren?

Fedde71 | 16-09-21 | 13:29 | 13

Ja hoor, laten we vooral een qr-samenleving optuigen, straks mag jij misschien nergens meer naar binnen of niet meer op reis omdat je CO2-footprint te hoog is of omdat net iets te vaak plezier hebt gemaakt met mevrouw Fedde.

Charred_Metal | 16-09-21 | 13:58

@Charred_Metal | 16-09-21 | 13:58: ben absoluut tegen de QR-samenleving, ben absoluut tegen drang, ben niet gevaccineerd (heb corona gehad en er ook ziek vangeweest) en ik vind het ook zeer zeer kwalijk dat dit eventueel een opmaat voor een algehele 1984 staat.

Fedde71 | 16-09-21 | 14:07
▼ 10 antwoorden verborgen

Al anderhalf jaar geen extra geld voor de zorg. Maar wel voor Boa's, ondersteuning voor bedrijven etc etc. Zorg moet gewoon een excuus blijven. Net als Het feit dat ze maar blijven roepen dat mensen zonder vaccinatie kunnen besmetten. Nou het blijkt dat gevaccineerden dat ook kunnen. En die hoeven niet eens getest te worden om binnen te mogen? Ben benieuwd hoe lang die gevaccineerden er samen over gaan doen om een nog gevaarlijkere resistente versie gaan maken?

Geenjoris | 16-09-21 | 13:25 | 2

je moet toch wat om je dwalende beleid door de strot van de burgers te duwen.

Fedde71 | 16-09-21 | 13:29

Men schijnt te denken dat besmette gevaccineerden andere gevaccineerden niet kunnen besmetten. Dit privilege is alleen aan niet gevaccineerden voorbehouden. Zelfs hun blikken zijn dodelijk.
if you can't question it, it is not science.

MistaRazista | 16-09-21 | 15:38

Gaan ze er nu vanuit dat er in de groep ongevaccineerden niemand corona heeft meegemaakt de afgelopen 1.5 jaar?

De Blauwe Baviaan | 16-09-21 | 13:24 | 2

Precies. Daarom is het ook zo raar dat er geen antistoffentest wordt gedaan. Van de PCR test is bekend dat hij onbetrouwbaar is.

culture_vulture | 16-09-21 | 13:29

Die mensen liggen allemaal op de IC naar lucht te happen en ondertussen zijn ze overal iedereen dodelijk aan het besmetten. Hoe ze dat precies tegelijk doen en ondertussen ook nog allemaal sterven aan corona, moet je jezus vragen, die is ook een keer dood geweest volgens de boekjes.

IndoorexpaT | 16-09-21 | 13:33

Belangrijkste is dat als iets groepsgedrag/sociaal gezien overduidelijk niet geaccepteerd lijkt te worden het geen zin heeft welke wetenschappelijke theoretische beste oplossing je hebt verzonnen. Als je niet op elke hoek van de straat een agent kan zetten, is het onuitvoerbaar. Je ziet nu al burgemeesters/horeca/zalen die het NIET gaan doen. Het argument laat het aan de 100% wetenschappers over gaat niet op, behalve als je groepsbedrag wetenschappers ook meetelt.

een_mike | 16-09-21 | 13:23

Dit demissionair kabinet zou alleen op "de winkel" mogen passen, maar in plaats daar van lijkt het wel of ze de hele winkel verbouwen. In de hele kabinetsperiode hebben ze nog niet zo veel beslissingen en aanpassingen doorgevoerd als nu.

Mr. C | 16-09-21 | 13:21 | 2

Of nie?

schijtzat | 16-09-21 | 13:25

Demissionair, da's net zoiets als vleeswaren die over de datum zijn. Als je ze laat liggen gaat t rotten...

4HoogAantWater | 16-09-21 | 13:27

Flapdrol Paternotte gelooft nog dat het virus van een vleermuis kwam: mijn hemel! Zelfs zijn verlosser Sleepy Joe denkt daar inmiddels anders over.

bobsyouruncle | 16-09-21 | 13:19 | 5

@koeberg | 16-09-21 | 13:24: Niet alleen bestuderen maar ook manipuleren en proberen te versterken => mondiale clusterfuck.

Wayfaring stranger | 16-09-21 | 13:44

@koeberg | 16-09-21 | 13:24: Je moet nog iets anders zeggen. Passen ze 'gain-of-function' experimenten toe op vleermuisvirussen die van zich zelf en zonder tussen soort niet overdraagbaar waren geweest op mensen. Dus ze 'bestuderen' ze niet alleen ze modificeren ze ook. Zonder deze modificatie had covid19 niet bestaan.

Plaktong | 16-09-21 | 13:52

Er vloog een vleermuis rond tijdens een theatervoorstelling in de Flint, te Amersfoort dinsdagavond. Het kwam nu wel erg dichtbij, dat virus :-).

Botergems | 16-09-21 | 14:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Paternotte doet steeds alsof elke gevaccineerde dus 85% van de mensen nu geholpen is en blij is met de plicht, en het alleen om ongevaccineerden gaat. Terwijl bij wel gevaccineerde genoeg bijzitten die qua privacy een QR moeten tonen (en dus registeren dat je ergens bent) helemaal niet willen en de regels niet logisch uitlegbaar vinden. Zoals 70.000 bij Zandvoort maar niet 1 persoon op leeg terras zonder QR. Of terrassen waar mensen langs/doorheen lopen zonder QR, de leverancier van het cafe mag naar binnen zonder QR maar wie koffie gaat op terras buiten niet zonder QR. Of ouders gevaccineerd maar hun kinderen liever niet willen omdat die toch niet ziek worden, en vaccin wel degelijk een risico kan zijn.

Wat ze hadden moeten doen was elke horeca mag kiezen, 1.5 meter houden of QR en tent mag vol. Of alleen grote evenementen met QR en dan 100% bezetting. Nu is het EN er moeten vele mensen gevaccineerd zijn EN QR verplicht laten zien EN 75% maar in evenement. Dat is 3 keer.

een_mike | 16-09-21 | 13:19 | 4

@Remi A. | 16-09-21 | 13:22: die heeft geen kinderen, goddank.

BrulSpin | 16-09-21 | 13:23

Hij doet inderdaad of het een feestje is, wat bijzonder ongelukkig is, in deze context. Net alsof ik er mee te koop wil lopen met zo'n een app en QR code. Alsof ik een blind vertrouwen heb in de ICT van de overheid. Alsof zo'n app volledig veilig is.
En ik moet per se een legitimatiebewijs laten zien, zodat zeker is dat ik het ben... Het is een schandalig gedrocht en zou geen discussie moeten zijn, en dat mis ik.

Harvey2Face | 16-09-21 | 13:26

@Remi A. | 16-09-21 | 13:22: De kinderen van Rutte zijn in het riool gedumpt voordat ze ooit een ei-cel hebben gezien.

4HoogAantWater | 16-09-21 | 13:29
▼ 1 antwoord verborgen

Ik probeer enige samenhang te zien in de borsten van Sylvana, het is me niet gelukt.

Datzullenwenogweleen | 16-09-21 | 13:16 | 5
-weggejorist-
John McClane | 16-09-21 | 13:23

@John McClane | 16-09-21 | 13:23: Graag voortaan naar imgur uploaden, die laadt sneller.

HankHill | 16-09-21 | 13:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Voorzitter, destijds was een QR-code nou eenmaal de beste manier om voor iedereen zoveel mogelijk veiligheid te garanderen. Maar nu, dankzij de immer voortschrijdende technologie kunnen we de veiligheid nog verder vergroten en de fraudegevoeligheid tot nul reduceren als we kiezen voor de nieuwe chip implantatie techniek. Tijdelijk natuurlijk. Dus mijn partij is voor.

beetje.jammer.dit | 16-09-21 | 13:13

Die huisarts uit sterfrade was fake news. NPO propaganda lul...

More_Bazz | 16-09-21 | 13:13 | 3

Verwezen ze daar naar?

Merkwaardeloos | 16-09-21 | 13:19

Ja, dat was zo knullig in elkaar gezet.. Huisarts? denk dat deze persoon zelf iets aan hulp nodig heeft.. aantrekkelijk gezichtje ook.. Ok, ze kunnen niet allemaal zo knap zijn als mijn huisarts.

broervandenhollander | 16-09-21 | 13:19

@broervandenhollander | 16-09-21 | 13:19:
Zo gaat dat non stop bij de NPO nieuwsvoorziening. Hoop dat het verder helemaal uitgezocht gaat worden wat precies de rol van Nieuwsuur was en die van die acterende huisarts.

Merkwaardeloos | 16-09-21 | 13:25

"Dan kan de tent weer open en voelen de bezoekers zich weer veilig"
Die zijn toch g######## gevaccineerd? waar zijn ze bang voor???

naglfar | 16-09-21 | 13:06 | 3

Veilig is een modewoord. Net zoals "slim", "persoonlijk", "professional" en "inclusief". Holle kretologie, bedacht door rubbertegelmanagers.

Graaisnaaiert | 16-09-21 | 13:09

Het belangrijkste woord in die zin is: VOELEN.

Cannabooze | 16-09-21 | 13:12

Rustâg. Lees je eens in! Ik adviseer Covid-19 voor dummies.

Wiebenick | 16-09-21 | 13:25

Is er nu al een vaccinatiegraad van 97% nodig?
Ok.. gaan we NOOIT halen. Hou maar op. Terug naar je 1,5 mtr (waar amper iemand zich aan houdt).

Cannabooze | 16-09-21 | 13:04 | 2

70% was het eerst met een perfect hoge beschermingsgraad de ene na de andere gifmenger kwam met steeds overtreffende cijfers.. daarna zakte het af als een ouwe onderbroek.. en moet nu zogenaamd de graad omhoog.. het was toch allemaal zo geweldig ? Als de vax er is dan.... komt er nog meer gezeik..

broervandenhollander | 16-09-21 | 13:14

Als gestudeerd politicoloog moet je natuurlijk wel een beetje aan je carriëre denken.

DenBeert | 16-09-21 | 13:02

Hey Paternotte. Het antwoord op uw "waarom" vragen is wellicht omdat het doel is bereikt: Een QR maatschappij. Vaccinatie was geen doel, maar een middel. Als het anders was, had u uw "waarom" vragen niet gehad. Dan had de overheid alle mogelijke middelen aangepakt.

Opblaas_boot | 16-09-21 | 13:01 | 2

Ja Hugo en Mark hebben jaren zitten wachten tot eindelijk China op bestelling dat virus klaar had. Vervolgens duurde het een jaar om n beetje deugdelijke app te maken. Het is allemaal onderdeel van het grote plan

geenjagergeenneeger | 16-09-21 | 13:18

@geenjagergeenneeger | 16-09-21 | 13:18:
Hoewel ik Hugo en Rutte niet meer als een stel trekpoppen zie, is dat groter plan er weldegelijk.

Men zat niet op dit virus te wachten, maar ze zagen deze pandemie wel als een mogelijkheid om aan te grijpen om hun enge ideeën die ze al langer hadden er sneller door te kunnen drukken.

Dat klinkt misschien als een complot, maar dat vertellen dat soort mensen zelf gewoon openlijk (behalve dan dat ze het niet als “enge ideeën” kwalificeren).

Zie alleen al de titel van dat boek:
www.amazon.nl/COVID-19-Great-English-...

Of bekijk hun eigen discussie erover:
www.youtube.com/watch?v=VHRkkeecg7c

Woorden die je later weer herhaald ziet worden voor veel andere wereldleiders maar ook onze eigen Rutte:
www.youtube.com/watch?v=swqkkAEjZDc&a...

Het enge is dus vooral dat iets wat klinkt als een complotverhaal gewoon realiteit blijkt te zijn.

DerUnterMensch | 16-09-21 | 14:32

Denk altijd dat er een Teletubbie staat als Paternotte spreekt .

Merkwaardeloos | 16-09-21 | 12:58

In de bijbel staat ook wel iets zinnigs over het alles en iedereen labelen en nummeren. Spoiler alert, het loopt niet goed af

van heinde en verre | 16-09-21 | 12:58 | 5

@ gaffelbaard: met christenhaat komt men gewoon makkelijker weg dan met islamo"fobie".

Veepert | 16-09-21 | 13:27

@gaffelbaard | 16-09-21 | 13:18: Sommige mensen halen de bijbel aan en trekken daarbij een tekst uit de context. Als christen zie ik dat niet als christenhaat. Jij wel? Waarom als ik vragen mag?

DeJemelscheet | 16-09-21 | 13:40

@DeJemelscheet | 16-09-21 | 13:40:
Als het in een omgekeerde situatie wél als jodenhaat of islamofobie bestempelt wordt, waarom val jij mij dan ineens er op aan dat ik het in dit geval christenhaat noem?

Dit ging verder dan 'uit de context halen' imho en als jij dat niet zo ziet en daar wat anders over vind, is dat niet mijn probleem.

gaffelbaard | 16-09-21 | 13:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Haha, krijgt mijn dooie oma toch nog gelijk....

"En het maakt dat men aan allen, kleinen en groten, rijken en armen, vrijen en slaven een merkteken geeft op hun rechterhand of op hun voorhoofd.

En het maakt dat niemand kan kopen of verkopen, behalve hij die dat merkteken heeft, of de naam van het beest of het getal van zijn naam.

Hier is wijsheid: wie verstand heeft, laat hij het getal van het beest berekenen, want het is een getal van een mens, en zijn getal is zeshonderdzesenzestig."

Roege | 16-09-21 | 12:58 | 2

Kaag is inderdaad dicht bij de apocalyps.....

L.E. Raar | 16-09-21 | 13:17

Ik hoorder gisteren weer eens ergens build back better - bbb dat lijkt best op 666

Geenjoris | 16-09-21 | 13:30

Hé Paternotte! Het gaat om antistoffen in het bloed, én de getrainde T-cellen!

Extra vaccinaties alleen voor diegene die een niet-functionerend immuunsysteem heeft (zoals vele ouderen).

Louter Leuter | 16-09-21 | 12:57 | 1

En Kamerlid en ook nog eens deskundig? Nounou. U vraagt wel veel van gemuilkorfde handopstekers.

Graaisnaaiert | 16-09-21 | 12:59

Die Paternotte gaat maar door met het angstzaaien en het trekken van verkeerde conclusies. Waarom mogen kamerleden willens en wetens liegen?

ItsOutThere | 16-09-21 | 12:55 | 1

Zonder dat er meteen een horde huppeltutjes bij de microfoon staat?

schijtzat | 16-09-21 | 13:27

Iemand vaseline? Paternotte gaat volledig bij Rutte in z'n holletje

sgaapje | 16-09-21 | 12:54 | 2

Denkt minister te worden, dit is heel ernstig voor ons land, dat U het maar weet.

hagelkruis | 16-09-21 | 12:56

Ik ga ff wat anders doen.

SailingDuck | 16-09-21 | 12:56

Mijn militaire dienstnummer kreeg ik in 1984. Het eerste overheidsnummer was mijn fiscaalnummer in 1985 dat in 1989 werd omgezet naar een sofinummer om in 2007 het huidige bsn te worden. In 1988 is enorm veel discussie geweest over de privacy van burgers omdat het nummer 1:1 herleidt naar een natuurlijk persoon. In 2021 wordt mijn gezondheidstoestand 1:1 gekoppeld aan mijn bsn. Politici proberen aan te tonen dat via mijn QR-code niet is te achterhalen dat ik het ben. Verschil in QR-code of stempel in gele vaccinboekje boeit niet! Daar gaat het niet om, dat is rookgordijn, de Staat is op de hoogte van mijn vaccinatiestatus en/of pcr-test uitkomsten, gewoon, omdat ik zo debiel ben om dat via een digi-id in te vullen op een overheidssite hetgeen betekent dat zelfs de belastingdienst en UWV over deze info beschikt. In 1988 een enorme discussie, in 2021 vindt 85% van Nederland het geen probleem. Net als je pensioen, toets je digi-id in en je weet hoeveel euro je krijgt als je 67 wordt, waar komt die info vandaan? Welke database? Op welke index? Je BSN! Maar goed, tegenwoordig mag zelfs de barman kennis nemen van je medisch dossier. Nu nog belastingheffing afhankelijk maken van je gezondheidsstatus, de info hebben ze al.

hetgingperongeluk | 16-09-21 | 12:52 | 12

@Zwizalletju | 16-09-21 | 12:57:
Niet waar. Ook een paar letters van je naam, en je geboortedatum om je identiteit te kunnen controleren. Dat is de "voorkant". Aan de "achterkant" worden er nog meer gegevens opgeslagen en gelogd. Bij de GGD is die data al illegaal verhandeld. Die data mag ook legaal worden verkocht en hergebruikt door organisaties die geen overheid zijn.
Er zijn een heleboel mensen die om die reden niet in de database van de coronacheck-app willen staan.

gaffelbaard | 16-09-21 | 13:30

@likmegaties | 16-09-21 | 13:04:
Facebook account kan je opzeggen, je kan via de instellingen helemaal zelf kiezen wat je wel/niet wilt delen. Dat kan niet met die app.

Nog belangrijker: nergens is een facebook account verplicht als voorwaarde voor toegang.

gaffelbaard | 16-09-21 | 13:35
▼ 9 antwoorden verborgen

Alvast een samenvatting:

Zacht op de inhoud, hard op de persoon...

Remi A. | 16-09-21 | 12:51

Ben geen fan van Baudet maar hier heeft hij wel gewoon een heel terecht punt inzake de serologische test. Dat zou echt als alternatief ingevoerd moeten worden. Jammer dat hij zou overdreven reageert, komt op mij een beetje hysterisch over. Maar die troela van de VVD is echt verschrikkelijk, ik heb hoofdpijn van haar gekregen. Moet zo weer aan het werk en gelukkig regent het niet dus kan lekker met de fiets. Lees vanavond of morgen de uitkomst van het debat wel. Succes iedereen met het volgen van dit best wel belangrijke debat.

divoc | 16-09-21 | 12:49 | 2

Baudet heeft zichzelf niet in de hand, maar dat wisten we al een tijdje. Een hysterische troela, dat is hij.

Graaisnaaiert | 16-09-21 | 12:57

Ik heb even wat uitleg nodig. Ben (blijkbaar) staatsrechtelijk niet zo goed onderlegd. Hoe kan een (draconische) maatregel zoals de QR check, worden aangekondigd in een persconferentie terwijl de kamer er nog over moet debatteren?

Kwelbeller | 16-09-21 | 12:45 | 10

Misschien toch een fop parlement?

Merkwaardeloos | 16-09-21 | 12:50

Dat kan omdat we een (demissionair) kabinet hebben dat de tweede kamer minacht, liegt tegen burgers en de wet aan de laars lapt.

@ hola-dijee
Een meerderheid over dit punt hebben ze pas nadat erover gestemd is, niet ervoor.

gaffelbaard | 16-09-21 | 12:54

Deze vorm is te lang gedoogde n werkt te goed. Het is het masseren van het volk, de pers kadootjes geven en een marktonderzoek in 1. Maar dit moet absoluut stoppen. De kamerleden kijken alleen nog naar hun twitteraccount om wat argumenten naar boven te vissen voor het debat en daarom ontbreekt het gesprek ook op principieel niveau.

zevensprong | 16-09-21 | 13:33
▼ 7 antwoorden verborgen

Maar iedereen mag wel elke dag naar de supermarkt, zonder QR code, hutje-mutje zonder 1.5m afstand en mondkapje? Maar op het terras moet ik gevaccineerd zijn / getest zijn?

hola-dijee | 16-09-21 | 12:45 | 9

@hola-dijee | 16-09-21 | 13:05:
Nee, het was een aanvulling op je laatste zin. Die was niet volledig.
Getest/gevaccineerd moet zijn: getest/gevaccineerd/max 6 maanden geleden hersteld van een corona besmetting.

gaffelbaard | 16-09-21 | 15:37
▼ 6 antwoorden verborgen

Ook in het VK heeft ONS (het Britse CBS) vastgesteld dat 95% van de bevolking antistoffen in het bloed heeft. Die zijn afkomstig van of een besmetting en/of vaccinatie. Dat is ruim boven de groepsimmuniteit. Verdere vaccinatiedwang heeft dan geen toegevoegde waarde meer, ook het getest zal niets meer toevoegen.

Louter Leuter | 16-09-21 | 12:44 | 2

Moet je wel met een bron komen anders kunnen we het niet herleiden.

VoltaireJohn | 16-09-21 | 12:57

@VoltaireJohn | 16-09-21 | 12:57:
Op data punt spectator punt co punt uk

Staat 93% of England’s adults have Covid antibodies
ONS modelled percentages of people testing positive for antibodies to Sars-CoV-2 in England and who have been vaccinated, in weeks ending on date shown

93% was eind augustus.

Op die Spectator data site kan je lekker in grasduinen.

Louter Leuter | 16-09-21 | 13:41

De kamer gaat er weer met boter en suiker in. Er wordt een verstrekkende QR surveillance maatschappij opgetuigd. De voorgenomen maatregelen worden vooraf gelekt. Iedereen op de achterste benen!

Vervolgens komt het kabinet dat ze een uitzondering voor terrassen willen maken. Iedereen terug in zijn hok, want 'we hebben gewonnen'.

Maar de QR dictatuur staat er dus wel.

marcoplarco | 16-09-21 | 12:43 | 3

Yep. Het is wel jammer om te zien hoe voorspelbaar de uitkomst van een debat is. De regeringspartijen regelen het van te voren en aan hun stemvee wordt verteld wat ze moeten vinden zodat het formeel een mooi stempeltje krijgt. De "gewenste" tegenmacht is helaas onzichtbaar. De QR dictatuur zie ik nog niet. Wel zie ik dat er een overheid is die via ict toepassingen de mogelijkheid ziet om burgers verder te sturen. Dat belooft wat voor de toekomst. Vooral omdat we weten dat de meeste kudtburgers onder het mom van veiligheid en gezondheid bereid zijn om stapje voor stapje de overheid hun leven te laten bepalen.

Graaier | 16-09-21 | 12:48

Ja die corona-crisis gaat voorbij, maar de ‘green pass’ niet. Kan al prima dienen als verklaring omtrent gedrag (VOG) en kredietwaardigheids bewijs (BKR). Gewoon te koppelen via BSN

president osama | 16-09-21 | 13:35

Dit heet massa manegement

Mispel | 16-09-21 | 13:59

Swisj tjiesj muddul...

Conan de Rabarber | 16-09-21 | 12:43 | 5

@Watching the Wheels | 16-09-21 | 12:51: Weer boven de 40.000 .. crypto,s het nieuwe goud..

broervandenhollander | 16-09-21 | 13:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Libelle trut de vries.. geen enkel wisselgeld tegen ijzersterke Tjer.. Hou toch eens op met al deze flauwekul.. zonder allerlei nepfilmpjes gaat er niemand dood..

broervandenhollander | 16-09-21 | 12:43

Hoe je iets ook verankert in de grondwet , er zijn altijd mensen/dictators die het zo weten te omzeilen dat het geen malle moer uitmaakt wat er staat . Nu de integriteit van het menselijk lichaam en vaccinatie dwang. De Turken onder Ataturk hadden in beton gegoten dat religie en staat voor altijd gescheiden zouden blijven na eindeloos bloedvergieten. Erdogan en zijn hoofddoekjes cultus heeft betonrot over de wet uitgestort. Gaat hier net zo aangaande de integriteit van het menselijk lichaam.

Deugnie | 16-09-21 | 12:42 | 1

Turkije heeft een ministerie voor religie (geloofszaken) net als Frankrijk.
Turkije is volgens het model van Frankrijk opgezet. Israël heeft zo'n ministerie net als de voormalige DDR.

De Franse Revolutie en De Verlichting hebben religie niet afgeschaft; ze hebben het ingekapseld en onder auspiciën van de staat gebracht.

Arachne | 16-09-21 | 22:30

Huh, hoezo is dat moeilijk te handhaven? Bordje op de deur hier 1,5m of een bordje hier coronapas. Bij de ene kijk je op 1,5m bij de andere of ze coronapas checken. Makkelijker kan het niet.

SailingDuck | 16-09-21 | 12:42

Baudet is terecht boos, wat een aanfluiting die de Vries die op een goede vraag gewoon geen antwoord geeft en niet verder komt dan een persoonlijke aanval.

Harvey2Face | 16-09-21 | 12:41 | 10

zelfs als je oneens bent met Baudet, heb je meer aan Baudet dan aan De Vries!

hetgingperongeluk | 16-09-21 | 12:47

@laurentius | 16-09-21 | 12:42:
Dan moet je even terugspoelen want dat heeft hij niet gezegd. Hij zei dat hij wel gelooft dat corona bestaat, maar niet gelooft in dit beleid.

gaffelbaard | 16-09-21 | 12:47
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik wil de discussie niet onnodig nog ingewikkelder maken, maar wat als er een toerist uit pak 'm beet Australië of Japan in Nederland op bezoek is en op het wilde idee komt om een natte horecagelegenheid te bezoeken? Moet hij/zij/het dan op zijn/haar phone dan een in Nederland geldende QR code hebben? Of is een geel vaccinatiecarnet voldoende? Of wordt zo'n toerist dan door 4 boa's bij kop en staart gepakt en op straat gepleurd?
Just asking for a foreign friend... (geen EU citizen maar wel uit een beschaafd 1e-wereldland)

WalterSobchack | 16-09-21 | 12:40 | 11

@Watching the Wheels | 16-09-21 | 12:50: samenvatting? Ik zie er met de beste wil geen samenvatting in, wel een godwin.

Harvey2Face | 16-09-21 | 13:10

@WalterSobchack | 16-09-21 | 13:39: Mijn punt is dat het bijna niet meer uit te leggen is aan nietsvermoedende toeristen die per ongeluk voet aan land zetten in Nederland......

WalterSobchack | 16-09-21 | 13:40
▼ 8 antwoorden verborgen

Baudet... Relax man...

Leptob | 16-09-21 | 12:39 | 3

Hij heeft wel gelijk.

zwartzondersuiker | 16-09-21 | 12:40

@zwartzondersuiker | 16-09-21 | 12:40: Puur op het punt van die serologische test wel. Als daaruit geconcludeerd dat iemand antistoffen heeft, dan zou dat gewoon een optie moeten zijn. Als hij het nou daar bij laat in plaats van zijn persoonlijk mening over covid en de werking van vaccinaties te gaan spuien als een klein kind.

BakkerHenk | 16-09-21 | 12:42

@BakkerHenk | 16-09-21 | 12:42: Eens. Hij laat zich te veel leiden door zijn emotie. Dat maakt hem ongeloofwaardig.

zwartzondersuiker | 16-09-21 | 13:10

Dat is geen volksvertegenwoordiger Tjer, maar een waterdrager van de partijleider.

Merkwaardeloos | 16-09-21 | 12:39

Ik kan er niet meer naar luisteren, wat een zeverzak is die Baudet toch.

Conan de Rabarber | 16-09-21 | 12:37 | 7
-weggejorist-
ZeistGeist | 16-09-21 | 12:43
▼ 4 antwoorden verborgen

Dit gaat niet averechts werken. De groep ongevaccineerden die zich alsnog laat vaccineren als er een voordeeltje aan zit is groter dan de groep ongevaccineerden die de hakken in het zand doet.
En daarnaast, hoeveel van die gevaccineerden die de hakken in het zand gaan steken zouden wel overgaan tot vaccinatie als de kamer vandaag besluit deze maatregel niet door te laten gaan?

koeberg | 16-09-21 | 12:37

Baudet heeft heel goed punt met de vraag over de serologische test.

Fedde71 | 16-09-21 | 12:36 | 7

@1977 | 16-09-21 | 12:45: Welk vuur? en kom maar door met die bewijzen. Dan leggen we ze even voor aan de internetdeskundigen van GS.

BobDobalina | 16-09-21 | 12:50

@BobDobalina | 16-09-21 | 12:50:
Psst, Bob, je kunt wel proberen om net zo uit de hoogte te doen als je voorvrouw, Maria Kaag maar verder dan haar deurmatje zul je het nooit brengen. En van deurmatjes met attitude is nog nooit iemand onder de indruk geraakt.

Graaisnaaiert | 16-09-21 | 13:12

@BobDobalina | 16-09-21 | 12:50: Dat hoeft niet meer Bob. Tegenwoordig geldt schuldig tot onschuld bewezen. Dat geldt voor 'wappies', dus nu ook voor uw experts en overheid. Succes ermee.

IndoorexpaT | 16-09-21 | 13:24
▼ 4 antwoorden verborgen

Neveneffect heeft vele verschijningen en is geen volledige definitie op zich. Wanneer je een neveneffect definieert kan dat dwang of drang zijn. Waarom zo'n debiel woordspelletje?

roevka | 16-09-21 | 12:35

Voor de Plofkraakschool geldt geen QR-check en is erg inclusief. Zou wel eens wat positiever in het nieuws mogen komen daarom.

K. Westergaard | 16-09-21 | 12:34

Is de troonrede al uitgelekt?

Een vrije paling | 16-09-21 | 12:34 | 2

Dat is niet nodig ik weet het al ,belasting moeten om hoog want we staan voor grote uitdagingen.

Banenenrepubliek | 16-09-21 | 13:30

Aangezien we met een demissionair kabinet zitten, gaat Willem wat vakantie foto's laten zien en een verhaaltje vertellen over de grand prix in zandvoort.

4HoogAantWater | 16-09-21 | 13:42

Toch lekker comfortabel. Met je zebra pak een zooitje onzin uitkramen op 4 vragen, en klaar is de interruptie.

Kwelbeller | 16-09-21 | 12:34

In een persconferentie laat Mark Rutte weten dat hij in al die tijd nog nooit een PCR test heeft gedaan. Hij beweert nooit klachten te hebben gehad en dat dit om deze reden dan ook niet nodig is. PCR test heeft geen zin als je geen klachten hebt. Mark Rutte tijdens persmoment 5 februari 2021.

Nederlander1 | 16-09-21 | 12:32 | 2

Op de radio hoor je tegenwoordig deen spotje dat je als je geen klachten hebt, toch besmettelijk bent... Om vervolgens te vertellen dat wanneer je klachten hebt, je moet laten testen.

Het grootste probleem is de verkeerde communicatie en voorlichting. En vooral door falend beleid.

Harvey2Face | 16-09-21 | 12:39

Rutte houdt niet van dingen vastleggen want dan kun je daarop aangesproken worden. Zie ook zijn manier van scheiden tussen "op tafel gekomen " en "wellicht in de wandelgangen besproken". Als je je niet laat testen ben je dus ook niet in overtreding als je je niet aan de verplichte maatregelen houdt die bij een positieve test horen.

Graaisnaaiert | 16-09-21 | 12:52

Best wel grote jetten dat GL grietje.

Merkwaardeloos | 16-09-21 | 12:32

Boven op deze app, heeft de EU de wens uitgesproken om alle bezit te registreren.
Ben ik een wappie als ik zeg dat dit het begin is van totale controle en een soort chinees puntensysteem?
U zult bukken en ontvangen

Het leven is zwaar | 16-09-21 | 12:30 | 5

@Ivoren Toren | 16-09-21 | 12:33: Afjatten van de burger is het adagium.

Zitvlak | 16-09-21 | 12:35

Nee is een bewijs dat u logisch kunt redeneren.

1977 | 16-09-21 | 12:35

@Ivoren Toren | 16-09-21 | 12:33:
En daar moeten we alles aan doen om te voorkomen.

Kaas de Vies | 16-09-21 | 12:41
▼ 2 antwoorden verborgen

McKinsey is voor de privatisering van Hoogovens ingehuurd om de bruidschat te bepalen en dat de TK te verkopen. Dat werd een miljard en werd zonder probleem goedgekeurd. Het argument was de grote financiële impact op de regionale economie. Dat is nog steeds het geval. Daarom gaan er geen maatregelen tegen Tata genomen worden. De mening van de TK is hoe dan ook irrelevant.

Frau Merkel | 16-09-21 | 12:30 | 1

En Wobke Hoekstra was (en is) partner bij McKinsey.

Arachne | 16-09-21 | 22:20

Baudet krijgt inderdaad elke keer gelijk

1977 | 16-09-21 | 12:29

Mevrouw de Vries is van mijn partij, maar tjonge ik stoor me wel aan haar. Ze wauwelt om vragen heen zonder er op in te gaan. Vooral op de heer van Haga vond ik haar reactie hooghartig zonder zijn vragen te beantwoorden.

koeberg | 16-09-21 | 12:29 | 1

Bij Kuzu ook, probeerde het semantisch te maken.

Harvey2Face | 16-09-21 | 12:35

Ik ga Kuzu steeds meer waarderen, mag dat?

Johan1235 | 16-09-21 | 12:28 | 4

Ja en samenwerking tussen fvd,bbb,pvv,ja21,groepomtzigt is waarschijnlijk nodig om deze dictatuur af te wenden. Dan maar ff geen stappen met immigratie.

1977 | 16-09-21 | 12:31

@Leptob | 16-09-21 | 12:30: als politicus is ie goed, met nog humor ook. Vaak scherp.
Hij zit helaas bij een eng cluppie, en dat is voor hem jammer.

Harvey2Face | 16-09-21 | 12:34
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een tenenkrommend betoog van die die Aukje de Vries. Hoezo komt een dergelijke dame verder dan schoonmaakster?

Kevf | 16-09-21 | 12:28 | 1

Bij het CdA hebben ze ook een koffiejuffrouw minister van Defensie gemaakt, dus ja, u hebt gelijk.

dathoujetoch | 16-09-21 | 12:31

Tekstueel pareltje: “Er met dwang en plicht een corona vaccinatiebewijs, bewijs van recente besmetting (genezing) of testbewijs (binnenkort tegen betaling) overgelegd moet worden. Dit is vrijheid en privacy belemmerend en past niet in onze samenleving. Dit moet stoppen!”

Waarom worden die vooroordelen toch elke keer weer bevestigd….

BobDobalina | 16-09-21 | 12:34

@nag: andere discussie.

Lorejas | 16-09-21 | 12:37
▼ 4 antwoorden verborgen

16-10-21 officiële startdatum dictatuur in Nederland. Je voelt toch op je klompen aan waar dit heen gaat. Ik ben in diverse landen in Afrika geweest waaronder dictaturen en dit gaat die kant hard op. Computer / government says no. U mag geen vlees/bezit/co2/drank/vakantie omdat u niet …

1977 | 16-09-21 | 12:25 | 1

... geen lid van De Partij bent

jemagookniksmeer | 16-09-21 | 13:13

Heel scherp van v Haga.

Merkwaardeloos | 16-09-21 | 12:24

Wie is die heks in dat zebrapadjasje?

Conan de Rabarber | 16-09-21 | 12:22 | 2

Zoals de voorzitter als een paar heeft genoemd, als ze het woord geeft, dat is de Vries van de VVD.

Harvey2Face | 16-09-21 | 12:32

Zal vast wel eerder gezegd zijn maar gevaccineerden kunnen met hun QR code overal naar binnen, terwijl ze toch nog besmet kunnen zijn, maar ze hoeven geen negatieve test te laten zien, potentiele besmettingsbron. De ongevaccineerden met een negatieve test in de horeca of culturele sectoren zijn dan betrouwbaarder. Toch zie ik het gebeuren, mochten de cijfers weer toenemen, dat de ongevaccineerden 100% de schuld krijgen

hotbrasil | 16-09-21 | 12:18 | 9

@Opblaas_boot | 16-09-21 | 12:23:
Ja, je zou de ongevaccineerden te allen tijde apart moeten houden. Of we accepteren dat er een miniem aantal mensen met erge klachten op de IC terechtkomen. Ik zou voor het laatste gaan. Eventueel mag de solidariteit iets minder en mag die groep iets meer zorgpremie betalen.

roevka | 16-09-21 | 12:31

@Red shirt | 16-09-21 | 12:26: Helemaal mee eens, maar waarom dan bewezen onbesmetten en potentieel besmetten door elkaar gooien?

Afgelopen Juni bleek al dat een berg gevaxxte mensen in een nachtclub proppen zonder test gewoon een supercluster wordt...

ReyNemaattori | 16-09-21 | 12:33

@roevka | 16-09-21 | 12:31: Ja precies. En tegen de tijd dat ze natuurlijke immuniteit hebben de rollen omdraaien en de boosters verplichten voor gevaccineerden en betaald maken. Goed controleren dat de boosters tijdig worden gezet, want tegen die tijd wil ik niet naast iemand zitten die een minder werkend vaccin heeft en geen natuurlijke immuniteit heeft opgebouwd.

president osama | 16-09-21 | 12:54
▼ 6 antwoorden verborgen

Ze zitten er niet voor u.

ademende aarde | 16-09-21 | 12:18

Zoals Pieter Omtzigt gisteren bij zijn terugkeer al concludeerde: er lijkt weinig schot te zitten in de bestuurlijke vernieuwing die lang geleden zo gewenst was. Ik verwacht niet dat er iets geks gebeurt. Wilders zal het wel een schande noemen, de SP iets met fatsoen, en de regeringspartijen zullen als een Chinese applausmachine alles tolereren.

Jessinator | 16-09-21 | 12:17

Vaccinaties, surveillance, propaganda en censuur zijn al langer de natte droom van de EU
Staat gewoon op hun site, Corona versnelt deze totalitaire uitrol alleen maar.
Lees het eens goed en huiver, vooral punt 3, 4, 5 en 6
Als je zo onnozel bent en denkt dat het blijft bij even je QR laten zien bij de kroeg heb je het goed mis.
Onder het mom van volksgezondheid wordt de QR maatschappij opgetuigd, gevaccineerd of niet, iedereen zal in de pas lopen.

ec.europa.eu/health/sites/default/fil...

LonelyWanker | 16-09-21 | 12:17 | 2

Bedankt voor de link. Websites waar woorden als "uitroeiing" meerdere keren op voorkomen, moet je sowieso wantrouwen. Zijn waarschijnlijk geschreven door totalitair ingestelde persoonlijkheden die een warm gevoel krijgen bij woorden als uitroeien, verdelgen, beheersen, controleren en eindoplossing.

WalterSobchack | 16-09-21 | 12:32

Document uit sept 2019 over vaccinatie programma's die helemaal los staan van de huidige pandemie. Geen flauwekul verspreiden.!
En: Kijk even hoe het staat met uw tegel in het topic Concertbaas: 'Kabinet wil DANSEN verbieden' www.geenstijl.nl/5161060/concertbaas-... -->>> LonelyWanker | 14-09-21 | 10:04 | 16 |

(ook over uw stokpaardje " de QR maatschappij" )

Zwizalletju | 16-09-21 | 12:47

Ik snap het niet meer. Die vaccinatie was toch tegen Corona? Is die vaccinatie nu ineens om ergens naar binnen te mogen? Waarom? Omdat het niet werkt tegen Corona? Dus maken ze er van dat ie wél werkt om ergens naar binnen te mogen?
Raar.

B3nnie | 16-09-21 | 12:16 | 3

Leuke tekst, zou je misschien een vette "meme" van moeten maken en miljoen miljard keer rond laten gaan op facebook.

BobDobalina | 16-09-21 | 12:18

Wat is Facebook precies?

B3nnie | 16-09-21 | 12:22

Haha, die pleister op Wilders zijn duim....geheim signaal?

divoc | 16-09-21 | 12:16 | 1

Gesneden met scheren? Zit ook een pluisje op zijn lip

Harvey2Face | 16-09-21 | 12:19

Geen sprekerskijst dit keer?

Merkwaardeloos | 16-09-21 | 12:14 | 4
-weggejorist-
slim blontje | 16-09-21 | 12:17

@slim blontje | 16-09-21 | 12:17:

Sorry ,was te laat

slim blontje | 16-09-21 | 12:17

Thanks!

Merkwaardeloos | 16-09-21 | 12:18
▼ 1 antwoord verborgen

"De VVD als liberale partij."
Meisje liegt al in de 2e zin. Dat belooft nog wat.

Graaisnaaiert | 16-09-21 | 12:14

“We are Anonymous. We are Legion. We do not forgive. We do not forget. Expect us.”

Nederlander1 | 16-09-21 | 12:14 | 3

Oh god. Laat me raden? Je zit nu ook met zo'n maskertje op thuis.

Lorejas | 16-09-21 | 12:15

Op 1,5 mtr afstand van jezelf?

Lorejas | 16-09-21 | 12:19

Toch gek, al die moeite die ze doen voor iets wat 1 november a.s. alweer afgeschaft gaat worden.

HoogToontje | 16-09-21 | 12:14 | 2

1 November 2121 zeker...

Harvey2Face | 16-09-21 | 12:15

@Harvey2Face | 16-09-21 | 12:15:

Haha inderdaad, maar geeft maar aan wat voor poppenkast hier wordt opgevoerd. Hugo en Mark weten dondersgoed dat dit qr circus niet maar voor een maandje is, maar om de een of andere reden willen ze dat niet openbaar delen. Dat geeft toch te denken. In een democratie was transparantie toch een groot goed meen ik ooit begrepen te hebben.

HoogToontje | 16-09-21 | 12:25

Beste kamerleden, het is tijd om jullie ware gezicht te laten zien. Wat je ook vindt van de prik, niemand zou een ander mogen verplichten om zich ermee te laten injecteren. Verhef jezelf boven de partij belangen en stop de qr waanzin.
mvgr 4HoogAanHetWater

4HoogAantWater | 16-09-21 | 12:13 | 1

Laten we een app ontwikkelen voor politici. Formatie niet rond per 1 oktober? Nergens meer toegang. Falend beleid? Geen toegang. Kamer niet juist geïnformeerd? Geen toegang.

president osama | 16-09-21 | 13:43

Ondertiteling én tolken? Is dat niet een beetje overdreven?

koeberg | 16-09-21 | 12:13 | 3

Da's vooral voor de politici in Tweede Kamer zelf, die zijn meestal Oost-Indisch doof.

Conan de Rabarber | 16-09-21 | 12:15

Tolken genoeg lijkt me zo. Vers ingevlogen.

Lorejas | 16-09-21 | 12:16

Nee, mijn oma heeft geen tolk nodig, en gebruikt dus ondertiteling.

Maar mijn opa begrijpt het beter met een tolk, want de tekst lezen gaat niet best meer.

Harvey2Face | 16-09-21 | 12:18

Ha, Hugo en Mark zitten alweer in Vak Kaag.

Conan de Rabarber | 16-09-21 | 12:11

Ik ben een heel tolerant persoon. Iedereen en zijn (demente) moeder zit gerust met vieze vingers in mijn koekjestrommel te graaien. Handen wassen, zegt u? Moeten ze helemaal zelf weten. Vrijheid, blijheid. Koekje erbij?

Wiebenick | 16-09-21 | 12:09 | 2

Maar wel eerst het groene vinkje laten zien toch? Want dan is het veilig om met je vieze handen in de koektrommel te zitten

president osama | 16-09-21 | 13:47

@president osama | 16-09-21 | 13:47: Pardon? Wat is er mis met vieze handen? Van onze koekjes is nog nooit iemand ziek geworden. Hoogstens ben je keertje een dag in de schijterij. Individuele vrijheid staat nu eenmaal hoog in mijn vaandel.

Wiebenick | 16-09-21 | 14:04

Voor onze kinderen: QR-code, wie is er niet groot mee geworden?

Ichneumonidae | 16-09-21 | 12:09

Sjezus. Is dat jochie van D66 tegenwoordig staatssecretaris?

Merkwaardeloos | 16-09-21 | 12:07 | 2

Mijn moeder zei altijd: "als je politie-agenten jong vindt, moet je uitkijken niet zelf een oude sok te worden."

Kapitein Sjaak Mus | 16-09-21 | 12:16

@Kapitein Sjaak Mus | 16-09-21 | 12:16: Die D66er is bijna een ouwe sok maar heeft de uitstraling van een basisschoolleerling.

Merkwaardeloos | 16-09-21 | 12:21

Huilie huilie haha het gaat toch door!
Uitstekend plan om alle idioten aan de voordeur eruit te zeven en hen vooral géén alcohol te serveren.

wapster | 16-09-21 | 12:03 | 3

Het is geen uitstekend plan. Er is uberhaubt geen vermaak of ontspanning nodig. Dat zijn allemaal uren dat u onvoldoende belastinggeld binnen brengt. Volstrekt bezopen.

eigen-mening | 16-09-21 | 12:10

Ik heb geen app nodig om een idioot te herkennen

president osama | 16-09-21 | 13:51

Drie kwart van de bevolking is ingeënt, dus zal de de tweede kamer toch ook wel instemmen ?

elevator | 16-09-21 | 12:02

Ik weet het niet, maar is het straks mogelijk om de QR-code van mijn kleine broertje, of de buurvrouw ofzo te gebruiken? We zullen het wel weer merken.. Heb nu al zin in de feestdagen!

rooiesaus | 16-09-21 | 12:01 | 3

Ja hoor, de kroegen e.d. hebben toch geen capaciteit om een goede check te doen (als ze al vragen om een QR).

Mean Dean | 16-09-21 | 12:12

Lullig als dan de vraag om je ID komt.

Lorejas | 16-09-21 | 12:18

Waarom een debat? Gewoon invoeren en niet zeiken.
Maak het 100% verplicht met extreme consequenties voor mensen die niet meewerken.
Voer ook meteen een totalitaire social credit score in.

Mensen moet maar eens weten dat ze bij gratie van een overheid leven.

eigen-mening | 16-09-21 | 12:00 | 5

@Blonde Nel | 16-09-21 | 12:01:

Ik zat te denken aan een Noord Koreaans regime icm Chinese digitale infrastructuur.

Lijkt mij wel wat. Lekker simpel leventje. Zelf nadenken kunnen wij schapen helemaal niet.

eigen-mening | 16-09-21 | 12:04

@Ichneumonidae | 16-09-21 | 12:10:

Ik reageer niet zo heel gek vaak terwijl ik hier toch echt al 12 jaar op bezoek kom.
Dus als ik dan ga reageren steek ik meestal de draak met beleid en bepaalde reaguurders. Gewoon, omdat deze domme jongen een uurtje tijd op deze manier wil vullen.
Maar goed, dat had ik eigenlijk niet moeten verduidelijken.

eigen-mening | 16-09-21 | 12:14
▼ 2 antwoorden verborgen

De Tweede Slaapkamer pikt alles. Jaarlijks een ton plus pakken, maar feitelijk geen deuk in een pakje boter kunnen slaan. Een tandeloos zootje dat het niet eens van een demissionair kabinet kan en wil 'winnen', zelfs niet op een cruciaal punt als die vermaledijde coronapas. Slappe hap.

VP732 | 16-09-21 | 11:56 | 4

@Reaaalist | 16-09-21 | 12:00: zwakste Kamerleden zijn die van de coalitiepartijen die slaafs met hun "bazen" meestemmen.

Fedde71 | 16-09-21 | 12:08

@Fedde71 | 16-09-21 | 12:08: Misschien ook waar. Is maar hoe je er naar kijkt. Ik schat de kunde en kennis, in brede zin, van een GL of SP politicus lager in dan van een VVD of D66 politicus.

Reaaalist | 16-09-21 | 12:18

@Reaaalist | 16-09-21 | 12:18: gebaseerd op wat? Volgens mij heeft de laatste tijd toch uitgemaakt dat met name VVDers weinig kunde hebben.

Dus vanwaar je vooroordelen?

Harvey2Face | 16-09-21 | 14:00
▼ 1 antwoord verborgen

Lekker volle kamer ook. Iedereen aan het bijkomen v/h fop debat van gisteren.

HankHill | 16-09-21 | 11:55 | 4

@HankHill: Politieke partijen werken met woordvoerders. Dit is een debat met zo te zien de minister van EZK, dan zitten er Kamerleden in de Kamer die op die portefeuille hun werk doen. Kamerleden die het woord voeren voor hun respectievelijke partijen op bv. defensie of gezondheidszorg zijn in principe niet aanwezig bij een debat over EZK aangelegenheden. Wat mij betreft prima.

TancredvanTiberias2 | 16-09-21 | 12:14

Anderhalve meter geldt nog. Ik verwacht na 25 september wel een wat vollere zaal.

koeberg | 16-09-21 | 12:19
▼ 1 antwoord verborgen

ik vond een idee van iemand op twitter (Wierd Duk?) wel geinig. Zet dan ook een weegschaal neer bij de ingang van horeca. Iedereen die meer 100kg weegt wordt geweigerd, want die kosten de zorg ook meer.

small_town_dude | 16-09-21 | 11:55 | 5

Want obesitas is een gevaar voor andere?

zwellevertje | 16-09-21 | 12:23

@zwellevertje | 16-09-21 | 12:23: als ze op je gaan zitten wel.
En hij zei ook niet dat die gevaar vormen voor anderen. Hij zei dat diende zorg meer kosten, of eehh ze belasten de zorg meer....

Harvey2Face | 16-09-21 | 13:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Kroket? Mag ik eerst even uw QR code zien, zei de man in de snackbar.
Als je dat even tot je door laat dringen.

Dr. Blechtrummel | 16-09-21 | 11:54 | 20

@Lorejas | 16-09-21 | 12:40: M'n woorden helemaal verdraaid, heel m'n tegel naar de kloten. Gewoon een kroket, met een klodder mayo.

Dr. Blechtrummel | 16-09-21 | 12:54

@BobDobalina | 16-09-21 | 12:52:
Het is niet chique, dat is wat er is veranderd. Maar als jij het sarcasme van mijn tegel niet wil zien, dikke prima hoor.

Graaisnaaiert | 16-09-21 | 13:14
▼ 17 antwoorden verborgen

Schoonmaken, tot vervelens toe, bij, naar ik mag aannemen, volledig gevaccineerde mensen. Waarom moeten zij hun QRcode niet tonen, en ID-kaart, als ze op het spreekgestoelte gaan staan? Discriminiatie.

dathoujetoch | 16-09-21 | 11:53

We maken het niet te laat vandaag want bijna weekend.Doe maar geen motie dan.Jaknikkers zijn het echte tuig.

van stampij | 16-09-21 | 11:53

Waarom al dat gedoe met QR-codes? Ze hadden toch net zo gemakkelijk een kleine chip in de vaccinatie kunnen doen zodat het poortje vanzelf groen licht geeft?

Leptob | 16-09-21 | 11:52 | 2

Dat onderdelen van dat poortje zaten in de Evergreen.

VP732 | 16-09-21 | 11:58

Nou, oprotten nu met dat geneuzel over Tata.
Zijn er grote veranderingen tussen de situatie voor - en na het debat? Nee? Zinloos dus.
Ben nu alweer opgefokt.

Opblaas_boot | 16-09-21 | 11:51

Gevaccineerd met QR dinges at the ready
maar die komt niet uit z'n holster, ze zoeken het maar uit met hun QR dwang

Tobi | 16-09-21 | 11:49

Bla, bla, bla, bla...

.... Aangenomen.

Zo, ik heb voor jullie vast de samenvatting getegeld.

Wijze uit het Oosten | 16-09-21 | 11:46

Ik vraag mij af hoe die weigeraars met hun auto naar de garage gaan? 'Wat zegt u? Olie bijvullen? Remblokjes vervangen? Kom zeg, ik ben een zelstanodige geest. Dat is alleen maar om de burger klein te houden'. Mijn God. .. koop een hond en ga zelf blaffen zeggen wij in de Achterhoek.

Red shirt | 16-09-21 | 11:46 | 6

@dathoujetoch | 16-09-21 | 11:49: Bij ons op het platteland zijn we nuchter. Geen stadse fratsen. Inenten en doorlopen. De runder en de vrouw staan op springen.

Red shirt | 16-09-21 | 11:59

@Red shirt | 16-09-21 | 11:59:
Als jij een echte Achterhoeker bent kom ik uit Kabul. Kom nou toch. Zulke deugneuzelaars lopen daar niet rond, die zijn allang geemigreerd naar de Randstad om daar het Roodlinkse evangelie te verkondigen.

Graaisnaaiert | 16-09-21 | 12:45

Mag je je eigen auto niet meer onderhouden? Sinds wanneer? Ik kan prima mijn eigen remblokjes vervangen. Ik heb ook nog niet gehoord dat garages zo overvol zijn vanwege zelfklussers, dat ernstige motorschades niet meer uitgevoerd kunnen worden. Autobedrijven vinden het niet zo erg om het druk te hebben. Dat geldt alleen voor de zorg die uitgeknepen is.

president osama | 16-09-21 | 13:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat ik eraan niet begrijp is waarom deze check nu wel ineens ingevoerd moet worden? Waarom niet, toen de horeca weer open ging? Dat is het verschil met FR, IT, DE etc. Hier is het maanden niet nodig geweest en nu ineens wel. Waarom?
Verder waarom 'we hier zo moeilijk over doen' is dat in onze omringende landen er minder tijds/capaciteits-beperkingen zijn voor de ondernemers. Waarom 75%? Waarom om 0:00 uur dicht?
Dat wordt niet goed uitgelegd of onderbouwd met cijfers. Daar doen we hier in NL 'zo moeilijk'.

Zalluf | 16-09-21 | 11:45 | 1
-weggejorist-
Mverwoond | 16-09-21 | 12:30

Ik was een weekje in Duitsland, en daar werd regelmatig in de horeca om mijn QR code gevraagd. Even laten zien, en dan kon je zitten. Er werd niets gescand o.i.d.
Overigens was het lang niet bij alle cafés en restaurants aan de orde,
Kortom: veel paniek om niets.

oldandwise | 16-09-21 | 11:45 | 6

Precies, paniek om niets dus die maatregelen kunnen achterwege blijven want complete lariekoek.

divoc | 16-09-21 | 12:04

@BobDobalina | 16-09-21 | 11:55:
Weer een vergelijking van je die nergens op slaat.
Dit zou een 100% controle moeten zijn, net zoals bij trajectcontroles. Want daar houd je je wel aan de snelheid.

2voor12 | 16-09-21 | 12:20

@BobDobalina | 16-09-21 | 11:55: als u gevaccineerd bent is dat heel veilig hoor. Want u heeft toch een groen vinkje? Dan bent u veilig

president osama | 16-09-21 | 14:09
▼ 3 antwoorden verborgen

Wettelijk gezien mag een horeca ondernemer geen inzicht hebben in medische gegevens, lijkt mij. Bij een groen vinkje kun je niet zien waarom iemand groen is. Dus dan ben je gevaccineerd, getest, of genezen. Maar bij een rood kruisje, weet je dus dat de persoon tegenover je een verlopen test heeft en dus niet gevaccineerd of genezen is. Dat lijkt me uiterst onwenselijk.
Kun je zeggen: ja maar dat weet je toch. Maar je tijd dat je test geldig is, is helemaal niet zo 1 op 1 duidelijk, dus daarmee is dat wel een reeel 'risico'.

BBRDWR | 16-09-21 | 11:45 | 1

Nu is laten we mensen met een QR code WEL binnen omdat ze iets zijn, 80 jaar geleden lieten we mensen met een gele ster NIET binnen omdat ze iets zijn. Wat is hier het verschil dan? Wil je dit nu echt?

lovekila | 16-09-21 | 13:55
-weggejorist-
Heulkoud | 16-09-21 | 11:44

Hoop trouwens op een debat zónder emotie, zonder ellenlange inleidingen, dubbele inbreng, etc.
Het debat over Afghanistan was door (valse) emoties gegijzeld.
Graag alleen inhoudelijk.

Opblaas_boot | 16-09-21 | 11:43 | 1

Weet je wie ook zo vol emotie kan debatteren? Fransje Timmermans. En in elke gewenste taal nog wel.

herstelkous | 16-09-21 | 11:46

Het demissionaire kabinet hoort sowieso geen beslissingen te nemen en dit aan de nieuwe regering over te laten.

Osdorpertje | 16-09-21 | 11:40 | 5
-weggejorist-
okdanniet | 16-09-21 | 12:12
-weggejorist-
Mverwoond | 16-09-21 | 12:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarom moet mijn QR gescand worden?

Waarom geloven ze niet als ik zeg dat ik gevaccineerd ben?

Kaas de Vies | 16-09-21 | 11:39 | 7

@koeberg | 16-09-21 | 11:46:
Hij heeft toch gelijk is jou dit ooit gevraagd of je wel het griep vaccin hebt gehaald anders mag je dit of dat niet meer.
En of je AIDS of TBC of andere besmettelijke ziektes hebt en of je daar wel tegen bent behandeld.
Het gaat niemand geen zak aan en je hebt medisch geheim.
Denk je dat ze dat ooit voor jan lul hebben verzonnen.
Maar nu met dit killer virus met een ifr van 0.15% wat ze maar even op de A lijst bij ebola hebben gezet met een ifr 50% kunnen ze allemaal enge dingen doorvoeren wat ze anders nooit voor elkaar hadden gekregen.

endofdays | 16-09-21 | 12:14
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik zit letterlijk 30 seconden naar die livestream te kijken en ik zie gekissebis tussen Leijten en weet ik veel wie over vorm, procedure, wazige antwoorden, ontwijkend gedrag, overleg regeltjes en ik ben er al weer helemaal klaar mee.

Do-na-zi | 16-09-21 | 11:39

In principe ben ik niet tegen tijdelijke QR controles. Echter moeten vooraf duidelijke afspraken gemaakt worden tot wanneer deze regeling geldt. Dat heet, b.v. zolang het aantal besmettingen boven x ligt en/of het aantal ziekenhuisopnames en IC is leidend. Ook moet er een absolute einddatum gegeven worden. Daarna moet een dergelijke regeling automatisch afgeschaft worden of opnieuw worden geactiveerd(=goedgekeurd door de 2e kamer).

kortebroek | 16-09-21 | 11:39 | 1

En er moet ook inzicht zijn in wie er in het ziekenhuis liggen. Je kunt wel zeggen dat 90% niet gevaccineerd is, maar cijfers worden daar niet over gepubliceerd.

president osama | 16-09-21 | 14:13

Beetje blaffen, in de camera kijken, persoonlijke verhalen verzinnen ('vanmorgen stond ik op de tramhalte'), en dan uiteindelijk alles goedvinden. En aftekenen en handje ophouden.

dathoujetoch | 16-09-21 | 11:39 | 1

Dat was vast Jos van Debiteuren-Crediteuren.

Wayfaring stranger | 16-09-21 | 11:43

Wat opvallend dat ze hier doorpakken en de woningcrisis, belastingcrisis, energiecrisis, schuldencrisis, immigratiecrisis en de bestuurscrisis verder laten doorwoekeren.

Deflatiemonster | 16-09-21 | 11:39 | 2

De woningcrisis wordt niet opgelost omdat ze de immigratie op z'n beloop laten en het ECB-beleid wordt niet aangepakt. Beiden vereisen politici met ballen. En die hebben b.v. Rutte en Kaag niet.

kortebroek | 16-09-21 | 11:41
-weggejorist-
Heulkoud | 16-09-21 | 11:43

Ik vraag me af of het zou uitmaken als de persconferentie - ik noem maar wat geks - na het debat zou plaatsvinden. Nu lijkt het erop dat niemand onnodig lastig wil doen, een paar uitzonderingen daargelaten.

grietmetgroenefiets | 16-09-21 | 11:38

Veel beloven en weinig geven, doet de Kamer in vreugde leven

Louter Leuter | 16-09-21 | 11:37

Ik laat al mijn ex-en zich ook registreren via de app. Als ze dichterbij komen krijg ik een waarschuwing.

Handig.

Kaas de Vies | 16-09-21 | 11:37

Ik heb het te doen met wat de horeca voor hun kiezen heeft gekregen de afgelopen tijd. Maar het gezeur over die controle slaat nergens op. In Frankrijk werkt het prima - ga zitten aan een tafeltje en de serveerster die de drankjes komt opnemen spendeert enkele seconden per persoon meer om even te scannen, klaar. Dat beetje extra tijd valt in het niet bij je zaak gewoon weer compleet kunnen vullen.

Marral | 16-09-21 | 11:37 | 9
-weggejorist-
okdanniet | 16-09-21 | 12:07

@okdanniet | 16-09-21 | 12:07: Afgelopen zondag lekker uit eten geweest in Frankrijk, hele restaurant zat vol met levensgenieters, even aan de ingang je qr laten zien en naar binnen, trouwens de hele zomer nog nooit ergens dat kleedjes volk voor een restaurant gezien.

zwellevertje | 16-09-21 | 12:21

Wij hebben een aanvullende controle op ID, die feitelijk niet eens door een willekeurige serveerster gedaan mag worden. Appels met peren, zoals gewoonlijk...

ItsOutThere | 16-09-21 | 12:47
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik hoop op een paar kritische vragen. Veel mensen richten zich op principiële gronden zoals een tweedeling. Maar ik ben toch vooral benieuwd naar de noodzaak. Het zou toch om een versoepeling gaan? Waarom dan een QR-check die er eerst nog niet was. Omdat de versoepeling van de anderhalve meter toch eigenlijk niet kan? Waarom dan niet gewoon pas op de plaats gemaakt en die versoepeling uitstellen?

koeberg | 16-09-21 | 11:34 | 7

@Deflatiemonster | 16-09-21 | 11:41: Reken maar dat daar de nodige creativiteit van de horeca-ondernemers komt. 1.5m hoeft niet meer, volplempen die terrassen met dikke verwarmers erboven.

ThePozz | 16-09-21 | 12:31

Die tweedeling is er al lang. Amerikaans onderzoek wijst uit dat 1 op de 7 mensen hun heeft vrienden gedumpt vanwege covid-19 vaccin houding. Waarbij opvalt dat ongevaccineerden 4 keer toleranter zijn naar gevaccineerden dan andersom.

ClintOstwald | 16-09-21 | 19:45
▼ 4 antwoorden verborgen

Laten we hopen dat het gezonde verstand wint.
Vingers gekruist voor onze democratie.

spelen | 16-09-21 | 11:34 | 2

Haha! Het gezonde verstand. Wat ontzettend naïef. Gezond verstand is in NL al een poosje verboten, en ik denk in de hele EU.

Aisie | 16-09-21 | 11:42

Het gezonde verstand van de één is niet dat van mij..

Wat verstaat u onder gezond verstand?

Roos | 16-09-21 | 11:45

Frankrijk bleef steken op 55%. Na invoering 'pas sanitaire' staken ze binnen no time Nederland voorbij in vaccinatiegraad. Leuk of niet - feit is dat het daar werkt. Het is voor de hand liggend dat het in Nederland ook effect gaat hebben.

Marral | 16-09-21 | 11:34 | 9

Afgelopen weekend gezien hoe soepel daar allemaal gaat. Wat is hier het probleem? Een stelletje mafketels voert actie om niets, zelf drinken ze, roken en slikken van alles. Maar een miljarden maal gebruikt spuitje is te erg.

MaarFeitelijk | 16-09-21 | 12:27
▼ 6 antwoorden verborgen

Ze kunnen niet kritisch zijn. De stoeltjes moeten nog ingevuld worden en voor je het weet heb je wachtgeld

Aardappelplantje | 16-09-21 | 11:34

Zinloos debat. Uitkomst is reeds duidelijk.
Men neuzelt nu nog over Tata steel.

Opblaas_boot | 16-09-21 | 11:34

Ze rommelen maar wat aan daar. Nu word het debat van tata uitgezonden en niks niet een qr debatje.

herstelkous | 16-09-21 | 11:33

Dat wordt gewoon tekenen hoor. Laten we zien hoelang we straks in de term "waakzaam" of "zorgelijk" blijven... Want iets optuigen voor niets, goed, dat past aan de andere kant ook wel TOTAAL bij de overheid :-P

Theo? | 16-09-21 | 11:32 | 3

Jamaar die QR code zal ook maar tijdelijk zijn.
Hoe lang tijdelijk is? Geen idee. Lang waarschijnlijk.

Bakkeleures | 16-09-21 | 12:14

Gewoon invoeren, waarom moet er hier campagne gevoerd worden tegen iets simpels dat werkt. Kijk naar Denemarken Duitsland, Frankrijk.

Kijk niet naar USA staten of Brazilië

MaarFeitelijk | 16-09-21 | 12:25
-weggejorist-
divoc | 16-09-21 | 11:32 | 2

Er is helaas al een kamermeerderheid voor QR-apartheid.

Mastermattie | 16-09-21 | 11:31 | 1

Laten we hem uitprinten en op onze jas naaien alvast. hoeven ze dat volgende keer alvast niet meer te bespreken.

lovekila | 16-09-21 | 13:30

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com