'Critical Race Theory' nieuwe norm basisonderwijs
Van Kindergarten tot de drempel van de middelbare school wordt racistische theorie nieuw beleid
Eerder vandaag zagen we de vaderlandse wiskunde woke worden (want 1 + 1 moet dringend dekoloniseren) en om te voorkomen dat mensen kunnen gaan denken dat het incidenteel of uitzonderlijk is, moeten we toch de blik weer even westwaarts werpen, waar onze Tabula Rasa al lang geen onbeschreven blad van blanke onschuld meer is. CRT-watcher Chris Rufo (hier eerder aangehaald) meldt dat Amerikaanse grootste lerarenbond, de National Education Association (NEA), de racistisch-marxistische critical race theory gaat invoeren in 14,000 schooldistricten in alle 50 staten en heeft dat zelfs tot #1 prioriteit verheven. America’s slow societal suicide starts in K-12 schools. Op lageres scholen dus. Van peuterspeelzaal tot basisschool gaan kindjes leren dat blanken slecht zijn, het vrije westen verderfelijk is, dat vooruitgang in bloed is gedrenkt en dat anderen beoordelen op gender en huidskleur de nieuwe norm wordt.
Donald Trump had de racistische rassenleer, die uitgaat van schuld, erfzonde en de sfeerverziekende filosofie dat alle niet-blanken per definitie slachtoffers van onderdrukking zijn, verboden in publieke instellingen. Maar er zit inmiddels een slappe seniel in het Witte Huis, dus valse schuldgevoelens zijn weer terug in de maatschappelijke mode. In de afgelopen maanden zien we steeds meer beelden opduiken van ouders die op schoolbestuursvergaderingen opstaan tegen lesmateriaal waarmee hun kroost leert dat een blanke huidskleur een sociaal construct is die per definitie tot racistische uitkomsten leidt. Polls en peilingen wijzen uit dat een (ruime) meerderheid van de Amerikanen CRT verwerpt. Dat is hoopvol. Deze NEA-verklaring laat daarentegen zien dat het risico op rassenleer in het onderwijs nog levensgroot is. En u weet: Onze Universiteiten, "progressieve" politici, de meeste omroepen en de doodgesubsidieerde cultuursector kijken allemaal naar Amerika om te zien waar ze hun maatschappelijk bedorven mosterd moeten halen.
Na de breek nog wat hoopvolle tegengeluiden uit Amerikaanse school board meetings. Want het voordeel van Amerika is, dat ouders en burgers daar directe invloed op hebben. En de boodschap is, ook in dit land: sta op tegen de woke waanzin. Racisme is retorisch niet sterk genoeg om mensen op de knieën te redeneren, tenzij je er zelf vrijwillig voor knielt. Don't do it.
Social
9-jarige begrijpt het begrip 'meten met 2 maten'
Moeder met dik Jew Yorks accent gaat los
Bezorgde moeder legt het wat kalmer uit
Volle zaal vol ouders in verzet tegen CRT
Social
Reaguursels
InloggenAls je vijf mensen vraagt "hoeveel is 6 x 6" en de eerste vier zeggen "35", dan zal de vijfde hoogstwaarschijnlijk óók 35 zeggen. Er zijn afgelopen decennia vele duizenden van dit soort testjes uitgevoerd, waarbij enkele geïnstrueerde acteurs het gedrag van proefpersonen effectief konden beïnvloeden.
Dat gaat zelfs op bij minder onschuldige proefjes. Een acteur die voor een druk station een beroerte nadoet wordt door vele tientallen mensen genegeerd. Puur omdat de dichtst bij zijnde acteurs dat ook doen. Pas als één eigenwijs iemand ingrijpt komen meer mensen helpen.
Vandaar dat dictatoriale personen, bewegingen en regimes hun terreur altijd als eerste richten tegen die eigenwijze dwarsliggers. Als die monddood zijn zwijgt de rest ook.
Mensen zijn kuddedieren, zeker onder vreemden willen we niet opvallen. Ook zogenaamd alternatievelingen die zichzelf "tegendraads en eigenwijs" noemen zullen in hun eigen bubbel geen standpunten verkondigen die in die bubbel slecht vallen.
Het is omdat we ons zo snel aan onze groep aanpassen dat we in zo'n bubbel razendsnel kunnen radicaliseren. Als iedereen hetzelfde zegt zonder tegengas te krijgen dan worden de conclusies steeds extremer. Het wordt daardoor ook steeds moeilijker om nuances in te brengen. Onderzoek naar de terreurbeweging RAF gaf aan dat die verwende studentjes in relatief korte tijd tot steeds extremer geweld bereid bleken.
Stel je nu eens voor dat we een heel land in zo'n RAF-bubbel brengen. Dat alle politiek, media, onderwijs, kunsten en zelfs wetenschappen dezelfde mening uitdragen. Zou dat nog risico's met zich meebrengen?
Hoe liep dat alle vorige keren eigenlijk af?
Niet zo best volgens mij. Maar we gaan echt die kant op en we zijn al veel dieper gezonken dan velen beseffen. Zie bovenstaand voorbeeld; CRT stelt dus serieus dat mensen uitsluitend op basis van hun huidskleur beoordeeld, beloond of bestraft mogen worden. Dat is best een extreem standpunt, toch?
Maar er is nauwelijks ophef. Er is geen tegengas vanuit gevestigde politiek, media, onderwijs, kunsten en wetenschappen.
Erger nog; wie kritiek heeft op CRT wordt zelf ontslagen, gecensureerd, geïntimideerd en erger.
De "acteurs" roepen allemaal dat raciale haat deugt. Dat 6 x 6 = 35.
Dus de "proefpersonen" die we maatschappij noemen zullen vanzelf volgen.
Want er is geen ophef, we accepteren de waanzinnigste slogans van die acteurs;
- Mensen uitsluitend op huidskleur beoordelen heet nu "antiracisme".
- Alle oerbossen versnipperen en verbranden heet nu "klimaatbeleid".
- Wereldwijd holocaust prediken heet nu "antizionisme, = antiracisme".
- Overal ter wereld willekeurige joden afslachten "legitiem verzet tegen Israël".
- Etc.
En op wat "extreemrechtse tokkies" na kijkt niemand hier van dus op.
Kunne die kknazi's van de CRT niet n keer een plaatje van Snoop Dogg aanzetten en zich realiseren waarom de zwarte cultuur minder succesvol is?
"Eerder vandaag zagen we de vaderlandse wiskunde woke worden" wat dus onzin was. Er stond aan het begin van het hoofdstuk over kwadratische verbanden (dus ook parabolen), die grotendeels contextloos wordt geoefend zoals het hoort met afsluitend wat contextopgaven, een foto van een parabolische gevormde solar-cooker geleverd door een hulporganisatie. Niets woke aan maar ook verder helemaal niets mis mee. Het is zelfs gericht op zelfredzaamheid m.b.t. basale levensvoorwaarden die werkelijk een fundament kunnen vormen voor verdere ontwikkeling. Helemaal triest omdat er wél goede voorbeelden zijn van ook mijns inziens kwalijke woke-invloeden op onze scholen. Zoals het zogenaamde lesprogramma "Golden Cage" wat wijdverbreid binnen ons voortgezet onderwijs ruimte krijgt. Het links-extremistische maar ook racistische (want anti-blank) BLM wordt geprezen naast een verhaal over via generaties doorgegeven "wit superioriteitsdenken". Geef daar eens aandacht aan dan heb je tenminste een punt.
Wat een held die man in het filmpje! En zoals hij staan er steeds meer ouders op tegen deze enge vorm van onderwijs.
Critical race industry. Zolang je blijft wijzen op verschillen die er niet zijn ,kun je gesubsidieerd slachtoffertje spelen.
"Sesamstratificatie" van de samenleving.
Werkgevers bereiden zich alvast voor... ;-)
dilbert.com/strip/2021-07-05
Vraagje: Het gaat in de discussie kennelijk om witte en zwarte mensen. Is er iemand die kan verklaren waarom mensen wit of zwart zijn? Worden ze zo geboren? Ik vraag dit voor een vriend.
Is een sociaal construct, net als gender.
"Critical Race Theory" zo heet het eerste boek van de hand van Max Verstappen ook.
Vertel ons nog eens hoe dit wel over waait en dat Rudy Giulliani het echte gevaar is?
Gaat wel over. Paniekaanvallen om niks. CRT wordt nergens in ons land verplichte kost. Nog in geen honderd jaar. En afgezien daarvan, een beetje gezonde discussie over slavernij en de oorzaken van de verdeling van welvaart in de wereld kan helemaal geen kwaad. Daar kan nog allerlei onverwachts uit komen. Mogelijk zelfs dat het helemaal niet per definitie de schuld is van de witmang.
@Beste_Landgenoten | 05-07-21 | 13:43:
Ja, want de 20e eeuw hebben laten zien dat zodra waanzin zoals communisme, stalinisme, naziisme en maoisme gewoon over waait, geen centje pijn. Komt goed hoor. BL zegt het, en hij liegt nooit, volgens BL.
All i hear is, I, I, I, I,I
Wat jammer dat de problematiek zich richt op verschil in kleur terwijl het echte pijnpunt het verschil in geloof zou kunnen zijn.
Of het gebrek aan vergevingsgezindheid waar we allemaal aan lijden?
De racisten van nu zijn de anti-racisten van gister.
'Say it loud, I'm black and I'm proud.'
Say it not so loud, I'm white so I'm racist.'
Hoeveel zwarte bullshit kan iemand eruit gooien? Genoeg om de hele samenleving onder te schijten?
Komt allemaal overwaaien uit de VS. Niet te harden.
En wordt met een komende vdd66glpvda-coalitie, ook de toon van de dag in NL
Critical race is de gele trui behouden of F1 kampioen worden. De rest, zeker theoretische ellende, is racisme opruiende onzin.
The White Man Will Keep You Down. Zo denken zij.
Gemakkelijk toch? Zo hoef je je eigen persoonlijke falen niet onder ogen te zien en leg je de schuld hiervoor bij een ander of bij het 'systemisch racisme'. Je krijgt er zelfs nog aandacht en geld bij.
Netflix is hierbij een gevaarlijke propagandamachine. Alle blanken zijn nazi's, neo-nazis, KKK, serial killers, racisten, homohaters, verkrachters. Alle zwarten zijn onschuldige helden, sport/muziek legendes.
Af en toe ook een neutrale film of serie om de indoctrinatie te verhullen.
Kijk zelf en huiver.
Netflix vervult wel een beetje vervelende voortrekkersrol hierin idd.
Het lijkt de NPO wel.
Dus dan maar geen Nepflix abonnent. Mij niet bellen.
Het lijkt mij dat er nieuwe vorm van fascisme aan het opkomen is. Misplaatste superioriteitsgevoelens, kliekvorming, segregatie, wij-zij houding, burgeroorlog.
Of komt dit doordat we zo rijk zijn en zoveel vrije tijd hebben dat we ons niet alleen meer met ons bestaan bezig hoeven te houden, maar tijd, geld en ruimte hebben voor dit soort waanzin?
Nee, een aantal heeft die tijd, geld en ruimte juist niet maar wil daar wel onvoorwaardelijk aanspraak op maken.
Het grootste deel van de hedendaagse bevolking heeft een zinloze bullshit job (David Graeber) of verricht met hun werk slechts surrogaatactiviteiten (Ted Kaczinsky). Dit kweekt én wrok én heel veel (verborgen) vrije tijd. Zie hier de ingrediënten voor de explosieve cocktail die momenteel gemengd wordt.
Ben ik nou de enige die de vergelijking met Duitsland 1933 ziet . CRT is toch niets anders dan : "Het gaat jullie slecht en dat komt door hun".
@Henk1955 | 05-07-21 | 10:21: U bent bekend met de afbeelding van een slang met zn eigen staart in de bek?
@D-Fens_1963 | 05-07-21 | 10:41: Jawel, CRT gaat wel voorbij, de vraag is ten koste van wat? De Neurenbergse rassenwetten uit 1933 zijn ook voorbij, maar de ellende die daarop volgde was toen niet te voorzien.
"Of komt dit doordat we zo rijk zijn en zoveel vrije tijd hebben dat we ons niet alleen meer met ons bestaan bezig hoeven te houden, maar tijd, geld en ruimte hebben voor dit soort waanzin?"
Ja.
Kijk maar eens goed naar elke (poging tot) revolutie in de wereldgeschiedenis. Elke werd in gang gezet door een middenklasse, veelal kinderen van gegoede burgers die tijd en geld hadden om na te denken over hun perfecte wereld. Wellicht wisten zij dan vervolgens het plebs mee op te zwepen in hun drang naar verandering (vaak ook niet), meestal vormden zij dan de harde kern, en altijd vormden zij de enforcers van de terreur die volgde.
Een herhaling maar nogsteeds super relevant
De polarisatie agenda is flink op stoom.
Merk aan mijzelf dat ik een gruwelijke hekel begin te krijgen aan alles wat niet blank is. Moslims met hun eeuwige slachtofferschap, maar hier wél de boel op stelten zetten.
Zwarten waar je eerst niks van hoorde, die nu zichzelf een slachtoffer voelen van de blanke man.
Inwoners waarvan ik vroeger dacht die mensen moeten geholpen worden vind ik nu uitvreters die de woningen van onze jeugd inpikken en na 5 jaar nogsteeds niet werken en gratis een nieuwe inboedel krijgen.
Diversiteit geneuzel met slavernij museum, zwarte piet weg, alles wat een kleur heeft weg en zelfs een eigen omroep omdat men zo zielig is.
Nee, ik ben geen racist. Ik ben een tot racist gemaakte.
Bedankt woke! Met je inclusief gelul.
Ik ervaar hetzelfde. Ophitsing en "Après moi le déluge".
Zo gaat het. Ze hebben goed naar sesamstraat gekeken. De aflevering waar Ernie de vrolijke Bert vraagt waarom ie zo boos is. Na 5x ontkennen dat ie boos is, wordt ie nogal boos, omdat Ernie maar blijft vragen waarom ie zo boos is. Tot Bert zo goed als ontploft om maar duidelijk te krijgen dat ie niet boos is, waarop Ernie antwoordt: 'Ik wist niet dat je kwaad werd, Bert'.
Racistgemaakte, aardige term. Houden we die erin?
Dit is een kans voor private scholen in de USA.
Als het allemaal zo beroerd, racistisch en slecht is, dan zouden ze ook met woke-airlines kunnen migreren naar Afrika, waar het allemaal beter is....
Zullen ze vast wel willen doen na schuld betalingen. Vervolgens kunnen ze dan in Afrika als groot grond bezitter een hoop Afrikanen aan het werk zetten.
Dat eerste filmpje proberen te kijken maar binnen 10 sec gaat het over "Biden's so-called inauguration". Dat kind is dus geïndoctrineerd met samenzweringtheorieën dat Biden niet gewonnen zou hebben. Nogal een slecht argument tegen indoctrinatie, dus.
Vervang 'Biden's so-called inauguration' met 'Russian collusion' en dan vond je haar ongetwijfeld een voorbeeld voor de jeugd betreffende kritisch denken.
Als je kinderen massaal gaat leren dat een bevolkingsgroep het kwaad is dan staat de uitkomst eigenlijk al vast. Helemaal wanneer de bevolkingsgroep in kwestie straks een minderheid is.
Ik ben benieuwd wat het symbool wordt van deze woke-jugend.
Dat krijg je als je nietsnutten in de samenleving laat geloven dat ze ook een wezenlijke bijdrage leveren met hun, uit verveling ontstane theorie die aan alle kanten rammelt.
Hopelijk waait die historische onzin niet over naar Europa.
In drie... twee... bij1....
bedoel je hysterische, trouwens er woedt al van alles op de universiteiten hier en dat gaat heel ver, hoog tijd voor andere machtshebbers en wel direct
Proud to be white.
Laten we nou niet doen alsof blank zijn echt een prestatie is.
@John McClane | 05-07-21 | 08:10: IS het wel tegenwoordig. Dat gezeur wat we over ons heen krijgen, dag in, dag uit. Nog afgezien van alle functies die vanwege positieve discriminatie aan onse neus voorbijgaan.
@John McClane | 05-07-21 | 08:10: Beide kanten stoppen met die kleurtjes bullshit .
De Woke Revolution will eat it's own children. Zoals elke revolutie. Het is al een beetje begonnen. Er was laatst 1 of ander absurd individu (beroep : Instagram "ster" en influencer) die zich tegenwoordig "identificeert" als "non-binaire Koreaan" en zijn/haar/hets rare duckface snuit (met "rubber bootje op je bek geplakt" formaat botox lippen) nog maar eens verder te verfraaien door zich d.m.v. plastische chirurgie Aziatische gelaatstrekken aan te laten meten. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
"Als je transseksueel kan zijn, kan je ook trans-raciaal zijn !" Maar daar denkt de woke "gemeenschap" toch heel anders over. Die werden meteen helemaal woest en gingen totaal door het lint wegens "cultural appropriation". Toen heeft die non-binaire pseudo-Koreaan (freak) onomwonden "the war against woke" uitgeroepen, en noemt de wokies weer racisten, omdat hij nu eindelijk het ras heeft dat hij altijd al wenste !
Het is allemaal totaal absurd. Ze hebben het er maar druk mee. Misschien moet hij eerst zijn hele lichaam geel laten tatoueren ofzo. Weet ik veel. Ze doen maar.
Dat hele woke gedoe doet meer kwaad dan goed. Waar vroeger elke zwarte (ik wil niet zo denken maar ben er zo ondertussen weer toe gedwongen) het voordeel van de twijfel had moet deze tegenwoordig bewijzen dat deze niet tot die mafklappers behoort.
De situatie in America is onvergelijkbaar met die in Nederland. Wij hadden geen slavernij hoogstens uitbuiting en kinderarbeid. Toch flikt Halsema het om excuus aan te bieden voor slavenhandel. Zij maakt zich schuldig aan racisme door de scheiding te maken tussen Surinamers en Nederlanders. Er wonen nauwelijks Surinamers in Nederland. Heel de Bijlmer heeft een Nederlands paspoort en zijn gewoon Nederlander. (dus net zo schuldig als ik als blanke Nederlander) Het enige excuus dat gepast zou zijn zou gemaakt moeten worden aan Suriname. Die staat heeft al vele miljarden gekregen aan hulp in allerlei vormen. 10.000 € per inwoner. Buiten allerlei andere subsidie potjes. Mijn voorstel is dat de langst zittende president in Suriname Bouterse uitgenodigd wordt hier de welgemeende excuses in ontvangst te nemen en tevens het nieuwe slavernij museum te openen. Uiteraard worden vervoer en verblijfskosten in eerste klas accomodatie voor 20 jaar door ons volledig vergoed. Deal?
Wij hadden zeker wel slavernij in de koloniën. We waren ook de grootste handelaars in slaven.
@Graftak | 05-07-21 | 07:00: wij?
@Graftak | 05-07-21 | 07:00: Jazeker.
En nee, geenszins.
@Graftak | 05-07-21 | 07:00: Dat laatste is echt onzin. De grootste trans-Atlantische slavenverschepers waren de Portugezen (4 miljoen), gevolgd door Engeland (3 miljoen), Frankrijk (1,3 miljoen). Nederland staat op de door mij geraadpleegde bronnen op plaats 4 met naar schatting een half miljoen mensen.
Interessant is dat de Europeanen niet begrepen waarom de Afrikanen hun eigen mensen gingen vangen, tot slaaf maakten en verkochten. De Afrikanen die dat deden, beschouwden die slaven echter niet als "hun eigen mensen". Hun zwartheid als identiteit of kenmerk van "verschil" was een preoccupatie van de Europeanen, niet van de Afrikanen zelf. Er was geen collectief gevoel van Afrikaans zijn. De Afrikaanse mensenhandelaars voelden geen verplichting om "hun mensen" te beschermen omdat ze die tot slaaf gemaakte Afrikanen simpelweg niet als "hun eigen mensen" of gelijken beschouwden.
@Graftak | 05-07-21 | 07:00: Beter lezen. Wij hadden in Nederland geen slavernij, was bij wet verboden. Wel in Amerika. (de koloniën) Slavernij was geen uniek Nederlands probleem maar een wereldwijd probleem.
Ik heb thuis heel veel witgoed dat schoonmaakt. En heel veel bruingoed dat alleen maar het woord Nigga in de rondte strooit. Hoe moet ik daar mee omgaan met CRT? Moet ik dan mijn was in de bruingoed flikkeren en luisteren naar mijn witgoed? Ik snap het niet meer. Want dat wordt een bende.
Constateeert dat negertjes niet net zo slim willen worden als blanken en daarom maar blank lesmateriaal verbieden en gaat verder met de orde van de dag.
Ze zijn nog steeds aan het uitrusten van de slavernij.
Ik ken de situatie in de VS niet goed, maar die onderwijsbonden lijken me er heel gevaarlijke standpunten op na te houden.
Ik weet wel, o.a. uit persoonlijke ervaring, dat de AOB (de grootste onderwijsvakbond in Nederland) de naam vakbond eigenlijk niet verdient.
Het was vanavond geen weer voor een blanke, dat wilde ik graag nog even toevoegen.
Wat lul je nou. Dit is typisch blank Hollands weer
@davidhasseltoff | 04-07-21 | 23:05: Vuile blanke, sorry witte, racist .
No need to panic folks! Dit hele woke probleem gaat zich vanzelf oplossen door middel van of enorme segregatie: Je zult zien dat er juist weer zuilen zullen gaan ontstaan, mensen hebben behoefte aan cohesie en sociale binding. OF en dat is denk ik het meest waarschijnlijke de meeste mensen zullen in de praktijk er geen biet om geven behalve de nono's die niets kunnen en als kleine kinderen lopen te blèren. Maar dit zijn niet de lui die de nobelprijs gaat winnen.
Ja maar je ziet nu toch dat ze toch al in universiteiten doorgedrongen zijn, en die qouta op TU Eindhoven dan?? Klopt dat is debiel, maar wokies graven hun eigen graf aangezien de mensen die wat kunnen altijd wel een antwoord weten te vinden. Wokies zijn nu niet de meest slimste soort op aarde. Ze kunnen traineren, krijsen, drammen maar uiteindelijk ben je ze met een beetje intelligentie altijd te slim af. Bijvoorbeeld:
1. Je kind(eren) als je die hebt uitsluitend naar categoriale gymnasia sturen, mocht dat niet voldoende zijn, privéles geven of laten geven.
2. Wokies zullen niet de bestuurders van grote corporates worden zoals Shell, Ahold, etc. Simpelweg omdat ze niet de capaciteit daarvoor hebben.
3. Wokies vind je over het algemeen toch alleen op kansloze studies dus de kans dat je er iets mee moet is vrij klein. Tenzij jezelf een kansloze studie volgt natuurlijk maar meestal zit je dan niet op GS.
Dus vooral geen aandacht aan besteden, doorgaan met je leven en vooral NIET aan goede doelen geven.
Ik zou er niet te veel op vertrouwen. Er zijn voorbeelden zat, in het verleden (Sovjet Unie) en het heden (Zuid-Afrika) dat de grootste domoren de absolute macht krijgen en die heel lang weten te houden.
Je hoeft geen nobelprijs te winnen, maar een nono die blèèrt dat hem onrecht is aangedaan kan best een leuke inkomen bij elkaar knokken voor de rechter. Dat is overigens ook hoe die nono's alsnog directeur worden bij Hell of Ahold: gewoon een quotum bijelkaar blèren en jezelf als kandidaat naar voren shuiven.
Wokism heeft geen schijn van kans, maar dta zal het er niet van weer houden zoveel mogelijk blanke mannen mee te trekken in z'n val... en dan maar hopen dat wanneer de rook optrekt, China reeds aan de EU grenst...
Dergelijke disruptieve groepen hbbn ook in de recente geschiedenis anders toch aardig wat mensenlevens gekost. Kijk naar nazi Duitsland, de Sovjet unie en IS. Dat laat ik mijn kinderen toch grg bespaard. Dus neen, u denkt er wat mij betreft te nonchalant en te lichtzinnig over.
Voor posities waarin je daadwerkelijk iets moet kunnen zijn wokies inderdaad volledig ongeschikt, daarom wurmen ze zich allemaal in bijvoorbeeld Human Resource departementen en andere machtsposities, en gebruiken dat om geloofsgenoten binnen te loodsen. Of ze gebruiken tactieken die doen denken aan wat de maffia "protectiegeld" noemen: dreigen met racisme-schandpaal tenzij er een "diversiteitsofficier" voor 2-3x modaal salaris aangesteld wordt.
Je vergeet te vermelden dat bedrijven heel erg meedoen met het woke gebeuren om een sociaal wit voetje te halen.
Dit houdt ondermeer in dat ze veel mensen aannemen op basis van identiteit en niet kwaliteit.
Ook dat er bij interne training CRT wordt gedoceerd, “be less white” van Coca Cola bijvoorbeeld.
Laat alle blanken een paar stappen terug doen, en geef alles wat nu roeptoetert de leiding.
Binnen 2 jaar is alles weer bij het ouden, als subsidies niet opgebracht kunnen worden. Uitvindingen niet meer gedaan worden en huizen niet meer gebouwd.
Oh ja, en wie betaald de uitkeringen ?
Al dat nieuwe import volk ?
Wat zal politiek correct geneuzel snel verdwijnen
Of we verhuizen massaal naar Afrika.
In tien jaar volgen ze de blanke man als de fameuze rattenvanger.
Daar zijn voorbeelden genoeg van in Afrika. Zimbabwe, Ghana (bekend van Akwasi en Airfryer), Zuid Afrika tegenwoordig ook. En dat gaat daar allemaal niet zo geweldig, zacht uitgedrukt.
Ik vrees voor mijn kind dat over een jaar of twee jaar school moet. Als dit zo doorgaat wordt de privéschool nog eens heel groot in Nederland en gaan we terug naar de verzuiling. Alleen dan niet op basis van religie, maar op basis van politieke voorkeur.
History repeating. Weet je in welk land bijna 100 jaar geleden ook ras en afkomst belangrijker was dan de persoon of zijn capaciteiten?
Zo ongeveer elk land op de hele wereld?
Liberia?
En het bizarre is, u en ik betalen al die onzin en die onzinnigen die daar de hele dag mee bezig zijn. En er is he-le-maal niets dat u en ik er aan blijkrn te kunnen doen... bizar toch?
De maatschappij en de natie eerst van binnenuit uithollen, zodat deze later gemakkelijker van buitenaf in elkaar gegooid kan worden. Nederland, wordt wakker voor het te laat is.
Oude tijden herleven in de States: toen jaagden ze op 'communisten', nu op blanken.
Binnenkort hier. Tof vooruirzicht, groepen kinderen die elkaar leren te haten en getraind worden om (delen van) de wereld om zich heen als vijandig te zien. Goh, waar kennen we dat ook alweer van?
De eerste tekenen zie je hier al.
@Bataafje | 04-07-21 | 22:27:
Yup, hitlerjugend in spe, het worden interessante tijden.
@Bataafje | 04-07-21 | 22:27: Wat mij betreftmoeten we dit soort onzin net zo hard aanpakken als dat gebeuren met de Avatar cult.
Leraren zijn bang dat er een 'Bret Weinsteintje' met ze gedaan wordt als ze niet meewerken. Een meer dan reëel scenario.
www.youtube.com/watch?v=udc1gLW8u6g
Is het lerarenprobleem opgelost als er helemaal niemand meer leraar wil worden? Als er geen leraren meer werken dan is de werkdruk in ieder geval nul, en ook niemand meer die klaagt over het salaris.
Stop the world, I want to get of.
off.
7 jarige Amerikaan:
"It don´t matter what color people are."
Groot respect voor z'n vader, die de kennismaakwereld van zijn zoon niet doet voorbederven. We weten dat kortzichtigen oordelen op onzinpunten.
Kleur is een cosmetisch aspect van een grotere stam-identiteit, waar verhaal en geschiedenis aan vastzit. En dit is wel belangrijk; geen samenleven zonder kennismaken.
Als je die trechterbeker een beetje hamoneus wil ikebana-en moet je zorgen dat ieder takje mooi tot recht.
Nederland verkwanselt communiteit om een -isme te vestigen.
"Denkt" hip te zijn door achter twittert-trends aan te lopen,
uit gebieden die van huis uit veel meer meer reactionair geschoeid zijn.
Progressie forceren zonder de goede dingen te conserveren heet "slopen".
Grote mars het ravijn in.
hEUpsaké, in de pas.
.."Komt".
Meestal rook ik de boeketten op.
Puntig oprollen.
CRT volgens Encyclopedia Britannica: 'Een intellectuele stroming die van mening is dat ras op basis van biologisch gegronde, fysiek verschillende kenmerken bij menselijke subgroepen feitelijk niet bestaat, maar een door blanke mensen geconstrueerd concept is om gekleurde mensen onder de duim te houden.'
Klinkt alsof het voortkomt uit een wanhopig soort minderwaardigheidscomplex.
Deze waanzin leer je niet aan kinderen.
Wel dus. Een er maar aan.
Het is door blanken verzonnen, dus geen minderwaardigheidscomplex.
Ja snik.
Goed bedoeld racisme is ook racisme...
.
Denk alsjeblieft goed na wat jullie aan het doen zijn,
gut-links en BLM. Dit gaat "de zaak" echt niet helpen.
Integendeel....
Ach jij denkt nog dat de mensen hierachter "het goed bedoelen".
Dat meisje in het bovenste filmpje doet me denken aan Greta Thunberg...(Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen. Senk joe!)
Ik weet niet, die lijkt me stukken minder gesponsord en gaat waarschijnlijk ook niet de wereld over met een vliegtuig vol entourage om te preken voor obeesgesubsideerde hotemetoten.
André Hazes sr. Zong het al " De koek is op!"
Maar kennelijk is voor de woke en de BLM mensen nooit genoeg koek.
youtu.be/OLLzLoOhLYg
De koek is nog lang niet op. Als je dikke munten wil pakken moet je 1 of andere anti-discriminatie / anti-racisme club / meldpunt oprichten. Gegarandeerd subsidie. Is gewoon een verdienmodel. Van dat soort organisaties hebben we er inmiddels duizenden. Die ontplooien allemaal aktiviteiten, posterakties, organiseren festival enz. Daaraan ontlenen zij immers hun bestaansrecht. Als ze dat niet doen valt de subsidie weg. Daardoor word je overal geconfronteerd met (pseudo) anti-racisme / discriminatie gedoe, en ontstaat de indruk dat er overal sprake is van "institutioneel" racisme. Het is relentless. Ondertussen geloven mensen dat ook echt.
@Asteroid-B612 | 05-07-21 | 08:12: Daarom kennen ze bloed,zweet en tranen om iets op te bouwen niet meer.
Ze onvangen subsidie zo wel.
Een voordeel, kinderen luisteren niet. Hoe meer je het er probeert in te rammen hoe minder het doordringt. Als een keer hun fiets gestolen is staan ze weer met beide benen op de grond. De Nederlandse nieuwssites staan ook niet vol met criminelen die Jan of Klaas heten, dus zelfs als daar tegenwoordig geen foto's meer bij geplaatst worden valt het kwartje wel.
Ik snap niet zo goed wat er zo erg is aan rasisme, als iemand om wat voor reden ook zich beter voelt dan mij, ben ik blij voor hem of haar want ik houd niet van mensen die zichzelf zielig vinden.
Het gaat natuurlijk om hen die zich slechter voelen dan jij. Das toch zielig ? Ow wacht.
Mijn leven zit er zeker voor driekwart op en wellicht zomaar bijna aan het end. Ik ben achteraf gezien vrij makkelijk door het leven gerold en heb de mooiste jaren die Nederland heeft beleefd meegemaakt. Mijn tijd zal het wel duren maar ik huiver voor de toekomst van mijn blanke Hollandse (klein) kinderen. Als er niet snel een radicale omslag komt dan gaan zij nare tijden beleven.
Zie. Daar ga je al. Radicale omslag.
Ik zit voor zeker ook op driekwart van mijn leven. Het was een prachtig leven. Idd. Maar over mijn (klein)kinderen maak ik me absoluut geen zorgen. Die redden zich wel. Maar ik begrijp wat je bedoelt.
Mijn God, wat ben ik blij dat ik weg ben.
En dat Dochterlief uit het Oosten studeert op een universiteit waar ze je hierom uitlachen.
"Uiteindelijk worden we in Europa allemaal beige, wen ee maar aan."
www.trouw.nl/nieuws/wen-er-maar-aan-d...
Dat zal voor de VS wel niet anders zijn.
Niet zo verwonderlijk want slechts 9 procent van de wereldbevolking is blank. (Nee.. sorry, wit.)
Toch hebben konijnen na al die tijd niet dezelfde kleur. Je hebt nog steeds zwarte, bruine, witte, gevlekte, etc. En dat lijkt niet echt te zijn omdat konijnen heel kieskeurig zijn wat betreft de kleur van hun partner. (wat veel mensen wel zijn)
Dat iedereen op den duur dezelfde kleur zal hebben is een fabeltje.
Dat is in Amerika en Zuid-Afrika toch ook niet gebeurt.
"Het is volgens hem hét probleem van deze tijd en dat komt doordat de bevolking in het Westen razendsnel verandert."
Oh? Is dat geen alt-right conspiracy theory dan? Waarin verandert dat dan? En hoe komt dat?
Waarom werden mensen blank om te beginnen? Vanwege het klimaat. Als mensen op hun plek blijven zullen ze vanzelf blank worden in noordelijke landen (tenzij er wel werkelijk verschillende rassen zijn). Een beige wereld kan alleen in een zéér milieu onvriendelijke wereld tot stand komen, waar mensen globaal blijven rondtrekken. Vooralsnog is het echter éénrichtingsverkeer. En dat lijkt, gezien de eerste zin, volgens een vaste agenda.
@nsfl | 05-07-21 | 05:53: Nee, zo werkt dat niet. Wat je suggereert is Lamarckiaanse evolutie. Dat zwarte mensen vanzelf wit worden als de zon minder schijnt is een variant op dat giraffen langere nekken krijgen als de bomen hoger groeien.
@Mazzelstof | 05-07-21 | 06:16:
Bij giraffen zal dat uiteindelijk wel opgaan, de langsten eten zich vol terwijl de kleinere exemplaren sterven van ondervoeding en zich niet voortplanten. Iets met evolutie.
Trek je dat naar mensen dan zou >90% van de donkere mensen moeten sterven als ze in NL wonen omdat ze te weinig zon krigen. De overlevenden zijn genetisch beter aangepast en planten zich voort etc.
En dan gaan alle Nederlandse kranten zich af vragen hoe het komt dat de Democraten de tussentijdse verkiezingen verliezen. Met al conclusie all amerikanen zijn racisten. Want zwarten die Republikeins stemmen worden uit het nieuws gehouden
Tussentijdse verkiezingen hebben onder andere geen stemmachines indirect beheerd door de dems.
Ouders worden wakker. Deze onzinnige, totaal giftige revolte zal niet zonder slag of stoot gaan.
www.youtube.com/watch?v=5AMFgm5FP5E
Goh het laatste video linkje uit het topic.
@grapo | 04-07-21 | 22:02: Kijk 'm nog maar een keer. Ik ga niet op al die links klikken speciaal voor jou.
Juist, dus de zwarten moeten nu voor in de bus tegenwoordig.
Heeft er ondertussen al iemand door wie die bus bestuurt en om wat voor reden?
Sterker nog. Ze moeten dus nog steeds met de bus. Hebben ze niet genoeg geld om een auto te kopen ofzo? Hoezo niet dan ?
Ze mogen voor en achter in de bus. Witte mensen kopen gewoon een auto.
Vroeger zag ik nooit kleurtjes. Nu is het een van de eerste dingen die je opvalt bij het zien van een willekeurige reclame. Zegt genoeg lijkt me.
Ja, ik betrapte me er bij het bekijken van een muziekgezelschap op dat ik vond dat het nogal blank aandeed, op een verdwaalde Chinees na.
(Elk kind kon overigens aan dit project meedoen, gratis en voor niks!).
Valt me ook op. Dat alles en iedereen moet deugen gaat me behoorlijk irriteren, nog erger dan de wasmiddelen reclames van vroeger.
Een reclame van VW werd in de VK verboden omdat een vrouw een wasmachine vulde, dit vond men seksistisch en steroetype bevestigend. Er mag blijkbaar niks meer, en daardoor is er ook niks meer aan. De middelmaat regeert door de "gekwetsten". Waar is de tolerantie, vrijheid en humor gebleven? Zeg maar als iets je niet zint, dan leg je dat naast je neer (= tolerant) en ga je niet lopen mekker dat een ander het anders moet doen (= intolerant). Leven en laten leven.
Inderdaad. Mijn kinderen zien geen kleur en spelen met iedereen die ze aardig vinden. Dat zijn blanken, Palestijnen, Oekraïners etc etc. Ook ik heb geen enkel probleem om een Wijnaldum of Dumfries aan te moedigen bij een wedstrijd. Maar wat me wel heel erg opvalt. Bij alle plekken waar ik als vrijwilliger werk, ik alleen maar werk met andere blanken. Er is geen enkele gekleurde medemens te zien op het moment dat er om een bijdrage van ouders/vrijwilligers wordt gevraagd. Is dat soms ook 'white privilige'? Er zijn anders genoeg gekleurde kindjes te zien bij die evenementen....
not be judged by the color of their skin, but by the content of their character.
Ik besef het nu pas, maar dit betekent 4 more years, slechts 4 jaar later.
Lieve slachtoffers. Een gratis tip van mij. Doe er iets mee, of niet. Je hebt niet echt invloed op wat er buiten jezelf gebeurt. En je hebt al helemaal geen invloed op wat er in het verleden is gebeurd. En ook niet op wat er in de toekomst gaat gebeuren. Waar je wél invloed op hebt is hoe je met al deze dingen omgaat.
Als jullie dingen willen veranderen kun je alleen maar met jezelf aan de slag gaan. En als je dat durft te doen, dan ga je op een bepaald moment hardop lachen. Omdat je erachter gaat komen dat wat je van anderen vraagt, helemaal niet mogelijk is. Het heeft namelijk al die tijd aan jezelf gelegen. En je kunt het alleen zelf oplossen.
Mooi, Quib. Alleen: wanneer is men een slachtoffer? Op het moment dat mensen zoals Sylvana Simons, met een prima jeugd en dito vervolgpad, ook al slachtofferschap gaan claimen is de term toch wel wat onderhevig aan inflatie.
Mooi hoor. Waar ook. Ik zit hier, daar kan alleen ikzelf iets aan doen. Ik ga naar het stamcafé kees zijn mix luisteren, vsop-tje drinken en kwartje in de Wurlitzer gooien. Proost.
@MickeyGouda | 04-07-21 | 21:51: Het klinkt wellicht zo weird al het maar kan zijn, maar ik ben er van overtuigd dat je geen slachtoffer kunt zijn. Je kunt alleen maar denken dat je een slachtoffer bent. En dat geldt niet alleen voor het slachtofferschap, maar voor alle onderwerpen die je maar kunt bedenken.
@grapo | 04-07-21 | 22:09: Mijn schoonmoeder zei ooit toen ze op een familievakantie iets te veel wijn iets te dicht bij het kampvuur had gedronken: "Het leven is kut, als je het maar wilt zien."
Iets anders dan ze bedoelde, maar daardoor niet minder wijs.
Joe Biden heeft nog een schuld af te betalen aan extreem links voor de diverse groepen die hem aan zijn verkiezingswinst hebben geholpen. BLM, wat gewoon zwart communisme is wilde graag dat alle scholen en overheidsinstellingen onderwezen worden in de pseudowetenschap CRT.
Rekenen, spellen, op tijd komen en je voorbereiden op een proefwerk zijn blijkbaar racistisch en mogen daarom niet worden opgelegd aan mensen van kleur.
Beijing Biden heeft dikke schijt aan zijn extreem (s)linkse kiezerts, buiten trannies mee laten doen aan vrouwensporten heeft hij geen klap voor ze gedaan. Deze CRT marxistische infiltraties zijn een product van decennia werk.
En joe komt net als alle andere politici altijd zijn beloftes na. Echt waar!
Ik ga morgen een paar tubetjes ‘bruin zonder zon’ kopen, voor de zekerheid.
"Wokeness is totalitaire linkse ideologie" - Binnenhof Report
youtu.be/-y2VQqU8KOQ
Nooit in mijn schooltijd (lager onderwijs in de jaren 60) was er sprake van racisme. Zelfs op de kleuterschool was al gauw de helft van de kleuters van andere etnische afkomst. Iedereen was gewoon vriendje en/of vriendinnetje. We deelden alles met elkaar en bezochten elkaars feestjes en wat al niet. Zelfs toen bijvoorbeeld treinen en scholen werden gegijzeld door Molukse 'strijders' ontstond er geen specifieke haat naar Molukkers of zwarte mensen. Het hele racisme gedoe is eigenlijk begonnen hier in Nederland met zogenaamde woordkunstenaars als Akwarium en Quincy. Maar daar konden we nog wel een beetje om lachen enzo. Daarvoor was er een incidentje hier, incidentje daar. Vecht en schietpartijtje tussen twee Surinamers ofzo bij Karel vd Graaf aan tafel. Nou, tjonge, was wat hoor. Zo 'onnederlands'. Maar links he, links misbruikt het als wapen om, ja om wat eigenlijk. En sinds George 'de zwangere vrouwen overvaller' Floyd wordt het gekker en gekker. En wie trekt de kar ? Links en (a)quasi links. Tijd voor tegengas. Als het hier echt zo erg is hè, zo racistisch en zo discriminerend. Waarom.Wil.Je.Hier.Uberhaupt.Wonen. Om met de woorden van die ene Mocro te spreken. Rot lekker op!
Het begon zeker niet met Sjors "Fentanyl" Floyd heur. Het is al jaren bezig, Rodney King en de rooftop Koreans meme stamt alweer uit begin jaren '90. Of meneertje OJ. Of wat dacht u van Ferguson, onder Oboema? Rassenrellen zijn overigens van alle tijden in de States. Niet zo raar als je grote groepen minderheden bij elkaar pleurt.
@Graaf_van_Hogendorp | 04-07-21 | 21:42: Ja rassenrellen, haat en oorlog stamt van alle tijden. En die worden dan beëindigt en men gaat over tot de orde van de dag. Bovendien is het merendeel altijd in de U S of dumb A Het eeuwige gedram erover hier ten lande.. dat is echt iets van de laatste 10/15 jaar. En sinds de stonede vrouwen bedreiger Floyd neemt het een hypersonische vlucht.
Ik heb crt allang de deur gewezen en heb een lcd. Is ook beter voor je gezondheid, want A crt monitor emits X-ray radiation. Dus ik snap deze hele ophef niet, zullen wel verzuurde mensen zijn die nog achter zo’n oud scherm zitten.
Ik was vandaag trouwens in Leiden bij de tentoonstelling over Doggerland, en daarin leert men dat de eerste mensen die in Noord Europa rondliepen zo'n 40.000 jaar geleden, waarschijnlijk een donkere huidskleur hadden, en blauwe ogen. Het verlies aan pigment is het gevolg van duizenden jaren aanpassing aan weinig zonlicht. Misschien veranderen die rassen gewoon uiteindelijk weer als we maar lang genoeg blijven zitten waar we zitten.
Nou de rassen toen veranderden omdat ze niet bleven waar ze zaten...
Ach laatst was er iemand die geloofde in God. Die had alles gemaakt. En we hadden allemaal dezelfde ene stamvader. Dus ja, we waren ooit allemaal zwart want die kwam uit het Afrikaanse. Weer iemand anders vertelde me ooit dat we van apen afstamden. Dus ja, ooit waren we allemaal zwart behaard enzo. Zin aan kip en meloen nu. Vreemd.
Er is een soort cultuuroorlog gaande. Binnen de kaders van de wet keihard de beuk erin lijkt mij nu de beste optie.
Ook het Nederlandse basisonderwijs heeft al de nodige verderfelijke politiek-ideologische dogma's in haar "les"programma verweven.
Reken maar dat er hier in huis nog wat bijscholing heeft plaatsgevonden op die punten.
Critical theory komt uit het marxisme. Dat zou iedereen moet doen laten kokhalzen maar helaas zijn vele witten verliefd op deze verderfelijke onzinnige ideologie.
Wijs altijd critical theory af. Helaas zijn de slippendragers van onze beteren (politici, bestuurders, onderwijs, MSM, NGOs, cultuur) om vermoedelijk economische redenen (er zijn nou eenmaal meer andersgepigmenteerden dan witten op deze planeet) doordrenkt met deze walgelijke racistische en seksistische ideologie. En bepalen zij het narratief. Maar je kunt het altijd belachelijk maken, waar dan ook.
Het is een verwaterde vorm van Marxisme, via de route van de Frankfurter Schule, via figuren als Horkheimer, Adorno en Marcuse. Die lui waren ook erg gecharmeerd van de psychoanalyse van Freud die aanvankelijk via Erich Fromm bij hen binnengedragen werd. Het Marxistische begrip "vals bewustzijn" is door die lui met een cultureel sausje overgoten en gecombineerd met Freudiaans denken, en Critical Theory heeft daar dankbaar gebruik van gemaakt om de aanval te kunnen openen op de psyche van de als onderdrukker bestempelde witte mens. "White Fragility" van Robin DiAngelo is terug te voeren op Freudiaans denken, evenals het gedram van Gloria Wekker met haar begrip 'cultureel archief'. Het wapen is steeds "U kent uzelf niet, wij kennen u beter, wij weten wat er in uw onbewuste allemaal aan vooroordeel rondwaart. Als wij u daarop wijzen, dan ontkent u, en dat ontkennen is voor ons het ultieme bewijs dat u uw vooroordelen verdringt."
Mijn god, moeten we weer wat nieuws verzinnen, om zuur, boos en gefrustreerd over te zijn? Wat een gefabriceerde ophef weer, volledig over the top.
Maar het is kennelijk goed om demense een beetje boos te houden. 90% van de mensen die boos over CRT zijn hebben 1 geen flauw idee wat CRT is, maar zijn boos om wat ze denken dat het is, en omdat ze verteld is dat ze er boos over moeten zijn, en 2 worden op geen enkele manier daadwerkelijk in hun leven positief of negatief beinvloedt door dit marginale geneuzel, zeker in Nederland niet.
Lekker belangrijk allemaal. Hebben jullie dan echt geen echte problemen meer over om je zorgen over te maken, klimaatverandering of zo?
Nee.
@All_yall | 04-07-21 | 21:30:
Lol. Dit doet me denken aan Indiana Jones die zijn opponent allerlei moeilijke dingen ziet doen met één of ander wapentuig. Vervolgens pakt Indy gewoon zijn pistool en schiet hem zonder omhaal neer.
Ik weet wat het is en uw beteren ook. Dat u het niet wilt weten prima, de gevolgen ondervindt u vanzelf indien u wit bent. "Japannerts" trouwens ook als "adjacent whites".
Jappie! Ik had je al een poosje gemist, maar goed om te zien dat je nog steeds dezelfde wegkijkert bent van weleer.
Kinderen leren dat mensen in eerste instantie hun huidskleur zijn, vindt u een prima idee?
Grappig. Het argument dat mensen die boos zijn over CRT geen idee hebben wat het inhoud, is standaard kulargument van CRT aanhangers. Val jij even door de mand. Niet dat jij wel iets zinnigs kan zeggen over CRT, want het is niet zinnig en haar aanhangers zijn niet bij zinnen.
Ha, ha
@MickeyGouda | 04-07-21 | 21:31: Dat is een geniaal stukje film.
Klimaatverandering? Oh je bedoelt die kut zomer ja daar word ik inderdaad boos, zuur en gefrustreerd van.
Eens met @Jappanert lol. Jammer dat GeenStijl zn boosmaaktopics tegenwoordig linea recta van Fox News kopieert, had wel iets meer nuance verwacht. Maar helaas, de boze witte man moet boos gehouden worden nietwaar
U is beslist geen Japannert. Die beschouwen onzin zoals CRT als iets vies dat onder hun schoenen plakt. En dat terwijl men er schone schoenen al buiten de deur houdt.
Zelfs de natste scheet waait wel weer over
Drijft eerder denk ik dan.
@Quib | 04-07-21 | 21:48: neen, aangezien de ouders nu de luchtverplaatsing genereren die hem doet overwaaien. Zonder dat, zou hij drijven inderdaad
De mensheid lijkt maar weinig te leren uit de geschiedenis van de mensheid...
Wat zegt de Bijbel over racisme, vooroordelen en discriminatie?
Racisme is, in verschillende vormen en in verschillende mate, al duizenden jaren een plaag voor de mensheid. Broeders en zusters van alle etniciteiten: dit zou niet zo moeten zijn! Aan de slachtoffers van racisme, vooroordelen en discriminatie: je moet vergeven.
Zie www.gotquestions.org/Nederlands/racis...
De bijbel zegt dat je je kinderen om zeep moet helpen als ze ongehoorzaam zijn. Verstandige mensen nemen de bijbel niet als morele leidraad.
@* Il Principe * | 04-07-21 | 21:33:
... mmm ongelovige kinderen misschien? Of dat niet eens. Psalm 2 had het niet echt over koters. Of doelt u op de kindermoord in Bethlehem?
We weten wel waar dat prutswerkje van Kareltje Marxje toe geleid heeft. Rijkgevulde massagraven, gevuld ook met koters.
@il principe
Verstandige mensen hangen een sociale ideologie aan. Kost maar honderd miljoen mensen het leven, armoede en onderdrukking, maar dan heb je ook wat!
@quantumcollider
@Graaf_van_Hogendorp
Verstandige mensen denken zelf na in plaats dat ze klakkeloos een ideologie volgen.
@* Il Principe * | 04-07-21 | 21:33: Dat gold uitsluitend voor het Joodse volk in het oude testament en was bedoeld om kinderen te waarschuwen om de ouders te gehoorzamen, ook vermeld in Exodus 20:12 "Eer uw vader en uw moeder". We kunnen nu zien waar het toe leidt dat kinderen aan hun ouders ongehoorzaam zijn en geen respect hebben voor gezag.
@ccr316 | 04-07-21 | 22:01:
Lol, dat verzin je er zelf bij. Wie ben jij om het woord van god zo vrij te interpreteren?
De website heeft het niet begrepen.
Steeds vaker begrijp ik de stukjes tekst die de Geenstijl scribenten typen gewoon niet. Waar GAAT dit over?
Over uw schuld en uw geplande ondergang
CRT.
Je moet boos zijn. Boos zijn levert kliks op, dus als je niet boos bent, wordt er wat verzonnen waar je boos over zou moeten zijn.
@marcoplarco | 04-07-21 | 21:27: Dank. Ik ben van origine gereformeerd. Erfzonde zit bij mij al lang ingebakken.
@Japannert | 04-07-21 | 21:30: Hehehehe. True.
CRT. Critical Race Theory. Dit is het uitgangspunt dat er sociale constructen zijn die zwarte mensen achterstellen en blanke mensen bevoorrechten. Vanuit deze sociale constructen zijn wetgeving, onderwijs, rechtspraak, overheid, wetenschap et cetera ontstaan, die in naam onafhankelijk en voor iedereen gelijk zijn, maar, omdat ze uit de heersende sociale constructen zijn ontstaan, dat niet zijn volgens CRT. Het beweren dat het onafhankelijk en voor iedereen gelijk is, noemen aanhangers van CRT het optrekken van een rookgordijn om de oneerlijke sociale constructen in stand te houden. CRT predikt uiteindelijk het ongelijk behandelen van mensen.
En daarom is de opkomst van CRT levensgevaarlijk.
Het gaat over een racistische religie die nu geïndoctrineerd gaat worden en masse in scholen in de Verenigde Staten
Critical race theory moet wel door ultra conservatieve denktanks zijn bedacht als het er toe leidt dat minderheden fatalistisch accepteren dat ze door the white privilege sowieso kansloos zijn en de witte mannen de wereld sturen. Was er niet een gedicht van Kipling....
De enige verdediging is de aanval. Alle zelfstandig denkende blanken verenigen en stoppen met medewerking verlenen aan het CRT gif. Zelf CRT-vrije scholen, bedrijven en steden opzetten, geld, kennis en middelen voor eigen volk inzetten en waag het niet om je diversiteitsdram te komen verkondigen.
Nee, de enige verdediging is je niet druk maken om marginaal geneuzel, iedereen gelijk behandelen ongeacht welke kleur ze hebben, en lekker verder gaan met je eigen leven en je niet druk te maken over elke natte scheet of gefabriceerde ophef.
@Japannert | 04-07-21 | 21:31:
Probleempje is dat deze andere mensen jou niet als gelijke gaan behandelen. Jij hebt namelijk schuld.
Of heb je toevallig iets van een kleurtje? Dan mag je wellicht gezellig mee doen.
Klaar. Ik zeg altijd dat ik niet besta. Ik ben een luchtspiegeling.
Op 1 juli tijdens het zappen viel ik in de uitzending van Humberto Tan.
Gewijd aan Keti Koti. Een tafel vol zwarten plus Hans Goedkoop .
Zoals te verwachten werd er in de ogen van een paar van de babbelaars te weinig aandacht besteed aan slavernij op scholen.
Volgens Noraly Beyer (zij schijnt dus nog te leven) zou het daarom een goed idee zijn om kinderen vanaf 6-jarige leeftijd hierin te onderwijzen.
Dus kleine kinderen willen ze al vergiftigen met de niet bestaande erfzonde.
Dan denk je dat het als grap bedoeld is maar ze waren bloedserieus.
Ik heb wel het een en ander gelezen en gehoord over de marxistische basis en het enge racisme van critical race theory. Toch zou ik wel eens wat meer willen weten over CRT. Waarom de aanhangers daar zo blij van worden, waar komt het als gedachte vandaan, en wat zijn gevolgen voor de vrije westerse samenleving.
Kan iemand mij iets aanraden ter leesvoer, of een video, wat dan ook?
Hier staat alles in : www.bol.com/nl/nl/f/cynical-theories/...
In onderstaande video komt de CRT ter sprake.
www.youtube.com/watch?v=-y2VQqU8KOQ
Dank jullie.
Van harte aanbevolen, het boek van Douglas Murray over dit onderwerp: The madness of crowds.
www.bol.com/nl/p/the-madness-of-crowd...
simpele oplossing voor die hele idioterij: we gaan gewoon weer christelijk basis onderwijs invoeren! wat voor islam mag/kan.. mag toch zeker ook wel voor onze eigen inheemse godsdienst! Kunnen we die flauwekul mooi buiten de deur houden omdat 'het niet past binnen de godsdienst die wij beleiden', zelfde excuus waar hun mee weg komen..
Mijn zegen heb je
Opbokken met dat Christelijk geloof. Geloven doe je maar thuis.
" Ik heb nooit slaven gehouden en jij hebt nooit katoen geplukt ". Zaak gesloten.
Ik denk dat die professioneel succesvolle neger die niet als slachtoffer behandeld wil worden, omdat hij dat niet is, door links wel afgeschilderd zal worden als iemand die gehersenspoeld is door institutioneel racisme. Hij heeft de onderdrukker geïnternaliseerd. Hij redeneert vanuit een vals bewustzijn. Hij voelt gewoon de knie op zijn nek niet. Maar die is er wel.
Negers die opstaan tegen CRT, dat is key om het monster CRT te verslaan.
Dan heb je er heel veel nodig, de meesten hebben daar geen behoefte aan omdat ze nog andere dingen te doen hebben.
Zal zo'n vaart niet lopen. The Donald en zijn fans vinden het heel belangrijk om overal deze spoken te zien maar ze zijn nog steeds dingen waar gewone mensen helemaal niks van moeten hebben. En het gaat ook niet gebeuren.
Kijk, weer helemaal gerustgesteld.
Ik sla hem even op voor je BL. Ouwe wegkijkert.
Kijk hier! Een struisvogel.
In de USA in decennia een enorm scheve welvaartsverdeling onstaan. Wat superrijken en heel heel veel sloebers. Die sloebers hebben weinig tot niets meer te verliezen. Ze zijn boos. Amerika is een kruitvat. CRT kan de vonk zijn.
Het gebeurt waar iedereen bij staat, maar BL zegt dat het zo'n vaart niet gaat lopen. Maar goed dat je geen geloofwaardigheid hebt om te verliezen, anders had je wat in moeten leveren.
Hahaha. Nee gaat niks gebeuren. Deze hype gaat ook gewoon weer aan ons voorbij. En het communisme is nog nog geen staatsideologie gemaakt door Joe Biden. Hoe is het trouwens met Rudy Giuliani? Al dat paniekzaaien, het gaat allemaal niet gebeuren. CRT bestaat vooral als angstvisioen.
LOL. Rudy? Waarom begin je niet een relaas over Baudet = nazi als je toch probeert af te leiden dat je standpunt bagger is?
Ik ben zojuist een beetje verliefd geworden op die meneer in dat gele shirt. Niets zo aantrekkelijk als een zelfdenker.
Mooi filmpje en terecht dat hij de speech van ML King aanhaalt. Er zijn heus kansarme, donkere mensen in bepaalde wijken, maar de hetze tegen alles wat blank is gaat veel te ver.
@letopuwzaak | 04-07-21 | 21:17:
Precies, Louz. Niemand zal die economische en sociale ongelijkheid ontkennen, maar doelbewust een harde scheidslijn trekken tussen de rassen kan nooit tot iets goeds leiden.
Prima punt maakt hij, en dat is niet omdat hij zwart is.
ja, rot op met crt. koop een ticket newyork.
animalfarm.
CRT is eng, helemaal mee eens. Maar ik stoor me ook echt aan die crypto reclames op deze site. Begin daar niet aan, zeg ik als iemand die daar ook aan verdient heeft. Het is gokken, je kan winnen je kan verliezen, maar denk nooit dat er een logica achter zit ofzo. De meeste lezers hier zullen dat ook begrijpen, maar er zijn altijd een paar simpele zielen die daar al hun geld in stoppen.
Word lid, geen reclame. Je kunt het kennelijk betalen.
Geen idee waar je t over hebt, blijkbaar werkt mijn adblocker.
Ah Idiocrazy is begonnen. Popcorn erbij!
Dat begon in 2016.
Inderdaad. Door Trumps verkiezing liet het linkse gajes zijn ware aard zien.
@* Il Principe * | 04-07-21 | 21:35: stomme opmerking. CRT begint nu pas formeel. Dat is ook het onderwerp. Trek die keutel maar weer in.
The age of guilt is over, we will not apologize for our achievements, our history cannot be used as a weapon against us, no-one can say they have legitimate claims on us -- we are in debt to no-one. Our glorious past is a matter pride and joy to us, whatever we have done in the past only inspires us today for even greater deeds tomorrow. Those who feel that we have wronged them should be happy they are still alive.
Waarom schrijf je niet in het Nederlands?
Overal ter wereld werd slavernij uitgevoerd. Dat was toen de norm.
Dus ook in Afrika, waar inlandse stammen rijk zijn geworden door de slavernij.
Nog even wat (ongemakkelijke) feiten over de slavernij waar de media en de VN tegenwoordig liever niet over praten.
===========
Ook Afrika verdiende aan de slavenhandel
www.trouw.nl/nieuws/ook-afrika-verdie...
==========
Ook de islamitische wereld deed aan slavenhandel.
Omvang christenslavernij onderschat
‘Wie koopt een kristen?’
www.historischnieuwsblad.nl/omvang-ch...
========
Enzovoorts.
Je zult deze feiten niet terugvinden in de CRT theorie.
Hoe kom je daarbij? Heb je de tekstboeken doorgelezen of copy/paste je je onzin vanaf andere rechtse blogs?
Ja maar dat is irrelevant he, alleen het westerse slavernijverleden doet ertoe.
@ * Il Principe * | 04-07-21 | 21:38
Misschien kunt u dan met een linkje komen dat het tegendeel beweert? Tot die tijd kan ik natuurlijk niet zoveel met uw veronderstelling.
@il principe
Zeg nou maar gewoon dat je geen zin hebt om iets te lezen wat niet in je bubbel past.
@JackStick | 04-07-21 | 21:39:
Misschien kun je eerst Swieberj eens vragen om onderbouwing, of ben je zo goedgelovig?
@* Il Principe * | 04-07-21 | 21:52: Dus hij moet de onderbouwing van zijn link eerst onderbouwen, en tot die tijd zou ik u het voordeel van de twijfel moeten geven?
@* Il Principe * | 04-07-21 | 21:38:
Gast, ga je schoolgeld terugvragen. Dat links het er niet over heeft wil nog niet zeggen dat het nooit bestaan heeft. Mallerd.
@JackStick | 04-07-21 | 22:02:
Nee, grapjas. Alleen die laatste zin. De bewering dat er in de VS niets geleerd wordt over het nemen van slaven tuss Afrikaanse stammen. Lijkt me heel erg stug.
@* Il Principe * | 04-07-21 | 23:39: Asuming is the mother of al fuckups.
CRT is echt een gepasseerd station, het is allemaal LCD of OLED wat de klok slaat heden ten dage.
En ODOL in de ochtend.
En deze stoppen we ook weer even in het digitale archief voor Beste_Landgenoten.
Stel je voor dat hij het vandaag niet zou kunnen lezen wegens nek krampen door het wegkijken?
Het gehele Woke gebeuren, CRT als standaard, dat zou toch nooit mainstream worden? Nou, gelukkig maar dat we al deze signalen even op kunnen slaan om specifieke mensen later nog even mee te confronteren.
Beste_Landgenoten gaat zich al ernstig verslikken in de video's van @P-unit hier ergens onderaan. Z'n grote held is weer aan het wauwelen geslagen.
Ik hoor wel vaker klagen over die Teachers Union. Schijnt een machtige en nefaste kracht te zijn in de Amerikaanse maatschappij. Radiating CRT.
De vragen die mijn dochter van 11 stelt zou zij niet moeten stellen op die leeftijd.
Die kinderen worden aan alle kanten gehersenspoeld en de uitleg van papa is al reden voor een felle discussie.
Lastig, want ze begint te puberen, begint “vrouw” te worden en wordt de hele dag geconfronteerd met BLM/LBHTGXZYZ dingen.
Door al dat gelul vergeten kinderen kind te zijn.
Absurd.
En dan vergeet ik nog het schuldgevoel en de emotionele chantage die die kinderen aangepraat wordt.
Bah!
Herkenbaar. Klokhuis, jeugdjournaal, Spangas brugklas etc zijn voor een groot deel hersenspoelprogrammas en we betalen er nog aan mee ook.
Die wet in Hongarije gaat misschien wat ver, maar die is bedoeld om precies deze indoctrinatie waanzin te verbieden.
@marcoplarco | 04-07-21 | 21:23: Nee dat gaat niet te ver, zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Een politiek voorbeeld van hoe het niet moet is de multiculturele samenleving. Dat is pappen en nathouden.
En ik maar denken dat ze het over een oude beeldbuis hadden.
Ik dacht dat we nu toch wel van de kathodestraalbuizen af waren.
Hahahaha
School is ook racisme!
Echt ongelofelijk wat een bord mensen toch voor hun kop kunnen hebben: die vrouw in het tweede filmpje somt een aantal onacceptabele zaken op die gewoon echt niet door de beugel kunnen, en wat is de reactie van het schoolbestuur? DE TOON!
Extreem-links heeft kennelijk altijd en overal dezelfde strategie.
Lach maar, maar dit gaat onze kant opkomen. Als Rutte capituleert voor woke666 is het einde verhaal. Er komt een enorme haat richting blanke, oude, mannen aan.
Gelukkig hoeven die niet meer zo lang.
@Joris Beltsin | 04-07-21 | 20:53: Dan gaat het gewoon over naar jonge blanke mannen.
Die is er al.
@Joris Beltsin | 04-07-21 | 20:53:
Goed argument (?)
'Morgan Freeman: I May Be A Bigot — And Maybe Everyone Else Is, Too'
Hij heeft wel vaker wijze dingen gezegd
Ook iets in de trant van hoe kan een witte daklozeveteraan meergeprivileerd zijn dan bijv Michael jordan
@Carlos_I | 04-07-21 | 20:56:
Was het dan wellicht 'minder gepriviligeerd'?
Wat moet er van de wereld worden als steeds meer mensen in de slachtofferrol gaan zitten? Straks loop ik over straat met allemaal huilende mensen om mij heen.
Zakdoeken uitdelen en troosten en vooral vertellen dat ze gelijk hebben en dat ze gekwetste gevoelens gewoon mogen botvieren op onschuldige burgers.
Eerder woedende mensen die uit zijn op wraak wegens hun achterstelling. En mensen die daar weer woedend van worden of de boel proberen te redden door te knielen. Het is een gigantische dramadriehoek waar we ingezogen worden.
Mooi om te zien dat CRT negers en blanken verenigt. Niet dat dat de bedoeling is van CRT, of dat het op die manier gaat, de gezamenlijke afschuw voor CRT. Geweldig die ouders.
Den denk je, hoe heeft zo een Mao dat ooit voor elkaar gekregen, of een Hitler. Nou zo dus. Keihard ideologische hersenspoeling en partijen tegen elkaar uitspelen. Ze zijn knettergek geworden.
Wie is hier en nu Mao vraag ik me af?
@Joris Beltsin | 04-07-21 | 20:52: in Amerika de Dems, in Europa de EU. Zo op het gezicht niet direct te koppelen aan een persoon.
Mao had nog enforcers nodig om zijn culturele revolutie door te voeren. In het westen doet men het geheel vrijwillig.
@quantumcollider | 04-07-21 | 21:23: Men? Zoveel zijn het er niet in verhouding tot de mensen die het opgelegde maar voor lief nemen om de vrede te bewaren. Laat ze stemmen en het resultaat laat dan zien dat een hele grote meerderheid tegen dit gedram is.
@hisxxx | 05-07-21 | 00:32:
En toch dendert de woke-trein door. Laat de illusie varen dat de meerderheid bepaalt.
Waarom wilt iemand die nooit slaaf is geweest excuses van iemand die nooit slavendrijver is geweest.
Aandacht.
@Quib | 04-07-21 | 20:51: En geld. Want dat volgt na de excuses.
Macht en invloed
Geld. En dan nog meer geld.
Aandacht?
Ik ben de bonus pappa van een donkere dochter. Mensen gaan er van uit dat ze last heeft van dr huidskleur.
Het enige wat lastig is aan die huid zijn de lidteken plekjes door acne.
Verder is het gewoon een prachtige bronzen jonge vrouw die die idioten niet eens aandacht geeft.
Akwasi en Sylvana kunnen iets van je bonusdochter leren! Dat zij maar levenslang zo in haar kracht mag blijven staan.
Als je rusland of China was. Wie zou je (in het geheim) steunen, een nationalistisch onvoorspelbare trump of juist die critical race theory figuren, met minimale inzet door alleen een paar groepjes te promoten in de media en via bots op sociale media elke neergeschoten zwarte zonder context en in een ge-edit filmpje zwaar te promoten kan je een land uit elkaar trekken. je ziet een land zich kapot maken door een paar gepromote gekkies. Verder lijkt dit ook erg veel op de culturele revolutie van Mao, is bijna dezelfde blauwdruk min (nog niet) de concentratie kampen en moorden. In Canada worden trouwens wel al kerken in hens gestoken door die scholen affaire, waar de huidige premier Trudeau zijn vader die ook premier was nog voorstander van was. .
Rusland doet niet mee aan die onzin, die hebben 100 keer liever Trump. Sinds Being Biden er zit is er weer een opgelaaid vuurtje in Oekraïne.
100%, op zeker, dat die arrogante heks en dat jochie van GL ( met z'n eikeltjes pyama ) dit op de agenda hebben gezet tijdens de onderhandelingen. Als dit op onze scholen komt krijgen we gaan we full-USSR
God's greatest Country evah: www.youtube.com/watch?v=YYOKMUTTDdA Sue me if it ain't true!
Die 9-jarige is echt heel geloofwaardig. Ouders die hun kinderen misbruiken voor politieke boodschappen, verdienen een heropvoedingskamp.
En leraren die kinderen indoctrineren met een politieke boodschap?
Iets met how dare you waar de hele wereld voor warmloopt.
Ik weet nog goed dat mijn dochter thuis kwam met de vlammende boodschap:
Weet u wel dat de kindertjes in Bogota moeten stelen om te kunnen eten?
Hierbij keek zij ons beschuldigend aan, alsof wij hoogstpersoonlijk het brood uit die kinderen hun mondjes hadden gestoten.
Dat had een castro-baardige linkse leerkracht hen op school verteld.
Enfin, tegenwoordig is zij zelf leerkracht en stemt PVV, wat zij natuurlijk nooit kan vertellen op school, want dan einde baan.
Nee, D66BobDobalina leerkrachten die kinderen politiek indoctrineren, die verdienen een heropvoedingskamp.
Bob, waar wil je al die Groen Links, PVDA, SP en X66 papa's en mama's allemaal wel niet laten dan?
@dedwarsligger | 04-07-21 | 21:07: daar deed ze me aan denken. Zou ze ook ass-burgers hebben?
@BobDobalina | 04-07-21 | 23:12:
Jouw obsessie met aspergers begint verontrustende vormen aan te nemen.
We leven GVD in een cisheteropatriarchie en dat moet stoppen!
Nondejuuh, waar heb jij dat woord leren kennen?
@TonAlias | 04-07-21 | 20:55:
Ik zal eerlijk met u zijn. Ik ken het woord zelf zo'n 15 minuten want het staat hierboven in de tweet.
@Joris Beltsin | 04-07-21 | 21:01:
Wat betekent het? Serieuze vraag.
CRT is niet alleen racistisch en polariserend, maar is ook anti-wetenschap. In CRT wegen gevoelens en percepties zwaarder dan objectieve cijfers, bewijsvoering, en gezond verstand. Als jij je gediscrimineerd voelt, dan is dat zo. Als het lijkt of zwarten vaker door politie worden aangepakt dan blanken, dan is dat zo. Wat telt is de officiele "narrative" dat blank schuldig is en zwart onderdrukt, en feiten en bewijzen worden alleen geaccepteerd als die binnen dat verhaal passen. Alles wat niet past wordt verworpen als een uitwas van blanke dominante cultuur.
Feiten zijn racisme. Dan ben je snel uitgepraat.
Bedankt atheïsten, hoe bevalt het nou allemaal?
Wokeness vertoont toch echt alle trekjes van een geloof hoor.
Dat verband ontgaat me even.
Kunt u dat uitleggen?
@Joris Beltsin | 04-07-21 | 20:44: het vertoont alle trekjes van een cult. Een uitvloeisel van een goddeloze samenleving dat naarstig op zoek is naar haar Kool Aid
Hoe bevalt de oprukkende islam u gelovige?
@BrutusBosch | 04-07-21 | 20:56: niet, wat is je punt?
@Transgender-Airlines | 04-07-21 | 20:56:
Ik heb nooit het verschil tussen een cult en een officiële religie begrepen. Het laatste is voor mij ook cult maar dan met een keurmerkje.
@Joris Beltsin | 04-07-21 | 20:59: daarom het bedankje.
@Transgender-Airlines | 04-07-21 | 20:56:
Dank je! Ik was even vergeten dat gelovigen het patent hebben op rechtschapenheid, naastenliefde en zingeving.
@letopuwzaak | 04-07-21 | 21:07:
*grinnik*
Dommer komen ze niet.mAaar goed, als je al je kennis uit een boek haalt.
De tijd dat je kinderen leert zelf kritisch na te denken is voorbij.
Wees maar blij, anders zouden ze zich misschien niet massaal laten vaccineren.
Liever Biden dan die dat pathologische leugenaartje van een Trump.
Een kinderhand is gauw gevuld.
Proest.
Over glashard liegen / leugens gesproken.
Al eens echt, serieus en zonder ingenomen te zijn, onderzocht / opgezocht hoe Biden het op dat vlak deed en nog steeds doet?
Het zal je verbazen.
dan die dat?
Hier alvast een voorzetje :
www.youtube.com/watch?v=JvOjlfRpXHQ
Ik zou ook wel eens CRT willen leren. Tot nu toe heb ik altijd gedacht in een redelijk egalitaire samenleving te wonen, maar ik wil anders wel mijn best doen alsnog een white privilege te creëren. Dan gaat het nog ergens over.
Over Biden gesproken hier sky Australië
youtu.be/fd7zNI-Ydso
Bizar
youtu.be/bpulw0wPZvM
En zo zijn er talloze voorbeelden. Echt ongelofelijk.
Jeetje wat erg. Een Nederlandse reaguurder die een nieuwszender uit australie bekijkt. Oh wacht, het is een zusje van fox news. Altijd mooi om msmroepers te zien die deze troep kijken.
@BobDobalina | 04-07-21 | 20:47: Wat is nou precies uw punt?
@Heau even | 04-07-21 | 20:49: Dan valt Rutte nog wel mee.
@Heau even | 04-07-21 | 20:49:
Dat hij graag weg kijkt, zonder in te gaan op het argument.
@BobDobalina | 04-07-21 | 20:47:
Dus als een Australiër ons de feiten toont, telt het niet?
@Quib | 04-07-21 | 20:54: Rutte veinst dat hij er geen actieve herinneringen aan heeft. Biden begroet zijn spiegelbeeld wanneer hij de badkamer binnenkomt.
@BobDobalina | 04-07-21 | 20:47:
Als Biden eruit komt als een blabbering idiot dan is het natuurlijk troep he D66Bobdobalina?
Moet je nog wat geklungel van hem zien tijdens de G7 top, waar hij trouwens niets maar dan ook niets bereikt heeft?
www.youtube.com/watch?v=A-ja5eJnABM
@BobDobalina | 04-07-21 | 20:47:
Naast Kaag ook fanboy van Biden? Bobje, gaat het wel goed met jou?
@Roadblock | 04-07-21 | 21:26: ik heb de meest bizarre optredens gezien van Trump, vooral tijdens corona. Heb ik weinig kritiek op gezien hier. Dan kan ik de kritiek (welke eigenlijk) op Biden in deze filmpjes niet begrijpen. Fix news is geen nieuws. Het is vaak een persoon die een ongelooflijke gekleurde versie van een fragment geeft. Goedkope demagogie.
@BobDobalina | 04-07-21 | 23:16: ik heb heel veel debiele filmpjes gezien van wereldleiders, maar wat heeft dat te maken met de wartaal van Biden? Wat je eigenlijk zegt is de onvoldoende voor Biden is niet erg want er zijn nog veel slechtere. Bob, gast je krijgt van meester Astroturfer een onvoldoende. Wees gerust er zijn kinderen die nog lager scoren.
Wat zegt u? De meerderheid is tegen CRT?
Dan moet die meerderheid rap naar heropvoedingskampen om het juiste te leren denken.
Heropvoedingskamp is niet nodig. Een aantal persconferenties van de premier, en wat zelfbenoemde experts dagelijks op TV uitnodigen om hun mening te verkondigen en demense zijn zo om. Op een gegeven moment krijg je zelfs CRT Gullivers die alle non believers belachelijk gaan maken.
Ehm, ik had juist vernomen dat er al een aantal Staten zijn die de CRT hebben verboden via een rechterlijke uitspraak. Op zijn minst opmerkelijk.
De strijd is nog niet gestreden. Het feit dat er organisaties zijn die zogenaamd kennis hoog in het vaandel hebben staan toch meegaan in de CRT waanzin geeft aan dat dit gezwel nog niet onder controle is, laat staan weggesneden.
Dit gaat over de grootste nationale lerarenbond, die heeft het aangenomen
Wat is er mis met onderwijzen van 'gezond verstand'?
Oh, wacht, dat valt bij haast iedereen de linkse agenda af..
We gaan niet een beetje zelf lopen denken hè!?
CRT is levensgevaarlijk en het zet alleen maar mensen tegen elkaar op. Overigens is racisme tegenwoordig een verdienmodel geworden.
Krijgt Charles Manson dan 50+ jaar na zijn pogingen om een rassenoorlog in de VS te beginnen, toch z'n zin!?
@Aristotalloss | 04-07-21 | 21:48: en de Chinezen, want het is een marxistische rassenoorlog.
Ik begrijp niet hoe deze gevaarlijke onzin zo snel om zich heen kan grijpen.
Komt vast door al die vaccinaties.
Omdat het bij een hoop mensen in hun straatje past. Bij links, want dit steunt equality of outcome. Bij minderheden, omdat het ze steunt bij hun emancipatie, en ze tegelijkertijd een mooi verdienmodel verschaft. Bij overheden en pers, omdat het een pseudo-wetenschappelijke grond biedt om onwelvallige meningen weg te wimpelen of zelfs te verbieden. Voor elk wat wils, dus.
Bij overheden werken de mensen die graag zeggen wat andere mensen moeten doen.
Ik denk dat sommige mensen er heel veel centjes aan verdienen en/of heel veel macht / invloed door verkrijgen. En het schreeuwvee in de straat is hypegevoelig en wijst graag naar anderen als schuldigen voor het eigen falen, dus ja. win-win.
@Muxje | 04-07-21 | 20:47: Het idee leeft, zelfs onder gematigde intellectuelen inmiddels, dat meritocratie heeft afgedaan. Het heeft ons geen gelijkheid gebracht. Integendeel, het heeft een elite van knappe koppen voortgebracht en de knappe koppen neuken nu alleen nog maar met elkaar, en krijgen daardoor alleen nog maar knappe-koppen-kindertjes. Mocht een van die kindertjes toch niet zo knap zijn, dan is er bijles, en de kosten daarvan kunnen er in die gezinnen makkelijk uit.
Daardoor gaat de vooruitgang met een sneltreinvaart, maar niet met de gewenste sociale gelijkheid. Ik verwoord het alleen he - don't shoot the messenger.
@konjodebonjo | 04-07-21 | 22:02: Als de uitkomst niet gelijk is, wil dat niet per se zeggen dat de kansen niet gelijk waren. Er zijn andere parameters, zoals ambitie, talent, intelligentie, charisma, opvoeding, overtuiging, etc. Die zijn niet gelijk verdeeld over de mensen (van welke kleur of overtuiging dan ook). Vrij vertaald naar Jordan Peterson, je zou moeten streven naar gelijkheid van mogelijkheden, niet naar gelijkheid van uitkomst
Sterker nog,13% van de Nederlandse bevolking heeft een IQ van 83 of lager.
Deze zijn slechts met heel veel moeite(en geld)iets slimmer te maken.
Als dat al lukt.
Gold ....
REAGEER OOK