Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vollenbroek: "We hebben Jozef Stalin nodig"

Mijnheertje Stikstof lost klimaatpaniek op met genocidale hongerdood

Johan is een ligfietser, uiteraard

Johan Vollenbroek, hij is er als de klimaatmediaas hem nodig hebben, voor een klimaatreactie op het code rood International Panic Crowd Control-rapport. De man die al eerder Schiphol, 3000 boerderijen plus alle gehaktballen en nieuwbouwwijken van Nederland om zeep wilde helpen en daarmee de eretitel Vervelendste Nederlander van Nederland verdiende, heeft weer rigoureuze ideeën voor een betere wereld. "We hebben Churchills en Stalins nodig" zegt Vollenbroek tegen Omroep Gelderland. Ja, Winston en Stalin, die konden echt dingen. Vooral Jozef was goed in klimaatmaatregelen en populatietransities. Pik al het vee en graan in, en onteigen de boerderijen. Dat worden goelags in Drenthe voor vleeseters, diesel-rijders en houtkachel-bezitters. De Randstad laten uithongeren en elkaar de hersens laten inslaan met kannibalisme tot gevolg (dit is nog niet eens zo'n gek idee - red). En die tamelijk vervelende Wikipedia nemen we maar op de koop toe. Zeau. Bosbrandjes geblust, zeespiegeltjes tot bedaren gebracht en de gletsjers ook weer lekker fris. BEDANKT JOHAN! We sturen weer een mooie trui op.

Reaguursels

Inloggen

Doet me denken aan die medewerkster van Obama die zei dat ze twee helden had: Moeder Teresa en Mao Tse Tung.

Of de pers-chef van Obama die thuis allerlei Soviet-posters uit de tijd van de Koude Oorlog aan de muur had hangen.

Anomiemus | 10-08-21 | 17:47

De productie van de gele banaanfiets was ook klimaatneutraal evenals het transport vanuit de fabriek naar consument?

Ja fietsen is minder belastend voor milieu dan autorijden, maar klimaatneutraal? Daar zet ik mijn vraagtekens bij.

timmey | 10-08-21 | 16:51

Iedereen met enig technisch inzicht kan zien dat de "energietransitie" tot een verduizendvoudiging van de co2-uitstoot zal leiden. Alleen al het versnipperen en verbranden van alle oerbossen voor een paar jaar "groene stroom" is een ecologische ramp.

Een ramp die overigens in het niets valt bij de overstap van fossiel naar elektriciteit. Elektriciteitscentrales hebben een rendement tussen de 20% (biomassa) tot 60% (moderne gascentrales). Het koken van een ei kost dus 2 keer zoveel gas op elektriciteit, als op gas. Er gaat trouwens ook nog stroom verloren bij omzetting en transport, èn bij het opladen van accu's. Voor auto's geldt bovendien dat een accu ook leegloopt als je weinig of niet rijdt. Na een lange vakantie moet je accu opnieuw opgeladen worden; de hoeveelheid diesel of benzine blijft gelijk.

Maar goed, de huidige klimaatplannen zijn dus naast technisch onhaalbaar en economisch onbetaalbaar, vooral extreem milieuvervuilend. Milieu-vernietigend zelfs.
Dus dan is Stalin inderdaad een prima rolmodel. Het socialisme heeft immers naast reeksen genocides en hongersnoden vooral ook de meest vervuilde landen van Europa opgeleverd.

Dandruff | 10-08-21 | 16:45 | 1

Klopt. Ja maar waterstof dan....... Ja waterstof wordt gemaakt van.... Komt ie....
AARDGAS.

mono-culti | 10-08-21 | 16:49

Eerlijk is eerlijk... communisme is een goede remedie tegen obesitas. In ieder geval voor het "gewone volk".

DutchLion33 | 10-08-21 | 13:33

Vollenbroek is Mao vergeten te noemen. En Pol Pot

batvoca2 | 10-08-21 | 12:16

Nou heb ik hier toevallig over gefilosofeert met een aantal mensen. We kwamen inderdaad tot de conclusie dat voor voor een echte oplossing een klimaatcommunistische revolutie nodig is met een stalinistische onderdrukking. Echter hebben wij daar collectief geen zin in, dus gaan we allemaal deaud.

Dima Beeline | 10-08-21 | 11:10

had hij maar een vollebroek. Dan kon hij i.i.g. de vrahtjes nog blij maken.

LJBrinkhorst | 10-08-21 | 10:09

Ahja, een ongewassen guurlinkse Nijmegenaar die rechtstreeks naar totalitarisme grijpt om problemen op te lossen. What else is new. Waarom is men er zo op gebrand onze manier van leven volledig om zeep te helpen? Is het wellicht niet verstandiger om er collectief de schouders onder te zetten en te komen met nieuwe ideeën, oplossingen en uitvindingen in plaats van stap voor stap terug te gaan in de tijd? Je bent ook totaal gedesillusioneerd als je denkt dat de klimaatproblematiek op te lossen is door te minderen terwijl de wereldbevolking zo ontzettend hard groeit. Iedere dag groeit de bevolking met 220.000 mensen. Zet die footprint maar eens af tegen 17 miljoen mensen die nu 100 rijden i.p.v. 130...

jopie1010 | 10-08-21 | 09:31

Een heel belangrijke vergeten nl. Vladimier, goed voor zijn land en volk, zulke zijn er ook.

Cocorico | 10-08-21 | 09:30

Waarom zegt hij niet dat we een nieuwe Hitler nodig hebben? Omdat Stalin in de beeldvorming wat minder fout is? En wat een idioot om Churchill en Stalin zo op één hoop te gooien.

Gewinflipt | 10-08-21 | 09:30 | 2

Omdat Hitler zijn oplossing alleen genocide was en de oplossing van Stalin genocide plus het communalka systeem. Waarom 2 man in een groot huis laten stoken als je er ook 6 gezinnen in kan laten wonen met gedeeld toilet en keuken. Wilt u niet, dan afkoelen in Oost Siberie.
Fuck aparte kamers voor kinderen, daar kan makkelijk 4 man op stapelbedden in. En als je met zoveel gaat samenwonen houdt je het vanzelf wel warm.

Dima Beeline | 10-08-21 | 11:15

@Dima Beeline | 10-08-21 | 11:15: De Fuhrer was overtuigd vegetarier en voorstander van het eenvoudige boerenleven op het land, dat hij gebiedsuitbreiding in het oosten noodzakelijk achttte. Het inpikken van Russisch territorium was bedoeld voor Duitse boeren.

Asteroid-B612 | 10-08-21 | 14:47

Ik moet bekennen dat hij een familielid is. Ik bewonder en respecteer zijn inzet en volharding alhoewel ik het lang niet overal eens mee ben. Stalin wensen in relatie tot klimaat is wel een uitglijder. Hij kan zijn strijd strijden omdat wij in een vrije samenleving leven waarin hij de rechtspraak heeft kunnen gebruiken om zijn doelen te bereiken. Dat hij nu dezelfde vrijheid en rechtspraak opzij wil zetten voor Stalinistische methoden om zijn idealen af te dwingen is wel een erg triest. Johan, je draait door.

Sunir | 10-08-21 | 09:05

Heb een donkerbruin of rood zo u wilt vermoeden dat Rutte een dictatuur ook wel ziet zitten, nog even ruziën met Johan en Sigrid wie dictator wordt.

bijna_raak | 10-08-21 | 08:35

"Dit gaat offers kosten, want de energietransitie kan niet pijnloos."

Juist daarom is niets doen de beste optie. Want ingrijpen lost vast iets op, welke nieuwe problemen er worden veroorzaakt weten we alleen niet.

Bovendien: waarom denkt Vollenbroek dat zijn oplossing geen problemen veroorzaakt? Alle voedsel plantaardig ook het vlees? Omdat voor veevoer de Amazone wordt gekapt om soja te kunnen verbouwen waar men veevoeder van maakt. Waarvan wordt immitatievlees gemaakt dan en immitatieyoghurt en immitatie melk? En waarom is het beter helemaal geen vlees te eten? En waarom voeren onze voedselproducenten (boeren) een achterhoede gevecht? Waar komt het voedsel in de toekomst dan vandaan?

De deugdzamen: youtu.be/cegl1BZ-0tI

Vollebroek had in andere tijden een inquisiteur geweest of een farizeeer of een kampbewaarder. Deze man is niet alleen de boodschapper van slecht nieuws, hij is het, samen met de andere klimaatconfessionelen, die ipv met olie met kobalt en lithium de aarde gaan vervuilen en omspitten.

ratelaar | 10-08-21 | 08:22

Vollenbroek is een idioot maar wél fair. Toen er actievoerders voor z'n deur stonden stond hij ze normaal ter woord.

revolte | 10-08-21 | 05:18

Wat nu, een ligfiets die rijdt op cadmium?

bitterpete | 10-08-21 | 02:48

Vervelendste Nederlander? Die eer was toegeschreven aan wijlen PR de Vries, dacht ik.

ploppy | 10-08-21 | 01:50 | 3

“Bij leven”, dan…

Paulzitineenkaul | 10-08-21 | 06:06

Van deze mafklapper en zijn idealen heb je in je dagelijkse leven last, Peter kon je gewoon uitzetten.

Veepert | 10-08-21 | 08:20

Deze heeft de nominatie overgenomen.

Eminent | 10-08-21 | 08:29

Hmm en als je nou een vleeseter bent, met een houtkachel, 2 diesels voor de deur en een dikke middelvinger voor Johan Volindebroek? Wat staat me dan te wachten?

Kopieerapparaat | 10-08-21 | 01:50 | 1

Niks, speciaals, gewoon wat iedereen te wachten staat; een hutje op de hei om te wonen en gras of hooi om te eten, water uit de lucht om te drinken, geitenvellen om je te beschermen tegen de kou mocht die toch nog komen. De rest kan allemaal weg kortom de ideale socialistische droom. Oh ja ik vergeet nog de voorgedrukte (en ingevulde) stembiljetten.

Waar-is-niets | 10-08-21 | 09:19

Goelags in Drenthe? Die gaat we toch lekker outsourcen in China. Die hebben meer Feng Shui.

MistaRazista | 10-08-21 | 01:49

Ge-wel-dig. Op het eten van een slavinkje staat dus straks stenen hakken in Siberie als de denkbeelden van deze misantroop in concete politiek omgezet worden. Dit is niet de vervelendste maar vooral de meest angstaanjagende Nederlander momenteel.

sweet_spot | 10-08-21 | 01:34

Top dat jelui dit hebben opgepakt. Die vent is compleet van het padje met z'n Stalin.

Reykjavik | 10-08-21 | 00:54 | 1

Over de snelwegen van Hitler hoor je 'm niet.

bitterpete | 10-08-21 | 03:04

Weer zo'n 70 plusser die vrij en blij kon doen wat hij wilde, en de jonge generatie ff verteld hoe ze voortaan hun leven moeten leiden.

Burgerzaken | 10-08-21 | 00:52 | 1

Spijtoptanten zijn altijd het meest irritant.

forecastle | 10-08-21 | 08:32

Interessant dat niemand Churchill noemt.

1943 Bengaalse hongersnood. Churchill vordert graan naar het moederland en de Bengalen creperen.

1915 Bloedbad Gallipolli

Churchill stond bekend als de man die dol was op oorlog en altijd daarop aanstuurde. Hij had constant geldgebrek (leefde boven zijn stand) en was te koop; geen geheim in White Hall.

Arachne | 10-08-21 | 00:49 | 3

Ziet er idd uit als een man met visie en doorzettingsvermogen. Dat anderen moeten bloeden voor eigen idealen is precies de kern van de linkse politiek.

dasechtgeenstijl | 10-08-21 | 08:03

Blank, man en cis is al voldoende om dan nog feiten te noemen als tegen appeasement politiek en weigeren te capituleren voor Hitler is zo 2020.

bijna_raak | 10-08-21 | 08:29

Nou ja, "dol op oorlog" is een beetje overdreven. Churchill was een charismatisch en uitstekend leider in oorlogstijd, en groot staatsman.. Aartsconservatief Brits nationalist die naar verluidt vreemde opvattingen had over vrouwenkiesrecht. In zijn jonge jaren in Zuid Afrika gevangen genomen door de Boeren, wist echter te ontsnappen.. Ballen kunnen hem niet ontsegd worden.. Overigens loofden de Boeren een beloning van 25 gulden (!) uit voor zijn wedergevangenname. Dat document bestaat nog, en is opgesteld in puur Nederlands.

Asteroid-B612 | 10-08-21 | 14:59

Ach al die waanzin. Kinderen worden er mee geïndoctrineerd op school. Al zijn ze die papieren rietjes in pakjes drinken en milkshakes al meer dan zat. Ze drinken nu liever uit blikjes...

Zunsjine | 10-08-21 | 00:29 | 1

Volgens Picnic is papier slechter dan plastic omdat er voor de productie van papier meer grondpppervkak nodig is alsdan voor plastic. Papieren rietjes zuigen...

F. von Zeikhoven | 10-08-21 | 00:53

na het einde van WW2 had je in de rivierenbuurt in Amsterdam, naast de "Churchill-laan" en de "Rooseveltlaan" ook de "Stalinlaan"

Toen men in de jaren 50 doorkreeg wat voor een massa-moordenaar Stalin bleek te zijn hebben ze het maar snel omgedoopt naar de "Vrijheidslaan"

Ik denk dat Dhr. Vollenbroek nooit heeft opgelet bij het vak "Geschiedenis", eerder dat hij gewoon een harde plasser krijgt bij het fantaseren over een nieuwe dictator die ons allemaal even met de harde hand de les gaat leren over het klimaat, en als je het er niet mee eens bent ga je lekker naar een gulag of concentratiekamp.

"Vervelendste Nederlander"? Nee, "Hele enge Nederlander", hij zou vooraan hebben gestaan bij de rij voor het aanmelden bij de NSB.

Druganov | 10-08-21 | 00:28 | 1

Het kan... Ik zeg met nadruk "het kan" natuurlijk dat deze man wil zeggen dat het in democratische omgevingen niet gaat lukken.
Maar de lezertjes hier, met uiteraard een veel zwaardere illeluele bagage dan heer Vollenbroek, denken (nu ja.. denken..) daar anders over. ik ben 73 en geen kids en voel me inderdaad schuldig. Brrr wat heb ik gevlogen en gevroten. Doe het nu maar kalmer aan. Af en toe een visje. Datdanweerwel.

bastemeijer | 10-08-21 | 07:41

Hij heeft wel een punt. Als de hele wereld stopt met vlees en vis eten is het probleem opgelost. Veel minder landbouwgrond nodig, minder water, minder uitstoot van must, urine. De mens kan verder leven zoals die gewend is aangezien once reisbewegingen gering zijn in vergelijking met de reisbewegingen om vee etc. te mesten en te verwerken tot vlees. M.a.w. Iedereen vegetarisch.

EmilioEsteves | 10-08-21 | 00:11 | 9

Als overtuigd vleeseter schaar ik uw vegetarische tegel onder idioot wensdenken. Hij heeft geen punt,
"Het Probleem" is ook dan echt niet opgelost. En kartonnen rietjes en 100 rijden op onze postzegel dragen ook werkelijk niets bij, zelfkastijding eersteklas.
Ik ken trouwens nog steeds niemand die binnen 5 jaar na aanschaf van zonnepanelen geen airco heeft gekocht, maar dat terzijde.

Veepert | 10-08-21 | 08:40

Gewoon beetje minder vlees? Wat is je punt?

bastemeijer | 10-08-21 | 08:53
▼ 6 antwoorden verborgen

Mijn grootste vrees: groenLinkse klimaatfanatici die tot de ontdekking komen dat overbevolking de oorzaak is van alle problemen. En vervolgens besluiten dat iedereen die hun groenlinkse klimaatagenda dwarszit mag worden gedood "om het klimaat tegen de ongelovigen te beschermen en overbevolking tegen te gaan." Paul Rosenmöller is tenslotte niet voor niets fan van Mao en Pol Pot.

U mag hopen dat tegen die tijd het Internet niet meer werkt of onklaar is gemaakt, zodat uw klimaatscepticisme achteraf niet te bewijzen bevalt.

Professor Superhirn | 09-08-21 | 23:40 | 1

Het zijn wel vaak bloedfanatieke lui.

Roze_bril_drager | 09-08-21 | 23:49

Heb deze vakantie veel gelezen over Europa en Rusland. En hoewel we denken dat de 15 miljoen doden uit de Eerste Wereldoorlog, de 70 miljoen doden uit de 2de Wereldoorlog en de 30 miljoen doden uit de Russische revolutie niet "zomaar' weer kan gebeuren, denkt uw Noorse Oppergod daar anders over. Dit soort engnekken zijn zo overtuigd van hun eigen gelijk, dat ze in staat zijn om een "klimaatrevolutie" te starten. En de mensheid is bruter, geweldadiger en dommer dan u denkt. Dus sluit vooral niks uit...

Odin | 09-08-21 | 23:21 | 4

Twee zielen, een gedachte. Of vrees, liever gezegd.

Professor Superhirn | 09-08-21 | 23:41

Bovendien is met oa Greta de toon gezet voor een generatieconflict dat zomaar zou kunnen uitmonden in een kill the boomer haatcampagne oid,

2tribes | 10-08-21 | 00:15
▼ 1 antwoord verborgen

Pak de uitstoot en het redden van het klimaat aan volgens de D66 methode; halveer de veestapel, gooi de in NL producerende bedrijven de grens over, liefst richting China, zuid Amerika of Afrika. Veeg je eigen straatje schoon en importeer klimaat neutraal per vervuilend diesel boot. Dat is nu “ nieuw leiderschap”

Hollandse_blauwe | 09-08-21 | 23:11 | 1

En vergeet niet om dan dagelijks met je vingertje naar het buitenland te wijzen dat ze zo milieuvervuilend zijn.

dasechtgeenstijl | 10-08-21 | 08:07

Bijzondere canon. Stalin in de milieu canon. Begrijp het wel heeft miljoenen mensen vermoord.

franck7020 | 09-08-21 | 22:37

We hebben inderdaad minder mensen nodig. En Mao Vollenbroek gaat ze in de houtversnipperaar gooien?
Wat wil deze moeilijke narcist precies?

SIogra | 09-08-21 | 22:31

Heeft Paul Rosenmöller al gereageerd?

BrokenTipi | 09-08-21 | 22:07 | 1

Vanuit zijn villa in Zuid-Frankrijk?

Mokum Kosher | 09-08-21 | 22:11

IJstijd. Gletsjers. Mammoeten.

Is dit nog nieuws? | 09-08-21 | 21:53

Iemand heeft mij weleens verteld dat ene Adolf H. meer gevoel voor "Umwelt" had dat Jozef S. (maarja magniethehe)

grapjasz | 09-08-21 | 21:50

Copy dat stukje naar word. Even communisme/ communist vervangen door islam / islamiet. Dan nog een keer lezen.

Is dit nog nieuws? | 09-08-21 | 21:55

'Gewoon communist'? Gewoon, als in ...? Als in welk voorbeeld?

SaintNick | 09-08-21 | 22:20

Die discussie is echt lachwekkend, dezelfde delusie dat niet 'de juiste vorm van communisme' is geprobeerd... ik vraag me af hoe ze dan die juiste vorm zonder dwang willen implementeren, alsof iedereen zo zijn hele hebben en houden weggeeft... dat ontneemt direct alle en enige drang om nuttig werk te verzetten als je er niet de vruchten van kan plukken....

ReyNemaattori | 09-08-21 | 23:17

Straks in Op1.
´Jesse klaver reageert op het dramatische klimaatrapport´.
Volgens die Eric met een achternaam die ik niet meer weet.
Deze zag ik niet aankomen...

jaja | 09-08-21 | 21:29

De geitenwollen sokken figuren krijgen toch niet de overhand?

ceriel82 | 09-08-21 | 21:28

Volle broek heeft zich dus geuit als een ordinaire authoritarian. Wat ook klopt gezien zijn gedrag. Een grote overheid die over het kantklossend klootjesvolk heerst en de middelen verdeelt. En degenen die niet luisteren naar een kamp...

Geen wonder dat onze beteren dol op hem zijn.

Graaf_van_Hogendorp | 09-08-21 | 21:26

Vollenbroek ziet er met die gekreukelde kop uit als iemand die na een paar weken ontbinding uit zijn graf is opgestaan. Ga terug Johan. Je tijd is om. De natuur en alles wat daarin rond kruipt, redt zich wel. Life, uh, finds a way.

isitsoornot | 09-08-21 | 21:25

Het gewauwel begint met Churchill en Stalin maar uiteindelijk kan Macron het oplossen want die heeft visie.
En dan in het 'interview': 'Er moeten meer Kamerfracties komen die inzien hoe groot het probleem is'. Wat 'het probleem' is is verder niet zo duidelijk. Het gaat altijd om feitenvrije en verder nogal onbewezen aannames. Dat is overigens een prima verdienmodel. Vandaar dat types als hij altijd aandacht en dus geld genereren.

Polycynisch | 09-08-21 | 21:25

Invloed van de mens lijkt de oorzaak te zijn van alle klimaatproblemen, althans dat beweerd Brussel en al hun instituten en wetenschappers die op de payrol staan. Enorme hoeveelheden CO2, de wereld heeft dit veel vaker meegemaakt, ver voordat de mens ook maar iets kon produceren. De oceaan is een essentieel onderdeel voor het ontrekken van CO2 en daarmee het neerslaan op de bodem van de zee in onschuldig kalksteen. Dat de lucht in velen steden ongezond is heeft puur met de overbevolking te maken. Als overheden en Brussel echt iets om het klimaat en de biodiversiteit zouden geven dan zet je in op minder mensen en meer natuur…dit was overigens ook prima mogelijk maar dankzij Brussel en nieuwkomers groeit ons inwoners aantal en daarmee ook de rest van Europa.

Hollandse_blauwe | 09-08-21 | 21:25

Ik tij klimaat neutraal en jij. Staat op die banaangele ligfietsdinges van hem.
Maar is dat wel zo? Glassviber is niet echt neutral, polyester ook niet en polyester lijm al helemaal niet. Maar dat is nog wel het minste. Zijn kop ziet eruit als ingedikte koeiezeik en wedden dat zijn Quinoa of soyamelk komt van een plek waar vroeger een tropisch woud stond. En het met kerosine of diesel hierheen gebracht wordt. En wedden dat ie in zijn gele banaan zelf ook nog aardig methaan loslaat.

grapo | 09-08-21 | 21:23

Ok, die uitspraak over S. is niet handig. Maar hij heeft wel gelijk met zijn kritiek op laffe politici als Rutjes en co. De aarde dreigt snel onleefbaar te worden met de stijgende temperaturen. Nu nog branden in Griekenland, Turkije, Rusland, Californië, Portugal,....., overstromingen in Duitsland, België, Limburg..... straks meer rampspoed, ook in Nederland. Met stijgend water in zee en rivieren zijn wij de pineut. Na ons de zondvloed.oed.....?

Janjanjan | 09-08-21 | 21:18 | 4

Volgend jaar zijn we allemaal dood, begrijp ik?

Nuchternederland | 09-08-21 | 21:33

Safe the world, kill yourself!

dasechtgeenstijl | 10-08-21 | 08:08
▼ 1 antwoord verborgen

Zucht..... om Woody Allen te citeren (althans een vrouwelijke tegenspeelster in Hannah and her sisters die genoeg had van zijn zwartgallige zoektocht naar wat er na de dood zou zijn)......"Go to a whorehouse and get laid".

Kaal-dik-en-lelijk | 09-08-21 | 21:15 | 2

Tnx voor de tip!
Weet er iemand en klimaatneutraal bordeel in Breda of omgeving? (max half uur fietsen).

Het brein erachter | 09-08-21 | 23:49

@Het brein erachter | 09-08-21 | 23:49:
Er zitten er wel 3 in Breda.
Erodiscreet, Huize Sandra, en club Reeperbahn.

Roadblock | 10-08-21 | 13:06

Het zit toch helemaal in de natuur van luitjes zoals Vollenbroek. Om hun gelijk te halen zetten ze het liefste een dictatuur in. De geschiedenis zit vol met zulke kuch goedbedoelende luitjes die over lijken gaan.

Zapata10 | 09-08-21 | 21:12 | 3

Die vent heeft altijd in het bedrijfsleven gewerkt.
En na zijn pensionering wordt het een linkse extremist.
Dat was hij natuurlijk altijd al maar kon dat toen niet laten zien , want daar is een werkgever niet van gediend.

jaja | 09-08-21 | 21:25

De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen.

Wayfaring stranger | 09-08-21 | 21:48

Ahhh, de herkenbare en typische linksdraaiende taktiek. Kom met een extreem voorbeeld ("Stalin"... hoe haal je het in godesnaam in je botte harses), krijg tegengas en kom dan met de opvolgende vraag in de trant van "m'kay, wat gaan we dan wel doen dan ?". Ter linkerzijde heet zoiets "de discussie openbreken en de dialoog opgang brengen". Ondertussen... youtu.be/sFBOQzSk14c

Grijskijkert | 09-08-21 | 21:08

In his defence: communisten hebben keer op keer bewezen er goed te zijn voor overpopulatie.

Rusland is de Sovjet ellende decennia na dato nog steeds niet te boven... dus ze oakken t grondig aan met lange termijnseffecten...

ReyNemaattori | 09-08-21 | 21:07 | 2

Vergeet Mao niet met "De Grote Sprong Voorwaarts". Naar schatting 18 tot 45 miljoen doden.

Grijskijkert | 09-08-21 | 21:13

@Grijskijkert | 09-08-21 | 21:13: Ja, maar aangezien die Chinezen fokken als konijnen zou je bijna zeggen en da's maar goed ook. Ondanks communistische plannen en genocide op een schaal waar zelfs Djingis Khan een stijve zou krijgen, gingen ze van 600 miljoen naar 1.4 miljard in nog geen 70 jaar.

De Russen zitten al bijna 40 jaar tussen de 140 en 145 miljoen.

ReyNemaattori | 09-08-21 | 23:23

Ik dacht in mijn licht verhoogde Defender altijd, zou het gaan over zo'n liglul rijden zonder hem te raken?

uisge baugh | 09-08-21 | 21:04 | 4

@halfvolle glas | 09-08-21 | 21:08: In de lengte tussen de wielen door.

uisge baugh | 09-08-21 | 21:09

Toen ik er laatst bijna overheen reed vroeg dat scharminkel (nadat hij uitgevloekt was): Waarom zag je mijn vlaggetje niet?
Had ie een soort antenne achterop met een vlaggetje.

jaja | 09-08-21 | 21:14

@jaja | 09-08-21 | 21:14:
Ik ken een leuke film waar alleen dat vlaggetje nog boven het versgestorte asfalt uitsteekt.

Roadblock | 09-08-21 | 21:29
▼ 1 antwoord verborgen

Als Links geen kinderen meer maakt is er zicht op een oplossing.

abonnee2019## | 09-08-21 | 21:01 | 3

Die zijn over een jaar of wat allemaal seksloos en ze weten niet meer of ze man of vrouw zijn dus stopt vanzelf.

Zapata10 | 09-08-21 | 21:02

Een verbod op bakfietsen zou kunnen meewerken aan het beoogde doel.

SIogra | 09-08-21 | 22:35

De voordelen van GTL Diesel

GTL diesel bevat geen zwavel en zwavelhoudende verbindingen
geen dieselgeur
bevat geen aromaten
minder emissie van schadelijke stoffen
de brandstof is biologisch afbreekbaar
kan uit diverse bronnen worden gemaakt; flaregas, aardgas, biomassa
op grote schaal inzetbaar

Shell heeft al een procedé ontwikkeld om aardgas -LNG- om te zetten in synthetische diesel. Een superschone brandstof. Maar, mede door belasting en accijnzen ongeveer 15/20 cent duurder dan conventionele diesel uit aardolie.

Kortom, er zijn al lang oplossingen mogelijk. Maar de overheid moet ook een stap zetten en accijnzen verlagen.

theo-is-dood | 09-08-21 | 21:01 | 2

Als de overheid een stap zet gaan de accijnzen omhoog.

meneer der meneren | 09-08-21 | 21:05

Brandstof is de grootste melkkoe van de overheid.
Die inkomsten kunnen ze niet missen zonder andere belastingen enorm te moeten verhogen.
Anders hadden we allang op waterstof gereden.

jaja | 09-08-21 | 21:06

Opmerkelijk, mensen die denken dat het daadwerkelijk om het klimaat gaat… maar het draait maar om 1 ding; expansie van Europa. Veel meer volk, veel meer huizen en concurreren met Amerika, China en de rest van de wereld. Mister stikstof is een handige idealist die de overheid een handje helpt met het verkrijgen van bouwgrond voor 1 miljoen huizen.

Hollandse_blauwe | 09-08-21 | 20:59 | 1

Een nuttige idioot voor rutte en consorten

Coolcalmcollected | 09-08-21 | 21:12

Toch heeft hij ergens gelijk. Stalin heeft in zijn tijd zo'n 20 tot 60 miljoen mensen laten ophouden stikstof uit te ademen, die aten ook geen vlees meer dus een geweldige uitsparing op het kooldioxide.

jan huppeldepup | 09-08-21 | 20:58 | 2

Begin in Amsterdam en omstreken, u zult zien dat het klimaatgedram en al het overige gedram simultaan stopt.

Hollandse_blauwe | 09-08-21 | 21:00

U overdrijft.
Stalin max 20 miljoen.
Mao 40 tot 70 miljoen.
De Islam daarintegen: In India alleen al 400 Miljoen.

Roadblock | 09-08-21 | 21:35

Dan ook een NKVD, en natuurlijk een bloederige dwerg. nl.wikipedia.org/wiki/Nikolaj_Jezjov
Uitgerangeerde politici mogen op bezoek bij hem dan. In plaats van een mooi baantje elders. Cool, zuiveringen bij de NPO. Hoop dat ze het live uitzenden. Spannond.

Zapata10 | 09-08-21 | 20:55

Waarom net Mao? Allemaal op een grote mars vanuit Amsterdam door het hele land als een plaag sprinkhanen.
Of Pol Pot? Die was toch ook best goed bezig? Beetje back to basic, allemaal naar de boerderij.

klaas24 | 09-08-21 | 20:54 | 2

Mao was goed bezig met mussen vangen en de grote sprong voorwaarts. Kost een miljoen of 50 aan levens maar dan heb je ook wat.

Zapata10 | 09-08-21 | 20:57

Ik denk dat een pamper een beter cadeau is voor mijnheer Vollenbroek.

Joffri | 09-08-21 | 20:54

Als we toch gek doen kun je Stalin ook vervangen door Hitler. Die schijnt ook moed en doorzettingsvermogen te hebben gehad en vroeg zijn mensen om offers te brengen...

Stachauer1971 | 09-08-21 | 20:46 | 4

@Nuuk | 09-08-21 | 20:51: Waren wel goed bezig met natuurbescherming en het creeeren van levensruimte hoor.

klaas24 | 09-08-21 | 20:53

@Joffri | 09-08-21 | 20:55: Oef hij begint grof te worden nu. Doe ik er nog een schepje boven op. Hitler was dan wel weer een voorstander van bio-massa centrales. Stalin deed meer aan natuur begraafplaatsen.

Zapata10 | 09-08-21 | 21:01
▼ 1 antwoord verborgen

Ook zo’n typische egoïst in z’n ligfiets.
Die zijn nog erger dan wielrenners.
Ligfietsers nemen de hele weg in beslag, in hun uppie, want iemand achterop nemen kan niet.
Je ziet of hoort ze niet aankomen, levensgevaarlijk.
Ligfietsers moeten wel ontzettend zelfingenomen eigenpijperTs zijn.

Ruimedenker | 09-08-21 | 20:44 | 5

Bij een bedrijfsuitje hebben ze me ooit een tochtje op een gewone ligfiets aangepraat. Met het eerste exemplaar lag ik al na een halve minuut te dweilen. Met de tweede variant - 'Oh, dit kan écht iedereen!" - scheerde ik helling af rakelings langs een paal. Wat een ondingen zijn dat.

MickeyGouda | 09-08-21 | 20:55

@MickeyGouda | 09-08-21 | 20:55: Conclusie is dat ligfietsen net als zeer snelle motorrijders door de natuurlijke selectie vroeg sterven.

jan huppeldepup | 09-08-21 | 21:02

Haha, ja ook nog eens van composiet gemaakt. Wat een bende is dat. Ik rij klimaat neutraal, m'n reet. Een stalen fiets is nog te recyclen. Maar ja dit soort mensen geloven ook dat windmolens met elfenstof tevoorschijn worden getoverd.

Jacques_SiConto | 09-08-21 | 21:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Vollebroek is wel eerlijk: “ "De veestapel moet zeker 75 procent kleiner. Zowel het auto- als vliegverkeer moet worden gehalveerd. Mensen moeten hun levensgeluk dichter bij huis zoeken en uit andere dingen halen dan ze gewend zijn. Politici moeten het lef hebben om dat durven te zeggen. Anders is er geen toekomst voor onze kinderen."

Hij snapt precies dat niet één politicus aan het volk gaat vertellen dat de auto de deur uit moet en dat er nog maar twee keer per week vlees op het menu staat.
Of al die paniek over het klimaat nou wel of niet waar is.

theo-is-dood | 09-08-21 | 20:44 | 4

Heeft hij al hardop gezegd dat er teveel mensen zijn? Stop immigratie, laat hongersnoden uitwoekeren, hek om het Midden-Oosten, massale boycot van China? Nee? Waarom niet?

Von Bliksum | 09-08-21 | 20:49

Daarom hebben gaan ze het nu via activistische rechters beleid maken. Dan kunnen ze zeggen dat het niet aan hun ligt.

Snap_het_ook_niet | 09-08-21 | 20:54

Auto afnemen van mensen, hij durft om 8 miljoen Nederlanders zo te tergen.

Roze_bril_drager | 09-08-21 | 21:00
▼ 1 antwoord verborgen

Die malloten met hun ligfietsen neem je toch niet serieus?

Normpje | 09-08-21 | 20:41 | 3

De rechter wel, maar die zal ook wel zo´n ding hebben.

jaja | 09-08-21 | 20:43

@jaja | 09-08-21 | 20:43:
t een schets van de beperkte taak die Montesquieu: ‘le juge est la bouche de la loi’.

De rechter mag niet de innerlijke waarde der wet beoordelen. Maar spreekt recht volgens de woorden van de wet. En als ons parlement idiote wetten maakt, dan spreekt de rechter idiote oordelen uit.
U dient u kwalificatie dus niet aan de rechter maar aan Eerste en Tweede Kamer te richten

theo-is-dood | 09-08-21 | 20:49

Vollenbroek is een idioot maar de rechters zijn de echte facillitators die dit soort anti-democratische types macht geven. Daar moet het over gaan.

Vula | 09-08-21 | 20:41

Als de veestapel in Nederland wordt gehalveerd wordt er elders 4 keer meer vee gehouden . Omdat het hier veel efficiënter gebeurd. De burgers moeten vegetarisch gaan eten dan komt er pas minder vee .

elevator | 09-08-21 | 20:41 | 6

Alles wat hier niet meer geproduceerd gaat worden, gaat ergens anders wegkomen. Uit China bijvoorbeeld en daar stijgt de uitstoot weer.

klaas24 | 09-08-21 | 20:58

@Vula | 09-08-21 | 20:42: zeker weten , bijv. Een koe kan in NEDERLAND 10.000 kilo melk produceren op een grasrantsoen , elders geeft een koe de helft en heeft import producten nodig om dat te produceren.

elevator | 09-08-21 | 22:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Als hij zo dol is op Stalin en het communisme moet ie lekker naar China gaan om daar rechtszaken te beginnen tegen de bouw van tientallen steenkolencentrales.
Hij voelt zich er vast thuis en dan kan hij echt verschil maken voor de wereld.
Goede reis Johan..

jaja | 09-08-21 | 20:38 | 2

Of met een bordje en spandoek zich vastketenen bij die vulkaan....
https://nos.nl/artikel/2393127-dorpen-rond-indonesische-vulkaan-bedekt-onder-laag-as-na-uitbarsting

Is dit nog nieuws? | 09-08-21 | 20:39

Precies, naar zelfvoldaan typetje. Die man weet niet wat hij zegt met zijn “ we hebben Stalin nodig”. Stel iemand zegt “we hebben een Hitler nodig”. De kans dat er dan enige ophef ontstaat is redelijk groot.

Nuuk | 09-08-21 | 20:50

Ik stel voor dat deze meneer het goede voorbeeld geeft.

Leviticus_ | 09-08-21 | 20:38

Stalin.


Stalin: 20 miljoen doden tijdens WO2


Nuff said.

gaffelbaard | 09-08-21 | 20:36 | 1

Wat is me dat voor een Marxist, inderdaad. In de jaren dertig overigens, vond eerst de (Door Stalin) ingegeven hongersnood plaats in 1932 - 1933, die in Ukraine ("Grens land") miljoenen doden tot gevolg had (Schattingen van ca. 3 tot aan 10 miljoen mensen), gevolgd door de Grote Zuivering (Door Stalin ingegeven), tussen '36 en '38, waarbij nog eens ca. 1 miljoen tot 1.2 miljoen Russen omkwamen. En dan zijn we nog niet eens bij WO2 aanbeland.

Saillant detail: Van de familie van voormalig president Gorbachev, kwamen tijdens het eerste voorval maar liefst 3 familie leden om het leven (Moord).

In de jaren 50 woedde een jacht op communisten - Waarom kan zo'n figuur op dit moment ongegeneerd tekeer gaan. Geef zo iemand aub geen politieke invloed.

Nederlandop1 | 09-08-21 | 20:42

Johan heeft gelijk.
Een aanrader voor iedereen: "a life on our planet"

van Hil | 09-08-21 | 20:36 | 1

Neen, johan gelooft in een utopie
En zoals elke communist zal hij over lijken gaan om die utopie te bereiken.
Weesgeenherman.

Transgender-Airlines | 09-08-21 | 20:40

Wat we nodig hebben is een Trump.

de honden blaffen... | 09-08-21 | 20:35 | 2

Maar dan van kleur en een vrouw. Want dan is geslacht (in wokiaans : gender) ineens wel belangrijk.

Is dit nog nieuws? | 09-08-21 | 20:36

@Is dit nog nieuws? | 09-08-21 | 20:36: Oh en kleur ook...

Is dit nog nieuws? | 09-08-21 | 20:36

Vooropgesteld dat Nederland er natuurlijk helemaal niet toe doet en dat de huidige "oplossingen" met wind en zon nogal lachwekkend zijn is wel nodig eens na te denken hoe dingen anders kunnen. Het voorstel van Shell om eerst maar eens kolen te vervangen door aardgas is dan nog niet zo gek want snel te realiseren. En meer atoomenergie zoals Bill Gates voorstelde is ook zo gek nog niet. Maar vooral innoveren en onderzoeken. Subsidies voor gebrekkige oplossingen is het steunen van slechte ideeën en daarmee kun je geen oorlogen winnen, Bovendien houdt het de ontwikkeling van slimme oplossingen tegen, ongeacht hoeveel offers er gebracht worden.

AlexanderVissers | 09-08-21 | 20:34 | 1

Oh al deze logische oplossingen doen pijn aan de ogen van klimaatfundamentalisten, stop daarmee.

Old_Spice | 09-08-21 | 20:38


Dat kannibalisme in de randstad hoeft helemaal niet beste gs. Als het waterpeil metertje of -tig stijgt, en dat gaat gebeuren volgens het rapport, dan verzuipt het hele k-randstad met man (vrouw,lhbtix..) en muis . Misschien is het dan wel leuk als ze elkaar dan eerst opeten (u stukje femke, mo? Is dat wel halal , beste gale?) en dan blub.

Zelfs de beste complot denkers hadden het niet beter kunnen bedenken. 5g en bill gates. Is zo 2021, verzuipende randstad in 2050!

BenDeLier | 09-08-21 | 20:34 | 3

Alsof alles in 1 x 10 meter onder water staat.

Is dit nog nieuws? | 09-08-21 | 20:35

@Is dit nog nieuws? | 09-08-21 | 20:35: 1953 mijn beste. Dat was een paar uur. Hoe snel staat die coentunnel vast en vol? Een voordeel, hoeven ze de straatnamen niet meer te wijzigen.

BenDeLier | 09-08-21 | 20:42

@BenDeLier | 09-08-21 | 20:42: Ah dat was een storm, dat is anders dan 1 cm extra water. Kijk naar eb en vloed...

Is dit nog nieuws? | 09-08-21 | 20:53

“Zorg ervoor dat ze hetzelfde geld gebruiken en voor ze het weten maken ze deel uit van een groot Europa”

Transgender-Airlines | 09-08-21 | 20:33

Volindebroek ?

Bibop | 09-08-21 | 20:31

Ik heb een kreukelzone. U ook?

Jemoesteensweten | 09-08-21 | 20:30

Meneer Vollenbroek toont zijn ware aard door in één adem Churchill en Stalin te noemen. Je moet maar durven, is de eerste reactie als je het leest, maar als je het even op je in laat werken dan besef je dat hij helemaal niks gedurfds zegt, dat hij niet wil uitdagen of op scherp wil zetten, nee, dan snap je dat hij gewoon dom is, oliedom en met oogkleppen rondloopt.
Als zijn doelstellingen maar gehaald worden, daar is het hem om te doen, en als dat op dictatoriale wijze moet, dan moet dat maar, als het doden gaat kosten, dan moet dat maar, veel doden, onschuldige doden, dan moet dat maar, als het bloed door de straten gutst, so be it. Het lijkt of je Greta Thunberg hoort die ook raaskalt over het omverwerpen van het kapitalistische systeem.
Stalin..... Ik denk dat GroenLinks dit soort taal graag hoort.

Schoorsteenveger | 09-08-21 | 20:30

Geeft toch wel aan aan welke kant van het politieke spectrum je staat als je een massamoordenaar met 30 miljoen doden op zijn geweten bewondert.
Aan de andere kant zou Jozef Stalin wel raad geweten hebben met Vollenbroek en hem in het holst van de nacht laten verdwijnen door de geheime politie.

Osdorpertje | 09-08-21 | 20:30 | 1

Dat lijkt me sterk. Die Vollenbroek lijkt mij een rasopportunist. Die waait met alle winden mee zolang hij er maar beter van wordt.

jemagookniksmeer | 09-08-21 | 20:46

https://www.worldometers.info/world-population/

Current World Population
7,885,095,575
Today
Births today
327,601
Deaths today
137,535
Population Growth today
190,066
This year
Births this year
84,747,046
Deaths this year
35,578,841
Population Growth this year

Daar doelt meneer waarschijnlijk op. Maar of een Stalin dan nodig is...

Is dit nog nieuws? | 09-08-21 | 20:29 | 5

@Bibop | 09-08-21 | 20:33: of een groot deel van de mensheid inspuiten met een goedje waar ze op termijn onvruchtbaar van worden.
Wel een stuk vreedzamer dan zo'n oorlog.

jemagookniksmeer | 09-08-21 | 20:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Goedenavond allen,
Ik word echt " poepziek " van zulke lieden als dhr. ( met zijn ) Volgeschetenbroek.
Voor de zoveelst keer, wij mensen zijn geen Goden, klimaatverandering is er altijd geweest en zal altijd weer plaatsvinden, dus dat kunnen wij mensen ( nog ) niet veranderen.
Men verwart volgens mij, milieu met klimaat ?!
Milieu, daar kunnen wij mensen wel wat aan doen.
Voor de zoveelst keer ( zo lang ik leef, blijf ik dit hier sturen ), dit filmpje hieronder is volgens mij de echte oorzaak van de klimaatverandering ?!
En dat is veel ernstiger, serieus ernstig.
sdproducties.wordpress.com/2019/10/22...
Hieronder het filmpje, de moeite van het bekijken waard.
Kwart over twaalf...!!!
www.youtube.com/watch?v=RrcGQWeO3Jw

Bad - Casey | 09-08-21 | 20:29 | 2

Interessant verhaal. De wetenschap is inderdaad een zeer gesloten club waar afwijkende resultaten van wel degelijk goed uitgevoerde onderzoeken zeer gauw in de prullenbak belanden. Wat politici en wetenschappers ook beweren is dat 97% van de klimaatwetenschappers het met elkaar eens zijn dat CO2 uitstoot opwarming van de aarde veroorzaakt. Dat 97% resultaat is echter zwaar gemanipuleerd.

Old_Spice | 09-08-21 | 21:30

@Old_Spice | 09-08-21 | 21:30,
U heeft het dus bekeken, ik voel mij in deze soms een " Don Quichot ", maar elke persoon die dit heeft gezien, das 1 meer en dus altijd plus ;)
Waarvoor dank beste.

Bad - Casey | 09-08-21 | 21:50

Johan Volgeschetenbroek is een dildo. Hij heeft wel gelijk dat we de wereldbevolking moeten laten inkrimpen. Ik stel dan ook voor om te beginnen met het composteren van Johan Volgeschetenbroek.

Randall3.0 | 09-08-21 | 20:29 | 2

Randall3.0 | 09-08-21 | 20:29,
Tegelijk, hahaha.

Bad - Casey | 09-08-21 | 20:36

@Bad - Casey | 09-08-21 | 20:36:

Lol ;-)

Randall3.0 | 09-08-21 | 21:59

De kudde olifanten in de porseleinkast is de overbevolking. Niets daarover in de IPCC rapporten. Hadden we maar een keer een virus of zo dat de wereldbevolking halveert… oh wacht.

FordPrefect | 09-08-21 | 20:28

Iemand die Johan heet, verdient per definitie sceptis.
"Er is een mens geweest, een gezondene van God; zijn naam was Johannes. Hij kwam als getuige: hij moest getuigen van het licht, opdat allen door hem tot geloof zouden komen."

aflaatverkoper | 09-08-21 | 20:26 | 1

Was dat niet ene frits uit eindhoven met dat licht? Johannes was van de drie kraaien.

BenDeLier | 09-08-21 | 20:39

Geen enkel historisch besef deze halve zool in z’n banaan. Stalin de evenknie van Hitler verantwoordelijk voor 20miljoen+ doden.

zuurtjeregen | 09-08-21 | 20:24

Klimaatfascisme gaat nog heel groot worden

getergde kaasboer | 09-08-21 | 20:24

Het blijft toch een grappig kereltje, toch jammer dat hij hier in dit land de kans krijgt om zo gevaarlijk te zijn. Dat was onder het bewind van zijn vriend Stalin nooit gelukt!

Eminent | 09-08-21 | 20:24

Als hij werkelijk denkt dat wij weer een Stalin nodig hebben noem dan gelijk maar Adolf Hitler.
Beide heren deden niet voor elkaar onder.
Kleine nuance: Adolf hield vooral huis in het buitenland en Josef in eigen land.

leo de pejo | 09-08-21 | 20:23 | 2

Wellicht is zo’n oproep strafbaar,het insinueert massamoord,toch een paar graden erger dan “minder.minder,minder”,waarvoor een nobel man is veroordeeld.

Het Om gaat het vast en zeker onderzoeken.

Coolcalmcollected | 09-08-21 | 20:27

Mao...

Is dit nog nieuws? | 09-08-21 | 20:30

*huizenmarkt staat op instorten*

"In totaal lopen schattingen van het aantal mensen dat tijdens het bewind van Stalin een onnatuurlijke dood stierf uiteen van 9 miljoen tot 20 miljoen."

Bibop | 09-08-21 | 20:21

Stalin zette nog zwaar in op de ontwikkeling van de zware industrie. Niet zo milieuvriendelijk. Pol Pot liet alle wegen kapotmaken. Toen ik in 2003 in Cambodja was, waren de meeste snelwegen nog niet geasfalteerd. Waar wel asfalt was, zat de weg vol potholes. Dat zijn dingen die helpen.
Bedenk nog even dat de fractievoorzitter van GroenLinks in de Eerste Kamer nog geld ingezameld heeft voor GroenLinks.

Arnold Layne | 09-08-21 | 20:20 | 5

Pol Pot en potholes. Geinig.

Portnoy | 09-08-21 | 20:34

@Portnoy | 09-08-21 | 20:34: Ik moest lachen. Zag het voor me. Pol Pot smoking pot in a pothole.

Is dit nog nieuws? | 09-08-21 | 20:38

Pol Pot wilde een zelfvoorzienende agrarische staat.

Arachne | 10-08-21 | 00:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Goh, de combinatie Nijmegen en Stalin….. wat een verassing.
Meneer speelt eea via klimaat en milieu, maar is diep in z’n hart gewoon een hardcore communist.
Als je van Stalin en Pol Pot een stijve krijgt ben je compleet gestoord.
En dat zijn mensen die iets vinden van bijv. Trump of Baudet.
J.V. moet wel een heel naar mannetje zijn.

Ruimedenker | 09-08-21 | 20:20 | 3

Issie toch ook? Die vent kost de belastingbetaler heel wat pegels.

JB86 | 09-08-21 | 20:21

Zijn vrouw geeft yoga en ze zijn veganist.
Gezellige boel daar.

jaja | 09-08-21 | 20:23

Hij kreeg pas een hekel aan de Duitsers nadat ze vertrokken waren na overgave.

Coolcalmcollected | 09-08-21 | 20:31

"Government and UN press releases and summaries do not accurately reflect the reports themselves. (...) Distinguished climate experts (including report authors themselves) are embarrassed by some media portrayals of the science." - Steven E. Koonin in zijn boek Unsettled (2021).
Misleiden en bang maken van het publiek is heel groot geworden.

J.P.Drapeau | 09-08-21 | 20:19

Hij rijdt klimaatneutraal in zijn, dank zij de olieindustrie, gele carosserie van olie-derivaten auto. Hahaha

ceesreis | 09-08-21 | 20:19 | 1

Ja, die gele dildo is niet gemaakt van tofu.

jaja | 09-08-21 | 20:20

De heer Dzhugasvili, later bekend onder zijn artiestennaam Stalin, is naast Mao en op een eervolle derde plaats de heer Hitler, een van de grootste massamoordenaars die de wereld ooit gekend heeft. Een van de vrouwen van de kameraden die in het Kremlin bij hem woonde had mooiere rozen dan hij. Volgende dag afgevoerde naar de Gulag. Mooi verhaal is dat er in de jaren 80 een speelfilm over zijn leven zou worden gemaakt. Men zocht dubbelgangers. Er was er 1 die sprekend leek! Film nooit gemaakt maar het gebalsemde lijk van Stalin, dat een beetje mottig was geworden, lag er opeens weer fris en fruitig bij in het Mausoleum.

austinhealey | 09-08-21 | 20:18 | 1

We hebben ghengis khan nodig. Dat scheelt voor t milieu

brawler | 09-08-21 | 20:18

Ah, het grote goed. Alles in de naam van het heilige collectief en wie er wat vindt is een kapitalistische egoïst. Mannetjes zoals deze engnek missen ergens een stukje besef over mensenrechten wat anderen soms wel hebben. Kom, hoe heet het ook alweer?

Oh ja, de rechten van het individu. Het recht om nee te zeggen, het recht om eigen keuzes te maken, het recht om dissident te zijn. Dat is iets wezenlijk anders dan groepsrechten. De fout die alle totalitair angehauchten maken.

Dat maakt Johan allemaal niks uit. Ieder zijn of haar plek is al bepaald aan de hand van zijn simplistische visie, te weten als onderburger die alleen hoeft te volgen. Als socialisten zoals Johan het ooit voor het zeggen krijgen, dan kun je maar beter stevig bewapend zijn.

BenBinnen | 09-08-21 | 20:18

In Nijmegen heeft iedereen een teringhekel aan hem. Denkt dat hij overal voorrang heeft met zijn banaan.

Deksmaat | 09-08-21 | 20:18

Hoe linkser, hoe blauwer de walm uit de uitlaat.

Zuurteregelaar | 09-08-21 | 20:17

Hij heeft gelijk, maar niet zoals hij denkt:
NL klaarmaken voor veranderend klimaat en iedereen bek houden.
6 keencentrales en iedereen bek houden.
We blijven aan het gas en iedereen bek houden.
We gaan gewoon huizen bouwen en iedereen bek houden.

TheBigKirth | 09-08-21 | 20:16

De achterlijkheid en de idioterie regeert. Meerdere keren per dag blootgelegd.
Vind het wel weer best voor vandaag.
Wltrst.

reservebelgië | 09-08-21 | 20:16

Pol Pot had ook een systematische aanpak.

Glasgow Argus | 09-08-21 | 20:15 | 1

Mao had ook hele vooruitstrevende ideetjes.

Dezenaamhier | 09-08-21 | 21:12

Overbevolking. Je mag niet eens sterven.

Is dit nog nieuws? | 09-08-21 | 20:15 | 5

Inderdaad je bent zelfs geen baas meer over je eigen leven.

Tommi | 09-08-21 | 20:22

Ga je gang.

Transgender-Airlines | 09-08-21 | 20:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is vuig dat ze het momentum van een breed uitgemeten bosbrand en wat wateroverlast misbruiken om een nog niet af rapport eerder te publiceren nu de wind mee is.

En dan Wilders een opportunist noemen. Hypocrisie mag niet meer benoemd maar dat hoeft ook haast niet, het is overal.

Joffri | 09-08-21 | 20:14

Hij is een intelligente man met te radicale ideeën. Maar het moet niet kunnen dat hij het hele milieubeleid bij de rechter kan afdwingen

thanseeuwen | 09-08-21 | 20:13 | 3

Natura 2000. Heeft hij dat ingesteld? Natura 2000 was een booby trap, ontworpen om af te gaan. Er hoefde maar 1 persoon even tegen aan te trappen en het hele stikstofgeboekhoudkaartenhuis viel ineen. Het gaat niet om deze man. Wie zit er achter natura 2000? Wat willen zij ermee bereiken? Ik kan je 1 ding vertellen: niet natuurbehoud.

Rest In Privacy | 09-08-21 | 20:19

@Sitting_targets | 09-08-21 | 20:19: Het toont feilloos aan dat ze in Den Haag absoluut _geen idee_ hebben onder welke wetten ze hun pootje zetten. En dan ons te stom achten voor een referendum.

Vanilla | 09-08-21 | 21:39

Johan is een linkse activist die in een kast van een huis woont.
En dat heeft hij niet gekraakt.

jaja | 09-08-21 | 20:13

Mooi, zo'n typisch lid van de sprinkhanen generatie, nu in de herfst van zijn leven een beetje procederen om te kunnen deugen en het voor iedereen _nog_ kutter te maken. Zum kotzen.

Vanilla | 09-08-21 | 20:13 | 6

Waarschijnlijk is nog het ergste dat ze ook nog echt overtuigd zijn van hun goede bedoelingen. De weg naar de hel ligt geplaveid met goede bedoelingen...

Vanilla | 09-08-21 | 21:37

@Vanilla | 09-08-21 | 21:37:
Ik weet wel zeker dat dat zo is.
Het probleem van deze mensen is dat ze zo gedreven zijn en overtuigd van hun gelijk dat ze niet meer rationeel kunnen denken.
Zij hebben gelijk en anderen met een andere mening hebben per definitie ongelijk.

jaja | 09-08-21 | 21:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Zooo, tyfusleider! 5 euro?? Op je muil, gauw!!

Gumush | 09-08-21 | 20:13

'Vollenbroek' is ook weer zo'n geweldige naam. 'Waarom loop je zo raar? Heb je soms in je broek gescheten?" (Warren Beatty in 'McCabe and Mrs. Miller')

Naadblaffer | 09-08-21 | 20:12

Als je niet meedoet aan kapitalisme ga je heel misschien dood van de honger
als je niet meedoet met het communisme sterf je door een kogel.
Kies maar!

Trouwens, ze moeten iedereen die in zo’n overdekte ligfiets rijdt naar een gulag in Magadan sturen.

Transgender-Airlines | 09-08-21 | 20:11

Moet veel reaguurders toch aanspreken, die houden van een sterke leider.

Capt. Iglo | 09-08-21 | 20:09 | 2

Oh, vertel. Volgens mij weten reaguurders alles beter. Waar hebben die een sterke leider voor nodig?

BenBinnen | 09-08-21 | 20:13

Meer actieve stikstof zorgt voor meer groei van de vegetatie, en dat betekent meer opname van CO2. Kom op boeren, laat die koeien en varkens alles onderschijten, voor het klimaat!

Rest In Privacy | 09-08-21 | 20:08

Stalin?
Die heeft meer doden op zijn geweten dan Hitler.

de honden blaffen... | 09-08-21 | 20:08

Jaja, Die Johan. Na de oorlog als boomer geboren, alle goede tijden hier meegemaakt. Salarisverhoging op verhoging. En nu aan het eind van zijn leven gaat hij ons vertellen wat we verkeerd doen. Dingetje rozenwater.

AdPatat1960 | 09-08-21 | 20:07

Johan zou kunnen stoppen met ademhalen, dan is de eerste stap gezet met het reduceren van stikstof.

eentweehuppekee | 09-08-21 | 20:07

Je ziet het al aan de kop. Zo'n salonsocialistische boomer die vroeger CPN stemde in een tijd dat hij met een beetje doorlezen wel kennis had kunnen nemen van de Goelag Archipel. Geilen stiekem altijd op despoten, hebben ergens nog een Leninbuste staan. Spannend enzo. Maar waarom wordt zo'n warrige zweefsok uitgenodigd op het podium? Dan noemt ie bankierszoontje Macron als iemand die wel door kan pakken, Rutte niet omdat die geen kinderen heeft... Macron heeft ze evenmin, Vollensok.

kapoerewiet | 09-08-21 | 20:06 | 3

Wordt het niet tijd dat we als geen stijlers actie gaan voeren en een fonds/ verleniging oprichten voor klimaat waarheid,donaties doen en echte wetenschappers aan het woord laten en gaan actie voeren.

De NPO voert een linkse klimaat campagne,wordt tijd voor tegen geluid.

Coolcalmcollected | 09-08-21 | 20:10

@Coolcalmcollected | 09-08-21 | 20:10:
U klinkt niet zo Cool en calm... Watskebeurt?

En wat is een verleniging? Klinkt niet eens als een velleniging of een verlenging.....

WasHetMaarMakkelijk | 09-08-21 | 20:16

Een nutteloze idioot.

inCol | 09-08-21 | 20:06 | 1

Met zoveel producenten die een grote productiviteit kennen, is er nou eenmaal niet door iedereen iets nuttigs te producerem voor de kost.

Neuth | 09-08-21 | 20:27

Stalin.... een vd grootste massamoordenaars aller tijden. Gezellige gast was dat.

Diederik_Ezel | 09-08-21 | 20:05

Ik heb diep respect voor Johan Vollenbroek.

Baardvansinterklaas | 09-08-21 | 20:05 | 2

Johan Vlemmix bedoel je?

Lorejas | 09-08-21 | 20:06

Ik heb diep respect voor zijn broek.

Rest In Privacy | 09-08-21 | 20:13

Hij heeft wel lange termijn visie dat kun je hem niet verwijten nu Rutte nog....

Smoelensmid | 09-08-21 | 20:05 | 2

Rutte acteert zuiver op de lange termijn visie van een ander.

Joffri | 09-08-21 | 20:11

De slogan 'een beter milieu begint bij jezelf' komt naar bovenborrelen. Als vollenbroek zich gespecialiseerd heeft in hara-kiri, gaat John de mol opzoek naar de nieuwe stalin deal?

Incitatus | 09-08-21 | 22:57

Niet doen!
Geen aandacht geven aan deze engerd!

jaja | 09-08-21 | 20:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland