Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Asielinstroom: + 900 vakantievluchtelingen

JAARRECORD! Immigratië inmiddels de vierde stad van Nederland

Inmiddels wonen hier ruim 50.000 Afghanen. Daarnaast ruim 66.000 Irakezen, 50.000 Iraniërs, ruim 40.000 Somaliërs, 30.000 Egyptenaren, ruim 25.000 Ghanezen, bijna 25.000 Eritreejers, 27.000 Ethiopiërs en 115.000 Syriërs (Jan Latten). Om even een voorstelling van de aantallen te maken, zoeken we daar even wat NL steden / gemeenten bij. Gewoon, omdat het moet. Want de asielinstroom gaat maar door. En dan praten we dus over respectievelijk heel Goeree Overflakkee, Katwijk, nóg een keer Goeree Overflakkee, Wageningen, Aalsmeer, Bergen (NH), twee keer Cuijk, 1 x Leiderdorp en heel Ede (bron). Bij elkaar opgeteld is dat in totaal 450.000 nieuwe buren, en daarmee is Immigratië (tromgeroffel) DE VIERDE STAD VAN NEDERLAND. Succes met het zoeken van een huis voor uw inwonende zoon/dochter (33) en een prettige dag verder.

Wie had dat gedacht? Van een shithole in Irak, naar een D66-roestbak

Social

AZC's zitten vol. HOE KAN DAT?

Social

Antwoord: dat komt door de Nederland vernielende asielmaffia olv VVD66

Reaguursels

Inloggen

Maak je niet druk. Schrijf je achter-achterkleinkind in voor een woning over 200 jaren, dan kan dat best wel eens lukken.

Rest In Privacy | 31-08-21 | 17:06

Die "asielzoekers" hoeven natuurlijk niet naar Nederland te komen. Voldoende andere landen op deze wereldbol waar ze ook voor kunnen kiezen. Met het vluchten voor terreur valt het heel erg mee gezien de Syriërs, Afghanen en Somaliërs die meerdere malen op vakantie gaan in land van herkomst als het Nederlandse paspoort eenmaal in bezit is. Is ook geen enkel probleem want het grootste gedeelte van die landen is gewoon veilig voor de oorspronkelijke bewoners. Snap ook niet waarom mensen uit veilige landen hier überhaupt asiel aan kunnen vragen en ook nog onderhouden worden door de belastingbetaler. Als we hen geen leefgeld meer geven en op onze kosten naar de tandarts laten gaan is het zo afgelopen met klaplopen.

Toos Bevergeil | 31-08-21 | 14:09

Godallejezus nog aan toe, stoooooop met de import!

hotmint | 31-08-21 | 12:51 | 1

lol

weledelgestrenge_mrP | 31-08-21 | 19:14

Ze moeten zich eens afvragen of een Moslim die uit een Islamitisch land 'vlucht' wel een echte vluchteling is. In Islamitische landen ben je als Moslim namelijk een eersterangsburger. Je hoeft niks te vrezen. Ja, de achterlijke regels van de religie die je aanhangt, maar daar kies je zelf voor.

Ik weet 100% zeker dat die gevluchte Afghanen gaan eisen dat hun leefomgeving voldoet aan de Islamitische regels. Dus wij moeten halal eten voor ze gaan maken, een gescheiden bidruimte en ze hebben nieuwe Islamitische kledij nodig, want die vrouwtjes gaan natuurlijk niet in Westerse kleding rondlopen.

Hefbrug | 31-08-21 | 11:37 | 1

Inderdaad, de wortel van tolerantie groeit in objectieve en correcte informatie en bedenkelijk in een idiote theorie dat alles wat bestaat, het universum en het leven, is ontstaan na een daad van goddelijke schepping benevens alle sprookjes uit de bijbel of de koran, die de mens eeuwenlang werd voorgeschreven echter staat bijna de helft van de Amerikaanse bevolking open voor creationistische opvattingen, hoe achterlijk is dat?

faraday | 31-08-21 | 11:49

Al 20 jaar verzamelen Amerikanen zich in hun Hollywood's gaarkeuken en kijken ze hoe moslims aan hun drones worden gevoerd in Afghanistan en verliezen daarna van hun eigen rekruten.
De VS hebben verloren in Afghanistan, gewoon verloren tegen een paar baard terrorristen maar ook in Irak, Syrië, Jemen en Libië en stevenen af op een nieuwe (proxy)oorlog tegen Iran of zelfs China.
Regeringsleiders elders met het strategisch inzicht van een neanderthaler inclusief komisch keppeltje of geestdodende bijbel willen zich nog wel weer eens laten meesleuren in hun zoveelste moeras.
De VS is een toestand zonder hoofd, een toestand die niet kan omgaan met iets basaals als de volksgezondheid. De VS zal gemakkelijk meer Amerikanen verliezen aan COVID-19 dan in de Vietnamoorlog, maar deze keer zonder miljoenen mensen in het buitenland te doden, of ons te belasten met hun afschuwelijke films over hoe stressvol dat voor hun was. Vietnam heeft daarentegen slechts 11.000 zielen verloren aan COVID-19. Als de Vietcong was doorgegaan en de VS had veroverd, zou het vandaag eerlijk gezegd beter geweest zijn voor de Amerikanen. De VS is sinds de Tweede Wereldoorlog nooit gestopt met moorden, met steeds minder reden. Bij Bush was het gewoon doden om te doden, 9/11 gebruiken om moslims te vermoorden voor de sport. Het is allemaal hetzelfde speelboek want het maakt niet uit wie er in hun circus zit, als er maar mensen sterven. In al hun zinloze oorlog negeerden ze het feit dat ze de huidige monsters creëerden, moedjahedien, taliban, Isis, Al Qaida en vul maar in. Zij gooien de boel plat en wij mogen hoe dan ook de vluchtelingen pamperen, niet de moslims zijn de achterlijken maar andersom: wij.

faraday | 31-08-21 | 11:24 | 2

VS valt een hoop te verwijten, maar niet dat wij onze grenzen niet bewaken of zo'n ondoordacht en onhoudbaar immigratiebeleid hebben.

Zonnebrildrager | 31-08-21 | 12:44

@Zonnebrildrager | 31-08-21 | 12:44:
Op uw niveau dan maar: voor dat de Golfoorlog begon waren er zo geen vluchtelingen. Wat met zaait oogst men. Wij nemen hun eten en drinken af en bombarderen hun huizen. Tja dan komen ze bij ons wonen. Simpel toch.

faraday | 31-08-21 | 18:07

428.000 mensen die hun best doen om te werken, belasting te betalen, woning zelf te kopen, huren, hoofddoek en Islam afgezworen hebben, want daar zijn ze immers voor gevlucht. Daarnaast nog richting miljoen Turken, Marokkanen enzv.
Komt allemaal goed.

Ray Skak | 31-08-21 | 10:52
-weggejorist-
Willekeurig_iemand | 31-08-21 | 10:15 | 1

"Inmiddels wonen hier ruim 50.000 Afghanen. Daarnaast ruim 66.000 Irakezen, 50.000 Iraniërs, ruim 40.000 Somaliërs, 30.000 Egyptenaren, ruim 25.000 Ghanezen, bijna 25.000 Eritreejers, 27.000 Ethiopiërs en 115.000 Syriërs"...

... zet er ook even bij hoeveel van deze mensen inmiddels werken, belasting betalen en participeren in de samenleving en de linkse droom verandert in een nachtmerrie.

Gladiator Fap | 31-08-21 | 10:05 | 2

Het Nederlands voetbalelftal van morgen zie ik al voor me. De EK van de toekomst is hetzelfde als het toernooi om de Afrika-cup. Lekker divers toch?

squadra | 31-08-21 | 12:10

@squadra | 31-08-21 | 12:10: Ik kan er niet warm voor worden. Krijg je van die overbetaalde gastjes die "mijn" land vertegenwoordigen, terwijl ze het volkslied niet eens meezingen, kotsen op alle westerse waarden en knielen om duidelijk te maken dat ze in werkelijkheid slachtoffers zijn.

Gladiator Fap | 31-08-21 | 12:20

In de getallen ontbreken overigens al onze vrienden uit Marokko en Turkije....
Wordt echt een heel knappe stad als we die er ook bij tellen

Albatros | 31-08-21 | 09:51

Ach.

Mensen, mensen toch.

Vluchtelingenwerk toont het zelluf aan: er is juist sprake van daling!

www.vluchtelingenwerk.nl/feiten-cijfe...

"Geef nepnieuws geen kans en help mee met een gift. VluchtelingenWerk komt op voor de belangen van vluchtelingen in Nederland. Dat doen we onder andere door gevraagd en ongevraagd de publieke discussie te voeden met de juiste cijfers en informatie. Jouw steun is onmisbaar voor ons werk. Help mee en doe een gift."

Geef zelluf maar geld , dan komt alles vanzelluf goed!

Dr.Mabuse | 31-08-21 | 09:49

Rutte houd de asielinstroom in stand in ruil voor steun van links, hij heeft een persoonlijke afkeer van Geert en houdt op deze manier de PVV buiten de deur. En de nederlandse kinderen krijgen geen huis, en een toekomst van nog hogere belastingen en criminaliteit. Het is politiek schandalig en sabotage van de democratie en gaat volledig tegen ons belang in.

vlotterik | 31-08-21 | 09:46
-weggejorist-
faraday | 31-08-21 | 09:18 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

We hebben helemaal geen samenzweringstheorie nodig, want dit is de facto een omvolking, waarbij de ingestroomden bevoordeeld worden t.o.v. de oorspronkelijke bevolking. Zelfs Surinamers van weleer zouden zich eigenlijk zorgen moeten maken.

Het interesseert de politieke schoftbazen geen ene vaginaschroef, want zij hebben nu en na hun dood geen last van bijv. de voortdurende en beschamende huisvestingsellende. Het is een financieringsprobleem, te makkelijk wordt je huisjesmelker. Uitvretende ratten, profiteurs. Volgens CBS : Huizen genoeg.

Testes in sacculum blijven, volgens De Hond, stemmen op de mensvernietiger Rutte.

Schandalige & Vervolgenswaard. Waarom is er geen jeugdorganisatie die via de rechter de staat aanklaagt. Urgenda heeft het voorbeeld gegeven.

In principe was ik daar eertijds tegen, maar onderhand loopt het zo de spuigaten uit en stroomt eerder-huis-krijgend volk zo snel binnen, dat rigoreuzer maatregelen nood zakelijk zijn.

De zittende macht heeft geluk dat Nederlanders wat minder Duitserig of Franserig zijn, want anders zou er in de nabije toekomst een nieuw soort rechtsere RAF kunnen komen en gele vestjes contra de woningnood zouden allang het straatbeeld dienen te beheersen.

Wollt Iht de totalen Kapitalismus?
Nou, dat hebben we gekregen!
@WaarIsMijnKalasjnikov? Evocatus

Evocatus | 31-08-21 | 09:11 | 1

Het gedrag van 's Neerlands leiders doen mij nog het meest denken aan hoe Ceaușescu aan zijn eind kwam. Toen het volk massaal riep dat hij op moest rotten, begreep hij het simpelweg niet en verstond iets anders. Het resultaat is verder wel bekend.

Zonnebrildrager | 31-08-21 | 09:29

Dochter woont in Nijmegen, half onder de grond in een souterrain. Werkt als docent in het onderwijs maar een normale woning is al heel lang niet beschikbaar om maar niet te spreken over een qua prijs onbereikbare koopwoning. Nee we zorgen in dit land heel goed voor de instroom jongeren maar onze eigen jeugd laten we verrekken! Hoe lang gaat dit nog " goed" ?

Eminent | 31-08-21 | 09:08 | 4

Toch niet Dutroux als buurman?

Waakvlam | 31-08-21 | 09:11
▼ 1 antwoord verborgen

"twee keer Cuijk"

Volgens mij zit de helft in Cuijk (Noord)

Darkside... | 31-08-21 | 09:04

Er werken inmiddels zoveel mensen in de asiel business, dit wordt alleen maar meer. Deze zieligheidsindustrie is niet meer te stoppen.

vlotterik | 31-08-21 | 08:56 | 1

Klopt, de Gutmenschen gaan weer helemaal los op die Afghanen. Telefoonladers inzamelen, badslippers opkopen bij de Action, het is weer 2015.

DeCynischeAmbtenaar | 31-08-21 | 09:22

Nichtje wacht al 8 jaar op een huis. Is alleenstaand en kan max 2 ton hypotheek krijgen. is 28 jaar en woont nog thuis. Koopwoning is uitegsloten met deze prijzen. Aangemeld voor een huurwoning, maar ze werd zowat uitgelachen aan de balie van zowel de gemeente als de woon coöperatie. "Weet u wel wie en hoeveel er allemaal voor u zijn mevrouw? We hebben nu eenmaal de plicht om als eerste statushouders in de huurwoningen te krijgen en zelfs dat lukt ons niet." Dat is letterlijk de tekst waar ze mee weg werd gestuurd. En ja, meisje heeft de juiste partij gestemd.

Waakvlam | 31-08-21 | 08:46 | 4

Wij voelen ons inmiddels buitenlander in eigen land : bij ons kind op school is zij de enige van Nederlandse afkomst, verder enkel kinderen afkomstig uit Arabische landen. Een nichtje van ons wacht reeds 7 jaren op een huurwoning, telkens worden de huurwoningen die beschikbaar komen opgevuld met asielzoekers. Een huis kopen is er voor haar niet bij, dus verplicht bij vader en moeder blijven inwonen. Als mijn dochter boodschappen gaat doen wordt zij zeer regelmatig geïntimideerd door Arabische hangjongeren die verschrikkelijke woorden roepen (Hé h.. r enz.). Onze eigen Nederlandse cultuur komt steeds meer en meer in het gedrang en wij voelen ons onveilig. Er kunnen toch niet meer asielzoekers bij? En wij dan?

RoyalDutch | 31-08-21 | 09:25

@RoyalDutch | 31-08-21 | 09:25: helaas is dat de harde realiteit en het eind is nog lang niet in zicht. De situatie voor de oorspronkelijke bewoners van nederland zal er niet beter op worden.

johnyl | 31-08-21 | 10:04
▼ 1 antwoord verborgen

In een polititiek correcte krant lees ik zojuist het volgende:

"Als wraak voor Europese sancties – in reactie op repressie in Wit-Rusland – laat het Wit-Russische regime al maanden migranten door aan de westerse grens. Tot nu toe betrof dat vooral de grens met Litouwen, waar al meer dan vierduizend migranten zijn overgestoken. Loekasjenko gebruikt migratie om de Europese Unie te ontwrichten, en het blijkt te werken."

Als figuren als Merkel en Rutte bewust beleid faciliteren Europa te ontwrichten met immigratie is dat blijkbaar ' business as usual', maar als Loekasjenko Europa opzadelt met 'ontwrichtende immigratie' staat de kliek te blaffen - ze zien het gewoon echt niet of zijn ze gewoon hypocriet to the max?

Zonnebrildrager | 31-08-21 | 08:46

De randstad is in ieder geval zo prop en prop vol dat er inmiddels op alle A wegen de hele dag file staat. En tussen de huidige bebouwing maar nieuwe flats etc proppen.

DrachiR | 31-08-21 | 08:43

Waarom zijn die getallen rondom de instroom altijd continu, en liggen deze nagenoeg altijd rond de 500-800? Ik zie in de media geen rubberbootjes meer, maar ook geen ontheemden op NS-stations of langs wegen. Waar zijn ze in het straatbeeld? Komen ze soms hun azc niet uit? (En t.a.v. Frankrijk: waar is het nieuwe Calais?)

mozaard | 31-08-21 | 08:30 | 3

Omdat in tegenstelling wat de media je doen geloven, de meeste gewoon via Schiphol komen. Da's een redelijk constante stroom.

peterdh | 31-08-21 | 09:01

@peterdh | 31-08-21 | 09:01: Als ze op Schiphol aankomen is het des te makkelijker ze direct terug te sturen. Daarbij vliegtuigmaatschappijen aanpakken die ze zonder juiste visa hebben meegenomen en het probleem is zo opgelost. Maar dat gebeurt al decennia niet. Vandaar dat het getal maar niet verandert en continu is - is bewust beleid.

Zonnebrildrager | 31-08-21 | 09:15

Dat is de verwerkingscapaciteit van het ambtenarenapparaat.

PisFinger | 31-08-21 | 09:16

We moeten in de buitenlanden veel meer anti-reklame maken. Uit een enkele keer een heks zoals Kaag erheen sturen is niet genoeg, daar kunnen die onderontwikkelden niet uit afleiden dat NL geen paradijs is maar een k*dtland, vol met witte racisten, waar ze niet welkom, welkom zijn. Dat een gratis huis met Miele niet betekent dat de bevolking je accepteert maar van je gezeik af wil zijn. Waar je je vrouw niet mag slaan en onderdrukken, en waar je dochters naar school moeten. Waar zelfs homo zijn normaal is. En joden vrij rond lopen. Hoe stom kunnen ze zijn daar in NL? Niet hier naar toe komen, het is hier echt k*dt. Wie bedenkt een goede campagne?

Aisie | 31-08-21 | 08:13 | 1

gelukkig moet de instroom van asielzoekers stoppen van de VVD anders gaan de grenzen dicht. oh nee dat was voor de verkiezingen.

isotope 465 | 31-08-21 | 07:55
-weggejorist-
Conan de Rabarber | 31-08-21 | 07:25

Maar gauw het Markermeer inpolderen, is dat probleem ook weer verholpen.

mozaard | 31-08-21 | 08:32

Hoezo inpolderen? Ze kunnen er nu toch ook al heen?

peterdh | 31-08-21 | 09:02

Als vliegen op een warme drol, als mieren op een vers gebakken taart in de keuken en de linkse Stockholmers blijven maar warme drollen dumpen en taartjes bakken. Tot de provisiekast opeens leeg is en het hele huis is gekraakt door het exotische ongedierte.

Conan de Rabarber | 31-08-21 | 07:18
-weggejorist-
LoewiekedeVos | 31-08-21 | 06:58

Wat is dat toch lekker, voor een ander zorgen, sarcasme modus, u begrijpt het wel.
Heerlijk om op een ander zijn zak te teren.
Nog lekkerder graties huis , miele en hoersoepsidie.
Uitstekend is de gehele asiel en verdien industrie er om heen.
Superieur is het afpakken van euro's van hard werkende mensen die zelf geen huis voor hun kind (eren ) kan / kunnen krijgen.
In de folder van de gemeente staat, statushouders gaan voor , urgentie aanvraag.
Hoever zijn we gezonken, het is om te huilen.

Zitvlak | 31-08-21 | 06:58 | 4

@Aisie | 31-08-21 | 08:17: heeft hij misschien wel gedaan, alleen ruim de andere heft van Nederland niet?

ag-kansloos | 31-08-21 | 08:39

Ehhh cordon sanitair? Democratisch gekozen partijen die de tweede partij van nederland worden, omdat er zoveel mensen op stemmen, mogen simpelweg niet mee regeren? Vertel mij eens, als jij, de rest van je gezin en de complete familie op de juiste partij gestemd hebben.... Hoe zie jij dan dat de problemen worden opgelost? Want ook al worden ze de grootste partij van Nederland. Men gaat liever met 84 splinter partijtjes regeren dan de juiste partij iets laten regelen.

peterdh | 31-08-21 | 09:07
▼ 1 antwoord verborgen

En voor de rest is Nederland nog land niet vol!

jochum1980 | 31-08-21 | 06:43

Gewoon een paar steden er bij, makkie. En de sociale infrastructuur (huisartsen, tandartsen, scholen, maatschappelijk werkers, zorgverleners, tolken) levert de NPO denk ik wel even.

jochum1980 | 31-08-21 | 06:42 | 2

Die club financieren we ook met zijn allen.

Zitvlak | 31-08-21 | 07:00

Goed idee. Bv een Onkara, Cosablanca, Kobul of wat dacht je van Domascus. Kunnen ze het ook zelf naar eigen smaak opbouwen inrichten etc. Doen ze nu ook over het algemeen met de nodige conflicten tot gevolg.

DrachiR | 31-08-21 | 08:48

Ondertussen is de spoedwet voor Corona maatregelen verlengd. De wet handhaven in de asielindustrie dat lukt al zeker 30 jaar niet. Dit land gaat een hoop ellende krijgen.

franck7020 | 31-08-21 | 06:34 | 1

Kunnen we de belastingdienst niet op de asielindustrie zetten?

revolte | 31-08-21 | 10:50

Nederland is vol.. uhh druk.

kermitsklant | 31-08-21 | 06:33 | 1

Kut?

peterdh | 31-08-21 | 09:08

Alle redenaties en argumenten in deze reaguursel-sectie zijn begin deze eeuw al genoemd door Pim Fortuyn en kornuiten. Maar om voor mij onduidelijke redenen dringt het maar niet door tot beleid.

DutchLion33 | 31-08-21 | 02:00 | 1

Den Haag weet dit wel, maar het interesseert hen niet wat u vindt, en stemmen is een toneelstuk om u te laten denken dat u nog invloed heeft.

vlotterik | 31-08-21 | 08:59

Wat is Greet stil, afspraak met Rutte cs? Formatie klapt en Greet op het bordes? Ongelijk kan niemand hem meer geven, ongeveer alles is vastgelopen sinds Quag en Kluns

P. Breidel | 31-08-21 | 01:59 | 1

Vakantie.

Mr_Pikibelly | 31-08-21 | 03:35

Wegkijken van problemen is in dit land een verdienmodel.
Negeer problemen en zeg tegen de vrienden bij de NPO dat ze vooral praten (liegen) over racisme.
Zorg dat de burger gek wordt van onzinnieuws en rare flauwekul en vermijd praten over de echte issues.
Dat is regeren, zelfs als er geen echte regering iis.
De ambtenaren hebben nu al de opdracht om te kijken welke verhogingen en correcties (zo noemen ze dat ook) er dadelijk weer bij komen.

pejoar | 31-08-21 | 01:26 | 2

Er wordt helemaal niet weggekeken van problemen. Integendeel, de problemen worden met 800 - 900 per week binnengezongen.

Nivelleermarionet | 31-08-21 | 01:51

Regeren is Crises veroorzaken.

revolte | 31-08-21 | 10:53

Na de Damascusroute, is er nu de Kabulroute bijgekomen, dus meer kans voor autochtonen om via die omweg een betaalbaar dak boven hun hoofd te verkrijgen.

Enkeltje Minsk k ook, en dan hoef je niet te dobberen en land je ook nog op de Kaagbaan als de wind meezit.......

J.Thee.Cohen | 31-08-21 | 01:13

Nederland is een supermarkt, zonder kassa's........

J.Thee.Cohen | 31-08-21 | 01:09 | 1

Die kassa's zijn er wel degelijk, maar ze rinkelen alleen voor die oewitman. En voor de Belastingdienst lijkt het dan alsof je een huis met Miele hebt gekocht. Dat wordt dan gevierd met extra gerinkel.

Nivelleermarionet | 31-08-21 | 01:42

Een item voor Pieter Omtzigt?
"Het Grote Onrecht De Nederlanders Aangedaan?"

meneer Q | 31-08-21 | 00:36
-weggejorist-
ILF2 | 31-08-21 | 00:26 | 1

Systeem overbelast door nep-vluchtelingen. Stuur veiligelanders direct terug, in een veilig land kun je prima via een schriftelijke procedure asiel aanvragen als je toch denkt ergens recht op te hebben, zonder alvast prematuur een Miele bezet te houden.

Zeurders | 31-08-21 | 00:24

800 per week?
Dit houdt in als ik mij aan de cijfers houdt die onze regering verstrekt, dat er het grootste deel van die mensen over 5 jaar nog steeds hun hand moeten ophouden.
85% van 23 jaar en ouder heeft geen enkele opleiding van betekenis.
Iets meer als 30% heeft naar een paar jaar een baan gevonden.
De rest houdt zijn handen maandelijks op.
Hey, alweer 800 er bij...
Zijn maar 40.000 mensen per jaar.
Waarvan je er aan 30.000 helemaal niet veel hebt.
Ze nemen voornamelijk kostbare ruimte in en kosten heel veel geld.
Ik neem het ze niet kwalijk, wie slaat zo'n aanbod af die toch al met lege handen staat.
Maar we moeten eens ophouden ons verantwoordelijk te voelen voor alle ellende die ze elkaar aan doen in het midden oosten.
Eens sancties opleggen aan de landen die al die geloofsbullshit sponsoren.
Oh wacht, dan hebben we geen olie meer.

Hiesjes | 31-08-21 | 00:22 | 2

Maar wat is het probleem nou? We ontmantelen gewoon onze verzorgingstaat, bezuinigen op zorg, onderwijs, defensie en nog wat van die nutteloze zaken, verhogen gewoon de btw laag en hoog tarief naar 25%, loonbelasting naar flat tarief van 68%, en dan kunnen we het allemaal makkelijk betalen. Je moet denken in oplossingen, niet in onmogelijkheden.

peterdh | 31-08-21 | 09:14

Marokkanen en Turken, tel ze er even bij aub. Ik denk 1,5 miljoen. En bedankt.

bigstone | 31-08-21 | 00:21

Asiel zou altijd tijdelijk moeten zijn. Met duidelijke afspraken over wat er in het thuisland moet gebeuren om terug te kunnen.

relatief | 31-08-21 | 00:04

Kleautzakken. Geen woning voor mijn kinderen. Maar voor de asiel eisers is er geen vuiltje aan de lucht. Ze moeten zelfs al veertien weken wachten en dat wordt een schande genoemd omdat hunnie anders niet kunnen integreren. Integreren in wat, de UWV. Laat mij niet lachen, onnozele daar in Den Haag.

Southpark | 30-08-21 | 23:28 | 4

@peterdh
Geen verkeerd idee. Onder het mom van protest met een aantal bussen met thuiswonende jongvolwassenen en daklozen richting Ter Apel om asiel aan te vragen. Goed voor de integratie en zo, en na 14 weken iedereen een eigen plek.

nsfl | 30-08-21 | 23:38

Exact, heel wat media erbij. Gewoon als statement. Paar goeie advocaten. Ik bedoel ze staan toch 12 jaar op de wachtlijst, kun je beter 6 jaar procederen als statement en dan een woning eisen omdat "hij ondertussen hier al geworteld is"

peterdh | 30-08-21 | 23:41

Humane kleautzakken zijn het met hun gespeelde professionele empathie.
Ten koste van de autochtone bevolking, financieel, maar juist ook qua veiligheid.

Kijkeensaan | 30-08-21 | 23:57
▼ 1 antwoord verborgen

We gleden al af, maar Rutte heeft er echt een puinzooi van gemaakt. Wat drijft zo’n man? Wat is de lol van minister presidentje spelen als je helemaal niets bereikt?

schoneslapert | 30-08-21 | 23:28 | 5

Sommige dingen zijn en blijven onverklaarbaar. Helaas maar waar. Ik snap er ook niets van dat deze man er kennelijk een kick van krijgt om een land te laten verworden tot een shithole. Maar zijn stemmers zijn van het zelfde laken en pak.

DrachiR | 31-08-21 | 09:02

Rutte doet asiel concessies aan links om te kunnen regeren, en heeft een persoonlijke vete tegen Geert, trek je conclusie.

vlotterik | 31-08-21 | 09:42

Het maakt niet zoveel uit wie er zit, kijk naar waarheen de touwtjes lopen die aan handen en voeten zitten. Dat baantje wordt zonder uitzondering altijd uitgevoerd door zielloze clowns.

revolte | 31-08-21 | 10:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Ook wat betreft de asielindustrie vermoed ik een onredelijk sterke invloed van de EU, die doelgericht de noord/westelijke landen overbelasten met als doel de verhoudingen om te gooien, in de hoop dat er tegelijkertijd naar conservatievere landen gewezen wordt als die die hun verantwoordelijkheid ontlopen. Een fuik dus, ontworpen om stress te genereren tot men eindelijk de (voor de EU) juiste zondebok aanwijst. Vooralsnog zonder resultaat, daar de meerderheid het beleid van die landen juist (nog wel) aanmoedigt.

nsfl | 30-08-21 | 23:27

Je krijgt de neiging om met een waterpistool spontaan 1 of meer politici nat te spuiten. Of hard op het toetsenbord iets onaardigs te tikken.
Dat zal ze leren!

druipsmurf | 30-08-21 | 23:23 | 1

Wèl met blauwe verf anders krijg je nooit een druipsmurf.

revolte | 31-08-21 | 11:08

Tjaa werkgevers verwachten dat de nieuwe net ingevoerde nederlanders het personeelstekort wat er nu is , zal verminderen door dat ze deel gaan nemen aan het arbeidsproces.

Gisteren gezien op tv, spacecake bij de koffie gekregen?

Banenenrepubliek | 30-08-21 | 23:04 | 3

En daarom gaat de import van dit soort mensen al die jaren door. Zodat bedrijven aan voldoende relatief goedkoop personeel kunnen komen en hun zakken kunnen vullen. Als het wat minder gaat trappen ze die mensen er weer uit en mogen wij de uitkeringen ophoesten....

JP1973 | 30-08-21 | 23:15

Met personeelstekort verminderen, wordt eigenlijk verdere loonmatiging bedoeld. De aandeelhouders moeten natuurlijk wel elk jaar een nieuwe auto kopen.

Deflatiemonster | 30-08-21 | 23:17

We kunne niet eens de inheemse bevolking een behoorlijke opleiding geven.

Hiesjes | 31-08-21 | 00:24

Een land dat overvol is.
Waar de politiek het nog voller laat worden.
En ze ook nog 'culturele' diversiteit stimuleert.
Waardoor de verschillen in geschillen zullen ontaarden.
Dat gaat mis.
Dan gaat alles naar de gallemiezen.
Het kan niet anders dan dat de boven ons gestelden dat weten, en willen laten gebeuren.
Daar zit een agenda achter.

Kijkeensaan | 30-08-21 | 22:53 | 2

Bovengestelde hebben in dit geval boter in hun hoofd ipv erop

Henkie | 30-08-21 | 23:03

@Kijkeensaan: er zit nauwelijks een agenda achter. Het is 90% pure politieke lafheid. Bang dat ze van hun deug-schild vallen en geen burgemeester meer kunnen worden.

druipsmurf | 30-08-21 | 23:55

Ik red me prima met de nieuwkomers. Maar de rest van jullie, al plannen voor wanneer het dringen wordt bij de zorg?

GeheidEenGeit | 30-08-21 | 22:48 | 1

Voor wanneer het dringen wordt? Je bedoeld 6 jaar geleden. Wachtlijsten in de zorg zijn er al een tijdje hoor...

peterdh | 30-08-21 | 23:34

Hoeveel huizen worden er per week opgeleverd?

Reaaalist | 30-08-21 | 22:34 | 2

69000 per jaar + nog 10000 transformatie woning = ombouwen van winkels, kantoren naar woningen

Doerak | 30-08-21 | 22:52

Nou das dus 41600 voor de asielzoekers. Maar de vergelijking gaat mank. Want dat zijn nieuwbouw huizen grotendeels voor koop. Een marginaal gedeelte gaat naar sociale huur. En daar vissen de asielzoekers (met voorrang!) in dezelfde vijver als de jeugd (12+ jaar op de wachtlijst)

peterdh | 30-08-21 | 23:37

Leuke huizen trouwens, die flexwoningen in Castrikut. Doet een beetje denken aan een sloppenwijk in Rio.

wapster | 30-08-21 | 22:18 | 1

Beter als een strontlemen hutje in etheopie zou ik zeggen.

peterdh | 30-08-21 | 23:38

En de Kartelpartijen vinden het allemaal goed. De omvolkingsindustrie draait op volle toeren en vult hun zakken.
Wie zijn toch die mensen die op kartelpartijen stemmen?

revolte | 30-08-21 | 22:06 | 1

gekartelden.

nobodiesunmighty | 30-08-21 | 23:30

Eenmaal hier is geen enkele asieleiser met welke stok dan ook weg te krijgen. Hoe komt dat? Dat komt doordat wij geen ruggengraat hebben en dat weten de asieleisers ook heel goed. Hoe kan een land accepteren dat lieden die zeggen te zijn gevlucht vanuit dat gevaarlijke Afghanistan daar ondanks negatief reisadvies lekker op vakantie gaan? Ze worden wel met alle zorg omringd gratis terug gevlogen op kosten van de belastingbetaler en worden opnieuw zielig bevonden.
We worden over de hele wereld uitgelachen vanwege onze humane aanpak van het asielprobleem en inmiddels is dit probleen in ons land probleem nummer 1 geworden.
De mensen die in Den Haag de touwtjes in handen hebben durven geen radicale maatregelen te nemen, terwijl ze donders goed weten dat de boel naar de sodemieterij gaat.
Iedere maatschappij kent haar hoogtepunt en dat punt zijn we nu ruimschoots gepasseerd en er staat ons nog een hoop ellende te wachten in de komende decennia. Als ik de juiste leeftijd had en geen familiebanden, zou ik gewoon vertrekken uit dit land dat zijn eigen graf graaft.

donkeyman | 30-08-21 | 22:05 | 6

@Ride_On | 30-08-21 | 22:27: Hadden al die tienduizenden zeikerds maar de wens om te vertrekken, dan zag het er hier een stuk beter uit.

donkeyman | 30-08-21 | 22:33

Maar eh... vertrekken naar een ander land om dit soort redenen... dan ben je toch in het land van bestemming een asielzoeker?

Mark van Leeuwen | 30-08-21 | 23:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Alle gemeenten hebben een brief op poten gekregen van de CvK. Of ze met spoed even willen zorgen voor extra huizen voor gelukzoekers.
Blijkbaar hebben de gemeenten nog een hidden stash.

wapster | 30-08-21 | 21:59 | 5

@Zwizalletju | 30-08-21 | 22:10:
Misschien moeten je neefjes en nichtjes wat beter hun best doen.
Dan verdienen ze >40K en zijn ze niet aangewezen op een sociale huurwoning.
Lijkt me niet te hoog gegrepen voor iemand die hier zijn/haar hele leven heeft gewoond en alle kansen heeft gekregen.

Chupa-mos | 30-08-21 | 22:19

@Chupa-mos | 30-08-21 | 22:19: 42% zit op iets meer dan 30.000 slechts 20% zit op 40.000 dat is HBO+ of universitair en dan nog in de goede baan. Zeker niet voor iedereen weggelegd. Beetje de American dream dooddoener. Als je maar hard genoeg werkt dan kom je er wel. Kan maar is geen garantie.

Zapata10 | 30-08-21 | 22:31

@Zapata10 | 30-08-21 | 22:31:
Mijn dochter van 22 heeft net een huisje gekocht, 248.000. Ik heb haar op mijn BV een contract gegeven van 52k per jaar. Twee maanden salaris betalen tot de koop rond was en er weer uit.
Wat ze in NL zoekt is mij een raadsel maar dit terzijde.

J.Cash | 31-08-21 | 08:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Toch, GL waar hier zo op wordt gemopperd en terecht is maar een klein partijtje. Altijd al geweest behalve met de uitschieter in 2017. Ze hebben nog nooit geregeerd.
Partijen die het meest in de regering hebben gezeten: 1 CDA, 2 VVD, 3 PvdA 4 D66 na de oorlog. Dat zijn dus de partijen die het meeste invloed hebben gehad op het asielbeleid.
Natuurlijk kan ik begrijpen dat u een hekel aan GL heeft maar ook wat betreft klimaatbeleid zijn genoemde partijen het meest verantwoordelijk. Als er ooit iets wil veranderen dan zullen mensen moeten stoppen met VVD stemmen en dan niet naar CDA D66 overlopen want dan schiet je er niets mee op. PvdA is op sterven na dood.

Zapata10 | 30-08-21 | 21:58 | 3

Politiek wel, maar macht ligt breder. Zo heb je het ambtenarenapparaat dat machtiger is dan de politiek en Dan de media nog. GL zit daar wel hoog in de boom en oefent inderdaad een zeer onevenredig grote invloed uit op het land voor zo’n splinterpartij.

Je hebt wel gelijk dat de politiek in principe de hoogste macht zou moeten zijn en dat we met het huidige beleid zitten tav migratie en klimaat, is zeker ook te verwijten aan genoemde partijen.

Nuuk | 30-08-21 | 22:02

@Nuuk | 30-08-21 | 22:02: Ik durf gerust te beweren dat als GL/PvdA/SP niet meer bestaan dat het niets uitmaakt qua beleid wat betreft immigratie en ook niet qua beleid wat betreft de klimaat idioterie.

Zapata10 | 30-08-21 | 22:25

@Zapata10 | 30-08-21 | 22:25:
Immigratie zou wel eens anders kunnen uitpakken in dat geval.
Klimaatgedoe zal niets uitmaken. Het is wel duidelijk dat er een duivels verbond is tussen linkse activisten en multinationals/anderszins grote bedrijven. Die laatste zien een gigantische worst van al die transitie zooi en daar gaat heel, heel veel geld aan verdiend worden. Dat faciliteert de VVD en 66.

Nuuk | 30-08-21 | 22:55

" "Het aantal asielzoekers neemt toe met zo'n 800 per week", zei onderzoeksjournalist blablabla...." nou onze eigen " onderzoeksjournalist " @Pritt Stift neemt dat al jaren waar en publiceert dat ook... simpele f*cking NPO trutjes.....

Zwizalletju | 30-08-21 | 21:56 | 1

Pritt zou er bedragen bij moeten vermelden: 800 x 500.000 pp = 400 miljoen euries deze week.

Hollandmix | 31-08-21 | 08:00

En dat in het op Monaco en Malta na dichtst bevolkte land van Europa. Dit kán gewoon niet meer. Dit kost ons schaarse open ruimte, natuur. Lucht. Daar zouden ook linkse geiten toch van terug moeten deinzen?!

Hommel | 30-08-21 | 21:47 | 6

Zijn er al veel asielzoekers in Monaco opgenomen?

Kattie | 30-08-21 | 22:48

@Kattie | 30-08-21 | 22:48: Misschien hele rijke asielzoekers? Die komen met een jacht ipv een rubberboot.

P47Thunderbolt | 31-08-21 | 09:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Hadden we nou toch maar Rita Verdonk gekozen.

Ramsesz | 30-08-21 | 21:42 | 1

Comment van de dag

Knufter | 30-08-21 | 21:48

Die 900 asielzoekers kunnen mooi in de huizen gaan wonen van de Afghaanse asielzoekers die in Afghanistan op vakantie gingen en het land niet meer uit kunnen.
Zonde om die huizen zo lang leeg te laten staan.

Osdorpertje | 30-08-21 | 21:39 | 2

Eens.

Knufter | 30-08-21 | 21:49

Dat is nu denken in mogelijkheden.

Groene_pixel_man | 30-08-21 | 22:14

Rutte helpt Nederland naar de verdommenis.
Wil iemand die asielzoekers uitleggen dat ze ook hun portie verdommenis zullen krijgen?

Schadenfreude | 30-08-21 | 21:29 | 2

Rutte is kampioen weglachen en wegkijken en op een paar partijen na na doen ze allemaal mee om dit land de vernieling in te helpen. Ongelovelijk dat er stemmers in de vvd blijven trappen

bqbq | 30-08-21 | 21:37

Hahaha...
Leuk naief gedacht.
Wie zou er aan de macht moeten zijn die het beter voor je maakt?

jaja | 30-08-21 | 22:00

Volgens de bahnhof klatschers die ik ken ligt het aan de verkoop van sociale huurwoningen en die houden dit gelul nog wel tien jaar vol.

U-boot | 30-08-21 | 21:24

Volgens de bahnhof klatschers die ik ken ligt het aan de verkoop van woningen van de sociale woningbouw. Die houden dit sprookje nog wel tien jaar in stand.

U-boot | 30-08-21 | 21:23 | 3

Het is een grote clusterfuck en zo ongeveer iedere partij heeft boter op z’n hoofd. Door de verhuurdersheffing ( VVD ding) bouwen coöperaties minder. Door milieuwetgeving is het welhaast onmogelijk geworden om überhaupt nog te bouwen, en voor zover het mogelijk is om te bouwen is het onmogelijk om de infrastructuur aan te leggen om er normaal van en naartoe te komen. Tel daarbij op dat door de lage rente iedereen en z’n moeder die geld op z’n rekening heeft staan dat nu aanwendt om in vastgoed te investeren omdat dat nu gewoon gigantisch rendabel is en je anders alleen maar geld verliest. En dan ook nog al die asielzoekers en arbeidsmigranten. Nu ook nog half Afghanistan wordt binnengevlogen … Het wordt een groot feest hier.

bulk | 30-08-21 | 21:32

@bulk | 30-08-21 | 21:32: Rutte geeft aan dat hij begrip heeft voor de teleurstelling van Nederlanders maar dat de situatie complex is en oplossingen niet een-twee-drie voorhanden zijn. Maar het heeft zijn aandacht. Echt hoor. Next

Kladderadatsch | 30-08-21 | 21:37

@bulk | 30-08-21 | 21:32: heel veel Nederlanders hebben niet alleen boter op hun hoofd, het zit er zelfs in. Maw. Ze zijn hersenloos, dit is erger dan hersendood.

Henkie | 30-08-21 | 23:01

We hebben al de Remigratieregeling:
De Remigratiewet geldt voor de volgende mensen:

Erkende vluchtelingen en asielgerechtigden
Personen geboren in en afkomstig uit Suriname
Mensen uit zogenoemde ‘wervingslanden’, waaronder Turkije en Marokko
Mensen uit Indonesië en met name van de Molukse eilanden
Geldt de Remigratiewet voor u? Dan hebt u mogelijk levenslang recht op een gegarandeerd bedrag per maand voor de kosten van het levensonderhoud in uw remigratieland. Dit bedrag is afgestemd op uw gezinssituatie. Het maakt dus verschil of u alleenstaand bent, alleenstaand ouder, gehuwd of samenwonend.

Het enige dat moet gebeuren is dat de AOW ook daadwerkelijk wordt toegepast zoals die wet is bedoeld. Wat bedoel ik daarmee.
Het recht op een volledige aow-uitkering (dus 100%) krijg je als je vijftig jaar in NL hebt gewoond. Voor elk jaar buiten NL wordt je twee procent gekort
Een zeer groot deel van de allochtone populatie krijgt dus géén volledige aow. Wie van die groep dan niet meer zijn huur kan betalen krijgt VERPLICHT een Remigratie-Uitkering. Te ontvangen in het land van herkomst.

theo-is-dood | 30-08-21 | 21:23 | 2

We zijn inmiddels aan de 4de generatie toe dus dat gaat héél weinig zoden aan de dijk zetten.
Verder gaan gepensioneerde gastarbeiders doorgaans vaak terug naar het land van herkomst.
Zie ook niet in waarom die gepensioneerden terug moeten, heb je er last van ofzo?

Chupa-mos | 30-08-21 | 21:46

@Chupa-mos | 30-08-21 | 21:46:
Dat niet, maar het helpt de druk op de woningmarkt en zorg wel iets verlichten (bejaarde migranten zijn doorgaans grote zorggebruikers),

2tribes | 30-08-21 | 23:40

Vol is vol, en daar moeten we nu wat aan gaan doen, hoe interesseert me niet meer.

Ko Ranzig | 30-08-21 | 21:22 | 7

@theo-is-dood | 30-08-21 | 21:40: wat een onzinnige vergelijking. Op de stoel waar ik zit is de bevolkingsdichtheid 2 mln per km2. Is dat daarmee de norm?

Malle moer | 30-08-21 | 21:59

@jaja | 30-08-21 | 21:44: om het aantal inwoners te verminderen schiet je kansrijker in de Randstad

Henkie | 30-08-21 | 22:52

@jaja | 30-08-21 | 21:30: In die "lege" provincies wordt ons voedsel verbouwd. Of daar is het laatste beetje natuur te vinden. Voor mensen die echt willen weten wat dat nou is.

DutchLion33 | 31-08-21 | 01:54
▼ 4 antwoorden verborgen

Mensen wiens hoofd er af gezaagd wordt omdat ze van de verkeerde club zijn. Of mensen die van een flatgebouw worden gegooid omdat ze van de verkeerde kant zijn. Heel erg allemaal. Dat is echt een heel goeie reden om ergens anders heen te willen gaan.

En nou de vraag: naar hier? Nee. Gewoon nee. Maar is dat niet zielig dan? Ja. Maar moeten we niet helpen dan? Nee. Maar waarom niet dan? Nou, gewoon omdat. Maar ben je dan geen onmens? Boeit me niet. Ik voel me nul verantwoordelijk.

Morgen ontdekken ze leven op Mars en dat het daar ook best wel vervelend wonen is, betekent toch ook niet dat ik iedereen van Mars in m'n huis moet opnemen?

Het is de mens eigen om voor zichzelf te zorgen, zijn kinderen, familie, buren, stadgenoten en misschien een beetje z'n landgenoten. Daar zet ik me graag voor in. Als iedereen dat nou zou doen, beetje voor elkaar zorgen, dan hadden we allemaal deze problemen niet.

Wetende dat er veel ellende is in de wereld. En dat er mensen sterven van de ellende. Ga ik vanavond weer heel lekker op twee oren slapen. En stemmen op de partij die vindt dat ze het allemaal lekker zelf moeten uitzoeken. En heel eerlijk gezegd denk ik dat heel Nederland vanavond weer lekker op twee oren gaat slapen, anders zouden ze niet stemmen zoals ze doen.

Het enige moment dat mensen zich druk maken om asielzoekers is als er geld verdiend kan worden of als er kan worden gedeugd voor de bühne.

Nederlanders zijn allemaal pottie-trained. Om alles maar heel zielig te vinden. En vooral dat niemand ontdekt dat het je eigenlijk gewoon allemaal geen reet kan schelen. Zoals normaal is van dingen ver weg met mensen die je niet kent.

Knufter | 30-08-21 | 21:21 | 4

Hoe slaap je op twee oren?

BrabantiaNostra | 30-08-21 | 21:51

Knufter heeft enorme oren.

Tommi | 30-08-21 | 22:39
▼ 1 antwoord verborgen

"Asielinstroom: + 900 vakantievluchtelingen"

Tsja, ''par for the course'' noemen ze dat in het Engels: dat was te verwachten. Want we zijn vorige week begonnen met het invliegen van de Afghaanse eitjesbakkers, en de reguliere 'instroom' gaat ook 'gewoon' door.

Vorige week las je allemaal comments van mensen die zoiets zeiden als: nou, veel liever die Afghanen die voor ons gewerkt hebben dan al die klaplopers die hier op dobberboten binnen komen dobberen, en alle andere gelukszoekers. Maar ja, het is natuurlijk niet zo dat we een soort keus hebben: de Afghanen wel, en die anderen niet, of dat we kunnen zeggen: nou, ok, dan moeten die Syriërs onderhand maar eens plaatsmaken voor nieuwe vluchtelingen die wij '''''tijdelijk''''''' onderdak aanbieden tot het weer wat rustiger in eigen land is geworden en ze terug kunnen. Want niemand zit hier 'tijdelijk' of 'voorlopig', iedereen die hier binnenkomt zit hier altijd voor de rest van zijn leven. Dus er gaat geen één Syriër terug, er wordt er geen één uitgezet. Dus die Afghanen komen er gewoon extra bij, en vandaar week 34: 900 instromers.

"Inmiddels wonen hier ruim 50.000 Afghanen. Daarnaast ruim 66.000 Irakezen, 50.000 Iraniërs, ruim 40.000 Somaliërs, 30.000 Egyptenaren, ruim 25.000 Ghanezen, bijna 25.000 Eritreejers, 27.000 Ethiopiërs en 115.000 Syriërs"

En dit soort inventarissen maken mag al helemaal niet. Dan behoor je volgens Sander Schimmelpenninck tot de 'megafoonminderheid' en dat is 'fout'.
Wil je tot de 'fatsoenlijke' meerderheid gerekend worden, dan doneer je kleding en knuffels voor de Afghanen. Dat is 'goed'.

Dr_Johnson | 30-08-21 | 21:20 | 3

Nee, hoor. Ook de Afghanen die 'voor ons gewerkt hebben' niet.

Ze hebben niet voor ons gewerkt. Wij hebben voor hun gewerkt.

Knufter | 30-08-21 | 21:24

Voor je ego bedoelt hij. Deugen boven erkennen.

Kladderadatsch | 30-08-21 | 21:39

Volgens mij kunnen we in ieder geval vast beginnen met terugsturen Syriers. Daar zijn hele stukken waar uberhaupt niet is gevochten dus waarom ze met z'n allen hier naar toe moesten en ook nog werden toegelaten is mij een raadsel...

JP1973 | 30-08-21 | 23:09

En hoeveel van die 450.000 dragen positief bij aan de Nederlandse economie? Wordt het rondpompen van subsidies ook gezien als een positieve bijdrage?
Hoeveel van het geld dat men die mensen geeft gaat linea recta naar het shit hole waar ze vandaan komen?

Als er al 450.000 in NL zijn, dan is in ieder geval één ding wel gedebunked. Het verhaal dat één zo'n stakker 1.000.000,- Euro kost lijkt me dan niet helemaal waar. Dan zouden we op 450 miljard zitten en lijkt wat overdreven.

Dat het ons een hoop geld kost en dat we daar verdomd hard voor moeten werken en soms dan nog een grote bek terugkrijgen is ook wel waar. Waar zijn we mee bezig? Ik heb medelijden met de kinderen en kleinkinderen van mijn vrienden en kennissen.

Peerkeoud | 30-08-21 | 21:15 | 3

Beetje afhankelijk waar je je kijkt, 30k tot 35k per jaar per asielzoeker. voorbeeld: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/asie... . Afhankelijk van de achtergrond blijft zo’n 90% op de zak van de werkende Nederlander teren. Neem een periode van 30 jaar en je bent bijna op 1 miljoen Euro.

Gebakschep | 30-08-21 | 22:18

Gedurende hun leven

Hollandmix | 31-08-21 | 08:10

Waar komt de grootste overlast vandaan in Nederland?
Zijn dat asielzoekers die een visum horen te krijgen?
Nee, het zijn de kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen van voornamelijk Marokkaanse arbeidsmigranten die hier in 1970 naar toe werden gehaald uit Marokko.
Om te werken bij onder andere Hoogovens.
Dat zijn de grootste overlastveroorzakers in Nederland.
En er komen nog steeds figuren uit die regio hier naar toe net als andere Noord Afrikanen en Albaniers.
Dat zijn de lui die hier problemen veroorzaken en zo is het.
Maar er zitten er genoeg bij het COA die wel met een goede reden hun land ontvlucht zijn.
Het is niet allemaal zwart wit.

jaja | 30-08-21 | 21:12 | 3

Los daarvan. Het is gewoon vol!

JP1973 | 30-08-21 | 21:14

@jaja | 30-08-21 | 21:16: Ja tuurlijk maar als een van de dichtstbevolkte landen van Europa mogen we denk ik toch wel zeggen dat wij wel voorlopig even klaar zijn met het opnemen van nog meer mensen....

JP1973 | 30-08-21 | 23:12

Sja. Het wordt ondertussen toch wel een beetje druk in dit land. Niet vol, hoho, dat zeker niet. Maar toch wel een beetje druk. Een klein beetje maar.

Graaisnaaiert | 30-08-21 | 21:12 | 3

Als jij nou even inademt, dan kan ik effe uitademen, ok? Een... twee... :

Knufter | 30-08-21 | 21:15

Huh? Boer zoekt hoer begint weer, Max dit weekend, is er wat aan de hand in Afghanië?

gestoptmetroken | 30-08-21 | 21:16

En het wordt onbetaalbaar. 17 miljard per jaar en het gaat maar door. 17 miljard die we niet kunnen besteden aan ... Zelfde plaat draaien doet. Dat is zo'n beetje 2.000,- Euro dat een werkende moet afstaan aan iemand die waarschijnlijk nooit gaat werken omdat hij/zij/het het beter heeft dan ooit te voren en niet moe wordt.

Peerkeoud | 30-08-21 | 21:18

Dit land zit vol met import en VVD'ers.
Ik hoop dat bij een rechtse regering - op een dag- deze gasten er per 1000 per week weer even hard uit gebonjourd worden.

appeltjesgroeneweide | 30-08-21 | 21:07 | 3

Wat is volgens u een rechtse regering?

Red shirt | 30-08-21 | 21:24

@Red shirt | 30-08-21 | 21:24: Bijvoorbeeld een regering met allemaal Friezen die hun gezond verstand gebruiken ..... dus dat verstand dat trollen onderbuik noemen.

Koning BongoBongo | 30-08-21 | 21:33

@Koning BongoBongo | 30-08-21 | 21:33: Jennie Douwes. Ooit zal ze een standbeeld krijgen en symbool staan voor de strijd tegen onderdrukking door andersdenkenden.

Astroturfer | 31-08-21 | 07:10

Als de mensen die welkom, welkom zingen nou ieder 2 vluchtelingen in huis nemen.

Is huisvesting probleem zo opgelost.

rigelstraat | 30-08-21 | 21:06

Iedere asielzoeker die hierheen komt en een woning betrekt op kosten van de staat (u en ik dus), die zal moeten accepteren dat er een tweede asielzoeker in die woning geplaatst wordt. Ze zijn hierheen gekomen om veilig te zijn, niet om een privé domein op te bouwen. Zodra ze aangepast, geïntegreerd en zelfvoorzienend zijn mogen ze zich voor een eigen ongedeelde woning op de woningmarkt begeven, net als ieder ander.

marcoplarco | 30-08-21 | 21:01 | 3

Goed plan. 15 links en 20 rechts naast je in je huurwoning waar je nooit meer uitkomt tot 20 jaar ingeschreven. En veel woongenot toegewenst nog je verdere leven.

Lukiluuk | 30-08-21 | 21:10

heeft u enig idee wat voor enorme aanspraak deze importmensen op de sociale voorzieningen doen? En reken maar dat ze komen om een prive leven op te bouwen. Ze kosten schrikbarend veel en leveren vaak alleen maar ellende op.

appeltjesgroeneweide | 30-08-21 | 21:13

m.a.w.: stop ze in een AZC tot ze op eigen benen kunnen staan... precies wat jaren lang beleid was....

ReyNemaattori | 30-08-21 | 22:08

Enige plezier dat ik hieruit haal is dat alle GL kinderen ook geen huis meer vinden. Op die gedachte slaap ik eigenlijk best lekker.

Malle moer | 30-08-21 | 20:59 | 4

Die krijgen een jubelton van hun ouders om een huis te kopen.

Bataafje | 30-08-21 | 21:23

Precies dit. Het mooiste is nog dat waar de meeste van de GL stemmers wonen de problemen het grootst zijn.

bulk | 30-08-21 | 21:23
▼ 1 antwoord verborgen

Er zijn nog te veel mensen die de nadelen niet ervaren. Tegen de tijd dat die wakker worden is het veel te laat. Maar dat het bewust beleid is moge duidelijk zijn.

Jan van Haerlem | 30-08-21 | 20:58 | 10

@Peter Emile | 30-08-21 | 21:22: Ongeveer 25.000 en daar moeten de uitreizigers vanaf.

Red shirt | 30-08-21 | 21:27

@Red shirt | 30-08-21 | 21:27: per kwartaal ja. Wel eens van cbs gehoord?
86.371 in 2018. Latere jaren mag u zelf opzoeken. Oh ja, dat is meer dan er huizen worden bijgebouwd in NL. En we moeten al 75.000 woningen bouwen per jaar om het bestaande bestand aan woningen niet te laten verouderen, uitgaande van een levensduur van huizen van 100 jaar. Begrijpt u een beetje hoe een tekort ontstaat?

Malle moer | 30-08-21 | 21:32

@Red shirt | 30-08-21 | 21:27: NL bevolking stijgt al jaren per saldo met zo'n 100.000 per jaar (inclusief oostblokkers, etc). En het aantal autochtonen daalt. Dus die 25000 zitten er nogal naast.

Ride_On | 30-08-21 | 22:42
▼ 7 antwoorden verborgen

Laat Prins Bril zijn huurders op straat zetten, doet de woningbouw ook. Plaats genoeg.

Lukiluuk | 30-08-21 | 20:57 | 1

Beleggers in huizen krijgen de schuld door links. Terwijl de meeste huisjesmelkers juist de boel ‘verkameren’ en het aantal woningen vergroten. Als links tegen is omdat ze tegen leg batterijen zijn, dan zou ik het begrijpen.

Astroturfer | 31-08-21 | 07:02

Ik ken Castricum een beetje maar als ik me niet vergis is de lokatie aan het Noord-Hollands duinreservaat naast het station, intercity 20 minuten naar amsterdam ook 20 minuten fietsen naar het strand door het bos. Simpel 2 kamer appartement doet 2 ton plus. Castricum als dorp heeft alle faciliteiten en uitgaansgelegenheden. Wat een ramp.

P-unit | 30-08-21 | 20:56

Ik groet ze niet meer want ze spreken de taal toch niet

stipjes | 30-08-21 | 20:49 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Kheb 3 Afghaanse collega's, 3 broers, hier elf jaar geleden ofzo heen gekomen. Prima kerels, vrij goed geïntegreerd.

Neuth | 30-08-21 | 20:48 | 10
▼ 7 antwoorden verborgen

wordt nou toch wakker gvd. hee-le-maal naar de klote gaan we

Ir. Wilhelmus | 30-08-21 | 20:48

Een weekje eerlijke berichtgeving op de NPO (maar dan wel ELKE avond) doet wonderen. Ik denk dat veel mensen dit niet weten, de policor pers mijdt dit soort onderwerpen als de pest.

Der Schnitzeljäger | 30-08-21 | 20:48

We zouden om te beginnen eerlijk moeten zijn over de kosten. Wat mij betreft alle uitkeringen, toeslagen, kosten maar ook inkomstenbelasting of andere baten van vluchtelingen als aparte posten op de rijksbegroting zetten. Je hoeft het niet eens apart bij te houden, van vrijwel alle posten weten we wel welk percentage ervan op het conto van de statushouders en immigranten komt.

Maar ja, dan zou het draagvlak als sneeuw voor de zon verdwijnen. En dan gaan mensen misschien wel op Wilders stemmen. Nee... zwijgen en wegkijken is beter.

Muxje | 30-08-21 | 20:46 | 1

Veel beter: stuur elke Nederlander elke maand een rekening om de kosten van immigratie te dekken.

Heeft Geert eigenlijk wel 150 mensen op de kieslijst staan?

Malle moer | 30-08-21 | 21:20

Laten we met z'n allen gaan klagen op een website. Dat zal ze leren!

Er gaat dus helemaal niks veranderen, omdat er vanuit de bevolking amper verzet is. Sterker nog, ik vrees dat het overgrote deel van de bevolking het prima vindt dat we zoveel asielzoekers binnenhalen, mits die mensen niet binnen hun eigen woonomgeving worden gehuisvest. Zo hypocriet is de Nederlandse bevolking wel.

Hefbrug | 30-08-21 | 20:43 | 1

Het volk is compleet apathisch geluld middels de links/gristelijke schuldmoraal. In verzet komen betekent nog meer schuld. Met deze slaafse gehoorzaamheidsmentaliteit zal er niets veranderen.

wijsvinger | 30-08-21 | 20:55

Het zal wel aan mij liggen, maar dit kan toch niet goed blijven gaan?

Rotterdam, Den Haag en andere steden in de Randstad zijn in dertig jaar tijd voorzien van meer dan 50% allochtonen van niet-westerse afkomst.

De influx gaat harder dan het aantal beschikbare woningen en de druk neemt alleen maar toe.

Hoe dan?

Wijze uit het Oosten | 30-08-21 | 20:41 | 5

@Lorejas | 30-08-21 | 20:46: oh,oh u bent vast een niet gender neutrale blanke oer-inboorling uit Nederland, zo ontzettend diskriminerende miniatuur bijdrage, foei toch

Henkie | 30-08-21 | 20:52

@Henkie: Wit. Niet blank. Wit. Dat is veel correcter.

Lorejas | 30-08-21 | 20:54

Doe maar geen demografisch sommetje maken. Niet goed voor uw humeur.

Graaisnaaiert | 30-08-21 | 21:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Is beleid voor Europa uit de VS. Kwestie van geschiedenis begrijpen. We zijn er nog lang niet overigens dat wat we zien in Londen, Parijs, Amsterdam, Hamburg, dat gaat straks over heel Europa de realiteit zijn. Dan is het verhaal van 'ons' Europa uit. Wat een top idee dat liberalisme en secularisme, 2400 jaar hard werken in een paar decennia weggegeven. Vooral stemmen hoor, is belangrijk, elke stem telt namelijk, en nu helemaal, want deze mensen hebben ook allemaal een stem. Mooi man, internationale democratie. De nieuwkomers zullen ook vast stemmen voor behoudt van Europese waarden.

Caesar.is.Keizer | 30-08-21 | 20:40 | 2

Het liberalisme en secularisme bestaan sinds de Franse Revolutie.
Wat nu gebeurt is een uitvloeisel daarvan. Democratie heeft ons tot hier gebracht.

Arachne | 30-08-21 | 23:50

De enige oplossing is een totale immigratiestop en een krachtig remigratiebeleid. Het kan.

VP732 | 30-08-21 | 20:37 | 9

Het kan niet alleen, het moet.

Sieg Hein | 30-08-21 | 21:18
▼ 6 antwoorden verborgen

Te veel kippen in een kippenhok gaat altijd fout... uiteindelijk beginnen ze elkaar af te maken......

Pierre Lebon | 30-08-21 | 20:37 | 1

Ligt dat dan aan de witte kippen of de zwarte kippen?

Arachne | 30-08-21 | 23:48

Las dat de Afghanen die nu in de V.S. aankomen, hoogst verbaasd zijn dat ze geen huis krijgen. En dat ze om te beginnen ook nog hun vliegticket moeten terugbetalen. Er zit niks anders op dan meteen maar te gaan werken en sparen. Wat een verschil met hier, hè?

Maar zou er tussen al die honderdduizenden asielzoekers hier weleens iemand zitten die het lullig vindt dat Nederlandse mensen dakloos zijn of op een 18-jarige wachtlijst staan?

Poesmobiel | 30-08-21 | 20:35 | 1

Nee die lachen zich rot en denken dat wij gestoord zij, zo wordt je tegenwoordig ook aangekeken door ze.

Astroturfer | 31-08-21 | 06:52

Stoppen met vluchtelingen en asielzoekers huisvesten in dorpen. Plaats ze vanaf nu in de Randstad. Bij voorkeur in VVD en CDA stemmende wijken. Die maken dit beleid. Al tientallen jaren.

JanVergoor | 30-08-21 | 20:35 | 3

Ah. Daar is er weer eentje..... briljantino.

Lorejas | 30-08-21 | 20:48

Absoluut.

ChalinaRosa | 30-08-21 | 20:55

Nou je mag met me ruilen hoor. Woon net onder Den Haag en heb binnen tien jaar alle kleuren van de regenboog in de buurt zien komen wonen. En een verrijking joh. Hartstikke leuk! Zodra ik kan ga ik verhuizen. Ik kots van die multicul. In de Randstad zitten er al veel te veel. Enige oplossing is dat verdomde Vluchtelingenverdrag opzeggen (Dateert verdomme uit 1951). en schoon schip maken. Geen naturalisaties meer. Waarom moeten ze uit Syrie ineens Nederlander worden? Omdat ze dan beter integreren? Ja dat hebben we de afgelopen veertig jaar wel gezien. Geen aanspraak op de verzorgingsstaat en geen recht op een woning. Wedden dat de aantallen ineens drastich teruglopen??Maar ja... links he....

JP1973 | 30-08-21 | 21:06

Tijd voor een grote landelijke protest-staking tegen die catastrofale massa-immigratie. Heel het land plat. Met als belangrijke speerpunt al het technische- en ondersteunend personeel van de NPO en alle dode bomen-media, evenals al het ondersteunend & facilitair personeel van alle ministeries, van de Eerste & Tweede Kamer, alsmede al het facilitair personeel van de asiel-industrie.

Radio plat, tv plat, alle NPO-sites plat, alle kranten plat. Voor een hele week.

Wat een ongekend heerlijke ervaring moet dat wezen, om een hele week verschoond te zijn van dat ziekmakende, onverteerbare, politiek correcte woke-geouwehoer dat al dag in, dag uit die morele baggerstroom vanuit het Midden-Oosten en Afrika goedpraat.

Peter Emile | 30-08-21 | 20:33 | 6

@Chupa-mos | 30-08-21 | 20:42: Veilig heenkomen? Zeker inkomen. "At the end you run out of other people's money."

Frau Merkel | 30-08-21 | 20:48

@Chupa-mos | 30-08-21 | 20:42:
Die minderheid die 'een veilig heenkomen zoekt' steekt povertjes af tegen de overgrote meerderheid die wordt aangetrokken door gratis geld, gesubsidieerd huis, eersteklas gezondheidszorg en complete stadswijken waar het leven net is als thuis; alle vrouwen onder een verstopdoek in de keuken, alle kerels lekker buiten rondhangend op straat of in theehuizen, kankerend op die varkensvlees vretende, ongelovige racistische kaaskoppen, die vuile homo's die eigenlijk dood moeten en al die hoeren in fleurige zomerjurkjes.

Peter Emile | 30-08-21 | 20:55

@Chupa-mos | 30-08-21 | 20:42: Daar is het 'humaan'-rookgordijn weer. Linkse kortzichtigheid. Hoe lang blijft het hier humaan denkt U als we dit kleine stukje aarde propvol stapelen met Afrika en Midden-Oosten?

Alsdan | 30-08-21 | 20:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Fortuyn was er destijds vrij duidelijk over. Stel een bovengrens, maximaal 5.000 per jaar.
De halve wereld viel over hem heen, maar hij had groot gelijk. Opvangen in de regio en als dat niet kan heb je pech.
Ik bedoel, mijn auto start ook wel eens niet.
Bij wijze van spreken dan, want ik heb een BMW en die start altijd.

Ichneumonidae | 30-08-21 | 20:30 | 12

Ik had slechts een knipoogje aan u gereaguurd... Is weggejorist. Geen idee waarom.

Peter Emile | 30-08-21 | 21:29

Inderdaad stoppen met de logistiek overbelasten, IND kan maar een X aantal aanvragen per jaar verwerken. In de conservenfabriek ga je ook niet meer soep maken als de blikjes op zijn, dat wordt een smeerboel.

Zeurders | 31-08-21 | 00:34

@Peter Emile | 30-08-21 | 21:29: ongewenste de iele intimidatie

Astroturfer | 31-08-21 | 06:49
▼ 9 antwoorden verborgen

Iedereen is welkom in ons land, vooral moslims, daar stemt het leeuwendeel van de NL kiezers immers voor.

WellimHollander | 30-08-21 | 20:30 | 2

Dat komt omdat het merendeel voor Eurofiele partijen stemt en die willen geen binnengrenzen meer want dat kost zoveel geld en is zo lastig. Die open grenzen zijn een zegen hoor. Levert miljarden per jaar op en u en ik profiteren daar enorm van. Zonder Schengen hadden we in een derdewereld land geleefd. Vraag maar aan de oudjes die Nederland nog kenden toen we nog grensbewaking hadden. Bittere armoede en honger was er toen en niemand had een woning.

Zapata10 | 30-08-21 | 20:39

900 instroom is uitgave/reservering voor bijna een mijard euro de komende 30 jaar. In perspectief, de 13,5 miljoen euro ten behoeve elektrische auto’s (groen) is op. Het totaal gereserveerd bedrag voor de 450k nieuwe buren gaat richting de 500 miljard, half biljoen.

Gebakschep | 30-08-21 | 20:28

En de meesten zijn vast mannen. Dus binnenkort zijn naast de huizen, ook de vrouwenprijzen hoog.

Hadena | 30-08-21 | 20:27 | 1

En er zijn hier te weinig kamelen & geiten om voor die vrouwen te kunnen betalen.

Peter Emile | 30-08-21 | 20:59
-weggejorist-
JP1973 | 30-08-21 | 20:27

Er staan al weer een boel caravans in de stallingen. Daar kunnen wel een half jaar Afghanen in.

Leptob | 30-08-21 | 20:25 | 2

Kijk dat is een fraai staaltje out-of-the-box denken.
Campings ook omzet in de winter, alleen moet iemand die caravans wel even op de juiste plaats zetten ;)

Chupa-mos | 30-08-21 | 20:35

@ Chupa-mos. Laat ik dan in de box denken. Boxen inderdaad. Van die sureguard boxen. Zit al elektra in, en of je nou een draaiende deur hebt, of een roldeur. Gaatjes zagen in die golfplaten achter, voor een raampje.

Kaal-dik-en-lelijk | 30-08-21 | 20:50

Is bewust beleid. Anders verklaar je zoiets simpelweg niet. Nederland faciliteert mensensmokkel. Zet de boel lekker tegen elkaar op, geef de midiklasjes de hypotheekhut om met klamme handjes aan vast te klampen en dan accepteren we alle ziekelijke klimaatmiljardjes, EUmiljardjes, boeruitkoopmiljardjes, terroristenmiljardjes, immigratiemiljardjes, coronamiljardjes. Massa-immigratie is de echte StikStof, dat ziet iedereen en weet iedereen. Maar benoem de realiteit hardop en je hebt geen leven, soms letterlijk niet meer, zoals in het geval van de heer Fortuyn bijvoorbeeld.

Zonnebrildrager | 30-08-21 | 20:24 | 1

Het beleid bestaat simpelweg omdat er een (breed gedragen) plichtsgevoel is jegens vluchtelingen. Maar het beleid wordt niet verdedigd vanuit een enkele (samenzwerings-)gedachte; maar vanwege allerlei verschillende belangen die bij elkaar komen: bepaalde werkgevers, bepaalde politieke partijen die gratis kiezers zien en "Wilders niet in de kaart willen spelen", de gehele (omvangrijke) zieligheidsindustrie, en aanhangers van radicaal links die alles best vinden als het de burgerlijke cultuur en de middenklasse kapot maakt. Het is een gelegenheidscoalitie.

Muxje | 30-08-21 | 20:41

Nederland wordt een steeds groter stukje hel op aarde.

Reebensteeltje | 30-08-21 | 20:23

25.000 Ghanezen... Wat is er eigenlijk mis met Ghana? Burgeroorlog? Vreselijke dictatuur? Slavenhandel door de Ashanti?

MAD1950 | 30-08-21 | 20:23 | 4

Ik herinner me nog die klucht in 1993, toen in de nasleep van de Bijlmerramp, bekend werd gemaakt dat de bewoners van de flat Kruitberg, waarop de El Al-Boeing was neergestort, een ruimhartige schadevergoeding zouden krijgen, inclusief een verblijfsvergunning als ze die nog niet hadden.

Binnen no time meldden zich zo'n anderhalf duizend (!) mensen, onder wie vele Ghanezen, vrijwel allemaal illegaal.

Mensen komen hier massaal naartoe, omdat er te profiteren valt.
Als er niets meer te profiteren valt, stopt de immigratiestroom. Simpel.

Peter Emile | 30-08-21 | 21:15

@Peter Emile | 30-08-21 | 21:15: De vraag is wie er profiteert van de immigratiestroom. De vraag beantwoorden is weten dat het niet zal stoppen zolang VVD66 en/ of de hele/ halve/ gedecimeerde linkse kliek nog regeren.

Andersdenkend | 30-08-21 | 21:30

@zoalsikhetzeg | 30-08-21 | 20:30: nou dat helpt het genezingsproces niet, je zal nu waarschijnlijk bij een psycholoog lopen voor na-zorg.

Astroturfer | 31-08-21 | 06:44
▼ 1 antwoord verborgen

Het zijn toch geen vluchtelingen maar evaqueers?

Leptob | 30-08-21 | 20:22

Zolang je blijft praten over hoe we ze moeten huisvesten en niet over hoe houden we ze tegen, gaat er niets veranderen.
En hoe gaan we dat allemaal financieren? kwartje van Kaag?

zoalsikhetzeg | 30-08-21 | 20:21 | 3

Geld bijdrukken, huizen……ehm……. Tsja, die pakken we toch gewoon af bij betalings achterstand, overlijden enz.

Lukiluuk | 30-08-21 | 20:24

Gewoon blijven roepen dat er 1 miljoen woningen bij moeten in de Randstad. Bedrijven wegjagen en verder niks doen: dan komen die woningen er vanzelf op industrieterreinen en laatste weilanden en blijft er precies genoeg ruimte over voor nog eens 1 miljoen Tiny Houses op grote lappen grond.

TheseDays00 | 30-08-21 | 20:25

Simpel, belasting- en accijnsverhoging. De politici zullen daar met hun riante inkomen niet onder lijden. Laat dat maar over aan het geminachte volk.

wijsvinger | 30-08-21 | 20:26

Kut. Ik riep paar maanden geleden dat we in de zomer met gemak de 1.000 per week gingen halen. Nah ja, de zomer is nog niet over he!

Lorejas | 30-08-21 | 20:21 | 2

Nee. Moet wel eerst beginnen.

Leptob | 30-08-21 | 20:23

Dan zijn er nog honderdduizenden waaronder vele Turken en Marokkanen niet meegeteld, omdat die al een Nederlands paspoort hebben zonder vluchtelingstatus en wij ze Nederlander moeten noemen.

Nou2maar | 30-08-21 | 20:32

Geen probleem . We zetten gewoon zoveel mogelijk mensen uit huis bij overlijden. Probleem opgelost.

Lukiluuk | 30-08-21 | 20:20 | 5

Dit gebeurd al decennia, ken de voorbeelden. Het uitzetten van eigen volk uit huis gaat dus nog steeds door, ook na 1 decennium Rutte. Ongelooflijke. De meer of minder vraag is zelfs ongeacht de context een legitieme vraag.

Astroturfer | 31-08-21 | 06:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Alsof je veertig gasten uitnodigt om te blijven slapen in je éénkamerappartement, ze voorzien van ontbijt, lunch en avondeten. Lijkt me best een geinig experiment, volgende dag weer ophoepelen graag.

Dr. Blechtrummel | 30-08-21 | 20:18 | 2

De volgende dag eisen ze diner en zakgeld.

Is dit nog nieuws? | 30-08-21 | 20:20

@Is dit nog nieuws? | 30-08-21 | 20:20: En of je ff de teringzooi wil schoonmaken.

MoonBeebe | 30-08-21 | 22:17

Lijkt mij wel aardig format voor t.v. serie: "Vluchteling zoekt onderdak in NL".
De winnaar mag blijven, de rest moven.
Enneh, wel een 800 deelnemers per aflevering, dat spreekt.

Ichneumonidae | 30-08-21 | 20:18 | 1

1 aflevering per seconde. Per seconde wijzer, maar dan anders.

Is dit nog nieuws? | 30-08-21 | 20:20

Mag nu in het kader van gezinshereniging de hele aangetrouwde familie van madam AlQaq nu ook asiel aanvragen? Dan is daar in het MiddenOosten in één keer het Palestijnenvraagstuk opgelost, dan hebben we ze allemaal hier. Is madam dat soms aan het regelen? in Dubai?

dathoujetoch | 30-08-21 | 20:17 | 1

Is niet getrouwd ivm fiscale voordelen.

Lukiluuk | 30-08-21 | 20:32

Dus geen festivals maar ondertussen wel bootladingen dobbernegers in propvolle AZC's blijven proppen?

darmflora | 30-08-21 | 20:17 | 1

Verschil moet er wezen. Inschikken en mond houden. Dat hebben de wijzen in Den Haag besloten voor het gepeupel.

Deflatiemonster | 30-08-21 | 20:19

Onder Rutte hebben we inmiddels een stad erbij groter dan Den Haag: Sinds 2011 een migratiesaldo van ruim 600.000 nieuwe Nederlanders.

Bron: CBS

www.cbs.nl/nl-nl/dossier/dossier-asie...

BadPatNL | 30-08-21 | 20:16 | 2

Gaat een totaal onleefbaar stuk armoede op de vierkante centimeter worden. Maar blijft allen VVD stemmen.

Zapata10 | 30-08-21 | 20:19

We krijgen dus immigrantiërs omdat de authentieke neederlander zich niet genoeg voortplant als ik het goed begrijp. Kunnen we daar niet iets aan doen?

brawler | 30-08-21 | 20:16 | 10

@wijsvinger | 30-08-21 | 20:39: "Voor de decadente perverse nederlander zijn kinderen een last."
Leuk om zo'n stempel opgeplakt te krijgen. Ja, ik ben bewust kinderloos. Dat heeft ook wat strubbelingen opgeleverd in de zoektocht naar een leuke vaste partner.
Ik heb een goede jeugd gehad (absoluut geen rijke ouders en wel degelijk tijden meegemaakt waarin het thuis stukken minder ging).
De vraag of ik mijn toekomstige kinderen een zelfde goede onbezorgde jeugd en later een mooie toekomst zou kunnen bieden kon ik met mijn inzichten over die zelfde toekomst niet met "Ja" beantwoorden.
Ondertussen blijk ik gewoon gelijk te hebben gehad in mijn keuze.
Maar dan word je hier door zo'n visieloze vingerwapperaar weggezet als decadent en pervers. Nadenken en de situatie een beetje inschatten is niet aan u besteed.

Andersdenkend | 30-08-21 | 21:18

Ik dacht als we nou wat knappe authentieke Nederlandse vrouwen bezwangeren dan komen we een eind

brawler | 30-08-21 | 21:48

@Andersdenkend | 30-08-21 | 21:18: Goede afweging. Ik heb hem anders gemaakt. Die van mij kunnen hoop ik meewerken aan het oplossen van veel problemen in dit landje

J.Dokstijl | 31-08-21 | 08:50
▼ 7 antwoorden verborgen

Dat stuk van Jan Latten. Het is toch te debiel voor woorden dat dat in de krant staat? Iedere idioot snapt dat toch al?

En het ergst zijn de "duurzaam!" roepende linkspartijen die dit niet kunnen rijmen met hun eigen programma. Als er iets "groen" is, dan is het wel minder mensen hier op elkaar.

Timide_Aso | 30-08-21 | 20:16

Ah weer drie zeteltjes voor de VVD erbij in de peilings. Twee vanwege klimaat verbrassen en 1 vanwege alle nieuwe buren.

Zapata10 | 30-08-21 | 20:15

Daarentegen blijven er steeds minder Joden in Nederland……
Sarcastischer kon ik het niet brengen.

Ruimedenker | 30-08-21 | 20:14 | 6

@DMaN | 30-08-21 | 21:06: de homo’s stemmen d6666 dus wordt voor ze gezorgd….komen meer flatgebouwen om de kanslozen te herbergen….

LoewiekedeVos | 31-08-21 | 06:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Ben 65 jaar maa ik heb inmiddels de Koran in huis gehaald en ga naar Arabische les. Dit alles om met mijn tijd mee te gaan.

johnyl | 30-08-21 | 20:14 | 1

U kunt ook een scherp mesje aanschaffen, voor het geval dat.....

dathoujetoch | 30-08-21 | 20:18

Het is nu even wachten tot het zooitje ruzie krijgt net elkaar en dan liggen de ic's weer vol.

van stampij | 30-08-21 | 20:14

450.000 maal 1 miljoen is 450 miljard.

de honden blaffen... | 30-08-21 | 20:14

Ik vind het wel genoeg zo. Gelukkig is er -tijdelijk- één Palestijnenbruid minder, die is teruggegaan. Maar ze schijnt weerom te komen. "Als ik niet per First Class Private Jet kan, dan pak ik de bezemsteel," verklaarde ze. Ze nam een teug champagne, "Zo, die zit er in. Wanneer vergadert die Tweede Kamer, dat zooitje, dat 'fakeparlement', dat 'nepparlement' eigenlijk? Wat? 7 September? Shit, moet ik mijn vakantie gaan onderbreken. Zeg, loopjongen, ja. jij Robje, je zegt maar dat ik op Staatsgevaarlijke activiteiten of zoiets het land uit ben. Doeiers."

dathoujetoch | 30-08-21 | 20:13

Weet je waar ze geen last hebben van immigratie...? In Spanje, want daar krijgen immigranten geen huis en geen uitkering. Ook geen verblijfsvergunning, maar de meesten blijven niet lang genoeg om daarvoor in aanmerking te komen.

heldheino | 30-08-21 | 20:13 | 2

Griekenland idem.. jankverhaal op radio 1 vanmiddag.

Is dit nog nieuws? | 30-08-21 | 20:18

@Is dit nog nieuws? | 30-08-21 | 20:18: en die mogen nu in Nederland de asielprocedure in, omdat de voorzieningen in Griekenland niet voldoende zijn volgens een Nederlandse rechter.

Bataafje | 30-08-21 | 21:30

Wat een prestatie, ik trek de Champagne open vanavond!

johoost | 30-08-21 | 20:11 | 1

Proost

Is dit nog nieuws? | 30-08-21 | 20:18

Echt een schandaal dat immigratie al meer dan 20 jaar het belangrijkste thema is en er NIETS mee wordt gedaan door Den Haag. Maar dan ook helemaal NIETS.

Old_Spice | 30-08-21 | 20:10 | 2

"Den Haag" wordt niet gestraft voor hun daden. Dus ze blijven er rustig niets mee doen.

Quib | 30-08-21 | 20:21

Zo doet de overheid ook niets aan de euro en de mission creep van de ECB. Doet de overheid niets aan losgeslagen belastingdienst. Verneukt de overheid de woningmarkt met hypotheekrente aftrek, verhuurderheffing en koolstofvezel. Etc

Incitatus | 30-08-21 | 20:50

Als de drie dames (nee niet Luv) het meteen goed hadden ingeschat, dan hadden de vliegtuigen vanaf begin juli al massaal 24/7 leeg heen en vol terug gevlogen. Dan hadden we de piek al gehad. En onder het gewicht van alle vluchtelingen zakt de bodem van Nederland steeds verder onder de zeespiegel.

Leptob | 30-08-21 | 20:10

How about kabul airport . Over een troosteloos shithole gesproken.
Het is niet meer de vraag of dit gierend uit de klauwen gaat lopen ,maar wanneer!!!
Arme generatie tussen 30 en 40 .ze werken zich een slag in de rondte om dit circus mede te bekostigen tot de leeftijd van 70+ en daarna een voltooid leven envelop in de brievenbus met de drionpil!!! D66 beleid.
900 .het is toch niet te filmen en dat allemaal in corona tijd .
Ze moesten zo nodig in quarantaine maar liepen wel over het terrein te ijsberen zag ik van de week op het staatsnieuws.
Zum kotzen is het!!!!

maasdonk | 30-08-21 | 20:10

Flexwoningen. De toekomst voor uw kroost

Is dit nog nieuws? | 30-08-21 | 20:09 | 2

Huisvesting in een roestige zeecontainers.

osolemio | 30-08-21 | 20:12

Mag je zeggen dat Nederland vol is?

thanseeuwen | 30-08-21 | 20:08 | 9
-weggejorist-
Timide_Aso | 30-08-21 | 20:26

@Red shirt | 30-08-21 | 20:11:
Red Shirt wil net zo lang doorgaan met importeren van mensen uit Islamistan, tot het land werkelijk onleefbaar is.
Want de steden die je noemt zijn haast onleefbaar.
Een argument van lik m’n vessie dus.
Willen we dit land leefbaar houden, moeten we stoppen met massa-immigratie.
En al zeker niet zoveel moslims.
En Red, ik weet zeker dat Moskovieten ook klagen, ook al is Rusland 1000x Nederland.

Ruimedenker | 30-08-21 | 20:31
▼ 6 antwoorden verborgen

Nederland is gewoon het afvoerputje van de eeuwigdurende religieuze shitshow in de rest van de wereld. Sorry, ik keek even niet weg.

whitechocolateface | 30-08-21 | 20:08 | 1

Het klopt wel wat je schrijft, want via mijn moeder stam ik van de Hugenoten af.

Quib | 30-08-21 | 20:11

Een flexwoning is dus een zeecontainer waar met een flex ramen in zijn gezaagd? Weer wat geleerd!

Quib | 30-08-21 | 20:08 | 1

Er is een huisjesmelker die goed verdiend aan deze tiny flex woningen met openslaande sere deuren. Van Liempt kom maar naar beneden en sla je slag.

Astroturfer | 31-08-21 | 06:31

Prima gedaan, Katwijk vergelijken met het aantal irakezen. Dezelfde inteeltfactor.

wijsvinger | 30-08-21 | 20:07

Welkom Afghanistan.
Wie schaffen das....

Is dit nog nieuws? | 30-08-21 | 20:07 | 2

Wie schaffen wir das.

Is dit nog nieuws? | 30-08-21 | 20:07

@Is dit nog nieuws? | 30-08-21 | 20:07: Aber wieso schaffen wir das?

Timide_Aso | 30-08-21 | 20:28

Het is ons overkomen zal Kamp wel zeggen. Als je visie een vies woord vindt en alleen puur opportunistisch beleid maakt, met als enkel doel, aan de macht te blijven; dan zal ons nog wel vaker iets overkomen.

Blauwpetje | 30-08-21 | 20:07

En een Russin. En dat is mijn mooie schat, een wereldstad op zichzelf.

Red shirt | 30-08-21 | 20:07 | 7

@Red shirt | 30-08-21 | 20:17:
Iemand die zijn vrouw een wijf noemt neemt meestal genoegen met een postorderbruid. Maar fijn dat u gelukkig bent.

Nascardude | 30-08-21 | 20:23

@Old_Spice | 30-08-21 | 20:20: Dank u. Ik ben tevreden en zo trouw aan mijn waiffie als een oude tekkel. Ik wens u hetzelfde toe.

Red shirt | 30-08-21 | 20:27

@Red shirt | 30-08-21 | 20:27: Waar heeft u haar vandaan? Ik zoek voor mijzelf een leuk modelletje, bouwjaar ergens in de jaren '90 als t kan. Die Nederlandse waifen zijn mij te mannelijk en te woke. Er is geen leuk rechts waiffie meer te vinden in Nederland.

Old_Spice | 30-08-21 | 20:30
▼ 4 antwoorden verborgen

Hoe doen de aandelen Miele het?

thanseeuwen | 30-08-21 | 20:06

Maar , er zijn ook goeie bij .

likmegaties | 30-08-21 | 20:06

Over castricum, deze mensen wonen letterlijk op 2 minuten lopen van het bos. Rot toch op met je troosteloze omgeving. Normaal betaal je daar in het dorp 5/6 ton voor of is het je laatste rustpunt bij onderlangs.

keizeradmiraal4 | 30-08-21 | 20:06 | 1

Inderdaad vlakbij het bos en het station. Even de trap op en je hebt direct één van de mooiste uitzichten in de omgeving. En Nederland kennende zullen de 'troosteloze' elementen van deze omgeving snel opgelapt worden. Trouwens, de barmhartige vrijwilligers van Castricum moeten toch ook wat te doen hebben.

Harry2m | 31-08-21 | 09:18

En in plaats het voor de hand liggende oplossing op het probleem te benoemen ..... Iets met een vol land.

Krachtkoe | 30-08-21 | 20:04 | 1

Het probleem überhaupt benoemen zou al een stap vooruit zijn.

Alsdan | 30-08-21 | 20:05

Ja en nu?

Pummetje | 30-08-21 | 20:04 | 4

Dat is de enige juiste vraag na 259 van ditzelfde soort artikelen. Het enige juiste antwoord is: "Niets."

Quib | 30-08-21 | 20:08

Niets...

lovekila | 31-08-21 | 01:12
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland