Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Halsema DOODSBANG voor Vizier op Links

HET IS WEER 1933! MARCHERENDE LAARZEN! KAPOTTE RUITEN! GESTREKTE RECHTERARMEN (die stickertjes plakken)

Social

Hahaha, die koppenmaker van Het Pariool...

Binnen de bestaande Persoonsgerichte aanpak radicalisering, houdt de gemeente momenteel 46 mensen in de gaten. Vorig jaar rond deze tijd waren dat er 54. Mensen met jihadistische denkbeelden vormen nog altijd de hoofdmoot van deze groep, 90 procent. Het aantal rechtsextremistische radicalen in de groep is toegenomen tot twee.

Hee kijk,  in de kamer, een olifant, en nog een, en nog een, en nog een.

PS: VizierOpLinks is al een maand op vakantie. Of op een paramilitair trainingskamp in de Vlaamse IJzerbossen natuurlijk. BOE! Hier VoL-Telegram, ook al op vakantie

Het is echt Vijf over Twaalf mensen!

Reaguursels

Inloggen

Waarom horen we nooit wat over extreem links? De kogel komt immers altijd van links…

Vlasbaard | 25-06-21 | 08:57

Wat jammer al die links naar artikelen, zoals nu telegram. Een vlotte tekst, maar zonder onderbouwing in de tekst.
Zoals nu naar telegram. Kan het niet eens gelezen krijgen. Mogen die mirrors niet meer.
Steeds minder leesbaar GeenStijl.

Moestuinier | 25-06-21 | 05:21

Potentieel Gewelddadige Extremisten, huidige verdeling in België volgens de OCAD lijst:
645 jihadisten
48 extreem rechts
13 extreem links
Dus rechts is tegenwoordig bijna 4x zo vaak gewelddadig als links. En moslims zijn dan weer 13x zo gewelddadig.

cugel | 24-06-21 | 20:31
-weggejorist-
Shredder | 24-06-21 | 20:15 | 2

Ruben Koops is vast een loonslaafjournalist die braaf neerpent wat zijn superieuren van hem verlangen.

Als hij zijn eigen artikel even had doorgelezen had een kop als: "Jihadisten vormen nog steeds 90% van de groep die in de gaten gehouden wordt" veel beter de lading gedekt maar dat past niet zo lekker in het narratief dat De Blanke (Man) het grote gevaar is heden ten dage, volgens de mainstream media althans.

aapbroodje | 24-06-21 | 18:58

dat was toch die nepsticker? daarna nooit meer wat van gehoord.

Ir. Wilhelmus | 24-06-21 | 18:52

Jseez.... Wat ben ik blij dat ik niet in die (...) stad woon....

Spoorhaas | 24-06-21 | 18:49

Het blijft mij toch verbazen hoe dik en groot die oogkleppen zijn bij lilnks.

loser | 24-06-21 | 18:27

Geklets en stemmingmakerij van La Halsema.
Zodra ze mij een linkse politicus kan noemen die half zo lang onder dezelfde intensieve bewaking van de DBB is als Geert Wilders praten we weer.

DieKatze | 24-06-21 | 18:07

...'Burgemeester Femke Halsema heeft haar zorgen uitgesproken over de toegenomen extreem-islamitische dreiging in Amsterdam. Ze noemt de normalisering van extreem-islamitische denkbeelden in de politiek als een oorzaak voor de toename'... Waarom lees ik dat nou nooit eens...

Zenzeo | 24-06-21 | 17:23

Twee.... *kuch*

Beste_Landgenoten | 24-06-21 | 17:20


Haha, men is natuurlijk absoluut voor democratie, maar maakt wel even uit wie mee mag doen. ''Extreem rechts'' gewoon al jaren in de kamer, kan niet stelt Halsema dus.
Dag meneer Duyvendak.

bitterpete | 24-06-21 | 17:18

Nojmalisejing hè, 't is wel Femke die het zegt.

Zenzeo | 24-06-21 | 17:17

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat die 2 recht extremisten zijn: Martin Bosma en Hans Teeuwen. Serieus.

DrachiR | 24-06-21 | 16:46

Een welgemeende suggestie voor bange Femke; verzet je tegen het volproppen van Nederland met kansloze migranten, ga handhaven, en stop dat diversiteitsgedram.

Vrijhetzelaar | 24-06-21 | 16:25 | 1

Denk dat ze haar handjes al vol heeft aan de mocro-maffia.

Zenzeo | 24-06-21 | 17:19

Iemand de tekst van deze wet? Een journalist? Een van de vele boze politicI?

Nee?

Dan zijn we eigenljk klaar met lullen erover.

Knufter | 24-06-21 | 16:14

Dus de aanhoudende en toenemende dreiging van links om in de nabije toekomst ieders leven te gaan beheersen heeft in Amsterdam geleid tot het in de gaten houden van 2 rechts extremisten?
Dat is - als het er vorig jaar 1 was - een toename van 100%! Alarm, te paard, worden er al wetten voorbereid?!?

Harry.Langezwaal | 24-06-21 | 16:12 | 1
-weggejorist-
revolte | 24-06-21 | 17:07

Heeft mevr. H. zich op deze wijze ook al eens uitgelaten over allerlei linkse en islam uitwassen? Kan het mij niet herinneren. Overigens als het aan links ligt dan ben je dus al extreem rechts als je bepaalde feiten benoemd die niet passen in het gedachtengoed van links. Lekker framen, monddood maken cancellen etc. Vieze spelletjes.

DrachiR | 24-06-21 | 16:05
-weggejorist-
MK27 | 24-06-21 | 15:48 | 1

Dat Parool artikel is hilarisch. Ze waarschuwr voor rechts extremiseme en dan blijkt het om voornamelijk salafisten te gaan. Moeha!

Piet Karbiet | 24-06-21 | 15:46

Zo onschuldig is het niet, persoongegevens onthullen en exposen. Met daarbij de kanttekening dat dat kafka.nl dit al decennia deed en zie ik net, nog steeds doet. Dus er is wel sprake een dubbele moraal bij deze burgermeester.

adhd-je | 24-06-21 | 15:44 | 1

In hetzelfde artikeltje mag Nadia Bouras voor de zoveelste keer weer uithuilen over het feit dat er een stickertje op haar deur is geplakt. Onderwijl staat ze hard te juichen als tuig de voordeur van Thierry Baudet met verf vandaliseert.

Grachus | 24-06-21 | 20:32

Het is eigenlijk heel eenvoudig.
Als je in een bootje zit en iedereen gaat op de linker kant zitten slaat het bootje om en zinkt.
Voor de goedmens: gebeurt ook als iedereen op de rechterkant gaat zitten.
Om dit te verkomen dienen er een aantal op aan de ander kant te gaan zitten.
In balans heet dat, maar dat kunnen linkse mensen als Halseme niet begrijpen en tollereren.
Ofwel domheid ten top in de huidige linkse politieke Amsterdamse arena.

nr123456789 | 24-06-21 | 15:39 | 3

Lijkt me een prima metafoor.

Panos88 | 24-06-21 | 17:24

Het bootje is te klein

Canis.bonus.es | 24-06-21 | 18:38

Het bootje is te vol, dus aan het zinken.

ploppy | 24-06-21 | 19:19

Logisch dat Halsema cs doodsbang zijn voor Vizier op Links:

Vizier onthulde namelijk heel wat zaken,
die Lnks liever bedekt had gehouden. Verzwegen.
Zoals MSM dat wel doet, wegkijken van onfrisse linkse zaken. En wegkijken van het islam-fascisme.

Vandaar dat Links vanaf dag één, een hetze tegen Vizier is gestart.

michelpen | 24-06-21 | 15:36

Al jaren is populistisch links haar/zijn/het/hen stempel aan het doordrukken op hoe slecht de rechts inhalende meerderheid is, zonder zich maar 1 moment te gunnen in de spiegel van eigen ziel te kijken naar de drab die zich daar bevind en uitspuwt over de weldenkende meerderheid, tijd dat ze werkelijk een spiegel wordt voorgehouden met hun dubbeldenken.

GuruOuwehuru | 24-06-21 | 15:30

Maar over extreem links (antifa e.d.) maakt ze zich geen zorgen? Da's toch een veel grotere groep, aangewakkerd door het woke en extreemlinks denken van b.v. Groenlinks en Bij1. Gevaarlijke ontwikkeling.

Hommel | 24-06-21 | 15:28

als ze zo bang is zou ze haar kroost misschien kunnen bewapenen .. je weet maar nooit.

DeviousDick³ | 24-06-21 | 15:05 | 1

Of zelf een wapen in huis hebben. De kogel komt meestal van links

Therapietje | 24-06-21 | 15:11

Is een cocaine industrie van een onderling concurrerende 7500 man met toegang tot vuurwapens binnen de Randstad met connecties naar terreur cellen, mafiosi, gemeentelieden, witwas elites, en rondselaars in gevangenis door heel Europa- ... nou een linkse of rechtse dreiging?

GeheidEenGeit | 24-06-21 | 15:02

Zijn er nog clubjes die verboden moeten worden? Gewoon wat stickers met logo printen en op een paar huizen plakken

area78 | 24-06-21 | 14:53

rechts laat zich telkens weer door dit soort linkse, leugenachtige retoriek in de touwen drukken. Rechts zou vaker dezelfde truc moeten toepassen en ook steeds moeten wijzen op "extreem links".

krelus | 24-06-21 | 14:37 | 4

Rechts is realistisch en geen jankballen.

Madame Poitiers | 24-06-21 | 14:53
-weggejorist-
PokeAWoke | 24-06-21 | 15:41

Extreem links krijgt podium, zie bijvoorbeeld XR acties, greenpeace (hallo betonblok), bont voor dieren. Voor mij vallen ook zeurclubjes zoals KOZP, BLM en omroep zwart onder links extremisme. Zoiets krijgt niet alleen podium maar ook nog subsidie.
Ik zal er nooit aan wennen.

Veepert | 24-06-21 | 16:24
▼ 1 antwoord verborgen

Dat Femke onzin uitkraamt, ach het is Femke maar. Veel zorgelijker is de pers die dit klakkeloos opschrijft en van elkaar overneemt.

Colin.Fart | 24-06-21 | 14:34 | 2

Dat is het vreemde, er staat gewoon letterlijk dat er maar 2 zijn....

Het brein erachter | 24-06-21 | 14:47

@Het brein erachter | 24-06-21 | 14:47: Jah. Die Henk en Ingrid uit een achterstandswijk uit Amsterdam Noord. Want dat zijn die 2 waarschijnlijk, zijn veel gevaarlijker als die terugkeer jihad bruiden.

DrachiR | 24-06-21 | 16:16

Och, 40 jaar geleden zeiden mijn vrienden en ik ook "Join us'"
Grootste vergissing ooit, nu heb ik nekproblemen.

ptrck | 24-06-21 | 14:08

De NRC-lezende elite in Amsterdam houdt zijn met 5 bypasses gerepareerde hart vast dat de mooie binnenstad weer wordt overlopen door blowende, zuipende en hoererende toeristen. Van handhaving door de burgemeester wordt niets verwacht.

gestoptmetroken | 24-06-21 | 14:08

Ik maak me veel meer ernstige zorgen over extreem links. Voorlopig komen de taarten, eieren én kogels van links. Alleen al het feit dat extreem links (bijna) nooit benoemd wordt maakt dat het als een kankergezwel kan doorgroeien en uitzaaien onder kinderen en zichzelf zoekende pubers.

Satertje | 24-06-21 | 14:01

Ik mis de zeer gevaarlijk categorie: puberzoons die gewapend met een pistool inbreken in woonboten.
Schijnt afgelopen jaren ook te zijn toegenomen...

roberto9715 | 24-06-21 | 14:00

Laten we ons vooral druk maken om 2 ipv die 46.

Mahatma | 24-06-21 | 13:59

Femke en Sieg zullen wel druk zijn met een stille tocht voor Nizar Banat, een vanochtend vermoorde criticus van de Palestijnse autoriteit? Of preken ze hevig geëmotioneerd voor de opvang van gemartelde Palestijnse vluchtelingen en het accepteren van vrijheid van meningsuiting? Nee, liever janken over die nare israeliers die na provocatie bommen terug gooien. Er is een rapportje: www.hrw.org/report/2018/10/23/two-aut...

28 | 24-06-21 | 13:59

90% van 90 = 81 Jihadisten
er zijn 2 rechts-extremisten
dus nog....
6 Rara'ers + Duyvendak

Treff | 24-06-21 | 13:51 | 1

Turkse grijze wolven zijn rechts extremist, staan die ook op de lijst?

Ray Skak | 24-06-21 | 14:21

Die kop, hé? Pure clickbait van 'kwaliteitskrant' Parool. Ik trapte daar ook in. Teleurstelling was mijn deel.

Amsterdamsko | 24-06-21 | 13:50

Rechts gevaar in 1 jaar verdubbeld!!!1!!

Wiezewalakristalix | 24-06-21 | 13:47 | 1

Toch al gauw een stijging van 100%!

naglfar | 24-06-21 | 17:53

Halsema kan zich beter druk maken om de monocultuur in de tuinsteden dit is van groter gevaar voor NL dan een paar rechtse nitwits, als over 10 jaar de eerste lgbtq mensjes vliegles krijgen vanaf een dak in Slotermeer kan Halsema zich vereenzelvigen met wat de Duitsers verklaarde aan het eind van de oorlog "wir haben es nicht gewusst"

Tasmaneiland | 24-06-21 | 13:44

Ik las "kapotte rutten".
Helaas speculaas.

WalterSobchack | 24-06-21 | 13:44

Ach, nog drie jaar en daarna is ze pleitte.

Thoth | 24-06-21 | 13:36

Het huidige kern probleem is dat dit soort personen ( Halsema, Timmerfrans, Kaag etc etc) hun verhaaltje kunnen vertellen zonder met de feiten te worden geconfronteerd of echt kritisch door solide goedgeïnformeerde journalisten (waar zijn ze gebleven?) worden geïnterviewd.

Blonde Nel | 24-06-21 | 13:25 | 1

Überhaupt wat is de nieuwswaarde van deze Halsema?

Is dit nog nieuws? | 24-06-21 | 13:31

Amsterdam kan zich spiegelen aan het knotsgekke Zweden. Een reaguurder schreef hier al eerder dat in Zweedse romans en TV series het ultieme kwaad altijd wordt vertegenwoordigd door een blanke grootindustrieel met neo-nazi sympathieën. En als ie oud genoeg is, was ie zelfs zelf Nazi geweest. Terwijl andersom, in een clip van Lykke Li bijvoorbeeld, de getormenteerd kijkende held, waar de heldin door besneeuwde landschappen achteraan loopt, een arabische immigrant is.
(Ironisch detail: deze arabische acteur heet Fares Fares die een tolk voor het SEAL-team speelde in de, altijd inspirerende, film Zero Dark Thirty)

BASinnic | 24-06-21 | 13:25

De 52 extremistische moslims worden gesteund door een grote gemeenschap, hebben gebedshuizen waar ze geloofsgenoten kunnen treffen, zien hun aantal toenemen vanuit het buitenland, hebben een boek dat hun haat legitimeert en dat elke dag wordt onderwezen, hebben tig instellingen en bestuurders die hun gedachtengoed supporten enz. enz. De twee rechtsextremisten zijn wat zonderlinge types die geen onderdak kunnen vinden bij instituten of gesubsidieerde clubjes. Halsema Halsema wat ben je toch een laf wijf dat je de grote georganiseerde club niet durft te bekritiseren.

Graaier | 24-06-21 | 13:25

Als je Femke Halsema bent zie je in D66 al extreemrechts.

FirstAnnual | 24-06-21 | 13:24 | 2

D66 is wel een enge extremistische club. Extreem pro EU en extreem tegen het Nederland van gisteren en langer geleden, extreem tegen Wilders, extreem tegen de CU en extreem het verpakken van anti sociale maatregelen in deugwoorden.

Graaier | 24-06-21 | 13:27

@Graaier | 24-06-21 | 13:27: D66 is er van overtuigd dat zij de enige correcte partij zijn. Niet slechts politiek, ook op maatschappelijk, sociaal en persoonlijk gebied.
Alexander Pechtold had best tot premier voor het leven benoemd willen worden. Na een pragmatisch georganiseerde verkiezing. Het democratisch proces, niet waar.

Arachne | 24-06-21 | 23:39

Kritiek op falend links beleid = racisme/extreem rechts.

De remedie? Nepnieuws/haat bestrijden! (Uw onwelgevallige mening wordt van het internet verbannen en voor de zoveelste keer in de geschiedenis kwam het fascisme vanaf de linkerflank)

beetje.jammer.dit | 24-06-21 | 13:14

Femke is al lang helemaal het spoor bijster en niet meer serieus te nemen. Ontkenning van de realiteit, oorzaak en gevolg omdraaien. Het enige wat steeds enger begint te worden is het extreem drammerige en betuttelende gezeur van links. Standaard reflex bij links is zodra ze een probleem niet kunnen oplossen (meestal niet willen en zelfs ontkennen) ze zaken maar gaan verbieden of precies die maatregelen verkiezen welke niet de oorzaak maar het gevolg aanpakken. Femke is een ster in het niet benoemen van de olifant in de kamer maar de aandacht te verleggen naar iets wat totaal geen gevaar vormt.

Ruikbaard | 24-06-21 | 13:10 | 1
-weggejorist-
PokeAWoke | 24-06-21 | 15:53

Gematigde Moslims bestaan echt niet. Je kan ze vergelijken met schapen. Er hoeft maar 1 tussen te zitten die de andere kant opgaat (de extremist) en de rest zal gewoon volgen.

Daarom zie je nooit Moslimprotesten tegen terreuraanslagen in Europa, omdat ze het stiekem gewoon prima vinden. Maar als een Moslim het slachtoffer is, dan komen ze uit alle hoeken en gaten om te protesteren tegen racistische blanken/joden/westerlingen etc.

44 Moslims in Amsterdam met extreme gedachtes is dus zeer weinig. De rest komt er gewoon niet voor uit of is nog niet in het vizier van de gemeente.

Hefbrug | 24-06-21 | 13:09

Eh GS, ik denk dat jullie op de redactie onder een vergrootglas liggen van de gemeente , en dat er twee net iets meer conservatief eh extreemrechts lijken te zijn?

Nuchternederland | 24-06-21 | 13:08

Ik snap haar wel. Één rechts-extremist kun je nog aanpakken, maar twee? Is niet te doen. Red je niet.

Deksmaat | 24-06-21 | 13:05 | 3

Het aantal rechtsextremisten is wel verdubbeld, het aantal moslimextremisten niet.

sioux_ | 24-06-21 | 13:30
-weggejorist-
PokeAWoke | 24-06-21 | 15:54

Vizier op Links is geen nieuw idee, dergelijke clubs bestaan ter linkerzijde al tientallen jaren.
Maken adressen bekend van lokale PVV-kandidaten. Gooien de personalia op internet van medewerkers van het COA die betrokken zouden zijn bij het uitzetten van afgewezen asielzoekers. Idem dito personeel van bedrijven die machines maken die in Israël gebruikt worden voor het bouwen van een muur.
Dat die mensen vervolgens bedreigd worden of hun huizen besmeurd kunnen ze natuurlijk niets aan doen.

Leon Tosti | 24-06-21 | 13:05 | 2

Hm, interessant. Dat gebeurt zelfs in Zwitserland niet. Bestaan wel websites waar mensen tot de enkels worden afgebrand maar strafbare handelingen zie je eigenlijk alleen op twitter en facebook.

van Oeffelen | 24-06-21 | 13:11
-weggejorist-
Dr.Platypus | 24-06-21 | 13:48

Dank jullie wel GeenStijl, voor dit artikel. Het is mijn grote genoegen om tijdens mijn pauze het geraaskal van types als Halsema tot mij te nemen. Broodje, bekertje melk, eitje en dan de complottheorieën van la Kaakklem er bij.

Toch heeft zij hier wel een punt lijkt mij. Er gaat een groot gevaar uit van rechts. Neem nu bv die politiek leiders van linkse partijen die al iets van 18 jaar 24/7 beveiligd worden en op geheime adressen moeten leven. Voorheen die linkse politici die met kogels in het hoofd het leven laten op guur rechtse mediaparken. Linkse journalisten die met messen in het lijf in de Linnaeusstraat liggen. Linkse opiniemakers die het land uit worden getreiterd. Tal van andere linkse journalisten en opiniemakers die beveiligd worden en die te maken krijgen met de toorn, en het ontslag, door de rechts-extremistische junta’s van ons fout rechtse mediastelsel.

Ik kan nog wel even doorgaan, maar mijn eitje koelt af en wil die toch warm naar binnen werken.

Nuuk | 24-06-21 | 13:04 | 1
-weggejorist-
PokeAWoke | 24-06-21 | 15:57

Een luier, spotprenten en stickers. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik bereid me voor op de 2e hongerwinter in 100 jaar.

John McClane | 24-06-21 | 13:03

is de stopera al beschoten met een panzerfaust?

Struikrover3 | 24-06-21 | 13:03

Zou ze het boek van Lale Gül al gelezen hebben?

Diederik_Ezel | 24-06-21 | 13:02 | 2

Zou ze de naam Pim Fortuyn nog kennen?

van Oeffelen | 24-06-21 | 13:12

@van Oeffelen | 24-06-21 | 13:12|
Of de naam Theo van Gogh?

Sjefke7807 | 24-06-21 | 13:31

"Burgemeester Halsema heeft haar zorgen uitgesproken over de toegenomen extreem-salafistische dreiging in Amsterdam. Ze noemt de normalisering van islamitische denkbeelden in de politiek als een oorzaak voor de toename."

Dat zou je haar nou nooit horen zeggen vrees ik.

Quantum Suicide | 24-06-21 | 13:02

Citaatje:
"Halsema waarschuwt dat er in het publieke debat en de politiek een normalisering lijkt plaats te vinden van rechtsextremistische denkbeelden. Ze noemt daarbij geen politici en partijen bij naam. Wel zegt dat door deze ‘ondermijning van de democratische rechtsorde’ de online geweldsuitingen door rechtsradicalen stijgen."

Even kijken: dus..... Als je terechte kritiek uitoefent op islamitisch gedachtegoed dat:

- de islamitische wet boven het seculiere, burgerlijke recht van de democratische rechtsstaat stelt;

- de islamitische vrouw tot een tweederangs burger maakt, die verplichte, alles bedekkende religieuze clubkleding aan moet als ze zo nodig naar buiten wil, hetgeen haar bovendien niet zelden domweg wordt verboden;

- Homo's minder dan varkens vindt die dood moeten of op zijn minst de islamitisch omgevolkte buurten uit moeten worden geterroriseerd;

- de vrijheid van meningsuiting aantast door terechte kritiek op een achterlijke macho-religie te verbieden;

- de vrijheid van meningsuiting aantast door mensen die onschuldige tekeningetjes maken of zelfs maar laten zien, te veroordelen, te demoniseren en zelfs te onthoofden;

- de vrijheid in het algemeen aantast door activiteiten en zaken die niet stroken met het islamitische gedachtegoed, zoals het eten van varkensvlees, het drinken van alcohol, het eten tijdens de ramadan en het ondergaan van een vaccinatie tegen een alles ontwrichtende pandemie, te verbieden of op zijn minst dwingend af te raden;

- de vrijheid in het algemeen aantast door continue dreiging met geweld en aanslagen;

- de veiligheid en stabiliteit van samenlevingen aantast door het verspreiden en prediken van haat tegen 'ongelovigen' afvalligen en niet-gehoofddoekte vrouwen die het wagen zoiets te eisen als vrijheid;

- de veiligheid en stabiliteit aantast door bewust te verzuimen op te treden tegen mede-volgelingen die overal ter wereld massa-slachtingen aanrichten;

- het ondermijnen van de rechtsstaat van een niet-islamitisch gastland door een parallelle samenleving te creëren waarin niet de wetten van die rechtsstaat, maar de islamitische wet geldt;

...... als je op al die zaken dus terechte kritiek hebt, omdat ze de democratische rechtsorde ondermijnen, dan ben je dus niet alleen per definitie een gevaarlijke rechts-extremist, maar bovendien een ondermijner van de democratische rechtsorde.

Oftewel: ziehier het volkomen krom gegroeide, mismaakte rechtsgevoel van links-extremisten zoals de Femkes Halsema en al die andere duujjjzaamheidsvrouwtjes en hun mannelijke evenknieën, die mijns inziens, door het negeren van de morele rotting van de islam en het zich concentreren op luxe-problemen zoals het klimaat en het milieu, het wérkelijke gevaar vormen voor de democratische rechtsstaat.

Peter Emile | 24-06-21 | 13:01 | 2

@Peter Emile | 24-06-21 | 13:01 |
Uw tegel raakt precies hetgeen dat aan dit hele debat, voor zover je daar al van kunt spreken, schort; Realiteitszin en de wil om de grote islamitische olifant in de kamer te erkennen. Men legt die anderhalve paardenkop van het Stormfront onder een vergrootglas terwijl men aan de andere kant schielijk de salafistische grootverbruiker van het islamitisch terrorisme voorzichtig met de punt van een schoen onder het tot aan het plafond bol staande tapijt schuift. Want dat past zó niet in het appeltjes-groene-weiden wereldbeeld dat men voor zichzelf, èn de wereld geschapen heeft. Mensen als u en ik mogen met de fallout van dergelijke luchtfietserij dealen.

Sjefke7807 | 24-06-21 | 13:43

Weer een goede tegel. Niets meer aan toe te voegen.

Gladiator Fap | 24-06-21 | 17:46

54 man vorig jaar tegen 46 nu. 1 extreem rechtse gek er bij. Mis ik dus 9 man uit de andere hoek. Zijn die opeens lief geworden? Of zijn die van de radar af?

Lorejas | 24-06-21 | 13:00 | 1

Omgekomen bij een afrekening?

naglfar | 24-06-21 | 17:56

Dat er nou helemaal niemand deze heks corrigeert. Er is helemaal niets extreem-rechts genormaliseerd. Er is een zeer gematigd rechts dat kritiek heeft op de niet aflatende reeks blunders van mevrouw de Heks, maar daar is helemaal niets extreems aan.

Het enige extreme is haar eigen falen.

van heinde en verre | 24-06-21 | 12:59

Vermakelijk eigenlijk wel.

Lorejas | 24-06-21 | 13:07

In mijn bewogen doch korte 4 decennia heb ik werkelijk waar nog nooit ook maar een uiting van geweld door extreemrechts mogen meemaken in mijn stad. Naar het schijnt heeft er een paar keer een optocht van een anti-islam partij (Pegida) plaatsgevonden. Ik had hier aanvankelijk geen problemen mee (recht van meningsuiting). Waar ik wel problemen mee had was al het hippie-tuig wat zich als tegendemonstranten verzamelde en de hele binnenstad hermetisch afsloten. Waardoor ik van de oproerpolitie NIET naar de plekken toe mocht waar ik heen moest vanwege persoonlijke verplichtingen als bijvoorbeeld iets wat die lui niet hebben: werk. Wat mij betreft is er 1 groot gevaar: Extremisten. Links of rechts bestaat wat mij betreft niet meer. Het maakt niet uit wie of wat je haat in deze wereld, als iets je tegenstaat en je probeert de maatschappij hier de dupe van te maken door gewelddadige acties, dan behoor je tot de extremisten. Halsema zet doelbewust groepen recht tegenover elkaar als een ware Amsterdamse feeks. Weg met dit afschuwelijke viswijf.

Amsterdramt | 24-06-21 | 12:57

"Aantal gemonitorde rechts-extremisten in Amsterdam met 100% toegenomen!!!". Klinkt best eng.

BASinnic | 24-06-21 | 12:57 | 1

Van 1 naar 2....

Hollandse_blauwe | 24-06-21 | 12:58

Extreem 3x rechts is pas gevaarlijk.

Jan de Vries | 24-06-21 | 12:57

12:55. Het is vijf voor één. Femke kletst.

RickTheDick | 24-06-21 | 12:55

Het normaliseren van extreem gedachtengoed in instituties, media, ambtenarij etc. heeft extreem-links veel beter gedaan dan extreem-rechts (nl, niet).

skoftig | 24-06-21 | 12:54

Het gevaar van rechts is wel met 50% toegenomen. Eng hoor.

hero_of_heaven | 24-06-21 | 12:54 | 1

Van 1 naar 2 is zelfs 100%!

naglfar | 24-06-21 | 17:56

Extreem rechts? Waar dan? Extreem links daarentegen is gewoon legitiem gedachte goed en dagelijkse standaard omtrent massa immigratie, klimaat en taart verdeling van ons gemeenschapsgeld. Het is zo ontzettend laf en goedkoop om angst aan te praten dat er niet is. En dat vizier op links? Die legt toch enkel bloot hoe extremistisch deugende figuren in ons landje mooi weer lopen te spelen en op tv deugpunten denken te kunnen scoren maar in werkelijkheid die irritante intolerante klote buur blijkt te zijn...niks mis mee zou ik zeggen. Ik zou nog wel een logische stap willen voorstellen dat deugen strafbaar moet worden indien dit autochtonen benadeeld in ons land.

Hollandse_blauwe | 24-06-21 | 12:53

Oorzaak en gevolg blijft moeilijk voor linksdenkers. Zonder extreem rechts zou de Islam natuurlijk een gezellige hobbyclub zijn.

Koning BongoBongo | 24-06-21 | 12:51 | 1

En mèt rechts is de Islam een lieve zielige hobbyclub die vooral beschermt dient te worden.
Links vergeet gewoon voor het gemak dat moslims heel vaak zeer conservatief, patriottistisch en orthodox gelovig zijn.

bitterpete | 24-06-21 | 17:13

Ik zie daar in Femke's Amsterdam vooral heel veel extreemlinks. En dat is geen dreiging meer, maar met zo'n bestuur dagelijkse realiteit. Over extreemrechts zou ik mij in Amsterdam geen zorgen maken. Die heeft daar geen enkele invloed.

jochum1980 | 24-06-21 | 12:50

Is ook een eng clubje. Het is zeer onwenselijk en intimiderend om deze stickers bij mensen op de deur te plakken. het geeft de indruk dat je niet vrij bent in je politieke denkbeelden.

zeeman73 | 24-06-21 | 12:49 | 2

Eng maar heel marginaal. Denk dat extreemrechts onder Femke's multiculturele paraplu, zoals bijvoorbeeld Grijze Wolven of aanhangers van radicale islam, heel wat meer macht binnen gemeenschappen uitoefenen.

jochum1980 | 24-06-21 | 12:52

'Het geeft de indruk dat je niet vrij bent in je politieke denkbeelden".
Mmm... komt me zo bekent voor, daar moet ik eens over nadenken.

Hojo24 | 24-06-21 | 12:59

Van de 54 zwaar gestoorden zijn er 52 van een zeker geloof.
Halsema: laten we het over die andere 2 hebben.

wapster | 24-06-21 | 12:48 | 5

Halsema: laten we voor de duidelijkheid ook even de aantallen links extremen vergeten te noemen.

Lorejas | 24-06-21 | 12:52

Jezus mina, het zijn er ook letterlijk twee.

SIogra | 24-06-21 | 13:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat links als extreem rechts beschouwd, schuift steeds verder naar links op. Vind je tegenwoordig dat het scheetje van je niet westerse collega een beetje stinkt: Extreem rechtse denkbeelden.

Peerkeoud | 24-06-21 | 12:47

Overigens: in 1933 hadden we extreemlinks, niet extreemrechts.

Een overheid die, een gedachtengoed dat dwingend alles en iedereen wou gaan aanpakken, controleren, besturen.

Extreemrechts heeft nog nooit iets voor elkaar gekregen op dat gebied. Wie hoorde er ooit van een 'extreemrechts land' dat er toe doet?

Knufter | 24-06-21 | 12:47 | 14

@Knufter | 24-06-21 | 13:50: Spreek je Hongaars en heb je het voorstel gelezen? Vooralsnog wordt in alle media gesproken over een verbod op onder meer "showing any content portraying .... homosexuality to anyone under 18". Dat is hun goed recht helemaal niet. Hongarije zou eerst uit de EU moeten stappen en het EVRM op moeten zeggen om verdere uiting te geven aan hun homofobie.

BobDobalina | 24-06-21 | 15:11

Nee die heb ik niet gelezen en jij ook niet want het fantastische journaille in west europa, en de politiek met z'n grote mond, plaatst nergens maar dan ook nergens een link naar de brontekst van deze nieuwe wet.

Dus vooralsnog ga ik uit van nepnieuws en nepophef.

"The law protects the children in a way that it makes it an exclusive right of the parents to educate their kids regarding sexual orientation until the age of 18,"

Kan ik me in vinden.

Knufter | 24-06-21 | 16:03
▼ 11 antwoorden verborgen

al die extreem-rechtse aanslagen op Joodse winkels en restaurants ook de laatste tijd, of wacht....

small_town_dude | 24-06-21 | 12:46 | 1

Extreem rechtse klopt wel want dat is de islam. Een extreem rechtse ideologie die alleen de mensen die het boekje volgen tot de ingroup rekent en alles erbuiten als verwerpelijken.

Dirk III | 24-06-21 | 12:58

Hopen dat een van de twee snel paar weken op vakantie kan. Kan het dreigingsniveau terug naar het oude normaal.

Lorejas | 24-06-21 | 12:44 | 1

La Halsema heeft toch een pistool in haar lade,of speelt haar zoontje er mee buiten,dan kan ze zich niet verdedigen.

Coolcalmcollected | 24-06-21 | 12:48

Ik ben doodsbang voor Monsieur Cannibale.

SIogra | 24-06-21 | 12:44

Zit er één keer een politieke partij nog maar net rechts van het midden in de gemeenteraad en ze staan meteen te trillen op de benen van zoveel pragmatisch realistisch geluid. In Amsterdam staan verder alle andere partijen links in de hoek te dringen. Inclusief de VVD.

Sqbar | 24-06-21 | 12:44 | 1

Ja, links heeft het prima gedaan met hun aanpak om iedereen en z'n moeder die het niet met hen eens zijn te bestempelen als een wilde racistische barbaar. En Rutte en co gaan daar helemaal in mee omdat men nu eenmaal niet als barbaar gezien wil worden. Het linkse gedram gaat niet over de inhoud, want veel erg slechte plannen, maar over hoe men voelt. En deugen zal je, deugen volgens de linkse norm natuurlijk. Dat ze het land en haar oorspronkelijke bevolking in de steek laten maakt ze niets uit. Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen. Nou zullen de hard werkenden dan ook maar een hele poos niets anders gaan doen dan de hand ophouden?

Peerkeoud | 24-06-21 | 12:51

Halsema noemt een realistische nuchtere kijk op politieke issues al heel snel "extreem-rechts". Vizier was trouwens gewoon erg fout bezig.

Conan de Rabarber | 24-06-21 | 12:44 | 3

Mee eens, met beide constateringen.

Sqbar | 24-06-21 | 12:44

Wat doet Vizier precies fout? Die stickers?

omanders | 24-06-21 | 12:56

@omanders | 24-06-21 | 12:56: Jazeker, dat is natuurlijk gewoon intimidatie, hoe je het ook wendt of keert. Ook al zit die bedoeling er misschien niet eens bewust achter en was het hoogstwaarschijnlijk laconiek bedoeld, het wordt zeker niet zo opgevat.

Conan de Rabarber | 24-06-21 | 13:02

Nou ja, Vizier Op Links is natuurlijk óók Vizier Op Halsema. Dat je dat niet fijn vindt is logisch, maar qua gevoel is het niet anders dan Vizier Op Baudet, Vizier Op Wilders of Vizier Op Sywert.

JvanDeventer | 24-06-21 | 12:39 | 1

een heel klein marginaal groepje op jouw gericht, versus de meerderheid van alle kranten en tv zenders op je gericht.

small_town_dude | 24-06-21 | 12:45

Okay, nu we het over percentages en aantallen hebben, ben ik benieuwd naar (andere) extremisten:

1
Hoe hoog is het percentage/ aantal linkse extremisten a la Volkert van der G. en RaRa-figuren?

2
Hoe hoog is het percentage/ aantal extremistische moslims?

Roos | 24-06-21 | 12:38 | 3

Ho Ho, u vraagt om feiten? Dat kan echt niet!

Sinterbikske | 24-06-21 | 12:44

Jihadisten 90%, staat hierboven. Of bedoelde je dat niet?

zwarte_weduwe | 24-06-21 | 12:49

@Zwarte weduwe, mijn bericht is niet volledig, ik bedoel in heel Nederland..

En wat Amsterdam betreft lijkt me het aantal sowieso niet te kloppen, want de linkse extremist zou er dan volgens het rijtje helemaal niet meer zijn ??
Lijkt mij wat rooskleurig ( what's in a name)

Roos | 24-06-21 | 12:53

“Burgemeester Femke Halsema heeft haar zorgen uitgesproken over de toegenomen extreemrechtse dreiging in Amsterdam. Ze noemt de normalisering van extreemrechtse denkbeelden in de politiek als een oorzaak voor de toename.”

Ik lees: “Burgemeester Halsema heeft haar zorgen uitgesproken op de toenemende kritiek op haar uitgesproken links beleid. Ze noemt kritiek op haar beleid de normalisering van rechtse denkbeelden.”

Ik bedoel: Femke deugd toch? Nou dan!

-En hoop is overal om ons heen aanwezig.-
(Femke Halsema Burgemeester Amsterdam 12-7-2018 - heden)

ratelaar | 24-06-21 | 12:38 | 2

inderdaad, mensen kunnen niet meer omgaan met kritiek. En ze wilde een burgemeester zijn voor alle Amsterdammers, dus ook de rechtse.

small_town_dude | 24-06-21 | 12:51

@small_town_dude | 24-06-21 | 12:51:
Dat valt lastig te verenigen met haar: “extreem rechts niet normaliseren/ - in de kaart spelen” standpunt. En zo is het cirkeltje weer rond.

ratelaar | 24-06-21 | 13:12

Maar als er taarten met poep en kots gegooid worden en gevels besmeurd worden met rode erf is dat onschuldige ludiek humor.

Mr_Natural | 24-06-21 | 12:36

Een extreemlinkser die zich zorgen maakt over het extreemrechts,
Meerderen keren moslims die stenen door dezelfde joodse winkel gooien,
als incidenten wegzetten om daarna op 4/5 mei herdenkingen met stroop uit dr bakkes de schijnheiligheid te prediken. Extreemlinks halalsema-een gevaar voor elke samenleving maar helaas gezeteld in de Nederlandse.

TijdelijkOptimist | 24-06-21 | 12:36

Laten we even eerlijk wezen, Dat is in het beste geval toch een toename van 100% van het aantal rechtsextremisten. In het slechtste geval is de toename oneindig hoog en dat is dus wel iets om je echt zorgen over te maken

JeanDragage | 24-06-21 | 12:36

Met het huidige beleid van stad en regering zou rechts nog weleens sterk toe kunnen nemen. Dus Femke, vraag je straks maar eens af hoe dat zou kunnen komen dn wie daar verantwoordelijk voor zijn.

Leffe Blonde | 24-06-21 | 12:36

Extreemrechts. Gelul.

Ik ben een blanke. Fiets soms naar het zwembad. Werk doordeweeks en voed de kinderen op. Eens per jaar controleer ik de betaling van belasting. Ik houd mij aan de verkeersregels en andere regels.

Ik ga het liefste om met mensen die een beetje zijn zoals ik. Die houden van klassieke muziek, liefst zich de dingen uit mijn jeugd mee herinneren (doe maar, enz). Die ongeveer dezelfde taal spreken als ik en zo'n beetje hetzelfde in het leven staan als ik.

Ik heb totaal geen interesse in Papoea's of eskimo's of moslims of de situatie in Afghanistan of Iran. Ik lees 't niet en wil het niet weten. Ook zal ik vermijden in discussies hierover terecht te komen. Voor mij mag ieder doen wat hij wil maar ik vind het zonde van mijn tijd om lastig gevallen te worden met ellenlange discussies over gender en discriminatie. Als ik moet kiezen in de bus om naast iemand te zitten die Bach kent en iemand met een hoofddoek, vind ik het interessanter om met de Bach kenner een gesprekje aan te gaan.

En niks, helemaal niks uit bovenstaande is abnormaal, racisistisch of gaat in tegen de moraal en normen en waarden die bij fatsoen horen. Ik gun iedereen zijn eigen leven in zijn eigen natuurlijke habitat. Lesbo, trans, zwart, wit, mag allemaal, lekker iedereen doen wat hij of zij wil.

Met bovenstaande is helemaal niks mis. Change my mind.

Knufter | 24-06-21 | 12:35 | 6

Voeg nog toe...

"en ik laat niemand voor mij bepalen hoe ik moet denken, voelen, bewegen, eten, doen en laten, zolang ik me aan de regels van de wet en goed fatsoen houd. Iedereen die mij een racist noemt op basis van mijn witte huidskleur is zélf een racist. Ik kom op voor de vrijheid dit te mogen denken, voelen én zeggen, zonder dat ik mij dit recht laat ontnemen door de zogenaamde anti-fascisten."

... en je hebt perfect verwoord hoe ik erover denk.

Gladiator Fap | 24-06-21 | 13:17

@chemtrails | 24-06-21 | 13:22: Vanzelfsprekend maar de overheid leest mee en ik heb geen zin om op een zwarte lijst van een of andere dienst te belanden wat zo rollen ze, ze zetten je op zo'n lijst alleen maar om je te stangen en te laten zien wie de baas is.

Knufter | 24-06-21 | 13:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Die stickertjes-plakkers van Vizier op Links zijn ongelooflijk gefrustreerde, sneue losers, en ja, ze zullen wel ongeveer extreem-rechts zijn, en nee, ik keur dat stickeren niet goed, en ja, ze zullen wel een beetje eng 'gedachtengoed' hebben, maar nee, een grote 'dreiging' kan ik er vooralsnog echt niet in zien.

"Mensen met jihadistische denkbeelden vormen nog altijd de hoofdmoot van deze groep, 90 procent."

Dus concentreer je liever daarop, en spreek daar liever publiekelijk je 'zorgen' over uit, Halsema. Maar daar hoor ik haar nooit over, want moslims zijn natuurlijk heel 'kwetsbaar'. Als ze op tv bevraagd wordt over wie er nou eigenlijk hoofdzakelijk verantwoordelijk is voor het geweld tegen homo's, gaat ze moeilijk zitten kijken en antwoordt dan: ''Tsja, dat zijn allerlei groeperingen, hè."

Bovendien 'schijnt' er nu toch besloten te zijn - wanneer dan, door wie dan, waarom dan? ik lees nergens dat het een regeringsbesluit is; van een demissionair kabinet ook nog, in dat geval - om al die IS ratten terug te gaan halen, zodat ze hun 'straf' niet kunnen ontlopen (welke straf? Ze krijgen hier allemaal Mickey Mouse strafjes), en omdat het 'veiliger' zou zijn (voor wie dan? niet voor ons Nederlanders, hoor).

"Punt van zorg is wel dat dit jaar diverse veroordeelde IS-strijders hun straf hebben uitgezeten, onder wie enkele Amsterdammers. Zij worden in de gevangenis al begeleid vanwege de ‘potentiële geweldsdreiging’ die deze ex-terrorismegedetineerden vormen na hun vrijlating."

Nou, ze worden gelukkig nu al 'begeleid'. Al die IS ratten banjeren over een tijdje weer vrij rond in de Nederlandse samenleving; hun kinderen lopen in onze straten, en worden straks 'adolescenten'; hoe zit het in de bovenkamers van die kalifaatkinderen?

Het enige wat je over een poosje wel weer zult lezen is dat politici, of burgemeesters, of 'onderzoekers', de toenemende 'islamofobie' erg zorgelijk vinden. Terwijl de boven-ons-gestelden er alles aan doen, oa met dat terughaalbeleid, om de islamofobie aan te wakkeren.

Gekkenhuis.

Dr_Johnson | 24-06-21 | 12:34 | 2

Laatste zin helemaal schokkend in artikel.

Lorejas | 24-06-21 | 12:36

Tsja, als je iets wilt framen, vraag het Halsema. Alleen daarin blinkt ze uit. Wat nog erger is dat als er een aanslag komt, dat altijd leidt tot de woorden: Oh, oh, oh wat verschrikkelijk, we leven mee met…….. , vervolgens glas, plas, was.

HoniSoit | 24-06-21 | 12:45

Wie zijn eigenlijk nog extreem rechts? Nu ook de pvv voor extreem links zijn getorpedeerd door de heer Rutte??

Tishetnetnie | 24-06-21 | 12:34 | 1

Ik zou u vriendelijk willen vragen het woord "Rutte" niet in deze volgorde te combineren met de woorden "de" en "heer".
Dat is slecht voor mijn bloeddruk. Bij voorbaat dank.

WasHetMaarMakkelijk | 24-06-21 | 13:01

Twee ongevaarlijke nazi's? Paniek!

funkyd | 24-06-21 | 12:32 | 1

Pas op, het zijn net konijnen.

Mr_Natural | 24-06-21 | 12:34

Het werk aan het pandje op A locatie Marnixstraat voor de Wearehere groep is overigens ook weer hervat. Zag er van de week weer werklui klooien.

Lorejas | 24-06-21 | 12:32

Wij moeten Groenlinks gaan noemen wat het is: extreemlinks. Als PVV en FVD onder extreemrechts vallen, valt Groenlinks onder extreemrechts. En dat klopt ook wel, ze maakt de geesten weer aardig rijp voor een Volkert.

JeannedArc | 24-06-21 | 12:31

Dat mens is niet goed.
Een luier door de brievenbus….
Incidenten op één hand te tellen.
De kop suggereert toch écht dat rechts een enorme dreiging vormt.
De echte waarheid komt pas later in het artikel.
De aller-aller-grootste dreiging komt nog altijd vanuit de islamitische hoek.
Voor homo’s, Joden, vrouwen met een rokje, andersdenkenden, kaaskoppen in het algemeen.
Hoe smerig is het toch om te aandacht af proberen te leiden van het werkelijke probleem.
Want zelfs een toenemende dreiging van extreem-rechts is te wijten aan de toename vd islam, waar veel mensen écht niet op zitten te wachten.

Ruimedenker | 24-06-21 | 12:30 | 1

Welke toenemende dreiging van extreem-rechts?

WasHetMaarMakkelijk | 24-06-21 | 12:59

Ach, Heksje Klemkaak heeft ook weer ‘ns een mening. Nou, ik maak me meer zorgen om andere dreigingen in Nederland, maar mevrouwtje Knarsetand zit zó star naar rechts te turen dat ze dáár helemaal blind voor is. Trouwens, moet jij je zoon niet eens een beetje gaan opvoeden?

Ceristimo | 24-06-21 | 12:30 | 2

De communistische revoluties brachten alleen maar ellende

Coolcalmcollected | 24-06-21 | 12:36

Heksje Klemkaak..bedankt, moet mijn toetsenbord weer schoonmaken.

overVolland | 24-06-21 | 13:08

Dat radicaal linkse wat de radicaal rechtse islam met open armen en benen ontvangt vindt het raar dat er dan mensen zijn die zeggen hé maar wacht eventjes.
Tja

Dirk III | 24-06-21 | 12:30 | 1

Wat je van ver haalt is lekker.

Arachne | 24-06-21 | 23:29

Voor 90% is de persoonsgerichte aanpak radicalisering dus islamofoob. Vreselijk!

WodieBlumensind | 24-06-21 | 12:30

Ze heeft helemaal gelijk. Als het er 1 was en nu 2, is dat een stijging van 100%. Dat is veel meer dan die 30 jihadisten erbij, want dat is maar 50%. Ik kan me haar gedachten dus wel voorstellen. Aan de andere kant, misschien is er wel een ambtenaar te vinden die haar wijst op het belang van de absolute getallen.

Toverkol | 24-06-21 | 12:30

Niet duidelijk benoemen, daar is Femke goed in.

laurentius | 24-06-21 | 12:29

Steeds meer mensen raken in de overlevingsmodus (geen huis).
Dus ja, dan gaan ze gekke dingen doen. Je oogst wat je zaait.

Papa Jones | 24-06-21 | 12:29 | 2

Mooi verwoord.

Eddy67 | 24-06-21 | 12:30

Een gevolg van…

Ruimedenker | 24-06-21 | 12:32

Vrees dat zelfs Halsema dit allang weet, maar dat de gehele GL/PVDA/SP/D66 fractie de kop nog diep in t zand heeft. DENK en Bij1 hebben een totaal andere agenda, dus die verwelkomen alles wat de boel maar ontregelt.

Shortganger | 24-06-21 | 12:27

Waarom wordt er zoveel aandacht besteed aan een burgemeester? Alsof iemand buiten Amsterdam dat ook maar een ene reet kan schelen....
Oh in Amsterdam zelf ook niet, dan moet de uitspraak in het Arabisch zijn en iets over Mohammed zeggen, anders boeit niemand dat daar ook maar een ene sneeuwvlok.

Van 1 naar 2.....

Wow.
Oppakken voor de rechter, klaar.
Geleuter om niks.

Is dit nog nieuws? | 24-06-21 | 12:27 | 1

Omdat dit soort waanzin gewoon 1 op 1 elders wordt overgenomen. Zie het als waarschuwing.

Lorejas | 24-06-21 | 12:35

Wegens het succes van Vizier Op Links heeft zij haar Vizier op Rechts gezet.
Dom wicht kijk eens in de spiegel.

Steve1234 | 24-06-21 | 12:26

Het komt allemaal op z'n zachtst gezegd wat krampachtig over, die poging van Halsema om een wereld te scheppen waarbinnen het geweld uit islamitische hoek bijkans overschaduwd wordt door geweld uit rechts-extremistische hoek.
Als het over "ondermijning van de rechtsstaat" gaat, dan weten we echt wel uit welke hoek de wind waait, Femke. Die wordt elke week vanaf de kansel gepredikt, niet door terroristen, niet door lieden die zelf geweld gebruiken, nee door religieuze voorgangers die zich beroepen op een Heilig Boek.

Schoorsteenveger | 24-06-21 | 12:25

'Halsema waarschuwt dat er in het publieke debat en de politiek een normalisering lijkt plaats te vinden van rechtsextremistische denkbeelden. Ze noemt daarbij geen politici en partijen bij naam. Wel zegt ze dat door deze ‘ondermijning van de democratische rechtsorde’ de online geweldsuitingen door rechtsradicalen stijgen.'

Halsema die het heeft over 'ondermijning van de democratische rechtsorde' is stuitende hypocrisie. Dit is dezelfde vrouw die aangaf als burgemeester het boerkaverbod niet te gaan handhaven.

Ack_Ack | 24-06-21 | 12:25 | 1

En een of andere Groen Links politicus had ook aangegeven dat ze nooit burgermeester zou worden, ook al zou ze de baan aangeboden krijgen.
Nee, we hebben geen vizier op links nodig, wat we wel moeten hebben is het "Hypocriete, anti-burger, geldverspillende, nepotistische en incompetente bestuursleden register" waar publiekelijk elke maand met naam en toenaam alle missers worden opgesomd. Vergelijkbaar met de staatsschuldmeter.

Dezenaamhier | 24-06-21 | 12:34

Na Femke op TV te hebben gezien bij Twannie , had ik iets meer sympathie voor haar gekregen ,maar door die malle kletspraatjes is dat weer geheel verdwenen.

streknek | 24-06-21 | 12:25

Ik ben helemaal klaar mee.
Ik ga snel nog even naar de Efteling

laurentius | 24-06-21 | 12:24 | 1

Lekker in de monsieur cannibale.....
Oh, wacht......

Is dit nog nieuws? | 24-06-21 | 12:28

Ik maskeer mijn rechtse gedachtengoed. Als ik ooit wordt opgepakt voor iets en de politie leest mijn telefoon uit, dan zien ze dat ik abbo heb op de Volkskrant.

Leptob | 24-06-21 | 12:24 | 1

Ik heb wat screenshotjes van de Joop opgeslagen.

Lorejas | 24-06-21 | 12:28

Pure afleiding op de echte problemen. Schande dat dit lichtgewicht burgemeester is.

Valka | 24-06-21 | 12:24

90% mohammedaanse extremisten, maar het echte gevaar zit hem in twee extreem rechtse (of "extreem rechtse") wappies. En extreem links bestaat niet en heeft nooit bestaan. ♫ fluiterdefluit ♫

J.P.Drapeau | 24-06-21 | 12:23 | 2

Haha wat is ze naïef of erger nog kwaadaardig want ze weet echt wel waar het gevaar zit als afgestudeerd criminoloog.

Roze_bril_drager | 24-06-21 | 12:27

Het grote gevaar schuilt in diegenen die het echte gevaar niet willen zien.

laurentius | 24-06-21 | 12:27

Het is 12 over 5.

van Oeffelen | 24-06-21 | 12:23 | 1

Het is allang 12 uur geweest, er is geen weg terug.

Is dit nog nieuws? | 24-06-21 | 12:29

nou, als deze groei doorzet heb je over 8 jaar meer dan 1000 rechtse extremisten in Amsterdam.. Iets met steekproefomvang enzo

Terra | 24-06-21 | 12:22

Daar heb je de dorpsgek weer hoor!

[G]eenstijl | 24-06-21 | 12:22

Ik begrijp haar wel: Hoe linkser je zelf bent, des te extreemrechtser zijn alle minder linkse mensen.

uninvited guest | 24-06-21 | 12:22 | 2

Juist, zelfs sullige en onbenullige middenfiguren zijn dan al rechts.

van Oeffelen | 24-06-21 | 12:24

Die hou ik erin, eenvoudig & waar.

kapoerewiet | 24-06-21 | 12:31

Even de jeaup lezen, zo terug....

Is dit nog nieuws? | 24-06-21 | 12:21 | 2

Die laten voor het gemak wat informatie weg, de boefjes.

Sinterbikske | 24-06-21 | 12:32

Serieus Femke? Iemand van Gewelddadig Links die dit zegt?

knutsel_ | 24-06-21 | 12:21

Zaken compleet verdraaien cq verwarren dus.
En islamofascisten,extremisten, fundamentalistische extremistische moslimgroeperingen voor het gemak even op één hoop gooien met extreemrechtse sukkels die een luier in de brievenbus van de moskee stoppen.
Het woord ‘islam’ krijgt ze amper uit haar mond.

laurentius | 24-06-21 | 12:20 | 2

En dan nog is het de vraag of dat wel door "rechts-extremisten" is gedaan of door ontevreden moskeegangers. In de jaren negentig waren er wel eens afgebrande Kebabzaken. Steevast werd dan in de media over een 'rechts-extremistische aanslag' gesproken. Achteraf bleek dat in de werkelijkheid het altijd de eigenaren die de zaak in de hens hadden gezet om de verzekering te tillen.

Grachus | 24-06-21 | 15:37

@Grachus | 24-06-21 | 15:37: Of door tevreden moskeegangers, die geleerd hebben dat dit soort acties tot allerlei vormen van aandacht van de overheid leid.

Of door types zoals Duyvendak of RGW, die niet zonder extreem rechts kunnen. "Beschuldig de ander van wat je zelf doet".

Arachne | 24-06-21 | 23:27

Dan heb je toch een plakplaatje voor je kop?

Mr_Natural | 24-06-21 | 12:19 | 1

Een 1873 button.....

Is dit nog nieuws? | 24-06-21 | 12:20

Islam is extreemrechts.

RickTheDick | 24-06-21 | 12:18 | 3

Oei, dat zie je goed!!!

RickTheDick | 24-06-21 | 12:19

Een schizofreen is nooit alleen.

Watching the Wheels | 24-06-21 | 12:21

@Watching the Wheels | 24-06-21 | 12:21:
Goed gezegd jongen!

Watching the Wheels | 24-06-21 | 12:21

Ik zie de normalisering van extreem-linkse denkbeelden als de oorzaak van de opkomst van extreem-rechts. Vind wel dat vizier op links een ongelukkige naam heeft gekozen. Klinkt net even te gewelddadig, zoals Antifa zegmaar.

Trekhaas | 24-06-21 | 12:18 | 3

Gaan we in de toekomst nog van genieten. Gehersenspoelde blanke meisjes van 17 die overal teveel witte mannen zien.

Ambiorix | 24-06-21 | 12:23

Welke opkomst van extreem-rechts?

WasHetMaarMakkelijk | 24-06-21 | 12:53

Die ene :-)

Trekhaas | 24-06-21 | 14:11

Dit is ook een lekkere uitspraak.....

Halsema wijst er in de brief op dat de aandacht voor radicalisering niet betekent dat de stad álles kan voorkomen. “Het is onvermijdelijk dat er dingen gebeuren in de stad waar de gemeente geen weet van heeft; dat hoort bij Amsterdam en daar zijn we niet bang voor.”

Lorejas | 24-06-21 | 12:18

hahaha ja toegenomen met maar liefst 2 .nou die andere club neemt per week met wel iets meer toe .

Hapselaar | 24-06-21 | 12:18

Wie zijn die 2 ? Wat een tuthola die Femke, zag ze laatst ook al door het ijs zakken bij Twan Huys.

Roze_bril_drager | 24-06-21 | 12:17

Halsema zet eens een keppeltje op en ga door je stad lopen.
Of neem een vriendin mee en ga hand in hand lopen. Succes !

Der Schnitzeljäger | 24-06-21 | 12:17 | 1

Alleen al de suggestie maakt u rechts.....

Is dit nog nieuws? | 24-06-21 | 12:19

Het klopt wel wat ze zegt.
Conservatieve islamieten zijn gewoon kneiterrechts.
De Turkse AKP is rechts-nationalistisch en heeft een flinke aanhang in Nederland.
Over de kaalgeschoren kaaskoppen zou ik mij niet te druk maken, die zijn te dom om met hun ogen te knipperen.

Ruimedenker | 24-06-21 | 12:17 | 1

Rechts is een economische stroming. Beter woord is conservatief.

Nuchternederland | 24-06-21 | 13:07

Gooi een steen door de ruit van een moskee en je bent extreem rechts.
Wat ben ik als ik een steen door de ruit van het gemeentehuis gooi?
Wat ben ik als ik een steen door de ruit van een voetbalkantine gooi?
Wat ben ik als ik een steen naar het hoofd van een ingegraven vrouw gooi?

Leptob | 24-06-21 | 12:16 | 6

Verwarde man.

van Oeffelen | 24-06-21 | 12:26

Gooi een brandbom naar een moskee: 4 jaar gevangenisstraf. Ga naar het kalifaat, martel, verkracht en moord: Als het te heet onder je voeten wordt komt de Nederlandse regering je halen en je krijgt 2 jaar gevangenisstraf.
Maar rechts is echt het probleem.

TheEgg | 24-06-21 | 12:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Goh, interpretatie can be a bitch, want met BIJ1, Denk, GL, D66, PvdA en het woke-gedachtengoed dat deze engnekken aanhangen, zou ik juist concluderen dat links extremisme genormaliseerd is.

_Roy_ | 24-06-21 | 12:16

Dus in mijn kneiterlinkse stad is extreem rechts het probleem? Ik zie dat denk ik iets anders mevrouw Halalalalasema.

Lorejas | 24-06-21 | 12:15 | 1

Voor mw. Halsema is alles anders dan GL een probleem ('66 daar gelaten en bij1 et al als useful idiots en andersom, maar niks mee te beginnen)

TheseDays00 | 24-06-21 | 12:19

Een beetje links van het midden is al levensgevaarlijk extreem rechts voor de ultra-extreem linkse kliek van Amsterdam waarvan de leden voor miljoenen aanslagen pleegden in het niet eens zo verre verleden. Het is een gotspe, meneer Sonneberg, een gotspe.

Colin.Fart | 24-06-21 | 12:15

Bij de Parool denken ze dat iedereen compleet mesjogge is, of kunnen ze er zelf de humor van in zien?

Toetsenbordcomplex | 24-06-21 | 12:14

Als er geen nieuws is, dan maak je het toch.
Ik zou me eerder druk maken over de veiligheid vd Joden in Amsterdam.
Oh nee! Die zijn er niet meer in Amsterdam.

Ruimedenker | 24-06-21 | 12:14 | 1

Überhaupt afname in Nederland....

Is dit nog nieuws? | 24-06-21 | 12:17

Ach, Halalsema is weer eens op haar kalkteennagels getrapt. Eng wijf.

ParaPiet | 24-06-21 | 12:14

Femke Halsema duldt geen concurrentie!

NjetNiet | 24-06-21 | 12:14

Het vizier op Rechts is er altijd geweest. Femke, krengerig snollebolleke.

Normpje | 24-06-21 | 12:14 | 2

Vaaaan links.... naar links.....

Ik voel een potentiele monsterhit opborrelen.

Lorejas | 24-06-21 | 12:16

Het grootste gevaar is de linkse partijen ,daar ben ik bang voor als die de macht krijgen worden we de Nieuwe DDR en de Moslims zijn gevaarlijker maar als je dt zegt ben je een gevaarlijke rechtse

gerrit5042 | 24-06-21 | 12:13

Wacht even......
2 ?
2!

Ohh jee....

Is dit nog nieuws? | 24-06-21 | 12:13 | 1

Ja zet het leger en de AIVD maar vast op volle sterkte in.

Roze_bril_drager | 24-06-21 | 12:19

Goh Halsema, heb je bij het lezen van soortgelijke artikelen op Indymedia en onderzoekt groep Kafka nooit het idee gehad dat mensen van de andere kant van het politieke spectrum wel eens met het zelfde gevoel rond lopen? Om maar niet te spreken van smaadschriften in het NRC waarin zonder helder omlijnde verdenking alle privé communicatie van een bepaalde politicus op straat wordt gegooid.

Maakt het niet minder zorgelijk, maar dit is de sfeer van onveiligheid die linkse organisaties vanaf de jaren 80 hebben gecreëerd in dit land. Uiteindelijk komt het ook bij je terug.

Panos88 | 24-06-21 | 12:12

Extreem links is al jaren een veel groter probleem dat extreem rechts. Maar bij welke club hoort die troela .....?

TinusVlugOpDeKut | 24-06-21 | 12:12

Het bijhouden van lijstjes met mensen is toch sinds de toeslagenparty verboden?

Leptob | 24-06-21 | 12:12

Amsterdam ligt rechts van de Noordzee dus ik begrijp haar probleem.

Sexopolis | 24-06-21 | 12:11

Ik zie veel vaker stickers van terroristenorganisatie Antifa. Doodeng.

Timide_Aso | 24-06-21 | 12:11

Toegenomen tot twee is toch een dikke verdubbeling hoor! 100% meer rechts-extremisten in een jaar erbij.

PetNL | 24-06-21 | 12:10 | 3

Ik moest twee keer lezen. Toegenomen mét twee zou pas zorgwekkend zijn.

hotnot | 24-06-21 | 12:13

Het kan ook toegenomen zijn van nul naar twee.

BrutusBosch | 24-06-21 | 12:16

Die twee zitten in de kroeg aan het bier
nu het weer mag
Alle scherpe kantjes eraf, want die lockdown doet dingen met je, dat is bekend
nu is het weer iedereen is lievvv en dat soort dingen, spuitje gehad, no troubles anymore

Tobi | 24-06-21 | 13:01

Je moet maar het lef hebben met iemand als Wijnand Duyvendak als een van de prominenten in je partij.

B. Randnetel | 24-06-21 | 12:10 | 2

Ja.

Lorejas | 24-06-21 | 12:19

Ik zie nog de Makro afbranden…

laurentius | 24-06-21 | 12:21

Snap er niks van en geloof er niks van terrorisme is links en van een bepaald geloof niet van FvD stemmers.

Uw Verzekeringsadvis | 24-06-21 | 12:08

En dat zegt iemand die lid is van een partij die bomkoffers in hun partijkantoor in elkaar knutselen.

Sinterbikske | 24-06-21 | 12:08 | 1

Dat is aKtivisme, geen terrorisme.

Paradijs | 24-06-21 | 12:22

Best knap dat al dat gewauwel van haar die grote roze olifant in de kamer niet raakt.

Mens is een debacle in het algemeen en voor Amsterdam in het bijzonder.

Rollins | 24-06-21 | 12:07 | 2

Perfect samengevat.

Montgomery Burns | 24-06-21 | 12:17

Er wordt een grens overschreden door stickers te gaan plakken op woonhuizen, pure intimidatie die niet thuishoort in een rechtsstaat. Maar als je dus Antifa en BLM faciliteerd, KOZP de hand boven het hoofd houdt en niet ingrijpt bij ISIS kalifaat vlaggen en regelrechte oproepen tot antisemitisme bagatelliseerde tot "Palestijnse zaak" tja dan weet ik niet of we genoeg boter hebben in Nederland om op je hoofd mee rond te lopen, de tering.

Incitatus | 24-06-21 | 12:26

Ik maak me mee druk over andere culturen.....

Is dit nog nieuws? | 24-06-21 | 12:06 | 1

Doe maar eens vertalen wat die imam door de luidsprekers schreeuwt.
Opruiing,verpakt in een regileus sausje.

De Profundus | 24-06-21 | 17:01

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos