Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Straatbeeld! Franse politie gaat terrassen af en vraagt om uw corona-QR-codes

Beelden hoor.

En wij maar denken dat buitenterrassen gespaard bleven en het alleen om horeca binnendeurs ging. En wij ook maar denken van 21 juli tot eind augustus de coronapas alleen vereist was op gelegenheden met meer dan 50 personen - en pas vanaf eind augustus ook op gelegenheden met minder dan 50 personen. We kunnen het niet exact turven, maar sommige terrassen zien er niet uit alsof daar meer dan 50 Fransen de vrijheid vieren. Belangrijke noot: hier wordt dus gecontroleerd op de pass sanitaire, de Franse QR-coronapas die blind laat zien of u gevaccineerd, recent negatief getest of recent hersteld bent. 

Technisch gezien is het dus geen vaccinatiebewijs, maar deze periode geldt wel als de laatste waarin Macron zijn bevolking vraagt het vrijwillig te doen. Macron: "Depending on the evolution of the situation, we will without doubt have to consider obligatory vaccines for everyone in France. But I am making the choice to trust, and I am solemnly calling upon all our fellow citizens who aren’t vaccinated to go get vaccinated as soon as possible." Bovendien wordt een coronatest zonder medische noodzaak vanaf de herfst voor eigen rekening, hetgeen de vaccinatiedruk natuurlijk nog verder opvoert. 

Beelden van reizigers met de langeafstandstrein die na QR-controle een blauw polsbandje omkrijgen, na de breek.

Blauwe polsbandjes voor gecontroleerde treinreizigers

Reaguursels

Inloggen

Ik had een beste discussie met een collega (diegene stemt links pvda). Mijn standpunt: Ik wil zelf wel gevaccineerd worden, maar als iemand anders dat niet wil moet ie dat zelf weten, evenals dat een restaurant eigenaar zelf mag weten of ie niet gevaccineerden wel of niet binnenlaat.

Toen begon mijn collega te stamelen “ja maar dan kunnen de niet gevaccineerden gewoon mee profiteren, terwijl de wel gevaccineerden de lasten dragen”
Ik zo: “welke lasten t is toch relatief veilig? Ja er kan wat gebeuren als je corona krijgt maar er kan ook wat misgaan met vaccinatie t blijft wikken en wegen”.
En daarnaast even over lusten en lasten jij stemt links. Links is pro verzorging van klaplopers en immigranten die ook graag lusten willen maar niet de lasten. De belastingbetaler mag de lasten dragen voor links beleid. (Vroeger was de pvda nog om een beetje op te komen voor de arbeider, daar heb ik geen moeite mee. )
En wie zegt dat niet gevaccineerden geen aanpakkers zijn en belasting en ziektekosten betalen? En hoever wil je gaan? Moeten rokers, geen 2 fruit en 2 ons groente eters ook maar in een weiger app?

timmey | 10-08-21 | 19:29

Kan iemand die voor z'n pas is me uitleggen waarom?

Cherrybouwdet | 10-08-21 | 18:32

Ik ga de toestanden in Alberta Canada even volgen de komende tijd. Gaan een hoop dingen afschaffen en weer terug naar echt normaal brengen. Interessante ontwikkeling.

Duck Duck go -> Alberta covid 19 plan

Bijna eerste linkje "Alberta's plan to stop testing for COVID-19 poses risks for children, pediatricians say" zegt mij genoeg. Als het argument van kinderen boven komt drijven zijn er geen echte andere argumenten om met deze Corona massa waanzin door te gaan.

Gewoon weer even terug naar de tekentafel. Niet politiek gekleurd naar de echte cijfers kijken (politici zijn immers in meerderheid niet medisch geschoold), en dan weer eens een echt open discussie wat te doen met elkaar.

SmurfenSlurfje | 10-08-21 | 18:21
-weggejorist-
Eucalyppta | 10-08-21 | 18:13

Veel bangmakerij is het ook wel hoor.. gisteren teruggekomen vanuit Kreta op Schiphol en nergens ook maar enige controle gehad in het kader van controle.
Boardingpass + paspoort en gaan met die banaan.
Wat een geldklopperij is dat testen, zeg. Al die vakantiegangers die zomaar een halve vakantiedag moeten opofferen om ergens te testen, daar ook nog een leuke rekening voor krijgen en vervolgens is er helemaal niemand die er interesse in heeft.
Maarrr.... wél gratis zelftestjes overhandigd gekregen op Schiphol ná de douane. Tja.... ze moeten toch van die rommel af, hè :)
Om het verhaal af te maken.... er is alleen op de heenweg, zo'n 2 weken geleden, in de wachtrij voor in te checken + bagage te droppen, op Schiphol gechecked in het kader van corona. Maar dat was het dan wel.

RaymyJanssen | 10-08-21 | 18:13
-weggejorist-
Stijlgenoot | 10-08-21 | 15:17 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik lees het niet eens, die vent zit vast in zn tunnelvisie, presenteert alleen data en info die binnen zijn verhaal passen.

Lerp | 10-08-21 | 14:58

@Lerp | 10-08-21 | 14:58: haha, wat je zegt ben je zelluf. Kijk toch eens manneke. Als je Maurice bedoelt( heel onterecht overigens) die heeft het niet geschreven.

dagpauwoog | 10-08-21 | 15:35

@Lerp | 10-08-21 | 14:58: Ik lees het wel want waarom ook niet? Frau_Merkel woont ook al enige tijd over de grens die kan misschien zeggen hoe dicht het stuk tegen de waarheid zit, of niet. Maar zoals ik het lees lees ik niets wat niet waar zou kunnen zijn. Ik rij geregeld de grens over en het algemene beeld van wat ik lees komt mij niet onbekend voor.

Fortis_et_liber | 10-08-21 | 16:58

Blauwe bandjes….gele sterren, wat maakt het uit?

Bennikweer | 10-08-21 | 14:14 | 3

Kom kom, val nou niet steeds terug op die ster. Dat is nergens voor nodig.
Er waren (en zijn) meer vormen en kleuren: roze driehoekje met de punt naar beneden voor homo's (zonder enige ophef nog steeds in gebruik), rood driehoekje voor politiek anders geaarden, zwart voor asocialen, groen voor kriminelen, om er maar een paar te noemen. Balkje in de zelfde kleur erboven voor recidivisten (en daar boven een nummer), puntje eronder voor mensen die mogelijk wilden ontsnappen, nog een puntje daar weer onder voor leden van een strafeenheid.
U ziet, er is keus te over.

Lu_Tze | 10-08-21 | 14:36

Een boete van EUR 95 of 5 jaar Auschwitz. Idioot.

Nietdanjatoch | 10-08-21 | 14:37

@Nietdanjatoch | 10-08-21 | 14:37: Groot verschil ja, maar lees even over “De Joodse Raad voor Amsterdam” op Wiki over hoe het venijn er geleidelijk in sluipt.

Portemonnee van de A | 10-08-21 | 16:06

Kan iedereen die de term wappie gebruikt automatisch weggejorist worden ??
Hopelijk zien we dan wat meer argumenten.

Der Schnitzeljäger | 10-08-21 | 14:02 | 2

Wappies en argumenten, in één tegel?

Papa Jones | 10-08-21 | 15:36

Sorry, maar in deze vind ik dat het demente bejaardenhuis ook z'n zegje mag doen.

MistaRazista | 10-08-21 | 23:55

Net twee uur gegeten in een frans restaurant. Wel pas sanitaire moeten laten zien, geen politieagent gezien voor controle.

klaassenp28 | 10-08-21 | 14:01 | 1

Nou braaf hoor. Voelde het goed om de regeltjes precieds op te volgen? Persoonlijk zou ik er niet aan mee doen. Dan maar ergens iets afhalen en in park opeten. Maar ja, hangt af van karakter en opvoeding.

feiten_en _cijfers | 10-08-21 | 16:24

Als de vaccinatieplicht voor het openbare leven er komt, dan is het onvermijdelijk dat deze ´gezondheidspassen´ worden uitgebreid. Eerst met de griepprik, want aan de griep gaan ook mensen dood. Het zou niet logisch zijn als andere vaccinaties niet verplicht worden.

Lafayette | 10-08-21 | 13:49 | 4

En de rokers en de mensen die ongezonde voeding kopen in de supermarkt .

likmegaties | 10-08-21 | 14:34

PetjeV , hoeft ook niet, je kunt ze wegstemmen na max 4 jaar. Dat is het mooie van democratie.

Nietdanjatoch | 10-08-21 | 14:43

@Nietdanjatoch | 10-08-21 | 14:43: Je kan het management wegstemmen ja maar dat veranderd niets zolang de grote bazen(EU) blijven zitten, en in die laag is er geen democratie.

PetjeV | 10-08-21 | 15:30
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ga er vandoor. De zon schijnt, eindelijk wat opwarming. Op naar het terras nu er hier nog geen controles zijn. Iemand zin in een biertje?

MoonBeebe | 10-08-21 | 13:43 | 1

Geniet er van! Ik drink nooit alcohol dus mij pakken ze straks niet met die maatregelen.

BrulSpin | 10-08-21 | 13:56

Ofwel Covid vaccins werken en dan kan de niet gevaccineerde geen kwaad voor de gevaccineerde. Of Covid vaccins werken niet (goed) en dan doen ze mogelijk meer kwaad dan goed. Een milder Covid ziekteverloop voor de gevaccineerde en mogelijk een nieuwe vaccin resistente Covid virus variant die, zoals inmiddels bekend is, door gevaccineerden net zo wordt doorgegeven als door niet gevaccineerden.

Portemonnee van de A | 10-08-21 | 13:41 | 1

Kogelvrij vest en een helm werken tegen kogels, maar dat betekend niet dat je onkwetsbaar bent. Toch zou ik in een oorlog een helm en kogelvrij vest aan doen.

zeertegendradig | 10-08-21 | 18:00

Gisteren plaatste een een cafe eigenaar hier in de buurt een bericht dat hij mee ging werken met de regering en de covid pas ging eisen.
Vanochtend plaatste hij het bericht dat hij gister een klap op zijn bek had gekregen omdat hij geen bier wilde schenken aan iemand zonder pas. Nu is zijn cafe voorlopig gesloten. Zo doen ze dat hier op het franse platteland.

entredeuxbieres | 10-08-21 | 13:24 | 6

zomaar tussen twee biertjes door, entredeuxbieres?

Beste_Landgenoten | 10-08-21 | 15:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoewel ik voorstander ben van vaccinatie vraag ik me wel af hoe onderscheid maken tussen wel en niet gevaccineerden rijmt met artikel 1 van de Grondwet waarin discriminatie 'op welke grond dan ook' niet is toegestaan.
Rechtszaak, iemand?

gozoman | 10-08-21 | 13:07 | 5

Geen enkel artikel in de grondwet is absoluut.

Vechter | 10-08-21 | 13:38

U kunt zich in Nderland niet beroepen op uw grondrechten zoals verankerd in de grondwet. Nederland heeft geen consitutioneel hof, net als vele andere bananenlanden.

Het is de taak van de Eerste Kamer om een nieuwe wet te toetsen aan te grondwet. Als de Eerste Kamer vindt dat die nieuwe wet niet in strijd is met de grondwet, wordt deze aangenomen en geldt deze. Jammer voor uw vermeede grondrechten.

Chuck the plant | 10-08-21 | 13:44

Als de volksgezondheid in gevaar is kan er gediscrimineerd worden. Stel dat we het niet hebben over Corona maar een graadje erger, maar over Ebola. Zou onder artikel 1 iemand met Ebola zomaar een kroeg mogen binnenlopen? Dacht het niet

Nietdanjatoch | 10-08-21 | 14:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Je accu van je smartphone zou maar leeg zijn...

gozoman | 10-08-21 | 13:02 | 1

Dan vergaat de wereld.

swassannuf | 10-08-21 | 13:08

Och. In een perfecte wereld leven er geen randdebielen die met onwetendheid superspreaders zijn en om een terrasje gaan borrelen.

Ik heb gewoon mijn vaccinatiebewijs. Zoals elk weldenkend volwassen mens zou moeten hebben.

Het enige droevige aan Frankrijk is dat het kennelijk nodig is om te controleren.

GrandMechantLoup | 10-08-21 | 12:54 | 5

Of die gevaccineerde randdebielen die gewoon nog mensen kunnen besmetten, terwijl ze denken dat ze 100% veilig voor hun omgeving zijn.

desmodus | 10-08-21 | 13:22

Grandmechantloup praat over het vaccinatiebewijs als een kind van tien dat met zijn rapport thuiskomt.

J.Cash | 10-08-21 | 13:31

@desmodus | 10-08-21 | 13:22: Juist ! Enge "weldenkende mensen" die braaf zijn gevaccineerd kan niets gebeuren toch ? Waar maak je je nou druk om ? Overigens in Israel weer volop besmettingen en in India weinig. Dat is lachen en bevestigd een beetje de stelling dat je ook te veel kan vaccineren, waardoor natuurlijke immuniteit geen kans krijgt. Die weldenkenden gaan nog en heleboel shots krijgen.

pleemobiel | 10-08-21 | 14:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Daar kom ik al nooit meer, vieze cojananassies.

g[E]ulden | 10-08-21 | 12:53

Voor iedereen die dit normaal vindt ongeacht uw vaccinatiestatus vertel ik u dit. U deugt niet en ontneemt de vrijheid van mensen NAAST u maar vooral ook NA u.

Remi A. | 10-08-21 | 12:46 | 1

Helemaal eens.

Pietie | 10-08-21 | 13:47

Het virus sluit niemand uit. De antivaxxers niet, net als de gevaccineerden. De overheid doet dat voor u. 100% vaccinatie gaan we niet halen, dus de hele discussie is zinloos. Daarnaast zorgt mijn vaccinatie er niet voor dat het virus weggaat. Dus accepteer dat je dood kunt gaan aan kanker, een ongeluk, Corona, of een keukentrapje. (4 opnames per dag voor deze laatste…) Of een combinatie van het bovenstaande. En maak een plan voor wat extra bedden voor als het nodig is. En doorrrrrrr…!

Happy People | 10-08-21 | 12:32 | 5

@Papa Jones | 10-08-21 | 12:36: Bij de eerst volgende griep liggen ze weer vol, vaccinaties zorgen namelijk voor meer mutaties.

Trofl | 10-08-21 | 13:06

Trofl
Was dat nou moeilijk zo'n medicijn studie?

swassannuf | 10-08-21 | 13:11

@Trofl | 10-08-21 | 13:06:

Weet je wat nou zo heel grappig is? Het onderzoek waarop de wappies zich baseren gaat over een kippenziekte Marek's ziekte. Het is dit onderzoek:
journals.plos.org/plosbiology/article...

De auteur van het onderzoek heeft echter zelf verklaard dat het bij dat vaccin om iets compleet anders gaat dan bij dit vaccin, en dat Rogan niet begrijpt waar hij over lult:

www.forbes.com/sites/andreamorris/202...

Ik bedoel, veel meer kan je argument niet van tafel worden geveegd dan dit.

omanders | 10-08-21 | 18:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Doodziek. Dat dit de realiteit is geworden.

zegmaarwij | 10-08-21 | 12:28

Ik sprak van de week iemand die wilde zich vestigen in zuid frankrijk in een groep om tehopen om een soort vrij staat te schichten daar, zonder vactienatie plicht. Zo ver zijn de mensen al. Hopend dat ze vrij blijven van andere mensen met covid of vacinatie verplichting .

Banenenrepubliek | 10-08-21 | 12:25 | 5

Wie gaat de boodschappen doen, in die vrijstaat? Een winkelcentrum kom je niet binnen zonder QR-code.

Papa Jones | 10-08-21 | 12:40

@Papa Jones | 10-08-21 | 12:40: Onzin.Geldt alleen in winkelcentra groter dan 20.000 M2.

entredeuxbieres | 10-08-21 | 13:04

@Papa Jones | 10-08-21 | 12:40:
Zelf je truffels, tabak en tomaten verbouwen.

Der Schnitzeljäger | 10-08-21 | 14:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Kunnen ze niet beter een controlenummer tatoeëren?

batvoca2 | 10-08-21 | 12:18
-weggejorist-
Leffe Blonde | 10-08-21 | 12:13 | 2

Orde moet zijn.

JesseGatsie | 10-08-21 | 12:06

Stoppen met vaccineren, beginnen met een goed werkend medicijn.

Kwelbeller | 10-08-21 | 12:05

Covid ja. Nu we het toch weer over komplotdenkers hebben : NASA heeft formeel ontkend dat er een kolonie met seksslaven op Mars bestaat. Ik vind dat verdacht.

funda | 10-08-21 | 11:57 | 5

Ik wist t wel; met artiestennamen als”spirit” , “opertunity” en “ curiousity”. De Chinezen gaan komen er ook aan. Die gaan vast stunten met de prijzen.

Bad-Karma | 10-08-21 | 12:38

Complotdenkers*

geile pater | 10-08-21 | 13:17

Klopt. Vrouwen komen van Venus.

Fortis_et_liber | 10-08-21 | 16:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Fauci ziet het licht en gaat nadenken over alternatieven naast de tot mislukken gedoemde vaccinatie strategie. Het.werd.tijd! YT watch?v=dkMhqswIc20

PR0FESSOR | 10-08-21 | 11:50 | 2

Pragmatische man. Omdat hij weet dat zijn halve land gekaapt is door Trump-gelovigen met een allergie voor wetenschap, moet hij wel iets nieuws verzinnen. Hij is er namelijk ook voor dat gedeelte van zijn volk.

Beste_Landgenoten | 10-08-21 | 12:03

Sieg hei.......

Kwastenbederver | 10-08-21 | 11:43 | 1

heidebloempjes

zeertegendradig | 10-08-21 | 12:42
-weggejorist-
matrixbluepill | 10-08-21 | 11:37 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Er van uitgaande dat mensen overal ter wereld ongeveer het zelfde zijn, en ziende hoe makkelijk mensen zich thans en in WO II laten en lieten disciplineren, kan dan de conclusie worden getrokken dat de slaven in Amerika indertijd hun leventje grosso modo ook wel prima vonden?

CiTy3 | 10-08-21 | 11:33 | 1

Laten we vooral niet vergeten dat er op dit moment, nu, nog altijd miljoenen slaven zijn op de wereld. Schattingen lopen op tot tientallen miljoenen.
Dat zal onze 'slavernij-is-kassa'-beweging niet interesseren, cause no doekoe.

funda | 10-08-21 | 12:23

Ik wilde mij mengen in deze discussie maar heb besloten het tóch maar niet te doen. Alles is een herhaling van zetten en is al een keer gezegd. Neem elkaar maar lekker de maat, dan komt alles goed. Laat alles maar naar de tering gaan. We verdienen het. Ik ga naar het bos. Mazzel.

Opblaas_boot | 10-08-21 | 11:28 | 2

Bah, een bosloper. Ik ben meer een heidewandelaar.

HeerVanStand | 10-08-21 | 11:35

*Burgeroorlogje spelen later doet*

VoltaireJohn | 10-08-21 | 11:36

Ik zit er niet mee als gevaccineerden straks gescheiden worden van niet-gevaccineerden. Heb er het volste vertrouwen in dat gevaccineerden ook elkaar gaan besmetten en dan kunnen ze niet meer naar de wappies wijzen. Enige probleem is dat als het besef komt, dat het allemaal geen moer uitmaakt, dat er dan geen weg meer terug is en men muurvast zit in een totaal controle systeem van overal inchecken en je groene vinkje updaten met boostershots. En dan is het voor de overheid snel doorpakken naar CO2 budget gekoppeld aan het pasje. Deugpuntjes.
Sommigen vinden dat blijkbaar fijn, de staat die alles voor hen beslist. Hebben ‘niks te verbergen’ als je privacy aankaart. Tegen die mensen wil ik zeggen: geniet ervan! Straks ben je weer een nobody in de massa.

BrulSpin | 10-08-21 | 11:27 | 10
▼ 7 antwoorden verborgen

Corona heeft meer schade toegebracht aan de onderlinge verhouding tussen mensen dan het ooit fysiek zal doen. Het blijkt maar weer hoe flinterdun beschaving is als de hedonistische Westerling wordt getroffen met enige tegenspoed. Collectief mensen schandpalen zal alleen haat en onvrede voortbrengen waarvan niemand gelukkig wordt.

matrixbluepill | 10-08-21 | 11:26

De app is open source. Er wordt alleen gekeken of je een vinkje hebt. 1+1=2 Iemand?

Frau Merkel | 10-08-21 | 11:25 | 2

Het enige dat de app hoeft te doen is een QR-code tonen, lijkt me?
Die kun je ook uitprinten.
Klinkt niet zo spannend allemaal.

Papa Jones | 10-08-21 | 12:30

Ik wou dat ik er meer verstand van had. Was het zo geregeld.

J.Cash | 10-08-21 | 13:35

Beeeeeeeehhhhh

hotbrasil | 10-08-21 | 11:24 | 1

DOLLY, ben jij het?

Acidstain | 10-08-21 | 11:29

De GGD wil dit najaar de middelbare scholen gaan bezoeken om de lage vaccinatiegraad op te schroeven. Men beweert geen druk uit te gaan oefenen op de kinderen en de vraag is, hoeveel kinderen onder het toeziend oog van vreemden en groepsdruk bezwijken om deze toch in te laten spuiten. ( Ja, mam, maar iedereen nam hem dus ....)

MoonBeebe | 10-08-21 | 11:18 | 11

@Frau Merkel | 10-08-21 | 11:21:
Nee hoor. Instemming van de ouders in wenselijk. Niet vereist. Geldt overigens ook voor de HPV prik. Die door veel thee moedertjes buiten de deur gehouden wordt "want autisme" maar die door de meisjes in kwestie toch gehaald wordt.

JanVergoor | 10-08-21 | 13:31

Als mijn kind zou thuiskomen met die boodschap, ga ik even langs die school om een en ander recht te zetten. (understatement van het jaar )

pleemobiel | 10-08-21 | 15:00
▼ 8 antwoorden verborgen

De EU probeert de bevolkingsstromen in kaart te krijgen, meer is het niet. Frankrijk is terecht bang dat de gele hesjes te groot gaan worden en die kun je zo aardig intimideren. De bevolking is het zat en kan vrij door heel Europa trekken. Dat geeft een onevenredige belasting op de sociale stelsels en dat vinden de landen niet leuk. U mag vrij reizen, maar we willen wel altijd weten waar u bent. Je ligt vrij aan de ketting. Het gaat niet om Corona. Dit is te overdreven. De EU is ons weer een loer aan het draaien, met Frankrijk voorop.

Frau Merkel | 10-08-21 | 11:16 | 1

Goed verhaal.

Lerp | 10-08-21 | 15:08

Vaccineren met een lage vaccinatiegraad heeft weinig zin, dan krijgt een virus immers opnieuw de kans en zal zich opnieuw verspreiden al dan niet in gemuteerde vorm. Alle overheden hebben ingezet op de vaccinatiestrategie en hier miljarden in geïnvesteerd. Kortom alle moeite kan voor niets zijn geweest,

Snap dat overheden dit niet willen laten gebeuren, dat het leeuwendeel van de bevolking gegijzeld wordt en vanaf de winter weer in lockdown mag door een minderheid van wappies.

Aan de andere kant snap ik ook dat er mensen zijn die belang hechten aan integriteit van het eigen lichaam.

De vraag is welk belang weegt zwaarder, het belang van de minderheid of het belang van de meerderheid die straks het risico loopt weer een jaar opgesloten te zitten?

Zelf vind ik het jammer dat onze overheden sowieso met zo'n dilemma te maken krijgen en dat de mensen niet gewoon dankbaar zijn dat de oplossing voorhanden ligt. Wat dat betreft zit ik uiteindelijk toch meer in het kamp van Macron.

zeertegendradig | 10-08-21 | 11:16 | 4

@Frau Merkel | 10-08-21 | 11:18: het begint mij ook op te vallen dat sommigen het verschil niet zien tussen enerzijds het muterende coronavirus, helaas een gegeven, en anderzijds de coronamaatregelen die afhankelijk zijn van politieke keuzes.

therealbraindump | 10-08-21 | 11:25

Ikheb mij gewoon laten vaccineren, maar dat is pur eigenbelang: een vaccin heeft (in de meeste gevallen) alleen als werking dat u bij besmetting niet ernstig ziek wordt, Het beleid was ook altijd dat daardoor de zorg niet over belast raakt. U kunt gewoon besmet raken en anderen besmetten. Het virus wordt er niet mee uitgebannen, ook niet met een hoge vaccinatiegraad.

Tjemig | 10-08-21 | 11:34

@Tjemig | 10-08-21 | 11:34:
" Vaccines remain highly effective at preventing severe disease, breakthrough infections and disease among vaccinated individuals remain uncommon, and most of the new COVID-19 cases in the U.S. are among unvaccinated people. "

Kortom het aantal infecties en zieken neemt met het vaccin flink af. Minder infecties betekend een lagere R en zorgt ervoor als eenieder gevaccineerd is dat het virus langzaam uitsterft(als de R hierdoor ruim onder de 1 terecht komt). Betreft een zeer recent artikel waar ook de laatste varianten zijn meegenomen.

Long read hier wordt het super duidelijk uitgelegd: www.jhsph.edu/covid-19/articles/new-d...

zeertegendradig | 10-08-21 | 11:53
▼ 1 antwoord verborgen

Ik voorspel dat afhalen nog eens een groots gaat worden.

Want niemand zit te wachten om tijdens je lunch/diner/bakkie pleur continu aan apparatsjiks te moeten bewijzen dat je netjes gehoorzaamt. Da's leuk de eerste keer, maar na een keer of 10 ben je er ook wel klaar mee.

ReyNemaattori | 10-08-21 | 11:15 | 3

Afhalen. U denkt dat u ergens binnen mag? Dacht het niet.

BoerKoekoek | 10-08-21 | 11:30

U bedoelt zeker 'maaltijden bezorgen'?

Schweinchen Dick | 10-08-21 | 11:50

Tijdens de tweede wereldoorlog werden de cafetaria in Parijs ook goed bezocht

Ron_Paul | 10-08-21 | 15:47

We hebben qua propaganda " de zwangere vrouw" gehad, ben benieuwd welke groep nu gehypd wordt.

Zoelense Hobbyboer | 10-08-21 | 11:09 | 1

Non-binaire albino homofiele asielzoeker uit Soedan.

TRUMP | 10-08-21 | 11:16

küdt chinezen

Brabeaulander | 10-08-21 | 11:09

Of dit weggejorist wordt?
.
Kun je dit wappiepraat noemen?
Ik hoop het, .......want als dit waar is, is het wel heel griezelig.
.
'De staat is een criminele organisatie'
Op bitschute te zien.

Kijkeensaan | 10-08-21 | 11:06
-weggejorist-
Klimaatvrouw | 10-08-21 | 11:01 | 2

Juist omdat vaccins niet 100% werken is het belangrijk dat de vaccinatiegraad omhoog gaat. Anders blijft het virus rondwaren onder vooral de ongevaccineerden, maar ook de gevaccineerden. Daarom is het niet zo sociaal om geen vaccin te nemen, want je doet het niet alleen voor jezelf, maar dus ook voor anderen. Met vereende krachten hebben we een een vaccin ontwikkeld dat veel van de problemen van de pandemie oplost, maar niet alle problemen. En we vergeten dat het echt een ongelooflijk hoge besmettingsgraad heeft vergeleken met een boel andere ziekten. Er is geprobeerd met informatie om mensen te overtuigen, maar de macht van fake news is helaas groot en een deel van de mensen is daar vatbaar voor. Dus wat moeten overheden dan doen om de vaccinatiegraad omhoog te krijgen? Want alle informatie is ruimschoots beschikbaar voor iedereen. Fraai is het allemaal niet zo, met alle maatregelen (en een blauw bandje is wel een redelijk dieptepunt), maar wat moeten overheden dan doen?

rederijker | 10-08-21 | 11:01 | 13

Anders blijft het virus rondwaren onder vooral de ongevaccineerden, maar ook de gevaccineerden. Dus u bent van mening dat u dit virus wel even uitroeit? En waarop baseert u dit? Cijfers Israël al bekeken? Kennis genomen van de laatste uitlaten van Fauci over early oral treatments?

PR0FESSOR | 10-08-21 | 11:45

Als Hugo, de prikpooier, nog een nieuwe woordvoerder zoekt, aarzel dan niet om te solliciteren!

Schweinchen Dick | 10-08-21 | 11:52

@Quib | 10-08-21 | 11:06: Er is dan ook keihard aan gewerkt, vooral door het slinkend groepje antivaxers.

funda | 10-08-21 | 12:03
▼ 10 antwoorden verborgen

Toch eigenlijk absurd dat de goede nette, toch wel superieure gevaccineerde mensen met zo’n app moeten lopen om te bewijzen dat ze gevaccineerd zijn.

Wel supergoed dat de geweldige politie hier goed op controleert, de wappies ertussenuit pikken! Wat kunnen we blij dat dat we in Europa zo'n agenten hebben!

Toch blijft het absurd dat we dit moeten doen alleen maar omdat er wat wappies zijn, toch wat de mindere mensen van deze samenleving, die zich niet willen laten vaccineren.

Daarbij zijn die wappies een gevaar voor de samenleving en kun je als goed net mens, ze niet eens zomaar herkennen zodat je weet dat je met een grote boog om ze heen moet lopen (om corona te voorkomen), of beter niet naast ze in de bus gaan zitten. Als we ze sowieso al in de bus toe moeten laten natuurlijk. Beter van niet. (Ik ben heus niet de beroerdste hoor, misschien een speciale wappie-bus.)

Maar dat kunnen we beter anders oplossen. Als we nou gewoon die niet gevaccineerde verplichten duidelijk kenbaar een badge te dragen dat ze niet gevaccineerd zijn. Dat is veel beter. Kunnen wij, de nette mensen bij ze uit de buurt blijven en hoeven we zelf niet moeilijk te doen met apps.

En weet je van zo’n wappie af die de badge niet draagt, dan bel je direct de politie. Flinke gevangenisstraf daarop zetten. Ze vormen tenslotte een bedreiging voor de volksgezondheid, zeker als ze de badge niet dragen.

Dan doen we feitelijk hetzelfde als nu, maar draaien we het identificeren om. Veel effectiever, veel handiger.

Lang leven Macon! Lang Leven de politie! Onze redders!

*Sarcasm

DerUnterMensch | 10-08-21 | 10:55 | 7

Tja: leuk toch die keuze vrijheid. Je kiest ervoor om je te laten vaccineren. En je kiest er voor om met de trein te gaan. Dan heb je de vrijheid om je te laten taggen als vee en als service krijg je een ambtenaar die je controleert of je de juiste tag heb. Of je kunt er voor kiezen om met je eigen auto te gaan. Niets geen controles. Geniet van je vrijheid.

loser | 10-08-21 | 11:41

@DerUnterMensch | 10-08-21 | 11:08:
“Wat kunnen we blij dat dat we in Europa zo'n agenten hebben!”

Ben je Vlaams toevallig?
Zo’n en dan een meervoud is een typische fout.
Ik vraag me af waar het vandaan komt.

J.Cash | 10-08-21 | 13:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Het enige waar ik vaccin-weigeraars van zou willen uitsluiten is IC-zorg wanneer de IC's dreigen vol te lopen met vaccin-weigerende covid-lijders. Om die reden in lockdown gaan is voor mij onacceptabel. De vaccin-weigeraars nemen een risico en zijn moeten de lasten zelf dragen als het toch mis gaat. Vrije keuze, eigen verantwoordelijkheid. Niet de verantwoordelijkheid van de maatschappij.

Misschien wel zo netjes om dan zorgpremie gedeeltelijk terug te storten voor vaccin-weigeraars. Waar je geen recht meer op hebt, daar hoef je ook niet voor te betalen.

Sitting_targets | 10-08-21 | 10:55 | 7

Mocht ik straks corona krijg, en ik tot die 0,1 % behoor die door corona naar het ziekenhuis moet, dan heb ik vanwege gezondheidsklachten helemaal niets te eisen. Er wordt voor mij beslist dat ik naar de IC moet. Of ik dat nu wil of niet. Maar mocht ik corona krijgen, dan denk ik dat ik tot die 99 % behoor die wel klachten krijg maar niet levensbedreigend is. Want ik ben gezond, leef gezond; en heb een goed werkend afweersysteem. Ga volgend jaar toch vragen voor premie verlagen want ik zorg er voor dat de zorgkosten niet omhoog gaan want ik maak niet gebruik van die "gratis" corona-infrastructuur van testen, prikken, etc.

loser | 10-08-21 | 11:47

De vaccinweigeraars zijn niet degene die voor je lockdown zorgen. Dat is een besluit van je regering.

Happy People | 10-08-21 | 12:00

Er lopen heel wat mensen rond die zelf al IC zorg uitsluiten door middel van een wilsbeschikking. Mijn moeder van 88 was er een van.
Dacht je dat deze wilsbeschikking hielp? Een korte en mooie dood was haar niet gegund, omdat de frankenstein industrie ook haar brood moet verdienen.
Ze kreeg het volle program .12 dagen IC .
+/- 40.000 Euro.

MistaRazista | 10-08-21 | 15:10
▼ 4 antwoorden verborgen

Gisteren terug gekomen met de trein uit Nantes. Geen enkele controle gezien of gehad. Ook niet de beruchte Nederlandse grenscontrole. Meer voor de Bühne, dit soort filmpjes, want volstrekt onuitvoerbaar om dit overal en bij alles en iedereen te doen.

Ohnesorg | 10-08-21 | 10:52

Wanneer halen ze die sterren weer eens uit de mottenballen? Die kunnen ze dan weer mooi opnaaien.

boerk | 10-08-21 | 10:51

Ga eens boeven vangen!

Wim_Kut | 10-08-21 | 10:46 | 1

Trek die banlieus eens in, inderdaad.

VP732 | 10-08-21 | 10:48

Ja, ik schijt op dit beleid. (en dat rijmt).
Geen prik in mij.
Geen klachten, geen rare overheidsfratsen.
Dan maar een Frans terrasje minder.
Oh la la. Adieu!
Prove la mort, Putain.

chicago river | 10-08-21 | 10:42 | 3

Helemaal eens kerel. Ik denk er hetzelfde over. Leaver dea as slaef.

Quib | 10-08-21 | 10:45

Wat is trouwens de meerwaarde van een terrasje ? Haal mijn eigen koffie ergens met broodje bij de afhaal-restaurant en ga op een publieke bankje zitten.

loser | 10-08-21 | 11:48

Hier in Nice niets te zien

Aan het typen... | 10-08-21 | 10:39 | 1

Rijd verder.

J.Cash | 10-08-21 | 13:44
-weggejorist-
peterdh | 10-08-21 | 10:37 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik verbaas mij inmiddels niet meer. Misschien nog over één ding. Dat er veel mensen zijn die hier achter staan.

Quib | 10-08-21 | 10:36 | 9

@BoerKoekoek | 10-08-21 | 11:00: Volgens mij is het nog steeds zo dat er maatregelen genomen worden waardoor mensen, in dit geval mensen die niet gevaccineerd zijn, bepaalde aangelegenheden niet in mogen. Die keuze wordt dus voor hun gemaakt, door de overheid. De ongevaccineerden moeten alleen met de gevolgen van die keuzes leven en de grote meerderheid van die groep ongevaccineerden accepteert dat ook. Een klein clubje extremen doet dat niet. Dat deze groep het er niet altijd mee eens is mag en staat ze vrij. Net zoals jij er wat van mag vinden als iemand zich niet vaccineert.

Aan de andere kant van het verhaal staan de pro-vaxxers. En ook daar heb je de extremen in waar jij jezelf onder kan scharen tezamen met Gulliver, Diederik Ezel, BobDobalina, van Oeffelen en nog een handvol. Jullie zijn geen spat beter.

Of iemand nu wel of niet gevaccineerd is zou niet mogen uitmaken. Jouw keuze, andermans keuze en in beide gevallen heeft het acceptabele gevolgen.

Fortis_et_liber | 10-08-21 | 16:27
▼ 6 antwoorden verborgen

Het nieuwe Niet normaal.

VP732 | 10-08-21 | 10:35

Zo'n blauw polsbandje moet toch makkelijk na te maken zijn ?
Net als zo'n gele 6-puntige ster ? En gaat het blauwe bandje er wel nog af, of is het vergelijkbaar met een enkelband ? Pfff, zoveel vragen.....

Omnisofos | 10-08-21 | 10:34 | 4

Daarom lopen er figuren met een betonschaar rond. Juist vanwege die enkelband.

Nivelleermarionet | 10-08-21 | 10:44
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn antwoord bij een controle is, dat ik wel gevaccineerd ben maar dat ik door een storing in het systeem (mijn smartphone) op dit moment helaas geen QR-code kan produceren. 'Helaas, probeert u het later nog eens.'
Geleerd van overheidsinstanties, internetproviders e.d.

HeerVanStand | 10-08-21 | 10:33 | 1

95 Euro boete. Zonder pardon. En stokslagen omdat je eigenwijs bent. Zo willen de vaccisten dat.

peterdh | 10-08-21 | 10:38

Ha, dat zou ook een mooi pressiemiddel zijn: nu nog gratis je laten vaccineren, maar daarna per maand het vaccin duurder laten worden. Tsja, die hele crisis moet toch ergens weer uit worden terugbetaald? Al die Alleen-Samen campagnes met Famke Louise en Boef hebben vorig jaar immers ook al genoeg geld moeten kosten, nietwaar? Ik zou de eerste vaccins stellen op 20 euro en om twijfelaars sneller over de streep te halen per maand er een tientje bij de kosten op tellen. Dat zal ze er zeker toe aanzetten om sneller zich in te laten enten.

mozaard | 10-08-21 | 10:33 | 3

U werkt voor de overheid? Misschien zelfs wel bij de Belastingdienst?

Nivelleermarionet | 10-08-21 | 10:42
-weggejorist-
Kijkeensaan | 10-08-21 | 10:48

If anything krijg je het zelfde als met starters in de huidige huizenmarkt: Sorry het ship is al vertrokken, jammer zoek het maar uit!

Want een grote groep ontevreden mensen met weinig inkomen en nog minder kans om deel te nemen aan de samenleving, is precies wat we nodig hebben om grootschalige rellen te organiseren.

ReyNemaattori | 10-08-21 | 11:12

Ik snap dit niet. We hebben toch RIFD chips? Waarom laten we ons niet implanteren met die dingen, zodat we overal getrackt kunnen worden. Dan onze mobieltjes altijd aan, om onze nek, camera en microfoon aan. Elke dag om 7:15 buiten staan, om de chips en telefoon te laten synchroniseren. Allemaal voor de gezondheid he!

dyslexieman | 10-08-21 | 10:33 | 3

Hoho, niet op de plannen vooruit lopen.
Dit staat pas voor eind maart 2022 gepland om de gamma-variant te bestrijden.

Boeloeboe | 10-08-21 | 10:42

Het zijn RFID chips. Geen moeilijke termen gebruiken als je niet weet hoe je het moet schrijven.

BoerKoekoek | 10-08-21 | 11:32

@BoerKoekoek | 10-08-21 | 11:32: Klopt, een tikfout maar ik zal mijn mond houden, oh grote wijsgeer. Ik kan me voorstellen dat u een graag geziene gast bent op feestjes, waar u de gastheer verblijdt met uw verbeteringen. Lul.

dyslexieman | 10-08-21 | 12:33
-weggejorist-
T. Rammel(l)an(d)t | 10-08-21 | 10:31 | 2

In de meeste landen maakt de meerderheid van de bevolking uit of ze beschermd wil worden, en daar wil je misschien niet wonen.
In landen waar alleen de leiding uitmaakt of het volk beschermd wil worden wil je al helemaal niet wonen. Indien wel, dikke doei.

funda | 10-08-21 | 10:30

Het enige voordeel van het uitdelen van veel Mieles is dat een overheid niet het geld heeft om puur dystopisch te worden. Een paar sporadische controles is geen echte onderdrukking.

heldheino | 10-08-21 | 10:28 | 4

Wordt ook zwaar opgeblazen met sweeping statements.

van Oeffelen | 10-08-21 | 10:34

Denkt u serieus dat de overheid al die Mieles betaalt? En hoe dacht u dan dat de overheid aan dat geld kwam? Kijk eens in de spiegel, dan ziet u de werkelijke Miele-betaler.

Nivelleermarionet | 10-08-21 | 10:38

@Nivelleermarionet | 10-08-21 | 10:38: Ow ik zeg niet dat ik er mee eens ben. Ik zeg alleen dat de maatregelen voor mij nog niet over de scheef gaan. Doen ze dat wel dan sta ik aan je zijde hoor.

heldheino | 10-08-21 | 10:52
▼ 1 antwoord verborgen

Dit moeten we niet willen. Ik ben gevaccineerd, maar ik wil gewoon samen kunnen leven met ongevaccineerden, ook vaccinweigeraars.

Sitting_targets | 10-08-21 | 10:28 | 8

Dat kun je gelukkig helemaal zelf bepalen. Gewoon doen. Geen onderscheid maken.

Quib | 10-08-21 | 10:46

@Sitting_targets | 10-08-21 | 10:45: Nou velen willen helemaal niet meedoen aan de modelstaat DDR. Dissidenten moeten gewoon uit het beeld kunnen verdwijnen, dat willen ze toch zelf, niet meedoen? Zie hier de denkwijze van van Oeffelen.

therealbraindump | 10-08-21 | 10:53

@van Oeffelen | 10-08-21 | 10:35: Ik hoop dat je nu aan het trollen bent, anders heb ik oprecht medelijden met je.

Quib | 10-08-21 | 10:53
▼ 5 antwoorden verborgen

Volgens mij is dit nepnieuws. Alsof ongevaccineerden geld hebben om inde horeca uit te geven. En dan ook nog vrienden hebben die met ze aan tafel willen zitten. Die zitten thuis aan de zelfgestookte moonshine.

BobDobalina | 10-08-21 | 10:27 | 3

Ben jij het Gulliver?

Quib | 10-08-21 | 10:54

@Quib | 10-08-21 | 10:54: Dit lijkt inderdaad op Gulliver. Wel de naam veranderen maar niet het gekke gedachtengoed.

loser | 10-08-21 | 11:50

Zou je erachter staan als dit niet jouw beroep was?
Die vraag zou je bijvoorbeeld op een sticker, op het vaccinatie'paspoort', voor hun neus moeten houden.

Kijkeensaan | 10-08-21 | 10:23 | 1

Op een gele ster, want dat is subtieler.

funda | 10-08-21 | 10:25

Hebben die Franse lessen in de middelbare school toch geholpen. Al begrijp ik niet 100%, maar 40-50% + context en ik kan lezen waar het over gaat in grote lijnen. Het helpt ook dat ik Spaanstalig ben.

VoltaireJohn | 10-08-21 | 10:26

Zo langzamerhand is het duidelijk dat bevolkingsgroepen met een religieuze achtergrond zich niet laten prikken. En dan bedoel ik niet de zwarte kousen. Wanneer gaan er controle-teams die mensen eens controleren?

horsteknots | 10-08-21 | 10:21 | 7

@All_Anonymous | 10-08-21 | 10:28:
Komt omdat ik een collega had met een half verlamd gezicht. Was in zijn kindertijd niet tegen polio of zoiets gevaccineerd. Dan liever gedwongen vaccinatie.

Nivelleermarionet | 10-08-21 | 10:32

@Nivelleermarionet | 10-08-21 | 10:32: de natuur is wreed.. laten wij nu ook dieren zijn.. voor dieren geldt de sterkste overleven, is altijd al zo geweest met welke ramp dan ook.. de mensch waant zich god boven natuur heeft het altijd willen doen.. maar we zijn dieren allemaal!.

All_Anonymous | 10-08-21 | 10:35

@All_Anonymous | 10-08-21 | 10:35: Uw tegel wint! u krijgt een geheel verzorgde reis naar Guinee, waar u het mag gaan opnemen tegen het Marburg-virus. Doen we verder niks aan, want de sterkste overleven. Toch?

BoerKoekoek | 10-08-21 | 11:03
▼ 4 antwoorden verborgen

Echt, dit heeft niets te maken met het nazisme/2e W.O.

Bouwfraudeur | 10-08-21 | 10:20 | 2

Daar heeft het inderdaad niets mee te maken. Goed gezien!

Bigi Bana Boy | 10-08-21 | 10:30

Leg eens uit wat je bedoeld? Ik ben nogal dom en ik leg het verband niet zo een, twee, drie.

me163komet | 10-08-21 | 13:09

Dit is nog niets. Binnenkort worden terraszitters door speciale eenheden aan het terras geketend en moeten ze verplicht doorconsumeren van de overheid.
Dan zullen antivaxers langslopen en zeggen: "We hebben het jullie nog zo gezegd!1!"

funda | 10-08-21 | 10:20

Met grote steun van de Franse bevolking gelden enkel nog beperkingen voor ongevaccineerden. Vaccineren is de enige manier om transmissie vrijwel volledig in te dammen zoals dat met andere infectieziekten (e.g. pokken, polio, mazelen) ook is gedaan. Of je moet terug willen naar Chinese lockdowns. Het is in feite vooral nog een pandemie van ongevaccineerden.

Diederik_Ezel | 10-08-21 | 10:19 | 24

@Gurb | 10-08-21 | 10:41: In de herfst zou het me niet verbazen als het wordt omgedraaid: ongevaccineerden zijn de daders. Zij zorgen er immers voor dat we *weer* in een lockdown komen.

2Little2Late | 10-08-21 | 11:23

Het ergste van dit alles is dat mensen dit toejuichen en goedkeuren. Wie zegt dat angstreclame en propaganda niet werkt ?!

loser | 10-08-21 | 11:53

@van Oeffelen | 10-08-21 | 10:25: Voelt wel lekker zeker, die zelf ingebeelde superioriteit over anderen.

Maytheforcebewithyou | 10-08-21 | 13:18
▼ 21 antwoorden verborgen

Ongetwijfeld hebben die een placebo gehad als ze zich voor de camera hebben laten enten *aluhoedje opzetten doet*.

superb_de_lux | 10-08-21 | 10:38

En de boven ons ongestelden?

funda | 10-08-21 | 10:41

#Nexit !

knutsel_ | 10-08-21 | 10:18 | 6

#Economische zelfmoord!

Bigi Bana Boy | 10-08-21 | 10:31

@Bigi Bana Boy | 10-08-21 | 10:31:
Bij vertrek uit de EU verdwijnt het buitenland en vervalt meteen de noodzaak voor alle import en export. *kroeikk*

funda | 10-08-21 | 10:36

@Bigi Bana Boy | 10-08-21 | 10:31: Is het Verenigd Koninkrijk al failliet?

knutsel_ | 10-08-21 | 11:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Ooit eens een oude zwart-wit speelfilm gezien over de verspreiding pest, met twee mannen op de vlucht. Ik zou deze hier graag even aanhalen, maar weet de filmtitel helaas niet meer... Iemand?

mozaard | 10-08-21 | 10:17 | 6

Taal?

horsteknots | 10-08-21 | 10:22

Panic in the streets?

BrutusBosch | 10-08-21 | 10:23
▼ 3 antwoorden verborgen

En toch is de ruime meerderheid van de reaguurders dubbel gevaccineerd blijkt uit de GS-poll.

JanBrel | 10-08-21 | 10:17 | 5

En dan heb ik nog: zal mijn tijd wel duren ingevuld als volledig gevaccineerde, gewoon om de angstige wapperds een beetje steun te geven.

funda | 10-08-21 | 10:33

Test bewijzen had zin toen er nog geen vaccin waren, nu is het grommel in de marge tussen gedeeltelijk werkzame vaccins, gedeeltelijk nauwkeurige tests en onvoorspelbare incubatie tijden.

W_F | 10-08-21 | 10:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Ho ho ho meneertje, zijn wij misschien vergeten dat Nederland in de jaren '60 ook een vaccinatieplicht had? Laat zien die telefoon. Oh een iPhone. Dan is het goed, want die heeft Apple al voor ons gescand.

Nivelleermarionet | 10-08-21 | 10:17

De volgende stap in de tweedeling van de maatschappij. Wel gevaccineerd, gecontroleerd en goed bevonden maar geen blauw bandje willen? Moet je eens zien hoe je aangekeken wordt.

ItsOutThere | 10-08-21 | 10:16 | 3

Ik heb hetzelfde als ik vergeet een broek aan te trekken als ik naar buiten loop. Mensen kunnen niets meer hebben tegenwoordig.

BobDobalina | 10-08-21 | 10:19

Tweedeling? U kunt niet rekenen

ruudvangeelen | 10-08-21 | 10:25

Het zou me niks verbazen als fashionista's geen blauw bandje willen omdat de kleur niet past bij hun jurkje. Parijs is niet voor niets een modestad.

quigg | 10-08-21 | 11:28

En weer en weer en weer en weer GEEN aandacht voor de herstelden die na afloop van die 180 dagen ineens toch moeten laten vaccineren, hoewel uit steeds meer onderzoek blijkt dat nu juist natuurlijk verkregen afweer prima is (en blijft). Nergens is dit een issue. Nergens in de MSN, talkshows. Terwijl binnenkort tienduizenden mensen zich de vraag moeten stellen: neem ik die vaccinatie met (hoe klein ook) bijbehorende bijwerkingen of blijf ik vertrouwen op mijn goed werkende immuunsysteem ? (bewezen, want doorstaan en niet door of blijvend ziek). Waar zijn al die mensen ? Waarom lijkt het wel of slechts een enkeling zich die (terechte) vraag stelt ?

pleemobiel | 10-08-21 | 10:16 | 14

@pleemobiel | 10-08-21 | 10:43: er zijn genoeg valide argumenten langsgekomen hier. Alsof dat ook maar ene flikker helpt bij het overtuigen van de antivaxxers. Sterker nog, als ik al iets onderbouw met linkjes hoor ik vaak helemaal niks meer. En het maakt verder ook niets uit. Neem het vaccin lekker niet joh.

BobDobalina | 10-08-21 | 11:03

Er staan op dit moment sowieso veel onwelgevallige zake niet in de msm. aangaande

Schweinchen Dick | 10-08-21 | 12:19

@Kijkeensaan | 10-08-21 | 10:34: Maar het zit 'm in dit: Niet alle antistoffen zijn neutraliserend. Sommige "taggen" slechts en dan ruimen de T-cellen het later op. Dat is echter een minder effectief syteem - Kan o.a. cytokinetische storm veroorzaken, de basis van ADE - dus na een vaccinatie ben je inderdaad veiliger. EN je verspreidt veel minder.

omanders | 10-08-21 | 18:45
▼ 11 antwoorden verborgen

Ausweiss bitte en dan dat blauwe bandje, zorgvuldig vermijd men de kleur GEEL.

LostSandWich | 10-08-21 | 10:15

Zelfs tijdens de bezetting werd men minder gecontroleerd en binnen gehouden dan nu. Rare tijden.

Schepvogel | 10-08-21 | 10:13 | 2

Ja dat was de bezetting, we zijn nu op de terrassen bezig met de bezatting das heel wat anders..

Smoelensmid | 10-08-21 | 10:15

Het blijft beklijven, die Tweede Wereldoorlog.

SIogra | 10-08-21 | 10:17

Moet Willem Engel met zijn hordes viruswaanzinnigen niet gaan protesteren bij de Franse ambassade hier in Den Haag?

Dr_Johnson | 10-08-21 | 10:13 | 7

Waarschijnlijk staat ie dan bij het gebouw waar de ambassade sinds 5 jaar niet meer zit.

BoerKoekoek | 10-08-21 | 11:05

@All_Anonymous | 10-08-21 | 10:40: Wat mij nog het meest beangstigt, is niet het feit dat de overheid dit soort dingen doet, maar dat het merendeel van de bevolking dit gewoon accepteert. Zelfs al *zou* je geloven dat Corona een *heel* gevaarlijk virus is, dan moet je toch wel zien dat we compleet van het padje zijn met alles wat er de afgelopen anderhalf jaar gebeurd is (en nog gaat gebeuren)?

2Little2Late | 10-08-21 | 11:16
▼ 4 antwoorden verborgen

Ook QR-codes zou ik voorlopig uit de steden met trassen wegblijven. Veel mensen hebben al een permanent alternatief gevonden voor hun terrasbezoek, dus als alle maatregelen opgeheven zijn dan kon het wel eens rustig blijven op de terrassen.

W_F | 10-08-21 | 10:13

Net zoals in ons thuisland zit er geen logica in de zaak. In Lyon checken ze wel je app op je phone als je bij de M wil pissen, maar mag je vervolgens met z'n allen in de metro. En ca 10% in die metro doet niet aan mondkapjes (of heeft m al ingeademd).

Gerberligger | 10-08-21 | 10:11 | 1

De logica zit in het ongevaccineerden pesten. Dát is de rode draad van deze maatregelen.

Maytheforcebewithyou | 10-08-21 | 13:13

Weg met de terrassen, ga gewoon op een bankje zitten.

HogeNood | 10-08-21 | 10:11 | 2

Heb ik vorig jaar ook mensen een bekeuring voor zien krijgen.

uisge baugh | 10-08-21 | 10:22

Dan wordt het opeens extra handhaven op openbaar alcohol drinken.

sjef-van-iekel | 10-08-21 | 10:44

Je mag vrij reizen binnen de EUSSR als je besmet bent met: Ebola, Tyfus, Polio, HIV, Miltvuur, Influenza, Difterie, Kinkhoest, Mazelen, Builenpest, Pokken of Rode Hond.
Maar niet met een positieve Coronatest.

Maar het gaat écht om uw gezondheid, hoor!

McPhart | 10-08-21 | 10:09 | 6

De EUSSR bestaat niet, maar als jij door Europa reist met Ebola, dan ga je een heel bijzondere behandeling krijgen waarbij je zonder je aan te raken richting een quarantaine-unit geleid wordt en vervolgens alles wat je daarvoor hebt aangeraakt verbrand wordt.
Als je de builenpest hebt dan gaan er een aantal wetenschappers erg geïnteresseerd zijn in een uitstrijkje van je bloed.

koeberg | 10-08-21 | 10:30

Het klinkt allemaal wel logisch, oh wacht.....

Schweinchen Dick | 10-08-21 | 12:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Man man man, dit moet je zelfs met paspoort niet willen. Lekker uit eten word je nog als crimineel behandeld. Hoop dat mensen massaal thuis blijven.

SailingDuck | 10-08-21 | 10:09 | 5

Hoop ik ook. Uit eten zou alleen voor volledig gevaccineerden met geld een recht moeten zijn. Antivax paupers koken zelf maar.

BoerKoekoek | 10-08-21 | 11:07

@BoerKoekoek | 10-08-21 | 11:07: Daar is hij weer met z'n "paupers".
Maar goed: volledig gevaccineerden zonder geld zijn in uw wereld toch ook paupers?

Maytheforcebewithyou | 10-08-21 | 13:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze zijn terug en niet teruggefloten
Hetzelfde slag dezelfde vlag hetzelfde lied
Ze zijn terug en niet teruggefloten
Dezelfde steen en toch nog weer gestoten

intrigant | 10-08-21 | 10:08 | 5

Mooi, Intrigant.

VP732 | 10-08-21 | 10:39

@* Il Principe * | 10-08-21 | 10:30: Volgens mij drogeert hij zichzelf juist teveel. Hij kan in elk geval niet meer helder denken.

IJsboerke | 10-08-21 | 11:10
▼ 2 antwoorden verborgen

U gaat naar het restaurant en krijgt aan uw tafeltje:
de ober;
een politieman;
de belastinginspecteur.

HeerVanStand | 10-08-21 | 10:07 | 4

rode roos verkoper
dronken 'eeey spreekt u Nederlands!' landgenoot
taxi husselaar
armbandje voor zielige kindertjes
handtekeningen petitie voor- of tegen iets
Thaise sloer die tijd over heeft

U ziet, bij mij aan tafel is het altijd gezellig.

28 | 10-08-21 | 10:34

Hopelijk krijg ik dan gratis drank als ik de politie verklap dat de mensen twee tafeltjes verderop niet gevaccineerd zijn.

BoerKoekoek | 10-08-21 | 11:07
▼ 1 antwoord verborgen

Geen foutloze taal kunnen opschrijven, maar wel foutloos verstand van virussen hebben.

HogeNood | 10-08-21 | 10:06 | 3

Wie? Willem?

ruudvangeelen | 10-08-21 | 10:08

@ruudvangeelen 10:08
HogeNood zegt:
Ik geen foutloze taal kunnen opschrijven, maar ik wel foutloos verstand van virussen hebben.

HeerVanStand | 10-08-21 | 10:13

Boeien, ik ga toch niet op een terras zitten. 'T is kutweer.

* Il Principe * | 10-08-21 | 10:06 | 1

Ouderwetse Hollandse zomer. Niet de lekkere global warming zomer die ons beloofd was. Hiemstra, je levert niet.

Sitting_targets | 10-08-21 | 10:34

Op het platteland, bijvoorbeeld in de Gers, of de Ardèche daar is de pliesie zelf nog ongevaccineerd. U moet daar gewoon de terugvraag stellen: U bent nu op dit terras, bent U gevaccineerd?

van Oeffelen | 10-08-21 | 10:06 | 8

Kom ik nooit. In de Provence enkel vriendelijke en verstandige mensen.

Diederik_Ezel | 10-08-21 | 10:17

Non, mais je suis getest.

IJsboerke | 10-08-21 | 10:18

Twee tegels hierna, om 10:10 uur, vind je dat de ongevacineerden maar weg moeten blijven, jullie zijn schizofreen?

Charred_Metal | 10-08-21 | 10:22
▼ 5 antwoorden verborgen

Iedereen vaccineren en dan weer doorleven. Snap serieus het probleem niet anders dan de mensen die niet de prik nemen.

een maffiabaas | 10-08-21 | 10:05 | 7

Ook als je gevaccineerd bent moet je dat aantonen. Als iedereen gevaccineerd is dan bedenken ze weer wat anders om je te controleren. Dit is een voorbode van het sociaal paspoort zoals ze dat in China hebben. Iedere misstap kan je duur komen te staan in de toekomst. Bijv. door een rood stoplicht lopen kan al gevolgen hebben. Als de overheid zegt je moet 3x springen want anders is dat asociaal, zoniet krijg je een aantekening.

EmilioEsteves | 10-08-21 | 10:13

@EmilioEsteves maar wistje ook dat stoplichten uberhaupt een voorbode zijn van de totaalcontrole van de staat? Zo raakt u gewend braaf stil te staan op commando. En over een paar jaar, sluipenderwijs, snijden ze dan tijdens het stoppen uw nieren weg.

een maffiabaas | 10-08-21 | 10:25

Het is voor u kennelijk geen probleem. Fijn voor u.

intrigant | 10-08-21 | 10:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Binnenkort ook in Nederland. Ik heb een QR code dus mag iedereen van mij zonder code naar een heropvoedingskamp

thanseeuwen | 10-08-21 | 10:04 | 3

Mijn grootvader verdedige ooit Celebes in WO2. Werd opgepakt en heeft vanaf dat moment van kamp naar kamp moeten gaan. Onder meer onder leiding van ene Goudtand volledig kapot gemaakt. Door puur geluk mocht hij met de boot mee naar Batavia. 3 dagen lang op een hellship zonder eten en drinken. Met de trein naar het Cyclekamp en pas in 1946 weer herenigd met mijn grootmoeder en zijn 2 dochters van 4 en 2.

Dus als dit jouw ideaal is, het ideaalbeeld waarvan jij een klein stijfje krijgt of een natje, dan ben je af. Als mens.

superb_de_lux | 10-08-21 | 10:26

Wees gerust, Nederland is geen China. Maar dan nog heb je een zorgelijke tweedeling tussen gevaccineerden die alles mogen en ongevaccineerden die van veel zaken worden buitengesloten. Daar gaat het wel naar toe.

thanseeuwen | 10-08-21 | 10:49

@thanseeuwen | 10-08-21 | 10:49: we gaan wel hard op weg om china teworden.
Camera overal ,internet controle, het kamp in bij niet willen vacineren.

Banenenrepubliek | 10-08-21 | 13:35

Tijd voor vakantie.

Is dit nog nieuws? | 10-08-21 | 10:04 | 1

Met dit kutweer

ruudvangeelen | 10-08-21 | 10:07

Ook nog even over het nieuwe normaal vandaag weer 3 bewindslieden naar de koning. Er is helemaal geen coalitie overleg nodig. En ook geen nieuwe verkiezingen we vervangen gewoon de oude.

dedwarsligger | 10-08-21 | 10:02

April 2022 nieuwe presidentsverkiezingen in Frankrijk. Zou het uitmaken?

grietmetgroenefiets | 10-08-21 | 10:02 | 4

Als het geen gewezen Goldman Sachs-bankier is a la Draghi ('De enige Italiaan naar wie wordt geluisterd') waarschijnlijk niet.

funda | 10-08-21 | 10:22

@VoltaireJohn | 10-08-21 | 10:10: Laatste kans misschien, maar als het spannend wordt zal de elite wel ingrijpen. De agenda moet erdoor, hoe dan ook.

WhiteShark | 10-08-21 | 10:36
▼ 1 antwoord verborgen

Geen gele ster, maar een blauw bandje.
Wat u uitgereikt word door iemand zonder handschoenen en een volgens wetenschappers niet beschermd mind-kapje

Het leven is zwaar | 10-08-21 | 10:00 | 3

Onder wetenschappers is ook niet iedereen het met elkaar eens. Dus er zijn ook veel wetenschappers die wel mondkap aanraden.

van Oeffelen | 10-08-21 | 10:07

@van Oeffelen | 10-08-21 | 10:07:
Ja, er zijn ook mensen die een butt plug fijn vinden

Het leven is zwaar | 10-08-21 | 10:13

@Het leven is zwaar | 10-08-21 | 10:13: Of een rubberbal in je muil.

uisge baugh | 10-08-21 | 10:17

Vertrouw op je eigen imuumsysteem. Ik zeg gratis reisjes naar west afrika voor de antivaxxers waarbij het eigen imuumsysteem getest kan worden tegen het Marburg-virus.

BoerKoekoek | 10-08-21 | 09:58 | 17

@BoerKoekoek | 10-08-21 | 10:41: Normen, waarden en vooral een zekere stijl en klasse koop je helaas niet door een kroontje voor je nickname te zetten.

Schweinchen Dick | 10-08-21 | 12:29

Is toch een heel ander virus
Slaat nergens op die opmerking

Therrie | 10-08-21 | 14:21
▼ 14 antwoorden verborgen

Geenstijl staat altijd strak van de ‘handhaving’ roepers maar als die Fransen het doen (want zo zijn ze) dan zitten ze hier te piepen.

Risingson | 10-08-21 | 09:58 | 3

Ga boeven vangen is het idee.

quazi | 10-08-21 | 09:59

@quazi | 10-08-21 | 09:59: je bent natuurlijk ook beetje een boef, o sorry ik bedoel natuurlijk ‘rebel’ als je je niet vaccineert.

Risingson | 10-08-21 | 10:46

@quazi | 10-08-21 | 09:59: precies. Tjetjsenen met machinegeweren in t zuiden van FR aanpakken in plaats van terrasgangers.

sjef-van-iekel | 10-08-21 | 10:46

Als dit het nieuwe normaal wordt, zal dat de import van dobber....... ook afremmen, ik vraag dit namens het COA?

Zitvlak | 10-08-21 | 09:57 | 4

die krijgen natuurlijk vrijstelling, en een gratis miele en een huis en een gratis advocaat.

isotope 465 | 10-08-21 | 10:06

Hoe durft u dat te vragen ? Bent u een rascistische witman ?

Man-bear-pig | 10-08-21 | 10:11
▼ 1 antwoord verborgen

Handig ook, iedereen zijn smerige telefoon vasthouden.

tiku99 | 10-08-21 | 09:57 | 3

Mijn zaad is niet vies

ruudvangeelen | 10-08-21 | 09:57

Waarom spreekt Macron zijn landgenoten in het engels toe?

Gemankeerde | 10-08-21 | 09:56 | 2

Omdat ze het dan niet begrijpen.

Schriever | 10-08-21 | 10:06

Als je 8 maanden geleden zei wat er vandaag gebeurt, had men het afgedaan als idiote paranoia.

etwaboy | 10-08-21 | 09:56 | 6

Zodra de vaccins er waren werd over vaccinpaspoorten gesproken. Maar goed als je geen msm leest zijn wappies opeens zieners.

BobDobalina | 10-08-21 | 10:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Geenstijl is een van de weinige sites die kritisch zijn zonder zich mee te laten slepen met allerlei complotgeneuzel. Donatie gedaan, anoniem.

lekgoot | 10-08-21 | 09:55 | 7

Het is anders aardig wappie en uit-de-heup-schieten. Geen beschouwing van voors en tegens. Reactief.

Merkie | 10-08-21 | 10:13

Geenstijl heeft niets met journalistiek te maken en moet het hebben van clickbait. Sites die het moeten hebben van clickbait hebben geen donaties nodig. Zolang ze onvoldoende donaties krijgen, blijven ze clickbait maken.

IJsboerke | 10-08-21 | 10:25

Vind je?
Veel artikelen de laatste tijd is gewoon een opzetje om de wappies te lokken.

Klimaatontkenning. Corona gezeik (eerst omvallende chinezen rutte doet niks, nu rutte wil een dictatuur het is maar griepje)

Cageman8 | 10-08-21 | 11:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Lichaam Integriteit bestaat niet.
Wel lichaam en integriteit…

wezen | 10-08-21 | 09:54

Daar zit je dan met je white privilege aan de witte wijn. Gaan we nu ook preventief fouilleren?

zoalsikhetzeg | 10-08-21 | 09:54 | 1

Dat mag wel ohjee als je een pistool op zak hebt dat doe je aan profileren.........

ikdenkwat | 10-08-21 | 10:00

Ah de telegram groep van de wappie club Willem E. Is er weer vroeg bij vandaag!

ruudvangeelen | 10-08-21 | 09:54 | 3
-weggejorist-
therealbraindump | 10-08-21 | 09:57
-weggejorist-
ruudvangeelen | 10-08-21 | 10:00

Dank joris

ruudvangeelen | 10-08-21 | 10:21

Een blauw bandje, serieus?
Miljarden gespendeerd aan die testsamenleving en dan is de oplossing een blauw bandje á 4 cent per stuk? xD

ReyNemaattori | 10-08-21 | 09:52 | 1

Dat is efficiënt. Nederland zou voor een dure ICT-oplossing gaan.

koeberg | 10-08-21 | 09:55

Ach ja, uitgelachen zijn zij die anderhalf jaar geleden al deze dingen voorspelden.

MoonBeebe | 10-08-21 | 09:52 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Waar zijn al die "onbegrijpelijk" roeperTs als je in 020 beboet wordt voor het staande drinken van een pilsje? Sigaretje roken op een perron? 103,1 km/uur rijden op de snelweg? Over "vrijheid" gesproken...

K.Zwellever | 10-08-21 | 09:52 | 1

020 is omgedoopt in Amsterpang!

ikdenkwat | 10-08-21 | 10:03
-weggejorist-
Zwezerik | 10-08-21 | 09:52 | 1

Late we een poll starten:

Hoeveel onzinnige Godwins gaan in dit topic voorbij komen.
Mijn schatting: heul veel.

Frau_Ferkel | 10-08-21 | 09:51 | 2

Dit is alvast nummer 1.

MoonBeebe | 10-08-21 | 09:53

In de oude tijden werden dit soort humorloze onzin gewoon gejorist.

BobDobalina | 10-08-21 | 09:58

Direct controleren op id, paspoort, status, strafblad. Steun!

dathoujetoch | 10-08-21 | 09:51 | 1

Je vergeet de belangrijkste: Openstaande boetes en/of belastingschulden.

Haberdoebas | 10-08-21 | 09:52
-weggejorist-
etwaboy | 10-08-21 | 09:51 | 10
▼ 10 antwoorden verborgen

Ondertussen bij de buren,

De Belgische voetbalclub Charleroi heeft toestemming gekregen om een tribune te openen voor niet-gevaccineerden of fans die nog maar één prik hebben gehad. De supporters op deze tribune moeten wel een mondkapje opzetten als ze van hun plaats afkomen. En iets drinken kan alleen op de zitjes waar het mondmasker af mag.

Gebakkenvis | 10-08-21 | 09:49

Ze zijn terug, en nooit teruggefloten.
Ben benieuwd wanneer hier eindelijk de vaccinatie plicht word ingesteld.
Een beetje op je eigen immuunsysteem teren is zo 2020

Het leven is zwaar | 10-08-21 | 09:49 | 1

Baudet wordt binnenkort teruggefloten. Wees niet bang.

IJsboerke | 10-08-21 | 10:28

Macron, Trudeau, Merkel, Schwab, Fauci, Osterhaus, Kuipers, de Jonge, Rutte en ga zo maar door, levens gevaarlijke lui.
Daar gaan we nog veel mee te maken krijgen.

Twannie | 10-08-21 | 09:49 | 4

En ook menig reaguurder begint nu fascistische neigingen te krijgen met hun gekraai hoe goed het is mensen willekeurig op straat te controleren of ze daar wel mogen zijn.

2voor12 | 10-08-21 | 09:55

@2voor12 | 10-08-21 | 09:55: Sommigen gaan nog véél verder. Daarvan mogen de ongevaccineerden wel gewoon opgepakt worden of nog erger; doodgaan aan corona zonder medische hulp. Ik hoop dan altijd maar dat dit mensen zijn die gewoon zitten te trollen. Ik weiger gewoon te geloven dat dit soort mensen gewoon echt menen wat ze zeggen. Naïef misschien, maar toch...

2Little2Late | 10-08-21 | 11:01

@2Little2Late | 10-08-21 | 11:01: Ik denk dat u dan toch iets aan uw weigering van geloof mag doen. Er zijn genoeg mensen die daadwerkelijk zo denken en zich uiten. Zolang ze lekker Nimby kunnen gaan op het gebeuren. De mens is van de kleinere clubjes. Alles wat ver weg of 'een ander' betreft, interesseert ze 'niets'. Naief geeft u aan, maar dat geldt slechts voor een klein deel. Welkom in de echte wereld.

IndoorexpaT | 10-08-21 | 12:27
▼ 1 antwoord verborgen

Hoeveel vreemde telefoons houden die agenten per uur in hun handen? Raar dat mensen deze überhaupt uit handen (moeten?) geven.
Zo lang ik geen nieuwe handschoenen of desinfectans tussen elk nieuw contact zie werkt dit toch alleen maar averechts?
Ik bedoel, deze hele poppenkast was toch om coronabesmettingen terug te dringen?

Veepert | 10-08-21 | 09:49 | 3

Op uw laatste zin: nee.

goedverstaander | 10-08-21 | 09:53

Ja, net als een elleboog ipv een hand.
Even lekker de afstand verkorten.

Het leven is zwaar | 10-08-21 | 09:53
-weggejorist-
2Little2Late | 10-08-21 | 10:59
-weggejorist-
goedverstaander | 10-08-21 | 09:49 | 1

Doen ze dit dan ook in de banlieues of alleen op plaatsen waar de gezachtsgetrouwe autochtone fransoos en toerist uithangt ?

2voor12 | 10-08-21 | 09:46 | 2

Wat denk je zelf?

starbuck280 | 10-08-21 | 09:52

Vast niet, want dan gaan de apothekers rellen.

Waargaathetheen | 10-08-21 | 09:52

Je kan veel over Thierry zeggen en vele andere "wappies" maar de vergelijkingen met de jaren 30 zijn nu toch wel heel helder.

swagmachine | 10-08-21 | 09:45 | 14

Nee, idioot. Dit is een normale gang van zaken. In de jaren 50 was het pokkenbriefje een vereiste in Tilburg, waar de laatste pokkenuitbraak van Nederland plaatsvond.

www.bd.nl/tilburg-e-o/chinese-toestan...

omanders | 10-08-21 | 20:23

@Zuurteregelaar | 10-08-21 | 09:49:

"Die vergelijking gaat niet helemaal op, polio heeft geen natuurlijk reservoir en corona wel."

O, welke dan? Ben ZEER benieuwd. Als je verhaal over het natuurlijk reservoir klopt mag je de Nobelprijs aftikken.

omanders | 10-08-21 | 20:25

@Onkel Bratwurstbude | 10-08-21 | 09:55:

Welk verschil is er dan zo relevant?

omanders | 10-08-21 | 20:25
▼ 11 antwoorden verborgen

Fransen pakken zaken meteen grondig aan, zie ook het verbod op religieuze uitingen in de publieke ruimte.

koeberg | 10-08-21 | 09:44 | 1

Alleen wel jammer van die selectieve handhaving. Het komt er dus eigenlijk op neer dat het ene deel van de bevolking wél vrijheden moet inleveren omdat het andere deel van de bevolking zich misdraagt.
O ja, en binnenkort, of eigenlijk nu al, ook in ons theater.

jemagookniksmeer | 10-08-21 | 09:52

dat krijg je dus als een deel van de bevolking gestudeerd heeft aan de feesboek academie.

Van mij mogen ze al die wappies keihard aanpakken en op het moment dat iedereen kans heeft gehad zich te vaccineren de ongevaccineerden met covid niet meer toelaten tot ziekenhuizen.
Dan vragen ze willem engel maar om advies

fubarmf | 10-08-21 | 09:44 | 15
▼ 12 antwoorden verborgen

Doet mij inderdaad denken aan gele ster of tatoeage 2e WO .

Mispel | 10-08-21 | 09:43 | 4

Als je de tweede wereld oorlog hebt meegemaakt zou ik zeker een vaccin pakken.

BobDobalina | 10-08-21 | 09:50

Ja echt, op mijn arm staat nog steeds een tatoeage met de cijfers 0792931, dat is de streepjescode van mijn Lowlandskaartje van 2012, destijds op mijn arm gezet toen ik aankwam met de trein. Barre tijden waren dat zeg, met meer dan 50.000 man waren we opgesloten op een omheind terrein, elke dag controle als je onder de fabriekspijpen het terrein op ging. En dan werken, keihard werken. Was er naderhand wel 3 dagen ziek van hoor. Nooit meer, nooit meer.

stekkerinjeoor | 10-08-21 | 10:07
▼ 1 antwoord verborgen

Links fascisme.

Isnogaanhettype..... | 10-08-21 | 09:43

't Is maar net waar je prioriteiten liggen, als politie zijnde.

Onkel Bratwurstbude | 10-08-21 | 09:43

Hoe is de reactie en medewerking op de terrassen in de Banlieues?

JaapSchaap | 10-08-21 | 09:43 | 1

Daar wordt niet gecontroleerd. Wat dacht je nou.

entwederoder | 10-08-21 | 09:51

Razzia's. Wel van gehoord van mijn opa maar nooit gedacht het zelf ook mee te moeten maken.

2voor12 | 10-08-21 | 09:41 | 5

@Papa Jones | 10-08-21 | 09:42:
Nee.
Auto, lopend of fiets.

2voor12 | 10-08-21 | 09:44

@AntiZanicz | 10-08-21 | 09:42:

Ja wel. Dat begon ook onschuldig en geweldloos. Zodat de makke schapen dachten dat het niet erg was. Beetje bij beetje voerden de nazi's het op en toen het "onacceptabele" vormen begon te krijgen was het te laat en had niemand meer wat te zeggen. Uiteraard waren er ook opa's die het vanaf het begin een geweldige ontwikkeling vonden en iedereen die hier tegen was diskwalificeerden en de autoriteiten hielp om iedereen in de pas te laten lopen. Weet je ook meteen waarom je opa het nooit goed heeft uitgelegd.

Re:Kniftig | 10-08-21 | 09:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Gele
Hesjes uit de garde-robe enfants de la patrie

Habe das Gewust | 10-08-21 | 09:39 | 1

Hoop dat ze zelf inzien dat dit het failliet van Europese grondwet heeft ingezet….

Habe das Gewust | 10-08-21 | 09:41

Er was een klimaatcrisis. Dus gaven ze meer bevoegdheden en middelen om het op te lossen.
Er was een financiële crisis. Dus gaven ze meer bevoegdheden en middelen om het op te lossen.
Er was een gezondheidscrisis, Dus gaven ze meer bevoegdheden en middelen om het op te lossen.
De crises zijn nooit opgelost. De bevoegdheden en middelen hebben ze in de pocket en krijg je nooit meer terug. Wordt toch eens wakker stelletje makke schapen!

Re:Kniftig | 10-08-21 | 09:39 | 4

Welke bevoegdheden zijn er bij de klimaatcrisis (welke precies) en de financiele crisis ingevoerd die nooit meer zijn afgeschaft?

BobDobalina | 10-08-21 | 09:53

@BobDobalina | 10-08-21 | 09:53: Bankenunie en nog wat dingetjes. KlimaatFrans gaat straks beginnen met zijn CO2 certificaatjes waarmee EU feitelijk belasting gaat heffen.

Ikdoemisschienmee | 10-08-21 | 10:05

Joh, laat gaan. Als het echt 1 grote blije EU-familie gaat worden emigreer ik.

BoerKoekoek | 10-08-21 | 10:45
▼ 1 antwoord verborgen

Wacht maar tot de Nederlandse BOA’s dit filmpje gezien hebben.

Van dit soort controletechnieken krijgen die een klein stijfje.

Wijze uit het Oosten | 10-08-21 | 09:39 | 4

Een klein divers stijfje.

bisbisbis | 10-08-21 | 09:51

Of überhaupt hun erectie kunnen zien onder die immense pens.

Man-bear-pig | 10-08-21 | 09:54
▼ 1 antwoord verborgen

Ik wil niet leven in zo'n land.
Ik weiger te leven in zo'n land.

General Dripple | 10-08-21 | 09:38 | 6

Ga dan naar Noord-Korea. Daar is geen Corona.

Dickie1908 | 10-08-21 | 09:43

@Is dit nog nieuws? | 10-08-21 | 09:39:
Dan liggen drastische opties voor mij op tafel. Zelfmoord is een optie.

General Dripple | 10-08-21 | 09:43

@General Dripple | 10-08-21 | 09:43:
Niet meteen zo dramatisch. Er zijn constructievere manieren om hiermee om te gaan. Kweek wat stamina.

lekgoot | 10-08-21 | 09:49
▼ 3 antwoorden verborgen

Tja dit schreeuwden de wappies al van de daken ergens in mei vorig jaar toen bleek dat Corona alles behalve Ebola was maar de restricties door het plafond gingen. MSM censureerde tot de max, big pharma was ineens je grote vriend en studies rondom goed werkende medicijnen, het niet werken van mondkapjes en lockdowns werden masaal genegeerd dan wel uberhaupt niet gepubliceerd.

En hier zijn we nou 1,5 jaar later. Er is onlangs al bewezen dat er geen verschil is geweest tussen landen met strenge en niet strenge lockdowns (met uitzondering van Australie, een eiland die ALLES dicht gooit keer op keer), dat de effectiviteit van de vaccins razendsnel afneemt, dat ADE misschien wel een ding gaat worden en met buurlanden Duitsland en Frankrijk die een hele set aan dystopische maatregelen doorvoeren.

Het zijn vooral mijn hoog opgeleide vrienden die ik niet kan overtuigen van hoe fout we bezig zijn. Vrienden die denken dat, door veelvuldig de NOS te lezen, goed geïnformeerd te zijn.

Niemand kan in de toekomst kijken maar ik schat de kans groot in dat deze pas straks juist gaat worden uitgebreid ipv verdwijnt. Engeland heeft de draaiboeken voor een flu lockdown al klaar liggen.

Het doet mij goed om te lezen dat GeenStijl eindelijk wat kritischer is geworden in deze kwestie. Al heeft dat wel te lang geduurd.

Kevf | 10-08-21 | 09:38 | 15

@AntiZanicz | 10-08-21 | 10:04: Dat is bijzonder, dat zijn er twee half keer zo veel als er wereldwijd zijn omgekomen volgens de Johns Hopkins Map...
Jij bent nog niet van je eerste leugentje gebarsten.

Charred_Metal | 10-08-21 | 12:25

"toen bleek dat Corona alles behalve Ebola was"

Klopt, er zijn wereldwijd veel meer doden door Corona gevallen dan door Ebola. Een factor 100 meer.

omanders | 10-08-21 | 20:30
▼ 12 antwoorden verborgen

Het blauwe armbandje, als vervanger voor het gele sterretje.

Paaldanseres | 10-08-21 | 09:38 | 1

Ik mis de ratel

superb_de_lux | 10-08-21 | 09:42

Blauwe polsbandjes, waarom geen gele?

ceriel82 | 10-08-21 | 09:38 | 1

In Frankrijk willen ze niet geassocieerd worden met Lance Armstrong.

Keutels | 10-08-21 | 09:38

Binnenkortookinonsstacafé?

lekgoot | 10-08-21 | 09:38 | 1

Stam en kutspaties.

lekgoot | 10-08-21 | 09:38

Polsbandje met een ster

rein9576 | 10-08-21 | 09:37

Goed zo, belangrijke regels om te handhaven. Iedereen vriendelijk meewerken. Hier is iedereen boos omdat de KMar te weinig controleert langs de grens en op het vliegveld.

AntiZanicz | 10-08-21 | 09:37 | 5

@joker3 | 10-08-21 | 09:43:
Je haalt ze er direct uit, de mensen die menen over het leven van anderen te kunnen beschikken omdat ze zich superieur voelen. Je hebt je zeker al aangemeld als vrijwillig controleur?

2voor12 | 10-08-21 | 09:51

@2voor12 | 10-08-21 | 09:51: Ik ben vrijwillig EHBO-er en bloeddonor met 90+. Ook onvrijwillig orgaandonor, dwz ik ga niet vrijwillig dood. Op een clubavond houden we virusbronnen liever buiten.

AntiZanicz | 10-08-21 | 10:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat wijntje buiten is kennelijk belangrijker. Cheese-eating surrender monkeys!
En ik ben voor vaccinaties. Wel op vrijwillige basis, graag. Dat geeft een hoop minder gezeur.

Deflatiemonster | 10-08-21 | 09:37 | 16

@Is dit nog nieuws? | 10-08-21 | 09:38: Leg je me nou woorden in de mond?

Deflatiemonster | 10-08-21 | 11:32

@Is dit nog nieuws? | 10-08-21 | 11:33: Benoem dan ook dit...
www.medischcontact.nl/opinie/hoofdred...
Het zijn inmiddels al gedateerde stukken. Er is al veel meer bekend in de discussie over vaccinatie versus niet-vaccineren.
Sowieso lijkt het beter zo veel mogelijk naar de directe artikelen te verwijzen en niet naar wat de algemene pers er over schrijft. Met alle respect voor journalisten maar die weten vaak niet genoeg van de materie af.

Pardoes | 10-08-21 | 12:07
▼ 13 antwoorden verborgen

Zoals de Fransen zeggen: Ausweis bitte.

Reebensteeltje | 10-08-21 | 09:37

La guerre contre les oewappiés !!

Papa Jones | 10-08-21 | 09:36 | 1

La guerre contre egalite, fraternité et liberté...

GWBA | 10-08-21 | 09:40

En die mobieltjes maar in de hand nemen....

BeatsandRock | 10-08-21 | 09:36

Goedemorgen / Bonjour, daar zijn we weer. 'Klimaatveranderingen', ze gaan inderdaad hard!

MoorCopJoris | 10-08-21 | 09:36 | 4

@culture_vulture | 10-08-21 | 09:56: Wacht even... ik snap het niet. Ik dacht juist dat we de afgelopen maanden continu te horen kregen dat rechtse partijen (FvD anyone?) de fascisten waren? En nu blijkt dat juist links het doet? Hmm, wie had dat ooit gedacht.

2Little2Late | 10-08-21 | 10:49

@culture_vulture | 10-08-21 | 09:56:
Jep, maar dat mag je niet (overal) zeggen. Want dan schijn je zomaar bij de: 'laagopgeleiden, wappies en gewoonweg dommen' te horen.
Maar ach, we zien het wel.
De zon schijnt, namasté.

MoorCopJoris | 10-08-21 | 10:51
▼ 1 antwoord verborgen

Pass sanitaire
Cordon sanitaire....
Ne jemais pas sanitaire.....

Is dit nog nieuws? | 10-08-21 | 09:35

Op een terras zitten vind ik saai.

Roos | 10-08-21 | 09:35 | 2

Het wordt op deze manier natuurlijk wel een stuk levendiger.

goedverstaander | 10-08-21 | 09:39

@goedverstaander, lol! Maar kan me toch niet over de streep trekken.

Roos | 10-08-21 | 09:47

De droom van elke linkse regering om zo hun bevolking te kunnen controleren. Echter, ze gaan hierdoor in een spagaat komen want allochtonen (toch hun voornaamste doelgroep) gaan nog steeds niet mee in de vaccinatiedwang. Gaat Macron ze buitensluiten? Of worden theehuis, moskee en shishalounge niet gecontroleerd?

SeingaltUNo | 10-08-21 | 09:34 | 6

@AntiZanicz | 10-08-21 | 10:03: Dat is zeker relevant. Demissionair betekent dat het mandaat is ingetrokken. Geen controversiële besluiten meer. Dat lappen ze aan hun laars.

marcoplarco | 10-08-21 | 10:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Coronamaatregelen handhaven, kijken we even mee politie in Nederland?

Dofolo | 10-08-21 | 09:33 | 2

Haha. Handhaving...

Is dit nog nieuws? | 10-08-21 | 09:36

Daar hebben ze hier een commissie en een overlegorgaan voor

marcoplarco | 10-08-21 | 10:35

In Frankrijk houden ze erg van revoluties dus het zal mij benieuwen hoelang de bevolking de terreur van het ancien regime nog zal tolereren.

Bamberger Reiter | 10-08-21 | 09:33 | 5

Het volk is er al lang klaar mee. Dat begon jaren geleden al met de "gele hesjes" en na een korte C19-pauze staat nu de Franse bevolking massaal op tegen Macron's maatregelen.
Ieder weekend trekken honderdduizenden mensen de straat op in o.a. Parijs, Marseille, Nice, Bordeaux etc. Ook in andere landen zien we steeds grotere groepen mensen de straat opgaan.
In de reguliere media zal je dit niet of nauwelijks zien maar kijk in de weekenden maar eens op twitter. Kijk bijvoorbeeld eens naar de wekelijkse draadjes van Niemands Knegt (twitter.com/NiemandsKnegt)

Mastermattie | 10-08-21 | 09:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Gezellig.
Het nieuwe normaal.

Is dit nog nieuws? | 10-08-21 | 09:33

Onbegrijpelijk dat mensen dit accepteren.

polletjepiekhaar | 10-08-21 | 09:33 | 7

Hoezo? Even je smartphone tevoorschijn halen is minder moeite dan met zo'n agent in discussie gaan over de rechtvaardigheid van de controle. Weg van minste weerstand zeg maar.

koeberg | 10-08-21 | 09:53

@koeberg | 10-08-21 | 09:53:
En natuurlijk gewoon eventjes eerst een prikje of twee nemen waarvan het langetermijn effect niet bekend is. Daarom staat in de disclaimer van de verkoopcontracten van fabrikanten dat ze hier niet aansprakelijk voor zijn. Succes met proefdier zijn.

NiCeY | 10-08-21 | 10:19

Een terras met twintig nietsvermoedende Pierre et Marianne's durven ze wel te controleren. Komend weekend weer 1 miljoen demonstranten tegen deze waanzin, dan wordt er niemand gecontroleerd.

marcoplarco | 10-08-21 | 10:34
▼ 4 antwoorden verborgen

Ja, allemaal complottheorieën, gaat hier nooit gebeuren natuurlijk...
Net als lockdown, avondklok, mondkappen etc...

Mastermattie | 10-08-21 | 09:31 | 1

Corona zou niet eens tot hier komen.

Andersdenkend | 10-08-21 | 10:16

Hier smullen sommige reaguurders van.

VoltaireJohn | 10-08-21 | 09:30 | 5

Ja, nog steeds veel Thierry vrinden hier.

Reaguurst | 10-08-21 | 10:00

@Reaguurst | 10-08-21 | 10:00: Want je moet een Thierry vriend zijn om dit compleet "over the top" te vinden natuurlijk. Ongelooflijk hoe sommige mensen zo de weg kwijt kunnen zijn.

2Little2Late | 10-08-21 | 10:45
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino